Ik heb voor het eerst sinds 2016 gespeeld en ik kon met geen mogelijkheid mijn appartement uitkomen. Deuren bleven dicht 
Oh well. Better luck next times.
Oh well. Better luck next times.
Dat zijn de begin bounties. Als je bij HRT/VHRT en ERT's komt valt er bakken en bakken met geld te verdienen d.m.v. cargo jatten van soft-killed enemies. Het is destijds generft, maar nog steeds lucratief.Toonen1988 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:52:
Waar ik me aan stoor zijn de missie's, simpel weg 90% van alle missies zijn gewoon waardeloos om te doen, als je kijk naar tijd/reward.
Bedoel, je hebt van die bounty missies. De meeste missies die verschijnen zijn 4k tot 9k reward. Het is één bounty uitschakelen en klaar, makkelijk toch? Totdat je gewoon telkens 20 tot 30 minuten onderweg bent voordat je bij de target bent. De meeste bounties moet je ook nog eens 300 tot 500km vliegen, omdat er geen jump point in de buurt is. De payout van 4k tot 9k is dan véél te weinig en gewoon waardeloos om te doen.
Maar dan nog steeds ben je er veel tijd mee kwijtRobinblitz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:11:
[...]
Dat zijn de begin bounties. Als je bij HRT/VHRT en ERT's komt valt er bakken en bakken met geld te verdienen d.m.v. cargo jatten van soft-killed enemies. Het is destijds generft, maar nog steeds lucratief.
Dan kun je altijd nog solo de nieuwe missie's doen bij de Distribution Centers. De illegal missie's (waar je niet eens crimestat voor krijgt) leveren iets van 50k op dacht ik.mvds schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:38:
[...]
Maar dan nog steeds ben je er veel tijd mee kwijtEn aangezien de NPCs een heel stuk sterker (en dus moeilijker) geworden zijn, is het ook niet zo makkelijk meer. Plus, je moet dan niet alleen een schip hebben waar je mee kunt vechten, je moet er ook nog eens veel cargo mee kunnen vervoeren... Dus dan heb je al geld nodig, om zo'n schip te kopen. Voor starters, is het dus niet echt meer te doen
Klopt, en die zijn ook erg leukRobinblitz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:08:
[...]
Dan kun je altijd nog solo de nieuwe missie's doen bij de Distribution Centers. De illegal missie's (waar je niet eens crimestat voor krijgt) leveren iets van 50k op dacht ik.
Ja die missie's zijn één van mijn favoriete missie's. Heb er over één een keer een uur over gedaan omdat ik constant pinned down was door AI, ik kon maar niet weg komen. Werd steeds geflanked.mvds schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:23:
[...]
Klopt, en die zijn ook erg leukIn die missies kan je ook echt wel merken dat de AI een stuk "slimmer" is geworden. Je ziet ze proberen jou te flanken enzo. Erg leuk om te zien
Bij welke planeet ben jij dan? Distribution Centers zijn volgens mij alleen bij Microtech en Hurston.Toonen1988 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:41:
Het probleem is dat ik alleen deze beginners missie krijg. Voor de rest blijft mijn lijst helemaal leeg. Ook bij de illegale missies, krijg ik alleen Salvage.
Normaal ben ik altijd bij Microtech, deze keer heb ik eens Area 18 gekozen als thuis basis. Maar ik heb dat best wel vaak dat ik weinig tot geen missie's heb. Meer dan de helft van de tijd blijft mijn lijst leeg. En als ik eindelijk eentje heb, dan is er een server issue, dan even wachten dat een nieuwe server start en dan ben ik weer al mijn missies kwijt en dan zit ik weer uren met beginners missie's.Robinblitz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:10:
[...]
Bij welke planeet ben jij dan? Distribution Centers zijn volgens mij alleen bij Microtech en Hurston.
[ Voor 65% gewijzigd door Toonen1988 op 27-06-2024 16:52 ]
Ik speel over het algemeen rond Hurston, en met goede reputatie met Hurston Security krijg ik heel regelmatig die "Evict Illegal Occupants" missies, zowel in bunkers als buiten bij de Distro Centers. Wel minder inderdaad dat Call to Arms niet meer zo'n 'easy money' pot is. Tot en met 3.22.1 was het een no-brainer om altijd eerst Call to Arms aan te zetten, maar het heeft nu nauwelijks nog zin.Toonen1988 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:43:
Normaal ben ik altijd bij Microtech, deze keer heb ik eens Area 18 gekozen als thuis basis. Maar ik heb dat best wel vaak dat ik weinig tot geen missie's heb. Meer dan de helft van de tijd blijft mijn lijst leeg. En als ik eindelijk eentje heb, dan is er een server issue, dan even wachten dat een nieuwe server start en dan ben ik weer al mijn missies kwijt en dan zit ik weer uren met beginners missie's.
Ook die missies met "Evict Illegal Occupants" brachten altijd redelijk wat geld op, vooral als je Call to Arms ook nog actief hebt staan. Tot nu toe ben ik deze missie geen enkel keer meer tegenkomen in 3.23 onder de Mercenaries lijst.
Makkelijke missies, kon je vanuit je schip op die gasten knallen, per kill ook nog eens geld van Call to Arms. Makkelijk 25 tot 35k voor nog geen 5 a 10 minuten. Maar ik heb deze missie geen enkele keer zien verschijnen meer.
Maar dat Call to Arms is schijnbaar ook veranderd met "Evict Illegal Occupants" missies, voor zover ik het heb begrepen. Alleen heb ik het zelf niet meer kunnen testen.
Klopt, ik ben zéér blij dat Salvage is generfed, geen miljoenen meer per uur. Maar nog altijd de beste manier om geld te verdienen. De balans is er gewoon niet, en dat is erg jammer. Natuurlijk moeten ze alles testen en het is allemaal niet "final". Maar mijn zin vergaat helaas als het zo veel tijd kost en zo weinig opbrengt. En dan hebben ze "Calls to Arms" ook nog eens generfed. AI is ook nog eens beter in combat geworden.Haay schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:09:
[...]
Ik speel over het algemeen rond Hurston, en met goede reputatie met Hurston Security krijg ik heel regelmatig die "Evict Illegal Occupants" missies, zowel in bunkers als buiten bij de Distro Centers. Wel minder inderdaad dat Call to Arms niet meer zo'n 'easy money' pot is. Tot en met 3.22.1 was het een no-brainer om altijd eerst Call to Arms aan te zetten, maar het heeft nu nauwelijks nog zin.
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 28-06-2024 00:21 ]
Ik speel Star Citizen om leuke dingen te doen, en Salvaging vind ik gewoon niet zo leuk om te doen. Persoonlijk vind ik mining met de Prospector leuker omdat er nog het verrassingselement in zit dat je groepjes rotsen zoekt, gaat scannen wat er in zit, en dan de verrassing wanneer je een breekbare rots vindt met goede elementen, om dan je bags te vullen met de meest waardevolle elementen. Helemaal fijn wanneer je een rots vindt met Quantanium in een goede hoeveelheid. Mining betaalt niet zo goed als Salvaging, maar ik vind het veel leuker om te doen.Toonen1988 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 00:20:
Klopt, ik ben zéér blij dat Salvage is generfed, geen miljoenen meer per uur. Maar nog altijd de beste manier om geld te verdienen. De balans is er gewoon niet, en dat is erg jammer. Natuurlijk moeten ze alles testen en het is allemaal niet "final". Maar mijn zin vergaat helaas als het zo veel tijd kost en zo weinig opbrengt. En dan hebben ze "Calls to Arms" ook nog eens generfed. AI is ook nog eens beter in combat geworden.
Dan pak ik mijn Reclaimer weer uit en dan doe ik daar wel mee missie's.
Doen ze toch altijd?Toonen1988 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 00:20:
[...]
Klopt, ik ben zéér blij dat Salvage is generfed, geen miljoenen meer per uur. Maar nog altijd de beste manier om geld te verdienen. De balans is er gewoon niet, en dat is erg jammer. Natuurlijk moeten ze alles testen en het is allemaal niet "final". Maar mijn zin vergaat helaas als het zo veel tijd kost en zo weinig opbrengt. En dan hebben ze "Calls to Arms" ook nog eens generfed. AI is ook nog eens beter in combat geworden.
Dan pak ik mijn Reclaimer weer uit en dan doe ik daar wel mee missie's.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Ik hoop dat mining in organisatie verband steeds beter word. Je kan de bags afkoppelen maar hoe geweldig zou het zijn als je deze gevulde bags in een C2 kan zetten en vervangende bags op de Prospector/MOLE terwijl de C2 terug gaat naar de refinery om de refining order te starten.Haay schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:56:
[...]
Ik speel Star Citizen om leuke dingen te doen, en Salvaging vind ik gewoon niet zo leuk om te doen. Persoonlijk vind ik mining met de Prospector leuker omdat er nog het verrassingselement in zit dat je groepjes rotsen zoekt, gaat scannen wat er in zit, en dan de verrassing wanneer je een breekbare rots vindt met goede elementen, om dan je bags te vullen met de meest waardevolle elementen. Helemaal fijn wanneer je een rots vindt met Quantanium in een goede hoeveelheid. Mining betaalt niet zo goed als Salvaging, maar ik vind het veel leuker om te doen.
[ Voor 55% gewijzigd door Toonen1988 op 28-06-2024 14:52 ]
Misschien dat een org zelfs een eigen refinery kunnen hebben. Personal hangars kunnen misschien hier ook iets in betekenen, zou ook vet zijn als er org's hangars zijn. Eentje parkeert daar een Orion en andere mensen vliegen binnen, zetten de bags om naar de Orion, krijgen nieuwe bags en gaan weer minen en de Orion zorgt ervoor dat alles refined wordt.Robinblitz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:21:
[...]
Ik hoop dat mining in organisatie verband steeds beter word. Je kan de bags afkoppelen maar hoe geweldig zou het zijn als je deze gevulde bags in een C2 kan zetten en vervangende bags op de Prospector/MOLE terwijl de C2 terug gaat naar de refinery om de refining order te starten.
Ik zie echt super veel potentie om dit voor een organisatie als een echte operatie te laten uitvoeren, nu de features nog!
Refineries herkennen zover ik weet alleen geen bags die losgekoppeld van schepen zijn, dus je kan niet vanuit een C2 refinen, helaas.
[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 28-06-2024 17:57 ]
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Toonen1988 op 02-08-2024 21:46 ]
Betekend dat, dat we eindelijk de eigen/persoonlijke hangars (terug) gaan krijgen, welke we jaren geleden al eens 'gekregen' hebben? Ik wil mijn schepen weleens mijn astroidhangar uitvliegen.Toonen1988 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:45:
Ik ben 3.24.0 aan het installeren. Ik ben zéér benieuwd naar de personal hangar. Vandaag is PTU Wave 1 van start gegaan. Het is dus niet meer lang tot aan 3.24 live.
Is trouwens de Xenothreat nog aan de gang? Ik ben helemaal vergeten de armor te halen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb het geprobeerd en opgegeven. NB zijn alle liften bugged en wanneer ik een lift te pakken krijg, blijft de lijst helemaal leeg._Dune_ schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:26:
[...]
Betekend dat, dat we eindelijk de eigen/persoonlijke hangars (terug) gaan krijgen, welke we jaren geleden al eens 'gekregen' hebben? Ik wil mijn schepen weleens mijn astroidhangar uitvliegen.
Het antwoord is: nee._Dune_ schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:26:
[...]
Betekend dat, dat we eindelijk de eigen/persoonlijke hangars (terug) gaan krijgen, welke we jaren geleden al eens 'gekregen' hebben? Ik wil mijn schepen weleens mijn astroidhangar uitvliegen.
Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat we onze eigen hangar krijgen die we ook kunnen aanpassen. Op dit moment zijn het inderdaad de standaard hangars van steden.Robinblitz schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 07:50:
[...]
Het antwoord is: nee.
Ze gebruiken dezelfde hangars die ze nu gebruiken in steden/spacesports/stations maar hebben "Self Land" geplakt op één van de muren. Het zijn niet de hangars die je op je account hebt, helaas. Wel maken ze gebruik van de grootste hangar die aan je account gekoppeld is om de grootte te bepalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 03-08-2024 18:03 ]
Wow. Dan heb je zat ruimte om het een beetje in te richten. Ik kan zelf PTU niet in dus geen idee wat ik heb, maar mijn grootste schip is een C2 d.m.v. een warbond upgrade, dus geen idee of ik zo'n hangar heb haha.Toonen1988 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:02:
[...]
Ik heb de extra large hangar gekregen. Daar passen zeker vier reclaimers in, misschien zelfs meer.
Je moet ook niet direct na release proberen maar na 2-3 weken na release, dan zijn deze kleine bugs er vaak weer uit.Johnny 46892 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:09:
Precies dit. Ik probeer het na elke patch even. Elke keer hoop je op een stabiele server en alle toffe nieuwe dingen te kunnen proberen. En dan werkt de lift niet of val je ‘door’ de tram. Op naar 4.0!
[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 05-08-2024 09:59 ]
Grootste ship dat ik heb is een Idris. Daarom zal ik wel een extra large hangar hebben.mvds schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:47:
Ik las ergens dat je een hangar krijgt die past bij het grootste schip wat je op je account hebt. Ik zou dus een hangar moeten krijgen waar een Carrack in past.
Haha idd, je kan beter wachten tot 4.0.1 of 4.0.2. Dan heb je meer kans dat het net wat lekkerder werkt. Maar zaken zoals niet werkende liften, door vloeren heen vallen, spullen die uit je inventory verdwijnen, enz. Die zullen er altijd wel in blijven zitten. Alleen de echt grote zaken die zijn meestal bij de x.x.2 er wel uitmr_evil08 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:57:
[...]
Je moet ook niet direct na release proberen maar na 2-3 weken na release, dan zijn deze kleine bugs er vaak weer uit.
Ik verwacht bij 4.0 de komende paar weken een onspeelbaar server omdat iedereen weer wil proberen gezien Pyro released wordt.
Capitals kunnen niet in hangars maar docken aan, zie als voorbeeld de 890 jump.Toonen1988 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:53:
[...]
Grootste ship dat ik heb is een Idris. Daarom zal ik wel een extra large hangar hebben.
Oh, bij mij staat er echt "extra large" hangar.mr_evil08 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:04:
[...]
Capitals kunnen niet in hangars maar docken aan, zie als voorbeeld de 890 jump.
Dus waarschijnlijk zul je gewoon een large hangar krijgen.
Ja, dat is echt fijn. Zo heb ik de Perseus ook goedkoper kunnen krijgen.Robinblitz schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:55:
Grootste die ik heb is de C2. Tot IAE dit jaar, dan is het waarschijnlijk de Polaris.
Heb daarop nu €331 bespaard door CCU chains... Hopelijk dat ik bij IAE nog net iets meer CCUs kan pakken voordat ik de chain uitvoer.
[ Voor 32% gewijzigd door Toonen1988 op 05-08-2024 18:41 ]
Alle schepen die langer zijn dan 150 meter, vallen onder de categorie Capital.Robinblitz schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:25:
Gisteren heb ik één maand subscription gehaald omdat ik toch wel heel erg benieuwd was naar de PTU met 3.24.
@Toonen1988 dit was overigens een mooi moment om te zien wat voor hangar ik heb, ik kom uit op een Large Hangar met mijn C2.Ik vraag me af of de Polaris een Extra Large krijgt.
[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 09-08-2024 09:08 ]
De Idris, 890J en de Kraken kunnen wel degelijk landen in een hangar. Sterker nog, in Grim Hex spawned de 890J nog steeds in een hangar omdat het geen docking collars heeft. Hetzelfde met spaceports in steden, daar krijgen ze ook gewoon een hangar. Alle drie de schepen hebben ook een landing gear, ik heb namelijk zelf een Idris geland met landing gear bij een outpost om te rearmen, repairen en te refuelen nadat ik de Idris gekaapt had van XenoThreat.Toonen1988 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:07:
[...]
De enige twee capital schepen die ik heb is een Reclaimer en Idris.
Zoals @mr_evil08 aangaf zou een ship zoals de 890 jump, Idris, Kraken en Javelin niet kunnen landen in een hangar. Maar als ik zie dat ik twee Reclaimers kan landen in mijn hangar, dan denk ik dat een Reclaimer en Polaris een "large" krijgt en schepen boven 200m extra large.
Daar dacht ik juist ook aan, vooral door het feit dat ik nog veel plek over heb als ik een Reclaimer spawn. Daarnaast kan je het nu al idd, heb al meerdere mensen gehoord die een Idris kunnen landen in steden en hangars.Robinblitz schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:14:
[...]
De Idris, 890J en de Kraken kunnen wel degelijk landen in een hangar. Sterker nog, in Grim Hex spawned de 890J nog steeds in een hangar omdat het geen docking collars heeft. Hetzelfde met spaceports in steden, daar krijgen ze ook gewoon een hangar. Alle drie de schepen hebben ook een landing gear, ik heb namelijk zelf een Idris geland met landing gear bij een outpost om te rearmen, repairen en te refuelen nadat ik de Idris gekaapt had van XenoThreat.
De Kraken heeft een keer als low-poly model op Lorville gestaan tentoon toen de concept net aangekondigd was. Ook daar stond hij op landing gear.
Dus het zou goed kunnen dat de Idris je een Very Large hangar geeft, voor steden.
[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 09-08-2024 09:32 ]
Dat is voorlopig zo inderdaad, ik verwacht dat Capital schepen wel gaat wijzigen net als veel niet in atmo kunnen vliegen/landen omdat ze te zwaar zijn, dan zou de hangar bij het schip ook logisch zijn om te gebruiken voor "the last mile".Robinblitz schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:14:
[...]
De Idris, 890J en de Kraken kunnen wel degelijk landen in een hangar. Sterker nog, in Grim Hex spawned de 890J nog steeds in een hangar omdat het geen docking collars heeft. Hetzelfde met spaceports in steden, daar krijgen ze ook gewoon een hangar. Alle drie de schepen hebben ook een landing gear, ik heb namelijk zelf een Idris geland met landing gear bij een outpost om te rearmen, repairen en te refuelen nadat ik de Idris gekaapt had van XenoThreat.
De Kraken heeft een keer als low-poly model op Lorville gestaan tentoon toen de concept net aangekondigd was. Ook daar stond hij op landing gear.
Dus het zou goed kunnen dat de Idris je een Very Large hangar geeft, voor steden.
[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 09-08-2024 12:51 ]
Ik vind het niet de moeite waard om voor deze update geld uit te geven. Als nu personal hangars er helemaal in zou zitten, heel misschien. Maar er is zo weinig nieuws dat ik er helemaal niet nieuwsgierig naar ben. Ik ben er ook totaal niet teleurgesteld door, eerlijk gezegd is dit gewoon in lijn met mijn verwachtingen. CIG die met veel bombarie een mega patch aankondigt en die dan helemaal uitkleed totdat je nog vele patches moet wachten tot eindelijk alles wat ze hebben aangekondigd ook werkelijk erin zit (en werkt).Robinblitz schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:25:
Gisteren heb ik één maand subscription gehaald omdat ik toch wel heel erg benieuwd was naar de PTU met 3.24.
Ik moet zeggen... Ik ben meer aan het wachten geweest op de server recoveries dan aan het spelen. Alle contracts die ik aan ging werden geruïneerd door 30K's. Ook kon ik vaak een schip niet spawnen via de elevator tot ik server hopte.
Al met al is het wel een leuke update nu je veel meer zelf moet doen, plus de eerste stap naar player housing met de persistent hangars die je zelf kan inrichten. Ik zie hier wel veel lol in, wanneer dit LIVE gaat samen met org leden.
@Toonen1988 dit was overigens een mooi moment om te zien wat voor hangar ik heb, ik kom uit op een Large Hangar met mijn C2.Ik vraag me af of de Polaris een Extra Large krijgt.
[ Voor 28% gewijzigd door mr_evil08 op 09-08-2024 12:58 ]
Zo denk ik er ook over. Wat ze hebben laten zien van 4.0 ziet er goed uit. Maar ik moet nog maar zien dat alles erin komtmr_evil08 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:55:
Ach Pyro, moet nog zien of het dit jaar gereleased wordt.
Zou eerst Q3 zijn, inmiddels Q4 geworden.
Dat zal waarschijnlijk wel 31 december 2024 worden of toch volgend jaar.
Ik volg de ontwikkelingen maar speel al een tijdje niet meer totdat er weer iets groots gereleased wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 09-08-2024 14:55 ]
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Rebuilding knowledge database
De huidige 3.23.1 is zo instabiel dat het nauwelijks speelbaar is. Ik wacht wel tot 3.24 live is, en waarschijnlijk zelfs nog wel tot de eerste hotfix op 3.24 is uitgebracht, voordat ik weer eens de PU ga spelen.SacreBleu schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:58:
Afgelopen weekend toch eens geprobeerd, maar ik blijf echt slecht geluk hebben met dit spel.
Servers waren niet lekker. Deuren gingen niet open, schip ging niet in quantum.
Toen ik dacht dat het okay ging bleven de NPC's in de lucht hangen, om vervolgens ineens te gaan teleporteren.
Uiteindelijk blaast mijn schip 'ineens' op. Ik had er meteen geen zin meer in.
Even voor de duidelijkheid... Heb je het nu over extra betalen zodat je toegang krijgt tot de PTU Wave-1 groep zodat je alvast 3.24 in de PTU kunt proberen? Of ben je een nieuwe Star Citizen geïnteresseerde en gaat je vraag over het kopen van een gamepackage waarmee je Star Citizen kunt spelen?uppie8374 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:06:
Ik snap niet zoveel van wat ik nou moet betalen. Er zijn ergens op de website 2 packs te vinden waarvoor je maar 1 keer hoeft te betalen en ik zie heel ergens anders 2 verschillende subscriptions die je kunt afsluiten. Ook op de wiki niet zo snel iets over gevonden.
Mogelijk voor de meesten iets logisch, maar ik volg het even niet
[ Voor 35% gewijzigd door Haay op 11-08-2024 15:21 ]
Ik ben een potentieel nieuwe speler mocht de totale prijs interessant zijnHaay schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:19:
Even voor de duidelijkheid... Heb je het nu over extra betalen zodat je toegang krijgt tot de PTU Wave-1 groep zodat je alvast 3.24 in de PTU kunt proberen? Of ben je een nieuwe Star Citizen geïnteresseerde en gaat je vraag over het kopen van een gamepackage waarmee je Star Citizen kunt spelen?
[ Voor 30% gewijzigd door Toonen1988 op 11-08-2024 17:08 ]
Als je een sub afsluit, krijg je toegang tot wave 1 PTU, je krijgt extra schepen om mee te vliegen (soort van "huren"), flair items die je gratis krijgt van deze maand, toegang tot de flair store (waar je items kunt kopen van afgelopen maanden), dit zijn hoofdzakelijk body armor, wapen skins en items voor in je hangar. Korting coupons voor als je iets wilt kopen, je krijgt ook toegang tot de vault en jump point magazine, waar je als eerste alle laatste nieuws leest en de nieuwste art kunt zien en nog veel meer.uppie8374 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:59:
Dus je kan de game (in principe) spelen op basis van een one time payment?
Wat zijn dan de abonnementen die ze hebben? 🤔
[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 11-08-2024 20:34 ]
Zoals hierboven ook al uitgelegd kun je Star Citizen onbeperkt spelen met een eenmalige aankoop van een pledge package. Dat is een pakket van schip (en wat in-game geld) + game.uppie8374 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:19:
Ik ben een potentieel nieuwe speler mocht de totale prijs interessant zijn
Thanks, allemaal zeer helpend!Haay schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:34:
[...]
Mocht je nog meer vragen hebben, schroom niet ze te stellen.
Bedankt voor de tipHaay schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:15:
@uppie8374 Je kunt de game nu tijdelijk gratis proberen: https://robertsspaceindustries.com/flyfree via aanmeldknop.
Ook zijn de Mustang Alpha en de C8X Pisces starter packs in de aanbieding (op diezelfde pagina).
Een "racer" notabene. De Sabre is alles behalve een racer, tenzij racewagens ineens de grote hebben van een schoolbus.mvds schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:43:
En weer een nieuw schipHadden we natuurlijk echt nodig
Mag ik jullie voorstellen aan de Aegis Sabre Peregrine?
[Afbeelding]
En dat voor het luttele bedrag voor €191 (warbond)
Inderdaad ja, ik ben fan van de Sabres hoor, maar ik zou ze ook niet echt als racer zien. Deze heeft wel een Q drive, dus je zou hem ook als daily driver kunnen gebruiken. Veel dedicated racers hebben de Q drive nietRobinblitz schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:13:
[...]
Een "racer" notabene. De Sabre is alles behalve een racer, tenzij racewagens ineens de grote hebben van een schoolbus.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Mee eens dat er een duidelijke push was om 3.24 nog vóór 1 september naar PU LIVE te brengen. Heb de eerste dagen het maar even laten zitten omdat er duidelijk wat hotfixes nodig waren. Inmiddels is 3.24 wat beter maar nog steeds zitten er wel storende bugs in, zoals jij ook al aangaf.Robinblitz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:56:
Mocht je geen interesse hebben in het hele cargo gedeelte van de update denk ik dat dit wel één van de betere updates is van Star Citizen. Alles wat ik gedaan heb tot dusver wat niet met cargo hauling te maken had werkte echt flawless. AI is SUPER interactief en zijn daadwerkelijk nu enemies die heel dodelijk zijn (zowel in space als FPS combat).
Al met al is deze update dus best wel goed, alleen de cargo hauling gedeelte. Maar je kan wel echt merken dat CIG interne deadlines moest halen om 3.24.0 te pushen naar LIVE om door te gaan naar 4.0.
Ja die zijn heel pittig en ook echt 'slim' momenteel. Ik was ook bij een Distribution Center aan het vechten om binnen te komen en een VIP te doden... Ik ben niet eens binnen gekomen. Als één AI me zag en dat riep kwamen er nog 5 aan die mij constant onder vuur hielden achter cover dus ik kon niet weg. Op een gegeven moment kwam ik wel weg, maar de AI vuurde nog steeds op mijn oude positie. Ik kwam ineens een andere AI tegen die me zag en dat ook riep, die andere 6 NPCs kwamen meteen daar naartoe. Ik ben levend weggekomen door gewoon terug te trekken en weg te gaan bij de DC... Nog nooit eerder gehad, maar wil er wel meer van.Haay schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:46:
[...]
Oh, en ja, kan liggen aan het feit dat de servers nog relatief vers zijn, maar FPS is inderdaad PITTIG! In 3.23 deed ik de 16K beloning missie om 9Tails binnendringers Outside distributie center te doden en gebruikte dat om lekker wapens en armor te looten. Nu in 3.24 is het heel pittig en lig je voor je het weet al neergeschoten op de grond. Handiger om dan een maat bij je te hebben die je kan reviven...
Tja, het was ook wel erg onrealistisch dat je in je eentje een half leger huurlingen even uitschakelt zonder dat ze veel terug deden. Nu wordt het raadzaam om niet alleen te komen maar vriendjes mee te nemen. Maakt de game alleen maar leuker!Robinblitz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:52:
Ja die zijn heel pittig en ook echt 'slim' momenteel. Ik was ook bij een Distribution Center aan het vechten om binnen te komen en een VIP te doden... Ik ben niet eens binnen gekomen. Als één AI me zag en dat riep kwamen er nog 5 aan die mij constant onder vuur hielden achter cover dus ik kon niet weg. Op een gegeven moment kwam ik wel weg, maar de AI vuurde nog steeds op mijn oude positie. Ik kwam ineens een andere AI tegen die me zag en dat ook riep, die andere 6 NPCs kwamen meteen daar naartoe. Ik ben levend weggekomen door gewoon terug te trekken en weg te gaan bij de DC... Nog nooit eerder gehad, maar wil er wel meer van.
Inderdaad. Super blij dat er steeds meer gameplay komt voor organizations en dat samenspel toegejuicht word. Kan niet wachten op Engineering zodat er meer rollen beschikbaar komen binnen schepen zoals de Polaris.Haay schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:03:
[...]
Tja, het was ook wel erg onrealistisch dat je in je eentje een half leger huurlingen even uitschakelt zonder dat ze veel terug deden. Nu wordt het raadzaam om niet alleen te komen maar vriendjes mee te nemen. Maakt de game alleen maar leuker!
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Mja dat terwijl je makkelijk de missle,s kan afslaan door decoy,s te gebruiken, missle,s zijn vrij kansloos om af te vuren.Robinblitz schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:04:
Zo... JumpTown is weer een flink succes geweest voor mij en de org!
Afgelopen Zondag waren we er met 6 man op uit getrokken om JumpTown (Echo Isle, Hurston) in te nemen. We hadden daarbij een Ballista en Centurion in een C2 geladen om vervolgens daar een SAM-site op te zetten. Er was gelukkig nog niemand dus we konden fijn onze gang gaan. Daarnaast hadden we nog een Scorpius en Sabre als air superiority zodat ik en nog iemand een Nomad konden gaan inladen op ons gemak.
10 min. na aankomst werd er "Contact!" geroepen... Een Cutlass Black en een C1 Spirit. Beide werden in chat gewaarschuwd niet in de buurt te komen en we loste waarschuwingsschoten (we jagen liever weg dan dat we mensen killen i.v.m. downtime voor hen) maar er werd geen gehoor aan gegeven... Uiteindelijk gaf ik de order maar om een Size 5 torp van de Ballista op de C1 af te vuren, en nog geen 10 seconden later, boem, weg C1. De Cutlass Black (wss een maat van de C1) wist niet hoe snel hij om moest keren na de C1 ontploffing. We werden nog (onterecht) uitgescholden in de chat achteraf omdat we er één killde, ondanks meerdere waarschuwingen.
Afijn, we hebben hierna 2 uur lang ongestoord JT kunnen looten tot er een geüpgrade Corsair aan kwam zetten. Door dollen met de Ballista (en wat misfires door bomen met de C1/Cutty Black) waren er geen torps meer. Ik gaf meteen het order om weg te gaan met de Nomad en de MAZE veilig te stellen. De Corsair wist de rest uit te schakelen, maar dit was rond etenstijd dus we wouden sowieso al weg gaan.Was een mooie shortcut naar Everus Harbor om te helpen met de Nomad uit te laden. Kwam uiteindelijk uit op zo'n 1 mil winst per persoon. Niet verkeerd!
----------
Gisteren ben ik in mijn eentje naar JT gegaan (was op Daymar, Crusader deze keer) als opportunist om te kijken of ik mijn Titan ff vol kon laden. Ik kom daar aan en er staat een Corsair en een Retaliator, allebei alleen een serienummer dus waarschijnlijk abandoned... So I take my chances en ik cycle de airlock van JT. Op dat moment hoor ik binnen een tractor beam dus ik ga hiden onder JT. Diegene hoort me niet en begint met de tijd op zijn gemak de Corsair in te laden. Zodra hij klaar was rende ik achter hem aan de ramp op en killde ik hem. Hoppa, gratis 500k aan MAZE!
Maar ik heb nu nog steeds niet mijn Titan ingeladen... Dus ik weer terug met een nieuwe Titan... Staan er twee Retaliators ineens... Dus ik herhaal dit trucje weer en ja hoor iemand gaat naar de Tally om de MAZE te verkopen. Ik hem gekilled en zijn elevator open geschoten en dus ook de Retaliator gejat met MAZE. En dat was nog eens 500k erbij! Weer 1 mil aUEC verdiend in een avondje.
Vanavond is er weer een rotation, so who knows!
In 3.24.0 werken ze eigenlijk vlekkeloos. De C1 deed namelijk een 'panic launch' van countermeasures, maar de missile kwam er gewoon doorheen omdat de countermeasures achter hem waren terwijl hij naar ons keek. Ze werkten zonder problemen, en dat merk ik heel veel in 3.24.0.mr_evil08 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:57:
[...]
Mja dat terwijl je makkelijk de missle,s kan afslaan door decoy,s te gebruiken, missle,s zijn vrij kansloos om af te vuren.
Volgens mij zijn torps moeilijker weg te houden dan missilesmr_evil08 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:57:
[...]
Mja dat terwijl je makkelijk de missle,s kan afslaan door decoy,s te gebruiken, missle,s zijn vrij kansloos om af te vuren.
Wacht... je kunt een F8C Lighting kopen? Deze week dan maar even spelen om die golden ticket te krijgen.SacreBleu schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:34:
Ik heb echt een probleem. Ik lees een goed uurtje ofzo iets terug over een golden ticket.
Blijkt dat ik er eentje heb gevonden en geloot, vlak voor mijn schip zich in het midden van MT had ge-quantum jumped.
Gelukkig had ik dit item wel gehouden en via de kiosk veilig gezet. Ik ben nu dan ook de trotse eigenaar van een F8C Lightning. Bijna even duur als mijn 600i.
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 12-09-2024 21:51 ]
Er is op dit moment een event waarbij je een 'Golden ticket' kunt vinden. Bij een rental kiosk lever je hem automagisch in en heb je het schip voor 24 uur in je hangar.Toonen1988 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:50:
[...]
Wacht... je kunt een F8C Lighting kopen? Deze week dan maar even spelen om die golden ticket te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door SacreBleu op 12-09-2024 22:07 ]
Ik wist niks af van deze actie, vandaar.SacreBleu schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:06:
[...]
Er is op dit moment een event waarbij je een 'Golden ticket' kunt vinden. Bij een rental kiosk lever je hem automagisch in en heb je het schip voor 24 uur in je hangar.
Op deze pagina krijg je dan tevens de mogelijkheid het schip te kopen: https://robertsspaceindus...sion/19208-The-Hunt-Is-On.
Nadat je die golden ticket hebt geredeemed, tho.
Volgens mij loopt het tot 30 september of 'while supplies last' het is een limited uitgave.Toonen1988 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:23:
[...]
Ik wist niks af van deze actie, vandaar.
Dat je een schip moet kopen, is altijd al zo geweest. Maar ik vraag me af of je het schip alleen maar voor een bepaalde periode kunt kopen, of dat je ook het schip pas over enkele weken kunt kopen nadat je de golden ticket hebt gevonden.
Ik heb nog genoeg buy backs met LTI.SacreBleu schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:38:
[...]
Volgens mij loopt het tot 30 september of 'while supplies last' het is een limited uitgave.
Ik vind het een awesome schip, dus moest 'm hebben. Wel jammer dat de insurance maar 6 maanden is.
Ik kijk daar maar liever niet naar.SacreBleu schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 00:37:
Ik zie nu net dat ik Concierge heb unlocked. Ik heb meer geld in dit spel gestoken dan ik dacht.
Kijk dat word interessant.Robinblitz schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:36:
Dames en heren... De Server Meshing test is momenteel actief en de playercount is verhoogd naar 1000 players per shard! (Opgesplitst in 6 DGS atm)
[Afbeelding]
DGS is volgens mij Dedicated Game Server, diegene die over de AI etc gaat. Ze hadden Stanton dus opgesplitst in 6 servers. Dit was meer dan eerst, want bij vorige tests waren dat er 4 (één voor elke area, Crusader, MicroTech, Hurston en ArcCorp). Durf alleen niet te zeggen waar nu de grenzen lagen.Case_C schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:14:
[...]
Kijk dat word interessant.
Help me even waar stond DGS alweer voor.
Ik begin helaas ook die kant op te gaan. Ik probeer de Polaris door CCU's te bemachtigen en ook nog onder concierge te blijven... Maar het word heel lastig. Helemaal nu de RSI Zeus Mk. II er echt geweldig uit ziet.SacreBleu schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 00:37:
Ik zie nu net dat ik Concierge heb unlocked. Ik heb meer geld in dit spel gestoken dan ik dacht.
Yep, helaas wel met beperkte insurance. En imho, VEEL te duur (€300)Toonen1988 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:50:
[...]
Wacht... je kunt een F8C Lighting kopen? Deze week dan maar even spelen om die golden ticket te krijgen.
Het is een herhaling van dezelfde actie een hele tijd terug. Toen kom je ook op zoek naar dit ticketToonen1988 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:23:
[...]
Ik wist niks af van deze actie, vandaar.
Dat je een schip moet kopen, is altijd al zo geweest. Maar ik vraag me af of je het schip alleen maar voor een bepaalde periode kunt kopen, of dat je ook het schip pas over enkele weken kunt kopen nadat je de golden ticket hebt gevonden.
Mocht je het om een of andere reden niet vinden, kan ik er nog één geven. Ik heb er volgens mij 6 op Everus Harbor liggen.Toonen1988 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:50:
[...]
Verwijderd
Yeah als ik de leaks moet geloven wat er vanuit avocado komt (ken zelf geen evocati mensen helaas) waren de patches echt een ramp. 3.24.0 was echt heel lang in EVO en heel eerlijk... Ik had meer verwacht van de test gisteravond, maar de 1000 players was legit unplayable omdat iedereen 3000+ ping had. Ik zie 4.0 dan ook niet dit jaar nog op LIVE.Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:57:
De game is dit jaar gewoon een ramp. Ik heb spijt dat ik een CitizenCon ticket heb gekocht eigenlijk 🙄 En refund is enkel store credit.
Dus ik ga erheen gaan, maar dan wel als zeer kritisch persoon. Ben Evocati, en zelfs daarover ben ik dit jaar totaal niet te spreken over de gang van zaken en wat ze door onze strot rammen. We doen het werk dat eigenlijk hun interne testers of QC zou moeten doen.
Gisteren met de C1 haar landings gestel een 2 SCU container 'gestreeld' bij landen, met een insta-kaboom als resultaat.
https://media.discordapp....n_2024-09-12_19-07-17.png
Dit 100%, als je alles bij elkaar optelt (de tickets, de reis, het verblijf) dan vond ik het ook niet de moeite waard. Jammer wel, want ik had het graag een keer meegemaakt en wat van mijn favo streamers live gezien. Maar zoveel geld heb ik er gewoon niet voor over.Robinblitz schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:09:
[...]
CitizenCon wou ik heen gaan maar vond het veel te duur.
Yeah, sommige streamers live zien waar ik Podcasts mee gedaan (Captain's Table) heb zou super nice zijn... Maar niet voor die prijs... Misschien een keer als er een Bar Citizen in Nederland is...mvds schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:13:
[...]
Dit 100%, als je alles bij elkaar optelt (de tickets, de reis, het verblijf) dan vond ik het ook niet de moeite waard. Jammer wel, want ik had het graag een keer meegemaakt en wat van mijn favo streamers live gezien. Maar zoveel geld heb ik er gewoon niet voor over.
Oh, als je er niks meer mee kunt, wil ik best wel één van je overnemen.Robinblitz schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:28:
[...]
Mocht je het om een of andere reden niet vinden, kan ik er nog één geven. Ik heb er volgens mij 6 op Everus Harbor liggen.
Gekochte schepen wil ik alleen maar LTI hebben. Als ik de F8C kan CCU'en, dan doe ik het wel.mvds schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:19:
[...]
Yep, helaas wel met beperkte insurance. En imho, VEEL te duur (€300)
[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 13-09-2024 13:48 ]
Verwijderd
Het is inderdaad niet goedkoop, maar ik wou het eens meemaken, voor een keer dat het niet in de US doorgaat. En Manchester heb ik ook nooit gezien, dus ik maak er een citytrip van. Het feit dat ik de enkele mensen van mijn org voor de eerste keer na jaren eens irl kan zien heeft ook een beetje de doorslag gegeven.mvds schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:13:
[...]
Dit 100%, als je alles bij elkaar optelt (de tickets, de reis, het verblijf) dan vond ik het ook niet de moeite waard. Jammer wel, want ik had het graag een keer meegemaakt en wat van mijn favo streamers live gezien. Maar zoveel geld heb ik er gewoon niet voor over.
Ik heb hetzelfde, ik ben alleen dusdanig slecht in ship2ship combat (zowel tegen AI als spelers) dat ik niet ga investeren in een fighter. Ook al is die F8C echt wel gaaf.Toonen1988 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:45:
[...]
Gekochte schepen wil ik alleen maar LTI hebben. Als ik de F8C kan CCU'en, dan doe ik het wel.
Ik zou ook genoeg redenen hebben om wel te gaan hoor, twee van mijn favo SC streamers (henken en bognogus) zullen ook aanwezig zijn. En ik vind UK echt wel leuk om heen te gaan. Maar dit zou toch echt wel te gek worden. Ik weet niet eens meer waar het totaal op uit zou komen, maar ik had wel iets van... nahVerwijderd schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:46:
[...]
Het is inderdaad niet goedkoop, maar ik wou het eens meemaken, voor een keer dat het niet in de US doorgaat. En Manchester heb ik ook nooit gezien, dus ik maak er een citytrip van. Het feit dat ik de enkele mensen van mijn org voor de eerste keer na jaren eens irl kan zien heeft ook een beetje de doorslag gegeven.
Het probleem wat ik heb, ik kom juist fighters te kort. Ik heb ook de F7A MK2 met LTI, maar ik vind het schip een beetje méh.mvds schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:48:
[...]
Ik heb hetzelfde, ik ben alleen dusdanig slecht in ship2ship combat (zowel tegen AI als spelers) dat ik niet ga investeren in een fighter. Ook al is die F8C echt wel gaaf.
(Trouwens is dat niet helemaal waar, want ik heb wel de F7C MK2 gekocht vanwege de upgrade naar de F7A die ik nu dus ook met LTI heb)
[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 13-09-2024 13:57 ]
Ah duidelijk, ook wel benieuwd hoe ze nu met die shards werken, plan was volgens mij altijd nog om die op elk schaalniveau toe te kunnen passen. Gaan het over 5 weken wel weer zienRobinblitz schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:38:
[...]
DGS is volgens mij Dedicated Game Server, diegene die over de AI etc gaat. Ze hadden Stanton dus opgesplitst in 6 servers. Dit was meer dan eerst, want bij vorige tests waren dat er 4 (één voor elke area, Crusader, MicroTech, Hurston en ArcCorp). Durf alleen niet te zeggen waar nu de grenzen lagen.
Het zit m natuurlijk vooral in het feit dat het dit keer 2 dagen is. Anders was het nog wel in lijn met de prijzen van afgelopen jaren, rekening houdend met de vrij hoge inflatie. Maar het is inderdaad wel duurder tegenwoordig dan de laatste keer Manchester, toen nog geen paspoort nodig bijvoorbeeld. Extra vervoer/verblijfkosten.Robinblitz schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:23:
[...]
Yeah, sommige streamers live zien waar ik Podcasts mee gedaan (Captain's Table) heb zou super nice zijn... Maar niet voor die prijs... Misschien een keer als er een Bar Citizen in Nederland is...
Ik heb hetzelfde, hij is vrij underwhelming. Maar dat heb ik bij alle combat oriented schepen. Ik snap dat niks OP mag worden, maar ook de capital class schepen vind ik erg meh (kwa wapenloadout)Toonen1988 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:54:
[...]
Het probleem wat ik heb, ik kom juist fighters te kort. Ik heb ook de F7A MK2 met LTI, maar ik vind het schip een beetje méh.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq