Precies mijn gedachten! Voor het geld was 6GB leuk geweest (alhoewel het vrij overkill is). Maar vooral dat er waarschijnlijk geen 3500mAh accu in komt, valt me erg tegen. Ik hoop dat er nog een andere variant komt (wel maximaal 5.5"). Erg benieuwd. Maakt het overwegen tot het kopen van een OnePlus 3 wel moeilijker.
Dat zal wel schelen denk ik. Ik verwacht dat het ongeveer gelijk ligt. Aangezien de SoC en het scherm (AMOLED

) zuiniger is, en de software nu ook energiezuiniger moet zijn tegenover de OnePlus 2 met OxygenOS 2.2.1.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:06:
Als ik de TAA website
vertaal kan ik er ook nog de volgende specificaties uithalen:
OS | Android 6.0.1 |
Skin | OxygenOS |
CPU | Qualcomm® Snapdragon™ 820 processor: 2,15 GHz |
GPU | Qualcomm® Adreno™ 530 GPU |
RAM | 4 GB |
ROM | 64 GB |
Connectiviteit | Bluetooth GPS, WiFi |
Scherm | 5,5" Full HD-Amoled |
Camera | 16MP back, 8MP front |
Accu | 3000 mAh |
Kleur | Licht grijs, Zwart, Goud |
Afmetingen | 152,6 x 74,6 x 7,3 mm |
Gewicht | 160 g |
Sensoren | Gravity sensor, proximity sensor, lichtsensor |
Netwerktechnologieën | GSM, CDMA, TD-SCDMA, TD-LTE, LTE FDD, WCDMA, CDMA 2000 |
Frequenties | 900MHz, 1800MHz, 850MHz, 1900MHz, 800MHz, 2GHz, Band 38, Band 39, Band 40, Band 41 (2555-2575 MHz, 2575-2635 MHz, 2635-2655 MHz), Band 1, Band 3,1.9GHz |
Accessoires | Adapter, datakabel, handleiding |
Features die er zeker niet in zitten volgens de listing:
- FM Radio
- 4k-videoopname
- HDMI-Uitgang
Ze zijn dus jammer genoeg helemaal van SandStone afgestapt, wat eigenlijk al wel te voorspellen was, maar er komt wel een goud en grijs model uit.
En nu maar hopen dat er nog een 2e variant van het 5.5" model komt. Dan heb ik liever een betere variant in 5.5" dan in 5". Maar ja, wie ben ik om dat te beslissen hè?

. Ik kan wel van alles willen, maar ja, schiet ik ook niet veel mee op natuurlijk.
Hmm, zojuist gecheckt. Klopt inderdaad. Maar volgens mij is het ook zo dat USB-C over het algemeen gewoon meer volt en ampère kan leveren dan gewoon micro-USB (?).
flippiej schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:34:
[...]
Die 6GB ram was ik ook wel erg benieuwd naar, maar opzich moet ik met 4GB ook wel de komende paar jaar uit de voeten kunnen. Het lijkt me dat hierbij dus 5.5 inch + 4GB ram wel vast staat, dus die 6GB zal er dan wel niet in zitten.
Als de 4g frequenties e.d. voor hier prima zijn, vingerafdrukscanner er in zit en NFC dan wordt dit toch wel zeer waarschijnlijk mijn galaxy s3 vervanging als de reviews goed zijn

Hmm, om eerlijk te zijn heb ik dan liever gewoon 4GB RAM en een 3500mAh accu, dan 3000mAh accu in combinatie met 6GB RAM.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:46:
Maar ben het wel met je eens. Vind het ook erg jammer dat ze de dikte belangrijker vonden dan de accuduur. De OPO is 8,9mm en die kan ik nou niet bepaald dik noemen. Hadden ze de OP3 ook zo 'dik' gemaakt, dan had er mogelijk een 3500mAh accu in kunnen zitten.
Eens. Geef mij maar een iets dikker + zwaarder toestel, die steviger is en een grotere accu heeft, dan zo dun mogelijk met het tegenovergestelde van het bovengenoemde.
4GB ram is ook echt meer dan genoeg hoor. 6GB ram is alleen nog meer future-proof. Mijn OPO heeft maar 3GB ram en ik heb niet het idee dat het ooit tegen een limiet aanloopt, ik sluit mijn apps (behalve games) nooit af en alle apps starten dan ook meteen op.
Vergeet niet dat je dan CyanogenOS vergelijkt met OxygenOS

. Ik denk dat CyanogenOS veel beter met het RAM geheugen omgaat dan OxygenOS. In de zin van efficiëntie.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:08:
Daar is het apparaat inderdaad ook nuttig/leuk voor

Beamers die hangen aan het plafond, waarbij de afstandsbediening niet gebruikt wordt, is ook een leuke. Probeer de beamer maar weer op het goede kanaal te krijgen, als de afstandsbediening afwezig is en ding hangt 4 meter hoog.
Dat herken ik heel erg. Ik zelf doe dit soort dingen niet. Maar op mijn stage waren er genoeg studenten van een jaar of 16, 17, 18 die dat nog lollig vonden om te doen in de les. Ik vind het zelf een beetje kinderachtig. En elk jaar dacht de 1e jaars studenten dat ze wat nieuws hadden uitgevonden (namelijk de beamer uitzetten via je telefoon)

. Daar zit overigens gewoon een kinderslot op. Locken + infrarood zender uitzetten en afplakken

.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:26:
Ik heb nu 64GB en zit op het randje van vol. Als er weer geen SD kaart in kan, dan doe mij de 128GB versie maar. Weet ik in ieder geval zeker dat ik voorruit kan!
Verder als er een 6/128GB versie komt, betekent dat dat de 4/64GB goedkoper is. Of te wel top voor iedereen die niet zo'n hoge eisen stelt.
Hoe? Films? Ik heb vooral muziek er op staan. 1200 nummers. En foto's/video's (zelf gemaakt). Voor de rest niet echt veel soeps.
Ah, dat dus. Vandaar. Maar 22GB aan apps?? Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik installeer alleen applicaties waarvan ik weet dat ik er iets aan heb, en ze regelmatig ga gebruiken. Ik ben niet iemand die willekeurig een applicatie installeert om te kijken wat voor een applicatie het is.
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:41:
In totaal heb ik zon 180 apps geïnstalleerd. Heb ik ze allemaal nodig: Waarschijnlijk niet. Maar de apps die het meeste ruimte innemen zijn toch wel mijn Games. Ik heb de gehele GTA serie op mijn telefoon staan en die zijn elk tussen de 1 en 3GB, in totaal zo'n 7GB. Verder heb ik Sygic navigatie die in totaal ook zo'n 6GB voor zijn rekening neemt vanwege alle (offline) mappen.
Pff... maar dan nog kom je lang niet aan die 22GB

.
Minder? De OnePlus One heeft een 3100mAh accu. De OnePlus 2 een 3300mAh accu.
Niet veel soeps. Bij de OnePlus 2 kreeg je het volgende: 1x USB type-C kabel, 1x OnePlus 2 USB-lichtnetadapter. De USB-C kabel is trouwens wel lang genoeg. Langer dan die van de G5 in ieder geval. Die is echt achterlijk kort.