Vraag topics niet op opgelost

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Sinds de invoering van de 'vraag' topics, komen er een hoop topics voorbij die vraagtopics horen te zijn maar het niet zijn. De poster kan dit niet meer veranderen, maar kan een moderator dit wel? Ik meld deze topics altijd via een TR.

Verder kom ik ook een hoop vraag topics tegen, die opgelost zijn, maar waar geen antwoord is gemarkeerd. Ik vraag dan aan de TS of ze een oplossing markeren, maar in veel gevallen gebeurd dit niet. Ik meld deze topics altijd via een TR, maar helaas lijkt hier niet veel mee gedaan te worden.

Mijn concrete vraag:
- Is het de bedoeling om beide 'problemen' te melden via een TR?
- Kan een moderator een niet-vraag topic veranderen in een vraag topic?
- Is het de bedoeling om aan een TS te vragen om een antwoord te markeren?

Voorbeelden van topics:
Asus T100 na update geen youtube en audio meer
HDD niet vind baar bij windows
Probleem met gehoor OPO
Onbruikbare Asus T200ta
1 pc kan niet lid worden van thuisgroep
Kopen via Amazon - vraagje
Video drivers voor laptop werken niet??

Ik hoor het graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

rens-br schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:47:
- Is het de bedoeling om beide 'problemen' te melden via een TR?
Imho, ja; Hoe beter onderscheid gemaakt wordt tussen vragen en discussies en hoe beter het juiste antwoord wordt aangegeven hoe... beter :+
- Kan een moderator een niet-vraag topic veranderen in een vraag topic?
:Y
Zie bijvoorbeeld Gropah in "ps3 controller op windows 10?"
- Is het de bedoeling om aan een TS te vragen om een antwoord te markeren?
Lastig. Ik vind wel dat het gestimuleerd moet worden om een antwoord te markeren, maar om daar mensen direct om te vragen...

Soort-van-offtopic::
Overigens is mijn ervaring dat veel 'vraag'topics eigenlijk geen letterlijke vraag zijn, maar een probleem. Is het derhalve niet beter het 'probleem en oplossing' te noemen in plaats van 'vraag en antwoord'? Voorkomt wellicht ook wat n00b-vraagdumptopics.
Wat ik ook merk is dat sommige subfora, zoals DAA eigenlijk maar één soort topic bevatten, namelijk aankoopadvies. Is het daar dan ook niet wenselijk maar één type topic (discussie of vraag) toe te laten?

[ Voor 27% gewijzigd door Migrator op 09-03-2016 09:58 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mods kunnen inderdaad achteraf het topictype aanpassen. Sprekend voor mezelf wordt een TR gewaardeerd.

Als mede-bezoeker structureel aan topicstarters vragen het beste antwoord aan te duiden: liever niet, daar zijn wij mod-volk voor. (Die overigens zonodig ook de oplossing kunnen duiden, maar beter als de TS zelf het doet).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!
Migrator schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:55:
[...]
Soort-van-offtopic::
Overigens is mijn ervaring dat veel 'vraag'topics eigenlijk geen letterlijke vraag zijn, maar een probleem. Is het derhalve niet beter het 'probleem en oplossing' te noemen in plaats van 'vraag en antwoord'? Voorkomt wellicht ook wat n00b-vraagdumptopics.
Wat ik ook merk is dat sommige subfora, zoals DAA eigenlijk maar één soort topic bevatten, namelijk aankoopadvies. Is het daar dan ook niet wenselijk maar één type topic (discussie of vraag) toe te laten?
Redelijk offtopic. Maar wel erg goede punten! Vraagtopics, met maar één vraag zonder probleem is ook niet echt gewenst geloof ik. De Vraag-topics zijn daarmee inderdaad ook meer probleem topics.
F_J_K schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:56:
Mods kunnen inderdaad achteraf het topictype aanpassen. Sprekend voor mezelf wordt een TR gewaardeerd.
Goed om te weten. Zal ik dat in ieder geval blijven doen.
Als mede-bezoeker structureel aan topicstarters vragen het beste antwoord aan te duiden: liever niet, daar zijn wij mod-volk voor. (Die overigens zo nodig ook de oplossing kunnen duiden, maar beter als de TS zelf het doet).
Bedankt voor de verheldering. Ik zal dit dan in het vervolg niet meer vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als mede-bezoeker structureel aan topicstarters vragen het beste antwoord aan te duiden: liever niet, daar zijn wij mod-volk voor. (Die overigens zonodig ook de oplossing kunnen duiden, maar beter als de TS zelf het doet).
Daarop voortbordurend: eigenlijk moeten we een notificatie (DM/e-mail/whatevs) sturen als er meer dan X tijd niet gereageerd is in een vraagtopic ofzo en er nog geen antwoord gemarkeerd is ("je topic lijkt al X tijd inactief, je hebt nog geen antwoord gemarkeerd, mocht je vraag zijn beantwoord doe dat dan effe...").

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28
Ik heb ze op vraag gezet. De TS of een lokale mod moet het beste antwoord maar selecteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
zeef schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:15:
Ik heb ze op vraag gezet. De TS of een lokale mod moet het beste antwoord maar selecteren. ;)
Bedankt voor het veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar ingediende TR's vallen toch alleen op wanneer een topic nog niet weggezakt is? Is het dan niet handiger de lokale mod een DM te sturen met een lijst met topics?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Raven schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:08:
[...]

Maar ingediende TR's vallen toch alleen op wanneer een topic nog niet weggezakt is? Is het dan niet handiger de lokale mod een DM te sturen met een lijst met topics?
Als dat zo is, lijkt me dat inderdaad een stuk handiger. Maar misschien worden de mods dan overspoelt met DM's?

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 09-03-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18
Dat en als mod uit elk topic het beste antwoord kiezen is ook geen sinecure. Imo moet het beantwoorden van vraagtopics geen doel op zich gaan worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien helpt het al als RobIII in "Vraag topics niet op opgelost" doorgevoerd wordt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1