Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:32
Mijn fps gaan echt alle kanten op. Soms loop ik rond op een planeet (meestal ArcCorp of Hurston) en dan heb ik 70+fps de andere keer heb ik maar 40fps. Maar in beide gevallen komt de belasting van mijn GPU niet boven de 60% uit. Dus iets zit er niet lekker.

En idd, server degrading is echt nog wel een issue. Als de server een paar uur draait zie je steeds meer issues ontstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:41
mvds schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:50:
Mijn fps gaan echt alle kanten op. Soms loop ik rond op een planeet (meestal ArcCorp of Hurston) en dan heb ik 70+fps de andere keer heb ik maar 40fps. Maar in beide gevallen komt de belasting van mijn GPU niet boven de 60% uit. Dus iets zit er niet lekker.

En idd, server degrading is echt nog wel een issue. Als de server een paar uur draait zie je steeds meer issues ontstaan
Het is dan ook een preview van een Alpha :9

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 13:38
Server degrading vind ik ikzelf mega-vervelend. Omdat er veel afhankelijk is van de servers.
De afgelopen dagen was alles wel erg snappy, my schepen claimen ging vrijwel instant.
En ook interacties waren goed.

Verder wel veel desync. Vooral met lopende NPC's, die leken gewoon te teleporteren.
Dat zijn de dingen die voor mij het plezier soms doen vergallen. Als een contract niet werkt kan ik daar nog wel overheen kijken, maar als de servers helemaal ruk zijn en ik telkens gestrand ben op een station omdat de liften het weer eens niet doen --- ja, dan ben ik er ook snel klaar mee.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:29
mvds schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:50:

Nu met de server recovery, kunnen ze de server eventueel resetten om de zoveel tijd. Ik had begrepen dat een van de laatste update een "mission tool" feature heeft toegevoegd dat ervoor zorgt dat AI en missies gewoon blijven doorlopen na een server recovery.

Eve Online is elke dag voor een half uurtje offline, wegens onderhoud.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 20-12-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Toonen1988 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:54:
[...]

Nu met de server recovery, kunnen ze de server eventueel resetten om de zoveel tijd. Ik had begrepen dat een van de laatste update een "mission tool" feature heeft toegevoegd dat ervoor zorgt dat AI en missies gewoon blijven doorlopen na een server recovery.
Server recovery wordt, volgens mij alleen ingezet wanneer de server crashet.
Zolang de server niets crasht komt er geen recovery. Zo'n twee weken geleden hebben we drie dagen niets kunnen doen in ePTU omdat de jump tunnels niet meer wilde openen (altijd in 'closing' staat) en liften naar de hangars werkte ook niet.

Pas toen de server een reboot kreeg - dmv een patch - begon het weer te werken.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ecological schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:51:
[...]
Het is dan ook een preview van een Alpha :9
Dat heb ik in alle versies hoor, niet specifiek 4.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

4.0 Trailer - Destination Pyro

Grappig hoe ze de outposts als vredig laten zien, terwijl we van de PTU weten wat een chaos het kon zijn.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
Toonen1988 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:54:
Eve Online is elke dag voor een half uurtje offline, wegens onderhoud.
Is meestal maar een paar minuten gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ashrah schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:22:
[...]

Is meestal maar een paar minuten gelukkig
Waarschijnlijk gewoon een server restart, zou SC ook geen kwaad doen volgens mij.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Olli heeft net 6 uur gespeeld en ik zelf een uurtje en de servers hebben nog nooit zo snappy aangevoeld!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Die 4.0 update triggerd mij ook wel om het weer eens te proberen. ik heb het al jaren niet meer gespeeld dus denk sowieso wel weer mooi om eens te bekijken. De laatste keer was 2.0 denk ik.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ik heb net een sessie afgesloten van 5 uurtjes. Hoewel ik niet richting Pyro ben gegaan heeft de server zich gedragen.

Op het eind alleen een issue met de freight elevator en hangar die mijn ship niet meer herkende.

Hopelijk kunnen zij tussen de feest dagen door een paar van die issues oplossen met hotfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Oké, ik heb zojuist een uurtje gespeeld. De performance is erg goed, het loopt allemaal goed en soepel. Heb zojuist een aantal bounty missies erop zitten, heb ook al een bunker vol met vijanden gedood. Alles werkt heerlijk, vloeiend en soepel. Ook de liften werken allemaal behoorlijk goed, totaal geen problemen.

Het enige waar ik wel nog problemen mee heb, is de inventory system. Transactions duren eindeloos lang, dan moet ik uit de shop panel gaan, voordat de transactie wordt voltooid. Soms krijg ik ook een error dat ik geen items kan kopen. Dan moet ik naar zo'n inventory panel lopen, die openen en dan weer terug lopen naar de shop om de item weer te kopen.

Ook wanneer ik lijken wil looten, dan wordt mijn backpack niet herkend. Dan moet ik dus mijn backpack op de grond droppen en weer aandoen. Dan kan ik 1 lijken looten, en dan wordt mijn backpack weer niet herkend. Dan moet ik weer mijn backpack op de grond gooien en dan weer opnieuw aandoen.

Dat zijn tot nu toe de enige problemen die ik ben tegengekomen. Verder heb ik ook nog een bug dat mijn schip niet meer wordt herkend als mijn schip. Maar dat was een beetje mijn eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik loop gelijk in het begin vast :P ik start in de tutorial in een kamer waar iemand anders op hetzelfde moment is gestart. de tutorial zegt water drinken. maar nou is die fles water door hem opgepakt en ik heb niks XD ... kan gewoon niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Ricmaniac schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:59:
Ik loop gelijk in het begin vast :P ik start in de tutorial in een kamer waar iemand anders op hetzelfde moment is gestart. de tutorial zegt water drinken. maar nou is die fles water door hem opgepakt en ik heb niks XD ... kan gewoon niet verder
:D

Even reloggen, dan werkt het waarschijnlijk weer. Het is heel erg druk op dit moment met mensen die de tutorial doen. Morgen is het vast beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Inmiddels gelukt ja. Ben nu voor het eerst in mijn schip. Holy moly wat is dit vet zo in eerste oogopslag. Hoe je al die schermpjes individueel gewoon gebruikt en de UI's op de ingame computers waardoor je "echt" op die machines bezig bent enzo.

Super tof. Nu kijken of ik eens die tutorial door kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wtf. ik zat in mijn schip en probeerde een beetje te leren vliegen en ineens ben ik HOP zomaar geteleport in de hub bij de liften. schip is impounded zegt die en ik heb Crime level 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iEBiX04jqfzX3xiyLNDUfVlFpc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/R8ah1zPZaycTjNNrCYzl0Z45.png?f=user_large

Is niet helemaal de bedoeling denk ik :P

Kan ik van die crime level afkomen?

Wat is dit voor ongein! mijn vehicle is ook echt impounded.. moet 5k betalen. heb maar 25k XD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-xdOtZyHz_DOvkFKhgUFAZVwUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ah4w4EzwdqfBUnnhxsjAvtlR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Ricmaniac op 20-12-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ricmaniac schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:04:

Kan ik van die crime level afkomen?

Wat is dit voor ongein! mijn vehicle is ook echt impounded.. moet 5k betalen. heb maar 25k XD

[Afbeelding]
Google is your friend:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Ricmaniac schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 22:56:
Inmiddels gelukt ja. Ben nu voor het eerst in mijn schip. Holy moly wat is dit vet zo in eerste oogopslag. Hoe je al die schermpjes individueel gewoon gebruikt en de UI's op de ingame computers waardoor je "echt" op die machines bezig bent enzo.

Super tof. Nu kijken of ik eens die tutorial door kan :P
Mijn advies is wel iemand zoeken die je kan helpen met de eerste stapjes! Ik ben in ieder geval te vinden in de Tweakers SC discord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ecological schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:16:
[...]

Mijn advies is wel iemand zoeken die je kan helpen met de eerste stapjes! Ik ben in ieder geval te vinden in de Tweakers SC discord :)
Is er dan een Tweakers SC discord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:54
Zeker, alleen is de toegang nog wat rommelig gok ik. @Ves zag ik langskomen. Die rolverdeling word daar handmatig ingesteld dat is wat onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Case_C schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:29:
Zeker, alleen is de toegang nog wat rommelig gok ik. @Ves zag ik langskomen. Die rolverdeling word daar handmatig ingesteld dat is wat onhandig.
Oké, heb er nog niks over gezien namelijk, vandaar. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Toonen1988 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:30:
[...]

Oké, heb er nog niks over gezien namelijk, vandaar. :9
Staat ook verstopt op pagina 1.
Benieuwd of die het nog doet:
https://discord.gg/0lPyrYy0Ryj4KkvB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Die link doet het, zo kwam ik op de server.

Had alleen niet door dat het een org was. Dacht meer een open community voor NL gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ecological schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:16:
[...]

Welnee, gewoon de eerste 20 keer crashen nog voor je de hangar uit bent, net zoals iedereen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Als je al bij je hangar kan komen dan, maar aangezien je nu in de hangar spawned, is die hindernis alvast genomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Voor de mensen die scopes zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-Dhq5iGOEBkScPVfkGQN-Q1S7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zVc62Kpq6voWPZc21ynSZsQi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heel raar ik had de tutorial helemaal nog niet afgerond en nu ik inlog is die ineens weg. ik heb gewoon nu geen idee wat ik moet doen :P maar de tutorial is onafgerond. ook als ik bij contracts kijk heb ik echt niks daar staan

edit: nvm. relog fixed it

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 21-12-2024 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70RO-HKQl9Nt_FfhBMkwTvCEIkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWSA7uN9wVRUsTu8AR4yxuGI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2MbIlw3ZsYIkGbLi3ggCE8iYos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/StLFjXkO3fWBadtaRz7mQSEN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HezfAJscwkjSviB2T1Thd4NqaoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cg2oe3YAerYnxVKNZOl6LOaR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Co4ZKQ3pRPtqCPspDVU9FWTzy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2rcYmSjd07c021M1ELkON53E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 21-12-2024 16:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 11:11
Vandaag eindelijk de 1e jump naar Pyro gemaakt met 12 man van mijn org. Nog geen half uur in Pyro waren we al in een gevecht met een Polaris die wij hadden gesnared met een Guardian Qi. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfPNPZ6OMjS6lICD5Wu0Gq0buGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B3Wgx2M9jICfVPT81DG3zQCU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vboGISbxJREl0RiiBRrOicM-yA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Im4KdKpBXQTRzNBt0dxPE2Oh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Ik zat in de ballastic turret van de Polaris. Het was echt super vet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sA0v16DVKy_vkY9xjPqN08OFuQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iprdwzcUkUR6mbht1Pb8fNff.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCZg6r7KBYIS7BqrKf-59yEEWvA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BPgzmu4BSvTT4mMJ5XIMeFzh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDwC0PpCXKWC_fwgu6WiAd0o-SY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cf7snYTr4RnbZPf53UNSPTcX.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIUW8mxQx7mr3MHD9hhb0edBfic=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CAcgrviMDfPt995zhlYL32SH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3kcIPe3T50n5zpU8SKPSeKG-Ic=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9egt3Vu0udsitmAQkwXTb3dp.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bGXApvfoXxsl22wLNG-DBuNAr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ofPCcbUiZwbURx0HmsYuEO2b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 110% gewijzigd door _eLMo_ op 22-12-2024 01:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Was echt een top avond eh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Mooie plaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Het was wat opzet/organizeer werk, maar toen we eenmaal vertrokken waren was het echt awesome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:01
Als groot fan van het spel Freelancer van jaren terug, houd ik dit spel al lange tijd in mijn achterhoofd.

Ik ben er echter nooit mee begonnen, omdat ik niet zo'n fan ben van games die de alpha status nog niet voorbij zijn en het moeilijk vind om er dan ook nog een premium prijs voor te moeten betalen.

Echter heb ik nu het idee om deze kerstvakantie me er toch eens aan te wagen. Waar ik eigenlijk niet zo makkelijk uit kom, is of dit wel een spel voor mij is.

Wat ik niet wil, is een spel waarin ik uren en uren moet inlezen en ervaring op moet doen om de basis onder de knie te krijgen. Ik wil gewoon kunnen starten en kunnen spelen en makkelijk mijn weg kunnen vinden in de mogelijkheden. Dus bijvoorbeeld niet na 10 minuten rommelen ergens online moeten uitvinden hoe ik van A naar B kan vliegen, omdat ik de ship-engine niet gestart krijg zonder 5 handelingen uit te voeren.

Ik speel het liefst ook zonder al teveel actie. Freelancer had dat goed voor elkaar, daar werd het nooit echt heel moeilijk/gevaarlijk. Anderzijds hou ik er ook niet van om tientallen minuten door niemandsland te vliegen voordat ik mijn doel heb bereikt.

Valt Star Citizen een beetje binnen mijn verwachtingen? Of kan ik beter wat ander zoeken voordat ik er €50,- tegenaan moet klappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 19:50
@LA-384 StarCitizen is geen spel zoals andere waarbij je na 10 uur spelen aan de kant gooit, het is een 10+ jaren plan, continue in ontwikkeling.

10 minuten door niemandsland vliegen bijv ligt geheel aan je zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door mr_evil08 op 22-12-2024 14:05 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
mr_evil08 schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:04:
@LA-384 StarCitizen is geen spel zoals andere waarbij je na 10 uur spelen aan de kant gooit, het is een 10+ jaren plan, continue in ontwikkeling.

10 minuten door niemandsland vliegen bijv ligt geheel aan je zelf.
Wat bedoel je precies met het eerste? Prima dat er ontwikkeling is en dingen toegevoegd worden, maar betekend dat ook ingewikkelde gameplay? Ik heb een paar weken terug X4 Foundation geprobeerd, maar dat lag duidelijk niet binnen mijn verwachten/wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

LA-384 schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:57:

Wat ik niet wil, is een spel waarin ik uren en uren moet inlezen en ervaring op moet doen om de basis onder de knie te krijgen.
Vrees hierbij dat het lastig wordt :P Ik heb zelf nu 4 uur gespeeld ofzo en snap voor mijn gevoel nog niks haha. Vind het al wel super tof.

Maar het is ook geen spel wat je even een half uurtje speelt als je een beetje tjid hebt voor mijn gevoel.

De tijd vliegt voorbij als je speelt en het is zo groot.

Wat dat ook zo maakt is dat het sandbox is. Je hebt geen duidelijke van A naar B. je kan zelf kiezen wat je doet eigenlijk. Heeft zo ze voor en nadelen.

Voor mij veels te vroeg om te oordelen maar ik vind het wel gewoon heel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ricmaniac schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:50:
[...]

Vrees hierbij dat het lastig wordt :P Ik heb zelf nu 4 uur gespeeld ofzo en snap voor mijn gevoel nog niks haha. Vind het al wel super tof.
Maar merk je wel progressie? Dat je nog niet alle ins-en-outs weet, kan ik nog inkomen, maar als je na 4 uur nog geen missie hebt voltooid, omdat het nog steeds niet duidelijk is wat je precies moet doen, dan is het idd niet voor mij :+
Maar het is ook geen spel wat je even een half uurtje speelt als je een beetje tjid hebt voor mijn gevoel.

De tijd vliegt voorbij als je speelt en het is zo groot.

Wat dat ook zo maakt is dat het sandbox is. Je hebt geen duidelijke van A naar B. je kan zelf kiezen wat je doet eigenlijk. Heeft zo ze voor en nadelen.

Voor mij veels te vroeg om te oordelen maar ik vind het wel gewoon heel vet.
Ik heb nu in de vakantie wel tijd om er mee bezig te zijn, maar buiten vakanties om zal dat voor mij dan idd nog afwachten zijn of het leuk blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Als groot fan van het spel Freelancer van jaren terug, houd ik dit spel al lange tijd in mijn achterhoofd.

Ik ben er echter nooit mee begonnen, omdat ik niet zo'n fan ben van games die de alpha status nog niet voorbij zijn en het moeilijk vind om er dan ook nog een premium prijs voor te moeten betalen.

Echter heb ik nu het idee om deze kerstvakantie me er toch eens aan te wagen. Waar ik eigenlijk niet zo makkelijk uit kom, is of dit wel een spel voor mij is.
Jammer dat je het niet een kans heb gegeven tijdens IAE, dat is een freefly event. Had je niet hoeven te betalen.
Wat ik niet wil, is een spel waarin ik uren en uren moet inlezen en ervaring op moet doen om de basis onder de knie te krijgen. Ik wil gewoon kunnen starten en kunnen spelen en makkelijk mijn weg kunnen vinden in de mogelijkheden. Dus bijvoorbeeld niet na 10 minuten rommelen ergens online moeten uitvinden hoe ik van A naar B kan vliegen, omdat ik de ship-engine niet gestart krijg zonder 5 handelingen uit te voeren.
Dan zou ik voorstellen om met iemand van Tweakers of de Tweakers Org op stap te gaan. Die kunnen je alles uitleggen en laten zien. Je kan ook de tutorial (New Player Experience) proberen. Als die normaal werkt geeft dat je een kleine basis.

Ik speel het liefst ook zonder al teveel actie. Freelancer had dat goed voor elkaar, daar werd het nooit echt heel moeilijk/gevaarlijk. Anderzijds hou ik er ook niet van om tientallen minuten door niemandsland te vliegen voordat ik mijn doel heb bereikt.

Valt Star Citizen een beetje binnen mijn verwachtingen? Of kan ik beter wat ander zoeken voordat ik er €50,- tegenaan moet klappen?
Je gaat er wel tijd in moeten investeren. Dit is niet een console spel waar je even in stapt en meteen start. 45 minuten speelt en dan weer wat anders doet.

Met betrekking tot gevaar. Je kan het je zelf zo moeilijk maken als je wilt. Net als met reizen. Maar verwacht wel 5 minuten te reizen naar een bestemming. En weer 5 minuten terug.

Als ik naar je volledige post kijk lijkt het mij beter dat je wacht tot een free fly event. De eerst volgende zal waarschijnlijk in februari zijn. Dan zijn er ook al een een patch of twee uit om 4.0 te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Nog ff een paar foto's van Orbituary. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4afLTaLeF0f1ZwsdPV_hWNfhBGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DGG6SiEdDFiGIu1hMVUaSpff.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSXwxMix6uHXTNungY-6VzvHZik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sYunelU5VMK8DjfXlkTiBoUL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ab4LXK9D0AUI-Pc7brKz7XPI43M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ilx96v2lt8yGo66cg6eqTmw0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tutUPiDsfjOapp55o38qB1ylNb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q7oFRs3uNvO2OFiMWuVWL0cc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ziet er allemaal gezond and heerlijk uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ves schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:06:
Jammer dat je het niet een kans heb gegeven tijdens IAE, dat is een freefly event. Had je niet hoeven te betalen.

Als ik naar je volledige post kijk lijkt het mij beter dat je wacht tot een free fly event. De eerst volgende zal waarschijnlijk in februari zijn. Dan zijn er ook al een een patch of twee uit om 4.0 te verbeteren.
Idd, ik las er zojuist ook over. Ik ben net te laat op het idee gekomen om dit spel een kans te geven in de vakantie.

Wachten tot de volgende zit er niet in, in die periode verwacht ik geen mogelijkheid te hebben om me met dit spel bezig te houden ivm carnaval (don't ask :P )
Dan zou ik voorstellen om met iemand van Tweakers of de Tweakers Org op stap te gaan. Die kunnen je alles uitleggen en laten zien. Je kan ook de tutorial (New Player Experience) proberen. Als die normaal werkt geeft dat je een kleine basis.

Je gaat er wel tijd in moeten investeren. Dit is niet een console spel waar je even in stapt en meteen start. 45 minuten speelt en dan weer wat anders doet.

Met betrekking tot gevaar. Je kan het je zelf zo moeilijk maken als je wilt. Net als met reizen. Maar verwacht wel 5 minuten te reizen naar een bestemming. En weer 5 minuten terug.
Dat is geen probleem, in X4 was ik 30 minuten aan het rondvliegen zonder dat ik een idee had wat de bedoeling was, dus ja, dat is vrij eenvoudig te overtreffen denk ik :+

Hoe "makkelijk" is het om in-game geld te verdienen? Ik twijfel of ik het goedkoopste schip moet nemen, of iets meer uitgeef aan bijvoorbeeld een Avenger Titan, wat een beetje een jack-of-all-trades lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Op zich makkelijk om 30-50k te verdienen. Alleen is de mission server op dit moment gebroken.

Het is dus zelf investeren om te handelen in commodities.
Mining doen met de hand (of een ROC).
Verlaten schepen via salvage pakken.
Of bunkers en outposts opzoeken en NPCs looten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Hulp troepen zijn geroepen om wat issues op te lossen.
Wakapedia-CIG: Ahmed and Bault have found most of the issues blocking missions and should have fixes in place now. We're keeping an eye on it today to make sure it keeps going
Wakapedia-CIG: Proxus escalated the Luminalia issue to turbulent to investigate
:PicoBless:
EDIT:
Wakapedia-CIG: We turned off hangar spawn for now. If you are from a corrupted hangar on a shard, try a character repair now https://robertsspaceindustries.com/account/reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik ben ondertussen bezig geweest met facetracking. De ene keer werkt het goed en de andere keer erg slecht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFopEDcKZuE0mZ2seFLlNx0Z3zM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4qWqjhauz5mJCQNqSRY8Jcu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNmlRmT8oGCHFs3BIkzQYJlXPig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pitg0GE1X6flaBR85DnwAwSg.jpg?f=fotoalbum_large

En zo ziet het eruit als ik lach, WTF. _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvpWvNX24urPCJQEx-K2CUNh_0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyMhkfuoE5q311zroY4KHf4I.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan ook de ogen besturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHQk1yV21JUZ-O0cWg9M4sxicmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ekkhlj7SgOQFJD7WR99JXgVf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33RdH4lu4_4a1O_1ndxHulB1AB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B0ElXsku4WuVyLcxHaa5D3lg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Toonen1988 op 23-12-2024 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Gebruikt je Tobii?

[ Voor 22% gewijzigd door Ves op 23-12-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Nee, mijn gewone webcam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 11:57
Ter info, ik ben de Discord gejoined, per ongeluk mijn oude account gebruikt. De beheerder van de Discord mag de FlyingGameGuy (dus zonder spaties) er wel uit gooien. Excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Oh nice dat eye tracking dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Helaas moet ik mijn mening terugnemen over 4.0. Gisteren had ik opeens geen missies meer, het heeft een halve dag geduurd voordat CIG het probleem had gevonden en opgelost. Ik heb vervolgens een missie aangenomen waarbij ik een Nine Tails bounty moest killen. Dit dus gedaan, missie compleet, kreeg ik opeens een crime stat van 3.

Ik kon mijn bounty niet betalen, dus ben ik maar naar de jail gegaan. Toen mijn straf erop zat, ging ik richting de lift en zag dat er allemaal lijken lagen. De lift was dus kapot en niemand kon naar Everus Harbor komen. Het heeft me werkelijk 17 uur geduurd voordat ik eindelijk spawnde op Everus Harbor.

Maar de problemen houden niet op, ik kan dus ook niet meer quantum travelen. Ook wanneer ik wil vertrekken in een schip, verdwijnt het schip gewoon wanneer ik opstijg. Uiteindelijk na zeker 15 keer mijn schip te hebben gespawned, was het me eidenlijk gelukt om op te stijgen. Ik mijn waypoint gezet naar Baijini point, deed QT het helemaal niet. Telkens wanneer ik QT activeer, deactiveerd het meteen weer. Tweede keer geprobeerd, vliegt mijn schip de hele andere kant op. Terug geland op Everus Harbor, spawn ik gewoon terug op het station wanneer ik probeerde te landen met als tekst "repositioning character", en dat heb ik dus nu constant.

Ook de missies doen het weer niet, ik krijg totaal geen missies alleen beacons en unverified missies. Het systeem herkend nog altijd dat ik in de jail ben.

Ik heb de laatste 24 alleen maar problemen dat het spel totaal onspeelbaar maakt. Ik ga geen character reset doen, want ik heb al wapens gekocht voor schepen, heb al een boel missies gedaan. Ik ga niet weer opnieuw beginnen. Dit is echt werkelijk één van de meeste buggy releases since 3.18. Het is werkelijk onspeelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Ja, het grappige (of verdrietige) is dat het ENORM verschilt van persoon tot persoon!

Ik had een LAN dit weekend, en spelend op mijn PC (i9 10900K, RTX3080, 64GB RAM), met mijn account -> geen probleem, 3 uur lang gespeeld zonder game breaking bugs (Zoals QT naar zon, verdwijnende schepen enzo).
Naast mij een vriend met wie ik graag wil spelen, ik ben achter zijn PC (5800X3D, RTX3070, 32GB RAM) gaan zitten om te kijken of het aan de persoon lag of niet: nope. Bij hem had ik niks anders dan problemen.

QT naar de sun, helm opeens weg, geen missies in de contracts tab, hangar doors die niet open willen of dicht willen, elevators die niet komen (ook op niet-drukke stations!), verdwijnende QT routes. Zelfde problemen op EU, US en ASIA server. Zelfs mijn account op zijn PC!

Ik ga letterlijk weer achter mijn PC zitten, start SC op, log in, nog een uur zonder problemen gespeeld. Vergelijkbare server/shard populatie.

Buggie! Intel vs AMD. 32 vs 64GB geheugen.
8)7 Starter package vs "dure" account :?

[ Voor 13% gewijzigd door _eLMo_ op 23-12-2024 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Niet alleen van persoon tot persoon, ook tijdstip, server, regio. Allemaal zaken die hele wisselende resultaten kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Ik vraag me dat me dus af, ik heb sinds 4.0 zo'n 10 uur gespeeld over 4 verschillende sessies en 0 problemen, op sessie op PC van die vriend na.

Deze verschillende ervaring hadden wij ook al wel wat op 3.24. Ik speelde uren probleemloos, hij logt on en we gaan samen spelen: gezeik.

Terwijl ik met de org uren doorbreng zonder mega problemen.

Op 3.24 was het weekend / free fly wel altijd beduidend slechter dan normaal natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 23-12-2024 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:23:
Niet alleen van persoon tot persoon, ook tijdstip, server, regio. Allemaal zaken die hele wisselende resultaten kunnen geven.
Normaal gezien klopt dit, maar dit keer zijn de problemen die ik heb op elke server. Ik ben geswitched van elke server, maar helaas geen zonder positieve resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
"Breach & Clear"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrUsfyvSla3WbANb7v1XuG17rZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7pN8wFiIA7AB71FLruKD4Ydl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een starter pack gekocht.
Ik ben benieuwd hoe het bevalt, lees veel klachten over dat 4.0 nog niet goed werkt, maar ook dat 3.24.3 niet veel beter is. Je hebt wel de keuze iig.

LOL, zit me al de hele tijd te ergeren aan de slechte leesbaarheid van de terminal-schermen, omdat er een heldere witte glare overheen zit. En toen kwam ik erachter dat ik per ongeluk de zaklamp aan had staan de hele tijd :+

Voor degenen die hetzelfde gaan meemaken; "t" schakelt de zaklamp aan of uit.

[ Voor 41% gewijzigd door LA-384 op 25-12-2024 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
LA-384 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:53:
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een starter pack gekocht.
Ik ben benieuwd hoe het bevalt, lees veel klachten over dat 4.0 nog niet goed werkt, maar ook dat 3.24.3 niet veel beter is. Je hebt wel de keuze iig.
Welkom! Ik zou lekker in 4.0 beginnen en wat opbouwen. Na Kerst heb ik meer tijd en wil ik je best op weg helpen met wat ins-and-outs.

In het begin kan het allemaal wat overweldigend zijn, vooral omdat Star Citizen sommige dingen anders doet dan andere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@SacreBleu Thanks voor het aanbod! Ik kijk nog even hoe lang het leuk blijft. Mn pc is duidelijk niet helemaal geschikt voor deze game, zelfs met grafische settings op low, gaat het allemaal wat stroperig en hakkelig.

Zit met een i5 6600k en AMD 6650XT, wel 32gb ram, maarja dat alleen is niet voldoende. CPU lijkt de bottleneck op het moment.

Een upgrade zit al lang in mn achterhoofd, maar tot op heden nog niet nodig gebleken. Nu dus wel.

GPU wil ik nog niet upgraden eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Als je Star Citizen op low zet, dan verplaats je vrijwel alle belasting van de GPU naar de CPU toe en daarmee bereik je juist het tegenovergestelde van wat je wilt. Star Citizen is alzo erg CPU oriented, dus je moet echt de instellingen zo hoog mogelijk zetten. Je kan wel de clouds en de blurring uitzetten, want die hebben redelijk wat impact op je performance. Maar de grafische settings minimaal op high is echt een must. Naast het hebben van 32GB ram en SC op een (snelle) ssd hebben staan.

Nooit, maar dan ook echt nooit, je grafische settings omlaag zetten in SC om betere fps te halen, want je bereikt het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Pff, ik ben er voor nu even klaar mee zeg...

Speel het sinds vanochtend uurtje of 11 en heb de tutorial afgerond en 1 transport missie weten te starten. Toen kwam ik erachter dat ik geen multitool had gekocht. Hele station afgezocht naar een plek waar het verkocht werd, maar kennelijk is dat een ding wat ze niet overal hebben. Dus weer terug naar New Babbage, om daar vast te raken in een NPC-only gebied. Moeten resetten, eindelijk die multitool kunnen kopen, bijna weer op locatie voor de missie, crasht de server/het spel. Weer opnieuw kunnen starten vanuit new babbage, weer met die trein naar de spaceport en weer vliegen naar het station van de missie. Daar aangekomen krijg ik de multitool niet equiped. Wat kloten in de menuutjes tot ik per ongeluk m'n karakter reset en in het ziekenhuis beland. Daar krijg ik in eerste instantie m'n ruimtekleding niet aan, om vervolgens helemaal niet meer in de inventory te kunnen, ik kan het ziekenhuis ook niet uit, dus spel opnieuw opgestart. Daarna nòg 3x het spel opnieuw gestart, zonder resultaat, de 5e keer wil het niet eens meer laden. Ik denk, dan probeer ik 3.24.3 te installeren, maar daar krijg ik ook al een foutmelding bij installatie....

Het heeft me nog maar weinig plezier gegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Hahaha, dit klinkt wel als SC ja :D

4.0 is ook niet erg aardig voor mij. Naast dat je dus veel van de upgrades voor je schepen dus niet meer kan kopen maar je ze moet looten, werken de meeste missies niet. Al verschillende "ga daarheen en bescherm het schip" missies gedaan, maar ik heb er nog geen enkele goed kunnen afsluiten. Steeds kan ik de plek wel vinden, komen er ook enemies, maar is het schip die ik moet beschermen gewoon niet te vinden. Daardoor kan ik dus ook mijn missie niet afronden en krijg ik geen geld.

Ik heb ook een missie geprobeerd waarbij ik ergens heen moet om wat enemies om te leggen, worden er 6 targets aangemerkt, maar zodra ik de eerste aanval, keert de hele outpost zich ineens tegen mij en die mag ik blijkbaar niet killen, want die horen niet bij mijn missie.

Ik heb zelfs in chat om geld moeten vragen om mijn Cutter vol te kunnen tanken en te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Het begon erg goed met 4.0, afgelopen weekend totaal geen problemen gehad, af en toe alleen even met de inventory. Maar vanaf maandag is het echt een hel geworden. Ook totaal onspeelbaar voor mij.

Het zag er afgelopen weekend zo positief uit. Sinds ze die kleine hotfixes hebben doorgevoerd, is het totaal onspeelbaar geworden.

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 25-12-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Zou het niet vooral veel nieuwe spelers zijn wat problemen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
@LA-384Deze week even aansluiten op de Discord. Met een groep Pyro verkennen lijkt me wel leuk voor t weekend. Scheelt altijd wel qua speelstijl.

Maar het is wel vervelend als je door bugs ineens vanalles kwijtraakt. Zeker het bij elkaar sprokkelen van sommige spullen die je nodig hebt kan vervelend zijn. De servers zijn momenteel niet heel soepel...

Vanmiddag dacht ik even een hauling missie te doen. Liep iemand tegen me aan, was gelijk down. Niemand die dan de moeite neemt om je te reviven... terwijl het mega druk is met spelers. Wel lekker bevolkt met 600 spelers.

Daarna een tijd lang niet kunnen inloggen op een 60k error.

Uiteindelijk wel 1 tripje kunnen maken voor 250k. Morgen eerst maar een ATLS halen ingame. Schijnt wat vlotter te zijn voor loaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
4.0 draait hier best goed, hier en daar wat bugs maar valt tot nu toe omheen te werken, ik speel bounty en bunkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 18:51:
4.0 draait hier best goed, hier en daar wat bugs maar valt tot nu toe omheen te werken, ik speel bounty en bunkers.
Probeer maar geen crime stat te krijgen, want als je eenmaal in jail bent geweest, is het hele spel bugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Toonen1988 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 19:27:
[...]

Probeer maar geen crime stat te krijgen, want als je eenmaal in jail bent geweest, is het hele spel bugged.
Ja hoorde ik al, ik gedraag me ingame op moment. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 18:51:
In Pyro of in Stanton? Want de problemen lijken vooral erg te zijn in Pyro. Ik zit er ook over te denken om terug te gaan naar Stanton en daar was missies te doen om geld te verdienen, want in Pyro verlies ik alleen maar geld. Het enige wat ik daar krijg is een hoop ergernis

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 19:44:
[...]

Ja hoorde ik al, ik gedraag me ingame op moment. O-)
Op dit moment is het spel compleet onspeelbaar, sinds ik uit jail ben gekomen.

Verified missies verschijnen niet, ships worden steeds in beslag genomen wanneer ik wil opstijgen, en als het lukt, werkt de QT niet. Character repair gedaan, geen succes. Nu krijg ik ook de heletijd "private property, leave immediately" in beeld wanneer ik in space stations ben of in steden.

Het spel herkend gewoon dat ik nog een crime stat heb of in jail zit, terwijl dit niet zo is. Daarom krijg ik wel nog unverified missies. Maar die kan ik ook niet doen, omdat schepen steeds in beslag worden genomen.

EDIT: Ik had gelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9BtFD-RKCIr1qPgEQMWWW-fo-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVVahWgiLy0yf7XZsUlil8Hg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Toonen1988 op 26-12-2024 04:28 ]

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 00:28:
[...]

Op dit moment is het spel compleet onspeelbaar, sinds ik uit jail ben gekomen.

Verified missies verschijnen niet, ships worden steeds in beslag genomen wanneer ik wil opstijgen, en als het lukt, werkt de QT niet. Character repair gedaan, geen succes. Nu krijg ik ook de heletijd "private property, leave immediately" in beeld wanneer ik in space stations ben of in steden.

Het spel herkend gewoon dat ik nog een crime stat heb of in jail zit, terwijl dit niet zo is. Daarom krijg ik wel nog unverified missies. Maar die kan ik ook niet doen, omdat schepen steeds in beslag worden genomen.

EDIT: Ik had gelijk.

[Afbeelding]
Kun je niet naar een laws & fines terminal gaan op een station om daar te zien of je een CS hebt die je kunt af betalen?

• Case_C
Zojuist ook weinig succes. Had de ATLS gehaald, dus dacht even wat cargo te laden en te zien hoe die werkt.
Kreeg ik daarna geen schip meer geladen... dan heeft het weinig zin.
Nog een keer een relog gedaan, maar weinig succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik heb zojuist wel met een ATLS de wapens van een Taurus (4 x S5 Galdereen repeaters) kunnen afhalen, 2 ervan op mijn Guardian kunnen zetten, de overige 2 wapens naar mijn warehouse kunnen overbrengen. Vervolgens met de gestripte Taurus de jump naar Stanton kunnen maken, naar Everus kunnen vliegen en daar mijn home kunnen zetten.

Zoveel stappen heb ik nog nooit kunnen afronden :D

Wat ik mij nu wel afvraag is, als ik mijn Guardian claim op Everus, zitten dan die Galdereen repeaters erop, of de standaard S5 cannons? Hmmm...

• mr_evil08
mvds schreef op woensdag 25 december 2024 @ 20:11:
[...]

In Pyro of in Stanton? Want de problemen lijken vooral erg te zijn in Pyro. Ik zit er ook over te denken om terug te gaan naar Stanton en daar was missies te doen om geld te verdienen, want in Pyro verlies ik alleen maar geld. Het enige wat ik daar krijg is een hoop ergernis
Ik heb gisteren de hele avond probleemloos kunnen spelen in beide omgevingen en ben via Stanton naar Pyro gegaan, geen enkel bug gehad en alles ging smooth, het was wel druk gezien er eerst een wachtrij van 300 was waardoor ik even moest wachten voordat ik kon joinen.

Nog paar bunker missies gedaan op Stanton die ook probleemloos gingen, in pyro geen missie,s gedaan behalve beetje rondkijken met de carrack, vijandigheid vond ik ook wel meevallen.

Het verschilt heel erg, zo heb ik ook dagen gehad met veel lag, glitches, textures niet inspawnen of om de uur de omgeving crashed en een zwart scherm krijg.

Natuurlijk voorzichtig aan gedaan zodat ik geen crimestat krijg.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 26-12-2024 13:54 ]

• mvds
Bugs heb ik ook veelvuldig gehad hoor, de afgelopen dagen. Niet werkende liften, niet werkende inventory, niet spawnende NPC's (zowel good guys als bad guys), QT die je de verkeerde richting op stuurt (wss naar de zon, maar ik heb het niet afgewacht en ik heb de QT steeds afgebroken), zwarte schermen, glitchende graphics, enz.

Maar wat zijn low tier missies lastig geworden tegen NPCs zeg, ik vloog in mijn Guardian (waarvan de wapens echt HEEL snel leeg zijn en HEEL traag van laden, waardoor je amper dmg doet, ook al heb je twee S5 monster wapens). Dan krijg jij je eerste missie, lekker low level instappen... NOT. Je krijgt meteen 5 NPCs tegen je, oke, wel in hele kleine schepen, maar die krengen zijn op high server fps servers amper te verslaan man. En vrijwel elke ship2ship missie in Pyro is midden in een asteroidveld waardoor je zo erg moet oppassen niet ergens tegenaan te vliegen. Niet normaal man.

• Toonen1988
Robinblitz schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:04:
[...]

Kun je niet naar een laws & fines terminal gaan op een station om daar te zien of je een CS hebt die je kunt af betalen?
Nee, omdat mijn straf al volledig is beëindigd. Het spel herkend dat ik geen crime stat meer heb, maar mijn personage is blijven hangen in de jail. Dit komt door de elevator bug, waarbij honderden mensen niet uit de gevangenis kunnen komen.

Heeft mij ongeveer 17 uur geduurd voordat ik eindelijk eruit kon komen. Maar nu heb ik dus dit probleem. Fysiek is mijn personage uit de gevangenis maar in het systeem nog erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Belandde vandaag ook in de gevangenis, omdat een station waar ik volgens contract moest leveren, vijandig bleek te zijn. Ik las dat een switch naar de Australische server vaak een oplossing is, dat geprobeerd en dat werkte idd zonder nadelige gevolgen.

• Toonen1988
LA-384 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:37:
Belandde vandaag ook in de gevangenis, omdat een station waar ik volgens contract moest leveren, vijandig bleek te zijn. Ik las dat een switch naar de Australische server vaak een oplossing is, dat geprobeerd en dat werkte idd zonder nadelige gevolgen.
Dit probleem is op elke server. Dan heb je gewoon geluk gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 26-12-2024 19:14 ]

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Case_C schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:21:
Zojuist ook weinig succes. Had de ATLS gehaald, dus dacht even wat cargo te laden en te zien hoe die werkt.
Kreeg ik daarna geen schip meer geladen... dan heeft het weinig zin.
Nog een keer een relog gedaan, maar weinig succes.
Dat ding levert veel problemen op.
Niet te vernietigen, waardoor sommige er misbruik van maken.
Als je erin stapt kan je dood gaan.
En net als jou, wanneer het in een schip is die je stored moet je die claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik had gisteren zomaar een (groot) voordeel van een bug. Ik deed bunkermissies op Hurston en ik was onsterfelijk. De NPCs ook trouwens, maar het knock out slaan van de enemies telde ook gewoon mee en zo heb ik dus een paar missies kunnen doen. Voelt wel raar aan om door bunkers te lopen, beschoten (en geraakt) te worden maar er geen last van te hebben, op de hitmarkers zien na dan. :D

Maar de server kreeg het er wel zichtbaar steeds moeilijker mee, het rubberbanding werd steeds erger. Ik ben toch maar van de server weggegaan uiteindelijk, maar toch wel weer wat geld kunnen verdienen.

Wat wel gek was, was dat de guards op de technicians aan het schieten waren. Niet dat ze schade deden, maar toch. Ik heb ze nog nooit op elkaar zien schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Toonen1988 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:58:
[...]

Nee, omdat mijn straf al volledig is beëindigd. Het spel herkend dat ik geen crime stat meer heb, maar mijn personage is blijven hangen in de jail. Dit komt door de elevator bug, waarbij honderden mensen niet uit de gevangenis kunnen komen.

Heeft mij ongeveer 17 uur geduurd voordat ik eindelijk eruit kon komen. Maar nu heb ik dus dit probleem. Fysiek is mijn personage uit de gevangenis maar in het systeem nog erin.
Ben zojuist nog in de jail geweest, de bug lijkt opgelost te zijn, krijg ook gewoon weer missies nadat me straf uitgezeten heb.
Lift werkt ook gewoon.

Toeval of hebben ze het gefixed denk je?

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 28-12-2024 00:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 00:15:
[...]

Ben zojuist nog in de jail geweest, de bug lijkt opgelost te zijn, krijg ook gewoon weer missies nadat me straf uitgezeten heb.
Lift werkt ook gewoon.

Toeval of hebben ze het gefixed denk je?
Dan heb je geluk gehad, bij mij is het altijd nog niet gefixed.

EDIT: Eindelijk, mijn personage is gefixed. Wow, het spel loopt nu erg soepel. Zojuist alweer 3 bounty missies afgemaakt. Elevators die het doen, geen delays op panelen, QT's die gewoon werken, geen desync meer, geen teleporterende AI's, geen stutters, 60+ fps contiue, 30 fps server, missie markers zijn weer terug. Ik weet niet wat ze hebben gedaan, maar dit voelt echt zéér goed aan. Nog nooit zo'n soepele ervaring gehad in Star Citizen.

Hier en daar zitten er nog bugs in, animaties doen af en toe wat raar maar dit liep echt zo super smooth. Wel moesten de AI's wat beter reageren. Heb even snel OBS erop gegooid, helaas niet in 4k opgenomen.

Nu heb ik wel opgenomen in 4k en 60fps, waar ik van Baijini point naar ARC18 vlieg. Die wolken zien echt ziekelijk goed uit, dit is Planet Volumetric Clouds in photomode, speel in 3840x2160 met DLSS op auto met alle settings op het hoogste.

[ Voor 59% gewijzigd door Toonen1988 op 28-12-2024 05:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Gisteren de contested zone op Checkpoint bijna uitgespeeld. 2 keycards binnen. Alleen nog achter de rode deur moeten we verder.
Leuke afwisseling tussen spelers en NPC's. 1x bij de printer liepen we wel in een ambush van spelers die langs ons heen geslopen waren. Maar denk door dom geluk hebben we dat gewoon overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Op dit moment loopt het wel lekker soepel, alleen zit ik vast op een of andere basis. De lift genomen vanuit m'n hangar en toen glitchte ik ergens anders naartoe en nu kan ik m'n weg niet meer terugvinden.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@Toonen1988 ze zijn aan het werk om bugs op te lossen, ik heb al gemerkt dat er bugs opgelost zijn.

Niet verwacht dat ze tijdens de feestdagen aan werk zijn, voorgaande jaren was altijd net voor sluiting iets groots releasen en een kapot spel achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:25:
@Toonen1988 ze zijn aan het werk om bugs op te lossen, ik heb al gemerkt dat er bugs opgelost zijn.

Niet verwacht dat ze tijdens de feestdagen aan werk zijn, voorgaande jaren was altijd net voor sluiting iets groots releasen en een kapot spel achterlaten.
Klopt, het is te merken dat ze dingen weer aan het oplossen zijn. Maar helaas is het vandaag weer een beetje verslechterd. Wanneer ik mijn inventory open, verschijnt er geen inventory en vaker wordt mijn backpack ook niet herkend. Sommige bounty missies zijn bugged, die gaan niet over naar "completed" als je de bounty hebt uitgeschakeld. Heb ook al een missie gehad waarbij ik een schip moest verdedigen, warpen kon ik helaas niet, was geen "geldige" locatie om te warpen.

Het is jammer dat weer bekende bugs terug komen die net wegwaren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
@LA-384Opgelost met een relog? Applicatie ook binnengekomen zag ik, zien we je binnenkort wel eens op de Discord.

De rode deur op checkpoint ook gehaald. Dus nu 3 cards in de pocket. Mede dankzij TRutten, met kleinere groepen werkt die contested zone toch beter. Ook omdat er 30 min cooldown op de keys zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Na een goede dag, is het weer allemaal bagger. Ik kan al anderhalve dag niet meer inloggen. Kan geen server switchen en krijg eindeloze loading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Toonen1988 schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:46:
Na een goede dag, is het weer allemaal bagger. Ik kan al anderhalve dag niet meer inloggen. Kan geen server switchen en krijg eindeloze loading.
Switchen naar Area Commander, 2 minuten spelen en dan weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:51:
[...]

Switchen naar Area Commander, 2 minuten spelen en dan weer terug.
Dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar helaas zonder succes. Deze fix ben ik ook vaker op Reddit tegengekomen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Toonen1988 schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:46:
Gisteren ook een poos moeten laden doordat ik niet helemaal soepel uitlogde. Dan zit je account vast op die server.

Uiteindelijk kwam die wel ingeladen. Duurde minuutje of 10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Case_C schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:29:
[...]

Gisteren ook een poos moeten laden doordat ik niet helemaal soepel uitlogde. Dan zit je account vast op die server.

Uiteindelijk kwam die wel ingeladen. Duurde minuutje of 10...
Ik heb gister het spel zeker 20 minuten laten laden voordat ik alt+f4 drukte. Tweede keer kreeg ik na ongeveer na 10 minuten 130018 fout code.

Op de officiële site van Star Citizen staat dat je deze foutcode kunt oplossen door iemand jou schip op te laten blazen, maar deze staat in mijn persoonlijke hangar actief.

Dit zou dan ook oplost moeten zijn met AC, zoals @mr_evil08 aangaf.

Vandaag niet meer geprobeerd, misschien dat mijn account vandaag wel weer werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 29-12-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Toonen1988 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:58:
[...]

Vandaag dit issue nog gehad, gewoon nogmaals de bak in verhelpt het en server switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Stelletje criminelen. :+ Snap niet hoe jullie aan die crime stat komen.

Meerdere schepen opgeblazen, en geen haan die er naar kraait.

De self destruct op een Polaris is ook wel een heel makkelijke manier om ze op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Case_C schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:54:
@LA-384Opgelost met een relog? Applicatie ook binnengekomen zag ik, zien we je binnenkort wel eens op de Discord.
Ik viel op een gegeven moment door de vloer heen en belandde ergens binnen de planeet. Toen was ik er klaar mee en heb ik het spel beëindigd.

Ik speel nu vaker in de ochtend een paar uur en dan loopt het eigenlijk wel prima, hoewel het docken op Port Tressler niet altijd vlekkeloos gaat. Meermaals duurt een tijd voor ik toestemming krijg en tegen de tijd dat ik bij de hangardeur ben aanbeland, gaat deze alweer dicht of is al dicht. Vandaag zat ik ook gezellig samen met een andere speler in dezelfde hangar. Hoewel alles glitchte op dat moment, kon ik toch m'n lading lossen en het contract afronden :+

Is het niet mogelijk om ingame via de chat te communiceren? of zijn er nog geen groepschats?
Ik ken discord niet verder. Ik zie ingame overigens ook geen indicatie dat ik bij GOT aangesloten ben, of ik kijk verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Case_C schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:44:
Stelletje criminelen. :+ Snap niet hoe jullie aan die crime stat komen.

Meerdere schepen opgeblazen, en geen haan die er naar kraait.

De self destruct op een Polaris is ook wel een heel makkelijke manier om ze op te ruimen.
Nine Tails bounty uitgeschakeld waardoor ik opeens een crime stat 3 bounty kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Zojuist nog eens geprobeerd, ik kom nog niet eens tot in de loading. Heb nu ook al een half uur in verschillende online modes gespeeld in Arena Commander en ik heb ondertussen een character reset aangevraagd. Ik kom nu zelfs niet meer verder dan dit schermpje. Al uren krijg ik dezelfde melding, het spel werkt gewoon niet meer bij mij. De server waar mijn personage vast hangt of shard, bestaat dus gewoon niet meer. Als de server vol zou zijn, zou ik in een queue terecht moeten komen en deze verschijnt ook niet.

Van maandag middag tot donderdag nacht heb ik niet kunnen spelen, wegens de jail bug. En sinds vrijdag avond tot nu zit ik weer met dit probleem. 8)7

Op bijna een hele week tijd, heb ik maar 1 nacht kunnen spelen. De rest van de week was gewoon onspeelbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQqU9uOeUvlKTzR4GiDTMjZBO8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nt8iTdFpxCR0ceypQvbND1gQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpBLQtEmBiFINTzu6jwZbuQqBpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDDR5yR9Mskj0VOwaDp7MFK2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 29-12-2024 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@Toonen1988 Ja snacht,s zijn er issue,s dat merkte ik zondag ook zo rond 23u begonnen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

LA-384 schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:05:
[...]

...
Is het niet mogelijk om ingame via de chat te communiceren? of zijn er nog geen groepschats?
Ik ken discord niet verder. Ik zie ingame overigens ook geen indicatie dat ik bij GOT aangesloten ben, of ik kijk verkeerd.
Er zijn party chats maar de in-game chat service breekt nu regelmatig.

Org marking en tags zijn nog niet in-game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 20:30
Gisteravond een fijne sessie in 4.0 gehad. Ben overigens alleen bezig geweest in Stanton, met Hurston gebaseerde cargo hauling missies. Inmiddels op Junior REP niveau, dus de contracten betalen al wat beter. Nog even doorploeteren tot ik Member REP heb voor nog beter betalende contracten... Ben aan het sparen om een Prospector te kunnen kopen maar moet nog wel even.

Een Mercenary missie om een bunker te clearen werkte ook prima voor mij, maar een Bounty Hunting contract om een doelwit in een bunker uit te schakelen werkte niet. Ik zag de marker van het doelwit in de bunker maar na een flink vuurgevecht tussen mijzelf en diverse 9Tales inclusief het doelwit verdween die marker ineens. Ik denk dat ik de bounty had uitgeschakeld (er was verder niemand meer in leven in de bunker), maar het contract bleef open staan. Jammer...

Vergeleken met zondagavond, toen ik telkens in een lange queue kwam wanneer ik bij Stanton een hangar wilde hebben ging het gisteravond (maandagavond dus) heel erg soepel en kreeg ik vrijwel elke keer direct een hangar toegewezen bij elk station waar ik wilde landen. Dat speelde fijn! :)

Oh, ook grappig... Terwijl ik dus in Stanton bezig was zag ik in de chat mensen roepen: "Server Error. Please wait" terwijl ik dus geen last had van een server error. Tja, zij zaten in Pyro en ik in Stanton. Op verschillende servers dus. Hoera voor Server Meshing! Wat een geweldige techniek en zo gaaf om het daadwerkelijk te zien werken!
Pagina: 1 ... 111 ... 115 Laatste