Hoe lang draait een server dan voordat deze achteruit gaat.mvds schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:14:
[...]
Niet? Ik heb alleen maar die ervaring. De PTU krijgt zoveel hotfixes dat ze de kans niet krijgen om achteruit te gaan in performance doordat ze al langere tijd online zijn. Daardoor voelt de PTU vaak lekker snel aan.
Zodra de build naar de LIVE gaat en al even draait, dan gaan ze steeds slechter draaien en gaan issues zoals desync e.d. steeds vaker voorkomen
9 secondenCase_C schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:31:
[...]
Hoe lang draait een server dan voordat deze achteruit gaat.
-
Dat is wel erg snel, moeten we daar wellicht een crowdfunding voor Start Citizen?
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Gemiddelde LIVE server crasht zo'n elke 10-30 minuten.Case_C schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:31:
[...]
Mooie manier voor insurance claim missies. Wanneer een speler schip wordt opgeblazen, krijgen andere spelers een salvage missie wanneer er een claim wordt aangevraagd.mvds schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:22:
[...]
Maar het hoeft niet perse via PvP te zijn geweest he? Je kan ook sneuvelen tijdens een fps missie waarna je lichaam geloot kan worden. Ik kom genoeg dead bodies tegen in bunkers hoor, wanneer ik fps missies aan het doen ben. En tijdens events zoals het Orison event sneuvelen ook genoeg mensen, die je dan weer kan looten. Is volgens mij niks illegaals aan
Wanneer iemand zijn persoonlijke gear verliest, mooie manier om een vindersloon te introduceren wanneer iemand zijn gear verliest en iemand anders terug brengt. Je brengt het terug naar een drop-off punt en je wordt ervoor gecompenseerd.
Verlies iemand zijn gear in een gevaarlijke, ongecontroleerde systemen, pech gehad.
Hoe je het went of keert, het blijft eigendom van een speler zelfs als die gene dood is gegaan. Daarom bestaat ook de insurance, dus het blijft diefstal als je zelfs gear van een dode speler gebruikt
[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 05-11-2024 15:30 ]
Beetje afhankelijk van hoeveel mensen erop spelen. Maar na enkele uren merk je toch al de eerste problemen ontstaan in de vorm van; vertragingen bij de interactie met zaken. Openen van inventory. Request voor landen/opstijgen. EnzCase_C schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:31:
[...]
Leuk idee, ik denk alleen niet dat het winstgevend genoeg gaat zijn om het interessant te laten zijn om je tijd erin te stekenToonen1988 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:24:
[...]
Mooie manier voor insurance claim missies. Wanneer een speler schip wordt opgeblazen, krijgen andere spelers een salvage missie wanneer er een claim wordt aangevraagd.
Wanneer iemand zijn persoonlijke gear verliest, mooie manier om een vindersloon te introduceren wanneer iemand zijn gear verliest en iemand anders terug brengt. Je brengt het terug naar een drop-off punt en je wordt ervoor gecompenseerd.
Verlies iemand zijn gear in een gevaarlijke, ongecontroleerde systemen, pech gehad.
Ja, klopt of er wordt ook juist weer misbruik van het systeem gemaakt. Het blijft inderdaad moeilijk om dit goed te balanceren.mvds schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:30:
[...]
Leuk idee, ik denk alleen niet dat het winstgevend genoeg gaat zijn om het interessant te laten zijn om je tijd erin te steken
Ik ben bang dat er straks niks anders als 'dupen' gaat gebeuren.
Maar wat als ze alles in een blueprint omzetten en daadwerkelijk de item moet craften? Met andere woorden, gear die je nu koopt voor echt geld zijn als ware een blueprint om dat item te maken.
Maar dan kan je het eigenlijk nog misbruiken met 'dupen'. Want je krijgt immers iets voor terug om weer een nieuwe te maken.
Het is moeilijk om een goed systeem te bedenken dat tegen 'dupen' is.
[ Voor 31% gewijzigd door Toonen1988 op 05-11-2024 15:37 ]
Als je het al red op LIVE servers...
[ Voor 15% gewijzigd door Robinblitz op 05-11-2024 15:34 ]
Nou ja, dat ook idd. Maar gek genoeg lijkt het vaak allemaal prima te werken als de build op PTU staat, maar zodra het naar LIVE gaat, beginnen de problemen zich al snel op te stapelen.
Scalability wellicht? Spelen er wellicht minder spelers op een PTU server maximaal dan op de standaard live servers?mvds schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:45:
[...]
Nou ja, dat ook idd. Maar gek genoeg lijkt het vaak allemaal prima te werken als de build op PTU staat, maar zodra het naar LIVE gaat, beginnen de problemen zich al snel op te stapelen.
En wellicht omdat er door alle hotfixes die op de PTU gedaan worden, de software (deels) ook herstart moet worden en de problemen geen tijd hebben om zich op te bouwen?Ngangatar schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:29:
[...]
Scalability wellicht? Spelen er wellicht minder spelers op een PTU server maximaal dan op de standaard live servers?
De 3.24.2 build is, zoals door CIG genoemd, gebaseerd op de 4.0 code base. Het is dus zeg maar 4.0 light. Dat houdt concreet in dat allerlei zaken in 3.24.2 gecodeerd zijn met het idee van server meshing. Maar server meshing is nog niet actief want dat komt pas in 4.0. Ik denk dat de slechte performance van 3.24.2 met desyncs en andere rare problemen daar door veroorzaakt wordt. Dat proberen ze nu middels hotfixes en andere fixes nog te repareren omdat 4.0 nog wel even duurt en anders zou IAE gevaar lopen.
Ik denk dat het pas echt beter gaat draaien wanneer 4.0 daadwerkelijk uitkomt op de PU. Daarvoor zijn het lapmiddelen...
Ik denk dat het pas echt beter gaat draaien wanneer 4.0 daadwerkelijk uitkomt op de PU. Daarvoor zijn het lapmiddelen...
IAE is 3.24.3, die patch was in de PTU (komt wss morgen weer in de PTU). Ik verwacht dat ze 4.0 expres nog uit Wave 1 PTU weghouden tot na de free fly event. Als ze 4.0 in PTU gooien tijdens de free fly zullen weinig mensen IAE bezoeken en dus weinig uitgeven.Haay schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:26:
De 3.24.2 build is, zoals door CIG genoemd, gebaseerd op de 4.0 code base. Het is dus zeg maar 4.0 light. Dat houdt concreet in dat allerlei zaken in 3.24.2 gecodeerd zijn met het idee van server meshing. Maar server meshing is nog niet actief want dat komt pas in 4.0. Ik denk dat de slechte performance van 3.24.2 met desyncs en andere rare problemen daar door veroorzaakt wordt. Dat proberen ze nu middels hotfixes en andere fixes nog te repareren omdat 4.0 nog wel even duurt en anders zou IAE gevaar lopen.
Als de problemen nu voor het eerst in SC zouden zitten, dan zou ik deze "verklaring" best willen geloven, maar 3.24.0 en 3.24.1 waren niet veel beter. En 3.23 kende ook soortgelijke problemen. Dus dat dit nu ineens "4.0 Light" code zou zijn en hierdoor de problemen veroorzaakt worden neem ik met een flinke korrel zoutHaay schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:26:
Het is wat het is. De basis van 3.24.x is nu eenmaal 4.0. Dat is een nieuwe branch en het gaat nog wel even duren voordat de boel een beetje gladgestreken is.
Soms is de versie op de PU speelbaar en soms ook niet.
Blijf me wel verbazen hoeveel verschil er ervaren wordt in de speelbaarheid. Voor de een is het goed te doen en voor de ander volledig onspeelbaar.
Blijf me wel verbazen hoeveel verschil er ervaren wordt in de speelbaarheid. Voor de een is het goed te doen en voor de ander volledig onspeelbaar.
Het is wel merkbaar dat de ene server de andere niet is. Ook zijn er verschillen tussen US servers, EU servers, Azië servers. Ik was laatst op een goede EU server en iemand vroeg in global chat hoe het komt dat de EU servers relatief stabiel zijn terwijl de US servers allemaal naar de klote waren. Maar ik heb ook tussen EU servers verschillen ervaren. Op de ene werken zaken nauwelijks of enorm buggy, en dan log je uit en ga je naar een andere server en alles lijkt wel redelijk goed te werken.roepie88 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:32:
Het is wat het is. De basis van 3.24.x is nu eenmaal 4.0. Dat is een nieuwe branch en het gaat nog wel even duren voordat de boel een beetje gladgestreken is.
Klopt, die ervaring heb ik ook. En onspeelbaar is het vooral tijdens Free Fly events waarbij de servers de load niet aankunnen. En er is ook een verschil tussen je storen aan de bugs, of het zo gewend zijn er omheen te werken dat ze je nog maar amper opvallen. Of ze gewoon geaccepteerd hebben. Die mensen zijn er ook. En er zijn mensen die zo'n fan zijn van Chris Roberts dat ze SC gewoon altijd zullen prijzen. Of ze nu wel of geen bugs ervaren
Wow... De PDS werken op 3.24.3 PTU en ik ben echt super excited voor de Polaris nu, gezien hij er 7 krijgt.
[ Voor 8% gewijzigd door Robinblitz op 06-11-2024 09:49 ]
Dat is inderdaad de Connie!mvds schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:50:
Is dat nou een Connie? Krijgen die ook PDCs?
De Phoenix heeft PDS.mvds schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:50:
Is dat nou een Connie? Krijgen die ook PDSs?
In de huidige build heeft de Constellation Phoenix 1 PDS. De Idris-M heeft er 11. De 890J, Perseus en Polaris (duh) hebben ook PDS volgens de concept, maar de 890J heeft hem nog niet in 3.24.3 PTU build.
Heeft iemand de 3.24.2a al gespeeld? Hoe is performance?
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Ik speel eigenlijk elke dag Star Citizen (I know, hoe hou ik het vol) en de afgelopen tijd op de PTU was 3.24.2a niet al te best nog. Gisteravond overigens was het wel prima speelbaar met 0 crashes in 2.5 uur speeltijd. Overigens is het de vraag hoe LIVE is nu.Ecological schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:34:
Heeft iemand de 3.24.2a al gespeeld? Hoe is performance?
[ Voor 5% gewijzigd door Robinblitz op 06-11-2024 14:37 ]
LIVE is (voor mij) veel beter. Ben nu 4 uurtjes aan het spelen zonder (grote) issues.
Nog van die kleine dingen zoals de ATC die niet altijd meteen reageert. Power management op de MFD.
Nog van die kleine dingen zoals de ATC die niet altijd meteen reageert. Power management op de MFD.
Ik heb zojuist 3 uur besteed aan het testen van de nieuwe Point Defense Systems in 3.24.3 PTU. Het werkt, en het is echt geweldig om te zien dat een Size 9 torpedo zo opgeblazen word. Eigenlijk alles vanaf een Size 4+ kan het PDS uitschakelen. Enige nadeel is wel dat de calculaties gehindert kunnen worden door server performance heb ik gemerkt. Al met al werkt het wel echt super goed. Hieronder ff een kleine snippet van mijn stream vandaag:
Dus missiles en torpedos zijn nu NOG erger nutteloos?
Niet echt. Veel torpedo's kwamen door de PDC heen. Hij kan er ook maar één tegelijk uitschakelen tenzij ze heel dicht in de buurt van elkaar zijn, dan blazen ze elkaar op. Maar als een Eclipse of Gladiator 2 torpedo's queue'd, komen ze vrij vaak door de PDC heen. Overigens werkt de PDC ook niet in NAV mode, hij target dan geen incoming ordnance.mvds schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:29:
Dus missiles en torpedos zijn nu NOG erger nutteloos?
Verwijderd
Vuurt de PDS ook op torperdos zonder lock-on?
Ik maak er een sport van om met de Eclipse een zo laag mogelijke signature te hebben en zo dicht mogelijk bij mijn target te komen om dan de torpedo te dumbfiren.
Werkt ook in PvP als je wingmen voor afleiding kunnen zorgen 👌
Ik maak er een sport van om met de Eclipse een zo laag mogelijke signature te hebben en zo dicht mogelijk bij mijn target te komen om dan de torpedo te dumbfiren.
Werkt ook in PvP als je wingmen voor afleiding kunnen zorgen 👌
Ik was van plan om vanavond nog een salvage ronde te spelen. Star Citizen loopt heerlijk soepel, zonder vastlopers, freezes of wat dan ook.
Netjes naar mijn personal hangar, spawn een vulture en alles was perfect. Totdat ik in contracts ging, geen salvage missies te bekennen. Dus ik dacht, laten we dan maar naar port Tressler vliegen om daar uit te loggen en dan weer op een nieuwe server in te loggen zodat ik Salvage missies heb.
Het heeft werkelijk 15 minuten geduurd voordat ik was geland op Port Tressler. Heb zeker 10 keer moeten oproepen om te mogen landen voordat ik eindelijk een icoontje had om te landen. Uiteindelijk kreeg ik er een, vlieg er naar toe, gingen de deuren recht voor mijn neus dicht.
Weer tien keer moeten oproepen om te mogen landen, weer precies hetzelfde. Bij de derde keer eindelijk geland. Wilde voor het uitloggen nog mijn Vulture opbergen, ging niet. Kon alleen schade claim vragen terwijl het schip in de hangar staat.
Toen ik ook op het 'craft' schermpje drukte in mijn Vulture, kwamen er allemaal zwarte blokken artifcats in beeld.
Netjes naar mijn personal hangar, spawn een vulture en alles was perfect. Totdat ik in contracts ging, geen salvage missies te bekennen. Dus ik dacht, laten we dan maar naar port Tressler vliegen om daar uit te loggen en dan weer op een nieuwe server in te loggen zodat ik Salvage missies heb.
Het heeft werkelijk 15 minuten geduurd voordat ik was geland op Port Tressler. Heb zeker 10 keer moeten oproepen om te mogen landen voordat ik eindelijk een icoontje had om te landen. Uiteindelijk kreeg ik er een, vlieg er naar toe, gingen de deuren recht voor mijn neus dicht.
Weer tien keer moeten oproepen om te mogen landen, weer precies hetzelfde. Bij de derde keer eindelijk geland. Wilde voor het uitloggen nog mijn Vulture opbergen, ging niet. Kon alleen schade claim vragen terwijl het schip in de hangar staat.
Toen ik ook op het 'craft' schermpje drukte in mijn Vulture, kwamen er allemaal zwarte blokken artifcats in beeld.
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 09-11-2024 02:22 ]
Nieuwe 3.24.3 PTU patch is uit en de Polaris en Starlancer zijn beschikbaar om te testen voor Evocatie, Subscribers die het gekocht hebben en Wave 1
Net in de Starlancer geweest. Het voelt te groot aan voor mij. Ik weet niet waarom.
Volgens mij had ik blijkbaar toch iets anders verwacht. Ach ja, even testen met wat cargo hauling and kijken hoe het gaat.
Net in de Starlancer geweest. Het voelt te groot aan voor mij. Ik weet niet waarom.
Volgens mij had ik blijkbaar toch iets anders verwacht. Ach ja, even testen met wat cargo hauling and kijken hoe het gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Ves op 09-11-2024 03:51 ]
De 3.24.3 is beschikbaar in PTU voor iedereen.Ves schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 02:56:
Nieuwe 3.24.3 PTU patch is uit en de Polaris en Starlancer zijn beschikbaar om te testen voor Evocatie, Subscribers en Wave 1
Ik ben misschien toch van plan om nog een cargo hauling ship te kopen, maar weet helemaal niet welke. Iemand goede aanraders?
Nu komt dan de Starlancer max uit, maar is dit wel een goede cargo hauling ship? Of gewoon wachten totdat de Hercules C2 weer gekocht kan worden?
[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 09-11-2024 03:54 ]
Klopt, maar de Starlancer Polaris zijn niet voor iedereen beschikbaar. Hoewel ik weer in een chat las dat je ze via IAE kon huren. Beetje tegenstrijdig.
Voor hauling moet je een keuze maken. Tot 200 SCU is het op zich alleen te doen. Ga je erboven zijn een paar handen wel nodig/handig.
Je kan in ieder geval een aantal proberen met IAE.
Persoonlijk vind ik de C2 geweldig.
Even wat Polaris screenshots
Voor hauling moet je een keuze maken. Tot 200 SCU is het op zich alleen te doen. Ga je erboven zijn een paar handen wel nodig/handig.
Je kan in ieder geval een aantal proberen met IAE.
Persoonlijk vind ik de C2 geweldig.
Even wat Polaris screenshots
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Ik heb meerdere grote schepen met genoeg ruimte maar niet efficiënt en te duur voor cargo hauling.
Freelancer Max Cargo Capacity 122 (168 euro)
Starlancer Max Cargo Capacity 224 (253 euro)
The Zeus Mk II CL Cargo Capacity 128 (180 euro)
C2 Hercules Starlifter Cargo Capacity 672 (400 euro)
Dan heb je ook nog de Caterpillar en allerlei andere heavy freighters. Maar die zijn dan weer een stukje trager. Zoek eigenlijk zoveel mogelijk space met zo snel mogelijke quantum travel.
Mooie screenshots trouwens.
[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 09-11-2024 04:22 ]
Verwijderd
Ik heb een Caterpillar en zou die momenteel voor cargo hauling niet aanraden, tenzij je een of twee personen kunt meenemen om die containers erin te krijgen. Solo is het te doen, maar het neemt meer tijd in dan bijvoorbeeld de C2.
De Zeus CL is zeer fijn voor cargo. De C1 is ook niet slecht, maar voor de 32 SCU ga je toch wat zitten wringen om het erin te krijgen als je het niet perfect weet uit te lijnen.
De Zeus CL is zeer fijn voor cargo. De C1 is ook niet slecht, maar voor de 32 SCU ga je toch wat zitten wringen om het erin te krijgen als je het niet perfect weet uit te lijnen.
Denk dat ik de DUR upgrade naar een Zeus CL. Wel handig een iets capabeler schip te hebben rond die afmetingen. Exploration heb ik toch de cargo voor, en wat generic gameplay moet wel lukken met de CL lijkt mij.
De cargo capacity is ook gewoon heel sterk voor een schip van die afmetingen.
De cargo capacity is ook gewoon heel sterk voor een schip van die afmetingen.
De Zeus CL is mijn daily driver. Leuk om mee te vliegen. Snel het ship in/uit via de ladder. Tractor beam om met de grotere containers te werken.
same! Erg fan van de zeus. Voelt meteen als ' thuis' , wat ik tot nu toe niet bij een schip had.Ves schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:16:
De Zeus CL is mijn daily driver. Leuk om mee te vliegen. Snel het ship in/uit via de ladder. Tractor beam om met de grotere containers te werken.
-
Als iemand trouwens een kijkje wil in de Polaris en Starlancer of vliegen, voeg mij toe 'VesNL'.
Lees berichten dat sommige Evo's en Wave 1 het niet in hun Fleet Manager zien. Denk door de impact die het heeft op de server.
Zal vandaag en morgen de hele dag online zijn. Zal vooral in de buurt van New Babbage blijven.
Lees berichten dat sommige Evo's en Wave 1 het niet in hun Fleet Manager zien. Denk door de impact die het heeft op de server.
Zal vandaag en morgen de hele dag online zijn. Zal vooral in de buurt van New Babbage blijven.
omdat benzine te duur is met de polaris?Ves schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:12:
Zal vooral in de buurt van New Babbage blijven.
-
Haha, eerlijk gezegd dat nog niet kunnen testen. Zal er zo naar kijken.
Een repair kostte iemand 2 million aUEC. re-arm van 6 torpedoes 550K
Iemand ervaring met the impound site? Schijnbaar een bekende site om schepen te verhandelen. Deze site heeft een eigen voorraad, dus niet een marktplaats. Schijnbaar veel gebruikt in de community.
Die bieden een C2 Hercules voor 300 euro aan LTI. CIG vraagt 400 euro, als deze terug komt in de verkoop.
Bedoel, als ik nu voor de StarLancer max zou gaan, kan ik liever die 50 euro bij leggen en voor een C2 gaan.
Die bieden een C2 Hercules voor 300 euro aan LTI. CIG vraagt 400 euro, als deze terug komt in de verkoop.
Bedoel, als ik nu voor de StarLancer max zou gaan, kan ik liever die 50 euro bij leggen en voor een C2 gaan.
[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 09-11-2024 15:40 ]
Oh echt? Ik was juist heel erg underwelmed. (ik heb de ES)Torrie844 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:35:
[...]
same! Erg fan van de zeus. Voelt meteen als ' thuis' , wat ik tot nu toe niet bij een schip had.
Nope, wel al een paar schepen verkocht via Star HangarToonen1988 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:38:
Iemand ervaring met the impound site?
AuwVes schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:27:
Dumpen en nieuwe insurance claim aanvragen.
Maar als de Polaris zo duur is om te repareren, hoeveel zal het dan kosten om een Idris, Kraken of zelfs een Javelin te repareren.

Gelukkig zit ik in twee grote organisaties met duizenden spelers, ik ga dat echt niet volhouden om capital ships in mijn eentje te onderhouden.
De Reclaimer heb ik altijd ergens gedumped als die te kapot was. Geen idee hoeveel dat het kost om dat schip te repareren. Heb er toch twee, dus hoef nooit de timer af te wachten. Maar straks met een grote reset met 4.0, heb ik er wel nog maar één.
[ Voor 69% gewijzigd door Toonen1988 op 09-11-2024 16:46 ]
Crew 6-12 hè, dus dan is 2,5 miljoen aUEC een kostenpost van 200-400k per persoon.
Gezien de hoeveelheid drugs die erin past, of RMC of goud komt dat wel goed.
-edit: en stel de in-game prijs gaat 100 miljoen worden, dan praat je over 2,5% repair / refill costs na een flinke battle. Niet heel gek als je het vergelijkt met andere schepen.
[ Voor 23% gewijzigd door _eLMo_ op 09-11-2024 16:59 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Grote reset? Waar hebben ze dat gezegd?Toonen1988 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:22:
[...]
Maar straks met een grote reset met 4.0, heb ik er wel nog maar één.
Schepen van dit format en type zijn ook bewust benoemd om money sinks te zijn._eLMo_ schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:57:
[...]
Crew 6-12 hè, dus dan is 2,5 miljoen aUEC een kostenpost van 200-400k per persoon.
Gezien de hoeveelheid drugs die erin past, of RMC of goud komt dat wel goed.
-edit: en stel de in-game prijs gaat 100 miljoen worden, dan praat je over 2,5% repair / refill costs na een flinke battle. Niet heel gek als je het vergelijkt met andere schepen.
[ Voor 53% gewijzigd door Ves op 09-11-2024 18:49 ]
Wel eens wat gekocht daar, ging prima.Toonen1988 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:38:
Iemand ervaring met the impound site? Schijnbaar een bekende site om schepen te verhandelen. Deze site heeft een eigen voorraad, dus niet een marktplaats. Schijnbaar veel gebruikt in de community.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Dit is iets wat al langer als geruchten rond gaan omdat er in een lange tijd geen full wipe is geweest maar wel kleinere soft-wipes.
Oké, dankje.Seroczynski schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:26:
[...]
Wel eens wat gekocht daar, ging prima.
Zou wel logisch zijn met een nieuwe major version. En eerlijk gezegd, mogen ze dat wel vaker doen
Zou het misschien niet handig zijn als we een aparte channel op Tweakers Discord vragen zoals Call of Duty en Diablo 4, sinds 4.0 nu eraan gaat komen en de komende maanden nog wat mensen actief gaan spelen.
Goed idee
Sowieso ben ik een voorstander om een reset te doen. Zodat wij alle pledge items terug krijgen die door 30Ks, en andere domme server issues zijn kwijt geraakt.
Begreep dat hun economy team hier niet zo blij mee is. Die willen juist zien hoe dingen op lange termijn lopen. Kleine resets werken hun dan juist tegen. Vandaar dat ze echt alleen bij echte grote exploits resets doen.mvds schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:07:
[...]
Zou wel logisch zijn met een nieuwe major version. En eerlijk gezegd, mogen ze dat wel vaker doen
Sowieso ben ik een voorstander om een reset te doen. Zodat wij alle pledge items terug krijgen die door 30Ks, en andere domme server issues zijn kwijt geraakt.
Alle pledge, paint en flair items heb ik nog niet gebruikt. Zal ik ook niet doen zolang het item recovery systeem er nog niet is.Ves schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:03:
Goed idee
[...]
Begreep dat hun economy team hier niet zo blij mee is. Die willen juist zien hoe dingen op lange termijn lopen. Kleine resets werken hun dan juist tegen. Vandaar dat ze echt alleen bij echte grote exploits resets doen.
Tja, als je steeds missies niet kan afmaken, omdat je door een bug vast loopt in je missie, en daardoor steeds reputatie kwijtraakt (is dat nog steeds zo?) dan is het lastig om te spreken van "een lange termijn".Ves schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:03:
Begreep dat hun economy team hier niet zo blij mee is. Die willen juist zien hoe dingen op lange termijn lopen. Kleine resets werken hun dan juist tegen. Vandaar dat ze echt alleen bij echte grote exploits resets doen.
Ik raak ook steeds meer geld kwijt, dan ik kan verdienen. Low end missies betalen maar max 15k (Als je ze al af kan maken)en dat ben ik vaak al kwijt aan reparaties en restock/refuel. En als ik weer eens al mijn gear kwijt ben, omdat ik spontaan explodeer, of door een voor mij onzichtbare NPC dood ga, dan is het helemaal feest.
Wat dacht je van hoevaak een Reclaimer bugged is, waardoor je niet alleen 25k tot 50k per contract verliest, ook alle cargo die je niet meer kunt afleveren.mvds schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:25:
[...]
Tja, als je steeds missies niet kan afmaken, omdat je door een bug vast loopt in je missie, en daardoor steeds reputatie kwijtraakt (is dat nog steeds zo?) dan is het lastig om te spreken van "een lange termijn".
Ik raak ook steeds meer geld kwijt, dan ik kan verdienen. Low end missies betalen maar max 15k (Als je ze al af kan maken)en dat ben ik vaak al kwijt aan reparaties en restock/refuel. En als ik weer eens al mijn gear kwijt ben, omdat ik spontaan explodeer, of door een voor mij onzichtbare NPC dood ga, dan is het helemaal feest.
Ik heb sinds 3.23 nog geen enkele succesvolle run gehad met een Reclaimer.
[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 09-11-2024 22:15 ]
Ik heb zojuist voor het eerst een cargo hauling missie gedaan, best wel grappig zo met die lift maar wat een gedoe om die kisten te transporteren zeg. Moest 10x 1 SCU kisten van Tressler naar Sakura Sun Goldenrod Workcenter brengen.
Vliegen was maar iets van 3 minuten, in en uit laden ongeveer 15 minuten.
edit: Jammer dat ze de Recon armor set nog altijd niet hebben gefixed. Begin dit jaar al een aantal Issue Council reports geupvote over de Recon armor set, maar tot op heden nog altijd niet opgelost. Niet echt een game breaking bug, maar hekel me wel eraan.
:strip_exif()/f/image/vaFXQCzmphVYLtWq64DWoQNY.jpg?f=fotoalbum_large)
Vliegen was maar iets van 3 minuten, in en uit laden ongeveer 15 minuten.
edit: Jammer dat ze de Recon armor set nog altijd niet hebben gefixed. Begin dit jaar al een aantal Issue Council reports geupvote over de Recon armor set, maar tot op heden nog altijd niet opgelost. Niet echt een game breaking bug, maar hekel me wel eraan.
:strip_exif()/f/image/vaFXQCzmphVYLtWq64DWoQNY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i0jLL2GMQudU3ZNZq2xtRaRM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 62% gewijzigd door Toonen1988 op 10-11-2024 02:14 ]
Cargo hauling is leuk. Vooral als je 2 of meer missies kan vinden met de hetzelfde ophaal locatie of bezorglocatie. Soms even puzzelen om te voorkomen dat je de verkeerde kratjes bezorgd. Met name als je kratjes met verschillende volumes aan het transporteren bent (1, 2, 4, 8 scu)
Ik zag geruchten over een medical Terrapin... I'm hyped. Ik heb een zwak voor die kleine schildpad!
Daarom is het fijn om een iets grotere cargo bay te hebben. Zodat je per locatie of missie alle kisten gescheiden kan houden.roepie88 schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:37:
Cargo hauling is leuk. Vooral als je 2 of meer missies kan vinden met de hetzelfde ophaal locatie of bezorglocatie. Soms even puzzelen om te voorkomen dat je de verkeerde kratjes bezorgd. Met name als je kratjes met verschillende volumes aan het transporteren bent (1, 2, 4, 8 scu)
Ik gebruik op dit moment een Corsair die ik in het spel heb gekocht, gewoon voor te proberen.
Same! Omdat er geen gameplay voor is nooit gekocht.mvds schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:58:
Ik zag geruchten over een medical Terrapin... I'm hyped. Ik heb een zwak voor die kleine schildpad!
Nu dat je het daar over hebt, ik herinner me zojuist dat ik iemand heb toegevoegd in mijn vriendenlijst die in servers rond vliegt met een C8R Pisces, opzoek naar mensen in nood.mvds schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:58:
Als we in dezelfde server zitten, hoef ik maar een bericht te sturen wanneer ik ergens opgehaald moet worden of lokaal medische hulp nodig heb. Dan komt die weer aanvliegen met zijn C8R Pisces.
Ik heb alleen een Ursa medivac, die heb ik gekocht om een medical bed in schepen te krijgen die geen medical bed hebben, wanneer hun cargo bay groot genoeg is of ik neem de Ursa mee naar bunkers. Je kunt de Ursa ook goed verstoppen.
[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 10-11-2024 14:15 ]
De diversiteit aan rollen is erg leuk om te lezen in de verhalen.Toonen1988 schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:08:
[...]
Nu dat je het daar over hebt, ik herinner me zojuist dat ik iemand heb toegevoegd in mijn vriendenlijst die in servers rond vliegt met een C8R Pisces, opzoek naar mensen in nood.
Als we in dezelfde server zitten, hoef ik maar een bericht te sturen wanneer ik ergens opgehaald moet worden of lokaal medische hulp nodig heb. Dan komt die weer aanvliegen met zijn C8R Pisces.
Ik heb alleen een Ursa medivac, die heb ik gekocht om een medical bed in schepen te krijgen die geen medical bed hebben, wanneer hun cargo bay groot genoeg is of ik neem de Ursa mee naar bunkers. Je kunt de Ursa ook goed verstoppen.
Tot mijn verbazing heb ik een C1 als bruikleen gekregen van CIG, waarschijnlijk omdat ik een subscriber ben deze maand. Dus, ik dacht "laten we dit schip maar eens proberen." Heb ik per ongeluk een missie van 96 SCU geaccepteerd, terwijl de C1 maar ruimte heeft voor 64 SCU.
Ach, met een beetje puzzelen past het wel.
:strip_exif()/f/image/RUzZPwMf4hfmvnTnrUP8EKdV.jpg?f=fotoalbum_large)
Gewoon klep dicht doen en hoppa, past precies.
:strip_exif()/f/image/WO4Ebnw6n4dqddZOqs7lAFEJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi zo, alles zit er, laten we vertrekken. "Loopt een rondje om het schip", &#%#^$%!! geen alternatief om erin te komen. Hup, weer alles eruit en opnieuw puzzelen. Helaas twee kisten achter moeten laten, anders kwam ik er zelf niet in. Ben ik lekker door de ruimte heen aan het vliegen, &#%$&^#%!! twee kisten geglitch omdat ze los staan, door mijn schip heen geclipped. Kon ik ze lekker uit de ruimte gaan vissen. Van NB naar Tressler, half uur over gedaan.
Tip van de dag, vol is vol, prop het niet vol!
Ach, met een beetje puzzelen past het wel.
:strip_exif()/f/image/RUzZPwMf4hfmvnTnrUP8EKdV.jpg?f=fotoalbum_large)
Gewoon klep dicht doen en hoppa, past precies.
:strip_exif()/f/image/WO4Ebnw6n4dqddZOqs7lAFEJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi zo, alles zit er, laten we vertrekken. "Loopt een rondje om het schip", &#%#^$%!! geen alternatief om erin te komen. Hup, weer alles eruit en opnieuw puzzelen. Helaas twee kisten achter moeten laten, anders kwam ik er zelf niet in. Ben ik lekker door de ruimte heen aan het vliegen, &#%$&^#%!! twee kisten geglitch omdat ze los staan, door mijn schip heen geclipped. Kon ik ze lekker uit de ruimte gaan vissen. Van NB naar Tressler, half uur over gedaan.

Tip van de dag, vol is vol, prop het niet vol!
Ja, beter twee keer vliegen dan proppen is ook mijn ervaring. Al 2x een doos in mezelf geclipped en vervolgens moeten suiciden omdat je hartslag gelijk naar >170 gaat bij het rennen xD
Oh, dat heb ik nog niet gehad. Ik ga nu in vervolg kisten vast zetten. Ze kunnen namelijk door je schip heen glitchen. Wanneer ik de Reclaimer gebruik, dump ik kisten op een hoop maar daar heb ik het probleem nog niet gehad. Maar dat zal ook wel komen doordat de kisten meer bewegingsruimte hebben._eLMo_ schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:14:
Ja, beter twee keer vliegen dan proppen is ook mijn ervaring. Al 2x een doos in mezelf geclipped en vervolgens moeten suiciden omdat je hartslag gelijk naar >170 gaat bij het rennen xD
Ik ga ze nu voortaan gewoon vastzetten.
Dit is precies hoe vaak het eraan toe ging in mijn Reclaimer.

:strip_exif()/f/image/NpxyXvHIGAcUdF7SLIakX7cR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Toonen1988 op 11-11-2024 12:24 ]
Ik ben inmiddels op Member Reputation voor Hauling, en dan kun je erg leuk opdrachten combineren. Bijvoorbeeld rond de 20-22 SCU bij Everus ophalen en naar 3 distribution centers + Lorville (dus 4 bestemmingen) brengen, voor 40k. Het leuke is dat er meerdere van vrijwel exact dezelfde missie zijn, alleen met andere ertsen, maar wel dezelfde oorsprong (Everus) en dezelfde 4 bestemmingen. En dan kun je dus het transporteren van Quartz, Titanium, Aluminium en Tungsten (bv) combineren in je Taurus voor 4 x 40k aUEC.roepie88 schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:37:
Meeste tijd gaat dan zitten in de boel organiseren nog in je hangar in Everus, zodat je per bestemming de verschillende vrachten bij elkaar hebt en gemakkelijk kunt uitladen. Het is ook zeker niet de best verdienende game-loop, maar als je voor de afwisseling ff zin hebt in een uurtje (of wat langer) wat vracht te vervoeren dan is het best relaxed.
Was trouwens vanochtend iemand (Brit) gestrand op Lorville omdat zijn hangar niet open ging en hij dus niet weg kwam. Vroeg in de chat voor een lift naar Everus. Was net bij Everus dus even teruggevlogen om hem op te halen en bij Everus af te zetten. Kreeg als bedankje gewoon de twee P8 rifles van hem.
Ondanks dat de ontwikkeling van Star Citizen langzaam gaat en het spel niet altijd werkt zoals het hoort, doet het spel ook iets goed en dat is immersie.
Het ziet niet alleen erg goed uit, ook gewoon de scale is gigantisch. Ook wanneer je boven zo'n planeet vliegt en dat je overal kunt landen waar je maar wilt. Hopelijk krijgen we snel meer gameplay loops van exploration, vooral planetary exploration.
Dat blijft me maar verbazen hoe immersie dit spel kan zijn. Alleen de NPC's in steden zijn nog steeds méh, die moeten ze echt verbeteren maar visueel
.
:strip_exif()/f/image/q39bqpW9gZ3dfnHl2X4ASHLv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X4MXryJAcq7jlo0H01C0UlPd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cCMwFwQCkJZJOeJGf2qASiAN.jpg?f=fotoalbum_large)
Het ziet niet alleen erg goed uit, ook gewoon de scale is gigantisch. Ook wanneer je boven zo'n planeet vliegt en dat je overal kunt landen waar je maar wilt. Hopelijk krijgen we snel meer gameplay loops van exploration, vooral planetary exploration.
Dat blijft me maar verbazen hoe immersie dit spel kan zijn. Alleen de NPC's in steden zijn nog steeds méh, die moeten ze echt verbeteren maar visueel
:strip_exif()/f/image/q39bqpW9gZ3dfnHl2X4ASHLv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X4MXryJAcq7jlo0H01C0UlPd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cCMwFwQCkJZJOeJGf2qASiAN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gbvDYm1e6p6Zvsh0ipH07ZgV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 11-11-2024 23:35 ]
Een Patch Watch voor 4.0 | https://robertsspaceindus...the-balancing-act/7399635
In our Patch Watch series, we highlight upcoming features, improvements, and fixes not shown on the Public Roadmap.
This time, as we approach the release of Star Citizen Alpha 4.0, we're exploring the adjustments made to quantum-travel gameplay following the quantum-fuel consumption changes.
We're also looking at the comprehensive overhaul of Star Citizen's in-game economy, which lays the groundwork for the highly anticipated addition of the Pyro system.
As always, we’re excited to hear your initial thoughts on these updates, and we encourage you to dive in and test them fully once Alpha 4.0 is live. Your feedback is invaluable and a key reason these updates are possible. Thank you for helping us shape the future of the 'verse!
After reducing quantum-travel (QT) times overall in Alpha 3.24.2, Star Citizen Alpha 4.0 introduces new variations in maximum QT speeds, acceleration rates, and fuel consumption based on each quantum drive’s grade and class, while ensuring balanced performance across all drive sizes.
Each quantum drive now has three core properties, fine-tuned for this update to enhance performance and strategic options:
We started with 'ship cargo manifest' balancing, taking steps to address the most extreme cases. For example, finding a Hull C full of WiDoW can happen but will be a rarity, bringing us closer to the balanced trade system we envision.
Next, we rebalanced the prices for vehicle components and consumable weapons. For example, missiles and bombs are now significantly more expensive to better reflect their power. Make each deployment of your A2 count, as the power of a MOAB now comes with an investment that matches its immense destructive force.
We also rebalanced quantum and hydrogen fuel prices to account for the quantum travel adjustments mentioned above. These updates are designed to create a more authentic experience, especially for all you long-distance cargo haulers out there.
FPS gear received similar treatment, with price adjustments also touching on ammo, weapon attachments, and consumables (like food, drinks, and medical equipment), ensuring that these essentials fit the overall economic balance.
We reworked the code of every mission, old and new, to align with our updated ‘effort vs reward’ mechanic, ensuring a balanced experience across the board. This also covers special in-game events, which will offer a higher reward compared to regular missions.
We looked at all of the commodities in the game, including their prices, what boxes they’re available in, where players can sell them, their price elasticity, and how available they should be. We then adjusted and, in some cases, completely reworked them to create a better and more fluid trade experience. This will keep trading gameplay more competitive, no matter what size of cargo ships players are running. These changes affect every shop and every commodity in the game, benefiting traders, salvagers, and miners alike. We’ve also categorized commodities into hauling grades to suit various ship sizes, making trade routes more rewarding and specialized.
The list of rentable vehicles was also updated, for example, with the Banu Defender and the MISC Freelancer MAX.
For Pyro, we focused on the high-risk, high-reward concept with new mineables and unique rewards within contested zones. Pyro outposts are now filled with contextual items suited to the harsh environment, along with rare items for those brave enough to explore the system's most dangerous reaches. This includes a new Pico knife holder.
We made all these changes because because our goal is to keep progress wipes to a minimum after this update. That’s why adjusting the economy to keep things balanced and engaging for the long haul is essential. We want your journey to feel rewarding every step of the way! So, when Alpha 4.0 drops, dive in, play, trade, move those valuable goods, and let us know what you think of the new adjustments. We’re excited to hear your feedback!
--------
In our Patch Watch series, we highlight upcoming features, improvements, and fixes not shown on the Public Roadmap.
This time, as we approach the release of Star Citizen Alpha 4.0, we're exploring the adjustments made to quantum-travel gameplay following the quantum-fuel consumption changes.
We're also looking at the comprehensive overhaul of Star Citizen's in-game economy, which lays the groundwork for the highly anticipated addition of the Pyro system.
As always, we’re excited to hear your initial thoughts on these updates, and we encourage you to dive in and test them fully once Alpha 4.0 is live. Your feedback is invaluable and a key reason these updates are possible. Thank you for helping us shape the future of the 'verse!
Quantum Travel - Update #2
Before diving into what this second update on quantum travel covers, let’s clarify what it doesn’t include: changes to spool and calibration time, which are scheduled for a later update. Since spool time (how quickly your ship shifts from SCM to NAV mode) plays a critical role in combat balance, we’re approaching it carefully to avoid unintended impacts. For now, spool time remains primarily determined by the ship archetype settings from a previous update.After reducing quantum-travel (QT) times overall in Alpha 3.24.2, Star Citizen Alpha 4.0 introduces new variations in maximum QT speeds, acceleration rates, and fuel consumption based on each quantum drive’s grade and class, while ensuring balanced performance across all drive sizes.
Each quantum drive now has three core properties, fine-tuned for this update to enhance performance and strategic options:
- Maximum quantum-travel speed
- Acceleration rate to reach maximum QT speed
- Quantum-fuel consumption
Alpha 4.0 Economy Overhaul
As mentioned when introducing previous economy updates, keeping the in-game economy balanced is crucial to ensuring a fair and enjoyable experience for everyone. This ongoing process requires careful adjustments, especially as we gear up to add Pyro - a high-risk, high-reward star system. To support this, we’re releasing a major overhaul of the in-game economy that will impact almost every aspect of Star Citizen, providing a more cohesive and sustainable framework for your journey through the ’verse.We started with 'ship cargo manifest' balancing, taking steps to address the most extreme cases. For example, finding a Hull C full of WiDoW can happen but will be a rarity, bringing us closer to the balanced trade system we envision.
Next, we rebalanced the prices for vehicle components and consumable weapons. For example, missiles and bombs are now significantly more expensive to better reflect their power. Make each deployment of your A2 count, as the power of a MOAB now comes with an investment that matches its immense destructive force.
We also rebalanced quantum and hydrogen fuel prices to account for the quantum travel adjustments mentioned above. These updates are designed to create a more authentic experience, especially for all you long-distance cargo haulers out there.
FPS gear received similar treatment, with price adjustments also touching on ammo, weapon attachments, and consumables (like food, drinks, and medical equipment), ensuring that these essentials fit the overall economic balance.
We reworked the code of every mission, old and new, to align with our updated ‘effort vs reward’ mechanic, ensuring a balanced experience across the board. This also covers special in-game events, which will offer a higher reward compared to regular missions.
We looked at all of the commodities in the game, including their prices, what boxes they’re available in, where players can sell them, their price elasticity, and how available they should be. We then adjusted and, in some cases, completely reworked them to create a better and more fluid trade experience. This will keep trading gameplay more competitive, no matter what size of cargo ships players are running. These changes affect every shop and every commodity in the game, benefiting traders, salvagers, and miners alike. We’ve also categorized commodities into hauling grades to suit various ship sizes, making trade routes more rewarding and specialized.
The list of rentable vehicles was also updated, for example, with the Banu Defender and the MISC Freelancer MAX.
For Pyro, we focused on the high-risk, high-reward concept with new mineables and unique rewards within contested zones. Pyro outposts are now filled with contextual items suited to the harsh environment, along with rare items for those brave enough to explore the system's most dangerous reaches. This includes a new Pico knife holder.
We made all these changes because because our goal is to keep progress wipes to a minimum after this update. That’s why adjusting the economy to keep things balanced and engaging for the long haul is essential. We want your journey to feel rewarding every step of the way! So, when Alpha 4.0 drops, dive in, play, trade, move those valuable goods, and let us know what you think of the new adjustments. We’re excited to hear your feedback!
--------
Lijkt er inderdaad op dat er weer een wipe komt. Hopelijk een volledige en niet een halve (alleen aUEC, ships en gekochte/gevonden items).We made all these changes because because our goal is to keep progress wipes to a minimum after this update. That’s why adjusting the economy to keep things balanced and engaging for the long haul is essential.
Zo, wordt wel een drukke IAE dit jaar.
Reeks bekend:
New Vehicle: Polaris
New Vehicle: Starlancer Max
Toegevoegd per 13-11
New Vehicle: Crusader Intrepid
New Vehicle: Anvil Terrapin Medic
New Vehicle: F7C-R Mk II and F7C-S Mk II
En de patch moet volgende week klaar zijn, want dan start IAE.
De Polaris heeft gelukkig wat verbeteringen gekregen.
Reeks bekend:
New Vehicle: Polaris
New Vehicle: Starlancer Max
Toegevoegd per 13-11
New Vehicle: Crusader Intrepid
New Vehicle: Anvil Terrapin Medic
New Vehicle: F7C-R Mk II and F7C-S Mk II
En de patch moet volgende week klaar zijn, want dan start IAE.
In de vorige patch was er ook al iets verbeterd met de wapens.Double shield health & regen. Added player collision to the gates and sides of the elevator platform. Slight Dash and MFD Layout adjustments. Further Lighting and Audio Polish.
De belangrijkste buff die de Polaris gekregen heeft is dat het nu een schaakbord heeft in de Mess Hall. Oh en de PDC's targeten nu ook vijandelijke schepen volgens mij.Ves schreef op donderdag 14 november 2024 @ 06:38:
Nog extra informatie over de PDC's:
De PDC's targeten nu vijandelijke schepen die in-range zijn, maar OOK dumbfired missiles. Hiervoor kon je de PDC's omzeilen door de missiles zonder lock af te vuren. Deze schakelen ze nu dus ook uit. Je kan nu dus ook daadwerkelijk de PDC's gebruiken als screen voor een groep schepen.
Enige wat ik dan weer afvraag... Schakelen de PDC's ook missiles uit die afkomstig zijn van vriendelijke schepen van party members...
De PDC's targeten nu vijandelijke schepen die in-range zijn, maar OOK dumbfired missiles. Hiervoor kon je de PDC's omzeilen door de missiles zonder lock af te vuren. Deze schakelen ze nu dus ook uit. Je kan nu dus ook daadwerkelijk de PDC's gebruiken als screen voor een groep schepen.
Enige wat ik dan weer afvraag... Schakelen de PDC's ook missiles uit die afkomstig zijn van vriendelijke schepen van party members...
Zo. Gisteravond de PDC's getest van de Polaris. Oh. My. God. Die dingen zijn GOED! Gisteren met mijn org meerdere tests gerunned tijdens een livestream. Als je één Eclipse gebruikt en je rippled DRIE size 9 torps, dan zullen de PDC's alle drie de torps uitschakelen. De volgende test was om twee Eclipses te gebruiken, één aan weerszijde van de Polaris. Ook daar ripplen we 3 torps per Eclipse, dus 6 in totaal. De eerste drie van één kant werden uitgeschakeld, maar de PDC's waren overwhelmed waardoor de drie vanaf de andere kant allemaal inslag hadden gemaakt. De Polaris was oké trouwens, wel een rode hull maar leefde nog wel.
Vervolgens een test met dumb-fired torps, de Polaris leek deze in Free Flight NIET uit te schakelen. Gek genoeg probeerde hij wel de zelf-afgevuurde torps uit te schakelen...
Daarna een test gedaan of een Eclipse IN een Polaris meegenomen kan worden... Als je goed parkeert kun je één Eclipse meenemen en drie Arrows. Bizar! Let alleen wel op dat het opstijgen tijdens combat niet makkelijk zal gaan wegens de korte afstanden op elkaar. Het is passen en meten, dus je kan niet scramblen.
Vervolgens zijn we Squadron Battles ingegaan op Arena Commander (dit hierboven was free flight) om de PDC's tegen fighters te testen... Het kan zijn dat het in Arena Commander nog niet werkt, maar geen enkele enemy fighter werd beschoten door de PDC's. Dit kan ik eventueel nog in de Persistent Universe testen voor confirmatie.
We zijn uiteindelijk weer terug naar Free Flight gegaan omdat we het briljante idee hadden om de bovenste verdieping van de Polaris te gebruiken als FPS map a la Halo wegens alle corridors, deuren, etc... Toen kwam het leukste, er kwamen nog 4 spelers de server in die OOK een Polaris spawnde en er in gingen rond dollen. Wij zijn toen met onze Polaris naar die van hun gegaan, hebben de docking collar open geschoten en zijn ze toen gaan boarden in EVA.
/f/image/BPJgDiGzK8yHANumAsuAA2TH.png?f=fotoalbum_large)
Vanaf hier hebben we eigenlijk een uur lang op hun Polaris gevochten omdat ze steeds bleven spawnen. Het was een constante FPS fight wat echt SUPER cinematic en leuk was. Voor diegene die dat stuk willen zien, ik heb het ff een timestamp gegeven vanaf het boarden:
Vervolgens een test met dumb-fired torps, de Polaris leek deze in Free Flight NIET uit te schakelen. Gek genoeg probeerde hij wel de zelf-afgevuurde torps uit te schakelen...
Daarna een test gedaan of een Eclipse IN een Polaris meegenomen kan worden... Als je goed parkeert kun je één Eclipse meenemen en drie Arrows. Bizar! Let alleen wel op dat het opstijgen tijdens combat niet makkelijk zal gaan wegens de korte afstanden op elkaar. Het is passen en meten, dus je kan niet scramblen.
Vervolgens zijn we Squadron Battles ingegaan op Arena Commander (dit hierboven was free flight) om de PDC's tegen fighters te testen... Het kan zijn dat het in Arena Commander nog niet werkt, maar geen enkele enemy fighter werd beschoten door de PDC's. Dit kan ik eventueel nog in de Persistent Universe testen voor confirmatie.
We zijn uiteindelijk weer terug naar Free Flight gegaan omdat we het briljante idee hadden om de bovenste verdieping van de Polaris te gebruiken als FPS map a la Halo wegens alle corridors, deuren, etc... Toen kwam het leukste, er kwamen nog 4 spelers de server in die OOK een Polaris spawnde en er in gingen rond dollen. Wij zijn toen met onze Polaris naar die van hun gegaan, hebben de docking collar open geschoten en zijn ze toen gaan boarden in EVA.
/f/image/BPJgDiGzK8yHANumAsuAA2TH.png?f=fotoalbum_large)
Vanaf hier hebben we eigenlijk een uur lang op hun Polaris gevochten omdat ze steeds bleven spawnen. Het was een constante FPS fight wat echt SUPER cinematic en leuk was. Voor diegene die dat stuk willen zien, ik heb het ff een timestamp gegeven vanaf het boarden:
Schijnbaar komt wave 1 PTU er snel aan, en dan heb ik het ook over snel. Hoe snel? Nou, misschien zelfs vandaag, althans voor ons zal het in de nacht worden.
Ze zijn tegen een aantal problemen aangelopen, die hebben ze nu gefixed. Deze fixes zijn doorgevoerd naar de nieuwe EPTU build. Wanneer deze goed zijn, gaan ze bespreken of ze wave 1 vannacht (onze tijd) online gaan gooien.
Ze zijn tegen een aantal problemen aangelopen, die hebben ze nu gefixed. Deze fixes zijn doorgevoerd naar de nieuwe EPTU build. Wanneer deze goed zijn, gaan ze bespreken of ze wave 1 vannacht (onze tijd) online gaan gooien.
/f/image/1j7a8UNSY7c8QQGJL25ntNfx.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 86% gewijzigd door Toonen1988 op 15-11-2024 15:32 ]
Er mist nog een stukje van Wakapedia:Toonen1988 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:20:
Schijnbaar komt wave 1 PTU er snel aan, en dan heb ik het ook over snel. Hoe snel? Nou, misschien zelfs vandaag. Onze tijd zal het dan vannacht worden.
[Afbeelding]
Our plan now is to publish the build a bit later tonight (dit was gisteren) on EPTU for Evocati to test overnight, hotfix in the morning (onze middag) and start the 2-3 hour test to determine Wave 1.
Goal is to be at an EU friendly time Friday.
Ah, dus het is nog zelfs eerder. Met andere woorden, als die fixes werken, kunnen we 4.0 wave 1 elk moment verwachten.Robinblitz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:31:
[...]
Er mist nog een stukje van Wakapedia:
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 15-11-2024 15:33 ]
Elk moment bij CIG kan natuurlijk nog weken zijn.Toonen1988 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:32:
[...]
Ah, dus het is nog zelfs eerder. Met andere woorden, als die fixes werken, kunnen we 4.0 wave 1 elk moment verwachten.
Dat is ook weer zo, het is en blijft inderdaad CIG.Robinblitz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:58:
[...]
Elk moment bij CIG kan natuurlijk nog weken zijn.
Sarcasme, zie de smilies ;P
Als ze slim zijn wachten ze met het uitrollen na Wave 1 tot volgende week.Toonen1988 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:20:
Schijnbaar komt wave 1 PTU er snel aan, en dan heb ik het ook over snel. Hoe snel? Nou, misschien zelfs vandaag, althans voor ons zal het in de nacht worden.
[Afbeelding]
Want verder uitbreiden zal funest zijn voor 3.24.3 die nog genoeg bugs heeft die rond core onderdelen zitten.
En de tweede helft van het 'Save Stanton' event.
[ Voor 59% gewijzigd door Ves op 15-11-2024 19:40 ]
3.24.3 zal misschien volgende week of de week erna live gaan. Als vandaag Wave 1 van 4.0 van start gaat, dan zal het ongeveer 1 tot 2 weken duren voordat wave 2 aan de beurt is. We zitten dan alweer in december. Dan nog eens wave 3, 4 en 5 en daarna all backers. Dan praten we alweer over 5 a 7 weken. En aangezien Chris Roberts heeft belooft om 4.0 nog dit jaar op live uit te brengen, zitten ze best wel in tijd druk.Ves schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:39:
[...]
Als ze slim zijn wachten ze met het uitrollen na Wave 1 tot volgende week.
Want verder uitbreiden zal funest zijn voor 3.24.3 die nog genoeg bugs heeft die rond core onderdelen zitten.
En de tweede helft van het 'Save Stanton' event.
Om op schema te liggen, moeten ze wel gaan beginnen met wave 1. Daarnaast is het ook nog eens, hoe meer spelers toegang hebben, hoe meer bugs er worden ontdenkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 15-11-2024 20:12 ]
3.24.3 komt sowieso vóór IAE 2954 (dus vóór 22 november) uit. En terwijl IAE 2954 loopt kunnen ze de volle aandacht aan 4.0 geven om die via verschillende Wave uitbreidingen nog voor de kerst naar de PU te brengen. Dat zal intern in ieder geval de prio zijn.Toonen1988 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:09:
3.24.3 zal misschien volgende week of de week erna live gaan. Als vandaag Wave 1 van 4.0 van start gaat, dan zal het ongeveer 1 tot 2 weken duren voordat wave 2 aan de beurt is. We zitten dan alweer in december. Dan nog eens wave 3, 4 en 5 en daarna all backers. Dan praten we alweer over 5 a 7 weken. En aangezien Chris Roberts heeft belooft om 4.0 nog dit jaar op live uit te brengen, zitten ze best wel in tijd druk.
Om op schema te liggen, moeten ze wel gaan beginnen met wave 1. Daarnaast is het ook nog eens, hoe meer spelers toegang hebben, hoe meer bugs er worden ontdenkt.
Daarom denk ik dat als ze het nog een week uitstellen, het niet voor de kerst gaan redden.Haay schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:18:
[...]
3.24.3 komt sowieso vóór IAE 2954 (dus vóór 22 november) uit. En terwijl IAE 2954 loopt kunnen ze de volle aandacht aan 4.0 geven om die via verschillende Wave uitbreidingen nog voor de kerst naar de PU te brengen. Dat zal intern in ieder geval de prio zijn.
EPTU is down to hotfix it. Will be assessed for Wave 1 viability after it comes back
En waarschijnlijk net als vorige keren een buggy release uitbrengen vlak voor kerst dat de kantoren gaan sluiten en pas in januari fixen zodat het spel weer speelbaar is.Toonen1988 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:09:
[...]
3.24.3 zal misschien volgende week of de week erna live gaan. Als vandaag Wave 1 van 4.0 van start gaat, dan zal het ongeveer 1 tot 2 weken duren voordat wave 2 aan de beurt is. We zitten dan alweer in december. Dan nog eens wave 3, 4 en 5 en daarna all backers. Dan praten we alweer over 5 a 7 weken. En aangezien Chris Roberts heeft belooft om 4.0 nog dit jaar op live uit te brengen, zitten ze best wel in tijd druk.
Ze moeten nu wel om niet nog meer geloofwaardigheid te verliezen.
[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 15-11-2024 21:38 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
So much for "Goal is to be at an EU friendly time Friday"
Het gaat niet door, liepen nog tegen problemen aan.
SC staat bol van de problemen, kan je nagaan wat voor soort problemen het zijn als ze er een "release" voor tegen gaan houden
Hoe kan het nou zijn dat een game in Alpha problemen heeft.mvds schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:26:
SC staat bol van de problemen, kan je nagaan wat voor soort problemen het zijn als ze er een "release" voor tegen gaan houden
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Hoe kan het nou dat een game al 10+ jaar in ontwikkeling is en nog steeds de alpha fase nog niet is ontstegen?Ecological schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:47:
[...]
Hoe kan het nou zijn dat een game in Alpha problemen heeft.
Gisteren voor het eerst in tijden weer eens een combat-missie gedaan
. Die priority zonder cargo.
Was nog redelijk lastig in een stock Cutlass Black, maar met @Brandonchat in de turret toch 2x kunnen uitspelen.
Rubberbanding was bizar... de 2e keer moesten we nog een 400i slopen die ook lang niet alle damage registreerde. Missie faalde wel na de laatste kill, terwijl het schip nog 80% had.
Was nog redelijk lastig in een stock Cutlass Black, maar met @Brandonchat in de turret toch 2x kunnen uitspelen.
Rubberbanding was bizar... de 2e keer moesten we nog een 400i slopen die ook lang niet alle damage registreerde. Missie faalde wel na de laatste kill, terwijl het schip nog 80% had.
[ Voor 9% gewijzigd door Case_C op 16-11-2024 12:05 ]
Haha, ik heb gisteren ook een poging gedaan. In één missie zelfs 2 onsterfelijke Intrepids tegengekomen, naast de inderdaad steeds wegwarpende schepen. Toen maar opgegeven.
Daar is SC niet bijzonder in, genoeg andere games zijn even lang in ontwikkeling geweest, we horen er echter pas iets van als het bijna af is.mvds schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:47:
[...]
Hoe kan het nou dat een game al 10+ jaar in ontwikkeling is en nog steeds de alpha fase nog niet is ontstegen?
Maar eens het gaat wel traag, als ze eens stoppen met de zoveelste rework en projecten afmaken waren we nu verder.
[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 16-11-2024 13:24 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M