Blaat het niet dan schaapt het niet
Grafische alles op high zetten en dan clouds uit en blurring uit, en dan zou je best een aardige framerate moeten kunnen halen. (aardig wil in SC zeggen 30+, dus verwacht geen wonderen, ook een i9 met een 4090 heeft vaak flinke dips)
Zou je de resolutie ook dan naar 4k zetten of op 1440/1080p ?mvds schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:41:
2070 Super zou SC prima moeten kunnen draaien, zolang je SC maar op een SSD zet en je 32GB ram hebt
Grafische alles op high zetten en dan clouds uit en blurring uit, en dan zou je best een aardige framerate moeten kunnen halen. (aardig wil in SC zeggen 30+, dus verwacht geen wonderen, ook een i9 met een 4090 heeft vaak flinke dips)
Blaat het niet dan schaapt het niet
Gewoon even proberen, ik haal stabiele FPS met een RTX 4080 met DLSS op quality. Ik zou gewoon eens proberen om 4k en DLSS op performance mode te zetten.Standby schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:42:
[...]
Zou je de resolutie ook dan naar 4k zetten of op 1440/1080p ?
En als het niet gaat, misschien switchen naar 2k.
Kwa graphics zou ik alles zo hoog mogelijk houden. Want als je alles op het laagste zet, vraagt Star Citizen meer van je CPU.
[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 31-12-2024 19:51 ]
Maar niet genoeg kennelijk, want ik belandde niet in het ziekenhuis en kon gewoon uitstappen.
Zit nu met dit wrak opgescheept..
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ozsE8j3RINnV1XiVTFwcE5vA.jpg?f=user_large)
Als je nog in kunt stappen: start de self-destruct van het schip en ren dan een eindje uit de buurt. Daarna kun je hem weer in volledige staat reclaimen.LA-384 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 09:39:
Het nieuwe jaar begint niet goed... Kon nog steeds geen vrachtmissie doen, omdat de lading niet verschijnt in het warehouse. Docken op New Babbage verliep ook niet soepel, schoot ineens door, schip kapot...
Maar niet genoeg kennelijk, want ik belandde niet in het ziekenhuis en kon gewoon uitstappen.
Zit nu met dit wrak opgescheept..
Ik heb het schip (toen ik dat probleem had) gewoon geclaimed en toen verdween het kapotte schip uit mijn hangar
Klopt, CIG heeft dit gedaan nadat mensen massaal hun eigen schepen gingen salvagen in hun persoonlijke hangar.mvds schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:21:
Volgens mij kan je de self destruct niet gebruiken in je hangar, toch?
Ik heb het schip (toen ik dat probleem had) gewoon geclaimed en toen verdween het kapotte schip uit mijn hangar
Nu kan je maar een schip in je hangar hebben, geen twee. De ander (ongeacht of die kapot is ja of nee) verdwijnt gewoon.
Mensen deden eerst een Vulture spawnen, in een hoekje neerzetten en dan een tweede ship spawnen en dan maar salvagen.

[ Voor 23% gewijzigd door Toonen1988 op 01-01-2025 15:30 ]
Nadat ik eerst de schietstoel gebruikt had (ik was radeloos) en buiten de hangar belandde, las ik over de mogelijkheid tot repareren, maar dan heb je wel je stoel nodig. Toen las ik over het bestaan van een soft death, dus heb ik het schip maar tot ontploffing gebracht met een pistool. Daarna kon ik het succesvol claimen. Dit alles ging wel vergezeld met het niet meer kunnen inloggen door error 30009, waarna ik m'n account heb moeten repairen.Haay schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:59:
[...]
Als je nog in kunt stappen: start de self-destruct van het schip en ren dan een eindje uit de buurt. Daarna kun je hem weer in volledige staat reclaimen.
Als een schip nog (net) kan vliegen, dan kun je natuurlijk ook landen op een landing pad, de self-destruct doen, en dan via de airlock naar de lift weer terug het station in.mvds schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:21:
Volgens mij kan je de self destruct niet gebruiken in je hangar, toch?
Trouwens, dit was wel cool. Ik deed twee Hauling contracts tegelijk. Contract 1: breng STIMS van Everus naar vier HUR-Lx stations. En Contract 2: collect waste van vier HUR-Lx stations en breng die naar Everus.
Was halverwege met Stims bezorgen en Waste ophalen, toen er een server crash met server recovery was. Twee van de vier plekken waar ik Stims moest bezorgen waren compleet, maar de Stims SCU containers in mijn laadruim werden niet meer geaccepteerd bij de andere twee plekken. Rondje afval ophalen wel afgemaakt en afgeleverd bij Everus. Daar werd het afleveren geaccepteerd en contract voltooid. Dus contract vóór server crash aangenomen, cargo opgehaald (veel MEER Waste dan volgens contract, maar goed) en op nieuwe server voltooid. Nice.
Vervolgens zag ik bij Everus nieuwe lading Stims dus die maar opgehaald, en naar de twee nog niet voltooide stations gebracht. En hoppa, ook dat contract voltooid.
Eerste mil is bijna verdient.
Wil dit weekend wel weer terug Pyro in om verder te gaan met de keycards.

:gifsicle():strip_exif()/f/image/uBHzgH63B6K6qer1fHYDvnol.gif?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 03-01-2025 01:56 ]
https://robertsspaceindus...pha-4-0-1-ptu-patch-notes
[ Voor 23% gewijzigd door Toonen1988 op 11-01-2025 04:00 ]
Cargo hauling contracts zijn leuk, maar toch te vaak problemen met dat de cargo niet klopt, of dat de outpost cargo liften het niet doen. Ietwat frustrerend. Station to station gaat beter, maar ik wacht wel op 4.0.1 voor ik daar mee verder ga.
Zit inmiddels weer op 4 mil.
Ook de bounty missions hebben veel problemen. Ik doe regelmatig missies waarbij je iemand moet uitschakelen in een bunker. Sinds een week worden de guards die op jou schieten ook gezien als non-combatant waardoor meteen de missie faalt als je eentje uitschakelt.GFT_Bak schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:11:
Ik ben nu vooral weer met panel salvage bezig de laatste tijd. Redelijk betrouwbare money maker met minimale kans op bugs.
Cargo hauling contracts zijn leuk, maar toch te vaak problemen met dat de cargo niet klopt, of dat de outpost cargo liften het niet doen. Ietwat frustrerend. Station to station gaat beter, maar ik wacht wel op 4.0.1 voor ik daar mee verder ga.
Zit inmiddels weer op 4 mil.
Gelukkig heb ik geen crime-stat meer gekregen als je een nine tail bounty uitschakelt.
Ook wanneer je een bounty in een ship probeert uit te schakelen. Soms springt de missie niet op "succes" nadat je de bounty hebt uitgeschakeld of ze blijven boven een planetary basis hangen met een safezone, zo kan je dus geen schade uitdelen aan de bounty.

Dan moet je voorzichtig de AI uit die zone duwen of op een of andere manier eruit zien te lokken. Denk dat mining en salvage op dit moment de meest betrouwbare inkomen zijn. Mits uiteraard de personal freight elevator werkt, maar dat probleem heb ik nog niet gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 14-01-2025 11:39 ]
Ik had vorige week een Prospector gehuurd (70k aUEC voor 24 uur) omdat ik mining leuk vind om te doen, maar nog niet genoeg credits heb verdiend om een Prospector in-game te kopen. Ik vloog naar mijn favourite maan om te minen en al snel had ik een cluster rotsen gevonden. Helaas waren ze OF te groot om te breken met de standaard setup, OF er zat niks interessants in. Daarna doorgevlogen naar een volgend cluster. Maar ineens werkte het scannen van een rots niet meer. Bedlogging uitgelogd, ingelogd op nieuwe server, zelfde probleem. Nog weer server gewisseld, weer zelfde probleem. Uitgelogd omdat ik iets anders moest doen en daarna geen kans meer gehad om nog eens te proberen. Jammer... Ik probeer het wel weer wanneer 4.0.1 live is gegaan in de PU en eindelijk de 3.24.3 servers definitief weg zijn uit de PU. Maar in de laatste patchlog zie ik nog een hoop known bugs open staan, vooral op cargo gebied, waardoor ik deze versie nog niet live zie gaan.Toonen1988 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:30:
Denk dat mining en salvage op dit moment de meest betrouwbare inkomen zijn. Mits uiteraard de personal freight elevator werkt, maar dat probleem heb ik nog niet gehad.
Ik heb zelf nog geen problemen gehad met het radar systeem. Maar om eerlijk te zijn, heb ik nog niet veel gedaan op het gebied van mining. Het klopt, de standaard loadout van een Prospector is inderdaad niet zo héél goed. De stenen die interessant zijn, kan je meestal inderdaad niet breken omdat de laser van de Prospector niet sterk genoeg is.Haay schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:46:
[...]
Ik had vorige week een Prospector gehuurd (70k aUEC voor 24 uur) omdat ik mining leuk vind om te doen, maar nog niet genoeg credits heb verdiend om een Prospector in-game te kopen. Ik vloog naar mijn favourite maan om te minen en al snel had ik een cluster rotsen gevonden. Helaas waren ze OF te groot om te breken met de standaard setup, OF er zat niks interessants in. Daarna doorgevlogen naar een volgend cluster. Maar ineens werkte het scannen van een rots niet meer. Bedlogging uitgelogd, ingelogd op nieuwe server, zelfde probleem. Nog weer server gewisseld, weer zelfde probleem. Uitgelogd omdat ik iets anders moest doen en daarna geen kans meer gehad om nog eens te proberen. Jammer... Ik probeer het wel weer wanneer 4.0.1 live is gegaan in de PU en eindelijk de 3.24.3 servers definitief weg zijn uit de PU. Maar in de laatste patchlog zie ik nog een hoop known bugs open staan, vooral op cargo gebied, waardoor ik deze versie nog niet live zie gaan.
Ik heb zelf een Mole als loaner, maar als solo is deze ship niet zo efficiënt. Meeste mensen die ik ken, zijn meer van de ship en infantry combat.
Heb je ook al eens ROC mining geprobeerd? Zo'n wagentje kost maar iets van 50k voor drie dagen ofso. Het enige wat je nodig hebt is een ship met een cargo waar het wagentje in past. De gems die je doet mijnen, kan je ook meteen verkopen bij de dichtstbijzijnde outpost. Althans zo werkte het in voorgaande versies, heb dit sinds 2.23 ook niet meer gedaan. Nu moet je volgens mij nog een aantal lege crates meenemen, om de gems in te duwen maar die kosten bijna niks.
Maar als de outpost elevator het weer niet doet, zit je daar ook weer mee.
[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 14-01-2025 12:29 ]
Overigens, dat is ook nog wel iets dat CIG moet oplossen! Dat je een schip repareert en je krijgt de basis / default componenten terug in plaats van de betere componenten die je aangeschaft en gemonteerd hebt! Ik snap dat CIG het item-dupen wil repareren, maar dit haalt het hele systeem van betere componenten installeren onderuit!
Tja, en wat rijden in een voertuig met muis+keyboard betreft, dat is een probleem waar alle race-games ook mee te maken hebben. Toetsen zijn nu eenmaal aan of uit, en niet een beetje of juist meer gas geven zoals bij analoge imput.
@Haay Wanneer we een stuk verder zijn, dan gaat dat ook gebeuren. Uiteindelijk krijg je alleen de basis schip terug, zonder de handmatige upgrades. Wanneer dit gaat komen, dan zullen we ook een optie hebben om een aparte verzekering af te sluiten voor componenten die je hebt gekocht.
[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 14-01-2025 14:24 ]
Ik moet zeggen dat de zin om te gaan spelen wel steeds minder word op deze manier.
Klopt, dat is tijdens de laatste CitizenCon ook uitgebreid uitgelegd, met het verschil tussen 'insurance' en 'warranty'. Maar tot het moment waarop dit actief is uitgerold in de PU zal CIG toch iets moeten doen met het repareren van schepen waar upgrades op gezet zijn...Toonen1988 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:21:
@Haay Wanneer we een stuk verder zijn, dan gaat dat ook gebeuren. Uiteindelijk krijg je alleen de basis schip terug, zonder de handmatige upgrades. Wanneer dit gaat komen, dan zullen we ook een optie hebben om een aparte verzekering af te sluiten voor componenten die je hebt gekocht.
Daarom denk ik dat ze de "insurance" systemen pas later in het spel toevoegen als het meer stabiel is.mvds schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:39:
Dus het upgraden van componenten is amper de moeite waard omdat de kans dat je die kwijtraakt vrij groot is? Daarnaast is het verdienen van geld steeds lastiger vanwege de vele bugs.
Ik moet zeggen dat de zin om te gaan spelen wel steeds minder word op deze manier.
Misschien goed even een pauze in te lassen? Citizen fatigue is echt wel een ding. Heb zelf het laatste half jaar voor de 4.0 preview ook amper gespeeld. De lol komt wel weer.mvds schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:39:
Dus het upgraden van componenten is amper de moeite waard omdat de kans dat je die kwijtraakt vrij groot is? Daarnaast is het verdienen van geld steeds lastiger vanwege de vele bugs.
Waarom zou je nog op 3.x gaan spelen als alles gewiped wordt op zeer korte termijn.
[ Voor 42% gewijzigd door mr_evil08 op 14-01-2025 16:33 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
4.1 zal nog even duren. Ze zijn nu bezig met 4.0.1. De reden waarom ze 3.24 laten draaien is omdat daar wel stabiliteit is. Niet iedereen speelt het voor de progressie. In principe zou je het door kunnen trekken want pas vanaf 1.0 komen er geen wipes meer.mr_evil08 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:35:
Ik hoop dat ze 3.x eruit gooien en 4.1 gewoon live gaat.
Waarom zou je nog op 3.x gaan spelen als alles gewiped wordt op zeer korte termijn.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Als je met minder bugs wilt spelen en auec je niet boeitmr_evil08 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:35:
Ik hoop dat ze 3.x eruit gooien en 4.1 gewoon live gaat.
Volgende week is de jaarlijkse Daymar Rally er weer. Het idee is nu dat het op preview gaat plaatsvinden. Maar als 4.0.1 er dan nog niet is, dan vrees ik een hoop ellende.
Dan zou ik liever zien dat er voor 3.x gekozen wordt, maar dat lijkt niet waarschijnlijk.
Wat ik van mensen die 3.24 nog spelen begrijp is daar de stabiliteit ook ver te zoeken isSacreBleu schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:48:
[...]
4.1 zal nog even duren. Ze zijn nu bezig met 4.0.1. De reden waarom ze 3.24 laten draaien is omdat daar wel stabiliteit is. Niet iedereen speelt het voor de progressie. In principe zou je het door kunnen trekken want pas vanaf 1.0 komen er geen wipes meer.
Ik vind 4.x veel stabieler dan 3.x zelfs crash recovery werkt aardig inmiddels in 4.x.GFT_Bak schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:49:
[...]
Als je met minder bugs wilt spelen en auec je niet boeit![]()
Volgende week is de jaarlijkse Daymar Rally er weer. Het idee is nu dat het op preview gaat plaatsvinden. Maar als 4.0.1 er dan nog niet is, dan vrees ik een hoop ellende.
Dan zou ik liever zien dat er voor 3.x gekozen wordt, maar dat lijkt niet waarschijnlijk.
Bij 3.x verlies ik alleen maar spullen of missie,s niet kunnen afmaken.
Soms op de zondagmiddag hapert de back-end in 4.x waardoor ik niet in of uit de hangar kan komen maar voor de rest dikke top.
Heb zelfs een dikke fps boost in 4.x doordat het niet meer zo CPU heavy is, de GPU wordt meer belast.
[ Voor 10% gewijzigd door mr_evil08 op 14-01-2025 16:42 ]
Waar ik een beetje moe van word, is het compleet random kwijtraken van je outfit en spullen.mvds schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:39:
Al meermaals meegemaakt dat ik op het punt stond om een transport missie te starten, om er dan achter te komen dat je geen tractor beam hebt en ook niet in de buurt bent van een winkel waar ze het verkopen. Ook mn flessen drank al meermaals kwijtgeraakt zonder dat ik het wist. En áls je er dan aan denkt om alles op voorhand te kopen, dan blijkt een basis waar je spul moet afleveren ineens vijandig en kom je nòg niet verder. Al veel credits verloren hierdoor.
Heb SC een hele tijd niet gevolgd. Ik kon het jaren niet draaien, omdat het spel bij de eerste ingame frame crashte. Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe pc gekocht, en nu draait het gelukkig wel.
Ik heb nu een lading aan racers in mijn ingame hangar. Ik denk dat die van het referral systeem zijn, maar dacht dat ik die alleen in arena commander zou hebben. Is dat tijdelijk of hebben ze dat veranderd?
In 2021 heb ik er ook een dragonfly bij gekregen van het referral systeem, denk dat een oude prospect toen recruit is geworden, precies tijdens een actie.
Heb tot nu toe alleen 3.24 gedaan. Voornamelijk hauling geprobeerd, met wisselend succes door vele bugs. weinig crashes, maar op de server gaat er een hoop mis. Beetje jammer dat een derde van mijn freelancer cargo ruimte niet gebruikt kan worden voor cargo containers
En de gameplay loop met cargo boxen verslepen is ronduit tergend, zo langzaam gaat het.
Maar wel leuk weer ff rond te vliegen.
Maar idd, SC is echt wel een groot bug fest.
En de racers kan je nu idd ook binnen SC gebruiken, er zijn ook race circuits aanwezig binnen SC.
Vervolgens schoten we de achterklep kapot van de Idris, cargobay's open van de Polaris, en dan de Dragonfly's gebruiken om te boarden, dan kan je snel de afstand afleggen. En als je faalt, kan je ook weer snel bij je eigen schip komen.
[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 15-01-2025 09:47 ]
Hopelijk kan dat alleen als de schields down zijn anders is dit een enorme weakspot.Toonen1988 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:46:
Zo'n voertuigen als de Dragonfly kan best wel handig zijn. We hadden een aantal Dragonfly's verdeeld over twee Polaris schepen.
Vervolgens schoten we de achterklep kapot van de Idris, cargobay's open van de Polaris, en dan de Dragonfly's gebruiken om te boarden, dan kan je snel de afstand afleggen. En als je faalt, kan je ook weer snel bij je eigen schip komen.
Nee. Je kan de hangar doors van de Polaris open shieten met ballistics waardoor je de shields niet hoeft uit te schakelen. Vervolgens kun je gewoon zo naar binnen met de Dragonfly.mr_evil08 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:51:
[...]
Hopelijk kan dat alleen als de schields down zijn anders is dit een enorme weakspot.
Mja dat is wel een enorme weakspot.Robinblitz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:56:
[...]
Nee. Je kan de hangar doors van de Polaris open shieten met ballistics waardoor je de shields niet hoeft uit te schakelen. Vervolgens kun je gewoon zo naar binnen met de Dragonfly.
Op dit moment wel, maar in de toekomst willen ze ook een uitgebreide armor systeem gaan implementeren. Nu exploderen grote schepen als je genoeg schade uitdeelt, dat is straks ook verleden tijd. Ze willen het zelfs zo gaan maken dat grote schepen niet meer exploderen, maar juist blijven rondzweven als een gigantische wrack die je dan kunt boarding. Nu zie je een grote explosie en klaar, dat is straks ook verleden tijd.
Ook zagen we in video's dat schepen niet meer exploderen maar flink beschadigd kunnen zijn of zelfs stukken kunnen afbreken.
Dit is iets waar ze naar toe gaan en als ze het armor systeem hebben geïmplementeerd, dan zal het niet meer zo makkelijk zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 15-01-2025 13:17 ]
In SC termen hebben we het hier over meerdere jaren waarin we het waarschijnlijk meerdere keren aangekondigd zien worden en ook meerdere keren weer uit de patchnotes verwijderd zien worden
Het begon in 2012 met weinig realisatie in veel tijd maar de beweging in al die afgelopen jaren is dat er steeds meer gerealiseerd wordt in minder tijd. Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Hmm ja, deels herken ik dat wel. Maar als een groot deel van wat er gerealiseerd word gewoon niet werkt, wat hebben we er dan aan?roepie88 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:38:
Er zit weldegelijk een lijn in de ontwikkelcyclus bij SC.
Het begon in 2012 met weinig realisatie in veel tijd maar de beweging in al die afgelopen jaren is dat er steeds meer gerealiseerd wordt in minder tijd. Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
En ja, er zijn ook zaken die wel redelijk werken, maar als ik dan bedenk hoeveel speelsessies ik heb kunnen doen waarin ik niet meer geld ben kwijtgeraakt dan ik heb kunnen verdienen, doordat ik missies niet af heb kunnen ronden (door wat voor bug dan ook), omdat ik dood ben gegaan (door wat voor bug dan ook), dat SC crasht of 30K-ed (waarbij de 30K protectie niet altijd deed wat ie moet doen), enz... Dan ben ik niet zo positief over wat er voor nieuws allemaal in SC komt.
En je kan wel zeggen dat het niet gaat om geld verdienen, dan vraag ik mij af waar het dan wel om gaat? Want om missies te kunnen doen heb ik gear nodig, die gear moet ik vaak kopen. Ik moet mijn schepen repareren, ik moet tanken, enz enz enz.
En dan heb je eindelijk wat upgrades voor je schip bij elkaar kunnen sprokkelen, en dan raak je die weer kwijt, omdat CIG het dupen van items tegengaan belangrijker vond, dan het fixen van bugs waardoor jij je schip/gear/cargo/geld kwijt raakt, dan heb ik zoiets van... waarom nou?
Dat klinkt best vet om te doen. Heeft het nog zin me te verdiepen in de save stanton missies of is officiële release van 4.0. daar waarschijnlijk te snel voor?Toonen1988 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:46:
Zo'n voertuigen als de Dragonfly kan best wel handig zijn. We hadden een aantal Dragonfly's verdeeld over twee Polaris schepen.
Je kan het in 3 avonden doen schat ikAnthor schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:11:
[...]
Dat klinkt best vet om te doen. Heeft het nog zin me te verdiepen in de save stanton missies of is officiële release van 4.0. daar waarschijnlijk te snel voor?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Mits je een groepje hebt die je kan helpen met de Idris missie. Ik verwacht niet dat er nog veel randoms zijn die nu nog Save Stanton doen. Denk dat de meeste die het willen doen het al gedaan heeft en/of geen interesse heeft.
4 is nog het makkelijkste, daar hoef je alleen materialen te kopen en af te leveren.
Hier heb je een volledige guide. Fase 1 en 2 duren ongeveer 10 à 15 minuten per missie. Je moet beide 6 ervan completen. Dan drie keer Idris opblazen, en dan 6 keer resources kopen en afleveren. Maar dit kan je gewoon in een enkele run doen. Je koopt gewoon genoeg resources om alle 6 missies achter elkaar in te leveren.
https://robertsspaceindus...ton-phase-1-RjzedwWyspx31
Het grappige is dan ook, wanneer je in fase 3 de Idris moet opblazen, hoef je eigenlijk alleen maar richting die missie locatie. Je doet wat schade en je gaat eruit. Wanneer iemand anders de Idris opblaast, dan telt dit ook voor jou. Je hoeft alleen maar in het gebied te komen, een single fighter opblazen of wat schade doen aan een Idris en dan gewoon wegggaan. En dan wachten tot iemand anders het opblaast. Deze missie is is globaal.
Wanneer je al deze missies af hebt, krijg je 2x Ardor-2 en 2x Ardor-3 repeaters. Deze zijn ietsjes beter dan de Attrition repeaters. Alleen heb ik S3 en S4 nodig.
[ Voor 70% gewijzigd door Toonen1988 op 16-01-2025 14:04 ]
https://www.theguardian.c...f-entertainment-ever-made
Bekijk hier de gigantische waslijst.
https://robertsspaceindus...18-Star-Citizen-Alpha-401
Hopelijk gaat dat nu beter
Eindelijk, kan ik nu met een gerust hart naar klescher rehabilitation gaan zodat ik weet dat ik daar ooit nog weer uit kom.Toonen1988 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:05:
4.0.1 is ondertussen live gegaan.
Bekijk hier de gigantische waslijst.
https://robertsspaceindus...18-Star-Citizen-Alpha-401
Dat was me een gezeik, heeft me drie dagen geduurd om eruit te komen. Toen ik eindelijk eruit was, had ik geen missies en kon ik ook niet opstijgen. Mijn voertuig was de heletijd in beslag genomen onder het opstijgen. Uiteindelijk kon ik weer spelen na 11 dagen.mr_evil08 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:40:
[...]
Eindelijk, kan ik nu met een gerust hart naar klescher rehabilitation gaan zodat ik weet dat ik daar ooit nog weer uit kom.
Mja heeft ook maar 40 dagen ofzo geduurd om deze game breaking bug te fixen.Toonen1988 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:57:
[...]
Dat was me een gezeik, heeft me drie dagen geduurd om eruit te komen. Toen ik eindelijk eruit was, had ik geen missies en kon ik ook niet opstijgen. Mijn voertuig was de heletijd in beslag genomen onder het opstijgen. Uiteindelijk kon ik weer spelen na 11 dagen.
Men kan net zo goed 3.x eruit kieperen gezien die niet veel stabieler is maar goed.
[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 29-01-2025 16:12 ]
Het heeft inderdaad bizar lang geduurd. Tussen kerst en nieuwjaar hebben ze wel nog veel gedaan aan de servers. De Klescher, missies, global chat en oneindige loading was hierdoor tijdelijk opgelost maar bleven terug komen.mr_evil08 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:11:
[...]
Mja heeft ook maar 40 dagen ofzo geduurd om deze game breaking bug te fixen.
Men kan net zo goed 3.x eruit kieperen gezien die niet veel stabieler is maar goed.
Nu hebben ze de bug fixes ook client zijde doorgevoerd en dat heeft inderdaad best lang geduurd.
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 29-01-2025 16:56 ]
Goede keuze.With that in mind, we've made the decision to forgo the Red Festival Free Fly. This reinforces what we said in December: Star Citizen needs to work, and it needs to work well. Right now, our focus is on continued hotfixes and subsequent patches to bring the experience to a much better place.
Dit zijn de gevaren als je een patch release and free flight event dicht op elkaar heb.
Heb zelf sinds de 1e week can januari niet meer gespeeld, maar krijg de indruk dat 4.0.1 LIVE een regression is van 4.0 PREVIEW.
https://robertsspaceindus...ues-amp-updates-1/7695502
Je moet alleen bij missie 3 niet vergeten eerst naar de marker te vliegen bij het radio station, anders telt schade doen niet mee. Dat had ik de eerste keer gemistToonen1988 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:55:
Je kunt eventueel in de chat vragen of er nog andere mensen zijn die de Idris nog moeten doen. Fase 1, 2 en 4 kan je makkelijk zelf doen. Fase 3 moet je met andere mensen doen. Alleen krijg je de Idris niet neer.
4 is nog het makkelijkste, daar hoef je alleen materialen te kopen en af te leveren.
Hier heb je een volledige guide. Fase 1 en 2 duren ongeveer 10 à 15 minuten per missie. Je moet beide 6 ervan completen. Dan drie keer Idris opblazen, en dan 6 keer resources kopen en afleveren. Maar dit kan je gewoon in een enkele run doen. Je koopt gewoon genoeg resources om alle 6 missies achter elkaar in te leveren.
https://robertsspaceindus...ton-phase-1-RjzedwWyspx31
Het grappige is dan ook, wanneer je in fase 3 de Idris moet opblazen, hoef je eigenlijk alleen maar richting die missie locatie. Je doet wat schade en je gaat eruit. Wanneer iemand anders de Idris opblaast, dan telt dit ook voor jou. Je hoeft alleen maar in het gebied te komen, een single fighter opblazen of wat schade doen aan een Idris en dan gewoon wegggaan. En dan wachten tot iemand anders het opblaast. Deze missie is is globaal.
Wanneer je al deze missies af hebt, krijg je 2x Ardor-2 en 2x Ardor-3 repeaters. Deze zijn ietsjes beter dan de Attrition repeaters. Alleen heb ik S3 en S4 nodig.
Nu ga ik 4.0.1 HOTFIX proberen.
Edit:
Ok, de liften doen het in de hotfix versie, maar daar houdt het dan ook op. Ik kan niets kopen in een shop zoals Kel-To, de treinen rijden niet en de chat wordt overspoeld met klachten over alles wat niet werkt voor andere spelers.

[ Voor 22% gewijzigd door LA-384 op 01-02-2025 11:14 ]
Ik zou de Australische servers proberen. Helaas zit ik in een verhuizing en heb nog geen internet, heb update 4.0.1 nog niet kunnen proberen.LA-384 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:00:
Zojuist 4.0.1 LIVE geprobeerd, kreeg eerst een error dat de servers vol zaten, toen verbinding gemaakt met USA server, waarna ik dacht vast te zitten in het laadscherm (duurde langer dan wat ik gewend was). Daarna volledige re-install van game-files, laden duurde net zo lang, maar ging uiteindelijk wel door. In game aangekomen, zijn de liften weg, dus zit ik vast op de verdieping van mijn hotelkamer....
Nu ga ik 4.0.1 HOTFIX proberen.
Edit:
Ok, de liften doen het in de hotfix versie, maar daar houdt het dan ook op. Ik kan niets kopen in een shop zoals Kel-To, de treinen rijden niet en de chat wordt overspoeld met klachten over alles wat niet werkt voor andere spelers.
Iemand zei dat hotfix het probleem niet heeft, dus ben die maar aan het downloaden.
Als je twijfelt over de train in area18 (elders misschien ook) kan je voorzichtig beetje bij beetje de drempel op stappen en als je dan net een stap naar beneden gaat is het foute boel.
Ik kijk eigenlijk meestal naar het tijdstip. (vroege) ochtend = USA server, avond = Asia of Australia server. De gedachte is dat die tijdzones het dan midden in de nacht hebben en het er mogelijk rustiger is.Toonen1988 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:30:
Ik zou de Australische servers proberen. Helaas zit ik in een verhuizing en heb nog geen internet, heb update 4.0.1 nog niet kunnen proberen.
Maar goed, ik kijk volgend weekend wel weer.
De hotfix lijkt inderdaad de elevator en transit problemen voor nu te hebben opgelost.
Zie ook https://robertsspaceindus...ve-hotfix-central/7688600
[ Voor 18% gewijzigd door Arie Atari op 01-02-2025 19:41 ]
Niet echt, in deze blogpost hebben ze de problemen beschreven en free-fly gecanceld. Dit is een groot verschil met de voorgaande jaren.
https://robertsspaceindus...ues-amp-updates-1/7695502
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Ik had ergens gelezen dat onterechte "trepessing" verholpen zouden zijn. Maar dat kan best wel zijn dat het alleen om de bunkers ging.Haay schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:45:
Ik heb gisteravond Voor het eerst sinds december weer een (korte) sessie gespeeld waarbij ik zowaar een hauling contract kon afronden. Op Everus de lading ingeladen, en vervolgens achtereenvolgens naar HUR-L5, L3, L4 en L1 afgeleverd en contract voltooid (100k aUEC). Niet de meest enerverende speelsessie, maar alle liften en cargo-liften werkten naar behoren, het contract registreerde netjes de levering, en geen hele rare dingen meegemaakt. Alleen toen ik bij HUR-L1 aankwam kreeg ik nog wel onterecht de "Trespassing" melding. Ook bij het verlaten van Everus moest ik twee keer aan ATC vragen om te mogen vertrekken voordat de deuren open gingen. Dat waren de enige twee kleine dingen.
Nee.
Ze zijn nu wel een stuk sneller met problemen oplossen dan vroeger.
Waarbij iedereen zit te mekkeren heb ik zelf weinig last, kennerlijk ben ik een uitzondering.
Dag 1 deden de liften het niet maar dat was snel opgelost, dat was vooral een backend issue volgensmij.
De trein problemen bij Microtech etc heb ik totaal geen issue,s mee.
Op dag release gewoon niet spelen als mensen er niet tegen kunnen werkt zeer goed.
[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 02-02-2025 21:09 ]
Toch wel, leuk dat JIJ wel kan spelen, maar het internet staat vol met berichten van mensen die problemen hebben. Groot en klein, ook in dit topic melden mensen dat ze veel problemen ervaren.
En zelfs in je post geef je zelf al aan dat er problemen waren.
En het werkt niet goed, het werkt VOOR JOU goed. Dat is heel wat anders
Dus ja, wellicht ben jij die uitzondering, of jij bent blind voor de problemen, of wil gewoon niet toegeven dat de problemen er zijn, dunno. Maar ze zijn er dus wel degelijk. Net zoals elke patch, net zoals elke dag. Welkom in SC
Ik ontken niet dat er geen problemen zijn, je moet niet te streng zijn voor jezelf en verwachten dat er geen problemen zijn, ik vermaak me wel, als iets niet werkt ga ik iets anders doen in game en probeer het later opnieuw want het blijft Alpha.mvds schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:22:
[...]
Toch wel, leuk dat JIJ wel kan spelen, maar het internet staat vol met berichten van mensen die problemen hebben. Groot en klein, ook in dit topic melden mensen dat ze veel problemen ervaren.
En zelfs in je post geef je zelf al aan dat er problemen waren.
En het werkt niet goed, het werkt VOOR JOU goed. Dat is heel wat andersIk volg aardig wat SC streamers en die hebben stuk voor stuk ook allemaal de problemen die op internet genoemd worden. Niet altijd allemaal, niet altijd tegelijk, maar ze hebben ze wel.
Dus ja, wellicht ben jij die uitzondering, of jij bent blind voor de problemen, of wil gewoon niet toegeven dat de problemen er zijn, dunno. Maar ze zijn er dus wel degelijk. Net zoals elke patch, net zoals elke dag. Welkom in SC
En dat mensen het vergelijken met 3.18 no-way 3.18 was veel erger.
[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 02-02-2025 21:29 ]
Ik ga helaas niet akkoord met je laatste zin. Ik heb 4.0 voor meer dan drie weken non-stop niet kunnen spelen wegens problemen. Alleen het eerste weekend na 4.0 preview release was het speelbaar.mr_evil08 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:27:
[...]
Ik ontken niet dat er geen problemen zijn, je moet niet te streng zijn voor jezelf en verwachten dat er geen problemen zijn, ik vermaak me wel, als iets niet werkt ga ik iets anders doen in game en probeer het later opnieuw want het blijft Alpha.
En dat mensen het vergelijken met 3.18 no-way 3.18 was veel erger.
Maandag voor kerst kreeg ik de Kreschler bug, dat heeft drie dagen geduurd. Vervolgens kreeg ik voor anderhalve week geen missies en kon ik ook niet opstijgen. Toen dat was opgelost, kon ik eindelijk af en toe SC voor een tot twee uurtjes spelen en toen sloeg de endless loading erin, en dat heeft ook weer iets meer dan anderhalve week geduurd om opgelost te worden.
Van mij hele kerstvakantie van vier weken, heb ik maar 5 tot 6 avonden kunnen spelen van max twee uur waarna alles weer zo bug begon te raken dat ik moest reloggen. En dan kreeg ik weer de eindeloze loading.
Ohja, het zwarte scherm heb ik ook nog een aantal keer gekregen. Maar in de een à twee uurtjes dat SC werkte, voelde het wel erg goed aan en heb ik ook met plezier gespeeld. Zelfs bunkers bounties zijn zeer leuk om te spelen, mits ze fatsoenlijk werken.
[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 02-02-2025 23:43 ]
Dan heb je toch nog meer kunnen spelen dan veel mensen in 3.18. Die kwamen letterlijk niet op het hoofdmenu tot dat 3.19 uit kwam. 3.18 was toch echt nog wel een tikkeltje erger.Toonen1988 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 23:40:
[...]
Van mij hele kerstvakantie van vier weken, heb ik maar 5 tot 6 avonden kunnen spelen van max twee uur waarna alles weer zo bug begon te raken dat ik moest reloggen. En dan kreeg ik weer de eindeloze loading.
Ik heb dagelijks gespeelt en de bugs die er waren kon ik omheen werken.Toonen1988 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 23:40:
[...]
Ik ga helaas niet akkoord met je laatste zin. Ik heb 4.0 voor meer dan drie weken non-stop niet kunnen spelen wegens problemen. Alleen het eerste weekend na 4.0 preview release was het speelbaar.
Maandag voor kerst kreeg ik de Kreschler bug, dat heeft drie dagen geduurd. Vervolgens kreeg ik voor anderhalve week geen missies en kon ik ook niet opstijgen. Toen dat was opgelost, kon ik eindelijk af en toe SC voor een tot twee uurtjes spelen en toen sloeg de endless loading erin, en dat heeft ook weer iets meer dan anderhalve week geduurd om opgelost te worden.
Ohja, het zwarte scherm heb ik ook nog een aantal keer gekregen. Maar in de een à twee uurtjes dat SC werkte, voelde het wel erg goed aan en heb ik ook met plezier gespeeld. Zelfs bunkers bounties zijn zeer leuk om te spelen, mits ze fatsoenlijk werken.
Ook ik zat 1x vast in Kreschler en ook ik had daarna geen missie,s meer, dat was te verhelpen door nogmaals de bak in gaan en daarna zorg je wel dat je geen crimestat meer krijgt.
De loading bug kan ik hier nog steeds verhelpen door even switchen naar Arena Commander.
Het maakt ook sterk uit op welk moment je speelt.
[ Voor 36% gewijzigd door mr_evil08 op 03-02-2025 08:41 ]
Het is een alpha, dat is geen mening maar een feit.mvds schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:29:
Dat 3.18 erger was dan alle andere patches vind ik een non argument eerlijk gezegd. SC is en blijft een buggy mess. En het stadium van "mAaR hEt Is EeN aLpHa" zijn we allang voorbij imho. Dat SC al 12 jaar een alpha is wil niet zeggen dat het ok is dat het liften probleem letterlijk ELKE patch weer opduikt, en dat is maar een van de VELE bugs die steeds weer opduiken
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Dat is idd een feit, maar geen reden (meer) dat wij als backers alles maar moeten accepteren.Ecological schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:05:
[...]
Het is een alpha, dat is geen mening maar een feit.
Dan kun je beter de game verwijderen en over 5 jaar terugkomen als je niet wil inzien dat het wel gefixed wordt, bij elke release komen bugs terug maar ze worden wel verholpen, 4.0 is een hele grote update geweest vanwege server meshing.mvds schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:29:
Dat 3.18 erger was dan alle andere patches vind ik een non argument eerlijk gezegd. SC is en blijft een buggy mess. En het stadium van "mAaR hEt Is EeN aLpHa" zijn we allang voorbij imho. Dat SC al 12 jaar een alpha is wil niet zeggen dat het ok is dat het liften probleem letterlijk ELKE patch weer opduikt, en dat is maar een van de VELE bugs die steeds weer opduiken
De meeste game,s hoor je pas iets van totdat het bijna klaar is.
Ik kan de lijst nu even niet vinden, er zijn meer game,s die er langer over deden, SC is geen uitzondering.
Dat mensen de game met Starfield vergelijken die er 7 jaar over deed, no way dat Starfield vergelijkbaar is met SC, invisible wall,s niet zelf het schip mogen landen, steeds weer dezelfde animatie etc dat te bedenken dat Starfield eigenlijk maar heel klein is.
[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 03-02-2025 10:26 ]
Voor mij werkte al deze fixes totaal niet. Ik heb op CIG moeten wachten totdat ze het hadden opgelost.mr_evil08 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:33:
[...]
Ik heb dagelijks gespeelt en de bugs die er waren kon ik omheen werken.
Ook ik zat 1x vast in Kreschler en ook ik had daarna geen missie,s meer, dat was te verhelpen door nogmaals de bak in gaan en daarna zorg je wel dat je geen crimestat meer krijgt.
De loading bug kan ik hier nog steeds verhelpen door even switchen naar Arena Commander.
Het maakt ook sterk uit op welk moment je speelt.
Ze worden gefixt, om bij de elke volgende patch gewoon weer de kop op te steken. Dat bedoel ik. In hoeverre kan je dan zeggen dat het gefixt is? Dat is niet fixen, dat is pleisters plakken.mr_evil08 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:23:
[...]
Dan kun je beter de game verwijderen en over 5 jaar terugkomen als je niet wil inzien dat het wel gefixed wordt, bij elke release komen bugs terug maar ze worden wel verholpen, 4.0 is een hele grote update.
De meeste game,s hoor je pas iets van totdat het bijna klaar is.
Ik kan de lijst nu even niet vinden, er zijn meer game,s die er langer over deden, SC is geen uitzondering.
Dat mensen de game met Starfield vergelijken die er 7 jaar over deed, no way dat Starfield vergelijkbaar is met SC, invisible wall,s niet zelf het schip mogen landen, animatie,s etc dat te bedenken dat Starfield eigenlijk maar heel klein is.
Precies dit, niemand zegt dat het spel bug vrij moet zijn en volledig geoptimaliseerd. Iedereen begrijpt dat het nog in alpha is.mvds schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:08:
[...]
Dat is idd een feit, maar geen reden (meer) dat wij als backers alles maar moeten accepteren.
Waar men wel kritiek op geeft is hoe lang bepaalde game breaking bugs in het spel zitten, zoals de liften die de pret nogal bederven. Ookal is het een alpha, we mogen er toch nog wel plezier mee beleven? En als je al jaren tegen dezelfde problemen oploopt, ben je er uiteindelijk klaar mee. Je wilt ook een keer weer wat nieuwe bugs zien, nieuwe dingen uitproberen, kritiek of positieve reacties geven over nieuwe content.
Maar dat gaat niet, omdat de liften het weer eens niet deden, wat al de zoveelste keer voorkomt.
Maakt niks uit of een spel in alpha of beta zit, we mogen toch wel een progressie verwachten. Kwa content, zit er genoeg progressie erin. Maar kwa oplossen of voorkomen van gamebreaking bugs? Ik zie teveel game breaking bugs tevaak terug komen en dat is jammer.
Ik had gehoopt dat het probleem met de liften opgelost zouden zijn nu dat ze server meshing hebben geïmplementeerd. Maar helaas, het probleem is zelfs erger geworden.
[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 03-02-2025 10:49 ]
Het wisselt voor mij heel erg hoe matig die (personen)liften werken: in drukke steden en stations heb ik het idee dat ze het vaker niet dan wel doen (dan krijg ik niet eens een "elevator called"). Als het wat kleinere stations zijn, is het nog weer beter, maar ook daar mist soms de lift als de deur opengaat. Meestal is het na een minuut of 5 wachten weer OK. Als je dan eenmaal in je schip zit, vind ik het best stabiel, met als kanttekening dat bij het schip komen en wegvliegen uit NB me wel een boel tijd gekost heeft.
Het is goed dat ze de freeflight hebben afgelast, want je moet echt een fan zijn (of masochist) om er nu mee te beginnen.
Het wordt wel tijd dat ze ofwel de speelbaarheid gaan verbeteren of "snel" alle gameloops erin kwakken en dan op speelbaarheid focussen. Dat laatste is een bittere pil voor mensen die er nu al mee (willen) spelen, maar is waarschijnlijk wel de snelste manier om het te verbeteren. Of dat uitkan qua geldstroom durf ik niet te zeggen.
Dat is ook de eerste keer dat CIG ervan heeft geleerd, de vorige keer gooide ze gerust XenoTreat erbij of Ninetails ondanks ze wisten dat dit niet goed zal gaan in combi met free flight.RMvanDijk schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:18:
Het is goed dat ze de freeflight hebben afgelast, want je moet echt een fan zijn (of masochist) om er nu mee te beginnen.
EDIT: Iemand ook al Star Citizen op DLSS4 gespeeld?
[ Voor 36% gewijzigd door Toonen1988 op 03-02-2025 20:19 ]
Op dit moment komt er ook niemand in, iedereen blijft op queue 1 hangen. En sommige krijgen weer een error dat ze niet erin kunnen komen.RMvanDijk schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:55:
Hotfix en Live waren gister al dezelfde versie. nu kennelijk alle servers gepatched want hij staat er niet meer bij
Maar dit zullen ze wel snel oplossen.
Hoop inderdaad dat er snel nieuwe fixes komen, zeker voor inloggen en liften.
Welke solo schepen hebben wapenracks + internal storage eigenlijk? Ik zoek een bunker runner waar ik mijn gevonden wapens (vooral LMGs) en gear kan opslaan.
In plaats van de gevonden wapens en gear in de weaponracks/internal storage van je schip te bewaren is een goed alternatief om een 1 SCU container aan te schaffen (in de shop van de Cargo) en een tractor beam.Welke solo schepen hebben wapenracks + internal storage eigenlijk? Ik zoek een bunker runner waar ik mijn gevonden wapens (vooral LMGs) en gear kan opslaan.
Dan heb je aan een Pisces genoeg als bunker runner.
Container met de tractorbeam meezeulen in de bunker en beneden neerzetten. Dan kun je alle weapons en gear in de container droppen en in één keer de volle buit mee naar buiten nemen en in je schip neerzetten.
terug in je hanger ook weer eenvoudig om alle loot via de freight elevator aan je storage toe te voegen.
Ja het ziet er beter uit, fps geen verbetering doordat mijn GPU (RTX4080) sowieso geen bottleneck is.Toonen1988 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:11:
EDIT: Iemand ook al Star Citizen op DLSS4 gespeeld?
Ben wel benieuwd of framegen verbetering geeft maar dat zit nog niet in game.
Ik heb het helaas nog niet kunnen testen, omdat ik geen enkel keer in Star Citizen ben gekomen. Vandaag misschien nog een keer proberen.mr_evil08 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:36:
[...]
Ja het ziet er beter uit, fps geen verbetering doordat mijn GPU (RTX4080) sowieso geen bottleneck is.
Ben wel benieuwd of framegen verbetering geeft maar dat zit nog niet in game.
Het duurde gisteravond wel even, maar uiteindelijk kwam ik er wel in. Ik denk dat ik iets van 10 minuutjes heb moeten wachten in de queue (op plek 1Toonen1988 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:58:
[...]
Ik heb het helaas nog niet kunnen testen, omdat ik geen enkel keer in Star Citizen ben gekomen. Vandaag misschien nog een keer proberen.
Ik denk dat de queue het wel doet, de teller alleen niet
[ Voor 6% gewijzigd door mvds op 04-02-2025 13:38 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4LsBrB6r405NqMkRf4J1d8il.jpg?f=user_large)
Misschien moet ik dit bed ook maar erbij kopen, ziet er stevig uit.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fFSZEOWpxD0y2SzO7zLbUpO1.jpg?f=user_large)
Enige waar ik van baal, en ik weet niet of dat een eigen fout was of een bug, is dat ik een hoop cargo kwijtraakte. Ik accepteerde 4 hauling contracten, waarvan 3 vanuit port tressler. Mn aegis Titan heeft maar plek voor 8scu, dus dat betekende enkele trips om het verplaatst te krijgen. Na de eerste lading was alle cargo op port tressler ineens weg en kon ik maar 1 contract voldoen.
Een bug waar hopenlijk een oplossing voor komt is dat de cargo niet is gemarkeerd of algemeen wordt geaccepteerd. Wanneer je 2 contracten accepteert waarbij je bijvoorbeeld 2x4scu aluminium moet vervoeren, maar met verschillende bestemmingen (zelfde vertrekpunt) dan zijn twee containers specifiek voor locatie A en de andere twee voor locatie B, maar nergens kun je dat aan herkennen Dus dan denk je een contract af te ronden, maar dan wordt maar de helft geaccepteerd, omdat de andere helft eigenlijk voor de andere locatie bedoeld is

Afgezien van de liften, de trams en de hangars (soms doet maar 1 v/d 5 hangars het aan de buitenkant, dan krijg je idioot lange queues) vind ik alles supersoepel gaan (hoewel ik op dit moment Pyro niet uitkan omdat mijn jump-drives het niet doen).
Heeft weinig zin om te troubleshooten aan de desktop kant.
Inmiddels kijk ik wel uit dat ik niet in bepaalde gebieden kom want dan heb ik ook de infinite load screen.
[ Voor 41% gewijzigd door mr_evil08 op 10-02-2025 10:50 ]
We zijn drie weken verder, heb pas twee keer phase 1 compleet. Ik krijg de heletijd een eindeloze loading, dan moet ik minimaal een dag wachten, of ik krijg eindeloos queue 1.
En wanneer ik erin kom, werken de liften niet of er spawnen helemaal geen vijanden. Moet ik een boel vijanden killen in een Asteroid base, maar er spawned helemaal niks. We zijn drie weken verder en zeker van de 20 dagen dat ik probeer (elke dag opnieuw), is het me maar 2 keer gelukt.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/shQxoTygJl8BtmWo3eI8vOCR.jpg?f=user_large)