Kopen via Amazon - vraagje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Tot op heden nog niet heel veel aankopen via internet gedaan (wel via Bol, maar niet via Amazon o.i.d.) maar nu neig ik toch om een aankoop te doen. Er is echter één ding wat mij tegenhoud:

Ik ben opzoek gegaan naar een nieuwe keyboard (toetsenbord, niet zo een ding om muziek te maken) omdat mijn huidige een paar mankementen aan het vertonen is. Nu heb ik naar een aantal keyboards gekeken te hebben, heb ik een duidelijk beeld welke ik wil. Op verschillende sites (waaronder Tweakers zelf en websites van o.a. Razer zelf) worden prijzen van €120 en €170 (verschillende modellen) genoemd. Nu heb ik op Amazon deze zelfde modellen opgezocht en daar stonden deze tot mijn verbazing voor respectievelijk $90 en $140 genoemd. Er wordt vermeld dat het om 'nieuwe' producten gaat en dus geen 2e handse of 'refurbished'.

Ik vroeg mezelf af of iemand kan verklaren hoe Amazon 30$/€ onder de normale retailprice producten kan aanbieden, of iemand ervaring heeft met aankopen als deze en of dit wel helemaal legit is (heb nl. geen zin om een kat in de zak te kopen).

Alvast bedankt!

Links producten:
Razer Blackwidow Ultimate 2016:
http://www.amazon.com/Raz...keywords=razer+blackwidow
pricewatch: Razer BlackWidow Ultimate 2016 (Qwerty)

Razer BlackWidow Chroma:
http://www.amazon.com/Raz...&refinements=p_89%3ARazer
pricewatch: Razer Blackwidow Ultimate Chroma (Qwerty)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
In Amerika is het sowieso meestal goedkoper, en ten tweede zijn de prijzen vaak zonder VAT (BTW), omdat die staat afhankelijk is. Tot slot moet je bij de Amerikaanse Amazon goed opletten wat de verzendkosten zijn.

Als alternatief kan je de Britse of Duitse variant checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 16:12
Plus dat als je vanaf amazon.com besteld vaak zelf nog de BTW en importkosten moet betalen. Vaak loont het dan ook niet om via Amerikaanse Amazon te bestellen. Zoals hierboven aangegeven word zijn de Duitse en Britse variant soms wel iets goedkoper, maar houd er dan rekening mee dat je andere rechten hebt dan als je bijvoorbeeld van een Nederlandse winkel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
En als je bij de duitse Amazon besteld, hou er rekening mee dat Duitsland QWERTZ gebruikt en je dus niet met een indeling komt te zitten die je niet wilt.

Over garantie kan ik niet klagen. Ik had een probleem met mijn Asus Xonar U5 na 1,3 jaar en heb gewoon het volledige aankoopbedrag terug gekregen en moest enkel het toestel terugsturen.

En zoals hier boven aangehaald: via de US moet je nog de BTW, verzendkosten én importtaks betalen wat meer is dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:36
Volgens mij ben je met een webshop in Duitsland beter beschermt dan een webshop in Nederland...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

Amazon.com gaat hem dan inderdaad niet worden. Het verschil tussen de Europese websites en andere retailers maakt dan ook niet zoveel meer uit. Ik neem aan dat ik gewoon veilig zit (mbt tot garantie, BBTW en importtaks) als ik hem via de officiële website van Razer bestel?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
volgens mij was de officele razer site duurder?

maar levering van de site zelf is snel, komt uit Ierland en had mijn toetsenbord op een vrijdag besteld en al maandag of dinsdags binnen.
Verder komt er niks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:09:
Ik neem aan dat ik gewoon veilig zit (mbt tot garantie, BBTW en importtaks) als ik hem via de officiële website van Razer bestel?
Ja hoor. Als je gewoon op de Nederlandse Razer store besteld moet dat allemaal goed gaan. Maar op de Razer website zijn de toetsenbord wel wat duurder. Eén voorbeeld: http://tweakers.net/produ...blackwidow-ultimate-2016/ en http://www.razerzone.com/...-blackwidow-ultimate-2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:09:
Bedankt voor de snelle reacties!

Amazon.com gaat hem dan inderdaad niet worden. Het verschil tussen de Europese websites en andere retailers maakt dan ook niet zoveel meer uit. Ik neem aan dat ik gewoon veilig zit (mbt tot garantie, BBTW en importtaks) als ik hem via de officiële website van Razer bestel?

Thanks!
Je betaald vanaf 59 euro geen verzendkosten en er is geen sprake van invoerbelasting. Producten worden netjes verzonden, wel zonde dat je deze post niet in januari hebt geplaatst. Je hebt namelijk de 50% korting op alle Razer producten in de Razer store gemist. Daar heb je nu natuurlijk niet zoveel aan, maar mocht je volgend jaar bijvoorbeeld iets anders nodig hebben dan kun je hier rekening mee houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik die 50% korting heb gemist is inderdaad jammer, gemiste kans! Echter, de 2016 editie van de BW Ultimate is in de tussentijd wel uitgekomen! Plus: er is een 15% studentenkorting te verkrijgen op bestellingen vanaf de Razer Store zelf (laat ik nou net student zijn).

Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de oranje en green switches (stealth vs clicky) waarmee ze geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is niet de bedoeling om hier aankoopadviesvragen te stellen, dus welke switches je koopt etc is hier off-topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, klopt. Heb via de gewone Razer website besteld. Geen problemen mee gehad. Nog even nagevraagd bij iemand die een review over het product geschreven had.

Thanks voor de reacties allemaal!
Pagina: 1