Edzeau schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:17:
[...]
Persoonlijk denk ik juist dat de markt daar kleiner voor is dan dat jij denkt. Cheap of niet, het gaat hier wel om toptoestellen. Die hebben over het algemeen gewoon grotere schermen. Ik verwacht dat ze (merken als OnePlus, maar ook een Samsung of HTC) hier echt wel marktonderzoek naar doen, en dat dit er uit komt. En zoals hierboven al benoemd, lijkt me het logischer als ze dit weer in een OPX gaan verwerken. Zo is er alsnog voor ieder wat wils.
Edit: Mijn persoonlijke ervaring, maar ook die van mensen om mij heen, is dat een overstap naar een groter scherm enorm lijkt, tot je zo'n toestel een week hebt. Dan weet je niet meer beter. Natuurlijk zullen er ook genoeg zijn die dat niet zo ervaren, maar ik herken deze trend wel in mijn omgeving.
Er zullen inderdaad wel voldoende onderzoeken naar gedaan zijn en daar conclusies uit getrokken, dat begrijp ik. Alleen begrijp ik niet zo goed dat velen steeds maar groter en groter willen.

rens-br schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:25:
[...]
Ik geniet enorm van het grote scherm van mijn OPO en vind het ook echt prettig. Het mag van mij zelfs groter zijn zolang de telefoon maar goed en lekker in de broekzak past.
Het vervelende van mijn OPO is wel dat ik gewoon met geen mogelijkheid in de linkerbovenhoek kom met één hand (of zonder de telefoon wat te laten zakken). Veel mensen willen wel gewoon met één hand hun telefoon kunnen bedienen en kiezen daarom voor een kleinere telefoon.
[...]
Inderdaad, dat laatste is 1 van de redenen waarom ik voor een kleiner model kies. Ik mag dan wel grote handen hebben, maar ik vind dat geen reden om voor een groot toestel te kiezen. Het gebruiksgemak gaat er in mijn ogen alleen maar op achteruit. Een andere reden, en misschien de belangrijkste, is dat hij ook nog comfortabel in mijn broekzak moet passen. Comfortabel is hier het sleutelwoord, want een 5,5" krijg ik er vast wel in, maar zelfs mijn OPX in mijn broekzak (aan de zijkant, geen achterzak) vind ik al heel vaak vervelend als ik neerzit. Daarom mag een telefoon zelfs nog kleiner zijn dan 5" voor mij.
Ik heb al een Oneplus X, dus ben momenteel niet echt op zoek naar een ander toestel.

Ik hou gewoon de markt wel goed in de gaten en kijk vooral uit naar kleinere toestellen. Ik ben dan ook blij met de prachtige specs (en prijs) van de ZUK Z2 in een 5"-telefoon. De software is vast niet mijn ding, maar daar valt wel een mouw aan te passen, als ik hem zou kopen. Maar het design vind ik echt afschuwelijk. Het design speelt normaal niet zo'n grote rol bij mij, maar hier is het zeker een dealbreaker als je het mij vraagt.
Tot zover mijn pleidooi voor kleinere high-end smartphones.