Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22
En als ik heel eerlijk moet zijn, ik denk dat de reactie van CIG gaat zijn dat de community dat zelf maar moet oplossen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:55
Mijn mening ook, als je 10 schepen ziet vliegen en je hebt er zelf 5 dan ga je toch ook gelijk lopen.
Of je gaat willens en wetens het gevecht aan omdat je die uitdaging zoekt.
Het is een mmo, geen 16v16 multiplayer game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je zou in plaats van statische balancing nog een dynamische balancing kunnen doen waarbij de NPC’s worden geschaald naar hoeveel players er bij de tegenstanders zitten?

Maar dat gaat niet makkelijk zijn, je moet dan goed bepalen wie tegen wie vecht.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Vind ik ook hoor :)

En op dat vlak denk ik ook dat CIG het nooit goed kan doen.

Want hoe zit het dan met de NPC politie? Als iedereen gaat verwachten dat AI blades en NPC crew flink generfed gaat worden, omdat het anders niet eerlijk zou zijn. Hoe gaat het dan zijn wanneer een speler met een crime stat van 5 in zijn eentje een rondje wil vliegen rond een beschermd ruimtestation of planeet?

Moeten de turrets dan ook expres mis schieten omdat die ook AI controlled zijn? Moet de Hurston police zich dan ook gedragen alsof ze halfblind zijn en het verschil niet weten tussen links en recht, omdat het anders niet eerlijk zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:55
Ik zou verwachten dat station en politie ai adequaat is. Goed genoeg zodat de meeste spelers binnen de regels blijven en je hier en daar wat kan spelen. Maybe ook wat afhankelijk van security level?

Voor npc zou het zo moeten zijn dan een speler op die plek altijd sneller en efficiënter is als op de juiste knopjes gedrukt wordt anyway.

En als iedereen npc kan huren is het gelijk genoeg.
Dan is het je eigen keuze nml.

Zelfde als welke schepen je brengt. Want 10 transportschepen vs 5 capital ship killers is ook een uitgesproken game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:39:

Want hoe zit het dan met de NPC politie? Als iedereen gaat verwachten dat AI blades en NPC crew flink generfed gaat worden, omdat het anders niet eerlijk zou zijn. Hoe gaat het dan zijn wanneer een speler met een crime stat van 5 in zijn eentje een rondje wil vliegen rond een beschermd ruimtestation of planeet?

Moeten de turrets dan ook expres mis schieten omdat die ook AI controlled zijn? Moet de Hurston police zich dan ook gedragen alsof ze halfblind zijn en het verschil niet weten tussen links en recht, omdat het anders niet eerlijk zou zijn?
Dit is een flinke strawman argument. Dit staat COMPLEET los van NPC crew voor player-owned ships.

Waar het mij om gaat is dat multicrew actief negatief beïnvloed gaat worden met NPC crew omdat je geen enkele reden hebt met players samen in één schip te vliegen. De kosten voor NPC crew voor orgs zal wss hen ook een worst wezen gezien je org inventories gaat krijgen. Je houd nog steeds hetzelfde probleem waar ik tot nu toe nog geen enkel goed antwoord op gezien heb. Waarom zou ik met een org samen op één schip vliegen, als iedereen ook een eigen schip kan pakken en volledig volstampen met NPC crew.

Waarom zou ik met mijn org op mijn Polaris willen spelen, als we ook gewoon drie Polarises met NPCs en twee Perseus met NPC crew kunnen gebruiken. Ieder lekker captain op zijn eigen cap ship. Want ja, waarom zouden we op één schip gaan, NPC crew kan de rest toch onderhouden en doen (for a fee). :+

Met AI blades heb ik geen problemen, dat heb ik ook nooit benoemd. Voor AI blades zul je zware powerplants nodig hebben en keuzes maken omdat je niet op alles blades zult kunnen gebruiken. Denk aan componenten uitwisselen, repareren, engineering aanpassingen mid-combat etc. Dat zijn fysieke taken.

Wat ik voornamelijk lees zijn toch echt mensen die Admiral Bishop willen zijn en alle schepen willen solo'en, en dat alle schepen ge-solo'd moeten kunnen worden. Daar ben ik het dus niet mee eens, dat haalt het hele idee van een MMO onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:50:
[...]

Dit is een flinke strawman argument. Dit staat COMPLEET los van NPC crew voor player-owned ships.

Waar het mij om gaat is dat multicrew actief negatief beïnvloed gaat worden met NPC crew omdat je geen enkele reden hebt met players samen in één schip te vliegen. De kosten voor NPC crew voor orgs zal wss hen ook een worst wezen gezien je org inventories gaat krijgen. Je houd nog steeds hetzelfde probleem waar ik tot nu toe nog geen enkel goed antwoord op gezien heb. Waarom zou ik met een org samen op één schip vliegen, als iedereen ook een eigen schip kan pakken en volledig volstampen met NPC crew.

Waarom zou ik met mijn org op mijn Polaris willen spelen, als we ook gewoon drie Polarises met NPCs en twee Perseus met NPC crew kunnen gebruiken. Ieder lekker captain op zijn eigen cap ship. Want ja, waarom zouden we op één schip gaan, NPC crew kan de rest toch onderhouden en doen (for a fee). :+

Met AI blades heb ik geen problemen, dat heb ik ook nooit benoemd. Voor AI blades zul je zware powerplants nodig hebben en keuzes maken omdat je niet op alles blades zult kunnen gebruiken. Denk aan componenten uitwisselen, repareren, engineering aanpassingen mid-combat etc. Dat zijn fysieke taken.

Wat ik voornamelijk lees zijn toch echt mensen die Admiral Bishop willen zijn en alle schepen willen solo'en, en dat alle schepen ge-solo'd moeten kunnen worden. Daar ben ik het dus niet mee eens, dat haalt het hele idee van een MMO onderuit.
Hoezo een strawman argument?

Je ziet hier niemand zeggen dat ze capitals willen solo-en hoor :) Dus leuk dat je dat steeds aanhaalt, maar dat heb ik hier nog nooit iemand zien schrijven :)

En het was CIG die zei dat ze AI blades gingen introduceren, en ook NPC's crews mogelijk zouden gaan maken. Niet een Tweaker hier die dat eist of verwacht.

Ik zou het alleen oneerlijk vinden dat CIG ervoor zou kiezen om AI blades en NPC crews moedwillig dom maken, alleen maar om samenspelen te promoten.

Als jij als speler een NPC crew wilt inhuren en de tijd erin wilt steken om die op te leiden tot een tripple A gunner (en de daarbij horende kosten kan betalen), wat is daar dan mis mee?

Het zal dan ook een spel van vraag en aanbod worden, want elke grote org met geld zal dan ook azen op de beste NPC crews. Om een capital 24/7 bemand te houden, daar heb je een aardige groep org members voor nodig, die dan ook nog eens niks anders moeten willen doen, dan de rol van crewmember. Dus ik weet vrij zeker dat ook orgs gebruik gaan maken van NPC crewmembers.

[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 24-10-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:04:
[...]

Hoezo een strawman argument?

Je ziet hier niemand zeggen dat ze capitals willen solo-en hoor :) Dus leuk dat je dat steeds aanhaalt, maar dat heb ik hier nog nooit iemand zien schrijven :)

En het was CIG die zei dat ze AI blades gingen introduceren, en ook NPC's crews mogelijk zouden gaan maken. Niet een Tweaker hier die dat eist of verwacht.

Ik zou het alleen oneerlijk vinden dat CIG ervoor zou kiezen om AI blades en NPC crews moedwillig dom maken, alleen maar om samenspelen te promoten.
Omdat security compleet los staat van NPC crews...? Of gaan we Hurston Dynamics Security personeel inhuren als crew? Freelance NPCs zijn totaal anders dan Security personnel. Military grade turrets om een UEE-governed station staan compleet los van civiele AI blades voor schepen.

Ik snap dat CIG diegene is die dat wilt introduceren, ik ben alleen bang dat het een singleplayer game word met een beetje multiplayer aspecten. Dus ja, ik ben er wel voorstander van als CIG de NPC crews 'dommer' maakt om samenspelen te promoten. Je gaat toch een MMO spelen om met anderen samen te spelen, groepen te vormen en samen dingen te doen...? Ik althans wel. Ik speel Runescape, MapleStory om samen met anderen op te trekken, te socializeren en samen raids/events te doen.

Dat is ook waarom ik Star Citizen begonnen ben om te spelen en een organization heb opgericht. Het samen herinneringen maken, samen schepen bemannen, samen events als XenoThreat of Overdrive Iniative spelen, samen bases bouwen, samen met andere orgs operations uitvoeren, contracten van andere orgs uitvoeren, andere orgs contracten geven om dingen te doen die wij niet kunnen etc. Als ik alleen het solo aspect had gewild had ik alleen Squadron 42 aangeschaft, dan was ik nooit MapleStory gaan spelen, nooit RuneScape, nooit PlanetSide 2 etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Er zijn genoeg spellen te noemen die opgezet zijn als mmo, maar die prima solo te spelen zijn waarbij je tijdens het spelen prima andere spelers tegen kan komen, maar je niet gedwongen word om er interactie mee te hebben.

Jij doet steeds alsof het alleen maar zwart/wit kan zijn. Of je wilt in groepen spelen, of je wilt niemand tegenkomen. De wereld is niet zwart/wit, er zijn ook grijstinten.

Ik wil SC spelen, en ik zal vooral solo spelen. Ik heb geen vrienden die SC spelen en ik heb er ook geen behoefte aan om steeds te moeten plannen om met vreemden (want daar schaar ik org leden ook onder) te kunnen spelen.

Ik heb vooral solo schepen, maar omdat die imho te beperkt zijn voor wat ik wil gaan doen, heb ik ook multi crew schepen. Maar dat zijn schepen die 1-4 crew zijn en ja, ik zou voor die schepen graag gebruik maken van NPC crew.

Dan het volgende punt, skills... Als ik zie hoe goed de NPC's (kunnen) zijn in bijv distributions centers, dan zou ik het lame vinden dat wanneer ik een NPC inhuur om mijn turret te bemannen, die dan ineens 100 punten in IQ zakt zodra hij mijn schip binnenstapt. Alleen maar omdat ik hem dan als NPC crew in wil zetten.

Ik ga ervan uit dat NPC's bepaalde skills gaan hebben, en dat je de NPC kan uitkiezen op basis van de skills. En dat hoe beter de NPC ergens in is, hoe duurder ie zal zijn om in te huren. Dat maakt het erg kostbaar om een NPC crew te gebruiken voor een capital size schip. Waarschijnlijk zelfs onbetaalbaar duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 10:25
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:04:
[...]

Je hebt capitals niet benoemd, maar desondanks medlt je later wel dat je een multi-crew schip wil besturen met NPC's en die mogen niet generfed zijn. Dat komt mijns inziens op hetzelfde neer. Maargoed.

Er zijn genoeg MMO's die prima te solo'en zijn, er wordt ook niets gerept over het feit dat SC niet solo gespeeld of mag worden. Maar ook die MMO's hebben content waar je als solo-speler niet aan kan toekomen zonder dat je vrienden of org mates hebben. Echter, in WoW, SWTOR kun je er dan niet voor kiezen om dan een klein leger in te zetten.

Er zal altijd een org zijn die groter is dan de jouwe waar je het tegen af moet leggen.
Máár, in jouw visie zijn de NPC's dus altijd experts. En dan is er vrij weinig motivatie om samen te spelen, want de NPC's zijn kundiger dan spelers.

Een org die 50 spelers meer heeft, ja, daar zou ik geen ruzie mee zoeken. Maar een andere corp die evenveel members heeft, die allemaal niet houden van het sociale stuk van een MMO kunnen dan wel gemakkelijk een leger vergaren aan NPC's. Dat verziekt het MMO van SC, mijns inziens.

AI blades is prima, maar ik krijg wel het gevoel dat mensen gewoon ALLES in hun eentje willen kunnen doen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Wat is het toch met deze alles of niks mentaliteit hier?

Ik heb het over 1-4 crew schepen wat volgens mij totaal niet in de capital class zit en zelfs niet eens erbij in de buurt komt, en ik heb het over NPC die skills hebben en ergens goed in kunnen zijn of getrained kunnen worden en meteen word er gedaan alsof ik meteen een capital wil vliegen met een volledige NPC crew die allemaal van het niveau Topgun Ace/MacGuyver moeten zijn.

Dat zeg ik nergens en dat bedoel ik ook nergens.

Maar als CIG die mogelijkheid gaat bieden om NPC's in te zetten (die inderdaad niet in andere mmo's als optie zitten) dan is het mijn mening dat ik het flauw vind om die dan het iq van een wortel te geven, alleen maar om multiplay af te dwingen.

Dat jullie dat dan meteen interpreteren alsof ik ermee zeg dat ik verwacht dat ik altijd dan iemand moet krijgen van het niveau Einstein/Maverick/MacGuyver dat is jullie invulling. Maar dat is niet wat ik zeg en ook niet wat ik bedoel.

Zoals ik al zei, de wereld is niet zwart/wit... Als ik niet kies voor het ene uiterste van het spectrum, wil dat niet automatisch zeggen dat ik dan maar meteen het andere uiterste verwacht of eis.

Als ik mijn schip moet inladen en ik heb er zelf geen zin in, dan zou ik ook niet willen dat ik, wanneer ik het door NPC's laat doen ik iemand in een rolstoel krijg zonder armen, alleen maar omdat CIG wil dat ik dit door andere spelers laat doen. Terwijl ze zelf de mogelijkheid inbouwen, om het door NPC's te laten doen.

Dus als CIG de mogelijkheid biedt om een NPC in te zetten voor bepaalde taken, waaronder het bemannen van mijn turret, dan verwacht ik dat die wel enige skills heeft ja. Maar nee, ik verwacht niet meteen dat die alles meteen one-shot. Maar ook niet dat ie 99 van de 100 schoten mist, alleen maar omdat CIG liever heeft dat ik een andere speler op die positie neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:12
Robinblitz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:13:
[...]

Dit probleem schetste ik gisteren binnen mijn org ook al, sure het is jaren weg maar dan nog zijn er wel redenen om tegen te zijn.

Stel er is een org battle. Allebei de orgs hebben 20 spelers.

Org 1 kiest ervoor om 1 Javelin te pakken met 20 spelers, omdat spelers effectiever zouden moeten zijn dan NPC's.
Org 2 kiest ervoor om 5 Javelins te pakken met 4 spelers elk en de rest NPC's.

Welke org denk je dat er gaat winnen? Ik kan je het antwoord wel geven. Ook al zijn de NPC's 'slechter' dan echte mensen (schieten langzamer, minder accuraat) zal Org 2 alsnog winnen. Puur omdat ze meer vuurkracht kunnen leveren. Één Javelin moet 5 Javelins targeten, 5 Javelins moeten één Javelin targeten. Je zal dan gewoon de meta krijgen dat mensen lekker solo (of met weinig man) Javelins gaan vliegen (of andere schepen) omdat het effectief gewoon veel beter is. Hetzelfde kun je toepassen met een Redeemer. Waarom 5 players in één Redeemer als je ook 5 Redeemers met NPC kunt vliegen. DAT is mijn probleem met dit alles. Het haalt letterlijk alle redenen weg om multicrew te spelen omdat je in totaal meer tegelijk kan vliegen als je schepen solo vliegt, ook al ben je 'minder effectief' met NPCs dan echte spelers.
Dat is toch logisch, 4 schepen vs 1 doel, ook al zou je die 4 schepen niet volledig bemannen met NPC,s dan nog winnen ze.

1 target killen is altijd makkelijker dan meerdere, gezien meerdere op de blind spots gaan zitten die elk schip wel heeft.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 12:31
Het is nog allemaal koffiedik kijken op het moment. Er zijn nog heel veel aspecten waar keuzes in gemaakt moeten worden. Hopelijk (en ik ga er ook vanuit) denkt CIG er goed over na.
Wat ik denk is dat...

- Er ruimte is voor solo en multicrew play
- NPC's komen in verschillende tiers. Van goedkope rookies tot schier onbetaalbare aces
- idem voor AI blades maar ik denk/hoop dat er een maximum komt per schip (bijvoorbeeld verhouding 1 op de 3 crew stations)
- Vanuit Death of a Spaceman kunnen NPC's die je van een additionele packages krijgt ervaring opdoen en je erfgenaam worden
- NPC's/AI blades zijn maar in een bepaalde verhouding effectief (ook bij hoge tier). 1 speler en 9 NPC/AI blades zorgen bijvoorbeeld voor verminderde performance
- Een schip heeft altijd minimaal 1 player nodig. Admiral Bishop worden van je eigen vloot met alleen NPC's/AI blades gaat niet gebeuren
- ORG play heeft altijd meer mogelijkheden dan non-org (solo) play. Wat mij betreft is spacestation en/of L/XL bases alleen voor ORG's haalbaar.

En zo kan ik wel even doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:30:

Dat jullie dat dan meteen interpreteren alsof ik ermee zeg dat ik verwacht dat ik altijd dan iemand moet krijgen van het niveau Einstein/Maverick/MacGuyver dat is jullie invulling. Maar dat is niet wat ik zeg en ook niet wat ik bedoel.

Zoals ik al zei, de wereld is niet zwart/wit... Als ik niet kies voor het ene uiterste van het spectrum, wil dat niet automatisch zeggen dat ik dan maar meteen het andere uiterste verwacht of eis.

Als ik mijn schip moet inladen en ik heb er zelf geen zin in, dan zou ik ook niet willen dat ik, wanneer ik het door NPC's laat doen ik iemand in een rolstoel krijg zonder armen, alleen maar omdat CIG wil dat ik dit door andere spelers laat doen. Terwijl ze zelf de mogelijkheid inbouwen, om het door NPC's te laten doen.

Dus als CIG de mogelijkheid biedt om een NPC in te zetten voor bepaalde taken, waaronder het bemannen van mijn turret, dan verwacht ik dat die wel enige skills heeft ja. Maar nee, ik verwacht niet meteen dat die alles meteen one-shot. Maar ook niet dat ie 99 van de 100 schoten mist, alleen maar omdat CIG liever heeft dat ik een andere speler op die positie neerzet.
Die interpretatie komt vooral uit het feit dat je de AI pakt die bij Distributie centra staan en aangeeft dat je het maar flauw zou vinden om dat te nerfen.

CIG heeft inderdaad zelf geroepen dat ze NPC crew willen toevoegen, maar jij stelt wel degelijk de eis dat jij wil dat die AI wordt generfd. Daarbij pak je dan zelf ook twee uiterste, niet one-shotten maar ook niet alles missen.

Daarmee wek je de indruk dat een NPC zich moet meten aan een volwaardig persoon.
Je wil wel andere spelers zien, maar niet dat het door je strot wordt gedrukt, terwijl SC altijd is geadverteerd als een MMO. Daarim moet, mijns inziens, juist motivatie zijn om met andere mensen samen te spelen.

Daarbij de Reclaimer is ook een 1 - 6 crew schip, en is wel degelijk een captial.
In een Bangal wordt dat moeilijk, maar ik verwacht dat je met vijf of zes NPC's in een Polaris of Perseus ook al ver komt.

Het feit dat jij het hebt of een medium ship, zoals bijvoorbeeld, de Corsair. Maakt het punt wat wordt gemaakt niet invalide. Dit is ook geen discussie wie wel of geen gelijk heeft, maar een indruk dat het MMO-gedeeldte naar achter wordt geschoven en de mensen die het spel volledig solo willen spelen tegemoet te komen.

Dat terwijl ik persoonlijk vindt, dat als je in multi-crew wil vliegen of danwel capital. Je zou moeten accepteren dat daar andere spelers bij komen kijken. Dat is voor de een moeilijker dan de ander, je noemt daarbij geen vrienden te hebben die het spel spelen.

Die heb ik ook niet, maar ik zie geen groot verschil tussen iets moeten plannen met vrienden of iets moeten plannen met 'vreemden' of onbekende'.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:47:
[...]

Dat is toch logisch, 4 schepen vs 1 doel, ook al zou je die 4 schepen niet volledig bemannen met NPC,s dan nog winnen ze.

1 target killen is altijd makkelijker dan meerdere, gezien meerdere op de blind spots gaan zitten die elk schip wel heeft.
Ik denk juist niet dat ze zouden winnen. Als je één schip hebt met volle bemanning en dus bewapening, kun je gewoon aan beide kanten een broadside vuren richting twee van de vier schepen. Als de andere twee schepen maar half of kwart bemand (of in het geval van mijn voorbeeld, 4 man/Javelin) zullen ze niet genoeg vuurkracht hebben om door de schilden te komen. Mogelijk wel door armor als ballistics gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GFT_Bak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 08:48
Ik zit in 2 orgs, maar ik speel 75% van de tijd solo.
Als er niemand online is, zou ik nog steeds graag met m'n Kraken op pad willen kunnen, aangevuld met NPCs.
Volgens mij geldt dat voor veel spelers, dus er is duidelijk een economische incentive voor CIG om dat te gaan supporten.

Maar NPCs gaan nooit spelers vervangen qua effectiviteit, dus in een PvP context moet je er geen wonderen van verwachten. Maar het ontsluit op die manier wel gameplay voor een grote groep spelers.

Het lijkt me dat de balans in de kosten moet gaan zitten. Een (NPC) crew inhuren zou duur moeten zijn.
Zo duur dat het een afweging wordt of je niet beter je single seater kan pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
GFT_Bak schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:04:
Ik zit in 2 orgs, maar ik speel 75% van de tijd solo.
Als er niemand online is, zou ik nog steeds graag met m'n Kraken op pad willen kunnen, aangevuld met NPCs.
Volgens mij geldt dat voor veel spelers, dus er is duidelijk een economische incentive voor CIG om dat te gaan supporten.
Ik heb dat dus juist absoluut niet. Als ik geen crew kan vinden voor mijn Polaris, dan maar geen Polaris en pak ik een ander schip. Ik heb nu ook een C2 die ik prima solo kan runnen voor cargo hauling missie's, maar ik gebruik hem niet omdat ik soms geen org leden kan krijgen om te helpen inladen. Dan niet, dan pak ik een kleiner contract en doe ik het met de Freelancer MAX of Avenger Titan (voor super klein contract).

Ik hoef echt niet PERSE met mijn Polaris op pad, dan maar wat anders pakken. Genoeg opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFT_Bak
Robinblitz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:14:
[...]

Ik hoef echt niet PERSE met mijn Polaris op pad, dan maar wat anders pakken. Genoeg opties.
Snap ik. En dat is dan ook prima, toch? Als ze NPC crews mogelijk maken, dan kan je er nog steeds voor kiezen er geen gebruik van te maken.

Anderen worden er blij van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
SacreBleu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:51:
[...]
Die interpretatie komt vooral uit het feit dat je de AI pakt die bij Distributie centra staan en aangeeft dat je het maar flauw zou vinden om dat te nerfen.
Nee, ik pak de NPC's van distribution centers (en specifiek die op high fps servers) om aan te geven hoe goed NPC's kunnen zijn. Nergens zeg ik dat alle in te huren NPC's zo goed moeten zijn. Maar ik vind het wel opvallend dat CIG stelt dat NPC's nooit zo goed kunnen zijn als goede spelers, want dat KUNNEN ze dus wel zijn. Als NPC's per definitie dus altijd slecht zijn, dan betekend dat dat CIG er bewust voor kiest om ze zo slecht te maken.

Dat niet elke in te huren NPC een rambo is, dat is logisch, maar alle NPC's slecht maken, alleen maar om het onaantrekkelijk te maken om NPC's te gebruiken, dat vind ik lame.

Dat je een noob NPC kan inhuren en die kan trainen, dat zou ik een mooie oplossing vinden. Maar als CIG die NPC bewust dom/slecht zou houden, onafhankelijk van hoeveel tijd je erin steekt om hem op te leiden, dat zou ik een slechte keuze vinden.
CIG heeft inderdaad zelf geroepen dat ze NPC crew willen toevoegen, maar jij stelt wel degelijk de eis dat jij wil dat die AI wordt generfd. Daarbij pak je dan zelf ook twee uiterste, niet one-shotten maar ook niet alles missen.

Daarmee wek je de indruk dat een NPC zich moet meten aan een volwaardig persoon.
Als je tegen een hoog salaris in kan huren of er heel veel tijd ingestoken hebt om hem op te leiden, waarom niet? En dan nog steeds niet een NPC die alles one-shot, maar wel NPC die dusdanig goed is dat een gemiddelde speler er een uitdaging aan heeft.
Je wil wel andere spelers zien, maar niet dat het door je strot wordt gedrukt, terwijl SC altijd is geadverteerd als een MMO. Daarim moet, mijns inziens, juist motivatie zijn om met andere mensen samen te spelen.
Dat SC een mmo is, is imho al motivatie genoeg. Er is genoeg in SC aanwezig wat multiplay stimuleert. Zoals handel, het nemen van een bepaalde skill, zoals manufacturing of wat dan ook. Je kan dat solo doen, en jouw skill kan je dan aanbieden aan anderen. Niks mis mee, en dat zie ik mijzelf ook doen.

Maar idd, niet alles in SC hoeft op een zodanige manier geïmplementeerd te worden om solo play te ontmoedigen.
Daarbij de Reclaimer is ook een 1 - 6 crew schip, en is wel degelijk een captial.
Tja, ik zou er geen probleem mee hebben als je daarvoor een NPC kan inhuren om een Reclaimer te gebruiken. Ik snap ook wel dat een Vulture veel beter geschikt zou zijn voor een solo speler. Maar ach, als je het geld ervoor hebt om er een NPC crew voor in te zetten/op te leiden, dan zie ik er niet echt een probleem in.
In een Bangal wordt dat moeilijk, maar ik verwacht dat je met vijf of zes NPC's in een Polaris of Perseus ook al ver komt.
Tja, die vind ik lastiger, ik ga alzo geen combat doen, dat vind ik niet leuk en ik ben er ook nog eens slecht in. Maar ook daarvoor zou ik het op eenzelfde manier willen zien. Als de mogelijkheid er is, als je het geld hebt om een ace crew ervoor in te huren (en van mij mogen ze dat echt wel duur maken), waarom niet?

Als CIG daar bepaalde grenzen aan stelt voor bijv org wars, tja, snap ik. Maar ik zie niet echt een probleem in NPC crews. Ik vind org wars met capitals ook best wel gevaarlijk dichtbij pay to win komen als ik heel eerlijk moet zijn.
Het feit dat jij het hebt of een medium ship, zoals bijvoorbeeld, de Corsair. Maakt het punt wat wordt gemaakt niet invalide. Dit is ook geen discussie wie wel of geen gelijk heeft, maar een indruk dat het MMO-gedeeldte naar achter wordt geschoven en de mensen die het spel volledig solo willen spelen tegemoet te komen.
Ik heb niks tegen het mmo aspect, ik vind alleen dat het niet afgedwongen hoeft te worden :)
Dat terwijl ik persoonlijk vindt, dat als je in multi-crew wil vliegen of danwel capital. Je zou moeten accepteren dat daar andere spelers bij komen kijken. Dat is voor de een moeilijker dan de ander, je noemt daarbij geen vrienden te hebben die het spel spelen.

Die heb ik ook niet, maar ik zie geen groot verschil tussen iets moeten plannen met vrienden of iets moeten plannen met 'vreemden' of onbekende'.
Als ik een dag heb gewerkt en ik heb een paar uurtjes om te spelen, dan zou het imho niet afhankelijk moeten zijn van het wel of niet hebben van iemand om mee te spelen of je dan SC op kan starten of niet.

En daarbij wil ik niet op welk kanaal dan ook moeten gaan zoeken naar iemand om samen te spelen. Want dan moet je ook maar hetzelfde willen doen.

Ik ga niet elk moment dat ik SC binnen stap minen, of exploren, of crewmember zijn, enz. Dus het moet ook allemaal maar passen/aansluiten bij wat je op dat moment wilt doen.

Als jouw groepje/org/vrienden FPS missies willen doen, en jij wilt lekker solo minen, je base uitbouwen of blueprints gaan onderzoeken, dan vind ik dat die ruimte er gewoon moet zijn.

SC is een mmo, en dat is prima. Maar ook de solo speler kan daar prima een rol in spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
GFT_Bak schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:31:
[...]

Snap ik. En dat is dan ook prima, toch? Als ze NPC crews mogelijk maken, dan kan je er nog steeds voor kiezen er geen gebruik van te maken.

Anderen worden er blij van.
En een optie kan ook zijn om nog steeds met die Polaris op pad te gaan (want die zijn volgens mij ook 24/7 in het spel aanwezig en die kan je dacht ik niet opbergen in een hangar) maar alleen een skeleton NPC crew mee te nemen om alleen de basics draaiende te houden.

Je hoeft niet meteen die Polaris fully crewed mee te nemen naar een org battle.

Dat die NPC crew niet in staat is om een georganiseerde aanval af te weren, ach ja, prima...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik heb niks tegen het mmo aspect, ik vind alleen dat het niet afgedwongen hoeft te worden :)
sorry hoor... Maar ik kap het hier af... Je speelt een MMO, maar wilt niet dat het gedeelte waarvoor je het haalt niet word afgedwongen...
Als ik een dag heb gewerkt en ik heb een paar uurtjes om te spelen, dan zou het imho niet afhankelijk moeten zijn van het wel of niet hebben van iemand om mee te spelen of je dan SC op kan starten of niet.
Je bent ook niet afhankelijk of je het spel wel of niet kan opstarten, je moet het dan alleen accepteren dat je niet je multicrew schepen kunt gebruiken en/of stations kan bouwen en/of L/XL bases kan bouwen. Dan maar een Titan, of Cutlass Black of C1 Spirit, of Vulture, of Prospector, of Hornet. Er is ZOVEEL keuze voor solo spelers.

Nogmaals, met AI blades voor turrets heb ik geen problemen (mits ze niet glorified aimbots worden en met verschillende tiers/power consumption). Ik heb er problemen mee dat alle schepen solo gespeeld moeten kunnen worden en het daarmee een "singleplayer, met MMO aspecten" word. Of zoals we hierboven al uren in een cirkel rondgaan, dat NPC crew de meta word en multicrew daarmee buitenspel word gezet omdat het niet de meta is omdat je i.p.v. één (echt) bemande schip, 5 anderen met NPC crew meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:47:
[...]
sorry hoor... Maar ik kap het hier af... Je speelt een MMO, maar wilt niet dat het gedeelte waarvoor je het haalt niet word afgedwongen...
Is dat zo gek dan? De pledge store zit vol met solo voertuigen, dus CIG richt SC niet alleen op groepen spelers, maar ook op solo spelers.

Daarnaast heeft CIG aangegeven NPC crews mogelijk te maken, dus ze willen daarmee mensen tegemoet komen die een deel van de crewrollen door NPC's te laten vervullen.

Als het doel van CIG is, om mensen te dwingen zover te krijgen om samen te spelen, door NPC's crew bij voorbaat al vrijwel nutteloos te maken, waarom dan NPC crews implementeren? Laat die feature dan gewoon achterwege en dan kom je er vanzelf wel achter dat het handiger is om een solo schip te pakken, wanneer je niet in een groep wilt spelen.
Je bent ook niet afhankelijk of je het spel wel of niet kan opstarten, je moet het dan alleen accepteren dat je niet je multicrew schepen kunt gebruiken en/of stations kan bouwen en/of L/XL bases kan bouwen. Dan maar een Titan, of Cutlass Black of C1 Spirit, of Vulture, of Prospector, of Hornet. Er is ZOVEEL keuze voor solo spelers.
Klopt, en door NPC's crews aan te bieden, vergroot je die keuze voor solo spelers. Dus nogmaals, als CIG niet wil dat mensen solo SC gaan spelen in grote schepen, dan lijkt het mij logischer om niet de NPC crews te nerfen, maar gewoon de hele feature achterwege te laten. Scheelt ook weer bugs
Nogmaals, met AI blades voor turrets heb ik geen problemen (mits ze niet glorified aimbots worden en met verschillende tiers/power consumption). Ik heb er problemen mee dat alle schepen solo gespeeld moeten kunnen worden en het daarmee een "singleplayer, met MMO aspecten" word. Of zoals we hierboven al uren in een cirkel rondgaan, dat NPC crew de meta word en multicrew daarmee buitenspel word gezet omdat het niet de meta is omdat je i.p.v. één (echt) bemande schip, 5 anderen met NPC crew meeneemt.
Gooi dan op Spectrum het voorstel neer om de hele optie van NPC crews/AI blades te schrappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Robinblitz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:51:
[...]

Ik denk juist niet dat ze zouden winnen. Als je één schip hebt met volle bemanning en dus bewapening, kun je gewoon aan beide kanten een broadside vuren richting twee van de vier schepen. Als de andere twee schepen maar half of kwart bemand (of in het geval van mijn voorbeeld, 4 man/Javelin) zullen ze niet genoeg vuurkracht hebben om door de schilden te komen. Mogelijk wel door armor als ballistics gebruikt worden.
Met 4 schepen heb je 4x meer shield/HP, de 1 man javelin kan ze nooit allemaal killen.
De Javelin zal nooit 4x meer firepower hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 24-10-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:59:
[...]

Is dat zo gek dan? De pledge store zit vol met solo voertuigen, dus CIG richt SC niet alleen op groepen spelers, maar ook op solo spelers.
Je verdraait op een rare manier wat er aan je wordt gecommuniceerd.
Er wordt niet geroepen dat solo spelers niet welkom zijn. Jij roept dat je vindt dat solo spelers een plek moeten hebben. Daar geef ik je volkomen gelijk in.

Je geeft zelf al door dat de pledge store vol staat met solo schepen. Dus je wordt toch al gefaciliteerd in solo play? Er is geen enkele loop die op dit moment is uitbesteed aan alleen een multi-crew ship.
Je kunt alles solo doen en voor elke loop is een solo ship.

Echter, heb je ook de verwachting dat content die juist is bedoeld voor meerdere spelers, ook voor jou als solo speler toegankelijk moet worden gemaakt, omdat je - zoals ik het lees in je verhalen - elke interactie met andere mensen al meteen afzichtelijk vindt. Daarnaast stel je ook de eis dat die NPC's in principe niet generfd mogen worden.

In principe zouden AI blades daarin al moeten voldoen, maar die hebben een beperking.
Je speelt een MMO maar verwacht dat aspecten die het een MMO worden aangepast omdat je de sociale interactie te veel moeite vindt.

Je komt over alsof SC niet solo te spelen is zonder NPC's. Dat is niet waar, want je wordt wel degelijk gefaciliteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Maar even heel wat anders, hoe zien jullie die "org battles" voor jullie? Los van de hele NPC crew/geen NPC crew discussie.

Het huidige SC universum is al best groot, straks is ie alleen maar groter. Een org battle, met capital(s) tegen capital(s) zal alleen maar gebeuren als dit gecoördineerd gaat worden, door ergens af te spreken.

Is die coördinatie er niet, dan lijkt het mij dat de battle altijd vrij snel afgelopen gaat zijn.

Waarom denk ik dat? CIG heeft aangegeven dat capital schepen altijd (dus 24/7) aanwezig zullen zijn in het spel. Ik kan mij niet voorstellen dat elke org 24/7 elk van hun capitals volledig bemanned kunnen houden. Ik neem aan dat mensen ook wel eens wat anders willen doen, dan rondlopen op een capital, zonder wat te doen, voor het geval dat er een aanval komt.

Dus als EU based org ga je wat random rondvliegen op je fully crewed capital schip/vloot, en je komt een capital schip tegen van een andere org (waarmee je in oorlog bent), en dan?

De kans dat dat andere schip op dat moment ook fully crewed is lijkt mij niet zo heel erg groot. Dus dat schip is dan vrijwel altijd een sitting duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:14:
Maar even heel wat anders, hoe zien jullie die "org battles" voor jullie? Los van de hele NPC crew/geen NPC crew discussie.

Het huidige SC universum is al best groot, straks is ie alleen maar groter. Een org battle, met capital(s) tegen capital(s) zal alleen maar gebeuren als dit gecoördineerd gaat worden, door ergens af te spreken.

Is die coördinatie er niet, dan lijkt het mij dat de battle altijd vrij snel afgelopen gaat zijn.

Waarom denk ik dat? CIG heeft aangegeven dat capital schepen altijd (dus 24/7) aanwezig zullen zijn in het spel. Ik kan mij niet voorstellen dat elke org 24/7 elk van hun capitals volledig bemanned kunnen houden. Ik neem aan dat mensen ook wel eens wat anders willen doen, dan rondlopen op een capital, zonder wat te doen, voor het geval dat er een aanval komt.

Dus als EU based org ga je wat random rondvliegen op je fully crewed capital schip/vloot, en je komt een capital schip tegen van een andere org (waarmee je in oorlog bent), en dan?

De kans dat dat andere schip op dat moment ook fully crewed is lijkt mij niet zo heel erg groot. Dus dat schip is dan vrijwel altijd een sitting duck.
Kun je die capitals niet docken aan je space station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz

Ik zal voornamelijk dit stuk ff addressen, hiervoor heb je dus de AI blades voor turrets. Die kunnen dus terug vuren, worden fysieke components beschadigd, dan zal dit dus schade zijn die je achteraf zult moeten repareren. Of, in ploegen werken. Als je een groot schip als de Javelin hebt, verwacht ik wel dat een org groot genoeg is om vanuit meerdere tijdzones wat te kunnen regelen. Dat is ook het risico van een cap ship gebruiken.

Ditzelfde principe heb je ook in andere games als Rust, offline raids is en blijft een ding. Dit is zelfs in browser games als OGame of Tribal Wars een ding. Je kan je schip (Polaris of Kraken hebben allebei landing gear) ook landen bij je org base binnen de planetary shields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz

Als je als org zijnde niet aan het raiden bent, ga ik er vanuit dat je inderdaad ge-coördineerde patrols uitvoert en anders je vloot bij je org base of org space station hebt. 90% van de org battles zullen dan ook plaatsvinden bij chokepoints (denk aan: jump gates points, org bases, mining deposits, org storage etc.). De kans is inderdaad vrij klein dat twee vloten elkaar toevallig zullen treffen op X: -25127512,439512, Y: 538123,49423 Z: 25413,492.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
SacreBleu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:12:
[...]
Je verdraait op een rare manier wat er aan je wordt gecommuniceerd.
Er wordt niet geroepen dat solo spelers niet welkom zijn. Jij roept dat je vindt dat solo spelers een plek moeten hebben. Daar geef ik je volkomen gelijk in.
Jij misschien nu wel, maar @Robinblitz zegt dat, omdat het een mmo is, solo play best ontmoedigd mag worden. Ik verdraai hiermee volgens mij niks hoor :)
Je geeft zelf al door dat de pledge store vol staat met solo schepen. Dus je wordt toch al gefaciliteerd in solo play? Er is geen enkele loop die op dit moment is uitbesteed aan alleen een multi-crew ship.
Je kunt alles solo doen en voor elke loop is een solo ship.

Echter, heb je ook de verwachting dat content die juist is bedoeld voor meerdere spelers, ook voor jou als solo speler toegankelijk moet worden gemaakt, omdat je - zoals ik het lees in je verhalen - elke interactie met andere mensen al meteen afzichtelijk vindt.
Afzichtelijk nog wel, ik geloof niet dat ik ergens dat soort bewoording gebruik, of iets zeg wat zelfs die kant op neigt
Daarnaast stel je ook de eis dat die NPC's in principe niet generfd mogen worden.
Ik heb hierin niks te eisen, ik zeg dat ik het lame zou vinden als het zou gebeuren.

Maar idd, niet als die nerf op een dusdanige manier uitgevoerd zou worden dat een NPC crew dus amper in staat zou zijn om hun taak uit te voeren, alleen maar om daarmee het samenspelen met anderen af te dwingen.

En als CIG zegt dat NPC's nooit zo goed zullen zijn als goede spelers (wat dan idd de vraag oproept, waar zij de grens leggen van een goede spelers t.o.v. een gemiddelde of zelfs slechte speler) geeft mij wel het idee dat ze NPC crews willen implementeren om spelers tegemoet te komen, maar dat NPC crews altijd een handicap zullen hebben tegenover een crew van echte spelers.

Want dan vraag ik mij sterk af waarom CIG dan uberhaupt NPC crews gaat aanbieden
In principe zouden AI blades daarin al moeten voldoen, maar die hebben een beperking.
Een AI blade kan in principe wel een turret bemannen, maar een fuse vervangen zal een AI blade niet kunnen (wellicht wel de power rerouten) Dus een AI blade zal nooit dezelfde taken kunnen vervullen als een (NPC) crewlid
Je speelt een MMO maar verwacht dat aspecten die het een MMO worden aangepast omdat je de sociale interactie te veel moeite vindt.
Ik verwacht niks :o Ik geef alleen mijn mening over het omgekeerde scenario. En dat scenario is; CIG biedt NPC crews aan, maar nerfed ze dusdanig omdat ze eigenlijk niet willen dat mensen NPC crews gaan inzetten.

ALS NPC crews in SC komen, laat ze dan tenminste ook gewoon goed genoeg zijn om hun taak uit te voeren. En nee, dat hoeft niet meteen op het niveau van een ace te zijn, maar in elk geval niet op het niveau van een kreupele. Alleen maar omdat ze liever hebben dat je andere spelers gebruikt. Laat dan gewoon NPC crews weg, dan is dat gewoon duidelijk.
Je komt over alsof SC niet solo te spelen is zonder NPC's. Dat is niet waar, want je wordt wel degelijk gefaciliteerd.
SC helemaal zonder NPC's? Ik denk dat dat niet leuk is om te spelen, dat hebben ze geprobeerd met Fallout 76 en die is keihard gefaald. Ik heb het de hele tijd over een feature die CIG van plan is om toe te voegen, en ik ben zeker van mening dat SC te spelen is zonder NPC crews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
SacreBleu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:18:
[...]
Kun je die capitals niet docken aan je space station?
Maar dan zijn ze nog steeds wel in het spel aanwezig. En een space station is ook niet onoverwinnelijk lijkt mij en zorgt er alleen voor dat je nog meer mensen nodig hebt om niet alleen het schip, maar ook nog eens het station te beschermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:30:
[...]

Jij misschien nu wel, maar @Robinblitz zegt dat, omdat het een mmo is, solo play best ontmoedigd mag worden. Ik verdraai hiermee volgens mij niks hoor :)
Zeker wel, want Robin ontmoedigd nergens solo play. Hij heeft het telkens over degene die solo content willen spelen in mutli-crew ships of capital. Nergens wordt er gerept dat solo moet verdwijnen.
Enkel dat de situatie met NPC's het stuk wat SC een MMO zal schaden.

Wat Robin benoemt, is dat delen die als MMO bedoeld zijn (samenwerken, multicrew) dat ook zo zouden moeten blijven. Dan zou het beter zijn om mensen de optie te bieden een private server te maken waar ze dan wél los kunnen gaan met NPC's.
[...]
Afzichtelijk nog wel, ik geloof niet dat ik ergens dat soort bewoording gebruik, of iets zeg wat zelfs die kant op neigt
Mijn speling met woorden doet niets af aan de boodschap.

Elke situatie die je tot nu toe heb aangehaald waarin een interactie nodig is, ben je negatief in geweest.
Org members zijn vreemden waar je geen zin in hebt om mee te coördineren. Je gaat er daarmee al vanuit dat het jou nooit zou lukken om een speelsessie te vinden met andere mensen.

Dat terzijde, het is duidelijk dat je niet met andere mensen wil spelen, AI blades is ook niet voldoende want die kunnen niet 'alles'. Je wilt het MM-gedeeldte in een MMO omzetten naar SPO.

Dusja, je laat wel degelijk merken dat het sociale aspect van een MMO je niet aan staat en ik gebruikte daar het woord 'afzichtelijk' voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:22:
[...]

Ik zal voornamelijk dit stuk ff addressen, hiervoor heb je dus de AI blades voor turrets. Die kunnen dus terug vuren, worden fysieke components beschadigd, dan zal dit dus schade zijn die je achteraf zult moeten repareren. Of, in ploegen werken. Als je een groot schip als de Javelin hebt, verwacht ik wel dat een org groot genoeg is om vanuit meerdere tijdzones wat te kunnen regelen. Dat is ook het risico van een cap ship gebruiken.

Ditzelfde principe heb je ook in andere games als Rust, offline raids is en blijft een ding. Dit is zelfs in browser games als OGame of Tribal Wars een ding. Je kan je schip (Polaris of Kraken hebben allebei landing gear) ook landen bij je org base binnen de planetary shields.
Maar ik denk dat de main weapons van de capital niet door een AI blade kunnen worden bediend (gewoon een gokje van mijn kant) Dus leuk, AI turrets die met hun Sx wapens gaan terugschieten, tegen de S5 shields van een capital cruiser kunnen ze weinig uitrichten denk ik zo.

En een paar schoten van de S10 main cannon van die capital cruiser en het is denk ik het einde van het capital schip.

Misschien is het ook veel te vroeg om daar nu al over na te denken, maar ik zie dat echt gewoon niet voor mij. Ook al is je org groot genoeg, ik zie het niet gebeuren dat je altijd een capital volledig gecrewed kan houden om veilig te houden voor het geval dat je een andere capital tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:32:
[...]

Maar dan zijn ze nog steeds wel in het spel aanwezig. En een space station is ook niet onoverwinnelijk lijkt mij en zorgt er alleen voor dat je nog meer mensen nodig hebt om niet alleen het schip, maar ook nog eens het station te beschermen
Het is dan ook de end-game van een MMO. Ja, daar zijn meer mensen voor nodig dan iemand die dat in zijn uppie moet gaan doen.

Daarom het punt, ik zie de waarde daarvan in als MMO. Ik krijg bij jou de indruk dat alles wat SC MMO maakt ook in een solo/SP variant aangeboden moet worden. Dat is niet slecht of fout. Alleen de verschuiving die je daarmee, potentieel krijgt, is niet wat ik in SC had willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik heb je al gezegd dat dat helemaal niet is wat ik bedoel, dus die indruk klopt gewoon niet ;)

Mijn voorkeur zit bij solo spelen en ik zeg nergens dat ik vind dat CIG daarom dan maar SC op een dusdanige manier moet aanpassen dat ik geen andere spelers tegen kom, of dat alles maar mogelijk moet zijn voor mij als solo speler.

Dat zeg ik nergens, daar hint ik ook niet naar, en dat vind ik ook helemaal niet.

Dat is toch echt jouw interpretatie :)

Ik spreek mijn mening uit, that's it :) Ik verwacht niet dat CIG daarin tegemoet komt, en eisen kan ik dat al helemaal niet :D

[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 24-10-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
[...]

Ontmoedigd in multicrew schepen. Dus dat je inderdaad niet Polaris solo kan runnen, of Kraken etc. Schip als de Zeus kun je nu ook prima solo spelen, en daar heb ik 0,0 problemen mee omdat het ook een soort solo schip is.

In terms of gameplay, vind ik best dat iedereen alles doet maar dan zul je dus genoegen moeten nemen met een Vulture of Prospector. In het laatste geval zul je dus geen grote rocks kunnen minen waar je dan een MOLE of meerdere MOLE's voor nodig hebt.

Ik bedoel niet dat je de game helemaal niet kan spelen, maar dat je gelimit word in 1-person schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:47:
Ik heb je al gezegd dat dat helemaal niet is wat ik bedoel, dus die indruk klopt gewoon niet ;)

Mijn voorkeur zit bij solo spelen en ik zeg nergens dat ik vind dat CIG daarom dan maar SC op een dusdanige manier moet aanpassen dat ik geen andere spelers tegen kom, of dat alles maar mogelijk moet zijn voor mij als solo speler.

Dat zeg ik nergens, daar hint ik ook niet naar, en dat vind ik ook helemaal niet.

Dat is toch echt jouw interpretatie :)

Ik spreek mijn mening uit, that's it :) Ik verwacht niet dat CIG daarin tegemoet komt, en eisen kan ik dat al helemaal niet :D
Maar daar hint je wel naar, want je wil NPC's die het solo spelen van MMO content mogelijk maakt.
De NPC's wil je dan ook niet generfed zien. Je wil dus degelijk wel dat het meer naar een SPO gaat, omdat je de voorkeur hebt om solo te spelen.

Daar is niets mis mee, zoals ik al heb aangekaard. Maar die zet heeft wel invloed op dat stukje MMO.
Ik geef ook mijn mening. Ik vind dat multicrew, capital en dergelijke content moet zijn en blijven wat je in teams doet. Niet wat ook overgelaten kan worden aan NPC's om zo solo play op alle fronten in een MMO te faclitieren want je nekt daarmee het MMO gedeeldte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:52:
[...]

Ontmoedigd in multicrew schepen. Dus dat je inderdaad niet Polaris solo kan runnen, of Kraken etc. Schip als de Zeus kun je nu ook prima solo spelen, en daar heb ik 0,0 problemen mee omdat het ook een soort solo schip is.

In terms of gameplay, vind ik best dat iedereen alles doet maar dan zul je dus genoegen moeten nemen met een Vulture of Prospector. In het laatste geval zul je dus geen grote rocks kunnen minen waar je dan een MOLE of meerdere MOLE's voor nodig hebt.

Ik bedoel niet dat je de game helemaal niet kan spelen, maar dat je gelimit word in 1-person schepen.
Maar in dit geval zou het mijn persoonlijke voorkeur zijn (mijn voorkeur, dus ik verwacht niet dat CIG daar ook iets mee gaat doen) om dan de hele feature van NPC crews achterwege te laten.

Dan lijkt mij de boodschap gewoon duidelijk. Heb je geen crew maar wil je wel van alle features van een schip gebruik kunnen maken, ga dan lekker in een solo schip rondvliegen. En daar zou ik prima mee kunnen leven :)

Maar als NPC crews komen, dan ja, dan zie ik dat best zitten om die in te zetten om in iets als een Freelancer ofzo rond te gaan vliegen. En zo niet, dan vind ik het ook prima om het bij mijn Cutter te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
SacreBleu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:56:
[...]

Maar daar hint je wel naar, want je wil NPC's die het solo spelen van MMO content mogelijk maakt.
De NPC's wil je dan ook niet generfed zien. Je wil dus degelijk wel dat het meer naar een SPO gaat, omdat je de voorkeur hebt om solo te spelen.

Daar is niets mis mee, zoals ik al heb aangekaard. Maar die zet heeft wel invloed op dat stukje MMO.
Ik geef ook mijn mening. Ik vind dat multicrew, capital en dergelijke content moet zijn en blijven wat je in teams doet. Niet wat ook overgelaten kan worden aan NPC's om zo solo play op alle fronten in een MMO te faclitieren want je nekt daarmee het MMO gedeeldte.
Ik wil niks... Ik reageer op de mededeling van CIG dat het (NPC Crews) een optie gaat worden. En het is MIJN PERSOONLIJKE MENING dat ik het lame zou vinden als die zodanig generfed gaan worden, alleen maar om het inzetten van NPC crews te ontmoedigen. That's it, meer dan dat is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:02:
[...]

Ik wil niks... Ik reageer op de mededeling van CIG dat het (NPC Crews) een optie gaat worden. En het is MIJN PERSOONLIJKE MENING dat ik het lame zou vinden als die zodanig generfed gaan worden, alleen maar om het inzetten van NPC crews te ontmoedigen. That's it, meer dan dat is het niet :)
Het maakt niet uit hoe groot je het woord 'mening' belicht.
Ik vind dat NPC's niet generfd moeten worden
betekent toch niets anders dan
ik wil niet dat ze het nerfen
Ik wil prima blijven bakkeleien over woordgebruik, maar ik 'wil' inpakken met ik 'vind' is echt geen ander bericht, hoor.

Je vindt dat NPC's niet generfed moeten worden. Dan wil je toch ook niet dat ze generfed worden?
Of je wilt wel dat ze generfed worden, maar je bent van mening dat dat niet moet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Nou, wel als er dan meteen van gemaakt word dat ik het eis en/of verwacht dat CIG het hele spel voor mij aanpast, en weet ik veel wat er nog meer aangehaald werd. Terwijl ik alleen mijn mening uit over één specifieke feature, en dan ook nog eens in combinatie met iets anders :) En als ik zeg dat ik best een NPC crew zou gebruiken, betekend dat schijnbaar hetzelfde als dat ik zou zeggen dat ik vind dat ik altijd in een capital schip moet kunnen vliegen, om vooral geen interactie met anderen te hoeven hebben.

En je pakt nu weer slechts een klein stukje uit mijn tekst, en daarmee trek je steeds mijn woorden uit context. En dat gebeurd wel vaker in dit topic en niet alleen door jou. Iets met begrijpend lezen, en niet invullen voor een ander enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:57:
En je pakt nu weer slechts een klein stukje uit mijn tekst, en daarmee trek je steeds mijn woorden uit context. En dat gebeurd wel vaker in dit topic en niet alleen door jou. Iets met begrijpend lezen, en niet invullen voor een ander enzo ;)
De pot verwijt de ketel. Maar het is goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik denk dat we beter kunnen stoppen, voordat dit Star Citizen topic een PvP event word... Haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:56:
[...]

Maar in dit geval zou het mijn persoonlijke voorkeur zijn (mijn voorkeur, dus ik verwacht niet dat CIG daar ook iets mee gaat doen) om dan de hele feature van NPC crews achterwege te laten.

Dan lijkt mij de boodschap gewoon duidelijk. Heb je geen crew maar wil je wel van alle features van een schip gebruik kunnen maken, ga dan lekker in een solo schip rondvliegen. En daar zou ik prima mee kunnen leven :)

Maar als NPC crews komen, dan ja, dan zie ik dat best zitten om die in te zetten om in iets als een Freelancer ofzo rond te gaan vliegen. En zo niet, dan vind ik het ook prima om het bij mijn Cutter te houden
Precies, als NPC crews wel komen zullen de anderen (orgs) ook moeten adapten. Ik zie ze liever niet but alas, it is what it is. We zien wel wat CIG in (een verre) toekomst zal toevoegen.

Laten we eerst 4.0 maar eens uit de deur krijgen. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GFT_Bak
Ik hoorde toevallig net nog een van de Inforunners zeggen: "There's gotta be shit in this game that you hate, so it's for everyone."

Vond ik wel een mooie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Lekkere binnenkomer bovenstaande discussie :).

Heb jaren terug mijzelf heerlijk vermaakt met ED, maar een terugkeer daarin beviel me een stuk minder omdat ik vrij snel de repeterende onderdelen zat begon te worden. Afgelopen dagen toch maar eens bij SC om de hoek wezen kijken en wellicht dat ik de flightsticks maar weer eens in het vet moet gaan zetten.

Zal voorlopig eerst vooral wat streams op twitch en posts blijven volgen of fora als hier maar ook Reddit. Ik zie dat er een duidelijke scheiding is tussen voor en tegenstanders, zo blijkt dat ook in space polarisatie een bekend begrip is ;).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Ngangatar schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:34:

Heb jaren terug mijzelf heerlijk vermaakt met ED, maar een terugkeer daarin beviel me een stuk minder omdat ik vrij snel de repeterende onderdelen zat begon te worden. Afgelopen dagen toch maar eens bij SC om de hoek wezen kijken en wellicht dat ik de flightsticks maar weer eens in het vet moet gaan zetten.

Zal voorlopig eerst vooral wat streams op twitch en posts blijven volgen of fora als hier maar ook Reddit. Ik zie dat er een duidelijke scheiding is tussen voor en tegenstanders, zo blijkt dat ook in space polarisatie een bekend begrip is ;).
Het is vooral passie voor het project. In sommige dingen zullen we het niet overeenkomen, dat hoeft ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

Ik zou je aanraden om eens te gaan spelen tijdens een free fly event en je eigen mening te vormen :)

Neem daar wel in mee dat een free fly event komt met zijn eigen issues. Namelijk de servers die wat moeite hebben om de enorme toestroom aan spelers te faciliteren :+ Dus de performance die je tijdens zo'n free fly event ervaart, is zeker niet de maatstaf.

De bugs zijn dan wel weer redelijk representatief. Maar het is dan natuurlijk ook een Alpha :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz

Muah, zou het meer een meningsverschil noemen. :)

In ieder geval welkom! Mocht je vragen hebben o.i.d. zullen er vast mensen zijn die van harte alles (zover mogelijk) beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu

Ik heb zelf ook een paar jaar ED gespeeld. Eerst met muis en toetsenbord. Later in VR maar daar werkte muis en toetsenbord voor mij niet prettig. Daarna ben ik overgestapt op HOTAS, begon met die el cheapo Thrustmaster X. Wilde daarna wat beters en kwam op de Thrustmaster Warthog.

Toen verloor ik de interesse in ED. En ik had toen nog niet de drang om met HOTAS Star Citizen te spelen. Dus verkocht. Toen begon het vorig jaar, rond het einde van het jaar, te kriebelen en ben ik weer gaan orienteren naar nieuwe sticks. Nu is het een HOSAS geworden en rudder pedals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
mvds schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:44:
[...]

Ik zou je aanraden om eens te gaan spelen tijdens een free fly event en je eigen mening te vormen :)
Negeer deze mening. Zoek een mooi schip uit, trek je credit card, en fund onze hobby!

Dan ben je cool en kan je mee doen 8)

spoiler:
sarcasme, maar gewoon doen!

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFT_Bak
Ecological schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:33:
[...]

Is het al 2955? Kan niet wachten om er weer bij te zijn.
Vond 't ook tof!

Wel beetje lang wachten zaterdagochtend, terwijl we juist vrijdag al in de rij hadden gestaan om zaterdag sneller binnen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SacreBleu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:58:
[...]

Ik heb zelf ook een paar jaar ED gespeeld. Eerst met muis en toetsenbord. Later in VR maar daar werkte muis en toetsenbord voor mij niet prettig. Daarna ben ik overgestapt op HOTAS, begon met die el cheapo Thrustmaster X. Wilde daarna wat beters en kwam op de Thrustmaster Warthog.

Toen verloor ik de interesse in ED. En ik had toen nog niet de drang om met HOTAS Star Citizen te spelen. Dus verkocht. Toen begon het vorig jaar, rond het einde van het jaar, te kriebelen en ben ik weer gaan orienteren naar nieuwe sticks. Nu is het een HOSAS geworden en rudder pedals.
Moest je daarvoor veel instellen of werkt het out of the box? In ED werd ik er leip van dat er geen goede basis config in zat voor gear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Ngangatar schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:04:
[...]

Moest je daarvoor veel instellen of werkt het out of the box? In ED werd ik er leip van dat er geen goede basis config in zat voor gear.
Ik heb de BuzzKiller bindings gebruikt. Niet eens vijf minuten werk. Maar, dat is wel afhankelijk van je gear. Hij heeft bindings voor X52, VKB en Virpil.

Volgens mij heeft SC ook een paar bindings voor populaire HOTAS, zoals de Warthog

[ Voor 9% gewijzigd door SacreBleu op 24-10-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:00
Ecological schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:33:
[...]

Is het al 2955? Kan niet wachten om er weer bij te zijn.
Zal je vast wel gezien hebben, maar mits in europa dan tot volgend jaar :P

Of vloog je toevallig met EasyJet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Case_C schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:38:
[...]

Zal je vast wel gezien hebben, maar mits in europa dan tot volgend jaar :P

Of vloog je toevallig met EasyJet
Ik verwacht dat het volgend jaar Austin, TX is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:30
GFT_Bak schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Vond 't ook tof!

Wel beetje lang wachten zaterdagochtend, terwijl we juist vrijdag al in de rij hadden gestaan om zaterdag sneller binnen te zijn.
Had je geen premium kaartje dan? O-)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFT_Bak
Ecological schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 00:07:
[...]

Had je geen premium kaartje dan? O-)
Nee helaas. Wat bracht dat nog meer? (behalve kortere rij, blijkbaar :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
GFT_Bak schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 05:46:
[...]

Nee helaas. Wat bracht dat nog meer? (behalve kortere rij, blijkbaar :))
De Lounge, die wel aardig was ingericht. Kortere rij bij de Merch.

Studio Tour was gecancelled dacht ik? Ze hadden nu in de middag/avond een racing event/bar citizen met de meerdere dev's aanwezig. Weet niet of de VIP tickets daar automatisch toegang tot hadden, maar losse tickets waren 50 pond... dat vonden we wat te gortig voor een community event.. al is dat met veel devs en CR.

Heb zelf toch niet zoveel technische kennis om allemaal code te gaan bespreken :P.
Na de SQ42 proloog wel Erin Roberts nog even gesproken, die stond langs de kant te kijken naar de reacties :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Case_C schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:50:
[...]

De Lounge, die wel aardig was ingericht. Kortere rij bij de Merch.

Studio Tour was gecancelled dacht ik? Ze hadden nu in de middag/avond een racing event/bar citizen met de meerdere dev's aanwezig. Weet niet of de VIP tickets daar automatisch toegang tot hadden, maar losse tickets waren 50 pond... dat vonden we wat te gortig voor een community event.. al is dat met veel devs en CR.

Heb zelf toch niet zoveel technische kennis om allemaal code te gaan bespreken :P.
Na de SQ42 proloog wel Erin Roberts nog even gesproken, die stond langs de kant te kijken naar de reacties :P .
Je kreeg ook nog een extra grote goodie bag, daar ben ik nogal gevoelig voor. :+

En ik heb echt een hekel gekregen aan rijen, dus dat was ook wel top om langs de rij te lopen!

De lounge vond ik dan wat minder, want de schermen waren echt klein en het geluid slecht.

Maar hoe dan ook, erg leuk om er bij te zijn, en ook om de energie te voelen in de zaal, is toch wel heel speciaal! O+

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het klote van de gecancelde studio tour wanneer je dan te zien krijgt dat streamers wel een privé tour kregen van Jared.
Die was trouwens ook vrij onbereikbaar 🤔
Zelf niet geprobeerd, maar er stond een rij van 20 man en er hebben er maar een stuk of 10 even kunnen groeten. De rest is door security weggestuurd. Was op dag 2, nog voor dat het event officieel de deuren sloot.
Bij de VIP lounge hadden ze ook al alle drank en snacks opgeruimd na de 1.0 presentatie en niet lang ernaar werd ge ook gevraagd de zaal te verlaten.
Plebs weg, VIP party maw. Dus dat premium ticket was eigenlijk zijn geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Iemand hier toevallig die een RSI Galaxy gekocht heeft met de intentie voor basebuilding? Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinblitz schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:24:
Iemand hier toevallig die een RSI Galaxy gekocht heeft met de intentie voor basebuilding? Haha.

Zag het net. Dat is weer low effort zever van CIG.
Je kunt gewoon het dak redesignen zodat er een drone uit kan vliegen. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:39:
[...]

Zag het net. Dat is weer low effort zever van CIG.
Je kunt gewoon het dak redesignen zodat er een drone uit kan vliegen. Problem solved.
"the general rule of thumb for all things here is unless its on the pledge store or available ingame treat it as speculative."

Nou, alles van CitCon is dus speculative hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
# [Update on Galaxy’s Base-Building Capabilities - John Crewe](https://robertsspaceindus...ase-building-capabilities)

*Hey everyone,

I realise my previous comments may have given the wrong impression, and I spoke too soon on this topic. I’ve since regrouped with the larger team(s) to ensure we’re all fully aligned on the Galaxy’s future. To clarify: while there’s no base-building module currently in active development for the Galaxy, we’re fully committed to enabling a large base-building drone module for it down the line. The Galaxy won’t be the first ship for building large-scale structures when base building launches, but will come soon-after, and its potential for that role is very much intact.

My earlier comment about when things are "speculative" was incorrect. We want to make sure that when we walk on stage, during ISC, or in any presentation, you can walk away feeling confident in the information we share.

We’ll share more information on this module as it becomes available. Thanks for all of the feedback, and I'll be monitoring threads closely if you have any more questions.*

~~~~~~~

Op mobiel dus formatting is beetje lastig, maar vers van de pers :) goed nieuws dus voor de mensen die goed bezorgd over waren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:38

Ves

A gadget addicted Bounty

Wat een drama aan het einde van de week.

Voor mij was zijn eerste bericht duidelijk dat het wel in de toekomst zou komen. Alleen nu niet opgenomen als actieve taak om te ontwikkelen.

Verwacht wel dat er bij de eerst volgende ISC waar hij bij zit een grap over wordt gemaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Ves op 25-10-2024 21:13 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jared zal wel afkeurend naar de camera kijken bij de volgende ISC over dat dumpster fire op Spectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:09:
Jared zal wel afkeurend naar de camera kijken bij de volgende ISC over dat dumpster fire op Spectrum.
Naja... Jared heeft laatst op Spectrum ook aardig wat verwarring veroorzaakt over Insurance haha. Had 3 edits nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Schepen verkopen via Star Hangar gaat best lekker :) Van de 8 die ik er te koop had gezet, zijn er al 6 verkocht. (en nee, niet veel te goedkoop gemaakt ;) )

Ik hou er nog wel een paar, vooral solo schepen op mijn FreeMAX na die ik gewoon niet weg kan doen. Ik hou teveel van die dikke kont! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:02:
Ik hou er nog wel een paar, vooral solo schepen op mijn FreeMAX na die ik gewoon niet weg kan doen. I hou teveel van die dikke kont! :o
Dan zou je de Starlancer MAX maar eens moeten bekijken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:54:
[...]

Dan zou je de Starlancer MAX maar eens moeten bekijken! ;)
Haha ik weet het. Echt een mooi schip, maar die is denk ik wat moeilijker te solo-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
mvds schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:03:
[...]

Haha ik weet het. Echt een mooi schip, maar die is denk ik wat moeilijker te solo-en
Hoe werkt de MAX eigenlijk? De DUR liep ik tegen vrij veel bugs aan waardoor die eigenlijk niet fijn speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Case_C schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:04:
[...]

Hoe werkt de MAX eigenlijk? De DUR liep ik tegen vrij veel bugs aan waardoor die eigenlijk niet fijn speelt.
Bugs heb ik niks van gemerkt eigenlijk. Alles lijkt te doen wat het moet doen. De MAX vliegt alleen wel als een baksteen. Maar ik gebruik hem echt als hauler dus daar heb ik weinig last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47
Case_C schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:04:
[...]

Sinds 3.24.2 ervaar ik ook bugs in mijn standaard Freelancer. Zoals dat ik wel naar binnen kan gaan via de zij-ingang, maar als ik binnen ben dan zie ik de zwevende F niet meer bij de airlock om via de zijkant naar buiten te gaan. Dus eenmaal binnen kan ik alleen via de achterkant naar buiten. (Issue Council STARC-130350 en STARC-135927).

Ook is de animatie voor het op de pilotenstoel plaatsnemen verneukt. De eerste keer wanneer het schip uit de lift omhoog komt werkt de animatie wel, maar stap je uit de stoel, en dan weer in de stoel, dan is je view ongeveer op armleuning hoogte tot de stoel is aangeschoven, en ineens springt het beeld naar correcte view op de dashboard. (Issue Council STARC-136206).

Verder had ik gisteravond een nieuwe speler opgepikt in mijn Freelancer om samen een eenvoudige bunker (10k defend site missie) te doen. We landden bij een bunker, maar de deur vanuit de cockpit naar het slaapgedeelte ging niet open! Van alles geprobeerd, tot aan verplaatsen van m'n Freelancer naar iets verderop, maar de deur bleef gesloten. Tot buiten rondlopende 9Tales op mijn Freelancer begonnen te schieten, en ineens ging de deur wel open. Heel vaag. Nog niet eerder meegemaakt!

Gisteravond wilde ik trouwens proberen of Mining met mijn Prospector weer werkt sinds de server fixes. Na lang zoeken op de maan Magda vond ik eindelijk een groepje rotsen, waarvan zelfs één niet te groot was voor mijn Prospector en wat goud bevatte. Vervolgens probeerde ik de Mining laser te gebruiken, maar waar ik voorheen (3.23.x en ouder) met de muis scroll-wheel het laser vermogen omhoog of omlaag kon brengen werkte dat niet. De laser bleef op 5% vermogen staan, wat ik ook probeerde! Zelfs met aanpassen van key-binds naar iets anders kreeg ik de laser niet harder. Ik heb mijn Prospector ingesteld met een Hofstede-S1 laser plus Rieger-C3 module. Zou het daar aan liggen?

..........aanvulling op bovenstaande ................
Vanavond logde ik in, en op deze server werkte het opvoeren van het mining laser vermogen wel. Dus het zal wel aan een buggy server gisteravond gelegen hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Haay op 29-10-2024 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

_eLMo_ schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:58:
[...]

Negeer deze mening. Zoek een mooi schip uit, trek je credit card, en fund onze hobby!

Dan ben je cool en kan je mee doen 8)

spoiler:
sarcasme, maar gewoon doen!
Almost there, ben al met wat maten erover aan het praten. Er is een leuke aanbieding ook nog eens voor een schip, dus wellicht dit weekend al. Wil nog wel ff kijken of mijn oude sticks supported zijn en of SC net zo realistisch en pittig qua besturing is als ED, want daar werd ik hoorndol van het aantal knoppen en repeterende acties voor de meest basale dingen.

Oude logitech sticks die ergens in de kast liggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JL7KVqPYjB9woKBfxWsnpiBJZg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VsDYldJ5mvld2lL00Lzo7vWx.png?f=user_large

Schip wat ik op het oog heb omdat ik eerst gewoon wat verschillende dingen wil proberen voor ik me specialiseer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6ULP_GEZHCrZkYJZyKWDfsRL78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3OIu9E8Mo3c9XDTmBDYMlpVW.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUHlm25KwOyFYWKrynsDNPr6nTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6iLia8hD8SX9wUDBQKBfXviT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ngangatar schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:19:
Almost there, ben al met wat maten erover aan het praten. Er is een leuke aanbieding ook nog eens voor een schip, dus wellicht dit weekend al. Wil nog wel ff kijken of mijn oude sticks supported zijn en of SC net zo realistisch en pittig qua besturing is als ED, want daar werd ik hoorndol van het aantal knoppen en repeterende acties voor de meest basale dingen.

Oude logitech sticks die ergens in de kast liggen:
[Afbeelding]

Schip wat ik op het oog heb omdat ik eerst gewoon wat verschillende dingen wil proberen voor ik me specialiseer:
Maak je geen zorgen. Je kunt het zelf zo complex of eenvoudig maken als je zelf wilt. Als je echt fanatiek wilt dog-fighten dan zijn flight-sticks wel aan te raden. Maar voor meer industriële gameplay (Mining, Salvaging, cargo hauling) kun je ook prima spelen met muis en toetsenbord. Zo speel ik ook en dat gaat prima voor mij. Vorig jaar een poging gedaan om te spelen met joystick (Thrustmaster T16000M) + muis, maar ik kreeg het gewoon niet goed werkend, en dus staat die joystick nu stof te happen en vlieg ik met muis en toetsenbord. Tja, niet zo fancy, maar het werkt ook prima.

De Avenger Titan is een erg fijn all-round schip om mee te beginnen. Het is wel een ouder model en het mist dus alle aantrekkelijke polishing die nieuwere schepen hebben, zoals bv. fysieke knoppen om deuren mee te openen. Maar een groot pluspunt van de Titan is wel dat je op twee manieren kunt instappen. Via de laadklep aan de achterkant, maar ook via de ladder aan de zijkant direct in de cockpit. Hij vliegt verder erg prettig, kan aardig mee doen met dogfighting tegen eenvoudige tegenstanders, en je hebt een prima beginners laadruimte.

Hier voor wat inspiratie wat je met een Avenger Titan kunt doen:

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 30-10-2024 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Haay schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:51:
[...]

Maak je geen zorgen. Je kunt het zelf zo complex of eenvoudig maken als je zelf wilt. Als je echt fanatiek wilt dog-fighten dan zijn flight-sticks wel aan te raden. Maar voor meer industriële gameplay (Mining, Salvaging, cargo hauling) kun je ook prima spelen met muis en toetsenbord. Zo speel ik ook en dat gaat prima voor mij. Vorig jaar een poging gedaan om te spelen met joystick (Thrustmaster T16000M) + muis, maar ik kreeg het gewoon niet goed werkend, en dus staat die joystick nu stof te happen en vlieg ik met muis en toetsenbord. Tja, niet zo fancy, maar het werkt ook prima.

De Avenger Titan is een erg fijn all-round schip om mee te beginnen. Het is wel een ouder model en het mist dus alle aantrekkelijke polishing die nieuwere schepen hebben, zoals bv. fysieke knoppen om deuren mee te openen. Maar een groot pluspunt van de Titan is wel dat je op twee manieren kunt instappen. Via de laadklep aan de achterkant, maar ook via de ladder aan de zijkant direct in de cockpit. Hij vliegt verder erg prettig, kan aardig mee doen met dogfighting tegen eenvoudige tegenstanders, en je hebt een prima beginners laadruimte.

Hier voor wat inspiratie wat je met een Avenger Titan kunt doen:
[YouTube: Ultimate Avenger Titan Loadout Guide! Star Citizen 3.24.2]
Thanks! Ik ben meer een miner, hauler etc zelf ook, dogfights vond ik ooit leuk, in X-wing 😂.

Ik ga vanavond even je video bekijken. Mocht jij nu starten, met de kennis die je al hebt, zou je dan toch nog voor deze titan kiezen, of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ngangatar schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:09:
Thanks! Ik ben meer een miner, hauler etc zelf ook, dogfights vond ik ooit leuk, in X-wing 😂.

Ik ga vanavond even je video bekijken. Mocht jij nu starten, met de kennis die je al hebt, zou je dan toch nog voor deze titan kiezen, of?
Als ik solo speel (meestal) dan ga ik graag met mijn Prospector (in-game gekocht) mining schip op zoek naar erts rotsblokken op de oppervlakte van een maan, en dan specifiek de goede ertsen die veel opleveren. :) Terug op het (Lagrange) ruimtestation ga ik naar de Refinery om de goede ertsen te laten raffineren. Dat verdubbelt ongeveer de waarde ervan. Kost je wel wat (refining fee), en het duurt meer dan een dag (afhankelijk van welke raffinage methode je kiest, maar levert je veel meer op (verdubbelt de waarde van je ruwe erts. Dat doe ik meerdere keren, waarna ik de uitvoer van meerdere raffinage sessies bij elkaar in een ander schip laad, om het in één keer op een centraal handelspunt te verkopen. Wanneer ik dan bij de trade-terminal sta en m'n ertsen van meerdere mining sessies verkoop voelt het echt als PAY DAY! :9

Sinds versie 3.24 is cargo hauling toegevoegd. Je begint als nobody maar door voldoende (laag betaalde) hauling missies te doen bouw je reputatie op en daarna krijg je beter betaalde missies. Het leuke is dat je die ook kunt combineren! Zo heb ik vanavond 3 cargo hauling missies gecombineerd, omdat ze alle 3 dezelfde oorsprong en dezelfde 4 bestemmingen hadden. Daar kreeg ik respectievelijk 40k, 40k en 36k voor. Zeker niet de best betalende game-loop om te doen, maar als je cargo hauling en dozen tetrissen in je cargo hold en de juiste dozen op de verschillende bestemmingen uitladen met daartussen landen, opstijgen, navigeren, eventuele piraten ontwijken enzo leuk om te doen vindt, dan is het een aardige beloning voor je game-tijd. :)

Als starter schip zou ik ook nu nog steeds de Avenger Titan aanraden en zelf ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Haay schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:01:
[...]

Als ik solo speel (meestal) dan ga ik graag met mijn Prospector (in-game gekocht) mining schip op zoek naar erts rotsblokken op de oppervlakte van een maan, en dan specifiek de goede ertsen die veel opleveren. :) Terug op het (Lagrange) ruimtestation ga ik naar de Refinery om de goede ertsen te laten raffineren. Dat verdubbelt ongeveer de waarde ervan. Kost je wel wat (refining fee), en het duurt meer dan een dag (afhankelijk van welke raffinage methode je kiest, maar levert je veel meer op (verdubbelt de waarde van je ruwe erts. Dat doe ik meerdere keren, waarna ik de uitvoer van meerdere raffinage sessies bij elkaar in een ander schip laad, om het in één keer op een centraal handelspunt te verkopen. Wanneer ik dan bij de trade-terminal sta en m'n ertsen van meerdere mining sessies verkoop voelt het echt als PAY DAY! :9

Sinds versie 3.24 is cargo hauling toegevoegd. Je begint als nobody maar door voldoende (laag betaalde) hauling missies te doen bouw je reputatie op en daarna krijg je beter betaalde missies. Het leuke is dat je die ook kunt combineren! Zo heb ik vanavond 3 cargo hauling missies gecombineerd, omdat ze alle 3 dezelfde oorsprong en dezelfde 4 bestemmingen hadden. Daar kreeg ik respectievelijk 40k, 40k en 36k voor. Zeker niet de best betalende game-loop om te doen, maar als je cargo hauling en dozen tetrissen in je cargo hold en de juiste dozen op de verschillende bestemmingen uitladen met daartussen landen, opstijgen, navigeren, eventuele piraten ontwijken enzo leuk om te doen vindt, dan is het een aardige beloning voor je game-tijd. :)

Als starter schip zou ik ook nu nog steeds de Avenger Titan aanraden en zelf ook gebruiken.
Leuk om te lezen.

Niet “bang” om al je refined ore in 1 keer kwijt te raken middels pvp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:53
Haay schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:01:
[...]

Ik heb eigenlijk nog nooit echt verdiept in cargo hauling, maanden geleden voor het laatste gedaan. Hoe werkt dat cargo hauling? Je gaat naar het begin waar je de cargo moet ophalen, je gooit het in je ship en dan vlieg je waar je het moet afleveren.

Maar moet je dan cargo elevators gebruiken en/of de cargo met de hand in en uit laden. De enige schip die ik heb met veel cargo space is een Carrack, maar daar werken de cargo deuren nog niet van en kan helaas geen grote dozen door de deur opening vervoeren.

Als de cargo gewoon in je ship spawned en despawned, dan is het misschien wel waard voor mij om met mijn Carrack een boel cargo op en neer te vervoeren. Kan ook mijn Reclaimer gebruiken, maar veel te langzaam.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 30-10-2024 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

Ik heb eigenlijk nog nooit echt verdiept in cargo hauling, maanden geleden voor het laatste gedaan. Hoe werkt dat cargo hauling? Je gaat naar het begin waar je de cargo moet ophalen, je gooit het in je ship en dan vlieg je waar je het moet afleveren.

Maar moet je dan cargo elevators gebruiken en/of de cargo met de hand in en uit laden. De enige schip die ik heb met veel cargo space is een Carrack, maar daar werken de cargo deuren nog niet van en kan helaas geen grote dozen door de deur opening vervoeren.

Als de cargo gewoon in je ship spawned en despawned, dan is het misschien wel waard voor mij om met mijn Carrack een boel cargo op en neer te vervoeren. Kan ook mijn Reclaimer gebruiken, maar veel te langzaam.
Het is het eerste. Je krijgt cargo bij je freight elevator, dat laad je in je schip en vervolgens laad je het weer uit bij de destination en krijg je betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ngangatar schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:08:
[...]

Leuk om te lezen.

Met 100 mensen per server is het pvp gehalte erg klein hoor. Ik zou mij er nog niet druk om maken. Of je moet het op gaan zoeken, maar dat raad ik je af als je met een prospector rondvliegt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:10:
[...]

Met 100 mensen per server is het pvp gehalte erg klein hoor. Ik zou mij er nog niet druk om maken. Of je moet het op gaan zoeken, maar dat raad ik je af als je met een prospector rondvliegt :D
Moah ze kunnen je wel opwachten bij refine stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

mvds schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:10:
[...]

Ik blijf daar ver van vandaan. Ik ben in 1999 gestopt met pvp ongeveer 😂. Laat mij maar lekker grinden in space ipv halsbrekende toeren uithalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ngangatar schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:08:
Als je een beetje op je hoede speelt is PvP prima te vermijden. Die hangen over het algemeen rond de bekende plekken, waar illegale drugs verkocht kan worden bijvoorbeeld. Als je daar niet komt is de kans al klein dat je ze in het wild tegen komt.

En met Master Modes is vluchten van NPC piraten ook een fluitje van een cent. Af en toe kom ik wel eens NPC piraten tegen wanneer ik met m'n Prospector op een maan wil minen. Je ziet ze al van verre, en vervolgens vlieg je in NAV mode heel hard de andere kant op. Geen probleem. Ook word je af en toe uit Quantum Travel intercepted door NPC piraten. Maar die dempen je NAV engine niet, dus gewoon op hoge snelheid tussen ze door vliegen en zodra je buiten hun quantum demper bereik bent QT je gewoon weer verder.

Theoretisch is het mogelijk dat speler-piraten zowel quantum als NAV dempen zodat je niet kunt vluchten, maar dat heb ik in sinds ik vorig jaar actief begon te spelen nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Wow. Oke. 4.0 is dead to me.

[Roadmap Roundup - October 30, 2024:]
Release View:
Cards now added to 3.24:
* MISC Starlancer MAX
* Argo CSV-SM
* RSI Polaris
* Anvil Hornet F7C-R Ghost MkII
* Anvil Hornet F7C-R Tracker MkII
* Acidic Caves
* Rock Caves
* Additional Player Customization
* Multi-Tool Updates

Cards removed from 4.0:
* Life Support
* Engineering
* Fire Hazard
* Fire Extinguisher
* Solar Burst
* Charge/Drain
* Transit System Refactor
Upon review of the support required for Server Meshing, Pyro and general stability of 4.0, we made the choice to temporarily remove several deliverables from the 4.0 release to free up necessary Engineering bandwidth to prepare for launch. This list includes Engineering Gameplay, Life Support, Fire Hazards & Fire Extinguishers, Charge and Drain and Transit Refactor. We're aware that many of you are looking forward to these features, especially Engineering Gameplay, but rest assured that we're committed to pulling these back in as soon as possible.

Meanwhile, several features that were planned for Alpha 4.0 have been pulled forward into Alpha 3.24.2, such as the new Vehicle HUDs and MFDs, Network, Additional Player Customization and the Multi-Tool updates, as those were far along enough for us to bring them to you all sooner, rather than later. Additionally, the addition of Resource Network allowed us to partially deliver on some of the core Engineering Gameplay functionality in the form of the updated Power Management MFDs, with more to come.

[ Voor 53% gewijzigd door Robinblitz op 30-10-2024 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Ik vind het juist een goede zet. Focus voor 4.0 op server meshing, Pyro jump gate en Pyro systeem. Wanneer dat goed werkt kunnen Life Support, Engineering, brand en brand-blussen, instabiele Pyro ster (bursts) en drain+opladen van tractor beams met .x patches toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Bij elke komende patch worden functies eruit gehaald. Die worden meestal in een patch erna toegevoegd. Ik vermoed dat alle functies die nu worden verwijderd uit patch 4.0 in patch 4.1 of 4.2 gaan komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 31-10-2024 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:43:
[...]

Het is het eerste. Je krijgt cargo bij je freight elevator, dat laad je in je schip en vervolgens laad je het weer uit bij de destination en krijg je betaald.
Dan heb ik nog niks aan mijn Carrack.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:57:
Wow. Oke. 4.0 is dead to me.

Cards removed from 4.0:
* Life Support
* Engineering
* Fire Hazard
* Fire Extinguisher
* Solar Burst
* Charge/Drain
* Transit System Refactor
[...]
Goh, wat een verrassing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 01:35:
Bij elke komende patch worden functies eruit gehaald. Die worden meestal in een patch erna toegevoegd. Ik vermoed dat alle functies die nu worden verwijderd uit patch 4.0 in patch 4.1 of 4.2 gaan komen.
Ik denk nog veel later als ik eerlijk moet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Haay schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 23:42:
Ik vind het juist een goede zet. Focus voor 4.0 op server meshing, Pyro jump gate en Pyro systeem. Wanneer dat goed werkt kunnen Life Support, Engineering, brand en brand-blussen, instabiele Pyro ster (bursts) en drain+opladen van tractor beams met .x patches toegevoegd worden.
Wanneer dat goed werkt? Dat is dus nooit :o We hebben het over CIG hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Toonen1988 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 02:06:
[...]

Dan heb ik nog niks aan mijn Carrack.
Vermoed dat die fix pas komt bij een volgende pass op de Carrack... aan de andere kant laat ze daar zo lang mogelijk mee wachten. Momenteel zijn ze met RSI capitals bezig, daarna naar Drake? Anvil was al geweest met alle SQ42 schepen... dus dat kan nog wel even duren

Hoop in ieder geval dat ze de lift fixen dat die ook naar de grond kan.
Cargo containers die op z'n minst kunnen zakken. Droppen zou leuk zijn maar niet noodzakelijk (ook onhandig hoe dat met die loopbrug gaat werken dan.
Modules, verzin maar wat je op een expeditie nodig hebt.
De schilden die werken bij de cockpit.
De charter-room die een functie gaat krijgen.
AI bladen voor de turrets :9 .

Maar dat duurt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Case_C schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:21:
Vermoed dat die fix pas komt bij een volgende pass op de Carrack... aan de andere kant laat ze daar zo lang mogelijk mee wachten. Momenteel zijn ze met RSI capitals bezig, daarna naar Drake? Anvil was al geweest met alle SQ42 schepen... dus dat kan nog wel even duren
Ik hoop dat met de Zeus en Polaris de focus nu ook op oudere RSI schepen kan liggen, om daar in ieder geval een update pass over te doen. Geen "zwevende F" voor deuren en liften maar knoppen om op te drukken, zoals alle meer recente schepen nu hebben. Plus een werkende "internal storage" toegang. En dan met name voor de oude dames van de Constellation serie.

Na RSI zou volgens mij eerder MISC aan de beurt moeten komen. Vooral de Freelancer serie verdient ook een update.

Bij Drake is het nogal een mixed bag. Cutter en Vulture bijvoorbeeld hebben die moderne zaken wel, maar de Caterpillar verdient zeker een broodnodige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Haay schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:56:
[...]
Bij Drake is het nogal een mixed bag. Cutter en Vulture bijvoorbeeld hebben die moderne zaken wel, maar de Caterpillar verdient zeker een broodnodige update.
De Caterpillar heeft zelfs nog functionele liften nodig voor de cargo doors. :P Maar CIG had al gezegd dat dit pas zo komen zodra de 'hinge tech' daarvoor klaar is, die de Carrack overigens ook nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Haay schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:56:
[...]

Ik hoop dat met de Zeus en Polaris de focus nu ook op oudere RSI schepen kan liggen, om daar in ieder geval een update pass over te doen. Geen "zwevende F" voor deuren en liften maar knoppen om op te drukken, zoals alle meer recente schepen nu hebben. Plus een werkende "internal storage" toegang. En dan met name voor de oude dames van de Constellation serie.

Na RSI zou volgens mij eerder MISC aan de beurt moeten komen. Vooral de Freelancer serie verdient ook een update.

Misc zouden ze met het uitwerken van de Endeavour kunnen doen. Maar die staat ook nog niet op de planning, en is ook wel een gigantisch project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:59:
[...]

De Caterpillar heeft zelfs nog functionele liften nodig voor de cargo doors. :P Maar CIG had al gezegd dat dit pas zo komen zodra de 'hinge tech' daarvoor klaar is, die de Carrack overigens ook nodig heeft.
Bedoel, dat is mooi en wel maar ze kunnen gewoon een "place holder" systeem in de tussen tijd hebben ontwikkeld wanneer ze de schepen naar de PU hebben gebracht.

Bedoel, een schakelaartje waarbij de cargo omhoog en omlaag gaat zou voor CIG te doen moeten zijn, ookal is het niet hun originele idee. Maargoed, daarom is het dan ook een placeholder.

Bedoel andere schepen hebben hetzelfde, waarbij de cargo hold op dezelfde manier werkt. Denk bijv. aan de cargo lift van de Reclaimer of wat dacht je eens van de Constellation.

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 31-10-2024 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik denk dat ze de schepen zoals de Caterpillar en de Carrack pas gaan doen wanneer modules wat vorm beginnen te krijgen. Geen idee voor wanneer dat op de planning staat. De modulariteit van de Retaliator is vrij nep, ook al doen ze alsof je de base hebt en die met modules kan aanpassen naar bijv de torp versie.

Ik hoop dat ze de vormgeving van de Starlancer serie door gaan trekken naar de Freelancers. De Starlancers vind ik echt mooi eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:24:
Ik hoop dat ze de vormgeving van de Starlancer serie door gaan trekken naar de Freelancers. De Starlancers vind ik echt mooi eruit zien.
Ik hou van de Freelancer MAX... Maar MISC neemt het hele TTP (Time To Penis) wel heel letterlijk met hun schepen haha. Bijna alle schepen van MISC als je die van boven bekijkt hebben een bepaalde... Vorm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 12:41
Gisteren en eergisteren nog eens ingestapt na lange tijd.
Ik word zoals altijd opgehyped door de fantastische youtube gameplay en dan log ik zelf in en dan geraak ik amper verder door de bugs.

Schepen die niet delivered kunnen worden, schepen die beslissen om de weapons array gewoon niet meer online te laten komen, crimestat krijgen omdat er een onzichtbare friendly in de enemy NPC geglitchd zat, power adjument van de mining tool die in Klesher niet werkt, mineral deposit die niet werkt, etc...

Erg moeilijk spelen zo, maar bon dat ben ik al jaren gewoon van SC :-p.

Zou eens moeten kijken of ik mijn fleet ondertussen niet wat moet moderniseren. Heb nu:

- Dragonfly LTI
- FreeMIS LTI
- Tally Bomber
- MPUV Cargo LTI
- Super Hornet
Pagina: 1 ... 105 ... 117 Laatste