• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
Ik moet mijn HOTAS nog uitpakken sinds de verhuizing... Misschien dat ik binnenkort weer eens de F-16 ga vliegen. :D

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:06
Robinblitz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:22:
Ik moet mijn HOTAS nog uitpakken sinds de verhuizing... Misschien dat ik binnenkort weer eens de F-16 ga vliegen. :D
Die heb ik ook, heb de F-16, F/A- 18, A-10, AV-8B en nog een paar andere modules. Heb ook honderden euro's aan dit spel uitgegeven.

Dure spellen allemaal, maar Star Citizen blijft nog mijn record. _O-

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:03
Toonen1988 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:16:
[...]

Die heb ik ook, heb de F-16, F/A- 18, A-10, AV-8B en nog een paar andere modules. Heb ook honderden euro's aan dit spel uitgegeven.

Met SC heb ik ook veel uitgegeven, maar dat is over een termijn van 10 jaar.
Als ik kijk naar wat ik heb uitgegeven aan Virpil Controls, dan is dat ook confronterend. Vooral omdat dat alleen van het afgelopen jaar is.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:16:
[...]

F-16C, A-10C II, F/A-18C, Su-33, AH-64D, F-14, F-4, Syria, Persian Gulf, Sinai, Supercarrier... Ja ik zit er ook aardig diep in, maar niet SC levels diep...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Robinblitz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:38:
[...]

F-16C, A-10C II, F/A-18C, Su-33, AH-64D, F-14, F-4, Syria, Persian Gulf, Sinai, Supercarrier... Ja ik zit er ook aardig diep in, maar niet SC levels diep...
Ik heb als noob dan maar een paar grijpstuivers uitgegeven aan een starterpack van 65 euro ofzo, maar zou graag er gebruik van gaan maken wanneer het wat stabieler voelt. Of ik het geld nou in SC gooi of in andere games, het resultaat is vrijwel hetzelfde :)

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:47
mvds schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:09:
Dit vind ik nou serieus een goede ontwikkeling:

[Afbeelding]
Ja best wel, zo zie je maar dat stapje voor stapje de city,s steeds minder nuttig worden.
CGI stapt dus toch af van het idee om de city,s crowded te krijgen met spelers.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Daar ben ik het niet mee eens. Steden zijn nog steeds nuttig. Je kan er zo naar toe reizen na je eerste spawn.

En als je naar een stad gaat die niet jouw thuisbasis is krijg je gewoon een spawn in een hab.

BTW het is CIG ;)

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:45:
[...]

Ja best wel, zo zie je maar dat stapje voor stapje de city,s steeds minder nuttig worden.
CGI stapt dus toch af van het idee om de city,s crowded te krijgen met spelers.
Dit is dus alleen voor je persistent hangar (i.e. primary residence). Land je in elk andere stad dan ook of space station krijg je gewoon een hab met relog.

• mr_evil08
Robinblitz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:02:
[...]

Dit is dus alleen voor je persistent hangar (i.e. primary residence). Land je in elk andere stad dan ook of space station krijg je gewoon een hab met relog.
Ja die gebruik ik nooit want bed logout gaat veel sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
mr_evil08 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:30:
[...]

Ja die gebruik ik nooit want bed logout gaat veel sneller.
Uiteindelijk kom je toch wel in die stad terecht. Je zult ooit weer je voorraad moeten bijvullen, dat gaat (nog?) niet via je hangar. Als je écht moeite ervoor wil doen dan kun je voorkomen dat je nog een stad ziet, maar dat betekent niet dat ze overbodig raken.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Star Citizen 4.0 PTU is nu open voor ALLE waves. Iedereen heeft nu toegang tot de PTU.

Ik wacht toch op LIVE zelf, eens kijken of het 3.18 part 2 Electric Boogaloo word. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:49:
Star Citizen 4.0 PTU is nu open voor ALLE waves. Iedereen heeft nu toegang tot de PTU.

Ik wacht toch op LIVE zelf, eens kijken of het 3.18 part 2 Electric Boogaloo word. :)
Dan komt de LIVE update er snel aan. Ik verwacht eind volgende week of net voor Kerstmis. Ik heb de PTU 4.0 update voor twee weken niet meer gespeeld. Heb wel van ander gehoord dat het een gigantische rollercoaster is, de ene keer is er een verbetering en de andere keer juis het tegenover gestelde.

Ondanks dat ik erg uit kijk naar LIVE 4.0, zijn mijn vermoedens dat de patch nogal zwaar gaan tegenvallen op gebied van bugs, problemen, servers en errors.

[ Voor 38% gewijzigd door Toonen1988 op 13-12-2024 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:04:
[...]

Dan komt de LIVE update er snel aan.
Vanaf de 20e is CIG met vakantie volgens mij, dus ik verwacht ergens volgende week wel een LIVE candidate. Ben excited, maar hou ook echt m'n hard vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:13:
[...]

Vanaf de 20e is CIG met vakantie volgens mij, dus ik verwacht ergens volgende week wel een LIVE candidate. Ben excited, maar hou ook echt m'n hard vast.
Er zullen mensen vakantie hebben, maar sommige developers zullen ook tussen kerst en nieuwjaar werken. Veel bedrijven werken gewoon door, ik ken ook genoeg mensen die gewoon na kerst weer aan het werk gaan.

Alleen op kerst en/of nieuwjaar zullen we weinig support zien. Verder zijn er ook genoeg mensen in bedrijven met een verschillende religie.

Sowieso zal ook een technische dienst aanwezig zijn tussen kerst en nieuwjaar. Als de servers eruit klappen, kunnen ze niet permitteren om de servers pas na twee weken te fixen.

Ik zou me niet te druk maken over de vakantie. Ze zullen echt wel een planning klaar hebben om alles op te vangen.

[ Voor 30% gewijzigd door Toonen1988 op 13-12-2024 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Toonen1988 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:15:
[...]

Er zullen mensen vakantie hebben, maar sommige developers zullen ook tussen kerst en nieuwjaar werken. Veel bedrijven werken gewoon door, ik ken ook genoeg mensen die gewoon na kerst weer aan het werk gaan.

Alleen op kerst en/of nieuwjaar zullen we weinig support zien. Verder zijn er ook genoeg mensen in bedrijven met een verschillende religie.

Sowieso zal ook een technische dienst aanwezig zijn tussen kerst en nieuwjaar. Als de servers eruit klappen, kunnen ze niet permitteren om de servers pas na twee weken te fixen.
Heerlijk die dagen rondom de kerst om te werken.

En bij ons werkt de helft van de developmentafdeling ook gewoon door en is Support voor zowel Infra als de rest gewoon aanwezig. Iets meer skeleton crew als anders, maar prima in staat alles op te vangen. Zal bij CIG niet anders zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 09:27
Toonen1988 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:04:
[...]
bugs, problemen, servers en errors.
Standaard dag in de wereld van SC dus gewoon? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:15:
[...]

Ik zou me niet te druk maken over de vakantie. Ze zullen echt wel een planning klaar hebben om alles op te vangen.
Als servers eruit klappen, sure. Maar jarenlang heeft CIG al bewezen compleet broken patches vlak voor kerst eruit te pushen, en het pas te fixen in een .1 patch ergens medio Februari/Maart.

Dus ja, ik ben excited maar hou echt m'n hart vast. Een org member checkt elke ePTU patch die uitkomt, en het is eigenlijk een standaard geworden dat hij 10 minuten later terug komt na proberen met "ePTU is shit lol" omdat elevators niet werken en dus niet eens bij de hangar kan komen of desync.

Uiteraard ga ik het spelen, maar ePTU krijgt bijna dagelijks een patch momenteel en dan worden alle characters en servers weer gereset. Er is dus eigenlijk geen kans geweest om te zien hoe de servers reageren bij langdurig gebruik (denk aan 1 a 2 weken) met veel wisselende spelers. Dat is juist wat er in LIVE zal gebeuren. We'll see, I'm scared, but excited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Robinblitz schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:50:
[...]

Als servers eruit klappen, sure. Maar jarenlang heeft CIG al bewezen compleet broken patches vlak voor kerst eruit te pushen, en het pas te fixen in een .1 patch ergens medio Februari/Maart.

Dus ja, ik ben excited maar hou echt m'n hart vast. Een org member checkt elke ePTU patch die uitkomt, en het is eigenlijk een standaard geworden dat hij 10 minuten later terug komt na proberen met "ePTU is shit lol" omdat elevators niet werken en dus niet eens bij de hangar kan komen of desync.

Uiteraard ga ik het spelen, maar ePTU krijgt bijna dagelijks een patch momenteel en dan worden alle characters en servers weer gereset. Er is dus eigenlijk geen kans geweest om te zien hoe de servers reageren bij langdurig gebruik (denk aan 1 a 2 weken) met veel wisselende spelers. Dat is juist wat er in LIVE zal gebeuren. We'll see, I'm scared, but excited.
Mazzelaar, gewoon elk jaar de excitement van een spel dat uitgebracht wordt voor Kerstmis >:) . Sommigen van ons moeten daar elk jaar een nieuw spel voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Ik wacht wel op live want dan zijn "de meeste bugs eruit".
En waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar werkelijk speelbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door mr_evil08 op 13-12-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
De afgelopen tijd was het aardig kak in ePTU. Daarom, inderdaad "ePTU is shit. lol".
Er zijn problemen geweest met de JT's waarbij ze permanent in een staat terecht waren gekomen en niet meer open konden.

Er zijn legio aan problemen met de liften. Soms reageren ze niet, soms val je in een void. Soms kom je erin en werkt het niet. Maar je kan daarna ook niets. De knop 'doors' wil dan ook niet werken.
De afgelopen tijd werd global chat dus ook aardig gespammed met verzoeken van spelers om een lift open te doen omdat ze vast zaten.

Aan de Pyro kant zijn er nog wat FPS problemen, het draait niet heel erg lekker soms.
Ook de hangars hebben rariteiten. De vloer die ineens weer naar beneden schiet en verdwijnt. Schepen die niet spawnen of onder de vloer en daardoor niet beschikbaar zijn. De hangar deuren die wel open gaan maar vervolgens een onzichtbare muur vormen, dus je kan niet vertrekken.

Contracten werken ook nog niet lekker in Pyro. Ik had een BH contract waarbij een schip spawnde, nadat ik de target had verwoest, spawnde hij gewoon doodleuk weer. Ik heb het ook al meermaals meegemaakt dat ik naar de target afreis en op het moment dat deze moet spawnen krijg ik 'mission success'.

Het is wel lekker verdienen, maar dat maakt op ePTU toch niets uit.

Ik denk dat een hoop problemen worden veroorzaakt door server meshing, het draait nu met hoge speler aantallen en het is gewoon nog nét niet klaar daarvoor. De server FPS vliegt ook omlaag en omhoog. Soms zo laag als vijf en zo hoog als vijfentwintig, allemaal binnen een aantal seconden.

Mijn voorkeur is dan ook dat ze dit niet naar LIVE pompen maar naar PTU voor iedereen, zodat Live gewoon verder kan zoals het nu is, want die is an sich best stabiel. Als mijn ervaringen in ePTU een voorteken zijn, zal ik maar weinig SC spelen dit jaar, want 4.0 is nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik werd wakker in mijn hangar, ik kon reizen naar A18 en weer terug, ik kon mijn Carrack oproepen, de hangar verlaten, een route uitstippelen naar de Pyro jumppoint. Na 2 x een succesvolle jump naar een OM kwam ik ineens in een planeet vast te zitten en nu zit ik naar een knipperend beeld te kijken met de melding "Repositioning Player" maar er gebeurd verder niks. Ik denk dat dit een gevalletje ALT+F4 gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:58:
Ik werd wakker in mijn hangar, ik kon reizen naar A18 en weer terug, ik kon mijn Carrack oproepen, de hangar verlaten, een route uitstippelen naar de Pyro jumppoint. Na 2 x een succesvolle jump naar een OM kwam ik ineens in een planeet vast te zitten en nu zit ik naar een knipperend beeld te kijken met de melding "Repositioning Player" maar er gebeurd verder niks. Ik denk dat dit een gevalletje ALT+F4 gaat worden :D
Ship it to LIVE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
In de tussentijd wel gezien dat de shop consoles niet werken in verschillende locaties. Dus modules upgraden is wel lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:52:
In de tussentijd wel gezien dat de shop consoles niet werken in verschillende locaties. Dus modules upgraden is wel lastig
Sinds gisteren kon ik op ePTU wel de consoles laden, maar staan er geen items in.
Bij de laatste update was mijn inventory ook niet meegenomen, dus ik ging er even vanuit dat dit 'by design' was. Maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Volgens mij is het vrij standaard dat bij elke grote patch (ook op de ePTU) je inventory gereset is en dat vind ik ook geen probleem. Maar als je geen modules kan kopen is het wel lastig. Nu moet ik met de standaard QT drive rondreizen, dat is wat minder, maar ach... ik overleef het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:37:
Volgens mij is het vrij standaard dat bij elke grote patch (ook op de ePTU) je inventory gereset is en dat vind ik ook geen probleem. Maar als je geen modules kan kopen is het wel lastig. Nu moet ik met de standaard QT drive rondreizen, dat is wat minder, maar ach... ik overleef het wel :D
Reset is normaal, ik had alleen 'niets' meer. Blanco, alsof het een complete wipe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Blanco blanco? Ook je gekochte en gekregen aan je account gelinkte goodies niet? Dat lijkt mij dan een bug.

Als je die wel hebt, dan idd een full wipe, wat ik wel verwacht voor 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:44:
Blanco blanco? Ook je gekochte en gekregen aan je account gelinkte goodies niet? Dat lijkt mij dan een bug.

Als je die wel hebt, dan idd een full wipe, wat ik wel verwacht voor 4.0
Alleen mijn pledges wat betreft schepen. Lijkt op een bug, want ik heb armour en skins voor schepen die gebonden zijn aan het account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

SacreBleu schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:31:
[...]

Sinds gisteren kon ik op ePTU wel de consoles laden, maar staan er geen items in.
Bij de laatste update was mijn inventory ook niet meegenomen, dus ik ging er even vanuit dat dit 'by design' was. Maar dat weet ik niet zeker.
Deze staan op de known issue list. Of staan genoteerd als bug fixes, maar toch niet helemaal gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

SacreBleu schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:34:
De afgelopen tijd was het aardig kak in ePTU. Daarom, inderdaad "ePTU is shit. lol".
Er zijn problemen geweest met de JT's waarbij ze permanent in een staat terecht waren gekomen en niet meer open konden.

Er zijn legio aan problemen met de liften. Soms reageren ze niet, soms val je in een void. Soms kom je erin en werkt het niet. Maar je kan daarna ook niets. De knop 'doors' wil dan ook niet werken.
De afgelopen tijd werd global chat dus ook aardig gespammed met verzoeken van spelers om een lift open te doen omdat ze vast zaten.

Aan de Pyro kant zijn er nog wat FPS problemen, het draait niet heel erg lekker soms.
Ook de hangars hebben rariteiten. De vloer die ineens weer naar beneden schiet en verdwijnt. Schepen die niet spawnen of onder de vloer en daardoor niet beschikbaar zijn. De hangar deuren die wel open gaan maar vervolgens een onzichtbare muur vormen, dus je kan niet vertrekken.

Contracten werken ook nog niet lekker in Pyro. Ik had een BH contract waarbij een schip spawnde, nadat ik de target had verwoest, spawnde hij gewoon doodleuk weer. Ik heb het ook al meermaals meegemaakt dat ik naar de target afreis en op het moment dat deze moet spawnen krijg ik 'mission success'.

Ik denk dat een hoop problemen worden veroorzaakt door server meshing, het draait nu met hoge speler aantallen en het is gewoon nog nét niet klaar daarvoor. De server FPS vliegt ook omlaag en omhoog. Soms zo laag als vijf en zo hoog als vijfentwintig, allemaal binnen een aantal seconden.

Mijn voorkeur is dan ook dat ze dit niet naar LIVE pompen maar naar PTU voor iedereen, zodat Live gewoon verder kan zoals het nu is, want die is an sich best stabiel. Als mijn ervaringen in ePTU een voorteken zijn, zal ik maar weinig SC spelen dit jaar, want 4.0 is nog niet af.
De laatste twee patches zijn de Devs veel meer zichtbaar en worden er veel bugs opgelost. Ze zijn actief in de chats op Spectrum aan het vragen naar bepaalde issues. Wanneer ze iets lezen vragen ze naar de IC ticket.
Dit geeft wel de indruk dat ze dit uiterlijk 22-23 december gereleased willen hebben. Tenzij er een game breaking bug is. En die definitie is voor de spelers anders dan voor CIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Voor de mensen die van racen houden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjYZfTgHJOpdbbtcf5M8ACr2Yyg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IB1K9njLRFo2HYdNxf05SoX9.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Vergeten jullie niet de Luminalia 2954 kalender te openen. Vanavond gaan we al naar dag drie.

https://robertsspaceindus...EuMTczNDE2MDU5Ny41NC4wLjA.

[ Voor 51% gewijzigd door Toonen1988 op 14-12-2024 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ves schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 01:43:
Voor de mensen die van racen houden

[Afbeelding]
Ik wou mijn org dit jaat inschrijven, maar we hebben 0,0 training gedaan hiervoor... Volgend jaar maar weer... Zei ik vorig jaar ook maar ach. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55
Toonen1988 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:18:
Vergeten jullie niet de Luminalia 2954 kalender te openen. Vanavond gaan we al naar dag drie.
Na 17:00 uur onze tijdwerkt die Luminalia kalender voor die dag, is mijn ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Haay schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:58:
[...]

Na 17:00 uur onze tijdwerkt die Luminalia kalender voor die dag, is mijn ervaring. :)
Dat zal ongeveer rond die tijd zijn inderdaad, gisteren kreeg ik het bericht binnen op hun officiële discord om twee minuten over 6 in de avond dat dag twee was ingegaan

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 14-12-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
SacreBleu schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:34:

Niks ervan gewoon uitbrengen die handel.
Een onspeelbaar versie zijn we wel vaker gewend.

4.0 had al veel eerder uit moeten komen, het uitstellen steeds is nu wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Niet alleen had 4.0 al veel eerder moeten uitkomen, er had ook veel meer in moeten zitten. CIG heeft vrijwel alles eruit gehaald op Pyro na en een eerste versie van meshing. Geen idee op hoeveel spelers ze nu de grens hebben gezet eigenlijk. 500 Ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:03:
Niet alleen had 4.0 al veel eerder moeten uitkomen, er had ook veel meer in moeten zitten. CIG heeft vrijwel alles eruit gehaald op Pyro na en een eerste versie van meshing. Geen idee op hoeveel spelers ze nu de grens hebben gezet eigenlijk. 500 Ofzo?
500 per mesh inderaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik had net weer een 5GB update op de EPTU, ik ga hem weer eens opstarten, kijken of ik nu wel naar Pyro kan komen zonder een "Repositioning Player" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb ook zojuist EPTU geüpdate, heb ongeveer voor twee weken niet meer op de EPTU gespeeld. Dus, bem ben benieuwd of ik verbetering zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Nope, helaas. Weer een flikkerend scherm en een "Respositioning Player" msg als ik van A18 naar de Pyro jumppoint wil gaan. Morgen weer proberen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Oef, ik heb ook gigantisch veel problemen. Mijn FPS is beduidend slechter als twee weken geleden. Daarnaast hebben space stations helemaal geen NPC's meer en allemaal objecten die in en uit spawnen. Waar ik eerst ongeveer 70+ FPS haalde en alles "smooth" aanvoelde, behaal ik nu amper 30 FPS, zelfs met DLSS aangezet op "balanced".

Deze versie voelt echt aan als een Pyro build van een aantal maanden geleden.

EDIT: Heb zojuist een volledige armor set gekocht, verschijnt niet in mijn inventory. Wanneer ik een wapen of ammo probeer te kopen, krijg ik een melding "inventory error".. Ik vrees ervoor dat 4.0 live update een zéér slechte gaat worden, als ik dat nu zo mag beoordelen hoe de EPTU loopt.

Een aantal versies terug had ik toch wel meer hoop.

[ Voor 32% gewijzigd door Toonen1988 op 14-12-2024 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Hier draait Pyro wel goed op PTU, heb ook bewust pyro als spawn gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 12:31
Wisselende ervaringen blijkbaar.
Ik heb zo'n anderhalf uur prima kunnen spelen (en daarna vrijwillig uitgelogd)
Hier ook spwan in Pyro (Checkmate) en van daaruit diverse missies gedaan. Liep allemaal als een tierelier.

[ Voor 9% gewijzigd door roepie88 op 14-12-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik geloof best dat Pyro goed draait, maar ik wilde juist weten of je goed van Stanton naar Pyro kon komen. Dus echt wisselen van server en gebruik maken van de jump gates enzo. Maar dat werkt dus zeker nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55
Gisteren (dus in vorige build) voor het eerst 4.0 ervaren in de EPTU. Spawned in Stanton, in 315p gevlogen van Lorville naar Pyro Gateway, en vervolgens de Jumpgate ingegaan. Maar naast de beroerde performance (veel lag en lage fps) had ik ook last van bugs met ship elevators in Pyro, en zat ik blijkbaar nog met een erg oud SC profiel waardoor ik nog een Freelancer (en 315p) had, terwijl ik in de PU die Freelancer al sinds begin november via CCU naar een Starlancer MAX had geüpgrade. Moet ik denk ik ergens m'n PU profiel naar de EPTU kopieren ofzo? Meen daar iets over gehoord te hebben.

Maar ja, ik vond het in ieder geval nauwelijks speelbaar zo. Zeker ook omdat er maar één EPTU omgeving (VS, EU, Azië) beschikbaar is, die neem ik aan in de VS zit. Hopelijk wordt dat nog wel verbeterd voordat 4.0 naar de PU gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Apart dat ik juist goede ervaringen had twee weken geleden tegenover nu, terwijl bij andere mensen het juist weer andersom is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Haay schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:10:
Gisteren (dus in vorige build) voor het eerst 4.0 ervaren in de EPTU. Spawned in Stanton, in 315p gevlogen van Lorville naar Pyro Gateway, en vervolgens de Jumpgate ingegaan. Maar naast de beroerde performance (veel lag en lage fps) had ik ook last van bugs met ship elevators in Pyro, en zat ik blijkbaar nog met een erg oud SC profiel waardoor ik nog een Freelancer (en 315p) had, terwijl ik in de PU die Freelancer al sinds begin november via CCU naar een Starlancer MAX had geüpgrade. Moet ik denk ik ergens m'n PU profiel naar de EPTU kopieren ofzo? Meen daar iets over gehoord te hebben.

Maar ja, ik vond het in ieder geval nauwelijks speelbaar zo. Zeker ook omdat er maar één EPTU omgeving (VS, EU, Azië) beschikbaar is, die neem ik aan in de VS zit. Hopelijk wordt dat nog wel verbeterd voordat 4.0 naar de PU gaat!
Klopt, als er (grote) wijzigingen gedaan zijn aan je account, dus ook spullen/schepen gekocht of verkocht dan moet je even je account opnieuw kopieren naar de (E)PTU. Dat kan je hier doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:19:
Apart dat ik juist goede ervaringen had twee weken geleden tegenover nu, terwijl bij andere mensen het juist weer andersom is.
Ik denk dat het erg afhankelijk is van wanneer je speelt en op welke server je komt, met hoeveel mensen, hoe lang de server al in de lucht is, enz... Zoveel factoren. En... niet te vergeten, hoe gefocussed jij bent op bugs/issues.

Dat ik geen upgrades kan kopen voor mijn schip, vind ik jammer. Is geen major issue, maar wel jammer. Het is wel weer een bug, want de consoles van shops werken niet, of beter gezegd. De consoles werken wel, maar je ziet geen inventory van de shop. Dus je kan niks kopen. Maar ik kan dus ook mijn schepen niet customizen, dus geen idee of dat wel werkt.

Je ziet (in de chat) heel veel problemen met niet kunnen refuelen, liften die niet werken, QT die niet goed werkt (dat probleem heb ik dus ook), de vele "Respositioning Player" problemen (die heb ik ook), enz.

Als je daar voorbij kan kijken, dan is het allemaal niet zo spannend. Maar gecombineerd met die lage fps tikt het voor mij wel allemaal aan.

[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 14-12-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Toonen1988 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:39:
Oef, ik heb ook gigantisch veel problemen. Mijn FPS is beduidend slechter als twee weken geleden. Daarnaast hebben space stations helemaal geen NPC's meer en allemaal objecten die in en uit spawnen. Waar ik eerst ongeveer 70+ FPS haalde en alles "smooth" aanvoelde, behaal ik nu amper 30 FPS, zelfs met DLSS aangezet op "balanced".

Deze versie voelt echt aan als een Pyro build van een aantal maanden geleden.

EDIT: Heb zojuist een volledige armor set gekocht, verschijnt niet in mijn inventory. Wanneer ik een wapen of ammo probeer te kopen, krijg ik een melding "inventory error".. Ik vrees ervoor dat 4.0 live update een zéér slechte gaat worden, als ik dat nu zo mag beoordelen hoe de EPTU loopt.

Een aantal versies terug had ik toch wel meer hoop.
Dit is echt een goed voorbeeld van de twee gezichten van Star Citizen.

Mijn ervaring was vele malen beter dan de 3-4 patches er voor. FPS continue boven de 30 op 4K (native). SFPS gemiddeld 23.
Behalve de 'known issues' had ik alleen een paar bugs. Maar stabiliteit was goed.

Een week terug had jij juist een goede ervaring en ik een mindere met stabiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

[b]Haay in "[PC] Star Citizen - Deel 5"

Er is gewoon een EU omgeving.
Server Info: EPTU Channel - US/EU Servers
Zag ik ook terug in my ping en de server naam waar ik op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:18:
Ik geloof best dat Pyro goed draait, maar ik wilde juist weten of je goed van Stanton naar Pyro kon komen. Dus echt wisselen van server en gebruik maken van de jump gates enzo. Maar dat werkt dus zeker nog niet goed.
Ging hier vandaag vloeiend, op en neer, Pyro merk ik veel server lag, logisch ook want iedereen zit daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
De muziek is in ieder geval echt top notch, deze soundtrack past zo goed bij Pyro. Ben zojuist op deze planeet geweest. Het was er tegen de 300 graden, heb veel kapotte, gecrashte en verlaten schepen gezien. Van spelers die waarschijnlijk niet meer terug zijn gekomen en ergens zijn gestorven. En daar loop ik dan, in een verlaten basis met allemaal gecrashte en verlaten schepen, terwijl deze muziek op de achtergrond aan het spelen was. Dit was een bizarre ervaring die ik maar weinig heb gevoeld in games. Wat een atmosfeer. :9

[ Voor 58% gewijzigd door Toonen1988 op 15-12-2024 19:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Over iets meer dan een week kunnen wij waarschijnlijk 4.0 op de LIVE server verwachten.
Mochten er mensen zijn die rugdekking nodig hebben, of na lange tijd weer terug keren en de ins and outs weer moeten leren kennen, voeg mij toe (in-game: VesNL). Ik help graag.

Het zal het wilde westen worden waar alles kan en zal gebeuren, als ik kijk naar de in-game chat in 4.0.

Vanavond spring ik om 22:00 even online. Heb dan armour sets, wapens, een fighter en een Polaris beschikbaar voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
De eerste dagen zal ik hoofdzakelijk bezig zijn met het financiële gedeelte. Totdat ik weer een aantal miljoen heb, dan ga ik wat schepen hier en daar aanpassen. Misschien dat ik weer mijn F7A MKII met 2x S4 Attrition repeaters en 4x s3 Attrition repeaters uitrust. Misschien hier en daar nog wat schepen aanpassen. En dan ga ik richting Pyro, en dan ga ik me ook meer richten op PvP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:26
Ik kan niet wachten. Ik heb niet zo heel veel zin om PTU te spelen, echter PU wordt geweldig. Bugs horen nou eenmaal bij een Alpha, dus ik kan me daar prima overheen zetten. Ik verwacht overhitte servers, precies zoals ik gewend ben met kerst, maar dan hebben we wel eindelijk Pyro, en kunnen we naar voren kijken naar de andere nieuwe vette features. O+

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik heb al gehoord dat de Pyro Jump Point aardig gecampt word door mensen op de ePTU, dit zal op LIVE niet anders zijn. Alleen maar meer reden voor om met mijn org samen er op uit te trekken. :) EN! Ook nog eens een goede mogelijkheid voor ons om geld te verdienen. I mean... We zijn niet voor niks een No Questions Asked cargo hauling & Private Security Detail organization! :) Kunnen zo de Jump Point schoon vegen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:01:
Ik heb al gehoord dat de Pyro Jump Point aardig gecampt word door mensen op de ePTU, dit zal op LIVE niet anders zijn. Alleen maar meer reden voor om met mijn org samen er op uit te trekken. :) EN! Ook nog eens een goede mogelijkheid voor ons om geld te verdienen. I mean... We zijn niet voor niks een No Questions Asked cargo hauling & Private Security Detail organization! :) Kunnen zo de Jump Point schoon vegen! :D
Daarom richt ik me eerst op het financiële gedeelte zoals Salvage in Stanton. Wanneer ik weer een grote budget heb, schepen upgraden en daarna lekker inderdaad de Jump Gates schoonvegen. Dagelijks zijn bij ons genoeg mensen online om een goede combat fleet op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Toonen1988 schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:12:
De eerste dagen zal ik hoofdzakelijk bezig zijn met het financiële gedeelte. Totdat ik weer een aantal miljoen heb, dan ga ik wat schepen hier en daar aanpassen. Misschien dat ik weer mijn F7A MKII met 2x S4 Attrition repeaters en 4x s3 Attrition repeaters uitrust. Misschien hier en daar nog wat schepen aanpassen. En dan ga ik richting Pyro, en dan ga ik me ook meer richten op PvP.
Ik heb de indruk dat spelers het niet helemaal begrijpen.
Pyro is niet lawless zodat je random op spelers kan gaan schieten.

Het wordt beheert door gangs waar je een reputatie opbouwt.
Random op spelers schieten resulteert dat je niet meer naar de stations kan net als in Stanton gezien je reputatie verliest.

ipv high heeft dit stelsel low security en niet geen security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:00:
[...]

Ik heb de indruk dat spelers het niet helemaal begrijpen.
Pyro is niet lawless zodat je random op spelers kan gaan schieten.

Het wordt beheert door gangs waar je een reputatie opbouwt.
Random op spelers schieten resulteert dat je niet meer naar de stations kan net als in Stanton gezien je daarmee je reputatie verliest.

ipv high heeft het low security.
Het is maar de EPTU en je profiel gaat niet van de EPTU mee naar de PU, alleen maar van de PU naar de (E)PTU. Dus het heeft 0,0 gevolgen. Ik denk dat de meeste spelers dat juist prima begrijpen.

En er zijn genoeg spelers die juist gaan voor een leven als piraat, dus die hebben ervoor gekozen en hebben Hex als thuis, daar heb je geen reputatie voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:03:
[...]

Het is maar de EPTU en je profiel gaat niet van de EPTU mee naar de PU, alleen maar van de PU naar de (E)PTU. Dus het heeft 0,0 gevolgen. Ik denk dat de meeste spelers dat juist prima begrijpen.

En er zijn genoeg spelers die juist gaan voor een leven als piraat, dus die hebben ervoor gekozen en hebben Hex als thuis, daar heb je geen reputatie voor nodig.
Dat zijn trollen/griefers om het speelplezier van een ander kapot te maken, piraten vallen transport schepen aan en geen lui met een Aurora MR gezien daar niks te halen valt.

PTU speel ik ook niet serieus, beetje rondkijken hoe pyro eruit ziet etc, ik ga geen andere beginners aanvallen.
Ik heb er zelf geen last van in mijn Warden dat willen ze wel laten want ik sloop ze dan.

Wel jammer dat de Warden niet meer range heeft, hij wordt representeert als een long-range fighter en scout maar vind QT range toch wel tegenvallen, zal wss veranderen als components belangrijk worden en armor in game komen

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 16-12-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:18:
[...]

Dat zijn trollen/griefers om het speelplezier van een ander kapot te maken, piraten vallen transport schepen aan en geen lui met een Aurora MR gezien daar niks te halen valt.

PTU speel ik ook niet serieus, beetje rondkijken hoe pyro eruit ziet etc, ik ga geen andere beginnene spelers aanvallen.
Ik heb er zelf geen last van in mijn Warden dat willen ze wel laten.
Dat is misschien jouw interpretaties van het leven als piraat. Voor anderen is elke PvP gameplay piraterij. Ik denk dat er op dit moment zo weinig te verdienen valt met trading/hauling dat jouw versie van piraterij amper tot niet gedaan gaat worden voor de komende jaren.

Maar hoe dan ook, het heeft vrijwel geen gevolgen dus... Het is net als de omgeving van Grim Hex, ook daar loop je de kans om uit het niets en zonder aanleiding beschoten te worden. Gewoon omdat het kan. De Pyro jump gate is dus hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:23:
[...]

Dat is misschien jouw interpretaties van het leven als piraat. Voor anderen is elke PvP gameplay piraterij. Ik denk dat er op dit moment zo weinig te verdienen valt met trading/hauling dat jouw versie van piraterij amper tot niet gedaan gaat worden voor de komende jaren.

Maar hoe dan ook, het heeft vrijwel geen gevolgen dus... Het is net als de omgeving van Grim Hex, ook daar loop je de kans om uit het niets en zonder aanleiding beschoten te worden. Gewoon omdat het kan. De Pyro jump gate is dus hetzelfde.
Spawncampen, mensen uitschakelen zonder reden valt onder griefing/trollen en heeft niets met piraterij te maken.

Piraterij doe je om er beter van te worden, iemand slopen zonder reden valt daar niet onder.
Maar zoals gezegd ik heb er geen last van maar wel jammer voor beginnende spelers.

Bij Grim Hex ook nog nooit last gehad, als je daar wordt beschoten is inderdaad je eigen schuld.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 16-12-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:30:
[...]

Spawncampen, mensen uitschakelen zonder reden valt onder griefing/trollen en heeft niets met piraterij te maken.

Piraterij doe je om er beter van te worden, iemand slopen zonder reden valt daar niet onder.
De reden van iemand kan ook gewoon zijn om beter te worden in PvP, of het leuk vinden om andere spelers te beschieten. Of gewoon omdat er zoveel andere zaken slecht tot niet werken, dat mensen dan maar andere spelers gaan beschieten. Omdat je het wel heel erg bont moet maken voordat je een waarschuwing krijgt van CIG, komen ze er ook gewoon mee weg.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen, als ik 2 keer beschoten ben op dezelfde plek, wissel ik van server, of ik ontwijk die plek gewoon. Simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:35:
[...]

De reden van iemand kan ook gewoon zijn om beter te worden in PvP, of het leuk vinden om andere spelers te beschieten. Of gewoon omdat er zoveel andere zaken slecht tot niet werken, dat mensen dan maar andere spelers gaan beschieten. Omdat je het wel heel erg bont moet maken voordat je een waarschuwing krijgt van CIG, komen ze er ook gewoon mee weg.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen, als ik 2 keer beschoten ben op dezelfde plek, wissel ik van server, of ik ontwijk die plek gewoon. Simpel
Daar heb je Area Commander voor.
Maar goed trollen/griefers heb je bij elk online game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
We zitten kort bij een wipe, mensen zijn nu gewoon aan het rotzooien, er wordt op dit moment niet echt serieus gespeeld.

Dadelijk als 4.0 naar LIVE komt, zal je zien dat PvP de eerste weken niet veel gaat gebeuren, je zult het sporadisch meemaken.

Wanneer we maanden verder zijn, zal je zien dat steeds meer PvP om de hoek komt kijken. Piraterij is op dit moment sowieso niet echt een "goede" gameloop, omdat er te weinig te verdienen valt.

Misschien zal je hier en daar een schip zijn met een goede cargo, maar de tijd die je eraan voldoet, komt niet overeen wat je ermee terug verdiend. Als je 10 uur over doet, om één cargo ship tegen te komen die 100k heeft, kan je beter een andere game loop doen.

Ik ben misschien van plan om een boel wapens te kopen in Pyro, die niet te kopen zijn in Stanton. En dan doorverkopen aan andere spelers voor een hogere prijs in Stanton.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 16-12-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:06:
Ik ben misschien van plan om een boel wapens te kopen in Pyro, die niet te kopen zijn in Stanton. En dan doorverkopen aan andere spelers voor een hogere prijs in Stanton.
Mocht je escort nodig hebben of een groot transportschip voor SCU containers etc. Geef maar een gil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:24:
[...]

Mocht je escort nodig hebben of een groot transportschip voor SCU containers etc. Geef maar een gil. ;)
Zal ik doen. We hebben echt zo'n schip als BMM nodig. Veel cargo space en daarnaast parkeer je dat schip in een veilige zone, typt een bericht in global (beacon shop zal ook wel fijn zijn) en dan gooi je de shop open in de BMM.

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 16-12-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:43:
[...]

Zal ik doen. We hebben echt zo'n schip als BMM nodig. Veel cargo space en daarnaast parkeer je dat schip in een veilige zone, typt een bericht in global (beacon shop zal ook wel fijn zijn) en dan gooi je de shop open in de BMM.
Meestal kan ik wel wat mensen optrommelen voor een escort operation indien nodig. Zou inderdaad handig zijn als de BMM zou komen. Overigens is de game alles behalve klaar voor zulke schepen en de features zijn er ook nog niet...

• Toonen1988
PU 4.0 Live (preview) komt er vannacht aan, althans iets anders als wat we gewend zijn. Nu komen ze met PU 4.0 LIVE preview build, terwijl 3.24.3 ook in LIVE blijft.

Alles wat je doet in 3.24.3 blijft verbonden aan deze versie, kan je niet meenemen naar 4.0. Alle progress in de 4.0 preview blijft opgeslagen en neem je mee naar latere builds.

We krijgen dus twee LIVE builds, 3.24.3 die uitendelijk offline en gewiped wordt en 4.0 preview LIVE build, waar alle progress opgeslagen wordt en meegenomen naar latere builds en de gewone Live build. Kortom, 4.0 is dus niet klaar voor LIVE en daarom releasen ze het nu als preview LIVE build.

Dit geeft mij geen goede hoop dat 4.0 goed gaat draaien de komende weken.

EDIT: 4.0 LIVE preview gaat online, ze verwachten binnen 12 uurtjes online te komen. De Save Stanton part 1 event op 3.24.3 blijft ook gewoon doorlopen.

4.0 Preview Build
➣ Alpha 4.0 will be released soon to the Live servers, as part of a "4.0 Preview" channel. Expected release is within 12 hours from this post
➣ Missing mission types and other issues prevent 4.0 from being released to everyone at once
➣ Two Live Releases will be maintained in parallel:
ㅤ✦Alpha 3.24.3: All existing data, missions, events, and inventories maintained. No transfer to 4.0 or future versions
ㅤ✦4.0 Preview: Clean slate 4.0 Preview. Includes server meshing, Pyro, and many other 4.0 features.
➣ All progress in 4.0 Preview is intended to carry over to future releases
➣ Save Stanton and related events will continue to be available on 3.24.3 over holiday break

Alpha 4.0 Content
➣ Server Meshing:
ㅤ✦ Seamless navigation between Stanton and Pyro with invisible server boundaries.
ㅤ✦ Server crashes are now localized, improving performance and playability.
ㅤ✦ Server load is reduced by having each server simulate fewer entities.
➣ New Content in 4.0:
ㅤ✦ Pyro System: Adds two competing mission chains tied to the Headhunters or Citizens for Prosperity factions.
ㅤ✦ Contested Zones: Locations in Pyro controlled by gang factions (Fire Rats, Horizon, XenoThreat) offering high rewards but requiring player conflict or cooperation.
ㅤ✦ Reputation System: Expanded to allow players to align with factions, affecting friendly/hostile areas.
ㅤ✦ New Progression Methods: Introduction of reputation and physical rewards, setting the stage for more in future updates.

[ Voor 247% gewijzigd door Toonen1988 op 19-12-2024 22:38 ]

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Om deze zin maak ik mij wel zorgen.
All progress in 4.0 Preview is intended to carry over to future releases
Lukt het je om wat op te bouwen weet je dus niet zeker of dat allemaal mee gaat over 3-4 weken.
Dit geeft mij geen goede hoop dat 4.0 goed gaat draaien de komende weken.
Gister las ik dat het op een gegeven moment niet goed ging met een aantal servers. Als dit zich blijft voordoen, dan is het zeker een probleem. Maar als die servers zichzelf kunnen fixen is het al een hele stap.
Laat je gister er buiten, dan is het kwa stabiliteit wel een stuk beter is, zelfs dan LIVE.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Zo, de Discord servers gaan helemaal los.

https://robertsspaceindus...-Letter-From-The-Chairman

[ Voor 75% gewijzigd door Ves op 19-12-2024 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Star Citizen 4.0 is nu gereleased naar te PREVIEW CHANNEL.

Kan niet wachten om morgenmiddag met mijn org gezamenlijk de Jump naar Pyro te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Dus eigenlijk wat ze zeggen we hebben weer een deadline niet gehaald, het is dus toch niet naar de echte live gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:06:
Dus eigenlijk wat ze zeggen we hebben weer een deadline niet gehaald, het is dus toch niet naar de echte live gekomen.
Ja en nee. Alle progressie word gewoon bewaard en meegenomen naar als 4.0 daadwerkelijk de LIVE titel krijgt. Ze nemen een beetje de DCS World route met een Stable en OpenBeta branch die naast elkaar draaien. Bij DCS World speelde NIEMAND de Stable branch en alleen de OpenBeta. Dit zal voor 4.0 niet anders zijn denk ik. De meeste zullen gewoon 4.0 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Ze geven gewoon aan het is niet af ofwel we hebben de deadline niet gehaald.
Vind SC nog steeds leuk en heb er nog steeds vertrouwen in, echter we zijn nu wel gewend dat planning/deadline niet gehaald wordt.

Als CGI zegt binnen paar maanden dan maak er maar binnen paar jaar van.

[ Voor 61% gewijzigd door mr_evil08 op 20-12-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

In ander nieuws, de Guardian is beschikbaar.

https://robertsspaceindus...sion/20325-Mirai-Guardian

Eerste reacties die ik lees over de Guardian zijn positief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Hahaha grappig dat mensen het toch weer gaan verdedigen. :D

Nee, ze hebben de deadline niet gehaald. Wat geen ramp is, maar wel vrij standaard voor CIG. Je kan het proberen mooier te maken dan het is, maar we gaan dadelijk het nieuwe jaar in zonder dat 4.0 op LIVE staat. En dan hebben we het ook nog eens over een 4.0 waar, als je het vergelijkt met wat EIGENLIJK de 4.0 patch zou zijn, er nog maar amper wat van overgebleven is. En ook dat is typisch CIG :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ves schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:33:
In ander nieuws, de Guardian is beschikbaar.

https://robertsspaceindus...sion/20325-Mirai-Guardian

Eerste reacties die ik lees over de Guardian zijn positief
Ik vind de vormgeving echt wel gaaf. 2 x S5 vind ik wel oke, maar daar gaat vast wel een ronde "balancing" overheen waardoor je straks wss op een meter afstand al niks meer kan raken.

Ik ben wel benieuwd wat de andere componenten zijn die het schip gaan krijgen, want daar zeggen ze niks over. Een schip als dit zou toch wel minimaal 2 x een S2 schild en powerplant mogen krijgen oh, één S2 schild. Dat is dan toch wel weer jammer

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 20-12-2024 09:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:34:

Nee, ze hebben de deadline niet gehaald. Wat geen ramp is, maar wel vrij standaard voor CIG. Je kan het proberen mooier te maken dan het is, maar we gaan dadelijk het nieuwe jaar in zonder dat 4.0 op LIVE staat. En dan hebben we het ook nog eens over een 4.0 waar, als je het vergelijkt met wat EIGENLIJK de 4.0 patch zou zijn, er nog maar amper wat van overgebleven is. En ook dat is typisch CIG :D
Het enige verschil is de naam...? Preview ipv LIVE? Alle progress word gewoon meegenomen. En dan kun je wel doodleuk zeggen "Grappig dat mensen het toch weer verdedigen" maar het is toch zo?

Snap die persoonlijke sneer niet zo maar oké, you do you. Als een uitleg al verdedigen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik begrijp jullie allemaal, grote ramp is het niet. Bedoel, alle progress wordt gewoon meegenomen.

Ze hebben gewoon meer tijd nodig voor 4.0. Maar om teleurstellingen te voorkomen voor weer een uitstel, proberen ze het nu op deze manier.

Ik ga dan ook 4.0 spelen, in 3.24.3 heb ik alle "Save Stanton" af, dus die versie zal ik laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:05:
Ik begrijp jullie allemaal, grote ramp is het niet. Bedoel, alle progress wordt gewoon meegenomen.

Ze hebben gewoon meer tijd nodig voor 4.0. Maar om teleurstellingen te voorkomen voor weer een uitstel, proberen ze het nu op deze manier.

Ik ga dan ook 4.0 spelen, in 3.24.3 heb ik alle "Save Stanton" af, dus die versie zal ik laten voor wat het is.
Same. Ik zie geen reden meer om 3.24.3 te spelen. Vandaar mijn vergelijking met DCS. Bijna niemand zal meer 3.24.3 spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:51:
[...]

Het enige verschil is de naam...? Preview ipv LIVE? Alle progress word gewoon meegenomen. En dan kun je wel doodleuk zeggen "Grappig dat mensen het toch weer verdedigen" maar het is toch zo?

Snap die persoonlijke sneer niet zo maar oké, you do you. Als een uitleg al verdedigen is...
Zullen we dan ook maar doen alsof SC gereleased is? Het is tenslotte alleen het weghalen van het woordje ALPHA? Het verschil tussen Preview en LIVE is enorm, vrijwel net zo groot als het verschil tussen EPTU en PU. Sterker nog, ik vermoed dat ze werkelijk de EPTU gewoon hernoemen naar Preview, wat dus eigenlijk pre-alpha betekend.

Het gaat erom dat CIG steeds weer wegkomt met het downscalen van elke patch, steeds terug moet komen op beloftes, vrijwel nooit milestones weet te halen en de bugs steeds meer en groter worden. En dat dan mensen op internet gaat zeggen dat SC zo geweldig is, zo smooth draait en CIG zo hun best doet.

Dus nee, het is niet gewoon zo. 4.0 zou op LIVE staan voor het eind van het jaar en 4.0 is een grote buggy mess en dat ze er een tweede omgeving voor moeten inrichten geeft aan dat CIG zelf ook snapt dat 4.0 nog niet zover is dat het naar LIVE kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:05:

Wordt WAARSCHIJNLIJK meegenomen. 4.0 is enorm buggy dus als er weer een money glitch gevonden gaat worden of iets dergelijks, dan is er een grote kans dat er alsnog een wipe gaat volgen. En CIG kan prima meer redenen hebben om alsnog een wipe te doen.

En dit is ook gewoon een uitstel wat ze proberen te verbloemen door het een Preview te noemen. Maar Preview is geen LIVE. Preview is gewoon een kopie van de EPTU die ze hernoemen om de schijn op te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:12:
[...]

Zullen we dan ook maar doen alsof SC gereleased is? Het is tenslotte alleen het weghalen van het woordje ALPHA?
"Zullen we dan ook maar doen alsof SC gereleased is?" Jezus wat een appel met peren vergelijking weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kunnen we een aparte thread openen over "Hoe snel is Star Citizen aan het releasen" en hier lekker door discussiëren over het spelen van Star Citizen :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:23:
[...]

"Zullen we dan ook maar doen alsof SC gereleased is?" Jezus wat een appel met peren vergelijking weer.
Haha, jij begon door te zeggen dat Preview en LIVE hetzelfde was, alleen dat de naam verschillend is :D Die vergelijking kan je dan ook doortrekken richting PU, PTU en EPTU. Het verschil is tenslotte maar een of twee lettertjes :D

Die omgevingen hebben allemaal een eigen specifiek doel, en verschillen wel degelijk op veel meer vlakken van elkaar naast de benaming.

Preview is geen LIVE, Preview is eerder een verlenging van de (E)PTU. 4.0 is niet goed genoeg om naar LIVE te gaan en alleen om niet te hoeven zeggen dat ze 4.0 moeten uitstellen vanwege problemen, creëren ze een "nieuwe" omgeving. Maar ik denk dat het helemaal geen nieuwe omgeving is, maar gewoon een nieuwe instantie van de EPTU omgeving. En misschien niet eens een nieuwe instantie van de EPTU, want ik denk dat de EPTU niet meer toegankelijk is zodra de Preview te selecteren is in het menu. Dus ik denk dat ze de EPTU gewoon hernoemen.

[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 20-12-2024 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

_eLMo_ schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:49:
Kunnen we een aparte thread openen over "Hoe snel is Star Citizen aan het releasen" en hier lekker door discussiëren over het spelen van Star Citizen :+
Liever niet, ik vind beide discussies prima op elkaar aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
En ik ben nog steeds van mening dat je lol kan hebben in SC, maar ik stap wel veel minder makkelijk heen over alle loze beloften, vertragingen, bugs en problemen, enz dan sommige anderen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Volgens mij waren hier juist een aantal die nog hebben gezegd: "Push het maar gewoon ongeacht de status". Dus dat doen ze nu in de vorm van de Preview zodat een stabiele(re) versie (3.24.3) speelbaar blijft voor als 4.0 te veel kinderziektes heeft. Maar dan is het weer niet goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:55:
[...]

Haha, jij begon door te zeggen dat Preview en LIVE hetzelfde was, alleen dat de naam verschillend is :D Die vergelijking kan je dan ook doortrekken richting PU, PTU en EPTU. Het verschil is tenslotte maar een of twee lettertjes :D

Die omgevingen hebben allemaal een eigen specifiek doel, en verschillen wel degelijk op veel meer vlakken van elkaar naast de benaming.

Preview is geen LIVE, Preview is eerder een verlenging van de (E)PTU. 4.0 is niet goed genoeg om naar LIVE te gaan en alleen om niet te hoeven zeggen dat ze 4.0 moeten uitstellen vanwege problemen, creëren ze een "nieuwe" omgeving. Maar ik denk dat het helemaal geen nieuwe omgeving is, maar gewoon een nieuwe instantie van de EPTU omgeving. En misschien niet eens een nieuwe instantie van de EPTU, want ik denk dat de EPTU niet meer toegankelijk is zodra de Preview te selecteren is in het menu. Dus ik denk dat ze de EPTU gewoon hernoemen.
Preview heeft véél meer gemeen met LIVE dan (e)PTU. Dus ik snap de reactie van Robin wel. Zeker gezien progressie, in principe, wordt meegenomen. Iets wat met 3.24 sowieso niet gaat gebeuren.

Maargoed, verder ben je aan het dramatizeren, eigenlijk begint dat net zo consistent te worden als de buggy patches van CIG. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:20:
[...]

Maargoed, verder ben je aan het dramatizeren, eigenlijk begint dat net zo consistent te worden als de buggy patches van CIG. :+
Laten we persoonlijke aanvallen a.u.b. in het midden houden. Schiet niemand iets mee op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:34:

Inderdaad, zo sta ik daar ook in.
Heb er zeker nog geloof in, zou mooi zijn als ze een keer WEL iets op tijd opleveren, het is inmiddels geen klein bedrijfje meer.

Zoals nu it's not a bug it's a feature :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mr_evil08 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:30:
[...]

Inderdaad, zo sta ik daar ook in.
Heb er zeker nog geloof in, zou mooi zijn als ze WEL een keer iets op tijd opleveren.

Zoals nu it's not a bug it's a feature :+
Ik ben vooral benieuwd wat de uitsplitsing van features en tech gaat doen. Misschien dat het een en ander wat gestroomlijnder wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

mvds schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:58:
En ik ben nog steeds van mening dat je lol kan hebben in SC, maar ik stap wel veel minder makkelijk heen over alle loze beloften, vertragingen, bugs en problemen, enz dan sommige anderen hier.
Ach, zolang je geld gooit in een spel dat Alpha is, dan weet je wat je mag en kan verwachten.

CIG is echter wel erg traag, maar wat ze doen is breed bekend en geaccepteerd in de gaming community. En zolang dat het geval is, zal het er niet echt beter op worden.

Er zijn zoveel toko's te onrealistisch in hun timelines/roadmaps, dat het een uitzondering is waneer het een bedrijf wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik zou heel blij zijn als alle verbeteringen die meshing zou moeten brengen ook werkelijk zichtbaar gaan worden. Dus een soepel werkende speelomgeving waarbij lag sterk verminderd is, missies gewoon afgemaakt kunnen worden omdat alles wat hoort te spawnen ook gewoon spawned en alle objecten, inclusief spelers en NPCs op een normale manier reageren op de speelwereld en niet overal heen warpen. Dat zou al een ENORME verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:35:
Ik zou heel blij zijn als alle verbeteringen die meshing zou moeten brengen ook werkelijk zichtbaar gaan worden. Dus een soepel werkende speelomgeving waarbij lag sterk verminderd is, missies gewoon afgemaakt kunnen worden omdat alles wat hoort te spawnen ook gewoon spawned en alle objecten, inclusief spelers en NPCs op een normale manier reageren op de speelwereld en niet overal heen warpen. Dat zou al een ENORME verbetering zijn.
Niet de update van gisteren maar de update daarvoor was voor mij, qua prestaties een hele verbetering.
Maar dat leek met de patch van gisteren weer minder te zijn. Die sFPS krijgen ze maar niet goed stabiel. Het lijkt erop dat als het speleraantal op de server hoger dan 70 - 75 is, dat dit enorme impact heeft op de sFPS.

Ik had eergisteren dan ook de hoop dat 4.0 wel fantastisch zou draaien, ook al waren er nog een aantal bugs.
Vooral contracten willen voor mij niet lekker werken en ook een aantal QT markers werk niet goed.
Robinblitz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:28:
[...]

Laten we persoonlijke aanvallen a.u.b. in het midden houden. Schiet niemand iets mee op. :)
Mwah, dat was dit niet. Meer een lolletje onder elkaar.

[ Voor 11% gewijzigd door SacreBleu op 20-12-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Aan de kant van de client (onze PC's dus) zou een forse verschuiving van de belasting van de CPU naar de GPU voor het hele grafische gedeelte ook al helpen. Dan blijft de CPU "vrij" voor alle niet GFX zaken zoals Physics enzo.

Ik vind het nog steeds jammer dat ik maar ~50fps heb terwijl mijn GPU (RTX4080) aangeeft maar voor 60% belast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:28:
[...]

Ik voelde mij totaal niet aangevallen hoor :D maar dank je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:43:
Aan de kant van de client (onze PC's dus) zou een forse verschuiving van de belasting van de CPU naar de GPU voor het hele grafische gedeelte ook al helpen. Dan blijft de CPU "vrij" voor alle niet GFX zaken zoals Physics enzo.

Ik vind het nog steeds jammer dat ik maar ~50fps heb terwijl mijn GPU (RTX4080) aangeeft maar voor 60% belast te worden.
In die patch van eergisteren had ik niet lager dan 65. Ongeacht waar ik was, zelfs niet bij de Jump Gates. Dat was gisteren weer niet meer zo en daar had ik weer veel client stalls. Ze zijn wel bezig om de GPU meer te belasten, en met QT jumps lijkt dat wel te gebeuren, gezien ik daar 160 fps kreeg en mijn kaart ineens flink aan het blazen was.

Pagina: 1 ... 110 ... 117 Laatste