[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:39
Amos_x schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:26:
[...]

Als je wat vrije tijd hebt, moet je maar eens een excel maken van de een aantal courante schermen/formaten en resoluties, en daar de dpi/ppi uit nemen.

Dan zal je zien dat er maar een paar courante ppi waarden zijn. Dus substraten of matrices van waaruit alle panelen gesneden worden. Vandaar dat de courantste breedbeeld maat 21:9 een 34" is. Dat is namelijk een 110 ppi scherm (het populaire 27" 1440p formaat) waar links en rechts wat extra bij zit.

Waarom 110ppi? De industrie beseft vast ook wel dat de volgende courante ppi maat (rond de 90ppi, namelijk een 24" full HD) te laag en te 'cheap' oogt voor wat toch een iets of wat luxueus product is dat ze op de markt willen zetten voor klanten die iets meer willen. Geen enkele werkgever zal voor een simpele office setup een paar honderd breedbeeld schermen aanschaffen, dan nog eerder 2 24" schermen naast elkaar.

Er zijn wel wat 90ppi breedbeeld schermen, vooral de vroegste modellen, omdat het nu eenmaal de goedkoopste panelen zijn. En ook vooral de goedkopere dubbel 16:9 breedbeeld, (32:9) zijn 1080p hoog (en dan 2x 1980 breed)

De volgende stap die vrij goed ingeburgerd is, is 4K op 27 a 28", ongeveer 140 160 ppi. Als je uit een 160 ppi een niet al te klein breedbeeld scherm wil snijden, zal je merken dat je dan in absolute waarden een erg hoog aantal pixels hebt. Breedbeeld schermen worden vooral gemarket naar gamers, die dan weer >60Hz willen. Dit vereist dat je consument beschikt over dure videokaarten, en vraagt ook duurdere elektronica in het scherm om dat allemaal aan te drijven op bvb 100Hz (en stroomverbruik, enz...)

Als je het vanuit de ppi hoek bekijkt, zal het je ook opvallen dat breedbeelscherm formaten eigenlijk optimalisaties zijn voor de fabrikant, zodat ze meer schermen uit een paneel kunnen snijden. Daarom ben ik altijd erg sceptisch geweest tegenover deze 'hype'. Je krijgt 'minder' ipv 'meer'. Een breedbeeld scherm is niet zozeer een 16:9 met extra's links en rechts, maar vaak genoeg een grotere 4K met minder boven en onder. En dan mooi gemarket met 'extra field of view' enz...

Ik zou dan nog steeds eerder voor een 4K 16:9 gaan in een groter formaat, omdat je dan gewoon een vollediger en meer flexibel scherm hebt. Desnoods kan je nog altijd gamen in letterbox formaat (gewoon zwart boven en onder), maar veel software, full screen games en windows gaan een stuk beter om met een super standaard 16:9 formaat.
Leuk 'verhaal', maar ik ga echt niet meer terug naar 16:9 voor thuis gebruik (Hoofdzakelijk gamen, media content, surfen en beetje administratie).
Die extra FOV is wel degelijk bruikbaar indien de game de '21:9 view' correct toepast, ondanks wat jij denkt...

Het geeft zelfs een klein voordeel in shooters (vooral in de tragere fps games is dit merkbaar), maar het verhoogt ook het gevoel van immersie dusdanig dat 16:9 aanvoelt als kijken door een klein venster |:(

https://www.techpowerup.com/review/

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
TiezZ_BE schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:51:
[...]

Leuk 'verhaal', maar ik ga echt niet meer terug naar 16:9 voor thuis gebruik (Hoofdzakelijk gamen, media content, surfen en beetje administratie).
Die extra FOV is wel degelijk bruikbaar indien de game de '21:9 view' correct toepast, ondanks wat jij denkt...

Het geeft zelfs een klein voordeel in shooters (vooral in de tragere fps games is dit merkbaar), maar het verhoogt ook het gevoel van immersie dusdanig dat 16:9 aanvoelt als kijken door een klein venster |:(
Je mag je 'aanhalingstekens' weglaten. Je FOV verhaal heeft niets te maken met wat ik probeerde te illusteren. Ik reageer op iemand die zich afvraagt waarom er geen high dpi widescreens zijn (120+ppi, de meest voorkomende is 110 ppi in de pricewatch, namelijk 34" 3840x1440, ongeveer 170 exemplaren).

FOV is een gewoon een setting in spelletjes.

Er is ook nog 3840x1600 (ook 21:9) en 3840x1080 en 5120x1440 (beide 32:9)

Sowieso kan je het langs beide kanten bekijken en is daar niets 'correct' of 'fout' aan. Want nogmaals, alles wordt uitgesneden uit veel grotere matrices die gewoon een zekere dpi hebben.

Dus je kan het zien als 16:9 met extra scherm links en rechts (glas half vol), of als 16:9 met minder scherm boven en onder (glas half leeg). Beide punten zijn valide, maar ik bekijk het als minder krijgen, want je kan ook gewoon een 21:9 met perfecte pixelmapping op een 4K 16:9 uitsturen en bekijken met letterboxing. En daar dezelfde FOV truukjes op toepassen in je games. Je kan de FOV wijd zetten in een game, op een 4K tv, en dan stroken karton plakken boven en onder, en van links naar rechts op het overblijvende beeld hetzelfde zien als op een widescreen met dezelfde pixel ppi.

Die 34" 3440x1440 is gewoon hetzelfde als een 40" 4K TV. Als je een 4K 40" voor je neus zet, heb je exact dezelfde scherpte, dpi en past een 34" breeldbeeld in die 4K TV, met 1:1 pixelmapping.
https://www.displaywars.com/34-inch-21x9-vs-40-inch-16x9

Een 3840x1600 breedlbeeld is nog veel evidenter een korter gesneden paneel, want 3840 is exact de breedte van een 4K paneel (3840x2160 pixels), namelijk een 36" 4K

En 32:9 is al helemaal duidelijk, want dat is een 16:9 in twee gesneden. Dus voor dezelfde oppervlakte kan een schermboer twee schermen verkopen ipv 1.

Het feit dat jij jezelf overtuigd hebt van de marketing maakt mijn 'verhaal' niet incorrect. Want het is maar hoe je het bekijkt en is helemaal relatief.

En een breedbeeld heeft zeker een functie en een nut, ik beweer absoluut niet het tegendeel. Plaats op het bureau, geen bezels tussen schermen, minder pixels aansturen voor een bredere view in games (met minder te renderen boven en onder)... Maar vanuit het ppi verhaal bekeken is het zoals ik het beschrijf.

• TiezZ_BE
Amos_x schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:18:
[...]

Je mag je 'aanhalingstekens' weglaten. Je FOV verhaal heeft niets te maken met wat ik probeerde te illusteren. Ik reageer op iemand die zich afvraagt waarom er geen high dpi widescreens zijn (120+ppi, de meest voorkomende is 110 ppi in de pricewatch, namelijk 34" 3840x1440, ongeveer 170 exemplaren).

FOV is een gewoon een setting in spelletjes.

Er is ook nog 3840x1600 (ook 21:9) en 3840x1080 en 5120x1440 (beide 32:9)

Sowieso kan je het langs beide kanten bekijken en is daar niets 'correct' of 'fout' aan. Want nogmaals, alles wordt uitgesneden uit veel grotere matrices die gewoon een zekere dpi hebben.

Dus je kan het zien als 16:9 met extra scherm links en rechts (glas half vol), of als 16:9 met minder scherm boven en onder (glas half leeg). Beide punten zijn valide, maar ik bekijk het als minder krijgen, want je kan ook gewoon een 21:9 met perfecte pixelmapping op een 4K 16:9 uitsturen en bekijken met letterboxing. En daar dezelfde FOV truukjes op toepassen in je games. Je kan de FOV wijd zetten in een game, op een 4K tv, en dan stroken karton plakken boven en onder, en van links naar rechts op het overblijvende beeld hetzelfde zien als op een widescreen met dezelfde pixel ppi.

Die 34" 3440x1440 is gewoon hetzelfde als een 40" 4K TV. Als je een 4K 40" voor je neus zet, heb je exact dezelfde scherpte, dpi en past een 34" breeldbeeld in die 4K TV, met 1:1 pixelmapping.
https://www.displaywars.com/34-inch-21x9-vs-40-inch-16x9

Een 3840x1600 breedlbeeld is nog veel evidenter een korter gesneden paneel, want 3840 is exact de breedte van een 4K paneel (3840x2160 pixels), namelijk een 36" 4K

En 32:9 is al helemaal duidelijk, want dat is een 16:9 in twee gesneden. Dus voor dezelfde oppervlakte kan een schermboer twee schermen verkopen ipv 1.

Het feit dat jij jezelf overtuigd hebt van de marketing maakt mijn 'verhaal' niet incorrect. Want het is maar hoe je het bekijkt en is helemaal relatief.

En een breedbeeld heeft zeker een functie en een nut, ik beweer absoluut niet het tegendeel. Plaats op het bureau, geen bezels tussen schermen, minder pixels aansturen voor een bredere view in games (met minder te renderen boven en onder)... Maar vanuit het ppi verhaal bekeken is het zoals ik het beschrijf.
De aanhalingstekens moeten helemaal niet weg, want de boodschap die je probeert te brengen klopt gewoonweg niet.
Het maakt voor de eindgebruiker 0,0 uit hoe de 'paneelboer' dit ziet ivm snijen van de panelen en zijn winstoptimalisatie.

In bepaalde games is het gewoon niet aantrekkelijk om de FOV te verhogen, want alles wat je in de verte ziet wordt kleiner (= nadelig ). Probeer Hell Let Loose maar eens op lage en hoge FOV instelling 8)7

En het 'PPI verhaal'?? Het is identiek voor welk formaat of verhouding dan ook: je wil gewoon een PPI die hoog genoeg is, zodat je de pixels niet kunt tellen tov de gebruiks-afstand van het scherm. En bepaalde gebruikers willen nog net iets meer scherpte (tov pixels niet meer kunnen tellen)

En marketing heeft al helemaal geen vat op mij (heeft het nooit gehad), ik was bij de eerste 21:9 schermen zéér sceptisch. Maar bleef het een interessante ontwikkeling vinden, en na veel wikken en wegen + het te ondervinden (bij iemand die er eentje had staan) toch maar de stap genomen.
En na enkele weken was er maar 1 gedachte: dit had ik veel eerder moeten doen....

De extra hoogte van een 16:9 is voor menig gamers, die dus vooral gamen op de pc thuis, niet voordelig genoeg om een grotere 16:9 te kopen en daarin te gaan 'knippen' om de games in 21:9 te spelen. Die afweging had ik al lang en breed gemaakt voor de daadwerkelijke aankoop |:( *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31
Zijn er tweakers met de Samsung G8 Oled monitor?
Hoe werkt dat pixe refresh?
Bij andere merk oled monitoren komt er elke 4 uur een popup.

Bij Samsung niet.

In de handleiding staat dat als de monitor uit staat dat de monitor pixel refresh gaat doen?

Moet de monitor dan uit(afstandbediening) of stand by?
Via opties kan je het ook doen, maar dan duurt het een uur. (Staat erbij, en volgens mij is dit een andere pixel refresh)

Ps: Er is inmiddels ook al een nieuwe firmware.

Misschien weert @3DEXP dit. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Aggressor op 19-12-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
@Aggressor Het kan alleen via opties en ik weet niet of het ook automatisch werkt. Pixel refresh zou je ook zo min mogelijk moeten gebruiken en alleen waneer er er image retention is te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
3DEXP schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:30:
@Aggressor Het kan alleen via opties en ik weet niet of het ook automatisch werkt. Pixel refresh zou je ook zo min mogelijk moeten gebruiken en alleen waneer er er image retention is te zien.
Ja de pixel refresh via het menu..dat is een uitgebreide pixel refresh. (Duurt een uur, deze heb ik nog niet gedaan)

https://www.reddit.com/r/...led_panel_care_questions/

Hoe lang heb jij de monitor al? Bevalt nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Aggressor schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:42:
[...]

Ja de pixel refresh via het menu..dat is een uitgebreide pixel refresh. (Duurt een uur, deze heb ik nog niet gedaan)

https://www.reddit.com/r/...led_panel_care_questions/

Hoe lang heb jij de monitor al? Bevalt nog goed?
De monitor bevalt goed alleen moet ik wel erg wennen aan de helderheid van dicht bij want ik ben gewend om vanaf de bank te gamen op een LG C1 TV.

Voor HDR games gebruik ik deze instellingen van igorslab, een review van deze maand.

https://www.igorslab.de/e...ing-and-a-few-weaknesses/

Ik heb ook de nieuwe update geïnteresseerd en het zorgt er voor dat de monitor automatisch aan gaat als ik de PC aan zet. Voor de update bleef het beeld zwart als ik eerst de PC aan zet en de monitor pas later aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-09 14:27
Hoi masterrace mensen, ik heb een bureau van 120cmx60cm en wil graag mijn pc van 22cm breed erop hebben.
Zou een Ultrawide 34inch curved monitor van 80cm niet erg krapjes eruit zien?
Ik heb momenteel een 27 inch monitor en ben er tevreden mee, maar ben ook erg benieuwd naar het Ultrawide gevoel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:02
Techkeizer schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 00:23:
Hoi masterrace mensen, ik heb een bureau van 120cmx60cm en wil graag mijn pc van 22cm breed erop hebben.
Zou een Ultrawide 34inch curved monitor van 80cm niet erg krapjes eruit zien?
Ik heb momenteel een 27 inch monitor en ben er tevreden mee, maar ben ook erg benieuwd naar het Ultrawide gevoel!
Dat zijn uiteraard persoonlijke meningen, maar mijn persoonlijke mening = ja, dat gaat er erg krapjes uit zien.
Niet alleen uitzien, maar gaat daadwerkelijk ook krap worden... je wil nog een muis, toetsenbord, headset, speakers, tissues ect kwijt.. dat wordt erg vol.

Als je graag voor een Ultrawide wil gaan zou je m.i. beter je PC onder het bureau op de grond plaatsen, maar zeker als je een beetje RGB PC hebt is dat ook weer zonde.

of, indien de plek het toelaat, voor een bureau van 160cm gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door RichD1011 op 22-12-2023 01:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-09 14:27
RichD1011 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 01:20:
[...]

Dat zijn uiteraard persoonlijke meningen, maar mijn persoonlijke mening = ja, dat gaat er erg krapjes uit zien.
Niet alleen uitzien, maar gaat daadwerkelijk ook krap worden... je wil nog een muis, toetsenbord, headset, speakers, tissues ect kwijt.. dat wordt erg vol.

Als je graag voor een Ultrawide wil gaan zou je m.i. beter je PC onder het bureau op de grond plaatsen, maar zeker als je een beetje RGB PC hebt is dat ook weer zonde.

of, indien de plek het toelaat, voor een bureau van 160cm gaan.
Bedankt voor je behulpzaamheid.
Ik denk het ook, anders moet mijn mooie pc op de grond:( ja
Helaas, misschien ooit als ik een groter bureau vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

westergas

rikkie_pc

Volgens mij mioet dit de nieuwe heilige graal van de 21:9 OLED schermen worden dit jaar

https://www.pcgamesn.com/lg-34GS95QE-ces-demo

Die 800R kromming lijkt me wel een dingetje maar wie weet werkt het juist wel lekker.

Verder is er niets interesants in de pijplijn volgens mij?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
westergas schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:49:
Volgens mij mioet dit de nieuwe heilige graal van de 21:9 OLED schermen worden dit jaar

Die 800R kromming lijkt me wel een dingetje maar wie weet werkt het juist wel lekker.

Hopelijk brengen andere merken een model met hetzelfde paneel uit met een veel mildere curve. Maar eigenlijk hoop ik op een 3840x1600 uit een eenzelfde olded paneel als deze, dus nog iets groter maar dezelfde PPI als dit model _/-\o_

• westergas

westergas

rikkie_pc

Leuke prijsdaling voor de MSI OLED uitvoering: MSI MEG 342C QD-OLED Zwart

Hopelijk komen de 2e generatie (QD)OLED schermen er een keer aan. Duurt lang....

• Amos_x
westergas schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:49:

Ik had een scherm met 1500R kromming en vond het al niets. Kreeg er koppijn van, en vond het gewoon niet fijn kijken. Goed voor media/gamen/race-sim wellicht, maar verder... Uiteindelijk erg weinig gebruikt en verkocht.

800R, ik mag er niet aan denken. Plus de ruimte die het dan inneemt op een bureau (ik wil geen monitorarmen) en het gewicht van zo'n bakbeest. Enkel voor de gamerlook?

En zeker met oled is er nog minder reden toe, want dat verlies in contrast met kijkhoek heb je enkel met LCD.

Dus OLED, waarom niet, maar ik wacht op een recht paneel. En dan ook een dat er wat professioneel uitziet zoals een dell ultrasharp of apple studio display. Maar dat zal wel niet, want de enige consumenten die je zo ver kan krijgen om 1000 euro uit te geven aan een pc scherm, zijn de permanent onzekere gamers die veel spenderen voor incremental gains. En daarom zijn al deze schermen schreeuwlelijk. Vooral de 21:9 is enkel naar gamers gericht. Ga hier in de pricewatch kijken en je vind bijna geen enkel sober 21:9 scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:19
:( voel me nu als een onzekere gamer :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bedankt voor je mening @Amos_x, je bent duidelijk niet in de markt voor een 21:9 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Tuurlijk, de wensen van de consumenten op de eerder 'kleine' Europese afzetmarkt primeren voor monitor fabrikanten 8)7

Lekkere analyse, komt zeker niet onzeker over _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
knipperde knip, niet nodig

[ Voor 183% gewijzigd door Intergalactic op 23-02-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
*knip* offtopic

[ Voor 111% gewijzigd door br00ky op 23-02-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Als ik dit lijstje moet geloven komt er maar één 3440x1440 paneel uit met een "reguliere" kromming (ASRock PGO34QRS2A). Verder hebben we nog het W-OLED paneel met 800R kromming waar ik mijn twijfels over heb.

https://www.displayninja.com/best-oled-monitor/

Toch maar instappen in de huidige generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

De 34GS95QE (WOLED - 800R) is inmiddels uit zie ik. Ik lees er wel goeie dingen over, ook over de curve.
Ik ben zelf in de eerste generatie QD-OLED gestapt, de Dell DWF. Pracht van een scherm en ik heb er zeker geen spijt van. Cyberpunk 2077 in HDR ziet er echt geweldig uit.

Er zijn natuurlijk ook nadelen, ik zou op zich best een scherm willen dat wat helderder kan. En de glossy afwerking zit er mooi uit maar omgevingslicht kan storend zijn.

Dus wel benieuwd naar de laatste generatie WOLED vanwege de matte afwerking en (wellicht) de hogere helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
westergas schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:03:
De 34GS95QE (WOLED - 800R) is inmiddels uit zie ik. Ik lees er wel goeie dingen over, ook over de curve.
Ik ben zelf in de eerste generatie QD-OLED gestapt, de Dell DWF. Pracht van een scherm en ik heb er zeker geen spijt van. Cyberpunk 2077 in HDR ziet er echt geweldig uit.

Er zijn natuurlijk ook nadelen, ik zou op zich best een scherm willen dat wat helderder kan. En de glossy afwerking zit er mooi uit maar omgevingslicht kan storend zijn.

Dus wel benieuwd naar de laatste generatie WOLED vanwege de matte afwerking en (wellicht) de hogere helderheid.
De 34GS95QE-B heeft toch een matte afwerking?
En hoe bevalt je Dell tot nu toe?
Heb je hem al lang, ook al last van burn in of andere gekke dingen?

De lg 34GS95QE-B heeft toch gen 3 panel? minder kans op burn in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Aggressor schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:56:
[...]

De 34GS95QE-B heeft toch een matte afwerking?
En hoe bevalt je Dell tot nu toe?
Heb je hem al lang, ook al last van burn in of andere gekke dingen?

De lg 34GS95QE-B heeft toch gen 3 panel? minder kans op burn in?
De LG is mat idd. Het enige nadeel is imo de glossy afwerking van de Dell, maar dat is alleen het geval als mijn vrouw thuis is. Dan staat de TV namelijk aan en deze reflecteert in mijn monitor. Dus dit zal lang niet voor iedereen een nadeel zijn. Een glossy scherm is wel mooi om naar te kijken als er geen reflectie is.

Ik heb de Dell nu een maandje en nog geen gekkigheid meegemaakt. Het is gewoon genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-09 22:55
Zit zelf nu op een VA Paneel 3440x1440, en de ghosting begint me best te storen.
Zit dus ook te kijken naar zo'n QD-led paneel, maar ik zit een beetje op de resultaten te wachten van Monitors unboxed, want ik doe ook soms thuiswerken en dan staat het CAD scherm uren open.

En de Europese prijzen zijn echt belachelijk momenteel, dikke 400-500 euro premium. Weet iemand waarom?? Geopolitiek spelletje ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Majestici op 17-04-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
YouTube: LG 34GS95QE-B WQHD CURVED W-OLED GAMING MONITOR | Megekko Spotlight

Leuk filmpje van megekko over de nieuwe lg 34 inch oled.
De curve is misschien even wennen, maar misschien ook wel beter.

[ Voor 14% gewijzigd door Aggressor op 19-04-2024 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hier een interessant artikel. Conclusie is dat ondanks de (op papier) hogere helderheid van WOLED, QD-OLED een mooier plaatje geeft.

https://tftcentral.co.uk/...for-new-metrics-and-specs

Toch blijft de 95QE van LG me trekken. Jammer dat we geen ouderwetse computer winkels meer hebben om zoiets in het echt te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
westergas schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:20:
Hier een interessant artikel. Conclusie is dat ondanks de (op papier) hogere helderheid van WOLED, QD-OLED een mooier plaatje geeft.

Toch blijft de 95QE van LG me trekken. Jammer dat we geen ouderwetse computer winkels meer hebben om zoiets in het echt te bekijken.
Het is ook een mooie monitor.
Doet 3440x1440 240hz 12 bit.

[ Voor 30% gewijzigd door Aggressor op 20-04-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichD1011
westergas schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:20:

Dat is iets wat ik m.b.t. monitors al jaren mis, een plek om ze in het echt te bekijken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:01

ParaWM

Pro Prutser

RichD1011 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:42:
[...]

Dat is iets wat ik m.b.t. monitors al jaren mis, een plek om ze in het echt te bekijken....
En hem vervolgens online bij de beste prijs te kopen.... Daarom zijn de winkel er niet meer :)

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichD1011
ParaWM schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:16:
[...]

En hem vervolgens online bij de beste prijs te kopen.... Daarom zijn de winkel er niet meer :)
Zeker, maar daarom mis ik het nog wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21
RichD1011 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:42:
[...]

En toch vraag ik mij bij monitoren en televisies altijd af hoe 'correct' ze überhaupt afgesteld staan en hoe goed beeld het nou echt geeft in zo'n winkel met TL-balken. Natuurlijk kan je wel een idee krijgen van hoeveel een scherm spiegelt of hoe de behuizing eruit ziet, maar het is ook zo makkelijk om een bepaald model met de hoogte marges er beter uit te laten komen dan anderen.

Overigens mag je volgens de wet koop op afstand een product open maken om het redelijkerwijs te kunnen beoordelen. Ik pak alles natuurlijk zo min mogelijk uit, maar ik sluit wel degelijk een scherm aan om te kijken wat ik van het beeld vindt. In die zin is het prima te testen. Alleen moet je dan inderdaad van reviews uitgaan om je eerste keuze te maken.

Dus ergens is het jammer dat je ze nergens kan bekijken, van de andere kant vertrouw ik winkels ook voor geen meter, maar das vast mijn manco :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Luuk1983 schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:45:
[...]

En toch vraag ik mij bij monitoren en televisies altijd af hoe 'correct' ze überhaupt afgesteld staan en hoe goed beeld het nou echt geeft in zo'n winkel met TL-balken. Natuurlijk kan je wel een idee krijgen van hoeveel een scherm spiegelt of hoe de behuizing eruit ziet, maar het is ook zo makkelijk om een bepaald model met de hoogte marges er beter uit te laten komen dan anderen.

Overigens mag je volgens de wet koop op afstand een product open maken om het redelijkerwijs te kunnen beoordelen. Ik pak alles natuurlijk zo min mogelijk uit, maar ik sluit wel degelijk een scherm aan om te kijken wat ik van het beeld vindt. In die zin is het prima te testen. Alleen moet je dan inderdaad van reviews uitgaan om je eerste keuze te maken.

Dus ergens is het jammer dat je ze nergens kan bekijken, van de andere kant vertrouw ik winkels ook voor geen meter, maar das vast mijn manco :P
Het hangt er maar net vanaf waar je naar op zoek bent. Als je een scherm wil met zo accuraat mogelijke kleuren heb je helemaal niks aan een fysieke winkel, en kan je beter afgaan op reviews.

Als je een scherm wil wat 'mooi oogt', wat in de praktijk vaak neerkomt op oververzadigde kleuren, heb je weer niks aan reviews. 8)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb ook een woled ultra.
Op grijs zie ik een soort streep aan de linkerkant...
Ia dit normaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6frwwU-J8XilzQG_oikWQf36mI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21TxPzqVq3mJzjygmfimtIbC.jpg?f=fotoalbum_small

-edit-

Lijkt veel op dit

https://www.reddit.com/r/...ut_of_box_bas_a_distinct/

Dan retourneer ik hem wel :(

[ Voor 14% gewijzigd door Aggressor op 22-04-2024 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:24
Nope, niet normaal. Ik zou hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
rachez schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:20:
Nope, niet normaal. Ik zou hem terugsturen.
Ik heb hem net aangemeld retour.
Dan maar het geld eerst terug...

Voor 1180 wil ik ook een goede monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 22:05
Aggressor schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:49:
Ik heb ook een woled ultra.
Op grijs zie ik een soort streep aan de linkerkant...
Ia dit normaal?

[Afbeelding]

-edit-

Lijkt veel op dit

https://www.reddit.com/r/...ut_of_box_bas_a_distinct/

Dan retourneer ik hem wel :(
Welk scherm heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Vanavond even gestoeid met de LG 34GS95QE-B, maar helaas ga ik deze retourneren. Ik heb één dode pixel en hier stoor ik me enorm aan. De betreffende pixel zit rechts in het midden op scherm.
Daarnaast irriteert het mij dat er vingervlekken op het scherm zaten en een vlek op het boekje.
Ten slotte vind ik ‘de text clarity’ echt meh…
Baal er goed van, maar voor deze prijs wil ik (vrijwel) 100% tevreden zijn.
Zie nu dat jij ook niet tevreden bent over dit scherm. Op die colour banding heb ik niet eens gelet. Wellicht kijk ik er morgen nog even naar.
Retourneer jij naar LG? Geloof niet dat je direct een verzend label krijgt, toch?

[ Voor 39% gewijzigd door Timx2 op 23-04-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Timx2 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:58:
Vanavond even gestoeid met de LG 34GS95QE-B, maar helaas ga ik deze retourneren. Ik heb één dode pixel en hier stoor ik me enorm aan. De betreffende pixel zit rechts in het midden op scherm.
Daarnaast irriteert het mij dat er vingervlekken op het scherm zaten en een vlek op het boekje.
Ten slotte vind ik ‘de text clarity’ echt meh…
Baal er goed van, maar voor deze prijs wil ik (vrijwel) 100% tevreden zijn.
[...]

Zie nu dat jij ook niet tevreden bent over dit scherm. Op die colour banding heb ik niet eens gelet. Wellicht kijk ik er morgen nog even naar.
Retourneer jij naar LG? Geloof niet dat je direct een verzend label krijgt, toch?
Zo denk ik er ook over....de streep ga ik mij aan ergen.
Ik heb hem gisteravond aangemeld via mijn account voor retour.

Vanmorgen heb ik een email van LG gekregen, dat ik binnenkort een retour label van ups zelf krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Aggressor schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:49:
[...]

Zo denk ik er ook over....de streep ga ik mij aan ergen.
Ik heb hem gisteravond aangemeld via mijn account voor retour.

Vanmorgen heb ik een email van LG gekregen, dat ik binnenkort een retour label van ups zelf krijg..
Ik heb vanochtend ook dezelfde mail gekregen van LG. Heb jij toevallig al het retourlabel ontvangen? Vanochtend toch maar weer de AW3225QF (opnieuw) besteld. Helaas met een geschatte levertijd van een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Timx2 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:43:
[...]

Ik heb vanochtend ook dezelfde mail gekregen van LG. Heb jij toevallig al het retourlabel ontvangen? Vanochtend toch maar weer de AW3225QF (opnieuw) besteld. Helaas met een geschatte levertijd van een maand.
Ja, ik heb vanavond een retourlabel van ups ontvangen.
Morgen ga ik hem retour sturen.

Dell ben ik ook niet zo van. Heb de Dell oled gehad en daar zaten micro krasjes op het scherm. (Bekend probleem)

En 32 inch vind ik geen fijn formaat. Ik speel veel fps games...dan vind ik 32 inch te hoog.
Ik heb nu een 27 inch ips 240hz monitor gekocht.

Ik vind het ook zonde dat oled kans op inbranden heeft. En dat je scherm gewoon minder wordt met de tijd.... (en daar betaal je dan 1000 + euro voor)

[ Voor 21% gewijzigd door Aggressor op 24-04-2024 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
Aggressor schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:38:
[...]

Ja, ik heb vanavond een retourlabel van ups ontvangen.
Morgen ga ik hem retour sturen.

Dell ben ik ook niet zo van. Heb de Dell oled gehad en daar zaten micro krasjes op het scherm. (Bekend probleem)

En 32 inch vind ik geen fijn formaat. Ik speel veel fps games...dan vind ik 32 inch te hoog.
Ik heb nu een 27 inch ips 240hz monitor gekocht.

Ik vind het ook zonde dat oled kans op inbranden heeft. En dat je scherm gewoon minder wordt met de tijd.... (en daar betaal je dan 1000 + euro voor)
Oké, dan zal ik het label wel morgen krijgen. Bedankt!

Wat betreft de AW3225QF weet ik dat er wat problemen waren, maar volgens mij is dat aangepakt met de laatste batches. Ik wacht deze even af en anders houd ik het wellicht bij mijn AW2724DM. Verder ook een prima scherm, maar geen OLED 8) .

Anyway, mijn uitstapje naar Ultrawide was van korte duur. Ik zie de charme er wel van in, maar voor nu laat ik het voor wat het is. Wellicht kijk ik er nog eens naar in de toekomst als ze een hogere dpi hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem - Putten
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:29
Heeft iemand van jullie ervaring met of een mening over dit scherm?

AORUS CO49DQ Gaming

Ik ben geen gamer maar Aorus beveelt dit scherm ook aan voor zakelijke toepassingen. Of is dit te veel van zoiets als “Wij van WC-eend……” etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Willem - Putten schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:07:
Heeft iemand van jullie ervaring met of een mening over dit scherm?

AORUS CO49DQ Gaming

Ik ben geen gamer maar Aorus beveelt dit scherm ook aan voor zakelijke toepassingen. Of is dit te veel van zoiets als “Wij van WC-eend……” etc?
Mooi scherm maar waarom de keuze voor OLED als je er niet op gaat gamen? Voor zakelijk gebruik zou ik liever voor een IPS gaan. IPS schermen hebben een hogere helderheid, hebben vaak een matte afwerking en je hoeft niet wakker te liggen van degradatie of "inbranden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem - Putten
Ik heb een Olad-TV 77" en vind de beeldkwaliteit super

Vandaar dat ik hier naar keek.

Zijn er eigenlijk ook gebogen IPS schermen. Heb nu 2 stuks Iiyama PL2792Q, volgens mij is dat ook IPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem - Putten
Inmiddels gevonden, bijvoorbeeld DellU4942DW

Wel duurder dan de Oled van Aorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Hebben jullie deze mini led monitor al gezien van TCL?

uitvoering: TCL 34R83Q Zwart

Hier staat wat meer info: https://www.reddit.com/r/...ns_on_the_new_tcl_34r83q/
https://www.reddit.com/r/.../1cknkrh/comment/l2ojf7x/

Hier een review uit china?

https://www.chiphell.com/thread-2572492-1-1.html

In anderen landen kost deze monitor 1199.
Met select bol maar 749 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
Als dat zo goedkoop is, check ff of het dan wel klopt. Staat hier op de tlc site een waarschuwing voor fraude: https://www.tcl.com/global/en/monitors/34r83q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
rachez schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:39:
Als dat zo goedkoop is, check ff of het dan wel klopt. Staat hier op de tlc site een waarschuwing voor fraude: https://www.tcl.com/global/en/monitors/34r83q
Bol.com als verkoper zal wel vertrouwd zijn toch?
849 en met select 749...
Via bonnen en cashback heb ik uiteindelijk 620 betaald en als het goed is nog een beetje cashback. Uiteindelijk 610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
yes, verstuurd door bol zie ik nu . Zal wel goed zitten lijkt me. Ik keek even snel en zag die waarschuwing op de tlc site en had niet veel tijd om verder te kijken.

Lijkt me een mooie monitor, veel plezier ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:18
Zijn er al mensen die een 21:9 3440x1440 nieuwste gen QD-OLED 240hz hebben aangeschaft?

uitvoering: Gigabyte MO34WQC2 Zwart

En hoe zijn de bevindingen van deze t.o.v. de 165/175hz 1st gen varianten? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:52

ViezeVis

Sample Text

Ik heb jullie ervaring nodig. Ik werk nu op een AOC 2x24" gaming monitor en dat bevalt op zich prima voor shooters. Ik wil misschien binnenkort eens racing games doen. Ook de overstap op 4K/WQHD zit er wel een keer aan te komen.

Nu zag ik deze post over de maat van het bureau. Ik heb een 180x80 bureau. Met zo'n curved komt voor mijn gevoel het scherm naar voren toe en ik wil eigenlijk het scherm ook niet direct te dicht bij hebben staan. Ook wil ik 'm graag op een monitorbeugel hebben (clean desk). Hebben jullie ervaringen met schermen die op een monitorbeugel staan op een bureau van 80 diep?

En ik vind het heerlijk om 2 schermen te hebben. 1 voor het werk, de ander voor bijvoorbeeld Whatsapp of meer statische pagina's. Is het mogelijk om die schermen te splitten zodat je ook 2 taakbalken hebt, of ga je dan meer richting een WIndows Snap feature? Dat laatste vind ik nu wat onwennig.

Ik zou het gebruiken om op te gamen, en werken. OLED lijkt mij super, maar het gevaar voor inbranden vind ik toch echt minder. Zijn er nu veelgekochte schermen hier? Zie veel voorbij komen, Samsung G8 vb.

[ Voor 9% gewijzigd door ViezeVis op 27-07-2024 22:25 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichD1011
ViezeVis schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:22:
Ik heb jullie ervaring nodig. Ik werk nu op een AOC 2x24" gaming monitor en dat bevalt op zich prima voor shooters. Ik wil misschien binnenkort eens racing games doen. Ook de overstap op 4K/WQHD zit er wel een keer aan te komen.

Nu zag ik deze post over de maat van het bureau. Ik heb een 180x80 bureau. Met zo'n curved komt voor mijn gevoel het scherm naar voren toe en ik wil eigenlijk het scherm ook niet direct te dicht bij hebben staan. Ook wil ik 'm graag op een monitorbeugel hebben (clean desk). Hebben jullie ervaringen met schermen die op een monitorbeugel staan op een bureau van 80 diep?

En ik vind het heerlijk om 2 schermen te hebben. 1 voor het werk, de ander voor bijvoorbeeld Whatsapp of meer statische pagina's. Is het mogelijk om die schermen te splitten zodat je ook 2 taakbalken hebt, of ga je dan meer richting een WIndows Snap feature? Dat laatste vind ik nu wat onwennig.

Ik zou het gebruiken om op te gamen, en werken. OLED lijkt mij super, maar het gevaar voor inbranden vind ik toch echt minder. Zijn er nu veelgekochte schermen hier? Zie veel voorbij komen, Samsung G8 vb.
Zelf ben ik van 2x full HD 24inch, naar 1x 3440x1440 34inch curved naar 1x 4K 32inch + 1x full HD 24inch gegaan. Dit alles op een bureau van tevens 180x80cm.

Uiteindelijk kon ik zelf toch niet helemaal wennen aan het uitlijnen van programma's en ergerde me aan hoe moeilijk ik soms (zeker bij oudere games) de beeldverhouding acceptabel kon krijgen. bij de wat nieuwere games heb ik er geen problemen mee ondervonden.

Kwa werk staat nu het programma waar ik mee bezig ben op het grote scherm en de mail / benodigde informatie op het kleinere scherm, kwa gaming de game op het hoofdscherm en discord/walkhtrough/.. op het 2e scherm.. in beide gevallen vond ik dit uiteindelijk een stuk prettiger werken dan alles op 1 34inch ultrawide te proppen.

Bij het gebruik van een monitorbeugel is je bureau diep zat, ook voor een 34inch curved.
De standaard voeten zijn regelmatig zeer aan formaat wat zonde is van de ruimte (maar past in theorie prima). Voor een 34inch ultrawide vond ik een vaste beugel zonder al te veel poespas het prettigst (die staan ook het strakst achter op t bureau), een 34inch ultrawide zit je recht voor en ga je m.i. toch nooit draaien.
Bij mijn 4K + full HD setup heb ik nu een dubbele beugel met alle poespas, omdat je dan m.i. bijvoorbeeld het 2e scherm wel een stukje wil draaien, eventueel het 2e scherm op 90° wil zetten ect. in mijn geval staat de 32inch 4K recht in het midden van t bureau (en recht voor mij), en de 24inch full HD links daarvan gedraaid richting mijzelf.

2 taakbalken heb ik nooit gehad op de 34inch, ook nooit echt bij stilgestaan.
m.b.t OLED: ik heb zelf sinds 2-3 maanden een 55inch LG G3 in huis als TV voor de huiskamer... prachtig!
In theorie zou ik ook wel graag een OLED hebben voor op t bureau (werk & gaming), maar ik houd dit nog even af:
- inbranden: een PC, zeker waar je op werkt, geeft veel meer statisch beeld dan TV/films/gaming
- color fringing (heb t ook wel OLED fringing zien noemen): tekst is gewoonweg niet zo scherp als op "ouderwetse" IPS schermen, alhoewel dat bij de nieuwste 4K modellen al een stuk beter schijnt te zijn (pin me daar niet op vast).
- helderheid: veel OLED monitoren halen het nog niet bij de doorsnee OLED TV kwa helderheid (doorgaans niet eens bij de wat luxere IPS panelen). Als ik voor OLED ga zou ik wel ook graag dat in het pretpakket willen hebben.

Het lastige is ook altijd: je kan het nergens meer controleren / ermee spelen, er zijn gewoon showrooms met monitoren.

en begrijp me niet verkeerd, ik heb prima gewerkt & gegamed op mijn 34inch ultrawide, maar voor mij was het t net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

RichD1011 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 00:45:
[...]

Zelf ben ik van 2x full HD 24inch, naar 1x 3440x1440 34inch curved naar 1x 4K 32inch + 1x full HD 24inch gegaan. Dit alles op een bureau van tevens 180x80cm.

Uiteindelijk kon ik zelf toch niet helemaal wennen aan het uitlijnen van programma's en ergerde me aan hoe moeilijk ik soms (zeker bij oudere games) de beeldverhouding acceptabel kon krijgen. bij de wat nieuwere games heb ik er geen problemen mee ondervonden.

Kwa werk staat nu het programma waar ik mee bezig ben op het grote scherm en de mail / benodigde informatie op het kleinere scherm, kwa gaming de game op het hoofdscherm en discord/walkhtrough/.. op het 2e scherm.. in beide gevallen vond ik dit uiteindelijk een stuk prettiger werken dan alles op 1 34inch ultrawide te proppen.

Bij het gebruik van een monitorbeugel is je bureau diep zat, ook voor een 34inch curved.
De standaard voeten zijn regelmatig zeer aan formaat wat zonde is van de ruimte (maar past in theorie prima). Voor een 34inch ultrawide vond ik een vaste beugel zonder al te veel poespas het prettigst (die staan ook het strakst achter op t bureau), een 34inch ultrawide zit je recht voor en ga je m.i. toch nooit draaien.
Bij mijn 4K + full HD setup heb ik nu een dubbele beugel met alle poespas, omdat je dan m.i. bijvoorbeeld het 2e scherm wel een stukje wil draaien, eventueel het 2e scherm op 90° wil zetten ect. in mijn geval staat de 32inch 4K recht in het midden van t bureau (en recht voor mij), en de 24inch full HD links daarvan gedraaid richting mijzelf.

2 taakbalken heb ik nooit gehad op de 34inch, ook nooit echt bij stilgestaan.
m.b.t OLED: ik heb zelf sinds 2-3 maanden een 55inch LG G3 in huis als TV voor de huiskamer... prachtig!
In theorie zou ik ook wel graag een OLED hebben voor op t bureau (werk & gaming), maar ik houd dit nog even af:
- inbranden: een PC, zeker waar je op werkt, geeft veel meer statisch beeld dan TV/films/gaming
- color fringing (heb t ook wel OLED fringing zien noemen): tekst is gewoonweg niet zo scherp als op "ouderwetse" IPS schermen, alhoewel dat bij de nieuwste 4K modellen al een stuk beter schijnt te zijn (pin me daar niet op vast).
- helderheid: veel OLED monitoren halen het nog niet bij de doorsnee OLED TV kwa helderheid (doorgaans niet eens bij de wat luxere IPS panelen). Als ik voor OLED ga zou ik wel ook graag dat in het pretpakket willen hebben.

Het lastige is ook altijd: je kan het nergens meer controleren / ermee spelen, er zijn gewoon showrooms met monitoren.

en begrijp me niet verkeerd, ik heb prima gewerkt & gegamed op mijn 34inch ultrawide, maar voor mij was het t net niet.
Zelf zat ik te denken aan 34" Ultrawide met 1 24" er naast bijvoorbeeld. Wat merkte je bij "ergerde me aan hoe moeilijk ik soms (zeker bij oudere games) de beeldverhouding acceptabel kon krijgen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ViezeVis schreef op zondag 28 juli 2024 @ 00:57:
[...]

Zelf zat ik te denken aan 34" Ultrawide met 1 24" er naast bijvoorbeeld. Wat merkte je bij "ergerde me aan hoe moeilijk ik soms (zeker bij oudere games) de beeldverhouding acceptabel kon krijgen"?
Oudere games kan je de beeldverhouding ook prima bij krijgen hoor. Alleen het is soms even tweaken met de FOV. Bijvoorbeeld oudere games via nglide krijg je gewoon de op resoluties.

Maar ook bijvoorbeeld Medal of Honor Alied assault heb ik onlangs nog prima kunnen uitspelen op mijn Alienware AW34 met de juiste FOV en resolutie. Bijvoorbeeld: https://www.pcgamingwiki...._of_Honor:_Allied_Assault

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Ghostrider schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:18:
[...]

Oudere games kan je de beeldverhouding ook prima bij krijgen hoor. Alleen het is soms even tweaken met de FOV. Bijvoorbeeld oudere games via nglide krijg je gewoon de op resoluties.

Maar ook bijvoorbeeld Medal of Honor Alied assault heb ik onlangs nog prima kunnen uitspelen op mijn Alienware AW34 met de juiste FOV en resolutie. Bijvoorbeeld: https://www.pcgamingwiki...._of_Honor:_Allied_Assault
Ohh joh, zulke games speel ik (nog) niet :D. Mijn oudste zal gta5 zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Vraagje welk 34 inch scherm is op dit moment de beste keuze voor werk en af en toe op te gamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
SteffanS schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:40:
Vraagje welk 34 inch scherm is op dit moment de beste keuze voor werk en af en toe op te gamen ?
Elk niet OLED ultrawide scherm met aanvaardbare response tijden (volgens reviews, niet enkel volgens spec's) en Curve volgens eigen voorkeur, aan een 'OK' prijs zal onder beste keuze kunnen vallen. Veel succes in de pricewatch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

TiezZ_BE schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:00:
[...]

Elk niet OLED ultrawide scherm met aanvaardbare response tijden (volgens reviews, niet enkel volgens spec's) en Curve volgens eigen voorkeur, aan een 'OK' prijs zal onder beste keuze kunnen vallen. Veel succes in de pricewatch!
Stiekem wel jammer, want MSI maakt wel echt mooie schermen vind ik.

uitvoering: MSI MEG 342C QD-OLED Zwart

Maar helaas, beiden OLED. Wel geeft MSI 3 jaar garantie op burn-in.
https://www.msi.com/blog/...0about,burn%2Din%20issues.

Op dit moment zitten deze 4 in mijn vergelijk:
https://tweakers.net/pric...;1977816;1997700;2046704/

[ Voor 14% gewijzigd door ViezeVis op 12-08-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:21
Ik lees her en der wat over krassen, ik heb een G93SC en het scherm is prachtig alleen al sinds dat ik hem heb zit het onder de krassen. Zat wel folie op endergelijk. Ook zat er een soort van residu op. Ik heb er een foto van gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ASxd0-xGh0QkFSf5SGN_nRltYc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1AP5tgAKkJ8yn3Kgk4NOrMaJ.png?f=fotoalbum_tile

Maar dan echt over het hele scherm. Is dit normaal of is dit echt garantie waardig. Kan een verzoek indienen dat Samsung het aan huis wil repareren maar ben wel benieuwd of dit voldoende is voor een reparatie.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Tja, je ziet het alleen als hij uit staat dus en je goed kijkt?

Lijkt me niet normaal, maar is lastig, hangt ervan af of je je eraan gaat storen: zo ja meteen terug, anders niet en ervan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Daniel. schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:09:
Ik lees her en der wat over krassen, ik heb een G93SC en het scherm is prachtig alleen al sinds dat ik hem heb zit het onder de krassen. Zat wel folie op endergelijk. Ook zat er een soort van residu op. Ik heb er een foto van gemaakt.
[Afbeelding]

Maar dan echt over het hele scherm. Is dit normaal of is dit echt garantie waardig. Kan een verzoek indienen dat Samsung het aan huis wil repareren maar ben wel benieuwd of dit voldoende is voor een reparatie.
En wat als de winkel zegt: je hebt je paneel niet goed schoongemaakt? Of was dit al bij de koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:21
ViezeVis schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

En wat als de winkel zegt: je hebt je paneel niet goed schoongemaakt? Of was dit al bij de koop?
Schijnt dus normaal te zijn bij dit soort panelen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

SteffanS schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:40:
Voor exact deze use case heb ik gekozen voor een Dell S3422DWG. Komt op RTINGS als beste VA ultrawide uit de test. Reden voor mij om niet voor IPS te gaan was het slechte contrast en over het algemeen wat lage helderheid. Als je wel IPS wil is LG met de 34GN850P-B de beste keus.

Als je nog kan wachten, dan komt Acer ooit met dit model uit: https://www.acer.com/nl-nl/predator/monitors/x34-miniled. Een MiniLED scherm met 2304 zones.

[ Voor 13% gewijzigd door Thomas op 23-08-2024 12:38 ]

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Van mijn nieuwe werk heb ik een gebruikte laptop gekregen: Dell 7730 met nvidea quadro P3200 gpu. Niet meer het nieuwste maar zeker nog wel goed denk ik. Ik gebruik software zoals Autocad en andere ontwerp software.
Het native scherm heeft schijnbaar een maximum resolutie van 1920x1080 en helaas de twee nieuwe externe 27" monitoren ook. Deze resolutie op 27" vind ik vreselijk.

Hoe weet ik nu of de laptop een 1440p ultrawide screen aan kan? In de scherminstellingen zie ik géén mogelijkheid tot het selecteren van een hogere resolutie("1080 = recommended"). Is een hogere resolutie bij een compatibel scherm dan wel mogelijk?
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichD1011
Kanoet schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:37:
Van mijn nieuwe werk heb ik een gebruikte laptop gekregen: Dell 7730 met nvidea quadro P3200 gpu. Niet meer het nieuwste maar zeker nog wel goed denk ik. Ik gebruik software zoals Autocad en andere ontwerp software.
Het native scherm heeft schijnbaar een maximum resolutie van 1920x1080 en helaas de twee nieuwe externe 27" monitoren ook. Deze resolutie op 27" vind ik vreselijk.

Hoe weet ik nu of de laptop een 1440p ultrawide screen aan kan? In de scherminstellingen zie ik géén mogelijkheid tot het selecteren van een hogere resolutie("1080 = recommended"). Is een hogere resolutie bij een compatibel scherm dan wel mogelijk?
Alvast bedankt!
Makkelijkste om te proberen: veel huishoudens hebben tegenwoordig wel een 4K TV in huis, even erin prikken op de HDMI kabel en kijken of je beeld krijgt op 4K 60HZ (of wellicht zelfs meer dan 60HZ als de TV het ondersteunt). zo ja dan kan die ook een ultrawide aan. (3440x1440= +/- 5mil pixels - 3840x2160= +/- 8.3mil pixels).

Ook zonder die test kan ik je bijna garanderen dat het gewoon gaat werken. shared GPU (dus waar de videochip op de CPU ingebakken zit) kunnen al jaren makkelijk 4K 60HZ aan, een dedicated GPU uit 2018 zal er dus zeker geen moeite mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Dankjewel voor de tip @RichD1011. Het is inderdaad gemakkelijk mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Vraagje. Ik overweeg een LS57CG952NUXEN. Ik speel voornamelijk Arma, Battlefield, Star Citizen en Squadron42 op termijn. Zou dat kunnen met een 3080ti? Of moet ik dan de games toch kleiner spelen en wachten tot de 50xx gen?

Of gewoon de games op kleinere resolutie spelen?

[ Voor 10% gewijzigd door ViezeVis op 18-01-2025 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
Ik verwacht dat zelfs een 5090 moeite heeft om op deze resolutie de games vloeiend te spelen. Nu is natuurlijk de vraag hoeveel frames je wil halen, maar aangezien 4K 240 hz al bij veel spellen niet lukt. Nu zijn er tegenwoordig verschillende technieken om je frames te verhogen en we moeten de performance / benchmarks van de nieuwe kaarten nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichD1011
Dat is 2x zoveel pixels als UHD/4K, mijn 4080 krijgt 4K bij de meeste spellen wel leuk voor elkaar, maar dat is doorgaans dan wel ook icm DLSS ect.

Naar aanleiding van mijn kennis van 4080/4K zal een 3080TI moeite hebben met 2x zoveel pixels, als je grafische settings ect lager zet kom je wel een eind, maar verwacht geen hoge framerates (en verwacht al zeker niet om bij die 240hz van het scherm in de buurt te komen.

Het is wel een onwijs mooi scherm…

[ Voor 4% gewijzigd door RichD1011 op 23-01-2025 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Ik heb m gekocht en uiteindelijk geretourneerd. Veel instelwerk in de FOV etc vond ik hem toch niet waard. Bovendien vond ik de kijkhoeken in de hoeken ook niet super. Heen en weer kijken stoorde me nog het meeste. Not my type of monitor helaas. Dus overweg toch maar weer een 2x27” 2k. Zag er wel bijzonder cool uit, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichD1011
ViezeVis schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:20:
Ik heb m gekocht en uiteindelijk geretourneerd. Veel instelwerk in de FOV etc vond ik hem toch niet waard. Bovendien vond ik de kijkhoeken in de hoeken ook niet super. Heen en weer kijken stoorde me nog het meeste. Not my type of monitor helaas. Dus overweg toch maar weer een 2x27” 2k. Zag er wel bijzonder cool uit, dat wel.
Oh dat is jammer om te horen! Ben ik wel nog benieuwd hoe de 3080TI draaide op dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

RichD1011 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 00:51:
[...]

Oh dat is jammer om te horen! Ben ik wel nog benieuwd hoe de 3080TI draaide op dit scherm?
Battlefield 2042 op fullscreen had al enige moeite. En dat zijn over het algemeen prima geoptimaliseerde games. Weet de exacte FPS niet meer, maar hoger dan 70 zal het niet geweest zijn. Wel op Ultra overigens. Ik denk dat het bijzonder spannend wordt of de 5090-serie de potentie van het scherm kan 'unlocken'. Ik denk van niet, zolder DLSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:37
Dit topic is al een tijdje stil!

Vanuit werk heb ik een budget om een goede ICT werkplek te hebben, hiermee kan ik een ultrawide aanschaffen. Ik zat te kijken naar een OLED model, alleen hij gaat dus heel veel in windows gebruikt worden en volgens mij is inbranding dan nog steeds een reeël gevaar? Of valt dat tegenwoordig wel mee?
Het zou wel mooi zijn, want dan kan ik hem secundair als gamescherm gebruiken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
ViezeVis schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:03:
[...]

Stiekem wel jammer, want MSI maakt wel echt mooie schermen vind ik.

uitvoering: MSI MEG 342C QD-OLED Zwart

Maar helaas, beiden OLED. Wel geeft MSI 3 jaar garantie op burn-in.
https://www.msi.com/blog/...0about,burn%2Din%20issues.

Op dit moment zitten deze 4 in mijn vergelijk:
https://tweakers.net/pric...;1977816;1997700;2046704/
Ik zit met hetzelfde. Mag een UW aanschaffen dus voor werk en ik vind OLEd geweldig, alleen met windows balken de hele dag is OLED niet echt geschikt. Ik heb nu een IPS scherm. Waar ben je uiteindelijk voor gegaan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Santee schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Ik zit met hetzelfde. Mag een UW aanschaffen dus voor werk en ik vind OLEd geweldig, alleen met windows balken de hele dag is OLED niet echt geschikt. Ik heb nu een IPS scherm. Waar ben je uiteindelijk voor gegaan? :9
Ik zit nog braaf op mijn 25" 1080p schermen. Reden: burn in risico. VA vind ik niks. IPS kan last hebben van erge glow. Iets wat ik met mijn huidige TN-panels niet heb. Het voelt nu niet als een juist moment om een 21:9 te kopen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ViezeVis schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:25:
[...]

Ik zit nog braaf op mijn 25" 1080p schermen. Reden: burn in risico. VA vind ik niks. IPS kan last hebben van erge glow. Iets wat ik met mijn huidige TN-panels niet heb. Het voelt nu niet als een juist moment om een 21:9 te kopen, helaas.
Je bent daadwerkelijk de eerste persoon ik tegen kom die klaagt dat VA niks is, maar op 25" Full HD TN schermen werkt en dat prima vindt. Ik zou alleen al om de kijkhoek en het slechte contrast helemaal gek worden van TN naast dat de resolutie voor een 25" scherm aan de matige kant is.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 10-03-2025 15:49 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Santee schreef op zondag 9 maart 2025 @ 12:00:
Dit topic is al een tijdje stil!

Vanuit werk heb ik een budget om een goede ICT werkplek te hebben, hiermee kan ik een ultrawide aanschaffen. Ik zat te kijken naar een OLED model, alleen hij gaat dus heel veel in windows gebruikt worden en volgens mij is inbranding dan nog steeds een reeël gevaar? Of valt dat tegenwoordig wel mee?
Het zou wel mooi zijn, want dan kan ik hem secundair als gamescherm gebruiken 8)
Als kantoorwerk het primaire gebruik is van de monitor, dan zou ik niet voor OLED gaan. Ik heb zelf een OLED scherm en ik ben er absoluut fan van, maar in mijn geval is kantoorwerk secundair. De huidige OLEDs zijn absoluut beter dan vroeger, maar ik geloof er geen bal van dat als je écht continue statische content zoals taskbar, vensters etc op het beeld hebt dat het scherm daar goed tegen kan.

Wij hebben op werk vooral Dell ultrawides en ik vind dat persoonlijk prima schermen. Ze hebben een ingebouwde dock en kunnen de meeste laptops snel genoeg opladen. Zou mooi zijn als ze iets meer dan 60Hz konden, maar ach. En ze zijn prima voor een spelletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Luuk1983 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:48:
[...]

Als kantoorwerk het primaire gebruik is van de monitor, dan zou ik niet voor OLED gaan. Ik heb zelf een OLED scherm en ik ben er absoluut fan van, maar in mijn geval is kantoorwerk secundair. De huidige OLEDs zijn absoluut beter dan vroeger, maar ik geloof er geen bal van dat als je écht continue statische content zoals taskbar, vensters etc op het beeld hebt dat het scherm daar goed tegen kan.

Wij hebben op werk vooral Dell ultrawides en ik vind dat persoonlijk prima schermen. Ze hebben een ingebouwde dock en kunnen de meeste laptops snel genoeg opladen. Zou mooi zijn als ze iets meer dan 60Hz konden, maar ach. En ze zijn prima voor een spelletje.
Ik werk op dit moment 2 dagen per week thuis (wellicht 3 in de toekomst). Ik heb al een Dell U2715H want op zich een prima 27 inch scherm is. Ik dacht alleen, wellicht kan ik het werkgedeelte met een mooie game upgrade combineren :+ Maar dat lijkt mij nu toch niet zo'n goed idee, omdat ik liever niet op VA game maar VA wel de beste optie voor office is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Luuk1983 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Je bent daadwerkelijk de eerste persoon ik tegen kom die klaagt dat VA niks is, maar op 25" Full HD TN schermen werkt en dat prima vindt. Ik zou alleen al om de kijkhoek en het slechte contrast helemaal gek worden van TN naast dat de resolutie voor een 25" scherm aan de matige kant is.
Ik kan niet wennen aan de smearing die bij veel monitors toch merkbaar is. Ik heb een tijdje een MiniLED scherm gehad (Samsung Odyssey 57") en dat vond ik best een fijne techniek behalve dat de curve té extreem was. Dan moet ik al uitwijken naar een vrij prijzige Odyssey Neo G8 miniled vb.

De specificaties met een hoge refreshrate voor gaming i.c.m. office work maakt het maken van concessies wel heel erg lastig. En ja, mijn huidige TN panels zijn niet ideaal maar een upgrade naar VA is op dit moment voor mij ook geen 'grote stap'.

Dus ja, op dit moment voel ik nog geen 21:9 monitor waarvan ik denk: dát is 'm. En misschien kijk ik ook wel teveel naar reviews en naar Rtings. Het kopen van een monitor met het idee 'ik kan 'm weer terugsturen' voelt ook niet lekker. En de kans dat je monitoren nog ergens kunt bekijken is ook steeds kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Luuk1983 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:48:
[...]

Hier op het werk ook Ultrawides van Dell staan. Erg over te spreken. Geen gaming monitors. Zou ik zeker aanschaffen puur voor werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Santee schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:57:
Maar dat lijkt mij nu toch niet zo'n goed idee, omdat ik liever niet op VA game maar VA wel de beste optie voor office is.
Dat hoor ik wel vaker, maar ik heb persoonlijk - tenzij je echt het onderste uit de kan wil halen - nooit zo'n issues gehad met VA panelen om een spel op te doen. Ja, alle technologie heeft minpunten en er zijn snellere monitors, maar ze hebben wel het beste contrast waardoor ik VA - naast OLED - de beste panel vind om te gamen. Huidige VA panelen zijn een stuk sneller dan vroeger. Bij IPS kan je IPS glow hebben en dat vind ik verschrikkelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Luuk1983 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:59:
[...]

Dat hoor ik wel vaker, maar ik heb persoonlijk - tenzij je echt het onderste uit de kan wil halen - nooit zo'n issues gehad met VA panelen om een spel op te doen. Ja, alle technologie heeft minpunten en er zijn snellere monitors, maar ze hebben wel het beste contrast waardoor ik VA - naast OLED - de beste panel vind om te gamen. Huidige VA panelen zijn een stuk sneller dan vroeger. Bij IPS kan je IPS glow hebben en dat vind ik verschrikkelijk irritant.
Als je een goed paneel aan kan raden? ;) Ik heb inderdaad wel eens gezien dat Samsung met nieuwe VA panelen kwamen die ineens geen smearing meer hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Santee schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:05:
[...]

Als je een goed paneel aan kan raden? ;) Ik heb inderdaad wel eens gezien dat Samsung met nieuwe VA panelen kwamen die ineens geen smearing meer hadden.
Dit zijn de mini-led panelen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
ViezeVis schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:47:
[...]

Dit zijn de mini-led panelen als het goed is.
Zoiets dus: uitvoering: Samsung Odyssey Neo G8 S32BG85 Wit, Zwart
Alleen geen UW zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Yep. Ik had de Odyssey G9 57" met 1000R curve. Leuk en gaaf ding. Kon er niet aan wennen :p
Verder wel erg te spreken over miniled :)

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 10-03-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoMK
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20-03 08:55
Omdat het een discussietopic betreft waar mede gebruikers in zitten, maar even hier. Ik heb recent de CO49DQ, zit alleen met een 'twijfeltje' waarvan ik niet zeker weet of het hoort, of dat het een instelling betreft van het paneel of mijn PC... Voor de rest enorm tevreden over het scherm zelf!

Om het paneel heen zit een, zo het lijkt, een ongebruikte kleine border, waarvan de linkerkant nog iets groter lijkt te zijn dan de rechterkant. Scherm wordt gebruikt met Displayport en een NVIDIA 4070Ti.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NP8BMckOv-tfK4GwaLhZqq8E3HM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2UdpKibVZl0b2s7MQ5WzIwc.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brozef
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-07 15:47
MarcoMK schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:57:
Omdat het een discussietopic betreft waar mede gebruikers in zitten, maar even hier. Ik heb recent de CO49DQ, zit alleen met een 'twijfeltje' waarvan ik niet zeker weet of het hoort, of dat het een instelling betreft van het paneel of mijn PC... Voor de rest enorm tevreden over het scherm zelf!

Om het paneel heen zit een, zo het lijkt, een ongebruikte kleine border, waarvan de linkerkant nog iets groter lijkt te zijn dan de rechterkant. Scherm wordt gebruikt met Displayport en een NVIDIA 4070Ti.

[Afbeelding]

Iemand een idee?
Verwacht dat het voor een pixel shift functie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Brozef schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:02:
[...]

Verwacht dat het voor een pixel shift functie is.
Ik wilde net hetzelfde zeggen. Bij pixel shift schuift het hele beeld af en toe een paar pixels op, je hebt daarvoor de marge nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoMK
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20-03 08:55
Thanks! Lijkt er inderdaad op dat dát het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satan_cat
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22:46
Voor mensen die opzoek zijn naar een 34” scherm voor werk en gamen kan ik de AOC AG344UXM aanraden. Fantastische HDR performance in game, erg snelle pixel response time, 170hz, USB C en PD90 watt.
Enige nadeel dat ik me kan bedenken is dat het scherm plat is, maar door de goeie kijkhoeken heb ik niet het idee dat de hoeken van het scherm een andere weergave hebben.
Op tftcentral staat ook een recensie van het scherm geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Satan_cat schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:30:
Voor mensen die opzoek zijn naar een 34” scherm voor werk en gamen kan ik de AOC AG344UXM aanraden. Fantastische HDR performance in game, erg snelle pixel response time, 170hz, USB C en PD90 watt.
Enige nadeel dat ik me kan bedenken is dat het scherm plat is, maar door de goeie kijkhoeken heb ik niet het idee dat de hoeken van het scherm een andere weergave hebben.
Op tftcentral staat ook een recensie van het scherm geloof ik.
Niet meer te koop, behalve in het buitenland https://www.coolmatica.pt...rmelho-4038986110358.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E!Ma0RB7
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-09 22:15
Het lijkt echt zo'n nog net niet tijd te zijn om werk en gaming perfect te kunnen combineren in een (W/QD)-OLED 21:9 scherm.
Voor gaming zijn ze al geruime tijd fantastisch (en waarom ik er één zou willen). Voor werk, en dan met name text-clarity/color-fringing, is voor zover ik kan vinden nog niet goed opgelost in 21:9.

Mijn ideale specs:
  • 34"
  • 3440 x 1440
  • OLED zonder color fringing
  • 3 USB poorten
  • KVM Switch
  • ~ 90W Power Delivery, om mijn werklaptop aan te sluiten
Volgens deze: YouTube: Gen 4 Samsung QD-OLED 2025 Panels and Improvements heeft QD-OLED 21:9 nog Gen 1 sub-pixels, die bekend staan als slecht presterend wat betreft text-clarity/color-fringing.

En volgens deze: YouTube: Gen 4 LG.Display 2025 OLED Panels and Improvements moet ik misschien maar even wachten tot 2026 wanneer kamp WOLED "misschien" met een 'standaard' RGB pixel-layout voor WOLED komt waar het probleem met text-clarity/color-fringing helemaal weg zou moeten zijn. Nog los van de vraag of daar dan ook een 21:9 versie voor uitkomt (of de overige wensen).

...duurt misschien nog wel een poosje voor mijn wensenlijst helemaal afgevinkt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
Ik heb nu een 37,5" IPS ultrawide van LG (38GN950) (in okt 5 jaar oud) en een 34" ultrawide LG erlangs (voor discord, yt,. ..)
Ben hier echt wel tevreden over.

Ik ben echter aan het zien om te upgraden naar een OLED, het scherm moet niet groter, maar kan.
Mijn oog is gevallen zoals de meeste denk ik op de LG 45GX950A-B 5k2.

Wat ik veel lees/hoor is dat de 45GX950A maar een ppi heeft van 125, echter als ik kijk naar mijn 38GN950 is dat maar 109 ppi - dit is me niet echt opgevallen...

Ik zit een 50-60 cm van mijn scherm, dus niet te kortbij en niet te veraf.
Mijn use case is gaming, maar ook gewoon youtube, python programmeren en surfen.

Met een 4090 en games zoals halo infinite, assassins creed, Anno, lijkt me het niet echt een probleem - als er ooit een fatsoenlijke opvolger komt koop ik die wel..

Is er iets wat ik vergeet omrekening mee te houden? Ik heb wel een beetje schrik om een nieuw scherm te kopen en dat dan in q1 2026 een veel betere gaat uitkomen...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

E!Ma0RB7 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:20:
Het lijkt echt zo'n nog net niet tijd te zijn om werk en gaming perfect te kunnen combineren in een (W/QD)-OLED 21:9 scherm.
Voor gaming zijn ze al geruime tijd fantastisch (en waarom ik er één zou willen). Voor werk, en dan met name text-clarity/color-fringing, is voor zover ik kan vinden nog niet goed opgelost in 21:9.

Mijn ideale specs:
  • 34"
  • 3440 x 1440
  • OLED zonder color fringing
  • 3 USB poorten
  • KVM Switch
  • ~ 90W Power Delivery, om mijn werklaptop aan te sluiten
Volgens deze: YouTube: Gen 4 Samsung QD-OLED 2025 Panels and Improvements heeft QD-OLED 21:9 nog Gen 1 sub-pixels, die bekend staan als slecht presterend wat betreft text-clarity/color-fringing.

En volgens deze: YouTube: Gen 4 LG.Display 2025 OLED Panels and Improvements moet ik misschien maar even wachten tot 2026 wanneer kamp WOLED "misschien" met een 'standaard' RGB pixel-layout voor WOLED komt waar het probleem met text-clarity/color-fringing helemaal weg zou moeten zijn. Nog los van de vraag of daar dan ook een 21:9 versie voor uitkomt (of de overige wensen).

...duurt misschien nog wel een poosje voor mijn wensenlijst helemaal afgevinkt kan worden.
Heb je de color fringing met eigen ogen gezien? Ik zit inmiddels al weer een jaar naar een AW3423DWF te kijken en het is me serieus nog niet opgevallen. Misschien moet ik er eens op gaan letten ;)

Ik lees her en der dat het aan de gebruiker ligt of color fringing überhaupt zichtbaar is, laat staan als storend wordt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
westergas schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:09:
[...]

Heb je de color fringing met eigen ogen gezien? Ik zit inmiddels al weer een jaar naar een AW3423DWF te kijken en het is me serieus nog niet opgevallen. Misschien moet ik er eens op gaan letten ;)

Ik lees her en der dat het aan de gebruiker ligt of color fringing überhaupt zichtbaar is, laat staan als storend wordt ervaren.
Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten. Ik ben developer en hoewel ik graag op kantoor werk, werk ik met enige regelmaat op dezelfde Alienware QD-OLED. Ik heb er echt 0,0 issues mee op een normale kijkafstand. Als je primaire doel gamen is en je werk secundair, dan is het een no brainer in mijn optiek.

Maar goed, die alienwares voldoen niet aan de rest van de eisen. Ik moet zeggen dat de combie van bepaalde gamingeigenschappen en kantooreigenschappen (kvm, powerdelivery) echt heel moeilijk te vinden zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk1983 op 06-08-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
Ik ben op zoek naar een 21x9 scherm voor thuiswerk.

Ik begin met zoeken naar 34” omdat dat een beetje de “standaard” lijkt te zijn.

Nu kwam ik deze tegen:

uitvoering: MSI MAG401QR Zwart

Ik vind de prijs wel prima, is dit voor dit geld (max 300) ook een goed scherm?

Of beter een luxere 34”?

Al zou ik niet zo goed weten waar ik dan op moet letten 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46

Pieroman

/me

Kijk ook gewoon even waar je plek voor hebt en wat je voorkeur heeft.

Ik ben van een 27" naar een 34" monitor gegaan omdat dit in hoogte ongeveer hetzelfde is. Een 40" scherm zoals jij nu linkt komt meer overeen met 32".
Zelf zou ik een dergelijk scherm te groot vinden én lijkt het vlakke oppervlak mij ook niet fijn op dat formaat.

Puur technisch is het volgens mij een prima scherm voor de prijs.
Pagina: 1 ... 39 40 Laatste