Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo,

Ik heb plotseling problemen met mijn tablet. Vrijdagavond niets aan de hand en zaterdagochtend deed opeens het geluid het niet meer en ook kan ik niets meer kijken op youtube. Krijg dan de melding dat er iets is mis gegaan. (dit in tablet mode en ook via desktop)

Ik heb al meerdere keren opnieuw opgestart, cookie/browsergeschiedenis/cache geheugen leeggemaakt, maar youtube blijft niet lukken.

Qua geluid heb ik meerdere filmpjes geprobeerd, ook spelletjes die geinstalleerd zijn.
Ook als ik het geluid wil wijzigen met de knoppen aan de zijkant gaat dat heeeeeel langzaam.

Er is die nacht een update uitgevoerd, volgens mij KB3132080 (al staat er bij update geschiedenis dat de computer wacht op het opnieuw opstarten na installatie. Ik heb al meerdere keren handmatig geprobeerd te zoeken op updates, opnieuw opstarten etc)

Heeft iemand ideeën wat dit kan zijn of wat ik eraan kan doen?

Beste antwoord (via rens-br op 03-06-2016 09:23)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
michellep77 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:03:
Er staat (nog) 8.1 op. Was bezig met updaten maar toen ging die opnieuw opstarten ivm driver. Gister al geprobeerd de update te doen, maar was niet gelukt zag ik vanochtend.
Je kan ook de Windows 10 upgrade forceren door deze uit te laten voeren met de Media Creation Tool. Laat deze runnen en kies dan voor 'deze PC upgraden'. In alle gevallen werkte die upgrade bij mij beter dan die via Windows update.

Heb je na het installeren van de realtek drivers nog steeds een 'onbekend apparaat'?

Voor de Intel drivers kun je deze proberen. Dit zijn de SOC Package drivers van de Asus website.

Overigens, dubbelposten wordt niet gewaardeerd hier. Mocht je iets willen toevoegen kun je de volgende keer beter op 'wijzig' drukken.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 09-03-2016 09:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

michellep77 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:58:
Heeft iemand ideeën wat dit kan zijn of wat ik eraan kan doen?
Staan er bij Apparaatbeheer uitroeptekens?

Heb je de audio drivers al verwijderd / opnieuw geïnstalleerd:

Apparaatbeheer -> Besturing voor geluid, display & spelletjes -> drivers verwijderen met rechtermuisknop -> Installatie ongedaan maken

Vervolgens computer herstarten. Windows zal dan de drivers opnieuw installeren.

Mocht dit niet helpen kan je er ook nog voor kiezen om handmatig de drivers te installeren: Via Asus of Realtek.

Wat je ook nog kan proberen is de Windows update terug draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Drivers verwijderd, maar windows installeert ze niet automatisch. 1 hebben we opnieuw online gedownload, andere nog niet.
Geluid doet nu dus helemaal niets, aangezien er geen drivers meer zijn. Als ik op het geluid knopje druk verschijnt er ook geen balkje.

Youtube/filmpjes doen het ondertussen wel weer.

stonden overigens geen uitroeptekens bij apparaatbeheer, nu ook nog steeds niet.

[ Voor 11% gewijzigd door michellep77 op 09-03-2016 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

michellep77 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:01:
Drivers verwijderd, maar windows installeert ze niet automatisch. 1 hebben we opnieuw online gedownload, andere nog niet.
Heb je de drivers alleen gedownload of ook geïnstalleerd?
stonden overigens geen uitroeptekens bij apparaatbeheer, nu ook nog steeds niet.
Wil je eens een screenshot posten van apparaatbeheer. Dit kan door de afbeelding te uploaden naar www.tinypic.com.

Verder, welke versie van de T100 heb je precies? Je kan dit vinden op de achterkant van het dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/fem99t.jpg

Asus T100TA DK048H

verwijderde drivers. Het lijkt erop dat ze niet opnieuw gedownload zijn, mijn man is ermee bezig geweest, want ik snap het niet helemaal meer ondertussen....
Intel SST Audio Device (WDM)
Realtek I2S Audio Codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:44

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Windows 8.1 drivers
Er zit een aanzienlijk verschil in de hoeveelheid drivers die er uberhaupt zijn. Ik kan dus niet beoordelen of de Microsoft-drivers, die tijdens de installatie/upgrade van Windows, allemaal correct werken.

Ik vraag me dan ook ten zeerste af of het niet raadzaam is de drivers van Asus te downloaden en gewoon even "verplicht" te installeren.

Let op: de drivers die ik heb gelinkt lijken voor de T100TA te zijn; zoek dus wel even uit of ik de correcte link heb gepost voor jouw type/model!!!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Bedankt voor je screenshot! Je hebt inderdaad een uitroepteken in de lijst staan. Namelijk: 'onbekend apparaat'. Dat zal waarschijnlijk de missende audio drivers zijn.

De stappen die je nu kan volgen zijn:
1. Laat Windows de drivers installeren: Rechtermuisknop op 'Onbekend apparaat' -> Stuurprogramma's bijwerken -> Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken.
2. Download en Installeer de drivers die Asus aanbeveelt.
3. Installeer de Realtek drivers

Wordt de driver niet bij stap 1. geïnstalleerd, ga dan door naar stap 2. etc.

Welk OS staat er nu op de T100? Is dit Windows 8.1 of Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
realtek staat er weer op, maar geen geluid nog.

Ga nog een keer zoeken voor die van intell.

Het lukte overigens niet met stap 1, dat had ik al meerdere keren zelf gedaan.

Er staat (nog) 8.1 op. Was bezig met updaten maar toen ging die opnieuw opstarten ivm driver. Gister al geprobeerd de update te doen, maar was niet gelukt zag ik vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
MAX3400 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:20:
Windows 8.1 drivers
Er zit een aanzienlijk verschil in de hoeveelheid drivers die er uberhaupt zijn. Ik kan dus niet beoordelen of de Microsoft-drivers, die tijdens de installatie/upgrade van Windows, allemaal correct werken.

Ik vraag me dan ook ten zeerste af of het niet raadzaam is de drivers van Asus te downloaden en gewoon even "verplicht" te installeren.

Let op: de drivers die ik heb gelinkt lijken voor de T100TA te zijn; zoek dus wel even uit of ik de correcte link heb gepost voor jouw type/model!!!
realtek is ondertussen geinstalleerd.

De ontbrekende (naja verwijderde) Intell ben ik aan het zoeken. Mocht iemand een link naar de juiste hebben houd ik me aanbevolen. Ik ben aan het googlen, maar ik weet niet goed welke pagina ik best kan gebruiken, welke daadwerkelijk de juiste driver is....

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

michellep77 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:03:
Je kan ook de Windows 10 upgrade forceren door deze uit te laten voeren met de Media Creation Tool. Laat deze runnen en kies dan voor 'deze PC upgraden'. In alle gevallen werkte die upgrade bij mij beter dan die via Windows update.

Heb je na het installeren van de realtek drivers nog steeds een 'onbekend apparaat'?

Voor de Intel drivers kun je deze proberen. Dit zijn de SOC Package drivers van de Asus website.

Overigens, dubbelposten wordt niet gewaardeerd hier. Mocht je iets willen toevoegen kun je de volgende keer beter op 'wijzig' drukken.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 09-03-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Yesss!!

Met de laatste intell erbij is er weer geluid!

Dank voor de hulp en ondersteuning :D

Ik ga de link van W10 van hierboven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

michellep77 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:29:
Yesss!!

Met de laatste intell erbij is er weer geluid!

Dank voor de hulp en ondersteuning :D

Ik ga de link van W10 van hierboven proberen.
Graag gedaan. Fijn dat het weer werkt!

Als de Windows 10 upgrade geslaagd is vergeet dan niet de nieuwste ATK package en Tochpad drivers te installeren.

Mocht je ook continuum willen gebruiken moet je ook de bios upgraden. Dit is eenvoudig vanuit de bios zelf te doen.

Mocht je hier nog hulp bij nodig hebben, dan hoor ik het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 09-03-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Bedankt!

Grote kans dat ik daar vast hulp bij nodig heb haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://bitfix.be/Forum/viewtopic.php?f=8&t=4

je moet hier eens kijken, heb door deze mijn geluid weer aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Je bericht is goed bedoeld, maar de vraag is ruim een jaar geleden al beantwoord.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.