Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:22
Toonen1988 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:04:
Eindelijk! Na vele keer proberen en phase 1 zeker 20 keer moeten spelen voordat ik eindelijk 6 missies kreeg die wel werkte, ben ik nu eindelijk klaar. Phase 2 ging een stukje makkelijker, omdat ik alleen servers kapot hoefde te maken. In 4 van de 6 missies spawnde helemaal geen vijanden. Dus ik kon meteen richting de servers lopen en meteen kapot maken. Heb drie weken over gedaan om phase 1 en 2 te completen. Vandaag is phase 3 van start gegaan, en nog niemand heeft kunnen spelen, omdat deze missies ook compleet bugged zijn. Wat de rewards voor phase 3 zijn, weet ook nog niemand. De skins en SMG krijg je wanneer je phase 1 en 2 compleet.

[Afbeelding]
Eerst triomfantelijk vertellen hoe makkelijk je de servers kapot hebt gemaakt en dan gaan klagen dat je niet verder komt omdat er bugs in het online spel zitten. Jij bent ook een mooie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:27
Al die moeite voor wat cosmetics en wapens die je niet kan gebruiken omdat je ze niet kwijt wilt raken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
LA-384 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:30:
[...]

Eerst triomfantelijk vertellen hoe makkelijk je de servers kapot hebt gemaakt en dan gaan klagen dat je niet verder komt omdat er bugs in het online spel zitten. Jij bent ook een mooie :+
Huh? _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:42:
Al die moeite voor wat cosmetics en wapens die je niet kan gebruiken omdat je ze niet kwijt wilt raken... :+
Item recovery systeem was al belooft sinds 3.24 maar nog altijd niks gezien. Daarnaast paints van schepen verlies je niet. :D

Je moet wel elke keer opniew een paint selecteren als je een nieuwe claim aanvraagd. En aangezien ik al mijn paints in mijn thuis basis (Area 18) heb, kan ik dus niet mijn schepen painten in andere steden, stations of Pyro system. Dan moet ik elke keer terug vliegen naar Area 18. Kan ook de paints meenemen, maar als ik dan dood ga, kan ik het wel verliezen.

Heb deze skin gekregen, dit is de Frontiers skin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwZhHwaPoNoIrIOMIJWsZrO3kqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t81pw8Od6HuraMZG0tQG8qF3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdzR9vPfYNkeZ717UHF00fl1flE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UHVfwNncmsYq61oSckpeKIE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Toonen1988 op 11-02-2025 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:55:
[...]
Item recovery systeem was al belooft sinds 3.24 maar nog altijd niks gezien. Daarnaast paints van schepen verlies je niet. :D
Paints verlies je niet, maar heel eerlijk, ik moet de eerste echt mooie ship paint nog tegenkomen. Ik vind ze allemaal 13 in een dozijn. Ik heb er een heleboel in mijn hangar, maar ik gebruik er geeneen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Trouwens ook met armor, vrijwel allemaal hebben ze wel iets met een camo print. Ik bedoel, hoe saai en doorsnee wil je het hebben? En waarom niet overal bijpassende backpacks voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:12
Toonen1988 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:55:
[...]

Je moet wel elke keer opniew een paint selecteren als je een nieuwe claim aanvraagd. En aangezien ik al mijn paints in mijn thuis basis (Area 18) heb, kan ik dus niet mijn schepen painten in andere steden, stations of Pyro system. Dan moet ik elke keer terug vliegen naar Area 18. Kan ook de paints meenemen, maar als ik dan dood ga, kan ik het wel verliezen.

Heb deze skin gekregen, dit is de Frontiers skin.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hij is wel mooi, zal dit weekend eens een poging wagen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:30:
Trouwens ook met armor, vrijwel allemaal hebben ze wel iets met een camo print. Ik bedoel, hoe saai en doorsnee wil je het hebben? En waarom niet overal bijpassende backpacks voor?
Dat valt wel reuze me, er is best wel weinig met camo om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Case_C schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:37:
[...]

Hij is wel mooi, zal dit weekend eens een poging wagen :) .
Je moet wel Frontier Fighters kiezen, want de twee andere factions geven een andere skin. Deze keuze is eenmalig en kan niet meer veranderd worden. Let dus goed op wie de missie gever is in Phase 1. Eenmaal de eerste missie compleet, zit je vast aan die faction. Daarnaast moet je ook "Save Stanton" compleet hebben, die nu niet meer actief is. Deze event is pas afgelopen. Heb je deze niet gedaan, dan krijg je bij "Fight for Pyro" alleen de Ripper SMG.

Citizens of Prosperity
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgIvhuUB_4mmZPCgdE9lKD_HfN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36F8b5NWvufw2sE2JH87mR8E.jpg?f=fotoalbum_large

Headhunters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oM7kA-kDYg6SiwMHdBTFW8LFpp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8w6WgD1QS9rowJEXoCi0E5W.jpg?f=fotoalbum_large

Frontier Fighters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x38zJQIJ0doXeeZGarQOg92enOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9zIXuhVI2So1QoZIn1GUUlX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Toonen1988 op 12-02-2025 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Knip: per ongeluk dubbel post.

[ Voor 97% gewijzigd door Toonen1988 op 12-02-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:18:
[...]
Dat valt wel reuze me, er is best wel weinig met camo om eerlijk te zijn.
Ik heb het niet over de grote vlakken, maar meer over de accenten die vrijwel bij elk armor en backpack iets van een camo print heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik vind de andere twee camos mooier dan die van Frontier Fighters eigenlijk :o

Ik ben totaal niet van de camo prints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:12
Ja dilemma, ene kant zou ik vanuit GoT kiezen voor Citizens of Prosperity, Frontier Fighters was volgens mij voor volledige uitroeiing van Pyro? :P

Dilemma, maar dat kan dit weekend beslist worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:52
In Phase 3 krijg je te horen dat de Frontier Fighters eigenlijk de Slicers badguys zijn waar we in Stanton al vaker mee te maken hebben gehad. En dus zijn de Phase 3 missies voor zowel de CFP en HeadHunters gericht op het uitroeien van de Frontier Fighters/Slicers.

Nu vraag ik me wel af of een Phase 3 missie voor de CFP (faction die ik gekozen heb) wel solo te doen is? Ik zie alleen in de beschrijving dat de FF/Slicers ergens verdreven moeten worden, en dat het om meerdere schepen gaat. Dat klinkt als: breng een capabel fighter schip... Ik heb alle 6 Phase 1 en alle 6 Phase 2 missies in mijn Origin 315p gedaan, maar vrees dat dat niet genoeg is voor Phase 3 :(

Heeft iemand hier al de genoemde Phase 3 missie gedaan?

Overigens had ik gisteravond weer een bijzondere ervaring. Ik deed een normaal Mercenary contract voor CFP, wat net als Phase 2 een gevalletje was van: ga naar derelict outpost en kill all invaders. Dus ik vloog naar Monox, vond de outpost, schoot met mijn 315p alle NPCs op de grond dood, kreeg bevestiging dat contract voltooid was. Ik landde naast de ruines om nog wat te looten, en terwijl ik rondloop hoor ik ineens schieten en voor ik het wist werd mijn geparkeerde 315p door een voorbij strafend schip doorzeefd. :( Er vlogen nog een of twee schepen rond die wat op elkaar schoten in de lucht, maar intussen waren er ook nieuwe NPCs aangekomen, op meerdere Dragonfly hoverbikes. Die dus op mij aan het jagen waren. Na die allemaal afgemaakt hebben was ik daar dus gestrand. Ik vroeg in chat of er toevallig iemand van de chat in de buurt van Monox was en mij zou willen oppikken. En zowaar was er iemand in een Raft die mij wel wilde ophalen. Duurde alleen een tijdje dus ik liep wat rond en probeerde een van die Dragonfly bikes. Toen ik er weer af wilde viel ik op de grond en omdat ik al gewond was (level 3 chestwound) was ik 'incapacitated'. Kon nauwelijk de chat lezen, zo wazig was alles, maar gelukkig was die vriendelijke persoon al onderweg en werd ik zowaar gerevived en vervolgens bij een nabijgelegen station afgezet. Geweldig dat ook dat gewoon mogelijk is in het Pyro systeem! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb phase 3 nog niet kunnen spelen. Elke keer als ik een phase 3 missie accepteer, verschijnt geen actieve missie in mijn lijst.

Ik heb ook van andere gehoord dat de progressie journal ook niet wordt bijgehouden. Verder is er ook niks bekend over phase 3 rewards.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988

Notable Information
➣ Content patches will target new missions/events each month.
➣ Some missions/events will be limited-time, while others will make their way to 1.0.
➣ Future patches will have a strong focus on stability.
➣ Missions will adopt an "A story" and "B story" structure to make the mission stories more dynamic for players.
➣ The "A story" (which has already started, implying it is the Pyro event) will continue until September, while the "B story" will start in April and continue until October.
➣ When one story concludes, a new story will take its place. This allows for some months to feature more "A story" or more "B story."
➣ The new story layout does NOT replace the story discussed at CitCon.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:08
Is het ook bekend waar de 890 jump missie is gebleven?

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:07:
Is het ook bekend waar de 890 jump missie is gebleven?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of die er nog in zit. Maar om eerlijk te zijn, met de gewone bounty missies verdien je nu even veel of zelfs meer, dus voor het geld hoef je deze missie niet meer te grinden. Maar om immersie, was het wel erg leuk om te doen.

Ik ga nog even door met bounty hunting in Stanton, om mijn rep omhoog te krijgen. Er is schijnbaar een bug dat je geen bounty hunting rep in Pyro krijgt. Als die hoog genoeg is, ga ik bounty hunting in Pyro. Sommige bounty missies geven gewoon 110k.

En Pyro is nog niet eens zo slecht. Heb in drie weken tijd maar twee gevechten gehad met andere spelers. Beide keren heb ik ze te pakken gekregen. Iemand met een Zeus en nog iemand met een heavy fighter. Beide aan fladderen geschoten met mijn F7A MKII volledig gefit met Attritions S3 en S4.

Verder ben ik tot nu toe alleen dood gegaan door bugs. Dus ik denk dat ik nu gewoon bounty hunting in Pyro ga doen. Hogere payout en PvP valt echt reuze mee. Meeste mensen laten je met rust.

Ben nu ook een beetje aan het leren welke wapens op schepen nu echt voor PvP zijn en welke PvE. Schijnbaar zijn wapens met hoge velocity beter voor PvP en DMG PvE. Zo zijn S1 t/m S4 laser repeaters voor PvP maar vanaf S5 zijn ze dus niet meer echt geschikt voor PvP, omdat de velocity opeens gigantisch omlaag gaat.

Cannons zijn bijv. erg traag en meer geschikt voor PvE.

[ Voor 62% gewijzigd door Toonen1988 op 13-02-2025 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik had dus Frontier Fighters gekozen voor die skins. Citizens for Prosperity en Headhunters waren hierdoor "hostile" geworden. Nu kreeg ik opeens een missie "Before it's to late" van Citizens of Prosperity waarbij ik een Headhunters Freelancer vol met wapens moest vernietigen, die tegen Citizens for Prosperity zouden gaan gebruiken.

Zodoende heb ik deze Freelancer na ongeveer 10 seconde compleet in fladeren geschoten. Niet kreeg ik hier alleen 69k voor, nu zijn de Citizens for Prosperity opeens "ally". Met deze missie ben ik niet alleen van hostile afgekomen, maar heb ook nog eens neutral en applicant rank behaald.

Dat was gemakkelijk zeg, nu heb ik dus alleen de headhunters tegen me. Helaas krijg ik geen Phase 3 missies...

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 14-02-2025 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:01

Mijn hopium (copium) is nu dat Star Citizen developers zo erg bezig zijn met stabiliteit dat we echt over een paar maanden een geweldig stabiele game kunnen spelen.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
Ecological schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:53:
[YouTube: Star Citizen 2025: Fixing the Game First]

Mijn hopium (copium) is nu dat Star Citizen developers zo erg bezig zijn met stabiliteit dat we echt over een paar maanden een geweldig stabiele game kunnen spelen.
Net de 4.0.2 PTU geprobeerd en dat voelde best stabiel gedurende de 20-25 minuten dat ik het speelde. Geen gekke bugs gezien en de chat ging ook over random persoonlijke zaken ipv klagen.

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 15-02-2025 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

:o

"Over een paar maanden"

Mag ik een beetje hebben van wat jij hebt gebruikt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:52:
[...]

"Over een paar maanden"

Ik ben ook erg sceptisch als ik eerlijk mag zijn. Dat ze bij CIG zijn gaan inzien dat de ontwikkeling te lang duurt, ben ik helemaal van overtuigd. Dat ze bepaalde functies hebben uitgesteld na 1.0, kan ik nog begrijpen want ze bleven maar meer functies toevoegen die de ontwikkeling bleven uitstellen.

Natuurlijk hebben ze op sommige punten ook flinke vooruitgang geboekt, zoals server meshing en performance. De game loopt nu als een zonnetje zonder enige framedrops of stutters. Maar gewoon die terugkerende problemen zijn gewoon zwaar irritant, zoals missies die telkens bugged zijn, locaties waar je niet naar toe kan omdat QT niet werkt, liften die niet werken. En die problemen blijven maar telkens terug komen.

Dus ook ik ben sceptisch als ze praten "over een paar maanden". Wat ze na jaren nog niet opgelost krijgen, zouden ze nu opeens binnen een paar maand over doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 15-02-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
mvds schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:52:
[...]

"Over een paar maanden"

Ik begrijp je volledig haha. Kwam net dit filmpje tegen: https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Echter, het grootste verschil met het verleden is dat CIG communiceert dat het een groot probleem is en dat ze heel 2025 gaan gebruiken om het beter te maken. We gaan het zien, ik ben benieuwd. Kan zijn dat ik het compleet mis heb. De toekomst gaat het uitwijzen.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik gok dat ze zelf ook wel inzien dat ze het teruglopen van de inkomsten niet al te lang kunnen negeren. Ik ga zelf ook geen (nieuw) geld er meer in stoppen. Ik heb juist alles wat ik kon verkopen, verkocht en daarmee zoveel mogelijk geld er weer uitgehaald. Wat er nu nog in zit, kan ik er simpelweg niet meer uithalen omdat de schepen die je met store credit koopt, niet te giften zijn. Of ik moet ervoor kiezen om mijn hele account te verkopen. (Als iemand mij een goed bod zou doen, dan zou ik dat echt wel overwegen)

Ik kijk dan over een paar jaar wel weer eens.

Nu log ik zo nu en dan eens in, doe een paar missies en log dan weer uit en laat SC weer voor een paar weken/maanden met rust tot mijn nieuwsgierigheid het weer eens wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik denk dan ook dat dit een commercieel besluit is. Op een gegeven moment komt er minder nieuw geld binnen maar blijkt plots ook dat je bestaande klanten veel minder geld binnenbrengen omdat ze sceptisch geworden zijn.

Dan heb je niet heel veel keuze meer en is het tijd geworden om te gaan luisteren naar degenen in je organisatie die al jaren vragen om stabilisatiesprints ipv gimmicks en new functionalities.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-10 07:24

Sinds 2012 zie ik hier nog geen pagina hier op het forum dat niet gaat over gamebreaking bugs en liften. Ik verwacht niet dat dat over een paar maandjes klaar is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElCRjVd7m5Fl4yTC0AYOUJFh0FA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SLtmA7KfgsGooyOeM9pXDDE.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upmeWz9L55kYjswl6nlWKI6j5do=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCbDQJqJ2qEk9BhuN5hr2DUP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNnZCJ5QAEnJ8e9vQePuI0NFA3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCSpBsvS57G4cFnvjtNZQ11N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axFIFg3pPYwx-n2mLN9QjSB_0DY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXNSvgCgiZXXoExPakz7yfVE.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag de VKB STECS binnen gekregen, nu nog even wachten op beschikbaarheid van de nieuwe space grip. Also: mijn vingers hebben vingers nodig.

Hij vervangt de OmniThrottle (voornamelijk vanwege de hoeveelheid knopjes). Die staat op vraag en aanbod O-), ook bruikbaar voor flight sim trouwens, je kan de X as blokkeren en de vering / frictie anders instellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awMJXjBNn4dBNd462Z7jKN5olWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ORrB8G14PLBsEz31gtUqoqbq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door _eLMo_ op 04-03-2025 17:48 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Rickokun schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:38:
[...]

Sinds 2012 zie ik hier nog geen pagina hier op het forum dat niet gaat over gamebreaking bugs en liften. Ik verwacht niet dat dat over een paar maandjes klaar is.
Zijn veelal zuurders, elke grote release was dat het geval, sommige lui hier zitten het uit te lokken door ernaar opzoek te gaan.

Elke grote release ging met happeringen wat later weer gefixed wordt en dat hoor je weer niet als het goed gaat.

Met 4.0.2 valt het wel weer mee, de liften werken, de missie,s werken(die ik doe tenminste) en ik kan uit de hangar komen, op zondag avond wil de back-end het moeilijk hebben waardoor je niet meer uit de hangar kan komen.

[ Voor 24% gewijzigd door mr_evil08 op 04-03-2025 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Jahoor eindelijk, de cargo deuren van de Caterpillar functioneren in 4.1 PTU
Gaat CIG eindelijk eens iets afmaken?

4.1 komt ook al heel rap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb het allemaal niet meer bij gehouden, sinds ik de laatste tijd te druk ben geweest met andere games. Maar eindelijk krijgt Star Citizen nu eindelijk item recovery.

Alleen wat ze nu hebben geimplementeerd in 4.1 is een beetje méh. Het is nog een placeholder systeem, en er zal een meer diepgaande systeem komen wanneer T1 verkeringen eraan gaan komen, die uiteindelijk ook naar T2 zal worden geupgrade.

Maar om terug te komen op 4.1. Als je dood gaat, spawn je in een ziekenhuis bed met je armor aan en je wapen in je holster. Beide worden zeg maar gelocked op je personage. Alles in je inventory ben je wel kwijt, behalve je magazijnen en medpens. De laatste twee kunnen wel geloot worden door andere spelers, maar je krijgt die als ware terug. CIG zag niet zo'n groot probleem in duplicaten van magazijnen en medpens.

Ik hoop dat ze in de toekomst toch meer richting een systeem gaan waarbij je wel alle gear verliest maar de items terug krijgt via een verzekering en dat je een kleine fee moet betalen.

De community geeft nu veel kritiek over wat ze implementeren in 4.1

Hier de volledige article met allemaal haat comments.
https://robertsspaceindus...rst-look-at-item-recovery

Iemand heeft ook al een response gegeven naar de ontwikelaar. Hier ben ik het mee eens.

"Recovery of store bought items / subscriber gear is a frequently requested feature.

Recovery of your entire loadout, thus making it unlootable by the person who killed you is not one of your most requested features.

How did this idea make it through all the management to the point where you guys are pulling the trigger on it? This is insane.

Dead man switch in armor. How does that even make sense or work lore wise, and why is that even becoming a thing? Nobody asked for any of this goofy stuff. All people cared about is having sub / pledged items recoverable, and we're seeing this giant over-correction that reaches into other areas of the game that are currently fine and not needing tweaking."

[ Voor 35% gewijzigd door Toonen1988 op 08-03-2025 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 12:31
Ze implementeren nu een Tier 0. Dat is het allerkleinste embryootje van wat straks een volwassen item recovery moet worden.
Dus veel mensen zijn nu aan het zeuren dat het embryootje niet op het fotomodel lijkt dat het straks moet gaan worden. Sommige gasten begrijpen het leven gewoon niet.

In de tier 0 is het wellicht best lastig om onderscheid te maken tussen ingame gekochte gear en gear dat geloot is met gear dat met echt gekochte en subscriber gear.
Als dat voor Tier 0 een makkie was, dan mogen we er best wel vanuit gaan dat CIG dit meteen in tier 0 had meegenomen.

Wat een gedoe om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
Ah ja. De Tier 0 waarvan CIG zei dat ze gingen stoppen met implementeren. Ook het eindproduct is denk ik niet wat de meesten willen. Ik wil niet in-game gekochte items insuren en terug krijgen. Dat sloopt de hele player economy omdat niks meer waarde heeft. Als ze dit alleen hadden toegepast op subscription items en store aangeschafte items, geen probleem.

Wat gaat dit dan ook betekenen voor crafting? Waarom zou ik nog items gaan craften als ik ze terug kan krijgen. Dat is waar een hoop mensen over vallen.

En ja, dat looten in 4.1 compleet nuteloos word want je kan niet eens de subscriber/store purchased armors/wapens looten van players die je killed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:30:
Ah ja. De Tier 0 waarvan CIG zei dat ze gingen stoppen met implementeren. Ook het eindproduct is denk ik niet wat de meesten willen. Ik wil niet in-game gekochte items insuren en terug krijgen. Dat sloopt de hele player economy omdat niks meer waarde heeft. Als ze dit alleen hadden toegepast op subscription items en store aangeschafte items, geen probleem.

Wat gaat dit dan ook betekenen voor crafting? Waarom zou ik nog items gaan craften als ik ze terug kan krijgen. Dat is waar een hoop mensen over vallen.

En ja, dat looten in 4.1 compleet nuteloos word want je kan niet eens de subscriber/store purchased armors/wapens looten van players die je killed.
Precies dit, mensen hebben alleen gevraagd om subscriber/store en event exclusive items terug te krijgen. Niet de ingame gekochte of gecrafte items. Dit maakt crafting dadelijk interdaad ook helemaal overbodig. Ik hoop dat ze tier 1 snel implementeren en aanpassen. Zelfs voordat we onze eigen wapens en gear kunnen craften.

Dit sloopt inderdaad ook het hele looting mechanic. Ookal is het een alpha, dit kan nog altijd flink de immersie en "fun" eruit slopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 09-03-2025 20:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Relax, CIG kennende fixen ze het binnen no time en werkt het gewoon het hoort en zoals we willen...

/sarcasme :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 14:10
mr_evil08 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:34:
Jahoor eindelijk, de cargo deuren van de Caterpillar functioneren in 4.1 PTU
Gaat CIG eindelijk eens iets afmaken?

4.1 komt ook al heel rap.
Qua functionaliteit is er niets veranderd. De deuren klappen uit en gaan direct naar beneden. Dat kun je dus niet handmatig bepalen.

Ook klappen de deuren meteen in als je de lift naar boven stuurt. En heeft de lift (nog) geen cargogrid.

Het laden en lossen moet dus op precies de manier zoals dat al moest met de Caterpillar. Je hebt er dus helemaal niets aan.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
SacreBleu schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:18:
[...]

Qua functionaliteit is er niets veranderd. De deuren klappen uit en gaan direct naar beneden. Dat kun je dus niet handmatig bepalen.

Ook klappen de deuren meteen in als je de lift naar boven stuurt. En heeft de lift (nog) geen cargogrid.

Het laden en lossen moet dus op precies de manier zoals dat al moest met de Caterpillar. Je hebt er dus helemaal niets aan.
Dan voegt de opening van cargopods van de Carrack meer toe, ondanks dat het klote inladen is omdat de cargopods nog niet tot de grond zakken. :)

Heb zo'n idee dat de nog niet precies weten wat willen met dit soort schepen.

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 10-03-2025 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Toonen1988 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:25:
[...]

Dan voegt de opening van cargopods van de Carrack meer toe, ondanks dat het klote inladen is omdat de cargopods nog niet tot de grond zakken. :)

Heb zo'n idee dat de nog niet precies weten wat willen met dit soort schepen.
Klopt! Maar dat maakt het laden van de Carrack uberhaubt mogelijk. Alleen net zo verschrikkelijk als de Caterpillar.

Voor nu is de Caterpillar een prima hauler voor mijn refine jobs. Aangezien ik 'm dan niet handmatig hoef te laden of te lossen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
SacreBleu schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:49:
[...]

Klopt! Maar dat maakt het laden van de Carrack uberhaubt mogelijk. Alleen net zo verschrikkelijk als de Caterpillar.

Voor nu is de Caterpillar een prima hauler voor mijn refine jobs. Aangezien ik 'm dan niet handmatig hoef te laden of te lossen.
Ik heb veel te weinig gedaan met de refineries. Ik heb zelf een Arrastra om tijdens het minen meteen te refinen. Helaas is het schip nog niet flight ready.

Wilde eerst een Orion, maar je kunt alleen asteroids minen met een Orion. Arrastra ook op planeten.

Als je eigen refinery hebt, hoef je ook minder te transporteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 11-03-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Zojuist bekend gemaakt dat CIG de LA studio heeft gesloten.

"Esteemed Chairman's Club Member,

As we push full steam ahead on Squadron 42 and Star Citizen 1.0, we’re making some moves—literally!

As shared in a previous Letter from the Chairman, we’re taking steps to make sure our developers are right where they need to be for the final stretch, which means moving key staff to be closer to their teams and counterparts in other studios. That also means we’re saying a bittersweet goodbye to our Los Angeles studio.

To celebrate everything our LA studio brought to the project, we're gifting all members of the Chairman’s Club a special piece of our history: an in-game replica of the Constellation artwork that hung above Chris Roberts' desk for so many years.

It’s a way to honor the office, but also your unwavering support in helping make our shared universe a reality."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Dit betekend overigens niet dat er veel mensen ontslagen zijn o.i.d. De meesten zijn verplaatst naar hun Austin, TX studio. In de LA "studio" gebeurde niet zo heel veel. Alleen financieel, administratie en een skeleton crew zaten daar.

Als ze een studio gingen sluiten zoals Austin, Manchester, Montreal of Frankfurt, dan zou ik heel nerveus geworden zijn haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:35:
Dit betekend overigens niet dat er veel mensen ontslagen zijn o.i.d. De meesten zijn verplaatst naar hun Austin, TX studio. In de LA "studio" gebeurde niet zo heel veel. Alleen financieel, administratie en een skeleton crew zaten daar.

Als ze een studio gingen sluiten zoals Austin, Manchester, Montreal of Frankfurt, dan zou ik heel nerveus geworden zijn haha.
Inderdaad, ik had ook begrepen dat mensen zijn overgezet naar andere studio's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toonen1988
Ondertussen is 4.1 live gegaan! Ik kan nu eindelijk mijn Aves armor dragen. :9

Features and Gameplay

Ai

- New Fauna: Juvenile Valakkar
- New Dynamic Conversations and NPC Population Updates

Locations

- New Hathor Alignment Facilities and Orbital Platforms
- Further Moons around the PU have been updated with the latest Cloud tech

Gameplay

- New Persistent Sandbox Activity: Align & Mine
- Wikelo, Collector Missions, and Asteroid Base
- Full Ground Vehicle and FPS Mining Updates
- Item Recovery T0
- Enabled Place from inventory for Fuses, Keycards and Compboards
- Many Missions have been updated for Server Meshing including: Medical Beacons, Courier, Prison o2 repair, and 890j Boarding Action

Ships & Vehicles

- Collision Physics Update
- Added Additional Ships to PU Ship Shops
- Heavy Fighter General Archetype Balance Pass
- Modified several ships to behave as if the turrets are slaved by default
- Increased Audio Standard for Corsair, Cutlass, Arrow, and Lightning series ships

Weapons & Items

- NEW WEAPON: VOLT RIFLE - Paralax
- Grenade Launcher and other Weapon Balance

Core Tech

- We have made numerous updates to help reduce BWin spikes which caused many delays around the PU
- Further Streaming Radius Improvements and Optimizations

Arena Commander

- New Map: Crossroads of Crime
- New Map: Astors Clearing

Bug Fixes and Technical Updates
Star Citizen Alpha 4.1 Contains nearly 130 Bug and Crash fixes that were occurring in 4.0.2-LIVE, 32 of which originated from the Issue Council.

Fixed 9 Client Crashes
Fixed 15 Server Crashes
Fixed a Hybrid-Service Crash
Fixed an issue causing Nvidia GPUs to crash or cause artifacting while using Vulkan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:18

Ves

A gadget addicted Bounty

En volgens traditiegetrouw heeft 4.1 ook issues.

Crash due to old string data ( 4.1.0 9650658 )
We've identified that there is a frequent client side crash occurring for some users which have outdated string data in their game installation. For anyone that is encountering frequent in game crashes, here's how to verify if this is the cause:
1. Immediately after the game crashes ( do not launch the game again), navigate to the installation directory for the game
2. Open the game.log file
3. At the end of the file, there will be a log line that says digest=
4. Find the string of numbers and letters that form the digest ID

Installations that are running into this issue will see 3cfc1a89a86450923d5e0b9d3dc812ac as their digest ID for the crash.

If this is the case, delete the Data.p4k file for the game installation and redownload it to get up to date string data.
Denk dat ik sinds de 4.0 release maar 4-5 keer heb ingelogd om te spelen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Gisteravond even ingelogd, maar nadat ik zag dat alles heel traag ging (schip oproepen, inventory openen, enz) maar weer uitgelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb tot nu toe geen problemen, het loopt nu ook erg soepel. Ze hebben wel mijn schip loadout gereset en de onderdelen die ik had gekocht verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Staat nu ook een "Degraded performance" waarschuwing op de launcher zie ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Is nog steeds de regel, pas spelen bij x.x.1 of x.x.2.
Niet als een kip zonder kop inloggen en verwachten dat alles perfect werkt bij de zero versies.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 29-03-2025 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Verwachten dat alles perfect werkt is bij SC alzo niet aan de orde, ongeacht welke versie. Verwachten dat alles werkt (dus niet perfect), dat is al teveel gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 12:31
Donderdag direct na de release van patch 4.1 draaide de boel als een zonnetje.
Helaas sinds zaterdag de Degraded Performance issues. Het draait wel maar je moet wel heel veel geduld hebben. Lijkt wel iets dat ze snel kunnen oplossen na het weekend en met een hotfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 19:58:
Verwachten dat alles perfect werkt is bij SC alzo niet aan de orde, ongeacht welke versie. Verwachten dat alles werkt (dus niet perfect), dat is al teveel gevraagd...
In Alpha termen dan hé.
Als er geen bugs waren zaten we in release.

Heb toch behoorlijk vaak dat ik probleemloos een game sessie kan spelen, als iets niet werkt ga je wat anders doen ipv jammeren dat het niet werkt. :+

[ Voor 18% gewijzigd door mr_evil08 op 30-03-2025 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Als je elke keer dat er "iets" niet werkt, iets anders moet gaan doen, dan kan je beter SC deïnstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Waar ik juist van sta te kijken is hoe elke dag verschillend kan zijn. Dan praat ik niet over goede en slechte patches maar in het algemeen.

Bij diverse patches heb ik gehad dat het spel perfect liep, als een zonnetje. Tot twee à vier dagen na patch release, dan beginnen de problemen. Dit heb ik bijv. ook gehad met 4.0.

Ook elke dag kan een verschil zijn, gisteren heb ik totaal geen problemen gehad terwijl een vriend van me alleen maar problemen heeft. Vandaag kan ik weer veel problemen hebben maar die vriend van mij juist weer niet. Het is echt apart hoe Star Citizen een hit of mis kan zijn en dat is elke dag verschillend.

Daarom ben ik van mening dat CIG moet gaan nadenken om elke dag even de server te herstarten. Nu met server meshing zou dit perfect kunnen gaan. Zo'n spellen als Eve Online heeft ook elke dag even een kleine onderhoud, rond 09:00 dacht ik.

Ik denk dat ze hier veel problemen mee gaan oplossen. Vaker blijven de servers in SC gewoon dagen achter elkaar door draaien 24/7 en dan komen de problemen.

Ik heb in het verleden ook diverse servers gehad voor games, waaronder Conan Exiles. Als ik de server liet lopen voor zeker twee dagen, begon het spel allemaal problemen te krijgen. Desyncs, vertragingen, teleporteren, AI die vreemd begon te doen etc. Na elke server herstart was alles weer in orde. En dit heb ik in diverse games meegemaakt. Ik stel altijd in dat mijn servers diep in de nacht even een herstart doen. Sommige problemen waaronder AI die ik had, herken ik ook in SC.

Gewoon even in de uren dat de minste mensen online zijn en elke keer op dezelfde tijd, even een tekst in beeld gooien "Maintenance, server restarting, please wait" en alles herstarten maar dan ook alles. En als dat klaar is, kunnen mensen weer verder gaan waar ze gebleven zijn op verse servers.

[ Voor 30% gewijzigd door Toonen1988 op 30-03-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:52
Toonen1988 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:35:
Waar ik juist van sta te kijken is hoe elke dag verschillend kan zijn. Dan praat ik niet over goede en slechte patches maar in het algemeen.

Bij diverse patches heb ik gehad dat het spel perfect liep, als een zonnetje. Tot twee à vier dagen na patch release, dan beginnen de problemen. Dit heb ik bijv. ook gehad met 4.0.

Ook elke dag kan een verschil zijn, gisteren heb ik totaal geen problemen gehad terwijl een vriend van me alleen maar problemen heeft. Vandaag kan ik weer veel problemen hebben maar die vriend van mij juist weer niet. Het is echt apart hoe Star Citizen een hit of mis kan zijn en dat is elke dag verschillend.
Het is dan ook zo dat er verschillende 'shards' naast elkaar draaien. Dat kun je nu goed zien wanneer je inlogt en je zit in de inlog queue, dan staat er bij dat je aan het verbinden bent naar shard 'naam_naam'. Voorbeeld van zo'n naam is "tentative_wizard". Zo'n shard is dan weer een set van servers waarbij mensen die op de server zitten die bv. Bloom in Pyro bedient problemen ervaren terwijl mensen die op de server zitten die Hurston in Stanton bedient nergens last van hebben. En daarnaast kun je dus op een shard zitten die problemen heeft, terwijl een vriend op een andere shard (beiden dus in de EU zone) zit die wel goed werkt.

Zo zat ik gistermiddag op een shard die goed werkte, maar toen mijn zoon erbij wilde komen kreeg hij de melding dat de capaciteit vol was. Dus ging ik de shard uit, en samen (in party verbonden) gingen we naar een andere shard. Maar die werkte voor geen meter. Fleet Manager scherm werkte niet, liften werkten met enorme vertraging... Dus die shard weer uit, en net zo lang proberen te verbinden tot we aan een andere shard werden toegevoegd. Die werkte een tijdje prima. Samen in mijn Starlancer MAX succesvol een bounty missie bij een drugslab bunker voltooid. Daarna een cargo hauling missie geprobeerd te doen. Dat ging vrij goed, tot ik een probleem kreeg dat ik mijn schip niet meer in kon. Maar toen was het toch etenstijd, dus de game maar afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik denk dat er bij dan een extra script draait met iets als if user == mvds then select shard with problems

Ik heb serieus nog nooit probleemloos kunnen spelen. We soms dat er maar hele kleine dingen waren, maar probleemloos nog nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 21:58

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

mvds schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 19:58:
Dit weekend, maar ook vaker, verwachten dat een deel werkt is al teveel gevraagd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Heb het afgelopen weekend als "opportunist" Hathor geprobeerd en alvast wat keycards veilig gesteld voor mijn org. Wat een vette locatie is dat zeg. Er was een org van ongv 10 man die één van de PAFs hield. Het is me gelukt om tussen hen door te sneaken en keycards te jatten die ze aan het farmen waren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Dit weekend was een rollercoaster, soms draaide het goed. Soms was het niet te nassen. Stond ook in de launcher dat er problemen waren.

Helaas een Volt Parallax Rifle kwijtgeraakt. Was ineens niet meer geequipped. Verder viel het qua bugs heel erg mee, alleen enorm veel vertraging met sommige interacties.

Helaas is de bug mbt bunkers nog steeds niet opgelost. Wanneer je een BH target in een bunker hebt mag je niets en niemand eromheen omleggen. Want iedereen wordt gezien als non-combatant of friendly.

Enorm vervelend, want stealth is nu niet echt een ding in SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Ben heel benieuwd of aankomend weekend de performance beter is. Ik heb afgelopen maanden veel wow hardcore gespeeld, Arma en Dynasty Warriors. Heb wel weer zin in goede SC sessie. Er is veel toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Ik probeer zoveel mogelijk de 'simpele' loops te doen. Soms minen, maar vooral de contracten. Hoe minder ik hoef te doen met menu's des te beter.

Op die manier ontloop ik de meeste bugs. Voor mij helpt het dat ik meestal wel met iemand anders of meerdere mensen speel, dat verzacht soms de pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Samen spelen maakt SC zeker wel leuker ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
SacreBleu schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:07:
Dit weekend was een rollercoaster, soms draaide het goed. Soms was het niet te nassen. Stond ook in de launcher dat er problemen waren.

Helaas een Volt Parallax Rifle kwijtgeraakt. Was ineens niet meer geequipped. Verder viel het qua bugs heel erg mee, alleen enorm veel vertraging met sommige interacties.

Helaas is de bug mbt bunkers nog steeds niet opgelost. Wanneer je een BH target in een bunker hebt mag je niets en niemand eromheen omleggen. Want iedereen wordt gezien als non-combatant of friendly.

Enorm vervelend, want stealth is nu niet echt een ding in SC.
Er zitten al kleine zaken in zoals indien je IR/EM signature verlaagt van het schip de bounty missies makkelijker zijn want de NPC,s zien je minder snel, en schieten minder op het schip.

Ik sloop altijd de missiles etc eraf want gebruik ze toch niet, ze geven een hogere signature, vroeger kon je groepen uitschakelen maar dat lukt nu niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 01-04-2025 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mr_evil08 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:57:
[...]

Er zitten al kleine zaken in zoals indien je IR/EM signature verlaagt van het schip de bounty missies makkelijker zijn want de NPC,s zien je minder snel, en schieten minder op het schip.

Ik sloop altijd de missiles etc eraf want gebruik ze toch niet, ze geven een hogere signature, vroeger kon je groepen uitschakelen maar dat lukt nu niet meer.
Klopt! Alleen dat is niet de stealth die ik bedoelde. Ik had het over de bunker missies, waar je on-foot bent.

[ Voor 9% gewijzigd door SacreBleu op 01-04-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Gisteren met een goeie vriend van me gespeeld, nadat de hotfix was uitgekomen. We hadden totaal geen problemen, we hebben 3,5 uur gespeeld zonder gamebreaking bugs. Hebben een aantal missies gedaan en vanalles geloot.

Heb zelfs nog twee Nederlanders neergeschoten in PvP en nog een aantal spelers afgeknald. :9 De nederlanders hadden een crimestat op me geplakt, gelukkig maar een crimestat van twee gekregen. Ondanks dat ik de crimestat af had betaald, had ik nog geld verdiend. :X

Dat was op zo'n station platform waar je een kaart moet uitprinten om de lootrooms te openen. Ik ga daar nu vaker rondhangen, fijne loot + leuke PvP combat.

[ Voor 56% gewijzigd door Toonen1988 op 03-04-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Na de hotfix worden de servers opnieuw gestart. dan zijn ze vrijwel altijd heerlijk smooth. Geef ze een paar uur en dan beginnen de problemen vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Toonen1988 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:48:
Gisteren met een goeie vriend van me gespeeld, nadat de hotfix was uitgekomen. We hadden totaal geen problemen, we hebben 3,5 uur gespeeld zonder gamebreaking bugs. Hebben een aantal missies gedaan en vanalles geloot.

Heb zelfs nog twee Nederlanders neergeschoten in PvP en nog een aantal spelers afgeknald. :9 De nederlanders hadden een crimestat op me geplakt, gelukkig maar een crimestat van twee gekregen. Ondanks dat ik de crimestat af had betaald, had ik nog geld verdiend. :X

Dat was op zo'n station platform waar je een kaart moet uitprinten om de lootrooms te openen. Ik ga daar nu vaker rondhangen, fijne loot + leuke PvP combat.
Daarnet een paar keer een OLP gedaan. Dat was lachen, we hebben bijelkaar een stuk of 10 Volt Parallax rifles nu. Een paar railguns, missile launchers en nog wat supervisor kaarten als voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:05:
[...]

Daarnet een paar keer een OLP gedaan. Dat was lachen, we hebben bijelkaar een stuk of 10 Volt Parallax rifles nu. Een paar railguns, missile launchers en nog wat supervisor kaarten als voorraad.
Ik heb echt zoveel zin in morgen en Zondag, je hebt echt geen idee. Gisteravond 2 uur prep work gedaan om de Polaris klaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Robinblitz schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:04:
[...]

Ik heb echt zoveel zin in morgen en Zondag, je hebt echt geen idee. Gisteravond 2 uur prep work gedaan om de Polaris klaar te krijgen.
Ik ben er ook helemaal klaar voor. Gisteren had ik mee willen helpen, maar werk lag op de loer.
Mocht er nog wat nodig zijn ben ik vanavond, sowieso, online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SacreBleu schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:19:
[...]

Ik ben er ook helemaal klaar voor. Gisteren had ik mee willen helpen, maar werk lag op de loer.
Mocht er nog wat nodig zijn ben ik vanavond, sowieso, online.
Denk niet zoveel meer. Nog wat scouten en mogelijk de Nova alvast in de C2 laden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Vandaag voor het eerst Contested Zones geprobeerd met een goede maat van mij. We zijn begonnen op Ruin Station. We hebben ondertussen The Last Resort en The Wastland imprinted key.

Morgen gaan we verder met de The Crypt en daarna The Vault.

Ik heb ook nog andere spelers horen vechten met NPC's. Ik heb genoeg gekilled en ik weet niet 100% zeker of daar nou een speler tussen zat of niet. Zijn niet alle lijken afgegaan om te kijken.

Het liep verdomd lekker voor ons beide. We hadden echt plezier zonder problemen met een stabiele framerate. Voelde soepel aan, zelfs in de combat.

We hadden zelfs meer plezier als bijv. The Forever Winter game. :9

[ Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 04-04-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Wat is nou de bedoeling van die contested zones? Je moet dus alles killen wat er rond loopt, keys looten, en dan kan je ergens een kluis openen ofzo? En dan? Dan is de loot random ofzo? Wat kan je dan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:19:
Wat is nou de bedoeling van die contested zones? Je moet dus alles killen wat er rond loopt, keys looten, en dan kan je ergens een kluis openen ofzo? En dan? Dan is de loot random ofzo? Wat kan je dan krijgen?
Ik weet ook nog niet alles, maar voor zover ik had begrepen kan je inderdaad loot rooms openen met die keys. Daar spawned dan "speciale" gear die je niet kan kopen. Sommige gear hebben dan ook bijv. betere stats als de variant die je kunt kopen.

Je hebt deuren die je kunt openen met een fuse, blauwe kaart (die je moet printen) en rode kaart. De rode kaarten moet je weer zien te vinden op andere stations in Pyro. Deze zijn heavy PvP zones, daar worden ook vaker ambushes opgezet.

Daarnaast vind je ook nog eens een speciale item, die je in een speciale stations in soort van pijpen moet stoppen. Die station is ook niet altijd actief. Je hebt dan 5 streepjes die alle 5 groen moeten zijn. Per streepje kost het 24 minuten om groen te worden. Als ze alle 5 groen zijn, is de station actief en dan duurt het 5x 12 minuten voordat de station weer inactief is.

Dan moet je die speciale items die je vind in Contested zones in die pijpen duwen en op het einde daarvan krijg je zelfs een ship met military components.

Je kunt dan één van deze schepen krijgen, want random is.

Anvil F7A Hornet Mk II Executive
Anvil F8C Lightning Executive
Drake Corsair Executive
Drake Cutlass Black Executive
Gatac Syulen Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:19:
Je "krijgt" dan mogelijk een F8C lightning in-game totdat de game gewiped wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:25:
[...]

Je "krijgt" dan mogelijk een F8C lightning in-game totdat de game gewiped wordt.
Als je geluk hebt, want je kunt ook een Anvil F7A Hornet Mk II Executive, Drake Corsair Executive, Drake Cutlass Black Executive en Gatac Syulen Executive krijgen.

Als solo zal dit niet te doen zijn, zelfs misschien met twee man zal het zwaar worden. Om alleen de red key's te krijgen voor Contested zones is al een héél gedoe schijnbaar. Die stations zijn heavy PvP zones.

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 04-04-2025 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik gebruik nu de laatste tijd de P8-AR rifle "CitizenCon 2954" variant. Dit is een single tap DRM wapen met 15 kogels per magazijn. Dat lijkt weinig maar dit wapen doet veel vies schade. NPC's en spelers zonder armor en light armor 1-taps met headshot, medium armor 2-taps en heavy 3 tot 4 taps.

De firerate is wel iets aan de trage kant, maar als je de schoten goed land met headshots, is je target zo dood. De volledig automatische variant is aangekondigd door CIG, de P8-ARM Rifle. 7.62 mm caliber volledig automatisch met 30 rounds mags. Dit zal waarschijnlijk mijn hoofdwapen worden. :9

Hier kan je het wapen vinden. (4.1 patch is de droprate gereduceerd)

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 04-04-2025 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Toonen1988 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:27:
[...]

Als je geluk hebt, want je kunt ook een Anvil F7A Hornet Mk II Executive, Drake Corsair Executive, Drake Cutlass Black Executive en Gatac Syulen Executive krijgen.

Als solo zal dit niet te doen zijn, zelfs misschien met twee man zal het zwaar worden. Om alleen de red key's te krijgen voor Contested zones is al een héél gedoe schijnbaar. Die stations zijn heavy PvP zones.
Ik dacht dat er ook glitchers waren of hebben ze dat inmiddels opgelost dat je niet meer door de deuren kon glitchen?

In begin kon je daar heel eenvoudig bij komen.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 04-04-2025 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:50:
[...]

Ik dacht dat er ook glitchers waren of hebben ze dat inmiddels opgelost dat je niet meer door de deuren kon glitchen?
Geen idee, die zullen ze waarschijnlijk hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:25:
[...]

Ik weet ook nog niet alles, maar voor zover ik had begrepen kan je inderdaad loot rooms openen met die keys. Daar spawned dan "speciale" gear die je niet kan kopen. Sommige gear hebben dan ook bijv. betere stats als de variant die je kunt kopen.

Je hebt deuren die je kunt openen met een fuse, blauwe kaart (die je moet printen) en rode kaart. De rode kaarten moet je weer zien te vinden op andere stations in Pyro. Deze zijn heavy PvP zones, daar worden ook vaker ambushes opgezet.

Daarnaast vind je ook nog eens een speciale item, die je in een speciale stations in soort van pijpen moet stoppen. Die station is ook niet altijd actief. Je hebt dan 5 streepjes die alle 5 groen moeten zijn. Per streepje kost het 24 minuten om groen te worden. Als ze alle 5 groen zijn, is de station actief en dan duurt het 5x 12 minuten voordat de station weer inactief is.

Dan moet je die speciale items die je vind in Contested zones in die pijpen duwen en op het einde daarvan krijg je zelfs een ship met military components.

Je kunt dan één van deze schepen krijgen, want random is.

Anvil F7A Hornet Mk II Executive
Anvil F8C Lightning Executive
Drake Corsair Executive
Drake Cutlass Black Executive
Gatac Syulen Executive
En die schepen zijn allemaal niet account bound? Dus je raakt ze allemaal kwijt als er een wipe komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 23:52:
[...]

En die schepen zijn allemaal niet account bound? Dus je raakt ze allemaal kwijt als er een wipe komt?
Ja, die raak je kwijt als er een wipe komt. Maar dan kan je ze gewoon weer opnieuw halen. Straks met 1.0 heb je geen wipe meer, dan zou je deze schepen gewoon weer opnieuw kunnen krijgen en permanent kunnen houden, mits je natuurlijk wel de verzekering blijft door betalen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 00:00:
[...]

Ja, die raak je kwijt als er een wipe komt. Maar dan kan je ze gewoon weer opnieuw halen. Straks met 1.0 heb je geen wipe meer, dan zou je deze schepen gewoon weer opnieuw kunnen krijgen en permanent kunnen houden, mits je natuurlijk wel de verzekering blijft door betalen. :9
Nou ja, "gewoon" :D Het klinkt als best veel werk en je moet ook de mazzel hebben dat alles goed werkt lijkt mij. Plus, je moet er een groep voor hebben en je krijgt maar 1 schip als beloning. Dus voordat elke member een schip heeft ben je wel even bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:06:
[...]

Nou ja, "gewoon" :D Het klinkt als best veel werk en je moet ook de mazzel hebben dat alles goed werkt lijkt mij. Plus, je moet er een groep voor hebben en je krijgt maar 1 schip als beloning. Dus voordat elke member een schip heeft ben je wel even bezig.
Ondertussen heb ik tablet 5 & 6. We hebben zojuist ook de rode keycard gehaald om morgen Orbituary te gaan doen. Daar ligt tablet 4.

Dan gaan we weer voor een rode keycard en dan gaan we voor de laatste contested zone in Checkmate om tablet 1, 2 en 3 te halen en dan heb ik alle tablets om één van die schepen te krijgen.

Ik zit te denken om dadelijk één van mijn org's te vragen wanneer ik voor de laatste reward ga. Misschien dat ik 5 tot 10 mensen kan regelen, zodat ik genoeg firepower heb dat ik al die 6 tablets niet verlies. :P

Vandaag is het erg rustig in de contested zones en andere stations. We zijn wel andere spelers tegengekomen, maar niet uitgelopen tot een gevecht. Ze waren vrij snel weg toen ze ons zagen rond kruipen toen we een grote deur hadden geopend. Wij waren met twee man, zij met vier. Ze hadden de upper hand, maar ze waren toch snel weggevlucht. We zijn niet achter ze aan gegaan, we hebben gewoon ons eigen ding gedaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 05-04-2025 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Leuk die nieuwe Hathor locaties... Als ze werken, wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toonen1988
Het gaat echt lekker in Star Citizen, we hebben al meerdere keren contested zone gedaan en het gaat echt lekker. Vandaag ook weer een Orbituary contested area gedaan. Meerdere spelers gedood en héél véél NPC's. We waren eergisteren comp 7 vergeten, dus we moesten deze contested area opnieuw spelen.

Nu nog Checkmate spelen, comp 1, 2 en 3 halen en dan ga ik een grote groep bij elkaar roepen om dan de laatste objective te doen om dan een vliegtuig te krijgen.

Loadout, P8-AR met een P6-LR met low light scopes. Spelers gaan gewoon met 2 tot 3 taps dood. Kwam een speler aan met een heavy armor, twee taps op het hoofd en dood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAyMbfznoFAhvTUmglRNMIYtfzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZ9TeMqbrs94pu87ttexIejZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0E2zWJaqPWjj3VK3WnUrTwoDSfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e61ZSsaraoBz6GJ2s9H409Sy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKKWCWiODNjXvoZmi4i2UJUIxuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAPwHnOREJaEaXMfy0dABpjY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 10-04-2025 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MixEnte
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-04 09:53
Als ik de frontpage moet geloven, gaat het helemaal kut met SC 🤡

Nee los van wat vervelende bugs, is het echt super fijn om te spelen, en qua performance echt heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
MixEnte schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:39:
Als ik de frontpage moet geloven, gaat het helemaal kut met SC 🤡

Nee los van wat vervelende bugs, is het echt super fijn om te spelen, en qua performance echt heerlijk.
Ik heb mijn zegje gedaan in het artikel en daar laat ik het bij. Mensen die tegen SC zijn zul je toch nooit ompraten, helemaal als het 90% hearsay is. En andersom zullen diegene die tegen SC zijn niet diegene ompraten die wel heel erg bij SC betrokken zijn.

Werd eerder op de dag nog ge-mint omdat ik zei dat het artikel op een Kotaku artikel leek die voor-en-tegenstanders uit de tent probeert te lokken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixEnte
Robinblitz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:11:
[...]

Ik heb mijn zegje gedaan in het artikel en daar laat ik het bij. Mensen die tegen SC zijn zul je toch nooit ompraten, helemaal als het 90% hearsay is. En andersom zullen diegene die tegen SC zijn niet diegene ompraten die wel heel erg bij SC betrokken zijn.

Werd eerder op de dag nog ge-mint omdat ik zei dat het artikel op een Kotaku artikel leek die voor-en-tegenstanders uit de tent probeert te lokken. :D
Het zijn ook altijd dezelfde namen die voorbij komen (aantal ervan). Vraag me bij hun af waarom ze nog steeds niet langs een psycholoog zijn gegaan, na hetzelfde gezeik en geklaag van deze mensen te moeten lezen.

Tuurlijk willen ze maar al te graag de “backers” daar graag de mond snoeren en zelf het stokje overnemen. Zolang ze maar hun gal kunnen spuwen is het goed, als het te inhoudelijk begint te worden dan ben jij de “boeman”.

[ Voor 17% gewijzigd door MixEnte op 11-04-2025 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Kritiek is nodig voor het verbeteren van een video spel, mits de kritiek uiteraard onderbouwt is. En ja, sommige kritiek die wordt gegeven richting CIG, kan ik mij in vinden. Maar om dan meteen het spel af te kraken + te hopen dat het compleet faalt gaat me weer te ver.

Ik heb ook kritiek op CIG maar ook in zijn geheel op de gaming industrie. Het meeste waar ik kritiek op heb is nog altijd Ubisoft. Maar mij zal je nooit zien zeggen dat in "wens" of "hoop" dat Ubisoft verdwijnt.

Dat gaat richting haat en dat is verkeerd en dat zie ik ook terug komen richting CIG. Dit soort mensen blijven vaker ook in het verleden hangen en hun mening is dan nog altijd gebasseerd op een versie die bijv. 6 jaar geleden is uitgekomen.

Ondanks dat Star Citizen nog in alpha zit, geeft het spel mij een unieke gameplay dat ik nog nooit in een ander spel heb ervaren. Het spel geeft mij een gigantische immersieve ervaring, je wordt echt in het spel gezogen. Het gevoel dat je krijgt bij Star Citizen, je voelt je echt als een "klein" persoon in een gigantische wereld. Welke game geeft nou een ervaring dat je op een planeet staat, richting een andere planeet kijkt en denkt "Daar loopt op dit moment een andere speler rond, en ik kan hem gewoon bezoeken zonder lading scherm."

Hier wordt nooit over gepraat, ook over de vele patches dat het spel krijgt, content updates etc. Star Citizen krijgt best wel veel updates en natuurlijk haalt niet alles wat belooft is in een patch, maar ze brengen toch regelmatig nieuwe dingen uit. Ook hier hoor ik zelden mensen over praten.

Jammer, alleen het negatieve wordt vernoemd maar niet het positieve en dat is wat mij vaker stoort. Ik ga dan ook niet reageren onder het nieuwsbericht.

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 11-04-2025 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixEnte
Toonen1988 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:32:
Kritiek is nodig voor het verbeteren van een video spel, mits de kritiek uiteraard onderbouwt is. En ja, sommige kritiek die wordt gegeven richting CIG, kan ik mij in vinden. Maar om dan meteen het spel af te kraken + te hopen dat het compleet faalt gaat me weer te ver.

Ik heb ook kritiek op CIG maar ook in zijn geheel op de gaming industrie. Het meeste waar ik kritiek op heb is nog altijd Ubisoft. Maar mij zal je nooit zien zeggen dat in "wens" of "hoop" dat Ubisoft verdwijnt.

Dat gaat richting haat en dat is verkeerd en dat zie ik ook terug komen richting CIG. Dit soort mensen blijven vaker ook in het verleden hangen en hun mening is dan nog altijd gebasseerd op een versie die bijv. 6 jaar geleden is uitgekomen.

Ondanks dat Star Citizen nog in alpha zit, geeft het spel mij een unieke gameplay dat ik nog nooit in een ander spel heb ervaren. Het spel geeft mij een gigantische immersieve ervaring, je wordt echt in het spel gezogen. Het gevoel dat je krijgt bij Star Citizen, je voelt je echt als een "klein" persoon in een gigantische wereld. Welke game geeft nou een ervaring dat je op een planeet staat, richting een andere planeet kijkt en denkt "Daar loopt op dit moment een andere speler rond, en ik kan hem gewoon bezoeken zonder lading scherm."

Hier wordt nooit over gepraat, ook over de vele patches dat het spel krijgt, content updates etc. Star Citizen krijgt best wel veel updates en natuurlijk haalt niet alles wat belooft is in een patch, maar ze brengen toch regelmatig nieuwe dingen uit. Ook hier hoor ik zelden mensen over praten.

Jammer, alleen het negatieve wordt vernoemd maar niet het positieve en dat is wat mij vaker stoort. Ik ga dan ook niet reageren onder het nieuwsbericht.
En dat is waar andere media en ook tweakers aan meehelpt. Dus tweakers kan achteraf niet gaan klagen om de reacties die ze hiermee zelf uitlokken (van beide kanten). Als Tweakers zelf ook moeite stak om daadwerkelijk over SC te berichten of een artikel te schrijven met informatie waar iedereen iets aan had, dan konden de discussies nog een goeie kant op gaan. Maar als je de SC frontpage nieuws item geschiedenis ziet, dan is het niet anders dan dit wat tweakers post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:32:
Dat is inderdaad wel een uniek selling point, maar dat is ook een van de weinige en aangezien CIG er zo lang over duurt om zaken af te ronden, gaan ze nog eens ingehaald worden door andere spellen. Server meshing bijv word ook vaak naar voren gebracht als uniek, maar World of Warcraft had daar al een variant van, en dat spel is al vele jaren oud. Misschien niet 1 op 1 vergelijkbaar, maar ZO uniek is het dus ook niet. En ja, ze hebben persistent streaming, maar heel eerlijk, dat zorgt voor meer problemen dan dat het echt iets brengt. De servers hebben het steeds zwaarder van alle crap die overal maar eeuwig in de speelwereld blijft zondzwerven. En CIG doet alsof het iets geweldigd is, maar mij kan het eerlijk gezegd niet zo heel erg boeien dat een flesje die ik op de grond heb gegooid, een paar uur later in een speelsessie, of zelfs in een volgende speelsessie, nog steeds daar ligt als de keerzijde ervan is dat de servers het er zwaar door hebben. Dan heb ik liever een soepele ervaring dan dat ik mij druk kan maken om een flesje die daar blijft liggen. En dat flesje noem ik als voorbeeld, maar ik had ook alle crap (ziekenhuiskarretjes, junk, wrakstukken, enz) kunnen noemen die je overal in steden/stations ziet.
Dat is niet waar, daar hoor je regelmatig mensen over praten, maar wel vooral over het feit dat het vaak niet (meteen) werkt. Net zoals de ATLS Geo, die het vaker niet doet dan wel. Fly Modes die imho gewoon kut zijn. En Pyro waar HEEL veel mensen echt wel enthousiast over zijn.
Omdat voor veel mensen het negatieve toch echt wel overheersend is. Net heb ik ook zoiets gehad... Ik haal mijn Carrack op, vlieg naar een planeet, laad daar mijn Ursa en C8 en vlieg terug naar Everus. Ik wil landen en de deur gaat dicht met mijn Carrack ertussen. Vervolgens flipt heel SC. Gevolg... Carrack foetsie (destroyed) en alle moeite voor niks.

Dan kan SC er wel helemaal supermooi uit zien, maar dat maakt het voor mij niet goed dat ik voor niks 30 minuten bezig ben geweest en nu 45min kan wachten tot ik mijn Carrack terug heb.

Kan je lol hebben in SC? Ja zeker! Ziet SC er mooi uit? Ja zeker!

Maar het heeft ook VEEL problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Over problemen gesproken... Ik heb tot heden nog geen ENKELE KEER Hathor kunnen doen omdat de OLP's altijd broken zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Dat lees ik in de chat ook steeds idd, dat die missies vaak stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:37:
[...]

Dat is inderdaad wel een uniek selling point, maar dat is ook een van de weinige en aangezien CIG er zo lang over duurt om zaken af te ronden, gaan ze nog eens ingehaald worden door andere spellen. Server meshing bijv word ook vaak naar voren gebracht als uniek, maar World of Warcraft had daar al een variant van, en dat spel is al vele jaren oud. Misschien niet 1 op 1 vergelijkbaar, maar ZO uniek is het dus ook niet. En ja, ze hebben persistent streaming, maar heel eerlijk, dat zorgt voor meer problemen dan dat het echt iets brengt. De servers hebben het steeds zwaarder van alle crap die overal maar eeuwig in de speelwereld blijft zondzwerven. En CIG doet alsof het iets geweldigd is, maar mij kan het eerlijk gezegd niet zo heel erg boeien dat een flesje die ik op de grond heb gegooid, een paar uur later in een speelsessie, of zelfs in een volgende speelsessie, nog steeds daar ligt als de keerzijde ervan is dat de servers het er zwaar door hebben. Dan heb ik liever een soepele ervaring dan dat ik mij druk kan maken om een flesje die daar blijft liggen. En dat flesje noem ik als voorbeeld, maar ik had ook alle crap (ziekenhuiskarretjes, junk, wrakstukken, enz) kunnen noemen die je overal in steden/stations ziet.
Server meshing in Star Citizen is toch wel een stuk uitgebreider dan World of Warcraft. Daar kan je niet zonder het laden zomaar een andere server joinen of een gebied. Je hebt altijd een soort van lading nodig, dat is bijv. bij Star Citizen niet. In Star Citizen kunnen ook objecten en projectielen van de ene naar de andere server reizen, ook dit is niet mogelijk in WoW. Je kunt ook andere spelers zien, real-time op een andere server, ook dit is niet mogelijk in WoW. Wanneer je in WoW in gebied A bent, zie je niet wat er realtime gebeurt in gebied B dat een andere instance is. Dit is wel het geval in Star Citizen. En als de server eruit klapt, dan neemt een andere server over, bij WoW verlies je dan ook gewoon de connectie.
[...]

Dat is niet waar, daar hoor je regelmatig mensen over praten, maar wel vooral over het feit dat het vaak niet (meteen) werkt. Net zoals de ATLS Geo, die het vaker niet doet dan wel. Fly Modes die imho gewoon kut zijn. En Pyro waar HEEL veel mensen echt wel enthousiast over zijn.
Klopt, maar niet van de mensen die het spel dood wensen..... En daar had ik het over.
[...]
Omdat voor veel mensen het negatieve toch echt wel overheersend is. Net heb ik ook zoiets gehad... Ik haal mijn Carrack op, vlieg naar een planeet, laad daar mijn Ursa en C8 en vlieg terug naar Everus. Ik wil landen en de deur gaat dicht met mijn Carrack ertussen. Vervolgens flipt heel SC. Gevolg... Carrack foetsie (destroyed) en alle moeite voor niks.

Dan kan SC er wel helemaal supermooi uit zien, maar dat maakt het voor mij niet goed dat ik voor niks 30 minuten bezig ben geweest en nu 45min kan wachten tot ik mijn Carrack terug heb.

Kan je lol hebben in SC? Ja zeker! Ziet SC er mooi uit? Ja zeker!

Maar het heeft ook VEEL problemen.
Omdat het voor veel mensen het negatieve overheersend is, hoef je nog niet alleen maar negatief over het spel te praten of het hopen/wensen dat het spel faalt. Zelfs als je overheersend negatief bent, kan je nog altijd ook nog over iets positiefs praten. Dus ik snap niet helemaal waar je precies naar toe wilt.

Ik ben ook overheersend negatief over Ubisoft, maar nog altijd heb ik ook nog altijd positieve dingen te zeggen over hun producten. En dat zal je ook terug vinden op deze forums.

Niemand zegt ook dat het spel vrij van bugs en fouten is, het is immers nog een alpha. Ik ben mee eens dat Star Citizen te veel terug komende problemen heeft, die ze echt een keer moeten oplossen. Daar ben ik mee eens, maar ik verwacht nog altijd geen vlekkeloze en bug vrije product.

Als dit je teveel stoort, moet je gewoon wachten dat het in beta gaat of 1.0.

[ Voor 51% gewijzigd door Toonen1988 op 12-04-2025 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 21:58

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Gisteren met veel plezier samen met wat anderen de paf stations geraid, zonder de mining missie verder te doen. Wel natuurlijk de batterijen meegenomen.

Goed vermaakt, maar wel chaotisch en irritant dat de AI letterlijk constant spawned. Zou wel iets mooier mogen in waves etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Nog wat screenshots van gisteren. Helaas ben ik mijn Blackguard P8-AR kwijt geraakt. Mijn personage pakte random een wapen van de grond af en dropte de P8 op de grond. Deze verdween door de grond...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqHeMbUrfi8ErbzyL0I5peb-9Cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hb1Vbb9Ny3rHGexguAKyGRUN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7TYvDvKJeKwt0Fa2zUXCw0et_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6PQ6IDDq3tZkGTr9ow06prA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kT7JP9uoSE9RP2E71qyj2e275fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTkJNMswdCOI9X5tEVyFf7K7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHGPqT5KXjshBbf53EwlxDLRuKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/biRykzcV4mfL3d2hAbqp5sWf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 12-04-2025 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixEnte
Toonen1988 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:14:
Nog wat screenshots van gisteren. Helaas ben ik mijn Blackguard P8-AR kwijt geraakt. Mijn personage pakte random een wapen van de grond af en dropte de P8 op de grond. Deze verdween door de grond...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik wil vanavond ook weer de astroidbase pakken voor loot. Hoe kom je aan die night vision scope? Heb ze echt nog nergens kunnen looten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
MixEnte schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:52:
[...]

Ik wil vanavond ook weer de astroidbase pakken voor loot. Hoe kom je aan die night vision scope? Heb ze echt nog nergens kunnen looten.
Je vind ze op gemodde wapens in contested zones. Je vind wapens in loot rooms en wapen kisten, hier zitten ze soms op. Je kunt dan alle mods van het wapen afhalen.

Daarnaast kan je ook scopes vinden in distribution centers. Je vindt daar veel lootable kisten. Ben daar ook al diverse armor tegen gekomen, zoals de Citadel en Inquisitor in verschillende kleuren.

Low Light scopes (LL) vind je in verschillende formaten. Zoals de delta scope, bravo scope en sniper copes.

Ik hoop dat er ook een PT3 LL scope is. Ik ben die in iedergeval nog niet tegengekomen. Je vind ook mods zoals een compensator die extra hogere stats gegeven. Zo maak ik bijv. gebruik van de SION "scorched" compensator die hogere stats geeft dan de gewone SION compensator.

SION compensator 2
Audible Range: +20%
Recoil Stability: +30%
Recoil Smothness:+ 30%

SION "scorched" compensator 2
Recoil Stability: +40%
Recoil kick: +40%
Spread: -10%
Projectile speed: -12,5%

En zo kan je nog meer dingen vinden in contested zones en distribution centers.

[ Voor 46% gewijzigd door Toonen1988 op 12-04-2025 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 00:10:
[...]
Server meshing in Star Citizen is toch wel een stuk uitgebreider dan World of Warcraft. Daar kan je niet zonder het laden zomaar een andere server joinen of een gebied. Je hebt altijd een soort van lading nodig, dat is bijv. bij Star Citizen niet. In Star Citizen kunnen ook objecten en projectielen van de ene naar de andere server reizen, ook dit is niet mogelijk in WoW. Je kunt ook andere spelers zien, real-time op een andere server, ook dit is niet mogelijk in WoW. Wanneer je in WoW in gebied A bent, zie je niet wat er realtime gebeurt in gebied B dat een andere instance is. Dit is wel het geval in Star Citizen. En als de server eruit klapt, dan neemt een andere server over, bij WoW verlies je dan ook gewoon de connectie.
Ik weet dat server meshing in WoW anders is dan in SC, maar vergeet niet dat de techniek uit WoW al van 20 jaar terug is. Dus ja, SC gebruikt een veel geavanceerdere versie van meshing, snap ik best, maar het is niet zo dat ze nu iets unieks gemaakt hebben, aangezien een soortgelijke (min of meer) techniek 20 jaar terug er ook al was. Minder geavanceerd, ja zeker, maar nog steeds wel op sommige vlakken vergelijkbaar. En zeker niet zo uniek als CIG laat voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 00:10:
[...]
Als dit je teveel stoort, moet je gewoon wachten dat het in beta gaat of 1.0.
Als CIG in dit tempo door blijft gaan, vraag ik mij serieus af of ik dat in mijn leven nog mee ga maken (no joke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:23:
[...]

Ik weet dat server meshing in WoW anders is dan in SC, maar vergeet niet dat de techniek uit WoW al van 20 jaar terug is. Dus ja, SC gebruikt een veel geavanceerdere versie van meshing, snap ik best, maar het is niet zo dat ze nu iets unieks gemaakt hebben, aangezien een soortgelijke (min of meer) techniek 20 jaar terug er ook al was. Minder geavanceerd, ja zeker, maar nog steeds wel op sommige vlakken vergelijkbaar. En zeker niet zo uniek als CIG laat voorkomen.
Nee, WoW had 20 jaar geleden verschillende realms waarbij geen enkele communicatie mogelijk was tussen de realms. Ik dacht dat pas sinds Legion (2016) pas de eerste stappen werden gemaakt voor cross-realms zoals vrienden joinen op een andere realm. Sinds de recente expansion is het ook pas mogelijk om cross-guilds te joinen.

Ik denk eerder dat Eve online een betere vergelijking is.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 12-04-2025 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik zie de realms meer als de PU en de PTU, niet zoals de shards in SC.

In WoW had elke realm alle lokaties in zich, alleen was de gehele speelwereld meerdere keren uitgevoerd, dus zoals de PU en de PTU dat zijn. Als je van de ene stad naar de andere stad ging, ging je niet ineens naar een andere realm toe. Er waren wel idd meerdere servers per realms, net zoals je dat nu hebt met shards binnen de PU en PTU.

Dus ja, wel degelijk vergelijkbaar (met idd wel behoorlijke verschillen), maar nog steeds een 20 jaar oude techniek.

[ Voor 28% gewijzigd door mvds op 12-04-2025 19:20 ]

Pagina: 1 ... 113 ... 117 Laatste