Ik heb meegekeken met mensen die 4.0 op Evocati aan het testen waren, plus dat ze (= CIG) een deel zelf hebben laten zien. Maar dat is los van het punt wat ik wil maken

CIG heeft nadrukkelijk gezegd dat je niet de hele tijd aan het rondrennen bent om alles te vervangen. Je zult keuzes moeten maken in components. Military components zullen meer onderhoud en degradatie zien dan civilian of industrial components. Ook HOEF je ze niet te vervangen, je kan ze ook repareren met een salvage multitool en een RMC canister. De Vulture en de Reclaimer kunnen overigens ook fuses produceren, dus je kan ook nog eens self-sufficient worden zonder die "vervelende shops" te gebruiken.
Het vervelende zit in het feit dat je met deze gameplay afhankelijk bent van heel veel zaken waar bugs inzitten die veelvuldig optreden. Om rond te kunnen rennen in je schip, moet je in je hangar kunnen komen (werkt niet altijd, want soms kom jij je bed niet eens uit), moet hem op kunnen roepen (werkt niet altijd), moet jij de hangar kunnen verlaten (werkt niet altijd), moet je ergens heen kunnen vliegen (werkt niet altijd, soms warp je bijv ineens je schip uit), en zo zijn er meer bugs waar je last van hebt
Om fuses te kunnen maken, moet je kunnen salvagen, dat werkt vaak niet.
En ALS alles WEL werkt, dan is het nog hopen dat je geen 30K om je oren krijgt.
Als er zoveel bugs zijn, zul je waarschijnlijk niet eens op een moment aankomen waar je components/fuses moet veranderen omdat je dan al je schip opnieuw hebt moeten claimen.
Ook voegt Engineering de basis principe van armors toe aan schepen waardoor ballistic weapons bepaalde armors kunnen penetreren en components intern beschadigen in combat. Een Polaris bijvoorbeeld heeft sterke armor, waardoor je een Ares Inferno nodig zal hebben om daar doorheen te komen, kleine fighters zullen (hopelijk) geen deuk maken in je armor met ballistics.
Overigens snap ik niet precies wat je bedoelt met dat ze maar een "klein deel" van Engineering gaan toevoegen...
Ze gaan armor nog niet toevoegen, en gaan ze dus nog geen ballistic dmg toevoegen, ze gaan nog niet toevoegen dat jij je dmg kan focussen op componenten. Dat komt later
In deze patch gaan ze de nieuwe MFD's toevoegen (die er wel serieus goed uitzien, dat geef ik toe) waarop je power discribution kan doen.
Dat hele stuk van verschillende properties van componenten werkt voor veel componenten niet, dus daar heb je nog niks aan. Veel van de properties zijn gelijk, of je nou een military variant hebt, of de civilian of stealth. En veel van die properties doen nog niks.
Dus als engineering er helemaal inzit, dan ja inderdaad, dan kan je alles wat je omschreef. Maar zo ver zijn we nog niet, want engineering komt niet meteen in zijn geheel in SC. Dat komt in heel veel kleine delen waarvan nu alleen het stukje erin gaat komen dat er zaken stuk kunnen gaan.
Dat bedoel ik