Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 23:22
Minimaal S5 PDC's dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Space is big, right? Dus kun je zo'n capital niet gewoon ergens in dead space dumpen met coordinaten bekend bij vertrouwde org members?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
_eLMo_ schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:26:
Space is big, right? Dus kun je zo'n capital niet gewoon ergens in dead space dumpen met coordinaten bekend bij vertrouwde org members?
Sure, maar net als irl heb je altijd mensen die praten. Of misschien zelfs mensen die een andere org infiltreren voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 10:25
Eve Online, zou graag een gesprekje willen voeren over infiltratie.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:36:
Ik ken het haha. Een voormalige Executive in mijn org heeft destijds miljarden gestolen van een org in EvE Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:31
Sinds 2015 niet meer gespeeld, vandaag voor de eerste keer weer eens. Is fps capped op 60? Komt niet hoger dan dat? 7800x3D, nitro 7900xtx 24gb + 32 ram. Moet ik iets instellen of? Trouwens top service, account was verbonden met oud emailadres waar ik geen toegang meer tot had. Alles binnen 24u geregeld, petje af voor de customer service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:20
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:36:
"Alliances are held together by trust, if you break that trust, you break the alliance."

Dit is ook een zéér sterke trailer, die ook best wel betrekking heeft op Star Citizen

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 03-10-2024 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
noordwolde schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 00:10:
Sinds 2015 niet meer gespeeld, vandaag voor de eerste keer weer eens. Is fps capped op 60? Komt niet hoger dan dat? 7800x3D, nitro 7900xtx 24gb + 32 ram. Moet ik iets instellen of? Trouwens top service, account was verbonden met oud emailadres waar ik geen toegang meer tot had. Alles binnen 24u geregeld, petje af voor de customer service!
Vsync aan staan? Dit staat altijd standaard aan bij een nieuwe installatie.
Het spel is niet capped op 60 fps, in ieder geval.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Server Meshing test 2-10-2024 resultaat
Morge! Gisteren was er weer een Server Meshing test die begon rond 20:00.

1 DGS - 100 spelers
De eerste config was een baseline zetten voor CIG. Dit doen ze elke test. Het is 'gewoon' een LIVE omgeving creëren met 1 server en 100 spelers, maar wel met de RMQ changes die doorgevoerd zijn. De server waar ik op speelde was binnen 10 min vol maar runde alsnog op 20-30 server FPS. Alles voelde enorm snappy en de inventory delays was 0.43s tot 1.5s (average van 0.63s) wat echt enorm snel is voor Star Citizen's doen. Hier zag ik dus al wel een enorme verbetering. Ook de ATC reageerde instantly toen ik om take-off vroeg.

Afijn, zo'n 30 minuten later was de server FPS gezakt naar 12-15 en besloot ik om naar een Distribution Center te gaan om de AI te testen. Ik kan je vertellen, die voelde wel heel goed aan en reageerde instantly op schoten of als ik gespot werd. Daarbij ook flanken en call-outs naar andere AI. Uiteindelijk ben ik dood gegaan door de AI omdat ik een dood lopende gang in werd geforceerd door ze, ik kon nergens heen en had een Tier 1 arm injury waardoor ik niet meer kon vechten.

Rond 21:45 gingen de baseline servers down voor 15-20 min voor upscaling.

6 DGS - 1000 spelers
De eerst volgende test was meteen 6 servers, 1000 spelers, dit heb ik maar heel kort kunnen proberen voordat ik naar bed ging. Ik zeg proberen want spelen was helaas geen optie. De server FPS hing met 1000 spelers constant op 30.0 FPS zonder ook maar iets te droppen, dus dat was awesome om te zien. In eerste instantie leken de servers een flinke verbetering t.o.v. de vorige test. Ik werd niet meer achtervolgd door Weeping Angels (spelers die met flinke desync rond teleporten) maar de spelers rende vlij vloeiend rond zonder desync (hier en daar een stutter, maar niet veel bijzonders).

Het grote probleem was alleen dat de servers elke keer na 5-10 minuten crashtte en dus een 30K gaven. Benoit Bausejour (Chief Technical Officer) gaf aan dat ze het probleem hadden geïdentificeerd en eraan gaan werken. De servers zijn vervolgens naar beneden geschroefd naar 4 DGS - 500 spelers omdat testen in de huidige config geen nut meer had.

Deze config heb ik niet kunnen testen omdat ik naar bed ben gegaan, maar wou toch even mijn ervaringen delen. :)

Thank you for coming to my TED Talk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Haha je beschrijft zowat mijn ervaring. De eerste ronde verliep goed. De tweede (6:1000) inderdaad totaal niet. Elke 2 a 3 minuten een 30K wat het voor mij onmogelijk maakte om A18 te verlaten. Toen maar naar bed gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:36:
Haha je beschrijft zowat mijn ervaring. De eerste ronde verliep goed. De tweede (6:1000) inderdaad totaal niet. Elke 2 a 3 minuten een 30K wat het voor mij onmogelijk maakte om A18 te verlaten. Toen maar naar bed gegaan
Het verste wat ik gekomen ben bij de 6:1000 was in New Baggage de lift in de lobby uitlopen. Toen ik naar de Metroloop wou kwam er een 30K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik probeer het vanavond nog wel een keertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:43:
Ik probeer het vanavond nog wel een keertje
Ik weet niet hoelang de 4:500 servers online blijven. Kan zijn dat ze eerder al zeggen "Tis goed zo, we sluiten het af. Tot de volgende keer". Ik verwacht zelf ook geen test meer vóór CitizenCon, ligt eraan hoe complex het probleem van gisteren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
In de test chat (op Spectrum) zeiden ze dat het een 24 uurs test zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:04:
In de test chat (op Spectrum) zeiden ze dat het een 24 uurs test zou zijn.
Klopt, maar als ze genoeg data hebben trekken ze eerder de stekker eruit. Deden ze de vorige keren ook, terwijl ze voor 24 uur wouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:31
SacreBleu schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:55:
[...]

Vsync aan staan? Dit staat altijd standaard aan bij een nieuwe installatie.
Het spel is niet capped op 60 fps, in ieder geval.
Ja! Zit op 80 nu! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny 46892
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik speel niet vaak. Maar de poging vandaag eindigde halverwege richting cru L3. Ik had genoeg fuel, maar mijn qdrive stopte. De route richting L3 was ook niet meer ‘routeble’.

Ik kon geen kant meer op. Heeft iemand dit ook gehad en is er een oplossing? Naast Alt+F4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Hele dag RMC gesalvaged met de Drake Vulture. 130 crates ofzo.

8 SCU Stor-All’s gehaald (17 stuks). Alles verpakt en ingeladen in een Crusader C2 Hercules.
Vriend erbij gehaald voor co-pilot turret seat.

Met omwegen naar dichtstbijzijnde main city gevlogen (Orison). Geen pirates tegen gekomen dankzij omwegen ipv directe flight paths.

Veilig geland op Orison. Alle Stor-All’s op de cargo elevator. Alle Stor-Alls uitgepakt.

136 SCU verkocht voor in totaal 1.937.000 aUEC. Toch mooie opbrengst van een dag salvagen *O*

2 uur bezig geweest vanaf wegvliegen tot terug in salvaging base.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 05-10-2024 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:05
Johnny 46892 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:49:
Ik speel niet vaak. Maar de poging vandaag eindigde halverwege richting cru L3. Ik had genoeg fuel, maar mijn qdrive stopte. De route richting L3 was ook niet meer ‘routeble’.

Ik kon geen kant meer op. Heeft iemand dit ook gehad en is er een oplossing? Naast Alt+F4.
Ik had gisteren iets enigszins vergelijkbaars. Was met mijn Prospector onderweg om te gaan mijnen. Hoewel ik boven het oppervlak van de maan in SCM mode was wilde mijn schild niet opkomen. Ik zat wat met de power te rommelen maar kreeg het schil niet aan. Wel deed mijn schip raar, dus ik landde voor de zekerheid om niet te crashen. Nog wat pielen met de power distributie en ineens was mijn schip helemaal uit en kreeg ik het met geen mogelijkheid weer aan.

Uiteindelijk maar de 'self destruct' gestart en m'n schip verlaten. Van afstandje toegekeken hoe mijn schip ontplofte. Maar ja, was in de 'middle of nowhere' dus kon nergens heen. Toen maar een suicide gedaan en in het ziekenhuis ontwaakt.

Of er was iets mis met mijn schip, hoewel ik dit nog niet eerder heb meegemaakt, of er was iets mis met die server. Nou ja, het blijft een alpha game he. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Johnny 46892 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:49:

Route uitzetten en nieuwe route berekenen of even ergens anders heen quantummen zonder route.
Soms komt er net een planeet in de baan en kan je er niet meer omheen. Crusader quantum je ook vaak _door_ de wolken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Haay schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:42:
[...]

Ik had gisteren iets enigszins vergelijkbaars. Was met mijn Prospector onderweg om te gaan mijnen. Hoewel ik boven het oppervlak van de maan in SCM mode was wilde mijn schild niet opkomen. Ik zat wat met de power te rommelen maar kreeg het schil niet aan. Wel deed mijn schip raar, dus ik landde voor de zekerheid om niet te crashen. Nog wat pielen met de power distributie en ineens was mijn schip helemaal uit en kreeg ik het met geen mogelijkheid weer aan.

Uiteindelijk maar de 'self destruct' gestart en m'n schip verlaten. Van afstandje toegekeken hoe mijn schip ontplofte. Maar ja, was in de 'middle of nowhere' dus kon nergens heen. Toen maar een suicide gedaan en in het ziekenhuis ontwaakt.

Of er was iets mis met mijn schip, hoewel ik dit nog niet eerder heb meegemaakt, of er was iets mis met die server. Nou ja, het blijft een alpha game he. :+
Volgende keer even een bed logout proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Kreeg zojuist een bericht binnen dat update 3.24.2 zojuist is uitgekomen voor PTU Wave 1.

Testing/Feedback Focus:
➣ Stability & Bugfixes
➣ Vehicle HUD & MFD Rework
➣ New Character Creator DNA Faces, Beards, Tattoos, and Hair
➣ New Acidic and Rock Cave Systems
➣ Flight Tuning and Archetype Balance (Ongoing during PTU)
➣ New Arena Commander Updates

Feature Updates:
Gameplay
➣ MFD button bindings
➣ Options for persistent ship settings + MFD page
➣ New weapon grouping system + MFD page
➣ Precision Targeting & Minin

Ships and Vehicles
➣ Misc Prospector MFD Polish
➣ Updated Vanduul MFD Color Palette to White to Help With Status Readability
➣ Balanced Heat for Ballistic Weapons

Weapons and Items
➣ Updated P8-AR recoil to smooth out some jarring sections of the recoil
➣ Tweaked 'oomph' of the P8-AR
➣ Normalized nvtc 4x to have similar benefits as the other 4x optics"

Arena Commander Frontend Visual Updates
The Arena Commander Frontend (main menu) has had its visual overhaul with new and updated 3d hangar and interface menus.
Alongside this visual upgrade we have made several quality-of-life improvements and feature additions, from “Remember My Selection” for mode selection to a Force Launch feature.

Technical Details:
➣ 13 Known Issues & 18 Bugs Squashed
➣ Fixed 5 Client Crashes
➣ Fixed 9 Server Crashes

[ Voor 43% gewijzigd door Toonen1988 op 05-10-2024 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
@Robinblitz ben jij gewoon een Hollander hahaha, ik kijk hier niet zo vaak dus het was me niet opgevallen.
Klein wereldje toch ook zo.

Die OMNI-AFS-Sapphire Armored Flight Suit uit het citcon goodies pack ziet er wel erg lekker uit in PTU zeg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yz6a3lZs1RpbjkGy7aWk3XUc5Ow=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/6mRkssv8OtOIb46qNcOzapr8.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 43% gewijzigd door RubenSaurus op 06-10-2024 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
RubenSaurus schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 00:30:
@Robinblitz ben jij gewoon een Hollander hahaha, ik kijk hier niet zo vaak dus het was me niet opgevallen.
Klein wereldje toch ook zo.

Die OMNI-AFS-Sapphire Armored Flight Suit uit het citcon goodies pack ziet er wel erg lekker uit in PTU zeg!

[Afbeelding]
Hahaha jazeker! Zeker klein wereldje!

Ben zeer jaloers op de P8-AR... By far mijn meest gewilde wapen in-game. Kan niet wachten om hem te farmen in-game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Haay schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:42:
[...]

Je zat wel in de juiste flight mode? Je hebt er een aantal waarbij inderdaad de schilden niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:22:
[...]

Je zat wel in de juiste flight mode? Je hebt er een aantal waarbij inderdaad de schilden niet werken
Voor zover ik weet, werken de schilden alleen in combat mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 02:39:
[...]
Ben zeer jaloers op de P8-AR... By far mijn meest gewilde wapen in-game. Kan niet wachten om hem te farmen in-game!
Hopelijk gaan ze binnenkort het systeem toevoegen om gekochte gear te kunnen claimen zodat je niet bang hoeft te zijn om je spullen kwijt te raken (zonder een char reset te moeten doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:33:
[...]
Voor zover ik weet, werken de schilden alleen in combat mode.
Volgens mij ook idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
mvds schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:44:
[...]

Hopelijk gaan ze binnenkort het systeem toevoegen om gekochte gear te kunnen claimen zodat je niet bang hoeft te zijn om je spullen kwijt te raken (zonder een char reset te moeten doen)
Ze zouden hier meer info over geven tijdens Citcon, dus hopelijk niet weer een dikke vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
RubenSaurus schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:15:
[...]

Ze zouden hier meer info over geven tijdens Citcon, dus hopelijk niet weer een dikke vertraging.
Soon™... Ik hoop gewoon de P8-AR te vinden in de loot pools haha. Ergens wil ik de CitizenCon pack halen, puur voor de P8. Maar dat is tegen beter weten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Vandaag de ATLS gebruikt in de hangar om m’n Vulture leeg te pakken een aantal maal en daarna om 8SCU Stor Alls in een C2 Hercules te zetten. Best relax!

Klein puntje is dat de Vulture’s buffer net stopt met uitspugen omdat de instap animatie van de ATLS simpelweg te lang is. Maar workaround is de eerste kist even met de multi tool doen en dan snel instappen.

Twee probleem is dat je daarna een ATLS in je hangar hebt staan die je niet kan storen :+ Ik las dan in een van de volgende patches je de ATLS kan opslaan via de Freight/Cargo Elevator.

Voor nu neem ik ‘m mee in de C2 en tussen Vulture runs claim ik em maar.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 06-10-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:26:
[...]

Soon™... Ik hoop gewoon de P8-AR te vinden in de loot pools haha. Ergens wil ik de CitizenCon pack halen, puur voor de P8. Maar dat is tegen beter weten in.
Wie weet gaat het aantrekkelijker worden wanneer bekend is wat de twee keer "[REDACTED] Item" gaan zijn. Maar je krijgt 2 x de P8-AR he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Na hier weer het en één en ander gelezen te hebben, toch nog maar weer eens 'in the verse' gekeken (afgelopen week)... twee avonden, de eerste alleen maar 30K error's en de tweede avond kon ik mijn snubfighter voor geen mogelijkheid weer docken met de connie... daarnaast nog weer same old stuff liften enzo. Signed off again...

Ik vraag mij af of de 'persoonlijke' hangars zoals ooit is voorgesteld nog (weer) gaan komen. Ik had voorheen in één van mijn packages de Asteroid VFG Industrial hangar, echter zie ik deze bij geen van mijn zes schepen meer terugkomen. Ik heb nooit een package of schip weggedaan, altijd geupgrade (ergens in het verleden)...

[ Voor 87% gewijzigd door _Dune_ op 06-10-2024 22:30 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
_Dune_ schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:09:
Na hier weer het en één en ander gelezen te hebben, toch nog maar weer eens 'in the verse' gekeken (afgelopen week)... twee avonden, de eerste alleen maar 30K error's en de tweede avond kon ik mijn snubfighter voor geen mogelijkheid weer docken met de connie... daarnaast nog weer same old stuff liften enzo. Signed off again...

Ik vraag mij af of de 'persoonlijke' hangars zoals ooit is voorgesteld nog (weer) gaan komen. Ik had voorheen in één van mijn packages de Asteroid VFG Industrial hangar, echter zie ik deze bij geen van mijn zes schepen meer terugkomen. Ik heb nooit een package of schip weggedaan, altijd geupgrade (ergens in het verleden)...
Jazeker, op je permanent residence kun je nu accessoires in je hanger gooien en die onthoud hij.

Ik zou eens een character reset proberen. Ik heb elke avond gespeeld afgelopen week en geen 30K gezien.

Server doet nu vaak een slowdown terwijl hij recovered (dan even 10FPS) en dan komt hij na 1-3 minuten terug op full performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988

De laatste tijd zie ik weinig 30k error's. Waar ik wel regelmatig problemen mee heb zijn deuren en liften die niet werken en suicide AI.

Ik heb zelf ook de VFG industrial hangar, maar ben meer op mijn Revel and York hangar aan het wachten. Mooie luxe hangar met twee verdiepingen waar je echt een relax/woonruimte kunt maken. Volgens mij krijgt nu iedereen dezelfde hangar, alleen de grote van de hangar is afhankelijk van het grootste schip dat je hebt. Later als ze verder zijn met personal hangars, zullen we onze eigen hangars looks krijgen.

Video die ik heb gevonden. Ik wil graag mijn Revel & York hangar als personal hangar.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 07-10-2024 01:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKBqocsCwQpDdiCO_K-6sPZiMdg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/arAgVjcy9q2JC8lvjjcoQUAv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U797tFA7eCbEnKSQv3ERnpBIzhQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XUMPCnf1xa62YV5Om5g9pWTt.png?f=fotoalbum_large

Wat een heerlijk space yacht, een waardeloos schip, maar elke keer als je je hangar binnen loopt wordt je er blij van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
_eLMo_ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 02:20:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een heerlijk space yacht, een waardeloos schip, maar elke keer als je je hangar binnen loopt wordt je er blij van!
Ik heb zelf geen enkele Origin Jumpworks ship, maar kwa design zijn het best wel mooie schepen. De 400i is niet helemaal een waardeloze schip. Misschien op dit moment, maar wanneer verkenning een ding is, heeft de 400i toch echt wel een taak.

Alhoewel er dan weer betere schepen zijn voor verkenning zoals de 600i en Carrack, zal de 400i een stuk goedkoper in onderhoud zijn.

De enige ship die in mijn ogen echt waardeloos is, is op dit moment de 890 jump. Zelfs in de toekomst heeft dit schip weinig tot geen enkele nut, dan alleen eventueel mensen vervoeren in luxe en role-playing.

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 07-10-2024 02:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik koop alleen nog 1 en 1-3 crew schepen. Met alle engineering die eraan komt verwacht ik niet een 600i alleen te kunnen vliegen. Ja wellicht met duur AI crew die weaknesses heeft.

De Taurus die ik had was 3-4 crew, dus deze sidestep gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door _eLMo_ op 07-10-2024 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 01:01:
[...]

De laatste tijd zie ik weinig 30k error's. Waar ik wel regelmatig problemen mee heb zijn deuren en liften die niet werken en suicide AI.

Ik heb zelf ook de VFG industrial hangar, maar ben meer op mijn Revel and York hangar aan het wachten. Mooie luxe hangar met twee verdiepingen waar je echt een relax/woonruimte kunt maken. Volgens mij krijgt nu iedereen dezelfde hangar, alleen de grote van de hangar is afhankelijk van het grootste schip dat je hebt. Later als ze verder zijn met personal hangars, zullen we onze eigen hangars looks krijgen.

Video die ik heb gevonden. Ik wil graag mijn Revel & York hangar als personal hangar.

[YouTube: Star Citizen 3.8.0 Unedited Revel & York hangar quick tour]
Iedereen heeft momenteel inderdaad dezelfde hangars.
Crusader & Microtech: Aeroview Hangar
Hurston & ArcCorp (en alle R&R): Self-Land Hangar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
_eLMo_ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:33:
Ik koop alleen nog 1 en 1-3 crew schepen. Met alle engineering die eraan komt verwacht ik niet een 600i alleen te kunnen vliegen. Ja wellicht met duur AI crew die weaknesses heeft.

De Taurus die ik had was 3-4 crew, dus deze sidestep gemaakt.
Ik hoop straks mijn Carrack ergens neer te kunnen zetten en hem als basis te kunnen gebruiken wanneer ik geen crew heb om hem te bemannen. Je hebt dan wel meteen een medbay, garage, storage en meer.

De Taurus is een geweldig schip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

Zat je op de PU (Live omgeving) of op de TECH_PREVIEW? Want die laatste had idd last van steeds 30K errors, op de Live omgeving kom ik die echt heel zelden tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

Ik hoop straks mijn Carrack ergens neer te kunnen zetten en hem als basis te kunnen gebruiken wanneer ik geen crew heb om hem te bemannen. Je hebt dan wel meteen een medbay, garage, storage en meer.
Dit is ook mijn plan met de Polaris als hij bij IAE gereleased word.

Ik wil mijn tijd op stations en steden minimalizeren. Ik zal de Polaris dan ook gebruiken als Forward Operating Base met daarin een shuttle o.i.d. Als ik Bunker/Distribution Center missie's ga doen laat ik hem gewoon lekker in orbit hangen. Ik pak dan wel de shuttle om naar de planeet te gaan.

Zit er ook aan te denken dit te doen als YouTube serie/streams. Een soort van "Life Aboard <Polaris>" o.i.d. En dan uiteraard als de Org online komt de Polaris gebruiken als Staging Ground voor missie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
mvds schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

De Taurus is een geweldig schip!
De Taurus is geweldig inderdaad, maar ook foei lelijk en utilitair. Ik heb al een C2 voor cargo, en op termijn nog wel een fighter voor bounties. Dus de Taurus was de "allrounder", en die functie vervult de 400i ook prima voor mijn doelen, maar dan in stijl 8)

Ik wil nog zien of zoiets als een Carrack "heel" blijft in orbit als je zelf weg bent, ik heb nu al regelmatig last van piraten enzo, dus dan moet je hem wel een beetje op een incourante plek neerzetten en dan met je snub naar de juiste plek jumpen. Ik weet nog niet of ik dat zelf leuke gameplay vind.
Robinblitz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Dit is ook mijn plan met de Polaris als hij bij IAE gereleased word.

Ik wil mijn tijd op stations en steden minimalizeren. Ik zal de Polaris dan ook gebruiken als Forward Operating Base met daarin een shuttle o.i.d. Als ik Bunker/Distribution Center missie's ga doen laat ik hem gewoon lekker in orbit hangen. Ik pak dan wel de shuttle om naar de planeet te gaan.

Zit er ook aan te denken dit te doen als YouTube serie/streams. Een soort van "Life Aboard <Polaris>" o.i.d. En dan uiteraard als de Org online komt de Polaris gebruiken als Staging Ground voor missie's.
Tegen die tijd sluit ik graag bij jullie aan :*)

- Edit: crew 6 -12 :o en dan ruimte voor 1 light fighter?? Dan hangt dat ding vol met turrets denk ik? 5x manned en 1x remote zie ik. Mja. Dan kan ik geen miner of salvager meenemen, en duur om in de lucht te houden. Ik sluit me graag aan bij iemand anders' Polaris :+

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 07-10-2024 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
_eLMo_ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:36:
[...]

- Edit: crew 6 -12 :o en dan ruimte voor 1 light fighter?? Dan hangt dat ding vol met turrets denk ik? 5x manned en 1x remote zie ik. Mja. Dan kan ik geen miner of salvager meenemen, en duur om in de lucht te houden. Ik sluit me graag aan bij iemand anders' Polaris :+
Je zou niet de eerste Tweaker zijn die zich aansluit ;)

Overigens is de hangar bay aardig vergroot sinds concept. Zo passen er twee heavy fighters in. Ook heeft iemand top-down gekeken wat erin past en dan kom je uit op 1x Vulture, 2x Arrows en 2 Fury's tegelijkertijd. Dus er past aardig wat in zo'n Polaris.

Ook heeft de Polaris laatst een "up-gun" pass gekregen met grotere turrets en PDC's (Point Defense Cannons). Heb ik laatst over gepost op dit forum, mogelijk dat dit een paar pagina's terug staat.

Het is zeker een schip waar je aardig wat man voor nodig hebt, want als ik de rollen een beetje in mijn hoofd indeel kom je al gauw op het volgende (minimaal):

1x Engineer
1x Pilot
1x iemand die in de Torpedo Room de torpedo's in de buizen laadt
min. 4x turret gunners (1 boven, 1 onder, 1 aan elke zijkant en dan hou je nog turrets over)

En dan heb je dus echt een Skeleton Crew (minimaal aantal mensen) om zo'n ding te runnen. Geen captain die het voortouw neemt en puur beslissingen maakt, niemand die in de cargo hold dingen op orde zet en je mist nog bemanning voor wat bewapening en uiteraard heb je geen pilots voor de fighters die je meeneemt.

Het is dan ook (in-lore) de goedkopere opvolger van de Idris voor de UEE. Dus je hebt zeker bemanning (en geld) nodig om zo iets te runnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
[...]

De Taurus is geweldig inderdaad, maar ook foei lelijk en utilitair. Ik heb al een C2 voor cargo, en op termijn nog wel een fighter voor bounties. Dus de Taurus was de "allrounder", en die functie vervult de 400i ook prima voor mijn doelen, maar dan in stijl 8)

Ik wil nog zien of zoiets als een Carrack "heel" blijft in orbit als je zelf weg bent, ik heb nu al regelmatig last van piraten enzo, dus dan moet je hem wel een beetje op een incourante plek neerzetten en dan met je snub naar de juiste plek jumpen. Ik weet nog niet of ik dat zelf leuke gameplay vind.

[...]

Geen interesse om bij een Idris aan te sluiten, 8 tot 28 crew? :P

Kan ook een Perseus, en dan op een Polaris jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:06:
[...]

Kan ook een Perseus, en dan op een Polaris jagen.
Mag dan hopen dat hij beetje goed beweegt, want de Polaris kan vier Size 9 torps tegelijk afvuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
[...]
Op dit moment telt de Carrack nog niet als capital ship, dus die kan ik eventueel ook gewoon opbergen. Ik weet ook niet of hij PDC's gaat krijgen. Wel drones als het goed is.

Ik zie het wel :D Het is toch allemaal nog afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Ik heb mij ook aangesloten bij de Org van Robin. Heb SC nagenoeg tien jaar solo gespeeld. Met één keer een uitstapje met een kennis.

Moet zeggen dat spelen met een crew wel leuker is, je komt nog steeds bugs tegen maar als het in gezelschap is valt het wel mee.
Daarnaast kunnen we elke keer wel aardig goed lachen met elkaar. De meest in de org spelen voor het plezier en leggen de focus op credits verdienen op een laag pitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

Mag dan hopen dat hij beetje goed beweegt, want de Polaris kan vier Size 9 torps tegelijk afvuren. ;)
Klopt, maar als een Polaris in de juiste afstand komt, legt het schip toch echt wel af tegen een Perseus.

Maar het ligt natuurlijk ook aan de spelers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

Klopt, maar als een Polaris in de juiste afstand komt, legt het schip toch echt wel af tegen een Perseus.

Maar het ligt natuurlijk ook aan de spelers zelf.
Ligt beetje aan de config... De Polaris heeft laatst zoals vermeld hierboven een flinke buff gehad in weapon sizes en turrets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:48:
[...]

Op dit moment telt de Carrack nog niet als capital ship, dus die kan ik eventueel ook gewoon opbergen. Ik weet ook niet of hij PDC's gaat krijgen. Wel drones als het goed is.

Ik zie het wel :D Het is toch allemaal nog afwachten
Op dit moment is de Carrack 126 meter. Er gaan geruchten rond dat CIG de Carrack naar 150 meter willen gaan brengen, waardoor het dus als "capital" kan worden geclassificeerd. Maar het zijn nog geruchten, de Carrack is nog niet "gold" maar denk niet dat ze het ooit een capital ship van gaan maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 07-10-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:00:
[...]

Ligt beetje aan de config... De Polaris heeft laatst zoals vermeld hierboven een flinke buff gehad in weapon sizes en turrets.
De community wilt ook een flinke buff voor de Perseus zien. Het zou een zéér goede shield moeten hebben, beter dan een Polaris. En de S7 kanonnen zijn zéér dodelijk voor de Polaris en grotere schepen, maar de Perseus heeft weinig verdediging tegen kleinere doelen. De community hoopt dat de Perseus meer S3 tot S5 turrets krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:07:
[...]

De community wilt ook een flinke buff voor de Perseus zien. Het zou een zéér goede shield moeten hebben, beter dan een Polaris. En de S7 kanonnen zijn zéér dodelijk voor de Polaris en grotere schepen, maar de Perseus heeft weinig verdediging tegen kleinere doelen. De community hoopt dat de Perseus meer S3 tot S5 turrets krijgt.
Helemaal mooi, volgens mij heeft iemand ook een Perseus in de groep, zou een mooie combo zijn dan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Overigens hoop ik dat de PDC's van de Polaris wel uit te wisselen zijn zodat je niet perse S1 Badgers hoeft te gebruiken. Zou handig zijn als je ballistics S1 wapens zou kunnen gebruiken met een grotere ammo pool. Ik heb liever de RoF van een S1 ballistic gatling dan een laser repeater. Hogere RoF = meer kans om inkomende wapens te onderscheppen. Daarom hebben de Goalkeeper en de Centurion CIWS zo'n hoge firerate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Voor diegene die een Zeus Mk. II CL/ES hebben, deze is sinds de meest recente 3.24.2 versie in de PTU (wave 2 nu). Alle avocado en eigenaren van de schepen kunnen deze nu spawnen en vliegen.

Voor diegene die een Zeus Mk. II MR hebben, die hadden hiervoor als loaner de Drake Cutlass Blue. Deze is sinds deze PTU patch gewijzigd naar een Zeus Mk. II ES. Dus mocht je de MR hebben, kun je in ieder geval alvast van de Zeus Mk. II ES genieten. :)

En wat ook een leuk extratje is, de Drake Vulture kan vanaf 3.24.2 fuses fabriceren. Dus met het zicht op Engineering in 4.0 kan de Vulture dus schepen en mensen voorzien van fuses d.m.v. RMC om te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
Oh my, Solstice paint voor de RSI Zeus Mk.II is nu ook beschikbaar op PTU.
De PTU gaat later vandaag open voor iedereen trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdgP-ebADs2-e8KxWRm_DAL8too=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/syyOOzfp88BAYckybxaPfNLF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:05:
En wat ook een leuk extratje is, de Drake Vulture kan vanaf 3.24.2 fuses fabriceren. Dus met het zicht op Engineering in 4.0 kan de Vulture dus schepen en mensen voorzien van fuses d.m.v. RMC om te zetten.
Kan de reclaimer dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
RubenSaurus schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:32:
Oh my, Solstice paint voor de RSI Zeus Mk.II is nu ook beschikbaar op PTU.
De PTU gaat later vandaag open voor iedereen trouwens.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
De Zeus is kleiner dan ik had verwacht. En ik mis de scanner suite op de ES. Die had ik wel verwacht op een exploration schip eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:39
mvds schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:08:
De Zeus is kleiner dan ik had verwacht. En ik mis de scanner suite op de ES. Die had ik wel verwacht op een exploration schip eigenlijk
Qua interieur, of load-out? Als je ziet wat er allemaal in zit qua ruimte doet hij vrij groot aan. Maar eerste indruk buiten is wel een klein/compact schip.

Lijkt me toch redelijk positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Qua uiterlijk voelt hij klein aan. Ik weet dat het "maar" een 3 crew ship is, maar toch had ik hem groter verwacht. Maar ik vind hem wel mooi eruit zien hoor. En de indeling is prima.

Ik had wel een dedicated scanner station verwacht zoals bij bijv de Terrapin en de Conny, en wat extra scanners aan de buitenkant

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 09-10-2024 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Zou niet weten waarom niet. Zelfde 'printer' module als de Vulture, dus lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSurfer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 14:09
Doen jullie hier ook trades?
Ik wil graag een Rear Admiral LTI (2013) Phoenix met Piano verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
SidewalkSurfer schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:12:
Doen jullie hier ook trades?
Ik wil graag een Rear Admiral LTI (2013) Phoenix met Piano verkopen.
Volgens mij is het niet de bedoeling om hier een soort van Marktplaats van te maken, daarvoor heb je sites die daarin zijn gespecialiseerd, zoals bijvoorbeeld https://star-hangar.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Zojuist eens aan Zac Preece gevraagd op Reddit waarom CIG ervoor gekozen heeft om geen Picture in Picture scopes te gebruiken. Als je nu 4x, 8x of (god forbid) 16x scopes gebruikt zoomed je hele scherm in. Hiermee offer je heel veel Situational Awareness op. Heb zelfs antwoord gehad!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sh7NLYEwAwcPRF9jXe-7xZ6fspw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bwplFEjQHbMh51qMOyNNbcXy.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Het schema voor de panels van CitizenCon is vrijgegeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6CVV6S6nkMf3pM_ejbk714nJIg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TzGW7j9VEjaoxeYMGQu3IsDT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:00

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Vrij kort schema op dag 2, vind ik eigenlijk een beetje karig voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:00

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

mvds schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:08:
Idem, maar wel een tof schip om naar toe te werken na je eerste starter. Denk dat die daarna nog lang competitief is tot de hogere tier schepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robinblitz
Wederom was er gisteren een nieuwe TECH-PREVIEW build!
1 DGS, 100 spelers
Uiteraard was CIG weer begonnen met een baseline om 20:00. Voordat de echte 'server meshing' test begint zet CIG een baseline server aan vergelijkbaar aan de LIVE servers maar met de SM/RMQ fixes om een baseline vast te stellen waartegen ze kunnen vergelijken later.

Zoals vorige baselines verliep dit heel soepel. Alles reageerde instantly met een inventory delay van max 1.65 seconden, wat super acceptabel is. Iedereen liep vloeiend rond en andere interaction delays was geen sprake van. Uiteraard ben ik weer naar een Distribution Center geweest om te zien hoe "intelligent" de NPC's zijn. Deze reageerde ook heel goed en eigenlijk binnen 15 min was ik dood omdat ze heel snappy reageerde aan het flanken waren etc. Om 21:00 gingen de servers offline om op te schalen naar de volgende test.
6 DGS 1000 spelers
Next step, server meshing! Zonder langzaam op te schalen gingen ze meteen naar 6 DGS, 1000 spelers. Het begin ging wat... Moeizaam... Nadat ik 10 min later pas de server in kwam (niemand laadde in omdat de Replication Layer niks streamde) spawnde ik in een soort van human centipede boven de metrolijn (buiten) bij Microtech. We vielen met ~30 man ter pletter op de metrolijn en spawnde in het ziekenhuis. Hier kon wel meteen de eerste interaction delay mee getest worden, respawning!

Nou die delay was er niet echt. Binnen 20 seconden lag ik in een bed van New Babbage en rende we met 100 man vanuit het ziekenhuis naar de metroloop. Op dit moment waren er 600 mensen in de shard en 150 op mijn server (Microtech area). De inmiddels wel bekende "weeping angel" players waren ook weer aanwezig, maar wel in veel mindere mate dan vorige tests. Op wat hiccups hier en daar was het glorious om ~100 man vloeiend rond te zien rennen in de spaceport. Hier kwam wel de volgende problemen naar boven, ASOP vertragingen en onzichtbare elevators. Na zo'n 30 minuten had ik eindelijk mijn Titan te pakken en kon ik (voor de EERSTE KEER in een 1000 player test) de spaceport verlaten. Meteen ben ik naar Tressler gevlogen om daar mijn spawn te zetten, en ik was niet de enige. Zo'n 20 spelers vlogen daar (heel vloeiend, might I add) rond met hetzelfde idee.

Afijn as is tradition ging ik daarna naar een Distribution Center om de AI wederom te testen. Tot mij grote verbazing werkte de AI ook super vloeiend. Ik most echt even r_displayinfo 3 aanzetten om te kijken of de server niet gewoon low-cap was maar nee. Er zate 971 mensen in de shard waarvan 231 op de MicroTech server. Binnen VIJF minuten was ik gekilled door de AI omdat ik vanaf de overkant constant gesupressed werd en van twee kanten werd geflanked. Na mijn dood was het helaas tijd om te stoppen i.v.m. werk vandaag...
But wait, there's more! 10 DGS 2000 players
Nadat ik afgesloten had zag ik een bericht op Spectrum voorbij komen "we gaan schalen naar 2000 spelers. Sloop de servers maar." (even kort samengevat). Ik heb deze test niet zelf gespeeld maar wel even rond gesnuffeld om te kijken wat de performance was. Bij één iemand zag in 1782 spelers op een shard met 400 op zijn server. De performance was vergelijkbaar met de 1000 player test, al waren de ASOPs vrij kapot op die server.

Dus ja, even mijn ervaring weer gedeeld voor de mensen die er niet bij konden zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
Wat verder ook heel duidelijk was is dat de server FPS (sFPS) duidelijk een enorme invloed heeft op de stabiliteit. De T-pose bugs zijn er dan niet meer, ook client performance is beter. Alles is snappy.

Het openen van de deuren in mijn schip was instant. ATC om toestemming vragen was ook meteen.
Bij het ingeven van de hotkey ging de hangar meteen open.

En zoals hierboven, de AI is ook vloeiender en slimmer. Ik werd beslopen en geflankt.
Al met al, een leuke test, als ze bij CIG kunnen zorgen dat ze voortaan de sFPS stabiel kunnen houden op die 30 dan zou dan an sich al een mijlpaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Mijn ervaring was... Laden, Spawnen, naar de shuttle rennen, naar de spaceport, lift oproepen, in de lift stappen, 30K

rinse and repeat :o

Oh ja, en een keer waarbij de lift het een goed idee vond om te despawnen terwijl ik erin zat, met als gevolg dat ik ergens in de planeet vast kwam te zitten en ik niks meer kon, inclusief het spel joinen, omdat het spel vond dat ik nog ingame was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:02:
Mijn ervaring was... Laden, Spawnen, naar de shuttle rennen, naar de spaceport, lift oproepen, in de lift stappen, 30K

rinse and repeat :o

Oh ja, en een keer waarbij de lift het een goed idee vond om te despawnen terwijl ik erin zat, met als gevolg dat ik ergens in de planeet vast kwam te zitten en ik niks meer kon, inclusief het spel joinen, omdat het spel vond dat ik nog ingame was
Dit heb ik ook gehad. Eerste keer spawnde ik in de hangar van iemand anders. Die net opsteeg. Anders had ik hem wel geholpen die Cutlass te bewaren. :o

Tweede keer werd ik één met Microtech. Heb toen uitgelogd naar menu en ben er daarna weer in gesprongen.
Ik heb ook een CTD gehad, maar nadat ik opnieuw inlogde spawnde ik op precies dezelfde plek en kon ik lekker door.

De Tech Previews moet je niet doen als je hoopt nieuwe content te zien, dit is waarschijnlijk dezelfde soort 'rotzooi' die de Evocati in handen krijgen. Dus leuk is wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Volgens mij doen ze de meshing tests op 3.24.0 dus er zal alzo niks nieuws te zien zijn

Oh ja, ik ben ook een keer gespawned in de "slaapkamer" van iemand anders. Die was druk bezig in zijn inventory en toen stond ik ineens achter hem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:20:
Volgens mij doen ze de meshing tests op 3.24.0 dus er zal alzo niks nieuws te zien zijn
Dit is correct. De TECH-PREVIEWS runnen runnen volgens mij op 3.24.0 of 3.24.1. Je gaat dus sowieso niks nieuws zien, en daar draait het gelukkig ook niet om tot dat 4.0 naar Avocado gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik weet niet of er iemand hier toegang heeft tot Evocati, maar vanavond is er een 2-3 uur durende 4.0 Evocati test met een Stanton-Pyro server mesh. 4 DGS, 100 players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:10:
Ik weet niet of er iemand hier toegang heeft tot Evocati, maar vanavond is er een 2-3 uur durende 4.0 Evocati test met een Stanton-Pyro server mesh. 4 DGS, 100 players.
Ik ben dan benieuwd wanneer 4.0 gaat uitkomen. Als het nu nog een beperkte Evocati test is, dan zullen ze waarschijnlijk dit jaar niet meer halen.

Eerst zoveel weken in beperkte Evocati test, dan de gewone Evocati test, dan nog wave, 1 t/m 5. Dan zijn we zeker twee maanden verder, al is het misschien niet langer.

[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 12-10-2024 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:38

Ves

A gadget addicted Bounty

Einde van het jaar moet lukken. is 1,5 maand voor. Wave 1 t/m 5 kan soms heel snel gaan.

4.0 is voornamelijk locaties (Pyro), server meshing en resource system. 3.24.2 trekt al een aantal dingen weg van 4.0.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ves schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:24:
Einde van het jaar moet lukken. is 1,5 maand voor. Wave 1 t/m 5 kan soms heel snel gaan.

4.0 is voornamelijk locaties (Pyro), server meshing en resource system. 3.24.2 trekt al een aantal dingen weg van 4.0.
I love your optimism ;)

1,5 Maand voor het testen van 4.0 is echt VEEL te kort :) Ze zijn nu nog met meshing testen ook bezig en die gaan ook maar matig, ja we zien idd veel mensen op de servers/shards, maar we zien ook evenredig veel problemen. Zoals de 30Ks die elke paar minuten optreden en enorme desyncs. En dat klinkt als "niet ernstig" maar als ze resulteren in 90% van de serverpopulatie die gekickt wordt elke paar minuten, dan denk ik niet dat spelers er blij van gaan worden als 4.0 in dezelfde staat uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:39
4.0 schijnt wel redelijk te werken, dacht dat ze niets over evocati mochten melden? Beelden zijn dan wel niet van de sessie, maar YT staat vol met Evocatis over hoe het was.

[ Voor 21% gewijzigd door Case_C op 13-10-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

I love your optimism ;)

1,5 Maand voor het testen van 4.0 is echt VEEL te kort :) Ze zijn nu nog met meshing testen ook bezig en die gaan ook maar matig, ja we zien idd veel mensen op de servers/shards, maar we zien ook evenredig veel problemen. Zoals de 30Ks die elke paar minuten optreden en enorme desyncs. En dat klinkt als "niet ernstig" maar als ze resulteren in 90% van de serverpopulatie die gekickt wordt elke paar minuten, dan denk ik niet dat spelers er blij van gaan worden als 4.0 in dezelfde staat uitkomt.
Anderhalve maand is inderdaad te kort. We zitten nu pas in een zéér beperkte Evocati test, die maar twee uurtjes duurt. Afhankelijk hoe deze test gaat, moet eerst ook nog de gewone Evocati test van start gaan. Als die goed loopt, beginnen ze pas wave 1 uit te rollen.

Wave 1 t/m 5 duurt alleen al 4 tot 6 weken. Daarnaast zit Star Citizen Alpha 3.24.2 ook nog in de PTU, die nu open is voor alle backers.

Op zijn minst wordt het pas januari voor 4.0 live en zelfs dat wordt nog erg krap. Ik vind het jammer dat ik Evocati access ben verloren. Die had ik jaren geleden, maar als je een tijdje niet meer online bent geweest, verlies je de access. Nu speel ik niet meer genoeg en ben ik niet meer zo actief op Issue Council.

Toen hadden we nog Port Olisar, en volgens mij was het in een tijd toen je nog schepen van andere kon stelen. Je moest telkens snel rennen naar je schip, voordat iemand anders ermee wegvloog. Je moest ook telkens het hele schip nalopen, om te kijken of zich niet iemand ergens verstopt had. Anders kreeg je een kogel door je achterhoofd als je de safe zone uitvloog.

Toen waren wij nog stampij aan het veroorzaken dat CIG moest zorgen dat schepen gelocked waren. :D

Op peak dagen zaten er gewoon 5 tot 10 man buiten te wachten, totdat iemand een schip spawnde om die meteen te stelen. Duurde soms echt een uur, voordat je eindelijk een schip had en rustig ermee kon wegvliegen.

Toen had CIG eindelijk alle schepen gelocked, maar helaas hadden de trollers binnen een dag een glitch gevonden die ervoor zorgde dat ze door de bovenkant van schepen vielen, waardoor ze weer schepen konden stelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Toonen1988 op 13-10-2024 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:16
By the way 3.23.2 heeft al de code-base van 4.0 dus dat is positief :)

Lijkt me leuk om samen te spelen wanneer 4.0 er is, en ik heb heel veel zin in Citizencon aankomend weekend!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Case_C schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:11:
4.0 schijnt wel redelijk te werken, dacht dat ze niets over evocati mochten melden? Beelden zijn dan wel niet van de sessie, maar YT staat vol met Evocatis over hoe het was.
[YouTube: 4.0 Is In Testing!!!]
Volgens mij loop je het risico je Evocati status te verliezen als je (teveel) lekt idd.

Ik heb ook al filmpjes gezien van de jump naar Pyro. Ik heb daar wel gemengde gevoelens bij, zoals dat je zelf moet blijven sturen tijdens de jump. Het is een beetje afhankelijk van wat er gebeurd wanneer je iets verkeerd doet. Is het boem, en dan dood, of kom je dan gewoon op een willekeurige plek in het universum uit. Die tweede optie zou ik toejuichen, de eerste optie zou ik erg jammer vinden.

Maar dat is afwachten denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:38

Ves

A gadget addicted Bounty

mvds schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

I love your optimism ;)

Ze hebben al bepaalde keuzes gemaakt met mbt meshing.
Ze gaan laag inzetten met de player cap. Dat maakt opschalen later makkelijk.
With regards to 4.0 we will take an informed decision on player caps closer to release. For this decision we will reconcile the performance of the tech with the elements of the game that are affected from having larger shards. i.e. can we spawn this many players with them having wait? Are wait times and queues at gateways acceptable?

We will settle with a starting cap that maximizes having a good experience with the game and Pyro, we are not chasing a player cap.
Het is vooral het switchen tussen server/shard waar zij zich op focussen.

3.24.2 zit al op de code base van 4.0. Dat scheelt ook weer wat.
Als ze een paar blockers kunnen fixen voor einde van de week zit 3.24.2 op live volgend weekend. En dat is nog best rap gegaan in 16-18 dagen.

Ik moet ook wel eerlijk tegen mijzelf zijn. Hoe vaak dacht ik wel niet, dat halen ze wel, en bleek het achter fout te zijn.
We wachten het af.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Zojuist heb ik 3.24.2 uitgeprobeerd, ik hoop dat deze update niet volgende week gaat uitkomen. Ik heb een half uurtje gespeeld, heb ondertussen drie keer 30k error gehad. Daarnaast zijn de transits helemaal bugged. De timer klopt niet meer en soms kan het tot wel 10 á 15 minuten duren voordat er eentje verschijnt.

Ook de performance is gewoon weer twee stappen terug. 3.24.1 loopt erg vloeiend bij mij, zonder al te veel problemen en scherp. 3.24.2 heb ik weer last van lagere FPS en stutters, daarnaast ziet het er ook nog eens blurry uit.

Ze mogen van mij nog wel wat langer de tijd nemen met 3.24.2. Ook werkte de personal hangar niet fatsoenlijk. Ik spawnde een schip, maar kwam helemaal niet naar boven toe. Het bleef onder in de hangar staan met de lift gesloten. Ik kreeg opeens weer een "server error" maar toen de recovery werkte, werkte de personal hangar nog altijd niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Toonen1988 op 14-10-2024 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 12:31
Ze zijn er behoorlijk op gebrand dat 3.24.2 voor aanvang CitizenCon live gaat. Dus dat gaat ook wel gebeuren denk ik want over het algemeen werkt het allemaal prima (uitzonderingen daargelaten). Dan zullen er snel na CitizenCon weer een aantal 2.x patches/hotfixes komen. (Ervaringen uit het verleden bieden garanties voor de toekomst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Heel eerlijk?

In my opinion mag 3.24.2 nu naar LIVE, just get it over with. Met 4.0 krijg je toch een wipe dus er is 0.0 reden om te spelen voor progressie. Ship het maar gewoon zo en focus dan op de dingen die echt belangrijk zijn, 4.0. Zorg dat die ECHT goed is. Hoe meer tijd je nu uitgeeft aan bug-chasing, hoe minder mensen je hebt voor 4.0 development. Als de core issues gefixt worden van 3.24.2 (server instability, desync, hangars) is het voor mij prima.

@Toonen1988 over blurry bedoel je denk ik de markers van hangars, OM's, objectives etc? Want dat zou goed kunnen kloppen, dat is ook de bedoeling. Die moeten nu op het helm vizier "geprojecteerd" zijn. Het moet een AR gevoel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Gooi 3.42.2 maar online + de 6:500 meshing en laat dat nog maar even gaar stomen :) (no joke)

Idd heeft grinden echt 0,0 zin nu met de (hopelijk full) wipe die 4.0 met zich mee gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:33:
Heel eerlijk?

In my opinion mag 3.24.2 nu naar LIVE, just get it over with. Met 4.0 krijg je toch een wipe dus er is 0.0 reden om te spelen voor progressie. Ship het maar gewoon zo en focus dan op de dingen die echt belangrijk zijn, 4.0. Zorg dat die ECHT goed is. Hoe meer tijd je nu uitgeeft aan bug-chasing, hoe minder mensen je hebt voor 4.0 development. Als de core issues gefixt worden van 3.24.2 (server instability, desync, hangars) is het voor mij prima.

@Toonen1988 over blurry bedoel je denk ik de markers van hangars, OM's, objectives etc? Want dat zou goed kunnen kloppen, dat is ook de bedoeling. Die moeten nu op het helm vizier "geprojecteerd" zijn. Het moet een AR gevoel geven.
Het is niet alleen als ik een helm draag, ook gewoon.

Wanneer ik DLSS in 3.24.1 uitlaat, heb ik framedrops en geen stabiele FPS, maar het is wel speelbaar. Het beeld ziet wel scherp uit. Wanneer ik DLSS op quality zet, heb bijna bijna geen framedrops, stabiele fps en scherp beeld.

In 3.24.2 heb ik ook slechte performance als ik DLSS uit heb staan. Wanneer ik de DLSS aanzet op quality, heb ik nog steeds slechte performance + ook nog eens onscherp tegenover 3.24.1.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 14-10-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:51:
[...]

Het is niet alleen als ik een helm draag, ook gewoon.

Wanneer ik DLSS in 3.24.1 uitlaat, heb ik framedrops en geen stabiele FPS, maar het is wel speelbaar. Het beeld ziet wel scherp uit. Wanneer ik DLSS op quality zet, heb bijna bijna geen framedrops, stabiele fps en scherp beeld.

In 3.24.2 heb ik ook slechte performance als ik DLSS uit heb staan. Wanneer ik de DLSS aanzet op quality, heb ik nog steeds slechte performance + ook nog eens onscherp tegenover 3.24.1.
Ah over DLSS kan ik niks zeggen, ik weiger zulke technieken te gebruiken omdat het er altijd slechter uitziet dan native, dus ik heb het ook niet aan staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Robinblitz schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Ah over DLSS kan ik niks zeggen, ik weiger zulke technieken te gebruiken omdat het er altijd slechter uitziet dan native, dus ik heb het ook niet aan staan. :)
Die redenering gaat niet helemaal op. Als je door DLSS wel met Raytracing kan spelen, en zonder niet... Is het dan slechter of beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
_eLMo_ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:37:
[...]

Die redenering gaat niet helemaal op. Als je door DLSS wel met Raytracing kan spelen, en zonder niet... Is het dan slechter of beter?
Ligt aan je prioriteiten, I guess. Raytracing vind ik sowieso een gimmick die ik in alle games standaard uit zet. In bijna alle spellen waar ik ooit DLSS of AMD FSR getest heb, gaat de performance nauwelijks vooruit maar ziet de game er stukken slechter uit, helemaal als je een stuk verder kijkt. (Bijvoorbeeld een bos in de verte in Tarkov)

Ik kies persoonlijk voor scherpe details en heb DLSS/FSR altijd uit staan. Ook op mijn oude PC (i7-6700k, GTX 1070, gebruikt tot Mei 2023) had ik FSR of XESS altijd uit staan omdat ik nooit performance winst had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
_eLMo_ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:37:
[...]

Dat is dus persoonlijk. Met DLSS zijn de resultaten soms slechter, vaak even goed en soms beter.
Maar ik ben het nog niet tegengekomen dat ik met RT en DLSS meer frames krijg dan native zonder DLSS.
Ray-tracing vind ik doorgaans ook niet heel erg interessant, tenminste niet gezien de performance hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Vreemd, naar mijn ervaring met Star Citizen en Cyberpunk gaan de frames/second toch echt wel flink omhoog met DLSS aan.

DLSS vind ik zelf eigen top, enige waar ik zelf problemen merk is gelijk aan dat bos van Robinblitz, namelijk roosters (in Star Citizen veel), daar krijg je mega lelijke moiré effecten.

Ik speel zelf met DLSS omdat ik een 49" 5K monitor heb, en ik op native resolutie zonder DLSS de resolutie omlaag zou moeten schalen en je meer last krijgt van anti-aliasing artifacts die ik zelf storender vind.

Ik besef me nu dat jullie dus een performance verschil bedoelen tussen zelf een resolutie stap naar beneden doen, of via DLSS. Daar zal inderdaad geen performance verschil tussen zitten (of zelfs negatief voor DLSS). Maar ik vind een stap naar beneden door middel van DLSS dus mooier dan een stap naar beneden zonder DLSS. Smaakgevoelig denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
_eLMo_ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:04:
Vreemd, naar mijn ervaring met Star Citizen en Cyberpunk gaan de frames/second toch echt wel flink omhoog met DLSS aan.

DLSS vind ik zelf eigen top, enige waar ik zelf problemen merk is gelijk aan dat bos van Robinblitz, namelijk roosters (in Star Citizen veel), daar krijg je mega lelijke moiré effecten.

Ik speel zelf met DLSS omdat ik een 49" 5K monitor heb, en ik op native resolutie zonder DLSS de resolutie omlaag zou moeten schalen en je meer last krijgt van anti-aliasing artifacts die ik zelf storender vind.

Ik besef me nu dat jullie dus een performance verschil bedoelen tussen zelf een resolutie stap naar beneden doen, of via DLSS. Daar zal inderdaad geen performance verschil tussen zitten (of zelfs negatief voor DLSS). Maar ik vind een stap naar beneden door middel van DLSS dus mooier dan een stap naar beneden zonder DLSS. Smaakgevoelig denk ik.
Ik kan niet voor Robin spreken, maar ik bedoelde dat niet.
Je gaf als voorbeeld aan dat als je met DLSS wel ruimte hebt om met Ray-tracing te spelen, of dat dan beter of slechter was.

Objectief is daar weinig over te zeggen, want het ligt eraan hoe veel waarde je ergens aan hecht.
Ik krijg meer frames met Cyberpunk als ik op 1440p speelt zonder DLSS dan dat ik krijg als ik DLSS aanzet mét ray-tracing.

Ik zet DLSS eigenlijk niet aan als ik het niet nodig heb, want extra frames heb ik niet nodig als ik sowieso tussen de 80 - 100 fps zit. In sommige spellen met DLSS wordt het beeld ook 'zachter' of verlies je bepaalde details. Ook kunnen er artefacten verschijnen, als is dat meestal in combinatie met frame gen.

Pas wanneer ik merk dat ik de boost van DLSS nodig heb, dan zet ik het aan.

Als kanttekening; ik heb een hekel aan aliasing. Als ik dat kan wegmoffelen met DLSS, dan is dat voor mij ook een reden om het in te zetten. Maar als ik ergere aliasing heb met DLSS, is dat voor mij een reden om het uit te zetten, als het spel dan niet goed draait is dat voor mij een reden om dat spel niet meer te spelen.
Ik vind dat het verschrikkelijkste wat er is, buiten een lage framerate.

[ Voor 10% gewijzigd door SacreBleu op 14-10-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
_eLMo_ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:04:
Ik speel zelf op 1440p en als ik de resolutie ongewijzigd laat en DLSS aanzet, dan gaat de performance omlaag en ziet het er nog slechter uit ook in veel games. Als ik terug ga naar 1080p en dan DLSS aanzet is het helemaal niet om aan te zien, dan is het net één wazige bedoeling... Nee, ik pas voor zulke technieken. Raytracing zal ik ook pas aanzetten als ik daardoor geen performance verlies zonder andere technieken als DLSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Robinblitz schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:44:
[...]

Ik speel zelf op 1440p en als ik de resolutie ongewijzigd laat en DLSS aanzet, dan gaat de performance omlaag en ziet het er nog slechter uit ook in veel games. Als ik terug ga naar 1080p en dan DLSS aanzet is het helemaal niet om aan te zien, dan is het net één wazige bedoeling... Nee, ik pas voor zulke technieken. Raytracing zal ik ook pas aanzetten als ik daardoor geen performance verlies zonder andere technieken als DLSS.
Dat eerste is heel vreemd, ik snap dat je het dan natuurlijk niet aan zet. Ik heb zelf nog nooit gezien dat performance achteruit ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:28
_eLMo_ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:03:
[...]

Dat eerste is heel vreemd, ik snap dat je het dan natuurlijk niet aan zet. Ik heb zelf nog nooit gezien dat performance achteruit ging.
Je krijgt meer inputlag door dlss.
Inherent aan hoe het werkt.

Of dat merkbaar is? Je fps gaat wel omhoog maar je krijgt er dus wat artifacts voor terug. Ligt eraan hoe gevoelig je daar voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Torched schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

Je krijgt meer inputlag door dlss.
Inherent aan hoe het werkt.

Of dat merkbaar is? Je fps gaat wel omhoog maar je krijgt er dus wat artifacts voor terug. Ligt eraan hoe gevoelig je daar voor bent.
DLSS zorgt alleen voor een hogere inputlag als er slechtere FPS gehaald wordt.
Wanneer de FPS hoger is, dan is ook de inputlag lager.
Oudere video: YouTube: Does DLSS Hurt Input Latency?

Ik denk dat je doelde op FG (Frame Generation) deze beinvloed de inputlag wél negatief:
YouTube: Nvidia DLSS 3 Analysis: Image Quality, Latency, V-Sync + Testing Met...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Alsof je met al die desyncs die standaard al in SC zitten, nog iets merkt van inputlag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:58:
Alsof je met al die desyncs die standaard al in SC zitten, nog iets merkt van inputlag ;)
Juist als er al een desync is, wil je juist zo min mogelijk inputlag, want anders stapelt zich het op. ;)

Pagina: 1 ... 102 ... 117 Laatste