[OnePlus 3] Geruchten & Speculatie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 29 Laatste
Acties:
  • 118.039 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
Japeroen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:27:
Hmm... Dus die 5.5" heeft een 3000 mAh-batterij, dan heeft die 5" een nog kleinere? Ik zie dat ze hem per se dun wilden maken (7.6mm) en daar batterij voor opgeofferd hebben... Dat is erg jammer.
Ik heb persoonlijk geen idee. De OPX heeft met zijn 5" scherm ook maar een 2525mAh accu en heeft een 'prima' accuduur. Een SOT van zo'n 4 tot 5 uur. Mocht er een 5" versie komen, verwacht ik dat er een accu in zit van 2800mAh.

Maar ben het wel met je eens. Vind het ook erg jammer dat ze de dikte belangrijker vonden dan de accuduur. De OPO is 8,9mm en die kan ik nou niet bepaald dik noemen. Hadden ze de OP3 ook zo 'dik' gemaakt, dan had er mogelijk een 3500mAh accu in kunnen zitten.
Hoe zit het verder met de geruchten van 6GB RAM? Zouden die gewoon vals geweest zijn?
Ik verwacht dat die vals zijn geweest. Maar het zou kunnen dat OnePlus de Tenaa alleen het 4GB model heeft laten keuren en dat daarmee automatisch het 6GB model ook gekeurd is.
flippiej schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:34:
[...]
Die 6GB ram was ik ook wel erg benieuwd naar, maar opzich moet ik met 4GB ook wel de komende paar jaar uit de voeten kunnen.
4GB ram is ook echt meer dan genoeg hoor. 6GB ram is alleen nog meer future-proof. Mijn OPO heeft maar 3GB ram en ik heb niet het idee dat het ooit tegen een limiet aanloopt, ik sluit mijn apps (behalve games) nooit af en alle apps starten dan ook meteen op.
NFC dan wordt dit toch wel zeer waarschijnlijk mijn galaxy s3 vervanging als de reviews goed zijn :)
Vingerafdrukscanner ben ik wel zeker van aangezien er een fysieke homebutton aanwezig is. NFC daarin tegen is nog maar de vraag. In de Captcha werd het wel genoemd, maar de aankondiging zelf zal uitsluitsel geven.
Japeroen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:42:
He wacht! Ik zie geen luidspreker voor aan je oor bovenaan?
Als ik de afbeelding inzoom, zie ik wel degelijk een of ander streepje bovenaan.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 26-05-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:22:
[...]

Mooi lijstje inderdaad! Wat ik momenteel nog mis op de OPO is:
  • Alle frequenties ondersteunen;
  • Vingerafdrukscanner;
  • Infrarood-poort.
Daar over gesproken, ik had ook best graag een infrarood-poort willen zien in dit toestel! Helaas is daar nog niks over langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Edzeau schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:02:
[...]
Daar over gesproken, ik had ook best graag een infrarood-poort willen zien in dit toestel! Helaas is daar nog niks over langs gekomen.
Doe mij inderdaad ook maar zo'n poort. Lijkt me ideaal om gewoon mijn telefoon te kunnen gebruiken als afstandsbediening. Ik bedoel dan niet zo zeer voor thuis, maar bij andere mensen. Kom vaak zat bij mensen waarbij de originele afstandsbediening is weggegooid, omdat ze er toch eentje hebben van UPC/KPN/Consorten in combinatie met zo'n Mediabox. Helaas hebben zulke afstandsbedieningen niet alle knoppen in zich.

Ben overigens wel bang dat deze poort ontbreekt. Er zijn maar weinig nieuwe toestellen met zo'n poort uitgerust. Bij de HTC 10, Samsung Galaxy S7, Sony Xperia Z5 ontbreekt deze poort ook allemaal.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 26-05-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:04:
[...]

Doe mij inderdaad ook maar zo'n poort. Lijkt me ideaal om gewoon mijn telefoon te kunnen gebruiken als afstandsbediening. Ik bedoel dan niet zo zeer voor thuis, maar bij andere mensen. Kom vaak zat bij mensen waarbij de originele afstandsbediening is weggegooid, omdat ze er toch eentje hebben van UPC/KPN/Consorten in combinatie met zo'n Mediabox. Helaas hebben zulke afstandsbedieningen niet alle knoppen in zich.
Ik heb het ook op mn HTC One M7, maar gebruik het zelden. Toen ik hem net had even getest in de MediaMarkt, ingesteld op Philips, uitknop ingedrukt en in een keer gingen alle philips TV's uit... woopsie })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ulTimaS schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:07:
[...]
Ik heb het ook op mn HTC One M7, maar gebruik het zelden. Toen ik hem net had even getest in de MediaMarkt, ingesteld op Philips, uitknop ingedrukt en in een keer gingen alle philips TV's uit... woopsie })
Daar is het apparaat inderdaad ook nuttig/leuk voor :P Beamers die hangen aan het plafond, waarbij de afstandsbediening niet gebruikt wordt, is ook een leuke. Probeer de beamer maar weer op het goede kanaal te krijgen, als de afstandsbediening afwezig is en ding hangt 4 meter hoog.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 26-05-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
ulTimaS schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Ik kan mij goed voorstellen dat het niet iets is dat veel mensen vaak gebruiken. Voor mij is het ideaal. Ik heb een kast met hierin TV, stereo en 5m lange led-verlichting die ik allemaal kan besturen met één telefoon (mijn vorige telefoon, S5). Voor mijn situatie was het dus echt een top uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Het is alleen een beetje lastig op het moment dat je tv kijkt én iets op je telefoon wilt doen. Apps switchen (en hopen dat je andere applicatie niet sluit) vind ik toch minder fijn dan een knopje op de afstandsbediening drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Edzeau schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:10:
[...]

Ik kan mij goed voorstellen dat het niet iets is dat veel mensen vaak gebruiken. Voor mij is het ideaal. Ik heb een kast met hierin TV, stereo en 5m lange led-verlichting die ik allemaal kan besturen met één telefoon (mijn vorige telefoon, S5). Voor mijn situatie was het dus echt een top uitkomst.
Het is gewoon een niche feature wat leuk is maar waarschijnlijk niet door veel mensen veel gebruikt gaat worden. Ik weet niet of het duur is om in een telefoon te proppen, maar voor de prijs die OnePlus vraagt zullen er op dingen bespaard moeten worden.

Ik gebruik zelf een Logitech Harmony ter vervanging van al mijn remotes. Het kost wat maar is echt de ideale oplossing als je meerdere apparaten hebt (wat tegenwoordig de meeste huishoudens hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:40
KoningPaulus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:10:
Ik hoop echt niet dat er alleen een 5,5"variant uitkomt. Dan vrees ik toch af te moeten haken. Geen idee ook wat dan mijn alternatief zou zijn....
Zuk Z2 misschien? 5,2 inch scherm! Ik ben ook aan vervanging toe van mijn op1 en twijfel tussen deze twee telefoons..

Mis bij de Oneplus 3 ook dual tone led en pdaf, als ik afga op de foto's. Maar kan nog veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 21:18
hikhakhok schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:15:
[...]

Zuk Z2 misschien? 5,2 inch scherm! Ik ben ook aan vervanging toe van mijn op1 en twijfel tussen deze twee telefoons..
Is ook van glas..

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mat.hi.as schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:13:
Het is alleen een beetje lastig op het moment dat je tv kijkt én iets op je telefoon wilt doen. Apps switchen (en hopen dat je andere applicatie niet sluit) vind ik toch minder fijn dan een knopje op de afstandsbediening drukken.
Het zou voor mij ook niet zijn als vervanging voor mijn AB(Heb een prima Harmony daarvoor), maar meer voor erbij. Overigens 'hopen dat je andere applicatie niet sluit' met 3/4/6GB ram mag ik toch hopen dat applicaties niet meer af sluiten als ik even snel switch tussen twee applicaties. (Dit gebeurd dan ook niet op mijn OPO) Vaak genoeg dat ik aan het switchen ben tussen de browser en TVGids.
ulTimaS schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:15:
[...]
Het is gewoon een niche feature wat leuk is maar waarschijnlijk niet door veel mensen veel gebruikt gaat worden. Ik weet niet of het duur is om in een telefoon te proppen, maar voor de prijs die OnePlus vraagt zullen er op dingen bespaard moeten worden.
Helemaal mee eens! Het zal wellicht maar een paar cent kosten, maar een paar cent besparen op 2 miljoen stuks is toch een leuke besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
ulTimaS schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:15:
[...]

Precies wat ik zeg dus. :) Hopen kan, maar het zal er vast niet in zitten.
Ik gebruik zelf een Logitech Harmony ter vervanging van al mijn remotes. Het kost wat maar is echt de ideale oplossing als je meerdere apparaten hebt (wat tegenwoordig de meeste huishoudens hebben).
Misschien maar eens overwegen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Edzeau schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:29:
[...]
Misschien maar eens overwegen. ;)
offtopic:
Ik heb zelf een harmony voor 35 euro gekocht en die werkt ook perfect! Het hoeft dus geen dikke/dure investering te zijn

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 26-05-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:21
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:46:

4GB ram is ook echt meer dan genoeg hoor. 6GB ram is alleen nog meer future-proof. Mijn OPO heeft maar 3GB ram en ik heb niet het idee dat het ooit tegen een limiet aanloopt, ik sluit mijn apps (behalve games) nooit af en alle apps starten dan ook meteen op.
Ja 3GB zal op het moment nog wel prima zijn, maar het is vooral door mijn huidige toestel dat ik dit keer wel flink wat aan ram geheugen wil hebben. De afgelopen jaren kwam het ook nog wel eens voor dat er memory leaks in android zaten waarbij het vrij lang duurde voordat die gefixed werden. Als je dan wat meer hebt duurt het ook weer iets langer voordat je er wat van merkt. Verder is het gewoon irritant als je mobiel standaard om de 2 dagen wel een softboot of full reboot doet omdat het geheugen het gewoon niet meer trekt.

Hoe dan ook moet 4GB wel zat zijn, alleen is 6GB nog net wat lekkerder >:)

[ Voor 8% gewijzigd door flippiej op 26-05-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
flippiej schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:45:
[...]
Hoe dan ook moet 4GB wel zat zijn, alleen is 6GB nog net wat lekkerder >:)
Mee eens! Als ik dan toch mag kiezen doe mij de versie met 6GB/128GB maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:47:
[...]

Mee eens! Als ik dan toch mag kiezen doe mij de versie met 6GB/128GB maar.
128gb 0_o ik vind 32 gb al veel.
En 6gb ram dat is meer dan me huiswerk laptop 0_o

Maarja meer+goedkoper=beter

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

De Oneplus 3 ziet er er zeer mooi uit.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik hoop echt niet dat er alleen een 5,5"variant uitkomt. Dan vrees ik toch af te moeten haken. Geen idee ook wat dan mijn alternatief zou zijn....
Veel plezier.
http://www.gizmochina.com...res-sd820-5-inch-display/

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Derekboy2000 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:16:
[...]
128gb 0_o ik vind 32 gb al veel.
En 6gb ram dat is meer dan me huiswerk laptop 0_o
Ik heb nu 64GB en zit op het randje van vol. Als er weer geen SD kaart in kan, dan doe mij de 128GB versie maar. Weet ik in ieder geval zeker dat ik voorruit kan!

Verder als er een 6/128GB versie komt, betekent dat dat de 4/64GB goedkoper is. Of te wel top voor iedereen die niet zo'n hoge eisen stelt.
Ik dacht even van . He hebben ze nu ook het 5" model laten lekken, maar dat blijkt te gaan over de Zuk Z2.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 26-05-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bawske
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 17:01
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:26:

Verder als er een 6/128GB versie komt, betekent dat dat de 4/64GB goedkoper is. Of te wel top voor iedereen die niet zo'n hoge eisen stelt.
Laat ons hopen idd. Ik kom met 4/64GB ruim toe.
Ik dacht even van . He hebben ze nu ook het 5" model laten lekken, maar dat blijkt te gaan over de Zuk Z2.
Idem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Ik heb nu 64GB en zit op het randje van vol. Als er weer geen SD kaart in kan, dan doe mij de 128GB versie maar. Weet ik in ieder geval zeker dat ik voorruit kan!.
het nu de OPO 16GB en die zit op t randje, 64 lijkt mij oneindig veel :P er is altijd nog de cloud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bawske
habermas schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:36:
[...]

het nu de OPO 16GB en die zit op t randje, 64 lijkt mij oneindig veel :P er is altijd nog de cloud :)
Als er geen SD in kan lijkt 16GB mij toch nogal krap voor foto's en muziek bij te zetten, maar voor enkel apps denk ik dat het nog net ok is.
Of zet je er geen muziek op en haal je je foto's er relatief snel af of neem je niet veel foto's?

Ik heb nu 8GB intern +SD en dat is echt te weinig. Ik moet mij inhouden met hoeveel apps ik installeer en elke keer als er app updates zijn is het prutsen om ze geinstalleerd te krijgen wegens te weinig storage.
Elke keer cache clearen en soms zelfs data van google photos clearen om maar genoeg plaats te hebben om apps te updaten.
Ik kijk uit naar mn opvolger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
habermas schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:36:
[...]
Bawske schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:43:
[...]
Als er geen SD in kan lijkt 16GB mij toch nogal krap voor foto's en muziek bij te zetten, maar voor enkel apps denk ik dat het nog net ok is.
Ik heb alleen al 22GB aan apps en 10 GB aan audio op mijn telefoon staan :$

16GB is dan ook echt te krap voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bawske
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:57:
Ik heb indertijd de plaats die apps nodig hebben serieus onderschat.
Ik ga nu toch ook voor een 32GB model proberen gaan, eventueel nog 16GB+SD.
64GB lijkt mij nog echt luxe maar het is natuurlijk wel mooi meegenomen dat je je daar niet direct zorgen om moet maken met de OP3. (kwestie van toch nog een beetje on-topic te blijven)

22GB aan apps lijkt mij nu wel heel veel, maar eens je er niet meer op let gaat het snel zeker.
Wat heb je dan allemaal staan dat zoveel plaats pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hmz.. zonder microSD is de OP3 voor mij eigenlijk geen flagship killer. Maar goed, we blijven speculeren over gelekte maar hopelijk nog onvolledige specificaties.

De S7 en HTC 10 blijven met 5.1inch en microSD voor mij toch enorm interessant. Anders hebben we straks een OP3 die qua prijs 2x in de huidige vlagschepen past, maar ze op specs net niet kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Chris.nl schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:30:
Hmz.. zonder microSD is de OP3 voor mij eigenlijk geen flagship killer. Maar goed, we blijven speculeren over gelekte maar hopelijk nog onvolledige specificaties.

De S7 en HTC 10 blijven met 5.1inch en microSD voor mij toch enorm interessant. Anders hebben we straks een OP3 die qua prijs 2x in de huidige vlagschepen past, maar ze op specs net niet kan pakken.
Ik begrijp dat een sd kaart een must is voor velen, maar dat maakt het niet dat dit geen flagship killer zou kunnen zijn zonder, natuurlijk. Voor de meesten zal 32/64gb intern genoeg zijn. Ik zou ook alleen 64gb willen als er geen sd kaart in kan, mijn huidige 32gb zit behoorlijk vol nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Edzeau schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:33:
[...]

Ik begrijp dat een sd kaart een must is voor velen, maar dat maakt het niet dat dit geen flagship killer zou kunnen zijn zonder, natuurlijk. Voor de meesten zal 32/64gb intern genoeg zijn. Ik zou ook alleen 64gb willen als er geen sd kaart in kan, mijn huidige 32gb zit behoorlijk vol nu.
Snap ik, vanuit jou perspectief heb je ook gelijk. Zelf heb ik nu een microSD van 128GB voor 50% vol met bestanden die ik graag meeneem naar een nieuw toestel. Dus zou een OP3 met 128GB voor mij genoeg zijn (zonder microSD dan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Bawske schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:09:
[...]
Ik heb indertijd de plaats die apps nodig hebben serieus onderschat.
Ik ga nu toch ook voor een 32GB model proberen gaan, eventueel nog 16GB+SD.
64GB lijkt mij nog echt luxe maar het is natuurlijk wel mooi meegenomen dat je je daar niet direct zorgen om moet maken met de OP3. (kwestie van toch nog een beetje on-topic te blijven)
Ik ben wel benieuwd of er uberhaupt een 32GB model uitkomt. Bij de OP2 en OPO was er alleen een 16GB en 64GB model, waartussen zo'n 30/40 euro verschil zat.
22GB aan apps lijkt mij nu wel heel veel, maar eens je er niet meer op let gaat het snel zeker.
Wat heb je dan allemaal staan dat zoveel plaats pakt?
In totaal heb ik zon 180 apps geïnstalleerd. Heb ik ze allemaal nodig: Waarschijnlijk niet. Maar de apps die het meeste ruimte innemen zijn toch wel mijn Games. Ik heb de gehele GTA serie op mijn telefoon staan en die zijn elk tussen de 1 en 3GB, in totaal zo'n 7GB. Verder heb ik Sygic navigatie die in totaal ook zo'n 6GB voor zijn rekening neemt vanwege alle (offline) mappen.
Chris.nl schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:30:
Je hoort het wel vaker 'ze moeten ergens op bezuiningen' :P Maar ik hoop ook dat er gewoon een microSD kaart in zit. In combinatie met 256GB kaarten die er tegenwoordig zijn, moet dat helemaal goedkomen. :P

Maar ben het wel met Edzeau. Om de OP3 nu geen flagship te noemen, puur omdat hij geen microSD kaart heeft, lijkt me iets wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
O het zal zeker een vlagschip zijn hoor, die van OnePlus.

Wanneer je een echte killer bent, laat je de concurrentie ver achter je, dat is wat OnePlus pretendeert. Qua prijsstelling hebben ze gelijk maar als er geen microSD in zit ben je eigenlijk geen killer van de S7 en HTC 10 specificaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edzeau
De tijd zal het leren! :9
Iets wat opgaat op 90% van de berichten in dit topic. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Chris.nl schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:46:
Wanneer je een echte killer bent, laat je de concurrentie ver achter je, dat is wat OnePlus pretendeert. Qua prijsstelling hebben ze gelijk maar als er geen microSD in zit ben je geen eigenlijk killer van de S7 en HTC 10 specificaties.
Op die manier. Daar heb je inderdaad gelijk in. Vind het toestel in ieder geval al een flagship-killer op het gebied van prijs.

De OnePlus 2 vond ik overigens ook een stuk minder een 'flagship-killer' dan dat de OPO was, geen NFC, prijs stuk duurder, accu minder.
Edzeau schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:51:
De tijd zal het leren! :9
Iets wat opgaat op 90% van de berichten in dit topic. :+
Haha. Helemaal gelijk in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Doe mij maar een 5,5 inch scherm, een batterij met 3500 mAh, dual sim (de reden waarom ik een nieuwe moet hebben) en als het kan ook nog even QI opladerij. NFC en SD slot niet nodig.

Bestaan er misschien andere GSM's die aan die specs voldoen?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Erycius schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:12:
Doe mij maar een 5,5 inch scherm, een batterij met 3500 mAh, dual sim (de reden waarom ik een nieuwe moet hebben) en als het kan ook nog even QI opladerij. NFC en SD slot niet nodig.

Nope! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Sandyman538 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:55:
In het verleden merkte ik vaak dat mijn telefoon na een jaar of 2 langzamer ging werken, niet meer alles kon, scrollen traag ging, maar nog niks van dat alles op de OPO (behalve dat de accu iets minder wordt maar ik kan er nog steeds ruim een dag mee doorkomen). Dus tsja, twijfel.
Test dan gewoon even een nieuwe batterij
http://vifocal.com/3100ma...eplus-one-smartphone.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het lijkt wel alsof de Chinezen alles behalve de software onder de knie hebben.

Ondertussen betaal je voor een "A-merk" makkelijk het dubbele, maar krijg je maar de helft van het RAM (3GB vs 6GB) en niet eens de helft van de opslagruimte (16GB vs 128GB)...

Damn Lenovo, pleur gewoon een Moto sticker op die Zuk Z2, en breng hem naar Europa.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Het verminderen van de accuduur van de OPO komt voornamelijk door de software en niet zo zeer door de hardware. Van 4.4 -> 5.0 -> 5.1 -> 6.0 is de accuduur gegaan van 8 SOT naar 5 SOT.
Jeroenneman schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:33:
[...]
Damn Lenovo, pleur gewoon een Moto sticker op die Zuk Z2, en breng hem naar Europa.
De ZUK Z1 werd in Europa geleverd met CyanogenOS. Als ze dat met de Zuk Z2 weer doen is het software probleem in ieder geval opgelost.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 26-05-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
5.5 inch en geen micro SD slot...

Als er geen 5 inch model komt dan sla ik af denk ik. Kom maar op met die nieuwe <5.5 Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
De specs zijn dus eindelijk bevestigt. Nu wachten tot de prijs word bevestigt. Ik schat dat het tussen de €350 en de €425 ligt, wat een mooie prijs zou zijn voor de specs aangezien de samsung s7 bijna dezelfde specs voor een dubbele prijs.

Als er andere modellen van komen dan hoop ik een model van 4gb ram 16/32gb opslag met sd kaart slot.
Tigerblood schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:23:
5.5 inch en geen micro SD slot...

Als er geen 5 inch model komt dan sla ik af denk ik. Kom maar op met die nieuwe <5.5 Nexus.
Aan 64gb heb je meer dan zat als je je telefoon gebruikt waar hij voor is. En 5.5" en 5" er zit 1.25 cm tussen. En anders is de OpX iets voor jou al helemaal nu hij afgeprijsd is.

Ik heb zelf ook niet de grootste handen. Maar toen ik over stapte van 3.5" naar 5" was ook een grote sprong maar je went er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 11:16
Erycius schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:12:
Zeker wel.
De ZUK Z2 bijvoorbeeld: [ZUK Z2] Ervaringen & Discussie

[ Voor 16% gewijzigd door chevchelios op 26-05-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Kun je die al krijgen ja? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Edzeau schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:34:
[...]

Kun je die al krijgen ja? :+
dit topic is voor de op3 niet voor andere telefoons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Derekboy2000 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:28:
Aan 64gb heb je meer dan zat als je je telefoon gebruikt waar hij voor is. En 5.5" en 5" er zit 1.25 cm tussen. En anders is de OpX iets voor jou al helemaal nu hij afgeprijsd is.

Ik heb zelf ook niet de grootste handen. Maar toen ik over stapte van 3.5" naar 5" was ook een grote sprong maar je went er wel aan.
Ik heb liever een 32GB + microSD toestel dan 64 GB, want dat betekent in het algemeen een lagere aanschafprijs en je hebt meer flexibiliteit.

OnePlus X is echt drie keer niks. een SD801 in 2016 is echt oude wijn in nieuwe zakken. All glass body is ook niet mijn ding. Dan kan ik net zo goed een nieuwe batterij in m'n oude Nexus 5 zetten dan heb ik nog een betere telefoon. Ik wil echt next level specs met microSD slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
En laten we de xiaomi redmi note 3 (pro) dan ook niet vergeten met zijn 4050mah accu en leuke snapdragon 650 soc voor een lager budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
ToFast schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:38:
[...]

En laten we de xiaomi redmi note 3 (pro) dan ook niet vergeten met zijn 4050mah accu en leuke snapdragon 650 soc voor een lager budget!
Klopt, maar voldoet niet aan de eisen van Erycius, afgaande opde Pricewatch.
Derekboy2000 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:37:
[...]
dit topic is voor de op3 niet voor andere telefoons :P
Ik geef enkel antwoord? ;)

On topic: Ik was overigens wel benieuwd, wat waren de bijkomende accessoires van de voorgaande OP telefoons? Zat daar nog wat leuks bij? Ben benieuwd wat ik daar van kan verwachten bij de OP3.

[ Voor 22% gewijzigd door Edzeau op 26-05-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Drowzz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:39:
Zou wat jammer zijn als dit de 5.5" specs zijn. Ram maakt me niet zoveel uit, maar zou graag een 3500mah batterij zien. Ach t zijn nog allemaal geruchten dus we gaan het zien
Precies mijn gedachten! Voor het geld was 6GB leuk geweest (alhoewel het vrij overkill is). Maar vooral dat er waarschijnlijk geen 3500mAh accu in komt, valt me erg tegen. Ik hoop dat er nog een andere variant komt (wel maximaal 5.5"). Erg benieuwd. Maakt het overwegen tot het kopen van een OnePlus 3 wel moeilijker.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:43:
Zie het nieuwsbericht net inderdaad ook op tweakers verschijnen: nieuws: Chinese keuringsinstantie publiceert foto's en specificaties van OneP...

Ik vind het uiterlijk toch een stuk minder mooi dan de gelekte render die EvLeaks had geplaatst.

Verder is de accu capaciteit met 3000mAh erg laag! De OPO en OP2 hadden beide een grotere accu. Hopelijk gaat het toestel toch alsnog langer mee op een accu!

De listing spreek overigens wel alleen over de A3000, terwijl de versie met het 5" scherm A3001 werd genoemd.
Dat zal wel schelen denk ik. Ik verwacht dat het ongeveer gelijk ligt. Aangezien de SoC en het scherm (AMOLED :D) zuiniger is, en de software nu ook energiezuiniger moet zijn tegenover de OnePlus 2 met OxygenOS 2.2.1.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:06:
Als ik de TAA website vertaal kan ik er ook nog de volgende specificaties uithalen:

OSAndroid 6.0.1
SkinOxygenOS
CPUQualcomm® Snapdragon™ 820 processor: 2,15 GHz
GPUQualcomm® Adreno™ 530 GPU
RAM4 GB
ROM64 GB
ConnectiviteitBluetooth GPS, WiFi
Scherm5,5" Full HD-Amoled
Camera16MP back, 8MP front
Accu3000 mAh
KleurLicht grijs, Zwart, Goud
Afmetingen152,6 x 74,6 x 7,3 mm
Gewicht160 g
SensorenGravity sensor, proximity sensor, lichtsensor
NetwerktechnologieënGSM, CDMA, TD-SCDMA, TD-LTE, LTE FDD, WCDMA, CDMA 2000
Frequenties900MHz, 1800MHz, 850MHz, 1900MHz, 800MHz, 2GHz, Band 38, Band 39, Band 40, Band 41 (2555-2575 MHz, 2575-2635 MHz, 2635-2655 MHz), Band 1, Band 3,1.9GHz
AccessoiresAdapter, datakabel, handleiding

Features die er zeker niet in zitten volgens de listing:
  • FM Radio
  • 4k-videoopname
  • HDMI-Uitgang
Ze zijn dus jammer genoeg helemaal van SandStone afgestapt, wat eigenlijk al wel te voorspellen was, maar er komt wel een goud en grijs model uit.
En nu maar hopen dat er nog een 2e variant van het 5.5" model komt. Dan heb ik liever een betere variant in 5.5" dan in 5". Maar ja, wie ben ik om dat te beslissen hè? ;). Ik kan wel van alles willen, maar ja, schiet ik ook niet veel mee op natuurlijk.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:13:
Dat is dus volgens mij niet waar. De OPO en OnePlus 2 worden allebei gewoon geleverd met 5V/2,1A oplader, toch? Dus ze laden theoretisch even vlug op.
Hmm, zojuist gecheckt. Klopt inderdaad. Maar volgens mij is het ook zo dat USB-C over het algemeen gewoon meer volt en ampère kan leveren dan gewoon micro-USB (?).
flippiej schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:34:
[...]

Die 6GB ram was ik ook wel erg benieuwd naar, maar opzich moet ik met 4GB ook wel de komende paar jaar uit de voeten kunnen. Het lijkt me dat hierbij dus 5.5 inch + 4GB ram wel vast staat, dus die 6GB zal er dan wel niet in zitten.

Als de 4g frequenties e.d. voor hier prima zijn, vingerafdrukscanner er in zit en NFC dan wordt dit toch wel zeer waarschijnlijk mijn galaxy s3 vervanging als de reviews goed zijn :)
Hmm, om eerlijk te zijn heb ik dan liever gewoon 4GB RAM en een 3500mAh accu, dan 3000mAh accu in combinatie met 6GB RAM.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:46:
Maar ben het wel met je eens. Vind het ook erg jammer dat ze de dikte belangrijker vonden dan de accuduur. De OPO is 8,9mm en die kan ik nou niet bepaald dik noemen. Hadden ze de OP3 ook zo 'dik' gemaakt, dan had er mogelijk een 3500mAh accu in kunnen zitten.
Eens. Geef mij maar een iets dikker + zwaarder toestel, die steviger is en een grotere accu heeft, dan zo dun mogelijk met het tegenovergestelde van het bovengenoemde.
Vergeet niet dat je dan CyanogenOS vergelijkt met OxygenOS :P. Ik denk dat CyanogenOS veel beter met het RAM geheugen omgaat dan OxygenOS. In de zin van efficiëntie.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:08:
Daar is het apparaat inderdaad ook nuttig/leuk voor :P Beamers die hangen aan het plafond, waarbij de afstandsbediening niet gebruikt wordt, is ook een leuke. Probeer de beamer maar weer op het goede kanaal te krijgen, als de afstandsbediening afwezig is en ding hangt 4 meter hoog.
Dat herken ik heel erg. Ik zelf doe dit soort dingen niet. Maar op mijn stage waren er genoeg studenten van een jaar of 16, 17, 18 die dat nog lollig vonden om te doen in de les. Ik vind het zelf een beetje kinderachtig. En elk jaar dacht de 1e jaars studenten dat ze wat nieuws hadden uitgevonden (namelijk de beamer uitzetten via je telefoon) 8)7 :F. Daar zit overigens gewoon een kinderslot op. Locken + infrarood zender uitzetten en afplakken >:).
Ik heb nu 64GB en zit op het randje van vol. Als er weer geen SD kaart in kan, dan doe mij de 128GB versie maar. Weet ik in ieder geval zeker dat ik voorruit kan!

Hoe? Films? Ik heb vooral muziek er op staan. 1200 nummers. En foto's/video's (zelf gemaakt). Voor de rest niet echt veel soeps.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:57:

16GB is dan ook echt te krap voor mij.
Ah, dat dus. Vandaar. Maar 22GB aan apps?? Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik installeer alleen applicaties waarvan ik weet dat ik er iets aan heb, en ze regelmatig ga gebruiken. Ik ben niet iemand die willekeurig een applicatie installeert om te kijken wat voor een applicatie het is.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:41:
In totaal heb ik zon 180 apps geïnstalleerd. Heb ik ze allemaal nodig: Waarschijnlijk niet. Maar de apps die het meeste ruimte innemen zijn toch wel mijn Games. Ik heb de gehele GTA serie op mijn telefoon staan en die zijn elk tussen de 1 en 3GB, in totaal zo'n 7GB. Verder heb ik Sygic navigatie die in totaal ook zo'n 6GB voor zijn rekening neemt vanwege alle (offline) mappen.
Pff... maar dan nog kom je lang niet aan die 22GB :P.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:58:
De OnePlus 2 vond ik overigens ook een stuk minder een 'flagship-killer' dan dat de OPO was, geen NFC, prijs stuk duurder, accu minder.
Minder? De OnePlus One heeft een 3100mAh accu. De OnePlus 2 een 3300mAh accu.
Edzeau schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:43:
Ik was overigens wel benieuwd, wat waren de bijkomende accessoires van de voorgaande OP telefoons? Zat daar nog wat leuks bij?
Niet veel soeps. Bij de OnePlus 2 kreeg je het volgende: 1x USB type-C kabel, 1x OnePlus 2 USB-lichtnetadapter. De USB-C kabel is trouwens wel lang genoeg. Langer dan die van de G5 in ieder geval. Die is echt achterlijk kort.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Voor zo ver ik even snel op internet kon vinden zijn er maar vage geruchten over andere modellen. Zonder echt duidelijke bronnen

[ Voor 81% gewijzigd door Derekboy2000 op 26-05-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Maar daarom geef ik ook aan dat het voor mij geen issue is omdat ik ruim de dag door komen zonder problemen. Dus dan blijven er weinig punten over om hem in te ruilen voor een OP3 (al kriebelt het wel natuurlijk :P )

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Anonymoussaurus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:47:

[...]

Niet veel soeps. Bij de OnePlus 2 kreeg je het volgende: 1x USB type-C kabel, 1x OnePlus 2 USB-lichtnetadapter. De USB-C kabel is trouwens wel lang genoeg. Langer dan die van de G5 in ieder geval. Die is echt achterlijk kort.
Wel wat matig dus, ondanks dat je misschien niet veel meer mag verwachten voor de prijs die zo'n toestel kost.Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik vind mijn huidige OPO ook net te groot. 5" is gewoon de perfecte maat voor een smartphone in mijn ogen. Hopelijk komt er snel een OPX2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:47:
Hmm, zojuist gecheckt. Klopt inderdaad. Maar volgens mij is het ook zo dat USB-C over het algemeen gewoon meer volt en ampère kan leveren dan gewoon micro-USB (?).
Even voor de duidelijkheid USB-C levert niks uit zichzelf ;) De specificaties van USB-C zijn alleen wel verruimd, waardoor de stroom en de spanning wat hoger kunnen zijn dan eerst was. Tot maximaal 100W, echter moet je hardware (oplader en telefoon) daar wel voor gemaakt zijn. De OP2 wordt gewoon geleverd met een 'oude' oplader en heeft dus geen profijt van de nieuwe USB 3.1 specificatie. Sterker nog de achterliggende techniek is gewoon USB 2.0.
Vergeet niet dat je dan CyanogenOS vergelijkt met OxygenOS :P. Ik denk dat CyanogenOS veel beter met het RAM geheugen omgaat dan OxygenOS. In de zin van efficiëntie.
Vergelijkbaar ja zeker. Hetzelfde? Absoluut niet. Op de OPX van mijn vriendin ontbreken zoveel (handige) opties en instellingen die ik op mijn OPO wel heb zitten. Accu in procenten, notificatie toetsenbord verbergen, double tap to sleep op de statusbalk en zo nog een aantal instellingen.
Ah, dat dus. Vandaar. Maar 22GB aan apps?? Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik installeer alleen applicaties waarvan ik weet dat ik er iets aan heb, en ze regelmatig ga gebruiken. Ik ben niet iemand die willekeurig een applicatie installeert om te kijken wat voor een applicatie het is.

[...]Pff... maar dan nog kom je lang niet aan die 22GB :P.
Als je het niet erg vind ga ik niet alle 180 apps opnoemen.
Minder? De OnePlus One heeft een 3100mAh accu. De OnePlus 2 een 3300mAh accu.
De accuduur was, ondanks de grotere accu, een stuk minder dan de OPO ten tijde van de launch.
Niet veel soeps. Bij de OnePlus 2 kreeg je het volgende: 1x USB type-C kabel, 1x OnePlus 2 USB-lichtnetadapter. De USB-C kabel is trouwens wel lang genoeg.
Edzeau schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:52:
Wel wat matig dus, ondanks dat je misschien niet veel meer mag verwachten voor de prijs die zo'n toestel kost.Thanks!
Niet veel soeps en matig? Is toch een vrij standaard setje. Het enige waar je nog over kan vallen is dat er geen oortjes bijgeleverd zijn. Maar over het algemeen zijn die meegeleverde oortjes toch rotzooi. Voor de rest zijn het dezelfde spullen als bij elk andere telefoon.

Overigens zat bij de OPX nog bijgeleverd: Screen protector (Standaard bevestigd) en een Clear case.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 26-05-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:02:
Niet veel soeps en matig? Is toch een vrij standaard setje. Het enige waar je nog over kan vallen is dat er geen oortjes bijgeleverd zijn. Maar over het algemeen zijn die meegeleverde oortjes toch rotzooi. Voor de rest zijn het dezelfde spullen als bij elk andere telefoon.

Overigens zat bij de OPX nog bijgeleverd: Screen protector (Standaard bevestigd) en een Clear case.
Een oplader is inderdaad vrij standaard. Maar oortjes zitten er vaak ook bij (en die vind ik over het algemeen wel erg fijn, dus gebruik ze ieder jaar, van ieder nieuw toestel). Ik verwacht niets meer dan een oplader, maar dat maakt het niet ineens een groots pakket, natuurlijk. ;) Overigens had ik er bij mijn Moto X Style ook nog een bumper case bij, ook een mooi pluspuntje. Maar zoals ik al zei, ik zal er niet echt warmer of kouder van worden wat er nu precies bij zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:02:
Even voor de duidelijkheid USB-C levert niks uit zichzelf ;) De specificaties van USB-C zijn alleen wel verruimd, waardoor de stroom en de spanning wat hoger kunnen zijn dan eerst was. Tot maximaal 100W, echter moet je hardware (oplader en telefoon) daar wel voor gemaakt zijn. De OP2 wordt gewoon geleverd met een 'oude' oplader en heeft dus geen profijt van de nieuwe USB 3.1 specificatie. Sterker nog de achterliggende techniek is gewoon USB 2.0.
Dat wist ik inderdaad. Dat de OnePlus 2 gebruikt maakt van USB 2.0 in plaats van 3.(1). In het geval van de OnePlus 2 is het gewoon zo dat alleen de aansluiting USB-C is dus.
Vergelijkbaar ja zeker. Hetzelfde? Absoluut niet. Op de OPX van mijn vriendin ontbreken zoveel (handige) opties en instellingen die ik op mijn OPO wel heb zitten. Accu in procenten, notificatie toetsenbord verbergen, double tap to sleep op de statusbalk en zo nog een aantal instellingen.
Dat klopt ja, maar ik had het dan ook enkel over de efficiëntie van het RAM geheugen etcetera. Niet over de hoeveelheid functies. Accu in procenten is zeker wel in te stellen, tenminste, wel bij mijn OnePlus 2. Ik zelf heb hem altijd op procenten staan. Kijk even bij het volgende op de OnePlus X: instellingen > accu > het batterijicoontje (rechtsboven) > "batterijpercentage".
Het woord "matig" heb ik niet genoemd. De definitie van "niet veel soeps" is dat het niet echt bijzonder is, en dus voor zichzelf spreekt. Zoals je al zegt, is het dus vrij standaard. Bij de OnePlus 2 zit er inderdaad ook een standaard beschermlaagje overheen. Maar dat zit niet bij de telefoon, maar er op :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-05-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:45:
[...]
In het geval van de OnePlus 2 is het gewoon zo dat alleen de aansluiting USB-C is dus.
Klopt inderdaad. Voor de rest is het gewoon een usb 2.0 poort.
Dat klopt ja, maar ik had het dan ook enkel over de efficiëntie van het RAM geheugen etcetera. Niet over de hoeveelheid functies. Accu in procenten is zeker wel in te stellen, tenminste, wel bij mijn OnePlus 2.
Daar moet ik dan nog eens naar kijken. De optie op de OP2 zit in ieder geval op dezelfde plek als op de OPO. Maar kom het de vorige keer niet vinden.
Het woord "matig" heb ik niet genoemd. De definitie van "niet veel soeps" is dat het niet echt bijzonder is, en dus voor zichzelf spreekt. Zoals je al zegt, is het dus vrij standaard.
Jij had inderdaad geen matig genoemd, maar Edzeau wel. Overigens heb ik een andere definitie bij 'niet veel soeps' dan jij denk ik. Ik vind dat namelijk betekenen dat het niet veel waard is. Maar goed, we zijn het in ieder geval eens over de accessoires.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derekboy2000
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:06:
[...]

Daar moet ik dan nog eens naar kijken. De optie op de OP2 zit in ieder geval op dezelfde plek als op de OPO. Maar kom het de vorige keer niet vinden.
de optie om het batterij niveau aan tegeven zit of bij de accu instellingen of bij de opties voor ontwikkelaars.
die eerste is iedergeval bij mij zo.

als dit tenminste ook bij Op zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Derekboy2000 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:11:
[...]
de optie om het batterij niveau aan tegeven zit of bij de accu instellingen of bij de opties voor ontwikkelaars.
Zal er eens naar kijken. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:26

Totaalgeflipt

De enige echte

Derekboy2000 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:11:
[...]

als dit tenminste ook bij Op zo is.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derekboy2000
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:15:
[...]

Zal er eens naar kijken. Bedankt voor de tip!
Graag gedaan en houd me op de hoogte alsje het hebt gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Geen FM radio? Ik vind dat ontzettend jammer. DAB+ dan maar ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:06:
Jij had inderdaad geen matig genoemd, maar Edzeau wel. Overigens heb ik een andere definitie bij 'niet veel soeps' dan jij denk ik. Ik vind dat namelijk betekenen dat het niet veel waard is. Maar goed, we zijn het in ieder geval eens over de accessoires.
Definitie van matig: Sober, spaarzaam, zuinig; tamelijk, middelmatig; niet overdreven; vrij goed; bedaard, ingetogen; zedig, kuisch.
Vond het woord matig toch prima passen. :P Maakt ook niet uit, zoals ik al zei maak ik me niet enorm druk om wat er precies wel en niet bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Lijkt me dat OP3 wat concurrentie gaat krijgen, niet alleen Lenovo Zuk 2 (niet-pro) ziet er goed uit maar ook andere chinezen pakken sterk uit: http://www.xda-developers.com/zte-unveils-the-axon-7/

Beide alternatieven zouden echter pas later dan de OP3 op de internationale markten komen. Voor wie liever 5" of qhd of 3500mAh heeft toch allemaal eens te bekijken.

http://www.gsmarena.com/c...Phone2=8125&idPhone3=8067

[ Voor 47% gewijzigd door anessie op 27-05-2016 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Jorgen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:29:
Geen FM radio? Ik vind dat ontzettend jammer. DAB+ dan maar ;)
Ben bang dat er ook geen DAB+ op zit :P
Edzeau schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 01:38:
[...]
Maakt ook niet uit, zoals ik al zei maak ik me niet enorm druk om wat er precies wel en niet bij zit.
Dan is het goed. Het enige wat ik altijd wel belangrijk is dat meegeleverd wordt is een fatsoenlijke oplader. 5V/2,1A opladers zijn nog erg schaars hier.
anessie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 03:14:
Lijkt me dat OP3 wat concurrentie gaat krijgen, niet alleen Lenovo Zuk 2 (niet-pro) ziet er goed uit maar ook andere chinezen pakken sterk uit: http://www.xda-developers.com/zte-unveils-the-axon-7/

Beide alternatieven zouden echter pas later dan de OP3 op de internationale markten komen. Voor wie liever 5" of qhd of 3500mAh heeft toch allemaal eens te bekijken.
Dat ziet er erg strak uit inderdaad! Ben wel benieuwd of de toestellen inderdaad naar Europa komt. Persoonlijk vind ik het altijd een nadeel als het toestel geïmporteerd moet worden, omdat de garantie afhandeling dan ook een heel stuk lastiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Dat en ZTE doet niet aan het unlocken van de bootloader, dat is juist waar OP een flink schare volgers door krijgt, die vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 22:16
rens-br schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:50:
Dan is het goed. Het enige wat ik altijd wel belangrijk is dat meegeleverd wordt is een fatsoenlijke oplader. 5V/2,1A opladers zijn nog erg schaars hier.
Schaars? Is toch ondertussen gemeengoed? Koop je ook voor een paar euro bij een prijsvechter als Action, big bazar enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Suicyder schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:05:
Dat en ZTE doet niet aan het unlocken van de bootloader, dat is juist waar OP een flink schare volgers door krijgt, die vrijheid.
Is dat echt niet mogelijk bij ZTE? Dan vallen voor mij al die telefoons in ieder geval al af.
de-don schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:06:
[...]
Schaars? Is toch ondertussen gemeengoed?
Die opladers zijn ook overal te koop. Maar ik had het met schaars over mijn thuissituatie. Inmiddels heb ik heel veel 5V/1A opladers thuis liggen van allerlei telefoons, maar de 5V/2,1A opladers heb ik pas eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 12-09 12:04
Suicyder schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:05:
Als je maar root hebt, dan gooi je alle bloatware van ZTE eraf tot je ongeveer stock hebt. Wellicht nog eigen launcher.

Ziet er wel belovend uit die ZTE. Jammer dat die niet in 5 is. Hij is wel wat kleiner dan mijn huidige telefoon...

Maargoed we raken off-topic :)

edit: hij is natuurlijk wel 5,5! Ik bedoelde jammer dat hij niet 5 is.

[ Voor 6% gewijzigd door ApexAlpha op 27-05-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 22:16
rens-br schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:08:
Die opladers zijn ook overal te koop. Maar ik had het met schaars over mijn thuissituatie. Inmiddels heb ik heel veel 5V/1A opladers thuis liggen van allerlei telefoons, maar de 5V/2,1A opladers heb ik pas eentje.
Aha. Ik heb dat ondertussen precies andersom. De 1A's zijn ondertussen gesneuveld en/of kwijt, en een stuk of 5 2/2.1A's.

Ben dan benieuwd wat er bij de OP3 geleverd gaat worden. 2.1? Of wordt die ook nog zwaarder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
de-don schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:08:
[...]

Aha. Ik heb dat ondertussen precies andersom. De 1A's zijn ondertussen gesneuveld en/of kwijt, en een stuk of 5 2/2.1A's.

Ben dan benieuwd wat er bij de OP3 geleverd gaat worden. 2.1? Of wordt die ook nog zwaarder?
Als ie snelladen krijgt dan word het waarschijnlijk wel meer dan 2.1A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 20:08
Zou de OP3 'Daydream' (Google specificatie voor VR) compatible zijn? Is voor mij toch wel een erg leuke meerwaarde voor een volgende phone (heb nu Moto G3 2015).

Ik weet dat het nu nog niet bekend is maar met een amoled scherm en snelle cpu moet het toch bijna wel?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartios
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:17
vandermark schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:50:
Zou de OP3 'Daydream' (Google specificatie voor VR) compatible zijn? Is voor mij toch wel een erg leuke meerwaarde voor een volgende phone (heb nu Moto G3 2015).

Ik weet dat het nu nog niet bekend is maar met een amoled scherm en snelle cpu moet het toch bijna wel?
Voor daydream ready zullen er ook eisen worden gesteld aan dingen als gyroscopen en versnellingsmeters neem ik aan. Nu is de OP3 een geval van veel voor weinig dus zal me niet verbazen als daar niet de beste onderdelen voor gekozen zijn.
Daarnaast denk ik dat ze dat in de promo wel van de daken geschreeuwd hadden, misschien dat ze ons er nog mee verassen maar denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 20:08
Hmmm, ik denk namelijk dat daydream best gaaf gaat worden. Dan denk ik dat ik nog even wacht met upgraden. Maar inderdaad eerst even afwachten wat het wordt :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
vandermark schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:50:

Ik vermoed wel compatible, maar deze zal niet het officiële label 'Daydream ready' krijgen, hiervoor moet gecertificeerd zijn. Daydream komt pas in oktober uit namelijk:
In de herfst komt het platform uit en dan moeten ook de eerste smartphones, headsets en controllers van fabrikanten beschikbaar komen.
De smartphones die volgens Google voor een goede vr-ervaring zorgen krijgen de aanduiding 'Daydream-ready' en volgens het bedrijf komen onder andere de grote fabrikanten als Samsung, LG, Asus, Huawei en HTC met smartphones die aan de vereisten voldoen.
Mocht het niet mogelijk zijn Daydream te draaien op niet-officieel ondersteunde toestellen, dan zorgt de community hier wel voor. Alhoewel je dan geen garantie hebt dat de ervaring optimaal is, want daar is dat label juist voor... :P

[ Voor 18% gewijzigd door P1nGu1n op 27-05-2016 11:19 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Volgens mijn interpretatie van de Google IO moet je dus aan alle eisen voldoen om Daydream te kunnen gebruiken. Hiermee willen ze de developers garanderen dat elk apparaat minimaal een 9-ax gyroscoop en bepaalde verversingssnelheid heeft.

Anders krijg je dat mensen een game als slecht ervaren omdat hun hardware slecht is.

En het komt inderdaad in oktober, vandaar ook dat ZTE van de daken schreeuwt dat zij nu al de eerste zijn.

Ze hebben anders wel de nadruk op VR gelegd met het weggeven van die brillen en de aankondiging in VR doen. Zou dus aan de ene kant raar zijn als ze géén Daydream ondersteunen na al deze VR trammelant.

Persoonlijk lijkt Daydream een cool initiatief. Vooral omdat er dadelijk van verschillende fabrikanten hardware komt, maar developers toch één app voor allemaal kunnen maken. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
ApexAlpha schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:37:
Volgens mijn interpretatie van de Google IO moet je dus aan alle eisen voldoen om Daydream te kunnen gebruiken. Hiermee willen ze de developers garanderen dat elk apparaat minimaal een 9-ax gyroscoop en bepaalde verversingssnelheid heeft.
Zou goed kunnen, maar dan zorgt men daar wel voor. Vandaar ik mijn opmerking 'Mocht het niet mogelijk zijn Daydream te draaien op niet-officieel ondersteunde toestellen, dan zorgt de community hier wel voor.' :P

[ Voor 4% gewijzigd door P1nGu1n op 27-05-2016 11:45 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
P1nGu1n schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Zou goed kunnen, maar dan zorgt men daar wel voor. Vandaar ik mijn opmerking 'Mocht het niet mogelijk zijn Daydream te draaien op niet-officieel ondersteunde toestellen, dan zorgt de community hier wel voor.' :P
Ja dat denk ik dus niet aangezien je moeilijk een 9-as gyroscoop kan simuleren. Hier kunnen ze natuurlijk op checken. Bovendien zal je ervaring dan erg slecht zijn, aangezien de devs er dus van uit gaan dat je er wel een hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
ApexAlpha schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:50:
[...]

Ja dat denk ik dus niet aangezien je moeilijk een 9-as gyroscoop kan simuleren. Hier kunnen ze natuurlijk op checken. Bovendien zal je ervaring dan erg slecht zijn, aangezien de devs Daydream SDK er dus van uit gaan dat je er wel een hebt.
De devs zullen geen hardware uitlezen en aansturen, tussen de sensoren zit sowieso een HAL en een framework/SDK. Mogelijk dat de HAL dezelfde soort data doorgeeft (als een normale gyroscoop, maar dan nauwkeuriger uiteraard), anders is dit te modden in de SDK/framework.

Maar we dwalen af. We zijn het er wel over eens dat het op zijn minst minder nauwkeurig is. Of het speelbaar is zal de tijd uitwijzen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/8mjp03gu7/16_1.jpg
Een foto vanuit de fabriek blijkbaar. Voegt niet veel meer toe dan we al weten, maar toch, voor de volledigheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Japeroen schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:01:
[afbeelding]
Een foto vanuit de fabriek blijkbaar. Voegt niet veel meer toe dan we al weten, maar toch, voor de volledigheid. :)
Beter dat alles 2 of 3 keer word bevestigt dan dat het gelogen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kan niet wachten.. Of heb ik dat al gezegd? :P
Hopelijk geen invites, maar ga hier wel vanuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vond de eerdere t-streep boven de camera toch wel wat mooier.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:43

Pierre

Van nature lui!

Was dat nou ook bij de OpoX en de Opo2 hopelijk krijgen de kopers van de One gewoon een code om het toestel te kopen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Pierre schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:16:
Was dat nou ook bij de OpoX en de Opo2 hopelijk krijgen de kopers van de One gewoon een code om het toestel te kopen
Er komt waarschijnlijk gewoon het Oude Invite systeem. Maar niet zolang als bij op1&2 en opX.

Geen idee hoe dat de eerste dagen verloopt met het Invite systeem. Maar als een tweaker een op3 heeft gewoon weer die codes online zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Pierre schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:16:
Ik heb eigenlijk altijd vrij vlot invites van OnePlus gekregen na de aanschaf van de One. Bij de 2 en de X. Heb nog de OP2 gekocht voor een tweaker. Dus eigenlijk verwacht ik ook wel vrij vlot (mochten ze weer werken met invites) een invite voor de OP3.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nu is de grote vraag; early adapter zijn of of toch even een kwartaal wachten?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:35
Is er een slimme manier om een invite te krijgen als instapper? Heb de eerdere OP releases totaal niet gevolgd, maar zo'n OP3 lijkt me wel leuk. Geen zin om 10 jaar facebook te spammen om zo'n ding te krijgen though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:07
Grotbewoner schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:53:
Is er een slimme manier om een invite te krijgen als instapper? Heb de eerdere OP releases totaal niet gevolgd, maar zo'n OP3 lijkt me wel leuk. Geen zin om 10 jaar facebook te spammen om zo'n ding te krijgen though.
Het is zelfs nog niet geweten als de invites terugkomen... Afwachten is 't slimste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

En invites krijg je redelijk snel. Er zijn hier op tweakers ook genoeg mensen met OP ervaring.
Die krijgen waarschijnlijk wel snel toegang tot een invite.
Als er invite systeem komt kan je denk ik snel het grote invite topic wel in de gaten houden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeuas1912
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
Is het zo dat als ze hem presenteren dat we hem ook gelijk kunnen kopen? Of moeten we dan eerst nog wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joboy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-01 02:17

Joboy

Ex-HWI Admin
Dat weten we pas als ze hem presenteren. Ik verwacht dat we hem gaan kunnen pre-orderen na de aankondiging (via de VR-app), maar ik verwacht de beschikbaarheid pas vanaf Juli ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Zeuas1912 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:56:
Is het zo dat als ze hem presenteren dat we hem ook gelijk kunnen kopen? Of moeten we dan eerst nog wachten
Bij de Oneplus 2 zat er ongeveer 2 weken tussen aankondiging en release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Hmm.. ik zit te twijfelen. Ik vind het vervelend dat ik meteen moet beslissen. Ik wil er eerst rustig over na kunnen denken, als de officiële aankondiging is geweest. Ik wil niet meteen zo impulsief iets bestellen (behalve die headset dan van 7 eurootjes..).

Is het zo dat er verschil kan zitten in de eerste versies van de OnePlus 3, en de versies van maanden later bijvoorbeeld?

Dat was namelijk met de OnePlus 2 het geval volgens mij. Dat toen de prijsverlaging kwam bij de OnePlus 2, een aantal Tweakers zagen, dat de productiedatum in de weken was vlak na aankondiging. Waarom doen ze dat? Waarom niet gewoon de nieuwste die ze hebben geproduceerd? Of is dat om de toestellen die er al maanden liggen, kwijt te raken? Wat is het nadeel hiervan? Voor de consument. Na de hand daarvan kan ik snellere beslissingen maken namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Goh dat is dik speculeren natuurlijk.

Mijn OPO was een van de eerste tienduizend~ stuks, veel mensen met klachten over dat geel schermrandje in die eerste batches maar mijn toestel was gewoon perfect. Er kan altijd iets door quality control sluipen dat je beter niet krijgt, dat is hetzelfde of je direct besteld of nog een maand wacht lijkt me.

Ik zou eerder wachten om te zien hoe het zit met de bootloader/recovery/custom rom support voor de ZUK en ZTE telefoons. Ofwel gewoon direct een OP3 bestellen en testen, anders kan het nog steeds 14 dagen retour hé.

[ Voor 56% gewijzigd door anessie op 28-05-2016 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
anessie schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:39:
Ik zou eerder wachten om te zien hoe het zit met de bootloader/recovery/custom rom support voor de ZUK en ZTE telefoons. Ofwel gewoon direct een OP3 bestellen en testen, anders kan het nog steeds 14 dagen retour hé.
Meh. Better safe than sorry. Dus dan wacht ik liever een paar maanden, als er fouten kunnen zitten in de eerste 'versies'. Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:05:
[...]

Meh. Better safe than sorry. Dus dan wacht ik liever een paar maanden, als er fouten kunnen zitten in de eerste 'versies'. Toch? :)
Ik zou gewoon soieso de reviews afwachten, een maandje ongeveer. Als er dan iets niet helemaal in orde zou zijn, kan je nog wachten en hopen dat ze het later fixen, en hem dan alsnog kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Japeroen schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:05:
Ik zou gewoon soieso de reviews afwachten, een maandje ongeveer. Als er dan iets niet helemaal in orde zou zijn, kan je nog wachten en hopen dat ze het later fixen, en hem dan alsnog kopen.
Klopt, maar zelf wil ik het toestel ook reviewen. Als je van plan bent een review te schrijven, moet je vaak het toestel al snel in handen hebben, zodat de consument geen maanden hoeft te wachten op de 1e gebruikersreviews. Alhoewel het deels voor de fun is natuurlijk. Maar goed. Ik zie het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:52
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:30:
Hmm.. ik zit te twijfelen. Ik vind het vervelend dat ik meteen moet beslissen. Ik wil er eerst rustig over na kunnen denken, als de officiële aankondiging is geweest. Ik wil niet meteen zo impulsief iets bestellen (behalve die headset dan van 7 eurootjes..).

Is het zo dat er verschil kan zitten in de eerste versies van de OnePlus 3, en de versies van maanden later bijvoorbeeld?

Dat was namelijk met de OnePlus 2 het geval volgens mij. Dat toen de prijsverlaging kwam bij de OnePlus 2, een aantal Tweakers zagen, dat de productiedatum in de weken was vlak na aankondiging. Waarom doen ze dat? Waarom niet gewoon de nieuwste die ze hebben geproduceerd? Of is dat om de toestellen die er al maanden liggen, kwijt te raken? Wat is het nadeel hiervan? Voor de consument. Na de hand daarvan kan ik snellere beslissingen maken namelijk.
Er zal zeker wel wat verschil zitten tussen de eerste en laatste OnePlus 2 die van de band rolt, maar dat geld voor quasi elke telefoon (of massa productie item). Dat hoeft niet per se slecht te zijn.
Vaak zijn er procesoptimalisaties om kosten te besparen die pas in de loop van de productie geïntroduceerd worden. Of zijn bepaalde onderdelen van OEM's aan een andere en nieuwere revisie/stepping toe (al dan niet door optimalisatie van de productiekost van hun kant).
Hetzelfde gebeurt er met auto's en daar zitten in de eerste reeks(en) exemplaren altijd wel kleine dingen die beter zijn in de latere productiereeksen, niet dat de gebruiker daar echt veel van merkt, want anders hadden ze die auto nooit afgeleverd. Niemand neemt een auto aan waar zichtbaar dingen aan mankeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
AndRo555 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:20:
Er zal zeker wel wat verschil zitten tussen de eerste en laatste OnePlus 2 die van de band rolt, maar dat geld voor quasi elke telefoon (of massa productie item). Dat hoeft niet per se slecht te zijn.
Vaak zijn er procesoptimalisaties om kosten te besparen die pas in de loop van de productie geïntroduceerd worden. Of zijn bepaalde onderdelen van OEM's aan een andere en nieuwere revisie/stepping toe (al dan niet door optimalisatie van de productiekost van hun kant).
Hetzelfde gebeurt er met auto's en daar zitten in de eerste reeks(en) exemplaren altijd wel kleine dingen die beter zijn in de latere productiereeksen, niet dat de gebruiker daar echt veel van merkt, want anders hadden ze die auto nooit afgeleverd. Niemand neemt een auto aan waar zichtbaar dingen aan mankeren.
Wat voor een positieve dingen (voor de consument) zouden dat dan kunnen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:52
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:06:
[...]

Wat voor een positieve dingen (voor de consument) zouden dat dan kunnen zijn?
Voor oneplus kan ik dat niet zeggen, want daar heb ik totaal geen ervaring mee. Bijvoorbeeld uit de autoindustrie, de VW Passat heeft een digitaal dashboard als optie. Daar hebben de huidige exemplaren een LCD dat een paar graden anders gekanteld staat tegenover de eersten die van de band liepen, dat om wat minder reflecties te hebben, niet dat dat echt een probleem was. Maar ook bijvoorbeeld nieuwere multimediasystemen die vaak pas in de loop van de levenscyclus van het model er in komen. Denk aan Apple carplay en android auto support.

Bij een smartphone zou je kunnen denken aan schermen die een egalere kwaliteit hebben doordat het productie proces van de LCD fabrikant wat beter loopt. Gezien de kortere levenscyclus van een telefoon verwacht ik ook niet echt dat er merkbare verschillen in gaan zitten. Het zou mij in ieder geval niet tegenhouden om een telefoon vlak na de launch te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 28-05-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
AndRo555 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:25:
[...]

Voor oneplus kan ik dat niet zeggen, want daar heb ik totaal geen ervaring mee. Bijvoorbeeld uit de autoindustrie, de VW Passat heeft een digitaal dashboard als optie. Daar hebben de huidige exemplaren een LCD dat een paar graden anders gekanteld staat tegenover de eersten die van de band liepen, dat om wat minder reflecties te hebben, niet dat dat echt een probleem was. Maar ook bijvoorbeeld nieuwere multimediasystemen die vaak pas in de loop van de levenscyclus van het model er in komen. Denk aan Apple carplay en android auto support.

Bij een smartphone zou je kunnen denken aan schermen die een egalere kwaliteit hebben doordat het productie proces van de LCD fabrikant wat beter loopt. Gezien de kortere levenscyclus van een telefoon verwacht ik ook niet echt dat er merkbare verschillen in gaan zitten. Het zou mij in ieder geval niet tegenhouden om een telefoon vlak na de launch te kopen.
Goede uitleg, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 10:34
Zo de iPhone is verkocht. Nu op naar de OP3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07-2022
Pagina: 1 ... 13 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de OnePlus 3, en dus niet over andere producten van OnePlus.
Berichten over de Loop VR mogen hier: [OnePlus Loop VR headset] Levertijden.
Berichten over Levertijden & Prijzen mogen hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.

Wat we niet willen; smaltalk/quickchat over het bestel proces! We gaan tevens geen inkoopacties opzetten.