Jep, geen EU meer. Was een overgangsperiode, maar volgens mij nu definitief.mvds schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:07:
Is de UK tegenwoordig alleen toegankelijk met paspoort?
Verwijderd
Ja. En dat kan afhankelijk van je woonplaats een dure grap zijn. Hier in de gemeente is dat 93 EUR.mvds schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:07:
Is de UK tegenwoordig alleen toegankelijk met paspoort?
Enige wat ik er mee kan is nog een keer claimen voor de 24u rental. Ik heb ze bij de vorige event namelijk al gevonden dus ik heb de F8C al beschikbaar om te kopen.Toonen1988 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:44:
[...]
Oh, als je er niks meer mee kunt, wil ik best wel één van je overnemen.
Volgens mij is de F8C alleen als Standalone beschikbaar, niet als CCU. Maar weet ik niet helemaal zeker.Toonen1988 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:45:
[...]
Gekochte schepen wil ik alleen maar LTI hebben. Als ik de F8C kan CCU'en, dan doe ik het wel.
Je zult nooit een gekochte schip permanent verliezen, maar het kost je wel meer ingame om je schip terug te krijgen wanneer je insurance is verlopen. LTI zorgt gewoon voor meer gemakzucht en minder kosten bij het verliezen van je schip.
Klopt. Ik kan er ook niet vanaf upgraden. Hij staat niet in de lijst.Robinblitz schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:49:
[...]
Volgens mij is de F8C alleen als Standalone beschikbaar, niet als CCU. Maar weet ik niet helemaal zeker.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Weet je dat zeker want ik had de vorige keer ook het ticket, ik heb hem ook geclaimed, ik heb toen ook de F8C gekocht (ook weer gerefund) maar ik zie hem nu niet in de store staan.Robinblitz schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:46:
[...]
Enige wat ik er mee kan is nog een keer claimen voor de 24u rental. Ik heb ze bij de vorige event namelijk al gevonden dus ik heb de F8C al beschikbaar om te kopen.
Ik kan ook geen upgrade doen vanaf mijn F7C Mk2 (die is geupgrade naar een F7A Mk2). Hoort dat zo? Kan je die niet (verder) upgraden?SacreBleu schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:50:
[...]
Klopt. Ik kan er ook niet vanaf upgraden. Hij staat niet in de lijst.
Ik heb geen idee, eigenlijk. Ik ben blij met de F8C maar het was een flink bedrag en ik vind het jammer dat een upgrade dus niet mogelijk is. Mocht ik mij ooit bedenken.mvds schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:17:
[...]
Ik kan ook geen upgrade doen vanaf mijn F7C Mk2 (die is geupgrade naar een F7A Mk2). Hoort dat zo? Kan je die niet (verder) upgraden?
Ik kan hem wel 'exchangen' voor 300 dollar. Ik hoop dat dat 300 euro wordt. Voor nu ben ik content. Maar ik kijk met een rechteroog naar een Corsair. Maar wil 'm niet standalone kopen en de Vulture levert mij nu te veel credits op om die te upgraden naar de Corsair.
De 600i wil ik niet melten want daar zit 10 jaar insurance op en ik hoop dat we een leuke rework van dat ding krijgen.
Keuzes, keuzes.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Dat is wel een puntje die je het beste even kan uitzoeken, want dat zit wel raar in elkaar. De waarde die de Store laat zien, is de waarde exclusief de BTW die je wel hebt betaald over dat schip. Je krijgt dus ook maar die 300 dollar terug, maar wanneer je de volgende keer weer een schip koopt met die 300 dollar store credit, dan dan verrekenen zie de al betaalde BTW wel. Dus je kan dan een schip met store credit kopen van 300 + 21% zonder bij te hoeven betalen.SacreBleu schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:27:
[...]
Ik heb geen idee, eigenlijk. Ik ben blij met de F8C maar het was een flink bedrag en ik vind het jammer dat een upgrade dus niet mogelijk is. Mocht ik mij ooit bedenken.
Ik kan hem wel 'exchangen' voor 300 dollar. Ik hoop dat dat 300 euro wordt. Voor nu ben ik content. Maar ik kijk met een rechteroog naar een Corsair. Maar wil 'm niet standalone kopen en de Vulture levert mij nu te veel credits op om die te upgraden naar de Corsair.
De 600i wil ik niet melten want daar zit 10 jaar insurance op en ik hoop dat we een leuke rework van dat ding krijgen.
Keuzes, keuzes.
De totale waarde die de store laat zien, (wat je dus in totaal uitgegeven hebt) is dus ook weer exclusief BTW. Dus als de store zegt dat de totale waarde van wat je besteed hebt 1000 dollar is, dan heb je dus in werkelijkheid 1210 uitgegeven, maar dat zie je in de store niet terug
[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 13-09-2024 18:37 ]
Ik moest even een traantje wegtikken toen ik je laatste zin las.mvds schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:35:
[...]
Dat is wel een puntje die je het beste even kan uitzoeken, want dat zit wel raar in elkaar. De waarde die de Store laat zien, is de waarde exclusief de BTW die je wel hebt betaald over dat schip. Je krijgt dus ook maar die 300 dollar terug, maar wanneer je de volgende keer weer een schip koopt met die 300 dollar store credit, dan dan verrekenen zie de al betaalde BTW wel. Dus je kan dan een schip met store credit kopen van 300 + 21% zonder bij te hoeven betalen.
De totale waarde die de store laat zien, (wat je dus in totaal uitgegeven hebt) is dus ook weer exclusief BTW. Dus als de store zegt dat de totale waarde van wat je besteed hebt 1000 dollar is, dan heb je dus in werkelijkheid 1210 uitgegeven, maar dat zie je in de store niet terug
Je kunt nu de Argo ATLS kopen. Je kunt tot 32 SCU containers met dit ding dragen. 40 euro voor de warbond en 45 voor de normale + LTI.
Ik zie het nut wel in van dit ding, zeker in personal hangars als je zware kisten moet verplaatsen.
Ik zie het nut wel in van dit ding, zeker in personal hangars als je zware kisten moet verplaatsen.
[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 14-09-2024 06:57 ]
Neen. De F7A is een eindstation. Je kan hem alleen verkopen voor store credit.mvds schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:17:
[...]
Ik kan ook geen upgrade doen vanaf mijn F7C Mk2 (die is geupgrade naar een F7A Mk2). Hoort dat zo? Kan je die niet (verder) upgraden?
De grootste cashgrab in jaren. Zeker als je leest dat ze in de toekomst de tractor beam gun een max SCU lift geven van 16 SCU, tenzij je met twee tractor beams werken.Toonen1988 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 06:51:
Je kunt nu de Argo ATLS kopen. Je kunt tot 32 SCU containers met dit ding dragen. 40 euro voor de warbond en 45 voor de normale + LTI.
[YouTube: Star Citizen: Argo ATLS]
Dit is NIKS ANDERS dan "creating the problem, selling the solution" omdat je straks OF twee man (met grote tractor beam) nodig hebt voor 32 SCU boxes, of een ATLS MOET kopen. Ja ik zeg moet, want CIG zal het komende jaar 'vergeten' hem aan in-game stores toe te voegen, zoals ze ook met de Vulture gedaan hebben.
Ach ja, ik hou hem wel gewoon hoor. Ik vind hem erg lekker vliegenRobinblitz schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 07:27:
[...]
Neen. De F7A is een eindstation. Je kan hem alleen verkopen voor store credit.
Zo voelt het wel een beetje idd, maar op zich vind ik het dan ook wel weer logisch dat je zelf geen 32 SCU box kan optillen maar dat je daar een ship of ATLS tractor beam voor nodig hebtRobinblitz schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 07:29:
[...]
De grootste cashgrab in jaren. Zeker als je leest dat ze in de toekomst de tractor beam gun een max SCU lift geven van 16 SCU, tenzij je met twee tractor beams werken.
Dit is NIKS ANDERS dan "creating the problem, selling the solution" omdat je straks OF twee man (met grote tractor beam) nodig hebt voor 32 SCU boxes, of een ATLS MOET kopen. Ja ik zeg moet, want CIG zal het komende jaar 'vergeten' hem aan in-game stores toe te voegen, zoals ze ook met de Vulture gedaan hebben.
Ik begrijp het best dat het "creating the problem, selling the solution" aanvoelt. Ze hadden het op een ander manier kunnen implementeren of aankondigen. Maar ik denk precies hetzelfde als jou. Ik vind het ook best logisch dat je zelf geen 32 SCU box kunt optillen zonder zo'n exosuit ATLS.mvds schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 17:52:
[...]
Zo voelt het wel een beetje idd, maar op zich vind ik het dan ook wel weer logisch dat je zelf geen 32 SCU box kan optillen maar dat je daar een ship of ATLS tractor beam voor nodig hebt
Ik zit toch te denken om eentje te kopen, voor in mijn hangar. Hoe groot zijn eigenlijk de kisten in een Reclaimer? Volgens mij kan je daar de grootste kist vervoeren met een simpele TruHold Tractor Beam Attachment.
[ Voor 18% gewijzigd door Toonen1988 op 14-09-2024 23:03 ]
Naja, is het gevolg van quick fixes aan het begin zodat je aan het gemak gewend raakt.
Op het moment dat ze het verder uitwerken wordt het dan teveel.
Dat en Alfa testen.
Als je er nieuw in zou stappen ben je niet de makkelijkere situatie gewend en accepteer je het makkelijker.
Op het moment dat ze het verder uitwerken wordt het dan teveel.
Dat en Alfa testen.
Als je er nieuw in zou stappen ben je niet de makkelijkere situatie gewend en accepteer je het makkelijker.
Het voordeel van de ATLS is wel dat het véél sneller werkt dan je TruHold. Het scheelt bakken met tijd om je schip leeg te trekken.Toonen1988 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 23:00:
[...]
Ik begrijp het best dat het "creating the problem, selling the solution" aanvoelt. Ze hadden het op een ander manier kunnen implementeren of aankondigen. Maar ik denk precies hetzelfde als jou. Ik vind het ook best logisch dat je zelf geen 32 SCU box kunt optillen zonder zo'n exosuit ATLS.
Ik zit toch te denken om eentje te kopen, voor in mijn hangar. Hoe groot zijn eigenlijk de kisten in een Reclaimer? Volgens mij kan je daar de grootste kist vervoeren met een simpele TruHold Tractor Beam Attachment.
Ik heb trouwens gemerkt dat in 3.40.1 er minder plates te salvagen zijn, ze leveren ook minder SCU op.
Het is volgens mij nog steeds lucratief maar wel minder.
Ja, omdat ze de andere tractor beam movements trager gemaakt hebben in 3.24.0 in anticipatie op de ATLS. Dat bedoel ik dus precies met 'create the problem, sell the solution'.SacreBleu schreef op zondag 15 september 2024 @ 00:17:
[...]
Het voordeel van de ATLS is wel dat het véél sneller werkt dan je TruHold. Het scheelt bakken met tijd om je schip leeg te trekken.
Klopt, salvage was in 3.23 al flink generfed. Ik ben gestopt met Salvage in 3.23, omdat ik gewoon geen winst kon maken met mijn Reclaimer. Telkens kreeg ik alleen maar de laag betaalde contracten, en helft van de tijd werkte bepaalde functies niet van mijn Reclaimer, bleef vast zitten in de stoelen of allerlei andere bugs, waaronder ook dat de arm vaker niet werkte.SacreBleu schreef op zondag 15 september 2024 @ 00:17:
[...]
Het voordeel van de ATLS is wel dat het véél sneller werkt dan je TruHold. Het scheelt bakken met tijd om je schip leeg te trekken.
Ik heb trouwens gemerkt dat in 3.40.1 er minder plates te salvagen zijn, ze leveren ook minder SCU op.
Het is volgens mij nog steeds lucratief maar wel minder.
Dat ik steeds mijn Reclaimer verlies door bugs, maakte me nog niet zoveel uit. Ik heb er op dit moment twee, dus hoefde nooit te wachten op de insurance. Maar verloor wel telkens de contract kosten, omdat die telkens verdwenen bij het uitloggen en inloggen. Ik was letterlijk uiteindelijk zo blut dat ik nog niet eens meer eten of drinken kon kopen.
Ik weet niet of het nu wel weer allemaal verbeterd is en/of de Reclaimer weer gefixed is, maar het was in 3.23 echt zo broken dat ik er helemaal geen zin meer in had.
In 3.22 werkte het wel allemaal perfect. Daar maakte ik makkelijk 3 á 4 miljoen per uur.
[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 15-09-2024 00:51 ]
Is het nu nog steeds geen spelletje maar altijd nog beurs waar je schepen koopt en uiteindelijk omsmelt.
Tegen veel veel geld.
Tegen veel veel geld.
Oh jawel, ondertussen is het wel al een spel. Alleen is het gewoon afhankelijk in welke patch je speelt. De ene patch werkt alles perfect en de andere patch is het één hel en voelt het inderdaad niet echt aan als een spel.MaXeRs schreef op zondag 15 september 2024 @ 06:52:
Is het nu nog steeds geen spelletje maar altijd nog beurs waar je schepen koopt en uiteindelijk omsmelt.
Tegen veel veel geld.
Maar als het werkt, is het wel een verdomd goed spel waar je nu al uren content uit kunt halen. Ik heb het spel al ondertussen langer gespeeld dan de huidige AAA games. Maargoed, heb ook echt wel meer betaald.
[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 15-09-2024 06:59 ]
Voor dat geld heb ik er ook eentje gekocht hoor, al is het maar voor de €40 LTI token. Maar ik denk dat ik hem wel ga gebruiken om mijn Carrack te laden en lossen.Toonen1988 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 23:00:
[...]
3 a 4 miljoen per uur klinkt als dat het TE goed werkteToonen1988 schreef op zondag 15 september 2024 @ 00:28:
[...]
In 3.22 werkte het wel allemaal perfect. Daar maakte ik makkelijk 3 á 4 miljoen per uur.
Ik denk dat het uiteindelijk zo gaat zijn dat je na 8 uur grinden (mining/hauling/salvaging) je een instapper kan veroorloven, gewoon om de uitdaging erin te houden
Het ligt puur aan de insteek waarmee je SC in gaat. Verwacht je een gepolijst spel waarbij je met wat truukjes of wat gebedel direct een 890J kan kopen, dan ga je echt van een koude kermis thuiskomen. Het zal NOOIT een spel zijn waarbij je, zoals met iets als Call of Duty, als complete n00b in kan stappen, en je binnen een week het spel hebt uitgespeeld.MaXeRs schreef op zondag 15 september 2024 @ 06:52:
Tegen veel veel geld.
En daarbij komt ook nog eens dat je voorlopig (en dan heb ik het echt nog over jaren) je om de bugs heen zal moeten werken en moet accepteren dat veel er nog niet in zit, of gewoon niet af is.
Ze noemen het niet alleen een Alpha, het IS ook echt een Alpha
Klopt, dat het generfed gaat worden is begrijpelijk. Het is immers nog in alpha, dus voor nu maakt het allemaal nog niet veel uit.mvds schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:21:
[...]
3 a 4 miljoen per uur klinkt als dat het TE goed werkteDus logisch dat het flink generfed is. Dat snap ik ook volledig. Het duurste schip is ingame iets van 30 miljoen dacht ik, het lijkt mij idd niet de bedoeling dat je die met een paar (want zo zie ik 7 a 8 uurtjes wel) grinden kan veroorloven. Dan zou je binnen een maand alle schepen rond kunnen zien vliegen die er ingame te koop zijn. Ik kan mij niet voorstellend at dat de bedoeling is.
Ik denk dat het uiteindelijk zo gaat zijn dat je na 8 uur grinden (mining/hauling/salvaging) je een instapper kan veroorloven, gewoon om de uitdaging erin te houden
Maar in 3.23 had ik zoveel problemen met de Reclaimer, dat ik alleen maar geld verloor. Dan gaat het plezier ook snel eraf. 3.24 heb ik nog niet geprobeerd.
Misschien dat ik deze week weer eens probeer en misschien hier en daar wat transport missies met mijn Carrack.
Ik heb nu maar iets van 200k, dus ik voel me echt blut.
Even wat missies accepteren, salvaging tot mijn Reclaimer vol is en dan kan ik op mijn gemak fe kisten uitprinten en vervolgens naar de lift brengen. Dan weer een nieuwe lading halen.
[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 15-09-2024 15:42 ]
Carrack laden en lossen...? Hoe ben je in godsnaam van plan dat te doen? Zover ik weet kun je de Carrack nog steeds niet laden.mvds schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:16:
[...]
Voor dat geld heb ik er ook eentje gekocht hoor, al is het maar voor de €40 LTI token. Maar ik denk dat ik hem wel ga gebruiken om mijn Carrack te laden en lossen.
Hebben ze de Carrack cargo lift nog altijd niet werkend gemaakt?Robinblitz schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:51:
[...]
Carrack laden en lossen...? Hoe ben je in godsnaam van plan dat te doen? Zover ik weet kun je de Carrack nog steeds niet laden.
Nope. De pods kunnen nog steeds niet open.Toonen1988 schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:57:
[...]
Hebben ze de Carrack cargo lift nog altijd niet werkend gemaakt?
Ik had toch wel gehoopt dat ze tegen 3.24 dit toch wel opgelost zouden hebben.Robinblitz schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:58:
[...]
Nope. De pods kunnen nog steeds niet open.
Dit maakt op dit moment de Carrack toch een nutteloze schip.
Jammer, aangezien het toch een populaire schip is.
[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 15-09-2024 19:09 ]
Als het ooit gaat werkenRobinblitz schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:51:
[...]
Carrack laden en lossen...? Hoe ben je in godsnaam van plan dat te doen? Zover ik weet kun je de Carrack nog steeds niet laden.
Greycat STV om snel door mijn hangar te racen. ATLS Powersuit voor heavy lifting in my hangar, de witte URSA voor exploration (zat bij mijn expedition W/CX8 Carrack) en dan helemaal rechts mijn Ursa Medivac die ik gebruik als medical bay in the hangar en gooi die in schepen die geen medical bay hebben. Hoofdzakelijk voor mijn Perseus gekocht, zodat mensen zich toch nog iets kunnen healen in mijn schip.
:strip_exif()/f/image/vLVrV9SgtT1NzesNCgWAfkDz.jpg?f=fotoalbum_large)
Die Ursa Medivac heeft toch geen nut in je hangar als jij op een andere maan bent? Volgens mij hebben ze maar een gelimiteerde range waar binnen je kan respawnen. Zo had de 890 8km en de Carrack ook volgens mij.Toonen1988 schreef op maandag 16 september 2024 @ 05:06:
Greycat STV om snel door mijn hangar te racen. ATLS Powersuit voor heavy lifting in my hangar, de witte URSA voor exploration (zat bij mijn expedition W/CX8 Carrack) en dan helemaal rechts mijn Ursa Medivac die ik gebruik als medical bay in the hangar en gooi die in schepen die geen medical bay hebben. Hoofdzakelijk voor mijn Perseus gekocht, zodat mensen zich toch nog iets kunnen healen in mijn schip.
[Afbeelding]
Of ze moeten dat aangepast hebben toen ze de respawns aangepast hadden, wouldn't put it past them.
Het gaat ook niet om het spawnen, want dat kan helemaal niet in een Ursa Medivac. Maar als ik bijv. gewond ben geraakt, hoef ik toch niet de elevator in en dan richting een ziekenhuis. Nu kan ik meteen rechtstreeks in mijn hangar healen. Er zijn wel locaties in je hangar met een groene kruis, maar daar kan je helemaal niks. Niet alles is met een injector te genezen, soms moet je in een med-bay liggen, zoals bij armen, benen, borst en hoofd verwondingen. Dan kan je wel een injector gebruiken, maar dan heal je maar tot 75hp, of zelfs minder (afhankelijk van je verwonding). Dan moet je een med-bay opzoeken, om toch weer de volle 100hp terug te krijgen en alle verwondingen weg te krijgen. Soms heb je ook een hoofdwond, waarbij je effecten in het beeld krijgt, waardoor je minder goed kan zien. Kan je mooi oplossen met zo'n Ursa Medivac, goedkoop, snelle insurance en kan je overal mee naar toe nemen, mits je een cargobay ervoor hebt.Robinblitz schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:58:
[...]
Die Ursa Medivac heeft toch geen nut in je hangar als jij op een andere maan bent? Volgens mij hebben ze maar een gelimiteerde range waar binnen je kan respawnen. Zo had de 890 8km en de Carrack ook volgens mij.
Of ze moeten dat aangepast hebben toen ze de respawns aangepast hadden, wouldn't put it past them.
Nu laat ik die lekker in mijn hangar staan, hoef ik niet in de elevator, dan met openbaar transport, dan het ziekenhuis bezoeken, kamer selecteren, dan meestal weer een lift, dan maar hopen dat de deuren opgaan, dan healen en dan weer helemaal terug.
Nu kan ik gewoon landen, in de Ursa Medivac stappen en klaar.
Wanneer ik een multi-crew schip heb waar bijv. geen medbay in zit, zoals de Perseus, dan gooi ik dat ding erin en klaar. Je kunt er niet op spawnen, het is een Tier-3 medbay maar je kunt wel verwondingen weghalen.
Land je ergens anders dan je eigen personal hangar, dan moet je inderdaad richting een ziekenhuis. Of ik moet de Medivac bij me hebben.
[ Voor 44% gewijzigd door Toonen1988 op 16-09-2024 08:39 ]
Om die reden heb ik ook de Nursa gekocht idd
Hij staat nu in de bay van mijn Carrack, maar dat is natuurlijk een beetje dubbelop aangezien die al een medbed heeft
Dit is gewijzigd toen de Ursa Medivac toegevoegd werd aan de game. Je kan nu je spawn point zetten in elke med bed. Dat was ook een vrij controversiële keuze van CIG waar veel mensen het niet mee eens waren. Probeer het maar eens. Of het moet met 3.24 weer teruggedraaid zijn. Maar toen de Medivac werd toegevoegd, werd ook de aanpassing gemaakt dat je in elke med bed kan respawnen. Zit overigens ook letterlijk in de commercial van de Medivac.Toonen1988 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:22:
[...]
Het gaat ook niet om het spawnen, want dat kan helemaal niet in een Ursa Medivac.
Dat is iets nieuws idd, ben daar ook niet helemaal mee eens. Dacht dat T-3 alleen genezen was, T-2 ook spawnen maar wel met beperkingen zoals inderdaad afstand + aantal keer. Tier 1, onbeperkte afstand, onbeperkt hoevaak.Robinblitz schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:05:
[...]
Dit is gewijzigd toen de Ursa Medivac toegevoegd werd aan de game. Je kan nu je spawn point zetten in elke med bed. Dat was ook een vrij controversiële keuze van CIG waar veel mensen het niet mee eens waren. Probeer het maar eens. Of het moet met 3.24 weer teruggedraaid zijn. Maar toen de Medivac werd toegevoegd, werd ook de aanpassing gemaakt dat je in elke med bed kan respawnen. Zit overigens ook letterlijk in de commercial van de Medivac.
Dat was eigenlijk het orginele idee.
De Carrack heeft inderdaad een T-2 medbay. Dus dat is een beetje dubbel op. Maargoed, als je nu ook op een Ursa Medivac kunt spawnen, zou je het wel kunnen gebruiken voor infantry combat.mvds schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:05:
Om die reden heb ik ook de Nursa gekocht iddHij staat nu in de bay van mijn Carrack, maar dat is natuurlijk een beetje dubbelop aangezien die al een medbed heeft
Een interessante week voor Star Citizen!
Vandaag:
- Pirate week begint (hopelijk wat leuke CCU's voor de Polaris...)
- Blockade Runner begint (Nieuwe global event. Hopelijk werkt deze beter dan op de PTU)
Morgen:
- Roadmap update en roundup (waarschijnlijk niks spannends... Zeus Mk II CL en ES samen met de MFD's voor 3.24.2)
Donderdag:
- Inside Star Citizen met daarin alles over de nieuwe Engineering gameplay van 4.0 (super excited voor deze ISC omdat ik aardig wat mensen in mijn org heb die engineering willen doen op de Polaris)
Vrijdag:
- Niks bijzonders, een sneak peek in de newsletter maar geen Star Citizen Live.
Uiteraard loopt Blockade Runner en Pirate Week de hele week, en niet alleen vandaag.
Vandaag:
- Pirate week begint (hopelijk wat leuke CCU's voor de Polaris...)
- Blockade Runner begint (Nieuwe global event. Hopelijk werkt deze beter dan op de PTU)
Morgen:
- Roadmap update en roundup (waarschijnlijk niks spannends... Zeus Mk II CL en ES samen met de MFD's voor 3.24.2)
Donderdag:
- Inside Star Citizen met daarin alles over de nieuwe Engineering gameplay van 4.0 (super excited voor deze ISC omdat ik aardig wat mensen in mijn org heb die engineering willen doen op de Polaris)
Vrijdag:
- Niks bijzonders, een sneak peek in de newsletter maar geen Star Citizen Live.
Uiteraard loopt Blockade Runner en Pirate Week de hele week, en niet alleen vandaag.
Het zal waarschijnlijk zoiets worden.Toonen1988 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:01:
[...]
Dat is iets nieuws idd, ben daar ook niet helemaal mee eens. Dacht dat T-3 alleen genezen was, T-2 ook spawnen maar wel met beperkingen zoals inderdaad afstand + aantal keer. Tier 1, onbeperkte afstand, onbeperkt hoevaak.
Dat was eigenlijk het originele idee.
T-3: Beperkt genezen voor levensbedreigende zorg in coma houden op weg naar ziekenhuis of T-2/1.
T-2: Levensbedreigende zorg.
T-1: Met beperkt Spawn(cooldown timer bijvoorbeeld).
Ziekenhuis: Spawn oneindig.
Als T-2 kan spawnen wordt medic play nutteloos.
Als de Carrack al een spawn krijgt moeten ze daar module,s voor opofferen zodat er een T-1 bed aanwezig is anders wordt het schip te OP.
[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 17-09-2024 12:46 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Ik weet niet wat de plannen hiervan zijn. Het is nu namelijk zo dat ALLE med beds kunnen respawnen. Het zat ook letterlijk in de commercial van de Ursa Medivac. Dat is een T-3 bed. Als CIG het respawnen daarvan ontneemt zullen ze best wat gezeik krijgen omdat het letterlijk geadverteerd is op die manier.mr_evil08 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:40:
[...]
Het zal waarschijnlijk zoiets worden.
T-3: Beperkt genezen voor levensbedreigende zorg in coma houden op weg naar ziekenhuis of T-2/1.
T-2: Levensbedreigende zorg.
T-1: Met beperkt Spawn(cooldown timer bijvoorbeeld).
Ziekenhuis: Spawn oneindig.
Als T-2 kan spawnen wordt medic play nutteloos.
Als de Carrack al een spawn krijgt moeten ze daar module,s voor opofferen zodat er een T-1 bed aanwezig is anders wordt het schip te OP.
Ik had begrepen dat een T-3 geen spawn had, T-2 wel maar beperkt. Zo kan je maar een aantal X keer erop spawnen, totdat je lichaam het niet meer aankan, dan moet je weer op een T-3 spawnen.Robinblitz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:00:
[...]
Ik weet niet wat de plannen hiervan zijn. Het is nu namelijk zo dat ALLE med beds kunnen respawnen. Het zat ook letterlijk in de commercial van de Ursa Medivac. Dat is een T-3 bed. Als CIG het respawnen daarvan ontneemt zullen ze best wat gezeik krijgen omdat het letterlijk geadverteerd is op die manier.
Om het op te lossen, moeten ze dan de Medivac een tier-1 maken.
Dat nu alle bedden kunnen spawnen, is dat best wel een beetje vreemd. Maargoed, het zal nog allemaal veranderen. Het is nu waarschijnlijk nog allemaal "placeholder".
Als straks medische professie een ding is met medische schepen, zullen ze het hele medische systeem aanpassen en updaten.
[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 17-09-2024 18:49 ]
Zal vast een beperking op komen zoals een timer die 5x langer duurt dan een Tier-1 bed bijvoorbeeld want anders is het OP.Robinblitz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:00:
[...]
Ik weet niet wat de plannen hiervan zijn. Het is nu namelijk zo dat ALLE med beds kunnen respawnen. Het zat ook letterlijk in de commercial van de Ursa Medivac. Dat is een T-3 bed. Als CIG het respawnen daarvan ontneemt zullen ze best wat gezeik krijgen omdat het letterlijk geadverteerd is op die manier.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
We zullen het allemaal gaan zien, ze hebben op dit moment nog niet veel gedaan op het gebied van medische gameplay.
Nou, daar heeft CIG weer niet aangedacht. Mensen verdienen nu toch weer miljoenen geld met salvage en dat vanuit je eigen hangar zonder ooit eruit te komen.
Het enige wat je nodig hebt is een hangar XL (is het beste) en een vulture. De vulture parkeer je ergens veilig, vervolgens roep je een tweede ship op, haal je de wapens eraf en dan salvage je eigen schepen. Vervolgens parkeer je de vulture netjes bij de lift, cargo deur open en je kunt rechtstreeks de kisten op de cargo lift zetten.
Je vraagt de insurance aan, zodat je het schip terug krijgt en je spawned het volgende schip.
Ik heb nu als solo een aantal blockades in mijn eentje opgeruimd + Everest Harbor een boel vijanden uitgeschakeld waaronder ook een Hammerhead en diverse Connie's.
Ik kan wel helaas dat spul niet vinden wat je terug moet brengen. Ik kan dat nergens vinden.
Het enige wat je nodig hebt is een hangar XL (is het beste) en een vulture. De vulture parkeer je ergens veilig, vervolgens roep je een tweede ship op, haal je de wapens eraf en dan salvage je eigen schepen. Vervolgens parkeer je de vulture netjes bij de lift, cargo deur open en je kunt rechtstreeks de kisten op de cargo lift zetten.
Je vraagt de insurance aan, zodat je het schip terug krijgt en je spawned het volgende schip.
Ik heb nu als solo een aantal blockades in mijn eentje opgeruimd + Everest Harbor een boel vijanden uitgeschakeld waaronder ook een Hammerhead en diverse Connie's.
Ik kan wel helaas dat spul niet vinden wat je terug moet brengen. Ik kan dat nergens vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 17-09-2024 23:51 ]
Dat spul zit niet in de schepen bij Everus Harbor, het zit bij de markers zo'n 100-200MM bij Everus vandaan. Volgens mij heten ze "Zeta-Prolanide location: Medium/Large" iets in die geest. Als je daar bent heb je aardig wat fighters samen met cargo schepen. Niet alle cargo schepen hebben Zeta bij hun en je moet er voor zorgen dat je ze soft-killed. Als je ze hard-killed gaat 80-100% van de cargo verloren. Heb de event gisteren voor zo'n 2 uur gedaan en heb 200+ Zeta gevonden bij die locaties.Toonen1988 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:54:
Als ik heel eerlijk ben, zie ik dat niks worden. Of ze moeten de spawntimers van zowel personen als schepen wel zo lang zetten, dat dat juist weer een irritatiefactor gaat worden, wanneer er niemand online is die zin heeft in medical gameplay.Toonen1988 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:47:
We zullen het allemaal gaan zien, ze hebben op dit moment nog niet veel gedaan op het gebied van medische gameplay.
Zeker wanneer je ziet dat medical beacons vaak gebruikt worden door piraten om mensen in de val te lokken zal niet zomaar iedereen je komen redden.
Persoonlijk zou ik het ook niet zien zitten om x minuten naar de QT animatie te moeten gaan zitten kijken om iemand op te gaan halen, in de hoop dat je niet voor niks gaat, of meteen beschoten gaat worden zodra je uit QT gaat.
Maar ieder zijn ding denk ik.
Maar CIG kennende, gaan ze zich hier er makkelijk vanaf maken en gaan ze zeggen dat "the community should solve it"
Gisteren met een CCU-chain de Vulture naar de Reclaimer gebracht. Vanavond kijken hoe dat is om solo te doen.
Zijn er hier Tweakers die wellicht dit weekend tijd en zin hebben om een squad te vormen?
Aankomende juni heb ik dit spel al tien jaar, maar ik heb nog maar één keer een sessie gehad dat ik met iemand coop deed.
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar de dynamiek als je in een squad zit. In mijn vriendengroep zijn er geen die SC spelen.
Zijn er hier Tweakers die wellicht dit weekend tijd en zin hebben om een squad te vormen?
Aankomende juni heb ik dit spel al tien jaar, maar ik heb nog maar één keer een sessie gehad dat ik met iemand coop deed.
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar de dynamiek als je in een squad zit. In mijn vriendengroep zijn er geen die SC spelen.
Medical Beacons en medical gameplay zullen een veel grotere rol gaan spelen als Death of a Spaceman daadwerkelijk geïmplementeert word. Dan zul je ECHT de afweging moeten maken 'Doe ik backspace, met het risico dat ik reputation verlies met orgs en/of mankementen krijg zoals permanent T-3 injury... Of doe ik toch een poging om te wachten op iemand om me te helpen.'
Denk dat dat ook de reden is waarom we de Apollo (Triage) nog niet zien in-game. DoaSM moet nog verder uitgewerkt worden.
Denk dat dat ook de reden is waarom we de Apollo (Triage) nog niet zien in-game. DoaSM moet nog verder uitgewerkt worden.
Nice! Congrats! De Reclaimer is leuk en zeker do-able solo, maar leuk is anders. Steeds heen en weer moeten lopen om die SCU containers te verplaatsen etc. Het is super handig als je iemand vast in de cargo hold hebt die constant de SCU containers verplaatst.SacreBleu schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:45:
Gisteren met een CCU-chain de Vulture naar de Reclaimer gebracht. Vanavond kijken hoe dat is om solo te doen.
Normaliter zou ik 'ja' zeggen, maar ik heb al een operation geplanned staan met mijn org voor Ghost Hollow en/of Blockade Runner...

Moet je in de Reclaimer ook de SCU containers handmatig verplaatsen? Ik dacht dat dat juist iets van de Vulture was?Robinblitz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:49:
[...]
Nice! Congrats! De Reclaimer is leuk en zeker do-able solo, maar leuk is anders. Steeds heen en weer moeten lopen om die SCU containers te verplaatsen etc. Het is super handig als je iemand vast in de cargo hold hebt die constant de SCU containers verplaatst.
Normaliter zou ik 'ja' zeggen, maar ik heb al een operation geplanned staan met mijn org voor Ghost Hollow en/of Blockade Runner...
Ik zit nog niet in een Org. Dus als je wil kun je mij uitnodigen en kan ik dit weekend met jullie meedoen. Is dat een optie?Robinblitz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:49:
[...]
Nice! Congrats! De Reclaimer is leuk en zeker do-able solo, maar leuk is anders. Steeds heen en weer moeten lopen om die SCU containers te verplaatsen etc. Het is super handig als je iemand vast in de cargo hold hebt die constant de SCU containers verplaatst.
Ik zit de beschrijving te lezen van wat ze bedoeld hebben voor Death of a Spaceman en het klinkt best goed. Maar ik zie dit echt nog LAAAAAAAAANG niet in SC komen. Wat ik wel vreemd vind is dat je gestraft lijkt te worden als je SQ42 niet ook koopt en speelt.Robinblitz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:47:
Medical Beacons en medical gameplay zullen een veel grotere rol gaan spelen als Death of a Spaceman daadwerkelijk geïmplementeert word. Dan zul je ECHT de afweging moeten maken 'Doe ik backspace, met het risico dat ik reputation verlies met orgs en/of mankementen krijg zoals permanent T-3 injury... Of doe ik toch een poging om te wachten op iemand om me te helpen.'
"The UEE Navy has an opt-out option right up until you move onto advanced training (where you would start Squadron 42). So if you just want to jump into Star Citizen, you can opt out right away. If you want some basic pilot training, you could avail yourself of basic and then buy your way out. In this case, the player would just owe a small debt to the UEE that he / she has to pay within a year of game time or become a “debtor” (debtors are denied landing rights on UEE controlled planets and don’t receive any UEE protection until they’ve paid their debt).
A player enters the persistent universe of Star Citizen either after completing the Squadron 42 campaign (which doesn’t need to be successful), or by opting out before advanced training and going straight into the private sector."
Oftewel, als je SQ42 niet uitspeelt, dan start je SC met een "schuld" die je in het eerste jaar speeltijd in SC moet terugbetalen. Die vind ik wel vreemd. Als SQ42 onderdeel zou zijn van een soort van intro missie van SC oke, maar je hebt het over een los te kopen spel.
Dit klopt, want als "death of a spaceman" inderdaad geïmplementeerd wordt, heb je echt wel iets te verliezen. Hoe dat precies geïmplementeerd gaat worden, is nog even afwachten. Maar ik vermoed dat je dan een nieuwe personage aan moet maken, dat zo genaamd de volgende in de familiestamboom is die alle assets overneemt en gedeeltelijk de reputatie.Robinblitz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:47:
Als je bijv permanent sterft als een beruchte en gezochte piraat en je speelt verder met iemand anders uit de familiestamboom, ben je niet meteen ook een beruchte en gezochte piraat, maar mensen zullen wel terughoudend zijn en jou niet snel vertrouwen.
Best grappig.
Ja, in de Reclaimer heb je wel twee machines waar je SCU containers kunt genereren.mvds schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:50:
[...]
Moet je in de Reclaimer ook de SCU containers handmatig verplaatsen? Ik dacht dat dat juist iets van de Vulture was?
Het grappige is wel dat je nu een personal hangar hebt, wat het veiliger maakt voor een solo player. Je vliegt uit met een Reclaimer, pakt een aantal contracten om te salvagen, vlieg vervolgens terug, land in je personal hangar en je kunt op je gemak alle dozen printen.
Je zorgt er voor dat de machines automatisch de containers genereerd, en dan kan je ze één voor één verplaatsen.
[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 18-09-2024 11:02 ]
Ik heb twee Reclaimers (eentje gekocht ingame, toen eentje gekocht met LTI), daar genereerde ik ongeveer ongeveer twee tot drie miljoen per uur mee in versie 3.22.SacreBleu schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:45:
Sinds 3.23 is salvage flink generfed, maar is nog altijd een goede inkomstenbron. Helaas was de Reclaimer erg buggy in 3.23 dat nu allemaal in 3.24 weer opgelost is.
Eergisteren nog geprobeerd om een Reclaimer run te doen. Helaas duurde het bijna 40 minuten totdat ik eindelijk in mijn Reclaimer zat. De eerste keer deden de appartementen deuren het niet. Toen had ik permanent items in mijn handen. Derde keer deden de liften richten de hangar het niet.
Toen ik eindelijk in mijn Reclaimer zat, heb ik ongeveer een uurtje kunnen salvagen, totdat opeens een AI tegen mijn schip aanvloeg. Alles kwijt, ik had toen geen zin meer en heb ik maar weer alt+f4 gedaan.
Als je zo'n avond meemaakt, dan gaat het plezier er snel ervan af. Ongeveer twee en half uur verder en het enige wat er is gebeurt is dat ik ongeveer een ton aan geld kwijt ben, door de contracten te kopen.
Maar als het allemaal werkt, verdien je wel goed.
Ja, verschrikkelijk is dat. Heb met SC al een paar keer gehad dat k alt+F4 heb gedaan en er een paar weken, zelfs maanden niet meer naar heb gekeken.Toonen1988 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:00:
[...]
Ik heb twee Reclaimers (eentje gekocht ingame, toen eentje gekocht met LTI), daar genereerde ik ongeveer ongeveer twee tot drie miljoen per uur mee in versie 3.22.
Sinds 3.23 is salvage flink generfed, maar is nog altijd een goede inkomstenbron. Helaas was de Reclaimer erg buggy in 3.23 dat nu allemaal in 3.24 weer opgelost is.
Eergisteren nog geprobeerd om een Reclaimer run te doen. Helaas duurde het bijna 40 minuten totdat ik eindelijk in mijn Reclaimer zat. De eerste keer deden de appartementen deuren het niet. Toen had ik permanent items in mijn handen. Derde keer deden de liften richten de hangar het niet.
Toen ik eindelijk in mijn Reclaimer zat, heb ik ongeveer een uurtje kunnen salvagen, totdat opeens een AI tegen mijn schip aanvloeg. Alles kwijt, ik had toen geen zin meer en heb ik maar weer alt+f4 gedaan.
Als je zo'n avond meemaakt, dan gaat het plezier er snel ervan af. Ongeveer twee en half uur verder en het enige wat er is gebeurt is dat ik ongeveer een ton aan geld kwijt ben, door de contracten te kopen.
Maar als het allemaal werkt, verdien je wel goed.
Ik vind vooral de gameplayloop qua salvaging relaxt. Zo kan ik ook mijn joysticks leren gebruiken.
Daarbij, ik vond het een vet schip. De enige die nu nog op mijn lijstje staat is de Corsair.
Ik weet alleen niet of ik die 'erbij' wil hebben of de F8C Lightning ga melten voor de Corsair.
Ik vind de F8C eigenlijk best chill. Maar voor bunkers is het nut beperkt omdat ik er geen SCU-box aan kan hangen.
Dit is een beetje de reden dat ik niet op je eerdere post reageerde. Ik check eigenlijk vaak richting het eind van het jaar een beetje de progressie in SC en dan laat ik het weer 10 maanden liggen. Elke keer als ik speel vermaak ik me er goed mee totdat dit soort problemen te hardnekkig worden en dan spring ik weer terug naar mijn andere games.SacreBleu schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:28:
[...]
Ja, verschrikkelijk is dat. Heb met SC al een paar keer gehad dat k alt+F4 heb gedaan en er een paar weken, zelfs maanden niet meer naar heb gekeken.
Ik vind vooral de gameplayloop qua salvaging relaxt. Zo kan ik ook mijn joysticks leren gebruiken.
Daarbij, ik vond het een vet schip. De enige die nu nog op mijn lijstje staat is de Corsair.
Ik weet alleen niet of ik die 'erbij' wil hebben of de F8C Lightning ga melten voor de Corsair.
Ik vind de F8C eigenlijk best chill. Maar voor bunkers is het nut beperkt omdat ik er geen SCU-box aan kan hangen.
Ik heb ook een Reclaimer (en wat andere industry schepen) en het kriebelt wel weer een beetje om het te gaan checken maar dan wel als het een release is wat een beetje goed loopt.
De Org is vrij voor iedereen om te joinen.SacreBleu schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:52:
[...]
Ik zit nog niet in een Org. Dus als je wil kun je mij uitnodigen en kan ik dit weekend met jullie meedoen. Is dat een optie?
Ik ben best excited for Death of a Spaceman maar dit gaat nog heeeeel lang duren en heeft ook zeker nog een betere uitwerking nodig voor de huidige game.Toonen1988 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:48:
[...]
Dit klopt, want als "death of a spaceman" inderdaad geïmplementeerd wordt, heb je echt wel iets te verliezen. Hoe dat precies geïmplementeerd gaat worden, is nog even afwachten. Maar ik vermoed dat je dan een nieuwe personage aan moet maken, dat zo genaamd de volgende in de familiestamboom is die alle assets overneemt en gedeeltelijk de reputatie.
Als je bijv permanent sterft als een beruchte en gezochte piraat en je speelt verder met iemand anders uit de familiestamboom, ben je niet meteen ook een beruchte en gezochte piraat, maar mensen zullen wel terughoudend zijn en jou niet snel vertrouwen.
Best grappig.
Van wanneer is die info? Door de jaren heen is er uiteraard aardig wat veranderd. En als ze van mensen verwachten dat ze een Singleplayer game van rond de 100 uur gametime uitspelen voordat ze de PU in gaan...mvds schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:01:
[...]
Ik zit de beschrijving te lezen van wat ze bedoeld hebben voor Death of a Spaceman en het klinkt best goed. Maar ik zie dit echt nog LAAAAAAAAANG niet in SC komen. Wat ik wel vreemd vind is dat je gestraft lijkt te worden als je SQ42 niet ook koopt en speelt.
"The UEE Navy has an opt-out option right up until you move onto advanced training (where you would start Squadron 42). So if you just want to jump into Star Citizen, you can opt out right away. If you want some basic pilot training, you could avail yourself of basic and then buy your way out. In this case, the player would just owe a small debt to the UEE that he / she has to pay within a year of game time or become a “debtor” (debtors are denied landing rights on UEE controlled planets and don’t receive any UEE protection until they’ve paid their debt).
A player enters the persistent universe of Star Citizen either after completing the Squadron 42 campaign (which doesn’t need to be successful), or by opting out before advanced training and going straight into the private sector."
Oftewel, als je SQ42 niet uitspeelt, dan start je SC met een "schuld" die je in het eerste jaar speeltijd in SC moet terugbetalen. Die vind ik wel vreemd. Als SQ42 onderdeel zou zijn van een soort van intro missie van SC oke, maar je hebt het over een los te kopen spel.
Herkenbaar. Ik heb SC voor een tijd links laten liggen (volg wel de development i.v.m. content creation) maar moet zeggen dat ik sinds vorig jaar best wel weer veel speel. Helemaal 3.24.1 voelt best wel goed aan nu. Weet alleen niet hoe de performance atm is wegens Blockade Runner event. De ATC had gisteren nog wat problemen met alle traffic tijdens de event.Kaasdipje schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:30:
[...]
Dit is een beetje de reden dat ik niet op je eerdere post reageerde. Ik check eigenlijk vaak richting het eind van het jaar een beetje de progressie in SC en dan laat ik het weer 10 maanden liggen. Elke keer als ik speel vermaak ik me er goed mee totdat dit soort problemen te hardnekkig worden en dan spring ik weer terug naar mijn andere games.
Ik heb ook een Reclaimer (en wat andere industry schepen) en het kriebelt wel weer een beetje om het te gaan checken maar dan wel als het een release is wat een beetje goed loopt.
Ik probeer zo min mogelijk met irl geld te kopen omdat ik doelen wil hebben om naartoe te werken in-game. Heb alleen de Titan (starter) C2 (cargo) en ben bezig met een CCU chain naar de Polaris (voor Org gameplay). Ik twijfel alleen nog of ik de F7C Mk. II ga halen omdat ik nog een F7A upgrade kit heb liggen en geen dedicated fighter heb... Maar schepen als de Corsair, Reclaimer, Mole, die heb ik voor aUEC gekocht 2 jaar terug en staan nog steeds in mijn ASOP.SacreBleu schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:28:
[...]
Ja, verschrikkelijk is dat. Heb met SC al een paar keer gehad dat k alt+F4 heb gedaan en er een paar weken, zelfs maanden niet meer naar heb gekeken.
Eens, ik heb nog wat meer doelen, maar er was een 'basis'-selectie waar ik altijd over wilde beschikken.Robinblitz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:38:
[...]
Ik probeer zo min mogelijk met irl geld te kopen omdat ik doelen wil hebben om naartoe te werken in-game. Heb alleen de Titan (starter) C2 (cargo) en ben bezig met een CCU chain naar de Polaris (voor Org gameplay). Ik twijfel alleen nog of ik de F7C Mk. II ga halen omdat ik nog een F7A upgrade kit heb liggen en geen dedicated fighter heb... Maar schepen als de Corsair, Reclaimer, Mole, die heb ik voor aUEC gekocht 2 jaar terug en staan nog steeds in mijn ASOP.
Ik dacht dat er met 3.23 een wipe was gedaan waarbij zowel in-game credits en schepen een wipe kregen.
Dat stond mij tegen, want ik heb geen zin om meerdere dagen te no-lifen, om miljoenen bij elkaar te krijgen om vervolgens met een nieuwe patch die schepen te verliezen.
Alleen de reputation is gewiped voor mij. Ik heb nu al een jaar of 2 alle schepen die ik in-game gekocht heb + de ship components. Zo heb ik 5x TS-2 quantum drives liggen omdat ik steeds vergeet dat ik ze al heb bij een nieuwe update. (Zonde van die 500k+ aUEC...)SacreBleu schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:41:
[...]
Ik dacht dat er met 3.23 een wipe was gedaan waarbij zowel in-game credits en schepen een wipe kregen.
Dat stond mij tegen, want ik heb geen zin om meerdere dagen te no-lifen, om miljoenen bij elkaar te krijgen om vervolgens met een nieuwe patch die schepen te verliezen.
Shit.Robinblitz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:42:
[...]
Alleen de reputation is gewiped voor mij. Ik heb nu al een jaar of 2 alle schepen die ik in-game gekocht heb + de ship components. Zo heb ik 5x TS-2 quantum drives liggen omdat ik steeds vergeet dat ik ze al heb bij een nieuwe update. (Zonde van die 500k+ aUEC...)
De Corsair is een OP ship, ik gebruik dit ship hoofdzakelijk voor space combat. Gisteren schoot ik een Connie af binnen 10 seconde.
Ik heb de Corsair ook ingame gekocht. Heb al twee blockades uitgeroeid in mijn eentje, zonder veel schade. Iets minder dan 1k schade.
"Call to arms" contract gepakt, blockades opgeruimd, nog wat targets op Everus Harbor gekilled en had weer iets van 30k erbij gekregen. Speeltijd iets van 20 minuten, ik schiet bijna alle schepen binnen enkele seconden kapot.
Ik heb de Corsair ook ingame gekocht. Heb al twee blockades uitgeroeid in mijn eentje, zonder veel schade. Iets minder dan 1k schade.
"Call to arms" contract gepakt, blockades opgeruimd, nog wat targets op Everus Harbor gekilled en had weer iets van 30k erbij gekregen. Speeltijd iets van 20 minuten, ik schiet bijna alle schepen binnen enkele seconden kapot.
[ Voor 63% gewijzigd door Toonen1988 op 18-09-2024 12:22 ]
De reacties op het artikel stammen al uit 2013, dus de info zelf zal ook wel ongeveer zo oud zijn.Robinblitz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:34:
[...]
Van wanneer is die info? Door de jaren heen is er uiteraard aardig wat veranderd. En als ze van mensen verwachten dat ze een Singleplayer game van rond de 100 uur gametime uitspelen voordat ze de PU in gaan...
https://robertsspaceindus...12879-death-of-a-spaceman
Yeeaaaah... Dan zou ik dat allemaal met een flinke korrel zout nemen. Zowel SC als SQ42 zijn sinds dien natuurlijk ENORM in scope gegroeid. SQ42 zou per chapter uitkomen met een beta. Dat hebben ze al geschrapt voor één launch. Het lijkt ook dat ze klaarmaken voor een console release van SQ42.mvds schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:52:
[...]
De reacties op het artikel stammen al uit 2013, dus de info zelf zal ook wel ongeveer zo oud zijn.
https://robertsspaceindus...12879-death-of-a-spaceman
Dat niet alleen, maar in die tijd was SQ42 nog onderdeel van een package voor SC. Dat hebben ze later afgeschaft.Robinblitz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:56:
[...]
Yeeaaaah... Dan zou ik dat allemaal met een flinke korrel zout nemen. Zowel SC als SQ42 zijn sinds dien natuurlijk ENORM in scope gegroeid. SQ42 zou per chapter uitkomen met een beta. Dat hebben ze al geschrapt voor één launch. Het lijkt ook dat ze klaarmaken voor een console release van SQ42.
Klopt, alleen de early backers hebben Star Citizen en SQ42 samen in één pakket zitten.SacreBleu schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:58:
[...]
Dat niet alleen, maar in die tijd was SQ42 nog onderdeel van een package voor SC. Dat hebben ze later afgeschaft.
Nieuwe spelers moeten beide spellen apart kopen.
Alleen Star Citizen kopen*Toonen1988 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:13:
[...]
Klopt, alleen de early backers hebben Star Citizen en SQ42 samen in één pakket zitten.
Nieuwe spelers moeten beide spellen apart kopen.
SQ42 game package hebben ze eerder vorig jaar verwijderd. Waarschijnlijk voor een prijsverhoging wanneer SQ42 een release date krijgt en pre-orders weer starten.
Dat is niet helemaal waar want er zijn nog wel pakketten die zowel SC als SQ42 bevatten. Dat zijn wel dure pakketten, dat wel, maar ze zijn er nog wel.
Stand alone kan je SQ42 idd niet meer kopen.
Klopt, klopt... Maar ik tel €48.000 pakketten niet mee als 'SC en SQ42 samen kopen'.mvds schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:18:
Dat is niet helemaal waar want er zijn nog wel pakketten die zowel SC als SQ42 bevatten. Dat zijn wel dure pakketten, dat wel, maar ze zijn er nog wel.
Nou, ZO duur nou ook weer niet hoorRobinblitz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:42:
[...]
Klopt, klopt... Maar ik tel €48.000 pakketten niet mee als 'SC en SQ42 samen kopen'.
Ik heb de UEE Exploration 2950 package vrij recent gekocht
Ik heb de rear admiral - LTI pakket gekocht, in 2013. Daar zat een Connie in die ik naar een Carrack expedition w/c8x heb geupgrade.
Vraag me af wanneer ik mijn Revel and York hangar kan gebruiken. In de hangar module was toen ter tijd deze hangar beschikbaar, maar hebben ze toen weer eruit gehaald.
In dit pakket zat ook Star Citizen en SQ42. Ondertussen heb ik veel te veel geld uitgegeven.
Vraag me af wanneer ik mijn Revel and York hangar kan gebruiken. In de hangar module was toen ter tijd deze hangar beschikbaar, maar hebben ze toen weer eruit gehaald.
In dit pakket zat ook Star Citizen en SQ42. Ondertussen heb ik veel te veel geld uitgegeven.
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 18-09-2024 16:39 ]
Via de gray market zijn er nog wel packages te vinden met SC+SQ42 voor een normale prijs. Toen ik een paar weken geleden alles ging melten heb ik daar gebruik van gemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Seroczynski op 18-09-2024 16:42 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik heb SQ42 er nog bij zitten. Toen ik 9 jaar geleden begon met mijn Aurora.
Heb toen toch maar geüpgraded naar de Mustang -> Cutlass Black -> Cutlass Red -> Constellation Andromeda -> Redeemer -> 600i.
Los de ATLS, F8C Lightning en Vultre.
Die laatste heb ik gisteren 7 keer ge-CCU'ed naar een Reclaimer.
Wilde destijd van de 600i naar de Carrack maar het ontbreken van pilot wapens heeft mij toen weerhouden, maar ook de beloofde rework van de 600i. Als het goed is krijgt de cargo hold een rework en komt er een medical bed.
Heb toen toch maar geüpgraded naar de Mustang -> Cutlass Black -> Cutlass Red -> Constellation Andromeda -> Redeemer -> 600i.
Los de ATLS, F8C Lightning en Vultre.
Die laatste heb ik gisteren 7 keer ge-CCU'ed naar een Reclaimer.
Wilde destijd van de 600i naar de Carrack maar het ontbreken van pilot wapens heeft mij toen weerhouden, maar ook de beloofde rework van de 600i. Als het goed is krijgt de cargo hold een rework en komt er een medical bed.
Zover ik had begrepen krijgt de Carrack ook nog een rework. Er gaan geruchten rond dat de Carrack iets langer gaat worden en de community roept om een module waarmee je zelf fuel kunt maken, wat ook logisch is voor een deep space exploration ship.
De Carrack heeft inderdaad geen player controlled wapens, een 600i wel. Maar een Carrack heeft wel weer high tier military grade components.
Had al geruchten gelezen dat ze de Carrack ongeveer 24 meter langer wilde gaan maken. Om het dan ook een capital ship te maken.
Maargoed, dat zijn nog geruchten. Daarnaast heeft de Carrack ook nog drones en een small bay waar ik een C8X Pisces Expedition bij heb gekregen, die kan ik gebruiken om kleine grotten te verkennen. Maar kan ook daar drones voor gebruiken.
Die functies heeft een 600i weer niet. Beide hebben voor en nadelen.
De Carrack heeft inderdaad geen player controlled wapens, een 600i wel. Maar een Carrack heeft wel weer high tier military grade components.
Had al geruchten gelezen dat ze de Carrack ongeveer 24 meter langer wilde gaan maken. Om het dan ook een capital ship te maken.
Maargoed, dat zijn nog geruchten. Daarnaast heeft de Carrack ook nog drones en een small bay waar ik een C8X Pisces Expedition bij heb gekregen, die kan ik gebruiken om kleine grotten te verkennen. Maar kan ook daar drones voor gebruiken.
Die functies heeft een 600i weer niet. Beide hebben voor en nadelen.
[ Voor 36% gewijzigd door Toonen1988 op 18-09-2024 18:50 ]
Ik kwam er na al meer dan één jaar de corsair te hebben erachter dat als je met de linker en rechtermuisknop schiet er nog meer wapens meevuren op de vleugel
Klopt, je moet ook eerst de vleugels uitklappen met ctrl + k of alt + k (even vergeten) voordat die twee wapens actief zijn.Ircghost schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:37:
Ik kwam er na al meer dan één jaar de corsair te hebben erachter dat als je met de linker en rechtermuisknop schiet er nog meer wapens meevuren op de vleugel
Sow, die Reclaimer is wel echt gi-gan-tisch. Wel jammer dat ik de ATLS niet in de Salvage Processing krijg. Dan stoot ik mijn kop. 
Ook net meegemaakt dat er nog wat bugs in het schip zitten. De vervelendste was nog dat ik tijdens een QT jump de interne lift wilde gebruiken en ineens buiten mijn schip teleporteerde. Yikes.
Kreeg het niet opgelost zonder een Character Repair te doen.
Net opgelost, crasht de server (tot twee keer toe). Lijkt nu ook niet meer te willen herstellen. Zucht.
Ik heb nog 4 mil nodig om mijn Corsair in-game te kunnen kopen.
Ook net meegemaakt dat er nog wat bugs in het schip zitten. De vervelendste was nog dat ik tijdens een QT jump de interne lift wilde gebruiken en ineens buiten mijn schip teleporteerde. Yikes.
Kreeg het niet opgelost zonder een Character Repair te doen.
Net opgelost, crasht de server (tot twee keer toe). Lijkt nu ook niet meer te willen herstellen. Zucht.
Ik heb nog 4 mil nodig om mijn Corsair in-game te kunnen kopen.
Vleugels doe ik vaak wel ja. Maar ook zeker niet in mijn standaard repertoire. Vandaar dat ik er waarschijnlijk niet eerder achterkwam.Toonen1988 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:39:
[...]
Klopt, je moet ook eerst de vleugels uitklappen met ctrl + k of alt + k (even vergeten) voordat die twee wapens actief zijn.
@rescla Eindelijk je Resclaimer functioneel in game
Ik wil een militaire versie van de ATLS en dan een dropship die 8 of 10 van die dingen kan droppen voor heerlijk wat ground chaos tijdens JT of een ander PVP/PVE event
Je zou bijna wel een los topic kunnen maken met daarin al het gepoch met de gekochte scheepjes.
Ik ben zelf nog steeds blij met mijn 38 euro inleg in 2012. Ik zie SQ42 wel voorbij komen (over een paar jaar). Heb natuurlijk ook zin om in een fleshed out game te spelen á lá Freelancer met meerdere systemen, maar dan zijn we nog 10 jaar verder.
Ik ben zelf nog steeds blij met mijn 38 euro inleg in 2012. Ik zie SQ42 wel voorbij komen (over een paar jaar). Heb natuurlijk ook zin om in een fleshed out game te spelen á lá Freelancer met meerdere systemen, maar dan zijn we nog 10 jaar verder.
"Al het gepoch"? Volgens mij valt dat reuze mee en niemand praat minder over een ander als die het alleen bij een starter pack houd hoorRickokun schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:06:
Je zou bijna wel een los topic kunnen maken met daarin al het gepoch met de gekochte scheepjes.
Precies, alle schepen zijn uiteindelijk ingame te verkrijgen. Als je alleen bij een starter pakket houdt, who cares. Het gaat erom dat we met zijn alle plezier in het spel hebben.mvds schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:17:
[...]
"Al het gepoch"? Volgens mij valt dat reuze mee en niemand praat minder over een ander als die het alleen bij een starter pack houd hoor
Ik ga ook niet pronken met wat ik allemaal heb. Ik schrik er soms van hoeveel ik al heb uitgegeven dat ik het eigenlijk voor mijzelf wil houden, wegens schaamte dat ik zoveel heb uitgegeven aan een video spel.
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 18-09-2024 21:29 ]
Het is niet mijn bedoeling geweest om te pochen met wat ik heb. Het was meer ter illustratie hoe mijn hangar is gegroeid door de jaren - bijna 10 jaar - dat ik dit spel speel.Rickokun schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:06:
Als ik het terugreken heb ik gemiddeld een tientje per maand aan dit spel uitgegeven.
Er zijn mensen die dit per dag aan alleen maar koffie uitgeven.
Uiteindelijk maakt het niet uit welk schip je hebt en hoeveel geld je wel of niet hebt uitgegeven.
Zolang je er plezier aan hebt is dat prima, toch?
Precies dit. Ik raad mensen zelfs aan om alleen een starter pack te nemen omdat je anders jezelf uit alle progressie/doelen koopt. Ik (persoonlijk) werk liever naar doelen/schepen toe, why else play a game?SacreBleu schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:26:
[...]
Uiteindelijk maakt het niet uit welk schip je hebt en hoeveel geld je wel of niet hebt uitgegeven.
Op dat plezier zit ik nog te wachtenSacreBleu schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:26:
[...]
Haha ja natuurlijk is die er wel. Was ook maar een grapje. Maar ik hoop op Pyro en daarmee weer wat nieuwe content. Ik heb nu niet echt motivatie om te gaan spelen als ik heel eerlijk moet zijn. De nieuwe toevoegingen zijn ook een beetje meh aangezien het steeds een uitgeklede versie is (zoals de persistent hangars).Toonen1988 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:43:
[...]
Nou, die is er wel. Als alles werkt.
De events zijn wel aardig, maar daarvoor moet je eigenlijk een groep hebben om ze te kunnen doen en ik ben meer een solo speler.
Ik moet nog veel zien van Star Citizen, ik ben bijv. nog nooit op een distributie center geweest. Ik wil weer een salvage ronde gaan doen, heb te weinig met trading gedaan, ik doe ook amper de events.mvds schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:47:
[...]
Haha ja natuurlijk is die er wel. Was ook maar een grapje. Maar ik hoop op Pyro en daarmee weer wat nieuwe content. Ik heb nu niet echt motivatie om te gaan spelen als ik heel eerlijk moet zijn. De nieuwe toevoegingen zijn ook een beetje meh aangezien het steeds een uitgeklede versie is (zoals de persistent hangars).
De vents zijn wel aardig, maar daarvoor moet je eigenlijk een groep hebben om ze te kunnen doen en ik ben meer een solo speler.
Maar telkens als ik één van deze dingen doe, dan heb ik zo'n problemen dat ik vast zit op mijn appartementje, liften die niet werken, of ik hou flesjes permanent in mijn handen en krijg het niet weg.
Ik heb sinds 3.23 geen enkele succesvolle ronde gehad met een Reclaimer. Elke keer ga ik dood voordat ik zelfs ook maar 10% van de totale cargo vol heb.
Dan werkt een arm niet, dan weer een stoel niet. En de hoeveel keren dat ik dood ben gegaan doordat een AI tegen mijn Reclaimer aanvliegt, niet normaal. Dat gebeurt nog het meeste en ik dacht dat CIG dit juist verbeterd had? Ik had nergens last van in 3.22. Nu sinds 3.23, alleen maar suicide AI.
Ik had ook veel problemen in 3.23. Ik kwam mijn appartement niet uit, AI die teleporteerde en dus geen damage kreeg. Schepen die dan van mij wel damage bleven krijgen en uiteindelijk opbliezen.Toonen1988 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:56:
[...]
Ik moet nog veel zien van Star Citizen, ik ben bijv. nog nooit op een distributie center geweest. Ik wil weer een salvage ronde gaan doen, heb te weinig met trading gedaan, ik doe ook amper de events.
Maar telkens als ik één van deze dingen doe, dan heb ik zo'n problemen dat ik vast zit op mijn appartementje, liften die niet werken, of ik hou flesjes permanent in mijn handen en krijg het niet weg.
Ik heb sinds 3.23 geen enkele succesvolle ronde gehad met een Reclaimer. Elke keer ga ik dood voordat ik zelfs ook maar 10% van de totale cargo vol heb.
Dan werkt een arm niet, dan weer een stoel niet. En de hoeveel keren dat ik dood ben gegaan doordat een AI tegen mijn Reclaimer aanvliegt, niet normaal. Dat gebeurt nog het meeste en ik dacht dat CIG dit juist verbeterd had? Ik had nergens last van in 3.22. Nu sinds 3.23, alleen maar suicide AI.
Máár, met 3.24.1 heb ik tot nu toe echt mega-veel plezier gehad. Ik had gisteren een bug waardoor ik ineens mijn schip uit werd geteleporteerd tijdens het bedienen van de lift in QT. En met de Reclaimer wil die kleine lift aan de voorkant bij de brudge niet naar beneden. Maar verder heb ik niet echt bugs gehad.
Dus als er een moment is dat je er weer in wil duiken, dan is 3.24.1 wel de zuiverste ervaaring die ik tot nu toe heb gehad.
Distribution Centers zijn leuk, maar best wel vergelijkbaar met bunker missies, ook al is de omgeving anders. Maar het komt op hetzelfde neer. Ga naar x, kill alle bad guys, rinse and repeat. Het is allemaal zo repetitief.Toonen1988 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:56:
[...]
Ik moet nog veel zien van Star Citizen, ik ben bijv. nog nooit op een distributie center geweest. Ik wil weer een salvage ronde gaan doen, heb te weinig met trading gedaan, ik doe ook amper de events.
En zoals je zelf ook al aangeeft, er is nu zoveel stuk of bijna stuk, dat het echt ten koste gaat van je speelplezier. Een rondje mining of salvaging kan je zelden afmaken. Hauling vind ik alzo saai. PvP is niks voor mij. FPS missies zijn nog steeds mijn favo, maar nog steeds repetitief. Ik heb echt behoefte aan meer content in de vorm van extra gameplay loops (exploration bijv)
Ik had deze week in 3.24.1 een grappige ervaring.
Ging zo'n FPS missie bij Distributie Center doen, waarbij 9Tails in Zone-2 zitten en je ze moet uitschakelen. Netjes ietsje hoger gelegen geland met mijn Titan, met A03 sniper van afstand paar baddies neergepaft, zag ik een figuurtje daar lopen. Dus hem ook op de korrel genomen. Bleek een lokale security guard (NPC) te zijn die ook met die 9T aan het vechten was. Oeps, meteen een crime-stat-3 aan m'n broek.
Erger nog, de reguliere security guards beschouwden mijn Titan direct als rechtmatige schietschijf, waar ik achter kwam toen ik ineens een 'boem' hoorde en rook zag opstijgen. Ja, en dan ben je gestrand...
Vervolgens na uitschakelen van de laatste 9T (en daarmee wel de missie af te ronden) naar de lager gelegen Cargo elevator gelopen, al mijn armor en wapens in de elevator neergelegd en naar de 'Warehouse' gestuurd. Toen mezelf laten neerschieten, naar Klescher laten sturen, m'n straf uitgezeten, en vervolgens weer naar die Distributie Center gevlogen om m'n spullen weer op te halen via de Cargo Elevator.
Voelt goed wanneer de game gewoon werkt!
En dat is sinds 3.24.1 wel voornamelijk mijn ervaring.
Enige wat soms niet goed werkt is wanneer je met je schip landt in een hangar in een spacestation, dat het systeem niet registreert dat je geland bent, en de deuren naar buiten open blijven staan. Als je dan op de ASOP terminal je schip wilt opslaan (Store) dan heeft je schip status 'Unknown'. Mijn workaround is dan om een ander schip op te vragen zodat jouw schip wel naar beneden gebracht wordt en dan alsnog wordt opgeslagen. Dan store je je andere schip weer en is het via een omweg gelukt.
Ging zo'n FPS missie bij Distributie Center doen, waarbij 9Tails in Zone-2 zitten en je ze moet uitschakelen. Netjes ietsje hoger gelegen geland met mijn Titan, met A03 sniper van afstand paar baddies neergepaft, zag ik een figuurtje daar lopen. Dus hem ook op de korrel genomen. Bleek een lokale security guard (NPC) te zijn die ook met die 9T aan het vechten was. Oeps, meteen een crime-stat-3 aan m'n broek.

Vervolgens na uitschakelen van de laatste 9T (en daarmee wel de missie af te ronden) naar de lager gelegen Cargo elevator gelopen, al mijn armor en wapens in de elevator neergelegd en naar de 'Warehouse' gestuurd. Toen mezelf laten neerschieten, naar Klescher laten sturen, m'n straf uitgezeten, en vervolgens weer naar die Distributie Center gevlogen om m'n spullen weer op te halen via de Cargo Elevator.
Voelt goed wanneer de game gewoon werkt!
Enige wat soms niet goed werkt is wanneer je met je schip landt in een hangar in een spacestation, dat het systeem niet registreert dat je geland bent, en de deuren naar buiten open blijven staan. Als je dan op de ASOP terminal je schip wilt opslaan (Store) dan heeft je schip status 'Unknown'. Mijn workaround is dan om een ander schip op te vragen zodat jouw schip wel naar beneden gebracht wordt en dan alsnog wordt opgeslagen. Dan store je je andere schip weer en is het via een omweg gelukt.
Heer herkenbaar
Hoe vaak ik wel niet een guard aan heb gezien voor een enemie en daardoor een CS op mijn naam kreeg
(en idd ook meteen zonder schip ben komen te zitten, want BOOM!)
3.24.1 is echt super stabiel voor mij. Amper problemen. Vandaag ook weer met de org Distribution Center raids gedaan nadat we erachter kwamen dat Ghost Hollow niet werkt in 3.24.1. Nog steeds super veel lol gehad!
Voor mij werkt 3.24.1 ook stabiel, geen crashes, disconnecties en performance is erg goed. Wat ik wel vaker heb is dat deuren of liften niet werken. En ik kan geen enkele Reclaimer ronde afmaken, om telkens een AI tegen mijn schip aanvliegt.Robinblitz schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:26:
3.24.1 is echt super stabiel voor mij. Amper problemen. Vandaag ook weer met de org Distribution Center raids gedaan nadat we erachter kwamen dat Ghost Hollow niet werkt in 3.24.1. Nog steeds super veel lol gehad!
Schijnbaar hebben AI's moeite om grote schepen te herkennen en vliegen dan ertegen op. Wat zéér hinderlijk is, want ik heb nog geen enkele Reclaimer hierdoor kunnen afmaken.
En aangezien dat grotere en duurdere salvage spots meestal vijandelijke of vriendelijke AI hebben rondvliegen. Meestal negeer ik ze gewoon, want voordat een AI daadwerkelijk damage doet, ben ik al klaar met mijn salvage. Alleen ze vliegen steeds tegen je schip aan, ook vriendelijke AI.
Dit probleem heb ik juist weer minder met kleinere schepen. Ik vermoed dat een AI de speler hekent, of de cockpit tot een aantal meters erom heen en dan niks meer registreert en dan de rest van het schip niet ziet.
[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 22-09-2024 00:59 ]