Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-07 19:54
Daan54 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:23:
Kan iemand mijn enigszins adviseren?
Ik zal proberen, makkelijk is het niet.

Volgens mij mag je hier wel dat advies vragen, want performance hangt af van het spel. Nu, eigenlijk zijn SC verschillende games :
de MMO is heel CPU intensief en dit kan leiden tot een CPU bottleneck,
de simulators ( race, first person shooter & flight combat sim ) zijn dit veel minder waardoor je meer van je videokaart kan gebruiken.

Performance RX580

Video settings : 1440p , very high detail voor de rest bitter weinig finetuning.

Ik heb al een tijdje een RX580 en in de live patch 3.2, ik kwam zelden aan 100% GPU gebruik in de MMO en zat aan 100% GPU gebruik en 40FPS in de simulators.

Met de test patch 3.3, is de CPU bottleneck weggewerkt en wordt m'n GPU dus ook 100% gebruikt. De frames hangen nog steeds af van hoeveel andere spelers er zijn, maar dat geld voor alle videokaarten.

De patch doet dus enorm veel ( gelukkig ). En grafisch kan je quasi elke videokaart bijna 100% gebruiken.

AMD vs Nvidia
Ik overweeg nu m'n RX580 te upgraden naar een 1080 ti, omdat het met patch 3.3 wel zin heeft. Of het spel een effectieve voorkeur heeft voor een vendor, kan ik je niet zeggen.

nieuwe videokaarten
Als je de videokaart nieuw wil kopen, informeer je over 2 nieuwe kaarten in de prijs categorie. De RX590 ( naam is nog niet 100% zeker) en een nieuwe versie van de 1060 met GDDR5x geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door Henry_X op 24-10-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 00:23
Daan54 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:23:
Kan iemand mijn enigszins adviseren?
Ik speel op m'n laptop ook met een 1060 6GB (verder een I7 6700 16GB + SSD). Inderdaad erg lastig om te zeggen. Arena Commander (de race en flight combat sim) loopt echt prima. Haperingen in de Verse zelf, ik heb geen idee waar die in zitten maar ik vermoed dat dit meestal niet de GPU is.
Was van plan om dit weekend mijn 1080TI extern aan m'n laptop te hangen om te zien wat dit voor verschil maakt.

Heb zelf overigens een maandje terug de knoop doorgehakt en een pledge gemaakt. Ondanks bugs etc
vermaak ik me wel al met SC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:58

Ves

A gadget addicted Bounty

Met wat Org maten 4 Cyclones in a Valkyrie gezet.

https://www.reddit.com/r/...lone_or_a_merlin_lets_do/

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 13:30

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 22:30

Cogency

Ginnunga

Thanks was ook lekker wakker worden op maandag, haha. :D Kan ook niet wachten om te gaan minen. Minen en cargo is namelijk iets waar ik me op wil gaan focussen. (naast pew pew missies)

[ Voor 16% gewijzigd door Cogency op 24-10-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede samenvatting van de flight model veranderingen in 3.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
@Daan54 Oke gisteren even getest op m'n GTX 1060 met resolutie 1080. Gemiddeld 20-22 FPS met dips naar 16/18 FPS. Dit is in en rondom Olivar (ea drukke spaceports). In space gemiddeld 30 FPS. Hier vrijwel geen dips. Was een behoorlijk drukke server gisteravond, viel me niet tegen. Daarnaast nog gewoon op live 3.2 Dus niet op de PTU die een stuk beter zou moeten zijn. Misschien heb je er iets aan.

[ Voor 16% gewijzigd door fier0x op 25-10-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Lijkt me wel een aardige verbetering t.o.v. het huidige model. Ze komen er wel met dat flight model.

Durf zelfs te stellen dat ik begin volgend jaar een 'star citizen proof' PC ga bouwen :+ . Ook al kan de huidige dat nog prima draaien, moet je toch een keer over naar 16 threads natuurlijk :D . Dan enkel nog mezelf zo'n Virpil Hotas aanpraten, en dan is de setup wel compleet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Case_C schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:59:
[...]

Durf zelfs te stellen dat ik begin volgend jaar een 'star citizen proof' PC ga bouwen :+ .

[…]
Nu je dat zegt herinner ik me plots dat ik datzelfde heb gedaan, in 2015... Is iets anders gelopen uiteindelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Allemaal leuk en aardig maar doet me niks zo lang ze fake-top speeds aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Weemism schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:02:
[...]

Nu je dat zegt herinner ik me plots dat ik datzelfde heb gedaan, in 2015... Is iets anders gelopen uiteindelijk |:(
Had je oprecht verwacht dat star Citizen genoeg speelklaar was in 2015/ begin 2016? Zelfs nu is het nog aan de vroege kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ircghost schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:21:
[...]

Had je oprecht verwacht dat star Citizen genoeg speelklaar was in 2015/ begin 2016? Zelfs nu is het nog aan de vroege kant...
Er was destijds idd nog sprake dat het spel binnen één a twee jaar (grotendeels) klaar zou zijn, en toen ging het mis met de featurecreep, eindeloze hoeveelheid rework en technische obstakels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
Case_C schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:59:
[...]
Dan enkel nog mezelf zo'n Virpil Hotas aanpraten, en dan is de setup wel compleet :) .
Begin hiermee, dat is’t meest future proof. Met de nieuwe patch denk ik dat m’n 4th gen i5 het zelfs niet slecht had gedaan.
Maar dit weekend steek ik m’n tweedehands 1st gen Ryzen 7 in elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 08:17
Case_C schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:07:
[...]

Kan 'm nu niet on the spot aanpassen, de code die 't regelt moet weer even correct gekoppeld worden. Begin van de week kijken we daar wel even naar.Dan zou die link weer permanent moeten werken.
He, niet om ongeduldig te doen. Maar ik was eigenlijk van plan als ik vanavond weer terug ben om te beginnen met alles klaar te zetten zodat ik dit weekend los kon :) .
Zal ik maar een willekeurige tweaker SC vragen om een code of heb je de code ergens ook los staan?

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
klaw schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:27:
[...]

He, niet om ongeduldig te doen. Maar ik was eigenlijk van plan als ik vanavond weer terug ben om te beginnen met alles klaar te zetten zodat ik dit weekend los kon :) .
Zal ik maar een willekeurige tweaker SC vragen om een code of heb je de code ergens ook los staan?
Ongeduldig kennen we hier niet :+ ...

Maar ik heb zojuist maar even verzoek verstuurd voor beheers-rechten van het document. Kan er zelf niet aanzitten, kan hooguit m'n best doen om 't te regelen :P .
Maar als er hier nog mensen zijn met 0 referrals zijn kan die dat wellicht aangeven`?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
Case_C schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:33:
[...]

Ongeduldig kennen we hier niet :+ ...

Maar ik heb zojuist maar even verzoek verstuurd voor beheers-rechten van het document. Kan er zelf niet aanzitten, kan hooguit m'n best doen om 't te regelen :P .
Maar als er hier nog mensen zijn met 0 referrals zijn kan die dat wellicht aangeven`?
Ik ken niet genoeg van google doc's om te weten wat juist te doen, maar je kan gewoon een kopie op jouw google drive zetten en dan je link aanpassen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Henry_X op 25-10-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
Henry_X schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:48:
[...]
Ik ken niet genoeg van google doc's om te weten wat juist te doen, maar je kan gewoon een kopie op jouw google drive zetten en dan je link aanpassen ?
Het maken van een kopie werkt blijkbaar, in ieder geval kan ik dan wel bij het betreffende tablat.

@klaw Nu nog een permanente oplossing vinden :p .

[ Voor 16% gewijzigd door Case_C op 26-10-2018 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Case_C schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

Het maken van een kopie werkt blijkbaar, in ieder geval kan ik dan wel bij het betreffende tablat.

@klaw
Werkt deze link qua tabblat voor je? Nu nog een permanente oplossing vinden :p .
Ja hij werkt, maar ik had al een code gekregen sorry.
Maar toch bedankt voor de moeite... :S

Ben het nu aan het downloaden nog maar 16 GB...

[ Voor 8% gewijzigd door klaw op 25-10-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
klaw schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:45:
[...]
Ja hij werkt, maar ik had al een code gekregen sorry.
Maar toch bedankt voor de moeite... :S

Ben het nu aan het downloaden nog maar 16 GB...
Maakt niet uit, toch weer wat extra starting cash ingame. (Geen idee wanneer die overigens aan je account gekoppeld worden, early backers moeten het zonder stellen :P )

Download je 3.2 of de PTU van 3.3? Met 3.2 kan je dadelijk wel de performance verbetering zien als 3.3 live komt :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_X
Case_C schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

Werkt deze link qua tabblat voor je? Nu nog een permanente oplossing vinden :p .
Case_C,

zover was ik dus ook geraakt, maar ik heb niet de indruk dat de random functie werkt ( steeds dezelfde code met B72 in ) . Dus er gaat één tweaker heel gelukkig zijn.

Sorry dat ik het er niet onmiddellijk bij had gezegd. Maar er moet dus nog iets gebeuren en ik weet momenteel niet juist wat.

@klaw

tip om het downloaden wat te vermijden als je van PC wisselt of tussen Public Test Universe en de live PU wisselt. De grootste hoeveelheid data is de "Data.p4k", die is +- 40GB en zal je dus één keer moeten downloaden.
  1. start de installatie via de launcher voor minder dan een minuut en pauzeer die en sluit de launcher
  2. kopieer dan de meest recente "Data.p4k" die je hebt naar de nieuwe locatie, daar zal al een gelijkaardige file staan met 'part' in de naam ( andere PC of tussen de PTU & PU folders )
  3. start de launcher, en afhankelijk van de meest versie, ga je moeten updaten of kan je direct aan de slag
  4. worst case, gebruik de "Verify" optie in de launcher om een update te starten
Ik doe dit dus telkens als een test patch live gaat of als ik toegang krijg tot een nieuwe versie van de PTU. Bespaart vooral tijd en ook download limiet ( indien relevant ).

[ Voor 37% gewijzigd door Henry_X op 26-10-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Case_C schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:31:
[...]

Maakt niet uit, toch weer wat extra starting cash ingame. (Geen idee wanneer die overigens aan je account gekoppeld worden, early backers moeten het zonder stellen :P )

Download je 3.2 of de PTU van 3.3? Met 3.2 kan je dadelijk wel de performance verbetering zien als 3.3 live komt :P .
Ik ga beginnen met de standaard 3.2 eff kijken aan welke kant van geweren de kogels komen, en proberen niet te crashen simulator spelen :P. Dan zien we wel weer verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Zijn er nog mensen die op mij willen voten?: https://robertsspaceindus...en-foip-contest-1/1593218

Er zijn betere voorbeelden van anderen, maar daar gaat het soms niet om :P

[ Voor 38% gewijzigd door Recon24 op 28-10-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Recon24 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:13:
Zijn er nog mensen die op mij willen voten?: https://robertsspaceindus...en-foip-contest-1/1593218

Er zijn betere voorbeelden van anderen, maar daar gaat het soms niet om :P
Captain_Raoul?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
https://robertsspaceindus...2742-FOIP-FOIP-Everywhere

Hier kan ik ook wat votes gebruiken ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
De referral-link zou weer moeten werken. Elke 5 minuten word er een andere referral weergegeven (die word als het goed is na een paar seconde ook verwisseld door een random.. maar de link wil dan soms blijven hangen.) Maar hij doet in principe wat hij moet doen, en dat is de lijst met referrals af gaan.

@Recon24 Volgende keer je laatste post wijzigen ;) , dubbel posten is ook zo wat.

Wanneer zouden ze die FoiP cams nu eigenlijk releasen? Of zou Faceware daar toch vanaf zien?

Ecosystems in SC

https://www.reddit.com/r/...8p/fire_all_the_missiles/

[ Voor 17% gewijzigd door Case_C op 31-10-2018 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Squadron 42 Monthly Report

Edit: Zo te zien is dit gewoon een repost van de e-mail van een tijdje geleden op de website. Geen nieuwe info dus. Maar iig een goede samenvatting van noobifier.

https://robertsspaceindus...hly-Report-September-2018

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2018 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54
Na lang niet al te actief geweest ben ik vandaag toch maar eens op stap geweest in de PTU. Ik besloot eens te gaan klooien met het navigatiesysteem in de Sabre. Al snel viel mijn oog op Arccorp, dus ik zet al snel mijn nav computer op die koers en start de hyperdrive.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iFulqBePg3Pg1TrYyzqkB5Qz/full.jpg

De vlucht naar Arccorp duurt lang, dus genoeg tijd voor een selfie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rIsmTCyyRQokj5WWTHJf2pNi/full.jpg

Na zo'n 12 minuten ben ik er bijna.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qRsBrySQDdlDnY02zZZSVpEh/full.jpg

Maar een grote teleurstelling wacht me op de plek waar Arccorp zou moeten zijn. De Death Star heeft de planeet al opgeblazen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0kEIdG37Vb0CbWjWinv6xaGN/full.jpg

Edit: de nav beacons (OMx) waren er al wel en de nav computer was van mening dat er een planeet tussen mij en de verste nav beacon was. Dus de system editor heeft wel alle relevante informatie al er in staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Tylocke op 07-11-2018 08:52 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
Tylocke schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:49:
Na lang niet al te actief geweest ben ik vandaag toch maar eens op stap geweest in de PTU. Ik besloot eens te gaan klooien met het navigatiesysteem in de Sabre. Al snel viel mijn oog op Arccorp, dus ik zet al snel mijn nav computer op die koers en start de hyperdrive.
Geinig dat t adres er al in staat, maar hopelijk met 3.4 meer op die locatie.

Ze vermoeden dat 3.3 voor 't weekend live gaat, en 3.3.5 dan direct de PTU opkomt. Maar ik zie maar bar weinig tijd meer om 3.4 nog eind dit jaar op de PTU te hebben, of ze moeten plots heel vlot die landing locaties maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:29:
[...]

Geinig dat t adres er al in staat, maar hopelijk met 3.4 meer op die locatie.

Ze vermoeden dat 3.3 voor 't weekend live gaat, en 3.3.5 dan direct de PTU opkomt. Maar ik zie maar bar weinig tijd meer om 3.4 nog eind dit jaar op de PTU te hebben, of ze moeten plots heel vlot die landing locaties maken...
Ik vermoed dat het een foutje is. Op dit moment kan ik niet bij Hurston komen bijvoorbeeld, maar Arccorp en Microtech kan ik wel naar toe. Het geeft wel aan hoe ver/lang het vliegen is binnen een systeem. Ik zal nog eens moeten opzoeken hoeveel AU mijn reisjes waren zodat ik een idee heb hoe lang grotere reizen zijn.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AtV brengt weer wat nieuwe updates over aankomende releases:
  • 3.3 gaat Live vandaag! (wanneer precies in onze tijd niet duidelijk maar zal ergens vanavond zijn)
  • Zodra 3.3 Live is zal 3.3.5 (wat dus de Hurston area bevat) naar de PTU gaan. Het is nog niet duidelijk wanneer precies en in wat voor waves ed (waarschijnlijk eerst alleen Evocati oid).
Verder gaat er wel wat veranderen in latere releases:
  • 3.4 staat nog steeds gepland voor einde van het jaar, maar..:
  • De female character zit niet meer in 3.4, maar is doorgeschoven naar 3.5
  • Arccorp is ook doorgeschoven naar 3.5
  • En de 300i Rework is doorgeschoven naar 3.5

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Hahah CR noemde net wanneer 3.4 uit zal komen :P . Niet dat wij daar te veel waarde aan moeten hechten.

20 december. YouTube: Star Citizen: Around the Verse - Pillar Talk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ves schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:08:
Hahah CR noemde net wanneer 3.4 uit zal komen :P . Niet dat wij daar te veel waarde aan moeten hechten.

20 december. YouTube: Star Citizen: Around the Verse - Pillar Talk
Is wel mogelijk als je een aantal grote features doorschuift naar 3.5. :+

En mocht release dan doorgaan dan is het alleen PTU (wat je nog niet echt de release mag noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

True, deden ze volgens mij 2 jaar geleden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:13:
AtV brengt weer wat nieuwe updates over aankomende releases:

Woot, eindelijk nieuws over de 300i Rework ! Wacht al enkele jaren daar op, ha ha ha. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 18:54

The Chosen One

Zie signature!

Waar kun je nu zien hoeveel referrals je hebt? Account/menu setup is wat veranderd?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
The Chosen One schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:52:
Waar kun je nu zien hoeveel referrals je hebt? Account/menu setup is wat veranderd?
Account > Settings > Referral program

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 18:54

The Chosen One

Zie signature!

Doh, zat een overlay iets overheen... naar beneden scrollen en toen zag ik het... dacht al wat weinig opties... ik gaat weer in een hoekie staan.

( Prospects (4) Recruits (2), allemaal nog van lang geleden, geen zin in refs spammen dus dan blijft het maar hierbij ;p)

[ Voor 30% gewijzigd door The Chosen One op 09-11-2018 16:15 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:13:

Ai, wat blijft er nu over in 3.4? Ik had gehoopt dat iig of Arccorp of de female models het zouden halen.

Dus eigenlijk wordt 3.4 nagenoeg 3.3.5? Of mis ik een belangrijke feature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tylocke schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:08:
[...]

Ai, wat blijft er nu over in 3.4? Ik had gehoopt dat iig of Arccorp of de female models het zouden halen.

Dus eigenlijk wordt 3.4 nagenoeg 3.3.5? Of mis ik een belangrijke feature?
Ja 3.4 is eigenlijk de game dev branch van 3.3.5 met als toevoeging nog Hurston business district. Boredgamer legt het uit in zijn filmpje. Het komt erop neer dat de nieuwe complexe features zoals Arccorp in een hele nieuwe dev branch moeten en dat hele proces duurt langer dan december.

Ze willen ook wel de nieuwe flight model in 3.4 maar vraag me af of dat lukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:28:
[...]

Ja 3.4 is eigenlijk de game dev branch van 3.3.5 met als toevoeging nog Hurston business district. Boredgamer legt het uit in zijn filmpje. Het komt erop neer dat de nieuwe complexe features zoals Arccorp in een hele nieuwe dev branch moeten en dat hele proces duurt langer dan december.

[YouTube: Star Citizen Alpha 3.3 Going LIVE & 3.4 Features Delayed]

Ze willen ook wel de nieuwe flight model in 3.4 maar vraag me af of dat lukt.
Ahhh helemaal vergeten. Flight model zat er ook nog in. Ik had begrepen dat het flight model bij Citizencon al getest kon worden dus ik vermoed dat die wel klaar is dan. Eindelijk want hoe ds kleine schepen zich nu gedragen is niet echt geweldig. De 600i vloog dan wel weer zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
New flight model gaat helaas voorlopig ook naar 3.5

Similar to the discussion surrounding ArcCorp in yesterday’s episode of Around the Verse, the flight model update is also in the GameDev stream. The changes are pretty extensive in both code and data, so it would be near-impossible to cherry pick these updates from GameDev and move them across into the 3.3 branch easily. This means the plan is to introduce the flight model updates into the game in 3.5. We’ll be adding this to the Roadmap in today’s update.

https://robertsspaceindus...-in-3-4-is-the-im/1638696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt eigenlijk gewoon zeggen dat 3.4 niet meer is dan de Live release van 3.3.5.

Edit: 3.3 is Live. En 3.3.5 meteen naar Evocati zo te zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2018 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Is er nu bij 3.3 live ook belangrijke performance update erin? Weet niet meer hoe noemt maar het gaat om niet onnodig alles te renderen die je niet ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
royalt123 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:17:
Is er nu bij 3.3 live ook belangrijke performance update erin? Weet niet meer hoe noemt maar het gaat om niet onnodig alles te renderen die je niet ziet.
Ja, zit erin. Object Container Streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
royalt123 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:17:
En vooral, hij is ook effectief een belangrijke update.

Ben zelf ook heel blij met https://robertsspaceindustries.com/telemetry , waar je inzicht krijgt in hoe jouw system werkt t.o.v. andere en ook dus beter kan inschatten wat de impact van een hardware change zou zijn.

Het voordeel van meer cores is echt duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Henry_X op 10-11-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Is dat gemeten op basis van game performance of gewoon welke cpu je hebt en daarbij krijgt je vaste score?
Henry_X schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:34:
[...]

En vooral, hij is ook effectief een belangrijke update.

Ben zelf ook heel blij met https://robertsspaceindustries.com/telemetry , waar je inzicht krijgt in hoe jouw system werkt t.o.v. andere en ook dus beter kan inschatten wat de impact van een hardware change zou zijn.

Het voordeel van meer cores is echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
royalt123 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:06:
Is dat gemeten op basis van game performance of gewoon welke cpu je hebt en daarbij krijgt je vaste score?
[...]
Dat is volgens mij de gemiddelde ingame performance.

Staat ook bovenaan de tool:
We receive and analyze client FPS data from every machine playing Star Citizen every hour.

@Ircghost Die vond jij toch interessant om te zien?

[ Voor 6% gewijzigd door Case_C op 10-11-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Update net uitgevoerd, en USER map gedelete zoals aangegeven stond dat moest. Bij het opstarten krijg ik nu echter deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4881/45811811171_05c5245412_z.jpg

Iemand een idee wat ik hiermee moet? Ironisch is dat ik in eerste instantie had opgestart zonder dat ik de USER map had verwijderd, en toen wel gewoon in de game kwam. Toen ik me het moeten verwijderen herinnerde en het alsnog deed sindsdien dus deze melding |:(

Hoor het dus graag als iemand een oplossing weet!

[Edit:] Inmiddels het onderstaande gevonden op deze site.
What is error 15006?
This error is typically due to authentication between your computer and our game servers. You may also receive 15009, a similar issue with the same resolutions.
Server side authentication issue
Sometimes data pulled to the server may timeout and not allow a full connection. Retrying may let you in eventually.
Blocked ports either at your router or Internet Service Provider
Aangezien het spel tot dusver altijd heeft gewerkt neem ik aan dat het geen lokale netwerkinstelling is die ineens problemen zou geven, wellicht dan dus een overbelasting of storing op de CIG servers?

[ Voor 41% gewijzigd door Weemism op 10-11-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
@Weemism Je kan je files verifiëren in de launcher. Dat zou 't wel moeten verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Case_C schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:27:
@Weemism Je kan je files verifiëren in de launcher. Dat zou 't wel moeten verhelpen?
Had ik idd geprobeerd maar bood geen soelaas. Nu pc opnieuw opgestart (had tijdens m'n Windows sessie een ethernetkabel in m'n computer geprikt die de wifi connectie overnam, dus wie weet gaat er dan iets fout met de een of andere verificatie), maar krijg nu deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4820/45812134161_523acbe10a_z.jpg

Nog maar een keer de files verifiëren dan nu, en anders maar een volledige reïnstall, neem aan dat dat altijd wel helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
Weemism schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:39:
[...]

Had ik idd geprobeerd maar bood geen soelaas. Nu pc opnieuw opgestart (had tijdens m'n Windows sessie een ethernetkabel in m'n computer geprikt die de wifi connectie overnam, dus wie weet gaat er dan iets fout met de een of andere verificatie), maar krijg nu deze melding:

[Afbeelding]

Nog maar een keer de files verifiëren dan nu, en anders maar een volledige reïnstall, neem aan dat dat altijd wel helpt.
Heb zelf nu ook die melding. Zou wellicht aan de kant van CIG kunnen liggen.

Komt vaker voor:
https://robertsspaceindus...error-15006-in-3-3-0-live

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 10-11-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had ook de melding. Is denk ik CIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik kreeg weer de oorspronkelijke 15006 melding na de file verificatie, en gezien jullie ervaring lijkt het dan dus idd een probleem aan de server side. Zucht... afwachten dan maar weer even en dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Case_C schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:08:
[...]

Dat is volgens mij de gemiddelde ingame performance.

Staat ook bovenaan de tool:
We receive and analyze client FPS data from every machine playing Star Citizen every hour.

@Ircghost Die vond jij toch interessant om te zien?
Zeker! Zodra ik een nieuwe ssd heb (black friday) SC maar eens installeren en vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
Vanavond toch nog in de server kunnen komen, maar andere op discord liepen nog wel tegen die melding aan. Toch ruim een uur weer kunnen aankloten om het een en ander onder de knie te krijgen.

Aquila en Cutlass solo zijn niet geschikt voor bounty-hunting :+ .

Stabiliteit van de server was prima, eigenlijk altijd boven de 40fps op hoogste settings met 1440p ultrawide :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 17:40

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Vanmiddag ook ff kunnen spelen.
Rondje gevlogen, op levski geweest.
Het is nu zo waar speelbaar voor me :)

Kortom happy met de patch.
Nu eens wat missies gaan doen.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
Weemism schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:19:
Update net uitgevoerd, en USER map gedelete zoals aangegeven stond dat moest. Bij het opstarten krijg ik nu echter deze melding:

[Afbeelding]

Iemand een idee wat ik hiermee moet? Ironisch is dat ik in eerste instantie had opgestart zonder dat ik de USER map had verwijderd, en toen wel gewoon in de game kwam. Toen ik me het moeten verwijderen herinnerde en het alsnog deed sindsdien dus deze melding |:(

Hoor het dus graag als iemand een oplossing weet!

[Edit:] Inmiddels het onderstaande gevonden op deze site.

[...]

Aangezien het spel tot dusver altijd heeft gewerkt neem ik aan dat het geen lokale netwerkinstelling is die ineens problemen zou geven, wellicht dan dus een overbelasting of storing op de CIG servers?
Ik de game geupdated, eerst gespeeld later weer geprobeerd te spelen, toen kreeg ik dit. (wat gerommeld maar niets verandert) Toen opnieuw opgestart en toen vroeg de pc om toestemming om het spel te laten draaien en toen deed die het gewoon...

Maar nu heb ik een ander probleem probeer met Recco te praten en er gebeurt maar niets...

update; laat maar nu doet hij het weer niet... :(
update 2; en nu zit ik er in, het probleem is denk ik te zoeken bij de servers, als je eenmaal het spel start... NOOIT meer afsluiten :P

[ Voor 5% gewijzigd door klaw op 11-11-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:47
Voor de meeste mensen werkt het spel op dit moment niet, als je lang genoeg probeerd moet je er wel inkomen. Zijn er ook die helemaal geen problemen hebben vreemd genoeg, maar dat zijn er maar enkele als ik rondkijk in onze Discord server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
klaw schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:38:
[...]
update; laat maar nu doet hij het weer niet... :(
update 2; en nu zit ik er in, het probleem is denk ik te zoeken bij de servers, als je eenmaal het spel start... NOOIT meer afsluiten :P
Exact mijn ervaring gisteren :P , scheelt ook wel dat 't niet crasht. En dat je gewoon ingame kan blijven :P .

Zou ook wel eens de Freelancer varianten willen zien :) , maar ben nu niet zo happig om daarmee in een dogfight te raken :P . De AI is momenteel toch wel redelijk taai om uit te schakelen, tenminste als het schip niet geschikt is..
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/xtct1yjbtlx11.png

[ Voor 26% gewijzigd door Case_C op 11-11-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Moet zeggen dat ik de performance toch nog niet helemaal lekker vind gaan.

Heb een 332 GPU score, van de kaart af zeg maar, maar mensen met een GTX1080 tm 2080Ti / Titan halen dat. Tegelijkertijd is m'n CPU met 166 best een behoorlijke bottleneck, maar in lijn met wat een Ryzen 1800 doet. Grappig om zeveel Threadrippers zo hoog in de tabel te zien staan, dat zie je maar bij weinig games.

Nu vind ik die hoge FPS niet zo heel boeiend, maar sjonge, krijg toch nog steeds wel diepe dalen als minima als het wat drukker is ingame b.v. op Olisar.

---

Crashes bij afsluiten / herstarten krijg ik ook. Reboot en User folder weggooien helpt.

---

En of het ligt aan mij, maar ik heb echt moeite nu met patrol missions, om in m'n Bucc b.v. the gladiussen en een Cutlass uit te schakelen. De AI is nu heel goed in het zorgen dat je ze niet op de korrel kan nemen. Gimballs lossen dit compleet op, maar het is toch wel een beetje naar zoals het nu speelt.

Daarnaast rammen AI schepen me echt heel vaak. Of ik nu m'n Bucc or Cutlass meeneem, de helft van de gevechten ongeveer beginnen ze met dwars door me heen te rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
djunicron schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:49:
Moet zeggen dat ik de performance toch nog niet helemaal lekker vind gaan.

Heb een 332 GPU score, van de kaart af zeg maar, maar mensen met een GTX1080 tm 2080Ti / Titan halen dat. Tegelijkertijd is m'n CPU met 166 best een behoorlijke bottleneck, maar in lijn met wat een Ryzen 1800 doet. Grappig om zeveel Threadrippers zo hoog in de tabel te zien staan, dat zie je maar bij weinig games.

Nu vind ik die hoge FPS niet zo heel boeiend, maar sjonge, krijg toch nog steeds wel diepe dalen als minima als het wat drukker is ingame b.v. op Olisar.
Ik denk niet dat je met die scores een bottleneck hebt. 166 op CPU is best behoorlijk hoog :P . Die dibs zullen er nog wel in blijven, maar heb ze zelf nog niet echt onder de 30 gezien als het druk is. En dat is wat je voorheen als boven? gemiddelde kon verwachten. Algemene stabiliteit is naar mijn idee wel behoorlijk verbeterd. En opzich in deze lijn kan het niet slechter worden lijkt mij, hooguit drukker :P .
En of het ligt aan mij, maar ik heb echt moeite nu met patrol missions, om in m'n Bucc b.v. the gladiussen en een Cutlass uit te schakelen. De AI is nu heel goed in het zorgen dat je ze niet op de korrel kan nemen. Gimballs lossen dit compleet op, maar het is toch wel een beetje naar zoals het nu speelt.
Vind de missies wel geinig in opzet, maar solo is het inderdaad gewoon lastig om 3 of meer enemy's aan te vallen. Zeker gezien de missiles ook nog geen wonderen verrichten. Introductie van missies als groep te accepteren, zou wel een goed oplossing daarvoor zijn. Maakt het multi-player aspect ook leuker.
Daarnaast rammen AI schepen me echt heel vaak. Of ik nu m'n Bucc or Cutlass meeneem, de helft van de gevechten ongeveer beginnen ze met dwars door me heen te rammen.
Dat rammen merk ik ook heel veel, alleen veel strafen wil daar tegen helpen, maar dan zorgt er wel voor dat je met AI slechts 1 soort spacebattle hebt, a lá jousting/rondcirkelen. Met de introductie van Flight: Combat Styles zullen we daar waarschijnlijk pas echt verandering in gaan zien denk ik.

Time to kill is naar mijn idee ook iets te hoog, maar wellicht lag dat aan de loadout van de Cutlass waar ik mee vloog.. Wat nu niet echt 100% een dogfighter is.

Hoop dat ze 3.3.5 maar vlot door Evocati heen loodsen richting live, hoor vooralsnog geen slechte dingen over die patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Dat rammen is mij ook echt opgevallen, AI mag nog wel iets beter. Wel leuke missies om te doen. Gelukkig kan ik met mijn Vanguard aardig terug koppen en de missies waren tot zover juist vrij gemakkelijk. Multiplayer missies zou zeker leuk zijn! Volgende keer eens met een lichtere fighter proberen.

Misschien wel de nieuwe Anvil Arrow?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
Zulke verhalen ook, hilarisch :+ .

https://www.reddit.com/r/...t_made_me_happy_but_then/

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/1edr6hs9j5y11.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=195ffa3cebb84404119d7612ab52943f2c1b3c4b

Naar het schijnt gaat 3.3.5 eerder direct naar live, dan dat er nog een open PTU komt. Gaat me benieuwen of we dit weekend die patch zonder een 15k error kunnen spelen.

EdwardK123 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:02:
Het schijnt dat er eind dit jaar ook weer een schip-sale komt, right?

Toch maar weer benieuwd geworden naar de vernieuwde performance, hopelijk krijg ik nu iets meer dan 10FPS!
Anniversary sale zal waarschijnlijk over 2 weken weer aan de gang zijn ja. En meer dan 10 fps moet zeker lukken, dat heb ik zelfs niet eens meer met dips gezien :P .

[ Voor 34% gewijzigd door Case_C op 14-11-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:39
Het schijnt dat er eind dit jaar ook weer een schip-sale komt, right?

Toch maar weer benieuwd geworden naar de vernieuwde performance, hopelijk krijg ik nu iets meer dan 10FPS!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
Het type quantum drive wat je hebt gaat behoorlijk invloed hebben op je reistijden! Interessant, en zeker de moeite waard om je schepen ingame up-tegraden met andere componenten. En dan niet alleen de wapens.

Denk dat we de balance hiervan nog wel zien veranderen. Leuk dat grotere schepen nu vlotter kunnen jumpen.. maar qua gameplay is dat niet logisch. In een groter schip heb je iets te doen tijdens de jump, een kleiner schip is dit niet/minder het geval.

Lijkt mij juist logisch dat een kleiner schip sneller is, en een groter schip in 1e instantie trager. Maar dat die middels werk achter een console vlugger kan jumpen door de QT-engine licht over te clocken oid tijdens de vlucht? a la ("I'm giving you all she's got captain")
Ook maar even op spectrum gepost, kijken hoe daar de discussie loopt.

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/1TrmZbqWKCwLloM__wP8VKncbJJsi0-QiYVy79LSl_I.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=78cc982c0e8103e9bbd36466aa5c395183b673d4

[ Voor 51% gewijzigd door Case_C op 14-11-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Case_C schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:16:
Lijkt mij juist logisch dat een kleiner schip sneller is, en een groter schip in 1e instantie trager. Maar dat die middels werk achter een console vlugger kan jumpen door de QT-engine licht over te clocken oid tijdens de vlucht? a la ("I'm giving you all she's got captain")
Ook maar even op spectrum gepost, kijken hoe daar de discussie loopt.
Zo dat verschilt wel aardig. Waarschijnlijk kunnen grotere schepen gewoon een betere QD hebben. Misschien willen ze ook stimuleren dat kleinere schepen meer meeliften op de grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bijzondere cijfers inderdaad, gameplay technisch snap ik heel goed wat Case zegt (over verveeldheid). Daarnaast is het gevoelsmatig ook vreemd dat iets groots sneller is dan iets kleiners. Ik kan misschien nog wel snappen dat de kleinste schepen wat minder snel zijn en dat de sweetspot ligt in de middelste klas (gebalanceerd in gewicht & ruimte voor een goede drive).

Daarnaast levert het lore technisch ook enigzins bijzondere gameplay op. Ik heb een Avenger, dus de 'expedition' drive. Terwijl dat nou juist de politie schepen van de ruimte zijn. Raar dat ik het gros van de schepen dus niet kan bijhouden, zelfs niet een vrachtschip zoals een freelancer of een brommer zoals de Aurora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Maar met "jumps" zijn in heel veel films/series/etc kleinere schepen in het nadeel. Bij gewoon vliegen natuurlijk niet.
Maar quantum drive engines werken waarschijnlijk heeeuul anders dan gewone motoren en dan maakt massa misschien ook een heel stuk minder uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Cogency op 14-11-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Nu het inloggen weer werkt ben ik sinds gisteren weer eens aan het grasduinen in SC. Moet zeggen dat de framerates nu zeer acceptabel zijn (behalve in het begin als er denk ik nog zaken worden ingeladen), grafisch ziet het er strak uit (y) .

Als beginner zijnde loop ik wel nog tegen wat dingen aan, waarschijnlijk domme vragen, maar ik stel ze toch maar voordat ik weer uren aan het zoeken ben :? .

Niet lachen dus, maar ik heb inmiddels door hoe je kan opstijgen vanaf Olisar, en hoe je naar een andere locatie kan vliegen via de map via hotkey F2 (en twee keer rechter muisklik :? ), hoe het werkt met de hoeveelheid fuel die je nodig hebt voor de trip, hoe je je QD moet spoolen en vervolgens B ingedrukt moet houden tot je trip begint. Toen ik dat gisteren probeerde kwam ik echter een heel aantal KM's vóór de eindbestemming uit de quantum travel. Gevolg was dat ik handmatig in die richting van de eindbestemming moest vliegen, maar gezien de tijd die dat kostte leek me dat niet de bedoeling? Toen ik dat uiteindelijk ook niet redde (ik moest afk) ben ik maar uitgelogd en kwam zojuist tot de conclusie dat ik m'n 300i moest claimen (tegen een fee). Lang verhaal kort:
  • Hoe hoor je het laatste stuk tot je eindbestemming af te leggen?
  • Wat is de landprocedure? Bij vorige Chris Roberts spacesims kwam het neer op de station te contacten, toestemming te vragen en vervolgens werd je automatisch geland als je voldoende in de buurt was, ik heb het idee dat het hier wat meer 'immersive' is?
  • Nog niet getest dus ik hoop dat de instructie nog actueel is, maar [url=https://www.youtube.com/watch?v=MLMD9qbwyRc]deze[/url] YouTube video lijkt deze vraag alvast te beantwoorden
  • Klopt het dat als je midflight uitlogt je toestel verloren gaat en je deze bij de volgende login moet claimen via Insurance om 'm terug te krijgen
  • Is er een goede reference card voor de keyboardcommands die jullie adviseren. Ik heb er wel een aantal gevonden via Google, maar ik weet niet hoe actueel die zijn, en of ze handig geprint kunnen worden
Als er een soort van guide is voor de eerste stappen/handelingen om van A naar B te vliegen in SC waar jullie me naar kunnen verwijzen is dat natuurlijk ook goed, dan ga ik zelf lezen en op zoek, het is nu meer dat ik even door de bomen het bos niet meer zie wat dat betreft.

Dank alvast!

[ Voor 10% gewijzigd door Weemism op 14-11-2018 18:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fier0x
Ik zal een poging wagen, verbeter me gerust :)

Het laaste stuk vlieg je inderdaad handmatig en je verbruikt dan andere brandstof dan bij QD. Soms moet je idd ook gewoon een QD hervatten als 't nog ver is. Of via een ander punt om een maan heen om aan de andere kant te komen.

Bij de landingprocedure moet je soms bij de landingservices om toestemming vragen. Je krijgt dan een specifieke plek aangewezen. Als je bijna op je plek staat en je landing gear is al omlaag dan kan je op N drukken voor een autoland. Daarna engine off en tip schip op slot
Voor de toestemming bij landen: F1, commlink, contacts, bijv Olivar landing services en op 't icoontje klikken. Kan ook via je schip displays onder menu

Als je in een bed uitlogd zou je moeten kunnen hervatten maar ik ervaar hetzelfde. Misschien omdat ik niet op dezelfde server terecht kom? Gewoon je schip claimen (is gratis als je afwacht en bovendien is je ship weer gerepareerd en met alle ammo aangevuld :) ). Cargo etc ben je wel kwijt.

In SC zelf zit best een aardig overzicht van de keybinds en een advanced optie waarmee je echt alles op kan zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door fier0x op 14-11-2018 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

fier0x schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:32:
[…]

In SC zelf zit best een aardig overzicht van de keybinds en een advanced optie waarmee je echt alles op kan zoeken.
Dank voor je antwoorden, en klopt, die gebruik ik tot dusver idd. Maar het vereist wel dat ik telkens naar het optiemenu en vandaaruit naar commands moet switchen en dan terug naar de game. Ben dus eigenlijk meer op zoek naar iets wat ik naast m'n keyboard kan leggen. Heb zelf ook nog eens verder gezocht, maar het lijkt lastig een actuele/volledige en printbare versie te vinden. Ik zoek nog verder (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
Weemism schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:31:
Nu het inloggen weer werkt ben ik sinds gisteren weer eens aan het grasduinen in SC. Moet zeggen dat de framerates nu zeer acceptabel zijn (behalve in het begin als er denk ik nog zaken worden ingeladen), grafisch ziet het er strak uit (y) .

Als beginner zijnde loop ik wel nog tegen wat dingen aan, waarschijnlijk domme vragen, maar ik stel ze toch maar voordat ik weer uren aan het zoeken ben :? .

Niet lachen dus, maar ik heb inmiddels door hoe je kan opstijgen vanaf Olisar, en hoe je naar een andere locatie kan vliegen via de map via hotkey F2 (en twee keer rechter muisklik :? ), hoe het werkt met de hoeveelheid fuel die je nodig hebt voor de trip, hoe je je QD moet spoolen en vervolgens B ingedrukt moet houden tot je trip begint. Toen ik dat gisteren probeerde kwam ik echter een heel aantal KM's vóór de eindbestemming uit de quantum travel. Gevolg was dat ik handmatig in die richting van de eindbestemming moest vliegen, maar gezien de tijd die dat kostte leek me dat niet de bedoeling? Toen ik dat uiteindelijk ook niet redde (ik moest afk) ben ik maar uitgelogd en kwam zojuist tot de conclusie dat ik m'n 300i moest claimen (tegen een fee). Lang verhaal kort:

[list]
• Hoe hoor je het laatste stuk tot je eindbestemming af te leggen?
Wanneer je bijvoorbeeld rond ene maan vliegt, heb je OM (Orbit Markers) Daar kan je vervolgens ook nog naar Quantum jumpen. Het laatste stukje landen, of een astroid field in, doe je middels de boost. Shift ingedrukt houden, en dan versnel je richting de 1000m/s. Het is niet razendvlug, maar in een minuut of wat kan je altijd wel op je locatie zijn.

Terug van maan naar Port Ollisar is dan weer vrij vlot, even de atmosfeer uit, en QT naar 't eerste punt op de route.
• Klopt het dat als je midflight uitlogt je toestel verloren gaat en je deze bij de volgende login moet claimen via Insurance om 'm terug te krijgen
• Is er een goede reference card voor de keyboardcommands die jullie adviseren. Ik heb er wel een aantal gevonden via Google, maar ik weet niet hoe actueel die zijn, en of ze handig geprint kunnen worden
[/list]

Als er een soort van guide is voor de eerste stappen/handelingen om van A naar B te vliegen in SC waar jullie me naar kunnen verwijzen is dat natuurlijk ook goed, dan ga ik zelf lezen en op zoek, het is nu meer dat ik even door de bomen het bos niet meer zie wat dat betreft.

Dank alvast!
Denk dat dit filmpje van Boredgamer nog wel een beetje moet helpen, met 3.3.5 veranderd er qua basis niet echt.

Noobifier heeft een handig filmpje gemaakt met info over de Anniversary sales gezien die binnenkort weer starten.

Loreville Sunrise, Hurston draait nu dus ook :) .
https://www.reddit.com/r/...se_timelapse_in_lorville/

Freefly 23e November!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
Hiet nog niet zien staan;
https://robertsspaceindus...romotion-Free-Fly-Details

Vanaf de 23ste kunnen we elke dag kennismaken met de schepen van verschillende fabrikanten (elke 24 van één fabrikant). En nieuwe spelers kunnen dan ook gedurende die tijd spelen.

Die week been ik dus alle schepen aan het uitproberen, kan ik ook dingen die ik niet hebben kunnen doen alsnog doen, zoals mining :)

[ Voor 18% gewijzigd door klaw op 17-11-2018 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Waarschijnlijk tegelijk met 3.3.5 release, die ook iedereen wil proberen op live. Dus dat word een clusterfuck met servers die over hun nek gaan en weet ik wat nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SC heeft de 200 miljoen gepasseerd. :o

In de kaatste newsletter staat dat ze 3.3.5 al over enkele dagen live willen hebben. Dus hopelijk nog voor de free fly. Anders zal er aardig wat ellende komen indd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
3.3.5 is speelbaar voor wave 3 en 4 sinds vandaag! Release naar live volgt volgende week is de verwachting.

+ Idris - M is spawnable in de hangar voor 3.3.5!

[ Voor 21% gewijzigd door Nopheros op 18-11-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
5 keer achter elkaar een 20009 error code (iets met connectivity) bij het joinen vandaag, kan ik nog iets anders doen behalve user file deleten, file verification en rebooten? Zou een complete herinstallatie nodig zijn of is het de drukte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
Nopheros schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:40:
Idris - M is spawnable in de hangar voor 3.3.5!
Voor diegene die hem hebben natuurlijk :) , bovendien past hij niet in de R&Y hangar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

JohnnieWbl schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:34:
5 keer achter elkaar een 20009 error code (iets met connectivity) bij het joinen vandaag, kan ik nog iets anders doen behalve user file deleten, file verification en rebooten? Zou een complete herinstallatie nodig zijn of is het de drukte?
Ik denk drukte, dat is op het moment waar de meeste errors vandaan komen. Zondat middag, hele wereld is wakker op dit moment dus word gehamerd denk ik.

Ook een van de dingen waar ik bang voor ben in de Free Fly week... doe die dingen nou niet tegelijk met een nieuwe populaire patch....... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
JohnnieWbl schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:34:
Als je in wave 1, 2, 3 of 4 zit zou ik 3.3.5 downloaden en 3.3 laten liggen.
Henry_X schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:54:
[...]

Voor diegene die hem hebben natuurlijk :) , bovendien past hij niet in de R&Y hangar
Correct.

[ Voor 20% gewijzigd door Nopheros op 18-11-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Cogency schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:03:
Ik denk drukte, dat is op het moment waar de meeste errors vandaan komen. Zondat middag, hele wereld is wakker op dit moment dus word gehamerd denk ik.
Komende week niet aan het werk dus zal dan weer eens proberen.
Nopheros schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:06:
Als je in wave 1, 2, 3 of 4 zit zou ik 3.3.5 downloaden en 3.3 laten liggen.
Ik heb nog nooit de PTU gespeeld, als de situatie zo blijft gedurende de 3.3 en latere patches zal dat toch wel moeten. Had stilletjes gehoopt dat ze hun quarterly patches voor de live PU zouden gaan volhouden ipv verschuiven / in de PTU houden.

Stel ik meld me aan voor de PTU, zit ik dan in wave 4 of is daar verder nog iets voor nodig (issue council entries oid)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
De wave waar je inzit wordt bepaald door subscriber, concierge, meerdere geraporteerde issue's of de hoeveelheid ptu's die je gespeeld hebt.

Als je aan 1 van bovenstaande voldoet zou je moeten kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
@JohnnieWbl , gezien je het niet vermeld, vraag ik het toch maar eens. : Heb je al eens een andere region geprobeerd ?
Ter info, ik geraakte een uurtje geleden vlot binnen ( via "best" region ) en zag wel redelijk wat activiteit rond Port Olisar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylocke
[...]

Ook een van de dingen waar ik bang voor ben in de Free Fly week... doe die dingen nou niet tegelijk met een nieuwe populaire patch....... :F
Dit, dat doen ze nou elke keer met een Free Fly. Destijds met Gamescom ook al, toen was het 2.5 of 2.6 en de performance was dramatisch. Niet echt een mooie verkoop zo dan.

Ik heb trouwens in 3.3 op Live de eerste female gevonden in Levski! En als bonus ook nog eens cybernetics!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D0tNMVIlUwQ8jN1YykQxVIjW/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@Henry_X Nee, die kan ik nog eens proberen dan. Staat standaard op EU volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
[...]

Als 3.3.5 geen crashes geeft, zou het geen probleem mogen zijn. Maar de kans is groot dat 't minder stabiel is als 3.3. Met alles wat toegevoegd is. Maar dat zien we dus in de loop van de week wel.

En dit is waarschijnlijk al bekend maar de PTU is nu open voor iedereen. Goede kans dat hij deze week dan door gaat naar Live. Ben wel benieuwd of we eens een release zonder grote problemen hebben :P .

Ook een interessant filmpje voor landen op Loreville :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Voor diegenen die niet kunnen wachten op de 300i rework:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c0A39TI.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4HTIcOq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
Tylocke schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:57:
Voor diegenen die niet kunnen wachten op de 300i rework:
Hopelijk met eenzelfde toegang als de Avenger. Gewoon het schip inlopen zonder ladder, dat je lastig moet gaan doen met packages. Geloof best dat die storage containers ooit gaan werken met die losse dozen, maar momenteel zijn de Aurora's en Mustangs redelijk nutteloos voor die type missies. (Niet dat het leuke missies zijn, maar het is toch een mogelijkheid credits te verdienen om een leuker schip te huren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik heb zelf ook een 300i gepledged destijds maar heb een evt. voorgaande discussie erover gemist. Wat is eigenlijk de reden/het doel voor de rework van dat toestel?

Of gaat het zoals @Case_C aangeeft over het eenvoudiger maken van goederenvervoer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weemism schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:56:
Ik heb zelf ook een 300i gepledged destijds maar heb een evt. voorgaande discussie erover gemist. Wat is eigenlijk de reden/het doel voor de rework van dat toestel?

Of gaat het zoals @Case_C aangeeft over het eenvoudiger maken van goederenvervoer.
Vooral omdat het niet meer aan de kwaliteitseisen voldoet. Dit was een van de eerste schepen die uit kwam. Nog voordat er een ship roadmap was die allerlei design eisen vastlegt. Veel “oudere” schepen hebben een rework gekregen. De 300i is laat omdat ie geen rol heeft in sq42.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Met de Sale mezelf maar een kerstcadeau doen, de vraag is alleen: Nox, X1 of Dragonfly... Pros & Cons? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cogency op 21-11-2018 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:31
Is er al bekend wanneer exact de sale is?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

-------------------------------------------------------------------------------
wowly schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:35:
Is er al bekend wanneer exact de sale is?
Vanaf aankomende vrijdag zal die ook beginnen. Anvil begint vrijdag met de free fly, daarbij zal dan ook de Anvil sale starten, met elke dag een ander manufacturen.

[ Voor 61% gewijzigd door Recon24 op 21-11-2018 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3.3.5 is nu Live.

https://robertsspaceindus...96871-patch-notes/1679569

Er zijn nog wel wat issues, zeker met missies. Dus ik verwacht nog wel een patch voor de free fly eerlijk gezegd.
Major Known Issues:

- Players may not be automatically placed into local chat on the visor.
- VOIP may be inconsistent or not working properly.
- Enemy AI ships often appear to not take damage.
- Players may experience stuttering when initially arriving or spawning at Lorville.
- Many delivery missions will not update or will have markers spawn in bad locations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 09-09 20:02
Raar dat ze die missies niet stabiel krijgen. Volgens hebben ze nog nooit goed gewerkt sinds introductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Zat gisteravond nog op de PTU, had niet durven zeggen dat die vandaag al live zou gaan. Zal alles te maken hebben met het anniversary event denk ik. Overigens ondanks de bugs wel een hele mooie uitbreiding op de bestaande content. En zeker zin in de free flight en sale combo. Hoop dat ik me een beetje in kan houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online
3.3.5 is live, met ingame hints naar de expo. Gaat me benieuwen of we dat ook echt ingame gaan merken qua events/gameplay.
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:17:
3.3.5 is nu Live.
https://robertsspaceindus...96871-patch-notes/1679569

Er zijn nog wel wat issues, zeker met missies. Dus ik verwacht nog wel een patch voor de free fly eerlijk gezegd.
[...]
Wat denk jij Mac? Rondlopen op een Idris M, of hooguit wat billboards?

[ Voor 49% gewijzigd door Case_C op 21-11-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
fier0x schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:07:
Overigens ondanks de bugs wel een hele mooie uitbreiding op de bestaande content. En zeker zin in de free flight en sale combo. Hoop dat ik me een beetje in kan houden :D
Zou SC weer eens starten, stond 3.3.5 klaar :) Ziet er goed uit, lange travel time naar Hurston maar man dat voelt groot aan. Gratis treinritjes, grauwe sfeer, schip parkeren werkte in 1 keer.. Nice. Wel al eens onder de map in Lorville gekomen, schijnt een raam niet goed zn werk te doen bij de residencies. Komende dagen maar eens de planeet en nieuwe manen ontdekken, hopelijk zijn er in ieder geval enkele missies die wel goed werken, om zo voor een nieuw schip te kunnen sparen (om ook na de free flight wat nieuws te kunnen vliegen).
Pagina: 1 ... 68 ... 117 Laatste