Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:06
Robinblitz schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:03:
[...]

Hetzelfde zoals bij alle andere schepen. Je kan met ballistics hangar doors, docking collars, cargo ramps, interior doors etc open schieten.
Klopt, dit kan ook inderdaad. Maar bij ons ging de hangar vanzelf open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
CIG mag wel iets aan de point defense system doen. We hebben regelmatig dat de Polaris vriendelijke schepen opeens aanvallen, zelfs als we in dezelfde groep zitten.

Ook hebben mensen vaker een Polaris ergens geparkeerd met de wapens live, en dan begint dat ding gewoon uit het niets op je te schieten, terwijl je helemaal niet hostile bent. We hebben regelmatig friendly fire hierdoor. Heb ook proberen te landen op een space station en opeens begon gewoon uit het niets een Polaris op me te knallen. Turrets deden ook totaal niks tegen de Polaris.

[ Voor 23% gewijzigd door Toonen1988 op 01-12-2024 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik las dat gebeurd als je ship extern bommen / raketten vervoert. Omdat die blijkbaar niet herkend worden als “vastzittend aan vriendelijk schip”, maar gewoon als raket: dus schieten.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
Toonen1988 schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:03:
CIG mag wel iets aan de point defense system doen. We hebben regelmatig dat de Polaris vriendelijke schepen opeens aanvallen, zelfs als we in dezelfde groep zitten.

Ook hebben mensen vaker een Polaris ergens geparkeerd met de wapens live, en dan begint dat ding gewoon uit het niets op je te schieten, terwijl je helemaal niet hostile bent. We hebben regelmatig friendly fire hierdoor. Heb ook proberen te landen op een space station en opeens begon gewoon uit het niets een Polaris op me te knallen. Turrets deden ook totaal niks tegen de Polaris.
Nou dan werken ze beter dan die van mij, die van mij schiet helemaal nergens op wanneer het nodig is. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Gisteravond heb ik Save Stanton Phase 4 afgerond. Ik heb nu dan ook de vier repeaters gekregen in mijn account.

Let wel op, als je de laatste missie van Phase 4 inleverd, verlies je ook toegang tot de optionele "Slicer Idris" missie. Wil je dus vaker tegen de Idris vechten, kun je beter wachten met de laatste Phase 4 missie inleveren. Of je moet randoms joinen die nog bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:53:
Gisteravond heb ik Save Stanton Phase 4 afgerond. Ik heb nu dan ook de vier repeaters gekregen in mijn account.

Let wel op, als je de laatste missie van Phase 4 inleverd, verlies je ook toegang tot de optionele "Slicer Idris" missie. Wil je dus vaker tegen de Idris vechten, kun je beter wachten met de laatste Phase 4 missie inleveren. Of je moet randoms joinen die nog bezig zijn.
Bij phase 4 heb ik de missie gepakt waarbij je Helium, Hydrogen, Bexalite moet leveren. Helium en Hydrogen kon ik kopen op seraphim station en Bexalite op Magnus gateway Station.

Je moet per missie 2 of 3 SCU van Helium en Hydrogen en 2 SCU van Bexalite inleveren. Wat heb ik dus gedaan, 6x 3 SCU gekocht (6x 2 SCU box en 6x 1 SCU box) van zowel helium en Hydrogen en 6x 2 SCU Bexalite.

Toen naar Pyro gateway station gevlogen, en de missie ingeleverd. Dan gewoon bij de freight elevator gewacht totdat de missie weer na een aantal minuten komt. Geaccepteerd en meteen weer ingeleverd en zo 6x.

Phase 4 had ik zo af. Kan wel zijn dat je iets van Helium of Hydrogen over hebt, maar dat spul is toch goedkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 02-12-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:28:
[...]

Bij phase 4 heb ik de missie gepakt waarbij je Helium, Hydrogen, Bexalite moet leveren. Helium en Hydrogen kon ik kopen op seraphim station en Bexalite op Magnus gateway Station.

Je moet per missie 2 of 3 SCU van Helium en Hydrogen en 2 SCU van Bexalite inleveren. Wat heb ik dus gedaan, 6x 3 SCU gekocht (6x 2 SCU box en 6x 1 SCU box) van zowel helium en Hydrogen en 6x 2 SCU Bexalite.

Toen naar Pyro gateway station gevlogen, en de missie ingeleverd. Dan gewoon bij de freight elevator gewacht totdat de missie weer na een aantal minuten komt. Geaccepteerd en meteen weer ingeleverd en zo 6x.

Phase 4 had ik zo af.
Dat heb ik ook gedaan maar dan met 4 SCU containers, gezien je ook nog een 4 SCU vraag kan krijgen. Dus met 6x 4SCU containers van alle drie zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:33:
[...]

Dat heb ik ook gedaan maar dan met 4 SCU containers, gezien je ook nog een 4 SCU vraag kan krijgen. Dus met 6x 4SCU containers van alle drie zit je goed.
Dat kan inderdaad ook, je krijgt genoeg geld door phase 1, 2 en 3 te doen. Er komt toch een volledige wipe eraan deze maand. Het maakt inderdaad niks uit als je teveel inlevered.

Daarom ben ik nu ook begonnen met ship fitting, ben mijn F7A MKII aan het veranderen. Heb nu 4x S3 Attrition repeaters en 2x S4 Attrition repeaters erop gezet. Ben aan het kijken voor een betere A klasse power plant, betere shields en coolers.

Deze build blijkt erg OP te zijn. Iemand heeft het getest en kan zelfs schepen zoals de Redeemer binnen 8 seconde volledig neerhalen. Ook fighters kan je makkelijk uitschakelen. 1 à 2 schoten is het schild weg, daarna zijn ze zo kapot.

[ Voor 38% gewijzigd door Toonen1988 op 02-12-2024 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Wolken in 4.0 zien er echt ziek goed uit als je Planet Volumetric Clouds op Photo mode zet. Ik heb het nu ook standaard aanstaan, tot nu toe nog geen FPS problemen.

Begint bij 0:59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
PTU 4.0 is nu open voor wave 2.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Wij hebben gisteren twee keer de Idris missie gedaan door de achterklep open te schieten en vervolgens met meerdere dragonfly's naar binnen gevlogen.

Toen met een crew de vijanden binnen uitgeschakeld om uiteindelijk bij de pilot aan te komen. Daarna met de self destruct het schip opgeblazen (om te zorgen dat de volgende idris goed spawned).

Erg intens en leuk om te doen! Zijn echt tientallen vijanden, dus vereist best wat team work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Met 15 dagen te gaan voor CIG's kerst reces start, twijfel ik of 'PTU all waves' met een degelijke build uit komt.

Mijn performance in 4.0 wordt met de patch slechter.
Nu is er ook een fps issue met de tractor beam.
Liften werken 3 van de 4 keer niet in Pyro. En in Stanton hebben zij hier ook last van.
De Zeus CL en Polaris hebben steeds meer kleine issues.
Las ook dat er issues waren bij het wisselen van shard tijdens een jump point sprong.

Denk dat 'all waves' zeker wordt gehaald.
Maar dat ze naast 3.24.3, ook 4.0 hebben, zodat men terug kan springen naar een "stabiele versie".
Er tussen 24-12 en 5-1 er verschillende hotfixes worden uit gebracht voor 4.0. En kunnen ze verschillende snapshots/stress momenten houden.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Letterlijk tussen de wolken gevlogen in PTU 4.0 op Pyro 3. Dit is op Planet Volumetric Clouds photomode settings.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzuAf5nMs5wJ1cC1u_lwJlyRBpM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KKgVbS9jSBJd5cFtsGpdipvs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJ0rqtKzusVReZk-ygylsM-GhN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w3kkD8gRPBVtovhPCd76kK2S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFKc3JjZvfsmBs5qks5PhEUTzsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B8cr1H4PUur4SGuZVezdOfVo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vw7eF1Gfwvy5ftqbIfTnx7Z-YVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wpv5ZYwTYMMd7C5yzzfpw04s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 09:27
Voelt aan alsof ze de aandacht weg willen halen van alle bugs door "mooie wolken" toe te voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:12:
Voelt aan alsof ze de aandacht weg willen halen van alle bugs door "mooie wolken" toe te voegen...
Dit was al toegevoegd in één van de eerste builds, daarnaast heb ik gelukkig niet veel performance problemen. Bij mij loopt het zelfs beter dan eerdere builds. Alleen die liften blijven een probleem inderdaad.

Sinds kort heb ik op de LIVE meer performance problemen als de 4.0 PTU build. Vooral vorige week was het héél erg. Heb nu al een aantal dagen dat ook liften niet werken, de fleet manager paneel duurt soms minuten lang voordat die werkt, freight elevators die niet werken, bleeft de heletijd op "transferring to warehouse" hangen. Die problemen heb ik nu al een week, ondanks dat de lift problemen op de PTU ook een groot probleem zijn, is het voor mij op dit moment wel beter speelbaar. Ook de FPS is de laatste week om te huilen, op NB haal ik nog geen 20FPS meer, terwijl ik daar altijd rond de 60 à 70 FPS zat.

[ Voor 52% gewijzigd door Toonen1988 op 08-12-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik denk ook dat liften niet opgelost worden omdat ze op termijn weg willen van de “magic elevators” ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
_eLMo_ schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:11:
Ik denk ook dat liften niet opgelost worden omdat ze op termijn weg willen van de “magic elevators” ofzo.
Wat ik wel weet is dat er een nieuwe rapid transit in het spel komt, vandaar dat ze de treinen de laatste tijd ook niks meer aan hebben gedaan. Of ze de liften uiteindelijk ook weg willen hebben, geen idee. Kan best zijn dat ze een ander systeem in gedachte hebben, maar zorg er wel voor dat het placeholder systeem op zijn minst wel werkt.

Persoonlijk vind ik het best wel raar om niet een placeholder systeem te fiksen na jaren en dan maar te zeggen "We hebben een ander systeem in ontwikkeling." En vervolgens zitten we alsnog maanden/jaren opgescheept met de lift bugs.

De liften raken vaker uit of sync met de servers, ik vermoed dat ze het gewoon niet opgelost krijgen. Twee weken geleden was ik nog met een streamer aan het spelen. Ik zat vast in de woonruimtes (waar je spawned). De lift was wel fysiek aanwezig, maar werkte niet. Hem gevraagd om even naar me toe te komen. Toen hij in de lobby richting de lift liep, zag hij dat de lift ook bij hem aanwezig was.

Hij stapt in de lift, komt naar de verdieping waar ik zat, ik zag de deuren dicht gaan en openen en voilá, de lift werkte weer. In de client-side was dus de lift bij mij aanwezig en in de server side was de lift aanwezig in de lobby. Iemand moet dan de lift naar mijn verdieping sturen, zodat het weer sync.

Op NB werken ook vaker de hangar liften niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat bepaalde spelers een manier hebben gevonden om die liften te slopen. Wanneer de hangar liften niet werken, krijg ik gigantische framedrops en lage FPS en in elke lift staat dan ook iemand zijn persoonlijke hangar. Alle liften zijn dan naar die persoon zijn hangar gegaan en zijn dan ook out of sync met de server, waardoor ze het niet meer werken.

[ Voor 69% gewijzigd door Toonen1988 op 08-12-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Jup. "Alpha" hahaha. Mijn home staat ook niet in de buurt van New Babbage, daar zijn de problemen altijd het grootst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:47
Ves schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:41:
Met 15 dagen te gaan voor CIG's kerst reces start, twijfel ik of 'PTU all waves' met een degelijke build uit komt.

Mijn performance in 4.0 wordt met de patch slechter.
Nu is er ook een fps issue met de tractor beam.
Liften werken 3 van de 4 keer niet in Pyro. En in Stanton hebben zij hier ook last van.
De Zeus CL en Polaris hebben steeds meer kleine issues.
Las ook dat er issues waren bij het wisselen van shard tijdens een jump point sprong.

Denk dat 'all waves' zeker wordt gehaald.
Maar dat ze naast 3.24.3, ook 4.0 hebben, zodat men terug kan springen naar een "stabiele versie".
Er tussen 24-12 en 5-1 er verschillende hotfixes worden uit gebracht voor 4.0. En kunnen ze verschillende snapshots/stress momenten houden.
Ik verwacht dat de release net voor kantoor sluiting is, een onspeelbaar versie achterlaten/niemand kan joinen en in januari naar een fix wordt gekeken en rond juni/juli weer een werkelijk speelbaar versie.

Het is een realistische scenario.
Maar hey we hebben pyro gereleased.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:07:
[...]

Ik verwacht dat de release net voor kantoor sluiting is, een onspeelbaar versie achterlaten/niemand kan joinen en in januari naar een fix wordt gekeken en rond juni/juli weer een werkelijk speelbaar versie.

Het is een realistische scenario.
Maar hey we hebben pyro gereleased.
Is geen realistische scenario. Wat wel een realistische scenario is, 4.0 releases voor kerst, onspeelbaar achter laten. Januari wordt er gekeken naar fixes, en dan is het eindelijk speelbaar in eind mei/begin juni en in juni/juli komt er weer een grote patch die alles weer sloopt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
One would hope dat CIG geleerd heeft van 3.18, maar wie hou ik voor de gek... Ze doen het gewoon nog eens. Het scheelt dat 2024 het eerste jaar is sinds 2017 dat CIG YoY niet meer omzet heeft.

Nieuwe players lopen terug, aantal pledges lopen terug, dit is geen best jaar voor CIG. En dat zie je ook. Met IAE deden ze aan het einde nog een ronde met limited sale ships (Idris, Pioneer, 890 etc.). Dit doet CIG nooit. Dit is de eerste keer. Beginnen een beetje desparate te worden. Wat ik vernomen had heeft CIG dit jaar ook 34 ship sales gehad, met elke event was er een ship sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Klopt, dit is niet alleen het eerste jaar na 2017, maar ook nog eens de grootste daling ooit.

In 2016 hebben ze de zelfde omzet gedraaid als 2015.

In 2017 hadden ze 3% minder omzet gegenereerd tegen over 2015 en 2016.

Toen zijn ze weer extra omzet gaan genereren waar 2019 met 26% is gestegen en 2020 zelfs met 65% meer omzet.

2024 heeft op zit moment de grootste daling van 3,86% tegenover vorig jaar. Wat neerkomt op zelfs een mindere omzet als niet alleen 2023 maar ook 2022. Moeten we zorgen maken? Nee, het is nog altijd de derde beste jaar en hebben iets meer dan 100 miljoen omzet gegenereerd dit jaar.

Ik vermoed dat het uitstellen van Pyro een hoofdoorzaak is geweest. Nu dat SQ42 content ready is, is het de "polish" fase in gegaan. Dat betekent dat er aantal ontwikkelaars overbodig zijn en zijn overgezet naar Star Citizen en hebben belooft om met sneller en grote updates te komen. Als ze hun beloftes kunnen waarmaken, gaat de omzet weer stijgen. Maar dan moeten ze ook eens gaan beginnen om veel voorkomende bugs en problemen (zoals liften) op te lossen.

En kwa nieuwe spelers? Geen idee, ik zie nu toch regelmatige nieuwe mensen. Het kan best zijn dat de aantal nieuwe spelers niet is gedaald, maar dat de uitgave per persoon juist is gedaald. Ik ken toch wel hier en daar wat mensen die dit jaar pas zijn ingestapt. Een goede vriend van me gaat ook niet verder als een Cutlass Black.

[ Voor 51% gewijzigd door Toonen1988 op 09-12-2024 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:19:
Moeten we zorgen maken? Nee, het is nog altijd de derde beste jaar en hebben iets meer dan 100 miljoen omzet gegenereerd dit jaar.
Klopt, maar vergeet niet dat de kosten van CIG ook gestegen zijn de afgelopen jaren. We hebben geen idee hoeveel cash CIG achter de hand heeft voor tegenvallers zoals dit. De financials voor 2024 worden namelijk pas in December 2025 naar buiten gebracht.

De community houd zelf ook een chart bij met met hoeveel CIG elke maand verdient en ook het aantal nieuwe accounts. De toename van nieuwe backers is in 2024 bijna gehalveerd t.o.v. vorig jaar als ik de chart goed gezien had.

Komt uiteraard ook door CIG zelf gezien ze maar twee updates uitgebracht hebben dit jaar (en let's be honest, 3.24 had eigenlijk 3.23.3 moeten zijn, dus misschien zelfs maar één update dit jaar?). Ook zie je dat de gameplay van SQ42 heel veel bekeken is en goed ontvangen is (YT comments op kanaal IGN bijv.), maar CIG heeft hierin (of aan het einde) nooit de link gelegd met Star Citizen. Dus er is amper een conversion rate van SQ42 enthusiasts die de gameplay voor het eerst zagen, naar Star Citizen omdat ze niet weten dat het bestaat of gelinkt is aan SQ42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb inderdaad meerdere video's gezien waarbij mensen zich afvroegen wat SQ42 nu voor een spel is, maar niemand legde de link richting Star Citizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik denk dat CIG het echt wel moeilijk begint te krijgen. Veel mensen leggen de focus op die 750+M die binnengeharkt is, maar kijken niet naar de uitgaven. Ik denk dat het geld er echt uit vliegt en ze moeten echt een serieuze inflow genereren willen ze iedereen aan het werk kunnen houden.

Ze hebben inmiddels meerdere gebouwen, meerdere teams en laten we eerlijk zijn, ze smijten echt geld over de balk als het gaat om props (kijk maar naar de full size models die tijdens Citcon tentoongesteld werden, zoiets kost echt bakken met geld).

En dat mensen afhaken snap ik ook goed, ik ben ook mijn geld eruit aan het halen zo ver als dat het kan. Het duurt gewoon ECHT te lang allemaal. Ja ze maken voortgang, maar het gaat echt gewoon tergend langzaam en gaat gepaard met echt enorme problemen. Ze krijgen meshing maar niet goed werkend (en ze zijn er echt al jaaaaaaren mee bezig). Er komen geen nieuwe gameplay loops. Nieuwe tech komt steeds eerst in een sterk uitgeklede vorm en het duurt daarna echt veel te lang voordat het de vorm heeft waarin ze het ooit hebben laten zien tijdens presentaties.

Mensen worden warm gehouden met presentaties met de mooiste dingen, maar iedereen weet al dat het nog jaren gaat duren voordat we het in SC gaan zien.

Het duurt gewoon allemaal te lang, het geduld is op. En dat steeds weer dezelfde bugs terugkomen is ook voorbij vervelend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:50:
Ik heb inderdaad meerdere video's gezien waarbij mensen zich afvroegen wat SQ42 nu voor een spel is, maar niemand legde de link richting Star Citizen.
Snap ik best, er zijn ook genoeg mensen die gewoon niet van het bestaan van SC weten. En ook wij zelf weten niet echt wat we van SQ42 kunnen verwachten. Op wat filmpjes na is er geen gameplay te zien geweest. Gaat het bijv scripted zijn, waarbij je alleen maar het verhaal kan volgen die CIG voor ogen heeft? Gaat het een open wereld zijn waarbij je zelf kan kiezen voor welke kant je speelt? Het is vrijwel allemaal nog speculatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 14:03
Ik vind het deels zorgelijk maar ik denk ook dat het een goede ontwikkeling is.
Als je ziet hoeveel geld er is uitgegeven aan het kantoor dan hoop ik dat 'ze' nu gaan inzien dat de 'honeymoon' periode voorbij is en mensen nu weleens wat resultaten willen zien.

Dus hopelijk gaat er aan de kant van de ontwikkeling meer gebeuren om ook daadwerkelijk SC naar 1.0 te krijgen, in plaatst dat ze 'wat aanmodderen' en telkens schepen in de strijd gooien om weer aan inkomen te kopen. Ook mooi om te zien dat binnen de community steeds meer mensen wat terughoudender zijn en hun hand op de knip houden.

Ze hebben nu zo een goede 750 miljoen binnengeharkt, laten we daar nu maar eens wat resultaten van zien.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
De vraag is of ze nog tijd hebben om een andere richting te kiezen. Ik denk dat ze door hun reserves heen zijn en het geld er gewoon veel harder uit gaat dan dat het binnenkomt.

Als je kijkt naar hoeveel mensen ze in dienst hebben, zou ik het niks gek vinden als ze per jaar iets van 50M aan vaste lasten hebben (gebouwen + salarissen + de rest). En misschien nog wel (veel) meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:23:
De vraag is of ze nog tijd hebben om een andere richting te kiezen. Ik denk dat ze door hun reserves heen zijn en het geld er gewoon veel harder uit gaat dan dat het binnenkomt.

Als je kijkt naar hoeveel mensen ze in dienst hebben, zou ik het niks gek vinden als ze per jaar iets van 50M aan vaste lasten hebben (gebouwen + salarissen + de rest). En misschien nog wel (veel) meer
Dat is het dus juist ook wat ik aanstipte in mijn reactie. Leuk dat de omzet YoY stijgt, maar de uitgaven stijgen ook YoY. Hoe dit ik verband staat met elkaar kunnen we dus pas in December 2025 zien. Dan pas kunnen we zien hoeveel impact dit jaar op de financiën gehad heeft. Zover ik weet vermeld CIG alleen niet hun free cash flow, dus hoeveel reserves ze hebben idk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Robinblitz schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:04:
One would hope dat CIG geleerd heeft van 3.18, maar wie hou ik voor de gek... Ze doen het gewoon nog eens. Het scheelt dat 2024 het eerste jaar is sinds 2017 dat CIG YoY niet meer omzet heeft.

Nieuwe players lopen terug, aantal pledges lopen terug, dit is geen best jaar voor CIG. En dat zie je ook. Met IAE deden ze aan het einde nog een ronde met limited sale ships (Idris, Pioneer, 890 etc.). Dit doet CIG nooit. Dit is de eerste keer. Beginnen een beetje desparate te worden. Wat ik vernomen had heeft CIG dit jaar ook 34 ship sales gehad, met elke event was er een ship sale.
Dit jaar was IAE ook defect, er hoorde 2 expo hallen open te zijn maar was maar één.
Vond het best slecht van de foutjes op borden(verkeerde teksten), test er nou werkelijk niemand van tevoren...

Ze moeten 4.0 gaan gereleasen om de backers tevreden te houden, nogmaals uitstellen gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mr_evil08 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:17:
[...]

Dit jaar was IAE ook defect, er hoorde 2 expo hallen open te zijn maar was maar één.
Vond het best slecht van de foutjes op borden(verkeerde teksten), test er nou werkelijk niemand van tevoren...

Ze moeten 4.0 gaan gereleasen om de backers tevreden te houden, nogmaals uitstellen gaat niet werken.
Ik weet niet of ze het gaan uitstellen. ePTU is heel wisselend. Soms werkt het goed soms is het een wrak. Vooral de liften werken vaak niet, waardoor je niet eens naar je hangar kan komen. Ook de performance is soms dramatisch.

Ook hebben de JT's een paar dagen dichtgezeten. Nu lijkt het wel te werken.
Ze hebben overigens 4.0 al aardig uitgekleed, er zou eerst veel meer meekomen maar ik denk dat ze een dikkere kluif aan server meshing hebben dan ze dachten en daarom maar heel veel uitgesteld.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:17:
[...]
Dunno, wel releasen met (te)veel bugs, of uitstellen vanwege de issues. Beide opties gaan veel onvrede opleveren, dus het is echt kiezen tussen twee kwaden denk ik. De vraag is welke van de twee er beter geaccepteerd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:07:
[...]

Dunno, wel releasen met (te)veel bugs, of uitstellen vanwege de issues. Beide opties gaan veel onvrede opleveren, dus het is echt kiezen tussen twee kwaden denk ik. De vraag is welke van de twee er beter geaccepteerd gaat worden.
Gewoon releasen die handel want SC voelt nu ook dood aan vanwege de wipe die gaat komen, we zijn wel gewend de game niet kunnen spelen na een grote release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:28:
[...]

Gewoon releasen die handel want SC voelt nu ook dood aan vanwege de wipe die gaat komen, we zijn wel gewend de game niet kunnen spelen na een grote release.
Maar wat gaat dan de meerwaarde zijn van het releasen als het dan weer tot ergens in januari gaat duren voordat de eerste patches gaan komen om het speelbaar te krijgen?

Ik denk dat ze het in dit geval niet goed kunnen doen als ik heel eerlijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:31:
[...]

Maar wat gaat dan de meerwaarde zijn van het releasen als het dan weer tot ergens in januari gaat duren voordat de eerste patches gaan komen om het speelbaar te krijgen?

Ik denk dat ze het in dit geval niet goed kunnen doen als ik heel eerlijk moet zijn.
Omdat ze dan kunnen zeggen dat het niet uitgesteld is. Dat er veel bugs in het spel zitten zijn we inmiddels wel gewend. Ik denk dat ze uitstel willen voorkomen en hopen dat ze binnen een paar dagen weken de laatste grote bugs eruit kunnen vissen.

Deze ontwikkeling zie je steeds vaker, er komt 'iets' uit en er wordt daarna nog aan gesleuteld. Dat heb ik met Flight Simulator en STALKER 2 ook ervaren. Uiteindelijk zijn mensen klaar met uitstel. Niet wetende dat een release nu net zo goed niet gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
SacreBleu schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:34:
[...] Uiteindelijk zijn mensen klaar met uitstel. Niet wetende dat een release nu net zo goed niet gunstig is.
Niet alleen dat, ook voor de devvers / product owners is er dan heel vele waardevolle feedback wat prioriteit heeft.
Ik ben zelf developer en heb ook zoiets van: release maar. Als ik zie hoeveel sneller teams waar ik in zit waardevolle software opleveren vergeleken op de achtergrond developen tot iets "af" is.

Dat het 3-6 van de maanden van het jaar onspeelbaar is is prima in deze phase imho.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvds
_eLMo_ schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:51:
[...]

Niet alleen dat, ook voor de devvers / product owners is er dan heel vele waardevolle feedback wat prioriteit heeft.
Ik ben zelf developer en heb ook zoiets van: release maar. Als ik zie hoeveel sneller teams waar ik in zit waardevolle software opleveren vergeleken op de achtergrond developen tot iets "af" is.

Dat het 3-6 van de maanden van het jaar onspeelbaar is is prima in deze phase imho.
Vanuit het oogpunt van softwareontwikkeling, ja.

Vanuit het oogpunt van de backers... Daar zou ik iets voorzichtiger mee zijn :) Ja, het is Alpha, maar veel mensen accepteren dat niet zomaar meer als excuus voor alle problemen die we steeds zien. En vooral voor het gebrek aan vooruitgang.

Ik denk ook wel dat het ze enorm veel feedback gaat opleveren, maar het is niet echt dat ze geen feedback (lees: open punten) meer op de backlog hebben staan. Die loopt over van openstaande issues. En steeds maar weer zeggen dat ze opgelost gaan worden als meshing goed werkt, dat kan je ook niet tot in den eeuwigheid maar blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Toonen1988 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:19:
Klopt, dit is niet alleen het eerste jaar na 2017, maar ook nog eens de grootste daling ooit.

In 2016 hebben ze de zelfde omzet gedraaid als 2015.

In 2017 hadden ze 3% minder omzet gegenereerd tegen over 2015 en 2016.

Toen zijn ze weer extra omzet gaan genereren waar 2019 met 26% is gestegen en 2020 zelfs met 65% meer omzet.

2024 heeft op zit moment de grootste daling van 3,86% tegenover vorig jaar. Wat neerkomt op zelfs een mindere omzet als niet alleen 2023 maar ook 2022. Moeten we zorgen maken? Nee, het is nog altijd de derde beste jaar en hebben iets meer dan 100 miljoen omzet gegenereerd dit jaar.

Ik vermoed dat het uitstellen van Pyro een hoofdoorzaak is geweest. Nu dat SQ42 content ready is, is het de "polish" fase in gegaan. Dat betekent dat er aantal ontwikkelaars overbodig zijn en zijn overgezet naar Star Citizen en hebben belooft om met sneller en grote updates te komen. Als ze hun beloftes kunnen waarmaken, gaat de omzet weer stijgen. Maar dan moeten ze ook eens gaan beginnen om veel voorkomende bugs en problemen (zoals liften) op te lossen.

En kwa nieuwe spelers? Geen idee, ik zie nu toch regelmatige nieuwe mensen. Het kan best zijn dat de aantal nieuwe spelers niet is gedaald, maar dat de uitgave per persoon juist is gedaald. Ik ken toch wel hier en daar wat mensen die dit jaar pas zijn ingestapt. Een goede vriend van me gaat ook niet verder als een Cutlass Black.
Ikzelf en 4 vrienden zijn ook onlangs pas ingestapt, maar tevens net zo snel weer uitgestapt vanwege het aantal bugs en issues dat we tegenkwamen. Ik lees nu lekker mee en we wachten tot het wat beter zal worden.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
_eLMo_ schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:51:
[...]

Iedereen heeft respect dat zaken uitgesteld worden maar gegeven moment is het mooi geweest.
Pyro is ontelbaar vaak uitgesteld, op gegeven moment willen mensen ook progressie zien waarin ze geïnvesteerd hebben.

Ik zou zeggen releasen die hap voor einde van jaar dan maar onspeelbaar, ze moeten nu eens met iets groots komen, CGI is geen klein bedrijf meer.

Inmiddels alles wat je doet in live omgeving voelt nutteloos vanwege de aangekondigde wipe.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 09-12-2024 16:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:32:
[...]

Iedereen heeft respect dat zaken uitgesteld worden maar gegeven moment is het mooi geweest.
Pyro is ontelbaar vaak uitgesteld, op gegeven moment willen mensen ook progressie zien waarin ze geïnvesteerd hebben.

Ik zou zeggen releasen die hap voor einde van jaar dan maar onspeelbaar, ze moeten nu eens met iets groots komen, CGI is geen klein bedrijf meer.

Inmiddels alles wat je doet in live omgeving voelt nutteloos vanwege de aangekondigde wipe.
Dat ligt helemaal aan jezelf, ik ben nu hoofdzakelijk bezig met het aanpassen van schepen. Geld wordt toch gewiped, dan maak ik het maar op in het experimenteren van verschillende loadouts voor schepen. Als ik iets verkeerds doe, heeft het toch geen nadelige effecten.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 09-12-2024 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Toonen1988 schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:23:
[...]

Dat ligt helemaal aan jezelf, ik ben nu hoofdzakelijk bezig met het aanpassen van schepen. Geld wordt toch gewiped, dan maak ik het maar op in het experimenteren van verschillende loadouts voor schepen. Als ik iets verkeerds doe, heeft het toch geen nadelige effecten.
Ik doe dat voornamelijk in de Arena Commander, ik heb zoveel credits daar dat ik gemakkelijk elk wapen kan kopen. Ook heb ik toegang tot de ePTU en daar krijg je al helemaal een gezallion credits, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
SacreBleu schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:40:
[...]

Ik doe dat voornamelijk in de Arena Commander, ik heb zoveel credits daar dat ik gemakkelijk elk wapen kan kopen. Ook heb ik toegang tot de ePTU en daar krijg je al helemaal een gezallion credits, haha.
De neus wapens van de F7A MKII kan ik niet veranderen in Arena. Dat is een bug die in het spel zit. Om de neus wapens te veranderen, moet ik een multi-tool gebruiken. Dus de F7A MKII kan ik alleen fitting in de PU.

De F7A MKII heeft eigenlijk geen mount voor wapens op de neus zitten (Zie je alleen visueel). Die kan je er ook niet van afpakken, is gelocked door CIG. Maar nu is het gebugged en zijn de wapens er alleen eraf te halen met een multi-tool.

[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 09-12-2024 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

mr_evil08 schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:32:
[...]

Ehhh, meer bugs = geen progressie? :P

JK, ik wacht met geduld af. Ik heb al ontzettend veel spellen in Early Access gespeeld, en bijna altijd leidt dat tot teleurstelling. Je moet echt bereid en in staat zijn om daarmee om te gaan. Al besef ik me goed dat Star Citizen in een andere categorie valt, omdat de ontwikkeling daar al veel langer loopt.

Ik heb zelf te weinig ervaring met het spel om er inhoudelijk over mee te praten, maar als ik de dagelijkse discussies op verschillende fora en Reddit volg, lijkt het erop dat er twee dingen spelen. Enerzijds probeert men een enorm ambitieus spel te maken, maar de ontwikkelaars lijken meer hooi op hun vork te nemen dan ze aankunnen. Anderzijds lijkt de druk vanuit de commerciële en marketingafdeling erg groot. Dit leidt ertoe dat er veel aandacht wordt besteed aan nieuw te koop aangeboden schepen -die vaak nog niet speelbaar zijn- terwijl bugfixes, eerder verkochte schepen en nieuwe functionaliteiten structureel te weinig prioriteit krijgen.

Eerlijk gezegd kan ik me daar, gezien de complexiteit van het project, nog wel iets bij voorstellen. Toch zou het een goede stap zijn als ze een groter deel van hun ontwikkelcapaciteit richten op Continuous Improvement (bugfixes en optimalisatie). Dit zou het vertrouwen van de huidige spelerbase vergroten. Zelfs hier in dit topic zie ik namelijk dat sommige fanboys regelmatig hun frustraties uiten.

*edit, heeeel slecht Nederlands ff aangepast.

[ Voor 28% gewijzigd door Ngangatar op 09-12-2024 21:04 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:26
mvds schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:06:
Ik denk dat CIG het echt wel moeilijk begint te krijgen. Veel mensen leggen de focus op die 750+M die binnengeharkt is, maar kijken niet naar de uitgaven. Ik denk dat het geld er echt uit vliegt en ze moeten echt een serieuze inflow genereren willen ze iedereen aan het werk kunnen houden.

Ze hebben inmiddels meerdere gebouwen, meerdere teams en laten we eerlijk zijn, ze smijten echt geld over de balk als het gaat om props (kijk maar naar de full size models die tijdens Citcon tentoongesteld werden, zoiets kost echt bakken met geld).

En dat mensen afhaken snap ik ook goed, ik ben ook mijn geld eruit aan het halen zo ver als dat het kan. Het duurt gewoon ECHT te lang allemaal. Ja ze maken voortgang, maar het gaat echt gewoon tergend langzaam en gaat gepaard met echt enorme problemen. Ze krijgen meshing maar niet goed werkend (en ze zijn er echt al jaaaaaaren mee bezig). Er komen geen nieuwe gameplay loops. Nieuwe tech komt steeds eerst in een sterk uitgeklede vorm en het duurt daarna echt veel te lang voordat het de vorm heeft waarin ze het ooit hebben laten zien tijdens presentaties.

Mensen worden warm gehouden met presentaties met de mooiste dingen, maar iedereen weet al dat het nog jaren gaat duren voordat we het in SC gaan zien.

Het duurt gewoon allemaal te lang, het geduld is op. En dat steeds weer dezelfde bugs terugkomen is ook voorbij vervelend....
Ik zie alleen maar subjectiviteit in deze post. Het is heel logisch dat er weinig nieuwe spelers bij zijn gekomen met zo weinig content. Als je denkt dat ze het moeilijk beginnen te krijgen, probeer dan met feiten te komen waarbij je voorbij je bias kan stappen. Kijk naar de cash flow, het cash in huis en hoeveel er binnen komt.

Ik zie heel veel geld binnen komen met Pyro en alle nieuwe features in 2025.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Eens, ik heb in 2021 gekocht, 2 weken gespeeld. Nu in 2024 ben ik weer eens begonnen, en er is al zoveel meer content en mogelijk dan in 2021 (wat ook werkt zonder bugs).

Mag het meer zijn? Ja!
Maar ik vind wat er nu al staat knap, er is geen andere game waar je dit in kan doen.

Ik ben dus dit jaar van backer naar concierge gegaan :9

Ze mogen lekker doorploeteren van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
_eLMo_ schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:25:
Eens, ik heb in 2021 gekocht, 2 weken gespeeld. Nu in 2024 ben ik weer eens begonnen, en er is al zoveel meer content en mogelijk dan in 2021 (wat ook werkt zonder bugs).

Mag het meer zijn? Ja!
Maar ik vind wat er nu al staat knap, er is geen andere game waar je dit in kan doen.

Ik ben dus dit jaar van backer naar concierge gegaan :9

Ze mogen lekker doorploeteren van mij.
Welkom in de Concierge club. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik ben helaas ook dit jaar Concierge geworden... :S Maar ik zit wel iets langer in SC.

[ Voor 25% gewijzigd door Robinblitz op 10-12-2024 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Gisteren Phase 4 afgerond. Dat was in het begin een draak. Was mij nog niet bewust dat er een makkelijkere manier was. Dus ik had mij klaargemaakt om een paar rondjes te vliegen.

Telkens bij een outpost werkte de lift niet. Dan was hij naar beneden gezonden en bleef hij permanent op 'transferring to warehouse' staan. Waardoor ik de cargo niet kon krijgen.

Uiteindelijk kreeg ik een tip. Tussen het vliegen door met de labelwriter de bindings op de control units geplakt. Sommige gebruik ik niet vaak, waardoor je vergeet welke knop je ervoor hebt gebruikt.

De linker control unit is bijna vol, qua bindings. Nu de rechter nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
SacreBleu schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:03:
Gisteren Phase 4 afgerond. Dat was in het begin een draak. Was mij nog niet bewust dat er een makkelijkere manier was. Dus ik had mij klaargemaakt om een paar rondjes te vliegen.

Telkens bij een outpost werkte de lift niet. Dan was hij naar beneden gezonden en bleef hij permanent op 'transferring to warehouse' staan. Waardoor ik de cargo niet kon krijgen.

Uiteindelijk kreeg ik een tip. Tussen het vliegen door met de labelwriter de bindings op de control units geplakt. Sommige gebruik ik niet vaak, waardoor je vergeet welke knop je ervoor hebt gebruikt.

De linker control unit is bijna vol, qua bindings. Nu de rechter nog.
Klopt, dit probleem had ik ook. Je had beter die missie kunnen pakken waarbij je Helium, Hydrogen en Bexalite moest inleveren. Deze kunnen gekocht worden op Space stations. Helium en Hydrogen kan je kopen op Seraphim Station en Bexalite Magnus Gateway.

Je koopt van elk 6x 1 SCU en 6x 2 SCU (18 SCU totaal van elk, dus je hebt minimaal 54 SCU ruimte nodig). Het kan namelijk variëren per missie, soms moet je van elk 3 SCU inleveren en de andere keer 2 SCU. Je neemt alles in één keer mee, land op Pyro gateway station, je levert de benodigde SCU in. Als het aangeeft om 2 SCU in te leveren, pak je 1x 2 SCU box. Moet je 3 SCU inleveren, pak je 1x 1 SCU en 1x 2 SCU box.

Je compleet de missie, je wacht ongeveer 2 tot 5 minuten totdat de missie weer verschijnt. Je pakt de contract, levert weer de benodigde aantal SCU in en herhaal, tot 6 keer.

Ik heb hier echt een half uur over tot drie kwartier over gedaan. Met de kont van mijn schip richting de freight elevator waar de cargo bay zit, zodat ik ook nog niet eens meters lang met alle kisten moest lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 10-12-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Toonen1988 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:53:
[...]

Klopt, dit probleem had ik ook. Je had beter die missie kunnen pakken waarbij je Helium, Hydrogen en Bexalite moest inleveren. Deze kunnen gekocht worden op Space stations. Helium en Hydrogen kan je kopen op Seraphim Station en Bexalite Magnus Gateway.

Je koopt van elk 6x 1 SCU en 6x 2 SCU (18 SCU totaal van elk, dus je hebt minimaal 54 SCU ruimte nodig). Het kan namelijk variëren per missie, soms moet je van elk 3 SCU inleveren en de andere keer 2 SCU. Je neemt alles in één keer mee, land op Pyro gateway station, je levert de benodigde SCU in. Als het aangeeft om 2 SCU in te leveren, pak je 1x 2 SCU box. Moet je 3 SCU inleveren, pak je 1x 1 SCU en 1x 2 SCU box.

Je compleet de missie, je wacht ongeveer 2 tot 5 minuten totdat de missie weer verschijnt. Je pakt de contract, levert weer de benodigde aantal SCU in en herhaal, tot 6 keer.

Ik heb hier echt een half uur over tot drie kwartier over gedaan. Met de kont van mijn schip richting de freight elevator waar de cargo bay zit, zodat ik ook nog niet eens meters lang met alle kisten moest lopen.
Dat is precies wat ik uiteindelijk heb gedaan. :*)
Alleen heb ik 6x 4 SCU van alles gekocht. Aangezien je nooit meer dan 3 hoeft te leveren, maar soms wil hij 3x Helium en soms 3x Hydrogen. Met 4 SCU heb je altijd genoeg. En zoveel geld kostte het volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:28
Toch nog een leuke toevoeging aan de ePTU :D.
Wapens en armor die in de backpacks gaan passen.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/er8jiaqbwy5e1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-09 20:48
Star citizen kende ik nog niet tot een maat van me gisteravond zei dat die het ging spelen. Vind het er allemaal wel erg gaaf uitzien. de setting vooral. benieuwd wat je allemaal kan doen. Is het ook een spel als je maar 2 a 3 avonden in de week een paar uurtjes speel? 😄

Of is het juist niet aan te raden om het nu op te pakken, lees ook wel wat negativiteit hier :(
Zoek gewoon een spel wat ik lekker solo kan spelen maar ook gaaf is met meerdere..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 12:31
Belangrijk om te weten is dat het nog helemaal geen spel is. Er zijn stukken en stukjes van het uiteindelijke spel te spelen maar de kans op issues is groot (glitches, bugs, CTD's, broken missions etc.etc). Daarnaast bestaat de kans dat bij een update een deel of alles gewiped wordt (ingame credits, gear, reputatie e.d.) en dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen.
Met andere woorden, Star Citizen bevindt zich nog volop in de Early Alpha fase.

Als je dat in het achterhoofd houdt en je goed om kan gaan met de mogelijke frustraties die bij het spelen kunnen opdoemen, dan is Star Citizen in de huidige staat een leuk tijdverdrijf dat je alleen of met een groep 1, 2, 3 of meer avondjes per week, 1 tot x uren per sessie kan spelen (testen)

[ Voor 0% gewijzigd door roepie88 op 10-12-2024 12:38 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Case_C schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:45:
Toch nog een leuke toevoeging aan de ePTU :D.
Wapens en armor die in de backpacks gaan passen.
[Afbeelding]
De inventory van alle armor is kleiner geworden terwijl backpacks 50% meer ruimte hebben gekregen. Dit is één van de laatste aanpassingen die ze hebben gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYHjIx8a1kUQL1cRdqsfYS1V_mQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZIu87YBLFjPRIW5tgaB6uYy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Toonen1988 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:48:
[...]

De inventory van alle armor is kleiner geworden terwijl backpacks 50% meer ruimte hebben gekregen. Dit is één van de laatste aanpassingen die ze hebben gedaan.

[Afbeelding]
Ah, op zich wel een interessante voor de balance.
En je krijgt je weapons/missiles weer terug bij een ship claim zo te zien :P . Wel zo prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Case_C schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:49:
[...]

En je krijgt je weapons/missiles weer terug bij een ship claim zo te zien :P . Wel zo prettig.
Vond het weghalen daarvan juist een goede toevoeging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Kieft91 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:19:
Star citizen kende ik nog niet tot een maat van me gisteravond zei dat die het ging spelen. Vind het er allemaal wel erg gaaf uitzien. de setting vooral. benieuwd wat je allemaal kan doen. Is het ook een spel als je maar 2 a 3 avonden in de week een paar uurtjes speel? 😄

Of is het juist niet aan te raden om het nu op te pakken, lees ook wel wat negativiteit hier :(
Zoek gewoon een spel wat ik lekker solo kan spelen maar ook gaaf is met meerdere..
Het is leuker met een groep, juist vanwege de lol die je met de groep hebt is het ook makkelijker om bugs te negeren denk ik. Je kan prima solo spelen, maar het is wel redelijk beperkt wat je kan doen (het is veel herhaling), je hebt "maar" iets van 5 redelijk werkende gameplay loops zoals bounty hunting, trading, mining, salvaging en fps missies. Maar in alle 5 kom je redelijk wat dingetjes tegen. Verwacht je een gepolijst spel, wacht dan nog maar een paar jaar. Zoek je tijdverdrijf en wil jij je vergapen aan de pracht en praal die er al in zit, dan verwelkom ik je graag in The Verse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-09 20:48
mvds schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:51:
[...]

Het is leuker met een groep, juist vanwege de lol die je met de groep hebt is het ook makkelijker om bugs te negeren denk ik. Je kan prima solo spelen, maar het is wel redelijk beperkt wat je kan doen (het is veel herhaling), je hebt "maar" iets van 5 redelijk werkende gameplay loops zoals bounty hunting, trading, mining, salvaging en fps missies. Maar in alle 5 kom je redelijk wat dingetjes tegen. Verwacht je een gepolijst spel, wacht dan nog maar een paar jaar. Zoek je tijdverdrijf en wil jij je vergapen aan de pracht en praal die er al in zit, dan verwelkom ik je graag in The Verse
Lees wel veel over lage fps? speel op een laptop, Ryzen 7-5800H, 32gb ram en rtx3070m.. zou dat gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Kieft91 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:13:
[...]

Lees wel veel over lage fps? speel op een laptop, Ryzen 7-5800H, 32gb ram en rtx3070m.. zou dat gaan?
Sinds begin dit jaar hebben ze upscaling toegevoegd, dat zou voor een paar extra frames moeten zorgen maar kan wel iets van "ghosting" ontstaan.

Verder voldoet jouw hardware maar hou er rekening mee dat het een laptop is. Ik denk dat je hier en daar wat met de settings omlaag moet naar low/medium op 1080p. Verwacht ook niet constant goede FPS, het kan zelfs per dag verschillen.

Ik heb een I9 14900kf met een RTX 4080 en ook ik heb vaker last van FPS problemen. Dit heeft vaker ook gewoon met de server zelf te maken. De laatste tijd heb ik ook vaker problemen op New Babbage, bij de hangar elevators heb ik de laatste tijd ook slechte FPS. Heb zo'n vermoeden dat sommige spelers dat veroorzaken.

[ Voor 28% gewijzigd door Toonen1988 op 10-12-2024 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Hoe lager je de grafische instellingen zet, hoe meer de belasting van de GPU naar de CPU schuift.

Wat voor mij goed werkt is alles op high en dan wolken en blurring uitzetten.

Maar dan nog ga je zien dat je in de ruimte hoge fps hebt en dat het in steden zwaar inkakt. Maar dat is "normaal" in SC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:33:
Hoe lager je de grafische instellingen zet, hoe meer de belasting van de GPU naar de CPU schuift.

Wat voor mij goed werkt is alles op high en dan wolken en blurring uitzetten.

Maar dan nog ga je zien dat je in de ruimte hoge fps hebt en dat het in steden zwaar inkakt. Maar dat is "normaal" in SC
Dit is "normaal" omdat de game gecapped is door de Main Thread (MT). De Rendering Thread (RT) heeft eigenlijk nooit moeite om het bij te houden. Dat is waarom CIG werkt aan de Gen 12 Renderer, om de MT te ontlasten en meer threads/cores te gebruiken. Iets met legacy code van de CryEngine.

Dit in combinatie met (S)OCS ((Server-side)Object Container Streaming) zorgt ervoor dat steden en asset-intense gebieden (zoals steden en distribution centers) nog steeds lage FPS hebben. Het (S)OCS gedeelte zou in theorie verbetert worden naar mate de workload verspreid kan worden over de meerdere DGS (Dedicated Game Servers). Aka, server meshing. Uiteraard is dit theoretisch en kan dit alleen bevestigd worden met de development van server meshing.

En dan blijft uiteraard de vraag... Wat levert de meeste performance op? (S)OCS? Gen 12 Renderer? Of multithreaded Vulkan? Time will tell...

Heb alle afkortingen ff volledig uitgeschreven omdat niet iedereen de development en dus de termen volgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik zou main thread en render thread niet afkorten tot MT en RT, dat is ongebruikelijk (in programmeur land) en heeft al andere betekenissen (management team, ray tracing, realtime).

Maar idd, de engine is oud en van pre-multithreading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Robinblitz schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:51:
[...]
Voor balance en economy-simulatie is het inderdaad wel een goede toevoeging.

Voor de eens in het jaar loggende citizen die te weinig speelt om voldoende credits te verdienen voor een reload niet zo :P .

Wel eens dat het er in moet komen, maar ik heb er nog geen probleem mee dat het nog niet direct met 4.0 live gaat. Zeker gezien er door de grote afstanden in Pyro en game brekende bugs waarschijnlijk behoorlijk wat schepen geclaimed gaan worden :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
En als (dunno of dat de bedoeling is) er een full wipe gaat komen, zal er in het begin maar mondjesmaat geld verdiend kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:30
Mijn upgrade naar een x3d cpu had veel meer effect op mijn speel ervaring dan een zwaardere gpu.
Waar je met een 13600k hier en daar van die kleine stotters had was dat compleet verdwenen met de 7800x3d.
Was beide met een 3080 en een 4090 getest.
Van vrienden ook gehoord die binnen de 5xxx serie naar x3d zijn gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robinblitz
Case_C schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:15:
[...]

Voor balance en economy-simulatie is het inderdaad wel een goede toevoeging.

Voor de eens in het jaar loggende citizen die te weinig speelt om voldoende credits te verdienen voor een reload niet zo :P .

Wel eens dat het er in moet komen, maar ik heb er nog geen probleem mee dat het nog niet direct met 4.0 live gaat. Zeker gezien er door de grote afstanden in Pyro en game brekende bugs waarschijnlijk behoorlijk wat schepen geclaimed gaan worden :p .
Het is meer dat je letterlijk "Insurance fraud" kan plegen. Één Polaris torp in 4.0 verkoopt bij Grim Hex voor 140k. De Polaris heeft 28 torps. Dat is 3,9 mil in één keer. Nou, dan reclaim je de Polaris weer, boem 3,9 mil. En weer. En weer. Dat is een beetje het probleem waar ik mee zit.

Als ze het erin hadden gelaten was elke torpedo afvuren een afweging, wat het ook hoort te zijn. Wil je geen 500k neertellen voor één S10 torp (wat de prijs is in 4.0 voor een Behring S10 torp)? Dan ga je naar spelers toe die ze van abandoned Polarises afgehaald hebben en het verkopen voor 250k of zo.

Of je gaat met je org een Salvage rondje doen op zoek naar Polarises om de torps te 'salvagen' voor eigen gebruik.

Dit in mijn opinie is juist de stap die gemaakt moet worden, dus om het zo snel teruggedraaid te zien worden vind ik erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

In de volgende patch van 4.0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdI2WlR7DLpJSLzUcJujdARHC6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IzCZZqIKnZu71VCdOA0L9dKs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Despawning when it shouldn't? Lijkt me eenvoudig toch als een item 0% heeft na 1-2min despawn.

Ben benieuwd wat er allemaal per ongelijk gaat verdwijnen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:59:
[...]

Het is meer dat je letterlijk "Insurance fraud" kan plegen. Één Polaris torp in 4.0 verkoopt bij Grim Hex voor 140k. De Polaris heeft 28 torps. Dat is 3,9 mil in één keer. Nou, dan reclaim je de Polaris weer, boem 3,9 mil. En weer. En weer. Dat is een beetje het probleem waar ik mee zit.

Als ze het erin hadden gelaten was elke torpedo afvuren een afweging, wat het ook hoort te zijn. Wil je geen 500k neertellen voor één S10 torp (wat de prijs is in 4.0 voor een Behring S10 torp)? Dan ga je naar spelers toe die ze van abandoned Polarises afgehaald hebben en het verkopen voor 250k of zo.

Of je gaat met je org een Salvage rondje doen op zoek naar Polarises om de torps te 'salvagen' voor eigen gebruik.

Dit in mijn opinie is juist de stap die gemaakt moet worden, dus om het zo snel teruggedraaid te zien worden vind ik erg jammer.
Als ik nieuwe torps koop voor mij Tali, ben ik 21k kwijt voor 6x S9 torpedoes. Het verschil tussen S9 en S10 is ook erg groot. Terwijl het verschil tussen S9 en kleiner juist minder is.

Als er straks grotere schepen in de PU zitten (zoals de Idris) zullen mensen niet meer overwegen om een Idris aan te vallen. Puur omdat het kwa kosten niet terug te halen is in wat je ermee verdient. Afhankelijk hoeveel torpedoes je afschiet, met elke torpedo die je afschiet, moet je minimaal +140k verdienen. Dus bij twee torpedoes minimaal 280k, etc.

Hoeveel heeft het nodig om een Idris op te blazen? Als dat schip leeg is, heb je gigantisch veel geld verloren. Dan moet er ook een cargo aanwezig zijn die miljoenen opbrengt.

Hierdoor zullen mensen nog extra gaan afhaken om torpedoes te gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 11-12-2024 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
_eLMo_ schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:52:
Ik zou main thread en render thread niet afkorten tot MT en RT, dat is ongebruikelijk (in programmeur land) en heeft al andere betekenissen (management team, ray tracing, realtime).

Maar idd, de engine is oud en van pre-multithreading.
Dit zijn afkortingen die CIG zelf gebruikt in hun "r_displayinfo 1" commando. Wel zo handig dan dat mensen weten wat het betekend als ze zo iets zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:59:
[...]

Als ik nieuwe torps koop voor mij Tali, ben ik 21k kwijt voor 6x S9 torpedoes. Het verschil tussen S9 en S10 is ook erg groot. Terwijl het verschil tussen S9 en kleiner juist minder is.

Als er straks grotere schepen in de PU zitten (zoals de Idris) zullen mensen niet meer overwegen om een Idris aan te vallen. Puur omdat het kwa kosten niet terug te halen is in wat je ermee verdient. Afhankelijk hoeveel torpedoes je afschiet, met elke torpedo die je afschiet, moet je minimaal +140k verdienen. Dus bij twee torpedoes minimaal 280k, etc.

Hoeveel heeft het nodig om een Idris op te blazen? Als dat schip leeg is, heb je gigantisch veel geld verloren. Dan moet er ook een cargo aanwezig zijn die miljoenen opbrengt.

Hierdoor zullen mensen nog extra gaan afhaken om torpedoes te gebruiken.
Hoeft niet. Zoals ik aangaf, je kan ook zelf oude Polarises gaan salvagen voor torpedoes en ze gratis krijgen. De S10 torps zijn bizar duur momenteel, maar ik vind wel dat ze duur horen te zijn. Je zou altijd de afweging moeten maken "Is het het waard om een torp in te zetten..." Maar niet voor 500k aUEC retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 13:55
Torched schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:54:
Mijn upgrade naar een x3d cpu had veel meer effect op mijn speel ervaring dan een zwaardere gpu.
Waar je met een 13600k hier en daar van die kleine stotters had was dat compleet verdwenen met de 7800x3d.
Was beide met een 3080 en een 4090 getest.
Van vrienden ook gehoord die binnen de 5xxx serie naar x3d zijn gegaan.
Ik heb nu ook nog een AMD Ryzen 5 5600 CPU maar mijn volgende CPU gaat 100% zeker ook een AMD X3D variant worden. 8)

Merk ook wel dat mijn huidige CPU wel een bottle neck is in Star Citizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Robinblitz schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:51:
[...]

Niet in Alpha stage, waardoor je ship door bugs of server crash kan verliezen en alles opnieuw mag kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:03:
[...]

Niet in Alpha stage, waardoor je ship door bugs of server crash kan verliezen en alles opnieuw mag kopen.
Deels mee eens. Ja het word door bugs best klote om je missiles weer terug te kopen (let op: dit gaat alleen om missiles, niet andere wapens of components).

Maar hoe langer we in dit systeem blijven hangen, hoe lastiger het later zal worden om die band-aid (wat het is) eraf te trekken. Met 4.0 willen ze economy changes gaan toetsen, daarom de wipe. Maar zoals ik eerder ook al aangaf, ik kan je nu al een infinite money glitch vertellen met de Polaris. Dus leuk zo'n wipe, maar omdat je alle missiles terug krijgt met claims, heb je dus een infinite money glitch. Dus leuk die economy changes, maar het gaat niks uithalen en zal na een paar dagen broken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:29:
[...]

Hoeft niet. Zoals ik aangaf, je kan ook zelf oude Polarises gaan salvagen voor torpedoes en ze gratis krijgen. De S10 torps zijn bizar duur momenteel, maar ik vind wel dat ze duur horen te zijn. Je zou altijd de afweging moeten maken "Is het het waard om een torp in te zetten..." Maar niet voor 500k aUEC retail.
Maar als de torpedoes zo duur zijn, dan zullen mensen niet zomaar hun Polaris ergens dumpen met torpedoes. De enige torpedoes die je eventueel zult vinden zijn van Polarissen die vernietigd zijn. En kan je dan wel nog een torpedo eruit halen?

Dan halen ze eerst hun torpedoes eruit als ze hun Polaris dumpen.

Ga er dan ook maar vanuit dat mensen niet meer hun Polaris vol gooien met torpedoes. De meeste zulen dan zelfs een boel eruit halen bij een nieuwe wipe.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 11-12-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Robinblitz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:35:
[...]

Deels mee eens. Ja het word door bugs best klote om je missiles weer terug te kopen (let op: dit gaat alleen om missiles, niet andere wapens of components).

Maar hoe langer we in dit systeem blijven hangen, hoe lastiger het later zal worden om die band-aid (wat het is) eraf te trekken. Met 4.0 willen ze economy changes gaan toetsen, daarom de wipe. Maar zoals ik eerder ook al aangaf, ik kan je nu al een infinite money glitch vertellen met de Polaris. Dus leuk zo'n wipe, maar omdat je alle missiles terug krijgt met claims, heb je dus een infinite money glitch. Dus leuk die economy changes, maar het gaat niks uithalen en zal na een paar dagen broken zijn.
Net als het grootste deel van playerbase ships opnieuw claimed ipv repareert.
Ben er zelf ook schuldig aan.

Zolang reparatiekosten belachelijk zijn in verhouding met de missie oplevert...
Ik weet je moet niet met large ships kleine missie,s gaan doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:13:
[...]

Net als het grootste deel van playerbase ships opnieuw claimed ipv repareert.
Ben er zelf ook schuldig aan.

Zolang reparatiekosten belachelijk zijn in verhouding met de missie oplevert...
Ik weet je moet niet met large ships kleine missie,s gaan doen. :+
Ohhhhhh, wist niet dat je schepen kon repareren. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:26
Haay schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:54:
[...]

Ik heb nu ook nog een AMD Ryzen 5 5600 CPU maar mijn volgende CPU gaat 100% zeker ook een AMD X3D variant worden. 8)

Merk ook wel dat mijn huidige CPU wel een bottle neck is in Star Citizen.
Ter info: mijn 7800X3D had erg veel stutters met een gigabyte moederbord en ram. Ik moet nog testen met mijn nieuwe msi moederbord en ram, maar ik verwacht dat het wel een stuk beter wordt. Ik hou je op de hoogte. Het was i.i.g. niet mijn 4090 :+

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:31:
[...]

Ohhhhhh, wist niet dat je schepen kon repareren. :+
Nou, het is bij mij wel vaak zo dat de repair, re-arm en refuel opties niet werken. Dus ik doe het ook omdat het zowat de enige optie is om je schip weer gevechtsklaar te krijgen

Het geld gaat er dan wel steeds af, maar ik krijg bijv geen nieuwe ammo en fuel

[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 11-12-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:05:
[...]

Nou, het is bij mij wel vaak zo dat de repair, re-arm en refuel opties niet werken. Dus ik doe het ook omdat het zowat de enige optie is om je schip weer gevechtsklaar te krijgen

Het geld gaat er dan wel steeds af, maar ik krijg bijv geen nieuwe ammo en fuel
Schip volledig uitzetten, uitstappen en weer instappen en dan weer aanzetten. Dan werkt het meestal wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:08:
[...]

Schip volledig uitzetten, uitstappen en weer instappen en dan weer aanzetten. Dan werkt het meestal wel weer.
Voor of nadat je de refuel en rearm hebt aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:09:
[...]

Maakt niet uit, meestal vraag je het sowieso aan en zie je dat het niet werkt.
In dit geval zet ik alles uit en sta ik op. Daarna ga ik weer zitten en zet ik de power aan.

Daarna vraag je weer een refuel, repair en/of rearm aan en dan werkt het vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Maar dan ben je dus vaak 2 x geld kwijt? Lekker dan, als je amper geld kan verdienen met de missies... Nah, dan hou ik het wel gewoon bij mijn schip crashen en opnieuw claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:27:
Maar dan ben je dus vaak 2 x geld kwijt? Lekker dan, als je amper geld kan verdienen met de missies... Nah, dan hou ik het wel gewoon bij mijn schip crashen en opnieuw claimen
Oh ik heb het alleen gehad dat ik wel op die knoppen kan rammen maar er gebeurt niets, er worden ook geen credits afgeboekt.

Ik heb het wel een keer gehad dat ik mijn Corsair ad infinitum kon repareren, dat was zuur want dat bleef knaken kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ecological schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:16:
[...]

Ter info: mijn 7800X3D had erg veel stutters met een gigabyte moederbord en ram. Ik moet nog testen met mijn nieuwe msi moederbord en ram, maar ik verwacht dat het wel een stuk beter wordt. Ik hou je op de hoogte. Het was i.i.g. niet mijn 4090 :+
Had je niet gewoon de pech dat je op een server zat met lage server fps? Want stutters komen eigenlijk altijd wel voor, niet heel ernstig ofzo (of je moet op een server zitten die elk moment kan omvallen) maar ze zijn er altijd wel. 2 x Toestemming moeten vragen om te landen, 2 x op de knop moeten drukken om een deur te openen, mensen die je door de wereld heen ziet warpen (dit is vrijwel 100% van de tijd zo bij mij), NPCs die je door de wereld ziet warpen. Treinen/shuttles die je van hun rails/koers ziet gaan. Enz... Stutters horen wel bij de huidige staat van SC volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:09:
[...]

Wanneer het niet werkt, dan zet ik alles uit, stap ik uit de piloot stoel, dan ga ik weer als piloot zitten, dan zeg ik alleen de stroom aan (niet de engines) en dan probeer ik het nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
SacreBleu schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:29:
[...]

Oh ik heb het alleen gehad dat ik wel op die knoppen kan rammen maar er gebeurt niets, er worden ook geen credits afgeboekt.

Ik heb het wel een keer gehad dat ik mijn Corsair ad infinitum kon repareren, dat was zuur want dat bleef knaken kosten.
Dat heb ik dus ook, tot nu toe niks dubbel hoeven te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Zojuist kreeg ik een bericht binnen van een van de orgs waar ik bij zit, dat 6 man zijn aangevallen door een andere org onder een training. Ze hadden het gemunt op onze leden.

De leiders van die des betreffende org hebben geen excuses aangeboden. Dus, we hebben nu de oorlog verklaard dat t/m de 18ste loopt.

Helaas is er nog geen optie ingame om te zien wie in welke org zit. Dus, het maakt het nu een beetje moeilijker om ze te vinden.

Leuk om dit eindelijk ook een keer mee te maken in Star Citizen. Maakt het ook wat interessanter. We moeten nu echt meer org en sociale features hebben in Star Citizen.

Zou ook leuk zijn om een systeem zoals Eve Online te hebben. Dat mensen die vriendelijk zijn, blauw zijn, neutraal grijs en rood vijandelijk. Dat als je de oorlog verklaard met een andere org, dat ze dan ook allemaal rood zijn en dus ook geen crime stat krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 11-12-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 12:31
Volgens mij is dat ook precies wat ze van plan zijn. Onder andere de oorlog verklaren aan andere orgs.
zie (vanaf 36:10)

YouTube: CitizenCon 2954: A Social Universe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik zou het leuker vinden als ze af stappen van alle markeringen, labeltjes, kleurtjes, enz :P Gewoon lekker zoals IRL gewoon steeds als je iemand tegenkomt jezelf afvragen of je het gaat overleven of niet :P

Maar org features, ja leuk, maar laten er eerst "even" wat bugs opgelost worden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Dit vind ik nou serieus een goede ontwikkeling:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/its-finally-happening-spawning-in-hangars-v0-zkd8cqu0316e1.png?width=1259&format=png&auto=webp&s=9b539cc90c4dd985e70f08acb29ea9f18fa408dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

De patch daarna (de huidige) is het uitgeschakeld vanwege 1 kritieke blokker.
Ze willen het bij de volgende weer proberen, die later vandaag uit komt.

In anders nieuws
Waka's Day) We are currently cooking a new 4.0 build for release to EPTU later today with the intention on opening up further waves. We have more networking an interaction delay updates today and goal is to test hangar spawning on all shards.
Lijkt toch een late push voor een 4.0 release naar LIVE.

En de roadmap
Notable Changes for December 11, 2024
Release View
The following deliverables have completed final review for Alpha 4.0, therefore we are changing their status to Committed:
▲ Space Stations - Contested Zones
Contested Zones are a location feature coming to Pyro's space stations, introducing FPS gameplay with various layouts tailored for this purpose. The zones will feature a progression system requiring tokens to unlock different zones, giving access to the loot inside. Collecting all of the tokens will allow a player to open the final door and claim the grand prize.
▲ Asteroid Bases
Implementing new asteroid bases scattered across space in asteroid clusters, gas clouds, and other areas of Pyro. From exploration-type gameplay to mission-based locations, these bases include both constrained interiors for potential FPS conflicts as well as space combat while reaching or fleeing from the location.
▲ Mission System Refactor
Reworking the underlying Mission System to become compatible with Server Meshing, allowing for easier creation and maintenance of mission content.
▲ Mirai Guardian
Building, balancing, and implementing Mirai's heavy fighter, the Guardian, into the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:09:
Dit vind ik nou serieus een goede ontwikkeling:

[Afbeelding]
Let wel op dat dit alleen geld voor je Persistent Hangar (zoals het hoort imo). Land je in een hangar op een station o.i.d. dan kom je gewoon in een hab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

En 4.0 is nu beschikbaar voor Wave 4

• Robinblitz
Ja hoor hij komt eraan voor de kerst. 3.18 part 2 electric boogaloo. Zin in.

• SacreBleu
Robinblitz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:50:
Ja hoor hij komt eraan voor de kerst. 3.18 part 2 electric boogaloo. Zin in.
Ik installeer Elite Dangerous eventjes. :+

• Robinblitz
SacreBleu schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:51:
[...]

Ik installeer Elite Dangerous eventjes. :+
Even een 'noodpakket' aan games installeren voor als 4.0 totaal onspeelbaar is en CIG op vakantie is tot 6 januari. :P

• SacreBleu
Robinblitz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:02:
[...]

Even een 'noodpakket' aan games installeren voor als 4.0 totaal onspeelbaar is en CIG op vakantie is tot 6 januari. :P
Ik heb altijd MSFS2024 nog. Project Wingman heeft ook een update gekregen, dus daar kan ik ook nog mee stoeien. Misschien Everspace 2 nog een keer proberen, maar die werkt niet met mijn rudder pedals. :|

Ik zag dat X4 nu ook een beta/alpha heeft met een nieuw vliegmodel, dus daar kan ik ook nog eens naar kijken. Alleen heb ik net mijn paneel volgeplakt met labels voor SC. |:(

• Toonen1988
SacreBleu schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:36:
[...]

Ik heb altijd MSFS2024 nog. Project Wingman heeft ook een update gekregen, dus daar kan ik ook nog mee stoeien. Misschien Everspace 2 nog een keer proberen, maar die werkt niet met mijn rudder pedals. :|

Ik zag dat X4 nu ook een beta/alpha heeft met een nieuw vliegmodel, dus daar kan ik ook nog eens naar kijken. Alleen heb ik net mijn paneel volgeplakt met labels voor SC. |:(
Al eens gekeken naar DCS: World?

• SacreBleu
Toonen1988 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:37:
[...]

Al eens gekeken naar DCS: World?
Jazeker, ik heb de A10-C II module. Maar daar ga ik niet zo op los als 'spelletjes'. DCS is een echte simulator en dat is af-en-toe leuk. Maar niet iets waar ik uren in kan steken.

Pagina: 1 ... 109 ... 117 Laatste