Float like a butterfly, sting like a bee.
Met iOS10 kan je heel makkelijk ruimte vrijmaken op je telefoon door een 10GB film te downloaden terwijl je daar geen ruimte voor hebt. iOS gaat dan zeggen dat je niet genoeg ruimte hebt en maakt ondertussen 'schoon' waardoor je soms wel een GB extra vrij hebt ineens.Martinusz schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:13:
[...]
Waarom zit je uberhaupt nog op zo'n oude versie?
Dit truukje schijnt niet te werken voor iOS11, vandaar dat ik ook nog op iOS10 zit.
Ahakaos- schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:35:
[...]
Met iOS10 kan je heel makkelijk ruimte vrijmaken op je telefoon door een 10GB film te downloaden terwijl je daar geen ruimte voor hebt. iOS gaat dan zeggen dat je niet genoeg ruimte hebt en maakt ondertussen 'schoon' waardoor je soms wel een GB extra vrij hebt ineens.
Dit truukje schijnt niet te werken voor iOS11, vandaar dat ik ook nog op iOS10 zit.
Is dit al wat verbeterd?rimave schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:48:
Het vreemde is nog wel dat er geen lijst met apps verschijnt onder batterijgebruik. Ik zie dat wel op mijn iPhone. De batterijconditie geeft nog gewoon 100% aan.
Ik heb men schoonvader ook een Iphone SE aangeraden, maar tot mijn verbazing moet hij de telefoon ook elke dag opladen, terwijl hij het ding vooral gebruikt voor een whatsapp of 10 per dag (maximum) en elk uur de buienradar even controleren ...
Is nog binnen de retour-periode, dus ik twijfel wat we hiermee best kunnen doen.
Of moet zo'n iphone-batterij enkele keren leeg geweest zijn vooraleer ze de maximum capaciteit behaald?
Eerste keer eigenlijk helemaal leeg laten lopen, dan goed opladen, daarna zou de batterij gewoon goed moeten zijn.BeArt schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:46:
[...]
Is dit al wat verbeterd?
Ik heb men schoonvader ook een Iphone SE aangeraden, maar tot mijn verbazing moet hij de telefoon ook elke dag opladen, terwijl hij het ding vooral gebruikt voor een whatsapp of 10 per dag (maximum) en elk uur de buienradar even controleren ...
Is nog binnen de retour-periode, dus ik twijfel wat we hiermee best kunnen doen.
Of moet zo'n iphone-batterij enkele keren leeg geweest zijn vooraleer ze de maximum capaciteit behaald?
Welke software versie zit erop?
Mijn telefoon hield het altijd uit tot einde dag met behoorlijk zwaar gebruik, onlangs ineens niet meer, maar sinds de nieuwe software update deze week houdt ie het weer wel uit.
Edit: Ohje check ook Instellingen -> Batterij -> Batterijconditie (Beta) bij een nieuwe zou dat natuurlijk 100% moeten zijn. Die van mij is al wat versleten naar 81%, maar ik hou het met flink gebruik dus alsnog een dag vol
[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 13-07-2018 11:34 ]
1e volle oplading is van belang, verder met dit gebruik houd een SE wel 2 dagen vol.BeArt schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:46:
[...]
Is dit al wat verbeterd?
Leg het eens aan org. laadsysteem, en dan home en powerbutton ingedrukt houden tot Apple teken verschijnt.
bij 100% lading nog 45-60min laten liggen (kun je goed voor de nacht doen)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Het was denk ik een kwestie van inleren, want het is nu goed.BeArt schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:46:
[...]
Is dit al wat verbeterd?
De iPhone kan nu zeker twee dagen doen op een lading.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Yo.
Dit probleem heb ik gehad met een nep kabel, eenmaal aan een echte kabel gebeurde er niks vreemds.VonFoX schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:51:
De SE van mijn vriendin reageert slecht op het scherm als hij aan de lader ligt (iOS 11.4.1). Met kabeltje eruit werkt prima, maar aan de lader is touchscreen echt super laggy. Komt dit iemand bekend voor ?
Dus gebruikt ze een echte of nep kabel?
[ Voor 4% gewijzigd door SwooX op 24-07-2018 14:54 ]
Once again open up your bag of tricks!
Voor 29 euro vervangen ze de batterij van de SE.
Volgens mij niet klakkeloos, eerst testen ze heb ik vaker gehoord. soms kost het dan ook niets als de batterij slecht blijkt.(binnen bepaalde laadcycli)B___MAN schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:55:
Iemand al ervaringen met het batterijvervangingsprogramma van Apple?
[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 24-07-2018 15:25 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zag nu http://www.ibood.com/elec...ple-iphone-se-128-gb.html langskomen.
Heb op dit moment nog een Samsung Ativ S (Windows Phone!). 4.8"
En hij doet het in principe ook nog perfect, en WP blijft het beste OS (voor phones), en ik kan ook Twitch en Netflix en NOS gebruiken maar langzamerhand zijn er toch een paar apps/zaken al dan niet op de pc of op/via mijn iPad Pro (9,7") die niet altijd even handig combineren.
En gezien ik al een iPad heb kan ik daar ook gelijk tig apps en wat games op de phone bij gebruiken.
Android komt er sowieso niet in en dan is het of een andere Windows Phone (in de toekomst) of een iPhone ooit. Alleen ik hoef geen dure phone en dan is de bovenstaande 350 al zat voor mij. Dus de grotere iphones vallen gelijk af. (voor nu)
Niet dat een bepaalde antwoord ineens het verlossende/beslissende zal zijn maar benieuwd naar ervaringen.
[ Voor 21% gewijzigd door The Chosen One op 28-07-2018 14:36 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
SE gaat qua updates ook nog naar iOS12(sept) en waarschijnlijk ook iOS13.
Ik ben zelf van een oneplus one (5,5 inch) naar een iPhone se gegaan en het beviel me wel. Je kan zo'n beetje alles met 1 hand doen wat fijn is.The Chosen One schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:29:
Zijn er hier nog veel mensen die van een grotere phone naar een kleine (de SE dus) gegaan zijn?
Nadeel voor mij met de iPhone (inclusief huidige iPhones) is dat er nog steeds 2 gb ram in zit. Dit werkte in sommige gevallen niet echt super lekker. Maar als je geen power user bent is dit geen probleem.
Ik heb mijn SE batterij net binnen m'n eerste jaar laten vervangen. Die dag toevallig de accu zwaar gebruikt waardoor de batterij zo rond de 10 procent was. Bij de apple store aangegeven dat ik de telefoon vanochtend had opgeladen, en toen ze de accu getest hadden gaven ze aan dat deze nog niet extreem slecht was, maar als ik het wilde alsnog gratis vervangen kon worden. Een vriend die net buiten het eerste jaar garantie zat moest wel de 29 euro betalenB___MAN schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:55:
Iemand al ervaringen met het batterijvervangingsprogramma van Apple?
Oost west 127.0.0.1 best
Het aantal RAM kun en hoef je niet te vergelijken met andere toestellen. SE op iOS werkt prima. Dat er andere toestellen zijn met 4-6-8 op oa Android zegt niets tov iOSpolopolo150 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:41:
[...]
Ik ben zelf van een oneplus one (5,5 inch) naar een iPhone se gegaan en het beviel me wel. Je kan zo'n beetje alles met 1 hand doen wat fijn is.
Nadeel voor mij met de iPhone (inclusief huidige iPhones) is dat er nog steeds 2 gb ram in zit. Dit werkte in sommige gevallen niet echt super lekker. Maar als je geen power user bent is dit geen probleem.
Anoniem: 343906
Dat vind ik een minpunt van Apple. Een beetje inlevingsvermogen in klanten kan echt geen kwaad. Geef mensen zicht op een opvolger van de SE of maak kenbaar dat die niet komt maar dat bijvoorbeeld een ander model, bijvoorbeeld de 6s die rol op zich gaat nemen.DeNachtwacht schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:12:
Net zoals alle geruchten vlak voor de WWDC dat er een SE met bezels van een X uit zou gaan komen. Hele volksstammen hadden al bijna reserveringen uitgezet bij hun vaste webshop, zo zeker waren ze er van.
Vergeet niet dat Apple met zulke enorme productie als ze tegenwoordig moeten leveren vrijwel niet kan voorkomen dat informatie lekt. Het meest effectieve middel daar tegen is toch het opzettelijk verspreiden van onjuiste informatie om zo iedereen op het verkeerde been te zetten. Deze berichten over de X en SE lijken wel erg daar op.
Ik wacht het af en gok toch op een SE2, maar dan natuurlijk zonder de high end features zoals een X bezel. Simpelweg omdat er een markt is voor kleine en goedkope iPhones.
Maar het blijft met Apple toch altijd afwachten tot definitieve berichten in september/oktober.
Ken veel bedrijven die wel inzicht geven op wat op komst is. Is bepaald niet raar of zo.
youtube.com/@hisrep
Ik merk dat gewoon in de praktijk. Apps crashen zo maar. Mijn toetsenbord crasht. IPhone se trager met opstarten van safari me veel tabs open.Hackus schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:10:
[...]
Het aantal RAM kun en hoef je niet te vergelijken met andere toestellen. SE op iOS werkt prima. Dat er andere toestellen zijn met 4-6-8 op oa Android zegt niets tov iOS
Doe eens een harde reset &(toestel aangesloten aan org./MFI laadsysteem en 45-60min na 100% lading laten)polopolo150 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:41:
[...]
Ik merk dat gewoon in de praktijk. Apps crashen zo maar. Mijn toetsenbord crasht. IPhone se trager met opstarten van safari me veel tabs open.
Het is dus niet gebruikelijk wat je hier meld
Ik heb een betere oplossing gevonden. Een nieuwe telefoon gekocht
De band van mijn Mountainbike is ook zacht. Koop zo wel een nieuwe fietspolopolo150 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:47:
@Hackus ja I know. Dat lost het wel op.
Ik heb een betere oplossing gevonden. Een nieuwe telefoon gekocht
Oost west 127.0.0.1 best
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Helaas ja, ik vind de huidige X wel max qua afmeting. ziet er uit of de nieuwe toestellen gelijk en groter wordenThe Chosen One schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:41:
Geruchten zover lijken eerder te indiceren dat er geen SE opvolger komt dan wel.
Op dit moment lijkt een SE met 4.7inch scherm niet logisch omdat hij dan concurrent van iPhone 6s/7/8 wordt.The Chosen One schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:41:
Geruchten zover lijken eerder te indiceren dat er geen SE opvolger komt dan wel.
Zodra alle iPhone's dalijk tenminste 5.8" zijn komt er weer ruimte voor een goedkopere SE. Wellicht Q2 2019?
Maar wat voor mij en de kids vooral belangrijk is.. wat zal de introductieprijs kunnen zijn van de SE2?
Nu ligt de SE 32gb in de winkel voor rond de 300 euro. Destijds was de introductieprijs rond de 500 euro voor een 16gb versie.
Stel dat een nieuw model SE weer rond de 500 euro kost, is het prijsverschil tussen de huidige SE en en nieuw model dan gerechtvaardigd? M.a.w. Krijg je voor 200 euro veel meer telefoon dan nu het geval is? Het beoogde doel voor gebruik is whatsappen, Instagram en Snapchat en wellicht wat spelletjes.
Graag jullie mening hierover..
Volgens mij komt er geen nieuwe SE. Waarom zouden ze, als er naast de iPhone X ook nog een iPhone 8 en iPhone 7 wordt verkocht. Zelfs de 6s staat nog in de store. Dan zouden ze opnieuw een SE moeten uitbrengen, en die ook nog ondersteunen.zeve schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:08:
Veel geruchten of er een nieuwe SE komt.
Persoonlijk vind ik het jammer. Het formaat van de SE is wat mij betreft het beste formaat ooit voor een telefoon.
Grote vraag is natuurlijk of een release dit jaar al op zijn plaats is, het kan ook prima volgend jaar omdat de huidige SE nog best goed mee kan (voor mij iig).
youtube.com/@hisrep
Ieg een stuk makkelijk met Tutanota app en ook nog wel paar apps/games waar ik dan op het werk ff snel kan inloggen.
ps. ook bij de SE is de NFC nu gewoon open voor andere apps? Dat is algemeen? (Bitwarden + Yubikey Neo dan)
[ Voor 11% gewijzigd door The Chosen One op 30-07-2018 14:36 ]
youtube.com/@hisrep
What's NewDeNachtwacht schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:52:
Nee gedeeltelijk gaat het open vanaf de nieuwe iOS in september. Betalingen bij banken houdt Apple dicht ivm beveiliging, maar voor bijvoorbeeld OV wordt het wel opengesteld geloof ik. Nu maar hopen dat NS daar snel mee aan de slag gaat in de app...
Jun 20, 2018
Version 1.17.0
- Yubikey 2FA support on iOS device with NFC capabilities
- New languages
- Bug fixes
Maar of dat dat betekent alle devices in het algemeen of alleen X en y geen idee.
Morgen komt de phone ieg. Neo moet nog gekocht worden. En anders ff geduld tot IOS 12.
[ Voor 5% gewijzigd door The Chosen One op 31-07-2018 17:52 ]
Hoe lang denk je dat de SE nog te gebruiken is, ondanks hij uit 2016 komt?Hackus schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:36:
[..] SE gaat qua updates ook nog naar iOS12(sept) en waarschijnlijk ook iOS13.
Omdat op mijn Windows Phone (Lumia 532) steeds minder mogelijk is, overweeg ik de aanschaf van een nieuw apparaat, maar ik wil er wel zo lang mogelijk mee doen. Ook op mijn Android-tablet die geen updates meer ontvangt is steeds minder mogelijk, terwijl de hardware nog prima in orde is! Ik haat het echt om goed functionerend materiaal af te danken! Bah, verspilling.
Ik hoop dat het update-beleid van iOS devices mij in staat stelt om nog lang veilig gebruik te kunnen maken van de SE, als ik die nu zou aanschaffen? Is daar iets over te zeggen? Ik vind het niet erg als dingen langzamer gaan, maar dat eenvoudige apps die voorheen altijd hebben gewerkt (zoals NPO en IMDB) het zomaar ineens niet meer doen op een oude Android is natuurlijk belachelijk...
Ik vind de SE de enige iPhone met een fatsoenlijk formaat, en daarom overweeg ik geen nieuwer model.
Ik heb de phone nu ieg binnen gekregen. Kom van de Ativ S af. Ff hoesje bestellen.
Gemiddeld blijven iPhones 5-6 jaar na introductie voorzien worden van bijgewerkte iOS versies. iOS 12 werkt op de 5S en nieuwer, en die is in september 2013 geïntroduceerd. De SE is van maart 2016 en heeft het binnenwerk van de 6S uit september 2015. En ook al krijg je geen iOS updates meer, de meest apps zul je daarna nog een tijd kunnen blijven gebruiken.Buur75 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:27:
[...]
Hoe lang denk je dat de SE nog te gebruiken is, ondanks hij uit 2016 komt?
Omdat op mijn Windows Phone (Lumia 532) steeds minder mogelijk is, overweeg ik de aanschaf van een nieuw apparaat, maar ik wil er wel zo lang mogelijk mee doen. Ook op mijn Android-tablet die geen updates meer ontvangt is steeds minder mogelijk, terwijl de hardware nog prima in orde is! Ik haat het echt om goed functionerend materiaal af te danken! Bah, verspilling.
Ik hoop dat het update-beleid van iOS devices mij in staat stelt om nog lang veilig gebruik te kunnen maken van de SE, als ik die nu zou aanschaffen? Is daar iets over te zeggen? Ik vind het niet erg als dingen langzamer gaan, maar dat eenvoudige apps die voorheen altijd hebben gewerkt (zoals NPO en IMDB) het zomaar ineens niet meer doen op een oude Android is natuurlijk belachelijk...
Ik vind de SE de enige iPhone met een fatsoenlijk formaat, en daarom overweeg ik geen nieuwer model.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
bij normaal gebruik, een jaar of 4-5 waarvan sowieso 1 jaar verse updates vanaf sept dit jaar.Buur75 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:27:
[...]
Hoe lang denk je dat de SE nog te gebruiken is, ondanks hij uit 2016 komt?
(ik denk zelf dat ie ook nog naar iOS13 gaat)
Dat wilde ik even horen!vooghel schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:20:
[...] En ook al krijg je geen iOS updates meer, de meest apps zul je daarna nog een tijd kunnen blijven gebruiken.
Je zou ook nog kunnen wachten tot een eventuele release van een SE2 in de herfst bij de Keynote... er zijn flink wat gerusten geweest van een ophanden zijnde nieuwere versie. Grote vraag is altijd hoe zuiver die geruchten zijn, vaak blijkt er ook weinig van te kloppen. Maar áls ze een nieuwe releasen kun je er van op aan dat hij nog flink lang mee kan als je hem in oktober kooptBuur75 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:47:
[...]
Dat wilde ik even horen!Bedankt! Ik denk dat ik maar eens overstag moet gaan...
youtube.com/@hisrep
Nog 'n voorbeeld: de 4s van mijn tante, model is uit 2011 (haar toestel is twee jaar jonger, maar 't gaat immers om het model), laatste iOS versie voor dit model is 9.3.5 van voorjaar 2016.Buur75 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:47:
[...]
Dat wilde ik even horen!Bedankt! Ik denk dat ik maar eens overstag moet gaan...
Maar nu, ruim twee jaar na de laatste iOS update, krijgen de apps, die ze gebruikt (standaard dingen, zoals Facebook, Messenger, Instagram, Whatsapp, NS-reisplanner, etc.) nog steeds regelmatig updates.
En natuurlijk is haar 4s inmiddels langzamer, maar alles doet 't wel nog gewoon...
Dus met een SE zit je wel 'n poosje goed.
Kom zelf trouwens ook van een hele serie Lumia's, heb m'n trouwe 920 nog steeds in gebruik met m'n reserve-simkaart, voor bedrijven, Marktplaats, en iedereen, die ik niet mijn persoonlijke nummer wil geven.
[ Voor 23% gewijzigd door Marly op 03-08-2018 00:30 . Reden: aanvulling ]
Ja maar, geldDeNachtwacht schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:42:
[...] je zou ook nog kunnen wachten tot een eventuele release van een SE2 in de herfst bij de Keynote... [...]

PS @Marly: Ik gebruik mijn Lumia als navigatie-systeem, vooral op citytrips. De offline kaarten van Here Maps worden nog altijd geüpdatet. Briljant! Maar dat terzijde...
[ Voor 19% gewijzigd door Buur75 op 03-08-2018 10:16 ]
Vanochtend van de lader gehaald en een spelletje 'Freecell' gedaan, vijf minuten ofzo - accu van 100% naar 84% en het toestel werd ook voelbaar heet. In de batterij-settings zie ik verder echter niets verontrustends aan welke app er stroom verbruikt heeft ofzo.
Batterij gezondheidsstatus: 93%.
Is het aannemelijk dat dit een software-ding is (en zou een backup-maken / wipen / backup terugzetten kunnen helpen), of is het een kwestie van batterij door Apple laten vervangen?
Edit:
En, ik betwijfel of het relevant is, maar rond vorig weekend begon het toestel ook moeilijk te doen over laden via de lightning connector: ineens maakte het uit op wat voor manier ik de stekker in het toestel stak. Even uitblazen met perslucht lostte dat probleem wel op.
Edit 2:
Giseravond na bovenstaande toch maar weer een recente backup gemaakt, toestel een restore gedaan en backup teruggezet. Ik had het niet verwacht, maar het lijkt er op dat het probleem daarmee opgelost is: vanochtend om half zes van de lader gehaald, wat nieuws-apps gebruikt, spelletje 'Freecell' gedaan, wat WhatsApp en nu nog 96% acculading. Toestel wordt ook niet meer idioot warm bij gebruik.
Dus geen idee wat er gebeurd is in het toestel, maar een restore helpt blijkbaar.
[ Voor 34% gewijzigd door vanaalten op 06-08-2018 10:55 . Reden: Restore-resultaat toegevoegd ]

Ja, 6,1”Martinusz schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:11:
Ik las de aankondiging van Apple en er stond bij 'budget' Iphone aangekondigd, komt er dan de opvolger van de SE?
Anoniem: 343906
Wie nog een 3,5 jack wil gebruiken moet aldus in actie komen en deze maand een uit te faseren iPhone aanschaffen. Of die niet meer gratis dongle voor lief nemen.
Blijft het mooiste model iPhone ever vind ik.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
SE blijft nog wel tijdje te verkrijgen (sowieso Ref), dus dat komt wel goed.Anoniem: 343906 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:19:
Nou, dit topic zal wel uitsterven na die aankondigingen van Apple gisteren. Zelfs de 6s-modellen zullen uitgefaseerd gaan worden ten faveure van de 7 en 8 modellen. En allicht de gisteren aangekondigde modellen.
Wie nog een 3,5 jack wil gebruiken moet aldus in actie komen en deze maand een uit te faseren iPhone aanschaffen. Of die niet meer gratis dongle voor lief nemen.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Wie weet komt ie volgend jaar wel, volgens mij kwam de SE toen toch ook ineens onverwachts?Frogmen schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 07:55:
Zijn er meer mensen die nu al gaan kijken of ze niet een reserve SE moeten kopen voordat hij niet meer verkrijgbaar is. Ik vindt het een rare stap dat er geen opvolger voor de SE komt, kan me namelijk niet voorstellen dat de zakelijke markt zomaar overstapt op de 7. Zijn een hoop mensen vooral de ouderen die de telefoon gebruiken om te bellen Whatsapp lezen van een mailtje en af en toe een andere app. Maar niet zitten te wachten op een telefoon waarmee je perfect kan gamen filmen en fotograferen. Het is een telefoon!
Ik geloof dat vooral de Aziatische markt groot is voor de SE, omdat ie toch wat goedkoper is dan de andere iphones. Ik heb nog hoop dat er een nieuwe komt, maar die is wel kleiner geworden nu.
Ik ben bang dat als er geen vergelijkbare nieuwe iphone komt, ik weer afscheid ga nemen van iphone mocht mijn telefoon het begeven.
T'is natuurlijk niet speciaal meer als het een telefoon is wat je kan halen elke keer bij het verlengen van je abbonement.
Mijn boefje is liev!
Ik weet niet maar € 859 vind ik geen budget toestel. Alhoewel dit natuurlijk wel relatief is, ik kocht de eerste Motorola klap telefoon met carkit inbouw etc in voor Fl 5000,- en daar kon je alleen mee bellen!JB schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:58:
Of de XR word uiteindelijk gepositioneerd als de opvolger van de SEEr zijn nu 3 toestellen uitgekomen, waarvan de XR het "budget toestel" is.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Er zitten dan ook al aardig wat modellen tussen en de release is al meer dan 3 jaar geleden?polopolo150 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:39:
Het kan ook zijn dat de naam het al verklapt. iPhone special edition.
T'is natuurlijk niet speciaal meer als het een telefoon is wat je kan halen elke keer bij het verlengen van je abbonement.
De 6, 7, 8 en X modellen zitten er al tussen. Ik zeg mooi moment om weer een SE de markt in te gooien met klein formaat!
Snap het ook niet zo goed, volgens mij werd/wordt de SE goed verkocht, juist vanwege het formaat en vervolgens brengen ze alleen nog maar huge formaten op de markt
Mee eens, de SE word dacht ik ook heel veel verkocht in opkomende markten (China, India en Afrika) vanwege de lage prijs. Het is ook gewoon een handig formaat telefoon.Frogmen schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 07:55:
Zijn er meer mensen die nu al gaan kijken of ze niet een reserve SE moeten kopen voordat hij niet meer verkrijgbaar is. Ik vindt het een rare stap dat er geen opvolger voor de SE komt, kan me namelijk niet voorstellen dat de zakelijke markt zomaar overstapt op de 7. Zijn een hoop mensen vooral de ouderen die de telefoon gebruiken om te bellen Whatsapp lezen van een mailtje en af en toe een andere app. Maar niet zitten te wachten op een telefoon waarmee je perfect kan gamen filmen en fotograferen. Het is een telefoon!
Ik was al een hele tijd aan het wachten op een update van de SE ter vervanging van mijn 5S, maar die komt er dus voorlopig niet.
Zojuist gewoon een nieuwe SE besteld.
Er zijn veel mensen die een 5,5s, SE gebruikenMartinusz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:36:
[...]
Er zitten dan ook al aardig wat modellen tussen en de release is al meer dan 3 jaar geleden?
De 6, 7, 8 en X modellen zitten er al tussen. Ik zeg mooi moment om weer een SE de markt in te gooien met klein formaat!
Snap het ook niet zo goed, volgens mij werd/wordt de SE goed verkocht, juist vanwege het formaat en vervolgens brengen ze alleen nog maar huge formaten op de markt
Mijn accu zit ook rond de 81% nu, heb hem vanaf de release dus op zich niet verkeerd.Renfie schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:52:
Een aantal weken geleden vertoonde de accu in mijn SE kuren, de conditie ging in een korte tijd van 98% naar 82%. Toen besloten er een nieuwe accu er in te laten zetten en hij werkt weer perfect. Nu dus absoluut geen reden om te upgraden en ik hou het nog wel een tijdje vol met deze SE, die ik qua formaat perfect vind.
Deed een tijdje raar, maar laatste tijd gaat het gewoon weer prima. Telefoon zelf is in uitstekende staat, dus nieuwe accu is altijd nog een optie mocht ie toch verder achteruit gaan
Precies, ik heb m ook sinds release en is verder prima in orde. Maar waar ik eerst genoeg aan één keer laden had per dag merkte ik dat ik de SE tussendoor moest gaan laden. Nu met een nieuwe accu zou ik weer twee dagen met een volle accu kunnen doen.Martinusz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:01:
[...]
Mijn accu zit ook rond de 81% nu, heb hem vanaf de release dus op zich niet verkeerd.
Deed een tijdje raar, maar laatste tijd gaat het gewoon weer prima. Telefoon zelf is in uitstekende staat, dus nieuwe accu is altijd nog een optie mocht ie toch verder achteruit gaan
Geen idee - bij mij, ook na 2,5 jaar, op 93% health.kaos- schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:06:
Ik heb mijn SE nu 2,5 jaar en hij geeft 95% health aan. Heb ik dan gewoon geluk gehad of ga ik gewoon goed om met de batterij?
Zal een combinatie zijn van geluk, goed mee omgaan en gebruik. Als je 'm uitputtend gebruikt en elke dag compleet tot 0% laat gaan, zal 'ie korter meegaan dan als je 'm nauwelijks gebruikt en hij 's-avonds op 75% in de lader gaat.
Welke accu heb je gekocht?Renfie schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:55:
[...]
Precies, ik heb m ook sinds release en is verder prima in orde. Maar waar ik eerst genoeg aan één keer laden had per dag merkte ik dat ik de SE tussendoor moest gaan laden. Nu met een nieuwe accu zou ik weer twee dagen met een volle accu kunnen doen.
Heb ook een se en vooral accuduur is een grote ergernis...
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Toch best knap voor een telefoon die lang mee gaat op zn accu, tenzij je accu verrot isfmb schreef op zondag 16 september 2018 @ 08:35:
[...]
Welke accu heb je gekocht?
Ah, dat valt nog mee. Tsja, veel in gebruik.Martinusz schreef op zondag 16 september 2018 @ 08:52:
[...]
Toch best knap voor een telefoon die lang mee gaat op zn accu, tenzij je accu verrot isbij Apple voor 29 euro nieuwe.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Waar kan je de health bekijken?kaos- schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:06:
Ik heb mijn SE nu 2,5 jaar en hij geeft 95% health aan. Heb ik dan gewoon geluk gehad of ga ik gewoon goed om met de batterij?
Settings --> Battery --> Battery Health (Beta)
Aha, vandaar dat ik het niet kan zien. Mijn iPhone 4S kan helemaal geen beta downloadenvanaalten schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:53:
[...]
Settings --> Battery --> Battery Health (Beta)
Heeft niets te maken met een beta of downloaden - ik denk dat het meer een new feature is dat ze nog als beta ingebouwd hebben (waarschijnlijk zodat men bij klachten ze kan afwimpelen met 'beta, geeft onbetrouwbare resultaten')mr.JamesBond schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:15:
[...]
Aha, vandaar dat ik het niet kan zien. Mijn iPhone 4S kan helemaal geen beta downloaden
Ik gok meer dat een 4S niet de mogelijkheid heeft om de batterijconditie te meten en het dus niet als optie te zien is. Misschien nog snel een iPhone SE kopen?
goed omgaan met de batterij kan een hoop schelen. Voor de iPhone is daarbij het belangrijkste altijd laden met de originele Apple laders en al helemaal niet met snelladers. Ik heb me daar de afgelopen 2 jaar niet echt aan gehouden en het resultaat is een SE met een batterijconditie van 86%. Terwijl ik op mijn 8 jaar oude macbook air altijd zeer zuinig was. Belangrijkste bij een laptop is: altijd aan de netstroom werken als je de mogelijkheid hebt. Gevolg: na 8 jaar 96% batterijcapaciteit over (aldus coconut).kaos- schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:06:
Iets anders; de berichten over de opvolger van de SE hier. Hoe langer ik er over nadenk, hoe logischer ik het vind dat Apple nog niks uit brengt. De doelgroep van de SE wil vooral een klein en snel toestel om te bellen en whatsappen. We krijgen morgen om 19:00 iOS 12 die ervoor zorgt dat zelfs een iPhone 5S nog als een zonnetje draait. Wat is dan in godsnaam het doel van een snellere SE?
Ik zou zelf ook pas op zijn vroegst in 2019 een opvolger van mijn SE overwegen maar stiekem hoop ik er zelfs pas in 2020 vanaf te gaan. Dus eigenlijk alleen maar prima dat ik niet in de verleiding kom
youtube.com/@hisrep
Ga ik ook doen ja. Na een 4s sinds launch te hebben gehad ben ik wel toe aan een upgrade, of zes.vanaalten schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:59:
[...]
Misschien nog snel een iPhone SE kopen?

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Niet te lang mee wachten dan, de prijzen zijn de afgelopen dagen licht opgelopen.Tektoon schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:40:
[...]
Ga ik ook doen ja. Na een 4s sinds launch te hebben gehad ben ik wel toe aan een upgrade, of zes.
Op zich mee eens dat de huidige SE gewoon prima voor wat basisgebruik is. Dus logisch dat er nog geen opvolger uit komt. Maar, ik had begrepen dat de huidige SE (en sowieso alle oudere toestellen) er uit gaan en je dus enkel de nieuwe XS/XS-max/XR in de winkel hebt. Dat vind ik wat moeilijker te begrijpen - hooguit vanuit winst-oogpunt, dat mensen die normaal een SE zouden kopen, nu voor een XR of zo gaan.DeNachtwacht schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:12:
Iets anders; de berichten over de opvolger van de SE hier. Hoe langer ik er over nadenk, hoe logischer ik het vind dat Apple nog niks uit brengt. De doelgroep van de SE wil vooral een klein en snel toestel om te bellen en whatsappen. We krijgen morgen om 19:00 iOS 12 die ervoor zorgt dat zelfs een iPhone 5S nog als een zonnetje draait. Wat is dan in godsnaam het doel van een snellere SE?
Edit: nu ik het nog eens doorlees lijkt het dat de 7/7+/8/8+ wel beschikbaar blijven. Maar de SE gaat er uit.
[ Voor 5% gewijzigd door vanaalten op 16-09-2018 18:05 ]
Apple luistert niet, apple bepaalt.Martinusz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:36:
[...]
Er zitten dan ook al aardig wat modellen tussen en de release is al meer dan 3 jaar geleden?
En daarom gaat mijn SE (in nieuwstaat) terug in de verpakking want ik voel de grote vraag naar de SE ('classic') in de toekomst al aankomen.
Onzin natuurlijk, blijf hem gewoon gebruiken. Bevalt nog steeds helemaal prima en vermoed dat ik eerder aan een bril toe ben dan een groter toestel.
Heb al een Xs Max gekocht,vanaalten schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:59:
[...]
Heeft niets te maken met een beta of downloaden - ik denk dat het meer een new feature is dat ze nog als beta ingebouwd hebben (waarschijnlijk zodat men bij klachten ze kan afwimpelen met 'beta, geeft onbetrouwbare resultaten')
Ik gok meer dat een 4S niet de mogelijkheid heeft om de batterijconditie te meten en het dus niet als optie te zien is. Misschien nog snel een iPhone SE kopen?
Afmeting mag wel iets groter, maar wel met jack plug en moderne Soc. Gerucht is nog steeds dat er een goedkoper toestel komt. nieuws: Gerucht: Apple heeft iPhone in ontwikkeling met soc van iPhone 7DeNachtwacht schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:12:
[...]
goed omgaan met de batterij kan een hoop schelen. Voor de iPhone is daarbij het belangrijkste altijd laden met de originele Apple laders en al helemaal niet met snelladers. Ik heb me daar de afgelopen 2 jaar niet echt aan gehouden en het resultaat is een SE met een batterijconditie van 86%. Terwijl ik op mijn 8 jaar oude macbook air altijd zeer zuinig was. Belangrijkste bij een laptop is: altijd aan de netstroom werken als je de mogelijkheid hebt. Gevolg: na 8 jaar 96% batterijcapaciteit over (aldus coconut).
Ik zou zelf ook pas op zijn vroegst in 2019 een opvolger van mijn SE overwegen maar stiekem hoop ik er zelfs pas in 2020 vanaf te gaan. Dus eigenlijk alleen maar prima dat ik niet in de verleiding kom
Vlak voor de september conferentie verschijnen er ook altijd een hoop berichten online die achteraf niet waar blijken te zijn, dezelfde geruchten waren nog een tandje extremer vlak voor de WWDC. Toen waren de specs tot op een haar na allemaal bekend, maar helaas... tot op heden niets van die telefoon gezienHackus schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:03:
[...]
Afmeting mag wel iets groter, maar wel met jack plug en moderne Soc. Gerucht is nog steeds dat er een goedkoper toestel komt. nieuws: Gerucht: Apple heeft iPhone in ontwikkeling met soc van iPhone 7
En onthoud; leuk dat er toen geruchten waren over een SE met de SoC van de iPhone 7 maar wat heb je daar aan met een SE formfactor en 4" scherm? De SE is al retesnel, zeker in iOS 12. Ik zou er dus niet al te sterk op hopen dat er binnenkort nog iets komt.
[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-09-2018 19:15 ]
youtube.com/@hisrep
Niemand heeft het over een SE met Soc van 7, alleen dat er 1 toestel aankomt met deze Soc.DeNachtwacht schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:13:
[...]
Vlak voor de september conferentie verschijnen er ook altijd een hoop berichten online die achteraf niet waar blijken te zijn, dezelfde geruchten waren nog een tandje extremer vlak voor de WWDC. Toen waren de specs tot op een haar na allemaal bekend, maar helaas... tot op heden niets van die telefoon gezien.
En onthoud; leuk dat er toen geruchten waren over een SE met de SoC van de iPhone 7 maar wat heb je daar aan met een SE formfactor en 4" scherm? De SE is al retesnel, zeker in iOS 12. Ik zou er dus niet al te sterk op hopen dat er binnenkort nog iets komt.
Geen idee, heb 'm bij een officiële reseller gebracht. Dus mag toch hopen dat er een fatsoenlijke accu in is gegaanfmb schreef op zondag 16 september 2018 @ 08:35:
[...]
Welke accu heb je gekocht?
Ha, dat was ik helemaal weer vergeten, maar zag naar aanleiding van de reactie van @Martinusz (linkje) dat tot eind 2018 voor 29 euro een nieuwe accu geplaatst kan worden bij Apple. Dat ga ik proberen, batterij conditie is 82%. Als met en uitgave van 29 euro het toestel weer 1 a 2 jaar mee kan is dat wel een goede investering ;-)Renfie schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:53:
[...]
Geen idee, heb 'm bij een officiële reseller gebracht. Dus mag toch hopen dat er een fatsoenlijke accu in is gegaan. Ook geldt dat vervangingsprogramma voor de SE, dus was inderdaad een goedkope oplossing om weer een goed werkend toestel te hebben.
Lijkt me dat nog een jaar of 2 wel haalbaar moet zijn met dit toestel.
Aangezien niet loyaal ben aan een platform (Alles geprobeerd op Blackberry na) kan het maar zo zijn dat dit mijn laatste iPhone is.
Moet wel zeggen dat tot nu toe iOS 12 een welkome vooruitgang is. Meer snelheid, gegroepeerde meldingen, screentime, dat zijn allemaal wel goede toevoegingen. Helaas heeft mijn refurb (Partly.nl) een no-name accu en heb ik geen idee wat de status van de accu is.
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Melden bij shop van aankoop.JP_S schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:07:
De SE van mijn vrouw is 1,5 jaar oud, maar valt om de haverklap uit en herstart dan. Batterijconditie is nog 90% dus die moet goed zijn. zijn hier meer mensen die hier problemen mee hebben?
nee gewoon met standaard gebruik, tijdens bellen of appen bijvoorbeeld en ook totaal willekeurigpolopolo150 schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:13:
@JP_S ik heb dit af en toe bij het multitasken. Doet zij dit (met zware apps)?
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
De vraag: ik wil mijn SE batterij laten vervangen, kan ik, als ik een afspraak bij de Apple Store inplan, hem direct weer meenemen of ben je bij zo’n vervanging je iPhone een paar dagen kwijt. Dat laatste zou wel wat suf zijn namelijk...
Iemand hier die dit weet?
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-09-2018 12:04 ]
youtube.com/@hisrep
Als je naar de support pagina gaat en je toestel selecteert en vervolgens je post code invoert, kan je de optie “zelfde dag gerepareerd” opgeven. Concreet houdt dit in dat je je toestel een aantal uur kwijt bent (mits je deze niet aan het eind van de dag inlevert). Laatst mijn iPhone 7 batterij laten vervangen bij de Apple Store in Amsterdam, 1 uur voor sluitingstijd ingeleverd maar de volgende dag net na opening kon ik mijn toestel alweer ophalen.DeNachtwacht schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:02:
Hmm ik heb een vrij simpel vraagje waar alle mogelijke Apple klantenservice (chat, telefoon support, Apple Store direct bellen) te hersenloos voor is om een antwoord te geven. Constant mensen aan de lijn met “sorry daar kan ik niks over zeggen” of om het antwoord heen draaien met algemene informatie.
De vraag: ik wil mijn SE batterij laten vervangen, kan ik, als ik een afspraak bij de Apple Store inplan, hem direct weer meenemen of ben je bij zo’n vervanging je iPhone een paar dagen kwijt. Dat laatste zou wel wat suf zijn namelijk...
In veel gevallen is het met uurtje of 2 klaar (bij winkel reparatie)DeNachtwacht schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:02:
Hmm ik heb een vrij simpel vraagje waar alle mogelijke Apple klantenservice (chat, telefoon support, Apple Store direct bellen) te hersenloos voor is om een antwoord te geven. Constant mensen aan de lijn met “sorry daar kan ik niks over zeggen” of om het antwoord heen draaien met algemene informatie.
Het onderbreekt zelfs mijn muziek, de helft van de tijd hervat het niet automatisch en moet je spotify openen en handmatig op play drukken.
Wie verzint dit?
Edit:
Ik vergat de vraag te stellen.

Ligt dit aan ios 12 of is het puur toeval en zat het al in de app?
[ Voor 19% gewijzigd door Heilige Kaas op 12-10-2018 22:54 ]
Dit zit in de app en mateloos irritant. De nu.nl-app heeft hier ook zo nu en dan last van...Heilige Kaas schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:57:
Ik ben zojuist geupgrade naar ios 12 en krijg in de 9292ov app reclames met geluid.
Het onderbreekt zelfs mijn muziek, de helft van de tijd hervat het niet automatisch en moet je spotify openen en handmatig op play drukken.
Wie verzint dit?
Edit:
Ik vergat de vraag te stellen.![]()
Normaal is het met een afspraak gepiept op een uurtje.Hackus schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:12:
[...]
In veel gevallen is het met uurtje of 2 klaar (bij winkel reparatie)
AdGuard Pro lost dit probleem op, geen reclames meer in apps.Heilige Kaas schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:57:
Ik ben zojuist geupgrade naar ios 12 en krijg in de 9292ov app reclames met geluid.
Wie verzint dit?
Edit:
Ik vergat de vraag te stellen.![]()
voor mij een instant buy (en verkoop er mijn huidige Xs direct voor)

Hetzelfde als dat er nog steeds geen opvolger is van de Mac Mini uit 2014, terwijl iedereen daar om zit te schreeuwen.
Anoniem: 158853
Zoek een vervanger voor mijn 5S die geen GSM bereik meer heeft (antenne kapot?) en wil geen lomp groot toestel, de SE past mij opzich wel maar is alweer wat ouder, de 5S sinds de launch gehad en altijd tevreden over geweest.