Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 113 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
franssie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 18:49:
[...]

Altijd een +1 voor oesters.

Bavette SV, ben benieuwd, ik doe die meestal reverse sear (eerst oven 140c op 40 min oid afhankelijk gewicht) en dan afschroeien.
Dus ik ben benieuwd hoe die bavette (rollade of plat?) gaat worden. Tijd en Temp worden natuurlijk altijd gewaardeerd ook al is dit niet het Sous-Vide topic.
Voor mijn gevoel wordt het net wat malser en dat waarderen de meiden hier wel. Zit er nu drie uur in (op 49 graden). En zodadelijk even snel afgrillen en dan moet ie goed te doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
franssie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 18:49:
[...]

Altijd een +1 voor oesters.

Bavette SV, ben benieuwd, ik doe die meestal reverse sear (eerst oven 140c op 40 min oid afhankelijk gewicht) en dan afschroeien.
Dus ik ben benieuwd hoe die bavette (rollade of plat?) gaat worden. Tijd en Temp worden natuurlijk altijd gewaardeerd ook al is dit niet het Sous-Vide topic.
Doe het trouwens sowieso sous vide omdat ik teveel dingen tegelijk moet doen anders. Kan m'n hoofd niet aan.

Verder nog een torentje met erwtenpuree en wortelpuree (jaja, kids). En wat aardappelblokjes uit de oven. En een honingtijmsaus. Die laatste zou je eerder doen bij varken/kip/whatever, maar ons gezin houdt ervan bij alles...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dacht ik iets bijzonders te hebben voor kerst.
Deze was een beetje over de datum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lsGlJzdhO8yF_G8e8ZcLJ7g-AI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1bLae4NHQIF6sBVbdHmVlvd.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik dacht dat met lang genoeg garen 'ie wel mals zou worden.
Helaas; viel wat tegen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 26-12-2023 21:20 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30

Dennis1812

Amateur prutser

ehtweak schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:20:
Dacht ik iets bijzonders te hebben voor kerst.
Deze was een beetje over de datum:

[Afbeelding]

Maar ik dacht dat met lang genoeg garen 'ie wel mals zou worden.
Helaas; viel wat tegen. :+
Staat geen eens een datum op. Had op zijn minst iets van een jaartal rond de dino verwacht.

Maar alsnog: sous vide lang genoeg maakt het wel mals.

Ze waren wel de tijd ver vooruit. Met de euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis1812 op 26-12-2023 22:34 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is dit een fotosoepje of een echt heel raar pakket met een stuk plastic erin?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:38
Reclame van Bosch. Afaik hebben die wel een Delorean staan maar maakt Denso de flux capacitors.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Grappig, ik kende het plaatje nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:20
Nox schreef op zondag 24 december 2023 @ 00:37:
[...]
De pan in, m'n rvs pan bij de gastheer en dame op gas gezet, dat was een bad move want veel te heet. (god wat is inductie prachtig, dan zet je hem op standje 6 of 7 en heb je er geen omkijken meer naar).
[...]
Andersom kan het anders ook. Ben zelf gas gewend, maar maakte op eerste kerstdag het voorgerecht bij een gastheer met inductie.
Uiteindelijk is het goed gelukt en was het erg lekker, Ajo blanco met een coquille en een bitterbal van Iberico varken en gerookte paprika, gegarneerd met lupine scheuten.

Maar ik dacht, die coquilles moet ik even goed aanzetten, dus inductie op 9 en de pan even op laten warmen. Klontje boter er in en direct gaat het rook alarm gaat en pas na 5 minuten luchten weer uit.

(helaas nadat de lucht geklaard was en poging twee wel goed ging geen foto gemaakt van het eindresultaat, want was qua opmaak misschien wel het mooiste bordje dat ik ooit gemaakt heb, ook met dank aan de borden van de gastheer die er perfect bij paste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:06

Nox

Noxiuz

Lapa schreef op woensdag 27 december 2023 @ 01:04:
[...]

Andersom kan het anders ook. Ben zelf gas gewend, maar maakte op eerste kerstdag het voorgerecht bij een gastheer met inductie.
Uiteindelijk is het goed gelukt en was het erg lekker, Ajo blanco met een coquille en een bitterbal van Iberico varken en gerookte paprika, gegarneerd met lupine scheuten.

Maar ik dacht, die coquilles moet ik even goed aanzetten, dus inductie op 9 en de pan even op laten warmen. Klontje boter er in en direct gaat het rook alarm gaat en pas na 5 minuten luchten weer uit.

(helaas nadat de lucht geklaard was en poging twee wel goed ging geen foto gemaakt van het eindresultaat, want was qua opmaak misschien wel het mooiste bordje dat ik ooit gemaakt heb, ook met dank aan de borden van de gastheer die er perfect bij paste)
Ja, gas gaat gewoon door met opwarmen. De keuken heb ik zelf vroeger in gekookt alleen toen nog met antibakpannen. Nu had ik een 28cm rvs meegenomen.

Inductie op 9 of boost gaat echt t*ringjantje hard. Pan opwarmen met 6 of 7 voor een paar minuten, dan vetstof erin. 9 gebruik ik alleen om water te koken of als de koekenpan op een kleiner pitje staat. Bij inductie kies je eigenlijk de temperatuur met die cijfertjes.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 13:03
Seitan steakje gemaakt. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiFXrAKX7ooML9V194PQTGbsSuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5d0LTCEfh3M0boDbt0m7BmEE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVjCJQg9Y08oPY84UM6VGpTAB9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcBfR00G4offvtUilueMmlG9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Is dat nou gewoon hamsterpasta? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:20
Foodprep is weer voorbij halverwege.

Groentenschotels vooral, alles 30m 200c in de oven knikkeren wanneer gewenst.

Ik ga nog wat Aziatisch spul maken, daar maak ik een simpele slobbersambal bij (sweet chili sauce, oelek en trassiepoeder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTgquO5GY1NMEoHfzz7bFC9CYZ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usYPj7kjE0ncIRaS2pIe6DhV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pRgVu-YDOsk8FOmLCUCK-y4SDc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72DOljO8dM1hHYYUvalWCJI8.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEltWI7Okw9z31fy5StXlYXUGnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhosvdE0CpaT8Eqx3couFHMW.jpg?f=fotoalbum_large

Bakjes met haricots, gochujang rijst met spekjes en niet op de foto drumsticks met m’n eigen saté recept

[ Voor 24% gewijzigd door 1nsane op 20-01-2024 19:40 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 21:23

fub

1nsane schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:14:
Foodprep is weer voorbij halverwege.
Eet je de hele week hetzelfde, kook je voor een weeshuis, of heb je een hele grote vriezer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
fub schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:52:
[...]

Eet je de hele week hetzelfde, kook je voor een weeshuis, of heb je een hele grote vriezer?
Ik heb 2 vriezers en 2 koelkasten. Het meeste van wat je hier ziet echter, gaat echter de koelkast nummer 2 in die in de schuur staat, die staat dusdanig koud dat in het vriesvakje ervan, spul rustig een maand goed blijft maar ook licht bevriest in het koeldeel. Die magnetonbakjes neem ik mee naar werk en deel ik met vrouwlief en de overige maaltijden in alu bakjes, dat zijn toch echt allerlei verschillende maaltijden :) Die voorraad is voor 1,5 tot 2 weken, afhankelijk van hoe druk we zijn, in feite is het gewoon gezond smakelijk voedsel voor als we allebei druk zijn zodat we enkel een combinatie van een bak groenten en een bak vlees 30m op 200c in de oven hoeven te knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat zou ik ook vaker moeten doen. Ik heb een slager die dat soort maaltijden maakt en die halen we dan nog wel eens op weg naar huis. Leuk om de lokale slager te sponsoren die ik graag behoud, maar met iets meer vooruit denken kan je natuurlijk prima je eigen favoriete maaltijden klaar hebben liggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 21:23

fub

1nsane schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:50:
Ik heb 2 vriezers en 2 koelkasten.
Lekker hoor, gewoon eten hebben dat je op elk gewenst moment klaar kunt maken! Ik ben een beetje jaloers, maar ik ben ook te lui om zo veel voor te bereiden. (Wij werken ook allebei vanuit huis, dus lunches hoeven we niet mee te nemen, dat scheelt ook.)

Alleen als ik iets 'bulk' kook (curry, stoof etc) maak ik ook voor een aantal keer en gaat dat in de vriezer. Dat zorgt er voor dat wij van te voren moeten beslissen dat we dat gaan eten (ik mik liever ontdooid spul in de magnetron dan bevroren spul) en dus minder flexibel daarin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterworld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gonadan schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:14:
Dat zou ik ook vaker moeten doen. Ik heb een slager die dat soort maaltijden maakt en die halen we dan nog wel eens op weg naar huis. Leuk om de lokale slager te sponsoren die ik graag behoud, maar met iets meer vooruit denken kan je natuurlijk prima je eigen favoriete maaltijden klaar hebben liggen.
Het scheelt enorm in de kosten.

Bijvoorbeeld die kant en klare bakjes die ik gemaakt heb (die dus alleen in de magnetron hoeven), qua ingredienten:

- Kilo kipdrumsticks 2,50 bij de Turkse slager
- 400gr rijst 1,60
- Lepel Gochujang 30ct?
- Gerookte spekreepjes 1,20
- Haricots 1,50
- Paar tenen knoflook enkele centen, ik koop bij de Turkse supermarkt voorgepelde tenen in een gigazak
- Scheutje manis, honing, wokolie en kruiden voor de kip marinade, tja, 30ct ofzo?

Totaalprijs: 7,50 ongeveer
Per maaltijd: 1,50 ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Gisteren de Magimix aan het werk gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnBjFjHv6ryw9lP_O9gIvFBvpcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D36zYt5mPFOdGMbuWigGUUoM.jpg?f=fotoalbum_large

Is uit onderstaande video.

Mayo heb ik gemaakt van het opgevangen aquafaba van de kikkererwten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
fub schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:27:
[...]

Lekker hoor, gewoon eten hebben dat je op elk gewenst moment klaar kunt maken! Ik ben een beetje jaloers, maar ik ben ook te lui om zo veel voor te bereiden. (Wij werken ook allebei vanuit huis, dus lunches hoeven we niet mee te nemen, dat scheelt ook.)

Alleen als ik iets 'bulk' kook (curry, stoof etc) maak ik ook voor een aantal keer en gaat dat in de vriezer. Dat zorgt er voor dat wij van te voren moeten beslissen dat we dat gaan eten (ik mik liever ontdooid spul in de magnetron dan bevroren spul) en dus minder flexibel daarin.
Precies en daar liep ik dus eerst ook tegenaan, daarom werkt die koelkast op koudste stand ook perfect want - het vriesvak, vriest ongeveer -10 denk ik en de koelkast zelf -2, wat net aan bevroren is maar ook binnen 2 tellen ontdooit of zo rechtstreeks de magnetron in. Zo kan ik dit soort spullen ook rustig enkele weken goed houden en is de drempel om het op te warmen niet zo hoog (precies wat jij dus ook hebt als het uit de diepvries op -24 moet komen).

Overigens doe ik dat af en toe ook wel rechtstreeks uit de diepvriezer, maar dan zit het in SV vacuumzakken kant en klaar en dat hoef ik dan alleen een kwartier in een pan heet water op het fornuis te gooien. Dat beperkt zich echter wel tot spul wat goed daar tegen kan (vlees, curry's en dat soort dingen), sommige dingen kunnen daar gewoon niet zo goed tegen zoals zachte groenten enz.

Spul in bakjes in de diepvries ben ik grotendeels al tijden mee gestopt. Het is inefficiënt gebruik van ruimte, je krijgt vriesbrand en met name dus opwarmen duurt dan veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

1nsane schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Het scheelt enorm in de kosten.

Bijvoorbeeld die kant en klare bakjes die ik gemaakt heb (die dus alleen in de magnetron hoeven), qua ingredienten:

- Kilo kipdrumsticks 2,50 bij de Turkse slager
- 400gr rijst 1,60
- Lepel Gochujang 30ct?
- Gerookte spekreepjes 1,20
- Haricots 1,50
- Paar tenen knoflook enkele centen, ik koop bij de Turkse supermarkt voorgepelde tenen in een gigazak
- Scheutje manis, honing, wokolie en kruiden voor de kip marinade, tja, 30ct ofzo?

Totaalprijs: 7,50 ongeveer
Per maaltijd: 1,50 ongeveer
Vergeet afschrijving, energie en uurloon niet. Het valt wel duurder uit dan dat. ;)

Wij hebben dat niet heel vaak, dus qua kosten is dat wel te overzien. Daarbij ben ik kritisch op herkomst bij producten en daar wordt het al snel duurder van. Maar uiteindelijk kies je toch vaak hetzelfde en als je het zelf maakt heb je écht in de hand wat je in de maaltijd gebruikt. Dus ik zou dat inderdaad vaker moeten doen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

1nsane schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:17:
[...]

Precies en daar liep ik dus eerst ook tegenaan, daarom werkt die koelkast op koudste stand ook perfect want - het vriesvak, vriest ongeveer -10 denk ik en de koelkast zelf -2, wat net aan bevroren is maar ook binnen 2 tellen ontdooit of zo rechtstreeks de magnetron in. Zo kan ik dit soort spullen ook rustig enkele weken goed houden en is de drempel om het op te warmen niet zo hoog (precies wat jij dus ook hebt als het uit de diepvries op -24 moet komen).

Overigens doe ik dat af en toe ook wel rechtstreeks uit de diepvriezer, maar dan zit het in SV vacuumzakken kant en klaar en dat hoef ik dan alleen een kwartier in een pan heet water op het fornuis te gooien. Dat beperkt zich echter wel tot spul wat goed daar tegen kan (vlees, curry's en dat soort dingen), sommige dingen kunnen daar gewoon niet zo goed tegen zoals zachte groenten enz.

Spul in bakjes in de diepvries ben ik grotendeels al tijden mee gestopt. Het is inefficiënt gebruik van ruimte, je krijgt vriesbrand en met name dus opwarmen duurt dan veel langer.
Inderdaad. Dan moet je er al aan denken om het een dag eerder alvast in de koelkast te zetten in de hoop dat het goed ontdooit zodat het daarna beter te verwarmen is. Ik verwarm het liefst in de oven en dan duurt het van bevroren af wel erg lang.

Enkele weken bewaren op koelkasttemperatuur (ook al is die laag) is niet echt aan te bevelen over het algemeen. Nu ben ik zelf ook niet snel bang voor wat bederf en eet dingen die anderen niet meer willen, maar als je het gaat hebben over meerdere weken dan zou je toch eigenlijk richting die -18 moeten zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Gonadan schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:24:
[...]

Inderdaad. Dan moet je er al aan denken om het een dag eerder alvast in de koelkast te zetten in de hoop dat het goed ontdooit zodat het daarna beter te verwarmen is. Ik verwarm het liefst in de oven en dan duurt het van bevroren af wel erg lang.

Enkele weken bewaren op koelkasttemperatuur (ook al is die laag) is niet echt aan te bevelen over het algemeen. Nu ben ik zelf ook niet snel bang voor wat bederf en eet dingen die anderen niet meer willen, maar als je het gaat hebben over meerdere weken dan zou je toch eigenlijk richting die -18 moeten zitten.
Ik had het iets specifieker moeten zeggen.

Het spul in het vriesvak durf ik tot 2 weken wel aan, in de koelkast op -2 hooguit een week maar zo splits ik het ook uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gonadan schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:17:
[...]

Vergeet afschrijving, energie en uurloon niet. Het valt wel duurder uit dan dat. ;)

Wij hebben dat niet heel vaak, dus qua kosten is dat wel te overzien. Daarbij ben ik kritisch op herkomst bij producten en daar wordt het al snel duurder van. Maar uiteindelijk kies je toch vaak hetzelfde en als je het zelf maakt heb je écht in de hand wat je in de maaltijd gebruikt. Dus ik zou dat inderdaad vaker moeten doen. :P
Dat is natuurlijk zo maar op een zaterdag (papadag want vrouw werkt dan), slaapt de kleine tussen pak em beet 2 en half 5 en da’s een mooi moment om dit soort bakjes te maken. Dus uurloon, tja. Wat ga ik dan anders doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

1nsane schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:49:
Dat is natuurlijk zo maar op een zaterdag (papadag want vrouw werkt dan), slaapt de kleine tussen pak em beet 2 en half 5 en da’s een mooi moment om dit soort bakjes te maken. Dus uurloon, tja. Wat ga ik dan anders doen :)
Dat is wel van belang inderdaad. Als je het een leuke hobbymatige tijdsbesteding vindt is het wel wat anders dan wanneer het een 'moetje' is waar je tijd voor vrij moet maken ten kosten van andere dingen. Ik kom nu al tijd tekort dus dat zou ruimte maken worden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik wil eens aan de gang met kippensoep. Vond in een kookboek (de Wannee;)) een leuk recept; Cock-a-leekie.

De slager had helaas geen soepkip maar wel een gewone braadkip.

Stap 1 is de kip in stukken snijden. Kan ik hiervoor deze methode aanhouden.

En ik kan het best toch alles gebruiken voor de bouillon? En ook de huid?

Als de kip gaar is moet ik het vlees van het bot halen. Kan ik ook de huid gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:58

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Deruxian schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:09:
Ik wil eens aan de gang met kippensoep. Vond in een kookboek (de Wannee;)) een leuk recept; Cock-a-leekie.

De slager had helaas geen soepkip maar wel een gewone braadkip.

Stap 1 is de kip in stukken snijden. Kan ik hiervoor deze methode aanhouden.

En ik kan het best toch alles gebruiken voor de bouillon? En ook de huid?

Als de kip gaar is moet ik het vlees van het bot halen. Kan ik ook de huid gebruiken?
Je kunt de huid gewoon mee laten sudderen voor wat meer smaak/vet maar is ook heerlijk om lekker krokant te bakken als "snack" of om een gerecht mee af te maken.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Laatst online: 21:20

aerofreak

Steve Jobs

Waarom de kip in stukken snijden? De kip kan ook in z'n geheel in het vocht om bouillon te maken. Hoef je daarna alleen maar het vlees er van af te plukken.
Huid zou ik er af halen zodat de soep niet te vet wordt. Om het niet weg te gooien kan je het bakken in de oven en als krokantje er bij serveren.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zie aan het begin in de mooie blauwe opmaak een aantal mooie links staan naar tips en trics etc. Nu besef ik mij dat ik hier mezelf aan het 'vekopen' ben, maar zou het mogelijk zien hier ook kookwaanzin.nl aan toe te voegen? Dit is een app welke ik met twee vrienden heb ontwikkeld (en nog steeds aan het ontwikkelen ben, want hij is nog lang niet klaar).

In deze app kun je je eigen kookgroep beginnen en samen recepten delen. Zo zou je bijvoorbeeld met mede tweakers of vrienden/familie een eigen kookboek kunnen beginnen en je recepten kunnen delen waarvan je weet dat ze goed in de groep zullen vallen.

De app is nog lang niet klaar, maar al wel functioneel in de basis. Het is een leuke manier om elkaars recepten eens te proberen en te perfectioneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
aerofreak schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:45:
Waarom de kip in stukken snijden? De kip kan ook in z'n geheel in het vocht om bouillon te maken. Hoef je daarna alleen maar het vlees er van af te plukken.
Huid zou ik er af halen zodat de soep niet te vet wordt. Om het niet weg te gooien kan je het bakken in de oven en als krokantje er bij serveren.
Smaak. De botten/kraakbeen/pezen een minuut of 20-30 in de oven (of pan) aanzetten geeft een diepere, geroosterde kip-smaak. Als je de kip heel kookt krijg je een vlakker smaakprofiel, ook lekker maar imo wel minder.
Je kunt dan ook makkelijker het vlees eerder eruit halen of later toevoegen (of enkel pocheren in de bouillon) om meer smaak en glucosamine uit de botten te trekken.
Kleinere stukken geeft ook meer oppervlakte waardoor alles net wat sneller gaat.

De huid render ik het vet uit, bak ik tot 'ie krokant is en dump ik (zonder vet) de bouillon in.
Het vet (schmaltz) bak je o.a. enorm lekkere aardappelen in, zonde om weg te gooien.

- knip -

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik gebruik nog maar zelden 'gewone' kip voor een bouillon. Ik vind de smaak dan toch redelijk neutraal. Iets te neutraal.

Om de zoveel weken heeft de poelier vaak wat wild-karkas voor me. Hert, moeflon, e.d. En die krijg ik vaak voor niks of een paar euro mee.
Vanochtend ook weer. Hij had een paar flinke stukken herten poot voor me achtergehouden. En aangezien 'ie z'n eigen bijl al een paar keer beschadigd had op het doorhakken van de poten, doe ik dat nu zelf dan maar.
Ik krijg vaak zulke lange stukken mee; die passen dan niet meer in de pan.

Dus ff op het hakblok buiten in de tuin: 8)
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53490666124_9058519627_c.jpg
Deer02 by Erik Haak, on Flickr

En chop-chop in kleinere stukken:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53490513588_aa666bd727_c.jpg
Deer01 by Erik Haak, on Flickr

Die hele schaal vol, die je ziet, kreeg ik voor 2 euro mee! :)

Samen met allerlei groenteafsnijdels en kruiden uit de tuin. Eventjes aanzetten in de olijfolie, water erop, aan de kook brengen en een paar uur geduld hebben. 8)
​Na het trekken van de bouillon kun je er ook nog goed draadjesvlees afhalen. Echt wild & biologisch.

En dan een prima bouillon voor van alles. (risotto, soep, sausjes, e.d.)

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 27-01-2024 13:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Laatst online: 21:20

aerofreak

Steve Jobs

Raymond P schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:26:
[...]

Smaak. De botten/kraakbeen/pezen een minuut of 20-30 in de oven (of pan) aanzetten geeft een diepere, geroosterde kip-smaak. Als je de kip heel kookt krijg je een vlakker smaakprofiel, ook lekker maar imo wel minder.
Je kunt dan ook makkelijker het vlees eerder eruit halen of later toevoegen (of enkel pocheren in de bouillon) om meer smaak en glucosamine uit de botten te trekken.
Kleinere stukken geeft ook meer oppervlakte waardoor alles net wat sneller gaat.

De huid render ik het vet uit, bak ik tot 'ie krokant is en dump ik (zonder vet) de bouillon in.
Het vet (schmaltz) bak je o.a. enorm lekkere aardappelen in, zonde om weg te gooien.
@Deruxian had het niet over roosteren, vandaar dat ik dan een gemakkelijke manier aanraadt

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Och je vroeg waarom.
In de gelinkte video worden enkel de resten gebruikt voor de bouillon. Nu weet 'ie ook waarom.

De hele kip een soeppan in vind ik niet direct makkelijker (wel gemakkelijker).

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Gisteren Springrolls gemaakt, op saus op basis van boerenk en palm -kool stam. Het is nog geen spring.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aau4y3QTJUqIkhd-99jHb_LK5XM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B0rRDe2M0sEERaydpuIE0yWn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJHyuQSWrINtaAM9DUrpG3I7XmI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioJY5DOPzcv548Cw2JJk3H29.jpg?f=fotoalbum_tile

Een frisse saus met lichte rozemarijn smaak. :9 Zie onderstaand recept.
https://healthyslowcooking.com/kale-stem-creamy-sauce/

's Avonds was ik lazy ;) . Moet zeggen dat dit merk in vergelijking met andere kant en klare maaltijden nog best clean is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UzdxA5qD-q1GcZwo1__vUuzEd4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcWhOw5xewVF15dmUPWO2qhe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1Lm9Oxajx0YXK3dJvDU80hrN5U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ui5TvJaHPsVUrFCMorElMjzy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7t3uW78uB1v7KmsXc-TrAuOKbt4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9w5nhFakcQLCaYunUPdm31O.jpg?f=fotoalbum_tile

Heb er Chili door heen gedaan voor wat extra pit en bruine bonen, 1 zo;n zak is niet vullend genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:50
Gebruiken jullie voor opslag en misé en place van die ronde plastic restaurant bakjes? Ik wil eigenlijk een stapel hebben, voor allerlei toepassingen. Spul invriezen, in de koelkast (van beleg tot fruit), handig tijdens 't koken, gewoon lekker multifunctioneel. Wel BPA vrij spul natuurlijk.
Iemand tips waar dit te halen?

Ik heb ook een zakje van Stasher, en die is mega fijn, maar man wat een geld. Eerst kijken hoe lang die goed blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Zebby Welke bedoel je exact?
Die hoge 'dunne' kunnen kapot vriezen en stapelen ruk, niet ideaal.

Ik heb een stapel porseleinen schaaltjes en een stapel RVS serveerschalen om mee te werken. Als het de diepvries in gaat gebruik ik PP kilobakken.
Die zijn broos als ze koud zijn maar scheuren (hier) niet.

De meeste Surinaamse en Aziatische toko's hebben ze ook wel liggen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die rechthoekige zijn toch meer voor eenmalig gebruik?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Die ronde niet dan? ;)
Ze gaan hier de vaatwasser in, tenzij ze in de vriezer zijn geweest.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wisselend denk ik, maar voor herhaaldelijk gebruik zou ik persoonlijk niet van dit soort bakjes halen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
De PP gastronormbakken zijn van hetzelfde materiaal (enkel dikker) en doen hetzelfde, tenzij je de diepvries-geschikte versie koopt maar die heb je ook in kilobakken variant.
Een goedkoper bakje gebruik je een keer (of 3) en is makkelijker te vervangen als er een scheurtje in komt, krassen krijgt of gaat verkleuren.
Zolang ze magnetrongeschikt zijn kunnen ze iig ook in de vaatwasser.

Maar het is mij niet helemaal duidelijk of @Zebby die bedoelde of de maaltijdbakken (omdat gastronorm normaliter niet rond is).
Een alternatief is meer van hetzelfde tenzij je naar siliconen gaat kijken. Maar siliconen neemt geur op. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Raymond P schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:03:
@Zebby Welke bedoel je exact?
Die hoge 'dunne' kunnen kapot vriezen en stapelen ruk, niet ideaal.

Ik heb een stapel porseleinen schaaltjes en een stapel RVS serveerschalen om mee te werken. Als het de diepvries in gaat gebruik ik PP kilobakken.
Die zijn broos als ze koud zijn maar scheuren (hier) niet.

De meeste Surinaamse en Aziatische toko's hebben ze ook wel liggen.
Zoiets ja, bakjes die goed stapelen en enigszins herbruikbaar zijn (vaatwasser/vriezer). Die duurdere bakjes gaan ook etensresten in zitten na paar keer, dus zoek iets dat ik met iets minder pijn dan gewoon kan weggooien en de volgende pakken.
Ik gebruik ook RVS schalen voor de mise, maar soms is kleiner fijn (kruiden/specerijen). Dank voor wat tips en sites alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvk

bvk

Ik gebruik voor het maken van mise en place gewoon RVS kommen van divers formaat. En als bewaarbakken (ook voor in de vriezer) gewoon spul wat ik in de loop der tijd gekocht heb bij de Blokker of bij supermarkt acties. Ik herken het probleem dat die bewaarbakken steeds roder worden vanwege tomaat, paprika etc. in de gerechten maar dat is simpel te voorkomen door de bakken even in te smeren met wat neutrale olie alvorens de gerechten er in te doen. Zo blijven de bakken mooi schoon zonder dat er kleurstoffen aan hechten en kun je er jaren mee doen ;)

Wegwerpbakjes vind ik echt zonde en onnodig, ook voor het milieu....

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Maar even wat anders: jaren geleden kwam ik een lamscurry gerecht tegen uit de Kashmir regio van Jamie Oliver. Jogan Rosh geheten en het was heerlijk!

Nu wilde ik dit weer eens maken maar was de link naar het recept kwijt.... Dus zoeken maar weer naar Jogan Rosh en dan kom je dus heel veel varianten tegen met wel/geen tomaat, wel/geen ui, knoflook etc. het gebruik van yoghurt en ook de specerijen mix en bereidingswijze varieert, er is er geeneen hetzelfde en niet wat ik zocht.

Verder gezocht en gevonden op de site van Dekamarkt!

Ondertussen staat het lamsvlees in de marinade en ga ik morgen maar weer eens een (hopelijk) heerlijke curry maken :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33
Zebby schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:31:
Gebruiken jullie voor opslag en misé en place van die ronde plastic restaurant bakjes? Ik wil eigenlijk een stapel hebben, voor allerlei toepassingen. Spul invriezen, in de koelkast (van beleg tot fruit), handig tijdens 't koken, gewoon lekker multifunctioneel. Wel BPA vrij spul natuurlijk.
Iemand tips waar dit te halen?
Makro of Sligro?

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
bvk schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:38:
Ik gebruik voor het maken van mise en place gewoon RVS kommen van divers formaat. En als bewaarbakken (ook voor in de vriezer) gewoon spul wat ik in de loop der tijd gekocht heb bij de Blokker of bij supermarkt acties. Ik herken het probleem dat die bewaarbakken steeds roder worden vanwege tomaat, paprika etc. in de gerechten maar dat is simpel te voorkomen door de bakken even in te smeren met wat neutrale olie alvorens de gerechten er in te doen. Zo blijven de bakken mooi schoon zonder dat er kleurstoffen aan hechten en kun je er jaren mee doen ;)

Tja, vandaar dat ik die Stasher zakjes zo top vindt, maar er is ook een grens. Het vervelende aan al die bakjes is dat ik maar een heel klein kastje heb voor opslag, en ze zijn allemaal anders, dus dat past voor geen meter. Flikker ik alsnog alles weg om nieuw neer te zetten in de hoop dat die niet te veel warpen of verkleuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

bvk schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:38:
Volledig mee eens. Vind het eenmalig gebruik van poetspapier, folie en vacuümzakken al erg genoeg en probeer ik ook te beperken.

Het liefst gebruik ik gastronormbakken van rvs en als het niet-reactief en/of luchtdicht moet zijn polypropeen van Araven. De meeste horecagroothandels hebben die in hun assortiment, maar ook online zijn ze goed te vinden. Maar die van rvs zou ik niet snel online kopen omdat de kwaliteit wisselend is en deksels niet altijd uitwisselbaar.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
8088 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:40:
[...]

Volledig mee eens. Vind het eenmalig gebruik van poetspapier, folie en vacuümzakken al erg genoeg en probeer ik ook te beperken.

Het liefst gebruik ik gastronormbakken van rvs en als het niet-reactief en/of luchtdicht moet zijn polypropeen van Araven. De meeste horecagroothandels hebben die in hun assortiment, maar ook online zijn ze goed te vinden. Maar die van rvs zou ik niet snel online kopen omdat de kwaliteit wisselend is en deksels niet altijd uitwisselbaar.
same. Ik heb RVS gastro's van de ha os en de amazing oriental. Kosten vrij weinig, nemen geen kleur of geur op, en kunnen in de vawa. Topspul. 10€ per bakje max.
Heb diverse maten, meeste zonder deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Voor mijn mise en place voorbereiding gebruik ik voornamelijk glazen schalen, bakjes en ook veel porselein/aardewerk.
Voor het snijafval wel altijd RVS schaaltjes en kommetjes van allerlei herkomst (denk aan Xenos, IKEA etc).
Zo hou ik de stromen ook uit elkaar.

Voor kruiden heb ik heel kleine pyrex achtige kommetjes van een mm of 40 in doorsnede, nog geen cm hoog.

Voor bewaren en invriezen, en sous vide, plastic.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
RVS GN bakken gaat hier (net als porselein) PVC folie overheen als het de koelkast in gaat, soms inclusief dekseltje. Met de beperkte capaciteit die ik hier heb is er anders te vaak te veel smaakoverdracht.
Voor de diepvries is dat ongeschikt. :)

@franssie Zijn dat toevallig ook de supermarkt creme brulee bakjes voor de kruiden? :P

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Raymond P nee, echt heel klein. Zal als ik er aan denk morgen een foto van maken, echt 40 mm = 4 cm breed max. Ideaal voor (droge) kruiden, gist etc.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:34:
@Raymond P nee, echt heel klein. Zal als ik er aan denk morgen een foto van maken, echt 40 mm = 4 cm breed max. Ideaal voor (droge) kruiden, gist etc.
ik gebruik daarvoor theezakhouders van de ah.

Zoiets als dit maar dan zonder de ribbeltjes:

https://www.vikingdirect....parant-96-stuks-p-1174727

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:20
ehtweak schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:41:
Ik gebruik nog maar zelden 'gewone' kip voor een bouillon. Ik vind de smaak dan toch redelijk neutraal. Iets te neutraal.

Om de zoveel weken heeft de poelier vaak wat wild-karkas voor me. Hert, moeflon, e.d. En die krijg ik vaak voor niks of een paar euro mee.
[...]
Een wildbouillon of fond is natuurlijk super, maar het is wel echt iets anders dan een kippenbouillon. Beide hebben hun plek in de keuken en je kan ze als je het mij vraagt lang niet altijd voor elkaar inwisselen in een recept. Wild- en runderbouillon zitten dan al een stuk dichter bij elkaar.

Ben overigens wel jaloers dat je die bak voor 2 euro mee krijgt. Ik betaal tegenwoordig de hoofdprijs als ik karkas wil halen bij de slager of poelier. Een jaar of 10 geleden was het misschien 2 euro per kilo, nu eerder 10 euro. Waarschijnlijk omdat het weer populairder geworden is om je eigen bouillon te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Lapa schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:43:
[...]

Ben overigens wel jaloers dat je die bak voor 2 euro mee krijgt. Ik betaal tegenwoordig de hoofdprijs als ik karkas wil halen bij de slager of poelier. Een jaar of 10 geleden was het misschien 2 euro per kilo, nu eerder 10 euro. Waarschijnlijk omdat het weer populairder geworden is om je eigen bouillon te trekken.
Pardon? Karkas is eigenlijk het overblijfsel, het 'afval'.
En daar durven ze nog 10 euro/kg voor te vragen?!

Ook bij de turkse slager betaal ik minder dan 5 euro/kg voor (runder)botten.

note to self: ff opletten dat onze slager en poelier hier niet meelezen. Ze mochten eens een idee krijgen...

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 04-02-2024 16:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Raymond P schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:54:
De PP gastronormbakken zijn van hetzelfde materiaal (enkel dikker) en doen hetzelfde, tenzij je de diepvries-geschikte versie koopt maar die heb je ook in kilobakken variant.
Een goedkoper bakje gebruik je een keer (of 3) en is makkelijker te vervangen als er een scheurtje in komt, krassen krijgt of gaat verkleuren.
Zolang ze magnetrongeschikt zijn kunnen ze iig ook in de vaatwasser.

Maar het is mij niet helemaal duidelijk of @Zebby die bedoelde of de maaltijdbakken (omdat gastronorm normaliter niet rond is).
Een alternatief is meer van hetzelfde tenzij je naar siliconen gaat kijken. Maar siliconen neemt geur op. :)
Ah die ronde leken op het oog anders maar ik koop dat spul nooit dus dat weet jij vast beter dan ik. :P

Voor wegwerp heb ik vaak zakjes en het herbruikbare weet ik niet eens waar het vandaan komt. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ehtweak schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:10:
[...]

Pardon? Karkas is eigenlijk het overblijfsel, het 'afval'.
En daar durven ze nog 10 euro/kg voor te vragen?!

Ook bij de turkse slager betaal ik minder dan 5 euro/kg voor (runder)botten.

note to self: ff opletten dat onze slager en poelier hier niet meelezen. Ze mochten eens een idee krijgen...
Afval? Het kan gewoon gebruikt worden dus is zeker geen afval. Jij hebt mazzel dat jouw slager er blijkbaar geen handel van kan maken en er vanaf moet want er zijn er genoeg die dat wel kunnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Boudewijn schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:31:
[...]

ik gebruik daarvoor theezakhouders van de ah.

Zoiets als dit maar dan zonder de ribbeltjes:

https://www.vikingdirect....parant-96-stuks-p-1174727
Die zijn 99% hetzelfde als die Duralex versie van mij. Echt ideaal, stapelbaar, licht en groot genoeg voor meerdere grammen kruiden en de meeste sojasaus etc past er ook wel in (als er meer in moet werkt ik ook niet meer gram nauwkeurig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@ehtweak +/- 10 eur/kg is wat je betaalt voor (runder) mergpijp bij een supermarkt. Voor kippen karkassen wordt ook gerust 4/kg gevraagd.

Mijn slager heeft overschot en ik krijg rund en kalf gratis mee, een ander zal wellicht iets moeten betalen.
Een paar weken geleden probeerde hij mij de kop van een lammetje aan te smeren enkel om m'n vriendin te stangen, sommigen doen nog (ouderwets) aan klantrelaties. :)

@Boudewijn Heb je toevallig een linkje naar ah ofzo? Ben niet thuis in de theewereld en kan ze niet vinden.
Ik wil ook best die 96 bestellen maar dan moet ik ff wachten totdat de nachten in de woonkamer wat behaaglijker zijn.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hema had leuke van Nijntje, die gebruik ik voor kleine hoeveelheden. Moet ook wel want mijn precisie weegschaal zit snel aan de limiet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@Raymond P
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Al liggen ze bij de Blokker ook. Daar heb ik ze ooit meegenomen. Appie zou ik de XL proberen. De standaard heeft het sowieso niet.
Online kan ik ze 123 niet vinden.

Elke Blokker, marskramer, xenos, action of Hema moet het wel lukken. Of een servies winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Merci, die zijn (beiden) wel groter dan die 35ml. Maar met die link kom ik vast verder. :)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Raymond P schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:41:
@ehtweak +/- 10 eur/kg is wat je betaalt voor (runder) mergpijp bij een supermarkt. Voor kippen karkassen wordt ook gerust 4/kg gevraagd.

Mijn slager heeft overschot en ik krijg rund en kalf gratis mee, een ander zal wellicht iets moeten betalen.
Een paar weken geleden probeerde hij mij de kop van een lammetje aan te smeren enkel om m'n vriendin te stangen, sommigen doen nog (ouderwets) aan klantrelaties. :)

@Boudewijn Heb je toevallig een linkje naar ah ofzo? Ben niet thuis in de theewereld en kan ze niet vinden.
Ik wil ook best die 96 bestellen maar dan moet ik ff wachten totdat de nachten in de woonkamer wat behaaglijker zijn.
Ze liggen bij de ah xl hier in het schap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.eissensfse.nl...jPGTWcTBR-bRoCpiQQAvD_BwE

Hoe je hier een halve liter in stopt vraag ik mij af. Maar wel doorsnede 4cm

@Boudewijn appie kan best kloppen. Mijn vrouw zegt net dat wij ze daar ook vandaan hebben
XL Eindhoven Limburglaan in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De AH XL durf ik nog wel in. De rest moet ik outsourcen. :+

Maar als ik het goed begrijp is het dus: Duralex Lys 2620C, o.a. te koop bij Blokker voor 4 euro per 4.

Stapelbaar dus ga ik weer wat ruimte mee winnen, ideaal!

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane

4 euro de kilo voor kippenkarkassen? Van de poelier dan zeker? Ik ga zelf naar de Turkse slager en die hebben regelmatig aanbiedingen voor allerlei kipdelen, dijenfilets 4,50 per kilo, drumsticks 3,50 de kilo en bouten laatst 2,75 per kilo en het is heel goed spul. Kan me niet voorstellen dat karkassen daar veel meer dan 1,50eu de kilo zouden doen maar ik ga er morgen weer heen dus zal het eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het verschilt gewoon heel erg, je kunt dat niet zomaar vergelijken. De één komt er niet van af en is al blij als iemand het afvoert zodat hij er zelf niets mee hoeft te doen, de ander heeft er vraag naar en kan er geld voor vragen. Om bij zoiets blind te gaan roepen dat bepaalde prijzen raar

Wel lekker als dat ook nog ouderwets werkt. Maar dat zal dan een wat kleinschaligere (dorps?)slager zijn vermoed ik? Die van mij is daar minder van, ik heb daar wel vaker inhoudelijk mee staan ouwehoeren maar die krijgt zoveel van die figuren over de vloer dat het weinig extra brengt. Ik vraag me ook af vanaf wel punt hij op locatie te werk gaat qua uitbenen en of er daadwerkelijk nog hele karkassen naar binnen gereden worden. Zou dat eens moeten vragen.
Het is ook een beetje een slager-nieuwe-stijl geworden wat behoorlijk wat voordelen heeft, maar wellicht ook wat meer afstand tot de kern kan creëren. Qua prijzen is het niet altijd lollig, dat weet ik wel. :+

Die prijzen moet ik overigens nog eens over in gesprek, van sommige producten vind ik het namelijk zo bizar hoog dat ik mij afvraag wat de redenatie erachter is. Simpelweg 'wat de gek ervoor geeft' of denkt hij het op een andere manier te kunnen verantwoorden.
Het is dan wel zogenaamd duurzaam en zo met een keurmerk, maar dat is me toch een ondoorzichtig woud van keurmerken, regeltjes, oprechte initiatieven en marketinggeneuzl dat het als consument bijna niet meer te achter halen is of het nu daadwerkelijk goed is of niet. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@1nsane Yep. De prijsverschillen zijn groot.
En hier in de regio is de kip bijna altijd van Veldhoven of Clazing, dus weinig variatie in kwaliteit (enkel versheid).
Je lokale Turk zal waarschijnlijk geen rugdelen hebben liggen.

@Gonadan De Turk hier valt onder een kleinere keten.
Kalfjes en lammetjes komen heel binnen, rund gevacumeerd in grote technische delen.
De Hollander (stadse kilo-knaller) doet pakweg hetzelfde maar heeft ook (hele) varken. Daar is het wel handig als ik vooruit bestel anders grijp ik veel mis, vooral als de machines al afgespoten zijn.

Fwiw ik ben geen social butterfly, enige wat ik 'anders' doe is dat ik vaker gewoon koop wat ze kwijt willen ipv wat ik graag wil hebben.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:00

Garyu

WW

Het geld moet ergens verdiend worden he. En supermarkten verdienen meestal maar marginaal aan vlees, daarmee wordt publiek getrokken. Het verschil in prijs zit dan ergens anders in de keten, inclusief de veehouderij.. daar hoef ik niet zo nodig aan mee te doen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Op varkensvlees wordt (een beetje) toegelegd. De rest, vooral kip, wordt behoorlijke winst op gemaakt.
De kostprijs voor 1kg beter leven 1* kip ligt onder de 2 euro, de boer krijgt een paar procentjes, de verwerker ook en in de supermarkt ligt het voor 6 tot 15 euro per kg.

Het varkensvlees uit de supermarkt vind ik overigens écht smakeloos. Zo'n half-iberico import graangevoerd biggetje smaakt zelfs beter.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het nadeel is dat die sterren alleen in de supermarkt leven maar dat veel andere aanbieders daar niet mee werken en daarmee moeilijk te vergelijken zijn.

Het rundvlees wat ik haal komt uit Nederland, is gevoerd met lokaal geproduceerd voer, geen rare medische fratsen en wel de wei in. Maar dus niet biologisch en geen sterren. Korte keten en duurzaam zou je denken, eventueel qua welzijn ook redelijk, maar of dat ook echt zo is onder aan de streep, zeg het maar.
Feit is wel dat het een stuk smaakvoller is, kwalitatief ook gewoon echt beter, maar ook wel een heel stuk duurder. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gonadan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:28:
Het nadeel is dat die sterren alleen in de supermarkt leven maar dat veel andere aanbieders daar niet mee werken en daarmee moeilijk te vergelijken zijn.

Het rundvlees wat ik haal komt uit Nederland, is gevoerd met lokaal geproduceerd voer, geen rare medische fratsen en wel de wei in. Maar dus niet biologisch en geen sterren. Korte keten en duurzaam zou je denken, eventueel qua welzijn ook redelijk, maar of dat ook echt zo is onder aan de streep, zeg het maar.
Feit is wel dat het een stuk smaakvoller is, kwalitatief ook gewoon echt beter, maar ook wel een heel stuk duurder. :/
Precies, het is gewoon lastig oordelen. Ik beoordeel wat ik koop op kwaliteit en daarbij staat de Turkse super waar ik kom (grote en ook mooie winkel, niet zo'n goor hol wat je nog wel eens ziet) wel een flink stuk boven supermarktvlees.

Vooral de kip is veel minder waterig, is dus minder door allerlei koelcycli geweest enz. en dus geen water en spetterballet in de keuken.

@Garyu Ik snap wat je zegt maar een ketensupermarkt heeft een stuk meer overhead. Daar staat tegenover dat ze ook groter (en dus goedkoper) in kunnen kopen maar het betekent niet per definitie dat vlees van een Turkse slager een slecht leven heeft gehad of slecht is. De keten is volgens mij gewoon korter en het vlees ziet dus minder tussenstations. Neem bijvoorbeeld de absentie van gevacumeerde/gesealde bakjes. Het vlees komt er in kratten rechtstreeks van de leverancier binnen in het geval van de kip, zo de vitrine in en in plastic zakken als je het koopt.

Voor wat betreft marge, op met name kipproducten zit nog behoorlijk veel marge bij een ketensuper. Voor het vlees waar dat minder is, compenseren ze dat met AGF wat bizar veel over de kop gaat daar (dat haal ik dus ook bij de Turk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Natuurlijk is in de supermarkt de keten langer / de overhead groter. Maar tegelijk is ook de druk op de prijzen enorm en daardoor ook de druk op de efficientie en daardoor lage marges. Maar goed, ik ben uiteindelijk tot de keus gekomen dat ik gewoon geen vlees meer koop, dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Met name de slachterijen die echt om de zoveel maanden erg slecht in het nieuws komen, en het gezeul met beesten door heel Europa doen mij ook wel eens twijfelen. De kleine slachterijen zijn bijna allemaal verdwenen door regelgeving zodat er nu centraal, efficiënt geslacht kan worden door de laagst betaalde werknemers die ze maar in de EU kunnen vinden. Ik kan hier aan lokale dubbeldoel koe komen, maar dat is dan weer zo vers ingevroren dat het nog niet goed bestorven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En dan heb je het ook alleen nog maar over een koe die gewoon nog even drie maanden extra mag rondlopen en daar wordt een positief verhaal van gedraaid. De bedoeling zal vast goed zijn maar het voelt niet wereldschokkend, mede daarom heb ik twijfels over keurmerk van diezelfde figuren (KDR).

Het punt is wel dat bij veel maaltijden met lekker eten ook wel een stukje vlees past, dus geheel uitbannen wil ik het nog niet. Wel heb ik geprobeerd bij bepaalde maaltijden een alternatief te gebruiken, maar dat is niet altijd een groot succes.
Nangka als stoofvlees is bijvoorbeeld best oké, maar er zit dan toch een bijsmaakje in en je mist gewoon iets.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nangka (Jack Fuit) is inderdaad best te doen. En met oesterzwam kan ik best een redelijke shoarma maken (reepjes, olie, kruiden en aan het einde van het bakken wat bloem erop voor de textuur). De Italiaanse ken Indiase keuken hebben veel goede recepten zonder vlees gelukkig, Maar ik kon er niet echt een week mee koken (beperking van mijzelf). Vriendin is 5 jaar pescotariër geweest, en dat vond ik al een hele opgave om toch gevarieerd afwisselend te blijven eten. En het meeste vlees dat bejaagd mag worden in NL is ook niet echt consumptievlees (en ja ik vond Bambi traumatiserend als klein kind maar daar ben ik overheen gegroeid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die g hoort er wel in hoor. ;)

Ik zie ook vaak knolselderij gebruikt worden om shoarma o.i.d. van te maken. Dat schijnt ook best goed te kunnen maar heb dat zelf nog niet geprobeerd. Heb je daar al wel eens mee gespeeld?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nee geen ervaring, ben sowieso wel een grote fan van knolselderij (heerlijk in de stamppot) dus zal eens proberen.

En +g, die was inderdaad weggevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Helemaal vleesloos lukt hier niet. Minder wel.
Vanavond een simpele pastinaak-creme soep met een handje pancetta en een mooie desembol.

Spaar ik ook weer een beetje eco-punten voor m'n plasticverbruik. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hier vandaag linsen-groente-balletjes met groenteschotel van spinazie/gedroogde-kerstomaat/zoete aardappel. Restjes van gisteren opeten :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtINZ-4wA4pI7wny1wqPuGbf8jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtE7OsGjHBDlaJacZqFsYoGA.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag heerlijke gado gado klaargemaakt. Het klaarmaken stelt weinig spannends voor, maar lekker is het wel.... :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Raymond P schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:55:
Helemaal vleesloos lukt hier niet. Minder wel.
Vanavond een simpele pastinaak-creme soep met een handje pancetta en een mooie desembol.

Spaar ik ook weer een beetje eco-punten voor m'n plasticverbruik. :+
Vanavond toevallig wel met orzo, paddestoelen, kaas en nog wat meuk. Even simpele snelle hap. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Paddenstoelen maken een hoop goed. :)

- knip -

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:17
Ik hoop met mijn eerste post in dit topic dat baksels hier ook welkom zijn.. (verder ben ik meer een koker dan een taartenbakker)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAFIjlldBl_boQ5afPmRpvx9Nxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0ihiB8kCfr8aFKGgvHs30rJ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is me toch een geniaal appeltaart recept.. Knapperig deeg (ook de bodem), laagje amandelspijs erbij en vandaag voor de derde keer op rij perfect gelukt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@El Caballero Lekker eten is lekker eten toch? Dus wees welkom!
Ik ga zo je recept bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ziet er prima uit ja! Morgen t filmpje even goed kijken.

Wij hadden een kip rollade, rode kool en wat airfryer aardappels vanavond
Simpel doch effectief.

De bankrekening heeft gesproken en aangegeven dat we echt even de kast en vriezer leeg moeten eten.
Dus morgen ragout met pasteitjes en broodjes met smeersels zoals zeezout boter enzo.
Alles uit de vriezer. Zal er niet minder om smaken.

Misschien dat ik nog een soepje vooraf erbij doe. (Dan uit de weck ipv vries. Staat dus ook al wel klaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

El Caballero schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:07:
Ik hoop met mijn eerste post in dit topic dat baksels hier ook welkom zijn.. (verder ben ik meer een koker dan een taartenbakker)

[Afbeelding]

Dit is me toch een geniaal appeltaart recept.. Knapperig deeg (ook de bodem), laagje amandelspijs erbij en vandaag voor de derde keer op rij perfect gelukt!

[YouTube: De lekkerste appeltaart | LeukeRecepten.nl]
Ziet er goed uit. Wel apart, met walnoten en amandelspijs en eierkoeken en custard in deeg en vulling, dat is wmb niet 'naar grootmoeder's recept', hoe aanwezig is dat vervolgens qua smaak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat de vriezer leeg moet, dat ken ik, dat verhaal. :)

Wij zijn ook druk bezig de vriezer leeg te krijgen. En niet meer te vullen.
Want er komt een nieuwe vriezer aan. Oh nee, wacht ff, een compleet nieuwe keuken!

Na 25 jaar (!) dagelijks en trouw gebruik is het tijd voor een nieuwe keuken. M.a.w. in de voorjaarsvakantie zit ik zonder keuken. Moet ik wel IN de keuken werken; maar dan wordt het meer hakken, breken, monteren, etc. 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
@Garyu De amandelspijs proef je zeer zeker, maar wat mij betreft een lekkere toevoeging. Daarnaast zorgt deze laag ervoor dat er geen vocht naar de bodem lekt waardoor deze knapperig wordt. In plaats van custard (niet in de voorraadkast) heb ik maizena gebruikt. Dat is neutraal van smaak. Ook de eierkoek en walnoot (en pecannoot) vallen niet enorm op qua smaak. De eierkoek zit erin om wat vocht op te nemen, de nootjes voor een kleine crunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Custard heeft wel behoorlijk wat smaak, dat zal een ander effect geven dan maïzena.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hebben jullie de recente aflevering van de KvW gezien over olijfolie?

De fabeltjes, de bizarre prijsstelling in de nederlandse supermarkten en de consumenten die zich (wederom) laten bedotten. :(

https://kro-ncrv.nl/progr...gemaakt-van-rotte-olijven

Zucht... Het is eigenlijk triest om te constateren hoe weinig inhoudelijke kennis er blijkbaar (?) is bij de gemiddelde consument. En hoe de grote supermarkten en de producenten van dit soort bagger(!) producten er wel bij varen. :-(

Lampenolie raffineren, alle smaak, geur, kleur verwijderen, paar procent 'echte' olijfolie er bij. En voila; de consument betaalt wel! 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 07-02-2024 17:55 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
@ehtweak dank je wel voor het mededelen. Was weer een vermakelijke aflevering, en ik ben blij dat ik die rommel zelf nog nooit in huis gehaald heb. En na het zien van deze aflevering gaat dat zeker ook nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

El-Vder schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:25:
@ehtweak dank je wel voor het mededelen. Was weer een vermakelijke aflevering, en ik ben blij dat ik die rommel zelf nog nooit in huis gehaald heb. En na het zien van deze aflevering gaat dat zeker ook nooit gebeuren.
Waar haal jij je olijfolie vandaan als ik vragen mag?

Ik heb laatst bij rotilio toen ik Italiaanse tomaten haalde een fles meegenomen. Echt wat een geur komt daar alleen al vanaf. Veel meer dan elke fles ooit van de Appie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

[b]Dennis1812 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:46:

Veel meer dan elke fles ooit van de Appie.
Bedoel je dan de huismerk olie van de supermarkt zelf of gewoon alles wat er in het schap staat? Bertoli of Carbonell komen er bij mij ook niet in en al helemaal niet "mild of 'classico"....

Maar de Monini Gran Fruttato uit het Jumbo schap is IMHO helemaal prima en gebruik ik al jaren En ja, ook om te stoven of even kort te bakken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door bvk op 07-02-2024 21:48 . Reden: link toegevoegd ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

bvk schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:24:
[...]

Bedoel je dan de huismerk olie van de supermarkt zelf of gewoon alles wat er in het schap staat? Bertoli of Carbonell komen er bij mij ook niet in en al helemaal niet "mild of 'classico"....

Maar de Monini Gran Fruttato uit het Jumbo schap is IMHO helemaal prima en gebruik ik al jaren En ja, ook om te stoven of even kort te bakken ;)
Ik moet mij schamen in een hoekje. Ik weet het.
Maar ik heb voorheen veel deze gebruikt;
AH Olijfolie traditioneel #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi58055

Nu dus die goede fles uit Italië.
En tegenwoordig veel ghee of ganzenvet of arachideolie.
Beetje afhankelijk per gerecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
Dennis1812 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:46:
[...]

Waar haal jij je olijfolie vandaan als ik vragen mag?

Ik heb laatst bij rotilio toen ik Italiaanse tomaten haalde een fles meegenomen. Echt wat een geur komt daar alleen al vanaf. Veel meer dan elke fles ooit van de Appie.
Meestal bij deze de Sligro, maar laatste paar keer ook bij de super en altijd extra vierge. Carapelli en Iliada zijn dan de merken die ik bij de super meeneem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Ik ben wel redelijk fan van Valderrama. Heb meestal ook wel 3-4 varianten thuis staan (donker afgesloten). Je kunt deze bij de Hanos kopen, of bij de Bijenkorf met een "approved by Jonnie boer"-label. Je kunt raden wat goedkoper is :). Prijs is iets van 20E/liter ex BTW. Ik heb meestal staan:

- Picudo goed voor monteren van sauzen ed, vrij neutraal. Gemaakt van de Picual olijf.
- Hojiblanca: Grassig, met wat notige noten ( :P ) , kruidig.
- Cornicabra: Wat floraler, combineert erg lekker met tomaat.
- Arbequina: Vol en notig.

Eerlijk gezegd gebruik ik de bovenste het minst.

Ik denk dat het goed smaakt, maar wellicht heb ik mijn hele leve kleffe troep gehad en ga ik heel goed op deze iets beter smakende placebo. Gaea was vroeger ook lekker, lang niet meer gehad.

[ Voor 31% gewijzigd door Boudewijn op 07-02-2024 23:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
Garyu schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:52:
[...]

Dan kan je die soep in 2024 ook nog eten...
Checks out :-) net een zak soep uit 2020 op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
1nsane schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:02:
[...]

Checks out :-) net een zak soep uit 2020 op
Lol goed onthouden.

Het was leuk je gekend te hebben ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
bvk schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:24:
[...]

Daar heb ik ook 3 flessen van staan, prima spul. Voor het zwaardere bak en braadwerk, haal ik olie bij de Turk en ja, dat is slechts deels olijf maar die zijn er in elk geval eerlijk over. Ik haal daar trouwens ook zonnebloemolie. 1,09 eu in de aanbieding de liter…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlam12
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 07:07
ehtweak schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:53:
Hebben jullie de recente aflevering van de KvW gezien over olijfolie?

De fabeltjes, de bizarre prijsstelling in de nederlandse supermarkten en de consumenten die zich (wederom) laten bedotten. :(

https://kro-ncrv.nl/progr...gemaakt-van-rotte-olijven

Zucht... Het is eigenlijk triest om te constateren hoe weinig inhoudelijke kennis er blijkbaar (?) is bij de gemiddelde consument. En hoe de grote supermarkten en de producenten van dit soort bagger(!) producten er wel bij varen. :-(

Lampenolie raffineren, alle smaak, geur, kleur verwijderen, paar procent 'echte' olijfolie er bij. En voila; de consument betaalt wel! 8)7
hetzelfde geld voor het gebruik van vegetarische olie, welke geextraheerd worden met veelal hexaan en verschillende vergelijkbare stappen om het hexaan te verwijderen en de onzuivere gecreeërde stoffen te verwijderen. Dit gebeurt op eenzelfde manier als in de link die jij stuurt.

zoals te zien is in de onderstaande afbeelding. Je zou kunnen stellen, dat de gerafineerde olien als vegetarische oliën en margarine, in hetzelfde straatje vallen als de milde olijfolie.
Hoe vegetarisch is olie welke geextraheerd dient te worden uit zaden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29hXUSnfPrSQKO6Z1e5fB6WeMpU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EJDGnNYAeljPeaE5GMV67tUw.png?f=fotoalbum_large

bron https://www.researchgate....flower-oil_fig2_347697835

[ Voor 9% gewijzigd door vlam12 op 08-02-2024 23:13 . Reden: bron ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Dikke pan kippensoep weer eens, niet op de foto, soep weer terug in de pan met verse groentjes :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHeeZU_-sXLg7rJPQX4Nl3zPYNQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwxPiRvzGGeMKjfER8pl62sz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDWucMoKquB4MknmKvhYoO8rXCA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GkZ3enH8jT6uWrWMluCpjOU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ledLRCL7dhv55aEbfUTip4rUhTY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hs9rRVzvIkxVMSUmEdIG6959.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as-Kvu-oEOhewtAglOHXJuxXy6s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOkI05FQJ8cr7nSxF5W692ry.jpg?f=fotoalbum_tile

Pagina: 1 ... 94 ... 113 Laatste