Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-03 17:56
Heb een vervelend probleem. Ik heb 3 pc's: 1 laptop met Windows 8.1, een tablet met Windows 10 en een desktop met Windows 10.
De tablet en laptop zitten via wifi op het netwerk, de desktop is bekabeld.
Nu heb ik op de laptop een thuisgroep aangemaakt en met de tablet kan ik daarvan lid worden.
Via de desktop lukt dat niet. Hij ziet de thuisgroep wel (als ik i.i.g. de tablet en/of laptop eerst aanzet) en dan gaat het goed totdat het wachtwoord geautoriseerd wordt.
Dan krijg ik ineens de melding dat deze pc geen lid kan worden. Terwijl het wachtwoord klopt.

De service "Peer Networking Grouping" wil ook niet starten.
Ik heb het bestand "\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking\idstore.sset" verwijderd.
Maar helaas lukt het niet.

Daarnaast nog iets geks: de tablet en laptop hebben in het netwerkcentrum als naam van het netwerk de naam van de Tele2 router. De naam van het netwerk van de bekabelde is "Particulier3".

Heeft iemand ideeën? Ik wil de desktop juist gebruiken om mijn media naar de playstation af te spelen.
Ik had "PS3 server" geïnstalleerd, maar die werkt niet altijd ok en soms zien de pc en de ps3 elkaar niet... :'(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wodka the cat schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:10:
De service "Peer Networking Grouping" wil ook niet starten.
Ik heb het bestand "\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking\idstore.sset" verwijderd.
Waarom heb je dit bestand verwijderd? Als ik zoek op 'Peer Networking Grouping', krijg ik het volgende resultaat:
a. Click “Start”.
b. Type “services.msc” in the Start search box.
c. Right-click “Peer Networking Grouping” and click “Start”.
d. Exit the “Services” window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
Het verwijderen of hernoemen van dit bestand wordt op een paar plaatsen aangedragen als oplossing (bijv. http://www.cnet.com/forum.../win-10-homegroup-issues/).
Bij mij helpt het niet.
Die service is niet te starten en geeft een foutmelding.
Ik vind hier (http://answers.microsoft....75-40ca-92a5-4e03305f1ed9) nog een mogelijke oplossing door rechten aan te passen op de map "C:\ProgramData\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys". Zal ik vanavond thuis eens proberen. Ik laat weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
Gelukt!! Nadat ik de map "C:\ProgramData\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys" heb hernoemd en een nieuwe map met die naam heb aangemaakt en daar iedereen volledig recht gegeven, kon ik de service "'Peer Networking Grouping" starten. Bij het lid worden van de thuisgroep kwam ik nu voorbij die foutmelding maar lukte het alsnog niet.
Ik kon nu wel een nieuwe thuisgroep aanmaken. Dat heb ik gedaan. Toen op de laptop en de tablet uit die thuisgroep gegaan, opnieuw opgestart en nu lid geworden van de 2e thuisgroep die ik nu wel op de desktop kon maken. He, he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is allemaal gelukt, dus prima zo. Maar ik vraag me wel eens de zin van zo'n thuisnetwerk af.
Namelijk als je in een huis met twee of meer computers alleen maar met elkaar wilt communiceren en bestanden wilt delen, welk voordeel heeft dan eigenlijk het maken van een thuisgroep? Je kunt dit namelijk ook achterwege laten.

Ik werk al heel veel jaren met dezelfde opstelling van twee computers die door de jaren heen na zoveel jaar elkaar opvolgden door een nieuwe. En steeds werd de nieuwe PC gewoon meteen rechtstreeks in het netwerk gezien. Het enige is dat elke PC een unieke naam moet hebben, maar doorgaans heeft een nieuwe van zich zelf toch al nooit de zelfde naam als z'n wat oudere broertje. De defaultnaam kun je dus desgewenst gewoon ongewijzigd laten. Vervolgens op de nieuwe even bestanden die je wilt delen instellen en klaar is Kees.
Kortom, ik zie nog altijd niet wat een specifiek thuisnetwerk daar nog aan toe te voegen heeft als je geen geheimen voor elkaar hebt.