[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-12 20:44
Nee niet echt maar het is een samsung scherm, anders daar eens op zoeken voor reviews/ervaringen: https://tftcentral.co.uk/...rawide-monitor-with-240hz

Lijkt me een goede deal.

• floris86
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-11 14:30
Heb verschillende reviews bekeken qua connectiviteit (kvm usb c 98w) komt ie aardig overeen met wat ik graag zou willen heb hem besteld ik hoop dat het gaat bevallen

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:31

ParaWM

Pro Prutser

Al een tijdje mijn oog op de https://tweakers.net/pric...u4025qw-zilver-zwart.html om mijn https://tweakers.net/pric...gear-34gn850-b-zwart.html te vervangen. Vanwege het net wat grotere formaat en resolutie, maar ook vooral vanwege de ingebouwde KVM en PBP/PIP. Ruimt het bureau weer lekker op.

Maar nu kom ik er gisteren achter dat de https://tweakers.net/pric...ne-40u990a-wit-zwart.html ook bestaat sinds kort. En op ondanks dat zowel de Dell als LG net on de 1500,- zitten, kun je de LG nu op hun eigen website, met wat stapelkortingen, rond de 1100,- vinden. Dat wordt best interessant......

Mensen met ervaringen met één van deze?

Sinterklaas wil bier !

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12 21:12
ParaWM schreef op zondag 16 november 2025 @ 16:09:
Mensen met ervaringen met één van deze?
Ik heb nu ongeveer een half jaar de U4025QW en zou niet meer terug willen.
Ik kom ook van een 34’ af en op de zaak nog steeds een 34” maar de 40” is toch echt veel prettiger werken.

In Windows de scaling op 120% of 125% staan (meestal laatste ivm ander scherm) anders wordt het allemaal net even te klein voor mij (50+ en inmiddels een leesbril nodig).

Voor mijn MacBook Pro M1 Max heb ik hem op 3840x1620 op 100Hz draaien daar de M1 Max hem niet op 120Hz trekt. Ook op Mac is full 5K2K voor mij net te klein.

Gewoon spullen

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:45
Ik heb een Odyssey G93SC 49" die mij zeker bij het normale werk (en racegames) bevalt maar soms wil ik een game liever wat 'kleiner' spelen, 2560x1440 bv ipv 5120x1440. Dat het wat meer gecentreerd is zeg maar.
Nou kan dat als ik in windowed mode speel, mja, dan zit ik met de achtergrond van m'n scherm...
Is het mogelijk om met dit scherm fullscreen 2560x1440 een game te spelen (met zwarte balken)?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:56

Format-C

Tracing Rays

Je kan in het nv control panel scaling aanzetten dat je scherm resoluties scaled met balken. Dan moet je het geloof ik op scaling via de gpu zetten en dan nog scaling met aspect ratio behouden.

Weet eigenlijk niet (meer) of het bij amd ook goed werkt..

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 19-11-2025 18:05 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• TMT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:30

TMT

Zijn er mensen hier met ervaring met de 40" 5k2k Samsung G75F?
Veruit de goedkoopste high refresh rate 5k2k monitor. Met black Friday nu te koop in de Fnac aan 760€ (en via werk korting kan ik die netto voor 720€ kopen). Maar buiten een zweedse review erg weinig over te vinden. Nochthans op papier 1 van de betere non-oled alternatieven met een snel VA paneel met (gemeten volgens de Zweden) 3000:1 contrast.

De fameuze LG 45GX950A staat ook op mijn shortlist, maar zelfs met extra korting zou die me nog 1570€ kosten. En met 80/20 werk/gaming en een verwacht gebruik van 10 jaar ben ik zeer terughoudend om dat soort geld te geven aan iets met "inbrandgevaar".
PS ik kom van een 2016 LG 27inch 4K@60hz, 163ppi. Heb 125% windows scaling. De LG heeft 123ppi, de Samsung 139ppi.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:47
@TMT ik heb hem (LG) hier en gebruik hem ook voor het werk.. geen probleem tot nu toe (een goede 2 maanden aan het gebruiken).
grootste probleem is... help ik ben mijn muiscursor kwijt ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• TMT

TMT

Icekiller2k6 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:15:
@TMT ik heb hem (LG) hier en gebruik hem ook voor het werk.. geen probleem tot nu toe (een goede 2 maanden aan het gebruiken).
grootste probleem is... help ik ben mijn muiscursor kwijt ;)
Dat is het beste probleem om te hebben :*) . En geen last van de nadelen waar ik het meeste over lees?
- aggressieve anti-burnin dimming?
- verticale lijnen
- geluid van de ventilator of coil whine
- color fringing? Kunnen fixen met de Windows cleartype tuner? (ik mag geen software installeren op men werk laptop dus mactype installeren is een no-go)

• TMT

TMT

TMT schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:21:
[...]

Dat is het beste probleem om te hebben :*) . En geen last van de nadelen waar ik het meeste over lees?
- aggressieve anti-burnin dimming?
- verticale lijnen
- geluid van de ventilator of coil whine
- color fringing? Kunnen fixen met de Windows cleartype tuner? (ik mag geen software installeren op men werk laptop dus mactype installeren is een no-go)
Om men eigen te quoten: ik ben yolo gegaan, bij Bol staat de LG 45GX950A nu 1500€, en met 6% korting aan Bol bonnen kon ik die voor 1400€ "nu toch niet laten liggen".
We gaan het meemaken... :X

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:45
@Icekiller2k6 Lol, ik dacht altijd dat die 38gn950b oled was! Kom er nu achter dat het gewoon lcd is. Geen idee hoe ik daar dan toen op kwam. Maar desalniettemin nog steeds blij met het scherm. Mocht ik ergens toch willen upgraden, dan zal onze dochter ook nog wel een pc en scherm nodig hebben. :+

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:47
@TMT ga je geen spijt van hebben.
MAARR geef het een paar dagen - ik weet van veel mensen die komen van een oversatured TV of ander scherm die het 'dof' vinden, maar na een week merk je daar niets van tbh.
@Arunia hehe - ik heb de oudere 38GN IPS, deze was ook al zeer mooi tbh. Deze is door gegaan naar mijn vrouw.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:45
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:37:
MAARR geef het een paar dagen - ik weet van veel mensen die komen van een oversatured TV of ander scherm die het 'dof' vinden, maar na een week merk je daar niets van tbh.
@Arunia hehe - ik heb de oudere 38GN IPS, deze was ook al zeer mooi tbh. Deze is door gegaan naar mijn vrouw.
Denk dat het dezelfde is met nanoIPS. Ach, je moet altijd wat te wensen hebben toch?
Maar voor nu een erg goed scherm. Heb hem ook alweer een aardige tijd.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:12

Dhrax

Prog Lord

Eibart schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:37:
Zijn er trouwens mensen wie een Gigabyte MO34WCQ2 hebben?
De normale HDR instellingen zijn beter dan de HDR1000. De HDR1000 is wèl in te stellen maar dan heb ik veel meer belichting en ik krijg maar geen goede settings terug.
Ik kan ook nergens calibratie settings online vinden, wellicht zijn er mensen die ook deze monitor hebben en de ervaringen willen delen. :*)
HDR1000 is een marketing gimmick bij de meeste monitoren, die 1000 piek is toepasbaar op een klein deel van het scherm, in de praktijk heb je er echter vrij weinig aan omdat de omringende zones teveel dimming hebben om te compenseren. Bij mijn AlienWare 34 inch OLED hetzelfde verhaal. Staat vast bij mij op HDR400 met HDR ingeschakeld in Windows (auto HDR uit). HDR1000 maakt het scherm flets en onwerkbaar.

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:16
Dhrax schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:32:
[...]

Bij mijn AlienWare 34 inch OLED hetzelfde verhaal. Staat vast bij mij op HDR400 met HDR ingeschakeld in Windows (auto HDR uit). HDR1000 maakt het scherm flets en onwerkbaar.
Bij desktopgebruik ja, maar in films en de meeste games geeft de HDR1000 modus toch echt mooier beeld hoor. Het is beter om op de desktop HDR helemaal uit te zetten als je de brightness limiter vervelend vindt.

• TMT

TMT

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:37:
Sinds zaterdag is ie binnen. Even slikken toen ik zag dat de doos even groot is als mijn zitbank lol _/-\o_
Eerste indrukken: geweldige upgrade van 10 jaar op 27" 4k@60hz, blij dat ik last minute mijn beslissing heb aangepast, aan 1400€ een goede deal. Nog niet veel kunnen testen want deze week snooker op tv lol maar enkele games draaien op de volledige resolutie in breedbeeld. En in desktop is de aggressieve curve helemaal geen probleem op ong. 75cm afstand van het scherm.

Om op mijn eigen vragen te antwoorden:
- aggressieve anti-burnin dimming? Nog niets van gemerkt. Alles staat op van beveiliging.
- verticale lijnen: ik denk van wel maar ik heb direct de pixel cleaning uitgevoerd zoals beschreven in de manual en beeld is super egaal nu. Geen lijnen te zien.
- geluid van de ventilator of coil whine: nu het werkweek is en laptop hangt aan de usb-c PD poort hoor ik een licht gezoem. In het weekend had ik het nog niet opgemerkt maar toen stond de pc op.
Is dit een loterij geval en zijn er mensen met deze monitor die niets horen?
- color fringing? Ik heb de cleartype tuner gedraaid en voorlopig is het ok. Ik ga op men thuis pc die mactype nog wel eens proberen.
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste