Ik heb ze ook allemaal al gezien hoor. Ik zeg niet dat de Idris-M gereleased word. Maar het leek alsof die Exodus op een Idris-M gezet was. De Idris-P en Exodus is toch nog niet aan de eigenaren uitgegeven...?Toonen1988 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:54:
[...]
Nee, alleen de Idris-P gaat gereleased worden met eventueel de K-kit. De M komt pas veel later. De geruchten gaan rond dat de Idris-P die we morgen krijgen ook nog altijd een "ouder" model is. CIG heeft allang een nieuwere model in de maak die samen met de M wordt gereleased tijden SQ42 of na SQ42 release.
Ik heb de paints gezien maar ook al gameplay van de beam gun.
Video's van de test.
https://streamable.com/8pixvx
https://cdn.discordapp.co...941fb2f222396a4d92c4d1e6&
https://cdn.discordapp.co...73d9718d43e59435bb3565ba&
https://cdn.discordapp.co...4490f8a32aa8f620c5eafb3f&
https://cdn.discordapp.co...d77faa1f724662726f086fe5&
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De geruchten gaan rond dat morgen met de start van de ILW, de Idris-p beschikbaar wordt gesteld voor alle M en P backers. Er zijn ook al sporen gevonden van de S10 laser beam coding, wat erop aanduid dat die morgen ook al gereleased wordt.Robinblitz schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:04:
[...]
Ik heb ze ook allemaal al gezien hoor. Ik zeg niet dat de Idris-M gereleased word. Maar het leek alsof die Exodus op een Idris-M gezet was. De Idris-P en Exodus is toch nog niet aan de eigenaren uitgegeven...?
Dus op dit moment is inderdaad nog niks uitgegeven.
[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 14-05-2025 08:14 ]
Een org member van mij heeft drie alarmen staan voor elke wave om nog een Idris-P te bemachtigen haha. Kan niet wachten om dat ding te gebruiken in org verband.
Als die morgen uit komt, dan zal ik mijne beschikbaar stellen voor mijn org. We willen de Polaris gaan jagen, maar we hebben nog meerdere Idris. We kunnen makkelijk morgen ongeveer +10 Idrisses bij elkaar krijgen. Maar of we de crew bij elkaar krijgen voor zoveel Idrisses, nog niet denk ik. Alhoewel we vaker tussen de 40 a 50 man online hebben.Robinblitz schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:15:
Een org member van mij heeft drie alarmen staan voor elke wave om nog een Idris-P te bemachtigen haha. Kan niet wachten om dat ding te gebruiken in org verband.
[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 14-05-2025 08:18 ]
Ik denk dat mijn org twee Idrissen heeft. Maar een is genoeg voor ons om te runnen. Heb zelf een Polaris die ik puur voor mijn org gehaald heb. Altijd leuk om dat ding te bemannen.
Zit nog niet in het spel.Toonen1988 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:20:
[...]
Heb je daar geen lange afstand radars voor die nog niet in het spel zitten? Kan me best wel voorstellen dat een schip zoals de Carrack echt wel ergens een geparkeerde schip kan vinden.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Zojuist officieel gepost door CIG met als titel "The rumors are true"
Laser beam is 31 seconde lang en cooldown is 10 seconde. De Idris is makkelijker te landen dan een Reclaimer. Ben ondertussen al een uur aan het spelen met de Idris.
EDIT: Ondertussen meer power in de laser beam geduwd. Kan die nu voor een volle minuut afvuren, recharge is iets van 12 seconde. Dit is echt ziekelijk OP, ik verwacht snel een nerf.
Marauder paint die ook in de K-kit zit.
:strip_exif()/f/image/2P589nGgYx5MuyCDlDyRko9x.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT: Ondertussen meer power in de laser beam geduwd. Kan die nu voor een volle minuut afvuren, recharge is iets van 12 seconde. Dit is echt ziekelijk OP, ik verwacht snel een nerf.
Marauder paint die ook in de K-kit zit.
:strip_exif()/f/image/2P589nGgYx5MuyCDlDyRko9x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z8Qy22wVV7vplHXseevtM1V0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 15-05-2025 17:23 ]
Mooi schip Toonen!
Vanavond 4.1.1 opgestart: alle armor, weapons etc. zat in de storage terminal, maar alle consumables (ammo, health stims, food) zijn weg. Dat zijn gelukkig de kosten niet.
Helaas ook mijn Attritions weg, ik had ze niet van mijn schip afgehaald... Les voor de volgende keer.
Vanavond 4.1.1 opgestart: alle armor, weapons etc. zat in de storage terminal, maar alle consumables (ammo, health stims, food) zijn weg. Dat zijn gelukkig de kosten niet.
Helaas ook mijn Attritions weg, ik had ze niet van mijn schip afgehaald... Les voor de volgende keer.
Nog wat foto's van mijn recente sessie's.
:strip_exif()/f/image/ntgReZk35ofgpGOUzWGRdycC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pydY9WHZvK6Wv8XsB40wd1qt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/trhRmOGxyrpscTFgMhr8evyQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MGVLOV7Jh3wsE05MhgR3axfw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook nog even de "Kill the Polaris" missie gedaan. We waren met twee Idris schepen. Heb volgens mij ook nog een speler gedood. Die was rood voor mij, die is door mijn beam of door mijn PDC's dood gegaan. De nieuwe ambush missie's zijn ook erg leuk om te doen.
:strip_exif()/f/image/nYyUdiawYVpbGMJdDvC0yagL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N4gay8qbTGAUjbFTuNIPngn8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ntgReZk35ofgpGOUzWGRdycC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pydY9WHZvK6Wv8XsB40wd1qt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/trhRmOGxyrpscTFgMhr8evyQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MGVLOV7Jh3wsE05MhgR3axfw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook nog even de "Kill the Polaris" missie gedaan. We waren met twee Idris schepen. Heb volgens mij ook nog een speler gedood. Die was rood voor mij, die is door mijn beam of door mijn PDC's dood gegaan. De nieuwe ambush missie's zijn ook erg leuk om te doen.
:strip_exif()/f/image/nYyUdiawYVpbGMJdDvC0yagL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N4gay8qbTGAUjbFTuNIPngn8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1hnmOqN5QJx19bzxpgzPXF14.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Toonen1988 op 16-05-2025 04:31 ]
Dat klopt, dat is 'by design' consumables worden niet opgeslagen in de long-term-storage.Arie Atari schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:57:
Mooi schip Toonen!
Bij elke grote update zul je alle consumables weer kwijt zijn. Andere uitrusting, zoals FPS gear en dergelijke zouden wel behouden moeten blijven, ook je modules en dergelijke, alleen blijkt dat niet altijd goed te werken.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik had al mijn custom modules netjes unequiped en gestored in personal hanger en ook die zijn gewoon netjes verdwenen, cést la vie zeg ik danArie Atari schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:57:
Mooi schip Toonen!
Gelukkig geeft CIG wel meestal een waarschuwing als ze ervan afwijken. Bijv, dat alle gear die je draagt, wordt gewiped zoals de recente patch. Dit was een bug, die ze laatste minuut nog hebben gefixed.SacreBleu schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:34:
[...]
Dat klopt, dat is 'by design' consumables worden niet opgeslagen in de long-term-storage.
Bij elke grote update zul je alle consumables weer kwijt zijn. Andere uitrusting, zoals FPS gear en dergelijke zouden wel behouden moeten blijven, ook je modules en dergelijke, alleen blijkt dat niet altijd goed te werken.
Ik vind het allemaal nog niet zo erg, dit zijn allemaal de uitgiftes niet. Wel als je betaalde gear of flairs verliest of schepen.
Die kan je niet echt kwijtraken, aangezien ze account bound zijn komen ze vanzelf weer terug.Toonen1988 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:45:
[...]
Wel als je betaalde gear of flairs verliest of schepen.
Maar modules zijn best prijzig en sommige (military A class) erg moeilijk om te verkrijgen, dat vind ik veel erger om kwijt te raken dan consumables
Is de GoT org eigenlijk een beetje actief? Ik zag dat ik wel recruit ben (was ik alweer vergeten), maar ik heb geen idee hoe ik org members in SC kan herkennen.
https://robertsspaceindustries.com/en/orgs/GOT/members
Org members kun je in-game niet herkennen tenzij je ze van naam kent. Er is in-game (nog) geen clan-tag systeem of een prefix systeem die een org naam voor een username/schip plaatst. Komt er wel aan Soon™.Arie Atari schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:10:
Is de GoT org eigenlijk een beetje actief? Ik zag dat ik wel recruit ben (was ik alweer vergeten), maar ik heb geen idee hoe ik org members in SC kan herkennen.
In één van de orgs waar ik in zit, zit in de top 6 meest actieve org's met nog net niet 1500 members. Wat zéér netjes is.
[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 16-05-2025 16:44 ]
Een beetje, maar dat loopt vooral via de Discord.Arie Atari schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:10:
Momenteel word er veel samengespeeld met DSS, een hele actieve NL'se org, wat ook een leuk gezelschap is.
Ga morgenavond weer eens een stukje spelen
Heeft DSS een aparte discord?Case_C schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:52:
[...]
Een beetje, maar dat loopt vooral via de Discord.
Momenteel word er veel samengespeeld met DSS, een hele actieve NL'se org, wat ook een leuk gezelschap is.
Ga morgenavond weer eens een stukje spelen
Wanneer komt de iris beschikbaar tijdens invictus?
Is dat de final?
Zie hem niet in de lijst staan namelijk.
https://robertsspaceindus...Launch-Week-2955-Schedule
Is dat de final?
[ Voor 91% gewijzigd door mr_evil08 op 17-05-2025 09:17 ]
Beschikbaar als in om te kopen? Zo ja, dan heb je over 15 minuten (10:00) de allerlaatste kans om hem te kopen als je concierge bent. Ben je geen concierge, kun je hem niet meer bemachtigen deze ILW.mr_evil08 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:11:
Wanneer komt de iris beschikbaar tijdens invictus?
Is dat de final?
Overigens komt hij niet beschikbaar voor rental.
Jep, zie je DM op discord.
Ga vanavond eens kijken of ik die hunt de Perseus missie kan gaan doen.
Om even te kunnen spelen en bewonderen, idris is niet mijn schip maar wil hem wel even zien.Robinblitz schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:46:
[...]
Beschikbaar als in om te kopen? Zo ja, dan heb je over 15 minuten (10:00) de allerlaatste kans om hem te kopen als je concierge bent. Ben je geen concierge, kun je hem niet meer bemachtigen deze ILW.
Overigens komt hij niet beschikbaar voor rental.
Ah zo! Je kan hem vinden in Area 18 gedocked aan de North IO tower. Hij is niet op de showfloor.mr_evil08 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 12:17:
[...]
Om even te kunnen spelen en bewonderen, idris is niet mijn schip maar wil hem wel even zien.
Ik krijg de S7 turret met de S7 9 series long sword ballistics maar niet erop. De turret werkt zelf wel, maar als ik de wapens equip en op "save" druk, verandert het weer naar empty. Heb veel dingen geprobeerd maar krijg het gewoon niet. Op IC hebben meerdere mensne ook gemeld dat ze dit probleem hebben en is ook nu confirmed.
Ook de missile turret kan je geen missiles in equipen.
Ook de missile turret kan je geen missiles in equipen.
@Toonen1988 We willen er mee vliegen natuurlijk, aan knopjes zitten en deuren openen enzo, zal volgend free-fly event dan maar worden denk ik.
Vandaag hadden we onze eerste training, daarna zijn we een aantal missies gezamelijk gaan doen. Uiteindelijk hadden we vier Idris 2x M en 2x P (met K-kit + T-kit S7 turret) volledig bemand. Hadden ook nog een boel spelers gedood.
Per Idris hadden we 5 tot 6 spelers.
:strip_exif()/f/image/N5AxJk2ublJkZdQQdrodniw4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WOZQOTHMPEOds6lPOO7REXYh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d4ZOtJN24VzFosFRrlIK7MjI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3KX4KE16Q4bWPhoCDSFC4e1W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/16pZ0odLnShtyuHJqCerhydx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yv7ZPyBSDejqkI2Or0IdxvGW.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog wat screenshots van andere members. Op eerste screenshot ben ik de zwarte Idris die de laser beam afschiet en op de tweede ben ik de bovenste met de laser beam.
/f/image/W3f8XpyVIJv7ibK6vMPYsIVy.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vr6I0D879Vf0L6uQksnAQdvW.jpg?f=fotoalbum_large)
Per Idris hadden we 5 tot 6 spelers.
:strip_exif()/f/image/N5AxJk2ublJkZdQQdrodniw4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WOZQOTHMPEOds6lPOO7REXYh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d4ZOtJN24VzFosFRrlIK7MjI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3KX4KE16Q4bWPhoCDSFC4e1W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/16pZ0odLnShtyuHJqCerhydx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yv7ZPyBSDejqkI2Or0IdxvGW.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog wat screenshots van andere members. Op eerste screenshot ben ik de zwarte Idris die de laser beam afschiet en op de tweede ben ik de bovenste met de laser beam.
/f/image/W3f8XpyVIJv7ibK6vMPYsIVy.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vr6I0D879Vf0L6uQksnAQdvW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/qNiOaNF70HUKYGqbDjkO4JMa.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Toonen1988 op 25-05-2025 01:02 ]
Gelukkig ben je geen Polaris tegengekomen dan. Die kan je met één torp uitschakelen.
Dat wordt gelukkig allemaal gefixed in de volgende patch. Ook krijgt de Idris en de Polaris meer HP in de hangar doors. Tot nu toe ben ik maar één Idris verloren, doordat iemand met een single seat fighter tegen de bridge was aagevlogen en mij daarmee had gedood. Had helaas geen spawn point gezet op mijn Idris en was net onderweg om mensen op te halen, dus had ook niemand in het schip om mij te healen.Robinblitz schreef op zondag 25 mei 2025 @ 01:03:
Gelukkig ben je geen Polaris tegengekomen dan. Die kan je met één torp uitschakelen.
Maar in PvP (zelfs tegen Polaris) en PvE, ben ik nog geen enkel Idris verloren.
[ Voor 36% gewijzigd door Toonen1988 op 25-05-2025 01:10 ]
Zijn torps tegenwoordig nuttig dan?Robinblitz schreef op zondag 25 mei 2025 @ 01:03:
Met decoys wimpel je ze simpel af.
Je kan ze point-blank dumb firen op de achterkant van de Idris waardoor je de power plant insta-killed en de Idris daardoor dead in the water is.mr_evil08 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:34:
[...]
Zijn torps tegenwoordig nuttig dan?
Met decoys wimpel je ze simpel af.
Ik denk daarom dus ook niet dat zoals @Toonen1988 zegt, die extra HP voor deuren dit oplost. Dit is geen probleem met de deuren maar met de AoE explosie van de torps die de power plant opblaast.
Met ook de K en T kit erbij gekocht.Robinblitz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:25:
Gisteravond een 20-man org operation gedaan met de Idris. Niemand in de org wist dat we hem hadden gekocht. Iedereen dacht dat we met een uitje met de Polaris van mij hadden. Totdat ze hem in de hangar zagen haha.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor diegene die het terug willen kijken, ik was het aan het streamen:
[YouTube: Hunt The Polaris | Org Operation | Star Citizen 4.1.1! LIVE]
Nooit gedacht in mijn hele leven dat ik zoveel zou uitgeven aan een video spel. Ik heb echt gigantisch veel plezier met de Idris, en het geeft mij een immersieve gameplay, dat ik nog nooit eerder heb gevoeld.
Je loopt gewoon rond in je schip, iedereen heeft zijn eigen taak. Er zijn ook spelers met hun fighter in jouw hangar. Je opent de hangar deuren, en ze vliegen eruit.
Vervolgens kan je met dit schip ook gewoon landen op planeten en met zijn alle uitstappen, zonder enige loading of wat dan ook.
[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 26-05-2025 17:36 ]
Yup! Tot 3 uur 's nachts opgebleven met een maat (die heeft hem gekocht) om hem te pakken te krijgen tussen alle bots door.
Netjes, het is echt geen verkeerde investering voor een goede org. Ik wil niet weten hoeveel Idris, Kraken en Javelin schepen wij op dit moment hebben. Ik wil het eigenlijk ook helemaal niet weten, want deze aantallen gaan toch echt wel in de tientallen, verspreid over +1500 members.Robinblitz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:32:
[...]
Yup! Tot 3 uur 's nachts opgebleven met een maat (die heeft hem gekocht) om hem te pakken te krijgen tussen alle bots door.
We hebben ook een aantal M's en één van die M's (die je ook in mijn screenshot ziet), is gebruikt door Boredgamer in één van zijn video's.
Het is gewoon erg vet dat we nu eindelijk richting cap-schepen gameplay gaan.
We zijn nu ook top 5 meest actiefste org's.
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 26-05-2025 17:54 ]
Ik ben de laatste tijd echt veel actief in Star Citizen, niet alleen in de LIVE maar ook in de PTU. Ik heb de laatste weken echt ontzettend veel plezier.
Gisteren was ik ook op mijn gemak bounties aan het killen, kwam er opeens een Carack binnen gevlogen. Die begon ook met de bounties te vechten. Ik was maar in mijn F7A MKII, maar uiteindelijk toch het gevecht gewonnen.
Carrack geboard, zaten er maar liefst 7 spelers op dat schip. Allemaal geëlimineerd, auto pilto aangezet richting een asteriod op volle vaart. F*ck it, ik was maar in mijn eentje tegen 7 andere personen, moest iets verzinnen om ze volledig uit te schakelen, zonder dat ze telkens in de medbay bleven spawnen.
7 spelers in totaal en ik had even later iets van 12 lichamen om te looten. Ze wisten niet wat er precies allemaal gebeurde.
Dit weekend gaan we misschien weer een aantal op's organizeren. Iemand heeft geteld, we hadden in totaal 80 personen online afgelopen weekend.
Gisteren was ik ook op mijn gemak bounties aan het killen, kwam er opeens een Carack binnen gevlogen. Die begon ook met de bounties te vechten. Ik was maar in mijn F7A MKII, maar uiteindelijk toch het gevecht gewonnen.
Carrack geboard, zaten er maar liefst 7 spelers op dat schip. Allemaal geëlimineerd, auto pilto aangezet richting een asteriod op volle vaart. F*ck it, ik was maar in mijn eentje tegen 7 andere personen, moest iets verzinnen om ze volledig uit te schakelen, zonder dat ze telkens in de medbay bleven spawnen.
7 spelers in totaal en ik had even later iets van 12 lichamen om te looten. Ze wisten niet wat er precies allemaal gebeurde.
Dit weekend gaan we misschien weer een aantal op's organizeren. Iemand heeft geteld, we hadden in totaal 80 personen online afgelopen weekend.
[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 30-05-2025 16:33 ]