Ik heb nog genoeg homemade in de vriezer. Heb het echt nooit, zelfs niet als student, uit een potje gegeten.
Met een keukenmachine is het echt in seconden klaar.
Paasdiner is goed gelukt samen met de Kamado Joe.
Voorgerecht hadden we keftedes, Griekse gehaktballetjes in tomatensaus met brood erbij met zelfgemaakte aioli, kruidenboter en tzatziki deze gang is volledig in de oven bereid door ruimte tekort anders op de bbq.
Hoofdgerecht was souvlaki, Kofta, flatbread, komkommersalade, gegrilde wortels en wat friet
Met uiteraard wederom tzatziki en zelfgemaakte knoflooksaus. Op basis van Yofresh, beetje mayo yoghurt combi. 1 tot 2 tenen knoflook erin. Peper en zeezout en wat fijn gehakte of geknipte bieslook en klaar.
Souvlaki stukken kip had ik iets groter mogen houden. Nu liepen sommige stukjes tegen droog aan. Bij grotere stukken was dat denk ik beter.
Kofta was perfect gelukt, gleed alleen megasnel van de spies af. Even iets verzinnen hoe ik hem beter vast kan zetten. Tijdens grillen was er 1 zn spies al kwijt zelfs.
RVS spiezen, iemand tips om dit te voorkomen? Zijn gisteren al gespietst en tot grillen in de koelkast bewaard.
Enkel het flatbread is in een koekenpan gemaakt. De rest op de Kamado Joe. Behalve logischerwijs sausen en salade
Toetje was vienneta ijstaart (tja.. 2 voor 2 euro voor die grote.. daar kan ik niet meer tegenop koken. En mijn energielevel was toch al best laag door diverse medische omstandigheden waardoor ik al blij ben dat ik het heb volgehouden)
Wel nog een lekkere warme vanille saus bij geserveerd en vers geklopte slagroom.
Geen BBQ bij gebruikt
En natuurlijk (decaf-) of normale cappuccino bij het toetje of de gewenste wijze waarop het uit het volautomaat stroomt
Geen BBQ bij gebruikt. Al wil ik ooit nog eens zelf koffiebonen gaan roosteren.
Ik ben erg slecht in fotos. Maar heb wel iets
[
Voor 32% gewijzigd door
Dennis1812 op 01-04-2024 23:00
]
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.