HDD niet vind baar bij windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoursid
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-04-2020
Mijn vraag is waarom mijn HDD niet zichtbaar is op windows, ik heb laatst een eigen pc in elkaar gezet met 2e hands onderdelen en alles werkt gewoon, maar nu heb ik een SSD aangesloten en daar windows op gezet en deze werkt perfect en mijn HDD kan ik zien in de bios maar als mijn pc verder opstart zie ik hem nergens terug en ook niet in de disk managment.
mijn vraag is dus wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat ik mijn HDD kan gebruiken.
de HDD zit op een sata 300 aangesloten.

software en hardware die ik gebruik:
SSD: Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 120GB
HDD: 1TB - Samsung Spinpoint F1 HD103UJ
videokaart: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
moederbord: ASRock B75M-GL R2.0
voeding : Corsair Builder CX750 Bronze
geheugen: Kingston HyperX KHX1333C9D3B1K2/8G

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb gekeken of ik alles goed heb aangesloten van kabels op het moederbord en de voeding, ik heb bij mijn desk managment gekeken en daar staat hij helemaal niet tussen, ik heb bij de bios gekeken en de HHD prioriteit gegeven bij het booten en als ik dat doe komt er in beeld te staan: äctive partition not found! press any key..." en dat gebeurt ook als ik f11 druk en dan mijn hdd kies.
ik kan hem dus wel zien bij de bios en ook in welke sata hij zit maar ik kan hem niet terug vinden bij windows.

dit is zover van wat ik heb kunnen vinden of wat ik weet iemand die mij hierbij verder kan helpen zou ik heel fijn vinden ?

Beste antwoord (via yoursid op 11-03-2016 14:37)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
yoursid schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:30:
hallo rens-br ik heb even gekeken en volgens mij zie ik hem toch staan allen hij heeft geen letter, er staat online maar unalocatted weet je hoe dit veranderd kan worden ?
ik probeerde screenshot te versturen maar dit lukte niet.
Screenshots zijn te uploaden via www.tinypic.com.

Ik begrijp uit je post dat de harde schijf leeg is. Je moet de schijf nu formatteren en een letter toewijzen. Dit proces staat hier beschreven:
  1. Open Computerbeheer door achtereenvolgens te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging, Systeembeheer en vervolgens te dubbelklikken op Computerbeheer. Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.
  2. Klik in het linkerdeelvenster onder Opslag op Schijfbeheer.
  3. Klik met de rechtermuisknop op een niet-toegewezen gebied van de harde schijf en klik vervolgens op Nieuw eenvoudig volume.
  4. Klik in de wizard Nieuw eenvoudig volume maken op Volgende.
  5. Typ de grootte van het volume dat u wilt maken in MB of accepteer de maximale standaardgrootte en klik op Volgende.
  6. Accepteer de standaardstationsletter of kies een andere stationsletter voor de partitie en klik op Volgende.
  7. Voer in het dialoogvenster Partitie formatteren een van de volgende handelingen uit:
  8. Als u het volume op dat moment niet wilt formatteren, klikt u op Dit volume niet formatteren en klikt u vervolgens op Volgende.
  9. Als u het volume wilt formatteren met de standaardinstellingen, klikt u op Volgende.
  10. Controleer de keuzen die u hebt gemaakt en klik op Voltooien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

yoursid schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:32:
dit is zover van wat ik heb kunnen vinden of wat ik weet iemand die mij hierbij verder kan helpen zou ik heel fijn vinden ?
Er vreemd probleem. Allereerst: Staat er belangrijke data op de harde schijf?

Weet je zeker dat hij niet zichtbaar is bij Disk Management? Ook niet onderaan de pagina? (Maak eens een screenshot)
Heb je al geprobeerd de schijf in een andere Sata poort te stoppen en een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
En je hebt niet "per ongeluk" een RAID gemaakt tussen je SSD en HDD?

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoursid
hallo rens-br ik heb even gekeken en volgens mij zie ik hem toch staan allen hij heeft geen letter, er staat online maar unalocatted weet je hoe dit veranderd kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hij is dus leeg. Je kunt vast zelf wel even googlen hoe je een partitie aanmaakt...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

yoursid schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:30:
Screenshots zijn te uploaden via www.tinypic.com.

Ik begrijp uit je post dat de harde schijf leeg is. Je moet de schijf nu formatteren en een letter toewijzen. Dit proces staat hier beschreven:
  1. Open Computerbeheer door achtereenvolgens te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging, Systeembeheer en vervolgens te dubbelklikken op Computerbeheer. Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.
  2. Klik in het linkerdeelvenster onder Opslag op Schijfbeheer.
  3. Klik met de rechtermuisknop op een niet-toegewezen gebied van de harde schijf en klik vervolgens op Nieuw eenvoudig volume.
  4. Klik in de wizard Nieuw eenvoudig volume maken op Volgende.
  5. Typ de grootte van het volume dat u wilt maken in MB of accepteer de maximale standaardgrootte en klik op Volgende.
  6. Accepteer de standaardstationsletter of kies een andere stationsletter voor de partitie en klik op Volgende.
  7. Voer in het dialoogvenster Partitie formatteren een van de volgende handelingen uit:
  8. Als u het volume op dat moment niet wilt formatteren, klikt u op Dit volume niet formatteren en klikt u vervolgens op Volgende.
  9. Als u het volume wilt formatteren met de standaardinstellingen, klikt u op Volgende.
  10. Controleer de keuzen die u hebt gemaakt en klik op Voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoursid
dank je wel het is gelukt
ik sluit dit forum nu af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

yoursid schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:01:
dank je wel het is gelukt
ik sluit dit forum nu af
Dat is fijn! Zorg je er even voor dat je een antwoord markeert als het beste. (Het antwoord wat dus ook het beste is)
Pagina: 1