Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07:48
Toonen1988 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:01:
Ah, zojuist Martin uit Nederland geïnterviewd. Toevallig een Tweakers lid? :D
Hij zat dicht bij me! Haha

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Tot nu toe echt 10/10! Dit is amazing!!!!!!!!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:48
Genesis zag erg goed uit, waar ik dan wel weer niet helemaal tevreden over was, is de global illumination. De personages zagen erg 'artificial' uit toen ze de demo lieten zien met personages. Soort van glowing effect op hun huid, ook totaal geen schaduw wat juist zorgt voor meer depth op personages.

Maar de rest zag er goed uit, vooral de swaps, jungle, wolken en weer effecten.

[ Voor 34% gewijzigd door Toonen1988 op 19-10-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
Genesis boeit me niet veel. Is geen gameplay. We hebben genoeg eyecandy. De Social panel though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ecological schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:43:
Tot nu toe echt 10/10! Dit is amazing!!!!!!!!
Vandaag de stream ook voor een groot deel (tot nu toe) gevolgd en persoonlijk ben ik tot nu toe best terleurgesteld... het lijkt namelijk weer dezelfde zetten van stappen die ze nemen. Weer veel eye candy, maar niets wat nu lijkt dat men eens naar een stabiele eerste release werkt. Weer meer en mooiere eye candy betekend weer veel rework.

Dus wederom weer allemaal mooie eye candy, maar nogsteeds geen solide basis waarop fatsoenlijk gebouwd kan worden. Waar ik dus al bang voor was, dit betekend gewoon dat we waarschijnlijk nog enkele jaren verwijderd zijn tot een Beta release, laat staan een 1.0.

Ik weet niet hoe het in de zaal overkomt, maar veel applaus komt bij mij meer over als beleefdheids applaus, eerdere jaren hoorde je daar ook nog wel enige kreten bij. Tot nu toe not impressed... dat zou ik misschien kunnen worden als er eens licht aan het einde van de tunnel zou verschijnen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:03:
Genesis boeit me niet veel. Is geen gameplay. We hebben genoeg eyecandy. De Social panel though...
Ik denk dat we na de pauze genoeg gameplay dingen gaan zien op het einde. Op het einde hebben ze schijnbaar ook nog een grote verrassing voor ons. Dus, ik ben benieuwd. We zitten pas op de heflt van de eerste dag.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 19-10-2024 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-10 19:48
Kunnen jullie weer een jaar lang scheepjes kopen met echt geld :D

Okay, vervelend mannetje ben ik.

Hoop echter toch wel dat we ooit eens zien hoe groot de puzzel nog is, ipv steeds meer feature creep.
Ah well, we zien wel.

[ Voor 55% gewijzigd door Rickokun op 19-10-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Wat is het toch een mafkees. _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oPd7WuY0mMyNZ8ejTf-CvIJlZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ddMz6za4Wu3XN1f4XY6WdjeK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 19-10-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 20:12
Toonen1988 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Ik denk dat we na de pauze genoeg gameplay dingen gaan zien op het einde. Op het einde hebben ze schijnbaar ook nog een grote verrassing voor ons. Dus, ik ben benieuwd. We zitten pas op de heflt van de eerste dag.
Hopelijk is de verrassing SQ42 release dit jaar.
(En toen werd ik wakker).

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
We komen nu aan bij de laatste panel, ik ben benieuwd wat ze gaan aankondigen. Ik heb al geruchten gehoord over inderdaad SQ42 maar ook over de Idris release.

Ze hebben vandaag ook nog hotfix patch 1 gepost op Discord.

[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 19-10-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:21
Verwacht een Sq42 panel. Met een release date, minder zou teleurstellend zijn.

Verder vind ik de nieuw aangekondigde features en planeten wel mooi, brengt de planeten naar een next level.

Benieuwd of dat er met 4.0 in gaat zitten, verwacht daar alleen nog niet direct 4 systems hoewel dat leuk zou zijn.

Org features zijn ook wel heel welkom. Kunnen we na 8 jaar.... eindelijk verder de org gaan uitbouwen, en ingame events organiseren.. maar daar hebben we ook nog geen datum voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Het gaat een live demo worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaT0s2mgUHeQhCWdP-zzlzlGci0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oi0oWUmzJOFSLo13aARpTKMo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Vlotte reboot na die crash. Mooi autosave systeem zou dat mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Case_C schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:10:
Vlotte reboot na die crash. Mooi autosave systeem zou dat mogen zijn.
Ondertussen de tweede crash. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:38

Ves

A gadget addicted Bounty

2026 release voor SQ42.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfzeiP2eZsHa-Ert_DpqVctsvLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8E2ADM74djT68PRilSnwu8MW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door Ves op 19-10-2024 21:28 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Toonen1988 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:22:
[...]

Ondertussen de tweede crash. :D
Maar wel GOOSEBUMPS.

Het zag er zo vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Pas op, spoilers

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 16:55
Je kan beter vanaf de livestream kijken.
YouTube: CitizenCon 2954: Day One [Full Broadcast]

Betere kwaliteit en zit het niet in zo'n zwart gat half in je scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door Torched op 19-10-2024 23:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Je kan nog beter de footage van CIG zelf kijken zonder crashes en het echte einde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Robinblitz schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:30:
Je kan nog beter de footage van CIG zelf kijken zonder crashes en het echte einde. ;)

[YouTube: Squadron 42 CitizenCon 2954 Live Gameplay Reveal]
Zo vet! Ze nemen de tijd om te polish en dat is misschien ook wel goed. Maar van de andere kant kan ik echt niet wachten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Het voelt heel erg Metal Gear Solid 4/Hideo Kojima achtig met de vele cutscenes, en dat vind ik absoluut niet erg. Je kan ook zien dat de cutscenes in-engine gerenderd worden en niet pre-renderd. Want ergens in de video zie je de Vanduul ineens ingerenderd worden tijdens de shot, dus het is niet pre-renderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Case_C
Robinblitz schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:09:
Het voelt heel erg Metal Gear Solid 4/Hideo Kojima achtig met de vele cutscenes, en dat vind ik absoluut niet erg. Je kan ook zien dat de cutscenes in-engine gerenderd worden en niet pre-renderd. Want ergens in de video zie je de Vanduul ineens ingerenderd worden tijdens de shot, dus het is niet pre-renderd.
Verwacht wel dat het aantal cutscenes in de proloog wel een stuk hoger is dan de campaign.

Er zitten inderdaad behoorlijk wat epic shots erin.

De vanduul komen ook goed dreigend over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Ja ook gezien tijdens CitizenCon, kan alsnog eind 2026 zijn want ze zeggen niet begin 2026 en met CGI verwondert mij dat ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 20-10-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8H8koSo.jpeg

Ik blijf toch een beetje sceptisch. Sowieso veel gezien wat we direct weer vergeten mogen omdat zaken zoals een vierde star system misschien nog wel tien jaar op zich laten wachten.

Heb er wel zin in :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Seroczynski schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:59:
[Afbeelding]

Ik blijf toch een beetje sceptisch. Sowieso veel gezien wat we direct weer vergeten mogen omdat zaken zoals een vierde star system misschien nog wel tien jaar op zich laten wachten.

Heb er wel zin in :+
Het probleem met tweede zonnestelsel was server meshing. Met Genesis, kan je veel sneller uitbreiden. Daarnaast was het een LIVE demo.ik denk dat we over 2/3 jaar wel 4 zonnestelsels hebben, helemaal nu 4.x in EVO is en waarschijnlijk voor de kerst naar live wordt gepushed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ecological schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:29:
[...]

Het probleem met tweede zonnestelsel was server meshing. Met Genesis, kan je veel sneller uitbreiden. Daarnaast was het een LIVE demo.ik denk dat we over 2/3 jaar wel 4 zonnestelsels hebben, helemaal nu 4.x in EVO is en waarschijnlijk voor de kerst naar live wordt gepushed.
Het vierde zonnestelsel was nog in PRE-production. Ik hoop dat je gelijk hebt, maar verwacht van niet.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
[...]

En dan zouden er 100 gepland zijn. Als we pas 2 à 3 jaar 4 zonnenstelsels hebben, dan zal het nog héél lang duren voordat we 1.0 versie hebben. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Holy shit, base building ziet er echt goed uit. Dit is tot nu toe nog echt wel het hoogte punt van héél CItizen Con. Dit ziet er echt goed uit, dit is iets waar ik niet op kan wachten.

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 20-10-2024 11:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
[...]

Het leest bijna schattig weg, je post, omdat ik het idee/gevoel/geloof herken van 10 jaar geleden. Als je een beetje terug in de tijd gaat kijken dan het het verhaal altijd we zijn terughoudend omdat.... en met deze nieuwe update voor de engine of door deze nieuwe techniek gaat het opeens razend snel.

Tot nu toe is het allemaal weer same shit differend year. Tot volgend jaar heren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Marvin. schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:17:
[...]

Het leest bijna schattig weg, je post, omdat ik het idee/gevoel/geloof herken van 10 jaar geleden. Als je een beetje terug in de tijd gaat kijken dan het het verhaal altijd we zijn terughoudend omdat.... en met deze nieuwe update voor de engine of door deze nieuwe techniek gaat het opeens razend snel.

Tot nu toe is het allemaal weer same shit differend year. Tot volgend jaar heren!
Ik volg SC al 12 jaar, ik tag je wel over 2 jaar O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
Ecological schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:27:
[...]

Ik volg SC al 12 jaar, ik tag je wel over 2 jaar O+
Graag! Ik heb liever dat jij gelijk heb dan dat ik dat heb. Ik volg SC al voor de kickstarter (golden ticked owner) en de eerste jaren ook wekelijk gevolgd. Ik zie nu echter zoals eerder gepost precies hezelfde proces/belofte verlopen.

Ik kijk nu jaarlijks even hoe het er voor staat en dan ben ik weer onaagenaam verrast hoe weinig vooruitgang er is geboekt en dan blijf ik enigsinds hopefull dat ik over 2 jaar een keer getagged zal worden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
[...]

Jup vast net voor kerst, iedereen op vakantie en een onspeelbaar/kapot spel achterlaten en pas in januari fixen.

Zou niet de eerste keer zijn.
Hopelijk blijft het dan nog even in PTU.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 20-10-2024 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
mr_evil08 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:36:
[...]

Jup vast net voor kerst, iedereen op vakantie en een onspeelbaar/kapot spel achterlaten en pas in januari fixen.

Zou niet de eerste keer zijn.
Hopelijk blijft het dan nog even in PTU.
LIVE is toch onspeelbaar nu, liever dat ze 4.x fixen ipv oude 3.24.x build })

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47
Toonen1988 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:33:
En dan zouden er 100 gepland zijn. Als we pas 2 à 3 jaar 4 zonnenstelsels hebben, dan zal het nog héél lang duren voordat we 1.0 versie hebben. :P
De originele intentie van 100 sterrenstelsels was gemaakt lang voordat ze zo veel details in één sterrenstelsel met meerdere planeten en honderden plekken met activiteiten/missies ontwikkelden.

Ik heb liever 5-6 sterren met meerdere diverse planeten en per planeet meerdere manen met allemaal dingen te doen per planeet en per maan, dan 100 sterren waar er weinig te doen is op de planeten bij die sterren omdat ze leeg en kaal zijn. Kwaliteit over kwantiteit! :*)

Ik vermaak me nu al prima rond Hurston met af en toe uitstapjes naar Crusader en microTech en ArcCorp. Hopelijk binnenkort (vóór de kerst, vingers gekruisd) ook de mogelijkheid om Pyro te verkennen. En daarna Nyx en Castra er spoedig bij. Fun times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Er is gezegd dat er 5 stelsels zijn in 1.0

Stanton
Pyro
Nyx
Castra
Terra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Nou ze gaan weer voor eind het jaar 4.0 launchen. Benieuwd hoe soepel dat gaat verlopen.

Hoop op soepel en sneller dan verwacht.. maar een sprint op kerstavond met hotfixes is waarschijnlijker xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Case_C schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:21:
Nou ze gaan weer voor eind het jaar 4.0 launchen. Benieuwd hoe soepel dat gaat verlopen.

Hoop op soepel en sneller dan verwacht.. maar een sprint op kerstavond met hotfixes is waarschijnlijker xD
Advocaat van de duivel: ze hebben nog aardig wat weken, de rest van oktober, heel november, en half december. En hij is nu Evocati. Ik ben benieuwd iig! En het verleden leert dat met kerst het niet de beste builds waren. Maar dat betekent niet dat de toekomst vast staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
En in de tussentijd hoop ik dat ze ook aandacht geven aan de huidige 3.24.2 PU situatie, want sinds 3.24.2 live is gegaan heb ik al diverse 30k server crashes gehad, dingen die niet goed werken, enorm lang wachten vanaf hoofdmenu laden tot je op een server komt...

In de bijna een jaar dat ik nu intensief Star Citizen speel (na eerst 10 jaar vrij passief te lurken met m'n 2013 pledges), is mijn ervaring tot nu toe:
-1- Nieuwe grote patch gaat live --> veel bugs die het nauwelijks speelbaar maken.
-2- Een of meer hotfixes komen uit die de ergste problemen oplossen --> geeft een redelijk tot goede speelbare PU omgeving.
-3- Nieuwe build is zo ver ontwikkeld dat het in de Evocatie test komt --> eerste merkbare perfomance drop in de PU omgeving.
-4- Nieuwe build komt in de PTU met steeds grotere toegangsgroep --> de PU omgeving gaat significant achteruit in performance en aanwezige bugs komen vaker en prominenter voor.
-5- Nieuwe grote patch gaat live --> ga terug naar stap -1-.

Ik hoop dat 3.24.2 nog de stap 2 gaat meemaken en niet dat we direct van stap 1 naar stap 3 gaan voor deze huidige build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Haay schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:53:
[...]

De originele intentie van 100 sterrenstelsels was gemaakt lang voordat ze zo veel details in één sterrenstelsel met meerdere planeten en honderden plekken met activiteiten/missies ontwikkelden.

Ik heb liever 5-6 sterren met meerdere diverse planeten en per planeet meerdere manen met allemaal dingen te doen per planeet en per maan, dan 100 sterren waar er weinig te doen is op de planeten bij die sterren omdat ze leeg en kaal zijn. Kwaliteit over kwantiteit! :*)

Ik vermaak me nu al prima rond Hurston met af en toe uitstapjes naar Crusader en microTech en ArcCorp. Hopelijk binnenkort (vóór de kerst, vingers gekruisd) ook de mogelijkheid om Pyro te verkennen. En daarna Nyx en Castra er spoedig bij. Fun times!
Zoals aangegeven op Citizen Con, staat 100 systemen nog altijd gepland maar halen allemaal niet de 1.0 release. Ze zijn van plan om overige systemen na 1.0 toe te voegen. Na de officiële full release, worden er om de zoveel tijd systemen bijgevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 20-10-2024 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Voor de mensen met humor

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/823320013079445506/1297545902889766973/space_station_v1_.png?ex=6716514a&is=6714ffca&hm=e4ba32d11a3c0ff819ae4504369eb6fbe5c8047914495ead8fae380caf418e74&=&format=webp&quality=lossless&width=1080&height=484

Wat ze willen doen voor de End Game is mooi, groots en veel belovend. Maar er moet nog veel gebeuren voordat wij zover zijn.

Mijn verwachting is dat alliances en specialisatie orgs een grote rol gaan spelen in de bouw van deze mega planeet en ruimte basissen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOxKNrVVCy4-YTUT4CFfGtXxqgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Tdfae8BuJjKCmbRMRG9wlbt.png?f=fotoalbum_large

Publiek (en denk vele thuis) waren volgens mij niet happy toen ze de reconcept zagen van de Pioneer.
Na wat uitleg en de greybox tour is de pijn deels verholpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0LvmH97y-QqnVaOxdyNdxjiSqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zBmHDNKlnPeQ8TkKKAss2MCl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9m-qQhFM5IWVvt7cAqjTsB1HIY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6deXvYj0srpmh0FzVJO6O8U1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Gisteren vond ik het best wel teleurstellend. Begrijp me niet verkeerd, ze hebben leuke dingen laten zien maar het voelde meer aan als eye candy dan wat anders. De SQ42 cutscene's zagen goed uit maar we hebben weinig gameplay gezien. Het eerste gedeelte hebben we zelfs al meerdere keren eerder gezien.

Vandaag vond ik het dan weer iets beter, de base building zag erg goed uit. Maar helaas blijft de Idris buiten beeld. Ze willen de Idris niet releases, wegens SQ42 spoilers. Maar ze brengen wel de Idris naar Invictus Launch Week en in een event waar je een Idris kunt stelen en vliegen. Wat tegenstrijdig is met wat ze eerder zeiden. Nu hebben ze de line-up laten zien wat dit jaar en volgend jaar wordt uitgebracht en de Idris is nog steeds nergens te bekennen. En dan is het ook nog maar de vraag wanneer in 2026, kan net zo goed eind december zijn, dan is het nog twee jaar.

De Idris owners waaronder ik zijn best wel teleurgesteld en pissig, want wij hadden op zijn minst toch wel iets verwacht. De F8C en F7A MK2 waren oorspronkelijk ook bedoelt voor SQ42, maar deze hebben ze wel weer eerder uitgebracht.

Zie zelfs reacties dat mensen de Idris willen gaan melten.

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 20-10-2024 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Haay schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:39:
En in de tussentijd hoop ik dat ze ook aandacht geven aan de huidige 3.24.2 PU situatie, want sinds 3.24.2 live is gegaan heb ik al diverse 30k server crashes gehad, dingen die niet goed werken, enorm lang wachten vanaf hoofdmenu laden tot je op een server komt...

In de bijna een jaar dat ik nu intensief Star Citizen speel (na eerst 10 jaar vrij passief te lurken met m'n 2013 pledges), is mijn ervaring tot nu toe:
-1- Nieuwe grote patch gaat live --> veel bugs die het nauwelijks speelbaar maken.
-2- Een of meer hotfixes komen uit die de ergste problemen oplossen --> geeft een redelijk tot goede speelbare PU omgeving.
-3- Nieuwe build is zo ver ontwikkeld dat het in de Evocatie test komt --> eerste merkbare perfomance drop in de PU omgeving.
-4- Nieuwe build komt in de PTU met steeds grotere toegangsgroep --> de PU omgeving gaat significant achteruit in performance en aanwezige bugs komen vaker en prominenter voor.
-5- Nieuwe grote patch gaat live --> ga terug naar stap -1-.

Ik hoop dat 3.24.2 nog de stap 2 gaat meemaken en niet dat we direct van stap 1 naar stap 3 gaan voor deze huidige build.
Wat wel leuk is om te zeggen dat pre 3.17 de releases toch wel wat beter waren. PES heeft echt samen met de statische servers voor meer problemen geleid dan de eerste 3.x releases, en daarom ben ik ook gestopt met spelen want ik begrijp de frustratie soms ook wel goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Ecological schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Wat wel leuk is om te zeggen dat pre 3.17 de releases toch wel wat beter waren. PES heeft echt samen met de statische servers voor meer problemen geleid dan de eerste 3.x releases, en daarom ben ik ook gestopt met spelen want ik begrijp de frustratie soms ook wel goed :)
Met PES zijn ze veel te ver doorgeslagen.
PES in armistice zone's voegt niks toe behalve ergenis, zaken als blikjes drinken hoeven van mij ook niet te blijven liggen, ik hoef niet met het echte wereld geassocieerd te worden.

Zaken als ship wrakken en componenten zijn nuttig.

Laten ze de server rekenkracht maar voor andere nuttige zaken gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 21-10-2024 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22
Wrakken kunnen nuttig zijn, maar die wil je ook niet in de directe omgeving hebben van de hangars. Leuk als je effe makkelijk wilt doen met een salvage run, maar anders, laat ze gewoon lekker meteen despawnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
Toonen1988 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:05:
Gisteren vond ik het best wel teleurstellend. Begrijp me niet verkeerd, ze hebben leuke dingen laten zien maar het voelde meer aan als eye candy dan wat anders. De SQ42 cutscene's zagen goed uit maar we hebben weinig gameplay gezien. Het eerste gedeelte hebben we zelfs al meerdere keren eerder gezien.
Het grote verschil tussen de SQ42 cutscenes die we vorig jaar zagen en wat we dit jaar zagen was dat het vorig jaar een pre-rendered filmpje was, en nu live gameplay. En ondanks de crashes geeft dat me wel een goed gevoel.
mr_evil08 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:08:
Met PES zijn ze veel te ver doorgeslagen. PES in armistice zone's voegt niks toe behalve ergenis, zaken als blikjes drinken hoeven van mij ook niet te blijven liggen, ik hoef niet met het echte wereld geassocieerd te worden.

Zaken als ship wrakken en componenten zijn nuttig.
Ben ik met je eens. De rommel van drinken en ziekenhuis jurken enzo die mensen overal maar laten slingeren voegen niks toe maar belasten de servers wel extra. Wanneer je een energybar of burrito eet, dan verdwijnt de verpakking na het eten wel meteen. Waarom moet dat met die blikjes/flesjes dan anders? Wanneer ik die dozen van ziekenhuisjurkjes zie liggen in de buurt van een item console, dan sleep ik die naar mijn inventory, en wanneer ik er een stuk of 10 of meer heb loop ik naar een Casaba Outlet en verkoop ze voor 45 aUEC per stuk. :D Zet geen zoden aan de dijk, maar ruimt wel op.

Overigens, ik heb besloten om mijn 11 jaar oude Freelancer (pledge uit 2013) te gaan CCU'en naar een Starlancer Max. Heb al jarenlang geen geld meer aan Star Citizen uitgegeven, maar het is wel mijn favoriete game en ik geniet er enorm van wanneer de server stabiel is. Dus op die manier ook weer een kleine bijdrage aan de verdere ontwikkeling. Daarbij komt de Starlancer Max al beschikbaar met de IAE 2024 dus over een maand. Niet dat ik betaal voor een grey-box schip waar ik vervolgens nog jaren op moet wachten. :P En daarbij durf ik er niet op te rekenen dat de oude Freelancer schepen op redelijk korte termijn een complete rework gaan krijgen.

Ik vraag me trouwens af hoe (waar?) CIG bij bv. de Prospector een fysieke knop wil implementeren om de deur met ladder te openen, waar je nu nog een 'zwevende' [F] knop in de lucht bij de deur moet zoeken. Maar dat geldt voor nog veel meer oudere schepen die allemaal die fysieke knoppen missen.

[ Voor 24% gewijzigd door Haay op 21-10-2024 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Haay schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:02:
Daarbij komt de Starlancer Max al beschikbaar met de IAE 2024 dus over een maand. Niet dat ik betaal voor een grey-box schip waar ik vervolgens nog jaren op moet wachten. :P En daarbij durf ik er niet op te rekenen dat de oude Freelancer schepen op redelijk korte termijn een complete rework gaan krijgen.
Same, voor mij was de video van Mei dit jaar van de Polaris exterior en greybox interieur genoeg reden om voor het eerst in tijden weer wat uit te geven aan de game. Ik ben toen begonnen aan een CCU chain van de Pulse naar de Polaris, hoop hem deze IAE dan ook af te kunnen ronden! Ik ben ook absoluut niet van de concept sales. Ik koop pas iets (wat ik amper doe) als het daadwerkelijk in-game zit danwel dicht bij een release zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Die nieuwe Starlancers zijn echt wel sexy hoor! Ik vind persoonlijk het MISC design een van de mooiste.

Ik zit ook te twijfelen of ik een van de twee ga aanschaffen. Waarschijnlijk idd ook met een CCU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 10:25
mvds schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:28:
Die nieuwe Starlancers zijn echt wel sexy hoor! Ik vind persoonlijk het MISC design een van de mooiste.

Ik zit ook te twijfelen of ik een van de twee ga aanschaffen. Waarschijnlijk idd ook met een CCU
Ik wil voor de TAC gaan maar die is nog in Concept. Ik wil ook nog een Apollo ook concept. :'(

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Stiekem hoop ik erop dat ze deze vormgeving ook naar de Freelancers gaan brengen. Mijn FreeMAX kan ook wel wat liefde gebruiken.

De TAC is ook wel gaaf. En waarom hebben ze alleen de Argo CSV-SM nu in de shop staan? Ik ben veel meer geïnteresseerd in de construction variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Omdat construction nog lang niet af is, daarom ook alleen de Starlancer TAC, en niet de BLD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
_eLMo_ schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:08:
Omdat construction nog lang niet af is
Sinds wanneer is dat een reden voor CIG om een voertuig nog niet te verkopen? :P

BMM iemand? :P Oke, BMM is Capital en die laten idd nog op zich wachten. Expanse dan, die zou in principe al best ingame gebruikt kunnen worden

[ Voor 20% gewijzigd door mvds op 21-10-2024 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
mvds schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:09:
[...]

Sinds wanneer is dat een reden voor CIG om een voertuig nog niet te verkopen? :P
CIG heeft zelf gezegd dat ze gestopt zijn met nieuwe schepen releasen wiens primaire functionaliteit nog niet beschikbaar is in de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

mvds schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:28:

Ik was zwak, heb de MAX gehaald.

En er komen dit jaar nog 2 schepen die wij niet eerder hebben gezien. IAE 2954 gaat volgens mij (weer) een financieel succes voor ze worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDG3Qtjl4Cot_RJNKDT2u21ilFk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zV1ltF0j4hVaWNalVDdEWd3O.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
_eLMo_ schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:13:
[...]
CIG heeft zelf gezegd dat ze gestopt zijn met nieuwe schepen releasen wiens primaire functionaliteit nog niet beschikbaar is in de game.
Wanneer hebben ze dat gezegd dan? Want daar hebben ze zich nog nooit wat van aangetrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ves schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:37:
[...]
Ik was zwak, heb de MAX gehaald.
Ik sla deze toch maar even over. Ik heb de FreeMAX al en die is voor mij voorlopig voldoende.

Als ze een Exploration versie gaan maken, dan ga ik waarschijnlijk daarvoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
mvds schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:44:
[...]

Wanneer hebben ze dat gezegd dan? Want daar hebben ze zich nog nooit wat van aangetrokken
Oef, dan moet je even de hele citizen con stream bekijken, daar halen ze het ergens weer aan. Dit staat natuurlijk nergens zwart op wit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Hebben ze exploration en expedition ineens samengevoegd ?
Want de 600i was expedition en de carrack exploration, inmiddels hebben ze die beide.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

mvds schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:44:
[...]

Ik kan mij ook herinneren dat zij dat hadden gezegd. Volgens mij een SCL/ISC eind vorig jaar.

EDIT:
Ok, was niet eens een jaar geleden.. 17 mei

[ Voor 21% gewijzigd door Ves op 21-10-2024 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Iets stuk bij CIG? Ik probeer de PU te starten, maar ik val steeds terug naar de launcher, met een foutmeldingsraport. Probeer ik vervolgens Arena Commander, daar kom ik wel in, maar het juiste schip selecteren gaat niet. Probeer ik net op de website in te loggen, gebeurd er niets. Ik bedoel dan ook letterlijk niets, geen foutmelding, maar ik geraak ook niet ingelogd. Inloggen op de Launcer gaat wel.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
_Dune_ schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:13:
Iets stuk bij CIG? Ik probeer de PU te starten, maar ik val steeds terug naar de launcher, met een foutmeldingsraport. Probeer ik vervolgens Arena Commander, daar kom ik wel in, maar het juiste schip selecteren gaat niet. Probeer ik net op de website in te loggen, gebeurd er niets. Ik bedoel dan ook letterlijk niets, geen foutmelding, maar ik geraak ook niet ingelogd. Inloggen op de Launcer gaat wel.
Yes, de nieuwe patch + influx van players vanwege CitizenCon + devs die brak zijn is geen goede combinatie. :D :+

https://status.robertsspaceindustries.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Ja het is redelijk buggy momenteel, de servers zijn zeer traag. Input word pas een minuut later geregistreerd.

Zal met 4.0 waarschijnlijk niet anders worden, maar hoop in de kerst daar toch wel wat van mee te kunnen pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robinblitz
Folks. Lees de volgende link HEEL GOED DOOR voor info over hoe insurance gaat werken in Star Citizen 1.0: https://robertsspaceindus...otes-for-star-citizen-1-0
TLDR:
LTI = Tier 1 Insurance + warranty
Warranty + insurance = ship back
Warranty + NO insurance = UEC back (inflation adjusted)
NO warranty + insurance = ship back by paying UEC
Schepen gekocht op de RSI store krijgen lifetime warranty.
Dus: Heb je een starter ship met 6 maanden insurance en verlies je hem na 7 maanden (zonder insurance te verlengen) zul je UEC moeten betalen om hem terug te krijgen.
Voor schepen gekocht in-game:
Hiervoor zul je warranty en/of insurance moeten kopen, anders ben je hem permanent kwijt.
Verschillende Insurance tiers:
Tier 1: Je krijgt het chassis terug met de stock-components waar hij mee kwam.
Tier 2: Je krijgt het chassis terug met de custom components die je erop gezet hebt.
Tier 3: Je krijgt het chassis terug met de custom components die jer erop gezet hebt samen met enige schip decoratie die je erin geplaatst hebt (plus mogelijke ship paints).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Robinblitz schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:35:
[…]

insurance + no warranty = origineel betaalde credits terug
Insurance + warranty = originele product terug
No insurance + warranty = Claim betalen met UEC, dan originele product terug
No insurance + no warranty = Lost forever, ga maar een nieuwe kopen.

Schepen gekocht op de RSI pledge store krijgen lifetime warranty.

Warranty is basically een upgrade van origineel betaalde credits terug naar “het product terug”. Beschermt tegen inflatie. Daarnaast bescherm het vermoedelijk tegen het risico dat een schip niet meer te koop is, omdat je hem altijd terug kan claimen met UEC.
There I fixed it.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 21-10-2024 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:02:
Stiekem hoop ik erop dat ze deze vormgeving ook naar de Freelancers gaan brengen. Mijn FreeMAX kan ook wel wat liefde gebruiken.

De TAC is ook wel gaaf. En waarom hebben ze alleen de Argo CSV-SM nu in de shop staan? Ik ben veel meer geïnteresseerd in de construction variant
CIG heeft na het uitbrengen van de RAFT aangegeven geen schepen meer flyable te maken tenzij de gameplay er in zit. De BLD is voor basebuilding maar die loop zit er nog niet in.

Ik heb mijzelf voorgenomen voorlopig geen nieuw geld meer in het spel te stoppen, gewoonweg omdat ik met 1.0 nog wel iets nodig heb om naartoe te kunnen werken. Vanaf 4.0 zal ik een klein lijstje afwerken met schepen die ik wil hebben in-game.

Enige wat ik nog doe is iets melten.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
SacreBleu schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:26:
[...]

CIG heeft na het uitbrengen van de RAFT aangegeven geen schepen meer flyable te maken tenzij de gameplay er in zit. De BLD is voor basebuilding maar die loop zit er nog niet in.

Ik heb mijzelf voorgenomen voorlopig geen nieuw geld meer in het spel te stoppen, gewoonweg omdat ik met 1.0 nog wel iets nodig heb om naartoe te kunnen werken. Vanaf 4.0 zal ik een klein lijstje afwerken met schepen die ik wil hebben in-game.

Enige wat ik nog doe is iets melten.
Ik zit er heel sterk aan te denken om een (seller)account aan te op Star Market en alle schepen die ik heb te verkopen. Niet omdat ik het spel zat ben (Nou ja, ook wel een beetje) maar omdat ik het toch leuker vind om iets te hebben om naartoe te werken. Het idee is dan om een klein multi purpose schip (1-3 crew, iets in de trand van een Freelancer) te bewaren, samen met mijn 3 licenties om dan met mijn main account te kunnen vliegen in een 3 crew schip, met mijn andere 2 chars als crew en dan de rest allemaal weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:02:
[...]

Ik zit er heel sterk aan te denken om een (seller)account aan te op Star Market en alle schepen die ik heb te verkopen. Niet omdat ik het spel zat ben (Nou ja, ook wel een beetje) maar omdat ik het toch leuker vind om iets te hebben om naartoe te werken. Het idee is dan om een klein multi purpose schip (1-3 crew, iets in de trand van een Freelancer) te bewaren, samen met mijn 3 licenties om dan met mijn main account te kunnen vliegen in een 3 crew schip, met mijn andere 2 chars als crew en dan de rest allemaal weg te doen.
Ik heb momenteel ook maar twee (naja, bijna 3) schepen met echt geld gekocht. De Avenger Titan als starter, de C2 Hercules als cargo schip + om te gebruiken om zwaar materiaal te droppen tijdens JumpTown of andere org events en met IAE een Polaris voor de organization. Alle andere schepen die ik wil haal ik in-game. Als je alles met echt geld koopt is er 0,0 reden om nog te spelen behalve om te dollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:05:
[...]

Ik heb momenteel ook maar twee (naja, bijna 3) schepen met echt geld gekocht. De Avenger Titan als starter, de C2 Hercules als cargo schip + om te gebruiken om zwaar materiaal te droppen tijdens JumpTown of andere org events en met IAE een Polaris voor de organization. Alle andere schepen die ik wil haal ik in-game. Als je alles met echt geld koopt is er 0,0 reden om nog te spelen behalve om te dollen.
Ik heb het gros van die schepen ook gekocht echt ter ondersteuning van het project. Maar inmiddels heb ik zo'n grote collectie opgebouwd dat ik idd amper nog stimulans heb om te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:18:
[...]
Maar inmiddels heb ik zo'n grote collectie opgebouwd dat ik idd amper nog stimulans heb om te gaan spelen.
Dit dus. Dit wil ik dus een beetje voorkomen. Schepen als de Kraken of Idris zou ik heel graag voor de org willen, maar die bouwen we zelf wel of kopen we in-game. Ook super excited voor basebuilding... Al moeten we nu wel echt nadenken over een Pioneer voor een space station... Maar laten we eerst maar een planetary base maken.

Toen ik zag wat er allemaal mogelijk is met foundations sprong de Command & Conquer player in mij echt een gat in de lucht. Speelde (en nog steeds) vaak Command & Conquer games ZONDER enemies zodat ik gewoon een mooie base kon bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik heb ook enorm veel zin in base building, ik zie mijzelf al als een lone wolf ergens op een verlaten wereld/asteroid een base te beginnen en dan met iets van formaat FreeMAX het universum afstruinen naar spullen.

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe je een solo base kan/moet gaan beschermen, want het zou voor mij de zin van het spelen wel ontnemen als ik steeds inlog op een leeggeroofde en vernielde base

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
mvds schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:37:
Ik heb ook enorm veel zin in base building, ik zie mijzelf al als een lone wolf ergens op een verlaten wereld/asteroid een base te beginnen en dan met iets van formaat FreeMAX het universum afstruinen naar spullen.

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe je een solo base kan/moet gaan beschermen, want het zou voor mij de zin van het spelen weg ontnemen als ik steeds inlog op een leeggeroofde en vernielde base
Solo zou enkel de UEE space een veilige optie zijn lijkt mij, maar dan nog kunnen ze de beacons uitschakelen en je base looten als die niet te goed beveiligd is. Maar hoe beter de basis beveiligd is, des te interessanter om te looten natuurlijk.

Zo'n hokje in het bos is ook wat lastiger te vinden gok ik, lijkt me niet dat die in orbit al te spotten valt. Misschien 2-5km detection range met radar.

Pyro moet je wel back-up hebben in de vorm van een org gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Het hoeft niet 100% veilig zijn en het hoort er ook wel bij dat je zo nu en dan ten prooi valt aan piraten en dat mag ook wel. Maar als "de beveiliging" die je solo kan gaan bouwen bestaat uit alleen S1 turrets, dan weet je al dat het gewoon geen zin heeft om daar tijd en moeite in te steken.

Dan is het waarschijnlijk beter om gewoon heel afgelegen te gaan zitten, maar dan is het weer de vraag hoe goed scanners op schepen gaan worden.

Desnoods ga ik mijn FreeMAX gewoon als camper gebruiken :D Dan speel ik gewoon als nomade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:52:
Het hoeft niet 100% veilig zijn en het hoort er ook wel bij dat je zo nu en dan ten prooi valt aan piraten en dat mag ook wel. Maar als "de beveiliging" die je solo kan gaan bouwen bestaat uit alleen S1 turrets, dan weet je al dat het gewoon geen zin heeft om daar tijd en moeite in te steken.

Dan is het waarschijnlijk beter om gewoon heel afgelegen te gaan zitten, maar dan is het weer de vraag hoe goed scanners op schepen gaan worden.

Desnoods ga ik mijn FreeMAX gewoon als camper gebruiken :D Dan speel ik gewoon als nomade
Die hover base building "doodskist" kon volgens mij tot M-size produceren. Dus ik verwacht wel S3 turrets daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

Die hover base building "doodskist" kon volgens mij tot M-size produceren. Dus ik verwacht wel S3 turrets daarmee.
Welke bedoel je? De Pioneer? Die zie ik niet echt binnen mijn mogelijkheden liggen als solo speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Welke bedoel je? De Pioneer? Die zie ik niet echt binnen mijn mogelijkheden liggen als solo speler
Nee nee, er komt een soort van "doodskist" (lijkt het oprecht op) die je als solo player achterin schepen mee kan nemen. Dit ding kan al tot M-size gebouwen produceren. Een Pioneer kan alles tot XL-size produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Case_C schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:48:
Zo'n hokje in het bos is ook wat lastiger te vinden gok ik, lijkt me niet dat die in orbit al te spotten valt. Misschien 2-5km detection range met radar.
Wat ik me wel afvraag, en dit heb ik niet in de presentatie gehoord, is of je een (privé) quantum marker voor je persoonlijke habitat krijgt. Zodat jij, en alleen jij (en mensen in je party/org), direct via QT naar jouw huisje kunt reizen.

Huidige outposts zijn onkwetsbaar voor beschoten worden door ruimteschepen. Als jij in een outpost huisje zit kan je niks gebeuren ook al regent het missiles en kanonvuur op het huisje. Ik vraag me af of de zelf te bouwen huisjes ook op die manier onkwetsbaar zijn en niet kapotgeschoten kunnen worden.

Wat met Euro's gekochte schepen betreft, ik heb destijds in 2013 een Origin 315p en een Freelancer gekocht. Beiden dus met LTI en SQ42 inclusief. In 2014 heb ik toen nog een Aurora MR - Anniversary Starter gekocht, ook met SQ42 maar zonder LTI. Die Aurora MR heb ik via Aurora LN naar een Avenger Titan geupgrade, en als package uiteindelijk aan mijn zoon gegeven. Dus mijn huidige gekochte schepen zijn alleen de 315p en de Freelancer, waarbij ik de Freelancer begin volgende maand ga CCU'en naar de Starlancer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:25:
[...]

Nee nee, er komt een soort van "doodskist" (lijkt het oprecht op) die je als solo player achterin schepen mee kan nemen. Dit ding kan al tot M-size gebouwen produceren. Een Pioneer kan alles tot XL-size produceren.
Is die getoond? Ik heb niet al het beeldmateriaal teruggekeken dus die kan ik gemist hebben. Weet je welke dag? Dan zoek ik het even terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
mvds schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:38:
Is die getoond? Ik heb niet al het beeldmateriaal teruggekeken dus die kan ik gemist hebben. Weet je welke dag? Dan zoek ik het even terug
Zondag, tijdens de presentatie van base-building.

Vanaf ongeveer 23min30s.

[ Voor 19% gewijzigd door Haay op 22-10-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mbt basebuilding etc, je zal vast wel een optie hebben om je waardevolle spullen te stallen bij een spaceport of city (vergelijk het maar met een bank) en je eigen base alleen de basic/tijdelijke opslag dan valt er weinig te looten.

En hoe zwaarder beveiligt/groter je base hoe interessanter voor org om aangevallen te worden want dan heb je iets te verbergen.

[ Voor 22% gewijzigd door mr_evil08 op 22-10-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Haay schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:38:
[...]
Huidige outposts zijn onkwetsbaar voor beschoten worden door ruimteschepen. Als jij in een outpost huisje zit kan je niks gebeuren ook al regent het missiles en kanonvuur op het huisje. Ik vraag me af of de zelf te bouwen huisjes ook op die manier onkwetsbaar zijn en niet kapotgeschoten kunnen worden.
Huisjes zullen niet onkwetsbaar zijn en kunnen dus vernietigd worden. Je zult dus moeten kiezen of je in HI-SEC, LO-SEC of NO-SEC regio's gaat vestigen. In HI-SEC zul je veel belasting betalen en word je basis beschermd door de UEE als er dreigingen/aanvallen zijn. In LO-SEC zul je wat minder belasting betalen en kun je locale gangs huren (Rough & Ready of Dusters bijvoorbeeld) om je base te beschermen. En in NO-SEC ben je zelf compleet verantwoordelijk voor de verdediging. Wel kun je shield generators bouwen die je base beschermen tegen aanvallen van buitenaf. De enige manier om die uit te schakelen is (zover bekend) een grond offensief a la Invasion of Naboo (Star Wars Episode I) om door de schilden te rijden/wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Haay schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:38:
[...]

Wat ik me wel afvraag, en dit heb ik niet in de presentatie gehoord, is of je een (privé) quantum marker voor je persoonlijke habitat krijgt. Zodat jij, en alleen jij (en mensen in je party/org), direct via QT naar jouw huisje kunt reizen.
Met een van de laatste updates kon je al markers achterlaten waar je op kan qt'en maar weet niet of dat nu al fatsoenlijk werkt. Niet echt geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Torched schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:41:
Met een van de laatste updates kon je al markers achterlaten waar je op kan qt'en maar weet niet of dat nu al fatsoenlijk werkt. Niet echt geprobeerd
Serieus? Ik heb hier nog niks van gezien of gemerkt, zowel in de game zelf, als via YouTube video's waarin het dan getoond wordt hoe dat werkt. En werkt zo'n quantum marker achterlaten alleen wanneer je op de plek zelf bent, of kun je op de Star Map enigszins inzoomen op een (kale) locatie, daar een marker droppen (zoals je op Google Maps een pin dropt) en daar vervolgens naar QT ? Dat laatste zou wel heel gemakkelijk zijn, voor bv. die missies bij een derelict ship (wrak) waar je nu soms nog zo'n 100-150 km moet vliegen vanaf de meest nabije quantum marker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Volgens mij waren dat mensen die een cargo missie aannamen en dan de cargo ergens dropten, omdat er dan een pointer blijft staan op de map naar waar de cargo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
_eLMo_ schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:40:
Volgens mij waren dat mensen die een cargo missie aannamen en dan de cargo ergens dropten, omdat er dan een pointer blijft staan op de map naar waar de cargo is.
Ja het zou met 3.23 meekomen maar is dus blijkbaar niet het geval. Dus werk je er zo omheen.

Er is ondersteuning voor maar je kan nog geen markers zetten op de map. Alleen interior maps nog maar. Ala space stations, schepen enz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robinblitz
Voor diegene die helemaal into the NPC's en AI blades zijn, dit is eerder vandaag op Spectrum gepost door Rich Tyrer (Senior Game Director - Squadron 42 / Star Citizen):
Hey,

So, firstly sorry for the slow response. I have unsurprisingly been very busy post citcon with 4.0 and Q1 initiatives.

Secondly, I wanted to reassure everyone that AI blades are part of the 1.0 plan - they will not be as effective as other players and they will take additional power to run. We will also be offering a way of upgrading them through tiers but again they will never be as good as a good player.

Also as they also provide most of the functionality, NPC crew will most likely be a post 1.0 plan.

As I said in the presentation, Star Citizen is a universe that caters to all players - and that most definitely includes solo players. As with all games some things will more suitable to solo than group play and vice versa.

With that said, I better get back to work as I have two games to ship for you all.

Cheers,
Rich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Post 1.0 🤡 Dat gaat dus nog wel even duren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/840835639342661662/1298659670440804423/STARCITIZEN1.png?ex=671a5e91&is=67190d11&hm=d774c5aec62d5da10c1c7c9269143cd86267ec5e321744dcf8547809aff63e3f&=&format=webp&quality=lossless&width=1080&height=764

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:53:
Voor diegene die helemaal into the NPC's en AI blades zijn, dit is eerder vandaag op Spectrum gepost door Rich Tyrer (Senior Game Director - Squadron 42 / Star Citizen):

[...]
Ik vraag me af wat ze met 'good players' bedoelen, want dat is natuurlijk erg breed. :D

Bedoel, als maar 10% van de playerbase onder 'good players' vallen, dan heeft de AI Blades nog altijd potentie om beter te zijn tegen de overige 90% van de playerbase.

Ik vraag me dan ook af wat ze verstaan onder 'good players'.

[ Voor 24% gewijzigd door Toonen1988 op 23-10-2024 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:53:
[...]

Ik vraag me af wat ze met 'good players' bedoelen, want dat is natuurlijk erg breed. :D

Bedoel, als maar 10% van de playerbase onder 'good players' vallen, dan heeft de AI Blades nog altijd potentie om beter te zijn tegen de overige 90% van de playerbase.

Ik vraag me dan ook af wat ze verstaan onder 'good players'.
En heel eerlijk, als ze de AI Blades en NPC crew moedwillig nerfen om spelers te "dwingen" om andere spelers in te zetten, dan vind ik dat best wel lame.

Een AI controlled turret heeft echt wel betere reflexen dan een mens, dus als ze nu zo hard beweren dat een "good player" altijd beter gaat zijn, dan wil dat alleen maar zeggen dat zij daar dus voor zorgen door de AI bewust slechter te maken.

De AI in bijv distribution centers is (op high fps servers) echt HEEL goed, en die moeten ook tactieken zoals flanken enzo meenemen in hun beweging. Een turret AI hoeft alleen een doel te kiezen en te mikken (en schieten natuurlijk) dat is VEEL eenvoudiger dan wat een lopende AI doet in bunkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Het grote probleem dat ik heb met NPC crews is dat het multicrew met spelers gaat killen omdat NPC crew beter zal zijn in PvP, helemaal in org fights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Robinblitz schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:21:
Het grote probleem dat ik heb met NPC crews is dat het multicrew met spelers gaat killen omdat NPC crew beter zal zijn in PvP, helemaal in org fights.
Daar ben ik nog niet zo bang voor, zeker omdat het nog jaren weg is :p . En daarnaast, zijn AI/NPC's altijd prima regelbaar. Als die te goed presteren kunnen ze gewoon slechter ingesteld worden.

Denk ook niet dat we mogen verwachten dat schepen in alle geval qua crew voor 100% uit spelers gaat bestaan. Dat zal dan altijd wel een mix zijn van NPC en spelers. Dat was destijds ook de pitch dat je als speler de positie van een NPC kon overnemen, hoe dat precies nog vorm moet krijgen zal dan ook pas duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Case_C schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:06:
[...]

Daar ben ik nog niet zo bang voor, zeker omdat het nog jaren weg is :p . En daarnaast, zijn AI/NPC's altijd prima regelbaar. Als die te goed presteren kunnen ze gewoon slechter ingesteld worden.

Denk ook niet dat we mogen verwachten dat schepen in alle geval qua crew voor 100% uit spelers gaat bestaan. Dat zal dan altijd wel een mix zijn van NPC en spelers. Dat was destijds ook de pitch dat je als speler de positie van een NPC kon overnemen, hoe dat precies nog vorm moet krijgen zal dan ook pas duidelijk worden.
Dit probleem schetste ik gisteren binnen mijn org ook al, sure het is jaren weg maar dan nog zijn er wel redenen om tegen te zijn.

Stel er is een org battle. Allebei de orgs hebben 20 spelers.

Org 1 kiest ervoor om 1 Javelin te pakken met 20 spelers, omdat spelers effectiever zouden moeten zijn dan NPC's.
Org 2 kiest ervoor om 5 Javelins te pakken met 4 spelers elk en de rest NPC's.

Welke org denk je dat er gaat winnen? Ik kan je het antwoord wel geven. Ook al zijn de NPC's 'slechter' dan echte mensen (schieten langzamer, minder accuraat) zal Org 2 alsnog winnen. Puur omdat ze meer vuurkracht kunnen leveren. Één Javelin moet 5 Javelins targeten, 5 Javelins moeten één Javelin targeten. Je zal dan gewoon de meta krijgen dat mensen lekker solo (of met weinig man) Javelins gaan vliegen (of andere schepen) omdat het effectief gewoon veel beter is. Hetzelfde kun je toepassen met een Redeemer. Waarom 5 players in één Redeemer als je ook 5 Redeemers met NPC kunt vliegen. DAT is mijn probleem met dit alles. Het haalt letterlijk alle redenen weg om multicrew te spelen omdat je in totaal meer tegelijk kan vliegen als je schepen solo vliegt, ook al ben je 'minder effectief' met NPCs dan echte spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
20 players vs 20 players + NPC, logisch dat de laatste wint, ongeacht ship combi.

[ Voor 14% gewijzigd door _eLMo_ op 24-10-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
_eLMo_ schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:19:
20 players vs 20 players + NPC, logisch dat de laatste wint, ongeacht ship combi.
Dus haal je alle redenen om multicrew te spelen effectief weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Robinblitz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:21:
[...]
Dus haal je alle redenen om multicrew te spelen effectief weg.
Nee? Want 10 spelers + 10 NPC vs 20 spelers zouden de speler winnen. (mits het redelijke spelers zijn)

Hoe dat precies gaat werken gaat dan nog gewoon een hele kluif worden qua balancing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Case_C schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:32:
[...]

Nee? Want 10 spelers + 10 NPC vs 20 spelers zouden de speler winnen. (mits het redelijke spelers zijn)

Hoe dat precies gaat werken gaat dan nog gewoon een hele kluif worden qua balancing.
Dat betwijfel ik, we vergelijken nu gelijke schepen. Maar vier man met een Javalin met NPC's, een Reedeemer met NPC's, een Carrack met NPC's en nog een schip zijn nog altijd krachtiger dan een Javalin met player crew. Je moet het immers opnemen tegen 4 andere schepen.

Kun je nog zo een goede piloot zijn, dat gaat hem niet worden. Je vecht dan tegen een overwhelming force. En die vier andere piloten kunnen, bagger, goed of experts zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:02
Robinblitz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:13:
[...]

Dit probleem schetste ik gisteren binnen mijn org ook al, sure het is jaren weg maar dan nog zijn er wel redenen om tegen te zijn.

Org 1 kiest ervoor om 1 Javelin te pakken met 20 spelers, omdat spelers effectiever zouden moeten zijn dan NPC's.

Welke org denk je dat er gaat winnen? Ik kan je het antwoord wel geven. Ook al zijn de NPC's 'slechter' dan echte mensen (schieten langzamer, minder accuraat) zal Org 2 alsnog winnen. Puur omdat ze meer vuurkracht kunnen leveren. Één Javelin moet 5 Javelins targeten, 5 Javelins moeten één Javelin targeten. Je zal dan gewoon de meta krijgen dat mensen lekker solo (of met weinig man) Javelins gaan vliegen (of andere schepen) omdat het effectief gewoon veel beter is. Hetzelfde kun je toepassen met een Redeemer. Waarom 5 players in één Redeemer als je ook 5 Redeemers met NPC kunt vliegen. DAT is mijn probleem met dit alles. Het haalt letterlijk alle redenen weg om multicrew te spelen omdat je in totaal meer tegelijk kan vliegen als je schepen solo vliegt, ook al ben je 'minder effectief' met NPCs dan echte spelers.
Overigens lijkt het me dat je in deze vergelijking ook rekening moet houden met de context.

Al die NPC's kosten je dan ook iets om te zorgen dat je dit gevecht kunt winnen. Ja, je brengt meer naar het gevecht maar je draagt ook meer kosten. Dus als de solo javelin met players het toch voor elkaar krijgt om 1 andere Javelin neer te krijgen dan is het al (minimaal) gelijkspel.

Het zal altijd zo blijven dat wanneer de tegenstanders +1 blijft doen dat het lastiger gaat worden, zo is het ook in EvE bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Kaasdipje schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:06:
[...]

Overigens lijkt het me dat je in deze vergelijking ook rekening moet houden met de context.

Al die NPC's kosten je dan ook iets om te zorgen dat je dit gevecht kunt winnen. Ja, je brengt meer naar het gevecht maar je draagt ook meer kosten. Dus als de solo javelin met players het toch voor elkaar krijgt om 1 andere Javelin neer te krijgen dan is het al (minimaal) gelijkspel.

Het zal altijd zo blijven dat wanneer de tegenstanders +1 blijft doen dat het lastiger gaat worden, zo is het ook in EvE bijvoorbeeld.
In Eve is het niet zo dat een +1 altijd garant staat aan een overwinning. Daar komt equipment en skills ook nog bij kijken.

Waar het om gaat is dat wanneer je een Org hebt met 5 spelers die met NPC'S spelen je een andere org kunt verslaan die meer spelers heeft die zonder NPC's spelen.

Want die vijf spelers hebben elk een eigen schip. De org die geen NPCs gebruikt kan dan maar twee schepen effectief gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:02
SacreBleu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:40:
[...]

In Eve is het niet zo dat een +1 altijd garant staat aan een overwinning. Daar komt equipment en skills ook nog bij kijken.
Zolang de tegenstander +1 kan blijven doen (grote organizations) is wat ik bedoel. Ik denk dat Star Citizen meer skill-expressie kan bieden dan EvE.

Mijn punt is ook meer dat als je AI/NPC's gebruikt dat de investering ook gewoon een stuk groter is.

Maar zoals al aangegeven, het is afwachten om te zien hoe ze dit gaan vormgeven, het zal allemaal nog wel een tijd duren voordat dit überhaupt een kwestie gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:13:
[...]

Maar dat kan je toch ook doortrekken naar de grootte van orgs? Je kan ook best in de situatie komen dat een org die zelf maar 10 (of minder) spelers heeft in een battle komt met een org die 100+ spelers heeft. Of een trade/mining/exploration org die in een battle komt met een pirate org. Enz

Er is geen mechanisme die org battles planned en eerlijk moet houden. Verwacht je van CIG dat ze die wel gaan introduceren?

Ik denk dat het gewoon niet eerlijk te houden is, en dat heeft niks te maken met het wel of niet hebben van AI/NPC's als crew
Pagina: 1 ... 104 ... 117 Laatste