Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 98 ... 113 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

donleone83 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:53:
[...]

Zonder de aflevering gezien te hebben: olijfolie is in beginsel niet bedoeld om op echt hoge temperaturen mee te bakken. Pak dan beter zonnebloemolie, avocado-olie of pinda olie bijvoorbeeld.

Monini vind ik qua smaak overigens best prima. Natuurlijk niet te vergelijken met echt goede olijfolie, maar weinig mis mee als vrij neutrale olie.
Toch de moeite en leuk om even terug te kijken. Ik heb de aflevering wel bekeken en de Italianen stonden een moment vreemd te kijken toen 'wij' aangeven dat in Nederland wordt gesteld dat de extra vierge olie ongeschikt is om te bakken. Dat was in hun beleving absoluut niet zo.

Zelf pak ik altijd rijst olie als de temperatuur omhoog gaat. Neutraal van smaak en verbrand eigenlijk nooit.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Welke temperatuur krijgt een pan überhaupt met volle bak gas eronder? Geen idee namelijk.

Wij gebruiken altijd de traditioneel of mild huismerk. Gaat prima, maar vind ik niet echt olijfolie. Extra vierge gebruiken we voor salades etc. Geen idee of we die voor normaal bakken zouden kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:54
barrymossel schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:41:
Welke temperatuur krijgt een pan überhaupt met volle bak gas eronder? Geen idee namelijk.

Wij gebruiken altijd de traditioneel of mild huismerk. Gaat prima, maar vind ik niet echt olijfolie. Extra vierge gebruiken we voor salades etc. Geen idee of we die voor normaal bakken zouden kunnen gebruiken...
Het kan an sich wel maar dan op lagere temp. Ik smeer er wel eens spullen mee in die de oven in gaan niet op standje crematorium en zelfde voor de pan.

Garnalen al ajillo / pilpil doe ik ook met EV.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:54
Vraagje trouwens, ik ga morgen een zalmzijde in de oven doen. Redelijk standaard met citroen, dille, honing glaze.

Ik zat te denken om na het droogdeppen, voor er pezo op gaat enz, een beetje aan te branden met een gasbrander. Dat doet men met zalm nigiri ook en da’s erg lekker maar ik weet niet of het goed samengaat met bovenstaande combi. Zonder te flamberen zal ook prima smaken maar wil eens wat proberen.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Extra vierge gebruiken we voor salades etc. Geen idee of we die voor normaal bakken zouden kunnen gebruiken...
Ik snap echt niet waar dat broodje-aap verhaal vandaan komt.
zie ook die aflevering van de KvW

Hooguit als je ONGEFILTERDE olijfolie gebruikt. Die nam ik vroeger wel eens mee uit Italië. Dan zat de groene droesem nog onderin de fles. En ja, dat zijn plantenresten en die moet je niet verbranden idd.
Maar als je een heldere olijfolie gebruikt, die dus gefilterd is, kun je daar prima mee bakken. Soms laat ik in flinke laag olijfolie de vers gefileerde sardientjes zwemmen die ff door de bloem gehaald zijn. (eigenlijk een soort frituren in olijfolie dus). Is gewoonweg heerlijk.

Ik gebruik al jaren geen supermarkt (marketing geneuzel) flessen meer. Maar altijd van die blikken. Meestal rechtstreeks uit Griekenland (via amazon). Is wat betaalbaarder en gewoon van uitstekende kwaliteit.
Ook frappant: op al die flessen staat dat je ze het liefst donker moet bewaren. En waar staan ze? De hele dag in een fel verlichte winkel... :+ Nog afgezien van het feit dat er lang niet altijd een oogstseizoen opstaat. En hoe lang ze al lekker staan te oxideren in die glazen flessen. Een blik is tenminste bliklichtdicht.

Zoals deze bijvoorbeeld:
ehtweak in "Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2"

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 30-03-2024 21:31 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:52

Wat voor pan? Een relatief lege koekenpan met een beetje olie en een stukje proteine kan ver over de 350 gaan op een reguliere gaspit van pakweg 2.5KW.
Op ouderwets (onbeveiligd) keramisch is ver over de 800 graden ook te bereiken.
Denk aan je keukenkastjes als je dat uit gaat proberen.

In een goede evoo kan je frituren en de smaak die je daarbij krijgt is lastig na te bootsen. Bijvoorbeeld een spaghetti alla nerano kan imo echt niet anders.
Mja, ik doe het niet graag. Want knetterduur. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

franssie

Save the albatross

1nsane schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:12:
Vraagje trouwens, ik ga morgen een zalmzijde in de oven doen. Redelijk standaard met citroen, dille, honing glaze.

Ik zat te denken om na het droogdeppen, voor er pezo op gaat enz, een beetje aan te branden met een gasbrander. Dat doet men met zalm nigiri ook en da’s erg lekker maar ik weet niet of het goed samengaat met bovenstaande combi. Zonder te flamberen zal ook prima smaken maar wil eens wat proberen.
Je zou een stukje/deel kunnen doen, ben er ook wel benieuwd naar. Ik verwacht dat het eerst branden en daarna 'kruiden' apart gaat werken (je sluit de vis al meer af) maar als je niets probeert leer je ook niets.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Als je 'm inpakt in folie kan dat prima met volledige penetratie van smaak.

Zo'n geflambeerde nigiri zal overigens wel een lik mirin hebben gehad. Het effect, met name smaak, van een brander op rauwe zalm is anders.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ehtweak schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:26:
[...]

Ik snap echt niet waar dat broodje-aap verhaal vandaan komt.
zie ook die aflevering van de KvW

Hooguit als je ONGEFILTERDE olijfolie gebruikt. Die nam ik vroeger wel eens mee uit Italië. Dan zat de groene droesem nog onderin de fles. En ja, dat zijn plantenresten en die moet je niet verbranden idd.
Maar als je een heldere olijfolie gebruikt, die dus gefilterd is, kun je daar prima mee bakken. Soms laat ik in flinke laag olijfolie de vers gefileerde sardientjes zwemmen die ff door de bloem gehaald zijn. (eigenlijk een soort frituren in olijfolie dus). Is gewoonweg heerlijk.

Ik gebruik al jaren geen supermarkt (marketing geneuzel) flessen meer. Maar altijd van die blikken. Meestal rechtstreeks uit Griekenland (via amazon). Is wat betaalbaarder en gewoon van uitstekende kwaliteit.
Ook frappant: op al die flessen staat dat je ze het liefst donker moet bewaren. En waar staan ze? De hele dag in een fel verlichte winkel... :+ Nog afgezien van het feit dat er lang niet altijd een oogstseizoen opstaat. En hoe lang ze al lekker staan te oxideren in die glazen flessen. Een blik is tenminste bliklichtdicht.

Zoals deze bijvoorbeeld:
ehtweak in "Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2"
Ik zal binnenkort (als je een lekker Amazon linkje stuurt) eens zo'n blik kopen. Eens zien wat het verschil is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@barrymossel ff zoeken op amazon.de naar bijvoorbeeld "kleos olivenöl".
Dan zie je zowel het blik, wat ook op die eerdere link te zien is, alsmede een aantal alternatieven.

De keuze is reuze; aan jou de keuze! :)
Al dan niet biologisch, 1l, 3l, of 5l verpakkingen, etc.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Onze nieuwe keuken is eindelijk af. (dat is heel ander verhaal, maar niet voor hier)

Dus dat moest gevierd worden.
Een nieuw hakblok:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53622037307_98062f194a_c.jpg
ChoppingBoard1 by Erik Haak, on Flickr

Van allemaal samengestelde stukjes olijfhout. 8)
Deze dus:
https://soltako-geneve.co...rett-massiv-m-le-mosaique

En aangezien het Pasen was, maar ff creatief geweest en een paar kleine gele taartjes gebakken:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53623363500_be81e6b251_c.jpg
CoconutLemon2 by Erik Haak, on Flickr

Kokoscitroencrème in een harde krokante bodem met daarbovenop wat gesuikerde citroenzeste.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik heb na een deBuyer koekenpan nu ook een grillpan gekocht. Moet hem alleen nog inbranden.

Ik wil met name ook wat groentes gaan grillen. Kan ik deze ook vantevoren een paar uren marineren? Of is dat niet aan te raden? Zo ja, iemand een leuk recept voor een groentemarinade om vervolgens te grillen in de grillpan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:46

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Deruxian schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:18:
Ik heb na een deBuyer koekenpan nu ook een grillpan gekocht. Moet hem alleen nog inbranden.

Ik wil met name ook wat groentes gaan grillen. Kan ik deze ook vantevoren een paar uren marineren? Of is dat niet aan te raden? Zo ja, iemand een leuk recept voor een groentemarinade om vervolgens te grillen in de grillpan?
Meestal kun je de meeste groente zoals paprika, courgette, aubergine en dergelijke prima "marineren" met gewoon (EV) olijfolie en wat kruiden zoals tijm of rozemarijn. Succes gegarandeerd ;)

Verder valt er van alles te bedenken qua recepten, zoals een plak rauwe bloemkool insmeren met garam masala en ghee en dat grillen.

Wat olijfolie betreft is dit mijn vaste keuze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZE4XTmZzBIIyH4sFQXUC8du8X7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jVraBe7lGRgK3oeCb2ft5dsB.png?f=fotoalbum_large

En daar bak/grill ik ook rustig mee.

Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Ik snap in dit topic wat we met EV bedoelen, op Tweakers zou je iets anders verwachten met EV. ;)

Met Pasen heb onder andere wortels gemaakt naar onderstaand recept.
YouTube: Bladerdeeghapjes in wortel vorm! #recept #vegan #pasen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65wmqGTD9F0T4xd9EyYA_BQq8uE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nO1OyzNOzKiUzFSbVgSgF91r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6D__gI7hZOmAT6HJMaXrJXHDEs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVplGG2RtjJYfTW9kPiYIQjj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8S65o0Tn3UPKr1ffE4iu7LuFmac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUzop213mon9csF0JaVgQAkd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VktcZo193JwdVR7ufPj9LjmrbQg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95UJNouRG07xR88oPaYfDBxX.jpg?f=fotoalbum_tile

Bladerdeeg wortel met wortel hummus vulling
Bezoek was er tevreden mee,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@walterworld evoo mag ook als dat helpt. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@walterworld
leuk!
Door de dille moet ik ook aan een vulling van zalmmousse denken maar de mogelijkheden zijn natuurlijk bijna onbeperkt. Ik ga hier eens mee experimenteren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

bvk schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:28:
[...]

Meestal kun je de meeste groente zoals paprika, courgette, aubergine en dergelijke prima "marineren" met gewoon (EV) olijfolie en wat kruiden zoals tijm of rozemarijn. Succes gegarandeerd ;)

Verder valt er van alles te bedenken qua recepten, zoals een plak rauwe bloemkool insmeren met garam masala en ghee en dat grillen.

Wat olijfolie betreft is dit mijn vaste keuze:

[Afbeelding]

En daar bak/grill ik ook rustig mee.
Oké!! Heb nog een erg goede staan dus zal er mee aan de slag! Heeft het zin om de groenten er lang in te zetten? En zou toevoegen van een zuur nog wat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:10
Deruxian schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:59:
[...]

Oké!! Heb nog een erg goede staan dus zal er mee aan de slag! Heeft het zin om de groenten er lang in te zetten? En zou toevoegen van een zuur nog wat zijn?
Ik zout ze meestal ruim voor het grillen. Dan grillen. Dan in een schaal aanmaken met goede olijfolie, knoflook, (veel) munt en wat peterselie. Eventueel nog een scheutje citroensap er over heen. Heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

In navolging van al de KvW relletjes las ik vandaag toevallig de pesto test van de Consumentenbond.
Algemene conclusie was dat in de super geen enkel potje in de buurt komt van het eigenlijke recept, maar die van AH kwam als beste uit de test.
Die had namelijk niet álle pijnboompitten vervangen door cashew en zat wat suiker in toegevoegd dus dat vind het testpanel wel lekker. _O-

Mijn basilicumplantjes zijn de laatste tijd weer zo'n beetje ontploft dus binnenkort maar weer eens zelf maken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:50

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb nog genoeg homemade in de vriezer. Heb het echt nooit, zelfs niet als student, uit een potje gegeten.

Met een keukenmachine is het echt in seconden klaar.

Paasdiner is goed gelukt samen met de Kamado Joe.
Voorgerecht hadden we keftedes, Griekse gehaktballetjes in tomatensaus met brood erbij met zelfgemaakte aioli, kruidenboter en tzatziki deze gang is volledig in de oven bereid door ruimte tekort anders op de bbq.

Hoofdgerecht was souvlaki, Kofta, flatbread, komkommersalade, gegrilde wortels en wat friet
Met uiteraard wederom tzatziki en zelfgemaakte knoflooksaus. Op basis van Yofresh, beetje mayo yoghurt combi. 1 tot 2 tenen knoflook erin. Peper en zeezout en wat fijn gehakte of geknipte bieslook en klaar.

Souvlaki stukken kip had ik iets groter mogen houden. Nu liepen sommige stukjes tegen droog aan. Bij grotere stukken was dat denk ik beter.
Kofta was perfect gelukt, gleed alleen megasnel van de spies af. Even iets verzinnen hoe ik hem beter vast kan zetten. Tijdens grillen was er 1 zn spies al kwijt zelfs.
RVS spiezen, iemand tips om dit te voorkomen? Zijn gisteren al gespietst en tot grillen in de koelkast bewaard.
Enkel het flatbread is in een koekenpan gemaakt. De rest op de Kamado Joe. Behalve logischerwijs sausen en salade

Toetje was vienneta ijstaart (tja.. 2 voor 2 euro voor die grote.. daar kan ik niet meer tegenop koken. En mijn energielevel was toch al best laag door diverse medische omstandigheden waardoor ik al blij ben dat ik het heb volgehouden)
Wel nog een lekkere warme vanille saus bij geserveerd en vers geklopte slagroom.
Geen BBQ bij gebruikt

En natuurlijk (decaf-) of normale cappuccino bij het toetje of de gewenste wijze waarop het uit het volautomaat stroomt
Geen BBQ bij gebruikt. Al wil ik ooit nog eens zelf koffiebonen gaan roosteren.

Ik ben erg slecht in fotos. Maar heb wel iets
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVIEnVKTIfLSQ8r9_51xR78I7QA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtVmIXtgGRiHbEBPgi7z3S5w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9F1FjCURsqW6bEAlBhaGlNVKuc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lfb0FDpMG3AsWySFqJWucddv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYALf0UyL8k35MjwtCq6d6hARik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/169YHzNG4WPVejQuadLC7U4A.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vhdt4LkW0LgV8uxtiB2kfYDqjuE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRObNvh3FaoCLRqettEg3xJ2.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 32% gewijzigd door Dennis1812 op 01-04-2024 23:00 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

barrymossel schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:37:
[...]

Tipje van de sluier alvast:

[Afbeelding]

Soort rub gemaakt van knoflook, rozemarijn, tijm, citroenrasp en olie. Daarmee ruim ingesmeerd. Los nog wat tijm, rozemarijn en citroen erbij en gevacumeerd.
Gaat over een uurtje het water in! Dan 8-9 uur op 55 graden (uurtje langer omdat de binnenkant nog iets bevroren is). Kilo lamsbout, zonder bot.
Dank hiervoor ook al is t al even geleden. Hij ligt vacuüm klaar en ga hem morgen op dezelfde wijze bereiden als deze post.

Wist dat er ooit iets over gezegd was. Even teruggezocht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@barrymossel helaas enigzins mislukt.
Garing was goed. Maar denk gewoon een slecht stuk.
Heel veel vliezen, lezen en dikke vette stukken binnenin. Bot stak ook echt alle kanten op en was amper te snijden
Totaal niet zoals ik gewend ben van een lamsbout.

Volgende keer beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dennis1812 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:01:
@barrymossel helaas enigzins mislukt.
Garing was goed. Maar denk gewoon een slecht stuk.
Heel veel vliezen, lezen en dikke vette stukken binnenin. Bot stak ook echt alle kanten op en was amper te snijden
Totaal niet zoals ik gewend ben van een lamsbout.

Volgende keer beter
Zonde. De mijne was toen volgens mij zonder bot, misschien dat dat verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
ehtweak schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:32:
@barrymossel ff zoeken op amazon.de naar bijvoorbeeld "kleos olivenöl".
Dan zie je zowel het blik, wat ook op die eerdere link te zien is, alsmede een aantal alternatieven.

De keuze is reuze; aan jou de keuze! :)
Al dan niet biologisch, 1l, 3l, of 5l verpakkingen, etc.
Dank voor de tip!

Ben aan het rondkijken naar goeie olijfolie.
Zie op De smaken van Griekenland meerdere opties, echter een vraag.
Worden olijven bespoten, en zou daardoor bio (minder bespoten) beter zijn? op het www vind ik hier niet veel van terug.

De Kleos zit ik ook overer te twijfelen.
https://www.amazon.de/dp/B07PKBVNRZ
Olijfolie italie ook nog Italiaanse olijfolie.

Kort gezegd, ik zie de bomen door het bos niet meer.

Aangezien ik 5L voor een alleenstaande wat te veel vind ga ik deze schenkfles van de action halen, een mooi (verjaardags)cadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:22
Ik heb hier iets grappigs aan de hand.

Kwam nog een stuk procureur in de vriezer tegen dus leek me leuk voor vanavond pulled pork te maken. Ben geen held met de barbecue (heb een weber keteltje) en ben nog aan het leren met mijn sous-vide stick en vacumeerder. Dus besloten pulled pork te maken in de sous-vide. Recept voegt uien en knoflook toe in de zak. Maar die zijn ondertussen blauw uitgeslagen....

Aldus reddit is dit in combinatie met de azijn (heb wittewijnazijn gebruikt) en kan het geen kwaad. Maar dit doet toch iets met de verwachting en hoe smakelijk het er momenteel uitziet.

Foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Q1sZ4uoSmPptLpD8tSUhMKS1YQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TLOgWheoVVxNFoHHycUw6D6.jpg?f=fotoalbum_large

In ieder geval grappig moment :)

[ Voor 18% gewijzigd door Stufferdt op 07-04-2024 13:06 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

walterworld schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:52:
[...]

Aangezien ik 5L voor een alleenstaande wat te veel vind ga ik deze schenkfles van de action halen, een mooi (verjaardags)cadeau.
Maar diverse (Griekse) olijfoliesoorten zijn ook in een 1l/3l blik te koop toch?

blik=donker; beter voor de houdbaarheid.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 16-09 21:57
@ehtweak Die Kleos komt in groot blik op ongeveer 15 euro/liter. Dat is bijna dezelfde prijs als bijvoorbeeld de Iliada Griekse olijfolie van de AH.
Naar mijn beste weten is die Iliada ook wel van goede kwaliteit? Kun je iets zeggen over het kwaliteitsverschil (in jouw beleving) tussen een goede olijfolie uit de supermarkt, en die blikken via amazon? Aangezien de prijs vergelijkbaar (kan) zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Gonadan schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:36:
In navolging van al de KvW relletjes las ik vandaag toevallig de pesto test van de Consumentenbond.
Algemene conclusie was dat in de super geen enkel potje in de buurt komt van het eigenlijke recept, maar die van AH kwam als beste uit de test.
Die had namelijk niet álle pijnboompitten vervangen door cashew en zat wat suiker in toegevoegd dus dat vind het testpanel wel lekker. _O-

Mijn basilicumplantjes zijn de laatste tijd weer zo'n beetje ontploft dus binnenkort maar weer eens zelf maken. :P
Zelfgemaakt is natuurlijk altijd lekkerder... Maar de Excellent van AH (weet niet of ze die bedoelen in die test, maar hier zit geen suiker in) vond ik altijd wel lekker, en komt heel aardig in de buurt van de ingrediënten van het originele recept: https://www.ah.nl/product...-excellent-genovese-pesto

Toegegeven; er zit ook zonnebloemolie in (naast olijfolie), en natuurlijk wat om te conserveren, maar verder in ieder geval geen andere noot dan pijnboom, een aanzienlijk deel olijfolie extra vierge en Parmigiano Reggiano kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dirtbiter schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:42:
weet niet of ze die bedoelen in die test, maar hier zit geen suiker in
Dat is een kwestie van op de site kijken dan zie je bij de gewone van AH alle stickers over de test staan. De Excellent is dus duidelijk niet de winnaar.
https://www.ah.nl/producten/product/wi170655/ah-groene-pesto

De Excellent ziet er qua ingrediënten inderdaad beter uit, maar qua verhoudingen is het nog steeds om te huilen:
Veel zonnebloemolie, 29% extra vierge olijfolie, 20% basilicum, 12% pijnboompit en een onbekende hoeveelheid Parmigiano Reggiano en meer zout dan knoflook.
ten opzichte van:
Ongeveer 35% olie, 45% kaas en 20% basilicum en 10% pijnboompit en wat knoflooktenen (even uit de losse pols) .

Maar onder de streep is het dus eigenlijk wel bedroevend dat de gezoete variant dus gewoon wint. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 08-04-2024 09:57 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Gonadan schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:56:
[...]

Dat is een kwestie van op de site kijken dan zie je bij de gewone van AH alle stickers over de test staan. De Excellent is dus duidelijk niet de winnaar.
https://www.ah.nl/producten/product/wi170655/ah-groene-pesto

De Excellent ziet er qua ingrediënten inderdaad beter uit, maar qua verhoudingen is het nog steeds om te huilen:
Veel zonnebloemolie, 29% extra vierge olijfolie, 20% basilicum, 12% pijnboompit en een onbekende hoeveelheid Parmigiano Reggiano en meer zout dan knoflook.
ten opzichte van:
Ongeveer 35% olie, 45% kaas en 20% basilicum en 10% pijnboompit en wat knoflooktenen (even uit de losse pols) .

Maar onder de streep is het dus eigenlijk wel bedroevend dat de gezoete variant dus gewoon wint. :D
Inderdaad. De variant met cashewnoot, melk, yoghurt, suiker, een ongedefinieerde kaas en knoflookpoeder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
ehtweak schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:07:
[...]

Maar diverse (Griekse) olijfoliesoorten zijn ook in een 1l/3l blik te koop toch?

blik=donker; beter voor de houdbaarheid.
Aan de binnenkant van blik zit een coating, in princiepen als je de fles op een donkere koele plek bewaard zou het voldoende moeten zijn.
Jij schenkt toch niet rechtstreeks vanuit het 5L blik in een koekenpan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dirtbiter schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:38:
@ehtweak Die Kleos komt in groot blik op ongeveer 15 euro/liter. Dat is bijna dezelfde prijs als bijvoorbeeld de Iliada Griekse olijfolie van de AH.
Naar mijn beste weten is die Iliada ook wel van goede kwaliteit? Kun je iets zeggen over het kwaliteitsverschil (in jouw beleving) tussen een goede olijfolie uit de supermarkt, en die blikken via amazon? Aangezien de prijs vergelijkbaar (kan) zijn?
Sinds ik een paar jaar geleden ben overgestapt naar niet-supermarkt olijfolie, heb ik eigenlijk nooit meer om gekeken/geproefd.
Vaak staat het oogstmoment niet op de supermarkt producten. Nou, dan weet je wel hoe laat het is. :-(

En ja, er zijn van die dure en überhippe winkels waarbij ze uit grote(re) vaten tappen. Maar ook daar is het de vraag; hoe lang is het onderweg geweest? Hoe vaak is het van het ene voorraadvat in het andere overgeheveld, hoe vaak koude/warmte schokken heeft het gehad tijdens transport? En dan vind ik de prijs in zo'n hippe toko gewoonweg te hoog.

Wij zijn grootverbruiker van olijfolie. Van patisserie tot bakken & braden; we gebruiken het voor van alles. En dat bevalt goed. Ooit een aantal merken geprobeerd. En ja er zitten smaakverschillen tussen. Maar niet zozeer dat de een nou beter is dan de andere. Meer dat je op een gegeven moment een voorkeur hebt voor een specifieke smaak (enigszins gematigd).

Voor hele specifiek oliën gebruik ik dan een biologische koolzaadolie of, nog bijzonderder, een Kürbiskernöl (donkergroen, bijna zwart).

Maar over smaak valt niet te twisten. ;) En bij die Griekse olijfolie kreeg ik al een paar keer een lab-rapport bij. Dat schept ook enigszins vertrouwen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

walterworld schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:41:
[...]

Aan de binnenkant van blik zit een coating, in princiepen als je de fles op een donkere koele plek bewaard zou het voldoende moeten zijn.
Jij schenkt toch niet rechtstreeks vanuit het 5L blik in een koekenpan?
Nee, niet rechtstreeks uit het blik; dat knoeit zo. :)

Vul regelmatig zo'n doseerfles met zo'n tuutje bij. (zoals iemand anders al aangaf o.a. via de Action te koop)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gonadan schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:56:
[...]

Triest. Maar dat is blijkbaar de 'smaak' van NL. :X
of beter gezegd het gebrek aan...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Weinig culinair, maar veel perfecter dan dit heb ik bavette niet gegeten afgelopen jaren.

Het zat wel op een broodje met chimmichurri, augurk en met de gasbrander bewerkte kazen. Daar heb ik dan weer geen foto van 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUcFf5FnI4wrRdlHacyaetLqFcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJSdX1aZxoLSbfhJD9eLcmnO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

ehtweak schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:26:
[...]

Sinds ik een paar jaar geleden ben overgestapt naar niet-supermarkt olijfolie, heb ik eigenlijk nooit meer om gekeken/geproefd.
Vaak staat het oogstmoment niet op de supermarkt producten. Nou, dan weet je wel hoe laat het is. :-(

En ja, er zijn van die dure en überhippe winkels waarbij ze uit grote(re) vaten tappen. Maar ook daar is het de vraag; hoe lang is het onderweg geweest? Hoe vaak is het van het ene voorraadvat in het andere overgeheveld, hoe vaak koude/warmte schokken heeft het gehad tijdens transport? En dan vind ik de prijs in zo'n hippe toko gewoonweg te hoog.

Wij zijn grootverbruiker van olijfolie. Van patisserie tot bakken & braden; we gebruiken het voor van alles. En dat bevalt goed. Ooit een aantal merken geprobeerd. En ja er zitten smaakverschillen tussen. Maar niet zozeer dat de een nou beter is dan de andere. Meer dat je op een gegeven moment een voorkeur hebt voor een specifieke smaak (enigszins gematigd).

Voor hele specifiek oliën gebruik ik dan een biologische koolzaadolie of, nog bijzonderder, een Kürbiskernöl (donkergroen, bijna zwart).

Maar over smaak valt niet te twisten. ;) En bij die Griekse olijfolie kreeg ik al een paar keer een lab-rapport bij. Dat schept ook enigszins vertrouwen.
Oe, pompoenpit-olie, die staat hier ook in de kast. Maar behalve als garnering bij pompoensoep of sla is het om te koken niet te gebruiken, verhitting is uit den boze (rookpunt ligt bij ca. 120°C) en het heeft een heel intensieve fijn noterige smaak.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Er zijn zoveel soorten olie die echt waanzinnig smaken en niet bedoeld zijn om in te bakken. Zo is mijn favoriet distel (en lastig te vinden, er zit ergens in Amsterdam een perserijtje die kleine oplages van van alles maakt https://www.oil-library.nl/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
ehtweak schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:26:
[...]

Is het heel erg als ik dan niet weet hoe laat het is? :?

Bedoel je dan dat de kans groot is dat de olie een blend/mix is en/of oud is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Dirtbiter Blijkbaar is er dan iets te verbergen. M.a.w. een mix van onbekende oorsprong en/of oude(re) opgewerkte oliesoorten.
Meestal is bij Europese olijfolie de oogst in het najaar. En zou dan eigenlijk in het jaar daarop genuttigd moeten worden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
ehtweak schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:56:
@Dirtbiter Blijkbaar is er dan iets te verbergen. M.a.w. een mix van onbekende oorsprong en/of oude(re) opgewerkte oliesoorten.
Meestal is bij Europese olijfolie de oogst in het najaar. En zou dan eigenlijk in het jaar daarop genuttigd moeten worden.
Naar aanleiding van jouw eerdere post 5 liter Kleos olijfolie gekocht bij Amazon. Fijne olie! Van het weekend focaccia gemaakt en gegrilde groenten met kruiden, er is dus al flink wat olie door gegaan. Mooi flesje erbij gekocht voor de fijne drizzle, ik zit voorlopig weer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
SvenVis schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:42:
[...]

Naar aanleiding van jouw eerdere post 5 liter Kleos olijfolie gekocht bij Amazon. Fijne olie! Van het weekend focaccia gemaakt en gegrilde groenten met kruiden, er is dus al flink wat olie door gegaan. Mooi flesje erbij gekocht voor de fijne drizzle, ik zit voorlopig weer goed!
Mag ik vragen welk flesje je erbij hebt gekocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
walterworld schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:55:
[...]

Mag ik vragen welk flesje je erbij hebt gekocht?
Zeker, dat is deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCS-dNT7DBU-ljW_UL-4Q7h2e-Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FDRpc3fi5Xn1aZLRKylbu76Y.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Je doet er volgens mij beter aan een container van donker glas te nemen als je per se wilt kunnen zien wat erin zit, zelfs een klein beetje UV zorgt al voor enorm versnelde afbraak/oxidatie van olie (met name EVOO).

Ik gebruik hier lege (groen glazen) containers van Carapelli, die zijn fijn geribbeld zodat ze wat minder snel last hebben van de zwaartekracht. :+
Een wijnflesje met een dripper erin gepropt werkt ook prima.

- knip -

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

@Boudewijn @KnOeFz

Hazenpeper. Nou ja, een beetje eigen recept of eigenlijk redelijk aangepast gemixed van meerdere recepten.
Ik had een haas gekregen en eindelijk eens tijd om daar wat mee te doen.

Het fijne schoonmaakwerk heb ik gedaan met ene peitermesje van zwiling en een ace iona zakmes (welke uitstekend is voor schoonmaken en peuteren van vlees)

Recept:
Hazenbouten 12 uur of langer laten marineren in rode wijn met evt kruiden erbij
Bouten aanbraden in olie of boter
Daarna fijngesneden charlotjes en spekjes erbij en ook aanbraden
Afblussen met wildfond en rode wijn
Knoflookteentje kleinsnijden en erbij
Champignons, winterwortelen en knolselderij in kleine stukjes snijden en erbij
Kruiden: Laurierblaadjes, jeneverbessen, groene peperkorrels, marjoraan (marjolein), thijm en een paar takjes rozemarijn erbij

Peper en zout naar smaak toevoegen en 2 uur laten stoven op een klein vuurtje.

Daarna haal je de bouten eruit en haalt het vlees van de botten, een beetje zoals je pulled pork maakt
De takjes van de rozemarijn en de laurierblaadjes kun je er nu uithalen.
Veel recepten geven aan dat de fond/saus gezeefd moet worden maar dat doe ik niet.

De haas gaat er dan weer in en nog een half uur laten sudderen.
Daarna wat ontbijtkoek in kleine stukjes snijden en er doorheen roeren. Dat maakt de saus wat dikker.

Evt checken op peper en zout en een vleugje gerookte paprika poeder toevoegen.

Geserveerd met gekookte aardappelen.

Behalve de knolselderij kon ik alles biologisch krijgen. Er zit een hele knolselderij in en dat zijn vaak forse jongens maar een beetje meer groente kan geen kwaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWlTuIYpfOI9fr1K1-gjyE0nIBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTFxtVXgQACCzsVSZOaLIFly.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhvW3kz-7xHW-PJaQrger5YweC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pcmyNQiDxEjveuv8D1pPiZlN.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCz5vHfH8K_hLwRxIUBXQNps7Hg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U33LauOsL9f9svqIqeqfPovs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:34

KnOeFz

no comment...

tof, ziet er erg smakelijk uit!
Zelf wild schoonmaken zou ik ook nog wel eens van iemand willen leren.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

KnOeFz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:15:
tof, ziet er erg smakelijk uit!
Zelf wild schoonmaken zou ik ook nog wel eens van iemand willen leren.
Hier had ik alleen de bouten gekregen maar het is eigenlijk niet zo moeilijk. Een haas heb ik dan nog nooit van nul af schoongemaakt maar bijvoorbeeld een gans wel. Daar gebruik ik eigenlijk alleen de borstfilets van en soms de poten. Als je weet hoe het moet is het eigenlijk verrassend eenvoudig.

Er zijn ook een hoop youtube filmpjes van met vaak goede uitleg.

Als je een jager kent in een ganzengebied dan zijn ze vaak blij als ze er een paar kwijt kunnen in sommige periodes. Niet dat er geen afnemers zijn maar ze moeten binnen een bepaalde tijd of schoongemaakt (en de koeling in) of moeten in een koelkamer komen. Heeft met de voedsel en warenwet te maken en voedselhygiëne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Raymond P schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:22:
Je doet er volgens mij beter aan een container van donker glas te nemen als je per se wilt kunnen zien wat erin zit, zelfs een klein beetje UV zorgt al voor enorm versnelde afbraak/oxidatie van olie (met name EVOO).

Ik gebruik hier lege (groen glazen) containers van Carapelli, die zijn fijn geribbeld zodat ze wat minder snel last hebben van de zwaartekracht. :+
En wat als je glazen fles alleen de trapkast uit komt wanneer je hem nodig hebt? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:21:
[...]

En wat als je glazen fles alleen de trapkast uit komt wanneer je hem nodig hebt? :P
Dat verschilt natuurlijk per keuken (zo heb ik geen trapkast).

Ik vond het ribbel argument naast de glaskleur ook wel sterk.

je blijft wel je eigen praktijk van werken verdedigen, het begint wel irritant te worden @Gonadan het voegt niets toe aan het topic.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 09-04-2024 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Gonadan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:21:
[...]

Ahja, variabelen.
Als je 'm altijd opruimt, de kast nooit open laat staan, geen halogeen/TL/spaarlampen in de kast hebt die vergeten kunnen worden dan zou ik alsnog een donker flesje nemen. :9

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Raymond P schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:10:
Ahja, variabelen.
Als je 'm altijd opruimt, de kast nooit open laat staan, geen halogeen/TL/spaarlampen in de kast hebt die vergeten kunnen worden dan zou ik alsnog een donker flesje nemen. :9
Haha, gewoon het zekere voor het onzekere evengoed?
Dat soort spullen staan bij mij altijd achterin de trapkast buiten bereik van licht. Alleen de ledlamp op bewegingssensor kan er een beetje op schijnen wanneer iemand in de kast moet zijn. Zou je dat echt merken op de lange duur denk je? Meer dan de invloed van tijd?

De olie die ik vaker gebruik (koolzaad) staat gewoon bij het fornuis, maar die kan wel licht hebben wat mij betreft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

franssie schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:25:
[...]

Dat verschilt natuurlijk per keuken (zo heb ik geen trapkast).

Ik vond het ribbel argument naast de glaskleur ook wel sterk.

je blijft wel je eigen praktijk van werken verdedigen, het begint wel irritant te worden @Gonadan het voegt niets toe aan het topic.
Waarin stoor ik je dan? Het was een oprechte vraag. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Yes, want ik vergeet wel eens wat en een halve liter evoo gaat hier te lang (lees: +/- 5 weken) mee om er geen rekening mee te houden.
Één ochtend in de zon zou al voldoende zijn om de mooie olie meetbaar te verzieken. Imho zonde van zo'n prijzige olie, helemaal als je het zelf ook gaat proeven.

Normale led en ouderwetse gloeilampen stralen geen licht in het UV spectrum uit, die kan je prima vergeten uit te doen in je voorraadkast.
Als lang blootstellen te voorkomen is door sensors of een oplettende partner dan is de impact natuurlijk nihil.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
Raymond P schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:22:

De halve liter flesjes van de Olitalia olijfolie van de Sligro zijn donker van kleur, en hebben(/hadden?) een verende schenktuit in de dop zitten. Deze zijn ook prima na te vullen met (andere) olijfolie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Raymond P schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:25:
Yes, want ik vergeet wel eens wat en een halve liter evoo gaat hier te lang (lees: +/- 5 weken) mee om er geen rekening mee te houden.
Één ochtend in de zon zou al voldoende zijn om de mooie olie meetbaar te verzieken. Imho zonde van zo'n prijzige olie, helemaal als je het zelf ook gaat proeven.

Normale led en ouderwetse gloeilampen stralen geen licht in het UV spectrum uit, die kan je prima vergeten uit te doen in je voorraadkast.
Als lang blootstellen te voorkomen is door sensors of een oplettende partner dan is de impact natuurlijk nihil.
Dan maar zo'n metalen oliekannetje, die zien er ook altijd wel tof uit. :D (mits enigszins luchtdicht)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Gonadan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:18:
[...]

Dan maar zo'n metalen oliekannetje, die zien er ook altijd wel tof uit. :D (mits enigszins luchtdicht)
Die metalen decanteerkaraffen met zwanenhals vind ik onwijs gaaf. De Spaanse keramische/porseleinen aceiteras vind ik ook leuk om te zien.
Zoiets hips is ook erg makkelijk schoon te maken/houden.

Mja, hier staat olie praktisch nooit op tafel en in m'n warzone keuken is zoiets misplaatst.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wat is nu het geheim om hele krieltjes met schil krokant uit de oven te krijgen?

-even 4 minuten voorkoken
-helemaal laten afkoelen en drogen
-olie en zout met kruiden
-in de oven op een bakplaat en een keer keren?

Gister heerlijke krieltjes maar het velletje was wat taai, smaak prima maar absoluut niet krokant.

Wel had ik ze misschien iets te lang laten koken en alvast geolied toen ze nog wat nat waren..

Gesneden gaat altijd een stuk makkelijker (blokjes of frieten)

[ Voor 7% gewijzigd door Deruxian op 14-04-2024 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Heel even met de stamper erop. Of in de pan goed schudden. Dat er veel losse korrel op komt en het velletje wat gebroken is. Dat helpt ooit goed.

En veel geduld hoelang heb je ze in de oven gehad op welke temperatuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Te lang koken kan niet, je kunt hooguit falen bij het heel houden van de aardappel. :)
Een klein beetje azijn bij je kookwater zorgt ervoor dat het veel minder snel uit elkaar valt maar het zetmeel wel kan transformeren.

De aardappel hoeft dan minder lang op hogere temperatuur wat uitdrogen en taai worden van de korst voorkomt, voldoende vet (lees: te veel) en het wordt ook krokant.
Het soort vet maakt ook verschil, ossenwit is ideaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 14-04-2024 10:56 ]

- knip -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Bakken in ganzenvet is ook erg lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Deruxian schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:15:
Wat is nu het geheim om hele krieltjes met schil krokant uit de oven te krijgen?
Er zullen ongetwijfeld meerdere krokante wegen zijn die naar het knisperende krieltjes Rome leiden. ;)
Maar mijn methode werkt thuis prima.

Ik kook de krieltjes (of andere nieuwe aardappels met dunne schil; zoals nu zijn er nieuwe Nicola's) in flink gezouten water met een bos rozemarijn uit de tuin, in de pan.

Net niet gaar laten koken. Dus, afhankelijk van de grootte van de gebruikte aardappel zoiets van 10-15 minuten).
In een vergiet laten afdruipen en uitstomen.
Ondertussen is de hete lucht oven al op standje 220o graden gezet. En later wat terugschroeven qua temperatuur. Het gaat er om dat de schil meteen dichtschroeit.
De aardappels in het vergiet met olijfolie besprenkelen, ff omhusselen, in een platte ovenschaal/-bak storten. Zorgen dat ze allemaal een beetje vrij liggen.
In de oven, en afhankelijk van de gewenste bruinheid/krokantheid nog een 15-30 minuten rondom bruinen.
Eventueel halverwege ff omschudden.

Niet te bruin, want dat schijnt ook weer ongezond te zijn...
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/acrylamide.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 14-04-2024 11:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:14
Ik ben op zoek naar een pastamachine.
Nu komt er toevallig een pastamachine te koop in de Lidl over een paar dagen. Iemand ervaring met deze? De prijs is zeer scherp, maar ik vrees goedkoop = duurkoop

https://www.lidl.be/l/nl/...4-23-04/view/flyer/page/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:36:
Heel even met de stamper erop. Of in de pan goed schudden. Dat er veel losse korrel op komt en het velletje wat gebroken is. Dat helpt ooit goed.

En veel geduld hoelang heb je ze in de oven gehad op welke temperatuur?
Goede tip maar dan zijn het wmb geen hele aardappeltjes meer. Als je de boel breekt (anders komt er geen zetmeel meer uit)

Ik vind krokante hele kriel ook altijd tricky, de temperatuur aan het einde opvoeren helpt. Lang genoeg af laten koelen/uitdampen ook.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
ehtweak schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:19:
[...]

Er zullen ongetwijfeld meerdere krokante wegen zijn die naar het knisperende krieltjes Rome leiden. ;)
Maar mijn methode werkt thuis prima.

Ik kook de krieltjes (of andere nieuwe aardappels met dunne schil; zoals nu zijn er nieuwe Nicola's) in flink gezouten water met een bos rozemarijn uit de tuin, in de pan.

Net niet gaar laten koken. Dus, afhankelijk van de grootte van de gebruikte aardappel zoiets van 10-15 minuten).
Ondertussen is de hete lucht oven al op standje 220o graden gezet. En later wat terugschroeven qua temperatuur. Het gaat er om dat de schil meteen dichtschroeit.
De aardappels in het vergiet met olijfolie besprenkelen, ff omhusselen, in een platte ovenschaal/-bak storten. Zorgen dat ze allemaal een beetje vrij liggen.
In de oven, en afhankelijk van de gewenste bruinheid/krokantheid nog een 15-30 minuten rondom bruinen.
Eventueel halverwege ff omschudden.

Niet te bruin, want dat schijnt ook weer ongezond te zijn...
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/acrylamide.aspx
De schil dichtschroeien lijkt me contraintuitief, ook als je net daarvoor gegaard hebt. Waar blijft immers de stoom? Ik ga dit eens proberen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Vertor schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:56:
Ik ben op zoek naar een pastamachine.
Nu komt er toevallig een pastamachine te koop in de Lidl over een paar dagen. Iemand ervaring met deze? De prijs is zeer scherp, maar ik vrees goedkoop = duurkoop

https://www.lidl.be/l/nl/...4-23-04/view/flyer/page/1
Voor dat bedrag kun je het prima proberen. Ikzelf ben altijd wel tevreden over de keuken apparatuur van Lidl.
Zelf laatst een snijmachine gekocht voor een paar tientjes; dat ding heeft al mijn verwachtingen in positieve zin overtroffen.

In het ergste geval valt de pastamachine tegen, met die informatie kun je dan een volgende (duurdere) machine selecteren.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Boudewijn schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:06:
[...]

De schil dichtschroeien lijkt me contraintuitief, ook als je net daarvoor gegaard hebt. Waar blijft immers de stoom? Ik ga dit eens proberen, ben benieuwd.
Er stond toch ook bij: ;)

En wat kan ik nog meer zeggen... bij ons thuis werkt dit gewoon. :9

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Vertor Het enige wat er wat fragiel uitziet is het uiteinde van de draaihendel, maar dat kan meevallen.
Ik zou het wel durven te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Matis schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:08:
[...]

Voor dat bedrag kun je het prima proberen. Ikzelf ben altijd wel tevreden over de keuken apparatuur van Lidl.
Zelf laatst een snijmachine gekocht voor een paar tientjes; dat ding heeft al mijn verwachtingen in positieve zin overtroffen.

In het ergste geval valt de pastamachine tegen, met die informatie kun je dan een volgende (duurdere) machine selecteren.
voor 12€ kan het moeilijk een kwalitatief goed apparaat zijn. Is het überhaupt metaal?
Ik ben er cynisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
ehtweak schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:27:
[...]

Er stond toch ook bij: ;)

En wat kan ik nog meer zeggen... bij ons thuis werkt dit gewoon. :9
Daarom ga ik eens proberen . Ik gaar altijd veel korter, maar weer langer vtv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:22
Dennis1812 schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:57:
Bakken in ganzenvet is ook erg lekker.
Dit dus. Je gebruikt altijd te weinig vet(stof).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Stufferdt schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:40:
[...]

Dit dus. Je gebruikt altijd te weinig vet(stof).
Ik eet niet vaak gebakken aardappels, maar als ik dat doe dan gaat er zo 100gram boter of meer in de pan (en dat is voor twee personen), het is nog net niet frituren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Boudewijn schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:28:
[...]
voor 12€ kan het moeilijk een kwalitatief goed apparaat zijn. Is het überhaupt metaal?
Ik ben er cynisch over.
hmmm, deze lijkt deels RVS te zijn en deels Alu en kunststof (ik dat dat het hendeltje kunstof is).
https://www.lidl.be/l/nl/.../product/100373638/page/1

@Vetor Dan lijkt deze beter (maar ook hendeltje van kunststof) https://www.lidl.nl/p/masterpro-pastamachine/p100373472

Alu is niet het beste materiaal voor in de keuken naar mijn ervaring (lastiger schoon te maken, oxide gevoelig en zwak en niet inert met voedsel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:14
franssie schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:48:
[...]

hmmm, deze lijkt deels RVS te zijn en deels Alu en kunststof (ik dat dat het hendeltje kunstof is).
https://www.lidl.be/l/nl/.../product/100373638/page/1

@Vetor Dan lijkt deze beter (maar ook hendeltje van kunststof) https://www.lidl.nl/p/masterpro-pastamachine/p100373472

Alu is niet het beste materiaal voor in de keuken naar mijn ervaring (lastiger schoon te maken, oxide gevoelig en zwak en niet inert met voedsel).
Die variant bestaat niet in België. Ik bekijk over een paar dagen wel wat de kwaliteit is.

[ Voor 5% gewijzigd door Vertor op 14-04-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Beetje afhankelijk ook hoe vaak je hem gaat gebruiken denk ik.
Meeste Lidl spul is echt dikke prima, kijk naar heel Parkside.
Maar zodra je het intensief gaat gebruiken ga je toch wat functies missen of is de kwaliteit wat minder dan een A merk.

Maar de gemiddelde gebruiker heeft er genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 22:26
Leute, ben al een tijd op zoek baar een hakmolen, wat is ontaard in een zoektocht naar een foodprocessor. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil het apparaat vooral gaan gebruiken voor het maken van smoothies, hakken van groente in kleine blokjes, of snijden in plakjes, noten hakken en deeg kneden. Veel apparaten kwam ik tegen waaronder de volgende:
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

https://www.kitchenaid.nl...sor-17l-5kfp0719-matzwart

https://www.bol.com/nl/nl...8w_0_16.19.ProductPageUrl

Voorkeur gaat uit naar de ninjafood, maar dat is puur op gevoel. Mijn vraag is eigenlijk; is er een merk binnen deze prijsklasse die beter of slehter is dan een ander en wat rechtvaardigt de prijsverschillen enz? Ik zie het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Van die 3 merken heeft KitchenAid zich veruit het beste bewezen en ook de beste aftersales.

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Neem wellicht ook Kenwood in je overweging.
Ook een merk dat zich goed bewezen heeft en goede spullen aflevert.

Ninja is een vrij nieuw merk dat ineens erg populair is geworden. Op meerdere fronten. Van airfryer tot ijsmaker tot processors.
Ik weet alleen niet hoe de aftersales zal zijn indien benodigd. Of verkrijgbaarheid van losse onderdelen.
Dat zit bij KitchenAid of Kenwood ofzo per definitie goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@wolterious zoek je niet gewoon een Magimix?

Kenwood etc zijn andere apparaten, meer deeg gericht dan hakken en snijden, dat is echt de hoek van Magimix. (Ik heb beide, Magimix en Kenwood en gebruik ze nooit voor eenzelfde doel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Je zou nog bij Magimix kunnen kijken... Zelf ook meerdere apparaten in gebruik. :) https://www.magimix.nl/nl/29-foodprocessor-assortiment

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:05
Wilde het net zeggen, kijk eens bij Magimix doet alles wat je wilt.
Alleen wel een andere prijsklasse...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Ik heb de 4200XL. Super apparaat, erg blij mee. Had hiervoor een goedkopere (maar nog steeds vrij prijzig) Philips.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Bedankt allen voor jullie input. De magimix is inderdaad een super apparaat, echter is dit toch wel boven budget. Mijn zoektocht begon bij een staafmixer, toen hakmolen en eindigt bin een foodprocessor. 200 leek me toch echt wel de max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Heeft marktplaats niets? Of is dat geen optie?

[ Voor 31% gewijzigd door aerofreak op 14-04-2024 21:52 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

wolterious schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:45:
Bedankt allen voor jullie input. De magimix is inderdaad een super apparaat, echter is dit toch wel boven budget. Mijn zoektocht begon bij een staafmixer, toen hakmolen en eindigt bin een foodprocessor. 200 leek me toch echt wel de max.
Begin dan met de staafmixer met opzet hakmolen. Staafmixers hebben altijd nut, ik ga voor een soep niet mijn maximix uit de kast halen, dat doe ik alleen voor grote hoeveelheden snijwerk bij een partij. Vormaal gebruiken wij de staafmixer voor mixen, messen voor snijden op de plank en de Benriner Mandoline Slicer voor het snijden van dingen die fijn moeten (snijvast handschoentje van Ali oid is wel aan te raden).

Kook je voor weken vooruit dan is een maximix goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
aerofreak schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:47:
Heeft marktplaats niets? Of is dat geen optie?
Jazeker wel, ga ik in de gaten houden. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 14:23
Ik heb zelf deze (iig een variant er van)

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

En het is echt een top ding. Zeer compleet, goede prijs en veel functies.

Door de goede ervaringen met deze ook van hun de dubbele Airfryer gekocht en ook die werkt super naar behoren voor een prima prijs.

En nu wil ik hun ijsmachine halen voor de zomer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:21
Misschien is deze aanbieding iets voor je?

https://nl.pepper.com/aan...enmachine-mum58259-309130

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Maar zoek je nu een 'food processor' of een multifunctionele keukenmachine? Want er zit wel een verschil tussen. Sowieso is een staafmixer heel anders dan een food processor of een blender. (al lopen de termen in de markt nogal door elkaar)

Soep pureren kan ook met een food processor of staafmixer, maar met een blender weet je écht zeker dat je alle stukken te pakken krijgt. Iets snipperen met een blender maakt weer soep dus heb je liever je food processor. Emulgeren of plakkerige zooi blenden gaat wel weer erg lekker met een staafmixer. Deeg heb je het liefst in een kom.
En echt blokjes snijden (brunoise) doe je met een mes met de hand. :P

Wat zijn je overwegingen tot nu toe geweest? Misschien kunnen we dan met je meedenken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Gonadan schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:48:
[...]

Maar zoek je nu een 'food processor' of een multifunctionele keukenmachine? Want er zit wel een verschil tussen. Sowieso is een staafmixer heel anders dan een food processor of een blender. (al lopen de termen in de markt nogal door elkaar)

Soep pureren kan ook met een food processor of staafmixer, maar met een blender weet je écht zeker dat je alle stukken te pakken krijgt. Iets snipperen met een blender maakt weer soep dus heb je liever je food processor. Emulgeren of plakkerige zooi blenden gaat wel weer erg lekker met een staafmixer. Deeg heb je het liefst in een kom.
En echt blokjes snijden (brunoise) doe je met een mes met de hand. :P

Wat zijn je overwegingen tot nu toe geweest? Misschien kunnen we dan met je meedenken. :)
Ik heb een staafmixer, van de Lidl. Ooit eens in een opwelling in de kar gegooid. Soep pureren doet dat ding wel, maar bij te lang mixen begint ie te stinken. Dus ik zat te denken aan een nieuwe en dan ook direct maar een goede. Ooit had ik een staafmixer waar ik zo'n hakmolen op kon bevestigen, dat was ook vaak ideaal, maar die ging ook stuk.
In mijn zoektocht kwam ik van de staafmixer al snel uit bij een hakmolen. Omdat ik daarmee ook makkelijk bijvoorbeeld noten kan malen en deeg kan kneden voor oa pizza's. En toen dacht ik; misschien moet ik maar eens fatsoenlijk gaan uitpluizen wat er op de markt is, zodat ik een goed en degelijk apparaat koop 'voor het leven' met veel functies. Wel zo duurzaam. Want ik maak ook best vaak chimichurrie waarbij ik een half uur lang peterselie aan het snijden ben. wortel julienne snijden, radijs in plakjes voor in de pokebowl. Ik heb een moestuin waaruit ik elk jaar veel oa courgette-en pastinaaksoep maak. En smoothies dus met regelmaat.
Hopelijk heb ik zo wat meer duiding gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Van het weekend zelf Nutella gemaakt.
https://cookingforpeanuts.com/healthy-nutella-recipe/#recipe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0vurQ4cJ8rdxQFuwAJqC2rP30I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/laApqZSO1S7mSKbcJ64Pz6TO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbBRfp4Foaq563bhwrufTg0gmCo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qU8NQIFFoBEw0QbR7i9GOsI0.jpg?f=fotoalbum_tile

Vond het roosteren en ontvellen best een werkje. volgende x ga ik voorgeroosterde hazelnoten proberen.
Leuk om te doen en oh zo lekker. :9

Potje rechts is: https://myquietkitchen.com/oil-free-vegan-aquafaba-mayo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

walterworld schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:44:
Van het weekend zelf Nutella gemaakt.
https://cookingforpeanuts.com/healthy-nutella-recipe/#recipe
[Afbeelding][Afbeelding]

Vond het roosteren en ontvellen best een werkje. volgende x ga ik voorgeroosterde hazelnoten proberen.
Leuk om te doen en oh zo lekker. :9

Potje rechts is: https://myquietkitchen.com/oil-free-vegan-aquafaba-mayo
Heb je een airfryer? Roostert best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
franssie schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:01:
[...]

Heb je een airfryer? Roostert best ok.
Geen Airfryer, vraag me of of dat allemaal past, waarschijnlijk liggen ze dan op elkaar.

Het roosteren zelf was geen probleem, in de oven voor 10 min en klaar. Het ontvellen was wel een werkje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Stofzuiger onder een afgietzeef en flink husselen. :)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Raymond P schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:21:
Stofzuiger onder een afgietzeef en flink husselen. :)
Dat is precies was ik de 2e ronde heb gedaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

walterworld schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:14:
[...]

Geen Airfryer, vraag me of of dat allemaal past, waarschijnlijk liggen ze dan op elkaar.

Het roosteren zelf was geen probleem, in de oven voor 10 min en klaar. Het ontvellen was wel een werkje.
Dan in batches (doe ik maar inderdaad geen pot nutella gemaakt ooit, ik koop per ongeluk wel eens ongebrande noten bij de LIDL en die gaan dan de airfryer in).
Ontvellen, ruwe handschoentjes aan en pellen (ik gebruik mijn snijvaste ali handschoentjes daar wel eens voor, denk dat een keukenhandschoen ook wel werkt, als het maat niet te glad is).
En nu klink ik heiliger dan ik ben, ik zou ook voorgespelde kopen als ik ze dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Laatst online: 15-09 03:12
Kan iemand mij verduidelijking aan dit recept geven?
Ik heb het al gemaakt en gegeten (geen groot succes).
In plaatst van queso fresco heb ik paneer gebruikt. Deze kort gekookt.

1) Hoeveel ml/l moet er aan kippenbouillion. Er staat 2 14, 5 Ounces. Is dit (14,5 Ounces) 1680 ml? Lijkt mij het meest logische. Maar er staat 214,5.

2) Hoeveel is 1 15 ounce zwarte bonen. 15 ounce is al 425 gram.

Dan de bereidingswijze. Voor Masa Harina maismeel heb ik "Pan Voorgekookt wit maismeel" gebruikt.

3)
Voor dumplings, combineer in een middelgrote kom masa harina, 1/2 kopje warm water, 2 el. van de olie, en 1/4 theelepel. van het zout. Roer queso fresco en koriander.

Moeten dumpings niet gevuld worden? Want zoals ik het lees eet je een brok deeg naar binnen. Zonder met iets erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Dumplings moeten niet per se gevuld zijn. Denk aan bijvoorbeeld 'Semmelknödel, dat zijn (flinke) deegballen, gemaakt van oud brood met melk en ei en wat kruiden. Of Gnocchi zijn in principe ook gewoon kleine dumplings.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:16
@noud ik denk dat het 2,25 en 1,20 x moet zijn. En ja is gewoon een deegbal met wat kaas erdoor. Kijk maar goed naar de foto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterworld
In navolging van mijn eerdere olijfolie vragen. Van de week bij Sligro geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRCcv8MIp_wPoZhwS4fxzMY87kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z32kfFG2B1zEWsqnhZlJpBuf.jpg?f=fotoalbum_large
En daar dit 5 liter blik opgepikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GbA25notlZjsajMXa0k8tiYgZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5xs27xws9UnWarJNOnZzsFV.jpg?f=fotoalbum_large
Heb wat stickers afgedrukt om op deze action flessen te plakken als cadeautje.
Geen donkere kleur fles, wel deels bedekt door een rvs laagje en tuitje aan de bovenkant is open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Om nog even bij de olijfolieflesjes te blijven...
Ik had altijd ook zo'n doorzichtig exemplaar met metalen tuutje in de keuken, op het werkblad staan.

Nu dan toch maar eentje gekocht in een lichtdichte uitvoering.
Wel wat aan de dure kant (vind ik zelf), maar ik vond het een schatje.
Staat lekker stevig en is redelijk zwaar en stabiel van zichzelf:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53662647866_8ce235087a_c.jpg
OilBottle1 by Erik Haak, on Flickr
geglazuurd aardewerk, Made in Germany, met RVS schenktuit, 2 tientjes via amazon

En daarom maar ff gefotografeerd voor het olijfboompje in onze rotstuin. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 18-04-2024 20:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Mooie kruik! Maareh 20 Euro?

[ Voor 64% gewijzigd door Raymond P op 19-04-2024 09:57 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik weet 't, ik weet 't. :|
Maar er zijn er ook die rustig nogmaals het dubbele voor datzelfde flesje vragen.

En nu had ik 'm, inclusief afsluitbaar schenktuitje, voor 2 tientjes in huis.
Als je 1 flesje bestelt bij flessenland, dan komen er nog verzendkosten bij. Dus al met al maakte het niet zo veel verschil meer...

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 98 ... 113 Laatste