Icekiller2k6 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:37:
@
TMT ga je geen spijt van hebben.
MAARR geef het een paar dagen - ik weet van veel mensen die komen van een oversatured TV of ander scherm die het 'dof' vinden, maar na een week merk je daar niets van tbh.
@
Arunia hehe - ik heb de oudere 38GN IPS, deze was ook al zeer mooi tbh. Deze is door gegaan naar mijn vrouw.
Sinds zaterdag is ie binnen. Even slikken toen ik zag dat de doos even groot is als mijn zitbank lol
Eerste indrukken: geweldige upgrade van 10 jaar op 27" 4k@60hz, blij dat ik last minute mijn beslissing heb aangepast, aan 1400€ een goede deal. Nog niet veel kunnen testen want deze week snooker op tv lol maar enkele games draaien op de volledige resolutie in breedbeeld. En in desktop is de aggressieve curve helemaal geen probleem op ong. 75cm afstand van het scherm.
Om op mijn eigen vragen te antwoorden:
- aggressieve anti-burnin dimming? Nog niets van gemerkt. Alles staat op van beveiliging.
- verticale lijnen: ik denk van wel maar ik heb direct de pixel cleaning uitgevoerd zoals beschreven in de manual en beeld is super egaal nu. Geen lijnen te zien.
- geluid van de ventilator of coil whine: nu het werkweek is en laptop hangt aan de usb-c PD poort hoor ik een licht gezoem. In het weekend had ik het nog niet opgemerkt maar toen stond de pc op.
Is dit een loterij geval en zijn er mensen met deze monitor die niets horen?
- color fringing? Ik heb de cleartype tuner gedraaid en voorlopig is het ok. Ik ga op men thuis pc die mactype nog wel eens proberen.