Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
Pana schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:53:
Zou eens moeten kijken of ik mijn fleet ondertussen niet wat moet moderniseren. Heb nu:

- Dragonfly LTI
- FreeMIS LTI
- Tally Bomber
- MPUV Cargo LTI
- Super Hornet
Prima lineup zo zou ik zeggen. Mogelijk dat je in-game nog een Prospector of Vulture kunt aanschaffen voor wat variërendere gameplay (mining en salvage respectievelijk), mocht het je interesse zijn uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:41
Robinblitz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:57:
[...]

Prima lineup zo zou ik zeggen. Mogelijk dat je in-game nog een Prospector of Vulture kunt aanschaffen voor wat variërendere gameplay (mining en salvage respectievelijk), mocht het je interesse zijn uiteraard.
De MPUV en de Dragonfly had ik gekocht voor de LTI.
Lijkt me nuttig om de MPUV te vervangen met een meer zelfstandige cargo runner en de dragonfly met een grondvoertuig dat kan minen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59
Pana schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:53:
Gisteren en eergisteren nog eens ingestapt na lange tijd.
Ik word zoals altijd opgehyped door de fantastische youtube gameplay en dan log ik zelf in en dan geraak ik amper verder door de bugs.

Schepen die niet delivered kunnen worden, schepen die beslissen om de weapons array gewoon niet meer online te laten komen, crimestat krijgen omdat er een onzichtbare friendly in de enemy NPC geglitchd zat, power adjument van de mining tool die in Klesher niet werkt, mineral deposit die niet werkt, etc...
Het is erg hit or miss op het moment. Ik ging bv. met mijn Prospector op Mining trip. Kwam aan op Magda, zocht via de scan naar clusters van rotsblokken, vond ik uiteindelijk wat, deed het scannen van een rotsblok het niet. Door gevlogen naar een volgend cluster, idem dito.

Dus, uitgelogd (bed-logging werkte gelukkig wel) en weer ingelogd op een andere server. Gelukkig, daar werkte het scannen van rotsen wel. Kon een rots breken en wat materiaal opslurpen. Tot de server crashte ("Server Error. Please wait") waarna de server-recovery werkte en ik op een nieuwe server kwam. En daar werkte het scannen van rotsen weer niet. Dus weer uitgelogd via bed-logging, op nieuwe server ingelogd, en daar kon ik mijn Mining sessie afmaken tot m'n 32 SCU vol was en ik de boel bij de Refinery kon afleveren voor verwerking.

Maar ik heb ook meegemaakt dat ik bv. de standaard quantum drive in mijn Freelancer verving door een betere, en vervolgens zei m'n schip doodleuk dat er geen QD aanwezig was.

Ik vloog gisteren met m'n Connie Taurus en de guns stonden op Weapons Group 2 en ik zag geen mogelijkheid dat te wijzigen naar Group 0 of Group 1. Scroll-wheel, LeftAlt + Scroll-wheel ... geen verandering.

Ik heb in de afgelopen week twee keer een Mercenary missie geprobeerd, één keer bij een Distro Center, één keer bij een reguliere bunker, en beide keren liepen er (blijkbaar) friendly NPCs rond tussen de vijanden en eindigde ik met een CS3 in Klescher. Die Mercenary missies zijn zo niet te spelen wanneer je van afstand geen verschil ziet tussen vriend en vijand. Voorheen hadden friendly security guards in een bunker zo'n groene marker zodat je wist dat je die niet moest neerschieten. Die mis ik nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:41
Haay schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Het is erg hit or miss op het moment. Ik ging bv. met mijn Prospector op Mining trip. Kwam aan op Magda, zocht via de scan naar clusters van rotsblokken, vond ik uiteindelijk wat, deed het scannen van een rotsblok het niet. Door gevlogen naar een volgend cluster, idem dito.

Dus, uitgelogd (bed-logging werkte gelukkig wel) en weer ingelogd op een andere server. Gelukkig, daar werkte het scannen van rotsen wel. Kon een rots breken en wat materiaal opslurpen. Tot de server crashte ("Server Error. Please wait") waarna de server-recovery werkte en ik op een nieuwe server kwam. En daar werkte het scannen van rotsen weer niet. Dus weer uitgelogd via bed-logging, op nieuwe server ingelogd, en daar kon ik mijn Mining sessie afmaken tot m'n 32 SCU vol was en ik de boel bij de Refinery kon afleveren voor verwerking.

Maar ik heb ook meegemaakt dat ik bv. de standaard quantum drive in mijn Freelancer verving door een betere, en vervolgens zei m'n schip doodleuk dat er geen QD aanwezig was.

Ik vloog gisteren met m'n Connie Taurus en de guns stonden op Weapons Group 2 en ik zag geen mogelijkheid dat te wijzigen naar Group 0 of Group 1. Scroll-wheel, LeftAlt + Scroll-wheel ... geen verandering.

Ik heb in de afgelopen week twee keer een Mercenary missie geprobeerd, één keer bij een Distro Center, één keer bij een reguliere bunker, en beide keren liepen er (blijkbaar) friendly NPCs rond tussen de vijanden en eindigde ik met een CS3 in Klescher. Die Mercenary missies zijn zo niet te spelen wanneer je van afstand geen verschil ziet tussen vriend en vijand. Voorheen hadden friendly security guards in een bunker zo'n groene marker zodat je wist dat je die niet moest neerschieten. Die mis ik nu!
Had idd al eerder gelezen dat dit eigenlijk niet de patch is om er terug mee te beginnen. Hopelijk snel beterschap :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Pana schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:49:
[...]

De MPUV en de Dragonfly had ik gekocht voor de LTI.
Lijkt me nuttig om de MPUV te vervangen met een meer zelfstandige cargo runner en de dragonfly met een grondvoertuig dat kan minen ofzo.
Als je een grootschalige cargo runner wilt zou je naar de Caterpillar of de C2 kunnen kijken. Caterpillar heeft een ship-mounted tractor beam maar de C2 kan grote voertuigen vervoeren zoals de Tumbril Nova of Anvil Ballista.

Voor grondvoertuig om te minen is er maar één optie, de Greycat ROC. Die kan overigens alleen gems minen, dus niet de grote rotsen met Quantanium, Gold, Beryl etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
[...]
Laat het quantum drive vervangen gedeelte maar weg. Alle QD's hebben dezelfde snelheid, fuel usage, charge time, calibrating time etc. Er zit geen verschil meer in vanaf 3.24.2. Waarom, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Robinblitz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:57:
Als je een grootschalige cargo runner wilt zou je naar de Caterpillar of de C2 kunnen kijken. Caterpillar heeft een ship-mounted tractor beam maar de C2 kan grote voertuigen vervoeren zoals de Tumbril Nova of Anvil Ballista.

Voor grondvoertuig om te minen is er maar één optie, de Greycat ROC. Die kan overigens alleen gems minen, dus niet de grote rotsen met Quantanium, Gold, Beryl etc.
In plaats van meteen naar de Caterpillar (576 SCU) of C2 (696 SCU) te kijken voor grootschalige cargo vervoeren zou je ook kunnen kijken naar de Argo Raft (96 SCU), Connie Taurus (174 SCU) of de binnenkort beschikbaar komende Starlancer MAX (224 SCU) als tussenstap upgrade vanaf de MPUV.

Voor rotsen minen met de Prospector kijk ik altijd naar Taranite, Bexalite, Gold en uiteraard naar Quantainium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Haay schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

In plaats van meteen naar de Caterpillar (576 SCU) of C2 (696 SCU) te kijken voor grootschalige cargo vervoeren zou je ook kunnen kijken naar de Argo Raft (96 SCU), Connie Taurus (174 SCU) of de binnenkort beschikbaar komende Starlancer MAX (224 SCU) als tussenstap upgrade vanaf de MPUV.

Voor rotsen minen met de Prospector kijk ik altijd naar Taranite, Bexalite, Gold en uiteraard naar Quantainium.
De Taurus en Raft/Starlancer MAX zijn leuke middenmoten inderdaad.

Gitchdj specificeerde overigens grondvoertuigen om te minen, en dan is je keuze op zijn zachtst gezegd... Beperkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:27
[...]
Voorheen hadden friendly security guards in een bunker zo'n groene marker zodat je wist dat je die niet moest neerschieten. Die mis ik nu!
Ik zou blij zijn wanneer die marker helemaal zou verdwijnen :D

Ik snap dat het een spel is, maar die marker vind ik zo betuttelend dat ik hem gewoon irritant vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:57:
[...]
Voor grondvoertuig om te minen is er maar één optie, de Greycat ROC
2 ;)

Je hebt 2 varianten van de ROC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:21:
[...]

De Taurus en Raft/Starlancer MAX zijn leuke middenmoten inderdaad.

Gitchdj specificeerde overigens grondvoertuigen om te minen, en dan is je keuze op zijn zachtst gezegd... Beperkt. ;)
Starlancer MAX vind ik niet echt middenmoot meer, bedoelde je niet de Freelancer MAX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik begrijp uit bovenstaande dat er een aantal nieuwere schepen zijn waarbij de QOL wat beter is dan bij de oudjes en dat updates voor de oudjes op zich laten wachten?

Aangezien ik een sucker ben voor gebruiksgemak, een vraagje over de "starterships" in de category tot 100 euro. Welke is daarvan al een beetje op orde en heeft weinig oude mankementen en is een beetje friendly? Zit daar nog een verschil tussen? Of maakt dat weinig uit?

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:56:
[...]

2 ;)

Je hebt 2 varianten van de ROC :P
De ROC-DS neemt niemand serieus. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Ngangatar schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:06:
Ik begrijp uit bovenstaande dat er een aantal nieuwere schepen zijn waarbij de QOL wat beter is dan bij de oudjes en dat updates voor de oudjes op zich laten wachten?

Aangezien ik een sucker ben voor gebruiksgemak, een vraagje over de "starterships" in de category tot 100 euro. Welke is daarvan al een beetje op orde en heeft weinig oude mankementen en is een beetje friendly? Zit daar nog een verschil tussen? Of maakt dat weinig uit?
Heel eerlijk zou ik dan wachten tot IAE (Intergalactic Aerospace Expo) eind volgende maand. Er word daar een nieuwe startership toegevoegd aan de game die voorzien zal zijn van alle up-to-date tech en QoL dingen. Overigens weten we daar nog niet zoveel over behalve dat het de Crusader Industries Intrepid heet en een kleine sneak peek gehad hebben van de interiors tijdens CitizenCon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Starlancer MAX vind ik niet echt middenmoot meer, bedoelde je niet de Freelancer MAX?
Correct, Starlancer MAX is wat meer higher end. Bedoelde inderdaad de Freelancer MAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Robinblitz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:13:
[...]

Heel eerlijk zou ik dan wachten tot IAE (Intergalactic Aerospace Expo) eind volgende maand. Er word daar een nieuwe startership toegevoegd aan de game die voorzien zal zijn van alle up-to-date tech en QoL dingen. Overigens weten we daar nog niet zoveel over behalve dat het de Crusader Industries Intrepid heet en een kleine sneak peek gehad hebben van de interiors tijdens CitizenCon.
Bedankt, wat een fijn antwoord.

Ik ga op zoek naar wat info, en hoop dat de toevoeging van het woord "Industries" en "intrepid" daadwerkelijk zal zijn zoals het klinkt, een industrieel onverschrokken schip, een manusje van alles die zijn eigen boontjes meestal weet te doppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Ngangatar schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:18:
[...]

Bedankt, wat een fijn antwoord.

Ik ga op zoek naar wat info, en hoop dat de toevoeging van het woord "Industries" en "intrepid" daadwerkelijk zal zijn zoals het klinkt, een industrieel onverschrokken schip, een manusje van alles die zijn eigen boontjes meestal weet te doppen.
Crusader Industries is alleen de naam van de fabrikant. Crusader Industries is (tot nu toe) voornamelijk gefocused op cargo hauling. Er is nog geen mining/salvage variant. Ik kan dus helaas niks beloven over functionaliteiten haha.

Het is een starter, dus ik verwacht dat hij vrij compact zal zijn met voornamelijk focus op combat en cargo met wat creature comforts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ngangatar schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:06:
Van de huidige Starterships is de Drake Cutter (erg industrieel van aard) wel een van de modernste met fysieke knoppen, wapen-rek, interne opslag toegang...

Je zou deze video van een goede Star Citizen ships reviewer (EvenLease) ook eens kunnen bekijken:

Hierin vergelijkt hij alle huidige Starter ships in een aantal categorieën. Persoonlijk ben ik het niet eens met hoezeer hij de Nomad waardeert, omdat de Nomad altijd boven de grond blijft zweven (hover) en dat vond ik niet prettig werken toen ik de Nomad tijdens een free-fly-week een tijdje gratis kon uitproberen.

Je kunt ook zijn (EvenLease) individuele reviews bekijken voor meer details over al die schepen.

Ik ben het er sowieso mee eens om te wachten tot IAE (22 november) om tijdens de free-fly-week Star Citizen gratis te proberen en te kijken hoe de game bevalt. En die nieuwe Crusader starter die dan uitkomt uiteraard ook in de beoordeling mee te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
En daarbij moet je echt wel in het achterhoofd houden dat de starter ook echt dat is... een starter. Dus een beetje van alles en nergens goed in.

De Avenger Titan is weer ietsjes beter in combat, de Nomad is weer iets beter in cargo (De ROC past bijv achterop), en alle starters zijn geschikt voor FPS missies. Dus het is ook wel wat jij ermee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:32:
[...]

Ik hou van de Freelancer MAX... Maar MISC neemt het hele TTP (Time To Penis) wel heel letterlijk met hun schepen haha. Bijna alle schepen van MISC als je die van boven bekijkt hebben een bepaalde... Vorm...
Ja, maar kom op... tegen die phat ass van de FreeMAX kan toch geen enkel schip op? :P Ja oke, de StarMAX misschien, maar die is wel een klasse hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Haay schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:13:
[...]
Van de huidige Starterships is de Drake Cutter (erg industrieel van aard) wel een van de modernste met fysieke knoppen, wapen-rek, interne opslag toegang...
Maar in hoeverre is dat echt belangrijk?

Ik kan mij niet druk maken over een zwevende F eigenlijk. Misschien vind ik dat zelfs makkelijker, dan een fysieke knop. Ik kijk naar de deur en druk op F, in plaats van dat ik echt naar een knop moet kijken.

En wapenrekken vind ik, als ik heel eerlijk moet zijn, net zo nutteloos als een toilet. Starters worden zo vaak gecrasht waarbij alles verloren gaat wat je in je schip hebt zitten, dat het toch onverstandig is om teveel gebruik te maken van ship storage. In welke vorm dan ook.

De Nomad heeft wel een groot voordeel dat ie een klein voertuig zoals de ROC achterop mee kan nemen. Volgens mij past die niet achterin een Titan bijv, en ook niet in een Cutter.

Dus als je wilt minen met een voertuig, dan zit je al snel vast aan een Nomad, of een groter schip die al meteen geen starter meer te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
mvds schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:34:
Maar in hoeverre is dat echt belangrijk?

Ik kan mij niet druk maken over een zwevende F eigenlijk. Misschien vind ik dat zelfs makkelijker, dan een fysieke knop. Ik kijk naar de deur en druk op F, in plaats van dat ik echt naar een knop moet kijken.

En wapenrekken vind ik, als ik heel eerlijk moet zijn, net zo nutteloos als een toilet. Starters worden zo vaak gecrasht waarbij alles verloren gaat wat je in je schip hebt zitten, dat het toch onverstandig is om teveel gebruik te maken van ship storage. In welke vorm dan ook.

De Nomad heeft wel een groot voordeel dat ie een klein voertuig zoals de ROC achterop mee kan nemen. Volgens mij past die niet achterin een Titan bijv, en ook niet in een Cutter.
Voor een game die zo'n focus op detail heeft vind ik fysieke knoppen het gewoon af maken. Maar ja, als je bv. bij de Constellation kijkt, dan denk ik wel: waar zouden de knoppen voor de personeelslift en voor de cargo lift dan moeten komen? Want nu moet je er maar zo'n beetje onder staan, omhoog kijken en als je goed op de juiste plek staat en kijkt zie je een vage F en kun je daarmee de lift omlaag halen.

Idem voor bijvoorbeeld de Freelancer zijdeur, de Prospector zijdeur, de 300x serie schepen... Allemaal een zwevende [F] bij de deur en geen logische plek vlakbij voor een fysieke knop.

Een wapenrek is, zeker in de huidige staat van de game, nog niet handig. Te gemakkelijk om je wapen(s) en harnas op die manier te verliezen. Maar een kast die toegang geeft tot internal storage kan ook handig zijn om wat eten en drinken in op te slaan. Kost weinig, maar is zo fijn om gewoon op voorraad in je schip te hebben wanneer je langer weg bent op een missie en je begint echt dorst te krijgen! Noodvoorraadje eten en drinken gewoon standaard in je schip, dat is toch perfect? :9

Tja, ik heb nooit met een ROC aan mining gedaan. Ben direct op mining met een Prospector begonnen, wat ik een fijnere manier vind. Maar dat is persoonlijk en smaken verschillen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vind fysieke knoppen cool maar totaal overbodig. In 2950 heeft elk schip een afstandsbediening die je deuren laat openen :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

mvds schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:20:
En daarbij moet je echt wel in het achterhoofd houden dat de starter ook echt dat is... een starter. Dus een beetje van alles en nergens goed in.

De Avenger Titan is weer ietsjes beter in combat, de Nomad is weer iets beter in cargo (De ROC past bijv achterop), en alle starters zijn geschikt voor FPS missies. Dus het is ook wel wat jij ermee wilt doen.
Daar ben ik me van bewust en daar heb ik ook gen enkele moeite mee. Is ook leuk, beetje aftasten en daarna een keuze maken en ingame of in de shop een volgend schip of een upgrade kopen. Heerlijk om met een "inferieure" Jack of all trades te beginnen, dat is in veel games zo.

Maar een beetje comfort in die bakken, dat stel ik dan wel weer op prijs ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

_eLMo_ schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:50:
Ik vind fysieke knoppen cool maar totaal overbodig. In 2950 heeft elk schip een afstandsbediening die je deuren laat openen :+
Correctie, het schipt scant jou als persoon en herkend je waarbij de deur open gaat. Fysieke knoppen is zo 2634... :+

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:36
Ik vind het nieuwe cockpit ship interface behoorlijk achteruit is gegaan, het oude was veel overzichterlijker.

Enige pluspuntje dat je met de rechtermuisknop kan inzoomen en het interieur niet meer ziet.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9MK6VX5N-6ayD0gIEIR5MJ0_9M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dnhvJVrZILoRb6PLqJDYPMsu.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Haay schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Voor een game die zo'n focus op detail heeft vind ik fysieke knoppen het gewoon af maken.
Laten we de focus eerst vooral leggen op het bugvrij implementeren van alle beloofde features en ons daarna pas druk gaan maken over dit soort details :P
Tja, ik heb nooit met een ROC aan mining gedaan. Ben direct op mining met een Prospector begonnen, wat ik een fijnere manier vind. Maar dat is persoonlijk en smaken verschillen.
Ja oke, ik zou ook voor de Prospector gaan, maar de vraag ging over starters en de Propector is geen starter schip :P Plus, die is ook echt gewoon voor één doel en is geen multi purpose.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
_Dune_ schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:11:
[...]
Correctie, het schipt scant jou als persoon en herkend je waarbij de deur open gaat. Fysieke knoppen is zo 2634... :+
Haha nou he? Maar dat heb ik bij meer zaken. We kunnen wel enorme afstanden afleggen dmv quantum travel, maar we hebben wel fysieke knoppen nodig om deuren te openen.

We kunnen onze reisbestemming kiezen op een computer, en die brengt ons (met dezelfde quantum travel) naar die bestemming, maar je wapens fatsoenlijk richten is teveel moeite voor een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
mvds schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:46:
Haha nou he? Maar dat heb ik bij meer zaken. We kunnen wel enorme afstanden afleggen dmv quantum travel, maar we hebben wel fysieke knoppen nodig om deuren te openen.

We kunnen onze reisbestemming kiezen op een computer, en die brengt ons (met dezelfde quantum travel) naar die bestemming, maar je wapens fatsoenlijk richten is teveel moeite voor een computer.
Star Citizen (en SQ42) zijn net als Star Wars "retro futuristisch", dus zoals men in de jaren '70/'80 zich de toekomst voorstelde. Mobiele telefoons die krachtiger zijn dan PC's van die tijd, en overal snel draadloos internet op je mobiel, zijn dingen die men zich in die tijd nog niet of nauwelijks kon voorstellen. Kijk naar Chriet Titulaer met zijn "Wondere Wereld" en Huis van de Toekomst uit die tijd. Sommige voorspellingen van toen zijn inmiddels wel uitgekomen, maar andere dingen die toen futuristisch leken zijn nu achteraf gezien zo achterhaald en oubollig.

Toekomst voorspellen gebeurt altijd door huidige technologie in gedachten verder door te ontwikkelen. Maar revolutionaire nieuwe technologische doorbraken en hun gevolgen kun je simpelweg niet voorzien met je huidige kennis. Dus hoe dat in Star Citizen wel of niet werkt... och, als ik me in het spel maar vermaak. :)
mvds schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:42:
Ja oke, ik zou ook voor de Prospector gaan, maar de vraag ging over starters en de Propector is geen starter schip :P Plus, die is ook echt gewoon voor één doel en is geen multi purpose.
Was ook niet mijn suggestie om de Prospector als alternatief voor starter schip aan te bevelen. :D Ik zie vaak mensen beginnen met Mining met de ROC mining maar dat vind ik te omslachtig. Als iemand wil minen zou ik dan eerder aanraden om een Prospector te huren, een (recente) YouTube tutorial te bekijken en het zelf te proberen. Smaken verschillen natuurlijk, en voor andere spelers is rondvliegen met een ROC in de cargo-hold en daarmee kleine steentjes minen juist hun plezier.

[ Voor 22% gewijzigd door Haay op 31-10-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Man... Ik heb vandaag op X (formerly known as Twitter) toch echt een aanvaring gehad met iemand wegens 4.0 gutting...

Blijkbaar mag je niet upset/boos zijn dat gameplay features eruit gesloopt zijn. Dan heb je en ik quote een: "uninformed opinion" en... "CIG is giving you a hand, but you want their arm"... Hoe in godsnaam is het "wanting their arm" als ik inderdaad gameplay features wil zien die al meer als een jaar regelmatig word laten zien op ISC en CitizenCon vorig jaar en tot een maand voor CitizenCon dit jaar werd gezegd "Coming with 4.0"... En dan als ze TIJDENS Evocati eruit worden gehaald is het "wanting their arm"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Tja, ik snap dat wel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
In ademen en uit ademen. En jezelf niet zo opwinden over random mensen op het internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jM3We5nQ7sMzxXwgHLkS_iAWGrI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/3OD8agi7oFqOpWPVSBQuoaM6.gif?f=user_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:06
Robinblitz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:19:
Man... Ik heb vandaag op X (formerly known as Twitter) toch echt een aanvaring gehad met iemand wegens 4.0 gutting...

Blijkbaar mag je niet upset/boos zijn dat gameplay features eruit gesloopt zijn. Dan heb je en ik quote een: "uninformed opinion" en... "CIG is giving you a hand, but you want their arm"... Hoe in godsnaam is het "wanting their arm" als ik inderdaad gameplay features wil zien die al meer als een jaar regelmatig word laten zien op ISC en CitizenCon vorig jaar en tot een maand voor CitizenCon dit jaar werd gezegd "Coming with 4.0"... En dan als ze TIJDENS Evocati eruit worden gehaald is het "wanting their arm"...
Gewoon laten gaan, niet waard om hier mee in discussie te gaan. Elk kritiek dat iemand geeft, zien ze als een aanval, terwijl als we geen kritiek hadden, waren we als mensheid nooit zover gekomen als waar we nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Haay schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:49:
[...]als ik me in het spel maar vermaak. :)
Nou ja, dat is ook wel zo natuurlijk, al denk ik dat het best vervelend is wanneer je rondloopt in een groot schip (met dus veel deuren) en je steeds een knopje in moet drukken om de deur te openen. Ik zou toch echt liever hebben dat de deur zich vanzelf opent (en gesloten blijft voor iemand die niet in je org/party/friendlist zit)
Was ook niet mijn suggestie om de Prospector als alternatief voor starter schip aan te bevelen. :D Ik zie vaak mensen beginnen met Mining met de ROC mining maar dat vind ik te omslachtig. Als iemand wil minen zou ik dan eerder aanraden om een Prospector te huren, een (recente) YouTube tutorial te bekijken en het zelf te proberen. Smaken verschillen natuurlijk, en voor andere spelers is rondvliegen met een ROC in de cargo-hold en daarmee kleine steentjes minen juist hun plezier.
ROC mining is idd erg omslachtig, en dat (grond)voertuigen echt amper te besturen zijn (door de echt compleet idiote physics/gedrag van die voertuigen) helpt ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Robinblitz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:19:

Tja, als je CIG kent dan weet je dat features wel vaker aangekondigd worden voor versie X.Y en dan uiteindelijk worden toegevoegd aan versie X.Y.1 of X.Y.2.

Dat Engineering voor 4.0 was aangekondigd en vervolgens vertraagd naar een 4.0.x of misschien zelfs 4.1.x patch verbaast mij dus niks. En het is ook niet dat "eruit gesloopt" betekent dat het gecancelled is, maar dat het nog niet klaar is voor live.

Persoonlijk heb ik liever dat ze incrementeel dingen in kleinere patches toevoegen, dan dat ze een grote berg nieuwe features samen in één mega patch proppen, en als iets dan niet goed werkt, die grote mega patch maar blijven uitstellen.
mvds schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:53:
Nou ja, dat is ook wel zo natuurlijk, al denk ik dat het best vervelend is wanneer je rondloopt in een groot schip (met dus veel deuren) en je steeds een knopje in moet drukken om de deur te openen. Ik zou toch echt liever hebben dat de deur zich vanzelf opent (en gesloten blijft voor iemand die niet in je org/party/friendlist zit)

ROC mining is idd erg omslachtig, en dat (grond)voertuigen echt amper te besturen zijn (door de echt compleet idiote physics/gedrag van die voertuigen) helpt ook niet
Ja, het is wel prettig wanneer interne deuren (dus binnen je schip) een nabijheidssensor hebben en vanzelf open gaan wanneer je in de buurt bent. Behalve natuurlijk deuren die onderdeel van een air-lock zijn. >:)

Wat ik trouwens van Mining in de huidige versie weer apart vind is dat je in de Refinery bij de completed opdracht als ontvangende locatie alleen een schip kunt opgeven, en niet de local station storage. Dat is dus nog steeds zoals het in het verleden was, maar je zou verwachten dat met de huidige fysieke cargo de output van de Refinery naar jouw local station storage zou gaan, zodat je het in de hangar met de cargo elevator kunt ophalen en in je schip laden. Daarmee voorkom je ook dat als de output bv. 16 SCU is, maar je hebt alleen een schip met bv. 8 SCU storage, je de output niet kunt ophalen. Zou zo veel logischer zijn om het naar local station storage over te zetten, waarna je zelf de cargo kunt inladen, desnoods maar de helft als je een kleiner schip ter beschikking hebt. Dan gewoon twee keer heen en weer vliegen naar de TDD om het te verkopen...

[ Voor 37% gewijzigd door Haay op 01-11-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Haay schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:01:
[...]
Dan gewoon twee keer heen en weer vliegen naar de TDD om het te verkopen...
Oneindig veel logischer zou zijn dat je gewoon een trade console in je hangar hebt staan, in plaats van dat je steeds trips moet maken naar de TDD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:13:
[...]

Oneindig veel logischer zou zijn dat je gewoon een trade console in je hangar hebt staan, in plaats van dat je steeds trips moet maken naar de TDD ;)
Idk... Vind het wel fijn om trips te maken naar de TDD, lekker relaxt. Als alles in je hangar gepropt word heb je bijna geen reden meer om naar het centrum te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:06:
[...]

Idk... Vind het wel fijn om trips te maken naar de TDD, lekker relaxt. Als alles in je hangar gepropt word heb je bijna geen reden meer om naar het centrum te gaan.
Zaken zoals upgrades voor je schip, FPS wapens en ammo, dat soort zaken blijft in de stad natuurlijk. Net zoals bars.

En in de huidige vorm heeft de TDD imho geen toegevoegde waarde, als in, je loopt naar een leeg gebouw alleen maar om gebruik te maken van een console die daar toevallig staat. Die console kan net zo goed op een andere locatie staan, of de interface een plek krijgen op de console die toch al in je hangar staat.

Het punt wat jij maakt is juist het punt wat mij irriteert, CIG dwingt je om gebruik te maken van een trein om naar de andere kant van de stad te gaan, naar een lelijk gebouw, alleen maar omdat daar de console staat om je zooi te verkopen/kopen.

Het is ook totaal niet efficient, als je naar een handelgedreven samenleving zou kijken, dan is het totaal onlogisch, zelfs onacceptabel wanneer je traders/haulers zoveel tijd verliezen, alleen maar om naar een console te moeten reizen die op elke andere willekeurige plek ook zou kunnen staan.

Dat is zoiets als zeggen dat elk schip in de haven van Rotterdam moet aanmeren, maar de kapitein verplicht , zonder zijn schip en lading, naar Amsterdam (of welke grote stad dan ook) moet reizen, omdat alleen daar de handel bedreven mag worden. Dat is toch bullshit? Als je een beetje om efficiëntie zou geven, dan zou elke handelsorganisatie gewoon in de haven een handelskantoor hebben, direct aan de aanlegsteigers. (wat ook zo is, zowel in deze tijd als in de oudheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Maak dan van de TDD een soort van markt, waar jij je schip kan landen en daar vanuit je schip je handel kan verrichten. Dan heeft de TDD tenminste nog iets van nut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 12:31
Gewoon Elite Dangerous gaan spelen. Dan mag je gewoon in je schip blijven zitten om te traden.
En nog fijner, dan hoef je ook niet op te staan om op knopjes te drukken om een deur te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
roepie88 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:25:
Gewoon Elite Dangerous gaan spelen. Dan mag je gewoon in je schip blijven zitten om te traden.
En nog fijner, dan hoef je ook niet op te staan om op knopjes te drukken om een deur te openen.
I'll pass. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
roepie88 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:25:
In mijn schip blijven zitten hoeft niet, ik wil best mijn schip verlaten. Ik zou het zelfs geen probleem vinden om naar de lobby te moeten van de Starport. Maar het stuk van naar de andere kant van de stad moeten voor alleen een console is gewoon onlogisch.

Het klinkt als iets kleins, maar wanneer je geld wilt verdienen zijn die tripjes steeds gewoon een verspilling van tijd. Je moet steeds van de je hangar naar de lobby, van de lobby van de Starport naar de shuttle, op de trein/shuttle wachten, naar de andere kant van de stad toe (wat ook tijd kost), naar de console lopen (hopen dat ie het doet), traden, en de reis weer terug maken.

Als je nieuw bent in SC oke, dan vind je het misschien leuk om van het uitzicht te genieten, maar als je al veel tijd in SC hebt zitten, dan ken je het uitzicht wel en is het gewoon overbodig en vervelend.

De TDD is vrijwel altijd ook gewoon doods, een leeg gebouw, geen interactie met NPCs ofzo. Gewoon een leeg, saai gebouw met toevallig die console die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:55
Het probleem is dat je de trip moet maken om pennies op de dollar te verdienen. Maar de hele economy in SC is nog steeds fucked omdat ze willen dat je de schepen met echt geld koopt.

De planeet beauty trips zijn een Chris Roberts special. Al zijn spellen hebben zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Zo toch maar een schip kopen. 2 maatjes hebben vandaag ook een pledge gedaan.

Is natuurlijk precies de aanbieding voor de Avenger er niet meer, maar nog wel voor de Syulen en de Cutter :). Bastards, ach ja, dat krijg je met dat getreuzel.

*Edit, een uur later: Na nog wat onderzoek, kies ik voor de Cutter ipv de Avenger. Puur omdat ik weg wil blijven van combat voorlopig en in de Avenger zal ik toch eerder de neiging hebben om het gevecht aan te gaan in plaats van avoiding.

Daarnaast is de Cutter wat meer zoals ikzelf, een wat lomper dieseltje, but it gets the job done efficiently :P .

[ Voor 43% gewijzigd door Ngangatar op 01-11-2024 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
De Cutter is echt een leuk schip hoor! Ik heb ook een starter package met de Cutter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:03:
[...]

In mijn schip blijven zitten hoeft niet, ik wil best mijn schip verlaten. Ik zou het zelfs geen probleem vinden om naar de lobby te moeten van de Starport. Maar het stuk van naar de andere kant van de stad moeten voor alleen een console is gewoon onlogisch.
Ze proberen de steden levendig te maken en interactie met spelers.

Wat zou je anders met de steden willen als er niets te doen is...
Volgende stap zou zijn dat je net zo goed schepen kan kopen in de hangar net als eten/drinken etc en het hele steden gebeuren achterwege laat.

[ Voor 21% gewijzigd door mr_evil08 op 02-11-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:04:
[...]

Ze proberen de steden levendig te maken en interactie met spelers.

Wat zou je anders met de steden willen als er niets te doen is...
Volgende stap zou zijn dat je net zo goed schepen kan kopen in de hangar net als eten/drinken etc en het hele steden gebeuren achterwege laat.
Interactie hebben met andere spelers doe je in de chat. De plaats waar je bent is daarin volledig irrelevant :D Of ga jij in de stad naar andere spelers staan zwaaien, want veel meer "interactie" kan je niet hebben met anderen in de steden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:45:
[...]

Interactie hebben met andere spelers doe je in de chat. De plaats waar je bent is daarin volledig irrelevant :D Of ga jij in de stad naar andere spelers staan zwaaien, want veel meer "interactie" kan je niet hebben met anderen in de steden?
Ja ik ga staan zwaaien, de steden zijn op moment veel te kaal, het moet wat levendig worden.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 02-11-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Kans bestaat dat je onderweg naar een plek in de stad nieuwe missies/opdrachten kan oppakken (actief of passief door een bericht/gesprek op te vangen).
Dat zie je ook bij games als Starfield, BG3, Outlaws e.d.
Of dat nu wel of niet het geval zal/kan zijn, alleen door te moeten reizen van A naar B krijg je een beeld van de omvang van een stad, maan, Outpost e.d.
Ik hoop echt dat ze het zo houden en dat je geen instanced toegang tot alles hebt en/of een fast travel mogelijkheid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Missies oppakken doe je in je missie overzicht, ook daarvoor hoef je niet in de stad te zijn ;)

En ik zeg toch ook heel duidelijk dat zaken zoals de shops en de bars enzo gewoon in de stad kunnen blijven wat mij betreft? Als je andere spelers wilt zien, dan spreek je daar toch gewoon af?

Maar idd, ik geef mijn mening over één freaking ding en dan is het natuurlijk meteen zo dat ik alles vanuit mijn schip wil kunnen doen. Want ook al zeg ik dat dat niet hoeft van mij, dat bedoel ik natuurlijk wel gewoon zo he. Dat weten jullie gelukkig altijd veel beter dan ikzelf. Daarom ben ik ook zo blij met jullie. Ik hoef zelf niet te weten wat ik wil, dat vertellen jullie mij wel.

En een mening hebben over features mag ook niet, dat is wel duidelijk }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:05:
Missies oppakken doe je in je missie overzicht, ook daarvoor hoef je niet in de stad te zijn ;)

En ik zeg toch ook heel duidelijk dat zaken zoals de shops en de bars enzo gewoon in de stad kunnen blijven wat mij betreft? Als je andere spelers wilt zien, dan spreek je daar toch gewoon af?

Maar idd, ik geef mijn mening over één freaking ding en dan is het natuurlijk meteen zo dat ik alles vanuit mijn schip wil kunnen doen. Want ook al zeg ik dat dat niet hoeft van mij, dat bedoel ik natuurlijk wel gewoon zo he. Dat weten jullie gelukkig altijd veel beter dan ikzelf. Daarom ben ik ook zo blij met jullie. Ik hoef zelf niet te weten wat ik wil, dat vertellen jullie mij wel.

En een mening hebben over features mag ook niet, dat is wel duidelijk }:O
Het begint altijd met 1 ding. :+

Werkelijk traden moeten we niet willen in de hangar/ship want dan willen andere spelers ook gemakken zoals toch een klein shopje/pickup point voor iets en voor je het weet liggen de steden er verlaten bij.

Ik doe bounty,s en dan zou ik ook willen dat het inleveren in het ship kan etc(bounty 2.0).

Ik kan straks ook slepen met gevangenen verwacht ik.
Gewoon een duidelijke streep NEE. ;)

Of wel traden toestaan in het schip maar dan moet je iemand inhuren met 50% fee ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 02-11-2024 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ngangatar schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:25:
Zo toch maar een schip kopen. 2 maatjes hebben vandaag ook een pledge gedaan.

Is natuurlijk precies de aanbieding voor de Avenger er niet meer, maar nog wel voor de Syulen en de Cutter :). Bastards, ach ja, dat krijg je met dat getreuzel.
o7 en welkom in de Verse! En dat je maar veel mooie avonturen zult beleven in je Cutter.

En vraag gerust als bepaalde dingen onduidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:19:
[...]
Of wel traden toestaan in het schip maar dan moet je iemand inhuren met 50% fee ofzo.
Het hoeft niet in het schip (zoals ik al een paar keer gezegd heb). Maak gewoon, zoals je ook een admin office hebt, ook een trade office op elke Spaceport. Simpel en efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan iemand mij een hint geven. Ik heb een en ander in storage zitten op mijn homebase, maar ook op een spacestation. Hoe krijg ik dat wat in storage is op het spacestation naar mijn homebase. Gaat enkel om een paar stuks armor. Nu dacht ik kan mogelijk mat een backpack, deze gekocht op het spacestation... echter krijg ik dat backpack met geen mogelijkheid op mijn caracter... 'equip' zogezegd, reageert niet.

Leuk al die details en loops... maar dit wordt echt een beetje belachelijk, of loop ik weereens tegen één van de bugs aan? -O-

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvds
Je backpack en je armor matched wel? Dus je doet een heavy backpack ook op een heavy armor?

Je mag wel een lichtere backpack op een zwaardere armor zetten, maar andersom mag niet.

Dus light backpack mag op light, medium en heavy armor. Maar heavy backpack mag alleen op heavy armor. En medium mag op medium en heavy.

En je moet een body armor aanhebben om een backpack te mogen equippen. Een backpack op een flightsuit mag niet.

Spullen moet je fysiek van de ene plek naar de andere plek brengen. Dus je kan alles naar je schip overzetten naar de interne cargo op plek A. En dan naar plek B vliegen en daar alles overhevelen.

[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 02-11-2024 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:30

Ves

A gadget addicted Bounty

_Dune_ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:54:
Kan iemand mij een hint geven. Ik heb een en ander in storage zitten op mijn homebase, maar ook op een spacestation. Hoe krijg ik dat wat in storage is op het spacestation naar mijn homebase. Gaat enkel om een paar stuks armor. Nu dacht ik kan mogelijk mat een backpack, deze gekocht op het spacestation... echter krijg ik dat backpack met geen mogelijkheid op mijn caracter... 'equip' zogezegd, reageert niet.

Leuk al die details en loops... maar dit wordt echt een beetje belachelijk, of loop ik weereens tegen één van de bugs aan? -O-
Een andere optie is een 1 SCU container kopen.

In via Storage Access die container openen, dan al je armour slepen van de Access naar het scherm van de container. Via de freight elevator die contrainer ophalen en plaatsen in je schip.

Sommige schepen hebben namelijk niet genoeg interne storage. Of helemaal niet.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Nog geen geweldig begin hier.

2 vrienden hebben op hun pc's moeite om het een beetje in beweging te krijgen, en ikzelf en anderen lopen vast in de tutorial omdat de objective om de lift te gebruiken momenteel bugged is. En zo zijn er nog wel wat zaken dit mis gaan.

Zal zo de tutorial maar gewoon in zijn geheel gaan overslaan, want dit schiet niet op met continue opnieuw inloggen en de tutorial opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009

Ves

A gadget addicted Bounty

Klopt dat de tutorial soort van gebroken is.

Beter in het spel spelen met iemand die ervaring heeft.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ngangatar schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:35:

2 vrienden hebben op hun pc's moeite om het een beetje in beweging te krijgen, en ikzelf en anderen lopen vast in de tutorial omdat de objective om de lift te gebruiken momenteel bugged is. En zo zijn er nog wel wat zaken dit mis gaan.

Zal zo de tutorial maar gewoon in zijn geheel gaan overslaan, want dit schiet niet op met continue opnieuw inloggen en de tutorial opnieuw opstarten.
Om eerlijk te zijn, ik heb die tutorial nog nooit netjes kunnen afronden. In het begin meermaals mee begonnen, maar door bugs of crashes niet afgemaakt. Later maar gewoon direct naar de PU gegaan omdat ik inmiddels door gewoon te spelen of tips van medespelers me de gameplay wel eigen gemaakt heb. En ja, zeker in het begin zul je regelmatig dood gaan en door schade en schande leer je hoe dat te voorkomen.

Bekende 'noob' manieren om in Star Citizen dood te gaan;
- Je helm afzetten om wat te eten / drinken, en vervolgens vergeten het weer op te zetten en dan zonder helm het vacuum in te lopen;
- Met te hoge snelheid recht op een ruimtestation afvliegen zodat je er tegenaan crasht;
- Met te hoge snelheid op het oppervlak van een planeet / maan afvliegen en niet meer kunnen remmen --> crash
- In een dogfight met NPCs in een game of chicken frontaal geramd worden zodat je schip ontploft;
- Uit nieuwsgierigheid naar een plek gaan waar piraten of griefers vaak te vinden zijn en merken dat je geen partij voor ze bent.

En er zijn vast nog wel een aantal noob manieren te vinden waarop nieuwe spelers ooit (te) vaak dood gingen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
Ngangatar schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:35:

Ik zou heel even wachten met beginnen te spelen. Deze patch is echt slecht vergeleken met de voorgaande jaren.Er waren paar maanden waar het goed speelbaar was, maar met de merge naar 4.0 is er wat extra stabilisatie nodig.

Als wat meer ervaren speler, gister erg veel bugs gehad maar met een beetje lol er wel een hele leuke sessie van gemaakt door proberen een NPC te scoopen met en Cutty red, een vriend van me had vorige week ook een week lang gevlogen met een NPC erin :+

@Haay
- Met te hoge snelheid recht op een ruimtestation afvliegen zodat je er tegenaan crasht;
omg, dit brengt flashbacks terug. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Ecological op 03-11-2024 15:41 ]

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roepie88
Gisteren met 5 personen een aantal bounty missies gedaan. Ging niet helemaal vlekkeloos maar uiteindelijk wel allemaal gelukt. Inclusief wat onderlingen rescue missies (in space overstappen van het ene naar het andere schip) en een Server crash waardoor alleen de chat nog werkte en een ‘please wait’ melding op het scherm verscheen. En warempel na een paar minuten kwam de een na de ander weer terug ingame. Mooi spul dat Star Citizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
roepie88 schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:34:
Gisteren met 5 personen een aantal bounty missies gedaan. Ging niet helemaal vlekkeloos maar uiteindelijk wel allemaal gelukt. Inclusief wat onderlingen rescue missies (in space overstappen van het ene naar het andere schip) en een Server crash waardoor alleen de chat nog werkte en een ‘please wait’ melding op het scherm verscheen. En warempel na een paar minuten kwam de een na de ander weer terug ingame. Mooi spul dat Star Citizen.
Nu wel ja... Anderhalf jaar geleden was een server crash echt een crash terug naar het hoofdmenu haha. Heb laatst 3.24.2a op de PTU geprobeerd wat zogenaamd fixes voor de hybrid crashes zou moeten brengen maar eeuuhhm... Kan nou niet zeggen dat de patch überhaupt een verbetering was. Ook zijn hierin geen hotfixes meegenomen die in 3.24.3 wel zitten zoals het fixen van de Attritions...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:58:
[...]
Nu wel ja... Anderhalf jaar geleden was een server crash echt een crash terug naar het hoofdmenu haha.
En een grote kans dat je alles wat in je inventory (of die van je schip) zat kwijt was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:38:
[...]

En een grote kans dat je alles wat in je inventory (of die van je schip) zat kwijt was
Daar was destijds wel een bandaid fix voor. Je schip werd met inhoud terug gezet naar je vorige bezochte locatie. Maar ook dat was niet perfect omdat het met snapshots werktte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Na de server crash had ik wel dat mijn schip me niet meer herkende. Ik kreeg een trespassing melding en de deuren gingen niet meer open. Uiteindelijk wel gelukt om in en uit de cockpit te komen maar opstijgen ho maar. Er is dus nog wel ruimte voor verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
roepie88 schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:54:
Na de server crash had ik wel dat mijn schip me niet meer herkende. Ik kreeg een trespassing melding en de deuren gingen niet meer open. Uiteindelijk wel gelukt om in en uit de cockpit te komen maar opstijgen ho maar. Er is dus nog wel ruimte voor verbetering
Als je een server recovery gehad hebt moet je inderdaad een keer in-en-uit de pilot chair voordat je dat weer kan. Naar external view (F4) werkt ook niet meer tot je opnieuw in de stoel zit. Het is in ieder geval een stuk beter dan terug naar het hoofdmenu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
zo, ik ben er ook weer. Is de guild nog actief? op de 1 of andere manier ben ik eruit.

Edit: gevonden; applicatie ingevuld!

[ Voor 18% gewijzigd door Torrie844 op 04-11-2024 13:15 ]

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:25
Torrie844 schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:06:
zo, ik ben er ook weer. Is de guild nog actief? op de 1 of andere manier ben ik eruit.

Edit: gevonden; applicatie ingevuld!
SgtPoen dit weekend nog op discord, en dan nu SgtTommo hier op T.net.
Missen we dan nog wat Sergeants?
Ook niet gezien dat je er niet meer tussen stond.

Zal vanavond even inloggen. Of @batumulia moet tijd hebben.

De guild is actiever dan 2-3 jaar geleden :+ . Word wel sinds CitCon iets wat drukker.
Ga zelf na 4.0 weer actiever worden. Dan wil ik elke week wel een avondje missies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Case_C schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:46:
[...]

De guild is actiever dan 2-3 jaar geleden :+ . Word wel sinds CitCon iets wat drukker.
Ga zelf na 4.0 weer actiever worden. Dan wil ik elke week wel een avondje missies doen.
Zitten er bepaalde verwachtingen in het guild van wat men van spelers wel en niet verwacht? Of is het vrije speelstijl zolang men probeert bij te dragen en respect/humor meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
[...]

Merk het in mijn eigen org ook. De hype is sinds CitCon weer wat terug, maar dan loggen mensen in op 3.24.2 en dan is het weer snel voorbij met de lol haha. De meesten in mijn org wachten ook op 4.0 zodat ik weer org operations kan runnen. Is nu niet te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Eerst maar eens afwachten hoe goed 4.0 gaat werken, nieuwe tech (= meshing) en een nieuw stelsel (= Pyro) geeft gegarandeerd weer nieuwe bugs, bovenop de al aanwezige bugs.

Als 4.0 straks ook elke x minuten een 30K gaat opleveren, dan is het al snel weer wachten tot 4.0.1 of .2 of .3, enz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Ngangatar schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:54:
[...]
Zitten er bepaalde verwachtingen in het guild van wat men van spelers wel en niet verwacht? Of is het vrije speelstijl zolang men probeert bij te dragen en respect/humor meeneemt?
Dat is momenteel nog helemaal vrij, als in geen verwachtingen.

Bij het opstellen is bedacht dat uiteindelijk toch iedereen in z'n eigen clubje gaat spelen en dat je op een hoger niveau wel samen gaat werken. Binnen die clubs kan men dan zelf bepalen hoe ze dat regelen.

Maar dat heeft sinds de introductie van org's in SC wel behoorlijk stil gelegen. Het heeft ook nog geen zin dingen concreet vast te stellen als dergelijke zaken nog niet ingame zitten.

Daarom wel benieuwd per wanneer we dat nieuwe org. systeem ingame zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Case_C schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:33:
[...]
Daarom wel benieuwd per wanneer we dat nieuwe org. systeem ingame zien.
Die is makkelijk te beantwoorden...

Soon™

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
mvds schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:36:
[...]

Die is makkelijk te beantwoorden...

Soon™

:+
Jep :P , we leren nog wat van CIG.

Nee zou wel fijn zijn als je iets van tools ingame gaat krijgen.
Maar verwacht dat het nog wel even duurt.

Die shared storage om maar een voorbeeld te noemen.. dat is leuk... maar die zal waarschijnlijk ook aan een locatie gekoppeld worden. Dan heb je weer een extra storage locatie.

[ Voor 41% gewijzigd door Case_C op 04-11-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik heb liever dat we bij de basics beginnen van orgs V2... Persistent in-game org chat, werkende party markers en wat ik vooral belangrijk vind... Permissie's voor leden/rangen. In het beginsel uiteraard alleen voor schepen en later base building aan hangen. Heb mensen in mijn org die prima turret gunners zijn, maar zou ik met geen mogelijkheid bij mijn engineering station willen hebben haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 15:19
[...]

Ja, ik neem m mee @Case_C @Torrie844 :)

Edit: En done :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
We hebben het hier over GoT Inc toch? Daar ben ik ook lid van, hoewel ik tot nu toe nog niet met iemand van de Org samengespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
[...]

Kijk! Case himself. Ik was ooit met mn racestuur bij de bar citizen (2016) :p heb gister nog uit het whiskeyglas gedronken! Mijn CIG account was verwijderd; achteraf een fout dus heb alles opnieuw gekregen/gemaakt met de originele ships!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Dank!

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
Haay schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:59:
We hebben het hier over GoT Inc toch? Daar ben ik ook lid van, hoewel ik tot nu toe nog niet met iemand van de Org samengespeeld heb.
Op de Discord word in het weekend wel regelmatig samen gespeeld. Dat is tegenwoordig het meeste wel SC denk ik zo? De missies hangt zo een beetje af van wie waar zin in heeft.

Vorige week nog een bounty-mission met Ircghost gedaan, en daarna verder gegaan met een streamer.
Een distribution centre overgenomen en tijd lang bezet gehouden. Dat was vrij komisch, zeker als je dan zonder rugzak vertrekt... dus weinig kan looten.

Vervolgens na onze oproep dat we op locatie zaten in de distributie center zaten kwam er welgeteld 1 persoon af op onze zelf-gestelde bounty. Die had gelukkig wel een mooie backpack voor me bij. Om vervolgens bij het vertrekken van het gebouw te vallen :+ . Dus uiteindelijk weer met niks geëindigd. Toen was 't ook weer mooi geweest voor de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 15:19
Haay schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:59:
Ja klopt. De Discord is vrij actief, daar zitten een hoop leden die vaak samen spelen :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
batumulia schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:10:
[...]
Ja klopt. De Discord is vrij actief, daar zitten een hoop leden die vaak samen spelen :)
Toch wel ruim 1% van de leden dan toch :P .
Torrie844 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:03:
[...]
Kijk! Case himself. Ik was ooit met mn racestuur bij de bar citizen (2016) :p heb gister nog uit het whiskeyglas gedronken! Mijn CIG account was verwijderd; achteraf een fout dus heb alles opnieuw gekregen/gemaakt met de originele ships!
Haha ja dat was best een mooi evenement destijds.
Goh dan hadden we gewoon 50% van de gaming capaciteit tov CitCon2025... daar hadden ze maar 2 seats staan.... Vond het op dat vlak vrij bedroevend.

Ideaal dat ze dat gefixed hebben, zou toch waardeloos zijn als alles weg zou zijn.

De whiskyglazen zijn hier ook nog aanwezig, incl alle andere memorabilia :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Vraagje, zijn deze armor en de rifle cosmetics, of daadwerkelijk gear welke je dus niet kwijt kunt raken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20-hFtVqiWbcFly2jpYZbsYUHnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pNDJB31OAIa09bAq81zCu6Sn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Ngangatar schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:31:
Vraagje, zijn deze armor en de rifle cosmetics, of daadwerkelijk gear welke je dus niet kwijt kunt raken?

[Afbeelding]
Het is daadwerkelijk gear, maar als je dood gaat raak je de gear kwijt tenzij je terug naar je body gaat om het op te halen.

De gear is account gebonden, dus bij elke grote update zul je de gear dan ook terug krijgen. Wel willen ze in de toekomst een 'return kiosk' maken waarmee je dit soort gear tegen betaling terug kan krijgen. Vraag me alleen af hoe ze dupen willen voorkomen dan, but alas. Dat is CIG's probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Robinblitz schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:58:
[...]

Het is daadwerkelijk gear, maar als je dood gaat raak je de gear kwijt tenzij je terug naar je body gaat om het op te halen.

De gear is account gebonden, dus bij elke grote update zul je de gear dan ook terug krijgen. Wel willen ze in de toekomst een 'return kiosk' maken waarmee je dit soort gear tegen betaling terug kan krijgen. Vraag me alleen af hoe ze dupen willen voorkomen dan, but alas. Dat is CIG's probleem.
Dupen, dat doet me terugdenken aan Diablo 1. Dat heeft destijds dat spel zo voor me verpest dat ik het daarna, of iets soortgelijks, nooit meer gedaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Ngangatar schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:29:
[...]

Dupen, dat doet me terugdenken aan Diablo 1. Dat heeft destijds dat spel zo voor me verpest dat ik het daarna, of iets soortgelijks, nooit meer gedaan heb.
Daar ben ik dus een beetje bang voor. Mensen die hun subscriber gear dupen voor vrienden omdat ze het toch terug kunnen krijgen. Gear zal op deze manier ook niet rare zijn. Dus ik hoop dat CIG wel met goede manieren komt om dupen tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Schepen kan je ook 'dupen' en dit zal ook in de toekomst blijven werken. Alleen als je dit bij een schip doet, zal je actieve schip op dat moment als gestolen worden opgegeven. Dus als jij een schip doet 'dupen' voor een vriend, dan zal die vriend uiteindelijk in een gestolen schip rond vliegen. Dit betekent dat deze persoon niet kan vliegen in een gecontroleerde UEE systeem.

Of ze dit ook met gear gaan doen? Geen idee, normaal hebben wapens ook allemaal een uniek nummer (in realiteit). Dit zouden ze ook met gear en wapens in SC kunnen doen, dan zou je gear en wapens ook gestolen kunnen worden opgegeven wanneer je een nieuwe claim aanvraagd.

Dan kan je bijv. niet met die gear landen in gebieden die worden gecontroleerd door de UEE. Dan wordt het in beslag genomen en zou je een boete of straf moeten accepteren.

[ Voor 18% gewijzigd door Toonen1988 op 04-11-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik kan mij voorstellen dat ze oude gear gaan despawnen zodra jij je gear claimed. Maar ja, als jij dmv pvp op een "eerlijke" manier die gear verkregen hebt, dan is het weer niet eerlijk wanneer je het kwijt raakt doordat het despawned. Dus het is wel lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op maandag 4 november 2024 @ 23:22:
Ik kan mij voorstellen dat ze oude gear gaan despawnen zodra jij je gear claimed. Maar ja, als jij dmv pvp op een "eerlijke" manier die gear verkregen hebt, dan is het weer niet eerlijk wanneer je het kwijt raakt doordat het despawned. Dus het is wel lastig
Dat is nou het leuke, er is geen "eerlijke" PvP. In gecontroleerde UEE systemen is PvP als ware illegaal tenzij je een bounty op je hebt. Dan hebben bounty hunters vrij spel.

PvP in een gecontroleerde UEE systeem is een criminele activiteit.

Ga je in systemen die niet zijn gecontroleerd en conflict gebieden, dan zullen er andere regels gelden. Dan zou de verzekeringsmaatschappij kunnen zeggen, héél mooi dat je het als gestolen opgeeft, maar dit valt niet onder een gedekte systeem. Ze kunnen dit ook niet controleren. Dan kan de persoon die het gestolen heeft alsware genieten van alle loot die ze hebben verkregen.

Gebeurt dit in een gecontroleerde UEE systeem, dan kan de loot geflagged worden. Dit zou een optie kunnen zijn om dat probleem op te lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 05-11-2024 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ngangatar schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:31:
De armor is denk ik wel bijzonder maar de P6 "Archangel" sniper rifle is iets wat je gewoon in-game in die rode loot kisten kunt vinden, dus zo bijzonder/zeldzaam is het niet. Het verschil is natuurlijk wel dat via zo'n game-pacakge gekocht worden die items wel aan je account gebonden en kun je dus niet echt kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 00:18:
[...]
Dat is nou het leuke, er is geen "eerlijke" PvP.
Maar het hoeft niet perse via PvP te zijn geweest he? Je kan ook sneuvelen tijdens een fps missie waarna je lichaam geloot kan worden. Ik kom genoeg dead bodies tegen in bunkers hoor, wanneer ik fps missies aan het doen ben. En tijdens events zoals het Orison event sneuvelen ook genoeg mensen, die je dan weer kan looten. Is volgens mij niks illegaals aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Haay schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:04:
[...]

De armor is denk ik wel bijzonder maar de P6 "Archangel" sniper rifle is iets wat je gewoon in-game in die rode loot kisten kunt vinden, dus zo bijzonder/zeldzaam is het niet. Het verschil is natuurlijk wel dat via zo'n game-pacakge gekocht worden die items wel aan je account gebonden en kun je dus niet echt kwijtraken.
De armors zelf kun je ook in-game vinden. CIG streeft er naar om alle armors van subscriber store en/of game packages in-game vindbaar te maken na een buffer periode van een kwartaal. Tot nu toe moet ik zeggen dat ze aardig aan hun woord houden hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:58:
[...]

De armors zelf kun je ook in-game vinden. CIG streeft er naar om alle armors van subscriber store en/of game packages in-game vindbaar te maken na een buffer periode van een kwartaal. Tot nu toe moet ik zeggen dat ze aardig aan hun woord houden hierbij.
Het kan alleen wel erg lang duren voordat je een armor bij elkaar hebt gespaard aangezien je steeds één onderdeel vind en sommigen best zeldzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
mvds schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:25:
[...]

Het kan alleen wel erg lang duren voordat je een armor bij elkaar hebt gespaard aangezien je steeds één onderdeel vind en sommigen best zeldzaam zijn.
Dan is de drive om na een speelsessie weer veilig op een station uit te loggen ook wat groter. Momenteel vind ik dat nog niet zo spannend, omdat ik heel onregelmatig speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
De huidige LIVE is niet erg stabiel, maar ik speelde net op PTU en het leek echt een goede build, er is hoop!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ecological schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:44:
De huidige LIVE is niet erg stabiel, maar ik speelde net op PTU en het leek echt een goede build, er is hoop!
Serieus? Toen ik laatst op 3.24.2a speelde was het net zo bagger als LIVE haha. Enorme desync met AI bounties, server crashes elke 10-20 minuten, lange delays voor winkel aankopen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ecological schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:44:
Heb niet teveel hoop. Zelden is de PTU enige garantie voor hoe de versie op PU/LIVE gaat draaien.

3.24.2 draaide op de PTU ook best aardig, kijk maar eens hoe die nu op de PU/LIVE draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
mvds schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:39:
[...]

Heb niet teveel hoop. Zelden is de PTU enige garantie voor hoe de versie op PU/LIVE gaat draaien.

3.24.2 draaide op de PTU ook best aardig, kijk maar eens hoe die nu op de PU/LIVE draait
Dat is niet mijn ervaring over de jaren heen. De vraag is wel hoe het met IAE straks gaat draaien! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ecological schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:45:
[...]

Dat is niet mijn ervaring over de jaren heen. De vraag is wel hoe het met IAE straks gaat draaien! :D
Niet? Ik heb alleen maar die ervaring. De PTU krijgt zoveel hotfixes dat ze de kans niet krijgen om achteruit te gaan in performance doordat ze al langere tijd online zijn. Daardoor voelt de PTU vaak lekker snel aan.

Zodra de build naar de LIVE gaat en al even draait, dan gaan ze steeds slechter draaien en gaan issues zoals desync e.d. steeds vaker voorkomen
Pagina: 1 ... 106 ... 117 Laatste