Raymond P schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:53:
M'n airfryer is een veredelde paddenstoelen gaar/droog machine.
Roeien met de riemen die je hebt... Petje af voor degenen waarvoor dit dagelijkse dingen zijn en een oplossing proberen te creëren.
Bij mij gaan zulke momenten altijd gepaard met slechte zelfzorg (lees: niet eten).
Ik gebruik thuis eigenlijk vrijwel nooit een airfryer, we hebben er wel eentje maar die gebruikt m'n vrouw als ze trek heeft in friet/patat. Er zijn mensen die daar hele kippen en whatnot in gooien, dat gaat bij mij in één van de 3 ovens die ik heb. Soms knal ik er van die voorgegaarde chicken tenders in die dan op een broodje gaan maar daar houdt het wel mee op.
Maargoed, het is "all about perspective".
Op m'n werk hebben we een magnetron. En ik heb er een grote soeppan staan. Soms neem ik dus m'n Anova mee om spullen SV op te warmen of garen.
Alles waar bakluchten vanaf kunnen komen, is denk ik no-go. Dus geen tosti-ijzer, grillplaat, oven, vetvijver enzovoorts.
De cateraar heeft wel een keuken ter beschikking maar, die kan ik niet gebruiken en wat daar uit komt, is mediocre en vooral veel te duur (vooral in de wetenschap dat m'n werkgever hun personeel betaalt en ze dus alleen de kosten voor de ingrediënten hebben). Kleine omelet? 4 euro, broodje kipburger? (bolletje met zo'n cornflake schijf) 4 euro, sausjes krijg je erbij, aankleding hebben ze inmiddels niet meer..
Facilitair wil ze graag wieberen maarja, aanbesteed, nog een contract voor 2 jaar..
Kortom, beperkte mogelijkheden. Dat maakt het dan juist weer uitdagend om te kijken wat er wél kan.
Ik heb bijvoorbeeld (ik ben een keer in de 2 weken de teamchef en regel dan lekker eten), al meerdere heerlijke gerechten op tafel gezet voor het team. Van Roti Kip Massala tot surinaamse broodjes tot zelfs een keer succesvol broodjes steak, daar heb ik toen entrecote heel heet voor aangezet met een Savelbergruit en goed dichtgeschroeid dus en daarna SV op kantoor afgemaakt. Mijn "blauwe ballen" zijn sowieso een hit maarja, die warm ik dan ook gewoon SV op.
Adjust non olet, plerumque...