Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49
Toonen1988 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:51:
[...]

Ik heb de Carrack al, voor exploration zit ik al gebakken.
Het is vooral de combi SQ42 + SC + LTI die mij het meest aanspreekt hoor, want de Carrack zelf heb ik ook al in buy back zitten (alleen dan niet met LTI, maar met 10j insurance)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sabre Raven met de Polar paint ziet er best goed uit!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OHwZZbQ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uj31wUT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Het is alleen jammer dat het schip zelf vrijwel nutteloos is :D Maar idd, hij ziet er mooi uit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:34
Toonen1988 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:51:
[...]

Ik heb de Carrack, voor exploration zit ik al gebakken. ;)
Hier de 600i het kleine broertje van de Carrack. ;-)
Met de rework, medbed en vehiclebay aanpassing wordt die ook nice.

600i is nog een beetje solo friendly.
Missen van repair drone,s kan nog een issue worden.

De carrack heeft onnodig veel useless space die mag ook wel een rework krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door mr_evil08 op 17-05-2024 15:12 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:10:
[...]

Hier de 600i het kleine broertje van de Carrack. ;-)
Met de rework, medbed en vehiclebay aanpassing wordt die ook nice.

600i is nog een beetje solo friendly.
Missen van repair drone,s kan nog een issue worden.

De carrack heeft onnodig veel useless space die mag ook wel een rework krijgen.
600i solo friendly? Hoezo dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:13:
[...]

600i solo friendly? Hoezo dat?
Pilot controlled wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ah oke, ja dat helpt wel idd. Maar de 600i heeft niet zowel een hangar als een vehicle bay toch, zoals de Carrack wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zou een tonk in de 600i kunnen passen, samen met cargo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:17:
[...]

Ah oke, ja dat helpt wel idd. Maar de 600i heeft niet zowel een hangar als een vehicle bay toch, zoals de Carrack wel heeft?
600i heeft geen hangar, maar pluspuntje dat het schip veel zuiniger met hydra fuel in atmo is, met de Carrack kun je amper hoveren in atmo, daarom heeft die een waardeloze XXS ship bay waar niks redelijks in past.

Je kan wel een XXS ship in de vehicle bay proppen van de 600i.
Voordeel van de Carrack tegenover 600i zijn de 3 module,s en repair drone,s.

600i kan zelfs een tonk/voertuigen op bestemming brengen terwijl een carrack dat niet lukt vanwege de hoge brandstofkosten in atmo en te kleine vehicle bay.

600i expeditie en Carrack exploration ship.

[ Voor 34% gewijzigd door mr_evil08 op 17-05-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die exploration Pisces heeft anders wel een aantal eigenschappen waardoor die in niet zo ship-friendly atmosfeer kan, want anderen dan weer niet kunnen. Lijkt me wel handig. Benieuwd wanneer die mechanic er zal zijn? De die coronal mass ejections in Pyro zullen misschien een begin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:41:
[...]

600i heeft geen hangar, maar pluspuntje dat het schip veel zuiniger met hydra fuel in atmo is, met de Carrack kun je amper hoveren in atmo, daarom heeft die een waardeloze XXS ship bay waar niks redelijks in past.
Vandaar dat je er een Pisces bij krijgt natuurlijk, groter past niet :D
Je kan wel een XXS ship in de vehicle bay proppen van de 600i.
Voordeel van de Carrack tegenover 600i zijn de 3 module,s en repair drone,s.
Dat zijn dan ook wel flinke voordelen imho
600i kan zelfs een tonk/voertuigen op bestemming brengen terwijl een carrack dat niet lukt vanwege de hoge brandstofkosten in atmo en te kleine vehicle bay.
Dan neem ik mijn baby tank wel mee in mijn Carrack ;)
600i expeditie en Carrack exploration ship.
Wat is het verschil? (honest question)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:51:
[...]

Vandaar dat je er een PIsces bij krijgt natuurlijk, groter past niet :D

[...]

[...]

[...]

Met de Carrack ga je letterlijk op ontdekkingstocht en je ziet wel wat er gebeurd terwijl je met de 600i meer op safe gebied blijft.

600i is meer als je houdt van slopen, missie,s uitvoeren, terwijl Carrack letterlijk ontdekken is en maanden kan wegblijven omdat je genoeg voedsel etc bij je hebt.

Heb je schade aan de 600i ben je meer afhankelijk van andere spelers die je gaan repareren terwijl de Carrack dat zelf kan.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 17-05-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:54:
[...]

Met de Carrack ga je letterlijk op ontdekkingstocht en je ziet wel wat er gebeurd terwijl je met de 600i meer op safe gebied blijft.

600i is meer als je houdt van slopen, missie,s uitvoeren, terwijl Carrack letterlijk ontdekken is en maanden kan wegblijven omdat je genoeg voedsel etc bij je hebt.
Dus de Carrack sluit beter aan bij mijn wensen :) Nu moet exploration nog "even" een ding worden in SC. Ik kan niet wachten op het moment dat alle QT punten verdwijnen en je ze moet verkennen of kopen van anderen voordat je er gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:55:
[...]

Dus de Carrack sluit beter aan bij mijn wensen :) Nu moet exploration nog "even" een ding worden in SC. Ik kan niet wachten op het moment dat alle QT punten verdwijnen en je ze moet verkennen of kopen van anderen voordat je er gebruik van kan maken.
Ja wsss, ik hou meer van slopen, daarom heb ik ook de Vanguard Warden erbij.
Mijn kameraden komen wel met de Vulcan als de 600i schade heeft bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 17-05-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Over de Vanguards gesproken... ligt het aan mij of komen alle fighters gewoon amper uit de verf?

Of ze hebben dikke wapens, maar zijn ze totaal niet wendbaar, of enorm veel spreiding op de wapens. Of ze zijn wendbaar, maar hebben rijstpapier als armor...

Ja ja, ik weet het, CIG wil geen metas creëren, maar ze kunnen ook gewoon een paar echt goede schepen releasen, in plaats van allemaal mwah schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Nog 2 uurtjes tot ILW trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:51:
[...]

Vandaar dat je er een Pisces bij krijgt natuurlijk, groter past niet :D

[...]

[...]

[...]

Bij de Carrack krijg je niet alleen een Pisces, maar ook een Ursa. Ik heb trouwens de Pisces C8X erbij gekregen.

Voor zover ik begreep van de community, heeft een Carrack meer "premium" modules. Zo zou de Carrack ook een groter radar bereik moeten hebben.

Dat niet alleen ook meer cargo, drones, grotere shields, meer fuel etc.

Maar in hoe verre het verschil precies is, zullen we pas in de toekomst zien. En natuurlijk praten we over de default fit, je kunt nog altijd betere ship gear kopen in de toekomst.

Alleen heeft de Carrack iets meer opties.

[ Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 17-05-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:09:
[...]

Bij de Carrack krijg je niet alleen een Pisces, maar ook een Ursa. Ik heb trouwens de Pisces C8X erbij gekregen.

Voor zover ik begreep van de community, heeft een Carrack meer "premium" modules. Zo zou de Carrack ook een groter radar bereik moeten hebben.

Dat niet alleen ook meer cargo, drones, grotere shields, meer fuel etc.

Maar in hoe verre het verschil precies is, zullen we pas in de toekomst zien. En natuurlijk praten we over de default fit, je kunt nog altijd betere ship gear kopen in de toekomst.

Alleen heeft de Carrack iets meer opties.
Ja precies. Maar volgens mij is de Carrack ook sub-capital, toch? Dus echt wel een van de grootste exploration schepen die je kan kopen, naast de Capitals zoals de Odyssey

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:20:
[...]

Ja precies. Maar volgens mij is de Carrack ook sub-capital, toch? Dus echt wel een van de grootste exploration schepen die je kan kopen, naast de Capitals zoals de Odyssey
Ik heb het opgezocht, de Carrack valt nog onder de categorie "large ships". Maar heb gelezen dat de Carrack 153 meter wordt (nu 126 m), terwijl de Polaris 155 meter is.

Wat dus neerkomt op capital size. Het is nogal vrij onduidelijk, op de officiële site staat nog altijd 126 meter.

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 17-05-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:04:
Over de Vanguards gesproken... ligt het aan mij of komen alle fighters gewoon amper uit de verf?

Of ze hebben dikke wapens, maar zijn ze totaal niet wendbaar, of enorm veel spreiding op de wapens. Of ze zijn wendbaar, maar hebben rijstpapier als armor...

Ja ja, ik weet het, CIG wil geen metas creëren, maar ze kunnen ook gewoon een paar echt goede schepen releasen, in plaats van allemaal mwah schepen.
Armor, module,s en componenten, zijn de pluspunten van de Vanguard,s.
Alle 3 zitten amper/niet in het spel op moment.

Met de Warden kan je scouten en klappen opvangen, ook zijn ze long-range fighters.
Zo zijn componenten redundant uitgevoerd waardoor je altijd kan vluchten.

Allemaal zaken dat nog niet in het spel zit waardoor fighters onderling geen verschil maken op moment.

[ Voor 31% gewijzigd door mr_evil08 op 17-05-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:27:
[...]

Ik heb het opgezocht, de Carrack valt nog onder de categorie "large ships". Maar heb gelezen dat de Carrack 153 meter wordt (nu 126 m), terwijl de Polaris 155 meter is.

Wat dus neerkomt op capital size. Het is nogal vrij onduidelijk, op de officiële site staat nog altijd 126 meter.
Nog meer reden om erin te investeren. Grote kans dat ie na de rework dus idd ineens onder de capitals gaat vallen en dus duurder gaat worden
mr_evil08 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:30:
[...]
Armor en module,s zijn nog niet in het spel, dat zijn de pluspunten van de Vanguard,s.
Nee oke, armor doet idd nog niks. Maar toch.. ik vind fighters echt wel meh. ship 2 ship combat is ook gewoon totaal niet mijn ding, dus mij maakt het niet zo erg uit. Maar het valt mij wel op.

Pak gewoon een schip zoals de Terrapin (oneindig armor) en zet daar een paar S7 ballistics op (zodat je ook niet zonder power komt te zitten wanneer het lasers zouden zijn) en een zooi S3 missiles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:38:
[...]

Nog meer reden om erin te investeren. Grote kans dat ie na de rework dus idd ineens onder de capitals gaat vallen en dus duurder gaat worden

[...]

Nee oke, armor doet idd nog niks. Maar toch.. ik vind fighters echt wel meh. ship 2 ship combat is ook gewoon totaal niet mijn ding, dus mij maakt het niet zo erg uit. Maar het valt mij wel op.

Pak gewoon een schip zoals de Terrapin (oneindig armor) en zet daar een paar S7 ballistics op (zodat je ook niet zonder power komt te zitten wanneer het lasers zouden zijn) en een zooi S3 missiles :D
Missile,s zijn vaak useless als de enemy decoy,s afvuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:39:
[...]

Missile,s zijn vaak useless als de enemy decoy,s afvuurt.
Klopt ja, dat is wel een puntje. torps zijn iets beter, maar ook niet geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:43:
[...]

Klopt ja, dat is wel een puntje. torps zijn iets beter, maar ook niet geweldig
Ben toch aan het denken om mijn Tali bomber terug te kopen. Ondanks missiles en torpedoes useless zijn.

Die had ik toen gesmolten voor mijn Idris.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 17-05-2024 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:06:
[...]

Ben toch aan het denken om mijn Tali bomber terug te kopen. Ondanks missiles en torpedoes useless zijn.

Die had ik toen gesmolten voor mijn Idris.
Ik ga er toch wel vanuit dat ze ooit iets aan missiles gaan doen... Anders kunnen ze net zo goed van alle schepen de missiles weghalen, omdat ze toch useless zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand waar je precies moet zijn voor de Polaris fly-by en de Idris tour?

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 17-05-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Hmm het ILW event zal bij Area 18 zijn, zal daar dan ook de rest niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:51:
Hmm het ILW event zal bij Area 18 zijn, zal daar dan ook de rest niet zijn?
Ik heb het al gevonden!

During Invictus Launch Week, you can tour an in-service Idris M.

The tour will stop at the following locations, in order:

Everus Harbor - Hurston
August Dunlow Spaceport - Orison
Port Tressler - microTech
Baijini Point - ArcCorp

Daar is ook de Polaris te vinden. Ben nu richting Everus Harbor. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 17-05-2024 18:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Mijn god de Idris is groot. Helaas wel een aantal minpunten. De belichting is nog erg slecht van het ship en je moet geen claustrofobie hebben. Van buiten ziet het ship groot uit, van binnen is het meer een smalle gangen stelsel.

Verder is het echt een geweldige ship.

EDIT: Ik heb een Imgur album gemaakt, zodat jullie niet een half uur door de topic hoeven te scrollen. https://imgur.com/a/nhU8AQH

[ Voor 96% gewijzigd door Toonen1988 op 18-05-2024 16:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
Toonen1988 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:36:
Mijn god de Idris is groot. Helaas wel een aantal minpunten. De belichting is nog erg slecht van het ship en je moet geen claustrofobie hebben. Van buiten ziet het ship groot uit, van binnen is het meer een smalle gangen stelsel.

Verder is het echt een geweldige ship.

EDIT: Ik heb een Imgur album gemaakt, zodat jullie niet een half uur door de topic hoeven te scrollen. https://imgur.com/a/nhU8AQH
Vergeet niet dat de Idris in het algemeen best wel veel 'wasted space' heeft zoals aangetoond in de skeletonized versie op ISC een tijd geleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYq8cJChZL-tq1so09mHcx4VVPs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PeCcPAmN6lYZlIPEdVwjbgn6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9JRXKmX_M7ucutUlq6mCfRHMHE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w35rtYWcWRtRyvQUZulpF1Fq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Toonen1988 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:59:
[...]

Ik heb het al gevonden!

During Invictus Launch Week, you can tour an in-service Idris M.

The tour will stop at the following locations, in order:

Everus Harbor - Hurston
August Dunlow Spaceport - Orison
Port Tressler - microTech
Baijini Point - ArcCorp

Daar is ook de Polaris te vinden. Ben nu richting Everus Harbor. 8)
Het staat op de stations schermen bij spaceport waar die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinblitz schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:04:
[...]

Vergeet niet dat de Idris in het algemeen best wel veel 'wasted space' heeft zoals aangetoond in de skeletonized versie op ISC een tijd geleden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het probleem is niet alleen de verspilde ruimte, maar ook de hele layout. Voor een militaire ship, heeft het een onlogische layout. De captains quarters zou bijv. korter bij de bridge moeten zijn en de medbay korter bij de hangar. De gevangenis ligt ook gewoon naast de wapenkamer. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_evil08 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:46:
[...]

Het staat op de stations schermen bij spaceport waar die is.
Ik heb de Idris al gevonden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:12:
[...]
Ik heb de Idris al gevonden. ;)
Ik nog steeds niet :D Steeds als ik ergens kom (vooral Everus) dan staat er dat ie elk moment kan arriveren (soon) maar dat is zo'n zelfde soon (tm) als CIG altijd hanteert denk ik, want ik zie hem niet verschijnen. Ik had mijn Fury ervoor uit opslag gehaald om er even omheen te kunnen vliegen, maar na een half uur wachten had ik er genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik vlieg de laatste tijd trouwens steeds vaker met de Freelancer rond, wat zijn dat toch fijne schepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:01:
Ik vlieg de laatste tijd trouwens steeds vaker met de Freelancer rond, wat zijn dat toch fijne schepen!
Freelancer MAX was mijn daily driver voor ROC mining en andere dingen voordat ik hem upgrade naar een C2. Toch mis ik hem wel hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik twijfelde tussen de Freelancer MAX en de C1. Uiteindelijk voor die laatste gegaan en ben er heel erg blij mee. Had eerder niets aan cargo trading gedaan, en dit is wel een mooi medium ship om mee te beginnen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Seroczynski schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:18:
Ik twijfelde tussen de Freelancer MAX en de C1. Uiteindelijk voor die laatste gegaan en ben er heel erg blij mee. Had eerder niets aan cargo trading gedaan, en dit is wel een mooi medium ship om mee te beginnen.
De C1 is echt een super schip, bestond nog niet toen ik de MAX kocht, anders was ik ook gaan nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit te denken om mijn Prospector te upgraden naar een Reclaimer omdat salvage mij toch iets meer trekt als mining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:00:
[...]

Ik nog steeds niet :D Steeds als ik ergens kom (vooral Everus) dan staat er dat ie elk moment kan arriveren (soon) maar dat is zo'n zelfde soon (tm) als CIG altijd hanteert denk ik, want ik zie hem niet verschijnen. Ik had mijn Fury ervoor uit opslag gehaald om er even omheen te kunnen vliegen, maar na een half uur wachten had ik er genoeg van.
Oh, dat 'coming soon' let ik niet op. Bij mij stond dat ook op het bord terwijl de Idris gewoon op de aangegeven plek stond.

Ik vind de Idris nog altijd een geweldig ship. Alleen de claustrofobische interior vind ik toch wel tegenvallend. Ook de performance zelf kwa firepower vind ik méh. Dat een Polaris potential sterker is als een Idris, vind ik voor die prijs best wel tegenvallend.

Dan kan je net zo goed voor een Kraken gaan. Maar de dilemma wat ik nu heb, zal CIG dit nog in de toekomst aanpakken en zullen ze de Idris toch nog sterker maken of niet. :/

[ Voor 27% gewijzigd door Toonen1988 op 21-05-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Ashcloud skin van de Firebird maakt precies een 'Executive Edition' van de Raven
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/929160528436277319/1242520670936502323/StarCitizen_2024-05-21_18-52-26.png?ex=664ecbcc&is=664d7a4c&hm=74e5779237899d5948d4fab16e2863f9da68fb8c87566babc91a6d66c6834638&=&format=webp&quality=lossless&width=832&height=468

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/929160528436277319/1242520673105084456/StarCitizen_2024-05-21_18-52-51.png?ex=664ecbcd&is=664d7a4d&hm=9d76944ef9060ceb2566b9b3a479ab3ac24e2e32f0a667e020dc299fc7b677bb&=&format=webp&quality=lossless&width=832&height=468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik vind het een prachtig schip! Maar heeft het nu ook de stealth eigenschappen van de oorspronkelijke Sabre, of niet? Want dat is mij niet helemaal duidelijk. In de showroom dacht ik erbij te zien staan Stealth, maar op de website zie ik geen melding van dat ie stealth technologie heeft. (los van de stealth componenten die hij default heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'stealth' factor van de Sabre zou 40% zijn. Die van de Sabre Firebird 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik had dat idd ook gevonden op erkul, maar gek genoeg maakt de officiële site helemaal geen melding van stealth eigenschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook niet dat die geadverteerd wordt als een stealth fighter. In de Fact Sheets PDF staat er ook niets vermeld in die richting.

https://media.robertsspac.../otfmpnolpqa4f/source.pdf

Op de ship page staat ook geen vermelding van Stealth. Ik denk dat die 20% misschien gewoon een kleine extra is zoals bij sommige andere schepen.

https://robertsspaceindus...hips/sabre/Sabre-Firebird

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mvds schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:57:
Ik vind het een prachtig schip! Maar heeft het nu ook de stealth eigenschappen van de oorspronkelijke Sabre, of niet? Want dat is mij niet helemaal duidelijk. In de showroom dacht ik erbij te zien staan Stealth, maar op de website zie ik geen melding van dat ie stealth technologie heeft. (los van de stealth componenten die hij default heeft)
Dat heb ik sowieso al heel lang een ding gevonden. De specs zijn vaak niet duidelijk en ja het is nog in ontwikkeling, echter als je het allemaal naast elkaar legt dan mag er nog een enorme rework gaan plaatsvinden. Veel schepen matchen dan gewoon niet meer met wat geadverteerd is en dan ten opzichte met andere schepen. De Connie, was één van mijn favorieten, vind ik een goed voorbeeld.

Hoe noemde CIG het ook al weer een 'spacesuperority', op dit moment komt ie bij mij over als een vliegende baksteen... gedegradeerd naar een transporter (voor alle varianten). :) Naar mijn idee kun je nog niet heel veel ophangen aan de getoonde of geadverteerde specificaties, tot nu toe.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
CIG is de laatste tijd ook wel echt aan de lopende band nieuwe schepen aan het releasen die geen van allen echt onderscheidend zijn en ook niet echt een bepaald doel dienen. En de al bestaande schepen krijgen amper liefde...

Bijv al die grondvoertuigen, terwijl die vrijwel niet te besturen zijn. Waarom? Wanneer gaan ze die nou eens fixen zodat ze fatsoenlijk te besturen zijn en het niet alleen maar 0% of 100% is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Haha, en weer komt CIG met berichten over een nieuw schip waar niemand om vroeg (hij is wel cool hoor, maar volgens mij zitten er genoeg mensen te wachten op schepen die al heeeeeeel lang geleden zijn aangekondigd (lees: verkocht) en die nog steeds niet te gebruiken zijn :D )

Hier is de aankondiging voor de Drake Ironclad

https://robertsspaceindus...19986-Inside-Star-Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
mvds schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:27:
Haha, en weer komt CIG met berichten over een nieuw schip waar niemand om vroeg (hij is wel cool hoor, maar volgens mij zitten er genoeg mensen te wachten op schepen die al heeeeeeel lang geleden zijn aangekondigd (lees: verkocht) en die nog steeds niet te gebruiken zijn :D )

Hier is de aankondiging voor de Drake Ironclad

https://robertsspaceindus...19986-Inside-Star-Citizen
begint het al een beetje te dagen hetgeen wat mensen al jaren roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Mirved schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:44:
[...]
begint het al een beetje te dagen hetgeen wat mensen al jaren roepen?
Nou, mensen roepen heel veel, welke bedoel je precies? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik vind 'm wel tof, en is denk ik een goede toevoeging voor wat meer diversiteit in schepen. Ook leuk dat je hem dus zowel voor cargo als voor warfare beide goed in kan zetten. En het design is weer lekker zoals we van Drake schepen gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
Dat de developers gewoon jullie zitten uit te melken. Het draait al lang niet meer om iets fatsoenlijks uit te brengen. Maar gewoon zo lang mogelijk scheepjes verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Seroczynski schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:02:
Ik vind 'm wel tof, en is denk ik een goede toevoeging voor wat meer diversiteit in schepen. Ook leuk dat je hem dus zowel voor cargo als voor warfare beide goed in kan zetten. En het design is weer lekker zoals we van Drake schepen gewend zijn.
Oh, ik vind hem ook wel cool hoor, dat zei ik al. Maar meer diversiteit? We hebben al tientallen schepen die allemaal een beetje van alles kunnen maar nergens echt goed in zijn...
Mirved schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:19:
Dat de developers gewoon jullie zitten uit te melken. Het draait al lang niet meer om iets fatsoenlijks uit te brengen. Maar gewoon zo lang mogelijk scheepjes verkopen.
Deels heb je wel gelijk. Ik zou zelf ook graag wat meer effort zien gaan naar het toevoegen wat meer gameplay en het fixen van issues die er al jaren inzitten. En ik snap echt wel dat de development echt grof geld kost. Maar de teams die aan schepen werken zijn niet dezelfde mensen dan die aan de gameplay werken.

Maar we zien de laatste tijd meer voortgang dan de jaren hiervoor. En van mij zou het ook best wat sneller mogen gaan, maar wat ik gezien heb van Pyro, daar ben ik echt wle van onder de indruk hoor. De sfeer die Pyro uitstraalt is echt wel gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Mirved schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:19:
Hoeveel heb jij er gekocht? :+
mvds schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:22:
[...]

Maar we zien de laatste tijd meer voortgang dan de jaren hiervoor. En van mij zou het ook best wat sneller mogen gaan, maar wat ik gezien heb van Pyro, daar ben ik echt wle van onder de indruk hoor. De sfeer die Pyro uitstraalt is echt wel gaaf
Laatste 12 tot 18 maanden mogen we niet klagen denk ik. We krijgen meer technische updates dan eerder, en het proces lijkt voor mijn idee echt veel sneller te gaan dan de tien jaar ervoor. Op naar 4.0 :+

[ Voor 21% gewijzigd door Seroczynski op 24-05-2024 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:33
Dit wordt toch gewoon warthunder in space.

Dat blijkt ook al wel uit alle exclusieve versies die niet iedereen mag kopen.

Dat is verder niet erg enzo, zolang er een goed spel achter zit. Dat is met warthunder redelijk goed gelukt. Hopelijk lukt dat ook met star citizen.

[ Voor 38% gewijzigd door Torched op 24-05-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Volgens mij zijn er maar 2 echte exclusieve schepen die niet voor iedereen te koop zijn toch? Waarvan het bij de AMD Mustang puur cosmetisch is en de Sabre Raven is het wel een functioneel verschil maar persoonlijk vind ik de Raven vrij nutteloos. Dat is alleen een collectors item.

Dus dat "alle exclusieve versies" valt wel mee volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 12:31
We hebben straks een mooie verscheidenheid in de Verse. Niks mis mee en is vergelijkbaar met de voertuigen van nu.
Net als in Star Citizen kun je nu ook kiezen of je een Ferrari wil of een Skoda. Ze dienen beiden het zelfde hoofddoel (van A naar B komen)
En net als is Star Citizen kun je nu ook kiezen om 1 auto voor de deur te hebben staan of een hele loods vol met voertuigen van allerlei pluimage.
En net als in Star Citizen kun je zelf bepalen om dat wel of niet te doen.

Waarom zou CIG, zolang het verkopen van (concept) schepen veel geld in het laatje brengt, daar mee stoppen?
Ga er maar vanuit dat ze dat sowieso blijven doen tot 1.0 live gaat en misschien daarna ook nog wel.
Het voordeel is en blijft dat je straks alle schepen in-game kunt krijgen dus je bent CIG nu niets verplicht door nu al schepen te kopen (je hebt alleen een verplichting aan je portemonnee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik denk dat sommige mensen bang zijn dat het doel aan het verschuiven is van het releasen van Star Citizen naar het releasen van schepen (om geld binnen te kunnen harken).

Ik snap dat de ontwikkeling van SC veel geld kost, maar ik ben het er wel een beetje mee eens dat er wel erg veel focus lijkt te liggen op het releasen van schepen, en wat weinig focus op het toevoegen van functionaliteit en het oplossen van bugs.

Als argument is er dan vaak aangevoerd dat veel van de ontwikkelaars bezig zijn geweest op SQ42 en dat daardoor de voortgang traag was. Nu is SQ42 schijnbaar klaar, dus we zien het wel. Gaat nu idd alles sneller, of zien we nog steeds amper voortgang (en wel een hele bul aan nieuwe schepen)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Ter aanvulling... Bedenk wel dat concept artists, 3D artists, animators etc maar dan ook niks doen aan programmeren, bugs oplossen etc.

Ik vind het altijd best kort door de bocht om te roepen dat er wel schepen komen maar geen gameplay terwijl die teams mijlenver van elkaar staan en niks met elkaar te maken hebben. Je zet binnen je bedrijf je Systeembeheerder toch ook niet op de Sales afdeling neer of iets?

De bugs vind ik ongelooflijk vervelend maar ergens kan ik CIG wel begrijpen dat ze alleen de game breaking bugs momenteel fixen. Er word steeds meer toegevoegd en we hebben met Grim Hex al gezien dat het jarenlang gepest werd door de elevator bug. Die is inmiddels al zeker 20x gepatcht. Ik zie liever zelf dat ze op nieuwe features focusen en tijdens de beta fase gaan polishen dan dat ze nu al polishen en met de volgende patch weer dezelfde bug in het leven hebben geroepen door een addition.

In mijn ogen werkt de cyclus zo:

Alpha -> implementeren van de basis features van een game en de game naar 'feature-complete' brengen.
Beta -> polishen van de geïmplementeerde basis features van de game en hierin de bugs oplossen die niet game breaking maar wel vervelend zijn.

Sinds CitizenCon 2953 (en ook daarvoor al een beetje) zie ik echt veel en snellere vooruitgang in de game m.b.t. content. Vergeet niet dat server meshing in Oktober niets meer was dan een prototype die ze de week daarvoor werkend kregen, maar toch wouden laten zien. Een soort van proof of concept.

Recent hebben ze de eerste test al uitgevoerd met server meshing door Stanton en Pyro te verbinden en zelfs binnen Stanton zelf te meshen. Ik vind dat toch wel echt een flinke milestone voor iets wat ze in Oktober als proof-of-concept hadden en nu al aan het testen zijn om grootschalig uit te rollen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
@Robinblitz Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het verschillende teams zijn, en dan de mensen die werken aan de schepen, niet aan de gameplay werken. Dat zeg ik zelf ook vaak. Maar, en dat vind ik wel een flinke maar. Die mensen die werken aan schepen, kosten wel geld, heel veel geld. Geld wat ook aan de ontwikkeling van SC zelf besteed zou kunnen worden.

Dus het is wel een beetje dubbel allemaal. Ze besteden enorme bedragen aan de ontwikkeling van nieuwe schepen, schepen die weer geld in het laatje brengen, sure. Maar als ze wat minder mensen op de ontwikkeling van schepen zetten, en meer capaciteit op het ontwikkelen van gameplay en de tech erachter (zoals meshing en PES), zou de ontwikkeling van SC dan niet sneller gaan?

En als we dan wat meer gameplay loops hebben, wat meer stelsels, en wat minder bugs, dan is er nog tijd genoeg om wat meer in te zetten op het ontwikkelen van nieuwe schepen. Het lijkt niet echt in balans te zijn zo. We hebben nog steeds maar één stelsel (met een tweede op komst, ja, maar ik ga daar pas blij over zijn als ie ook echt toegevoegd is), we hebben nog steeds maar een beperkt aantal gameplay loops, we missen nog heel veel tech en we hebben een echt ENORME shitload aan bugs.

En waarom komen er alleen maar nog niet eerder aangekondigde schepen uit? Waarom die teams niet laten werken aan schepen die al jaaaaren geleden verkocht zijn, maar waar nog steeds amper wat over bekend is? (BMM anyone?)

Dat de spelwereld niet groot genoeg is voor de capital class schepen, ja dat kan, maar dat heeft CIG ook deels zelf in de hand door niet meer focus op PES en meshing te leggen.

En het stukje van meshing wat er nu in zit is idd wel een milestone, maar daar werken ze ook al wel vele jaren aan. Dus het mag onderhand ook wel een keer uitkomen is het niet?

[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 24-05-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
mvds schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:22:
Volgens mij zijn er maar 2 echte exclusieve schepen die niet voor iedereen te koop zijn toch? Waarvan het bij de AMD Mustang puur cosmetisch is en de Sabre Raven is het wel een functioneel verschil maar persoonlijk vind ik de Raven vrij nutteloos. Dat is alleen een collectors item.

Dus dat "alle exclusieve versies" valt wel mee volgens mij.
F8c, en alle schepen die je maar af en toe kan kopen. Of maar in beperkte oplage. Noem de idris even maar zo zijn er wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Allemaal goede argumenten met overal een kern van waarheid.
Hoe de vork echt in de steel zit, is gissen natuurlijk.
We krijgen een unieke kijk in de keuken van CIG hoe een zeer ambitieuze game als Star Citizen (correctie, 2 ambitieuze games als Star Citizen en SQ42) ontwikkeld wordt. Bij veel games krijg je pas veel later in het ontwikkelproces weet van het bestaan.
Er zijn zeker een flink aantal vertragende factoren te benoemen. Onder andere de perfectionist Chris Roberts maar bovenal het 'uit de hand gelopen' succes van Star Citizen waardoor er alleen maar meer en meer aan de backers beloofd werd.
En wij als backers weten CIG er nauwgezet aan te herinneren wat ze allemaal beloofd hebben terwijl het geduld van veel backers al lang opraakt of op is geraakt.
Lijkt me een lastige situatie waar ze in zitten. Met een paar miljoen backers kun je het ook nooit goed doen.
Gewoon zoveel mogelijk blijven genieten van de lange reis en af en toe eens een gezonde pauze (en afstand) nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Torched schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:41:
[...]

F8c, en alle schepen die je maar af en toe kan kopen. Of maar in beperkte oplage. Noem de idris even maar zo zijn er wel meer.
De F8C is wel degelijk te koop voor iedereen, je hoeft er alleen bepaalde (ingame) challenges voor te halen. Hetzelfde is te zeggen over de pirate versies van sommige schepen, die zijn wel te koop, je moet er alleen een challenge voor halen. (overigens zijn die pirate versies puur cosmetisch, het zijn dezelfde schepen met alleen een skin)

En dat veel schepen niet altijd te koop zijn, wil niet zeggen dat ze niet voor iedereen beschikbaar zijn. Je moet ze dan alleen kopen wanneer ze in de store staan, that's it. Op die twee schepen na die ik noemde, die verbonden zijn aan een sponsordeal met een specifieke fabrikant, zijn alle schepen voor iedereen te koop.

Of je het geld ervoor (over) hebt, dat is een andere discussie. Maar je kan en mag ze kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 24-05-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Torched schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:41:
[...]

Ja precies en dat is maar goed ook. Maar verkopen op bepaalde tijden en/of in beperkte oplage is nog steeds dat iedereen ze mag kopen. Alleen niet altijd kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
mvds schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:44:
[...]

De F8C is wel degelijk te koop voor iedereen, je hoeft er alleen bepaalde (ingame) challenges voor te halen.

En dat veel schepen niet altijd te koop zijn, wil niet zeggen dat ze niet voor iedereen beschikbaar zijn. Je moet ze dan alleen kopen wanneer ze in de store staan, that's it. Op die twee schepen na die ik noemde, die verbonden zijn aan een sponsordeal met een specifieke fabrikant, zijn alle schepen voor iedereen te koop.

Of je het geld ervoor (over) hebt, dat is een andere discussie. Maar je kan en mag ze kopen.
Correct, dus er is exclusiviteit in tijd en geld.
Dat laat een beetje wrange smaak bij mij achter.
Prima dat je af en toe sales geeft met kortingen.

Maar het limiteren van digitale items die oneindig in voorraad zijn tja,
roepie88 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:48:
[...]

Ja precies en dat is maar goed ook. Maar verkopen op bepaalde tijden en/of in beperkte oplage is nog steeds dat iedereen ze mag kopen. Alleen niet altijd kan kopen.
Wat is er goed aan dan?
En het is iets niet kunnen omdat iemand bij cig vindt dat het niet mag. Want het niet te koop zijn is een vlaggetje in de database

[ Voor 20% gewijzigd door Torched op 24-05-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Sinds de ISC van gisteren wil ik eigenlijk heel graag een Polaris... Ik heb geen haast, maar ben al wel een CCU chain begonnen om zoveel mogelijk korting te pakken uiteindelijk. Dit is de eerste keer sinds 2021 dat ik ook maar een euro extra in Star Citizen stop... Ik probeer dan ook geen Concierge te krijgen... Maar kans zit erin gezien ik ook een Titan heb en C2... hopen dat de CCU chain dan maar een hoop korting oplevert nog met Drake Defensecon, Alien Week en IAE 2954...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Torched schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:04:
[...]

Correct, dus er is exclusiviteit in tijd en geld.
Dat laat een beetje wrange smaak bij mij achter.
Prima dat je af en toe sales geeft met kortingen.

Maar het limiteren van digitale items die oneindig in voorraad zijn tja,
Dat kan (en mag) je zo vertalen, maar ik zie het niet als exclusiviteit aangezien het enige wat je hoeft te hebben geduld is.

Ik heb ook wel een paar schepen die ik best zou willen hebben, maar die niet altijd beschikbaar zijn in de store. Ik vind het geen probleem om te wachten, ik heb tijd zat. Ik zie het niet als CIG die mij weerhoud van het kopen van die schepen. Want ze komen vanzelf wel weer in de store. Ik ben ook niet iemand van; "ik wil het, en ik wil het nu"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn helemaal geen exclusiviteit schepen in Star Citizen. Natuurlijk zijn sommige schepen beperkt beschikbaar in de store, met het zijn geen exclusieve schepen.

Waarom? Omdat alle schepen gewoon ingame te kopen zijn. Het enige wat exclusiviteit heeft, is de verzekering en in dit geval de Life Time Insurance. En dat hebben tegenwoordig betaalde schepen ook niet meer, behalve als Warbond versie's.

Het is ook niet dat je het schip volledig verliest als je je ingame verzekering is verlopen, alleen kost het je meer aEUC. Om terug te komen op de schepen, koop je geen schip in de pledge store, betekent het nog niet dat je de des betreffende ship niet kunt bezitten.

Wanneer straks alle schepen flight ready zijn en of Star Citizen 1.0 is uitgekomen, dan kan je gewoon alles vliegen wat je wilt, van een Aurora tot een Javelin zonder 1 euro uit te geven.

[ Voor 24% gewijzigd door Toonen1988 op 24-05-2024 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Er zijn wel degelijk exclusiviteit schepen in Star Citizen.

Sabre Raven - Kwam in 2017 alleen met Intel Optane SSD's, is nooit ergens vervolgens te koop geweest en zal ook nooit gebeuren.
Mustang Omega - Kwam in 2016 met een AMD Radeon R9 of R7 GPU. Is nooit ergens vervolgens te koop geweest en zal ook nooit gebeuren.

Zijn het goede schepen...? De Mustang Omega sowieso niet. Sabre Raven ook niet echt - maar wel exclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Klopt, die twee zijn wel exclusief. Maar bieden vrijwel geen meerwaarde tegenover de wel standaard beschikbare schepen. De Mustang Omega is alleen een skin op een standaard Mustang, en de Raven is een verzamelobject, maar is niet sterk als je kijkt naar uitrusting.

Er zijn overigens wel meer skins exclusief doordat ze een zeer beperkte beschikbaarheid kennen, maar aangezien een skin puur cosmetisch is, is daar niks mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb ondertussen mijn hangar weer een beetje aangevuld met deze IWL event. Daarnaast heb ik nog een boel "loan" schepen en voertuigen, maar die heb ik niet in deze foto geduwd. Dit zijn schepen die ik met LTI bezit.

Ik heb eventueel ook nog een Tali bomber met LTI als buy-back, om te jagen op capital schepen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ku63oY9YkXGHXg_XbxsHXj-oRhs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SI3GdQMr6FIvAMORv9t15rcV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Toonen1988 op 26-05-2024 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Haha, jij gaat voor groot zie ik wel :D Ik hou het bij wat kleinere schepen (Op de Carrack na dan). Wel allemaal met LTI idd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7s9D6qubA-zPFiq8LeJaH5DgQg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GmcIehyLW7inqh4avjZCU8yR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde ook gaan kijken voor een cargo hauling ship, maar daar kan ik nu eventueel de Carrack voor gebruiken. Alleen heb ik geen enkel idee hoe ik met Cargo hauling moet gaan beginnen. Je hebt uiteraard die missies, maar daar verdien je hooguit 10k mee per run.

Ik zie mensen meer cargo hauling zonder missies, dus dingen opkopen en dan voor een hoger prijs op een andere locatie verkopen. Alleen heb ik helemaal geen benul hoe en wat. De tutorials zijn ook meer dan een uur lang en bomvol met informatie die ik niet nodig heb.

Dus ben, ik nu maar weer terug gegaan naar Salvage. Even met een Vulture wat rep farmen zodat ik hogere contracts krijg voor de reclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:04:
[...]

Ik wilde ook gaan kijken voor een cargo hauling ship, maar daar kan ik nu eventueel de Carrack voor gebruiken. Alleen heb ik geen enkel idee hoe ik met Cargo hauling moet gaan beginnen. Je hebt uiteraard die missies, maar daar verdien je hooguit 10k mee per run.

Ik zie mensen meer cargo hauling zonder missies, dus dingen opkopen en dan voor een hoger prijs op een andere locatie verkopen. Alleen heb ik helemaal geen benul hoe en wat. De tutorials zijn ook meer dan een uur lang en bomvol met informatie die ik niet nodig heb.

Dus ben, ik nu maar weer terug gegaan naar Salvage. Even met een Vulture wat rep farmen zodat ik hogere contracts krijg voor de reclaimer.
Ik heb daar ook ooit een poging toe gedaan, maar ik vond het te risicovol. Nu met die 30K bescherming zal het beter zijn, maar ik had te vaak mijn schip vol zitten met goederen om het dan kwijt te raken door een 30K of een of andere lullige bug (onzichtbare hindernissen bijv)

Heb je deze al eens bekeken? Hier staan wel veel tips&tricks op: https://sc-trade.tools/home

Voor cargo wil ik eigenlijk iets als een Hull B hebben (met LTI). Of misschien toch een keer voor de Caterpillar kijken. Die vind ik ook nog steeds interessant voor wanneer de modules beschikbaar gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:10:
[...]

Ik heb daar ook ooit een poging toe gedaan, maar ik vond het te risicovol. Nu met die 30K bescherming zal het beter zijn, maar ik had te vaak mijn schip vol zitten met goederen om het dan kwijt te raken door een 30K of een of andere lullige bug (onzichtbare hindernissen bijv)

Heb je deze al eens bekeken? Hier staan wel veel tips&tricks op: https://sc-trade.tools/home

Voor cargo wil ik eigenlijk iets als een Hull B hebben (met LTI). Of misschien toch een keer voor de Caterpillar kijken. Die vind ik ook nog steeds interessant voor wanneer de modules beschikbaar gaan komen.
Daar zat ik ook aan te denken aan Caterpillar of een C2 Hercules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik heb zelf een C2 destijds gekocht voor cargo hauling. Ook deze patch weer gedaan, gaat super lekker. Vorige patches grotendeels de C2 gebruikt om drugs over te laden van ERT bounties om te verkopen. Echt een fortuin aan verdiend. Verder gebruik ik de C2 voor JumpTown events om met mijn org samen Novas, Ballistas en Centurions af te leveren om JumpTown veilig te stellen.

Ben sinds een paar dagen bezig met een CCU chain opzetten voor de Polaris. Toch al €140 kunnen besparen tot nu toe, en dan moet Alien Week nog komen. Plus hopelijk nog wat andere Warbonds voor de laatste twee dagen van Invictus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik stop even met het kopen van nog meer schepen :D Ik heb er genoeg geld inzitten
(maar aan de andere kant, dat heb ik al vaker gezegd :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:02:
Ik stop even met het kopen van nog meer schepen :D Ik heb er genoeg geld inzitten
(maar aan de andere kant, dat heb ik al vaker gezegd :P )
Is voor mij de eerste keer sinds 2021 dat ik er weer wat extra's in stop (zit ook nog €300 onder concierge). Zag goede Warbond CCU's voorbij komen voor een Polaris chain dus toch maar wat gepakt... Sinds die ISC van Donderdag met het WIP interieur van de Polaris en hoe hij eruit ziet leeft hij toch wel echt rent-free in mijn hoofd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik vind die grote schepen allemaal best gaaf, maar ik wil eerst eens weten wat CIG van plan is met NPC crews en AI blades voor ik mij daaraan ga wagen. Ik wil echt niet afhankelijk zijn van x mensen voor ik een schip goed kan gebruiken.

CIG kennende gaan ze op korte termijn het solo vliegen van grote (sub) capital schepen ook onmogelijk maken (door bijv het engineering stuk te implementeren) om pas een hele tijd erna iets van een mogelijkheid te gaan introduceren om NPCs of AI blades in te zetten om ze toch enigszins solo te kunnen gebruiken.

Dus voorlopig hou ik het wel bij schepen van 1- 4 crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik run zelf een organization dus er zijn altijd wel mensen beschikbaar die mee willen vliegen met de Polaris op verschillende posten (Iedereen heeft zo zijn eigen interesses die passen bij de samenstelling van de bemanning). Ikzelf ben überhaupt tegen het hele NPC crew/AI blades gebeuren. Niet elk schip hoeft ge-solo'd kunnen worden... Als je ervoor kiest om een capital-sized ship te halen moet je je gewoon realizeren dat je sociaal moet zijn in een MMORPG en moet zorgen voor een crew.

Als CIG morgen zou zeggen "er gaat een streep door NPC crews en blades" heb ik daar geen problemen mee. Bevordert alleen maar de samenwerking van spelers.

Maar dat is uiteraard mijn mening hierover. Als ik de gemiddelde persoon hierover hoor ben ik in de minderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Nou, ik ben het helemaal eens met je punt dat capital class schepen niet gesolo-ed te hoeven kunnen worden hoor. Maar ik zou het wel fijn vinden om als solo speler niet vast te hoeven zitten aan de hele kleine schepen. Ik zou het ook erg gaaf vinden, als er wat meer schepen zouden komen in het formaat van iets als een Freelancer maar die breder inzetbaar zouden zijn. Ik vind het idee van een Arrastra bijv geweldig, kunnen minen en refinen in één schip. Maar die vind ik dan eigenlijk weer net te groot om als solo mee te nemen.

Eigenlijk, en ik heb echt wel hoop dat ze zoiets gaan introduceren, hoop ik dat er een modulair schip komt, die je zelf kan inrichten en dat je een soort van outpost hebt met alles wat je als solo speler nodig hebt om voor een lange tijd ergens te kunnen overleven.

Denk aan mining + refining + medbed + werkplaats + hab + garage.

Ik zie daar een rol voor een schip als een Caterpillar. Maar ik weet niet of CIG mee wil in dat idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Een klein/middle zelfvoorzienend schip zou niet verkeerd zijn. Zolang het maar niet OP word, en ik denk dat die balancing heel lastig is.

Het was namelijk voor lange tijd ook veel beter om te minen met 3 Prospectors dan één Mole met drie man. Dit is gelukkig nu aangepakt door multicrew te promoten en beter te maken met balancing.
mvds schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:52:
Eigenlijk, en ik heb echt wel hoop dat ze zoiets gaan introduceren, is dat er een modulair schip komt, die je zelf kan inrichten en dat je een soort van outpost hebt met alles wat je als solo speler nodig hebt om voor een lange tijd ergens te kunnen overleven.

Denk aan mining + refining + medbed + werkplaats + hab + garage.

Ik zie daar een rol voor een schip als een Caterpillar. Maar ik weet niet of CIG mee wil in dat idee :D
Naja... Het was ooit de bedoeling dat de Caterpillar volledig modulair zou worden en dat elke cargo gedeelte uitgewisseld zou kunnen worden met habitation modules, refining, medbay etc. Nu de Retaliator zijn eerste modules gekregen heeft in 3.23.1 hoop ik dat ze hierin doorpakken en ook de Caterpillar gaan voorzien. MAAAAAAR laat ze eerst maar eens de liften aan de zijkant van de Caterpillar werkend maken, een maat van mij wacht daar nu al jaren op. In elke concept art (zelfs van de Mule) zie je dat het liften zijn, maar nog steeds werken ze niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Tja, ik weet niet wat jij als OP zou zien :)

Ik heb het al eens eerder gezegd, ik snap dat het spelen in een groep een belangrijk onderdeel is van hoe SC opgezet is. Maar, en dan spreek ik echt voor mijzelf maar wie weet denken anderen er ook zo over, ik heb genoeg momenten dat ik gewoon even SC wil opstarten en iets gaan doen, voor enkele uren, zonder dat ik enige interactie wil hebben met anderen. Ik zie mijzelf ook echt als een soort van lone wolf voor 90% van de tijd.

En ik hoop echt dat CIG mij niet vergeet in hun plannen. Ik wil niet gedwongen worden om altijd maar samen te spelen. Het kan leuk zijn, zekers, maar gun mij ook de vrijheid om lekker in mijn eentje de wereld te gaan verkennen.

Ik wil dolgraag mijn eigen outpost hebben waar ik gewoon mijn gang kan gaan. Mijn solo schepen kan opslaan en vanuit daar recon/exploration kan doen. Op zoek kan gaan naar grondstoffen om zelf te gebruiken of om te verkopen. Zelf eten kan verbouwen, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:04:
Ik wil dolgraag mijn eigen outpost hebben waar ik gewoon mijn gang kan gaan. Mijn solo schepen kan opslaan en vanuit daar recon/exploration kan doen. Op zoek kan gaan naar grondstoffen om zelf te gebruiken of om te verkopen. Zelf eten kan verbouwen, enz...
Basebuilding was al lang geleden aangekondigd en tijdens CitizenCon ook nog eens laten zien (prototype/render). Ik denk dat het voor solo spelers ook gewoon mogelijk zal zijn om in-game outpost plots te kunnen kopen en daar te gaan bouwen. Ik weet alleen niet hoe het met de bescherming van je outpost zal zijn als je toevallig offline bent, helemaal met persistency. Lijkt me wel dat als je geen defenses bouwt dat base raiding mogelijk zal zijn gezien piracy een ding is.

En de eerste stap naar crafting is ook gezet met de fabricator in de Vulture en Reclaimer. Nu nog doorontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik heb geen problemen met raiding/piracy :) Ik snap dat dat een van de risico's is van een outpost hebben. Je kan het deels voorkomen door een plek te kiezen die niet makkelijk vindbaar is (dus niet in de buurt van een POI) en idd door iets als verdediging te hebben. Iets van automatische turrets zou dan wel fijn zijn.

Ik weet ook niet wat het idee is van CIG van het bouwen van Outposts, ik weet dat je daar de Pioneer voor hebt en ik weet dat ze ook gezegd hebben dat er iets van een mobiele builder gaat komen (wellicht een variant op het Ursa platform).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik verwacht dan eerder dat ze een variant maken op de Atlas platform van Anvil (Waar de Centurion en Ballista ook op gebasseerd zijn). Die is een stuk groter dan de Ursa. Ik verwacht dat een fabricator op de Ursa net wat te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@mvds Als je schepen koopt kun je beter duur ipv veel kleine schepen nemen.
Of combat schepen die je vaak kan kwijtraken, de kleine schepen zullen ongetwijfeld vrij vlot in-game haalbaar zijn.

Btw online gaan spelers je toch wel raiden als ze eenmaal je basis hebben gevonden, heb nog geen enkel multiplayer game meegemaakt waarbij het niet het geval is (hoe sterk de verdediging ook, wil je minder kans hebben zul je in een grote org moeten zitten).

[ Voor 59% gewijzigd door mr_evil08 op 27-05-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Maar duur wil vaak ook zeggen, groot en multi crew... Laat ik daar nou net niet zo van zijn ;)

Ik hoop nog steeds op een herintroductie van het pack waar zowel de Prospector, Hull B, Vulcan en Vulture in zaten. Allemaal solo schepen met een specifiek doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:54:
Btw online gaan spelers je toch wel raiden als ze eenmaal je basis hebben gevonden, heb nog geen enkel multiplayer game meegemaakt waarbij het niet het geval is (hoe sterk de verdediging ook, wil je minder kans hebben zul je in een grote org moeten zitten).
Klopt, en daarom ook graag een mobiele basis, zodat je dat een beetje voor kan blijven door steeds niet te lang op dezelfde plek te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_evil08 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:54:
@mvds Als je schepen koopt kun je beter duur ipv veel kleine schepen nemen.
Of combat schepen die je vaak kan kwijtraken, de kleine schepen zullen ongetwijfeld vrij vlot in-game haalbaar zijn.

Ik heb alleen de F7A MKII, puur omdat het een militaire versie is. De rest zijn alleen maar mutli-crew schepen met LTI. Kleinere schepen zijn goedkoper, makkelijker te onderhouden en de ingame verzekeringen zullen niet al te duur zijn.

Grotere en multi-crew schepen, die zijn natuurlijk een stuk duurder. Ik wil zowel solo, met mensen, PvE en PvP spelen.

Ik ben lid van Xplor en The Corporation, en dat zijn twee van de grootste organisaties. Mijn Idris zal beschikbaar worden gesteld voor beide organisaties.

Daarom hoop ik dat CIG ook met een systeem komt waarbij vrienden of organisaties leden ook je schepen kunnen onderhouden. Dat ze kunnen bijtanken, repareren of zelfs kunnen fitten als jij ze er toegang voor geeft. Dat zelfs als ik op mijn werk en/of offline ben, dat mijn org nog altijd mijn Idris kunnen gebruiken.

Wanneer ik ook even solo wil spelen, dat ik gewoon mijn eigen ding doe en dan weer terug ga naar mijn Idris wanneer ik weer zin heb om samen met andere te spelen.

Ik hoef ook niet percé altijd 'captain' te zijn. Niemand gaat boven niemand op mijn schepen en wil een relaxe sfeer creëren. Behalve als we in combat gaan, dan wil ik dat sommige mensen de 'lead' nemen, puur om chaos en communicatie problemen te voorkomen. Iedereen krijgt een kans om dit een keer te proberen, als ze het leuk zouden vinden.

Daarom hoop ik dat ze ook ooit komen met een organisatie hangar systeem. Hetzelfde als personal hangars, maar dan voor organisatie leden.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 27-05-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:25:
[...]
Daarom hoop ik dat CIG ook met een systeem komt waarbij vrienden of organisaties leden ook je schepen kunnen onderhouden. Dat ze kunnen bijtanken, repareren of zelfs kunnen fitten als jij ze er toegang voor geeft. Dat zelfs als ik op mijn werk en/of offline ben, dat mijn org nog altijd mijn Idris kunnen gebruiken.

Wanneer ik ook even solo wil spelen, dat ik gewoon mijn eigen ding doe en dan weer terug ga naar mijn Idris wanneer ik weer zin heb om samen met andere te spelen.

Ik hoef ook niet percé altijd 'captain' te zijn. Niemand gaat boven niemand op mijn schepen en wil een relaxe sfeer creëren. Behalve als we in combat gaan, dan wil ik dat sommige mensen de 'lead' nemen, puur om chaos en communicatie problemen te voorkomen. Iedereen krijgt een kans om dit een keer te proberen, als ze het leuk zouden vinden.

Daarom hoop ik dat ze ook ooit komen met een organisatie hangar systeem. Hetzelfde als personal hangars, maar dan voor organisatie leden.
Zo sta ik er ook in met mijn organisatie. Een clan/org hangar zou super zijn dat je schepen beschikbaar kunt stellen. Het liefst wel op basis van permissions, dus niet dat iemand die net 5 min in de org zit ff een Idris spawnt en gaat cruisen maar dat je minimaal een bepaalde rank moet hebben o.i.d. Los daarvan zal ik ook altijd mijn Polaris en C2 beschikbaar stellen voor org members om uit te proberen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
Robinblitz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:11:
Ik denk dat het voor solo spelers ook gewoon mogelijk zal zijn om in-game outpost plots te kunnen kopen en daar te gaan bouwen. Ik weet alleen niet hoe het met de bescherming van je outpost zal zijn als je toevallig offline bent, helemaal met persistency. Lijkt me wel dat als je geen defenses bouwt dat base raiding mogelijk zal zijn gezien piracy een ding is.
Nou ja, er zijn nu ook genoeg onbemande Outposts op diverse manen (bv. Shady Glen Farms op Wala, Gallete Family Farms op Cellin, etc). Daar kan iedereen naar binnen via de airlock, maar als je die toegangsdeur persoonsgebonden kunt maken dan ben je er al. Die outpost is onkwetsbaar voor beschoten worden en voor bommen. Dus als je een eigen persoonsgebonden outpost maakt met ondergrondse hangaar voor je schepen, en een toegangsdeur die alleen jij (en partymembers) kunt openen, dan is je basis toch al beschermd tegen base raiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Haay schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:00:
[...]

Nou ja, er zijn nu ook genoeg onbemande Outposts op diverse manen (bv. Shady Glen Farms op Wala, Gallete Family Farms op Cellin, etc). Daar kan iedereen naar binnen via de airlock, maar als je die toegangsdeur persoonsgebonden kunt maken dan ben je er al. Die outpost is onkwetsbaar voor beschoten worden en voor bommen. Dus als je een eigen persoonsgebonden outpost maakt met ondergrondse hangaar voor je schepen, en een toegangsdeur die alleen jij (en partymembers) kunt openen, dan is je basis toch al beschermd tegen base raiding?
Maar dat is niet wat CIG wilt. De outposts in Pyro hebben veelal defensive laser/missile turrets. Outposts runnen zou een soort van risk/reward moeten hebben en niet een vanzelfsprekendheid.

Vergeet overigens ook niet dat de (mining) outposts in Stanton eigenlijk alleen Armistice zones zijn omdat ze destijds met implementeren nog geen turrets o.i.d. hadden zoals je nu bij bunkers ziet. Wat mij betreft halen ze het hele Armistice zone gebeuren weg en zetten ze (indoor) turrets neer die players die rood gemarkeerd zijn (aggressors) en/of een crimestat hebben uitschakelen. Hell, hang ergens een sneaky terminal op voor (toekomstige) hacking gameplay om ze uit te schakelen. Liefst ook een missile turret. Hoeft niet heel accuraat te zijn, maar in ieder geval iets om mensen die slechtwillend zijn weg te houden.

Tot kort hadden ze ook eigenlijk de tech niet om outposts wel vulnerable te maken. Met hetgeen dat ze op CitizenCon lieten zien is dat nu wel een mogelijkheid om gebouwen/constructies op te blazen. Ik denk dan ook dat het die richting op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik vraag mij ook wel af hoe dat straks allemaal gaat werken. Je wil spelers niet teveel beperken in wat ze kunnen en mogen, maar aan de andere kant weet CIG ook wel dat je het niet kan voorkomen of tegenhouden dat je mensen gaat krijgen die er lol in hebben om het speelplezier van anderen te vergallen. Hoe ga je daar een balans in vinden? Ik heb geen idee. Je kan niet overal een armistice zone van maken (dan neem je alle vrijheid weg), je kan ook niet alles open gooien (dan krijg je de taferelen dat mensen gaan griefen rond POIs).

Hoe kan je mensen het idee geven wel de vrijheid te hebben van het spel te kunnen spelen zoals ze zelf willen zonder het risico te lopen dat mensen zich zo gaan misdragen dat ze spelers zien weglopen. Je kan niet iedereen tevreden houden, dat gaat gewoon niet. Sommige mensen klagen als als ze gelockt worden.
Sommigen willen een puur PvE wereld (not going to happen) Sommigen willen een puur PvP wereld (not going to happen)

Maar hoe ga je het voor het gros leuk houden? Dunno, lijkt mij erg lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Het is een hele moeilijke balancing act. Iets waar CIG waarschijnlijk nog jaren over na kan denken voor het überhaupt in de game zit. En zelfs dan blijft het tweaken. Kijk maar naar stations. Eerst armistice, toen geen armistice na veel padrammen, toen geen armistice en veel turrets. En ik kan nou niet zeggen dat ik echt griefen nog tegen kom in Star Citizen bij space stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Er zijn ook genoeg in mensen in global chat te vinden die elke vorm van PvP gameplay meteen griefen noemen.

Ik verheug mij nu al op de Pyro gameplay :D

"oh boehoe, ik vlieg van x naar y, ik wil gewoon traden/minen/whatever en z killed mij"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:03:
Er zijn ook genoeg in mensen in global chat te vinden die elke vorm van PvP gameplay meteen griefen noemen.
Ik had er gisteren nog een in chat. Die ging iemand reporten met screenshots omdat hij gekilled werd nadat hijzelf naar wreckages kwam van Overdrive Incursion missie's met zijn Vulture terwijl een groep al de wrakken aan het opruimen waren met Reclaimers en meerdere malen gevraagd hadden weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Dat zijn toch de reports die lachend het hele bedrijf door gaan?

Het vervelendste is dat je zelf altijd weinig terug kan doen. Kijk, het is prima dat je mijn bijv c2 vol goederen jat, maar ik wil wel de kans om revenge te pakken en dat is best lastig terwijl met interdict en wat coördinatie je best ongestraft je gang kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me ook af hoe ze het gaan doen met base building. Bedoel, je hoeft maar een torpedo ship te pakken en van veilige afstand torpedoes af te schieten.

C-RAM's neerzetten? Als CIG dit ooit bij base building gaat implementeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 27-05-2024 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Je zou het moeilijker kunnen maken door een raket/torp niet op een base te laten locken. Maar helemaal voorkomen kan je het niet... Ik weet ook niet of je het moet willen voorkomen.

Maar ja, ik denk niet dat ik het leuk zou vinden wanneer ik veel moeite gestoken heb in het bouwen van een base, deze in puin te zien liggen puur omdat iemand het grappig vond om het stuk te schieten.

Beetje het idee van iemand die het leuk vind om een zandkasteel van iemand stuk te maken, puur omdat het kan.

Moet je het verbieden? Geen idee. Moet je het onmogelijk maken? Denk het niet... Maar kan CIG er spelers door verliezen als het te vaak zou gebeuren? Ja, dat denk ik wel
Pagina: 1 ... 97 ... 117 Laatste