Een iets minder on-topic vraag over de OP3, maar over OxygenOS: Hoe zijn hier de ervaringen mee? Ik zit nu op een Motorola Moto X Style omdat deze zo goed als stock Android heeft; Geen meuk van Samsung of HTC meer, snelle updates, etc. Hoe is dit op het gebied van OxygenOS? Mallware? Update ratio? En zijn de huidige OP toestellen makkelijk te flashen naar bijvoorbeeld CM (de toestellen die standaard OxygenOS draaien)? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Thanks ook een besteld!
niet ontopic, excuses
niet ontopic, excuses
[ Voor 49% gewijzigd door Remcor2000 op 25-05-2016 13:46 ]
Mijn ervaring (Oneplus X):Edzeau schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:18:
Een iets minder on-topic vraag over de OP3, maar over OxygenOS: Hoe zijn hier de ervaringen mee? Ik zit nu op een Motorola Moto X Style omdat deze zo goed als stock Android heeft; Geen meuk van Samsung of HTC meer, snelle updates, etc. Hoe is dit op het gebied van OxygenOS? Mallware? Update ratio? En zijn de huidige OP toestellen makkelijk te flashen naar bijvoorbeeld CM (de toestellen die standaard OxygenOS draaien)? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
De software op zich is goed. De bugs die erin zitten worden wel verholpen, maar daarna moet je niet snel rekenen op nieuwe updates, dat kan erg lang duren.
Bloatware zit er eigenlijk niet op OxygenOS. OxygenOS leunt sterk aan bij stock Android.
En Oneplus moedigt zelfs custom ROMs aan. Ze maken je het niet moeilijk.
OxygenOS lijkt wat op een ROM als Cyanogenmod maar dan met minder opties. OnePlus heeft ontwikkelaars van Paranoid Android in het ontwikkelteam zitten. De OnePlus One draait op 6.0, en voor de 2 en de X zijn er volgens mij wel 6.0 ROMS te vinden maar die zitten nog in ontwikkelfase. En qua community support zit je helemaal goed, OnePlus telefoons worden enorm gewaardeerd door de community. De OnePlus One is zelfs nu nog ontzettend populair. Ook is het unlocken van de bootloader ontzettend simpel en verlies je je garantie niet. Zoals hierboven werd gezegd, waarderen ze het tweaken van de software zelfs.Edzeau schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:18:
Japeroen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:55:
[...]
Mijn ervaring (Oneplus X):
De software op zich is goed. De bugs die erin zitten worden wel verholpen, maar daarna moet je niet snel rekenen op nieuwe updates, dat kan erg lang duren.
Bloatware zit er eigenlijk niet op OxygenOS. OxygenOS leunt sterk aan bij stock Android.
En Oneplus moedigt zelfs custom ROMs aan. Ze maken je het niet moeilijk.
Thanks voor jullie antwoord, dat klinkt wel ideaal! Kijk er steeds meer naar uit.Danny.G schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:56:
[...]
OxygenOS lijkt wat op een ROM als Cyanogenmod maar dan met minder opties. OnePlus heeft ontwikkelaars van Paranoid Android in het ontwikkelteam zitten. De OnePlus One draait op 6.0, en voor de 2 en de X zijn er volgens mij wel 6.0 ROMS te vinden maar die zitten nog in ontwikkelfase. En qua community support zit je helemaal goed, OnePlus telefoons worden enorm gewaardeerd door de community. De OnePlus One is zelfs nu nog ontzettend populair. Ook je het unlocken van de bootloader ontzettend simpel en verlies je je garantie niet. Zoals hierboven werd gezegd, waarderen ze het tweaken van de software zelfs.
Bij dezen een quasi bevestiging van de aankondigingsdatum voor 14 juni via gizchina ((per ongeluk?) gegeven aan een gebruiker door een OnePlus rep bij een gerelateerde vraag) http://www.gizchina.com/2...date-confirmed-14th-june/
Mijn fake-meter gaat af bij het zien van deze screenshot.moh.moh schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:07:
Bij dezen een quasi bevestiging van de aankondigingsdatum voor 14 juni via gizchina ((per ongeluk?) gegeven aan een gebruiker door een OnePlus rep bij een gerelateerde vraag) http://www.gizchina.com/2...date-confirmed-14th-june/
Hahah herkenbaar, nadeel is dat ik gewoon aan het werk ben en niet constant er op kan letten.Joboy schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:09:
[...]
Gatver, weer gemist. Hebben jullie een scriptje lopen dat je 2 dagen na aankondiging nog aan het kijken bent?
Ik probeer er 1 te scoren om zelf de telefoon te kunnen scoren en de VR kit als cadeau aan mijn vader te geven erna (Vaderdag is dicht bij
Als je CM gewoon bent schiet OOS gewoon te kort. Al komt er natuurlijk elke nieuwe versie wat bij (OOS 1 vs2 vs 3 etc). Als je ASOP gewoon bent dan is OOS wel ok.Edzeau schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:18:
Update ratio heeft men veel beloftes gedaan echter heeft men serieus wat steken laten vallen het voorbije half jaar. Zo is er nog steeds geen OOS MM voor OPX.
Alle Oneplus toestellen zijn makkelijk te flashen sinds je met enkele zinnetjes te typen al heel snel de bootloader/recovery kan aanpassen (allemaal zonder problemen voor je garantie). De guides ervoor staan zelfs op hun eigen oneplus.net forum.
Het heeft bij OP2 wat langer geduurt maar voor alle huidige Oneplus phones is er CM en andere custom roms beschikbaar.
https://forums.oneplus.net/categories/custom-software.165/
De verwachting is dan ook dat voor de OP3 binnen enige tijd CM beschikbaar wordt (om het toch ontopic te houden).
[ Voor 55% gewijzigd door anessie op 25-05-2016 12:42 ]
Hier kan ik heel makkelijk en kort over zijn:Edzeau schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:18:
Zo goed als stock Android. Geen meegeleverde rommel, en de update ratio zou eigenlijk elke maand zijn, maar is rond de 2 a 3 maanden. Hooguit 3.
Voor een uitgebreider antwoord over de software, kan je ook hier kijken: productreview: OnePlus 2 64GB Zwart review door Anonymoussaurus
spacer schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:19:
[...]
Denk niet dat je via de officiële kanalen er nog aan kunt komen, enige kans lijkt me ebay o.i.d.
Reddawn schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:28:
Er zijn weer een paar headsets te krijgen op de website.
Net eentje besteld.
https://oneplus.net/nl/oneplus-loop-vr
vandermark schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:31:
En VR set 'binnen', tx @Reddawn !
Lunaticc schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:35:
Ook twee weten te bestellen, één voor mij en één voor m'n vriendin
Remcor2000 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:41:
Thanks ook een besteld!
Joboy schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:09:
[...]
Gatver, weer gemist. Hebben jullie een scriptje lopen dat je 2 dagen na aankondiging nog aan het kijken bent?
Chris.nl schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:15:
[...]
Ooooo ik ga jou blij maken joh! Check je DM
- edit -
Nu loopt mijn DM vol met vragen, maar ik had er slechts 1 extra besteld om 1 andere tweaker blij te maken (zonder er zelf winst op te maken)... Ik neem aan dat Joboy op dat aanbod in gaat, dus mij DM'n is zinloos.
Suicyder schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:18:
[...]
Hahah herkenbaar, nadeel is dat ik gewoon aan het werk ben en niet constant er op kan letten.
Ik probeer er 1 te scoren om zelf de telefoon te kunnen scoren en de VR kit als cadeau aan mijn vader te geven erna (Vaderdag is dicht bij)
shinchan03 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:24:
[...]
Kun je meer mensen blij maken, of had je er toevallig gewoon één over?
Chris.nl schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:25:
Haha... Het is echt wat ik schreef, ik had er bewust maar één extra besteld.
Suicyder schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:30:
Hahah, ik blijf het gewoon proberen wanneer ik kan en zie wel. In het ergste geval kan ik het toestel wat later bestellen
shinchan03 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:34:
@Chris.nl ik had de edit nog niet gezien, dat was meteen de antwoord op mijn vraag.
Chrisivisi schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:24:
Ik wil dolgraag een OnePlus Loop VR Headset. Er waren er net een paar beschikbaar maar de order plaatsen lukte niet, dus ik heb de klantenservices benaderd. Er komen er nog meer:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wil jullie pret niet bederven hoor, maar er is speciaal voor dit soort discussies, een ander topic aangemaakt, namelijk [OnePlus Loop VR headset] Levertijden. Ik heb hier gister een aantal mensen ook op geattendeerd, maar dat helpt blijkbaar niet. Ik verzoek jullie dus nogmaals om het hier enkel over de OnePlus 3 te hebben.Derekboy2000 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:19:
Voor welke Op is die vr headset?
zometeen is hij alleen voor de op 1 en 2 omdat opx een ander formaat heeft en op3 een andere aansluiting
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
De meeste 5-6" smartphones. https://oneplus.net/nl/loopDerekboy2000 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:19:
Voor welke Op is die vr headset?
zometeen is hij alleen voor de op 1 en 2 omdat opx een ander formaat heeft en op3 een andere aansluiting
Thanks, ik zal de review eens bekijken!Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:19:
[...]
Hier kan ik heel makkelijk en kort over zijn:
Zo goed als stock Android. Geen meegeleverde rommel, en de update ratio zou eigenlijk elke maand zijn, maar is rond de 2 a 3 maanden. Hooguit 3.
Voor een uitgebreider antwoord over de software, kan je ook hier kijken: productreview: OnePlus 2 64GB Zwart review door Anonymoussaurus.
En eens voor wat betreft de VR headset, laten we dit topic lekker over de OP3 houden!
[ Voor 27% gewijzigd door Edzeau op 25-05-2016 13:27 ]
Ik lees gelukkig niet dit hele forum.Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:19:
[...]
Ik wil jullie pret niet bederven hoor, maar er is speciaal voor dit soort discussies, een ander topic aangemaakt, namelijk [OnePlus Loop VR headset] Levertijden. Ik heb hier gister een aantal mensen ook op geattendeerd, maar dat helpt blijkbaar niet. Ik verzoek jullie dus nogmaals om het hier enkel over de OnePlus 3 te hebben.
De vr was snel uitverkocht. Laten we hopen dat dat niet zo is met de op3
Beter gaan ze nu heel snel de release datum aankondigen van op3
[ Voor 6% gewijzigd door Derekboy2000 op 25-05-2016 13:37 ]
Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.
Ik hoop overigens dat de OP3 ook draadloos laden ondersteunt, dat zou het helemaal af maken.. maar dat zal wel niet voor die prijs
Persoonlijk zie ik er het nut niet van in. Bij de meeste toestellen heb je dan alsnog een ander dingetje nodig waar je je toestel op legt. Opladen zonder draad + stopcontact lijkt me dan veel handiger, maar ja, je kan niet alles hebbenLunaticc schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:47:
Ik hoop overigens dat de OP3 ook draadloos laden ondersteunt, dat zou het helemaal af maken.. maar dat zal wel niet voor die prijs
Een leuk dingetje lijkt me bijvoorbeeld een compacte powerbank die je in je zak kan stoppen, met je telefoon er naast. En dat hij dan oplaadt.
het hoesje met zonnencellen bedoel je. die laad je telefoon op in ong 4 uur in de zon. je hebt ook een hoesje waar een soort 2e batterij in zit. maar die zijn nog niet echt bekent dus zullen ook niet op de markt komen voor op3, alleen fanmade waarschijnlijkAnonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:51:
[...]
Persoonlijk zie ik er het nut niet van in. Bij de meeste toestellen heb je dan alsnog een ander dingetje nodig waar je je toestel op legt. Opladen zonder draad + stopcontact lijkt me dan veel handiger, maar ja, je kan niet alles hebben.
Een leuk dingetje lijkt me bijvoorbeeld een compacte powerbank die je in je zak kan stoppen, met je telefoon er naast. En dat hij dan oplaadt.
Nee, dat bedoel ik niet. Gewoon draadloos laden (via NFC?), gaat veel sneller volgens mij dan via zonnencellen. Dat lijkt me wel interessantDerekboy2000 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:54:
het hoesje met zonnencellen bedoel je. die laad je telefoon op in ong 4 uur in de zon. je hebt ook een hoesje waar een soort 2e batterij in zit. maar die zijn nog niet echt bekent dus zullen ook niet op de markt komen voor op3, alleen fanmade waarschijnlijk
Meestal is dat Qi draadloos laden. Ik weet dat sommige toestellen dit ingebouwd hebben, maar er zijn ook toestellen waar je een apart hoesje voor nodig had die dit mogelijk maakt voor het toestel.Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:57:
[...]
Nee, dat bedoel ik niet. Gewoon draadloos laden (via NFC?), gaat veel sneller volgens mij dan via zonnencellen. Dat lijkt me wel interessant. Maar geef mij maar VOOC Charge
. Dat vind ik veeel belangrijker dan draadloos laden.
Kan wel leuk zijn, IKEA heeft bijvoorbeeld leuke Qi laders die je in je bureau kunt verwerken.
Wat ik nog enorm hoop wat we terug gaan zien in de OP3 (maar waarschijnlijk tevergeefs), is dat ik graag wil dat het toestel waterdicht is. Ik vind het een heel veel veiliger gevoel als ik (bijvoorbeeld) door de regen fiets, dat mijn telefoon er niet aan kapot gaat.
Draadloos laden zou ook leuk zijn, maar belangrijker vind ik dat 'ie vooral erg snel zal laden.
Draadloos laden zou ook leuk zijn, maar belangrijker vind ik dat 'ie vooral erg snel zal laden.
[ Voor 15% gewijzigd door Edzeau op 25-05-2016 14:07 ]
Helemaal mee eens. Maar de vingerafdrukscanner is helaas ook erg gevoelig voor water. Die zal dus ook kapot kunnen gaan, ook al is hij waterdicht. Waterdicht houdt immers in dat de binnenkant niet kapot kan gaan door water (voor een bepaalde tijd). De vingerafdrukscanner zit aan de buitenkant.Edzeau schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:06:
Wat ik nog enorm hoop wat we terug gaan zien in de OP3 (maar waarschijnlijk tevergeefs), is dat ik graag wil dat het toestel waterdicht is. Ik vind het een heel veel veiliger gevoel als ik (bijvoorbeeld) door de regen fiets, dat mijn telefoon er niet aan kapot gaat.
Meh, wordt vaak overdreven imho. Ik heb jarenlang met een S2 en een Moto G door de regen gefietst, en beide hebben het alle keren overleeft. En dan heb ik het dus echt over een jaszak waar bij wijze van spreken bijna een laagje water in bleef staan.Edzeau schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:06:
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Prima, dat is jouw mening.Jeroenneman schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:09:
[...]
Meh, wordt vaak overdreven imho. Ik heb jarenlang met een S2 en een Moto G door de regen gefietst, en beide hebben het alle keren overleeft. En dan heb ik het dus echt over een jaszak waar bij wijze van spreken bijna een laagje water in bleef staan.
Las net het volgende bericht: http://www.techtastic.nl/...i-officieel-aangekondigd/. Daar hebben ze het over een releasedatum op 14 juni. Ik heb net de klantenservice gesproken en daarmee is die datum alweer ontkracht. Dit was het gesprek: (Namen verborgen vanwege privacy)
Ze gaan uit van een levertijd van 2 weken en dan zou je uitkomen op een datum op of na 20 juni.14:01:16 - User said : Hello Support.
14:01:59 - User said : I have a question about the date of the VR Loop evenement. I'm worried that my Loop VR isn't delivered in time for the event.
14:02:35 - Support said : Thank you for taking time contacting OnePlus Customer Support, I am happy to answer all your inqueries.
14:03:01 - Support said : Please be reminded the time frame: 2weeks delivery.
14:03:23 - Support said : If the order was placed successfully then no need to worry sicne it will be deliver to you on time.
14:04:38 - User said : My order was indeed placed succesfully. The Loop VR will be send to me on 6th of June. So the Loop event is on 20 June then?
14:05:54 - Support said : I apologize but I cannot confirm it yet since we are not allowed yet to disclose any informations. This is what I can only tell you, it will be ship to you on time.
14:06:42 - User said : Well ok. Thank you for confirming to me that my headset will be there on time.
Ik heb het een tijdje op mijn Nexus 5 gehad en mis het toch wel. Qi laders zijn overigens universeel. Ik had er geloof ik een van Nokia en dat werkte als een tietAnonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:51:
[...]
Persoonlijk zie ik er het nut niet van in. Bij de meeste toestellen heb je dan alsnog een ander dingetje nodig waar je je toestel op legt. Opladen zonder draad + stopcontact lijkt me dan veel handiger, maar ja, je kan niet alles hebben.
Dan heb je dus een powerbank met draadloos laden.Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:51:
[...]
Draadloos laden via NFC gaat in ieder geval zeker niet. NFC is voor data (En is met 106 to 424 kbit/s ook nog eens erg traag). Voor draadloos laden bestaan een hele boel standaarden, waarvan Qi een van de bekendste is.Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:57:
[...]
Nee, dat bedoel ik niet. Gewoon draadloos laden (via NFC?), gaat veel sneller volgens mij dan via zonnencellen. Dat lijkt me wel interessant. Maar geef mij maar VOOC Charge
. Dat vind ik veeel belangrijker dan draadloos laden.
Snelladen / VOOC charge hoop ik in ieder geval ook terug te zien. Mijn OnePlus One is dan opgeladen in twee uur, wat al niet erg langzaam is. Maar binnen 20 minuten 80% laden zou natuurlijk helemaal top zijn!
Check! Het vervelende alleen aan waterdichte toestellen is dat er geen garantie op zit als het apparaat toch kapot gaat door water. De Sony Xperia Z serie is bijvoorbeeld al sinds het begin 'waterdicht', maar inmiddels zijn ze daar toch weer van teruggekomen en is het niet aan te raden om het toestel onder water te houden.Edzeau schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:06:
Wat ik nog enorm hoop wat we terug gaan zien in de OP3 (maar waarschijnlijk tevergeefs), is dat ik graag wil dat het toestel waterdicht is.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 25-05-2016 14:29 ]
Draadloos laden mag er van mij zeker in komen.
Thuis niet nodig. Maar steeds meer auto's krijgen die optie. En wel zo fijn om je telefoon gewoon ergens neer te leggen en dat hij dan een beetje extra juice krijgt.
Scheelt toch weer een USB kabel gebruiken etc.
(niet dat ik verwacht dat dit er inzit btw)
Thuis niet nodig. Maar steeds meer auto's krijgen die optie. En wel zo fijn om je telefoon gewoon ergens neer te leggen en dat hij dan een beetje extra juice krijgt.
Scheelt toch weer een USB kabel gebruiken etc.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwacht het eerlijk gezegd ook niet. Er zijn maar weinig toestellen die draadloos laden ondersteunen. De OnePlus 2, HTC 10, LG G5, Motorola X Play, Sony Xperia serie, Nexus 5x % 6P ondersteunen het allemaal niet.DarkSide schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:32:
Net mailtje gekregen ivm de pricedrop van al hun GSM's.
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Zag het inderdaad ook. Bij de meeste toestellen is er 30 euro vanaf gegaan, maar bij de OPO is de prijs zelfs met 50 euro verlaagd.Erycius schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:44:
Net mailtje gekregen ivm de pricedrop van al hun GSM's.
Het zou mij er persoonlijk ook niet om gaan om het echt onder water te houden, maar meer het "veilige gevoel" in regen, bij zwembad, etc etc. Tja, noem mij een vreemde eend.rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:27:
Check! Het vervelende alleen aan waterdichte toestellen is dat er geen garantie op zit als het apparaat toch kapot gaat door water. De Sony Xperia Z serie is bijvoorbeeld al sinds het begin 'waterdicht', maar inmiddels zijn ze daar toch weer van teruggekomen en is het niet aan te raden om het toestel onder water te houden.Bij Samsung geldt ook hetzelfde wat betreft de garantie.
Je bent denk ik nog een scenario vergeten: 'De WC'.Edzeau schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:46:
[...]
Het zou mij er persoonlijk ook niet om gaan om het echt onder water te houden, maar meer het "veilige gevoel" in regen, bij zwembad, etc etc. Tja, noem mij een vreemde eend.
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 25-05-2016 14:48 ]
Hoe kon ik die vergeten?!rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:47:
[...]
Je bent denk ik nog een scenario vergeten: 'De WC'.

Mijn vriendin heeft toevallig haar phone een week geleden in de WC laten vallen. Misschien probeer ik het uit mijn systeem te verdringen.
Qi laden is ook lastiger als de geruchten waar zijn dat het een full metal body heeft.
Daar heb je helemaal gelijk in.ulTimaS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:55:
Qi laden is ook lastiger als de geruchten waar zijn dat het een full metal body heeft.
Overigens het tweakers artikel aan de hand van de prijsverlaging en de OP3: nieuws: OnePlus verlaagt prijzen van zijn eerste drie smartphones
Ik had in de captcha: Selfierens-br schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:30:
[...]
Dat is goed nieuws. Dan draait er in ieder geval Marshmallow op het toestel.
[...]
Dat kan inderdaad ook nog! Maar er staat ook Optic tussen en dat zou wel weer OIS kunnen betekenen. Overigens heb ik het lijstje aangepast aan alle reacties: rens-br in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie"
Ik heb tot nu toe de volgende conclusies getrokken:
Smartphone:Begrippen waar ik nog niks mee kan:
- Robust Comfortable Full-metal Unibody Design
- Smooth Cooler Snapdragon
- Precision Fingerprint
- Vivid(helder) Amoled
- Optic Raw Camera
- EIS(elektronic image stabilization)
- Secure NFC
- Lightning(Snelladen?)
- Not-bloated OxygenOS Marshmallow
- Convenience (Zo snel mogelijk == Geen invites?).
- Boost(VOOC Charge?)
- Smile (High-end frontcamera?)
- Quiet (Stilte mode - schakelaar net zoals op OP2/OPX?)
- Advanced
- Smarter
- Confident
- Simplicity
Het voegt niet veel toe, maar voor de volledigheid wilde ik het toch ff melden.
Bedankt! Heb je captcha toegevoegd aan de post.revolised schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:30:
[...]
Ik had in de captcha: Selfie
Het voegt niet veel toe, maar voor de volledigheid wilde ik het toch ff melden.
Oneplus 3 is that you? Lijkt er sprekend op. De Samsung Galaxy C5.

[ Voor 4% gewijzigd door Koning-Admiraal op 25-05-2016 15:36 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Als de OP2 64GB nu naar 320 verlaagd is, lijkt die prijs van 270/330 voor de OP3 32/64GB mij toch wat optimistisch.rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:26:
Overigens artikel aan de hand van de prijsverlaging en de OP3: nieuws: OnePlus verlaagt prijzen van zijn eerste drie smartphones
Of zouden ze de OP2 nog eens verlagen eens de OP3 uit is?
Overigens vind ik het heel straf dat ze de OP1 nog verkochten voor 300.
Zelfs 250 lijkt mij nog veel voor een toestel van 2 jaar oud
Is inderdaad ook een erg optimistische prijs. Ik verwacht dan ook dat de prijs van de OP3 hoger uit zal vallen en eerder in lijn ligt met de introductieprijzen van de OP2.Bawske schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:37:
[...]
Als de OP2 64GB nu naar 320 verlaagd is, lijkt die prijs van 270/330 voor de OP3 32/64GB mij toch wat optimistisch.
Of zouden ze de OP2 nog eens verlagen eens de OP3 uit is?
De releaseprijs van de OPO was al belachelijk laag en als je naar de specs kijkt is de prijs van 300 euro nog steeds echt geen gekke prijs. Kijk maar eens naar de prijzen van andere (oude) smartphones met een Snapdragon 801. Liggen allemaal rond de 300 euro en hoger.Overigens vind ik het heel straf dat ze de OP1 nog verkochten voor 300.
Het is logisch dat het op meerdere websites staat. Eén website heeft de screenshot geplaatst en de rest heeft dat klakkeloos overgenomen.HollowGamer schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:26:
[...]
Klopt, alleen zie ik dit op meerdere sites.
Denk inderdaad ook pas einde juni, maar we moeten maar even afwachten.
Klopt inderdaad. Zie een aantal berichten hierboven, heb vanmiddag de klantenservice gesproken.Suicyder schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:28:
Het is ook alweer aan de kant gezet door mensen die de support hebben gesproken.
[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 25-05-2016 15:46 ]
vindt de prijs idd ook nog wel ok.
Een HTC m8 kost 250, net als de LG G3. En een Z3 is zelfs duurder. En geen van alle heeft 64GB maar slechts 16.
Als je gaat denken dat dergelijke toestellen de afgelopen jaren 300,- goedkoper geworden zijn......
Ja dan had de OPO nu gratis moeten zijn
Een HTC m8 kost 250, net als de LG G3. En een Z3 is zelfs duurder. En geen van alle heeft 64GB maar slechts 16.
Als je gaat denken dat dergelijke toestellen de afgelopen jaren 300,- goedkoper geworden zijn......
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Inderdaad mee eens. Jammer dat ze de OPO niet gratis weggegeven hebbenDarkSide schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:49:
vindt de prijs idd ook nog wel ok.
Snel eens gezocht: nieuws: OnePlus presenteert OnePlus 2rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:42:
Is inderdaad ook een erg optimistische prijs. Ik verwacht dan ook dat de prijs van de OP3 hoger uit zal vallen en eerder in lijn ligt met de introductieprijzen van de OP2.
Dus eerder +-340/400 euro.
Dat lijkt mij nog aannemelijk en dan kies ik waarschijnlijk voor 4GB RAM / 32GB.
Ik vermoed dat de moto g4 plus met 4GB ram waarschijnlijk maar net iets goedkoper gaat zijn, dus toch een serieuze upgrade.
Als je kijkt naar de moto X 2014 zie je dat die van 550 naar 220 is gegaan:rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:42:
De releaseprijs van de OPO was al belachelijk laag en als je naar de specs kijkt is de prijs van 300 euro nog steeds echt geen gekke prijs. Kijk maar eens naar de prijzen van andere (oude) smartphones met een Snapdragon 801. Liggen allemaal rond de 300 euro en hoger.
pricewatch: Motorola Moto X (2014) 16GB Zwart
De LG G3 van 550 naar 250:
pricewatch: LG G3 16GB Zwart
Dus de prijs voor de OP1 is inderdaad niet zo zot, maar hij is niet meer de prijsbreker die hij vroeger was.
Ik snap aan de andere kant ook wel dat ze niet veel lager kunnen, maar moesten ze hem voor pakweg 200 euro kunnen verkopen, was hij wel nog een stuk interessanter dan zijn concurrentie.
Dat lijkt mij ook een aannemelijkere prijs. Maar ten tijde van de OP2 release vond iedereen de prijs aan de hoge kant, ik hoop dus dat ze de prijs van de OP3 toch wat naar beneden bijstellenBawske schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:54:
[...]
Snel eens gezocht: nieuws: OnePlus presenteert OnePlus 2
Dus eerder +-340/400 euro.
Dat lijkt mij nog aannemelijk en dan kies ik waarschijnlijk voor 4GB RAM / 32GB.
Maar de Moto G4 Plus heeft een mid-end SOC en de OP3 krijgt vermoedelijk een 820, wat een high-end SOC is. Twee werelden van verschil.Ik vermoed dat de moto g4 plus met 4GB ram waarschijnlijk maar net iets goedkoper gaat zijn, dus toch een serieuze upgrade.
offtopic:
Verder discussie over de prijzen kunnen we beter voeren in de betreffende topics:
Verder discussie over de prijzen kunnen we beter voeren in de betreffende topics:
[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 25-05-2016 16:03 ]
Dat bedoelde ik inderdaad met "toch een serieuze upgrade": OP3 > moto g4+rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:57:
Maar de Moto G4 Plus heeft een mid-end SOC en de OP3 krijgt vermoedelijk een 820, wat een high-end SOC is. Twee werelden van verschil.
andere klasse soc met evenveel ram (en 32GB ipv 64GB storage) voor een kleine meerprijs
het was inderdaad niet duidelijk verwoord
In de startpost staat 5'inch/5.5'inch.
Wat wordt het nu? Of is dit nog niet bevestigd door oneplus, hoe groot het scherm zal zijn?
Wat wordt het nu? Of is dit nog niet bevestigd door oneplus, hoe groot het scherm zal zijn?
Er is nog helemaal niks bevestigd door OnePlus. Het enige wat door OnePlus bevestigd is is de naam. "OnePlus 3" en de manier van aankondigen. De rest zijn allemaal geruchten / gelekte specificaties.Rubberen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:11:
Nope, officieel weten we nog helemaal niets.Rubberen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:11:
Ik had "Batterylife" als Captcha. Die zie ik nog niet in het lijstje staan.
Kwam helaas niet door de procedure, dus geen VR voor mij
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Ik hoop 5,2" dat is voor veel mensen een stuk practischer, vriendinlief heeft nogal kleine handen (momenteel een S2) en kan niets met 5,5". (Als er een hoesje aanzit is 5,5" zelfs met grote handen niet practisch).rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:16:
[...]
Er is nog helemaal niks bevestigd door OnePlus. Het enige wat door OnePlus bevestigd is is de naam. "OnePlus 3" en de manier van aankondigen. De rest zijn allemaal geruchten / gelekte specificaties.
[ Voor 5% gewijzigd door GieltjE op 25-05-2016 16:49 ]
Hell / 0
Die mening deelde ik tot vorig jaar ook met je, maar ik kan je zeggen, 5.5" went erg snel! Maar 5.2" zou inderdaad niet gek zijn.GieltjE schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:49:
[...]
Ik hoop 5,2" dat is voor veel mensen een stuk practischer, vriendinlief heeft nogal kleine handen (momenteel een S2) en kan niets met 5,5". (Als er een hoesje aanzit is 5,5" zelfs met grote handen niet practisch).
Edit: Overigens begrijp ik goed dat een kleinere (vrouwen)hand niet goed overweg kan met een groter scherm.
[ Voor 10% gewijzigd door Edzeau op 25-05-2016 16:57 ]
Schermformaat zegt zeker niet alles natuurlijk, tevens gaan we geen 5,2 inch OnePlus 3 zien.GieltjE schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:49:
Ik hoop 5,2" dat is voor veel mensen een stuk practischer,
Daarin blijft OnePlus denk lekker 'voorzichtig', misschien iets voor de opvolger van de OnePlus X.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb nu zelf bijna 3 jaar een LG G3, kan nog steeds niet fatsoenlijk in de linker bovenhoek (kan komen omdat er een flip cover aan vast zit en hij iets dikker is. Krijg toch regelmatig commentaar dat mijn handen wel erg groot zijn t.o.v. het gemiddelde. 5,2" zou echt mijn voorkeur zijn.Edzeau schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:56:
[...]
Die mening deelde ik tot vorig jaar ook met je, maar ik kan je zeggen, 5.5" went erg snel! Maar 5.2" zou inderdaad niet gek zijn.
Edit: Overigens begrijp ik goed dat een kleinere (vrouwen)hand niet goed overweg kan met een groter scherm.
Hell / 0
Ik zou heel graag een 5" versie zien. Ik ben tevreden met mijn One, maar door mijn redelijk kleine handen kan ik nooit de linkerbovenhoek van het scherm bereiken met 1 hand. En ook is 'ie eigenlijk net iets te groot in de broekzak tijdens het fietsen.
Yep. Dat is precies wat ik bedoelrens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:27:
Dan heb je dus een powerbank met draadloos laden.
Aangezien de OnePlus 2 USB-C heeft, laad hij toch een stuk sneller op dan de OnePlus One (omdat er meer stroom/vermogen/ampère) door USB-C kan dan door micro-USB. De OnePlus 2 laad bij mij in iets van 1 uur en een kwartier oprens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:27:
Snelladen / VOOC charge hoop ik in ieder geval ook terug te zien. Mijn OnePlus One is dan opgeladen in twee uur, wat al niet erg langzaam is. Maar binnen 20 minuten 80% laden zou natuurlijk helemaal top zijn!
Dat zijn echt dingen waarvan ik denk: "hoe krijg je dat voor elkaar?". Het enige wat ik me kan bedenken is dat je hem niet goed vasthoudt, of hem in je kontzak hebt zitten waardoor als je je broek naar beneden trekt (uhum), hij in de pot valt. Is mij gelukkig nog nooit overkomen.rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:47:
Je bent denk ik nog een scenario vergeten: 'De WC'.Hoeveel verhalen ik wel niet hoor van mensen wiens telefoon is overleden in het toilet.
Hij lijkt er inderdaad verdomd veel op zeg! Zal me niets verbazen als hij inderdaad exact hetzelfde is, alleen de fingerprintscanner/homebutton is iets anders.Diederik-Jan schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:36:
Oneplus 3 is that you? Lijkt er sprekend op. De Samsung Galaxy C5.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vergeet niet dat het alsnog best wel high-end hardware is wat er in zit. Dat mogen we ook niet vergeten.Bawske schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:37:
Overigens vind ik het heel straf dat ze de OP1 nog verkochten voor 300.
Er is nog niets bevestigd. De geruchten gaan dat ze 2 varianten gaan maken. De 4GB, 32GB en 5" staan in verband met de 270 euro variant. De 6GB, 64GB en 5.5" staan in verband met de 330 euro variant. Zie ook onze topic-start.Rubberen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:11:
Kan er op duiden dat ze een 3500 mAh accu gebruiken voor de duurste variant.Voronwë schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:41:
[ Voor 59% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-05-2016 17:19 ]
Ik ben 5" ondertussen wel ontgroeid. En ondanks dat ik niet echt kleine handen heb, gebruik ik altijd al 2 handen... Ik hoop dus gewoon op 5,5"
5.5" met QHD en ik zou m overwegen. We wachten het af. In de tussentijd wachten op de Loop VR
Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro
5" full hd is het enige waar het bij mij vanaf hangt.
5,5 is te groot, en qhd zie je toch niet + kost teveel batterij
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:10:
[...]
Aangezien de OnePlus 2 USB-C heeft, laad hij toch een stuk sneller op dan de OnePlus One (omdat er meer stroom/vermogen/ampère) door USB-C kan dan door micro-USB. De OnePlus 2 laad bij mij in iets van 1 uur en een kwartier op.
offtopic:
ampere is stroom sterkte
ampere is stroom sterkte
door hogere vermogen van USB-C is er ook meer schade aan de batterij met de tijd. als hij 24/7 aan de oplader legt.
of je zit op de WC met je telefoon in je hand en je legt hem op je been om wc papier te pakken en het is net buiten hand bereik en hij valt tussen je benen door erinAnonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:10:
[...]
Dat zijn echt dingen waarvan ik denk: "hoe krijg je dat voor elkaar?". Het enige wat ik me kan bedenken is dat je hem niet goed vasthoudt, of hem in je kontzak hebt zitten waardoor als je je broek naar beneden trekt (uhum), hij in de pot valt. Is mij gelukkig nog nooit overkomen.
dat is mij gelukkig nog nooit overkomen, dat zou ik helemaal blut zijn
Batterij ben ik zeker met je eens, maar zeker met de Loop VR zal je denk ik wel t verschil zien tussen FHD en QHD. Ook nu Android N VR ondersteuning krijgt, is dat wellicht een belangrijke keuze.KoningPaulus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:49:
5" full hd is het enige waar het bij mij vanaf hangt.
Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro
Derekboy2000 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:05:
[...]
offtopic:
ampere is stroom sterkte
door hogere vermogen van USB-C is er ook meer schade aan de batterij met de tijd. als hij 24/7 aan de oplader legt.
[...]
of je zit op de WC met je telefoon in je hand en je legt hem op je been om wc papier te pakken en het is net buiten hand bereik en hij valt tussen je benen door erin![]()
dat is mij gelukkig nog nooit overkomen, dat zou ik helemaal blut zijn
offtopic:
die slash was meer bedoeld als het "en/of" principe
.
Geld dat ook voor als je hem 's nachts oplaad? Ik slaap rond 1 uur 's nachts, en moet om kwart voor 7 op. Volgens mij zijn die accu's van tegenwoordig daar beschermd tegen.
Huh wat?
Dat heb ik nog nooit gehoord
. Ik zelf ben niet zo van de risico's nemen als het aankomt op technologie/elektronica. Ik leg hem dan niet op m'n been, maar op het wastafeltje
die slash was meer bedoeld als het "en/of" principe
Geld dat ook voor als je hem 's nachts oplaad? Ik slaap rond 1 uur 's nachts, en moet om kwart voor 7 op. Volgens mij zijn die accu's van tegenwoordig daar beschermd tegen.
Huh wat?

Dat heb ik nog nooit gehoord
Vergeet dat QHD maarDutchdude99 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:48:
5.5" met QHD en ik zou m overwegen. We wachten het af. In de tussentijd wachten op de Loop VR
Deels eens. 5.5" vind ik nog nét te doen, kost inderdaad te veel batterij, maarrr, voor VR is het beter om QHD te hebben in plaats van full HD.KoningPaulus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:49:
[ Voor 23% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-05-2016 18:16 ]
er is altijd schade aan de accu, door gebruik of door opladen. kijk maar naar een laptop batterij, de laadtijd neemt af. geen idee waarom. daar heb ik het nog niet over gehad op schoolAnonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:14:
[...]
ik zelf vind 5" telefoons fijner. ik heb zelf niet de grootste handen.
KLEIN MAAR FIJN(niet klein meer)
Derekboy2000 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:39:
er is altijd schade aan de accu, door gebruik of door opladen. kijk maar naar een laptop batterij, de laadtijd neemt af. geen idee waarom. daar heb ik het nog niet over gehad op school
ik zelf vind 5" telefoons fijner. ik heb zelf niet de grootste handen.
KLEIN MAAR FIJN(niet klein meer)
offtopic:
Dat weet ik, maar stukken minder dan jaren geleden.
Maar goed. We dwalen een beetje af. Laten we het weer ontopic houden
[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-05-2016 18:43 ]
zolang dat we blijven praten is dit geen 'geest'/dood topicAnonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:43:
[...]
offtopic:
Maar goed. We dwalen een beetje af. Laten we het weer ontopic houden.
Weet ik, weet ik. Maar zolang we het niet alleen maar over alles hebben behalve de OnePlus 3, is het goedDerekboy2000 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:09:
zolang dat we blijven praten is dit geen 'geest'/dood topic
Overigens verwacht ik niet dat dit topic dood wordt, aangezien er vrij regelmatig nieuws is over de OnePlus 3.
Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:15:
[...]
Weet ik, weet ik. Maar zolang we het niet alleen maar over alles hebben behalve de OnePlus 3, is het goed.
Overigens verwacht ik niet dat dit topic dood wordt, aangezien er vrij regelmatig nieuws is over de OnePlus 3.
offtopic:
ik vind het er zo grappig uit zien dat mensen lopen te discuseren of het bijv 5" of 5.5" word. en dan een discussie over weer een mini teaser. zo blijf de topic wel even door gaan
ik vind het er zo grappig uit zien dat mensen lopen te discuseren of het bijv 5" of 5.5" word. en dan een discussie over weer een mini teaser. zo blijf de topic wel even door gaan
juli/juni nadert beter gaan ze heel snel die release datum geven
Ik hoop zelf wel op een 5' variant. Dit is wel het maximum dat ik praktisch in de hand liggen vindt.
Ook is groter dan 5' een probleem om hem comfortabel op te bergen. (5' vind ik ook al lastig worden)
Ook is groter dan 5' een probleem om hem comfortabel op te bergen. (5' vind ik ook al lastig worden)
Voor jouw is anders ook altijd de opX een optie. Die heb ik ook in me achterhoofd als de op3 duur/onkrijgbaar wordRubberen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:29:
Ik hoop zelf wel op een 5' variant. Dit is wel het maximum dat ik praktisch in de hand liggen vindt.
Mijn quasi 23 maanden oude OPO heeft vaak in de regen op de fiets gezeten (op stuur racefiets), is soms compleet nat geworden bij outdoor activiteiten en is al eens in de lavabo beland. Werkt nog als een trein. Ik vrees dat er geen ipx rating inzit voor de OP3, al had ik het ook wel graag gezien. Mogelijk is zo'n vingerprintsensor een stuk gevoeliger.
[ Voor 9% gewijzigd door anessie op 25-05-2016 22:10 ]
OP X ziet er inderdaad ook nog altijd heel leuk uit voor nu 240 euro, maar mist de fingerprint sensor.Derekboy2000 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:11:
[...]
Voor jouw is anders ook altijd de opX een optie. Die heb ik ook in me achterhoofd als de op3 duur/onkrijgbaar word
Dat wordt meer een meer gepusht door google en ik denk dat het wel iets handig is.
Ik zou het toch graag eens proberen
http://www.androidcentral...hd-display-snapdragon-820
The TENAA listing also reveals a 5.5-inch Full HD display, Snapdraogn 820 SoC, 4GB of RAM, 64GB storage, 16MP camera at the back, 8MP front shooter, and a 3000mAh battery.
The TENAA listing also reveals a 5.5-inch Full HD display, Snapdraogn 820 SoC, 4GB of RAM, 64GB storage, 16MP camera at the back, 8MP front shooter, and a 3000mAh battery.

[ Voor 19% gewijzigd door anessie op 26-05-2016 07:43 ]
Zou wat jammer zijn als dit de 5.5" specs zijn. Ram maakt me niet zoveel uit, maar zou graag een 3500mah batterij zien. Ach t zijn nog allemaal geruchten dus we gaan het zienanessie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:35:
Zie het nieuwsbericht net inderdaad ook op tweakers verschijnen: nieuws: Chinese keuringsinstantie publiceert foto's en specificaties van OneP...anessie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:35:
[afbeelding]
Ik vind het uiterlijk toch een stuk minder mooi dan de gelekte render die EvLeaks had geplaatst.
Verder is de accu capaciteit met 3000mAh erg laag! De OPO en OP2 hadden beide een grotere accu. Hopelijk gaat het toestel toch alsnog langer mee op een accu!
De listing spreek overigens wel alleen over de A3000, terwijl de versie met het 5" scherm A3001 werd genoemd.
[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 26-05-2016 07:48 ]
Ik snap je post niet goed, er is toch duidelijk een uitermate sneller laadproces aanwezig, wat maakt die 100mAh nou uit.
Bovendien zou SD820 en Amoled beide wat zuiniger moet wezen.
Had het niet over het laden, maar over de accuduur. Dus hoelang kan ik met een telefoon doen. Hoe groter de accu, hoe langer ik ermee kan doen.anessie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:54:
Ik snap je post niet goed, er is toch duidelijk een uitermate sneller laadproces aanwezig, wat maakt die 100mAh nou uit.
Ja dan snap ik wel maar kan me niet inbeelden dat je op een hele dag niet op je werkplaats, je woonplaats of auto of zelfs uit je rugzak met een mini powerbank het ding niet 5 minuten aan de lader kan hangen (wat je dan in die 300 seconden al een uur meer batterij dan een OPO geeft bv).
[ Voor 29% gewijzigd door anessie op 26-05-2016 08:04 ]
Als ik de TAA website vertaal kan ik er ook nog de volgende specificaties uithalen:
Features die er zeker niet in zitten volgens de listing:
OS | Android 6.0.1 |
Skin | OxygenOS |
CPU | Qualcomm® Snapdragon™ 820 processor: 2,15 GHz |
GPU | Qualcomm® Adreno™ 530 GPU |
RAM | 4 GB |
ROM | 64 GB |
Connectiviteit | Bluetooth GPS, WiFi |
Scherm | 5,5" Full HD-Amoled |
Camera | 16MP back, 8MP front |
Accu | 3000 mAh |
Kleur | Licht grijs, Zwart, Goud |
Afmetingen | 152,6 x 74,6 x 7,3 mm |
Gewicht | 160 g |
Sensoren | Gravity sensor, proximity sensor, lichtsensor |
Netwerktechnologieën | GSM, CDMA, TD-SCDMA, TD-LTE, LTE FDD, WCDMA, CDMA 2000 |
Frequenties | 900MHz, 1800MHz, 850MHz, 1900MHz, 800MHz, 2GHz, Band 38, Band 39, Band 40, Band 41 (2555-2575 MHz, 2575-2635 MHz, 2635-2655 MHz), Band 1, Band 3,1.9GHz |
Accessoires | Adapter, datakabel, handleiding |
- FM Radio
- 4k-videoopname
- HDMI-Uitgang
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 26-05-2016 08:11 ]
Zou het kunnen dat dit het Chinese model is en dat EU/US nog lichtjes andere specs krijgen (op de banden na sowieso) ?
Dankjewel! Toegevoegd aan het lijstje.Voronwë schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:41:
Dat is dus volgens mij niet waar. De OPO en OnePlus 2 worden allebei gewoon geleverd met 5V/2,1A oplader, toch? Dus ze laden theoretisch even vlug op.Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:10:
Aangezien de OnePlus 2 USB-C heeft, laad hij toch een stuk sneller op dan de OnePlus One (omdat er meer stroom/vermogen/ampère) door USB-C kan dan door micro-USB. De OnePlus 2 laad bij mij in iets van 1 uur en een kwartier op.
Legio scenario's voor:Dat zijn echt dingen waarvan ik denk: "hoe krijg je dat voor elkaar?". Het enige wat ik me kan bedenken is dat je hem niet goed vasthoudt, of hem in je kontzak hebt zitten waardoor als je je broek naar beneden trekt (uhum), hij in de pot valt. Is mij gelukkig nog nooit overkomen.
- Telefoon niet goed op het randje van de toilet leggen;
- Telefoon in hand om spelletjes te doen / tweakers te bezoeken, maar toch plons;
- Telefoon half in de broekzak en bij het omhoogtrekken van de broek glijdt die eruit.
Dat is ook geen probleem tijdens normale werkzaamheden. Maar ik ben vaak weekenden / weken weg waarbij de stroomvoorzieningen minimaal zijn. Ik wil dan wel gewoon minimaal 4 dagen met mijn telefoon kunnen doen met extreem licht gebruik. Verder gaan de OP2 en OPO nu al geen 2 dagen mee op een acculading bij normaal gebruik, dus kan me niet voorstellen dat de OP3 dit met een kleinere accu wel gaat halen. (Ook al is de SOC en scherm dan zuiniger) En twee dagen accu bij normaal gebruik is iets wat toch wel erg gewenst is.anessie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:03:
Ja dan snap ik wel maar kan me niet inbeelden dat je op een hele dag niet op je werkplaats, je woonplaats of auto of zelfs uit je rugzak met een mini powerbank het ding niet 5 minuten aan de lader kan hangen (wat je dan in die 300 seconden al een uur meer batterij dan een OPO geeft bv).
Dit is sowieso het Chinese model, aangezien Tenaa een Chinese keuringsinstantie is. De banden zullen sowieso wel verschillen, dit was bij de vorige modellen ook allemaal. Voor de rest waren de specificaties wel exact hetzelfde.anessie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:11:
Zou het kunnen dat dit het Chinese model is en dat EU/US nog lichtjes andere specs krijgen (op de banden na sowieso) ?
[ Voor 53% gewijzigd door rens-br op 26-05-2016 08:31 ]
1. Wie doet zoiets?rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:13:
Legio scenario's voor:
- Telefoon niet goed op het randje van de toilet leggen;
- Telefoon in hand om spelletjes te doen / tweakers te bezoeken, maar toch plons;
- Telefoon half in de broekzak en bij het omhoogtrekken van de broek glijdt die eruit.
2&3. Erg moeilijk met sandstone!
1. Ik bedoelde niet het randje van het toilet zelf. Maar dat randje wat op veel toiletten zit waar bijv. de rollen toilet papier en foto lijstjes etc. op liggen. Een vriend van me heeft zijn telefoon daar een keer opgelegd en was daarna zijn telefoon vergeten mee te nemen. Na een aantal keer gebeld te zijn was de telefoon door het getril alsnog in de toilet gedonderd.anessie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:39:
[...]
1. Wie doet zoiets?
2&3. Erg moeilijk met sandstone!
2&3. Dat is het zeker. Helaas heeft de OP3 volgens de foto's geen SandStone meer
Jammer genoeg 5.5 inch. Ik heb nu een LG G3 en die vind ik eigenlijk al te groot.. Dr waren geruchten van een 5 inch variant dus hoopte daar eigenlijk op.
Ik hoop nog wel dat het een dual sim blijft, anders wordt het voor mij alsnog een OP2 denk ik.
[ Voor 36% gewijzigd door ulTimaS op 26-05-2016 08:56 ]
Let er wel op dat dit de specificaties zijn van de A3000, terwijl de 5" variant vermoedelijk A3001 ging heten. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat die specificaties nog vrijgegeven gaan worden.Galukon schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:54:
Jammer genoeg 5.5 inch. Ik heb nu een LG G3 en die vind ik eigenlijk al te groot.. Dr waren geruchten van een 5 inch variant dus hoopte daar eigenlijk op.
Ik verwacht het eerlijk gezegd wel. De OPX en OP2 hebben beide dual sim, dus kan me niet voorstellen dat ze hier bij de OP3 weer vanaf stappen.
ulTimaS schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:55:
Ik hoop nog wel dat het een dual sim blijft, anders wordt het voor mij alsnog een OP2 denk ik.
Bij de OP2 en OPX is het toch OF dubbel sim, OF sim plus SD? Of haal ik nu toestellen door elkaar?rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:58:
[...]
Let er wel op dat dit de specificaties zijn van de A3000, terwijl de 5" variant vermoedelijk A3001 ging heten. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat die specificaties nog vrijgegeven gaan worden.
[...]
Ik verwacht het eerlijk gezegd wel. De OPX en OP2 hebben beide dual sim, dus kan me niet voorstellen dat ze hier bij de OP3 weer vanaf stappen.
Dit zijn gewoonweg officiële specs, die alleen nog niet door OnePlus zelf zijn genoemdDrowzz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:39:
Ach t zijn nog allemaal geruchten dus we gaan het zien
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit is wat ik van de website haal:revolised schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:04:
[...]
Bij de OP2 en OPX is het toch OF dubbel sim, OF sim plus SD? Of haal ik nu toestellen door elkaar?
OP2:
OPX:SIM: 2 sleuven - Nano SIM (DSDS)
SIM: 2 sleuven - geschikt voor ofwel 2 nano-simkaarten (DSDS) of 1 nano-simkaart en 1 MicroSD-kaart
De OP2 heeft geen microSD, maar voor de OPX geldt dat inderdaad wel. Of dual sim of single sim + SD. Al is er wel methode voor om toch microSD + Dual sim te hebben.revolised schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:04:
[...]
Bij de OP2 en OPX is het toch OF dubbel sim, OF sim plus SD? Of haal ik nu toestellen door elkaar?
Nou er missen toch nog wel een aantal specificaties in dat rapport:sww89 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:08:
Ach die presentatie boeit toch niet meer![]()
nieuws: Chinese keuringsinstantie publiceert foto's en specificaties van OneP...
- Europese netwerken
- Wifi netwerken
- GPS netwerken
- NFC
- Dual Sim
- Vingerafdrukscanner ondersteuning
- microSD ondersteuning
Klopt inderdaad. Maar er ontbreken helaas nog wel een hoop details, zie het lijstje hierboven.CLB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:09:
[...]
Dit zijn gewoonweg officiële specs, die alleen nog niet door OnePlus zelf zijn genoemd
Yes details inderdaad, altijd via de TENAA.rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:12:
Klopt inderdaad. Maar er ontbreken helaas nog wel een hoop details, zie het lijstje hierboven.
Ik doelde meer op de 3000mAh-accu en gewenste 3500mAh, die gaat hier echt niet opeens 'in komen'
Je hebt gelijk. Dat staat vrij vast inderdaad. Het is ook zeker dat er in ieder geval een versie verschijnt met een 5,5" amoled scherm. Dat waren wel de twee specificaties, waarover geen gediscussieerd is.CLB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:16:
[...]
Yes details inderdaad, altijd via de TENAA.
Ik doelde meer op de 3000mAh-accu en gewenste 3500mAh, die gaat hier echt niet opeens 'in komen'
Lijstje even aangevuld met de specs van mijn huidge OPO. Ben toch nog niet weggeblazen door de nieuwe specs (niet dat ik er na de geruchten meer van had verwacht hoor). Processor is beter van de OP3, iets meer RAM, eigenlijk even groot (alleen is de OP3 wat platter), ook heeft de OP3 betere camera maar daar koop ik geen mobiel voor. OP3 heeft iets kleinere accu en weegt evenveel als de OPO. De OPO kan alles nog wat ik wil, formaat is prima, nieuwe software, wel sandstone achterkant
. Het enige wat ik eigenlijk mis op de OPO de vingerprintscanner... Dus eigenlijk vind ik de progressie die er op mobiel gebied gemaakt is niet echt schokkend in een kleine 2 jaar. In het verleden merkte ik vaak dat mijn telefoon na een jaar of 2 langzamer ging werken, niet meer alles kon, scrollen traag ging, maar nog niks van dat alles op de OPO (behalve dat de accu iets minder wordt maar ik kan er nog steeds ruim een dag mee doorkomen). Dus tsja, twijfel.
OS | Android 6.0.1 | Android 6.0.1 |
Skin | OxygenOS | Cyanogen |
CPU | Qualcomm® Snapdragon™ 820 processor: 2,15 GHz | Qualcomm® Snapdragon™ 801 processor: 2,5 GHz |
GPU | Qualcomm® Adreno™ 530 GPU | Qualcomm® Adreno™ 330 GPU |
RAM | 4 GB | 3 GB |
ROM | 64 GB | 64 GB |
Connectiviteit | Bluetooth GPS, WiFi | Bluetooth GPS, WiFi |
Scherm | 5,5" Full HD-Amoled | 5,5" Full HD LCD |
Camera | 16MP back, 8MP front | 13MP back, 5MP front |
Accu | 3000 mAh | 3100 mAh |
Kleur | Licht grijs, Zwart, Goud | Zwart |
Afmetingen | 152,6 x 74,6 x 7,3 mm | 152,9 x 75,9 x 8,9 mm |
Gewicht | 160 g | 162 g |
Sensoren | Gravity sensor, proximity sensor, lichtsensor | Gravity sensor, proximity sensor, lichtsensor |
Netwerktechnologieën | GSM, CDMA, TD-SCDMA, TD-LTE, LTE FDD, WCDMA, CDMA 2000 | GSM, WCDMA, LTE |
Frequenties | 900MHz, 1800MHz, 850MHz, 1900MHz, 800MHz, 2GHz, Band 38, Band 39, Band 40, Band 41 (2555-2575 MHz, 2575-2635 MHz, 2635-2655 MHz), Band 1, Band 3,1.9GHz | 850MHz, 900MHz, 1800MHz, 1900MHz |
Accessoires | Adapter, datakabel, handleiding | Adapter, datakabel, handleiding, screenprotector |
- FM Radio
- 4k-videoopname
- HDMI-Uitgang
[ Voor 31% gewijzigd door Sandyman538 op 26-05-2016 09:56 ]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Dank u!ulTimaS schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:10:
[...]
Dit is wat ik van de website haal:
OP2:
[...]
OPX:
[...]
Ik hoop echt niet dat er alleen een 5,5"variant uitkomt. Dan vrees ik toch af te moeten haken. Geen idee ook wat dan mijn alternatief zou zijn....
Het is inderdaad jammer dat alle high-end telefoons tegenwoordig allemaal >5" moeten zijn. Als je een <5" wil moet je alweer wijken naar telefoons met mindere specs.KoningPaulus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:10:
Ik hoop echt niet dat er alleen een 5,5"variant uitkomt. Dan vrees ik toch af te moeten haken. Geen idee ook wat dan mijn alternatief zou zijn....
We zijn inmiddels op een punt beland dat dit spec-pakket standaard is inderdaad... Snapdragon 820, 4GB RAM, full HD/ Quad HD, lekker veel intern geheugen, goede camera, vingerscanner en klaar. Dat bieden de Samsungs, HTC's, Sony's en LG's van deze wereld ook met hier en daar wat uitzonderingen. Een paar jaar geleden was 2GB in plaats van 1GB nog heel interessant en whoow dat toestel heeft een 5,2 inch display. De markt gaat op dat gebied wel te snel misschien en het gaat veelal om uiterlijk, persoonlijke voorkeur, software, garantie, gebruikte materialen en prijs, want op specificaties wordt niet veel onderscheid meer gemaakt. Of je moet het modulaire van de LG G5 of aankomende Moto Z's interessant vinden, of de stevige behuizing van de S7 Active of een hardwarematig keyboard van de BlackBerry Priv ofzo, maar dat spreekt ook weer niet iedereen altijd aan. Ik vind het prima, maar het lijkt tegenwoordig allemaal veel meer op elkaar, jammer wel.Sandyman538 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:55:
Ben toch nog niet weggeblazen door de nieuwe specs
Mooi lijstje inderdaad! Wat ik momenteel nog mis op de OPO is:Sandyman538 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:55:
Lijstje even aangevuld met de specs van mijn huidge OPO. Ben toch nog niet weggeblazen door de nieuwe specs (niet dat ik er na de geruchten meer van had verwacht hoor). Processor is beter van de OP3, iets meer RAM, eigenlijk even groot (alleen is de OP3 wat platter), ook heeft de OP3 betere camera maar daar koop ik geen mobiel voor. OP3 heeft iets kleinere accu en weegt evenveel als de OPO. De OPO kan alles nog wat ik wil, formaat is prima, nieuwe software, wel sandstone achterkant. Het enige wat ik eigenlijk mis op de OPO de vingerprintscanner... Dus eigenlijk vind ik de progressie die er op mobiel gebied gemaakt is niet echt schokkend in een kleine 2 jaar. In het verleden merkte ik vaak dat mijn telefoon na een jaar of 2 langzamer ging werken, niet meer alles kon, scrollen traag ging, maar nog niks van dat alles op de OPO (behalve dat de accu iets minder wordt maar ik kan er nog steeds ruim een dag mee doorkomen). Dus tsja, twijfel.
- Alle frequenties ondersteunen;
- Vingerafdrukscanner;
- Infrarood-poort.
De OnePlus X is misschien nog een mooi alternatief voor je of de OPX2 (als die uitkomt).KoningPaulus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:10:
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 26-05-2016 10:22 ]
Dan zit ik weer met die glazen achterkant, iets waar ik nu vanaf wil. Plus geen vingerafdrukscanner en tegenvallende batterijrens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:22:
[...]
De OnePlus X is misschien nog een mooi alternatief voor je of de OPX2 (als die uitkomt).
Hmm... Dus die 5.5" heeft een 3000 mAh-batterij, dan heeft die 5" een nog kleinere? Ik zie dat ze hem per se dun wilden maken (7.6mm) en daar batterij voor opgeofferd hebben... Dat is erg jammer.
Hoe zit het verder met de geruchten van 6GB RAM? Zouden die gewoon vals geweest zijn?
Hoe zit het verder met de geruchten van 6GB RAM? Zouden die gewoon vals geweest zijn?
Die 6GB ram was ik ook wel erg benieuwd naar, maar opzich moet ik met 4GB ook wel de komende paar jaar uit de voeten kunnen. Het lijkt me dat hierbij dus 5.5 inch + 4GB ram wel vast staat, dus die 6GB zal er dan wel niet in zitten.Japeroen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:27:
Als de 4g frequenties e.d. voor hier prima zijn, vingerafdrukscanner er in zit en NFC dan wordt dit toch wel zeer waarschijnlijk mijn galaxy s3 vervanging als de reviews goed zijn
He wacht! Ik zie geen luidspreker voor aan je oor bovenaan?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over de OnePlus 3, en dus niet over andere producten van OnePlus.
Berichten over de Loop VR mogen hier: [OnePlus Loop VR headset] Levertijden.
Berichten over Levertijden & Prijzen mogen hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
Wat we niet willen; smaltalk/quickchat over het bestel proces! We gaan tevens geen inkoopacties opzetten.
Dit topic gaat over de OnePlus 3, en dus niet over andere producten van OnePlus.
Berichten over de Loop VR mogen hier: [OnePlus Loop VR headset] Levertijden.
Berichten over Levertijden & Prijzen mogen hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
Wat we niet willen; smaltalk/quickchat over het bestel proces! We gaan tevens geen inkoopacties opzetten.