Ik zal proberen, makkelijk is het niet.Daan54 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:23:
Kan iemand mijn enigszins adviseren?
Volgens mij mag je hier wel dat advies vragen, want performance hangt af van het spel. Nu, eigenlijk zijn SC verschillende games :
de MMO is heel CPU intensief en dit kan leiden tot een CPU bottleneck,
de simulators ( race, first person shooter & flight combat sim ) zijn dit veel minder waardoor je meer van je videokaart kan gebruiken.
Performance RX580
Video settings : 1440p , very high detail voor de rest bitter weinig finetuning.
Ik heb al een tijdje een RX580 en in de live patch 3.2, ik kwam zelden aan 100% GPU gebruik in de MMO en zat aan 100% GPU gebruik en 40FPS in de simulators.
Met de test patch 3.3, is de CPU bottleneck weggewerkt en wordt m'n GPU dus ook 100% gebruikt. De frames hangen nog steeds af van hoeveel andere spelers er zijn, maar dat geld voor alle videokaarten.
De patch doet dus enorm veel ( gelukkig ). En grafisch kan je quasi elke videokaart bijna 100% gebruiken.
AMD vs Nvidia
Ik overweeg nu m'n RX580 te upgraden naar een 1080 ti, omdat het met patch 3.3 wel zin heeft. Of het spel een effectieve voorkeur heeft voor een vendor, kan ik je niet zeggen.
nieuwe videokaarten
Als je de videokaart nieuw wil kopen, informeer je over 2 nieuwe kaarten in de prijs categorie. De RX590 ( naam is nog niet 100% zeker) en een nieuwe versie van de 1060 met GDDR5x geheugen.
[ Voor 3% gewijzigd door Henry_X op 24-10-2018 09:34 ]