NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Het is server meshing vergelijken met server meshing, hoezo appels met peren? Dat de implementatie in SC anders is, neemt niet weg dat het idee erachter en een deel van de techniek wel degelijk hetzelfde is. En als dat deel 20 jaar geleden al mogelijk was, op de hardware van 20 jaar geleden, is dat wat CIG nu doet echt niet zo uniek en baanbrekend als wat ze ons graag doen geloven.SacreBleu schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 21:37:
[...]
En dus einde discussie, want appels met peren vergelijken is een drogreden.
Pak in WoW een flying mount en je kan ook zonder laadschermen van de ene kant van een continent naar de andere kant van het continent vliegen. En dan wissel je ook van servers hoor. De schaal van de wereld in SC is dan wel groter, maar de techniek erachter (de handover van shard x naar shard y) is hetzelfde.
Nee, het idee erachter is hetzelfde, de techniek niet.mvds schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 21:56:
[...]
Het is server meshing vergelijken met server meshing, hoezo appels met peren? Dat de implementatie in SC anders is, neemt niet weg dat het idee erachter en een deel van de techniek wel degelijk hetzelfde is. En als dat deel 20 jaar geleden al mogelijk was, op de hardware van 20 jaar geleden, is dat wat CIG nu doet echt niet zo uniek en baanbrekend als wat ze ons graag doen geloven.
Pak in WoW een flying mount en je kan ook zonder laadschermen van de ene kant van een continent naar de andere kant van het continent vliegen. En dan wissel je ook van servers hoor. De schaal van de wereld in SC is dan wel groter, maar de techniek erachter (de handover van shard x naar shard y) is hetzelfde.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Bij Star Citizen blijven de mensen van locatie A en B zichbaar, ongeacht in welke instance je zit. Ook wanneer je een projectiel afschiet, dan blijft dat projectiel gewoon door reizen op verschillende servers. Dit was 20 jaar niet mogelijk en dit maakt juist server meshing in SC uniek.
Bij WoW heb je héél vaak dat mensen om je heen verschijnen en verdwijnen. Er is wel degelijk een lading tussen instance, maar dat hebben ze de laatste jaren zo verbeterd dat dit zo snel gaat, dat je het niet merkt maar je ziet wel nog altijd mensen verschijnen en verdwijnen.
Het idee is inderdaad hetzelfde, maar de techniek erachter is anders. De allereerste game dat gebruik maakte van instances en shard spaces was The Realm Online in 1996. Dus we kunnen zeggen dat WoW ook niet geheel uniek is.
Ik vind de server structuur van Eve Online zelfs unieker dan WoW. Gewoon 1 globale server voor de hele wereld (dus geen regionale servers) en dan is elk systeem een instance. Grote gevechten in systemen kunnen honderden tot duizenden spelers weergeven, zonder problemen. Eve Online is trouwens 1 jaar voor WoW uitgekomen.
In WoW heb je nog altijd regionale servers + realms. Je kunt nu eindelijk mensen joinen in andere realms en cross-guilds maar je bent nog altijd gescheiden van bijv. America. In Star Citizen is dit ook nog het geval, maar je kunt wel nog altijd een andere regio joinen, zonder een nieuwe personage te maken of opnieuw te beginnen. Alle data is gewoon geshared. Eve Online joined iedereen gewoon dezelfde server. Ik had begrepen dat Star Citizen ook hier naar toe wilt gaan.
[ Voor 60% gewijzigd door Toonen1988 op 12-04-2025 23:38 ]
En tijdens die missies eens wat proberen te salvagen, gewoon heel simpel de wapens van schepen die je vind er afhalen
Daarna met [DSS] een stukje combat-training gedaan, weer eens zien hoe alle wapens werkte, was wel leerzaam. Afsluitend nog een stukje decoupled dogfighting, wat me blijkbaar toch wel ligt

Maandag was een avond lang van alles uitzoeken hoe bepaalde zaken werkte aangezien er veel shortcuts gewijzigd waren of vergeten en bestond de sessie uit lang stil staan, keybindings doorzoeken hoe je iets aan of uit zette etc. met als klapstuk door een camper op een maan neergeschoten te worden in pyro terwijl je aan het kloten bent met je tractorbeam van de multitool
De dagen erna allerhande missies gedaan zoals delivery en bounty hunting zonder noemenswaardige problemen, 1 keer viel ik door de grond bij een campvuur in een nederzetting op Bloom, en 1 keer door een player met missiles gedood op het moment dat ik de QD activeerde (dan gaan je shields uit) , verder heel stabiel en consistent!
Vandaag begint de Fly Free week voor de eerste keer dit jaar en hoop met de RAFT en de Zeus wat dingen te kunnen doen om te zien of mijn goold old Mustang Alpha uit 2016 een upgrade kan krijgen.
@Toonen1988 , ik geef je helemaal gelijk, ik denk dat die azijnzeikers op de FP nog de ervaring van SC hebben (als ze het al gespeeld hebben) van de alpha 2.x series, waar je elke 15 minuten wel van de wereld viel en de meest simpele mechanicas het vaker niet dan wel deden!
Het hoogtepunt vond ik de implementatie van de jump van Pyro -> Stanton, niks geen statische video o.i.d. maar actief sturen om in de wormhole te blijven met grafische pracht! (ik dacht dat het een on-rail event was, tot mijn proximity alert heftig begon te glllen)
Vanavond ook de uitnodiging van de Bountyhunter Guild voldoen om mijn papieren te halen als certified bounty hunter
Fly Safe!
p.s. ik heb lang Eve Online gespeeld, maar SC zit een category hoger wat imersive gameplay betreft
Het moment dat je wakker wordt op een station of in een stad, je gaat naar je hangar, je kiest welke ship je wilt, je stapt vervolgens in, je vliegt weg richting de ruimte, je kiest een locatie, vliegt naar een levensgrote planeet of maan, je land daar en je stapt zo weer uit. Dit is wat het zo immersief maakt. Er komt ook steeds meer gameplay loops erbij, vooral op planeten en manen komt er steeds meer erbij.
Straks hebben we zelfs ook base building waar we onze eigen mijn facility of zelfs onze eigen basis kunnen maken.
Bij Eve Online zijn dit allemaal icoontjes die je met elkaar moet linken op een planeet. Bij Star Citizen loop je ook echt rond in je basis, je kunt het aanpassen, inrichten etc. Kan daar echt niet op wachten.
Het probleem dat ik met Elite Dangerous heb is dat het ook minder gedetailleerd aanvoelt. Ze kunnen misschien miljoenen systemen hebben, maar als 99% gewoon leeg is..... Ik heb liever 100 systemen die tot op de kleinste detail zijn gemaakt. Ik zeg niet dat Elite Dangerous een slechte game is, ook dat spel heb ik gespeeld. Maar kon er helaas niet zo goed inkomen zoals Star Citizen. Het voelt toch wat beperkter aan, ook het landen op planeten is niet zo indrukwekkend. Misschien dat ze ondertussen veel hebben veranderd.
De jumpgate is inderdaad erg goed gedaan. Dit is tot nu toe de beste jumpgate dat ik ooit heb gezien in een video spel. Heb de jump nu al tich keren gedaan en het blijft indrukwekkend.
[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 17-04-2025 11:47 ]
Je gaat niet eventjes in SC inloggen als je een uurtje speeltijd hebt zeg maar
Dat niet alleen, ook de geweldige random momenten dat in het spel zitten. Je hoort opeens veel lawaai en muziek, je loopt om het hoekje, zit daar iemand muziek via de mic te draaien en andere spelers waren allemaal aan het dansen. Dit heb vorige week in een video gezien en heb het zelf ook al mogen ervaren. Echt zo random.Ricmaniac schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:56:
De immersie van Starcitizen is imo onevenaardbaar. Maar daardoor kost de game tegelijkertijd ook gewoon echt veel tijd.
Je gaat niet eventjes in SC inloggen als je een uurtje speeltijd hebt zeg maar
Heb ook al een video gezien waar een streamer in een ship zit die stil staat, omdat zijn vrienden met iets bezig zijn. En dan zie je gewoon uit het niets opeens een Ursa langs zweven in space. Hoe random is dat dan, en wie weet hoe lang dat ding onderweg is geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 17-04-2025 12:03 ]
Dit klopt helemaal met wat je zegt over EVE Online, je bent je schip, en daarnaast is er niet veel te doen, ben veel aan het minen geweest in EVE, maar vind het actief bezig zijn in SC met minen veel fijner, niet uren AFK een serie kijken tot je cargo vol zit, maar actief bezig zijn met je acties voor balance en het oppikken met de tractor beam, hetzelfde geldt voor salvaging.Toonen1988 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:39:
@imagica Bij Eve Online is je personage het ship, terwijl je in Star Citizen een persoon bent. Daar zit het grootste verschil in. Eve Online is nog altijd een unieke game, maar het is totaal niet immersief zoals Star Citizen inderdaad.
Basebuilding zit ik ook op te wachten net als manufacturing, en volgens mij is er ook eens gezegd dat er POS (player owned stations) gaan komen, dit allemaal met interactie en zonder een statisch nummer schermpje maakt het zoveel beter.Straks hebben we zelfs ook base building waar we onze eigen mijn facility of zelfs onze eigen basis kunnen maken.
Bij Eve Online zijn dit allemaal icoontjes die je met elkaar moet linken op een planeet. Bij Star Citizen loop je ook echt rond in je basis, je kunt het aanpassen, inrichten etc. Kan daar echt niet op wachten.
Elite Dangerous ben ik eigenlijk tijdens de tutorials al gestopt, die kon mij niet boeien om verder te spelen, Starfield is wel aardig, maar dat is meer een shooter, die heb ik een tijdje gespeeld maar kon mijn aandacht ook niet vasthouden.Het probleem dat ik met Elite Dangerous heb is dat het ook minder gedetailleerd aanvoelt. Ze kunnen misschien miljoenen systemen hebben, maar als 99% gewoon leeg is..... Ik heb liever 100 systemen die tot op de kleinste detail zijn gemaakt. Ik zeg niet dat Elite Dangerous een slechte game is, ook dat spel heb ik gespeeld. Maar kon er helaas niet zo goed inkomen zoals Star Citizen. Het voelt toch wat beperkter aan, ook het landen op planeten is niet zo indrukwekkend. Misschien dat ze ondertussen veel hebben veranderd.
Dit en de Orbital Mining is echt monumentaal om te beleven, als je op de planeet staat en die orbital laser wordt geactiveerd, geweldig gewoon!De jumpgate is inderdaad erg goed gedaan. Dit is tot nu toe de beste jumpgate dat ik ooit heb gezien in een video spel. Heb de jump nu al tich keren gedaan en het blijft indrukwekkend.
Ik hoop dat meer mensen de ontwikkelingen omtrend imersiveness en gameplay kunnen waarderen, en er worden echt stappen gezet, alleen niet zo snel als sommige mensen willen (heck, mijn account is bijna 10 jaar oud
Ben ondertussen wel mijn P8-AR Blackguard kwijt geraakt. Mijn personage pakte een andere wapen op terwijl ik een lichaam wilde looten. Dropte toen mijn wapen op de grond, door de vloer heen. Achjah, heb nog een andere P8-AR. Krijg dat wapen wel terug wanneer er weer een grotere patch dropt.
[ Voor 56% gewijzigd door Toonen1988 op 17-04-2025 12:10 ]
Wacht maar tot 4.1.1 LIVE is. Hathor OLP's zijn allemaal bugged 99% van de tijd in 4.1. Er zijn pas fixes voor in 4.1.1 PTU.Toonen1988 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:07:
Oh, ik moet zelf de Orbital Mining ook nog ervaren.
Je kan de OLP's namelijk super makkelijk buggen waardoor sommigen dit expres doen. Enige manier om te fixen is een server restart.
Was de hotfix hier niet voor gisteren tijdens de maintenance erbij gefrommeld waardoor downtime geen 3 maar 7 uur duurde ? kon op de status pagina niet achterhalen welke hotfixe ze er last minute bij gestopt hebben.Robinblitz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:55:
[...]
Wacht maar tot 4.1.1 LIVE is. Hathor OLP's zijn allemaal bugged 99% van de tijd in 4.1. Er zijn pas fixes voor in 4.1.1 PTU.
Je kan de OLP's namelijk super makkelijk buggen waardoor sommigen dit expres doen. Enige manier om te fixen is een server restart.
Helaas niet. De hotfixes waren voornamelijk server-side fixes, vandaar dat de servers ook offline moesten. De fixes voor Hathor zelf zitten pas in de PTU versie van 4.1.1 wat sinds 2 dagen in Wave 1 testing is. Het is dus nog even wachten daarop.imagica schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:18:
[...]
Was de hotfix hier niet voor gisteren tijdens de maintenance erbij gefrommeld waardoor downtime geen 3 maar 7 uur duurde ? kon op de status pagina niet achterhalen welke hotfixe ze er last minute bij gestopt hebben.
Weet wel wat ik in 4.1.1 ga doen met mijn org ga doen! Mining operations en Hathor operations!
Maar wanneer gaat CIG het Refinen eindelijk eens aanpassen aan de situatie met Cargo Elevators? Toen het Refinen van mined ores in Star Citizen kwam bestonden er nog geen cargo elevators en dus moest je wel verplicht een schip als bestemming aanwijzen bij de Refinery om je geraffineerde ertsen direct in te kunnen ontvangen. Maar sinds we cargo elevators in onze hangaars hebben is dit een verouderd aspect van het raffineren. Zou zo veel prettiger zijn als een refinery job bij voltooiing het resultaat naar jouw station inventory stuurt, waarna je zelf bij je cargo elevator kunt kiezen welke SCUs je omhoog haalt om te vervoeren!Robinblitz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:25:
Overigens nog een goede 'fix' voor 4.1.1. Refineries detecteren EINDELIJK raw ores die lokaal opgeslagen staan in een station. Je kan nu daadwerkelijk de saddle bags van Prospectors/Moles uitwisselen en in een transportschip naar een station brengen om te refinen. Heb hier niks anders dan goede woorden voor. Nog een extra gameplay loop die nu eindelijk werkt voor orgs!
Weet wel wat ik in 4.1.1 ga doen met mijn org ga doen! Mining operations en Hathor operations!
Iemand op Reddit heeft bevestigd dat dit ook mogelijk is in de nieuwe patch. Ik heb dat zelf nog niet kunnen testen. Maar het zou wel heel tof zijn.Haay schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:45:
[...]
Maar wanneer gaat CIG het Refinen eindelijk eens aanpassen aan de situatie met Cargo Elevators? Toen het Refinen van mined ores in Star Citizen kwam bestonden er nog geen cargo elevators en dus moest je wel verplicht een schip als bestemming aanwijzen bij de Refinery om je geraffineerde ertsen direct in te kunnen ontvangen. Maar sinds we cargo elevators in onze hangaars hebben is dit een verouderd aspect van het raffineren. Zou zo veel prettiger zijn als een refinery job bij voltooiing het resultaat naar jouw station inventory stuurt, waarna je zelf bij je cargo elevator kunt kiezen welke SCUs je omhoog haalt om te vervoeren!
Ik zag het ook ja. CIG luistert! Dat zou echt super zijn!SacreBleu schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:49:
Iemand op Reddit heeft bevestigd dat dit ook mogelijk is in de nieuwe patch. Ik heb dat zelf nog niet kunnen testen. Maar het zou wel heel tof zijn.
Even een dagje inplannen voor dit, zodat ik wat mensen bij elkaar kan schrapen. Twee mensen die mij eventuaal willen helpen, spelen non-stop Contested zones. Daarnaast hebben we nog iemand in onze groep zitten die nummer 1 is op de leaderbords met PvP in Arena Commander. Kijken of ik dan misschien nog een aantal extra man bij elkaar kan schrapen.
In de excutive hangar vind je ook A components en zeldzame wapens waaronder de granade launcher en railguns.
Toen ik wilde landen op checkmate, wilde ook een speler mij aanvallen. Hij kwam recht op me af en begon op me te knallen. Maar toen ik terug begon te schieten, kreeg hij toch wel spijt. Het heeft ongeveer iets minder dan 2 seconde geduurd voordat die explodeerde.

Attritions zijn echt ziekelijk, heb 4x S3 en 2x S4 op mijn Hornet F7A MKII. Wanneer ik full-power in mijn wapens stop, heb ik 39 schoten per wapen. Daarnaast rechargen ze ook nog eens super snel. Heb tot nu toe nog geen dogfight verloren tegen spelers en/of NPC's. Ben wel een keer neergeschoten door turrets.
[ Voor 30% gewijzigd door Toonen1988 op 17-04-2025 20:58 ]
Haha, was jij de dader toen er gisteren iemand begon te klagen in global chat over hoe een light fighter in 2 seconden zijn medium (transport?) ship kapot schoot en hoe dat wel niet mogelijk zou zijn, dat was rond 21:00 uur.Toonen1988 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:50:
Vandaag weer een mooie sessie meegemaakt, aantal spelers gedood en heb nu compboard 1 t/m 7, dus kan nu de Executive hangar gaan doen om een schip te krijgen.
Even een dagje inplannen voor dit, zodat ik wat mensen bij elkaar kan schrapen. Twee mensen die mij eventuaal willen helpen, spelen non-stop Contested zones. Daarnaast hebben we nog iemand in onze groep zitten die nummer 1 is op de leaderbords met PvP in Arena Commander. Kijken of ik dan misschien nog een aantal extra man bij elkaar kan schrapen.
In de excutive hangar vind je ook A components en zeldzame wapens waaronder de granade launcher en railguns.
Toen ik wilde landen op checkmate, wilde ook een speler mij aanvallen. Hij kwam recht op me af en begon op me te knallen. Maar toen ik terug begon te schieten, kreeg hij toch wel spijt. Het heeft ongeveer iets minder dan 2 seconde geduurd voordat die explodeerde.
Attritions zijn echt ziekelijk, heb 4x S3 en 2x S4 op mijn Hornet F7A MKII. Wanneer ik full-power in mijn wapens stop, heb ik 39 schoten per wapen. Daarnaast rechargen ze ook nog eens super snel. Heb tot nu toe nog geen dogfight verloren tegen spelers en/of NPC's. Ben wel een keer neergeschoten door turrets.
Je kunt het salvaging schip testen, mining schip, medium hauler, light fighter en nog een paar.
Nee, dat van mij was rond twee à drie uur in de middag. Ik was toen in mijn F7A MKII medium fighter.imagica schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:55:
[...]
Haha, was jij de dader toen er gisteren iemand begon te klagen in global chat over hoe een light fighter in 2 seconden zijn medium (transport?) ship kapot schoot en hoe dat wel niet mogelijk zou zijn, dat was rond 21:00 uur.
Ik heb bijna geen andere ship meer gebruikt. Tot nu toe alle dogfights gewonnen. Dit is met de "Ironscale" paint, exclusive voor Concierge spelers.
Hier wilde ik een mooie screenshot maken met het ship op de voorgrond. Niet helemaal goed gelukt.
:strip_exif()/f/image/IuO4ZkQWKFM9P8iP3flqb3rn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XKzY6hR3fvgYEzM5KlHIo1Ws.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door Toonen1988 op 18-04-2025 12:14 ]
Aantal kleine bugs:
Mining:
- af en toe in Mining mode konden de rocks niet gescanned worden, ze lichte ook niet blauw op na een ping.
- Sommige rocks toonde niet de fracture meter
Nav:
- Soms raakte de NAV mijn destination kwijt na een QD jump
- CRU-L2 is helemaal niet te benaderen ook al set je deze als desination
Hangar:
- Helaas is de freight lift nog steeds bugged met het ophalen van mining containers uit je storages
- 2 keer mijn Spirit C1 destroyed nadat ik mijn refinery jobs daarin had delivered en het weg wilde brengen, claim indienen en cargo kwijt
Fly Free week is trouwens nog 6 dagen!
Met bounty hunting verdien ik 86k tot 93k per bounty die nog geen 5 minuten duren. Afgelopen weekend aantal keer gehad dat ze naast elkaar lagen. Ik maakte bijna 300k per 10 minuten.
Het is gewoon een single seat fighter afschieten met minimale support.
Ik heb overigens dit weekend veel tijd besteed aan handel. Niet zozeer SCU cargo, maar handel met andere spelers. Mijn org heeft ondertussen zoveel spullen verzameld bij Hathor dat we dit nu in-game verkopen via handel websites. Ik zet items/components te koop, iemand reageert en komt de spullen ophalen of ik breng ze weg voor aUEC. Best prima aan te verdienen. 2 mil verdiend eraan in 3 deals.
Hebben jullie Low Light scopes van 1x of 2x zoom? Het liefst de delta/pt-3 scopes met Low Light.Robinblitz schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:09:
Dat NAV gebeuren is echt super vervelend, heb er zelf ook veel last van. Zal leuk worden straks met die Foxwell Patrol missions waar je van QT naar QT marker moet springen.
Ik heb overigens dit weekend veel tijd besteed aan handel. Niet zozeer SCU cargo, maar handel met andere spelers. Mijn org heeft ondertussen zoveel spullen verzameld bij Hathor dat we dit nu in-game verkopen via handel websites. Ik zet items/components te koop, iemand reageert en komt de spullen ophalen of ik breng ze weg voor aUEC. Best prima aan te verdienen. 2 mil verdiend eraan in 3 deals.
Weet even niet of de PT-3 een LL versie heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 22-04-2025 15:12 ]
We hebben ze momenteel niet liggen, maar ik kan ze wel gaan farmen. Was ik sowieso al van plan gezien ze best in trek zijn.Toonen1988 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:12:
[...]
Hebben jullie Low Light scopes van 1x of 2x zoom? Het liefst de delta/pt-3 scopes met Low Light.
Weet even niet of de PT-3 een LL versie heeft.
Moet alleen even kijken wanneer gezien Oblivion Remastered als het goed is vandaag uit komt...
Ik had er een boel, maar allemaal kwijt geraakt. Heb ook al een P8-AR Blackguard met LL scope kwijt geraakt en een P6-LR met een LL scope.Robinblitz schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:13:
[...]
We hebben ze momenteel niet liggen, maar ik kan ze wel gaan farmen. Was ik sowieso al van plan gezien ze best in trek zijn.
Moet alleen even kijken wanneer gezien Oblivion Remastered als het goed is vandaag uit komt...
Leuk als je personage opeens wapens begint op te rapen en dan je goede wapen dropt en verdwijnt door de vloer.
Ik heb er nog een aantal liggen maar geen 1x of 2x zoom.
Heb ze ook geprobeerd te farmen, maar telkens kreeg ik niet de juiste. Anders ren ik weer een aantal keer de contested zones in, daar vind je ze soms ook opbgemodde wapens die in wapenkratten liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 22-04-2025 15:19 ]
Ik las dat je een schip met gevangenis cel nodig hebt voor de apprehend missies, klopt dit? aangezien ik geen schip met een gevangenis cel hebToonen1988 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:09:
Ik doe eigenlijk helemaal niks meer met mining en salvage. Ik ben hoofdzakelijk bezig met Contested zones, bounty hunting en mercenary werk.
Met bounty hunting verdien ik 86k tot 93k per bounty die nog geen 5 minuten duren. Afgelopen weekend aantal keer gehad dat ze naast elkaar lagen. Ik maakte bijna 300k per 10 minuten.
Het is gewoon een single seat fighter afschieten met minimale support.
Verder wil ik die contested zones ook wel eens proberen, maar is dat een beetje te doen solo of moet je daar echt met een team naar toe? en wat kun je aanraden voor schip/gear en wapens ?
Daar heb ik ook niet snel een antwoord op. Dat moet ik zelf ook nog bekijken, maar ik dacht dat als een persoon bewusteloos is, dat je die ook zo kan transporteren zonder gevangenis.imagica schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:28:
[...]
Ik las dat je een schip met gevangenis cel nodig hebt voor de apprehend missies, klopt dit? aangezien ik geen schip met een gevangenis cel heb
Verder wil ik die contested zones ook wel eens proberen, maar is dat een beetje te doen solo of moet je daar echt met een team naar toe? en wat kun je aanraden voor schip/gear en wapens ?
Op dit moment heb ik alleen de Polaris en de Idris met een gevangenis, maar alleen de Polaris is op dit moment flight-ready.
Contested zones zijn solo te doen, als je veel geduld hebt. Je komt regelmatig groepen tegen van 2 of meer man. De grootste groep die ik tegen ben gekomen is een 5 man groep. Contested zones zijn gebieden op stations (Checkmate, Ruin station en Orbituary). Op Checkmate kom je de meeste mensen tegen.
Daarnaast moet je ook nog op twee andere locaties rode keys uitprinten, dat is PYAM-SUPVISR-3-4 en PYAM-SUPVISR-3-5. Alle locaties liggen in Pyro. Ship combat komt er eigenlijk niet bij kijken, behalve op PYAM-SUPVISR-3-4 en SUPVISR-3-5 kunnen wat AI en spelers rondvliegen. Die kan je meestal gewoon negeren. Wel opletten met turrets die rondom de station staan, het is een vijandelijke gebied. Je kunt het beste van de zijkant, achterkant benaderen, want de station ligt aan een zijde van de Asteroid. De turrets hebben veel dode hoeken, dus je kunt makkelijk ergens je ship netjes parkeren.
De gear die ik kan aanraden is een heavy armor set en de meta wapens op dit moment zijn de P8-AR (ballistic single tap DMR) en de Karna (full automatic energy rifle). Maar wapens zoals de P4-AR (ballistic full automatic rifle) voldoet ook.
Mijn standaard loadout bestaat uit een medium/heavy armor set (ligt eraan wat ik ga doen) en Karna + P8-AR. De armors kan je gewoon kopen op alle stations in Pyro, elke heavy armor voldoet. De Karna kan je makkelijk vinden op lijken in Contested zones (AI) maar de P8-AR is een stukje moeilijker te vinden. Die moet je echt met geluk vinden in de Contested zones. Ik had er al twee gekregen wegens het Citizencon pakket vorig jaar. Maar heb nu ondertussen ook al eentje gevonden in de Contested Zone op Checkmate. Juist nadat ik de Blackguard versie kwijt ben geraakt. Dat is op dit moment een van de meest gewilde wapens. Daarom is er ook een lichte "meme" gaande, omdat veel mensen (waaronder ik) dat wapen met bugs is kwijt geraakt.
[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 22-04-2025 16:00 ]
Ik heb wel een plek waar ik ze voorheen regelmatig vond. Zal er binnenkort weer eens langs gaan om te kijken of ze er nog spawnen.Toonen1988 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:16:
[...]
Heb ze ook geprobeerd te farmen, maar telkens kreeg ik niet de juiste. Anders ren ik weer een aantal keer de contested zones in, daar vind je ze soms ook opbgemodde wapens die in wapenkratten liggen.
I see, goed om te weten (neem aan dat dit de non-lethal takedown optie is.)Toonen1988 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:50:
[...]
Daar heb ik ook niet snel een antwoord op. Dat moet ik zelf ook nog bekijken, maar ik dacht dat als een persoon bewusteloos is, dat je die ook zo kan transporteren zonder gevangenis.
Dank voor de uitvoerige informatie, zal mogelijk vanavond eens kijken hoe dit gaatContested zones zijn solo te doen, als je veel geduld hebt. Je komt regelmatig groepen tegen van 2 of meer man. De grootste groep die ik tegen ben gekomen is een 5 man groep. Contested zones zijn gebieden op stations (Checkmate, Ruin station en Orbituary). Op Checkmate kom je de meeste mensen tegen.
Daarnaast moet je ook nog op twee andere locaties rode keys uitprinten, dat is PYAM-SUPVISR-3-4 en PYAM-SUPVISR-3-5. Alle locaties liggen in Pyro. Ship combat komt er eigenlijk niet bij kijken, behalve op PYAM-SUPVISR-3-4 en SUPVISR-3-5 kunnen wat AI en spelers rondvliegen. Die kan je meestal gewoon negeren. Wel opletten met turrets die rondom de station staan, het is een vijandelijke gebied. Je kunt het beste van de zijkant, achterkant benaderen, want de station ligt aan een zijde van de Asteroid. De turrets hebben veel dode hoeken, dus je kunt makkelijk ergens je ship netjes parkeren.
De gear die ik kan aanraden is een heavy armor set en de meta wapens op dit moment zijn de P8-AR (ballistic single tap DMR) en de Karna (full automatic energy rifle). Maar wapens zoals de P4-AR (ballistic full automatic rifle) voldoet ook.
Mijn standaard loadout bestaat uit een medium/heavy armor set (ligt eraan wat ik ga doen) en Karna + P8-AR. De armors kan je gewoon kopen op alle stations in Pyro, elke heavy armor voldoet. De Karna kan je makkelijk vinden op lijken in Contested zones (AI) maar de P8-AR is een stukje moeilijker te vinden. Die moet je echt met geluk vinden in de Contested zones. Ik had er al twee gekregen wegens het Citizencon pakket vorig jaar. Maar heb nu ondertussen ook al eentje gevonden in de Contested Zone op Checkmate. Juist nadat ik de Blackguard versie kwijt ben geraakt. Dat is op dit moment een van de meest gewilde wapens. Daarom is er ook een lichte "meme" gaande, omdat veel mensen (waaronder ik) dat wapen met bugs is kwijt geraakt.
Maar weer vanuit Stanton terug naar Pyro gaan, helaas is de res-bug aanwezig, dus als ik mezelf kill kom ik niet meer automatisch op orbituary uit wat mijn respawn plek is...
Oh, dat is apart. Die bug heb ik nog nooit gehad. Mijn start locatie is Area-18 en ik heb mijn imprint overgezet naar de station waar ik het meeste actief ben.imagica schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:06:
[...]
I see, goed om te weten (neem aan dat dit de non-lethal takedown optie is.)
[...]
Dank voor de uitvoerige informatie, zal mogelijk vanavond eens kijken hoe dit gaatheb alleen wat combat gedaan met space commander/arena, maar veel fps'ers gespeeld, dus zal wel loslopen denk ik (hoop ik)
Maar weer vanuit Stanton terug naar Pyro gaan, helaas is de res-bug aanwezig, dus als ik mezelf kill kom ik niet meer automatisch op orbituary uit wat mijn respawn plek is...
Laat maar weten als ze er nog veel spawnen. Ik heb een gevoel dat ze de spawn rate hebben verlaagd. In distribution centers zouden ze ook regelmatig moeten spawnen maar tot nu toe nog geen enkele tegen gekomen. Wel een fijne PT-3 scope gevonden maar dan zonder LL.Robinblitz schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:02:
[...]
Ik heb wel een plek waar ik ze voorheen regelmatig vond. Zal er binnenkort weer eens langs gaan om te kijken of ze er nog spawnen.
Ik hou namelijk niet van grote scopes, die nemen mijn beeld weg. Ik wil zo groot mogelijk overzicht hebben en als er dan een grote blok in je beeld is, is dat natuurlijk irritant. Behalve bij snipers heb ik een grote scope erop zitten.
PT-3 is echt een fijne scope, als hier nog een LL versie van is, dan wil ik die héél graag hebben.
/f/image/V4PkB4jy2LvC9ZYOcWcbZYuL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mq7K1wcxQPEDs7ILuHkfj5Lh.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door Toonen1988 op 22-04-2025 16:22 ]
Je kunt het aan en uit zetten.mvds schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:50:
Zijn die low light scopes ook nog een beetje te gebruiken wanneer er wel gewoon voldoende licht is? Heb je dan groen beeld ofzo?
Ja, dat is ontzettend vervelend inderdaad. Gisteren ook iets vergelijkbaars gehad. Refinery job opgehaald naar m'n (free fly) C1. Heel bewust eerst m'n Cutlass Black in de ASOP hal opgehaald zodat ik een Medium hangar actief had. Daarna de Cutlass weer gestored, zodat ik in de hangar zelf de C1 kon ophalen. Maak de ramp open: geen cargo. C1 weer gestored, en opnieuw opgehaald: ah, nu wel cargo. Vervolgens vloog ik naar Lorville, store m'n C1, ga naar de CBD om m'n cargo te verkopen... Geen cargo in de C1 volgens de CBD!imagica schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:03:
Hangar:
- Helaas is de freight lift nog steeds bugged met het ophalen van mining containers uit je storages
- 2 keer mijn Spirit C1 destroyed nadat ik mijn refinery jobs daarin had delivered en het weg wilde brengen, claim indienen en cargo kwijt

Terug naar m'n hangar, C1 weer omhoog gehaald, ramp open: wel cargo aanwezig. Met tractor beam de kisten eruit gehaald en in de cargo elevator gezet, doet de cargo elevator raar. Nog even de andere cargo elevator aan de andere kant geprobeerd, die wel werkte. Vervolgens verdween m'n cargo maar zag ik het wel in terug in de local storage van Lorville. Toen had ik het even gehad en ben de game uitgegaan.

Heel Herkenbaar, net als de hauling missions.... die gaan in stations wel goed, maar delivery in settlements is een crime.... beetje out of focus op de console bij hun freight elevator, containers ineens weg en je kunt je missie niet meer afmaken haha...Haay schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:04:
[...]
Ja, dat is ontzettend vervelend inderdaad. Gisteren ook iets vergelijkbaars gehad. Refinery job opgehaald naar m'n (free fly) C1. Heel bewust eerst m'n Cutlass Black in de ASOP hal opgehaald zodat ik een Medium hangar actief had. Daarna de Cutlass weer gestored, zodat ik in de hangar zelf de C1 kon ophalen. Maak de ramp open: geen cargo. C1 weer gestored, en opnieuw opgehaald: ah, nu wel cargo. Vervolgens vloog ik naar Lorville, store m'n C1, ga naar de CBD om m'n cargo te verkopen... Geen cargo in de C1 volgens de CBD!![]()
Terug naar m'n hangar, C1 weer omhoog gehaald, ramp open: wel cargo aanwezig. Met tractor beam de kisten eruit gehaald en in de cargo elevator gezet, doet de cargo elevator raar. Nog even de andere cargo elevator aan de andere kant geprobeerd, die wel werkte. Vervolgens verdween m'n cargo maar zag ik het wel in terug in de local storage van Lorville. Toen had ik het even gehad en ben de game uitgegaan.
Ik maak wel aEUC, maar gaat niet zo snel als mensen doen geloven vanwege dit soort 'geintjes'
Ik weet uit ervaring dat het schip wat je kiest uit de dropdown vaak niet het schip is waar de CBD naar kijkt.Haay schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:04:
[...]
Ja, dat is ontzettend vervelend inderdaad. Gisteren ook iets vergelijkbaars gehad. Refinery job opgehaald naar m'n (free fly) C1. Heel bewust eerst m'n Cutlass Black in de ASOP hal opgehaald zodat ik een Medium hangar actief had. Daarna de Cutlass weer gestored, zodat ik in de hangar zelf de C1 kon ophalen. Maak de ramp open: geen cargo. C1 weer gestored, en opnieuw opgehaald: ah, nu wel cargo. Vervolgens vloog ik naar Lorville, store m'n C1, ga naar de CBD om m'n cargo te verkopen... Geen cargo in de C1 volgens de CBD!![]()
Kijk dus goed of het silhouette van het schip in the terminal overeenkomt met het schip wat je hebt gekozen. Je kunt ook kijken naar de cargo capacity.
Ja, als je je in Star Citizen aan de wet houdt, en dus geen illegale contracten zoals Vaughn contracten neemt, dan gaat het niet bepaald vlot met het verdienen van aUEC. En wanneer bugs je dan ook nog eens tegenwerken, dan gaat het nog trager.imagica schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:08:
Ik maak wel aEUC, maar gaat niet zo snel als mensen doen geloven vanwege dit soort 'geintjes'
Het zal ook wel liggen aan de mensen met wie ik af en toe samen speel, maar mijn ervaring tot nu toe is dat samenspelen is meestal wel leuker dan alleen spelen, echter heb ik na een paar uur samen spelen regelmatig minder aUEC op mijn account dan voordat we gingen spelen! Credits verdienen werkt voor mij nog steeds beter solo spelend (alleen wel traag) dan in groepsverband.
Ik doe vooral bunkers, omdat de mercenary bunkers over het algemeen wel werken.Haay schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:32:
[...]
Ja, als je je in Star Citizen aan de wet houdt, en dus geen illegale contracten zoals Vaughn contracten neemt, dan gaat het niet bepaald vlot met het verdienen van aUEC. En wanneer bugs je dan ook nog eens tegenwerken, dan gaat het nog trager.
Het zal ook wel liggen aan de mensen met wie ik af en toe samen speel, maar mijn ervaring tot nu toe is dat samenspelen is meestal wel leuker dan alleen spelen, echter heb ik na een paar uur samen spelen regelmatig minder aUEC op mijn account dan voordat we gingen spelen! Credits verdienen werkt voor mij nog steeds beter solo spelend (alleen wel traag) dan in groepsverband.
Echter, voel ik een beetje battle fatigue.
Gisteren een Hull C gepledged, kom ik er daarna achter dat dat apparaat zo bugged is als de pest. Cargo wil niet laden of lossen. En het is niet het type schip waarmee je kan landen als je cargo hebt, ivm de spindles.
Deze heb ik dus maar weer teruggegeven voor mijn store credits. Baal er soms wel van. Mining ging wel lekker maar het refinen niet omdat je spul kwijt kan raken als je schip weer eens besluit lekker door de elevator te gaan hangen, ed.
Hathor is ook een blamage, vooral de OLP die elke keer bugged is. Bounty Hunter Bunkers zijn in deze patch ook nog gebugged waarbij iedereen wordt gezien als civvie of non-combatant waardoor je niemand mag afknallen, anders faalt de missie.
Op de Issue council is dit nu wel aangemerkt als 'fixed' dus ik hoop dat dit in 4.1.1 goed gaat komen.
Heb er namelijk behoorlijk trek in om mijn TAC mee te namen naar de bunkers.
Idem hier ja. 'Friendly' mercenary bunkers werken over het algemeen prima, en verdienen ook nog eens beter dan de 'hostile' mercenary bunkers. In ieder geval voor mijn REP niveau krijg ik 44k aUEC per standaard Assist bunker missie, terwijl een bounty hunter 'hostile' bunker ruim minder aUEC geeft, en je ook nog eens het probleem hebt dat je missie direct faalt wanneer je niet je target uitschakelt en dan verlies je ook nog eens REP.SacreBleu schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:40:
Ik doe vooral bunkers, omdat de mercenary bunkers over het algemeen wel werken.
Echter, voel ik een beetje battle fatigue.
Baal er soms wel van. Mining ging wel lekker maar het refinen niet omdat je spul kwijt kan raken als je schip weer eens besluit lekker door de elevator te gaan hangen, ed.
Hathor is ook een blamage, vooral de OLP die elke keer bugged is. Bounty Hunter Bunkers zijn in deze patch ook nog gebugged waarbij iedereen wordt gezien als civvie of non-combatant waardoor je niemand mag afknallen, anders faalt de missie.
Op de Issue council is dit nu wel aangemerkt als 'fixed' dus ik hoop dat dit in 4.1.1 goed gaat komen.
Heb er namelijk behoorlijk trek in om mijn TAC mee te namen naar de bunkers.
Zou erg fijn zijn als dat opgelost is in 4.1.1. Plus dat we in 4.1.1. ook onze Refinery output naar internal storage kunnen sturen, zodat we het zelf in het schip kunnen inladen en daarmee meerdere refinery jobs kunnen sorteren door alleen te vervoeren wat we op dat moment willen verkopen.
Ik hoop dat ook het door de vloer van de elevator zakken van schepen die je opvraagt met 4.1.1. opgelost is. Zou erg fijn zijn!
Wanneer de missies naast elkaar spawnen (binnen 10gm), kan je ze snel achter elkaar doen. Had bijna 300k voor nog geen 10 minuten bounty hunting. Drie missies netjes naast elkaar.
Die bunker missies zijn bij mij bugged. Er spawnen enemies om mijn schip heen als ik land en als ik daar eentje van afknal "mission failed". Maar voor het geld hoef ik het ook niet meer te doen. In de tijd dat iemand klaar is met de bunker missie, ben ik waarschijlijk al met mijn derde bounty missie bezig in Pyro. Dat is vergelijkbaar 6 tot 8x de bunker missie.
[ Voor 35% gewijzigd door Toonen1988 op 24-04-2025 17:36 ]
Ik kan ongeveer 3 bounties doen, voordat ik in Pyro geen QT marker meer krijg en dus niet bij de Bounty kom. 't Is dan wel even 300k á 400k verdienen, maar ik word daar ook niet vrolijk van. Kan dan weer naar Stanton verhuizen.Toonen1988 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:34:
Bounty Hunting in Pyro verdiend veel meer. Daar verdien je 86k-93k per missie waarbij je een single seater met minimale support moet afknallen.
Wanneer de missies naast elkaar spawnen (binnen 10gm), kan je ze snel achter elkaar doen. Had bijna 300k voor nog geen 10 minuten bounty hunting. Drie missies netjes naast elkaar.
Die bunker missies zijn bij mij bugged. Er spawnen enemies om mijn schip heen als ik land en als ik daar eentje van afknal "mission failed". Maar voor het geld hoef ik het ook niet meer te doen. In de tijd dat iemand klaar is met de bunker missie, ben ik waarschijlijk al met mijn derde bounty missie bezig in Pyro. Dat is vergelijkbaar 6 tot 8x de bunker missie.
Welke rep status hebben jullie voor bounties? Ik krijg enkel 40k bounties, en soms word ik in mijn custom layout Mustang alpha door een enkele missile afgeknald, soms hangen er 5 wingman bijSacreBleu schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:30:
[...]
Ik kan ongeveer 3 bounties doen, voordat ik in Pyro geen QT marker meer krijg en dus niet bij de Bounty kom. 't Is dan wel even 300k á 400k verdienen, maar ik word daar ook niet vrolijk van. Kan dan weer naar Stanton verhuizen.

Ik heb ook altijd pech als ik dingen probeer te combineren likt wel, gisteren 3 hauling missies van dezelfde pickup naar 1 drop location, kom ik daar aan en wordt ik belaagd door een groep van 5 of 6 npc's (allemaal met spaties in de naam) die mijn drake hauler uit de lucht knallen
Hangt er ook vanaf waar je het doet, Pyro gaat rep trager, maar rewards vlotter.mvds schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:49:
Het opbouwen van rep gaat erg traag en het duurt echt lang voordat je de hoger belonende missies krijgt hoor
Of een moeilijke missie in Stanton delen met wat vrienden, dan gaat het wel hard.
Ja de missies komen niet altijd overheen met de omschrijving...imagica schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:43:
[...]
Welke rep status hebben jullie voor bounties? Ik krijg enkel 40k bounties, en soms word ik in mijn custom layout Mustang alpha door een enkele missile afgeknald, soms hangen er 5 wingman bij
Ik heb ook altijd pech als ik dingen probeer te combineren likt wel, gisteren 3 hauling missies van dezelfde pickup naar 1 drop location, kom ik daar aan en wordt ik belaagd door een groep van 5 of 6 npc's (allemaal met spaties in de naam) die mijn drake hauler uit de lucht knallen
Small-multicrew schip... kom je tegen een paar M50's... tja ik wil wel kans hebben wat cargo te vinden.
[ Voor 50% gewijzigd door Case_C op 25-04-2025 10:54 ]
Het helpt om op te zoeken online welke missies het meeste xp geven. Zitten best vaak verassende keuzes tussen..mvds schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:49:
Het opbouwen van rep gaat erg traag en het duurt echt lang voordat je de hoger belonende missies krijgt hoor
Rep is shared, hoe meer mensen mee doen des te minder je krijgt.Case_C schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:52:
[...]
Of een moeilijke missie in Stanton delen met wat vrienden, dan gaat het wel hard.
[...]
Aanhaken bij iemand die de moeilijkste missie,s doen die jij nog niet kan dan lift je wel hard mee idd.
[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 25-04-2025 23:59 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Ik weet even niet mijn rep en rank van buiten, maar ik kreeg die 86k/93k bounty missies vrij snel. Deze kan je alleen vinden in Pyro en deze single-seat bounties hebben max 2 wingmans.imagica schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:43:
[...]
Welke rep status hebben jullie voor bounties? Ik krijg enkel 40k bounties, en soms word ik in mijn custom layout Mustang alpha door een enkele missile afgeknald, soms hangen er 5 wingman bij
Bij een hogere rep, kunnen ze oplopen tot wel 111k per bounty en die duren maar enkele minuten.
Een Mustang Alpha is een "beginner" light fighter. Het heeft 1x S3 en 2x S2 slots, wat niet slecht is voor een light fighter. Wil je een iets betere light fighter, dan zou ik voor een Arrow gaan.
Maar het beste kan je voor een medium fighter gaan. wanneer je de iets betere bounty hunting missies gaat doen. Ik gebruik zelf een militaire versie van de Hornet F7A MKII. Dit is de enige menselijke medium fighter die een S4 met zich meedraagt.
Je kunt dan nog altijd voor een civilian versie kunnen gaan, de F7C MKII. Deze heeft ook 2x een S4 slots en je zou deze met de juiste componenten ook tot een medium fighter kunnen omtoveren tot dezelfde fire power als de militaire versie, namelijk 2x S4 en 4x S3 wapens. Je doet dan evenveel damage als een heavy fighter.
De TTK (time to kill) is dan erg kort en kan je potentieel alle bounty targets in missies binnen 2 tot 5 seconden uitschakelen.
Zowel NPC's als spelers zijn na een aantal seconde dood (als je ze echt goed raakt). Zowel targets die kleiner en groter zijn als mij. Deze week heb ik sinds december mijn eerste dogfight verloren tegen een andere speler. Maar dit was niet mijn fout, omdat de andere speler gigantisch aan het laggen was. Visueel raakte ik hem, maar de server registreerde het niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 26-04-2025 17:08 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Toonen1988 op 26-04-2025 15:50 ]
Thanks, heb met de Free Flight week een paar miljoen gemaakt en ga eens kijken voor een Hornet, de mustang die ik nu gebruik maakt ook binnen 15-20 seconden korte metten met npc's vanwege de attrions die erop zitten, maar sneller is beterToonen1988 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 01:18:
[...]
Ik weet even niet mijn rep en rank van buiten, maar ik kreeg die 86k/93k bounty missies vrij snel. Deze kan je alleen vinden in Pyro en deze single-seat bounties hebben max 2 wingmans.
Bij een hogere rep, kunnen ze oplopen tot wel 111k per bounty en die duren maar enkele minuten.
Een Mustang Alpha is een "beginner" light fighter. Het heeft 1x S3 en 2x S2 slots, wat niet slecht is voor een light fighter. Wil je een iets betere light fighter, dan zou ik voor een Arrow gaan.
Maar het beste kan je voor een medium fighter gaan. wanneer je de iets betere bounty hunting missies gaat doen. Ik gebruik zelf een militaire versie van de Hornet F7A MKII. Dit is de enige menselijke medium fighter die een S4 met zich meedraagt.
Je kunt dan nog altijd voor een civilian versie kunnen gaan, de F7C MKII. Deze heeft ook 2x een S4 slots en je zou deze met de juiste componenten ook tot een medium fighter kunnen omtoveren tot dezelfde fire power als de militaire versie, namelijk 2x S4 en 4x S3 wapens. Je doet dan evenveel damage als een heavy fighter.
De TTK (time to kill) is dan erg kort en kan je potentieel alle bounty targets in missies binnen 2 tot 5 seconden uitschakelen.
Zowel NPC's als spelers zijn na een aantal seconde dood (als je ze echt goed raakt). Zowel targets die kleiner en groter zijn als mij. Deze week heb ik sinds december mijn eerste dogfight verloren tegen een andere speler. Maar dit was niet mijn fout, omdat de andere speler gigantisch aan het laggen was. Visueel raakte ik hem, maar de server registreerde het niet.
De anvil leek me een beetje paperweight qua HP enzo en heb daar niet mee gevlogen.
Klopt, ik heb ook de Attritions erop zitten, 4x S3 en 2x S4. Het zijn een van de beste repeaters, maar hoger als een S4 zou ik niet gaan. Bij de zwaardere categorieen wordt de velocity langzamer, althans dat zegt de community. Dan moet je echt goed kunnen richten. Dan zou je weer beter voor andere wapens kunnen gaan.imagica schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:26:
[...]
Thanks, heb met de Free Flight week een paar miljoen gemaakt en ga eens kijken voor een Hornet, de mustang die ik nu gebruik maakt ook binnen 15-20 seconden korte metten met npc's vanwege de attrions die erop zitten, maar sneller is beter
De anvil leek me een beetje paperweight qua HP enzo en heb daar niet mee gevlogen.
Maar als je de wikipagina's kijkt, dan zie je dat ze allemaal 1000m/s als velocity hebben. S5 zou eigenlijk maar 700 moeten hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 29-04-2025 11:56 ]
Inkomen: 8k voor het leveren van een 1 SCU box. Uitgave: 100 miljoen aan FUEL.

Ik wil wel turrent gunner of escort zijn dan.Toonen1988 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:45:
Wanneer de Idris gaat uitkomen, gaan we een evenement organiseren waar ik een enkel 1 SCU pakket ga afleveren in mijn Idris, terwijl ik wordt bescherm door +10 andere Idris schepen, gewoon omdat het kan.
Inkomen: 8k voor het leveren van een 1 SCU box. Uitgave: 100 miljoen aan FUEL.
En anders de kok.
Het is mij goed.mr_evil08 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 12:23:
[...]
Ik wil wel turrent gunner of escort zijn dan.
En anders de kok.
Het is even kijken of mijn bronnen correct zijn. Kan niet teveel vertellen, alleen dat het "insiders" zijn.
Maargoed, er gaat altijd zoveel rond en wordt zoveel verteld. Het is altijd maar afwachten of het ook 100% waar is. Maar de Idris lijkt nu echt te komen, zoveel hints worden nu gegeven. In de subscription gear geven ze nu ook een Idris-P shirt.
Mobile Tactical Center zou ook eraan komen, wat dat precies mag zijn.
[ Voor 111% gewijzigd door Toonen1988 op 06-05-2025 23:44 ]
En heel eerlijk, paints vind ik echt de grootste geldklopperij binnen SC die er bestaat. Ik vind er geen mooie bij zitten en ze getuigen ook niet echt van enige creativiteit. Geef mij maar gewoon een mogelijkheid om zelf je schip van buiten te kleuren en/of op te leuken met accessoires.
Ik vind de beide witte skins van de Carrack best wel mooi waar ik eentje van heb, ook de Frontier Fighters Camo vind ik wel wat hebben. De default skin van de F7A MKII vind ik ook wel iets hebben en dan heb ik ook nog de Ironscale en die ziet ook erg goed uit op een Hornet.mvds schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:52:
Standaard werkwijze voor CIG, zoveel mogelijk hypen om de verkopen te boostenWhat else is new?
En heel eerlijk, paints vind ik echt de grootste geldklopperij binnen SC die er bestaat. Ik vind er geen mooie bij zitten en ze getuigen ook niet echt van enige creativiteit. Geef mij maar gewoon een mogelijkheid om zelf je schip van buiten te kleuren en/of op te leuken met accessoires.
De geruchten gaan nu rond dat de Idris deze maand gaat uitkomen. Dataminers hebben in de code ook al gevonden dat de Hurston S10 Dynamics Exodus Laser Beam die in de aftermarket kit zit, te koop zal zijn in een store in Hurston. Schijnbaar zit dit al in de code verwerkt in de nieuwste update.
Daarnaast heeft CIG nog geen paint uitgebracht voor niet flight-ready schepen. Dit betekent dat als ze een paint voor de Idris gaan verkopen, dat deze waarschijnlijk ook flight-ready zal zijn. Nu heb ik dan van insiders vernomen dat de Idris dan ook flight-ready is deze maand. Dus we zullen eens zien hoe betrouwbaar deze informatie is die ik heb gekregen.
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 07-05-2025 09:12 ]
Even een tip, voordat de update dropt, even alle gear die je draagt in je inventory gooien. Ze laten van te voren weten dat alle gear dat je draagt verdwijnt. Bij toekomstige patches is dit gefixed.
Zonder helm
:strip_exif()/f/image/u636AGNg0wfCWyImijolBnkw.jpg?f=fotoalbum_large)
Morningstar helm
:strip_exif()/f/image/3G4M75oJPsfA3gu9qggthyn9.jpg?f=fotoalbum_large)
Star Kitten helm
:strip_exif()/f/image/cC5JXLIgSp5QoMbechUTCvaR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UuzZk5oaj38SHdz1sBoZ1JCv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0f77ecS4nUkktrbGy8FKWl1i.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 11-05-2025 11:21 ]
Gisteren inderdaad nog even alle gear opgeslagen, niet dat ik veel bijzonders heb. Maar wil die scorched helm wel graag houden. Ga als 4.1.1 uitkomt weer wel spelen, maar zo kort voor de patch hebben andere zaken even prio.Toonen1988 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:17:
Wat is de Inquisitor toch een vette armor. Het is alleen medium armor, maar het ziet zo goed uit. Heb nu ook de Star Kitten helm erbij. Ik had eerst mijn twijfels bij deze helm maar om eerlijk te zijn, vind ik het best wel goed uitzien. Kan niet wachten voor patch 4.1.1, wil graag mijn Blackguard terug.
Even een tip, voordat de update dropt, even alle gear die je draagt in je inventory gooien. Ze laten van te voren weten dat alle gear dat je draagt verdwijnt. Bij toekomstige patches is dit gefixed.
Ik merk er niks van tijdens battle behalve meer spullen mee nemen en op planeten iets meer kans om te overleven vanwege de elementen/klimaat.
Met light kun je sneller lopen waardoor ik dat altijd draag.
[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 11-05-2025 13:51 ]
Hier heb ik totaal geen moeite mee, ze moeten ook inkomen genereren.mvds schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:52:
Standaard werkwijze voor CIG, zoveel mogelijk hypen om de verkopen te boostenWhat else is new?
skins/paints is geheel aan je zelf, het beinvloed de speelwijze niet.
Je schip wordt toch wel gezien op radar, kleur maakt niet uit.
Net als fps de kleur suit amper uitmaakt, zet je pc graphics low en je ziet ze een stuk makkelijker.
[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 11-05-2025 13:56 ]
Het ligt natuurlijk eraan wat je gaat doen. Ik draag eigenlijk alleen heavy armor als ik de contested zones in ga, dan merk je wel een beetje verschil.mr_evil08 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 13:51:
@Toonen1988 Heeft medium of Heavy armor tegenwoordig al zin?
Ik merk er niks van tijdens battle behalve meer spullen mee nemen en op planeten iets meer kans om te overleven vanwege de elementen/klimaat.
Met light kun je sneller lopen waardoor ik dat altijd draag.
Maar ga ik gewoon bounties doen, bunkers of wat dan ook, dan pak ik gewoon medium. Je merkt dat je toch iets meer kunt verdragen, maar is het ook echt meer?
Met een P8 schiet ik mensen zonder armor en light armor met een single headshot neer. Medium met 2 en heavy ook twee tot 3 headshots.
Is heavy armor beter? Ja, maar groot verschil? Nee. Je houdt het wat langer vol, je hebt een beetje meer HP. Maar als je goed kunt richten, voor headshots gaat en meer tactisch speelt, kan je makkelijk winnen van mensen die heavy dragen.
[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 11-05-2025 14:58 ]
Bij de laatste patch waren toch bij veel, zo niet alle, spelers de schepen weer naar stock uitrusting ge-reset. Hebben ze dat voor 4.1.1 aangepast?
Daar is niks over bekend, ik heb het voor de zekerheid wel gedaan. Ik had begrepen dat bij een van de laatste patches dit juist wel de bedoeling was, omdat veel mensen een duplicate exploit hadden gebruikt.roepie88 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:19:
Is het naast de gear die je draagt ook verstandig om alle customs van je schepen af te halen (wapens en modules en zo)?
Bij de laatste patch waren toch bij veel, zo niet alle, spelers de schepen weer naar stock uitrusting ge-reset. Hebben ze dat voor 4.1.1 aangepast?
Bedoel je met inventory de storage access via de terminals (op een willekeurige planeet) of de personal storage, zoals een backpack, die je oproept met "i"? In het laatste geval: de backpack is onderdeel van je gear, dus dat lijkt me dan niet kloppen... Niet dat ik veel bijzonders heb, maar genoeg om niet de moeite van het opnieuw aankopen te doen.Toonen1988 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:17:
[ Voor 7% gewijzigd door Arie Atari op 11-05-2025 20:29 ]
Het gaat om de terminals inderdaad, eigenlijk moet je zorgen dat je personage naakt (in je ondergoed) is en alles in de storage/terminals zit. Dit is ook wat CIG heeft geadviseerd. Dit probleem wordt in toekomstige updates opgelost.Arie Atari schreef op zondag 11 mei 2025 @ 20:29:
[...]
Bedoel je met inventory de storage access via de terminals (op een willekeurige planeet) of de personal storage, zoals een backpack, die je oproept met "i"? In het laatste geval: de backpack is onderdeel van je gear, dus dat lijkt me dan niet kloppen... Niet dat ik veel bijzonders heb, maar genoeg om niet de moeite van het opnieuw aankopen te doen.
Wanneer je een set draagt die je gewoon kan kopen met default wapens, maakt het niet zoveel uit. Maar als je speciale gear hebt of zeldzame gear, kan het best wel zuur zijn dat je weer tot de volgende "grote" patch moet wachten, voordat je betaalde of subscription flair weer terug krijgt.
Zo ben ik mijn Blackguard kwijt geraakt die ik graag weer terug wil hebben. Kan meerdere personen die dit wapen kwijt zijn geraakt. Maar we krijgen die weer terug met 4.1.1.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7nHWTHmrePjNUKxBYz8oQbnk.jpg?f=user_large)
Ik kan ook niet teveel vrijgeven over Invictus, sinds ik veel informatie van insiders heb gekregen. Maar wat ik wel kan vrijgeven is de paints die in Invictus worden verkocht. Althans, als de insiders inderdaad de juiste informatie hebben gegeven. Heb ook al inzicht gekregen van bepaalde transmission informatie pagina's die nog niet vrij zijn gegeven. Maar ik neem dit allemaal nog niet te serieus, we zullen het allemaal zien in een aantal dagen.
Invictus paints
FW2955 Grey, Black, & Red Camo
Idris
Nova
Redeemer
Arrow
MPUV
Constellation
Polaris
Scorpius
Avenger
Hammerhead
Gladius
Additional Ships
Anvil Asgard
Before or at FW 2955, a heavy duty transporter. Likely a Valkyrie Variant.
Greycat MTC
Before or at FW 2955, a "Mobile Tactical Center"
Greycat MXC
Has a tow hook. (Might just be internal name for MTC)
[ Voor 44% gewijzigd door Toonen1988 op 11-05-2025 23:21 ]
[ Voor 91% gewijzigd door mvds op 12-05-2025 12:14 ]
Dat geldt voor vrijwel alle (kleine) grondvoertuigen denk ik zoHaay schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:24:
Als ik een Pulse wil is die gemakkelijk en goedkoop in-game aan te schaffen.
Yes! Each stock-limited ship is limited to 1 per account and will be available in three waves to cover as many global time zones as possible. Please note that depending on your time zone, Wave 2 and 3 may occur the next calendar day
▲ Wave 1: 16:00 UTC (9 AM Pacific)
▲ Wave 2: 00:00 UTC (5 PM Pacific)
▲ Wave 3: 08:00 UTC (1 AM Pacific)
► Starting on May 15 (ILW Day 1): Aegis Idris-P, Aegis Javelin
► Starting on May 17 (ILW Day 3): RSI Constellation Phoenix
► Starting on May 25 (ILW Day 11): Drake Kraken, Drake Kraken Privateer
Het is nog altijd onduidelijk of de Idris nu gaat verschijnen of niet. Hints, eerdere leaks, transmission pagina en in de source code laten zien dat de Idris-P deze week gereleased wordt. Ook zijn er sporen van de S10 beam gun van zowel ingame store als het wapen zelf te vinden.Robinblitz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:46:
Zoveel mensen vielen ervoor, best wel hilarisch.
Ook zou er een ILW paint komen voor de Idris. Nu is CIG bezig dat alle berichten die zeggen dat de Idris niet komt, "fake" zijn maar tegelijkertijd zeggen ze weer dat dit ook niet betekent dat de Idris er wel gaan aankomen.
Het zou nu weer "uitgesteld" zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 13-05-2025 08:09 ]
Subscribers krijgen voor de maand Mei zelfs een Idris-P T-Shirt. En de Idris-P die bij Area 18 te zien is heeft zelfs een andere paintjob dan de Idris-M die in de LIVE omgeving te zien is. Waarom zou CIG de Idris-P gebruiken als centerpiece (met andere paint!) dan de Idris-M die al meer dan een jaar in de game zit met interieur en al als ze niet van plan zijn het te releasen...
CIG verkoopt sowieso geen paints voor schepen die niet gereleased zijn tenzij het een first time concept sale is. Ik neig dan ook naar een release van de Idris-P met ILW.
Als CIG echt niet de Idris-P ging releasen hadden ze deze geruchten op elk platform tegengesproken zoals voorheen met reminders van "Het plan is nog steeds een release van de Idris met Squadron 42 zoals altijd".
Dat niet alleen, ook de capital ship stress test paar weken geleden. Vorige week hebben ze ook in een update doorgevoerd dat je kunt QT'en naar andere schepen die je bezit. Handige feature die onmisbaar is voor een schip zoals de Idris.Robinblitz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:30:
Maar het is toch sowieso dat iedereen neigt naar de release van de Idris-P? Het is de Idris die je kan bezoeken in Area 18, niet de Idris-M die al tijden in de game zit met XenoThreat en andere events.
Subscribers krijgen voor de maand Mei zelfs een Idris-P T-Shirt. En de Idris-P die bij Area 18 te zien is heeft zelfs een andere paintjob dan de Idris-M die in de LIVE omgeving te zien is. Waarom zou CIG de Idris-P gebruiken als centerpiece (met andere paint!) dan de Idris-M die al meer dan een jaar in de game zit met interieur en al als ze niet van plan zijn het te releasen...
CIG verkoopt sowieso geen paints voor schepen die niet gereleased zijn tenzij het een first time concept sale is. Ik neig dan ook naar een release van de Idris-P met ILW.
Als CIG echt niet de Idris-P ging releasen hadden ze deze geruchten op elk platform tegengesproken zoals voorheen met reminders van "Het plan is nog steeds een release van de Idris met Squadron 42 zoals altijd".
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 13-05-2025 08:39 ]
Dit is toch alleen voor schepen die jijzelf bezit? Dit was sowieso al mogelijk als je met een multicrew bezig was. Dan kon je terug QT'en naar een party marker van iemand op je schip. Ik zou een capital ship sowieso nooit onbeheerd achterlaten.Toonen1988 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:38:
[...]
Vorige week hebben ze ook in een update doorgevoerd dat je kunt QT'en naar andere schepen die je bezit. Waarop aanduid dat je terug kunt warpen naar je capital ship, wat dus een handige feature is voor de Idris.
1e keer Pyro lieten we 1 iemand achter op de Polaris in orbit terwijl de rest in shuttles naar de planeet ging voor ground ops. Toen die ene persoon melding maakte van een ander schip QT'en we gewoon terug op de party marker.
Dus het is sowieso al mogelijk. En een Idris of Polaris ga je toch niet solo'en. Toch?
Er is een verschil tussen party member en schepen als warppoint. Wat als we iemand achter laten en die zou op dat moment gekilled worden door andere mensen die binnen zijn gedrongen? Of die zou disconnecten.Robinblitz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:42:
[...]
Dit is toch alleen voor schepen die jijzelf bezit? Dit was sowieso al mogelijk als je met een multicrew bezig was. Dan kon je terug QT'en naar een party marker van iemand op je schip. Ik zou een capital ship sowieso nooit onbeheerd achterlaten.
1e keer Pyro lieten we 1 iemand achter op de Polaris in orbit terwijl de rest in shuttles naar de planeet ging voor ground ops. Toen die ene persoon melding maakte van een ander schip QT'en we gewoon terug op de party marker.
Dus het is sowieso al mogelijk. En een Idris of Polaris ga je toch niet solo'en. Toch?
Die persoon zou dan eventueel gewond op de grond blijven liggen of eventueel respawnen op de Idris. Maar het is altijd handing om meerdere QT punten hebben, voor de zekerheid.
Ook wanneer je eventueel met verschillende groepen zou werken.
Op de Idris heb je altijd iemand nodig. Want wie maakt anders de hangar deuren open en dicht..
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 13-05-2025 08:49 ]
Maar werkt dit dan op schepen van party members...? Want als dit alleen werkt voor jouw eigen schip is dit niet heel useful. Want de rest moet dan alsnog op een andere party member QT-en. De manier hoe dit gebracht werd namelijk is dat je alleen naar je eigen schepen kan QT-en. Niet die van party members. Als dit wel zo is, is het wel een huge QoL change. Ook voor mijn Polaris.Toonen1988 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:46:
[...]
Er is een verschil tussen party member en schepen als warppoint. Wat als we iemand achter laten en die zou op dat moment gekilled worden door andere mensen die binnen zijn gedrongen?
Die persoon zou dan eventueel gewond op de grond blijven liggen of eventueel respawnen op de Idris. Maar het is altijd handing om meerdere QT punten hebben, voor de zekerheid.
Ook wanneer je eventueel met verschillende groepen zou werken.
Er moet sowieso meer opties komen voor party members of zelfs vrienden/org members. Een org hangar is nodig + allerlei andere org features en er moet een mogelijkheid zijn om bijv. mijn Idris achter te laten in een org hangar, en dat andere org leden mijn Idris ook kunnen onderhouden. Dat als ik op mijn werk ben of even offline ben, ze nog altijd mijn Idris kunnen gebruiken.Robinblitz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:49:
[...]
Maar werkt dit dan op schepen van party members...? Want als dit alleen werkt voor jouw eigen schip is dit niet heel useful. Want de rest moet dan alsnog op een andere party member QT-en. De manier hoe dit gebracht werd namelijk is dat je alleen naar je eigen schepen kan QT-en. Niet die van party members. Als dit wel zo is, is het wel een huge QoL change. Ook voor mijn Polaris.
En misschien dat je zelfs bepaalde mensen toegang kunt geven tot bepaalde zaken, niet alleen refuelen, repareren maar zelfs een wapen verwisselen. Dat je bepaalde levels hebt wat een bepaalde persoon met je schip mag doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 13-05-2025 09:02 ]
Nja. Daar kun je voorlopig nog wel op wachten... Zie graag ook org hangars verschijnen gezien mijn org ook aardig wat assets heeft die we constant niet kunnen gebruiken... Een org bank voor items/aUEC zou ook fijn zijn.Toonen1988 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:59:
[...]
Er moet sowieso meer opties komen voor party members of zelfs vrienden/org members. Een org hangar is nodig + allerlei andere org features en er moet een mogelijkheid zijn om bijv. mijn Idris achter te laten in een org hangar, en dat andere org leden mijn Idris ook kunnen onderhouden. Dat als ik op mijn werk ben of even offline ben, ze nog altijd mijn Idris kunnen gebruiken.
En misschien dat je zelfs bepaalde mensen toegang kunt geven tot bepaalde zaken, niet alleen refuelen, repareren maar zelfs een wapen verwisselen. Dat je bepaalde levels hebt wat een bepaalde persoon met je schip mag doen.
Precies, daar ben ik ook op aan het wachten. Vooral een item inventory voor een org zou handig zijn. Daar moeten dan ook levels van "access" in komen, dat niet iedereen zomaar de inventory kan leegtrekken.Robinblitz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:03:
[...]
Nja. Daar kun je voorlopig nog wel op wachten... Zie graag ook org hangars verschijnen gezien mijn org ook aardig wat assets heeft die we constant niet kunnen gebruiken... Een org bank voor items/aUEC zou ook fijn zijn.
Ik vind dat CIG het mogelijk moet maken voor mij om een Idris en/of Polaris te solo-enRobinblitz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:42:
[...]
En een Idris of Polaris ga je toch niet solo'en. Toch?
Daar hoor je niks over toch? Is dat allemaal 1.0 functionaliteit?Toonen1988 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:59:
[...]
Er moet sowieso meer opties komen voor party members of zelfs vrienden/org members. Een org hangar is nodig + allerlei andere org features en er moet een mogelijkheid zijn om bijv. mijn Idris achter te laten in een org hangar, en dat andere org leden mijn Idris ook kunnen onderhouden. Dat als ik op mijn werk ben of even offline ben, ze nog altijd mijn Idris kunnen gebruiken.
Als je hem random in space stalt(niet nabij QT points of een path is er niks aan de hand, niemand gaat hem vinden.Robinblitz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:42:
[...]
Dit is toch alleen voor schepen die jijzelf bezit? Dit was sowieso al mogelijk als je met een multicrew bezig was. Dan kon je terug QT'en naar een party marker van iemand op je schip. Ik zou een capital ship sowieso nooit onbeheerd achterlaten.
Maar dan heb je dus het probleem dat soms ship markers verdwijnen en je het schip kwijt bent. Voorheen als ik/wij hem achter lieten in space dan deden we dat bij een OM punt en dan onthouden welk OM punt dat was.mr_evil08 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:22:
[...]
Als je hem random in space stalt(niet nabij QT points of een path is er niks aan de hand, niemand gaat hem vinden.
Heb je daar geen lange afstand radars voor die nog niet in het spel zitten? Kan me best wel voorstellen dat een schip zoals de Carrack echt wel ergens een geparkeerde schip kan vinden.mr_evil08 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:22:
[...]
Als je hem random in space stalt(niet nabij QT points of een path is er niks aan de hand, niemand gaat hem vinden.
Blades, automatische turrets en NPC crew die allemaal 1.0 of post 1.0 zijn bevestigd. Maar een automatische turret, blades of NPC crew zullen niet zo efficient zijn als een echte speler.mvds schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:50:
[...]
Ik vind dat CIG het mogelijk moet maken voor mij om een Idris en/of Polaris te solo-en
Geen idee, vorig jaar op Citizen Con hebben ze al vanalles laten zien op het gebied van social. Ik had begrepen dat we nu ook een connectie krijgen tussen Spectrum en Star Citizen.mvds schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:51:
[...]
Daar hoor je niks over toch? Is dat allemaal 1.0 functionaliteit?
We moeten die charting room uiteindelijk toch wel ergens voor kunnen gebruiken zou je zeggenToonen1988 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:20:
[...]
Heb je daar geen lange afstand radars voor die nog niet in het spel zitten? Kan me best wel voorstellen dan een schip zoals de Carrack echt wel ergens een geparkeerde schip kan vinden.
Zoeken naar jump-points en andere interessante radar-emissies.
was een grapjeToonen1988 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:21:
[...]
Blades, automatische turrets en NPC crew die allemaal 1.0 of post 1.0 zijn bevestigd. Maar een automatische turret, blades of NPC crew zullen niet zo efficient zijn als een echte speler.
De Starlancer TAC is schijnbaar ook in LIVE. Weer een oopsie van CIG.Robinblitz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:08:
De Starlancer TAC is momenteel beschikbaar op de PTU voor iedereen die hem bezit. Waarschijnlijk gaat 4.1.1 vannacht/morgen LIVE.
De Idris paints zijn nu ook uitgelekt en ook de Idris-M rework met gek genoeg een Exodus S10 laser beam en torpedo tubes. Snap niet waarom de Idris-M ineens een S10 laser beam heeft. Testen voor de Idris-K aftermarket parts...?Toonen1988 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:43:
[...]
De Starlancer TAC is schijnbaar ook in LIVE. Weer een oopsie van CIG.
Nee, alleen de Idris-P gaat gereleased worden met eventueel de K-kit. De M komt pas veel later. De geruchten gaan rond dat de Idris-P die we morgen krijgen ook nog altijd een "ouder" model is. CIG heeft allang een nieuwere model in de maak die samen met de M wordt gereleased tijden SQ42 of na SQ42 release.Robinblitz schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:48:
[...]
De Idris paints zijn nu ook uitgelekt en ook de Idris-M rework met gek genoeg een Exodus S10 laser beam en torpedo tubes. Snap niet waarom de Idris-M ineens een S10 laser beam heeft. Testen voor de Idris-K aftermarket parts...?
Ik heb de paints gezien maar ook al gameplay van de beam gun.
Video's van de Idris test.
FPS Pilot laser gun
https://streamable.com/8pixvx
Torp front module
https://cdn.discordapp.co...941fb2f222396a4d92c4d1e6&
S10 laser gun
https://cdn.discordapp.co...73d9718d43e59435bb3565ba&
S7 turrets
https://cdn.discordapp.co...4490f8a32aa8f620c5eafb3f&
S10 laser gun
https://cdn.discordapp.co...d77faa1f724662726f086fe5&
Torp module
/f/image/k58GRFS0luSXoHuFKUZGzBPz.png?f=fotoalbum_large)
S10 laser gun
/f/image/RqJoB8IAu4F2pU6xr0mBSfac.png?f=fotoalbum_large)
De paints
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lRHtIIpt8p2ga8eCnOqIvNC3.jpg?f=user_large)
[ Voor 59% gewijzigd door Toonen1988 op 14-05-2025 08:09 ]