• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Upgrade? ik zit echt niet meer te wachten op een mtk processor, slechte ervaringen mee.
Verder zie ik ook geen verbeteringen, maar dat kan aan mij liggen.
Zit eruit als een doorsnee gizchina juichbericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
De Helio's van Mediatek zijn echt prima.

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Goed te weten, geen geduvel met navigatie meer?
Momus schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:08:
De Helio's van Mediatek zijn echt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Eleni schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:53:
Upgrade? ik zit echt niet meer te wachten op een mtk processor, slechte ervaringen mee.
Verder zie ik ook geen verbeteringen, maar dat kan aan mij liggen.
Zit eruit als een doorsnee gizchina juichbericht.
Hij is iig iets sneller dan de CPU in de Kenzo. Tegenwoordig is er zoals onder jouw bericht staat niks slechts meer aan de MTK CPU's. Vanaf de Redmi Note 2 gaat het top (MTK Helio X10), daar is niks op snelheid aan te merken en deze is al heel wat langzamer (specs wise) dan de Qualcomm in de Kenzo. GPS werkt ook vanaf toen al perfect.

Zeker ervaring met de oudere CPU's van MTK zoals de MT6582 of eerder? Ja dat was soms prut, maar lag nog steeds veel aan de antennes in de telefoons zelf i.p.v. de CPU :)

Edit: Artikel over aankondiging RMN4 nu ook op de frontpage te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Salmon op 25-08-2016 11:38 ]

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Nu nog een versie met Sd652

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
Eleni schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:21:
Goed te weten, geen geduvel met navigatie meer?

[...]
Nee, gps is (mits je bijvoorbeeld een Xiaomi koopt en geen Elecrap) bij de MediaTeks ook goed, werkt prima.

Vanaf de RN3 is de 4 nog niet echt upgradewaardig, vrijwel hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 25-08-2016 11:41 ]

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
vandermark schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:04:
Verdorie... Dat ging dus niet goed. Installeren van xiaomi.eu met supersu ging goed maar booten gaat niet, kom niet verder dan klein zwart mi scherm. Wil naar ik naar recovery toe kom ik in zwart scherm met enkel de letters fastboot en android poppetje open...

Hoe kom ik weer in TWRP om backup te restoren?

Edit, dat was fastboot commanda. Ik heb geprobeerd met volume+ en dan powerknop totdat mi logo verschijnt en dan los laten, dat werkt ook niet, scherm blijft zwart... balen zeg. Iemand suggesties :'(
Ik heb zojuist exact hetzelfde probleem gehad. Ik heb het ook weer op kunnen lossen met deze guide: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html

Ik vraag me echter af wat er bij ons beide mis ging. Heeft iemand een idee? Ik heb volgens mij alle stappen goed gevolgd. Was de laatste Kenzo multilang update soms problematisch?

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Als je stap voor stap snel kan uitleggen wat je precies hebt gedaan is het misschien makkelijker om te kijken waar het mis kan zijn gegaan. Je kunt net een stap vergeten hebben, of een stap omgedraaid, waardoor het niet loopt zoals het zou moeten. Er kunnen natuurlijk ook altijd dingen net iets anders zijn in de rom die erop zat die het verschil maken. Maar nu is het in ieder geval een beetje giswerk.

Latin capital letter y with diaeresis

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Je hebt gelijk dat het momenteel giswerk is. Ik verwachtte dat dit wellicht bij meer mensen het geval was geweest bij de laatste update. In dat geval hadden we uitsluitsel kunnen geven.
Om alle stappen die ik heb gedaan op te schrijven vind ik nu niet bepaald nuttig, dus dat laat ik afweten.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:27
De RN3 die ik had en waar het bij is fout gegaan heb ik overgenomen van een tweaker die hem had unlocked & twrp & cm13 erop heeft gezet. Nu moet ik dus zelf unlocken en dergelijke. Ik heb unlock aangevraagd, ben benieuwd hoe lang het gaat duren...

Hoofdreden voor unlock&rooten is de dpi. Wat is alles idioot groot op standaar MIUI, daar kan/wil ik echt niet aan wennen.

Edit, ik zie nu trouwens dat de sms maar niet binnenkomt voor de laatste fase van unlock aanvragen:

"Ga naar http://en.miui.com/unlock/ en klik op unlock now. Log in met je mi account en vul daarna het formulier in en druk op verzenden. Vervolgens moet je een code invullen die je per sms wordt toegestuurd."

Deze code per sms komt dus maar niet... Hebben meer mensen dat?

Heb ook intern. nummer gebruikt via http://receive-sms.com maar die komt ook niet aan... wat een gedoe :P

[ Voor 39% gewijzigd door vandermark op 25-08-2016 15:39 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
vandermark schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:00:
De RN3 die ik had en waar het bij is fout gegaan heb ik overgenomen van een tweaker die hem had unlocked & twrp & cm13 erop heeft gezet. Nu moet ik dus zelf unlocken en dergelijke. Ik heb unlock aangevraagd, ben benieuwd hoe lang het gaat duren...

Hoofdreden voor unlock&rooten is de dpi. Wat is alles idioot groot op standaar MIUI, daar kan/wil ik echt niet aan wennen.

Edit, ik zie nu trouwens dat de sms maar niet binnenkomt voor de laatste fase van unlock aanvragen:

"Ga naar http://en.miui.com/unlock/ en klik op unlock now. Log in met je mi account en vul daarna het formulier in en druk op verzenden. Vervolgens moet je een code invullen die je per sms wordt toegestuurd."

Heb ook intern. nummer gebruikt via http://receive-sms.com maar die komt ook niet aan... wat een gedoe :P
Blijven proberen, mij lukte het na een half uur klooien met de receive sms alsnog. Ik heb een UK nummer gebruikt van die website.

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Iemand hier al ervaringen met de varriant die ook de volledige 4G band heeft? (althans voor België)

Ik heb deze namelijk besteld bij Geekbuying:

http://www.geekbuying.com...GB-Smartphone-371104.html

Niet voor reclame of shops te benadrukken ofzo, maar ik zou graag weten welk hiervoor de orginele rom is op EN.MIUI.COM

welke versie dien ik hier aan te duiden?

Redmi Note 3 Qualcomm Global
Redmi Note 3 Qualcomm China
Redmi Note 3 Special Edition

Er zou wel ergens een duidelijk verschil mogen uitgelegd worden tussen alle modelletjes :D vroeger was er een Redmi1 en een Redmi 1S :p veel simpeler :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Goed nieuws voor ons? Geen release van 6.8.25 op xiaomi.eu vandaag voor KENZO. Met deze melding van de developer:
Redmi Note 3 PRO (kenzo) stopped release, because of testing Android 6.0 version
We kunnen dus binnenkort een xiaomi.eu rom verwachten met Android 6.0. Lijkt me dat ze dus bij En.miui.com momenteel aan het testen zijn met de officiele 6.0 roms. Ik hoorde ook ergens een datum vallen van 29 augustus voor de Redmi Note 3 PRO. Zou dat dan de datum zijn waarop Miui.com hun rom gaat vrijgeven met Android 6.0?

Ik hoop in ieder geval dat het testen niet te lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
YdieresiS schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:15:
Goed nieuws voor ons? Geen release van 6.8.25 op xiaomi.eu vandaag voor KENZO. Met deze melding van de developer:

[...]

We kunnen dus binnenkort een xiaomi.eu rom verwachten met Android 6.0. Lijkt me dat ze dus bij En.miui.com momenteel aan het testen zijn met de officiele 6.0 roms. Ik hoorde ook ergens een datum vallen van 29 augustus voor de Redmi Note 3 PRO. Zou dat dan de datum zijn waarop Miui.com hun rom gaat vrijgeven met Android 6.0?

En de miui 8 stable is uit!
Vanochtend geflasht, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
vandermark schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:00:

En deze ochtend kwam sms binnen 5 seconden na request binnen op eigen NL nummer, en nu maar wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
YdieresiS schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:15:

[...]

Op en.miui hebben ze deze week wel gewoon een update uitgebracht. Het kan ook nog om een port gaan van die special edition van de Note 3, die zit al op 6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
dutchgio schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:53:
[...]

Op en.miui hebben ze deze week wel gewoon een update uitgebracht. Het kan ook nog om een port gaan van die special edition van de Note 3, die zit al op 6.0.
Ik las net op en.miui.com dat ze begonnen zijn met beta testen van de 6.0 rom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 21:22
Redmi Note 4 topic is aangemaakt:

[Xiaomi Redmi Note 4 /MediaTek] Ervaringen en Discuss

Ben nog alles aan het bewerken qua specificaties en tekst.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
ikdedinges schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:34:
[...]

En de miui 8 stable is uit!
Vanochtend geflasht, werkt perfect
Ik draai de weekly's daar had ik twee weken geleden al miui 8 op draaien. Maar dat draait inderdaad erg lekker. Het enige waar ik me nog aan stoor bij miui en wat niet snel en makkelijk op te lossen is (dus ingebakken in een optie), is de mogelijkheid om de iconen wat kleiner te maken, zodat er meer op je scherm passen. Vind de iconen nog wel wat groot nu. Verder een heel erg fijne telefoon met een fijn OS, valt me niet tegen nadat ik van BlackBerry OS 10 kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YdieresiS schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:55:
[...]

Ik draai de weekly's daar had ik twee weken geleden al miui 8 op draaien. Maar dat draait inderdaad erg lekker. Het enige waar ik me nog aan stoor bij miui en wat niet snel en makkelijk op te lossen is (dus ingebakken in een optie), is de mogelijkheid om de iconen wat kleiner te maken, zodat er meer op je scherm passen. Vind de iconen nog wel wat groot nu. Verder een heel erg fijne telefoon met een fijn OS, valt me niet tegen nadat ik van BlackBerry OS 10 kom.
Nova Launcher gebruiken. Kan je alles aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

De weekly zit al sinds halferwege juni op MIUI 8, die loopt aardig voor.
Inm de weekly update van deze week is ook meteen Quadrooter volledig gefixed, zie:
nieuws: Android-toestellen met Qualcomm-chips bevatten ernstige kwetsbaarheid
Ook weer erg snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
dutchgio schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:02:
[...]

Inm de weekly update van deze week is ook meteen Quadrooter volledig gefixed, zie:
Deze week geen weekly voor de Kenzo. Heb jij dan de update van vorige week geïnstalleerd met die fix erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
[...]

I know, maar ik heb in het begin voor de stable gekozen en ik heb nog helemaal geen zin gehad om een full wipe te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:48:
[...]

Gewoon doen. Geen probleem, scheelt je weer een paar centen. Wil je iets sneller, meer betalen, simpel.
Toch maar een 3gb/32gb gekocht van een medetweaker :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Momus
jernij schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:09:
[...]

Merk je niks van, die extra ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jernij schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:09:
[...]

Daar heb je lang over gedaan tot een aankoop, maar veel plezier ermee. Fijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Momus schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:36:
[...]

Nee, dat was ook niet de reden. Vond het gewoon leuk om jou te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Momus schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:36:
[...]

Tot je tekort komt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hier ondertussen de unlock permission binnen, althans ik kan Mi Unlock downloaden zie ik. Nu nog wachten op het toestel. Ben benieuwd of de DHL Express verzendtijden gehaald gaan worden. Zou blijkbaar binnen 3-5 werkdagen in de UK aan moeten komen, tot nu toe na 3 werkdagen nog op 'Shipment Information Received'. Is me al wel vaker overkomen met zendingen uit China dat er vervolgens ineens een postbode aan de deur staat dus we wachten af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightboy65
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05-2020
Met deze status melding zou ik daar niet vanuit gaan. Dit betekend niets meer of minder dat ze het pakketje nog niet ontvangen hebben, alleen nog maar de shipment info. Bij mijn verzending een paar maanden geleden begreep ik dat DHL niets ophaalt maar dat het gebracht werd door de leverancier. Dus as. zondag avond weer checken en indien nog hetzelfde maar even verhaal bij leverancier halen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 18:20
dutchgio schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:02:
[...]

En dat is wat ik zo fijn vind aan de xiaomi toestellen ten opzichte van de meeste chinese en zelfs europese telefoons. Een gedegen updatebeleid. Hoewel je in android versie dat niet zo ziet gaan (bijna) alle modellen nog over naar een nieuwe miui versie en blijven er wekelijkse updates komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darasta schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:23:
En dat is wat ik zo fijn vind aan de xiaomi toestellen ten opzichte van de meeste chinese en zelfs europese telefoons. Een gedegen updatebeleid. Hoewel je in android versie dat niet zo ziet gaan (bijna) alle modellen nog over naar een nieuwe miui versie en blijven er wekelijkse updates komen!
Ze doen het inderdaad veel beter dan veel andere fabrikanten, maar het gebrek aan nieuwere Android-versies is ook niet ideaal. Een dergelijke update gaat doorgaans gepaard met het dichten van lekken of een andere, veiliger opzet. Een oudere versie is praktisch altijd intrinsiek onveiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:24:
[...]

Ze doen het inderdaad veel beter dan veel andere fabrikanten, maar het gebrek aan nieuwere Android-versies is ook niet ideaal. Een dergelijke update gaat doorgaans gepaard met het dichten van lekken of een andere, veiliger opzet. Een oudere versie is praktisch altijd intrinsiek onveiliger.
Dat wordt door de beveiligingsupdates dus teniet gedaan.

Ze zouden inderdaad wel meer nieuwe androidversies mogen pushen, de beveiliging is daar echter geen voordeel van. Maar Xiaomi prefereerd MIUI versie boven de Androidversie, en met dit updatebeleid zit je wel gegarandeerd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:03:
Dat wordt door de beveiligingsupdates dus teniet gedaan.

Ze zouden inderdaad wel meer nieuwe androidversies mogen pushen, de beveiliging is daar echter geen voordeel van.
Dat geldt alleen voor lekken, maar niet voor de opzet van Android zelf. Die is en blijft kwetsbaarder dan nieuwere versies.
Maar Xiaomi prefereerd MIUI versie boven de Androidversie, en met dit updatebeleid zit je wel gegarandeerd goed.
Dat helaas dus ook niet. Een nieuwere telefoon kan, ondanks dat ze dezelfde MIUI-versie draaien, wel degelijk veiliger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:06:
[...]

Dat geldt alleen voor lekken, maar niet voor de opzet van Android zelf. Die is en blijft kwetsbaarder dan nieuwere versies.

[...]

Dat helaas dus ook niet. Een nieuwere telefoon kan, ondanks dat ze dezelfde MIUI0-versie draaien, wel degelijk veiliger zijn.
Software is niet verantwoordelijk voor het inperken van valschade of iets dergelijks hoor, ik weet niet welke veiligheid je nu bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:12:
Software is niet verantwoordelijk voor het inperken van valschade of iets dergelijks hoor, ik weet niet welke veiligheid je nu bedoeld?
Waar haal je opeens valschade vandaan? :D Ik heb het over veiligheid in de gangbare zin - het veilig en voor je houden van jouw data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
kan de google launcher ook op deze foon? krijg het namelijk niet voor elkaar :-)

[ Voor 33% gewijzigd door jernij op 27-08-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jernij schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:34:
kan de google launcher ook op deze foon? krijg het namelijk niet voor elkaar :-)
Dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
ja, bij stap 11 staat GL er niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
jernij schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:11:
[...]

ja, bij stap 11 staat GL er niet bij
foon herstarten en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Nog een vraag:
Weet iemand waarom ik slechts H+ heb en geen 3G? Op mijn jiayu was dat ook al, maar op de letv en umi was het gewoon 3G. Bij dezelfde provider uiteraard ;-) (BEN)

[ Voor 13% gewijzigd door jernij op 28-08-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
jernij schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:28:
Nog een vraag:
Weet iemand waarom ik slechts H+ heb en geen 3G? Op mijn jiayu was dat ook al, maar op de letv en umi was het gewoon 3G.
Ben is uiteindelijk t mobile toch?
Welke Rom/versie draai je.

Ik heb zelf nooit geen problemen gehad met 3G. (Vodafone)

[ Voor 7% gewijzigd door darasta op 28-08-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Ben, MIUI 8 6.7.28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
darasta schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:36:
[...]

Ben is uiteindelijk t mobile toch?
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
Staan je apn instellingen zoals hieronder?
Instellingen mobiel internet
Profiel naam: Ben internet
Homepage (URL, startpagina): http://www.ben.nl
Naam toegangspunt: internet.ben
Netwerktype: IPv4
Proxy server adres: geen
IP adres apparaat: automatisch
Naam servers: automatisch
Beveiliging (security option): niet beveiligd
IP adres apparaat: automatisch
Verificatie: Normaal
Gebruikersnaam: geen (dus niets invullen)
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: leeg (dus niets invullen)

En hoe oud is je sim kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Auto instelling was het, sim is nog geen jaar oud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darasta
jernij schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:42:
Auto instelling was het, sim is nog geen jaar oud
https://forum.t-mobile.nl...-betekent-allemaal-219303

Instelling van t mobile. Zij draaien hun hele 3G netwerk op HSDPA. Vandaar dat je nooit 3g krijgt te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
darasta schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:45:
[...]

https://forum.t-mobile.nl...-betekent-allemaal-219303

Instelling van t mobile. Zij draaien hun hele 3G netwerk op HSDPA. Vandaar dat je nooit 3g krijgt te zien
Ok, dus bijna 4G ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Even Google op 'what is H+' had je direct al het goede antwoord gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
vandermark schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:32:
Ik denk dat hij (net als ik) gewoon de Global DEV rom krijgt, heb ik ook bij Topone gekregen.
Heb je deze door Top One laten flashen? Ik heb ze uiteindelijk gevraagd om niks te flashen en de Note dus 'origineel' te laten. Bwn nu dus benieuwd of ik dan de originele rom krijg, dat ksn ik niet helemaal opmaken uit jouw eerdere posts.

Zag vanochtend dat de tracking info weer helemaal leeg is (dit weekend veel updates rondom transport in Hong Kong) dus ik schrok, maar nu staat de zender op UK en ontvanger op NL dus ik vermoed dat het pakket nu snel binnen gaat komen hier :)

Daarom wil ik graag alles voorbereid hebben voor het flashen naar de DEV en vervolgens CM13. Dus ik probeer te achterhalen welke ROM ik ga krijgen zodat ik alvast alles kan downloaden wat ik nodig ga hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 29-08-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Aghanim schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 07:16:
[...]

Heb je deze door Top One laten flashen? Ik heb ze uiteindelijk gevraagd om niks te flashen en de Note dus 'origineel' te laten. Bwn nu dus benieuwd of ik dan de originele rom krijg, dat ksn ik niet helemaal opmaken uit jouw eerdere posts.

Zag vanochtend dat de tracking info weer helemaal leeg is (dit weekend veel updates rondom transport in Hong Kong) dus ik schrok, maar nu staat de zender op UK en ontvanger op NL dus ik vermoed dat het pakket nu snel binnen gaat komen hier :)

Daarom wil ik graag alles voorbereid hebben voor het flashen naar de DEV en vervolgens CM13. Dus ik probeer te achterhalen welke ROM ik ga krijgen zodat ik alvast alles kan downloaden wat ik nodig ga hebben.
Ik heb niks gezegd en dan krijg je zoals ze zelf zeggen op hun site de Global rom.
Het bleek de 'beta' versie te zijn en dat is volgens mij de DEV versie. Ik ben dus klaar om te unlocken als ik die binnen krijg.

[ Voor 6% gewijzigd door vandermark op 29-08-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarmee kan je unlocken, de china dev installeren en dan lekker aan de slag met de xiaomi.eu roms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
vandermark schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:49:
[...]

Ik heb niks gezegd en dan krijg je zoals ze zelf zeggen op hun site de Global rom.
Het bleek de 'beta' versie te zijn en dat is volgens mij de DEV versie. Ik ben dus klaar om te unlocken als ik die binnen krijg.
Hmm, bij mij vroegen ze zelf proactief of de doos 'sealed' moest blijven of dat ze 'hun' rom moesten flashen. Ik heb gezegd dat ze niks moesten flashen dus ik ga er dan van uit dat ik dezelfde rom krijg zoals jij en dat ze niet bij jou 'hun' rom hebben geflasht zonder te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
Aghanim schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:31:
[...]

Hmm, bij mij vroegen ze zelf proactief of de doos 'sealed' moest blijven of dat ze 'hun' rom moesten flashen. Ik heb gezegd dat ze niks moesten flashen dus ik ga er dan van uit dat ik dezelfde rom krijg zoals jij en dat ze niet bij jou 'hun' rom hebben geflasht zonder te vragen.
Zolang er een officiele rom opstaat is het niet erg ingewikkeld om je bootloader te unlocken. Heb het afgelopen weekend in iets meer dan een uurtje gedaan.

Mocht er nog geen dev/beta opstaan. Dan die eerst installeren met de updater app. Dan met de unlocksoftware unlocken en vervolgens twrp flashen.

Handleidingen staan in de TS.

Wat je van te voren kan doen is de bestanden alvast downloaden. Dan moet het ook in een half uurtje kunnen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Waar ik nog aan twijfel, is welke TWRP ik erop ga zetten, als ik deze guide op xda zie zijn er nog wat verschillen: http://forum.xda-develope...-available-twrps-t3406708

Ik wil de xiaomi.eu rom proberen en wellicht later CM13 met F2FS. Welke twrp is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
darasta schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:10:
[...]

Zolang er een officiele rom opstaat is het niet erg ingewikkeld om je bootloader te unlocken. Heb het afgelopen weekend in iets meer dan een uurtje gedaan.

Mocht er nog geen dev/beta opstaan. Dan die eerst installeren met de updater app. Dan met de unlocksoftware unlocken en vervolgens twrp flashen.

Handleidingen staan in de TS.

Wat je van te voren kan doen is de bestanden alvast downloaden. Dan moet het ook in een half uurtje kunnen :p.
Heb ze ondertussen bekeken en lijkt inderdaad niet al te lastig, heb ook veel ervaring met flashen van andere toestellen. Het is dus even afwachten welke rom er bij mij op staat, afhankelijk daarvan download ik de juiste versie wel (global of china). MiFlash lijk ik niet nodig te hebben omdat het via de updater app gaat.

Vervolgens eens uitzoeken welke TWRP benodigd is voor CM13 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Aghanim schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:56:
[...]

Vervolgens eens uitzoeken welke TWRP benodigd is voor CM13 :)
Zo moeilijk is dat niet hoor, gewoon de laatste serie pakken. Als je er niks van begrijpt pak je de toolkit die ondertussen voor de SD variant beschikbaar is hoef je heel weinig handelingen uit te voeren ;)

et is dus even afwachten welke rom er bij mij op staat, afhankelijk daarvan download ik de juiste versie wel (global of china). MiFlash lijk ik niet nodig te hebben omdat het via de updater app gaat.

Ligt er aan, de fissy roms kan je niet zomaar met miflash de globals installeren op de normale wijze. Volgens mij alleen dan via EDL...

[ Voor 30% gewijzigd door theduke1989 op 29-08-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:36
Miui 8 Global Stable ROM voor Kenzo/SD is uit:

http://en.miui.com/thread-333403-1-1.html

Ga zo even flashen via EDL mode.

[ Voor 22% gewijzigd door Mvdbeld op 29-08-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Hmmm, ik heb vrijdag de unlock code aangevraagd. Nog geen sms ofzo ontvangen maar als ik nu naar de unlock pagina ga en dan doorklik naar http://www.miui.com/unlock/apply.php

Kom ik automatisch op de MiUnlock download pagina. Mag ik dan concluderen dat ik unlock rechten heb ontvangen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
vandermark schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:52:
Hmmm, ik heb vrijdag de unlock code aangevraagd. Nog geen sms ofzo ontvangen maar als ik nu naar de unlock pagina ga en dan doorklik naar http://www.miui.com/unlock/apply.php

Kom ik automatisch op de MiUnlock download pagina. Mag ik dan concluderen dat ik unlock rechten heb ontvangen :) ?
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 21-09 21:03
Raden jullie het aan om de versie met Top One rom te bestellen of de sealed variant bij dezelfde verkoper?
Maakt het veel uit in de vervolgstappen om er de xiaomi.eu roms om te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
barzi schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:07:
Raden jullie het aan om de versie met Top One rom te bestellen of de sealed variant bij dezelfde verkoper?
Maakt het veel uit in de vervolgstappen om er de xiaomi.eu roms om te krijgen?
Vraag altijd om de originele rom. Dat scheelt aanzienlijk.
Een custom rom van een verkoper kan er alleen met edl en miflash worden veranderd. Dit is niet makkelijk.

Voor meer informatie kan ik je aanraden de ts even door te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Even een paar vragen om te controleren dat ik het juist heb:
0. Downloaden DEV rom (China of Global) via http://en.miui.com/download-301.html
1. DEV rom installeren via updater app
2. Bootloader unlocken via MiUnlock met unlock rechten
3. Hierna root access activeren via settings menu van de DEV rom
3. Installeren TWRP (cofface) via Fastboot of Flashify (Flashify optie lijkt eenvoudiger?)
4. Installeren EU ROM MIUI of CM 13 via TWRP (install zip from package zoals altijd)
5. Indien gewenst Superuser installeren voor root

Als ik een China ROM heb (wat niet logisch lijkt bij een sealed device) dan moet ik via EDL flashen? In dat geval moet ik alsnog de fastboot rom downloaden (.tar) ipv recovery (.zip).

TS is erg duidelijk! Thx daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Bootloader unlock doe je via MiUnlock. Niet MiFlash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
3. Root acces activeren via settings? - Dit puntje begrijp ik niet.
Enige wat je moet doen is.

1. Unlock rechten aanvragen en.miui.com/unlock.php
2. Dev ROM installeren via Miflash
3. Bootloader unlocken
3. TWRP installeren via toolkits het beste
4. XIAOMI.EU rom installeren

als je CM13 wilt installeren, van te voren in TWRP altijd even erase to factory settings als je dit niet doet krijg je vaak een error.

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 29-08-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als je Flashify, een app op je telefoon gebruikt om TWRP te flashen, heb je wel root nodig. Vandaar.
Met een toolkit op Windows heb je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
theduke1989 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:20:
3. Root acces activeren via settings? - Dit puntje begrijp ik niet.
Enige wat je moet doen is.

1. Unlock rechten aanvragen en.miui.com/unlock.php
2. Dev ROM installeren via Miflash
3. Bootloader unlocken
3. TWRP installeren via toolkits het beste
4. XIAOMI.EU rom installeren

als je CM13 wilt installeren, van te voren in TWRP altijd even erase to factory settings als je dit niet doet krijg je vaak een error.
Thx. Volgens de tutorial van Flashify heb je root nodig. Daarom wilde ik die vooraf activeren. Toolkit heb ik nog niet naar gekeken, is dat deze?
Momus schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:13:
Bootloader unlock doe je via MiUnlock. Niet MiFlash.
Thx, was typefoutje.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 29-08-2016 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Gaat om deze link: http://en.miui.com/forum....=296053&highlight=toolkit

Dat is een simpele toolkit waarbij je TWRP met 1 druk op de knop installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ben nogal een leek wat smartphones aangaat, heb nog een oldscool ding. Wil die vervangen en heb wel interesse in een Xiaomi. Weet alleen niet wat een Note precies voor voordeel geeft tov van een normale smartphone. Kan iemand mij dat vertellen ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Madrox schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:59:
Ben nogal een leek wat smartphones aangaat, heb nog een oldscool ding. Wil die vervangen en heb wel interesse in een Xiaomi. Weet alleen niet wat een Note precies voor voordeel geeft tov van een normale smartphone. Kan iemand mij dat vertellen ?
Wat beschouw jij als een normale smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ach, ik zie het al, een Note is ook gewoon een smartphone, maar dan met een groter scherm.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Madrox schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:11:
Ach, ik zie het al, een Note is ook gewoon een smartphone, maar dan met een groter scherm.
:9

Ben overigens wel echt benieuwd naar de Note. Komende van altijd de high end toestellen ben ik, gezien de lage prijs, erg benieuwd of ik verschillen ga merken.

[ Voor 28% gewijzigd door Aghanim op 29-08-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnlz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09 14:34
Iemand al ervaringen met de MIUI8 Global stable release? Heb namelijk gelezen dat de camera er weer flink op achteruit is gegaan t.o.v. 7.5.4.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
Dnlz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:23:
Iemand al ervaringen met de MIUI8 Global stable release? Heb namelijk gelezen dat de camera er weer flink op achteruit is gegaan t.o.v. 7.5.4.0.
werkt prima! geen problemen tegen gekomen nog.
fotos tussen 7.5.4.0 en 8.0.1.0 zie ik geen verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mijn Note heeft blijkbaar heimwee:(

14 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 19:17

13 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:13

12 Arrived at Sort Facility LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 09:22

11 Departed Facility in LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 08:37

10 Processed at LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 06:49

9 Clearance processing complete at LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 06:33

8 Customs status updated LONDON-HEATHROW - UK 02:27

Sunday, August 28, 2016 Location Time Pieces
7 Shipment on hold HONG KONG - HONG KONG 23:32

6 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 21:25

5 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 20:18

4 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 14:47

3 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 12:26

2 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 06:25

1 Shipment picked up HONG KONG - HONG KONG 03:52

Er staat wel steeds een ander aantal 'pieces' dus misschien gaat het via een batch. Ga er zelf vanuit dat het een foutje is van Hong Kong. Na 5 werkdagen via DHL Express moet de Note wel in de buurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik begrijp er helemaal niks van...

- Unlocken is in één keer gelukt
- Via fastboot twrp flashen ging ook prima
- Na reboot telefoon uitgezet en via volume+ & powerknop wil ik naar recovery (twrp) booten.

Resulaat: een zwart scherm met afdruk van telefoon met teken dat ik er usb kabel in moet doen...

Nog een keer gereboot en telefoon is weer in normale modus. Hoe kom ik nu in twrp? Flashen is goed gegaan....

Edit, naar wat ik begrijp van deze thread: http://en.miui.com/thread-198926-1-1.html (die dezelfde scherm heeft als ik) is mijn bootloader nog steeds gelocked? Hoe kan dat? Miunlock ging keurig van 0 --> 100% met melding succesfull unlock? Wat kan er fouit zijn gegaan?

Edit 2: met het fastbootcommando 'fastboot oem device-info' wordt keurig aangegeven: device unlocked: true

Edit 3: had twrp van xiaomi.eu genomen... nu de cofface uit de startpost en nu werkt het :)

[ Voor 36% gewijzigd door vandermark op 29-08-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je moet hem even met fastboot boot recovery recovery.img opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Momus schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:34:
Je moet hem even met fastboot boot recovery recovery.img opstarten.
Heb de cofface recovery uit startpost genomen, nu werkt vol+ & powerknop wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik maak nu eerst een nandroid backup van de huidige global dev rom die ik heb. Daarna xiaomi.eu & supersu flashen. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:37:
Ik maak nu eerst een nandroid backup van de huidige global dev rom die ik heb. Daarna xiaomi.eu & supersu flashen. Ben benieuwd :)
http://www.smiui.net/redminote3_global.php Probeer eens deze. Getweakte EU Rom die ik je echt kan aanraden. Er is ook nog wat Miui meuk uitgesloopt en je kan eventueel wat opties toevoegen. Verbaast mij eigenlijk dat er hier zo weinig aandacht voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik ben er achter gekomen dat Miui gebaseerde roms (ook xiaomi.eu roms dus) een voor mij vervelende eigenschap hebben: apps die elementen boven andere apps laten zien werken niet. Voor mij twee belangrijke apps werken niet:

Lastpass
Lastpass is mijn wachtwoordmanager en het mooie is dat bij apps & websites bij inlogschermen er een popup verschijnt waarbij je kan kiezen met welk account ingelogd moet worden. Bij miui werkt dit niet, zijn meerdere threads over.

LMT launcher
Ik gebruik LMT altijd als een 'PIE' control ipv software matige knoppen. Met de RN3 hebben we de home, back en menu knop natuurlijk al hardwarematig maar wil ik LMT gebruiken om een hele serie apps onder snel bereik te hebben. Dit werkt dus ook niet. Miui heeft gelukkig ingebouwd 'Zwevende bal' maar die heeft 2 nadelen: maar 5 opties en je raakt hem vaak per ongeluk aan. LMT schuif je vanaf de zijkant naar binnen.

Ik ga dus toch maar eens kijken welke custom rom goed werkt :)
Ik wil gaan beginnen met de Exodus rom, een niet-CM gebaseerde rom waar ik veel goede dingen van hoor.

EDIT: fout! Gelukkig kan ik bij beide apps in permission manager popup toestaan (staat standaard geweigerd) en nu werken ze beide.

[ Voor 6% gewijzigd door vandermark op 30-08-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Een andere vraag. Op XDA zag ik iemand dit schrijven als tip richting een beginner:

"Also VERY IMPORTANT: Whenever you backup with TWRP, make sure you do not have a lockscreen code active. Otherwise, when you restore the backup, it will not recognize the code (Pin/pattern/password,etc) and you will have to clean flash anyway."

Dit herken ik helemaal niet? ik had op mijn Motog2015 met CM13 altijd een pincode voor mijn lockscreen en na nandroid restore werkt deze prima? Kan iemand bovenstaande tip uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

vandermark schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:12:
Een andere vraag. Op XDA zag ik iemand dit schrijven als tip richting een beginner:

"Also VERY IMPORTANT: Whenever you backup with TWRP, make sure you do not have a lockscreen code active. Otherwise, when you restore the backup, it will not recognize the code (Pin/pattern/password,etc) and you will have to clean flash anyway."

Dit herken ik helemaal niet? ik had op mijn Motog2015 met CM13 altijd een pincode voor mijn lockscreen en na nandroid restore werkt deze prima? Kan iemand bovenstaande tip uitleggen?
Ik heb zelf nog geen nandroid back-ups terug moeten zetten via TWRP, maar zoiets heb ik nog niet eerder gehoord. Denk niet dat het een probleem is, maar misschien dat anderen het al geprobeerd hebben.

Tot nu toe draait de xiaomi.eu ROM al een paar maanden top, dus ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
vandermark schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:12:

Onzin lijkt me, dat wordt ook gewoon mee opgeslagen en als je dus een backup terugzet kun je gewoon herstellen met fingerprint/code/patroon, aldus op mijn Redmi Note 3. :)

Of dit zou iets specifieks voor die recovery moeten zijn, maar dit lijkt me te kloppen.

Heb je een link naar dat bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dit heb ik op mijn Galaxy S6 ook nooit ervaren, werkte altijd prima na een nandroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
dutchgio schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:28:

Heb je een link naar dat bericht?
http://forum.xda-develope...?p=68439073&postcount=297
Salmon schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:18:
[...]

Tot nu toe draait de xiaomi.eu ROM al een paar maanden top, dus ben er blij mee :)
Hier ook draait die prima.
Nadeel vind ik dat bij dpi wijzigingen op diverse plekken de app iconen er niet meer goed uit zien... Lees je meer over op en.miui.com

[ Voor 23% gewijzigd door vandermark op 30-08-2016 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
vandermark schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:29:
[...]

http://forum.xda-develope...?p=68439073&postcount=297

[...]

Hier ook draait die prima.
Nadeel vind ik dat bij dpi wijzigingen op diverse plekken de app iconen er niet meer goed uit zien... Lees je meer over op en.miui.com
Mooie kerel.
Reageerd hij met:
"looking at your comments, you seem to be new here.."
Z'n eigen account is van juni 2016.. :>

Geen idee hoe hij er bij komt, maar het is in elk geval niet juist. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hadden de mensen die via Top One besteld met DHL Express hebben ook eerst een tracking code van Hong Kong naar UK (Takely in mijn geval) ontvangen en dat er vanuit daar opnieuw verzonden wordt (met nieuwe tracking code?) naar NL? Mijn pakket is namelijk vandaag afgeleverd aan D.Dorkins (je verzint het niet :+ ) in de UK en is voor getekend.

22 Delivered - Signed for by : D DORKINS TAKELEY 15:38
4 Pieces
JD014600003573646361
JD014600003573646362
JD014600003573646363
JD014600003573646366

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Dat lijkt me niet goed...
Had ik zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Morked schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:53:
Heeft iemand al ervaring met het vervangen van het scherm?
Ik heb inmiddels mijn scherm vervangen. Prima te doen zo lang je voorzichtig doet. Alleen de batterij moet je er met brute kracht (en föhn) uit halen.

Let wel even op dat je een nieuw scherm mét lijmstrips koopt. Anders moet je zoals ik naar de bouwmarkt om lijm te kopen. Ik heb BISON Zacht plastic lijm gebruikt en deze tast het plastic niet aan. En de lijm goed laten drogen voordat je de achterkant er weer op klikt, anders komt het scherm los en kan je opnieuw beginnen :(.
Dit filmpje heb ik gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Aghanim schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:30:
Hadden de mensen die via Top One besteld met DHL Express hebben ook eerst een tracking code van Hong Kong naar UK (Takely in mijn geval) ontvangen en dat er vanuit daar opnieuw verzonden wordt (met nieuwe tracking code?) naar NL? Mijn pakket is namelijk vandaag afgeleverd aan D.Dorkins (je verzint het niet :+ ) in de UK en is voor getekend.

4 Pieces
JD014600003573646361
JD014600003573646362
JD014600003573646363
JD014600003573646366
Geen persoonlijke ervaring mee, maar dat hoort wel zo bij TopOne.
Ze zenden het eerst naar de UK, en sturen het vanaf daar weer door naar Nederland/België.
Vanaf Hongkong naar UK betaal je geen belasting, en vanaf UK naar Nederland/België vervolgens ook niet. :9
Daarom gaat het via die route.
Dus China > Hongkong > UK > Nederland/België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19

4 Pieces
JD014600003573646361
JD014600003573646362
JD014600003573646363
JD014600003573646366
Yep mijn Redmi 3S is ook in Takeley afgeleverd maar s'morgens al nu kun je de andere trackingcode gebruiken van Engeland naar NL of Belgie de mijne ging van Gatwick naar Heatrow en daarna naar Brussel en daar door naar Amsterdam vandaar met de koerier naar mijn woonplaats.
Om twee uur vertrokken uit Amsterdam en om acht uur s'avonds was ze in Amersfoort.
De tweede code kun je vinden op de site van Alieexpres bij je bestelling en Vieuw Delivery Detail.

[ Voor 4% gewijzigd door aart44 op 30-08-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 Pieces
JD014600003573646361
JD014600003573646362
JD014600003573646363
JD014600003573646366
Ze moeten natuurlijk wel een beetje rommelen om jou geen douanekosten te laten betalen. Telefoon wordt ingeklaard (ja zo heet dat) in de UK, vandaar. Na de Brexit gaat dat niet meer lukken. Jij geluk. :+

NB: dit soort vragen horen toch echt in het Ervarings topic shoppen in China. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:20:
[...]

Ze moeten natuurlijk wel een beetje rommelen om jou geen douanekosten te laten betalen. Telefoon wordt ingeklaard (ja zo heet dat) in de UK, vandaar. Na de Brexit gaat dat niet meer lukken. Jij geluk. :+

NB: dit soort vragen horen toch echt in het Ervarings topic shoppen in China. ;)
Klinkt goed. Betekent dus dat mijn Note in de buurt is. Had de vraag overigens ook al in dat topic gesteld maar bedacht me toen dat wellicht alleen voor de Note Top One een interessante shop is en dat ik hier meer specifieke info zou krijgen :)

Overigens net bericht gehad van Top One dat de China Miui 7 ROM op het toestel staat (sealed).

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 30-08-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik kan wat hulp van jullie gebruiken. Ik zag dat de miui 8 xiaomi.eu stable rom uit was, dus die wilde ik via twrp flashen. Recent heb ik voor mijn werk data encryptie op mijn telefoon moeten aanzetten en daar kon de twrp versie niet mee overweg. Via flashify heb ik de twrp versie geüpgrade. Nu wordt er in twrp een pin gevraagd, maar die wordt dan weer niet geaccepteerd. Iemand ervaring met twrp icm data encryptie? Kan ik anders miui upgraden door de rom via flashify te flashen? Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightboy65
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05-2020
Heb ik ook gehad en door 'data' te wissen (bij Dalvik cache etc.) kreeg ik het werkend. Misschien werkt dit ook bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
flightboy65 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:10:
Heb ik ook gehad en door 'data' te wissen (bij Dalvik cache etc.) kreeg ik het werkend. Misschien werkt dit ook bij jou?
Zou liever mijn data niet kwijtraken :-(

Lijkt erop dat er geen andere mogelijkheid is. Dan blijf ik maar op miui 7.

[ Voor 12% gewijzigd door Kasj op 31-08-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kasj schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:25:
Ik kan wat hulp van jullie gebruiken. Ik zag dat de miui 8 xiaomi.eu stable rom uit was, dus die wilde ik via twrp flashen. Recent heb ik voor mijn werk data encryptie op mijn telefoon moeten aanzetten en daar kon de twrp versie niet mee overweg. Via flashify heb ik de twrp versie geüpgrade. Nu wordt er in twrp een pin gevraagd, maar die wordt dan weer niet geaccepteerd. Iemand ervaring met twrp icm data encryptie? Kan ik anders miui upgraden door de rom via flashify te flashen? Bedankt voor jullie hulp.
Heb je toevallig een patroon ingesteld? Dat staat ook gelijk aan een code, zie hier:
https://www.reddit.com/r/...ng_for_a_password/coe2fmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
dutchgio schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:03:
[...]

Heb je toevallig een patroon ingesteld? Dat staat ook gelijk aan een code, zie hier:
https://www.reddit.com/r/...ng_for_a_password/coe2fmi
Dat had ik inderdaad gelezen, maar ik heb een viercijferige pin ingesteld. Bij het opstarten van miui wordt die ook telkens gevraagd en dat gaat prima. Alleen in TWRP werkt dit niet. Lijkt een bug.

Heeft iemand ervaring met het flashen van custom roms via flashify, of kan dit uberhaupt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Flashify is gekoppeld aan TWRP, als je in Flashify aangeeft iets te flashen reboot je in TWRP en start de instalatie normaliter direct.

Encryptie en MIUI is sowieso al een hekel punt, je hebt al mazzel dat de encryptie is geslaagd en je niet in een bootloop terecht kwam.
Ik zou binnen Android decrypten en die encryptie niet meer gebruiken, zakelijk dan maar een tweede toestel, wel met encryptie.

[ Voor 50% gewijzigd door dutchgio op 31-08-2016 12:14 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken