Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 23:22
Als het een structureel issue is, dan zou ik eens gaan kijken op de issue council als ik jou was. Wellicht dat er anderen er ook last van hebben. Hoe meer mensen een bijdrage doen, hoe groter de kans is dat de bug er over 10 versies nog in zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny 46892
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Tjonge, ik lees positieve berichten! Net maar weer de installatie gestart. Elke patch ff kijken of ik de lift overleef. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heeft Tweakers toevallig een beetje een volwassen guild / organization? Ik wil SC in wat avond uren gaan spelen voor de lol en low effort (ik heb kids) :Y)

Ik heb het in 2021 een uur of 30 gespeeld en begin nu redelijk from scratch. Game package met Freelancer Max en HOSAS.

[ Voor 27% gewijzigd door _eLMo_ op 22-09-2024 18:15 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
_eLMo_ schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:12:
Heeft Tweakers toevallig een beetje een volwassen guild / organization? Ik wil SC in wat avond uren gaan spelen voor de lol en low effort (ik heb kids) :Y)
Unsure of er een Tweakers org is. Heb er zelf niet naar gekeken tbh.
Ik heb het in 2021 een uur of 30 gespeeld en begin nu redelijk from scratch. Game package met Freelancer Max en HOSAS.
Nice! De Freelancer MAX heeft echt een special place voor mij. Mijn favoriete schip voor ik hem upgrade naar de C2 Hercules... Mogelijk dat ik in-game er weer één haal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:20
Je hoeft niet persé samen een organisatie te joinen. Op dit moment is er niet veel te doen met organisaties.

Je kunt elkaar ook als vrienden toevoegen en samen een groep vormen. Alle rewards van missies worden gewoon verdeeld over de aantal spelers binnen de groep.

Behalve als je bijv. salvage gaat doen, dan moet je de inkomsten wel handmatig verdelen. Als ik met twee man ben, is het 50%. Met drie man is het 33.33% en met vier man 25% van de inkomsten. Als iedereen ook daadwerkelijk meehelpt.

Meestal pak ik nog eens 50k tot 150k extra, since ik de contracten koop wat ook tot 50k per contracten kan kosten en natuurlijk de onderhoud en fuel die ik moet betalen. Dat is wel zo eerlijk. Maar dat spreek je dan netjes af met je groep.

Hoe ik dat meestal doe, ik verkoop alles, kijk naar de inkomsten, haal dan de contract kosten ervan af, mogelijke schade en fuel. En het bedrag wat dan overblijft, wordt dan eerlijk verdeeld.

[ Voor 48% gewijzigd door Toonen1988 op 23-09-2024 01:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

Ik hou echt van de MAX, ik heb hem zelf ook :D

Wat ook prima werkt is gewoon in de chat vragen of iemand zin heeft om wat missies samen te doen. Volgens mij is er wel een org van Tweakers, maar de vraag is of ze actief genoeg zijn om zomaar random met mensen te kunnen gaan spelen, of dat er dan afgesproken moet worden om mensen online te laten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Je kan me toevoegen met
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Er is ook een Tweakers.net gebruiker die zo heet blijkbaar :P

- Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHdwSwECHvkGsP1MKqHp294E09E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KeHnXTUOKyiKVfADPV3767uD.png?f=fotoalbum_large

Dunno yet. Ben toch meer aangetrokken tot de Origin 600i. Ik denk er nog even over na.

[ Voor 66% gewijzigd door _eLMo_ op 23-09-2024 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Er is toch nog wel een gamebreaking bug die voor kan vallen... Afgelopen weekend een Org lid gehad die elke login een character reset moest doen omdat hij geen interactie kreeg om uit het bed te stappen. Ook "Y" werkte niet. Enige oplossing was een character reset.

We weten niet waardoor het kwam, maar hij heeft het bij elke login nu... Super frustrerend want hij heeft daardoor 3 spelsessie's niet kunnen spelen... (Behalve het laatste half uurtje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 10:25
Robinblitz schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:52:
Er is toch nog wel een gamebreaking bug die voor kan vallen... Afgelopen weekend een Org lid gehad die elke login een character reset moest doen omdat hij geen interactie kreeg om uit het bed te stappen. Ook "Y" werkte niet. Enige oplossing was een character reset.

We weten niet waardoor het kwam, maar hij heeft het bij elke login nu... Super frustrerend want hij heeft daardoor 3 spelsessie's niet kunnen spelen... (Behalve het laatste half uurtje...)
Ik heb een vreemde bug met mijn schip; er is kennelijk wat schade die gerepareerd moet worden. Als ik de reparatie betaal, dan staat er processing, maar dit blijft er staan. Uiteindelijk lijkt de schade opgelost te zijn, maar blijft de melding staan.

Ik ben nu bijna 200k kwijt omdat de reparatie 92k zou kosten, en ik de opdracht meerdere keren heb geprobeerd uit te laten voeren. :-(

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:36:
[...]

Ik heb een vreemde bug met mijn schip; er is kennelijk wat schade die gerepareerd moet worden. Als ik de reparatie betaal, dan staat er processing, maar dit blijft er staan. Uiteindelijk lijkt de schade opgelost te zijn, maar blijft de melding staan.

Ik ben nu bijna 200k kwijt omdat de reparatie 92k zou kosten, en ik de opdracht meerdere keren heb geprobeerd uit te laten voeren. :-(
Welk schip was dit, de Corsair? Heb die bug eerder gezien ja... Zelf nog niet gehad. N1ghtCOB had dit ook een keer met Blockade Runner (ook Corsair)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Robinblitz schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:42:
[...]

Welk schip was dit, de Corsair? Heb die bug eerder gezien ja... Zelf nog niet gehad. N1ghtCOB had dit ook een keer met Blockade Runner (ook Corsair)...
Yup, de Corsair, inderdaad. Heb nog niets anders gevolgen wat repairs nodig had, dus weet niet of dit alleen voor de Corsair is of dat het een algemeen iets is.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Als ik 92k schade heb, strip ik het schip, haal ik alle cargo eruit, gooi ik alle wapens in de cargo lift, ik dump het schip buiten, vraag een nieuwe claim en verkoop de wapens.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 24-09-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Toonen1988 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:08:
Als ik 92k schade heb, strip ik het schip, haal ik alle cargo eruit, gooi ik alle wapens in de cargo lift, ik dump het schip buiten, vraag een nieuwe claim en verkoop de wapens.
Da's geen gek idee, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
SacreBleu schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:12:
[...]

Da's geen gek idee, eigenlijk.
Hetzelfde dat jij je eigen ships kan salvagen in je eigen personal hangar. ;)

Je spawned een Vulture, je parkeert die ergens veilig. Dan vraag je een tweede ship aan, zorgt ervoor dat de schilden niet aanstaan en salvagen maar, en dan een claim aanvragen. Er zijn YouTube video's hoe je dit het beste kunt doen.

Maar ik heb het nog niet gedaan, gewoon uit het fun/gameplay principe. Een ship dumpen om een bug en dan een nieuwe claimen, dat doe ik wel. Maar alleen als ik een bug heb, of zodanig beschadigd is, dat het gewoon geen zin heeft. Dan stap ik bij iemand anders, als ik met andere speel.

Zo heb ik ook al mensen ontmoet die zich richten op medical services. Ik voeg die als vrienden toe, en als ze in dezelfde server zitten, hoef ik ze maar een bericht sturen als ik medical services of transport nodig heb.

En dan komen ze ook echt met een medical The C8R Pisces aanvliegen. :P

[ Voor 49% gewijzigd door Toonen1988 op 24-09-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Toonen1988 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:19:
[...]

Hetzelfde dat jij je eigen ships kan salvagen in je eigen personal hangar. ;)

Je spawned een Vulture, je parkeert die ergens veilig. Dan vraag je een tweede ship aan, zorgt ervoor dat de schilden niet aanstaan en salvagen maar, en dan een claim aanvragen. Er zijn YouTube video's hoe je dit het beste kunt doen.

Maar ik heb het nog niet gedaan, gewoon uit het fun/gameplay principe. Een ship dumpen om een bug en dan een nieuwe claimen, dat doe ik wel. Maar alleen als ik een bug heb, of zodanig beschadigd is, dat het gewoon geen zin heeft. Dan stap ik bij iemand anders, als ik met andere speel.

Zo heb ik ook al mensen ontmoet die zich richten op medical services. Ik voeg die als vrienden toe, en als ze in dezelfde server zitten, hoef ik ze maar een bericht sturen als ik medical services of transport nodig heb.

En dan komen ze ook echt met een medical The C8R Pisces aanvliegen. :P
I know. Maar de schepen die ik heb zijn te groot om samen in een hangar te zitten. Met de Vulture was dat wel te doen. Met een Reclaimer niet meer. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
SacreBleu schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:17:
[...]

I know. Maar de schepen die ik heb zijn te groot om samen in een hangar te zitten. Met de Vulture was dat wel te doen. Met een Reclaimer niet meer. Denk ik.
Dat klopt, ik heb ook een Reclaimer, maar heb ook op een of andere manier een Vulture gekregen. Geen idee hoe of wat. Misschien in bruikleen omdat ik een LTI Reclaimer heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 24-09-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik heb een Drake Vulture maar een vriend van me heeft een Nomad als starter ship gekocht, en dat is een super vet schip met een turret achterop met tractor beam die super handig gepositioneerd is tov cargo area.

Ik vraag of daar op termijn niet een scraper op kan, en dat ik dan de Vulture + Avenger Titan weg doe in ruil voor een Nomad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
De kans dat CIG dat soort samensmeltingen gaat doen voor solo schepen lijkt mij erg klein aangezien ze liever hebben dat mensen 2 losse schepen kopen, ipv eentje die meerdere dingen kan.

Bij grote schepen zie je dat wel, bijvoorbeeld bij de Arrastra die kan minen en ook een raffinaderij heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb niet zoveel verstand van een Nomad, maar het kan nooit een volwaardige Vulture of Reclaimer worden. Puur door het feit dat een Vulture en Reclaimer beide een inwendig systeem hebben om het metaal te verwerken en uiteindelijk uit te printen in kisten.

Beide schepen hebben een systeem aan boord om het metaal te verwerken.

Zoals @mvds al aangeeft, de grotere multi-crew schepen kan je vaker wel meerdere dingen doen. Maar dan heb je ook meer man nodig en onderhoud is ook nog eens veel duurder.

Ik zou de Vulture gewoon houden. Aanschaf prijs/inkomsten verhouding is bij dit schip héél erg goed. Ik richt me vooral op multi-crew schepen. Ik ga support en mobiele HQ, voor zowel combat en industrieel leveren aan Xplor en The Corporation, twee van de grootste corporations in het spel.

Wanneer het tijd is, begin ik mensen te recruiten en uiteindelijk wil ik ook een grond assault groep hebben voor als we andere corporations of NPC's outpost moeten gaan aanvallen.

Het ligt puur eraan wat je allemaal wilt gaan doen in Star Citizen. Ik zou vooral als solo de Vulture houden. Goedkoop schip met goede inkomsten.

[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 29-09-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
De opbrengst van die huidige speciale missies valt echt tegen zeg... ik doe de small en medium locations, want die kan ik solo-en, maar ik krijg amper genoeg geld van het verkopen van de zooi om mijn schip te repareren en te bevoorraden. Per volle lading (ik vlieg met een Freelancer MAX) krijg ik maar 25k en de Call to Arms levert helemaal niks op, en dat terwijl je toch echt een (flink) aantal schepen moet vernietigen voordat je veilig bij de lading kan komen.

CIG weet het wel onaantrekkelijk te maken om mee te doen zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:24:
De opbrengst van die huidige speciale missies valt echt tegen zeg... ik doe de small en medium locations, want die kan ik solo-en, maar ik krijg amper genoeg geld van het verkopen van de zooi om mijn schip te repareren en te bevoorraden. Per volle lading (ik vlieg met een Freelancer MAX) krijg ik maar 25k en de Call to Arms levert helemaal niks op, en dat terwijl je toch echt een (flink) aantal schepen moet vernietigen voordat je veilig bij de lading kan komen.

CIG weet het wel onaantrekkelijk te maken om mee te doen zeg :/
Yeah, ik ben gewoon gestopt met die missie's want ze leveren niks op. Heb het geprobeerd met mijn org maar ook is het maar de vraag of cargo spawned. Je krijgt maar 25k voor de missie afronden + bonuses, maar die bonuses werken niet. Als je de bonus payout bar volledig vult, krijg je misschien 1k, that's it.

Nee als ze proberen de 1e fase van XenoThreat zijn eigen event te maken hebben ze de plank flink mis geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Wij zijn als org momenteel voornamelijk Distribution Centers aan het farmen voor gear, dat is een groot success en ook enorm leuk met een grote groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Distribution Centers zijn inderdaad erg leuk, leuker dan bunkers! De AI doet echt moeite om je te flanken enzo en wanneer de servers een hoge fps heeft, dan valt het soms echt niet mee om in leven te blijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:50:
Distribution Centers zijn inderdaad erg leuk, leuker dan bunkers! De AI doet echt moeite om je te flanken enzo en wanneer de servers een hoge fps heeft, dan valt het soms echt niet mee om in leven te blijven :D
Klopt, veeeeeel beter dan bunkers. Maar ik ga er voornamelijk heen voor de loot. Ik farm de loot voornamelijk met de intentie om in de toekomst te verkopen aan andere spelers. Zo heb ik al heel wat Citadel heavy armors, stuk of 14 Low Light scopes (nightvision), 26 F8C Golden Tickets, meerdere railguns en meerdere Arrowhead snipers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik ben alleen bang dat je het allemaal kwijt gaat raken met 4.0 want de kans is erg groot dat met de release van 4.0, er ook een (volledige) wipe gaat komen.

Ik zat net trouwens op Spectrum te kijken, mensen zijn flink boos over de rebalancing (= nerf) van de Corsair. Ook is er aangekondigd dat er veel schepen aangepast gaan worden op het gebied van componenten/wapens. Zo lijkt de Redeemer volledig waardeloos te worden (zelfs de solo F7A heeft meer DPS output dan een volledig bemande Redeemer).

Het lijkt er sterk op dat CIG dit doet om engineering nuttig/noodzakelijk te maken, onder het mom van dat team play leuk is... Ik heb sterk het vermoeden dat het solo spelen met multi crew schepen binnenkort verleden tijd gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:10:
Ik ben alleen bang dat je het allemaal kwijt gaat raken met 4.0 want de kans is erg groot dat met de release van 4.0, er ook een (volledige) wipe gaat komen.
Misschien wel, misschien niet. Laat 4.0 eerst maar eens komen. Eerst krijgen we nog 3.24.2 namelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

Misschien wel, misschien niet. Laat 4.0 eerst maar eens komen. Eerst krijgen we nog 3.24.2 namelijk. ;)
Hahaha fair, en CIG kennende, ook nog een 3.24.3, 3.24.4 en waarschijnlijk ook nog wel een 3.24.5.

En 4.0 gaat waarschijnlijk aanvoelen als 3.24.6 omdat ze server meshing toch niet af hebben kunnen krijgen, en oh ja, Pyro voelde niet goed, dus die moet eerst volledig op de schop.

Maar we krijgen vast bij elke patch release wel weer nieuwe schepen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:10:
Ik heb sterk het vermoeden dat het solo spelen met multi crew schepen binnenkort verleden tijd gaat zijn.
Goed zo! Zo hoort het ook. Het is bizar dat iemand solo in een corsair lekker ERTs kan gaan doen omdat hij belachelijk veel wapens als pilot heeft. Prima dat een Corsair goed bewapend is, maar geef de grote wapens aan turret gunners en de pilot de kleine wapens. Zo nerf je de Corsair niet, en spoor je toch aan om meerdere mensen te gebruiken voor een schip.

Overigens zijn ALLE multicrew schepen DoA (Dead on Arrival) in Star Citizen, tenzij ze drastische veranderingen doorvoeren m.b.t. combat. Fighters winnen alles en als je als multicrew schip interdict word door spelers met 2 fighters kun je net zo goed alvast backspacen.

Dit allemaal heeft te maken met engagement distances, bullet travel time etc. Engineering gaat dit ook niet oplossen. Als je tijd hebt en je verveelt, kijk de podcast van Space Tomato met Avenger One (https://www.youtube.com/watch?v=gdUvbFlWzz0) waarom dit DoA is als er niks veranderd.

Heb laatst Yogi ook op een Discord zien zeggen dat ze schepen nog langzamer willen gaan maken... Spelen deze mensen hun eigen game wel? Je kan geen WW2 style combat hebben (wat Chris Roberts wilt) met een 6-DOF flight model... Misschien in atmo met control surfaces, maar niet in space.

[ Voor 4% gewijzigd door Robinblitz op 01-10-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Sorry, toen ik Avenger One zag, haakte ik al af... Ik mag die crybaby vent echt niet.

Verder ben ik het eens met jouw mening over multicrew schepen hoor. Al heb ik wel een maar. Een schip zoals de Freelancer mag van mij best te solo-en blijven. Prima als de wapens naar de copilot gaan ofzo, maar ik vind de extra laadruimte echt wel fijn. De solo schepen zijn gewoon TE beperkt in zowat alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:24:
Sorry, toen ik Avenger One zag, haakte ik al af... Ik mag die crybaby vent echt niet.

Verder ben ik het eens met jouw mening over multicrew schepen hoor. Al heb ik wel een maar. Een schip zoals de Freelancer mag van mij best te solo-en blijven. Prima als de wapens naar de copilot gaan ofzo, maar ik vind de extra laadruimte echt wel fijn. De solo schepen zijn gewoon TE beperkt in zowat alles.
Hij heeft gewoon een punt. Dit is juist het probleem met de SC community x-persoon heeft een opinie die niet bevalt en het is een crybaby, terwijl zijn punten gewoon valid zijn. Hij weet waar hij over praat m.b.t. combat. (heb gisteren zelf laatste 40 min van mijn stream gepraat over MM en waarom huidige SC flight model/combat gaat falen) Hoe meer ik met Master Modes speel, hoe meer ergenissen ik krijg aan het systeem.

Prima als er een starter komt met 120 SCU cargo of zo, maar je moet als solo speler niet verwachten dat je lekker een Caterpillar of C2 solo gaat runnen zoals dat nu gaat. Mensen blijken te vergeten dat ze een MMO spelen (massive multiplayer online). Er moet gewoon een punt zijn dat als je echt hogerop wilt met meer cargo, betere schepen dat je wel met anderen moet samenwerken. Ik moet irl het eerste vrachtschip nog tegen komen waar één persoon alles doet.

Ik ben ook altijd tegen NPC crew geweest in SC omdat het samenwerken met andere spelers tegenwerkt.

Als mensen de hele game solo willen spelen, prima. Maar je zult dan moeten accepteren dat je altijd zult achterlopen, minder efficiënt bent en minder kunt bereiken dan spelers die wel samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:39
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:20:
[...]

Goed zo! Zo hoort het ook. Het is bizar dat iemand solo in een corsair lekker ERTs kan gaan doen omdat hij belachelijk veel wapens als pilot heeft. Prima dat een Corsair goed bewapend is, maar geef de grote wapens aan turret gunners en de pilot de kleine wapens. Zo nerf je de Corsair niet, en spoor je toch aan om meerdere mensen te gebruiken voor een schip.
De corsair had als nadeel veel minder manoeuvreerbaar, als de NPC,s niet zo achterlijk waren door stil te staan kreeg de Corsair ze ook niet makkelijk kapot.

Het is ook een expeditieschip ipv heavy fighter, de nerf was te verwachten.
Zeker als straks components belangrijk worden is het helemaal geen battleship meer.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 01-10-2024 10:38 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Hij is goed in één ding, en dat is pvp combat, en hij wil koste wat kost dat beschermen. Als hij met zijn solo fighters niet alles en iedereen kan killen, dan gaat ie klagen. SC is niet zijn persoonlijke speeltuin, en zo doet ie wel. Hij vind zichzelf echt heel wat, ik heb wel eens in een van zijn Twitch streams gezeten, en als je geen beroemde Twitch persoonlijkheid bent, dan negeert ie je gewoon. Zelfs geen hoi of wat dan ook.

Hij mag dan misschien wel een goed punt hebben, en anderen zullen het vast met hem eens zijn, maar ik mag hem gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:35:
[...]

De corsair had als nadeel veel minder manoeuvreerbaar, als de NPC,s niet zo achterlijk waren door stil te staan kreeg de Corsair ze ook niet makkelijk kapot.

Het is ook een expeditieschip ipv heavy fighter, de nerf was te verwachten.
Zeker als straks components belangrijk worden is het helemaal geen battleship meer.
De nerf van de Corsair vind ik ook best wel logisch, maar wat ze van plan zijn (nerf) met de Redeemer vind ik wel opvallend, en dat is wel degelijk een gunship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:37:
Hij is goed in één ding, en dat is pvp combat, en hij wil koste wat kost dat beschermen. Als hij met zijn solo fighters niet alles en iedereen kan killen, dan gaat ie klagen. SC is niet zijn persoonlijke speeltuin, en zo doet ie wel. Hij vind zichzelf echt heel wat, ik heb wel eens in een van zijn Twitch streams gezeten, en als je geen beroemde Twitch persoonlijkheid bent, dan negeert ie je gewoon. Zelfs geen hoi of wat dan ook.

Hij mag dan misschien wel een goed punt hebben, en anderen zullen het vast met hem eens zijn, maar ik mag hem gewoon niet.
Tijdens de podcast brengt hij juist naar voren waarom multicrew ships DoA zijn en hoe dit op te lossen is. Hij bespreekt daarin JUIST hoe je de fighter meta een halt toe kan roepen.

Overigens heb ik (kijk hem pas recent op Twitch, ken zijn naam langer) prima gesprekken met hem kunnen voeren in Twitch chat dus kan zijn dat het een moment opname was want zie hem vaak zat hoi zeggen tegen nieuwe chatters en gesprekken aangaan. En ik kan nou niet zeggen dat ik een 'beroemde (Twitch) persoonlijkheid' ben lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:24:
Ben ik ook mee eens. Heb het al sinds ik SC speel gewoon raar gevonden dat mensen die solo willen spelen niet willen salvagen in een Vulture maar doorsparen voor een Reclaimer. Dat schip is gewoon niet bedoeld om solo mee te spelen. Idem voor de Prospector vs. de Mole. Accepteer gewoon dat als je in een 1P schip zit je bepaalde dingen niet kunt doen. Dat sommige te salvagen schepen te groot zijn om te breken. Dat sommige rotsen te groot zijn om te mijnen.

Wat schepen van het type Freelancer betreft denk ik dat het perfect is als je medium formaat schepen hebt die je solo in beperkte vorm kunt vliegen, bv. om cargo van A naar B te brengen, maar die met een tweede speler erbij wel een toegevoegde waarde hebben. In een turret bv. voor extra vuurkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Dat is misschien omdat hij aanwezig gaat zijn op CitCon en hij nu aardig moet doen tegen SC fans die ook op CitCon aanwezig kunnen zijn ;)

Maar geen idee, ik heb vaker (wel een tijd geleden) in zijn streams gezeten, en ik heb echt andere ervaringen. Maar geeft niks. :)

Maar CIG is flink aan het veranderen, en ik heb echt het idee dat het zeker niet allemaal positief is (wat niet gek is, want veel spelers, dus je kan nooit IEDEREEN tevreden houden), maar ik heb echt sterk het idee dat ze een andere weg in aan het slaan zijn en op deze manier veel spelers gaan kwijtraken.

Ze zijn echt teamplay aan het afdwingen en veel mensen zijn daar gewoon niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:35:
[...]

Heb laatst een ERT missie's gedaan en het stil hangen is maar een klein gedeelte van het probleem. De schepen die je bij ERTs tegen komt zijn vele malen makkelijker dan die van HRTs. Waarom? Door de grootte van de schepen. Probeer met je Corsair eens een (bewegende) F7C te slopen of een A2. Dan zie je dus ook meteen waarom de combat van SC niet werkt en grote schepen DoA zijn. De bullet velocity is zo traag dat fighters gewoon langs munitie kan vliegen, helemaal op 2.3km omdat ze zo klein zijn. Grote schepen kunnen dit niet omdat ze trager en kwa geometry veeeeel groter zijn. Maak je een turn, word je alsnog gehit door de grootte.

Een fix hiervoor zou zijn: muzzle velocity koppelen aan powerplant sizes (grotere powerplant, hogere velocity voor laser wapens bijvoorbeeld) en de multicrew schepen een grotere engagement distance geven en mogelijk weapon dispersion. Fighters kunnen je hitten vanaf 2.3km, grotere schepen op 5km bijvoorbeeld. En met weapon dispersion heb je ook met lagere velocity kans om een fighter te raken die constant turns maakt wat het eerlijker zou maken.

In de huidige combat is er geen reden om multicrew te gebruiken t.o.v. kleine fighters wegens bovengenoemde. Je geeft jezelf alleen een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Haay schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:47:
[...]

Ben ik ook mee eens. Heb het al sinds ik SC speel gewoon raar gevonden dat mensen die solo willen spelen niet willen salvagen in een Vulture maar doorsparen voor een Reclaimer. Dat schip is gewoon niet bedoeld om solo mee te spelen. Idem voor de Prospector vs. de Mole. Accepteer gewoon dat als je in een 1P schip zit je bepaalde dingen niet kunt doen. Dat sommige te salvagen schepen te groot zijn om te breken. Dat sommige rotsen te groot zijn om te mijnen.

Wat schepen van het type Freelancer betreft denk ik dat het perfect is als je medium formaat schepen hebt die je solo in beperkte vorm kunt vliegen, bv. om cargo van A naar B te brengen, maar die met een tweede speler erbij wel een toegevoegde waarde hebben. In een turret bv. voor extra vuurkracht.
Precies dit idd.

Dat ik straks mijn Carrack niet solo kan vliegen, helemaal prima. Snap ik volledig. Maar als ik straks gedwongen ga worden om zelfs in mijn Freelancer rond te gaan rennen om steeds componenten te gaan repareren of vervangen, omdat CIG vind dat je altijd met anderen MOET spelen in alles groter dan een starter/solo schip, dan is voor mij echt de lol eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:50:
[...]
Maar als ik straks gedwongen ga worden om zelfs in mijn Freelancer rond te gaan rennen om steeds componenten te gaan repareren of vervangen, omdat CIG vind dat je altijd met anderen MOET spelen in alles groter dan een starter/solo schip, dan is voor mij echt de lol eraf.
Je zult je componenten sowieso moeten gaan vervangen/repairen. Of je nu een Freelancer vliegt of een Titan/Gladius. Alles krijgt componenten die finite meegaan en dus gefixt/vervangen moeten worden. Dit is overigens ook al een gameplay mechanic die ze al jaaaaaren geleden geoppert hebben en niet iets wat uit de lucht is komen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Additionally: Je kan je schip ook naar een repair shop brengen waar het voor je gedaan word, maar dan moet je een tijdje wachten, dit zal ook zo zijn voor schepen als een Polaris omdat je components groter dan Size 2 niet zelf kan vervangen, wel (tot bepaalde hoogte) kan repareren. Maar een Polaris zal naar een 'dry dock' moeten voor componenten vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

Je zult je componenten sowieso moeten gaan vervangen/repairen. Of je nu een Freelancer vliegt of een Titan/Gladius. Alles krijgt componenten die finite meegaan en dus gefixt/vervangen moeten worden. Dit is overigens ook al een gameplay mechanic die ze al jaaaaaren geleden geoppert hebben en niet iets wat uit de lucht is komen vallen.
Die snap ik, en dat geeft ook niet. Je hebt inderdaad met slijtage te maken. Vind ik prima.

Maar wanneer ik vanaf locatie A vertrek, met een 100% werkend schip, en ik vlieg naar locatie B en misschien ook nog naar C en D, zonder dat ik in iets van combat terecht kom, of wat dan ook, en ik doe gewoon mijn ding. En ik krijg dan random te maken met relais of zekeringen die kapot gaan, omdat CIG dat een leuke toevoeging vind aan SC, dan stop ik met spelen.

Ik wil niet MOETEN micro managen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:55:
[...]

Die snap ik, en dat geeft ook niet. Je hebt inderdaad met slijtage te maken. Vind ik prima.

Maar wanneer ik vanaf locatie A vertrek, met een 100% werkend schip, en ik vlieg naar locatie B en misschien ook nog naar C en D, zonder dat ik in iets van combat terecht kom, of wat dan ook, ik doe gewoon mijn ding. En ik krijg dan random te maken met relais of zekeringen die kapot gaan, omdat CIG dat een leuke toevoeging vind aan SC, dan stop ik met spelen.

Ik wil niet MOETEN micro managen
Dit zal een balancing act zijn (m.b.t. slijtage) en keuzes maken denk ik. Wil je components die echt alles eruit trekken wat eruit te trekken valt, dan zul je naar Military Grade moeten, maar verwacht dan hoge onderhoud kosten en/of veel reparaties.

Wil je componenten die efficiënter zijn en langer meegaan? Dan zul je wat kracht moeten opgeven maar daar heb je dan weer minder omkijken naar en minder reparatie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:58:
[...]

Dit zal een balancing act zijn (m.b.t. slijtage) en keuzes maken denk ik. Wil je components die echt alles eruit trekken wat eruit te trekken valt, dan zul je naar Military Grade moeten, maar verwacht dan hoge onderhoud kosten en/of veel reparaties.

Wil je componenten die efficiënter zijn en langer meegaan? Dan zul je wat kracht moeten opgeven maar daar heb je dan weer minder omkijken naar en minder reparatie kosten.
Dat zou logisch zijn, maar ik heb echt het idee dat CIG nu aan het doorslaan is op dat vlak.

Ik heb een Freelancer MAX, en die is uitgerust met grade A Industrial components (op de QT drive na, want de civilian is sneller), ik repair altijd voordat ik vertrek, dus ik verwacht dat alles blijft werken en ik mijn ding kan blijven doen.

Ik heb echt het idee dat CIG nu micro managing gaat afdwingen, om engineering een onderdeel te laten uitmaken van SC. Dus dat je, ook al heb je grade A spul erin zitten, je nog steeds power distribution moet gaan regelen, omdat je nooit voldoende power hebt, om alles tegelijk te kunnen gebruiken. En je nog steeds te maken gaat krijgen met dingen die kapot gaan, want RNG en engineering zit er nou eenmaal in, dus CIG wil wel dat dat een onderdeel gaat zijn van je gameplay.

Ik heb de laatste tijd echt wel een negatief beeld gekregen van CIG, dat weet ik, maar ze maken het er ook echt wel zelf naar.

Ze beloven je gouden bergen en het enige wat ze waarmaken zijn de nieuwe schepen, want die leveren ze geld op, en verder sterk uitgeklede versies van wat ze laten zien. En dat keer op keer op keer op keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
EN oh ja, ze hebben ooit gezegd dat je ook NPCs kan inhuren, of blades kan gaan gebruiken, maar reken maar dat dat nog heeeeeeeel lang (zelfs in CIG termen) gaat duren voordat we dat gaan zien in SC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:06:
[...]

Dat zou logisch zijn, maar ik heb echt het idee dat CIG nu aan het doorslaan is op dat vlak.

Ik heb een Freelancer MAX, en die is uitgerust met grade A Industrial components (op de QT drive na, want de civilian is sneller), ik repair altijd voordat ik vertrek, dus ik verwacht dat alles blijft werken en ik mijn ding kan blijven doen.

Ik heb echt het idee dat CIG nu micro managing gaat afdwingen, om engineering een onderdeel te laten uitmaken van SC. Dus dat je, ook al heb je grade A spul erin zitten, je nog steeds power distribution moet gaan regelen, omdat je nooit voldoende power hebt, om alles tegelijk te kunnen gebruiken. En je nog steeds te maken gaat krijgen met dingen die kapot gaan, want RNG en engineering zit er nou eenmaal in, dus CIG wil wel dat dat een onderdeel gaat zijn van je gameplay.

Ik heb de laatste tijd echt wel een negatief beeld gekregen van CIG, dat weet ik, maar ze maken het er ook echt wel zelf naar.

Ze beloven je gouden bergen en het enige wat ze waarmaken zijn de nieuwe schepen, want die leveren ze geld op, en verder sterk uitgeklede versies van wat ze laten zien. En dat keer op keer op keer op keer
Ik denk dat het micromanagen voornamelijk voor de grotere schepen (a la Hammerhead, Polaris, 890 etc) gaat zijn, dat je keuzes moet maken waar je stroom naartoe stuurt.

Misfires kunnen inderdaad gebeuren, maar dat gebeurd volgens mij pas vanaf <20% healthpool en ook dan is de kans niet al te groot dat dit daadwerkelijk gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:39
@Robinblitz Als armor in-game komt veranderd dat mogelijk.

@Haay In de toekomst kun je NPC,s inhuren om de turrents te bemannen, wordt dan wel beter.

[ Voor 46% gewijzigd door mr_evil08 op 01-10-2024 11:22 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:21:
@Robinblitz Als armor in-game komt veranderd dat mogelijk.
Armor is een ding met Engineering. Nog niet met Maelstrom, maar wel dat soorten size ballistic weapons door armor heen kunnen en componenten kunnen beschadigen.

Gladius kan dan bijvoorbeeld niet door Polaris armor, maar een Inferno wel.

Ik weet alleen niet hoe dit gaat werken voor laser wapens, omdat dit echt alleen voor ballistics is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:21:

@Haay In de toekomst kun je NPC,s inhuren om de turrents te bemannen, wordt dan wel beter.
Ik denk alleen dat dat nog HEEL ver weg is. En dan nog zullen de skills van de NPCs en/of blades beperkt zijn en heel sterk afhankelijk zijn van wat CIG ermee wil.

Zou leuk zijn als je een rookie crew kan inhuren en ze dan zelf kan trainen tot een ace crew :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:22:
[...]
Gladius kan dan bijvoorbeeld niet door Polaris armor, maar een Inferno wel.
Als je al iets weet te raken met de Inferno, want dat wapen heeft zo'n enorme spread gekregen dat 90% van je kogels mis gaan als je iets te ver weg bent. En hoe realistisch is het dat je zo dichtbij wilt komen dat je binnen bereik komt van de turrets?

Dus in theorie kan je inderdaad schade doen, maar door de enorme spread komen geen 2 kogels op dezelfde plek terecht en zit jij zonder ammo voordat je iets hebt kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:32:
[...]

Als je al iets weet te raken met de Inferno, want dat wapen heeft zo'n enorme spread gekregen dat 90% van je kogels mis gaan als je iets te ver weg bent. En hoe realistisch is het dat je zo dichtbij wilt komen dat je binnen bereik komt van de turrets?

Dus in theorie kan je inderdaad schade doen, maar door de enorme spread komen geen 2 kogels op dezelfde plek terecht en zit jij zonder ammo voordat je iets hebt kunnen bereiken.
Maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Als jij met jouw schip én veel schade kan aanbrengen én buiten bereik bent, zit iederen straks te snipen in een Inferno.

Dit lijkt mij meer op risk-reward. Je hebt al een klein schip met een oversized wapen. Dus zul je moeten leren hoe je je schip het beste kan inzetten, dan wel door de turrets te ontwijken dan wel door guerilla te gaan vechten.

Ik denk dat ze verwachten dat gevechten meer tactisch moeten gaan worden dan dat iemand half-idle op afstand kan gaan zitten om alles af te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 07:00

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Ik denk alleen dat dat nog HEEL ver weg is. En dan nog zullen de skills van de NPCs en/of blades beperkt zijn en heel sterk afhankelijk zijn van wat CIG ermee wil.

Zou leuk zijn als je een rookie crew kan inhuren en ze dan zelf kan trainen tot een ace crew :D
Het bizarre is natuurlijk dat een basis implementatie van AI helemaal niet moeilijk is. De AI kan al vechten in schepen en in turrets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

Maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Als jij met jouw schip én veel schade kan aanbrengen én buiten bereik bent, zit iederen straks te snipen in een Inferno.

Dit lijkt mij meer op risk-reward. Je hebt al een klein schip met een oversized wapen. Dus zul je moeten leren hoe je je schip het beste kan inzetten, dan wel door de turrets te ontwijken dan wel door guerilla te gaan vechten.

Ik denk dat ze verwachten dat gevechten meer tactisch moeten gaan worden dan dat iemand half-idle op afstand kan gaan zitten om alles af te schieten.
Dit was juist het probleem met de Inferno/Ion. Ze konden alles snipen. Daarom pleit ik (wederom) ervoor dat grotere schepen, een grotere engagement distance krijgen dan fighters zodat ze al op kleine fighters kunnen vuren voordat ze in-range zijn voor hun wapens.

Het is toch sowieso raar dat schepen als de Idris op andere cap ships kunnen schieten pas binnen 2.3km...? Ziet CIG het nou echt voor hun dat cap ships op zulke close ranges gaan vechten? Dan kun je inderdaad beter lekker fighters gaan pakken en rond de schepen blijven dansen zonder dat ze je kunnen hitten door je afmeting/profiel en wendbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Het is ook redelijk logisch :) Maar ze hebben de spread zo hoog gemaakt, zodat je geen kleine schepen kan raken, aangezien je die vrijwel allemaal kan one-shotten met een S7 ballistic waar mensen zoals Avenger One een hele sterke mening over hadden.

Maar dat schip is een capital killer, en dat kan ie dus ook niet (meer) want je kan niet dichtbij komen, want daar is ie niet wendbaar genoeg voor, je word aan flarden geschoten door de turrets, en je kan niet vanaf afstand schieten, want vrijwel alles gaat mis.

Dus eigenlijk kan de Inferno (en de Ion ook) niks meer.

Dat je zelfs met een S7 geen mega dmg kan doen op afstand is wel logisch, maar ze ontnemen op deze manier wel het nut van sommige schepen.

Net zoals dat ze nu de Redeemer gaan voorzien van kleinere wapens, die dus zijn nut verliest van Gunship, want de turrets zijn zo beperkt (qua damage, zichtveld en beweging), dat jij je amper kan verdedigen tegen fighters, en je te weinig damage doet om tegen een groot schip te kunnen vechten.

Ik snap dat geen schip overpowered mag zijn, maar ze nerfen echt alle schepen helemaal kapot op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ircghost schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Het bizarre is natuurlijk dat een basis implementatie van AI helemaal niet moeilijk is. De AI kan al vechten in schepen en in turrets..
Klopt, maar om ze te laten bewegen en interacten binnen elk schip is toch wel een flinke klus. Je zit namelijk met navmeshes en dat elke NPC elk onderdeel in een schip moet kunnen vinden en mee interacten. Gezien het arsenaal aan schepen in SC, is dit nog best wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ircghost schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:50:
[...]
Maar CIG zal vast de AI niet zo nauwkeurig gaan maken dat iedereen straks de AI verkiest boven echte spelers als crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:54:
[...]

Maar CIG zal vast de AI niet zo nauwkeurig gaan maken dat iedereen straks de AI verkiest boven echte spelers als crew.
AI brengen meer kosten met zich mee. Ik had begrepen dat je niet alleen kosten maakt door een AI in te huren, ook salaris dat je moet betalen en kosten als ze dood gaan. Echte spelers, niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 01-10-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Dit was juist het probleem met de Inferno/Ion. Ze konden alles snipen. Daarom pleit ik (wederom) ervoor dat grotere schepen, een grotere engagement distance krijgen dan fighters zodat ze al op kleine fighters kunnen vuren voordat ze in-range zijn voor hun wapens.

Het is toch sowieso raar dat schepen als de Idris op andere cap ships kunnen schieten pas binnen 2.3km...? Ziet CIG het nou echt voor hun dat cap ships op zulke close ranges gaan vechten? Dan kun je inderdaad beter lekker fighters gaan pakken en rond de schepen blijven dansen zonder dat ze je kunnen hitten door je afmeting/profiel en wendbaarheid.
Daar ben ik het mee eens hoor.
Gewoon flak introduceren, zoals we laatst hadden besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:56:
[...]

Daar ben ik het mee eens hoor.
Gewoon flak introduceren, zoals we laatst hadden besproken.
Zou een droom zijn die uitkomt voor mij. Capital ships zien die gewoon een muur aan flak om hen heen gooien om inkomende fighters en/of ordnance uit te schakelen.

Ziet er ook heel erg cinematic uit (wat CIG wilt), kijk maar naar Battlestar Galactica!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:56:
[...]

AI brengen meer kosten met zich mee. Ik had begrepen dat je niet alleen kosten maakt door een AI in te huren, ook salaris + kosten als ze dood gaan.
En door de beloningen laag te houden bij het doen van missies, proberen ze dus balans te brengen in dat aspect doordat je het gewoon niet kunt betalen om AI in te huren.

Zoals ik al zei, ik vind dat CIG echt door aan het schieten is en verkeerde keuzes maakt om maar die voor hun zo kostbare balans erin te houden. (en multiplay noodzakelijk te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:58:
[...]

Zou een droom zijn die uitkomt voor mij. Capital ships zien die gewoon een muur aan flak om hen heen gooien om inkomende fighters en/of ordnance uit te schakelen.

Ziet er ook heel erg cinematic uit (wat CIG wilt), kijk maar naar Battlestar Galactica!
En een capital schip, kan ook een capital class EMP gebruiken om alles binnen 100KM plat te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:50:
[...]
Niet alleen de Inferno/Ion. Ook schepen zoals de Eclipse/Tally die geen fatsoenlijke wapens hebben om zich te verdedigen als het op close range combat aan komt maar ook de vijand niet kunnen zien als ze verder weg zijn dan pak em beet 4 km.

Daar vlieg je dan met niks anders dan een zooitje S9 torps die je pas kan afvuren als je binnen de x km bent waarbij je dan zelf ook zichtbaar bent. (want stealth doet het niet)

Daarbij ook nog eens het feit dat torps en missiles vrijwel nutteloos zijn in SC nu, en dan heb je nog meer schepen op het lijstje van "vrijwel nutteloos" staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Klopt, maar om ze te laten bewegen en interacten binnen elk schip is toch wel een flinke klus. Je zit namelijk met navmeshes en dat elke NPC elk onderdeel in een schip moet kunnen vinden en mee interacten. Gezien het arsenaal aan schepen in SC, is dit nog best wat werk.
True, maar ze kunnen natuurlijk beginnen met een volledig AI supported schip die je spawned met AI. En die kunnen niet in of uitstappen. Simpel beginnen, dan daarna volgende versie dat je kan kiezen welke station je assigned wilt hebben met AI etc etc.

Maar goed, CIG doet niet aan dingen normaal en iteratief oppakken. Het moet meteen mega en realistisch zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ircghost schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

True, maar ze kunnen natuurlijk beginnen met een volledig AI supported schip die je spawned met AI. En die kunnen niet in of uitstappen. Simpel beginnen, dan daarna volgende versie dat je kan kiezen welke station je assigned wilt hebben met AI etc etc.

Maar goed, CIG doet niet aan dingen normaal en iteratief oppakken. Het moet meteen mega en realistisch zijn..
Waardoor het niet af komt en het zelden "gewoon werkt"

Maar je zou gewoon per turret een AI blade moeten kunnen gebruiken die dus alleen toegewezen is aan één taak.

Ik zou de AI ook een grote rol gunnen in het hele base buidling verhaal. De AI die je grondstoffen voor je kan afhandelen in de raffinaderij, je life support draaiende kan houden, het klimaat in je greenhouse kan regelen, enz En daarnaast natuurlijk ook de omgeving in de gaten kan houden tegen ongewenste visite

[ Voor 28% gewijzigd door mvds op 01-10-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

En een capital schip, kan ook een capital class EMP gebruiken om alles binnen 100KM plat te leggen :)
Ik weet niet of ze capital class EMP's gaan toevoegen, dat zou wel heeeeeel OP zijn. Ik verwacht dat het bij gespecializeerde schepen blijft zoals het nu is en dat capital ships elkaar moeten hacken om functies uit te schakelen of 'resources' in mindering kan brengen omdat ze een power plant 10% minder output hebben gegeven. Dan moet een cap ship keuzes gaan maken m.b.t. stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ircghost schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

Idk, heb zelf nooit echt begrepen wat voor meerwarde NPC's zouden hebben voor mij als speler. Ik zie ze liever gewoon niet als inhuur kracht voor spelers haha. Want ook dat brengt weer veel balancing problemen mee met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik zat te denken om nog twee à drie goedkope game pakketten erbij te kopen op mijn hoofdaccount. Je kunt dan namelijk je alts gebruiken als crew members. Die kan je dan ook volledig customizing en kan je overal mee naar toe nemen. Soort van companion/crew members.

[ Voor 104% gewijzigd door Toonen1988 op 01-10-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:30:
Ik zat te denken om nog 2 à 3 goedkope game pakketten erbij te kopen op mijn hoofdaccount. Je kunt dan namelijk je alts gebruiken als crew members. Die kan je dan ook volledig customizing en kan je overal mee naar toe nemen. Soort van companion.
Ik weet niet of CIG dit nog gaat doen. Maar nog steeds zie ik daar persoonlijk het nut niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

Ik weet niet of CIG dit nog gaat doen. Maar nog steeds zie ik daar persoonlijk het nut niet van in.
Als je een gewone AI/NPC inhuurt dan is het, "je krijgt wat je krijgt." Alts die je kunt gebruiken als crew members, kan je niet alleen zelf besturen als je dat wilt, ze zijn ook volledig customizable en zijn ook veel goedkoper in onderhoud dan gewone AI NPC's.

Als CIG van dit plan afstapt, dan heb ik gewoon extra alts die ik kan verspreiden. Dan gebruik ik één alt voor mining, die laat ik dan ook in een gebied waar mining winstgevend is. Gewoon even als voorbeeld, dan hoef ik niet met een andere personage op en neer te reizen.

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 01-10-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Als je een gewone AI/NPC inhuurt dan is het, "je krijgt wat je krijgt." Alts die je kunt gebruiken als crew members, kan je niet alleen zelf besturen als je dat wilt, ze zijn ook volledig customizable en zijn ook veel goedkoper in onderhoud als gewone AI NPC's.
Ik bedoel meer NPC's in het algemeen... Mensen willen SC spelen alsof het een singleplayer game is. Nooit een speler tegen komen en lekker met een Javelin o.i.d. solo vliegen vol met AI. Ik snap oprecht niet hoe best wat mensen over "Massive MULTIPLAYER Online" lezen... Op Reddit en Twitter lees ik dit soort dingen ook 'ja ik heb 30 starter packs gekocht voor AI crew'... Ooooooof je gaat met andere mensen samen spelen? You know... In a multiplayer game...?

Ik bedoel niet jou specifiek uiteraard, maar er zijn best wat mensen die denken dat SC lekker een Singleplayer game is waar je nooit interactie met een speler hoeft te hebben.

Mensen die lekker solo in een Reclaimer willen vliegen met AI... Ik ben daar oprecht op tegen. Als je solo wilt spelen heb je Vultures, Prospectors, F7Cs, Freelancers etc. Ik had laatst ook zo'n discussie met iemand die een Javelin had gekocht, maar niks met andere spelers te maken wilt hebben... Sorry hoor, maar dan heb je echt de verkeerde game gekocht. Er moet een cut-off point komen waar je gewoon interactie met anderen moet hebben. In andere MMO's ga je ook niet solo party quests doen of raids compleet solo, omdat je dan gewoon afgemaakt word.

Voor een base kan ik AI misschien nog voorstellen zodat je base 'iets' van verdediging heeft als niemand van je org online is (bases vind ik ook dat die grotendeels voor orgs weggelegd moeten zijn). Maar ook dat moet niet volledig autonoom kunnen draaien zonder spelers en dus alleen voor basis functies als verdediging. Anders kun je offline ge-raid worden, dan krijg je Rust gameplay en dat wilt ook niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:30:
Ik zat te denken om nog twee à drie goedkope game pakketten erbij te kopen op mijn hoofdaccount. Je kunt dan namelijk je alts gebruiken als crew members. Die kan je dan ook volledig customizing en kan je overal mee naar toe nemen. Soort van companion/crew members.
Dat heb ik inderdaad ook gedaan :) Komt het er niet van, dan kan ik die schepen gewoon nog steeds gebruiken als LTI tokens. Komt het er wel van (wat ik wel leuk zou vinden) dan kan ik die characters als crewleden gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:46:
[...]

Ik bedoel meer NPC's in het algemeen... Mensen willen SC spelen alsof het een singleplayer game is. Nooit een speler tegen komen en lekker met een Javelin o.i.d. solo vliegen vol met AI. Ik snap oprecht niet hoe best wat mensen over "Massive MULTIPLAYER Online" lezen... Op Reddit en Twitter lees ik dit soort dingen ook 'ja ik heb 30 starter packs gekocht voor AI crew'... Ooooooof je gaat met andere mensen samen spelen? You know... In a multiplayer game...?

Ik bedoel niet jou specifiek uiteraard, maar er zijn best wat mensen die denken dat SC lekker een Singleplayer game is waar je nooit interactie met een speler hoeft te hebben.

Mensen die lekker solo in een Reclaimer willen vliegen met AI... Ik ben daar oprecht op tegen. Als je solo wilt spelen heb je Vultures, Prospectors, F7Cs, Freelancers etc. Ik had laatst ook zo'n discussie met iemand die een Javelin had gekocht, maar niks met andere spelers te maken wilt hebben... Sorry hoor, maar dan heb je echt de verkeerde game gekocht. Er moet een cut-off point komen waar je gewoon interactie met anderen moet hebben. In andere MMO's ga je ook niet solo party quests doen of raids compleet solo, omdat je dan gewoon afgemaakt word.

Voor een base kan ik AI misschien nog voorstellen zodat je base 'iets' van verdediging heeft als niemand van je org online is (bases vind ik ook dat die grondeels voor orgs weggelegd moeten zijn). Maar ook dat moet niet volledig autonoom kunnen draaien zonder spelers en dus alleen voor basis functies als verdediging. Anders kun je offline ge-raid worden, dan krijg je Rust gameplay en dat wilt ook niemand.
Je hebt ook nog een tussenstation natuurlijk. Als ik na een werkdag thuis kom, en dan effe de tijd heb om te gaan spelen, dan wil ik niet eerst mensen bij elkaar moeten zoeken om SC te kunnen spelen. Dus er moet zeker wel een solo aspect beschikbaar blijven.

Het is niet zo dat er niks van een multiplayer aspect in mag zitten, maar het moet ook niet opgedrongen worden.

In spellen zoals World of Warcraft zijn er ook genoeg dingen die je prima alleen kan doen. En dan zie je wel andere spelers rondlopen, maar je bent niet verplicht om ermee te socializen of interactie mee te hebben.

Het moet de keuze blijven van de speler, en niet die van CIG of je wel of niet samen wilt spelen met anderen.

En ik vind het prima als ik geen capital schepen kan vliegen in mijn eentje. Maar ik zou het wel jammer vinden wanneer ik niet gewoon solo op mijn base kan spelen, en gewoon gebruik kan maken van mijn solo mining ship, en mijn solo refinery schip, en mijn solo fighters enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:46:
[...]

Voor een base kan ik AI misschien nog voorstellen zodat je base 'iets' van verdediging heeft als niemand van je org online is (bases vind ik ook dat die grondeels voor orgs weggelegd moeten zijn). Maar ook dat moet niet volledig autonoom kunnen draaien zonder spelers en dus alleen voor basis functies als verdediging. Anders kun je offline ge-raid worden, dan krijg je Rust gameplay en dat wilt ook niemand.
Ik begrijp je volkomen, en ik ben deels met je eens. Maar voor zover ik het begreep, zitten er nogal wat kosten aan een NPC crew. Je betaald niet alleen inhuur kosten maar ook salaris en als ze doodgaan, betaal je ook nog eens een prijs. Ik geloof niet dat het haalbaar is voor een solo speler om een Redeemer vol met NPC's te kunnen financieren. Of ze moeten al een grote buffer hebben, maar als het niet winstgevend is, houd dat ook snel op.

Wat ik ook van plan ben is om bijv. mijn Idris achter te laten bij één van de organisaties waar ik bij zit. Daarom hoop ik dat er een functie in komt dat organisatie members schepen van andere members kunnen bijvullen, repareren of zelfs insurance kunnen aanvragen als het schip kapot gaat.

Dan wil ik ook één van mijn alts op mijn Idris achter laten, zo kan ik altijd switchen in wat ik wil doen. Als ik dan bijv. solo wil, ga ik op een ander personage. Hebben ze hulp nodig op mijn Idris, switch ik over naar mijn alt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:53:
[...]
Hebben ze hulp nodig op mijn Idris, switch ik over naar mijn alt.
Maar dit is dus ook weer gamebreaking... Want als je aangevallen word door iemand kun je met één Discord server ping de gehele Idris bemannen met echte spelers en de andere groep (spelers of AI) ownen omdat de skills ineens door het dak gaan i.p.v. domme NPC's. Er zitten hier echt veel haken en ogen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:52:
[...]

Je hebt ook nog een tussenstation natuurlijk. Als ik na een werkdag thuis kom, en dan effe de tijd heb om te gaan spelen, dan wil ik niet eerst mensen bij elkaar moeten zoeken om SC te kunnen spelen. Dus er moet zeker wel een solo aspect beschikbaar blijven.

In spellen zoals World of Warcraft zijn er ook genoeg dingen die je prima alleen kan doen. En dan zie je wel andere spelers rondlopen, maar je bent niet verplicht om ermee te socializen of interactie mee te hebben.

En ik vind het prima als ik geen capital schepen kan vliegen in mijn eentje. Maar ik zou het wel jammer vinden wanneer ik niet gewoon solo op mijn base kan spelen, en gewoon gebruik kan maken van mijn solo mining ship, en mijn solo refinery schip, en mijn solo fighters enz
Maar dat tussenstation benoem ik toch? Vultures, Prospectors, Freelancers, F7As etc? Die kun je prima gebruiken voor het scenario in je laatste paragraaf. Gewoon een kleine base met basic crafting station, kleine refinery etc. Alleen zullen mensen zich er wel bij moeten neerleggen dat je niet "effe" een Reclaimer gaat runnen met AI. Voor zulke schepen vind ik echt dat je spelers nodig hebt.

Blades kunnen in mijn opinie prima gebruikt worden om sommige taken te automatiseren zoals signalen geven aan de speler die niet veel met Engineering doet dat een bepaalde component lekker draait wegens slijtage. Dan hoef je niet constant components te checken, maar wacht je op een ping van een blade. Of een blade die refinery orders start in een refinery ship. Maar de dingen zoals components verwisselen of de refined SCU containers verplaatsen, dat zou dan een speler moeten doen. (uitzondering voor de components omdat je naar een shop kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:57:
[...]

Maar dit is dus ook weer gamebreaking... Want als je aangevallen word door iemand kun je met één Discord server ping de gehele Idris bemannen met echte spelers en de andere groep (spelers of AI) ownen omdat de skills ineens door het dak gaan i.p.v. domme NPC's. Er zitten hier echt veel haken en ogen aan.
Maar hoe wil je dit gaan voorkomen dan? Dat is toch juist iets wat door bed logging mogelijk gemaakt word? Als iemand genoeg geld heeft om een Idris (of iets soortgelijks) te kunnen veroorloven, denk je dan niet dat die persoon een aantal starter packages zal hebben?

Ik heb al 3 starter packages op mijn account, en ik zit pas in het eerste level van congierge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:53:
[...]
Wat ik ook van plan ben is om bijv. mijn Idris achter te laten bij één van de organisaties waar ik bij zit. Daarom hoop ik dat er een functie in komt dat organisatie members schepen van andere members kunnen bijvullen, repareren of zelfs insurance kunnen aanvragen als het schip kapot gaat.
Org hangars/inventory is iets waar veel groepen al lang voor pleiten. Sommige orgs hebben een nieuw account gekocht om te gebruiken als org inventory. Mensen kunnen dan aan dat account aUEC doneren of items na een missie die vanuit dat account distributed word. Wel een flinke bandaid workaround though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Maar dat tussenstation benoem ik toch? Vultures, Prospectors, Freelancers, F7As etc? Die kun je prima gebruiken voor het scenario in je laatste paragraaf. Gewoon een kleine base met basic crafting station, kleine refinery etc. Alleen zullen mensen zich er wel bij moeten neerleggen dat je niet "effe" een Reclaimer gaat runnen met AI. Voor zulke schepen vind ik echt dat je spelers nodig hebt.

Blades kunnen in mijn opinie prima gebruikt worden om sommige taken te automatiseren zoals signalen geven aan de speler die niet veel met Engineering doet dat een bepaalde component lekker draait wegens slijtage. Dan hoef je niet constant components te checken, maar wacht je op een ping van een blade. Of een blade die refinery orders start in een refinery ship. Maar de dingen zoals components verwisselen of de refined SCU containers verplaatsen, dat zou dan een speler moeten doen. (uitzondering voor de components omdat je naar een shop kan)
Nou, niet helemaal. Je pakte best wel een uiterste als voorbeeld, namelijk dit; "Mensen willen SC spelen alsof het een singleplayer game is. Nooit een speler tegen komen" En er zit wel degelijk nog heel wat andere mogelijkheden tussen ALTIJD solo willen spelen en niemand tegen willen komen, en ALTIJD anderen nodig hebben.

Als ik in mijn eentje rond wil vliegen in mijn Carrack, en dan een sitting duck ben omdat mijn turrets niet bemand zijn, dan is dat toch gewoon mijn keuze? Maar dat wil niet zeggen dat ik het hele SC universum voor mijzelf wil hebben :) Het wil alleen zeggen dat ik niet altijd zin heb om met anderen te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Maar hoe wil je dit gaan voorkomen dan? Dat is toch juist iets wat door bed logging mogelijk gemaakt word? Als iemand genoeg geld heeft om een Idris (of iets soortgelijks) te kunnen veroorloven, denk je dan niet dat die persoon een aantal starter packages zal hebben?

Ik heb al 3 starter packages op mijn account, en ik zit pas in het eerste level van congierge
Er zou maar één game package aan een account gekoppeld moeten kunnen worden, geen AI/NPC package. Er zijn echt heel veel balancing issues die nog door CIG aangepakt moeten worden/over nagedacht moeten worden, wat absoluut niet makkelijk zal zijn.

En heel eerlijk, nu ik erover nadenk... Misschien dat je wel met spelers tegelijk op Idris zou moeten kunnen inloggen in gevechten om AFK raids te voorkomen.

Een browser game die ik veel speel(de) is OGame. Hierbij kun je ook echt ambushes plaatsen met meerdere spelers als je het goed timed.

Het zou voor SC ook goed zijn als je weet dat een rivalende org om 03:00 's nachts ergens langs komt met dure cargo dat je van tevoren je schepen daar gereed kan maken en dan rond die tijd inlogt voor de raid. MAAR dan vind ik alsnog dat je character niet een NPC moet worden die gwn lekker op een turret zit. Nee, gewoon in bed als een AFK speler. Dan werk je maar in ploegen, iets wat grote orgs best makkelijk kunnen. Want je gaat geen Idris runnen als je maar 15 man in je org hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:05:
[...]
Als ik in mijn eentje rond wil vliegen in mijn Carrack, en dan een sitting duck ben omdat mijn turrets niet bemand zijn, dan is dat toch gewoon mijn keuze? Maar dat wil niet zeggen dat ik het hele SC universum voor mijzelf wil hebben :) Het wil alleen zeggen dat ik niet altijd zin heb om met anderen te spelen
Dit vind ik dus absoluut GEEN probleem. Dan kun je dus een Blade pakken die je signalen geeft over je components als ze erg degraden, dan weet je dat je een repair shop moet gaan zoeken zonder ze 24/7 zelf in de gaten te moeten houden. (Shop zul je sws moeten zoeken in de Carrack omdat je S3 components niet zelf kan vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:11:
[...]
Er zou maar één game package aan een account gekoppeld moeten kunnen worden, geen AI/NPC package.
Daar ben ik het niet mee eens, door dat te doen blokkeer je voor mensen de toegang tot hun inventory aangezien je schepen niet kan delen tussen jouw accounts. Plus dat het ook nog eens iets is waarvan CIG juist heeft gezegd het mogelijk te gaan maken (in de toekomst)
Er zijn echt heel veel balancing issues die nog door CIG aangepakt moeten worden/over nagedacht moeten worden, wat absoluut niet makkelijk zal zijn.
Sterker nog, ik denk dat het voor CIG compleet onmogelijk gaat zijn om dat gebalanceerd te krijgen. Mede door de hele vreemde keuzes die CIG soms maakt. (bijv door schepen te introduceren met een specifiek doel, en ze dan volledig nutteloos te maken om maar vooral de solo fighters meta te houden
Het zou voor SC ook goed zijn als je weet dat een rivalende org om 03:00 's nachts ergens langs komt met dure cargo dat je van tevoren je schepen daar gereed kan maken en dan rond die tijd inlogt voor de raid. MAAR dan vind ik alsnog dat je character niet een NPC moet worden die gwn lekker op een turret zit. Nee, gewoon in bed als een AFK speler. Dan werk je maar in ploegen, iets wat grote orgs best makkelijk kunnen. Want je gaat geen Idris runnen als je maar 15 man in je org hebt...
Ik denk dat de aanwezigheid van schepen zoals de Idris alleen maar voor problemen gaat zorgen, als ik heel eerlijk moet zijn.

Zeker wanneer het gaat om piracy georienteerde orgs die met een zeer geringe inspanning het voor de solo speler (of hele kleine orgs) flink kunnen verpesten door simpelweg bepaalde locaties te blokkeren of voor de lol hele planeten te bombarderen. En ik zie CIG dan al simpelweg reageren met: "de community moet het zelf maar oplossen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:13:
[...]

Dit vind ik dus absoluut GEEN probleem. Dan kun je dus een Blade pakken die je signalen geeft over je components als ze erg degraden, dan weet je dat je een repair shop moet gaan zoeken zonder ze 24/7 zelf in de gaten te moeten houden. (Shop zul je sws moeten zoeken in de Carrack omdat je S3 components niet zelf kan vervangen)
Niet zelf met de handheld tractor beam, maar waarschijnlijk wel met de ATLS ;) Waarschijnlijk dus ook een van de redenen dat die ineens in de shop zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:24:
[...]

Niet zelf met de handheld tractor beam, maar waarschijnlijk wel met de ATLS ;) Waarschijnlijk dus ook een van de redenen dat die ineens in de shop zat :)
De meest recente Inside Star Citizen sprak hierover, deze ging compleet over Engineering. Daarin werd gezegd dat S3+ componenten niet zelf vervangen kan worden. Mede omdat het Engineering team opgezadeld is met schepen waar het fysiek niet mogelijk is zoals bij de C2. Die components kunnen niet door de lift heen naar buiten. Dit oplossen zou WEER een rework voor vele schepen betekenen. Dus hebben ze gekozen voor repair shops voor S3+ components.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:27:
[...]

De meest recente Inside Star Citizen sprak hierover, deze ging compleet over Engineering. Daarin werd gezegd dat S3+ componenten niet zelf vervangen kan worden. Mede omdat het Engineering team opgezadeld is met schepen waar het fysiek niet mogelijk is zoals bij de C2. Die components kunnen niet door de lift heen naar buiten. Dit oplossen zou WEER een rework voor vele schepen betekenen. Dus hebben ze gekozen voor repair shops voor S3+ components.
Oh ja, dat kan natuurlijk ook ja, dat de ruimte te beperkt is om te manoeuvreren met grote componenten.

Ach ja, repairshops zijn prima wat mij betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik hoop persoonlijk dat het makkelijker wordt om AI te gebruiken dan sommigen van jullie hier hopen/ denken. Ik speel bijna altijd SC in een groep van minstens 4 a 5, dus we hebben wel mensen om wat te vullen. Maar tenzij je dus 5 single shooters neemt heb je zelfs voor een klein schip zoals de corsair maar net genoeg mensen om alle turrets te bemannen..

Ik vind het hartstikke leuk om mensen te ontmoeten en samen iets te doen, maar om in de toekomst ergens op te kunnen komen dagen met meer dan 1 schip, dat werkt zoals bedoeld, is ook wel eens leuk ipv dat je een hele org moet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:30:
[...]

Oh ja, dat kan natuurlijk ook ja, dat de ruimte te beperkt is om te manoeuvreren met grote componenten.

Ach ja, repairshops zijn prima wat mij betreft
Yeah ze zijn opgezadeld met schepen waar je dus componenten gewoon niet uit kan krijgen. Dan heb ik inderdaad liever repairshops (die werken hetzelfde volgens mij als ASOP claims. Je betaalt en bent je schip dan x-tijd kwijt) dan dat ze de backlog van schepen nog groter maken door die schepen ook weer een rework te geven.

Heb ergens dus ook wel beetje medelijden met het Engineering team, want zij moeten de slecht doordachte schepen een oplossing bieden m.b.t. Engineering...

[ Voor 11% gewijzigd door Robinblitz op 02-10-2024 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:51:
[...]
Heb ergens dus ook wel beetje medelijden met het Engineering team, want zij moeten de slecht doordachte schepen een oplossing bieden m.b.t. Engineering...
Ik heb wel medelijden met meerdere teams eigenlijk. Omdat het allemaal zo lang duurt zijn ze steeds rework aan het doen met als gevolg dat er steeds meer niet werkt dan wel werkt.

En je zal maar verantwoordelijk zijn bijv de liften (die bij ELKE patch weer dezelfde problemen hebben) of de AI logica die ervoor zorgt dat de NPCs steeds op de stoelen staan, wat misschien wel een leuke meme opleverde, maar natuurlijk zeker niet de bedoeling is. En ik denk niet dat het nog steeds erin zit vanwege de meme, maar omdat ze het niet opgelost krijgen. En we hebben nu ook het probleem erbij gekregen van steeds weer kamikaze NPCs.

En eerlijk gezegd begin ik de smoesjes wel een beetje zat te worden. Dat ze zo hard werken aan SQ42 en aan server meshing, is natuurlijk geen reden voor alle bugs die al jaren bekend zijn en maar niet opgelost worden.

En ja, we zien voortgang, maar het is maar mondjesmaat en het is echt zo buggy als wat. (fuck off met je "maar het is een Alpha" bullshit ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Ik heb wel medelijden met meerdere teams eigenlijk. Omdat het allemaal zo lang duurt zijn ze steeds rework aan het doen met als gevolg dat er steeds meer niet werkt dan wel werkt.

En je zal maar verantwoordelijk zijn bijv de liften (die bij ELKE patch weer dezelfde problemen hebben) of de AI logica die ervoor zorgt dat de NPCs steeds op de stoelen staan, wat misschien wel een leuke meme opleverde, maar natuurlijk zeker niet de bedoeling is. En ik denk niet dat het nog steeds erin zit vanwege de meme, maar omdat ze het niet opgelost krijgen. En we hebben nu ook het probleem erbij gekregen van steeds weer kamikaze NPCs.

En eerlijk gezegd begin ik de smoesjes wel een beetje zat te worden. Dat ze zo hard werken aan SQ42 en aan server meshing, is natuurlijk geen reden voor alle bugs die al jaren bekend zijn en maar niet opgelost worden.

En ja, we zien voortgang, maar het is maar mondjesmaat en het is echt zo buggy als wat. (fuck off met je "maar het is een Alpha" bullshit ;) )
Eigenlijk niets nieuws onder horizon voor een project met Chris Roberts aan het stuur.
De man staat erom bekend om het - onmogelijke - te willen en heeft zich in vorige projecten ook vaak schuldig gemaakt aan 'feature creep'.

Dat is met Star Citizen niet anders en minder. Het lijkt er dan ook op dat er telkens weer aan dingen gesleuteld moet worden omdat er weer een briljant idee komt. Telkens is er ergens dan weer een rework nodig.

Ook qua schattinging slaan ze de plank meerendeels mis. Van Pyro wordt ook al jaren geroepen dat het er aan het einde van het jaar is. SQ42 had in 2016 al moeten verschijnen en zo zijn er legio aan voorbeeld.

Je zou bijna denken dat ze zelf bang zijn om straks 'klaar' te zijn, omdat het enige verdienmodel nu het verkopen van schepen is. Dat kunnen ze niet oneindig blijven volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Heb je de server meshing tests gespeeld recentelijk op de TECH-PREVIEW branch? Je ziet daar echt een WERELD aan verschil t.o.v. LIVE. Als je op een server was met 30 FPS zie je daadwerkelijk 0,0 AI op stoelen staan, liften die perfect werken etc. Er zitten heel vaak devs in de Twitch chat van SaltEMike en zij gaven steeds aan "I can't wait for server meshing", en met de tests bleek maar eens waarom... AI die SUPER responsive was bij DC's, een levendige(re) wereld in steden etc. Het is echt daadwerkelijk een enorm verschil. Omdat je niet meer één DGS hebt die geheel Stanton (+ alle entities) beheert, maar 3 of 6 DGS waardoor de load veeeeeel beter verspreid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:21:
[...]
Je zou bijna denken dat ze zelf bang zijn om straks 'klaar' te zijn, omdat het enige verdienmodel nu het verkopen van schepen is. Dat kunnen ze niet oneindig blijven volhouden.
Dat idee heb ik ook. Volgens mij hebben ze ook ooit gezegd (maar pin mij er niet op vast) dat de verkoop van schepen gaat stoppen als SC "klaar" is. Ik hoop alleen niet dat ze over gaan stappen op een abonnement structuur, zoals met WoW het geval is. Maandelijks betalen om te mogen spelen.

Ik snap ook werkelijk niet dat ze er niet voor kiezen om SC in de huidige vorm te houden, te fixen, en als een eerste versie te releasen. Alle andere zaken, zoals extra gameplay loops, systemen, enz kunnen gewoon gaandeweg toegevoegd worden.

Als je ziet wat er allemaal nog op de backlog staat, dan snap je meteen dat het absoluut onmogelijk is om dit binnen 10 jaar af te krijgen wat dus eigenlijk wil zeggen dat het NOOIT af gaat komen zolang CR aan het roer blijft omdat de backlog alleen maar blijft groeien en ze steeds zaken moeten herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:21:
[...]
Ook qua schattinging slaan ze de plank meerendeels mis. Van Pyro wordt ook al jaren geroepen dat het er aan het einde van het jaar is. SQ42 had in 2016 al moeten verschijnen en zo zijn er legio aan voorbeeld.

Road to Pyro CitizenCon begon al in 2020, toen werd het Road to 4.0 etc.

En over dat laatste... Nja, je weet mijn mening er inmiddels over, over het verdienmodel... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

Heb je de server meshing tests gespeeld recentelijk op de TECH-PREVIEW branch? Je ziet daar echt een WERELD aan verschil t.o.v. LIVE. Als je op een server was met 30 FPS zie je daadwerkelijk 0,0 AI op stoelen staan, liften die perfect werken etc. Er zitten heel vaak devs in de Twitch chat van SaltEMike en zij gaven steeds aan "I can't wait for server meshing", en met de tests bleek maar eens waarom... AI die SUPER responsive was bij DC's, een levendige(re) wereld in steden etc. Het is echt daadwerkelijk een enorm verschil. Omdat je niet meer één DGS hebt die geheel Stanton (+ alle entities) beheert, maar 3 of 6 DGS waardoor de load veeeeeel beter verspreid is.
Dat is vrijwel altijd zo met SC servers die net zijn opgestart, wacht een paar uurtjes en de problemen beginnen zich vanzelf op te stapelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:36:
[...]

Dat is vrijwel altijd zo met SC servers die net zijn opgestart, wacht een paar uurtjes en de problemen beginnen zich vanzelf op te stapelen.
Er waren gewoon meshing tests die bijna 24 uur gelopen hebben hoor... Ik kwam bij de laatste test een uur voor sluiting op de server, en dat werkte echt flawless.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:37:
[...]

Er waren gewoon meshing tests die bijna 24 uur gelopen hebben hoor... Ik kwam bij de laatste test een uur voor sluiting op de server, en dat werkte echt flawless.
Ik geloof je, maar het is niet voor niks dat ze zo selectief zijn in het toelaten van mensen in die tests. Als het allemaal al zo goed zou werken, dan zou het allang deels op LIVE staan. We weten allemaal dat CIG het niet zo nauw neemt met uitvoerig testen (daar zijn wij tenslotte voor) voordat ze het op LIVE gooien.

Die meshing tests zijn op een volledig geoptimaliseerde (en waarschijnlijk flink opgeschaalde) omgeving, helemaal gemonitord door meerdere CIG teams.

Trust me, zodra het naar LIVE komt zal het eerst uitgekleed worden, want dat is met elke feature het geval, en dan zal het ineens niet meer zo flawless werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:43:
[...]

Ik geloof je, maar het is niet voor niks dat ze zo selectief zijn in het toelaten van mensen in die tests. Als het allemaal al zo goed zou werken, dan zou het allang deels op LIVE staan. We weten allemaal dat CIG het niet zo nauw neemt met uitvoerig testen (daar zijn wij tenslotte voor) voordat ze het op LIVE gooien.

Die meshing tests zijn op een volledig geoptimaliseerde (en waarschijnlijk flink opgeschaalde) omgeving, helemaal gemonitord door meerdere CIG teams.

Trust me, zodra het naar LIVE komt zal het eerst uitgekleed worden, want dat is met elke feature het geval, en dan zal het ineens niet meer zo flawless werken.
De TECH-PREVIEWs zijn gewoon publiekelijk voor alle backers om te joinen (is al meer dan een maand zo). Bijna elke week doen ze een TECH-PREVIEW test om de techniek te verbeteren (starten met 1 DGS, 100 spelers, dan 3 DGS 500 spelers en dan 6 DGS, 1000 spelers), en elke keer zie je ook daadwerkelijk verbetering op basis van feedback. Hell, David Brault (CTO, Chief Technical Officer) is zelfs laatst op Star Citizen Live geweest om te praten over Server Meshing en het is de beste SCL die ze in jaren gehad hebben. Omdat je namelijk iemand hoog in het team hebt die echt MAG praten en weinig fucks geeft.

Ik zou het daadwerklijk eens proberen bij zo'n meshing test (volgens mij willen ze vandaag weer een 24-uur test proberen). Dit is namelijk uitvoerige testen wat jij benoemt wat zij niet zouden doen. Dat doen ze dus wel. Begin dit jaar was de eerste test, die ging fout. Toen zijn ze maanden aan het crunchen geweest voor een nieuw message queuing system (van NMQ naar RMQ, omdat de lijst met acties vol liep en dus enorme interaction delays waren van 30 minuten lang) die de interaction delays van 30 min naar 10 seconden gebracht heeft bij de 2e test. Bij de 3e test (week later) was het teruggebracht naar 5 seconden interaction delay.

Dus je kan mij niet vertellen dat ze dit niet uitvoerig testen voordat ze het shippen naar ook maar überhaupt Evocati. Want Evocati is bezig met 3.24.2, nog niet met 4.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik zal de komende test eens uitproberen. Maar zoals ik al zei, ik probeer het liever wanneer het op LIVE staat, want mijn ervaring met de LIVE omgeving is altijd een heel stuk minder rooskleurig dan mijn ervaring op de testomgevingen (PTU of EPTU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:02:
Ik zal de komende test eens uitproberen. Maar zoals ik al zei, ik probeer het liever wanneer het op LIVE staat, want mijn ervaring met de LIVE omgeving is altijd een heel stuk minder rooskleurig dan mijn ervaring op de testomgevingen (PTU of EPTU)
Dat zou te maken kunnen hebben met het feit dat (e)PTU minder mensen online heeft.
Volgens mij draait alles zo een beetje om server meshing omdat in de huidige staat de servers gewoon niet goed meekomen.

Op PTU had ik ook betere prestaties, alles liep lekkerder, vloeiender, AI was slimmer, etc.
Ze moeten echt wat aan server performance doen, want daar lijkt het gros van de bugs door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:08:
[...]

Dat zou te maken kunnen hebben met het feit dat (e)PTU minder mensen online heeft.
Volgens mij draait alles zo een beetje om server meshing omdat in de huidige staat de servers gewoon niet goed meekomen.

Op PTU had ik ook betere prestaties, alles liep lekkerder, vloeiender, AI was slimmer, etc.
Ze moeten echt wat aan server performance doen, want daar lijkt het gros van de bugs door te komen.
Dit dus. Op (e)PTU heb je misschien 50 mensen, als je het red. Op LIVE bijna altijd 100/100. Nou en bij die TECH-PREVIEW channels heb je eigenlijk altijd 100/100 of 500/500 of 1000/1000 omdat iedereen het wilt proberen, en het is voor CIG ook ENORM leerzaam om zoveel mensen op de servers te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
De Polaris heeft overigens een mooie buff gekregen voordat hij in de PU komt aldus 3.24.2 datamining.

Hij heeft nu het volgende gekregen:
- 10x Size 1 Badger PDCs (5x bovenop, 5x onderop. PDC's zijn Point Defence Cannons en schakelen automatisch inkomende missiles uit en fighters. Deze werken dus zonder player input) met 1800m/s projectiles en 2400m range.
- De front turret krijgt 2x Size 6 Behring ballistic cannons 900m/s projectiles, 2800m range en 1.708 DMG per schot (60 round per minute) per cannon.
- Hij is upgunned met vier (manned) turrets die de Hammerhead ook heeft (dus vier guns per turret i.p.v. twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:35:
De Polaris heeft overigens een mooie buff gekregen voordat hij in de PU komt aldus 3.24.2 datamining.

Hij heeft nu het volgende gekregen:
- 10x Size 1 Badger PDCs (5x bovenop, 5x onderop. PDC's zijn Personal Defence Cannons en schakelen automatisch inkomende missiles uit en fighters. Deze werken dus zonder player input) met 1800m/s projectiles en 2400m range.
- De front turret krijgt 2x Size 6 Behring ballistic cannons 900m/s projectiles, 2800m range en 1.708 DMG per schot (60 round per minute) per cannon.
- Hij is upgunned met vier (manned) turrets die de Hammerhead ook heeft (dus vier guns per turret i.p.v. twee).
Die automatisch werkende defense zou ook al deels de vraag beantwoorden hoe je de schepen 24/7 moet verdedigen die niet te despawnen zijn, zoals de capitals.

Zou mooi zijn wanneer die ook beschikbaar komen voor bijvoorbeeld basissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:40:
[...]

Die automatisch werkende defense zou ook al deels de vraag beantwoorden hoe je de schepen 24/7 moet verdedigen die niet te despawnen zijn, zoals de capitals.

Zou mooi zijn wanneer die ook beschikbaar komen voor bijvoorbeeld basissen
Zouden dan wel wat grotere point defenses moeten zijn. Want Size 1 turrets slaan nog geen deuk in een pakje boter als jij aan komt met een F7A haha.

Je zou voorbeeld kunnen nemen aan de defenses rondom Distribution Centers en de dorpen in Pyro. Daar staan missile turrets en laser turrets van aardig formaat.
Pagina: 1 ... 101 ... 117 Laatste