Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:59
mvds schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:58:
Alsof je met al die desyncs die standaard al in SC zitten, nog iets merkt van inputlag ;)
Als je de fps boven de 100 kan krijgen wordt de interactie met alle dingen een heel stuk beter.

Dat was iig in 3.22 en 3.23.
SacreBleu schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

DLSS zorgt alleen voor een hogere inputlag als er slechtere FPS gehaald wordt.
Wanneer de FPS hoger is, dan is ook de inputlag lager.
Oudere video: YouTube: Does DLSS Hurt Input Latency?

Ik denk dat je doelde op FG (Frame Generation) deze beinvloed de inputlag wél negatief:
YouTube: Nvidia DLSS 3 Analysis: Image Quality, Latency, V-Sync + Testing Met...
Frame generation is idd iets wat ik nog steeds niet begrijp als gamer. Input lag maakt zoveel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 10:25
[b]Torched schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:53:[/b
[...]

Frame generation is idd iets wat ik nog steeds niet begrijp als gamer. Input lag maakt zoveel verschil.
Als je niet competitief online speelt, is input lag van iets minder belang.
Bij CoD of de legio aan MP shooters, zeker als je competitief speelt, zul je input lag zoveel mogelijk willen minimaliseren.

Echter, speel je, bijvoorbeeld Baldur's Gate 3, of een RTS zoals Stellaris, dan is input lag veel minder van belang. Voor veel mensen geldt dat ook in single player games. Dus het heeft zeker wel een bestaansrecht, maar niet voor elke situatie.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:35
SacreBleu schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:34:
[...]

Juist als er al een desync is, wil je juist zo min mogelijk inputlag, want anders stapelt zich het op. ;)
Dit klopt helemaal, dit heb ik zelf ook ervaren. Nu niet meer sinds ik vorig jaar een nieuwe pc heb gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Zijn er mensen die nog bijzondere plannen hebben dit weekend in verband met CitizenCon?

Wat zijn jullie verwachtingen? Wat is je #1 "hopium"-wens?

Ik kijk zelf enorm uit naar meer informatie over SQ42.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 23:22
#1 hopium wens? Dat moet voor iedereen wel zijn dat binnen 3 jaar SC stabiel is en naar release gaat met alles wat ze beloofd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:50:
#1 hopium wens? Dat moet voor iedereen wel zijn dat binnen 3 jaar SC stabiel is en naar release gaat met alles wat ze beloofd hebben
Hoe lang duurt het voordat we Pyro hebben. En dat is pas het tweede systeem, en dan zouden ze 100 gepland moeten hebben. Dat we alles hebben wat er is belooft over drie jaar, zie ik nog niet snel gebeuren. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 14-10-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Ves

A gadget addicted Bounty

SacreBleu schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:57:
Zijn er mensen die nog bijzondere plannen hebben dit weekend in verband met CitizenCon?

Overdag de stream kijken. Wellicht in de middag/avond op de PTU/Live.

"hopium"-wens: dat ze die inventory voor clothing lockers in 4.0 gooien. Want het is nu niet te doen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:00

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik hoop dat ze een search balk in je inventory maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
Ircghost schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:50:
Ik hoop op een stack all-knop en een move all van een container naar storage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
SacreBleu schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 06:54:
[...]

Daar hoop ik ook op, en ook dat items meteen laden en niet telkens moet wachten als je aan het scrollen bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
Ik hoop meer info te krijgen over organization gameplay en wat ze gaan doen om er ECHT een MMO van te maken. Afhankelijk zijn van anderen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
Robinblitz schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:51:
Ik hoop meer info te krijgen over organization gameplay en wat ze gaan doen om er ECHT een MMO van te maken. Afhankelijk zijn van anderen etc.
Het zou vet zijn als we een soortgelijk systeem krijgen zoals in Eve Online.
Waarbij een Org dus een entiteit is waar je dingen in kan opslaan, zoals equipment en schepen.
Die je dan via rechtenbeheer kan verdelen.

Op die manier kun je als org ook salarissen inregelen, of gear aanbieden voor nieuwe spelers die dat nog niet kunnen betalen. In Eve kon je ook een belasting inzetten, dan ging een bepaald percentage van de opbrengsten van corp members naar de portemonnee van de corp. Meestal was dat onder de 5% dus was het geen al te grote aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:39
@SacreBleu Hoop dat de food-courts wat lekkers te kiezen hebben. :p

Ook benieuwd naar de fan-stands, dat was in 2019 ook al erg leuk ingericht. Heb nog boekjes van de navigation guild met de landmarks van destijds.

En ook erg benieuwd wat de Theatres of War van dit jaar gaat zijn, wel zin om weer zoiets te testen. Best een mooie beleving om SC als LAN te spelen. Vorige keer was dat toevallig het eerste wat we deden toen we binnenliepen.. werden bijna gelijk gevraagd om in de queue te gaan staan. De rest van de dag was het daar wat langer wachten.

Ga me vooral laten verassen met alle presentaties, wel leuk om zoveel te zien als je een beetje out-of-the loop bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:14:
[...]

Waarbij een Org dus een entiteit is waar je dingen in kan opslaan, zoals equipment en schepen.

Op die manier kun je als org ook salarissen inregelen, of gear aanbieden voor nieuwe spelers die dat nog niet kunnen betalen. In Eve kon je ook een belasting inzetten, dan ging een bepaald percentage van de opbrengsten van corp members naar de portemonnee van de corp. Meestal was dat onder de 5% dus was het geen al te grote aanslag.
Dit is inderdaad iets waar ik graag naartoe wil. En een "Nice-to-have" voor mij zou zijn om org logo's op schepen te kunnen zetten. Dat je buitenaf dus ook echt kan zien dat een schip van een bepaalde org is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Case_C schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:23:

En ook erg benieuwd wat de Theatres of War van dit jaar gaat zijn, wel zin om weer zoiets te testen. Best een mooie beleving om SC als LAN te spelen. Vorige keer was dat toevallig het eerste wat we deden toen we binnenliepen.. werden bijna gelijk gevraagd om in de queue te gaan staan. De rest van de dag was het daar wat langer wachten.
Theatres of War... Nou noem je pas iets waar al JAREN niet meer over gesproken is haha. De Battlefield versie van Star Citizen. Nooit meer wat over gehoord na die ene demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:00

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

SacreBleu schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:14:
[...]

Dat hoop ik ook ten zeerste, dat is wat Eve na al die jaren nog interessant maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Robinblitz schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:36:
[...]
Theatres of War... Nou noem je pas iets waar al JAREN niet meer over gesproken is haha. De Battlefield versie van Star Citizen. Nooit meer wat over gehoord na die ene demo.
Het was wel een mooie game-mode, had wel redelijke replayability en de fases zorgde voor voldoende variatie. Stukje FPS, combined arms etc. Het verplaatsen naar de andere basis ook wel leuk in zo'n rover terwijl de ships overvliegen.

Dus erg benieuwd wat we nu gaan zien. Gewoon een gezellig weekend ervan maken is prio 1 iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
SacreBleu schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:57:

Geen bijzondere plannen. Wil wel graag de livestream kijken als het even mogelijk is. Erg prettig dat het dit keer in een Europese tijdzone is, in plaats van midden in de nacht voor ons Europeanen. :*)

Hopium... Ik hoop ontzettend op een presentatie over SQ42 inclusief release datum. Het daaraan gekoppeld openen van pre-orders voor SQ42 (voor meer recente spelers die het niet bij hun Star Citizen pledge inclusief gekregen hebben) zal ook weer een goede inkomstenstroom voor CIG betekenen.

Wat ik verder erg fijn zou vinden (Quality of life verbetering) is een filter bij Hauling missies. Stel ik sta met mijn C1 in mijn hangaar in Everus Harbor, en ik wil even snel zien of er nog een Hauling missie voor mij is wil ik niet een lijst van 100+ opties moeten doorploegen om een doenbare missie te vinden. Selectie op: startpunt (Everus) en maximum cargo (64 SCU) en dan een lijstje tonen. Zou fijn zijn. 8)

Zoals ook al genoemd: een gemakkelijke manier om de inhoud van een self-storage container naar je inventory te kunnen verplaatsen. Wanneer je een self-storage container met inhoud nu via de cargo elevator naar inventory verplaatst is er geen manier om de inhoud ervan eruit te halen naar je lokale inventory. Dat is vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Case_C schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:14:
[...]
Dus erg benieuwd wat we nu gaan zien. Gewoon een gezellig weekend ervan maken is prio 1 iig.
Ik ben er helaas niet bij, vond het net wat te duur. Ik co-stream het wel op Twitch/YouTube vanuit mijn eigen kamer haha. Hopelijk net zo gezellig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Haay schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:15:
[...]
Hopium... Ik hoop ontzettend op een presentatie over SQ42 inclusief release datum. Het daaraan gekoppeld openen van pre-orders voor SQ42 (voor meer recente spelers die het niet bij hun Star Citizen pledge inclusief gekregen hebben) zal ook weer een goede inkomstenstroom voor CIG betekenen.
Volgens het schema van CitizenCon is er mogelijk een 3.5 uur panel toegewijd aan [REDACTED] met daarin UEE logo's... Dus dat zal wel aardig wat over SQ42 gaan. :) Release date ben ik nog een beetje terughoudend over. Zal niet de eerste zijn die ze missen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Even een sidenote:

Er zijn nog wat meer voertuigen toegevoegd aan in-game stores op Star Citizen 3.24.2 PTU. Most noteable:

ATLS: Kost 75,6k aUEC (alle vehicle shops)
F7C Mk. II: Kost 4,5 mil aUEC (AstroArmada op Area 18, ArcCorp)

[ Voor 13% gewijzigd door Robinblitz op 15-10-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:44
Torched schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

Je krijgt meer inputlag door dlss.
Inherent aan hoe het werkt.

Of dat merkbaar is? Je fps gaat wel omhoog maar je krijgt er dus wat artifacts voor terug. Ligt eraan hoe gevoelig je daar voor bent.
Input lag krijg je van frame generation.
Als je DLSS / Nvidia reflex gebruikt zou dit geen merkbaar lag moeten geven.

Heb je wel lag dan is de CPU een bottleneck(cores niet snel genoeg).
Snelle cores zijn belangrijker dan meer cores.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 15-10-2024 19:15 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:26:
[...]

Hoe lang duurt het voordat we Pyro hebben. En dat is pas het tweede systeem, en dan zouden ze 100 gepland moeten hebben. Dat we alles hebben wat er is belooft over drie jaar, zie ik nog niet snel gebeuren. :X
Het hoefde toch niet realistisch te zijn? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Nu online

Ves

A gadget addicted Bounty

SacreBleu schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 06:54:
[...]

Langzaam komen ze er wel. Nu de rest van de items nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07kwxoBKwoF5BGGUFdbOEKtZ-aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fr4mDfbVHCQXiQ8cfwyJB3Wa.jpg?f=fotoalbum_large
Ircghost schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:50:
Hoop dat het snel terug komt met de storage tray. Ze waren wel bezig om in ieder geval de zoek balk erin te krijgen voor QoL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
3.24.2 gaat donderdag live naar PU.
Zie https://www.reddit.com/r/...e_confirmed_for_thursday/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Haha en ik zie mensen al overlopen van de hopium voor 4.0 voor CitCon :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
mvds schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:30:
Haha en ik zie mensen al overlopen van de hopium voor 4.0 voor CitCon :o
4.0 gaat echt niet live zo snel na 3.24.2 livegang. Vooralsnog mogen alleen nog Evocati de 4.0 build testen, en dan is die 4.0 build ook nog eens niet gebaseerd op de laatste live build. Wanneer 3.24.2 live in de PU is, en de specifieke 4.0 tech voor Pyro en wormhole en server meshing is stabiel, dan kan een nieuwe 4.0 build gemaakt worden met 3.24.2 als basis plus Pyro en server meshing enzovoorts. Dan weer opnieuw testen in verschillende ringen. Met goede voortgang hopelijk ergens in december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Haay schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:33:
[...]

4.0 gaat echt niet live zo snel na 3.24.2 livegang. Vooralsnog mogen alleen nog Evocati de 4.0 build testen, en dan is die 4.0 build ook nog eens niet gebaseerd op de laatste live build. Wanneer 3.24.2 live in de PU is, en de specifieke 4.0 tech voor Pyro en wormhole en server meshing is stabiel, dan kan een nieuwe 4.0 build gemaakt worden met 3.24.2 als basis plus Pyro en server meshing enzovoorts. Dan weer opnieuw testen in verschillende ringen. Met goede voortgang hopelijk ergens in december.
Ze hoeven de basis van 3.24.2 niet te gebruiken. 3.24.2 is al gebaseerd op de codebase van 4.0.
Dit invalideert je verhaal niet, ik betwijfel dat ze 4.0 gaan releasen tijdens CitCon. Maar ik verwacht wel een heel klein beetje duidelijkheid.

Ik denk dat we voor het afsluiten van het jaar wel iets in de PTU hebben staan, maar nog niet in Live.
Tenzij die crunch die ze nu hebben doorgaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Mwah, duidelijkheid. CIG is niet van de duidelijkheid, dat is mij wel duidelijk geworden. Ze laten hele mooie dingen zien, en zeggen dat ze eraan komen. Maar wanneer ze dan werkelijk (in zijn geheel, en niet een sterk afgeslankte of uitgeklede versie ervan) op LIVE staan, dat blijft afwachten.

Dus natuurlijk, we zullen wel spectaculaire beelden gaan zien van 4.0, dat is elk jaar zo. Misschien zelfs wel teasers voor SQ42, maar dat is allemaal geen garantie dat we het binnenkort gaan zien.

Meer een stimulans om meer geld uit te gaan geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 12:31
Geeft maar weer aan hoe grillig en onvoorspelbaar software ontwikkeling is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
roepie88 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:06:
Ja klopt, door deze reden zien veel mensen Star Citizen als een "scam".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
roepie88 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:06:
Mwah, ik zit zelf ook in de software ontwikkeling. En ik moet zeggen dat veel zaken een stuk voorspelbaarder kunnen zijn als er iemand aan het roer staat met een duidelijke visie, en daar lijkt het bij Chris Roberts aan te ontbreken.

En tuurlijk, SC is een enorm project, en veel van de zaken die ze proberen te doen, zijn nog nooit eerder gedaan. Maar dan nog lijkt er niet echt een focus te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

FunkyTrip

Funky vidi vici!

mvds schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:46:
[...]

Mwah, ik zit zelf ook in de software ontwikkeling. En ik moet zeggen dat veel zaken een stuk voorspelbaarder kunnen zijn als er iemand aan het roer staat met een duidelijke visie, en daar lijkt het bij Chris Roberts aan te ontbreken.

En tuurlijk, SC is een enorm project, en veel van de zaken die ze proberen te doen, zijn nog nooit eerder gedaan. Maar dan nog lijkt er niet echt een focus te zijn.
Scope creep 101. Je ziet eigenlijk live in actie waarom veel IT projecten van de overheid falen en ten onder gaan aan scope creep, vertraging, refactoring omdat technieken verouderd raken en repeat ad infinitum ;)

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:36:
[...]
Ja klopt, door deze reden zien veel mensen Star Citizen als een "scam".
Ik snap dat ook wel. Zoals ik al zei, SC is groot en complex. Maar ik snap dat het voor veel mensen moeilijk te verkroppen is dat er steeds nieuwe schepen aangekondigd worden en er nog veel schepen niet in het spel zitten die jaren geleden zijn verkocht, en er nog steeds niet echt grote vooruitgang geboekt lijkt te worden.

Nieuwe rivieren, nieuwe haren, nieuwe tech die kleding en beddengoed natuurlijker laat bewegen, enz... dat is niet echt vooruitgang te noemen. Het draagt namelijk amper bij aan de gameplay.

Je kan zeggen dat het wel bijdraagt aan de immersie, maar de immersie is imho ondergeschikt aan zaken zoals werkende gameplay loops en beginnen met een stabiele basis en daar op voortbouwen.

Ik vind ook dat er teveel grote en kleine bugs zijn die je plezier aardig kunnen vergallen. En laten we aub het bullshit argument achterwege laten van dat het een alpha is.

Leuk dat er nu vuur komt en dat je crewgenoten rond mogen gaan rennen om zekeringen te vervangen, maar het is nog steeds zo dat je vaak FPS missies niet kan afmaken doordat NPCs niet spawnen, NPCs rondwarpen, items verdwijnen uit je inventory, of dat je door iets doms een schiplading kwijtraakt, missies spontan falen zonder aantoonbare reden, enz

Sorry, maar ik zit dan niet te wachten op golvende haren, ik wil dat de basis gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
FunkyTrip schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:50:
[...]

Scope creep 101. Je ziet eigenlijk live in actie waarom veel IT projecten van de overheid falen en ten onder gaan aan scope creep, vertraging, refactoring omdat technieken verouderd raken en repeat ad infinitum ;)
Klopt, daar zijn ze heel goed in bij CIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik hoop ook echt op een release van de meshing techniek op de korte termijn en dat die er ook voor gaat zorgen dat veel van die bugs een heel stuk minder op gaan treden.

Maar als het, zoals we bij de testen op de TECH_PREVIEW branch hebben gezien, meshing techniek ervoor gaat zorgen dat we om de 5 minuten een 30K krijgen, dan denk ik dat ik nog een paar versies afwacht, voor ik weer ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:53:
[...]

Ik snap dat ook wel. Zoals ik al zei, SC is groot en complex. Maar ik snap dat het voor veel mensen moeilijk te verkroppen is dat er steeds nieuwe schepen aangekondigd worden en er nog veel schepen niet in het spel zitten die jaren geleden zijn verkocht, en er nog steeds niet echt grote vooruitgang geboekt lijkt te worden.

Nieuwe rivieren, nieuwe haren, nieuwe tech die kleding en beddengoed natuurlijker laat bewegen, enz... dat is niet echt vooruitgang te noemen. Het draagt namelijk amper bij aan de gameplay.

Je kan zeggen dat het wel bijdraagt aan de immersie, maar de immersie is imho ondergeschikt aan zaken zoals werkende gameplay loops en beginnen met een stabiele basis en daar op voortbouwen.

Ik vind ook dat er teveel grote en kleine bugs zijn die je plezier aardig kunnen vergallen. En laten we aub het bullshit argument achterwege laten van dat het een alpha is.

Leuk dat er nu vuur komt en dat je crewgenoten rond mogen gaan rennen om zekeringen te vervangen, maar het is nog steeds zo dat je vaak FPS missies niet kan afmaken doordat NPCs niet spawnen, NPCs rondwarpen, items verdwijnen uit je inventory, of dat je door iets doms een schiplading kwijtraakt, missies spontan falen zonder aantoonbare reden, enz

Sorry, maar ik zit dan niet te wachten op golvende haren, ik wil dat de basis gewoon werkt.
Ben ik met je eens, ondanks dat het een alpha is, hoeft niet te betekenen dat bepaalde zaken niet worden opgelost.

De problemen met de deuren en liften, zit er al in sinds de eerste PU versie. Tot de dag van vandaag blijft het nog altijd een gok of een deur of lift wel werkt.

Als er nieuwe gameplay mechanics worden toegevoegd die nieuwe bugs introduceren, dan heb ik er alle begrip voor. Maar we zitten telkens met dezelfde bugs die telkens terug keren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roepie88
We krijgen een kijkje in de pre-alpha keuken waar 2 enorme ambitieuze games worden ontwikkeld.
Bij de meeste games weet je in dit stadium nog niet eens van het bestaan of zijn er alleen wat geruchten.
Neemt niet weg dat een goede sturing van de ontwikkeling essentieel is om de mijlpalen te halen. Roberts is een visionair en dat gaat niet goed samen met genoemde sturing.

Als toekomstig speler van SQ42 en Star Citizen PU kunnen we volgens mij weinig anders dan plezier halen uit de reis naar de 1.0 versies en tussendoor proeven van de losse onderdelen die vrijgegeven worden maar nog wel flink in ontwikkeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Toonen1988 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:32:
[...]

Ben ik met je eens, ondanks dat het een alpha is, hoeft niet te betekenen dat bepaalde zaken niet worden opgelost.

De problemen met de deuren en liften, zit er al in sinds de eerste PU versie. Tot de dag van vandaag blijft het nog altijd een gok of een deur of lift wel werkt.

Als er nieuwe gameplay mechanics worden toegevoegd die nieuwe bugs introduceren, dan heb ik er alle begrip voor. Maar we zitten telkens met dezelfde bugs die telkens terug keren.
Het gros van de problemen die terugkeren komt omdat ze hun backend niet op orde hebben. Waarschijnlijk wilde ze dat ook niet oplossen omdat ze de tech voor meshing nog niet hadden.

Er zit heel veel weggestopt in de backend en die presteert ondermaats. Daarnaast is er, inderdaad, feature creep. Dat is altijd een probleem geweest met Chris Roberts. Al in de tijd met Freelancer.

Ik begrijp het sentiment wel, het duurt lang, veel toezegging zijn niet nagekomen en sommige dingen, zoals de T-pose NPC's, liften die niet spawnen zijn irritant.

Gisteren met een speelsessie spawnde het schip met cargo in een asteroïde. Ook konden we van een ander contract geen route plannen naar de locatie. Dat blijven vervelende dingen.

De basis zal ook op zich laten wachten want veel systemen die aan elkaar hangen zijn er niet. En ik denk dat het moeilijker wordt om alles eerst dicht te timmeren en dan weer te proberen dingen aan elkaar te koppelen.

Wat betreft 'scam citizen', die verkoop van schepen is de enige inkomensbron die ze hebben. Zonder die verkoop had dit project al over de kop gegaan.

Met concept ships weet je dat er een risico is dat het een tijd kan duren voordat het bruikbaar is.

Nogmaals, ik snap het sentiment, maar aan de andere kant moet het nu geen verrassing meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Het is (voor mij) ook allang geen verrassing meer, maar het is er niet minder vervelend door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:50:
Het is (voor mij) ook allang geen verrassing meer, maar het is er niet minder vervelend door :)
Nope, zeker niet. Vanavond nog wat contracts gedaan met Robin.
Shares werkte soms niet, kreeg geen invite. Soms wel maar geen marker.

Ook werkte squad tags niet. Dat is voor shp combat niet erg. Maar in FPS kan dat lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
In ship combat heb je weer erg veel last van desyncs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

roepie88 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:28:
We krijgen een kijkje in de pre-alpha keuken waar 2 enorme ambitieuze games worden ontwikkeld.
Bij de meeste games weet je in dit stadium nog niet eens van het bestaan of zijn er alleen wat geruchten.
Neemt niet weg dat een goede sturing van de ontwikkeling essentieel is om de mijlpalen te halen. Roberts is een visionair en dat gaat niet goed samen met genoemde sturing.

Als toekomstig speler van SQ42 en Star Citizen PU kunnen we volgens mij weinig anders dan plezier halen uit de reis naar de 1.0 versies en tussendoor proeven van de losse onderdelen die vrijgegeven worden maar nog wel flink in ontwikkeling zijn.
Gaan we het nu al een pre-alfa noemen? Ik heb het idee dat je wat later ingestapt bent, maar zoals hierboven door anderen al opgemerkt is, hoe zal ik het kort verwoorden, de ontwikkeling van Star Citizen nogal chaotisch verloopt. In eerste instantie dacht ik ook wauw dat wordt iets fantastisch en uit de handen van Chris Roberts die al mooie projecten op zijn naam heeft gezet in het verleden. Echter...

Het duurt maar en het duurt maar, geen enkele belofte naar de crowdfunders wordt ingelost, er wordt keer op keer afgeweken van de roadmap. Op een gegeven moment ga je twijfelen, wat zit hier achter en ga je er toch verder in verdiepen, om er vervolgens achter te komen dat Chris zelfden een project zelf tot een goed einde heeft gebracht. Er heeft steeds weer een uitgever moeten ingrijpen, zover zelfs dat hij projecten niet altijd zelf heeft kunnen of mogen afmaken. Begrijp niet verkeerd als artdirector en creatief brein is hij fantastisch, maar als projectleider is hij kort gezegd waardeloos.

Ik zou het fantastisch vinden als er eens iets fatsoenlijks opgeleverd zou worden of dat hij terug zou vallen op de eerste belofte, door de game in modules of delen uit te brengen. Nu is het allover the place.

Gisteravond, zelf toch nog weer een poging gedaan. De liften werkten een keer jipie... echter ik ben werkelijk anderhalf uur bezig geweest een schip in de hangar te spawnen...(game opnieuw geïnstalleerd) is niet gelukt , na een paar 30K, uiteindelijk nog even rond gevlogen in Arena Commander, maar de lol was er al weer af.

Inplaats van haar, gelaatstrekken overnemen via webcam etc, laat ze eens met serieuze zaken bezig gaan en zorgen dat niet steeds weer dezelfde problemen zich voor doen. Zet eerst eens een goede basis neer zou ik zeggen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roepie88
_Dune_ schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:29:
[...]

Gaan we het nu al een pre-alfa noemen? Ik heb het idee dat je wat later ingestapt bent, maar zoals hierboven door anderen al opgemerkt is, hoe zal ik het kort verwoorden, de ontwikkeling van Star Citizen nogal chaot…………….
Ik niet maar CIG doet dat. Ik geef alleen maar aan hoe CIG het noemt.
Start Star Citizen maar eens op als je het nog op je PC hebt staan. Links onder zie je “pre-alpha” staan. En dat is gewoonweg wat Star Citizen nu nog is.

En om je “idee” wat te ondermijnen. Ik volg Star Citizen vanaf het prille begin in 2012. In 2013 heb ik mijn eerste pledge gedaan dus ik vlieg al zo’n 11 jaar mee met deze bijzondere maar ook wel hobbelige reis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Dat vind ik ook het meest storend als ik eerlijk moet zijn, dat het allemaal zo enorm lang duurt en daar stappen ze steeds zo makkelijk overheen.

Elk groot evenement laten ze weer de mooiste dingen zien en wanneer het moment aangekomen is dat het op de PU komt, dan is het maar een fractie van wat ze hebben laten zien. Neem bijv de personal hangars, die al sinds jaaaaaaaren langs komt. Nu hebben we iets gekregen wat die kant op gaat, en het enige wat van de oorspronkelijke scope is overgebleven is het persistent deel.

Geen hangar type die we op ons account hebben, geen meubels, enz. We kunnen wel meerdere schepen spawnen. Maar daar zitten ook weer veel problemen in. Soms despawnen schepen gewoon. De liften worden geblokkeerd door onzichtbare objecten, enz.

Dus dan heb je (niet overdreven) jaren gewacht op zo'n feature, en dan zit er maar een fractie van in, en dat deel werkt ook niet eens goed.

En dat is maar één van de vele voorbeelden.

En steeds weer gebruiken ze (het niet hebben van) meshing als excuus.

Als het ontbreken van meshing idd de reden is, waarom gaan ze dan persistent objects toevoegen die de server alleen maar meer belasten?

de lijst met zaken die niet werken groeit alleen maar...
FPS missies werken niet goed (NPCs spawnen vaak niet, zitten vast in de muur of lift, missies falen spontaal, enz)
Mining werkt niet goed (rotsen zijn niet te scannen, zijn niet te minen, je schip ontploft door onzichtbare objecten, enz)
Salvaging werkt niet goed (je mist de laatste 1% en die kan je niet vinden, dus kan je de missie niet afronden, de missie kost meer om te accepteren, dan wat je als beloning krijgt, enz)

En ELKE grote patch en evenement zien we weer liften die niet werken.

Veel van de evenementen zijn een garantie voor drama (servers die uit hun voegen barsten) en missies die niet kunnen worden afgemaakt door problemen.

Maar gaan ze dat fixen? Welnee... we krijgen nieuwe haren en weer een fractie van nieuwe mechanics (engineering) die vast en zeker weer voor veel bugs en ergernis gaan zorgen.

Scam? Nee... Chaos? Ja, absoluut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roepie88
Ja van chaos mag je af en toe best spreken.
In de 11 jaar dat ik SC nu volg en speel waren er hoge pieken en diepe dalen. En dat zal voorlopig wel even zo blijven.
We leggen de lat wel steeds hoger.
Voor mij was een piekmoment de eerste keer in de hangar rond kunnen wandelen (alleen maar je eigen hanger!!!). En dat je in plaats van een modelletje van je schip in de hangar (toen een Cutlass Black) er opeens een levensgroot model stond (je kon er alleen maar omheen lopen maar nog niet naar binnen).
Vandaag de dag gelukkig ook nog voldoende piekmomenten als we met de Org weer van alles meemaken (reddingsacties in space zijn mijn favoriet).
Straks de eerste keer naar Pyro jumpen zou ook zomaar eens een piekmoment kunnen zijn.
Diepe dalen zijn er natuurlijk ook voldoende. Overal doorheen zakken, constante 30k errors, problemen met spawnen, Problemen om met elkaar op één server te komen. Helaas hebben daar nog veel spelers last van. Bij mij komen die issues gelukkig niet meer (vaak) voor en kan ik voor langere tijd zonder deze problemen een sessie spelen.

het zijn muizenstapjes maar gelukkig nog steeds vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:57
mvds schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:46:
[...]

Het is altijd heel makkelijk om kritiek te leveren, en met alle technische afhankelijkheden, doet RSI het gewoon goed. Je kan veel zeggen van meneer Roberts, maar een visie heeft die wel.

Ik heb bij erg veel software en hardware bedrijven gewerkt en die komen niet eens in de buurt bij wat RSI probeert te doen, of wat denk je van dit : oops

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
roepie88 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:57:
We leggen de lat wel steeds hoger.
Nou, ik wil juist het liefste dat ze de lat flink verlagen... Een stabiele, werkende basis.

Ik vind het niet belangrijk om 100+ fps te halen, wapperende haren te zien, het kan mij niet schelen of het water natuurlijk reageert als je er overheen vliegt.

Ik wil gewoon kunnen inloggen en een paar uur kunnen spelen zonder 30K of een of andere bug die mij meer geld doet verliezen dan ik in die tijd heb kunnen verdienen. Of dat ik ergens door de vloer heen val. Dood ga door een lift. Of het nou met trading is, of FPS missies, mining of salvaging, dat boeit mij niet. Maar fix die troep eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ecological schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:25:
[...]
Het is altijd heel makkelijk om kritiek te leveren, en met alle technische afhankelijkheden, doet RSI het gewoon goed. Je kan veel zeggen van meneer Roberts, maar een visie heeft die wel.

Ik heb bij erg veel software en hardware bedrijven gewerkt en die komen niet eens in de buurt bij wat RSI probeert te doen, of wat denk je van dit : oops
Volgens mij heb jij het stukje gemist dat ze al 10+ jaar bezig zijn en dat er nog nooit iets foutloos heeft gewerkt en dat ze met alles wat ze toevoegen steeds verder weg lijken te raken van "de werkende basis".

Juist door niet eerst de basis werkend te krijgen laten ze toe dat de problemen zich opstapelen.

Dat heeft helemaal niks te maken met hoe moeilijk SC is als project. Dat is gewoon common sense en JUIST het basisprincipe van software ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
mvds schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:28:
[...]

Nou, ik wil juist het liefste dat ze de lat flink verlagen... Een stabiele, werkende basis.

Ik vind het niet belangrijk om 100+ fps te halen, wapperende haren te zien, het kan mij niet schelen of het water natuurlijk reageert als je er overheen vliegt.

Ik wil gewoon kunnen inloggen en een paar uur kunnen spelen zonder 30K of een of andere bug die mij meer geld doet verliezen dan ik in die tijd heb kunnen verdienen. Of dat ik ergens door de vloer heen val. Dood ga door een lift. Of het nou met trading is, of FPS missies, mining of salvaging, dat boeit mij niet. Maar fix die troep eens.
Soms is het ook goed om te accepteren dat het leven niet altijd zo gaat als je wilt. O+

Over paar jaar is het zo ver, tot die tijd hebben we te maken met een alpha (misschien soon beta), en die heeft gewoon bugs. Dat is een gegeven die niet door iemand uit dit topic te veranderen is, en toch hebben heel veel mensen heel veel lol met deze game.

Nog heel even geduld, de tech wordt steeds beter en we zijn bijna bij 4.0. Wellicht is er wel een snelle verbetering met 4.0, tot die tijd, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en met de snel verbeterende technologie kan het ook snel gaan. Ik vind deze game in ieder geval nog steeds geweldig, ook al heb ik de afgelopen paar maanden niet zoveel gespeeld. Ik weet namelijk dat er iets te veel bugs in zitten waardoor ik er niet heel veel lol mee beleef, gelukkig zijn er veel andere dingen te doen en ga ik morgen naar Citizencon, en als 4.0 uitkomt, ga ik er met heel veel plezier weer in, bugs of geen bugs. Hopelijk ook met een paar tweakers! :D _/-\o_

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik ben oud (en wijs) genoeg om te weten dat het leven zelden gaat zoals je wil hoor ;)

En met die "nog even geduld" ben je echt VEEL te optimistisch. Dat is geen pessimisme, dat is gewoon realisme. 4.0 Zal idd vast wel komen, maar zeker niet met alles wat ze ons hebben laten zien de afgelopen tijd, en zeker weten met HEEL veel bugs waarvan er sommige zeker het spelplezier gaan bederven.

Maar vast en zeker ook wel weer met wat nutteloze features zoals dat je de pupillen kan veranderen van je char, ook al zie je die 99,9% van je speeltijd niet.

En oh ja, laten we de kapotte liften niet vergeten... want die horen nou eenmaal bij elke major patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ecological schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:37:
[...]

Soms is het ook goed om te accepteren dat het leven niet altijd zo gaat als je wilt. O+

Over paar jaar is het zo ver, tot die tijd hebben we te maken met een alpha (misschien soon beta), en die heeft gewoon bugs. Dat is een gegeven die niet door iemand uit dit topic te veranderen is, en toch hebben heel veel mensen heel veel lol met deze game.

Nog heel even geduld, de tech wordt steeds beter en we zijn bijna bij 4.0. Wellicht is er wel een snelle verbetering met 4.0, tot die tijd, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en met de snel verbeterende technologie kan het ook snel gaan. Ik vind deze game in ieder geval nog steeds geweldig, ook al heb ik de afgelopen paar maanden niet zoveel gespeeld. Ik weet namelijk dat er iets te veel bugs in zitten waardoor ik er niet heel veel lol mee beleef, gelukkig zijn er veel andere dingen te doen en ga ik morgen naar Citizencon, en als 4.0 uitkomt, ga ik er met heel veel plezier weer in, bugs of geen bugs. Hopelijk ook met een paar tweakers! :D _/-\o_
Een beta zullen we gauw niet gaan zien. En als ze het een beta gaan noemen, is het gewoon een marketing stunt, net als bijv. Escape from Tarkov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
Zo, 3.24.2 is live in de PU. Flinke download van zo'n 40 GB !

En tegelijkertijd staat er in het start scherm: "Degraded Performances" en dat ze een "issue" aan het oplossen zijn. "Enter at your own risk". We hadden niet anders verwacht! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Haay schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:36:
Zo, 3.24.2 is live in de PU. Flinke download van zo'n 40 GB !

En tegelijkertijd staat er in het start scherm: "Degraded Performances" en dat ze een "issue" aan het oplossen zijn. "Enter at your own risk". We hadden niet anders verwacht! :D
3.24.2 is echt een bagger patch. Ik zal heel weinig gaan spelen. Ik heb de PTU veel gespeeld en het was echt amper speelbaar.

De reden waarom hij 40GB is, is omdat hij op de 4.0 codebase draait dus wanneer 4.0 daadwerkelijk uitkomt, zal de grootte ervan ook wel meevallen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
3.24.1 was in het begin de beste ervaring die ik heb gehad met SC. Het liep vlotjes, weinig tot geen bugs.
Maar .2 is inderdaad waardeloos. Deze hadden ze wat mij betreft wel mogen skippen.
mvds schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:08:
Maar vast en zeker ook wel weer met wat nutteloze features zoals dat je de pupillen kan veranderen van je char, ook al zie je die 99,9% van je speeltijd niet.

En oh ja, laten we de kapotte liften niet vergeten... want die horen nou eenmaal bij elke major patch
Hoewel jij het nutteloos noemt, zijn het wel functies die, hoe-dan-ook, hun weg hadden gevonden in het spel.
Ik denk niet dat de mensen die een paar kleuren hebben toegevoegd aan ogen het verschil hadden gemaakt in je herhalende klachten over de liften. Het is ook niet zo dat je met 50 man op een project persé meer gedaan krijgt in een kortere tijd dan met de helft.

Ik vind het niet erg als iemand kritisch is of klaagt. Maar de plaat die je nu draait hebben we nu wel gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:18:
3.24.1 was in het begin de beste ervaring die ik heb gehad met SC. Het liep vlotjes, weinig tot geen bugs.
Maar .2 is inderdaad waardeloos. Deze hadden ze wat mij betreft wel mogen skippen.
Zouden we al de Save Stanton event kunnen doen? ;) Ik denk dat ik het antwoord al weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Robinblitz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:36:
[...]

Zouden we al de Save Stanton event kunnen doen? ;) Ik denk dat ik het antwoord al weet.
Ik ga vanavond wel spieken. Maar ik vrees het ergste. Wat ik wel jammer vind want ik had wel zin in CitizenCon op een scherm en Star Citizen spelen op het andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
SacreBleu schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:18:
Hoewel jij het nutteloos noemt, zijn het wel functies die, hoe-dan-ook, hun weg hadden gevonden in het spel.
Ik denk niet dat de mensen die een paar kleuren hebben toegevoegd aan ogen het verschil hadden gemaakt in je herhalende klachten over de liften. Het is ook niet zo dat je met 50 man op een project persé meer gedaan krijgt in een kortere tijd dan met de helft.

Ik vind het niet erg als iemand kritisch is of klaagt. Maar de plaat die je nu draait hebben we nu wel gehoord.
Het gaat om prioriteiten. Als je playerbase zich uitgebreid laat horen op het forum over alle bugs die er al jaren inzitten en je als bedrijf dan steeds meer cosmetische zaken erin gaat stoppen, die weer met hun eigen bugs komen, dan geef je een verkeerd signaal af. Nu ook dat ze engineering gaan toevoegen, maar slechts een klein deel, en dan alleen het deel waarmee je spelers gaat irriteren. Dus je bent lekker je ding aan het doen, en je schip gaat stuk en je moet rondrennen om alles gefixt te krijgen. Dus je moet fuses in je inventory hebben... als het kopen van zaken bij shops goed zou werken, de inventory goed zou werken, interactie met je schip goed zou werken, (en nog meer zaken) dan zou het niet eens zo erg zijn, zo nu en dan een fuse moeten vervangen. Maar dat is niet zo, bovenop alle bugs (die veel ervaren spelers wel weten te omzeilen, maar nieuwe spelers niet) die er al inzitten, kiest CIG er dus voor om iets toe te voegen wat meer irritatie gaat geven.

Als je, als speler zijnde, een leuke ervaring hebt in het spel dan ben je blij met wat extra grafische dingetjes zoals het volledig kunnen customizer van je char en zo nu en dan even wat aan je schip moeten repareren. Maar dat is niet zo, je bent vrijwel continue om bugs heen aan het werken en aan het hopen dat de 30K protectie werkt.

In de huidige staat van SC zouden deze zaken gewoon nog niet de prio mogen hebben.

En ik stoor mij er dan ook echt aan, dat ze op elk event volledig over alle bugs en problemen heenstappen en dan vol trots gaan vertellen dat er ergens een nieuwe rivier te vinden is. (die dodelijk is om te bezoeken, want als je in de buurt durft te komen ontploft je schip)

En die plaat die op repeat staat, staat op repeat omdat CIG steeds weer dezelfde fouten maakt. En geloof mij, ik zit al sinds 1999 (ja, zo oud ben ik) in de softwareontwikkeling, dus ik mag wel zeggen dat ik er iets vanaf weet. En wat CIG laat zien is gewoon mismanagement. Iets anders kan ik het niet noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:57:
[...]

Het gaat om prioriteiten. Als je playerbase zich uitgebreid laat horen op het forum over alle bugs die er al jaren inzitten en je als bedrijf dan steeds meer cosmetische zaken erin gaat stoppen, die weer met hun eigen bugs komen, dan geef je een verkeerd signaal af. Nu ook dat ze engineering gaan toevoegen, maar slechts een klein deel, en dan alleen het deel waarmee je spelers gaat irriteren. Dus je bent lekker je ding aan het doen, en je schip gaat stuk en je moet rondrennen om alles gefixt te krijgen. Dus je moet fuses in je inventory hebben... als het kopen van zaken bij shops goed zou werken, de inventory goed zou werken, interactie met je schip goed zou werken, (en nog meer zaken) dan zou het niet eens zo erg zijn, zo nu en dan een fuse moeten vervangen. Maar dat is niet zo, bovenop alle bugs (die veel ervaren spelers wel weten te omzeilen, maar nieuwe spelers niet) die er al inzitten, kiest CIG er dus voor om iets toe te voegen wat meer irritatie gaat geven.

Als je, als speler zijnde, een leuke ervaring hebt in het spel dan ben je blij met wat extra grafische dingetjes zoals het volledig kunnen customizer van je char en zo nu en dan even wat aan je schip moeten repareren. Maar dat is niet zo, je bent vrijwel continue om bugs heen aan het werken en aan het hopen dat de 30K protectie werkt.

In de huidige staat van SC zouden deze zaken gewoon nog niet de prio mogen hebben.

En ik stoor mij er dan ook echt aan, dat ze op elk event volledig over alle bugs en problemen heenstappen en dan vol trots gaan vertellen dat er ergens een nieuwe rivier te vinden is. (die dodelijk is om te bezoeken, want als je in de buurt durft te komen ontploft je schip)

En die plaat die op repeat staat, staat op repeat omdat CIG steeds weer dezelfde fouten maakt. En geloof mij, ik zit al sinds 1999 (ja, zo oud ben ik) in de softwareontwikkeling, dus ik mag wel zeggen dat ik er iets vanaf weet. En wat CIG laat zien is gewoon mismanagement. Iets anders kan ik het niet noemen.
Die grafische dingetjes lopen ook gewoon door. een UI-designer of artiest gaat weinig betekenen als het gaat om bugs met liften.

Daarbij, er zijn genoeg dingen die in de council worden gerapporteerd die opgepakt worden.
Maar niet elke bug is binnen een paar dagen opgelost. Er is je immers ook al meerdere keren vermeld dat de bugs met, bijvoorbeeld de ASOP en liften opgelost lijken met de meshing-tech die we hebben.

Ik vind het klagen an sich niet erg, dat mag. Kritisch blijven mag. Hoe oud je bent, maakt mij niet uit, en hoeveel ervaring je hebt met software-ontwikkeling je hebt heb ik ook geen boodschap aan.
De boodschap die je telkens overbrengt, heb je al meerdere keren herhaald, en het helpt de discussie en de sfeer die je hier neerlegt niet.

Het is ons duidelijk. Jij weet hoe het moet, want je hebt er verstand van. Je vindt het verder alleen maar stom, vervelend en dom en had zelf als je de touwtjes in handen had eerst een basis neergelegd.
CIG doet dat niet - en ik denk dat het aantal keer dat je hier per dag over begint daar geen deuk in gaat slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:57:
[...]
Nu ook dat ze engineering gaan toevoegen, maar slechts een klein deel, en dan alleen het deel waarmee je spelers gaat irriteren. Dus je bent lekker je ding aan het doen, en je schip gaat stuk en je moet rondrennen om alles gefixt te krijgen. Dus je moet fuses in je inventory hebben... als het kopen van zaken bij shops goed zou werken, de inventory goed zou werken, interactie met je schip goed zou werken, (en nog meer zaken) dan zou het niet eens zo erg zijn, zo nu en dan een fuse moeten vervangen. Maar dat is niet zo, bovenop alle bugs (die veel ervaren spelers wel weten te omzeilen, maar nieuwe spelers niet) die er al inzitten, kiest CIG er dus voor om iets toe te voegen wat meer irritatie gaat geven.
Heb jij al 4.0 gespeeld dan...? Gezien je nu al weet dat het irritant gaat zijn... CIG heeft nadrukkelijk gezegd dat je niet de hele tijd aan het rondrennen bent om alles te vervangen. Je zult keuzes moeten maken in components. Military components zullen meer onderhoud en degradatie zien dan civilian of industrial components. Ook HOEF je ze niet te vervangen, je kan ze ook repareren met een salvage multitool en een RMC canister. De Vulture en de Reclaimer kunnen overigens ook fuses produceren, dus je kan ook nog eens self-sufficient worden zonder die "vervelende shops" te gebruiken.

Als er zoveel bugs zijn, zul je waarschijnlijk niet eens op een moment aankomen waar je components/fuses moet veranderen omdat je dan al je schip opnieuw hebt moeten claimen. ;)

Ook voegt Engineering de basis principe van armors toe aan schepen waardoor ballistic weapons bepaalde armors kunnen penetreren en components intern beschadigen in combat. Een Polaris bijvoorbeeld heeft sterke armor, waardoor je een Ares Inferno nodig zal hebben om daar doorheen te komen, kleine fighters zullen (hopelijk) geen deuk maken in je armor met ballistics.

Overigens snap ik niet precies wat je bedoelt met dat ze maar een "klein deel" van Engineering gaan toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:30:
[...]

Heb jij al 4.0 gespeeld dan...? Gezien je nu al weet dat het irritant gaat zijn...
Ik heb meegekeken met mensen die 4.0 op Evocati aan het testen waren, plus dat ze (= CIG) een deel zelf hebben laten zien. Maar dat is los van het punt wat ik wil maken :)
CIG heeft nadrukkelijk gezegd dat je niet de hele tijd aan het rondrennen bent om alles te vervangen. Je zult keuzes moeten maken in components. Military components zullen meer onderhoud en degradatie zien dan civilian of industrial components. Ook HOEF je ze niet te vervangen, je kan ze ook repareren met een salvage multitool en een RMC canister. De Vulture en de Reclaimer kunnen overigens ook fuses produceren, dus je kan ook nog eens self-sufficient worden zonder die "vervelende shops" te gebruiken.
Het vervelende zit in het feit dat je met deze gameplay afhankelijk bent van heel veel zaken waar bugs inzitten die veelvuldig optreden. Om rond te kunnen rennen in je schip, moet je in je hangar kunnen komen (werkt niet altijd, want soms kom jij je bed niet eens uit), moet hem op kunnen roepen (werkt niet altijd), moet jij de hangar kunnen verlaten (werkt niet altijd), moet je ergens heen kunnen vliegen (werkt niet altijd, soms warp je bijv ineens je schip uit), en zo zijn er meer bugs waar je last van hebt

Om fuses te kunnen maken, moet je kunnen salvagen, dat werkt vaak niet.

En ALS alles WEL werkt, dan is het nog hopen dat je geen 30K om je oren krijgt.
Als er zoveel bugs zijn, zul je waarschijnlijk niet eens op een moment aankomen waar je components/fuses moet veranderen omdat je dan al je schip opnieuw hebt moeten claimen. ;)

Ook voegt Engineering de basis principe van armors toe aan schepen waardoor ballistic weapons bepaalde armors kunnen penetreren en components intern beschadigen in combat. Een Polaris bijvoorbeeld heeft sterke armor, waardoor je een Ares Inferno nodig zal hebben om daar doorheen te komen, kleine fighters zullen (hopelijk) geen deuk maken in je armor met ballistics.

Overigens snap ik niet precies wat je bedoelt met dat ze maar een "klein deel" van Engineering gaan toevoegen...
Ze gaan armor nog niet toevoegen, en gaan ze dus nog geen ballistic dmg toevoegen, ze gaan nog niet toevoegen dat jij je dmg kan focussen op componenten. Dat komt later

In deze patch gaan ze de nieuwe MFD's toevoegen (die er wel serieus goed uitzien, dat geef ik toe) waarop je power discribution kan doen.

Dat hele stuk van verschillende properties van componenten werkt voor veel componenten niet, dus daar heb je nog niks aan. Veel van de properties zijn gelijk, of je nou een military variant hebt, of de civilian of stealth. En veel van die properties doen nog niks.

Dus als engineering er helemaal inzit, dan ja inderdaad, dan kan je alles wat je omschreef. Maar zo ver zijn we nog niet, want engineering komt niet meteen in zijn geheel in SC. Dat komt in heel veel kleine delen waarvan nu alleen het stukje erin gaat komen dat er zaken stuk kunnen gaan.

Dat bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Ik heb meegekeken met mensen die 4.0 op Evocati aan het testen waren, plus dat ze (= CIG) een deel zelf hebben laten zien. Maar dat is los van het punt wat ik wil maken :)

[...]

Het vervelende zit in het feit dat je met deze gameplay afhankelijk bent van heel veel zaken waar bugs inzitten die veelvuldig optreden. Om rond te kunnen rennen in je schip, moet je in je hangar kunnen komen (werkt niet altijd, want soms kom jij je bed niet eens uit), moet hem op kunnen roepen (werkt niet altijd), moet jij de hangar kunnen verlaten (werkt niet altijd), moet je ergens heen kunnen vliegen (werkt niet altijd, soms warp je bijv ineens je schip uit), en zo zijn er meer bugs waar je last van hebt

Om fuses te kunnen maken, moet je kunnen salvagen, dat werkt vaak niet.

En ALS alles WEL werkt, dan is het nog hopen dat je geen 30K om je oren krijgt.

[...]

Ze gaan armor nog niet toevoegen, en gaan ze dus nog geen ballistic dmg toevoegen, ze gaan nog niet toevoegen dat jij je dmg kan focussen op componenten. Dat komt later

In deze patch gaan ze de nieuwe MFD's toevoegen (die er wel serieus goed uitzien, dat geef ik toe) waarop je power discribution kan doen.

Dat hele stuk van verschillende properties van componenten werkt voor veel componenten niet, dus daar heb je nog niks aan. Veel van de properties zijn gelijk, of je nou een military variant hebt, of de civilian of stealth. En veel van die properties doen nog niks.

Dus als engineering er helemaal inzit, dan ja inderdaad, dan kan je alles wat je omschreef. Maar zo ver zijn we nog niet, want engineering komt niet meteen in zijn geheel in SC. Dat komt in heel veel kleine delen waarvan nu alleen het stukje erin gaat komen dat er zaken stuk kunnen gaan.

Dat bedoel ik
Maar die vervelende dingen heb je nu ook al. Ik snap niet hoe dit de engineering gameplay van 4.0 zal gaan impacten. Als je de eerste 3 stappen niet kan doen kom je sowieso al niet eens bij het engineering gedeelte... Het kan aan mij liggen hoor, maar ik vind het aardig vooringenomen statements...

Overigens... de nieuwe MFD's (met power distribution) zitten in 3.24.2... Niet in 4.0 (Engineering update). Engineering zou nooit in 3.24.2 zitten, maar was altijd al 4.0. En in 4.0 zit wel degelijk de armor update, dat is zelfs op Inside Star Citizen laten zien dat ballistics armor kunnen penetraten en components kan beschadigen. Het is alleen nog niet op basis van Maelstrom, maar hitscan. Misfires zijn ook iets wat in 4.0 erbij komt, dus als je components hele lage durability hebben kunnen ze een misfire veroorzaken. Net als dat binnen in een schip rondschieten met wapens branden kan veroorzaken door vonken (afhankelijk van brandbaarheid van het materiaal). Life support is ook 4.0 waarmee je o2 in je schip moet hebben en compartments kan decompressen om branden te blussen. In een ISC hebben ze ook al laten zien dat als je de ramp open houd van een schip, je in de cargo ruimte (bijvoorbeeld) geen zuurstof meer zal hebben en/of het -265 graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Dat hebben ze idd allemaal laten zien voor 4.0, maar ik denk dat 4.0 eerst flink uitgekleed gaat worden en dat al die zaken pas in patches toegevoegd gaan worden in een later stadium.

En dat baseer ik op mijn ervaring met CIG in het verleden. Dat hebben ze namelijk nog met elke (grote) patch gedaan tot op heden :) Ze beloven gouden bergen, en ze komen met een fractie + de belofte dat de rest soon(tm) gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:06:
Dat hebben ze idd allemaal laten zien voor 4.0, maar ik denk dat 4.0 eerst flink uitgekleed gaat worden en dat al die zaken pas in patches toegevoegd gaan worden in een later stadium.

En dat baseer ik op mijn ervaring met CIG in het verleden. Dat hebben ze namelijk nog met elke (grote) patch gedaan tot op heden :) Ze beloven gouden bergen, en ze komen met een fractie + de belofte dat de rest soon(tm) gaat komen
CitizenCon is het moment van gouden bergen en dan een fractie opleveren. Inside Star Citizen is dat niet, en al helemaal niet wanneer ze in de buurt komen van een major patch release. Heel Q3 Inside Star Citizen stond in het teken van 4.0 en voornamelijk Engineering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acotone777
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 15:59
Lurk hier al 11 jaar en ben original backer, bovenstaande discussie laait telkens weer op , hopeloos die Eric Roberts en het had zo mooi kunnen zijn....

Meer in volgende artikel:

https://insider-gaming.co...tar-citizens-development/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
acotone777 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:15:
Lurk hier al 11 jaar en ben original backer, bovenstaande discussie laait telkens weer op , hopeloos die Eric Roberts en het had zo mooi kunnen zijn....

Meer in volgende artikel:

https://insider-gaming.co...tar-citizens-development/
Volgend jaar CIG faillet. Nog voordat ik eindelijk werkende cargo pods heb op mijn Carrack. :+
Dat artikel leest wel erg bleak. Die mismanagement van Chris Roberts is wel het ergste, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Zo onwaarschijnlijk is het niet als je kijkt naar hoeveel mensen ze in dienst hebben, hoeveel gebouwen ze hebben, en dan al die events en promotie wat ook zeker niet gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:59:
Zo onwaarschijnlijk is het niet als je kijkt naar hoeveel mensen ze in dienst hebben, hoeveel gebouwen ze hebben, en dan al die events en promotie wat ook zeker niet gratis is.
Klopt, maar CitCon is eveneens niet gratis om bij te wonen. Ik weet niet wat de kosten zijn voor hun.
IAE staat ook op de stoep, dus er zal best wel weer wat bijkomen.

Ik weet niet of de teller op de website alleen maar pledges zijn of dat daar ook ander inkomen bij staat.
Volgens mij waren er ook investeerders die niet in die documenten werden genoemd, maar geen idee daarover verder.

Ik wacht CitCon lekker af, misschien krijgen we leuk nieuws omtrent SQ42 en kan dat nog iets aan inkomsten veranderen. Volgens mij is dit ook niet het eerste artikel wat hierover gaat.

Ik zeg, laten we hier volgend jaar op terugkomen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roepie88
Blijft apart al die wisselende ingame ervaringen.
Bij de één is SC nauwelijks speelbaar en bij de ander draait het als een zonnetje.

Ik vertrouw erop dat de eerste major of minor of subminor versie meestal niet meteen werkt zoals het zou moeten. Pas na 1 of 2 hotfixes wordt het allemaal wat stabieler is mijn persoonlijke ervaring.

30k error. Balen is dat. Vooral als je met een hoop loot of cargo aan het rondrennen/vliegen was. Opnieuw starten en hopen dat de replication server (of hoe dat ding ook heet) z'n werk goed gedaan heeft en anders zit er niets anders op om opnieuw te beginnen (of om iets anders te gaan doen)

Door lift/planeet/maan/station vallen. Ook balen. Gebeurt nog al eens tijdens samen spelen met mij org. We wensen elkaar altijd goed reis naar het middelpunt der aarde. See you at the other side.

Bunker/outpost leeg waardoor je de missie niet kan volbrengen (10/10 intruders maar geen kip te vinden)? even genieten van het uitzicht (bij outposts) of snel weer naar buiten (bunker). Abondon missie en de volgende proberen

Spontane ontbranding van schip/canopy/oid waardoor je opeens midden in space rondzwemt? He jongens ik hang in space komen jullie me even halen? En na een minuutje of 5 hoor je het verlossende woord 'Ah, daar ben je' en weer 5 minuten later zweef je het schip van je redder binnen.

Je moet er wat leuks van maken en je plezier proberen te houden. Lukt dat niet, er zijn genoeg andere (space) games die je even kunnen afleiden van de Star Citizen perikelen.
Zo zijn er diverse major en minor versies die ik door de instabiliteit heb overgeslagen. Even tijd voor iets anders.

3.24.2 draait bij mij in de PTU als nu live als het genoemde zonnetje. Hopelijk blijft dat zo zodat ik aan mijn Zeus kan wennen. De nieuwe MFD's vind ik helemaal geweldig en ik kijk uit naar de nieuwe engineering inclusief het maken en verwisselen van fuses. Dan worden multicrew schepen pas echt multicrew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
roepie88 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:35:
Blijft apart al die wisselende ingame ervaringen.
Bij de één is SC nauwelijks speelbaar en bij de ander draait het als een zonnetje.

Ik vertrouw erop dat de eerste major of minor of subminor versie meestal niet meteen werkt zoals het zou moeten. Pas na 1 of 2 hotfixes wordt het allemaal wat stabieler is mijn persoonlijke ervaring.

30k error. Balen is dat. Vooral als je met een hoop loot of cargo aan het rondrennen/vliegen was. Opnieuw starten en hopen dat de replication server (of hoe dat ding ook heet) z'n werk goed gedaan heeft en anders zit er niets anders op om opnieuw te beginnen (of om iets anders te gaan doen)

Door lift/planeet/maan/station vallen. Ook balen. Gebeurt nog al eens tijdens samen spelen met mij org. We wensen elkaar altijd goed reis naar het middelpunt der aarde. See you at the other side.

Bunker/outpost leeg waardoor je de missie niet kan volbrengen (10/10 intruders maar geen kip te vinden)? even genieten van het uitzicht (bij outposts) of snel weer naar buiten (bunker). Abondon missie en de volgende proberen

Spontane ontbranding van schip/canopy/oid waardoor je opeens midden in space rondzwemt? He jongens ik hang in space komen jullie me even halen? En na een minuutje of 5 hoor je het verlossende woord 'Ah, daar ben je' en weer 5 minuten later zweef je het schip van je redder binnen.

Je moet er wat leuks van maken en je plezier proberen te houden. Lukt dat niet, er zijn genoeg andere (space) games die je even kunnen afleiden van de Star Citizen perikelen.
Zo zijn er diverse major en minor versies die ik door de instabiliteit heb overgeslagen. Even tijd voor iets anders.

3.24.2 draait bij mij in de PTU als nu live als het genoemde zonnetje. Hopelijk blijft dat zo zodat ik aan mijn Zeus kan wennen. De nieuwe MFD's vind ik helemaal geweldig en ik kijk uit naar de nieuwe engineering inclusief het maken en verwisselen van fuses. Dan worden multicrew schepen pas echt multicrew.
Met 3.24.2 had ik wel elke keer dat er in Bunkers niets spawnde, inderdaad.
Ik ga vanavond sowieso even op Live spieken. Kijken wat er is.
Ik zal ook eens mijn cache/shader folder dumpen, kijken of dat nog helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
roepie88 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:35:
Mijn ervaring zit er ergens tussenin. Ik heb nog geen gamesessie kunnen doen zonder een of meerdere bugs tegen te komen, maar die hoeven niet meteen gamebreaking te zijn.

De designs van veel schepen zijn echt geweldig, de Zeus Mk2 is ook weer een pareltje (al had ik hem groter verwacht). Zonsopkomsten en ondergangen zijn altijd echt wel weer top.

Dus SC heeft voor mij zeker ook positieve kanten, vooral wanneer je in een groep speelt.

Maar alle loze beloftes gooien wel een flinke schaduw over dat alles heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
SacreBleu schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:39:
[...]

Met 3.24.2 had ik wel elke keer dat er in Bunkers niets spawnde, inderdaad.
Ik ga vanavond sowieso even op Live spieken. Kijken wat er is.
Shaders hebben per release een aparte folder, dus dat zou niets uit moeten maken.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
SacreBleu schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:39:
[...]
Ik doe dat ook steeds braaf, maar volgens mij heeft dat geen nut aangezien de launcher steeds een nieuwe shadermap aanmaakt en de shaders opnieuw gaan compileren wanneer de versie van SC veranderd.

Maar het staat wel altijd in de releasenotes, dus ik doe het ook wel, en het ruimt ook een beetje op, die shadermappen zijn toch steeds een paar MB. Dus ach...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:42:
[...]

Ik doe dat ook steeds braaf, maar volgens mij heeft dat geen nut aangezien de launcher steeds een nieuwe shadermap aanmaakt en de shaders opnieuw gaan compileren wanneer de versie van SC veranderd.

Maar het staat wel altijd in de releasenotes, dus ik doe het ook wel, en het ruimt ook een beetje op, die shadermappen zijn toch steeds een paar MB. Dus ach...
Ik heb het hiervoor ook nooit gedaan. Ik kan ook altijd nog een char reset proberen.
Ik heb met 3.24.1 best veel plezier gehad. 3.24 was een draak. Maar van wat ik nu heb gezien op PTU met 3.24.2 werd ik niet heel gelukkig.

Die nieuwe MFD's zijn wel vet, eerlijk is eerlijk. Gisteren ook de Zeus bekeken en daarin zie je wel dat CIG if gegroeid in hun designs. Ik ga deze niet pledgen, maar ik wil hem wel in-game kopen.

Wat ik zelf jammer vind is dat die physics engine van hun soms tilt slaat. Ik had een 2 SCU in een Ursa, die vast kwam te zitten. Dat ding met de tractor ge-yeet. Ik op de grond half dood te gaan. SCU nergens meer te vinden. Zat ik daar met 10+ lichamen die ik niet goed kon looten.

Dat is voor mij het slechtste punt tot nu toe. Het looten is echt verschrikkelijk, zoals het nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
mvds schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:40:
[...]

Dus SC heeft voor mij zeker ook positieve kanten, vooral wanneer je in een groep speelt.

Maar alle loze beloftes gooien wel een flinke schaduw over dat alles heen.
Inderdaad. SC komt pas echt tot z'n recht als je in een groep speelt. Van bunkers tot grote salvage missies. Maar ook met escorts en straks engineering. Ik hoef ook niet altijd zelf te vliegen. Ik vermaak me als co-pilot prima (hauling missies met de Spirit C1) en dat wordt straks met engineering nog veel leuker hoop ik.

Wat betreft de loze bloftes. Zodra die met tijd en planning te maken hebben, ben ik het helemaal met je eens. Daarom zijn Soon(tm) en Star Citizen ook onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Met inhoud proberen ze toch redelijk vast te houden aan het oorspronkelijke gedachtegoed. En veel meer zelfs. Ik hoop alleen dat er iets minder focus komt op combat en meer op non-combat.
Gelukkig hebben we nu hauling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
roepie88 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:52:
[...]
Ik hoop alleen dat er iets minder focus komt op combat en meer op non-combat.
Yep, kom maar op met exploration en base building

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik hoop voornamelijk op wat meer organization tools... Permissions, org hangars, org inventories, org bank en god forbid, org logo's op schepen. Maar ach... Zie het morgen wel... Heb een enorm drukke dag morgen en Zondag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik ga ook vrijwel niks meekrijgen van CitCon helaas, ik stap straks in de trein richting Praag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:58:
Ik ga ook vrijwel niks meekrijgen van CitCon helaas, ik stap straks in de trein richting Praag
Ik krijg alles mee van CitCon haha. Ik stream beide dagen dus ik krijg alles mee. Maar een ~12 uur stream is best uitputtend... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Robinblitz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:59:
[...]

Ik krijg alles mee van CitCon haha. Ik stream beide dagen dus ik krijg alles mee. Maar een ~12 uur stream is best uitputtend... :D
Welnee, keihard lol trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
Vanochtend eventjes 3.24.2 PU gestart. Spawnpoint in Lorville. In mijn persoonlijke Medium Hanger de lijst van schepen nagekeken. Hé... ik mis wat ... Oh, bij deze patch ben ik m'n Avenger Titan kwijt geraakt. Terwijl ik toch echt ruim (week ofzo) van te voren alle in-game gekochte schepen netjes had geclaimed en gestored.

Bij livegang van 3.23.0 (met die middelgrote accountwipe waarbij je al je verdiende aUEC credits kwijtraakte) verloor ik m'n Vanguard Warden. :( Terwijl die met 3.23 dus wel even stukken duurder werd! Die heb ik nog steeds niet weer terug verdiend, want zo snel verdien ik in-game m'n geld niet. :/

Bij 3.24.0 verzoorzaakte een probleem met de hangar lift dat mijn Connie Taurus vernietigd werd en niet meer te claimen was. Dus met 3.24.1 was ik die ook kwijt. :( Maar 3.24.1 was wel dermate stabiel dat ik voldoende credits kon verdienen met m'n Vulture en Prospector om een nieuwe Taurus te kunnen kopen.

En nu bij livegang van 3.24.2 dus m'n Avenger Titan verloren. Nou ja, met dat schip valt de schade nog wel mee. Voor 1,3 miljoen ofzo is die snel weer terug gekocht.

Ik verving trouwens de componenten op een aantal schepen (guns, QD, shield, power) en kwam er achter dat de Attrition-5 guns op mijn Taurus wel 'pew-pew' geluiden laten horen maar je ziet er niks van. Dus maar snel de CF-557s weer terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Haay schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:02:
Ik verving trouwens de componenten op een aantal schepen (guns, QD, shield, power) en kwam er achter dat de Attrition-5 guns op mijn Taurus wel 'pew-pew' geluiden laten horen maar je ziet er niks van. Dus maar snel de CF-557s weer terug gezet.
Hahahahahaha ja dit had ik dus ook op de PTU en ook bij de Issue Council aangekaart. Dit was tijdens de PTU al bekend toen ik daar Attritions wou gebruiken. Dit probleem is voor alle Attritions. Goed dat je de CF-557s erop hebt gezet, want je doet ook geen damage namelijk. Ze zijn compleet broken momenteel. Ik heb ze vervangen voor M6A en M5A cannons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:56:
[...]

Welnee, keihard lol trappen.
Dat komt wel goed denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
Robinblitz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:07:
Hahahahahaha ja dit had ik dus ook op de PTU en ook bij de Issue Council aangekaart. Dit was tijdens de PTU al bekend toen ik daar Attritions wou gebruiken. Dit probleem is voor alle Attritions. Goed dat je de CF-557s erop hebt gezet, want je doet ook geen damage namelijk. Ze zijn compleet broken momenteel. Ik heb ze vervangen voor M6A en M5A cannons.
Ja, iemand in de Global chat zei al dat het een 'known issue' is over die Attritions.

Waar ik trouwens tegenaanliep, en waarschijnlijk weten jullie het antwoord wel, is het volgende:
Als je weapon groups instelt kun je met je muiswiel scrollen tussen 0 (all), 1, 2, 3.
Maar, als je in SCM mode zit, hoe wijzig je dan je speed-limiter, wat je voorheen deed met je scrollwheel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Haay schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:11:
[...]
Maar, als je in SCM mode zit, hoe wijzig je dan je speed-limiter, wat je voorheen deed met je scrollwheel ?
Alt+Scrollwheel was het volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Alt+scrollwiel, yup.
Houdt er wel rekening mee dat je thrust ook lijkt te resetten met de alt-knop.

Dat is niet de bedoeling maar was wel een bug op de PTU. Het gebeurde ook als je naar freelook ging (Z). Misschien is dat gepatcht. Maar als je ineens stilhangt dan kan het daar aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:17:
Alt+scrollwiel, yup.
Houdt er wel rekening mee dat je thrust ook lijkt te resetten met de alt-knop.

Dat is niet de bedoeling maar was wel een bug op de PTU. Het gebeurde ook als je naar freelook ging (Z). Misschien is dat gepatcht. Maar als je ineens stilhangt dan kan het daar aan liggen.
Is niet gepatcht. Ben gisteren na de stream nog ff op PTU geweest, maar die bugs zijn er nog steeds in Master Modes. Super leuk als je mid-combat free look gebruikt voor situational awareness en dan lekker op 0 m/s hangt voor de enemies. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Robinblitz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:20:
[...]

Is niet gepatcht. Ben gisteren na de stream nog ff op PTU geweest, maar die bugs zijn er nog steeds in Master Modes. Super leuk als je mid-combat free look gebruikt voor situational awareness en dan lekker op 0 m/s hangt voor de enemies. :+
Dan maar Facetracking gebruiken, of in mijn geval TrackIR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:20:
[...]

Dan maar Facetracking gebruiken, of in mijn geval TrackIR.
Yeah, ik heb het voor DCS. Vergeet het alleen aan te zetten voor SC.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ecological
Aangekomen in mijn hotel in Manchester, ik heb zin in morgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Veel plezier voor alle mensen die zijn gegaan. Ik zal morgen zeker de live stream gaan kijken. Ik weet wel nog niet of ik de Digital Goodies Pack ga kopen.

Ik heb eigenlijk al veel te veel geld uitgegeven aan Star Citizen, meer dan wat ik ooit had gedacht of had gepland. Na mijn Idris, Carrack en Reclaimer had ik eigenlijk gepland om geen schepen te kopen, maar dan heb ik toch maar weer de Perseus gekocht in een CCU chain.

Bah, het spel is jaren in ontwikkeling maar toch blijf ik telkens maar weer kopen. Wilde dit jaar ook graag aanwezig zijn bij de CitizenCon evenement, maar helaas. Dan kon ik misschien alvast beginnen te werven voor crew members op mijn schepen. d:)b

Ik hoop dat we ook meer informatie krijgen over de Squadron 42, zodat CIG eens gaat stoppen met het teasen van de Idris en de backers een exemplaar geven om mee te spelen. We hebben ondertussen al gepland om samen met een aantal Idris piloten samen te vliegen en wanneer de Kraken en Javelins uitkomen, om ook samen groepen te vormen. Maar het duurt me allemaal veel te lang. :P

[ Voor 91% gewijzigd door Toonen1988 op 18-10-2024 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Nu online

Ves

A gadget addicted Bounty

Verschillende streamers tonen nu 4.0
Ecological schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:51:
Aangekomen in mijn hotel in Manchester, ik heb zin in morgen!
Geniet er van! Ik doe met je mee van afstand

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Case_C
Hier de tasjes opgehaald bij t centrum. Leuke goodies erin :) .

Nu ook in t huisje nog even een recap van vorig jaar kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Vond het grappig gisteren. Aangekomen aan het hotel in Manchester en de receptioniste haar eerste vraag was of het voor CiticonCon was 😂
Nu vanochtend bij het ontbijt zie ik idd dat de meeste gasten een Citicon-bandje aan hun pols dragen 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Was aan het kijken voor streams op Twitch, de eerste volgende stream die ik aandrukte hoorde ik "Even the CItizen Con has delay's" en zag een live stream van mensen die allemaal in de regen stonden. :P

Wanneer gaat de officiële stream van start?

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 19-10-2024 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Toonen1988 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:34:
Was aan het kijken voor streams op Twitch, de eerste volgende stream die ik aandrukte hoorde ik "Even the CItizen Con has delay's" en zag een live stream van mensen die allemaal in de regen stonden. :P

Wanneer gaat de officiële stream van start?
Om 10.30 GMT! De opening van de conferentie had wat vertraging, precies 42 minuten. Squadron 42 confirmed???

Op Twitch en YouTube!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Holy shit, die Hornet is wel erg vet. Ze hebben er zelfs een kleine engine test show van gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 19-10-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
Marvin. schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:32:
Laat me raden.... (zonder enige voorkennis)

Nieuwe eye candy hoe het er allemaal uit komt te zien, space porn. Tech dat nu echt bijna af is maar nog even puntjes op de i, soon. Nieuwe gameplay loops die nu echt bijna te genieten zijn, any day now! Iets van een nieuwe demo of update om voor de jaarwisseling te mogen ervaren. Wormhole updates maar helaas ook dit jaar nog net niet klaar voor gebruik want ja... Andere tech. Dan de gebruikelijke revamps van alles en iedereen. Ohja S42 volgend jaar!

Kortom, dit jaar is nog even jammer maar volgend jaar wordt een knaller van een jaar, dan komt alles en meer online!

Dit is puur een gokje en mijn verwachting van het TLDR filmpje die ik over een paar dagen zal beluisteren. Stel dat dit dan ook (grotendeels) juist blijkt te zijn, puur geluk of same shit different year? Als golden ticked owner heb ik al wat jaren gok ervaring.

Oeeeeeeee daar gaan we weer! :9~

Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:56
I see what you did there...

Dat is wel wat we kunnen verwachten wederom dit jaar. We zullen zien of ze eens positief kunnen verrassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ah, zojuist Martin uit Nederland geïnterviewd. Toevallig een Tweakers lid? :D
Pagina: 1 ... 103 ... 117 Laatste