Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Toonen1988 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:09:
[...]

3.24.3 zal misschien volgende week of de week erna live gaan. Als vandaag Wave 1 van 4.0 van start gaat, dan zal het ongeveer 1 tot 2 weken duren voordat wave 2 aan de beurt is. We zitten dan alweer in december. Dan nog eens wave 3, 4 en 5 en daarna all backers. Dan praten we alweer over 5 a 7 weken. En aangezien Chris Roberts heeft belooft om 4.0 nog dit jaar op live uit te brengen, zitten ze best wel in tijd druk.

Om op schema te liggen, moeten ze wel gaan beginnen met wave 1. Daarnaast is het ook nog eens, hoe meer spelers toegang hebben, hoe meer bugs er worden ontdenkt.
Volgende week is de deadline voor 3.24.3 dus die zal sowieso live gaan, omdat IAE dan start (22-11).
Dat 4.0 dan kort daarna verder gaat met de waves kan inderdaad dezelfde dag nog zijn of erna. Maar gezien de problemen om nu al WAVE 1 viable te zijn kan het zo langer duren.

Ik kan mij trouwens niet herinneren dat er is gezegd dat 4.0 uit is op LIVE. Maar dat het beschikbaar is voor (alle) spelers, wat ook gewoon PTU 'all waves' kan betekenen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 09:27
mr_evil08 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:23:
[...]

Daar is SC niet bijzonder in, genoeg andere games zijn even lang in ontwikkeling geweest, we horen er echter pas iets van als het bijna af is.

Maar eens het gaat wel traag, als ze eens stoppen met de zoveelste rework en projecten afmaken waren we nu verder.
I know ;) Het was sarcastisch ;) Ik loop hier al lang genoeg rond om dat te weten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ves schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:28:
[...]

Volgende week is de deadline voor 3.24.3 dus die zal sowieso live gaan, omdat IAE dan start (22-11).
Dat 4.0 dan kort daarna verder gaat met de waves kan inderdaad dezelfde dag nog zijn of erna. Maar gezien de problemen om nu al WAVE 1 viable te zijn kan het zo langer duren.

Ik kan mij trouwens niet herinneren dat er is gezegd dat 4.0 uit is op LIVE. Maar dat het beschikbaar is voor (alle) spelers, wat ook gewoon PTU 'all waves' kan betekenen.
We weten allemaal dat we niks gaan hebben aan 4.0, pas met 4.0.1 of 4.0.2 zal het speelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:22
mvds schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:03:
Haha, ik heb gisteren ook een poging gedaan. In één missie zelfs 2 onsterfelijke Intrepids tegengekomen, naast de inderdaad steeds wegwarpende schepen. Toen maar opgegeven.
Ik deed gisteravond een poging in my Taurus (in de PU). Toen ik aankwam waren de vijanden enorm aan het warpen, maar na verloop van tijd werd het beter. Ik had inmiddels wel wat schade opgelopen dus ging ik even repareren op Aberdeen. Toen ik terugkwam ging het beter, tot alleen de laatste vijand overbleef: een Freelancer van de Slicers, die vervolgens undestructable bleek te zijn. Heb ZO LANG met mijn Taurus op die Freelancer zitten schieten! Uiteindelijk dacht ik: negeer die Freelancer en ga gewoon cargo uitladen van die Caterpillar. Toen ik uit de pilotenstoel opstond zag ik dat mijn hydratatie op 22% stond, dus eerst maar even wat drinken. Vervolgens zag ik een aantal panelen van mijn Taurus los op de personeelslift liggen. Schade van de gevechten denk ik, hoewel ik dat nooit eerder gezien had. Dus panelen opzij gebeamed, en de lift omlaag genomen. Waar ik vervolgens erachter kwam dat ik na het drinken m'n helm niet meer opgezet had, en stikte voordat ik het kon herstellen. :X

Terug op Everus had ik zo'n haast om weer terug naar m'n Taurus te vliegen (met m'n C8R) dat ik een lift inrende waar iemand net uit kwam rennen. Dus ging de lift ook terug naar zijn hangar en was ik trespassing. Ineens glitchte ik in de muur en zat ik vast. Kon helemaal niks meer, dus terug naar hoofdmenu en die game-sessie kwijt. :F

In een nieuwe sessie maar even een eenvoudige bunker run gekozen, waar helaas de vijanden niet gespawned waren. Terwijl ik door de bunker liep zag ik wat doosjes Aphorite, Dolovine en Gold liggen. Die maar meegenomen bij gebrek aan vijanden om te schieten. Toch nog 90k aUEC verdiend met het verkopen van die Aphorite en Dolovine. Verzachte de schade een beetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:07
Ves schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:28:

Ik snap even niet wat je bedoelt met "Ik kan mij trouwens niet herinneren dat er is gezegd dat 4.0 uit is op LIVE". Bedoel je nu dit weekend? Dat heeft inderdaad niemand gezegd. Of bedoel je dit jaar? Want dat is toch echt wel gezegd op CitizenCon door Christ Roberts dat 4.0 dit jaar nog op LIVE verschijnt.

Wave 1 zou eigenlijk afgelopen donderdag van start gaan, maar hebben het uitgesteld naar vrijdag. De problemen blijken inderdaad groot te zijn. Nu gaat ze nog wat hotfixes doorvoeren naar EPTU, testen en daarna in bespreking gaan om te kijken of ze Wave 1 kunnen laten beginnen. Dat zal vandaag of morgen niks meer worden, denk eerder iets van dinsdag of woensdag.

EPTU ligt op dit moment ook plat. Ze hebben de fixes nog niet doorgevoerd, de laatste update is ook alweer 10 uur geleden. Ik vermoed dat er niet meer veel gaat gebeuren, denk eerder pas disndag of woensdag dat ze misschien weer wave 1 gaan proberen.

Er zijn wel nu nog 9 dev's online in de testing chat waaronder één persoon die alle testing aankondigen doet. Maar ik vermoed dat er niet meer veel gaat gebeuren.

[ Voor 36% gewijzigd door Toonen1988 op 16-11-2024 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Sorry, beschouw mijn vorige bericht als onzin. Op het moment dat ik op reageer drukte, verscheen er dit! _O-

Dit had ik niet verwacht voor een zaterdag. Dacht eerder maandag de fixes doorvoeren en dan dinsdag nacht weer proberen om Wave 1 te laten starten. Maar wave 1 is zojuist iets voor 18:00 gestart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQwaLC3128f-TjQLY32xfTWCh1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1akH8c09c3LjItmoUba4L7I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 16-11-2024 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:26
Shout out naar CIG die ons gamers toch probeert blij te maken op Zaterdag :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Meerdere personen en ik komen er niet in, we krijgen error code 6000. Nu is er één persoon erin gekomen en is ondertussen alweer gecrashed.

Veel mensen proberen tegelijk in te loggen op dit moment.

EDIT: Ik zie berichten verschijnen dat mensen niet kunnen wegkomen uit hun hangar. Het is schijnbaar zo druk dat ze in een queue van 30 minuten staan in hun hangar. :D

[ Voor 46% gewijzigd door Toonen1988 op 16-11-2024 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
En dat voor Wave 1 waar bijna niemand toegang toe heeft, voorspelt veel goeds :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Die jump points zijn echt ziekelijk goed gedaan. De hele atmosfeer, de muziek, de visuals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:47
Best logisch, iedereen wil pyro zien mbt drukte.
Gaat straks ook gebeuren bij PTU en PU in de begin dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 17-11-2024 08:43 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toonen1988
Vandaag nog een keer gespeeld, ik moet eerlijk bekennen dat Star Citizen kwa performance echt stukken beter aanvoelt. In Stanton zelf heb ik continue 80 FPS, ook op New Babbage en Area 18 heb ik continue 80+ FPS.

Het enige waar mijn FPS wel inzakt, is wanneer ik door de jump point vlieg. Maar visueel is het echt super goed gedaan. Ik ben nu eigenlijk nog meer gehyped voor 4.0 LIVE als ik eerlijk mag zijn. Ik ben nu in Pyro geland, helaas heb ik problemen met een station. Die verdwijnt de heletijd, waardoor ik niet goed kan bijtanken. Eruit gegaan, probeer nu weer erin te komen maar de heletijd 30k onder de loading. Maar wat een geweldige update tot nu toe, het is ook de eerste EPTU die (buiten de 30k error's en stations die verdwijnen) tot nu toe soepel loopt kwa performance.

Paar leuke screenshots toen ik met mijn F7A MKII richting Pyro ging.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdUA2A7kIR3KBxNkJ5XUzY1ImHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rRtWw1u9cWAUjY8mHjwplbE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHryKQpRkLiI-MEjv1YSI2bTfQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJeJ0C6ia7aBmHTLSfYjRwQN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ywfgbHTaI80sS44xmhQiv2tL-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqiJylJSJpoBZOCym0N8LLox.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gwtr84wnhmgiyGwhyG8gboE0XW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxW2yUiVwJ2ZbUW3rlDgqHKo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
mvds schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:42:
En dat voor Wave 1 waar bijna niemand toegang toe heeft, voorspelt veel goeds :o
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen een sub hebben. Ongeveer 80% van de mensen waarmee ik SC speel, die waren gister aan het inloggen.

Je vergeet ook dat CIG op een weekenddag(!) dit voor ons probeert op te starten. Dat heeft ook waarde, uiteindelijk is het puur met welke bril je naar kijkt. Ik heb liever dat ze proberen, als het dan fout gaat, dan hoor je mij niet klagen, dan hebben ze het in ieder geval geprobeerd! O+

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik ben zojuist op Rat's Den en Checkmate geweest. Mijn god wat een stations, het ziet nog erger uit als Grim Hex. Ik zal maar geen screenshots delen onder spoilers, anders hebben we zo'n grote zwarte blok steeds. Ik wil het niet teveel spoilen voor mensen die het zelf willen ontdekken, maar mijn god, Pyro ziet er echt verschrikkelijk uit, echt een dystopische sfeer. Lange tijd geleden dat ik zo gehyped ben.

Planeten en manen ben ik nog niet opgeweest.

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 17-11-2024 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
Ik heb access tot Wave 1 maar ik heb besloten 4.0 compleet te vermijden tot dat het op LIVE is. Ik had het geïnstalleerd, maar toch verwijderd.

Ik wil de jump naar Pyro een speciale ervaring maken. Ik doe het dan ook samen met mijn organization vanaf de Polaris met z'n allen wanneer 4.0 op LIVE komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Robinblitz schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:43:
Ik heb access tot Wave 1 maar ik heb besloten 4.0 compleet te vermijden tot dat het op LIVE is. Ik had het geïnstalleerd, maar toch verwijderd.

Ik wil de jump naar Pyro een speciale ervaring maken. Ik doe het dan ook samen met mijn organization vanaf de Polaris met z'n allen wanneer 4.0 op LIVE komt.
Kun je eigenlijk ook “tandem” springen, zoals met quantum jumps in een party?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
_eLMo_ schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:45:
[...]

Kun je eigenlijk ook “tandem” springen, zoals met quantum jumps in een party?
Dat is wel mogelijk ja. Maar wat ik vernomen heb van mijn org members willen ze het liever beleven vanaf de Bridge van mijn Polaris met z'n allen. En dan met wat fighters in de hangar bay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:43:

Het zal je niet teleurstellen, ik heb nu een aantal keer gesprongen en het blijft indrukwekkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:53:
[...]

Het zal je niet teleurstellen, ik heb nu een aantal keer gesprongen en het blijft indrukwekkend.
Daarom wil ik de ervaring delen. Het is de DOMSTE keuze die ik als content creator kan maken, niet 4.0 spelen, maar ervaringen/samen lol hebben gaat voor, voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:46:
[...]

Daarom wil ik de ervaring delen. Het is de DOMSTE keuze die ik als content creator kan maken, niet 4.0 spelen, maar ervaringen/samen lol hebben gaat voor, voor mij.
Klopt, ik heb veel al gezien van 4.0, dus voor mij is het allemaal niet 100% nieuw. Heb eerder ook al in Pyro gespeeld, maar toen was het nog vrij beperkt.

Ondanks dat ik het allemaal al eens heb gezien, blijft het nog altijd indrukwekkend.

Nog even een leuke screenshot getrokken in mijn F7A MKII die ik naar Pyro heb gebracht. Als je goed kijkt, zie je zelfs druppels op mijn cockpit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMjz2oRRoQUgPNwwbi4zg9_BXT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGKtl3l7JP5BYdxVi6lh4Mdn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Vandaag komt er een nieuwe update uit voor zowel PTU 3.24.3 (die waarschijnlijk eind deze week live gaat) en EPTU 4.0 die na de update nog maar twee tot drie uur online blijft. Daarna zal de EPTU 4.0 weer offline worden gehaald voor wave 1 en zou eind deze week terug komen met een nieuwere compleet nieuwe build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 14:03
Toonen1988 schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:29:
Vandaag komt er een nieuwe update uit voor zowel PTU 3.24.3 (die waarschijnlijk eind deze week live gaat) en EPTU 4.0 die na de update nog maar twee tot drie uur online blijft. Daarna zal de EPTU 4.0 weer offline worden gehaald voor wave 1 en zou eind deze week terug komen met een nieuwere compleet nieuwe build.
Ik ben benieuwd. Ik vond de EPTU wel aardig, behalve wat visuele bugs. De jump naar Pyro was wel gaaf. Vind het ook tof dat Pyro er goed anders uitziet dan Stanton.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toonen1988
SacreBleu schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:45:
[...]

Ik ben benieuwd. Ik vond de EPTU wel aardig, behalve wat visuele bugs. De jump naar Pyro was wel gaaf. Vind het ook tof dat Pyro er goed anders uitziet dan Stanton.
Ik ben ook onder de indruk van de 4.0 EPTU. De enige game breaking bug die ik tot nu toe heb gehad is de Stanton gateway station in Pyro. De station verdween toen ik uitstapte, waardoor mijn schip en mijn personage door de ruimte zweefde.

Eenmaal herstart werd, kwam ik gelukkig weer in die station terecht zonder problemen, althans dat dacht ik. Toen ik naar de lift panel ging, verscheen mijn personal hangar niet. Hier heeft iedereen last van, op Issue Council is deze bug ook al bevestigd.

Uiteindelijk ben ik toch uit de Stanton Gateway gekomen door een docking station te gebruiken. Ik ben toen naar Rat's Den gevlogen en daarna naar Checkmate. Die stations zien er echt ziekelijk uit, geeft me ook een Cyberpunk 2077 gevoel maar dan nog meer dystopisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rHzskNosZWurAuBTo0ajgXdddE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8Sa24sqKRJEkNTnT7rabHK2J.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:59
Gisteren phase 2 voor 4/6e deel completed.

Het looten duurde de eerste keer wel erg lang, daar wat efficientie in gevonden :P .

Maar nu de vraag. Hoe verkoop je die loot gemakkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Anderen ook last als je vanuit loadoutmanager je ship guns eraf haalt dat ze verdwijnen in je inventory ?
Nu heb ik 2 schepen zonder guns en ze opnieuw claimen helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:59:
Anderen ook last als je vanuit loadoutmanager je ship guns eraf haalt dat ze verdwijnen in je inventory ?
Ik heb 3.24.3 nog niet op LIVE gespeeld, maar op de PTU heb ik hier geen last van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Heeft iemand het wel eens gehad dat alles gewoon werkte en ook alles snel reageerde?

Nee? Ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
mr_evil08 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:59:
Had een damaged wing met de Cutlass, toen die gerepareerd werd kwam de gun niet terug.
Weet niet of je dit bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Case_C schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:14:
[...]

Had een damaged wing met de Cutlass, toen die gerepareerd werd kwam de gun niet terug.
Weet niet of je dit bedoelt?
Ik heb gewoon een nieuwe ship geclaimed, normaal komen je guns dan ook terug in dit geval niet meer, meerdere malen geprobeerd ook bij andere space stations, de station waar ik ze eraf heb getrokken staan ze ook niet in de storage.

De parts die ik eraf heb getrokken zijn nu permanent weg lijkt het, zelfs bij een nieuw ship.
Die guns zijn prijzig in-game opnieuw te kopen in shops(M7A etc als je daar een lading van moet monteren), dan wacht ik wel op de 4.0 wipe.

[ Voor 42% gewijzigd door mr_evil08 op 22-11-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:23:
[...]
dan wacht ik wel op de 4.0 wipe.
Ik denk dat veel mensen wachten op de 4.0 wipe. De enige reden dat ik nog op LIVE speel is omdat ik de Save Stanton global event wil afmaken en alle rewards op kan strijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Robinblitz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:40:
[...]

Ik denk dat veel mensen wachten op de 4.0 wipe. De enige reden dat ik nog op LIVE speel is omdat ik de Save Stanton global event wil afmaken en alle rewards op kan strijken.
Dat is ook de reden waarom ik nog speel op moment.
Bij de volgende missie hop ik wel bij iemand in als turrent gunner dan krijg ik het vinkje missie voldaan ook.

Ook de "secrets" bij de missies zijn leuk maar ik laat het liggen gezien het toch mogelijk gewiped wordt, CGI doet dat iederkeer vlak voor een wipe.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 22-11-2024 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik moet er nog aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
mr_evil08 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:23:
[...]

Ik heb gewoon een nieuwe ship geclaimed, normaal komen je guns dan ook terug in dit geval niet meer, meerdere malen geprobeerd ook bij andere space stations, de station waar ik ze eraf heb getrokken staan ze ook niet in de storage.

De parts die ik eraf heb getrokken zijn nu permanent weg lijkt het, zelfs bij een nieuw ship.
Die guns zijn prijzig in-game opnieuw te kopen in shops(M7A etc als je daar een lading van moet monteren), dan wacht ik wel op de 4.0 wipe.
Had nadat ik damaged geparkeerd had gerepaired, vervolgens even de hangar uit wat regelen.
Weer terug... claim ship als enige optie. Zou zonde zijn van alle loot in inventory.

Daar even mee gewacht, bij een andere terminal kon ik 'm gewoon opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:42:
[...]

Dat is ook de reden waarom ik nog speel op moment.
Bij de volgende missie hop ik wel bij iemand in als turrent gunner dan krijg ik het vinkje missie voldaan ook.

Ook de "secrets" bij de missies zijn leuk maar ik laat het liggen gezien het toch mogelijk gewiped wordt, CGI doet dat iederkeer vlak voor een wipe.
Ik wacht met Phase 3 tot ik mijn Polaris heb. Dan kan ik samen met mijn org de missie doen, gezien je een Idris moet uitschakelen.

Overigens, de rewards van Save Stanton zijn account gebonden, dus blijven aan je account na een wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Robinblitz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:53:
[...]

Ik wacht met Phase 3 tot ik mijn Polaris heb. Dan kan ik samen met mijn org de missie doen, gezien je een Idris moet uitschakelen.

Overigens, de rewards van Save Stanton zijn account gebonden, dus blijven aan je account na een wipe.
Ik heb het over de money rewards, een aantal schepen tijdens event kan je farmen en de beloning is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:06:
[...]

Ik heb het over de money rewards, een aantal schepen tijdens event kan je farmen en de beloning is groot.
De secrets weten we nog helemaal niet zover ik weer. De enige reward die bekend is gemaakt is de Pyro Repeaters (Speciale versie van de Attritions). De rest zou later komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Robinblitz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:15:
[...]
De secrets weten we nog helemaal niet zover ik weer. De enige reward die bekend is gemaakt is de Pyro Repeaters (Speciale versie van de Attritions). De rest zou later komen.
Dus een setje guns dat niet werkt? :P
De stats zijn heel mooi, als die hetzelfde zijn als stock misschien een lichte OC en minder durability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Case_C schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:17:
[...]

Dus een setje guns dat niet werkt? :P
De stats zijn heel mooi, als die hetzelfde zijn als stock misschien een lichte OC en minder durability.
Hoezo werken ze niet? In 3.24.2 was dit broken inderdaad, met 3.24.3 is het opgelost.

Overigens zullen deze sterker zijn dan de base Attritions, aldus CIG. Niet veel, maar wel wat. En de Attritions zijn nu al de meest gebruikte wapens door players samen met Deadbolts of Omnisky's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Robinblitz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:25:
[...]

Hoezo werken ze niet? In 3.24.2 was dit broken inderdaad, met 3.24.3 is het opgelost.

Overigens zullen deze sterker zijn dan de base Attritions, aldus CIG. Niet veel, maar wel wat. En de Attritions zijn nu al de meest gebruikte wapens door players samen met Deadbolts of Omnisky's.
Ah had gemist dat ze gefixt waren :) , top. Dan kan ik ze weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 14:22
Ik ben compleet nieuw wat betreft SC, maar al wel enkele maanden geïnteresseerd aan het volgen. Nu begreep ik dat er van 22-11 t/m 05-12 er weer een event was waarmee iedereen het spel kan uitproberen. Nu heb ik al een account etc. aangemaakt maar zo gauw ik probeer in te loggen in de launcher krijg ik de foutmelding 'Missing a game package'. Maar dit niet nodig toch voor dit gratis event?

Zie ook https://www.joinstarcitizen.com/free-fly

Bedankt voor eventuele reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Het zou kunnen dat Free Fly nog niet actief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
HWSHHZ schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:39:
Ik ben compleet nieuw wat betreft SC, maar al wel enkele maanden geïnteresseerd aan het volgen. Nu begreep ik dat er van 22-11 t/m 05-12 er weer een event was waarmee iedereen het spel kan uitproberen. Nu heb ik al een account etc. aangemaakt maar zo gauw ik probeer in te loggen in de launcher krijg ik de foutmelding 'Missing a game package'. Maar dit niet nodig toch voor dit gratis event?

Zie ook https://www.joinstarcitizen.com/free-fly

Bedankt voor eventuele reacties!
Hey hey, welkom!

Klopt! De free flight start zodra IAE (Intergalactic Aerospace Expo) van start gaat. Zover ik weet is dat over... 3 minuten op het moment van schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 14:22
Robinblitz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:57:
[...]

Hey hey, welkom!

Klopt! De free flight start zodra IAE (Intergalactic Aerospace Expo) van start gaat. Zover ik weet is dat over... 3 minuten op het moment van schrijven.
Ahh tof dankjewel, nu kom ik al wat verder inderdaad. Ik had ergens gelezen dat het vanaf 16:00 uur was dus zat weer iets te ongeduldig te doen. Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
HWSHHZ schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:30:
[...]

Ahh tof dankjewel, nu kom ik al wat verder inderdaad. Ik had ergens gelezen dat het vanaf 16:00 uur was dus zat weer iets te ongeduldig te doen. Bedankt! _/-\o_
16:00 UTC ;) Wij zijn UTC+1 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Weet iemand hoeveel je ongeveer kwijt bent aan een M2 CCU chain? Kan nergens iets ervan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:41:
Weet iemand hoeveel je ongeveer kwijt bent aan een M2 CCU chain? Kan nergens iets ervan vinden.
Is enorm afhankelijk. Er is geen goed antwoord hierop. Ligt aan je 'starter', welke schepen CIG op warbond sale gooien, hoe lang je erover wilt doen, hoeveel je al hebt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
@HWSHHZ In de Discord word momenteel ook regelmatig samengespeeld, mocht je behoefte hebben aan wat hulp :P .

Fase 1 en Fase 2 van save Stanton afgerond, nu de Idris nog afmaken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:17:
[...]

Is enorm afhankelijk. Er is geen goed antwoord hierop. Ligt aan je 'starter', welke schepen CIG op warbond sale gooien, hoe lang je erover wilt doen, hoeveel je al hebt etc.
Vandaag kan ik een M2 krijgen voor ongeveer 450, normaal 520. Heb nu een Intrepid LTI starter pack als start.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 23-11-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Damn, ik ben de heledag aan het praten met andere mensen over Star Citizen, Cyberpunk en meer terwijl ze aan het shoppen zijn.

Ik zie nu opeens gasten waarmee ik aan het praten ben dat ze zojuist de Praetorian pack hebben gekocht, Javelins, multiple Idris en meer. En dan zeggen ze ook nog, "kijken wat ze morgen te bieden hebben". Gewoon 15k uitgegeven en dan willen ze morgen nog meer kopen. |:(

Begin december gaan ze in mijn groep een Polaris weggeven, ik zit er tussen om getrokken te worden. Dus fingers crossed.

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 23-11-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Dat zijn dus de mensen die alleen in een Idris gaan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ves schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:31:
Dat zijn dus de mensen die alleen in een Idris gaan zitten
Gebaseerd op? Dit is een aanname die veel wordt gedaan tegen mensen met multi-crew schepen.

De groep waar ik me heb aangemeld, heeft op korte termijn 885 spelers gekregen. De meeste zijn wekelijks en vaker dagelijks online.

Dan praat ik niet over 2 à 4 man, soms tel ik over 40 personen die samen spelen. Deze groep is actief en bemannen gewoon multi-crew schepen.

Ik heb ook nog een voordeel dat ik bij The Corporation zit. Daar zijn ook telkens mensen online, worden er events gehouden etc.

Xplor waar ik ook bij zit (hebben net als The Corporation ook 13k members) is een beetje dood, helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Toonen1988 op 23-11-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb ondertussen een M2 gekocht, ik heb de C2 gewoon overgeslagen. Ik lever wel iets Cargo space in, maar krijg er wel een militair versie voor terug.

Wil deze niet alleen gegebruiken voor Cargo hauling maar ook transporteren van grondvoertuigen en/of support leveren aan org's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
It's done...

De CCU chain is eindelijk klaar. Polaris acquired! Meteen gebruiken vanavond met mijn org!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zcRCjY0iKtDUG9jaDkUBouOgC4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B2vjSp5cy63PLQ1vopftWY8z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Huh, de Polaris is toch niet te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:18:
Huh, de Polaris is toch niet te koop?
Ik had al een Hammerhead > Polaris CCU aangeschaft tijdens Invictus zodat ik nog steeds de Concept prijs betaalde. Gezien de Polaris deze week released, zal er een price hike zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:26:
[...]

Ik had al een Hammerhead > Polaris CCU aangeschaft tijdens Invictus zodat ik nog steeds de Concept prijs betaalde. Gezien de Polaris deze week released, zal er een price hike zijn.
Ah, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Toonen1988 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:22:
[...]

Gebaseerd op? Dit is een aanname die veel wordt gedaan tegen mensen met multi-crew schepen.
Posts op Reddit, af en toe een bericht op Spectrum, mijn eigen ervaring met een oude org en natuurlijk een beetje humor.

Voor jou info, ik heb ook een aantal multi-crew schepen die 6+ nodig hebben om goed te functioneren.
En in de oude org waar ik zat gaf iemand 5k uit, want dan kon hij het met de NPC crew doen. Dat is altijd blijven hangen, wanneer ik lees dat iemand een lap geld heeft uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ach, ik denk dat het echt nog minimaal 5 jaar, als het er geen 10 worden, gaat duren voordat we npc crews gaan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ves schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:28:
[...]

Posts op Reddit, af en toe een bericht op Spectrum, mijn eigen ervaring met een oude org en natuurlijk een beetje humor.

Voor jou info, ik heb ook een aantal multi-crew schepen die 6+ nodig hebben om goed te functioneren.
En in de oude org waar ik zat gaf iemand 5k uit, want dan kon hij het met de NPC crew doen. Dat is altijd blijven hangen, wanneer ik lees dat iemand een lap geld heeft uitgegeven.
Maar niet iedereen is hetzelfde, de groep waar ik nu mee ben is erg actief en spelen dagelijks. Ik snap wat je bedoelt en er zijn inderdaad mensen die graag alleen met een NPC crew willen spelen.

Ik wil ook graag NPC crew hebben, maar meer voor de simpelere taken en voor immersie. De rest wordt gewoon opgevuld door mensen van org's waarmee ik speel. Ik heb nu ook meerdere multi-crew schepen en ik ga nu echt stoppen met kopen, want het begint nu echt uit de hand te lopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:38:
Ach, ik denk dat het echt nog minimaal 5 jaar, als het er geen 10 worden, gaat duren voordat we npc crews gaan zien
Op Citizencon dit jaar hebben ze aangekondigd dat NPC crews pas na 1.0 full release komt. Dus ja, je hebt gelijk het zal nog een aantal jaar duren.

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 24-11-2024 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:51:
en ik ga nu echt stoppen met kopen, want het begint nu echt uit de hand te lopen. :X
Als dat besef er eenmaal is, dan het al te laat ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robinblitz
Wat een event die Phase 3! Gisteren samen met de organization de Polaris voor een 'baptism by fire' genomen. Een (bijna) volledig bemande Polaris samen met een F7A in de hangar bay!

De communicatie was on-point, iedereen wist hun rollen en het was een enorm awesome gevecht wat nog maar eens benadrukt wat voor SUPER tijd je kan hebben met andere spelers in een multicrew schip.

@SacreBleu bedankt voor het meedoen, was echt super gezellig. En niet alleen dat, het was echt zo'n "only in Star Citizen" moment, super cinematic!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/205aPUvWKGjSoftx-uxSZHUyBw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cfLmIpcok3iiowt2VcV44Tnb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuAPfxZGa-gIXLA3UWXbTK-DvZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zkNayRwZ7qrLYK3flla1j3QP.png?f=fotoalbum_large

En voor degene die een VOD terug willen kijken:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Robinblitz schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:19:
@SacreBleu bedankt voor het meedoen, was echt super gezellig. En niet alleen dat, het was echt zo'n "only in Star Citizen" moment, super cinematic!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En voor degene die een VOD terug willen kijken:
[YouTube: Idris vs Polaris! Let's take on Save Stanton with the org in Star Citizen! LIVE]
Ja, dit evenement was echt onwijs lachen! Leuke samenwerking, laat ook zien dat we prima kunnen toeven in multi-crew schepen. Er mogen meer evenementen komen waarbij mutli-crew bijna onmisbaar is.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik ga er een einde aan maken om dingen te kopen in Star Citizen. Want dit begint nu echt gigantisch uit de hand te lopen. Nu heb ik gelukkig de meeste schepen goedkoop kunnen krijgen. Zelfs de Arrastra voor de helft van de prijs. Ook de Perseus enPolaris goedkoop kunnen krijgsn. Maar dan nog, ik vind het welletjes zo.

En dan is mijn fleet nog maar klein, tegenover mensen waarmee ik nu praat. Ik heb dit bij elkaar gesprokkeld over 11 jaar ofzo. Mensen waarmee ik nu speel en spreek, gooien gewoon in 1 avond 15k er tegen aan. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yA8csp3-9d2XwlevGFlTG4pOPX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GiQHoHBmDURt6ANwQACdqevx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Toonen1988 op 25-11-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Haha, juist daarom heb ik ervoor gekozen om een deel van mijn schepen te verkopen. Het begon ook een beetje te gek te worden en mijn verwachting is dat het echt nog wel even gaat duren voordat we een release gaan zien. En tot die tijd redt ik het ook wel met een paar solo schepen.

Ik spel alzo vrij weinig vanwege de problemen/bugs en omdat er weinig ECHT nieuws is waardoor het voor mij te herhalend is. Dus vaak open ik SC vol goede moed, om het weer te sluiten na 30 minuten omdat ik het alweer zat ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Toonen1988 schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:34:
Ik ga er een einde aan maken om dingen te kopen in Star Citizen. Want dit begint nu echt gigantisch uit de hand te lopen. Nu heb ik gelukkig de meeste schepen goedkoop kunnen krijgen. Zelfs de Arrastra voor de helft van de prijs. Ook de Perseus enPolaris goedkoop kunnen krijgsn. Maar dan nog, ik vind het welletjes zo.

En dan is mijn fleet nog maar klein, tegenover mensen waarmee ik nu praat. Ik heb dit bij elkaar gesprokkeld over 11 jaar ofzo. Mensen waarmee ik nu speel en spreek, gooien gewoon in 1 avond 15k er tegen aan. :X

[Afbeelding]
Ik vraag mij altijd af wat willen mensen nog doen in het spel als je vrijwel alle goede schepen al hebt.
Om die reden hou ik het bij een zeer beperkt aantal.

Om die reden heb ik er maar 3.
Combat, Exploration & Medic (wel de top klasse natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:40:
Haha, juist daarom heb ik ervoor gekozen om een deel van mijn schepen te verkopen. Het begon ook een beetje te gek te worden en mijn verwachting is dat het echt nog wel even gaat duren voordat we een release gaan zien. En tot die tijd redt ik het ook wel met een paar solo schepen.

Ik spel alzo vrij weinig vanwege de problemen/bugs en omdat er weinig ECHT nieuws is waardoor het voor mij te herhalend is. Dus vaak open ik SC vol goede moed, om het weer te sluiten na 30 minuten omdat ik het alweer zat ben
Dat heb ik gelukkig niet, ik vind Star Citizen zelfs leuker als eerst. Ik leer meer mensen kennen, steeds meer voelt het aan als een game, de laatste builds lopen bij mij vloeiend.

Alleen die bekende problemen zoals liften die niet werken, AI dat teleporteert etc irriteert mij wel. Maar gewoon missies doen, verkenning zelfs PvE PvP combat voelt op mijn computer best goed aan.

We zijn nu ook steeds meer bezig met mutli-crew schepen. Mijn F7A MKII heb ik ook origineel gekocht om in mijn Idris te gooien voor mijzelf of iemand anders. Geweldig om deze ook in je Polaris te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:43:
[...]

Ik vraag mij altijd af wat willen mensen nog doen in het spel als je vrijwel alle goede schepen al hebt.

Omdat het niet draait om wie de beste en grootste schepen heeft, maar wat je gamestyle en taken zijn.

Ik hoef geen pakket van 15k, dan geef ik je gelijk. Daar zullen ook veel schepen zitten die ik niet ga gebruiken. Ik heb een middenweg gekozen, van schepen die mijn gamestyle en rollen kunnen vervullen.

Kan mijn Arrastra upgraden naar een Orion, mijn Idris naar een Kraken of Javelin, Carrack naar een Odyssey maar dat doe ik niet, die koop ik wel ingame.

Dus ik heb de middenweg gekozen, Exploration, mining, salavage en mobiele HQ/Carriers.

[ Voor 31% gewijzigd door Toonen1988 op 25-11-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
[...]

Dit heb ik dus ook... Enige wat ik heb is een Titan, C2 en Polaris. De laatste twee grotendeels ter ondersteuning van mijn org. Alle andere dingen die ik wil (Vulture, Reclaimer, Eclipse, Nursa etc.) koop ik wel met aUEC.

Ik hoor nu al mensen klagen "wat moet ik nu gaan doen... Ik heb alles al, en nu?"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:02:
[...]

Dit heb ik dus ook... Enige wat ik heb is een Titan, C2 en Polaris. De laatste twee grotendeels ter ondersteuning van mijn org. Alle andere dingen die ik wil (Vulture, Reclaimer, Eclipse, Nursa etc.) koop ik wel met aUEC.

Ik hoor nu al mensen klagen "wat moet ik nu gaan doen... Ik heb alles al, en nu?"...
Het kopen van schepen is nog niet eens het halve werk in 1.0. Het komt omdat Star Citizen nog te weinig game loops heeft, maar straks als we verder zijn zal je zien dat schepen kopen juist een van de minste dingen zijn.

Kijk maar naar Eve Online. Elke schip heeft zijn voor en nadelen en allemaal hun eigen rol. Groter betekent niet beter en vaker spelen mensen maanden met hetzelfde schip.

Het gaat om de ervaring en de reis die je alleen of met andere maakt.

Ik wil ook een Javelin, maar die ga ik echt niet kopen. Daar spaar ik wel ingame voor, maar de eerste komende maanden in 1.0, zal ik echt niet in me opkomen om schepen ingame te kopen. Ik ben dan zoveel bezig met dingen op te zetten, org dingen aan het doen, base building, space station building, rss etc..

[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 25-11-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
[...]

Dat heb ik ook en daarom ben ik mijn vloot ook stevig aan het uitdunnen. Alles wat ik als warbond heb gekocht, heb ik te koop gezet. Een schip is er nog maar ik verwacht die ook nog wel te verkopen.

Helaas kan ik schepen die met tegoed gekocht heb, niet giften, anders had ik nog veel meer weggedaan. Dus ik heb nu nog steeds een grotere investering in SC dan ik zou willen. Ik vind een startpakket + misschien nog 1 of 2 schepen extra prima. Maar ja, dat shoptegoed ga ik niet kunnen opzetten naar cash, of ik moet mijn hele account verkopen, maar dat zie ik niet zitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:04:
[...]

Het kopen van schepen is nog niet eens het halve werk in 1.0. Het komt omdat Star Citizen nog te weinig game loops heeft, maar straks als we verder zijn zal je zien dat schepen kopen juist een van de minste dingen zijn.

Kijk maar naar Eve Online. Elke schip heeft zijn voor en nadelen en allemaal hun eigen rol. Groter betekent niet beter en vaker spelen mensen maanden met hetzelfde schip.

Het gaat om de ervaring en de reis die je alleen of met andere maakt.

Ik wil ook een Javelin, maar die ga ik echt niet kopen. Daar spaar ik wel ingame voor, maar de eerste komende maanden in 1.0, zal ik echt niet in me opkomen om schepen ingame te kopen. Ik ben dan zoveel bezig met dingen op te zetten, org dingen aan het doen, base building, space station building, rss etc..
Juist dat punt van te weinig gameplay loops staat mij zo tegen. PvP vind ik niet leuk, trading/hauling ook niet, mining en salvaging vind ik leuk voor even. FPS missies vind ik nog steeds het leukste maar ook dat ben ik zat na een paar uurtjes.

De rest van de gameplay loops laten zo lang op zich wachten dat ik maar moet zien wanneer het erin gaat komen. Zaken zoals vuur, slijtage van onderdelen, handmatig moeten laden/lossen, enz vind ik eerder storend dan een (leuke) toevoeging. (maar vooral omdat ik er meer bugs in verwacht dan speelplezier)

SC is imho te beperkt om nu al te spreken over immersie. Het ziet er prachtig uit, maar ik voel mij nog niet echt IN het spel gesleurd. Komt misschien nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:13:
[...]

Juist dat punt van te weinig gameplay loops staat mij zo tegen. PvP vind ik niet leuk, trading/hauling ook niet, mining en salvaging vind ik leuk voor even. FPS missies vind ik nog steeds het leukste maar ook dat ben ik zat na een paar uurtjes.

De rest van de gameplay loops laten zo lang op zich wachten dat ik maar moet zien wanneer het erin gaat komen. Zaken zoals vuur, slijtage van onderdelen, handmatig moeten laden/lossen, enz vind ik eerder storend dan een (leuke) toevoeging. (maar vooral omdat ik er meer bugs in verwacht dan speelplezier)

SC is imho te beperkt om nu al te spreken over immersie. Het ziet er prachtig uit, maar ik voel mij nog niet echt IN het spel gesleurd. Komt misschien nog wel...
Daarom heb je org's, er zijn veel mensen die dat soort dingen wel leuk vinden. Jij houd je dan bijv. bezig met andere dingen, terwijl andere mensen maintenance uitvoeren.

Als jij infantry combat leuk vind, kan je bijv. meehelpen aan schepen beveiliging, boarding van vijandelijke schepen en grond offensief, ik noem maar wat.

Straks komen er ook org oorlogen uit, waarbij er gestreden wordt om territorium. Dat is bijv. een dagelijkse bezigheid in EvE Online.

Vind je PvE meer leuker, ga je alleen in systemen waarbij de veiligheid hoger is en doen je hoofdzakelijk PvE content. EvE online heeft dit ook goed opgelost.

Het klopt dat het op dit moment nog te weinig loops heeft, maar ben ervan overtuigd dat het straks meer wordt.

Maar PvE is helaas erg repetitief, en dat is niet alleen in Star Citizen.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 25-11-2024 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Vandaag Save Stanton phase 3 gedaan.

Vanuit een Polaris met 6 man. Er was nog een Polaris van een ander team bij.

De Idris neergehaald.

Super vet!

Nul problemen / crashes / gezeik.

[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 25-11-2024 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Gisteravond ook m'n Save Stanton reeks afgerond met Phase 3 nu op 3 van 3 voltooid.

Van Phase 3 heb ik daadwerkelijk maar 1 van de 3 daadwerkelijk van begin tot eind meegevochten, door als turret gunner in een Polaris mee te doen. De eerste keer dat ik meedeed heb ik een of twee support Slicer schepen neergehaald en moest ik daarna repareren, waarna ineens "missie voltooid, Slicers defeated" in beeld kwam. Ook bij de derde keer (gisteravond) ging ik met m'n Taurus mee doen aan het gevecht en tussendoor repareren, tot ook daar ineens het bericht in beeld kwam dat de missie voltooid was.

Nou ja, maakt niet uit, Phase 1, Phase 2 en Phase 3 compleet, dus laat die beloning maar komen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Hoevaak moet je de missies doen in phase 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Toonen1988 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:44:
6x, en ik weet niet hoe de AI nu geregeld is, maar heb wel gemerkt dat bij fase 3 ze een stuk lastiger waren dan fase 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Toonen1988 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:44:
Phase 1 zes keer, Phase 2 zes keer, en Phase 3 drie keer.

Bij Phase 1 kun je kiezen tussen een cargo hauler onder aanval te beschermen door de aanvallers uit te schakelen, of van een reeds uitgeschakelde cargo hauler (Caterpillar) de lading ophalen en naar bestemming brengen. Bij die cargo hauler zie je als het goed is een balkje met schade. Dat begint op 100% wanneer je aankomt en loopt af wanneer de Slicers schade doen. Je faalt de missie wanneer het op 0% komt, of wanneer je zelf kapot geschoten wordt. Toch is die missie wat mij betreft wel de aanrader om te doen. Ik heb één keer met een Taurus en support van een speler in F8C de andere variant gedaan. Uitschakelen van de vijanden was niet zo'n probleem, maar de lading was veel te veel voor m'n Taurus. Had twee keer heen en weer vliegen nodig om het vereiste aantal cargo containers af te leveren! Duurde echt lang om te doen.

Phase 2 is een eitje in mijn ervaring. Keuze tussen Slicer operative uitschakelen of Slicer lab (bunker) clearen. Heb beiden gedaan en beiden wel leuk om te doen. Slicer operative zit op een plek zonder QT marker dus dichtstbijzijnde marker uitzoeken en vanaf daar in NAV speed naar de locatie doorvliegen. Bij de locatie heb je een outpost op de grond waar hij buiten rondloopt, en er vliegen 1, 2 of 3 vijandige schepen rond die weinig doen maar best wel eerst uitgeschakeld kunnen worden. Daarna met je boordkanonnen de operative omleggen en klaar. Slicer lab is als een standaard bunker met vijandige NPCs, maar ook met ontplofbare containers op enkele plekken. Als je die kapot schiet zie je het voortgangsbalkje omlaag gaan en wanneer het op 0 aankomt heb je het voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ah dankjewel, je ziet nergens een progressie. Vandaar mijn vraag.

De Polaris is trouwens in prijs gestegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmMFcy3pE2XJuW6nigG9iEmHFOc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ukRoWYcvpr51bNsJGBQobhEL.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Toonen1988 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:58:
Ah dankjewel, je ziet nergens een progressie. Vandaar mijn vraag.

De Polaris is trouwens in prijs gestegen.

[Afbeelding]
Bij journal onderaan kan je zien hoe ver je staat bij save stanton.

Ja hij is redelijk aan de prijs nu. Wel weer goede marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Case_C schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:56:
[...]

Bij journal onderaan kan je zien hoe ver je staat bij save stanton.

Ja hij is redelijk aan de prijs nu. Wel weer goede marketing.
Thanks voor de tip, dat wist ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
_eLMo_ schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:54:
Vandaag Save Stanton phase 3 gedaan.

Vanuit een Polaris met 6 man. Er was nog een Polaris van een ander team bij.

De Idris neergehaald.

Super vet!

Nul problemen / crashes / gezeik.
Same! De Torpedoes zijn vet. De servers zijn zo goed, zo stabiel, zo weinig bugs. Love it! En de wave 1 EPTU is ook top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ecological schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 00:09:
[...]

Same! De Torpedoes zijn vet. De servers zijn zo goed, zo stabiel, zo weinig bugs. Love it! En de wave 1 EPTU is ook top!
Is dit sarcasme of niet? Haha. Ik hoor van org leden juist dat de PTU nog niet in geweldige staat is met 4.0.

Gisteravond wel weer wat gezeik gehad, 3x 30k (wel recovery, maar server bleef unhealthy dus). Maar allemaal gedoe rondom basissen. Free fly blijft een beetje te zwaar, vooral dus op plekken waar mensen spawnen.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 29-11-2024 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Ik heb vier keer in ePTU gezeten. Eerste keer was prima. Tweede keer kreeg ik allerlei visual bugs in de jump tunnel. Derde keer een CTD bij de jump point en gisteren werkte de liften in Area18 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Dit weekend even zien of ik nog tijd heb om phase 4 even te doen. Begreep ook dat je de repeaters gelijk krijgt zodra die completed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Als je de andere phases ook gedaan hebt wel ja. Gisteravond geprobeerd te doen met @SacreBleu en @_eLMo_ maar de servers kakten er constant onderuit. Uiteindelijk hebben we het maar opgegeven na 3/4 server recoveries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Phase 4 verschijnt niet in contract manager(priority), gisteren hele avond gespeelt.
Meer mensen last van ?

En klopt het dat je de missie,s 6x moet doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:42:
Phase 4 verschijnt niet in contract manager(priority), gisteren hele avond gespeelt.
Meer mensen last van ?

En klopt het dat je de missie,s 6x moet doen ?
Dat eerste had ik gisteravond geen last van, stonden bij ons wel in Priority. Dat tweede klopt. Phase 1, 2 en 4 moet je 6x doen. Phase 3, 3x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik krijg phase 2 maar niet voltooid. Je hebt twee keuzes, je moet één persoon killen die gewoon buiten staat of je moet een bunker in.

Wanneer ik voor de eerste kies, moet ik telkens 600km vliegen zonder warp jump. Telkens kreeg ik 30k of de waypoint verdween terwijl ik nog iets van 500km weg was.

Wanneer ik bij de bunker arriveer en de lift gebruik, update de missie log niet. Ik he geen idee wat ik in de bunker moet doen. Wanneer ik videos kijk, zie je dat bij mensen de missie log update, wat ik dus niet heb.

Zit al twee dagen op 1 van de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Toonen1988 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:06:
Ik krijg phase 2 maar niet voltooid. Je hebt twee keuzes, je moet één persoon killen die gewoon buiten staat of je moet een bunker in.

Wanneer ik voor de eerste kies, moet ik telkens 600km vliegen zonder warp jump. Telkens kreeg ik 30k of de waypoint verdween terwijl ik nog iets van 500km weg was.

Wanneer ik bij de bunker arriveer en de lift gebruik, update de missie log niet. Ik he geen idee wat ik in de bunker moet doen. Wanneer ik videos kijk, zie je dat bij mensen de missie log update, wat ik dus niet heb.

Zit al twee dagen op 1 van de 6.
Doe de "Kill Slicer operative". Gewoon die persoon neerschieten en wegboeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ecological schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:13:
[...]

Doe de "Kill Slicer operative". Gewoon die persoon neerschieten en wegboeken :)
Zoals ik al zei in mijn reply, verdwijnt mijn waypoint de heletijd. Ik kom bijv. aan bij de juiste maan, moet dan nog 500km vliegen zonder warp jump en dan verdwijnt gewoon opeens de missie marker en probeer dan in een gebied van 300 a 500km te zoeken waar het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Paladin is beschikbaar als concept, met de Redeemer als loaner.

https://robertsspaceindus.../20292-Anvil-Paladin#skus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EV8fBkEG8bHq0VC3pkfWw7zilaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HomGQwGeUgxbMjNlieiSinaq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3E4liz7SJBjOA-yiNuaalo6Ky8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sU3ElNmJ56HLjnTx3YRsY7w5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3LW5Ih_1deh9eUjOeqy9eNdSVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A51ikzkkPz3KUG1tF765hbVu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GWv-UBBIWfMttnHWAKuMlTWANE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgWyN9k9vqEAXXaLWs3TBQlI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsqOpryzFgtzG_ZdcJSScB968hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YohTzaVGtbJBg3zWRSxdtqQV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsMP5VFR2gVAHCrnwcgKWimAgE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BS32PYOSndzqj6MqPk5UiGea.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0Dh3Nu8TqPKm9bDkekpBuOajcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4dnqQt9j2qz7OMiFB5HU9Mm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Main turret met 4 x S5... jammie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Well, f*ck me. Bijna een Idris gestolen, nog een aantal meter BAM 30k server error. :|

Achjah, moet alleen nog maar phase 4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLVsrOYikeyUj-fyXQDshFpqLfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/egoLfGMIkA2VHKIbQodGPUIO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 30-11-2024 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
We zijn nog even wat gaan verkennen, en hebben een basis in een asteroid gevonden met een gigantische hangar, dat op een arena lijkt. Blijkft schijnbaar nog content te zijn van een oudere tech preview van Pyro.

Maar we hadden even later ook te maken met andere spelers. Iemand schoot op ons en probeerde weg te komen in een voertuig. Hebben we de tractor beam van de Polaris gebruikt. _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHiLRmLSSpwZX3MdqFzTBrSAYtA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ukCvBiaDq3viCAvt5hSmMnRq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipXv9u5kGibVB47OikbDoDSXlwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8GDtYn2Llq6iaWzqEn9C7aeU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 01-12-2024 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Toonen1988 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:37:
Well, f*ck me. Bijna een Idris gestolen, nog een aantal meter BAM 30k server error. :|

Achjah, moet alleen nog maar phase 4.

[Afbeelding]
Hoe krijgen jullie die hangar klep los van de Irdris ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op zondag 1 december 2024 @ 07:12:
[...]

Op een bepaalde moment zet de NPC's de hangar open en sluit het weer.

We hadden eerst bikes in diverse schepen geduwd. Wij hadden er twee in onze Polaris. Maar helaas was eentje kapot gegaan op het begin, en de tweede ging kapot toen ik de Polaris wilde uitvliegen.

Aangezien de Idris stil stond, ging ik maar zo. Helaas 30k gekregen.

[ Voor 35% gewijzigd door Toonen1988 op 01-12-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op zondag 1 december 2024 @ 07:12:
[...]

Hetzelfde zoals bij alle andere schepen. Je kan met ballistics hangar doors, docking collars, cargo ramps, interior doors etc open schieten.
Pagina: 1 ... 108 ... 117 Laatste