Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
corset schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:19:
... dus hier wordt het goed gepraat. The irony!

Ik ga het spel wel halen, als er uiteindelijk ook iets van de:

Deadlines gehaald gaan worden
Er iets van de game ook echt inkomt

En niet blijft hangen bij vage beloftes en schuivende deadlines.
Je hept mee aan de ontwikkeling van het spel, dat is dus al een wezenlijk verschil namelijk. Daarnaast moet je gewoon de huidige roadmap in de gaten houden op hun website wat duidelijk aangeeft wat er in de volgende patch komt.

https://robertsspaceindus...dmap/board/1-Star-Citizen

Dan nog kunnen er features worden doorgeschoven naar een volgende patch, maar dit alles maakt het nog een heel stuk transparanter dan eerder. SC is sowieso al anders geworden sinds 3.0/3.1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:04
Sensatienieuws, leuk voor de mensen die dat willen lezen. Dergelijke pakketten zitten er al sinds 2013 in, en nu zou het ineens foute boel zijn? Dan volg je het spel inderdaad van een "afstandje". En zo'n pack is leuk als je geld als water hebt, en niet weet wat je ermee moet.

Het verschil tussen $150,- & $270,- , en $15k & $27k zijn relatief. Of het een slimme koop is, dat is een ander verhaal. Als je dan toch liever geld in zo'n project pomp kan je dat beter als private-investor doen.
corset schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:31:
Zo wordt ik steeds voorzichtiger om hier geld in te steken
Want? Het zou in de ontwikkeling gestoken kunnen worden? De horror...
Wanneer je het niet vertrouwd, moet je er vooral geen geld in steken.

Sinds 3.0 zijn de deadlines gewoon gehaald, dus in dat opzicht hebben ze dat proces nu wel redelijk op orde. Ze communiceren nu vrij duidelijk waaraan gewerkt word, en wat de prioriteit heeft. Dat jij dat van een afstandje niet doorhebt, tja daar gaan wij niets aan veranderen.

En vanzelf gaat alles wel langskomen met de patches elk kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:42

KrazyJay

Vraagje... ik heb Star Citizen gebackt ergens in het begin, maar wegens een veranderd sociaal leven (werk, kinderen, etc), ga ik mijn account verkopen op reddit of craigslist. Mag/kan dat?

Verder, wat kan ik voor mijn kickstarter account vragen? Wat is realistisch? Alle perks en rewards zitten er bij vanaf het begin.

Ik heb een Constellation Aguila (digital colonel LTI package) en een 325a (arbiter LTI package) in mijn hangar, 15USD in de store, 37k UEC, 5k REC, maar ook nog 1 buyback pledge voor een van onderstaande dingen:

F7C-S hornet ghost upgrade, Digital freelancer - LTI - upgraded, next generation aurora - LTI. Ik heb er nog niet mee gespeeld vanwege bovenstaande reden.

[ Voor 4% gewijzigd door KrazyJay op 28-05-2018 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:27
... dus hier wordt het goed gepraat. The irony!

Valt wel mee hoor, Je post valt gewoon een beetje in de categorie "water is nat"

RSI is vrij duidelijk over waar je voor betaalt en wat je er voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
KrazyJay schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:55:
Vraagje... ik heb Star Citizen gebackt ergens in het begin, maar wegens een veranderd sociaal leven (werk, kinderen, etc), ga ik mijn account verkopen op reddit of craigslist. Mag/kan dat?

Verder, wat kan ik voor mijn kickstarter account vragen? Wat is realistisch? Alle perks en rewards zitten er bij vanaf het begin.

Ik heb een Constellation Aguila (digital colonel LTI package) en een 325a (arbiter LTI package) in mijn hangar, 15USD in de store, 37k UEC, 5k REC, maar ook nog 1 buyback pledge voor een van onderstaande dingen:

F7C-S hornet ghost upgrade, Digital freelancer - LTI - upgraded, next generation aurora - LTI. Ik heb er nog niet mee gespeeld vanwege bovenstaande reden.
Verandering in mijn leven/sociaal leven veranderd binnenkort ook bij mij met een kleintje :D, maar weet je zeker dat alles weg wilt doen? Je leven is nu niet opgehouden natuurlijk en het lijkt me juist dat je nog iets voor jezelf moet hebben zoals SC als hobby erbij (zo zie ik het namelijk).

Je moet ook aan jezelf denken. Er zijn genoeg backers met meedere kids natuurlijk. Ik wil alleen maar zeggen dat je er wel goed over na moet denken. Wat betreft je package verkopen via reddit, ik weet niet hoe dat allemaal gaat en wat je kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-07 19:54
corset schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:31:
Nu volg ik dit spel van een afstandje..

Zo wordt ik steeds voorzichtiger om hier geld in te steken
Ik bekeek het zo, een game kost +-50€ . Ik "pre-order" Squadron 42 en voor 15€ extra krijg ik nu al toegang tot een race sim, een space combat sim, een first person shooter en een zwaar beperkte MMO.
KrazyJay schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:55:

Je account verkopen mag niet van CIG, schepen verkopen van minder dan 1000$ treden ze niet tegen op.

Wat tips uit observatie, maar ben zelf geen ervaringsdeskundige :
  1. Je kan trachten je account te verkopen natuurlijk.
  2. Als je die packages direct van CIG kocht, kan je ze afzonderlijk verkopen. Een schip dat je zelf kreeg, krijg je niet meer van je account.
  3. Op reddit kan je de richtprijzen vragen.
  4. Wat vele ook doen, is alle schepen/packages omzetten naar Store Credits en dan 1 van de goedkoopste schepen kopen met cash ( +-25 euro ) en de credits gebruiken om het schip te upgraden. Omdat het basis schip gekocht is met cash, kan je dat dure schip dan wel verkopen. Hier heb je momenteel "geluk" dat er een aantal upgrades naar heel dure schepen te koop zijn.
  5. Hou er al rekening mee alle kosten : PayPal , eventueel een 'commissie' , ...
  6. de BTW die je mogelijks betaald heb, ben je natuurlijk kwijt. Daarom zijn op reddit de schepen ook soms goedkoper...
Maar zoals Recon24 ook aangaf, je kan ook wel af en toe gamen met kids. Bij mij is er een tweede onderweg. Ik kijk wel meer naar wat ik alleen kan doen ( of heel misschien met gehuurde NPC's ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Henry_X schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:25:
[list=1]
• Je kan trachten je account te verkopen natuurlijk.
Account verkopen is volgens mij niet toegestaan, packages los verkopen word dan weer wel toegelaten via de grey-market. Maar dat gaan we hier in het topic verder niet bespreken. Daar is een aparte reddit voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54
Er is ook een legale manier: contact customer support en geef aan dat SC een kant op is gegaan die niet strookt met je verwachtingen. Je krijgt dan wat persoonlijke vragen om te verifieren of jij echt de eigenaar van het account bent en na wat heen en weer gemail wordt uiteindelijk je geld terug gegeven.

Disclaimer: dit heb ik het laatst in Q3 2017 in werking gezien, ik weet niet of het nog gedaan wordt en of het proces nog hetzelfde werkt.

(Alternatief is gewoon een aantal jaren je account bewaren en dit aan je kinderen laten zien. Die van mij vindt het erg mooi om naar de space ships te kijken.)

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
@Henry_X
Case_C schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:38:
[...]

Account verkopen is volgens mij niet toegestaan, packages los verkopen word dan weer wel toegelaten via de grey-market. Maar dat gaan we hier in het topic verder niet bespreken. Daar is een aparte reddit voor.
account mag je volgens Europese wetgeving gewoon verkopen. (althans dat heb ik altijd begrepen) je kan in de voorwaarden van iets (dus de EULA) niet iets zetten wat van de wet niet mag, of vice versa. De wet gaat altijd boven de voorwaarden gesteld door een bedrijf
https://curia.europa.eu/j...df/2012-07/cp120094en.pdf
en waar het pdfje vandaan komt https://www.eurogamer.net...ing-your-downloaded-games
en de daadwerkelijke documenten van de rechtspraak http://curia.europa.eu/juris/documents.jsf?num=C-128/11
Tylocke schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:20:
Er is ook een legale manier: contact customer support en geef aan dat SC een kant op is gegaan die niet strookt met je verwachtingen. Je krijgt dan wat persoonlijke vragen om te verifieren of jij echt de eigenaar van het account bent en na wat heen en weer gemail wordt uiteindelijk je geld terug gegeven.

Disclaimer: dit heb ik het laatst in Q3 2017 in werking gezien, ik weet niet of het nog gedaan wordt en of het proces nog hetzelfde werkt.

(Alternatief is gewoon een aantal jaren je account bewaren en dit aan je kinderen laten zien. Die van mij vindt het erg mooi om naar de space ships te kijken.)
volgens reddit star citizen refunds, zijn er na de release van 3.0 geen refunds meer gegeven voor zover ik weet

@KrazyJay
Als de schepen die je hebt nog verhandelbaar zijn, dan kan je denk ik je volledige aankopbedrag nog wel terug verdienen wanneer je de schepen los verkoopt. Ik zou hier even kijken
https://www.reddit.com/r/Starcitizen_trades/

[ Voor 14% gewijzigd door Bornhald op 29-05-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:20:
@Henry_X
[...]
account mag je volgens Europese wetgeving gewoon verkopen. (althans dat heb ik altijd begrepen) je kan in de voorwaarden van iets (dus de EULA) niet iets zetten wat van de wet niet mag, of vice versa. De wet gaat altijd boven de voorwaarden gesteld door een bedrijf
https://curia.europa.eu/j...df/2012-07/cp120094en.pdf
en waar het pdfje vandaan komt https://www.eurogamer.net...ing-your-downloaded-games
en de daadwerkelijke documenten van de rechtspraak http://curia.europa.eu/juris/documents.jsf?num=C-128/11
Dat gaat volgens mij alleen over losse games, (wat ondertussen wel vergelijkbaar is met de packages) accounts lijkt mij een ander verhaal. Wanneer je je account verkoopt, en vervolgens claimt gehackt te zijn, is het lastig uit te zoeken wie er nu gelijk heeft. Om die reden is de verkoop van accounts in de meeste EULA's verboden. (Niet dat ik er wat over lees in die van CIG)

Want regelgeving is leuk, en Europees gezien zal het wel mogen. Maar als je gezeik krijgt van een verkocht account, wat onverhoopt geblokkeerd raakt... dan zou ik toch persoonlijk de meer vertrouwde bekende weg via de grey market :9 .

Verder interesseert het me niet zo, ben meer benieuwd of er geen dingen doorschuiven van 3.2 naar 3.3 :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:50:
[...]

Dat gaat volgens mij alleen over losse games, (wat ondertussen wel vergelijkbaar is met de packages) accounts lijkt mij een ander verhaal. Wanneer je je account verkoopt, en vervolgens claimt gehackt te zijn, is het lastig uit te zoeken wie er nu gelijk heeft. Om die reden is de verkoop van accounts in de meeste EULA's verboden. (Niet dat ik er wat over lees in die van CIG)

Want regelgeving is leuk, en Europees gezien zal het wel mogen. Maar als je gezeik krijgt van een verkocht account, wat onverhoopt geblokkeerd raakt... dan zou ik toch persoonlijk de meer vertrouwde bekende weg via de grey market :9 .

Verder interesseert het me niet zo, ben meer benieuwd of er geen dingen doorschuiven van 3.2 naar 3.3 :P .
stukje gaat over oracle licenties welke per bulk worden gekocht en dan individueel worden doorverkocht door een bedrijf. Er wordt gesteld dat wanneer je een account koopt je eigenaar bent van de account, en als eigenaar mag je de account dus door verkopen.

Gezien wetgeving prevaleert boven EULA kan je daar aan vast houden, ook reddit star citizen trades heb je het ook altijd makkelijker gehad wanneer je op de "black market" een Europese account aan het verkopen was.

Op het moment dat je schriftelijk een overdracht hebt van de account (vooral met digitale handtekening) en de verkoper claimt dan een hack, dan heb je een redelijk sterk standpunt in een rechtszaak.

Persoonlijk heb ik nooit gehandeld in accounts, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.

en bedoel je niet te zeggen welke dingen er doorschuiven van 3.2 naar 3.3 :+

[ Voor 4% gewijzigd door Bornhald op 29-05-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Hoewel ik op zijn tijd nog wel eens Lurk betreft deze game.

Hoelang gaat het nog duren voor de Campaign uit komt trouwens. Dat mag ook wel binnen 2 jaar uit gebracht worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
Psyonara schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:23:
Hoewel ik op zijn tijd nog wel eens Lurk betreft deze game.

Hoelang gaat het nog duren voor de Campaign uit komt trouwens. Dat mag ook wel binnen 2 jaar uit gebracht worden.
Laatste SQ42 update was in april, maar daar laten ze niets los over een release date. Er zou nog wel een Roadmap voor SQ42 komen, maar die is nog niet gespot. Kan me voorstellen dat alle taken daarvan zich lastiger laten vangen in zo'n overzichtje wat we nu met de roadmap hebben.

Donderdag gaat de AtV weer over SQ42, dus dan zal er vast weer nieuws te zien zijn, maar zker geen datum.

Citizencon dit najaar is het enige echte event waar er nieuws naar buiten kan komen. Op Gamescom houden ze geen show, en hebben ze behalve een pop-up event geen aanwezigheid. Dus als er dit jaar nog iets concreets bekend over gemaakt gaat worden zal dat tijdens Citizencon medio Oktober zijn.

Overigens zou SQ42 ook eerst voor PTU vrijkomen, voordat er een release gaat zijn. Dus dat gaat ook wel een moment zijn dat we kunnen weten dat het er aan zit te komen, maar voorlopig is dat nog niet.

Psyonara schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:12:
Thx, Maar het begint nu wel wat te knagen nu.
Hoe zit het eigenlijks met de hele community involvement? vertraagt dat de ontwikkelingen ook niet een beetje?

Paranoia begint ook een beetje om de hoek te kijken :P van leuk deze glorified techdemo waar ik geld in heb ge-investeerd.
In het verleden is het vooral optimisme, en aanpassing van systemen geweest wat ervoor heeft gezorgd dat alles langer duurde. Originele AI systemen zijn opnieuw geschreven, en een deel van de engine is aangepast naar 64bit. Toen moest alles nog correct gaan communiceren met die nieuwe data structuur. (Als in die data container streaming etc.) De grote 'technical debt' die SC nog aan het wegwerken is is de voornamelijke "boosdoener".

Bij 'core tech' in de roadmap zijn ze mooi te lezen. De volgende onderdelen zijn samen wel de bulk van wat er nog op de plank ligt: Network Bind Culling, Object Container Streaming, Network Entity Streaming, Parallel Network Jobs en de grote voor de MMO belofte: Server Meshing. Object Container Streaming zijn ze al mee bezig, en dat is al een aantal keer opgeschoven. Die tech schijnt een berg te gaan doen voor performance, omdat objecten dan efficienter ingame gestreamt worden. Maar dat geloof ik wel als ik de fps counter op 60 zie staan met 3.3 :) .

Naar mijn idee "onzinnige" extra's die goed zijn voor immersion zoals FoiP zijn natuurlijk leuk maar voegen niet direct iets toe aan de ontwikkeling van de core. Maar de mensen die daar aan werken zijn dan ook niet bezig met de kritische dingen. Zo heeft iedereen natuurlijk z'n taak binnen zo'n project.

edit:
Zie ook net dat ze ook op E3 PC Gaming Show aanwezig gaan zijn. Dus wellicht dat daar ook wat nieuws vandaan kan komen :P . Toch gok ik niet dat ze daar iets van een aankondiging gaan doen. Dat houden ze voor hun eigen event lijkt me zo. En Crytek gaat daar ook aanwezig zijn :9 , nou dat gaat wat worden. Dat is over 2 weken alweer, waarschijnlijk een tech-talk en wellicht de 3.2 build/SQ42 wat ze daar laten zien?

[ Voor 48% gewijzigd door Case_C op 29-05-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Hoe zit het eigenlijks met de hele community involvement? vertraagt dat de ontwikkelingen ook niet een beetje?

Paranoia begint ook een beetje om de hoek te kijken :P van leuk deze glorified techdemo waar ik geld in heb ge-investeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exitz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 16:47
Psyonara schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:12:

De engine die gebruikt word zal nooit kunnen aangepast worden voor de dingen die Chris wil doen.
Ze zijn al 4 jaar aan proberen die netcode inorde te krijgen.
Maar Crytek is er gewoon niet voor gemaakt.
En nu met geheel Rsi Vs crytek process zal zeker niet beter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is ook ergens terug te vinden welke spec's de Pc's hebben die jullie gebruiken om enigszins een nette performance te halen in Star Citizen? Of hebben we daar nog geen overzichtje van gemaakt... O-)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

_Dune_ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:55:
Is ook ergens terug te vinden welke spec's de Pc's hebben die jullie gebruiken om enigszins een nette performance te halen in Star Citizen? Of hebben we daar nog geen overzichtje van gemaakt... O-)
Geen overzicht voor zover ik weet. en de game is nog zo diep in de alpha dat het nog zeer willekeurig is wanneer iets wel of niet lekker loopt...

Het draait iig vrij soepel op 1440p op mijn i5 8600K 16GB en 1060 6GB kkaart.

Een (snelle) SSD is wel echt noodzakelijk om de boel vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Kunnen we nu wel doen doen :9 .

Kek schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:11:
[...]

Geen overzicht voor zover ik weet. en de game is nog zo diep in de alpha dat het nog zeer willekeurig is wanneer iets wel of niet lekker loopt...

Het draait iig vrij soepel op 1140p op mijn i5 8600K 16GB en 1060 6GB kkaart.

Een (snelle) SSD is wel echt noodzakelijk om de boel vooruit te branden.
Dus op 6 cores/threads loopt het soepel? Dat is wel interessant, want 4 is volgens mij al op 't grensje als ze niet vlot genoeg zijn. Dan kan je 6 threads wel aanhouden als momenteel minimum, 8 threads als recommended. En 12-16 threads als release proof :+ .

CPU:
Minimum: 6 threads
Recomended:8 threads+
RAM:
Minimum: 16gb
Recommended: 32gb+
GPU:
Geen idee wat het minimum daar nu bij is. Want een lagere resolutie is geen garantie dat het dan gaat werken. ~4gb ram is wel nodig dacht ik...
Opslag:
Minimum: SATA SSD
Recommended: NVME SSD

Dan heb ongeveer wel een lijstje wat overeenkomt met de eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
CPU: AMD Ryzen 2700X 8core

CPU Cooling: NZXT Kraken X62 liquid cooling

Motherboard: MSI X370 Gaming Pro Carbon

RAM: G.Skill Trident Z F4-3200C14D 16GB DDR4 @3200Mhz

GPU: MSI GTX 1080 Gaming X 8GB (2100mhz with Afterburner OC)

Storage: Windows 10 - Samsung 960 Evo 256GB NVMe SSD/Star Citizen: Separate Samsung 960

EVO 256GB NVMe SSD and 2 other normal SSD's

Mijn performance is verder prima. Haal in 2K makkelijk 55fps of zelfs hoger en dat is dan ook echt max natuurlijk. gemiddeld is het dan tussen de 35/50. In 4K DSR haal ik tussen de 30/50fps, waarvan 50 fps echt het uiterste is. Overigens speel ik ook in 4K DSR vanwege het feit dat ik veel screenshots maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
CPU: Intel i7 6700k
Mem: 16GB Fury Hyper X DDR4 2666mhz
GPU: MSI Gaming 980 Ti
Mainboard: Asus Maximus VIII Ranger
Storage: Samsung Pro 950 500GB NVME m.2 met Star Citizen erop en een Samsung Evo 850 1TB voor overig spul.

Ik speel op 3440x1440 en haal redelijk goede framerates.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:01:
[...]
Ik speel op 3440x1440 en haal redelijk goede framerates.
Blijft toch een fijn schermformaat :) , je ziet nu wel die 32:9 opkomen.. maar 21:9 raakt toch iets meer een sweet spot zonder belachelijk eruit te zien. Wellicht dat een stapje groter met 5160x2160 op 40", maar dan moeten ze daar eerst schermen voor gaan maken.

Vanavond dus weer een AtV met een SQ42 update. Nieuws over scanning + een update over de Eclipse. (Wel een heel mooi schip, jammer dat 't niet zo breed inzetbaar is.)

Vind het wel apart dat ze een redelijk concreet concept voor scanning laten zien, terwijl dat op de roadmap staat voor 3.3 met nog geen progress. Ga me ook afvragen hoe je in 3.2 dan je ore gaat vinden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:38:
[...]

Blijft toch een fijn schermformaat :) , je ziet nu wel die 32:9 opkomen.. maar 21:9 raakt toch iets meer een sweet spot zonder belachelijk eruit te zien. Wellicht dat een stapje groter met 5160x2160 op 40", maar dan moeten ze daar eerst schermen voor gaan maken.

Vanavond dus weer een AtV met een SQ42 update. Nieuws over scanning + een update over de Eclipse. (Wel een heel mooi schip, jammer dat 't niet zo breed inzetbaar is.)

Vind het wel apart dat ze een redelijk concreet concept voor scanning laten zien, terwijl dat op de roadmap staat voor 3.3 met nog geen progress. Ga me ook afvragen hoe je in 3.2 dan je ore gaat vinden :+ .
Het nadeel van 3440x1440 is dat veel developers hier geen rekening mee houden. The Division, Star Citizen, Battletech en nog veel meer games hadden in het begin allemaal problemen hiermee. Meestal UI scaling problemen maar soms ook gewoon niet ondersteund. Ondertussen voor spellen zoals Star Citizen echt wel heel fijn, zeker icm trackir of vergelijkbaar. De 980 ti is trouwens wel een beetje aan de krappe kant om echt de 3440x1440 op volle fps te kunnen aansturen. De mijne kan tot 100hz en in veel spellen zit ik daar onder. Dus sparen voor een 1180 Ti ofzo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:51:
[...]
Het nadeel van 3440x1440 is dat veel developers hier geen rekening mee houden. The Division, Star Citizen, Battletech en nog veel meer games hadden in het begin allemaal problemen hiermee. Meestal UI scaling problemen maar soms ook gewoon niet ondersteund. Ondertussen voor spellen zoals Star Citizen echt wel heel fijn, zeker icm trackir of vergelijkbaar. De 980 ti is trouwens wel een beetje aan de krappe kant om echt de 3440x1440 op volle fps te kunnen aansturen. De mijne kan tot 100hz en in veel spellen zit ik daar onder. Dus sparen voor een 1180 Ti ofzo :P
Gelukkig zet die ontwikkeling zich wel door. Hetzelfde met het ondersteunen van meerdere cores. Eerst mocht je blij zijn als een game 2 threads van de 8 gebruikte, en nu zie je steeds vaker dat de load-balance steeds beter word. Ook bij 12 en 16 threads :) .

Als je oudere games/remakes wilt spelen is het af en toe wel een ramp. Hoewel 'Wing Commander Saga' gaat wel goed, dat is een kwestie van de juiste instelling pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Scanning ziet er goed. Wat wel jammer is, is dat je je eigen schip moet draaien om de omgeving te scannen. Ik wil dit soort dingen in de toekomst allemaal op een schermpje doen en niet raar mijn schip om zijn as moeten draaien. Zie je het al voor je?...een Javelin in space om zijn 0 punt draaien...dat ziet er toch niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Recon24 op 31-05-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Recon24 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:18:
Scanning ziet er goed. Wat wel jammer is, is dat je je eigen schip moet draaien om de omgeving te scannen. Ik wil dit soort dingen in de toekomst allemaal op een schermpje doen en niet raar mijn schip om zijn as moeten draaien. Zie je het al voor je?...een Javelin in space om zijn 0 punt draaien...dat ziet er toch niet uit.
Goede vraag voor Calling all Dev's op de maandag :) , gok wel dat het antwoord gaat zijn dat het een eerste implementatie is. En dat 'scanning' stations in een schip de mogelijkheid hebben om te scannen zonder dat het hele schip hoeft te draaien. Wel zou ik het 'gaaf' vinden dat je nog 360º rond je heen kan scannen, en dat 90% van de schepen 'slechts' kan scannen wat er voor zich bevind.

Heb er maar even een simpele vraag van gemaakt in het thread, even ~400 upvotes voor visibility :9~

Op die manier kun je scanning/scouting ships een taak geven voor het in de gaten houden van de omgeving. Als die extra capabilities hebben.

Zie dat de SQ42 roadmap nu ook bovenaan staat in die thread op spectrum. Hopelijk laten ze daar binnenkort wat over horen. Want het zou wel zuur zijn als ze dit nu weer negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit spel niet, maar ben wel geinteresseerd.
Kan ik gewoon free-roamen zonder hoeven te deelnemen aan het minen etc.

Gewoon wat planeten, stations etc verkenen, of moet je perse grinden om je schip/fuel te onderhouden en is het een soort verkapte dagtaak om de boel draaiende te laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Zijn er hier mensen die SC met een controller spelen? Ben aan het kijken of gamen op mijn TV een beetje fatsoenlijk gaat lukken en zit te denken aan een draadloze controller + bt keyboard. Het beeld zal waarschijnlijk via een hdmi kabel gaan vanuit de pc. Iemand ervaring met zo'n setup?
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:17:

Gewoon wat planeten, stations etc verkenen, of moet je perse grinden om je schip/fuel te onderhouden en is het een soort verkapte dagtaak om de boel draaiende te laten?
De economie is nog verre van compleet, momenteel kun je met handelen en missies geld verdienen, straks komt minen er dus bij. Ik ga er van uit dat je niet zonder een beetje geldstroom veel kunt doen, daar dat in irl meestal ook niet mogelijk is, maar wellicht stoppen ze veel "unique artefacts" in de PU waardoor je met exploration alleen wat geld kunt verdienen.

Als je weinig geld hebt zal je sowieso niet de grotere schepen kunnen onderhouden, die zijn bedoeld voor multi crew gameplay die met wat grotere investeringen gepaard gaan. Een actieve economie gaat wel een belangrijk onderdeel van SC zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Johnnie zegt het eigenlijk al, de economie gaat een aardig centraal onderdeel worden van de game. Daar horen natuurlijk alle gebruikelijke credit-sinks in die je in een MMO kan verwachten. Momenteel kan je prima rondvliegen zonder je ergens 'echt' zorgen om te maken, want als je schip kapot gaat heb je na een bepaalde tijd hem altijd weer terug. Momenteel is de economie gewoon nog totaal niet gebalanceerd, dus het is lastig om nu precies in te schatten hoeveel het gewoon 'rondvliegen' gaat kosten. Het zou inderdaad wel prettig zijn, als niet elke actie geld op moet leveren om je schip te blijven betalen.

'Exploration' is dan het geen wat meer in de buurt zou komen van free-roaming. Gezien je dan gewoon op ontdekking kan gaan naar verschillende locaties, in de hoop leuke locaties te vinden. (Die locaties kan je dan 'pinnen' en verkopen aan data-brokers, dat is het concept iig)

Zou 't dus nog rustig uit de boom kijken tot ze meer game-mechanics ingame hebben, en een idee krijgen hoe dat de economie gaat beïnvloeden. Persoonlijk hoop ik wel dat een balans weten te vinden tussen een casual gameplay, en het niet te makkelijk maken voor de hardcore PvP spelers.

AtV van gisteravond staat ook weer online:

De Bengal Carrier:
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/mzgodrEdT7qxSdaWSLd1t7oiYuL8oCOHwMAYQiotDOQ.jpg?s=30e51ffbd4e7f6ec132f2e13ee56398c

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 01-06-2018 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

Nu nog wel. Nu pak je gewoon je schip en ga je een planeet verkennen als je wilt. Maar naar mate we het einde van het jaar benaderen, zal je toch echt een rol of rollen gaan zoeken wat je allemaal wilt gaan doen. Exploration is voor mij het belangrijkste straks. Ik heb voor veel verschillende rollen een schip waardoor ik volgende maand ook met mining kan beginnen en met 3.3 Reclaimen bv met de Reclaimer.

In de huidige stand kan je ook al geld verdienen met cargo runs, missies etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Recon24 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:40:
Ik heb voor veel verschillende rollen een schip waardoor ik volgende maand ook met mining kan beginnen en met 3.3 Reclaimen bv met de Reclaimer.

In de huidige stand kan je ook al geld verdienen met cargo runs, missies etc.
[trol mode]
Ah ja, goede tip. In Star Citizen kun je schepen kopen met irl geld zodat je grinding fases kunt overslaan en meteen met je gekochte schip kunt exploren en freeroamen. Life Time Insurance zorgt ervoor dat je geen of heel weinig geld hoeft te hebben voor vervanging als je uit de lucht geschoten wordt, zodat practisch alleen de brandstofkosten overblijven (en die zijn waarschijnlijk met bijna alle schepen uit gaswolken te halen tijdens het vliegen).

Kleine kanttekening: het is de bedoeling dat tzt schepen wel ingame te verdienen zijn. Dit zou al begin dit jaar gebeuren maar CiG legt de laatste tijd imho meer nadruk op geld binnenhalen dan op backers van content voorzien.
[/trol mode]

Heeft niemand hier ervaring met het spelen van een game als SC (of soortgelijk) met een controller/ bluetooth keyboard vanaf de bank? Of is dit vloeken in de kerk in een topic over een duidelijke PC-game? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
JohnnieWbl schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:32:
[...]

[trol mode]
Ah ja, goede tip. In Star Citizen kun je schepen kopen met irl geld zodat je grinding fases kunt overslaan en meteen met je gekochte schip kunt exploren en freeroamen. Life Time Insurance zorgt ervoor dat je geen of heel weinig geld hoeft te hebben voor vervanging als je uit de lucht geschoten wordt, zodat practisch alleen de brandstofkosten overblijven (en die zijn waarschijnlijk met bijna alle schepen uit gaswolken te halen tijdens het vliegen).

Kleine kanttekening: het is de bedoeling dat tzt schepen wel ingame te verdienen zijn. Dit zou al begin dit jaar gebeuren maar CiG legt de laatste tijd imho meer nadruk op geld binnenhalen dan op backers van content voorzien.
\[/trol mode]

Heeft niemand hier ervaring met het spelen van een game als SC (of soortgelijk) met een controller/ bluetooth keyboard vanaf de bank? Of is dit vloeken in de kerk in een topic over een duidelijke PC-game? >:)
Vliegen doe ik met een Xbox Elite controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Recon24 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:37:
[...]
Vliegen doe ik met een Xbox Elite controller.
Nog met speciale keybindings? Anders ben ik wel geinteresseerd in een xml :p .

Calling all dev's voor de geïnteresseerden.

Nieuw concept van Drake:
Ik gok op een kleine salvager, gezien de pijpen en 'containers'. Voor dergelijke professions zijn die kleinere schepen echt een must.
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/FXTAAKDRcVGhXwg2ZvxMyl2kssDWJS4GWCZfi4fqQIs.jpg?s=07178fb525863324248f868a27aa3f4b

[ Voor 29% gewijzigd door Case_C op 05-06-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
3.2 naar de PTU, dat ligt dus wel op schema. Hopelijk gaan we de meeste dingen op de roadmap er wel in terugzien.
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/Brx5aQCcgL8X8Z8cBsm5uZJQSQbMETMzt_FgqOI1W1Y.jpg?s=80df2b0ba08bb34ed8276ba366d0b893

Hoe dicht wil je de servers hebben :D , nu de vraag wat er eerder af gaat zijn :+ . Ik gok dat data-centre.
nieuws: 'Amazon vestigt zich naast Microsoft op datacentercomplex in Noord-Ho...

[ Voor 45% gewijzigd door Case_C op 08-06-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Mining gaat er dus hopelijk komen in 3.2.X, maar hoe zit het met de toegankelijkheid van deze gameplay? Gaat CiG onbeschaamd eisen dat spelers een prospector kopen of zal er direct een ingame te verdienen manier komen om de nieuwe mechanics te testen? Een mining tool simultaan met de mining mechanic introduceren lijkt me niet moeilijk toch?

Helaas nog steeds een oorverdovende stilte mbt het ingame kopen van schepen (welke in 3.0 zou komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
JohnnieWbl schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:50:
Mining gaat er dus hopelijk komen in 3.2.X, maar hoe zit het met de toegankelijkheid van deze gameplay? Gaat CiG onbeschaamd eisen dat spelers een prospector kopen of zal er direct een ingame te verdienen manier komen om de nieuwe mechanics te testen? Een mining tool simultaan met de mining mechanic introduceren lijkt me niet moeilijk toch?

Helaas nog steeds een oorverdovende stilte mbt het ingame kopen van schepen (welke in 3.0 zou komen).
Mining zit al in de huidige Evocati en het werkt goed voor wat je nu krijgt. Ingame schepen kopen gaat niet gebeuren komende patches. Misschien dat we dat na 3.5 gaan zien namelijk. En als ze ons die mogelijkheid gaan geven dan is dat nog steeds met aUEC. Pas vanaf de beta of release zal het mogelijk worden om echt ingame schepen te kopen met UEC. Zolang je met aUEC moet betalen is niks je eigendom.

Als je wilt minen, dan zul je nu gewoon een Prospector moeten kopen, net als dat je alle andere schepen moet kopen om iets te kunnen doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Recon24 op 10-06-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Recon24 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:34:
Mining zit al in de huidige Evocati en het werkt goed voor wat je nu krijgt. Ingame schepen kopen gaat niet gebeuren komende patches. Misschien dat we dat na 3.5 gaan zien namelijk. En als ze ons die mogelijkheid gaan geven dan is dat nog steeds met aUEC. Pas vanaf de beta of release zal het mogelijk worden om echt ingame schepen te kopen met UEC. Zolang je met aUEC moet betalen is niks je eigendom.

Als je wilt minen, dan zul je nu gewoon een Prospector moeten kopen, net als dat je alle andere schepen moet kopen om iets te kunnen doen.
Dat zou ik wel heel erg belachelijk vinden, ik denk zelf dat er in een 3.2.X patch wel een tool zal komen, uiterlijk in 3.3.

Het gaat mij om de vraag of je voor de prijs van een AAA game in ieder geval de ontwikkelde mechs redelijk vlot kan ervaren als backer. Als we zien dat content bewust wordt achtergehouden voor spelers die geen extra geld willen uitgeven dan lijkt mij dat genoeg reden om CiG hiermee te blijven confronteren. Mining is volgens mij de eerste serieuze tech die bewust wordt achtergehouden, andere schepen kunnen nu voornamelijk alleen vechten en cargo haulen. Beide soorten gameplay zijn in mindere mate mogelijk met een goedkoop package (met auec betalen voor de schepen blijf ik noodzakelijk vinden voor een eerlijke return op backers’ gelden).

Ben ik de enige die mij hieraan stoort? Salvage / fuel runs etc komen ook allemaal nog, allemaal gameplay die je niet gaat kunnen doen zonder je portemonnee te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Dat zou ik wel heel erg belachelijk vinden, ik denk zelf dat er in een 3.2.X patch wel een tool zal komen, uiterlijk in 3.3.
Wat moet je met een tool zonder Prospector? Die Greycat tool komt nog wel voorbij in de komende patches, maar ze gaan nu niet mensen zonder een Prospector ook iets geven om te minen. Lijkt me ook redelijk onzinnig op het moment om met een multitool te gaan minen.
Het gaat mij om de vraag of je voor de prijs van een AAA game in ieder geval de ontwikkelde mechs redelijk vlot kan ervaren als backer. Als we zien dat content bewust wordt achtergehouden voor spelers die geen extra geld willen uitgeven dan lijkt mij dat genoeg reden om CiG hiermee te blijven confronteren. Mining is volgens mij de eerste serieuze tech die bewust wordt achtergehouden, andere schepen kunnen nu voornamelijk alleen vechten en cargo haulen. Beide soorten gameplay zijn in mindere mate mogelijk met een goedkoop package (met auec betalen voor de schepen blijf ik noodzakelijk vinden voor een eerlijke return op backers’ gelden).

Ben ik de enige die mij hieraan stoort? Salvage / fuel runs etc komen ook allemaal nog, allemaal gameplay die je niet gaat kunnen doen zonder je portemonnee te trekken?
Dit is toch allemaal niks nieuws op het moment? Waarom denk je anders dat men nu schepen koopt voor bepaalde professions. Als jij nu alleen een Avenger hebt, dan kan je idd niet minen en logisch. Zou wat zijn dat anderen nu al ingame cheap een Reclaimer kunnen verdienen terwijl ik bv honderden dollars ervoor heb moeten neerleggen. Pas met de beta/release kan je daadwerkelijk met UEC schepen kopen ingame, en als het straks mogelijk is dan zal dat met aUEC zijn en na iedere patch gewiped worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Recon24 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 16:51:
Wat moet je met een tool zonder Prospector? Die Greycat tool komt nog wel voorbij in de komende patches, maar ze gaan nu niet mensen zonder een Prospector ook iets geven om te minen. Lijkt me ook redelijk onzinnig op het moment om met een multitool te gaan minen.

Dit is toch allemaal niks nieuws op het moment? Waarom denk je anders dat men nu schepen koopt voor bepaalde professions. Als jij nu alleen een Avenger hebt, dan kan je idd niet minen en logisch. Zou wat zijn dat anderen nu al ingame cheap een Reclaimer kunnen verdienen terwijl ik bv honderden dollars ervoor heb moeten neerleggen. Pas met de beta/release kan je daadwerkelijk met UEC schepen kopen ingame, en als het straks mogelijk is dan zal dat met aUEC zijn en na iedere patch gewiped worden.
Mij was verteld bij het pledgen dat schepen kopen met irl geld niet gezien moest worden als aanschaf van het schip maar als extra geld voor de ontwikkeling van de game. Daarbij zou vanaf 3.0 de mogelijkheid komen om schepen ingame aan te schaffen met auec. Je opmerking over jouw besteding lijkt erop te wijzen dat jij meer rechten op gameplay hebt dan iemand die het “normale” bedrag van een AAA game heeft betaald als pledge (en dus ook in het eindproduct geloofd). Als dat zo is dan is dat wel nieuws voor mij ja, en op mij komt dat over als een sterke vorm van misleiding. Hopelijk heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
Met een Avenger geraak je al ver. Maar als je direct de quasi alles wil kunnen proberen, ga je iets van een 200 dollar moeten pledgen. Daarvoor kan je een Prospector ( mining ), Vulcan ( repair, rearm, refuel ) en ik veronderstel een Vulture kunnen kopen.

Gezien je steeds je packages en schepen kan melten, kan zo toch heel wat uitproberen. ( inclusief betere racers, combat en cargo ). Ze blijven ook in Buyback staan, dus je kan later steeds terug naar je favoriete schip gaan. Ik veronderstel ook even dat de Prospector terug te koop komt met 3.2 of misschien zelfs dat de Vulture ook beperkt kan minen.

Hoewel ik ook veel liever schepen met aUEC zou kunnen kopen, zou ik het niet kunnen opbrengen van elke mini-patch opnieuw te gaan grinden vanaf m'n starter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Henry_X schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:59:
Hoewel ik ook veel liever schepen met aUEC zou kunnen kopen, zou ik het niet kunnen opbrengen van elke mini-patch opnieuw te gaan grinden vanaf m'n starter.
Wil je niet grinden en heb je het extra geld ervoor over; pledge by all means extra en skip de saaie gameplay (al zal dat op termijn ook wel voor scheve gezichten gaan zorgen). Maar door nu de optie niet te bieden is het antwoord van CiG "jammer dan" als backers verwachten de mede door hun geld ontwikkelde tech te kunnen proberen. Imho is dat geen goede manier om om te gaan met het vertrouwen dat ook minder spenderende backers hebben in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
JohnnieWbl schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:50:

Of een ship-rental service, waar je schepen voor een bedrag kan lenen. Is ook wat meer haalbaar dan een lange grind om een schip te kopen tijdens de alpha wat de volgende patch weer gewiped word. Lijkt me ook een item wat later ingame moet gaan komen, wellicht zou je zoiets in het beacon system kunnen verwerken. Dat spelers ook schepen kunnen verhuren, maar dat je 'm zelf niet kan gebruiken als je 'm in de verhuur zet.

Volgens mij kan je wel schepen gewoon nog lenen op de oude manier, dus het is voor iedereen mogelijk om nieuwe systemen te proberen en te testen. Want je kan toch ook de cargo van AI schepen verkopen als ik me niet vergis? Dan zal je ook de mogelijkheid hebben om de ore te verkopen uit een Prospector, als jij de piloot bent? @Recon24

En CIG eist natuurlijk helemaal niks, ze hebben hooguit een erg achterhaald marketing-team... Maar er is nu met 3.2 een eerste schip specifieke activiteit ingame, vind het dan wat overdreven om te zeggen dat die content voor spelers zonder een Prospector is afgesloten. Gok dat je met een oproepje op Ollisar zo een Prospector op een landing-pad hebt staan :P . Verder hoop ik wel dat ze schepen wel weer rentable maken met aUEC of een ander systeem. Denk overigens eerder dat je "buyable" ships ingame hebt bij een shop. Maar dan moeten ze wel ongeveer een idee hebben qua economie en wat iets mag kosten. Vooralsnog is de UEC/h die je verdient wat aan de lage kant naar mijn idee.
Henry_X schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:59:
Ook dat, het probleem is gewoon dat het nog geen volledige game is, en dat weten we volgens mij ook wel. Mij boeit het opzich niet dat ik straks een groot deel van de features niet 123 kan proberen. Hoop al die content en gameplay gaandeweg in een completere PU tegen te komen, en niet met elke patch elk nieuw item volledig grijs te spelen.

En wat verwachten jullie vannacht van de E3 PC gaming show? Zouden ze dan eindelijk SQ42 een release date geven? Of word het een algemeen 'kijk dit is nu weer nieuw' praatje.
https://arstechnica.com/g...c-gaming-show-at-e3-2018/

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 11-06-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
JohnnieWbl schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:20:
[...]

Wil je niet grinden en heb je het extra geld ervoor over; pledge by all means extra en skip de saaie gameplay (al zal dat op termijn ook wel voor scheve gezichten gaan zorgen). Maar door nu de optie niet te bieden is het antwoord van CiG "jammer dan" als backers verwachten de mede door hun geld ontwikkelde tech te kunnen proberen. Imho is dat geen goede manier om om te gaan met het vertrouwen dat ook minder spenderende backers hebben in de game.
Je zal quasi zeker mining kunnen testen. Maar dat zal beperkt zijn tot de periode dat CIG de Prospector zal aanbieden op de PTU. Wie weet is dat tot 3.3.

CIG mag met alle plezier m'n 'extra pledge' terugstorten en mij enkel m'n starter geven bij de officiële release. Ik heb wel wat getwijfeld voordat ik meer dan een package SC & SQ42 kocht. Maar door de systemen van melting en buyback, zag ik dat ik met een nog redelijk bedrag ( naar mijn mening), ik een schip voor quasi elke profession op buyback kan hebben.
Case_C schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:18:
En wat verwachten jullie vannacht van de E3 PC gaming show?
Hoop toch om weer concrete vooruitgang te zien. En natuurlijk op wat nieuwe footage, want Boredgamer z'n achtergrondfilmpjes worden snel saai.

[ Voor 12% gewijzigd door Henry_X op 11-06-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Case_C schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:18:
Of een ship-rental service, waar je schepen voor een bedrag kan lenen.
Lijkt me ook zeker een goede mogelijkheid.
Volgens mij kan je wel schepen gewoon nog lenen op de oude manier, dus het is voor iedereen mogelijk om nieuwe systemen te proberen en te testen.
Je bedoelt een beperkt aantal schepen met REC lenen? Als ze dit aantal uitbreiden en i.p.v. REC auec vragen (en die valuta naar redelijkheid beschikbaar stellen zoals je al aangeeft) ook een prima mogelijkheid.
Maar er is nu met 3.2 een eerste schip specifieke activiteit ingame, vind het dan wat overdreven om te zeggen dat die content voor spelers zonder een Prospector is afgesloten.
Uitermate goed moment om eens goed na te denken over beschikbare gameplay voor minder grote (of normale?) backers dunkt me.
Mij boeit het opzich niet dat ik straks een groot deel van de features niet 123 kan proberen. Hoop al die content en gameplay gaandeweg in een completere PU tegen te komen, en niet met elke patch elk nieuw item volledig grijs te spelen.
Mij wel :p Vond dat een van de leukste dingen bij het volgen van de ontwikkeling van Ark, al werd daar erg weinig wipes toegepast toen de kern van het spel af was. (De mogelijkheid van het) “Grijs spelen” van nieuwe features is imho essentieel voor early access games, als slechts een elitair clubje de mogelijkheid krijgt om nieuwe gameplay te testen en hier feedback op te geven vraag ik mij af of de devs een goed beeld krijgen. En dan heb ik het niet eens over de vraag of dit wel helemaal eerlijk is tov iemand met alleen een Aurora MR.

Groot Calimero gehalte, I know, maar begin de dollartekens in de ogen van CiG wat vervelend te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Lekker opgebleven voor een trailer van 1 minuut 30 :P , jaja ik weet dat er wel meer boeiende dingen waren. Hadden ze nog iets anders, of was dit echt alles?

Titel van de PC-gaming show schijnt niet te kloppen met die van CIG. Maar om allemaal mooie beelden te laten zien, waarvan de helft in 3.2 gaat zitten is ook wat onhandig :/ .

Hoe speelt de PTU van 3.2 momenteel eigenlijk? Beetje stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Case_C schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Lekker opgebleven voor een trailer van 1 minuut 30 :P , jaja ik weet dat er wel meer boeiende dingen waren. Hadden ze nog iets anders, of was dit echt alles?

Titel van de PC-gaming show schijnt niet te kloppen met die van CIG. Maar om allemaal mooie beelden te laten zien, waarvan de helft in 3.2 gaat zitten is ook wat onhandig :/ .

Hoe speelt de PTU van 3.2 momenteel eigenlijk? Beetje stabiel?
Opgebleven voor Ubisoft, PC Gamer en natuurlijk Sony pressco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:11

Geckoo

Good news, everyone!

zijn die Sabre Raven coupons nog wat waard?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Geckoo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:46:
Jup die hebben zeker een bepaalde waarde. Maar omdat het schip niet te krijgen is zonder optane, hangt er ook weer niet direct een waarde aan. Zou het ieder geval niet weggooien.

[ Voor 23% gewijzigd door Recon24 op 13-06-2018 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Recon24 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:00:
[...]
Jup die hebben zeker een bepaalde waarde. Dit schip is bijvoobeeld allen met de Optane te krijgen. Qua waarde iets van 300 dollar.
De waarde in de store is toch $200,-? Zou er niet meer waarde aan hangen dat er daar aan gegeven word, eerder minder.. maar ik ben dan ook geen collector :+ . Pas werd er nog een weggegeven op reddit :P .

Volgens de voorwaarden is dat schip wel gekoppeld aan de SSD, dus als die teruggestuurd word zou het schip verwijderd kunnen worden. Maar geen idee of dat ooit gebeurt is.

Recon24 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:10:
[...]
Al aangepast omdat ik het niet meer zeker wist welk bedrag ik zag staan toen ik die Saber ging redeemen.
Opzich was dat getal zo gek niet hoor, er zijn inderdaad ebay ads met dat bedrag te vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Case_C op 13-06-2018 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
Case_C schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:06:
[...]

De waarde in de store is toch $200,-? Zou er niet meer waarde aan hangen dat er daar aan gegeven word, eerder minder.. maar ik ben dan ook geen collector :+ . Pas werd er nog een weggegeven op reddit :P .

Volgens de voorwaarden is dat schip wel gekoppeld aan de SSD, dus als die teruggestuurd word zou het schip verwijderd kunnen worden. Maar geen idee of dat ooit gebeurt is.
Al aangepast omdat ik het niet meer zeker wist welk bedrag ik zag staan toen ik die Saber ging redeemen. Klopt, is gekoppeld aan je account en je kan er ook niks mee qua upgraden/giften.

[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 13-06-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024

Nu nog niet, maar in het uiteindelijke spel zijn er veel meer manieren om geld te verdienen dan mining. Zo zul je, als je toch een bepaalde kant op gaat, een missie kunnen uitzoeken waarin je pakketjes of passagiers mee kan nemen. Op die manier kun je wellicht dus de reis voor zichzelf laten betalen. Ga je buiten de gebaande wegen, dan is er geld te verdienen met het in kaart brengen van routes en wat er nog meer qua missies onder het kopje 'exploration' gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/hMl0RW66QJHp_oZ2aeKHepnUmyPCcjznQ1i_u-7fzS0.png?s=6c5181e813e7b2f82a9dd284625ce43b
Iemand een idee waar dit plaatje vandaan komt? Ziet er wel goed uit, geeft de planeten toch een behoorlijk realistisch karakter/look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Iedereen heeft het over de nieuwe gameplay mechanics en ik probeer nog steeds uit te vogelen wat je moet hebben om consistent 20+ fps te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:32:
[afbeelding]
Iemand een idee waar dit plaatje vandaan komt? Ziet er wel goed uit, geeft de planeten toch een behoorlijk realistisch karakter/look.
Zat dit niet in de E3 Trailer?

Edit: rond 16 seconden in de E3 video.
Dartillus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:15:
Iedereen heeft het over de nieuwe gameplay mechanics en ik probeer nog steeds uit te vogelen wat je moet hebben om consistent 20+ fps te halen :P
Grootste verschil zit hem in het gebruik van een ssd en minimaal 12gb aan RAM. Of je dat nu moet kopen is wat lastig aan te geven.

[ Voor 34% gewijzigd door Tylocke op 13-06-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Dartillus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:15:
FWIW: Mijn Ryzen 7 1800X, 16GB DDR4-3200, Samsung EVO 850 SSD en MSI GTX 1080Ti systeem draait gemiddeld 30-40fps de laatste keer dat ik 3.1 heb bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
Lord Thunder schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:33:
[...]

FWIW: Mijn Ryzen 7 1800X, 16GB DDR4-3200, Samsung EVO 850 SSD en MSI GTX 1080Ti systeem draait gemiddeld 30-40fps de laatste keer dat ik 3.1 heb bekeken.
Er zit , voor mij alleszins, een verschil van 10 FPS tussen 3.1.3 en 3.1.4.
Met een I5-4960, 32GB ddr3, een Samsung 960 en Radeon RX580 geraak ik alleszins niet constant boven de 20 FPS ( op de PU ). Heb 3.1.4 nu even opgegeven en hoop dat 3.2 toch een verbetering brengt.
Geckoo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:46:
't is echt gokken. Heb prijzen gezien van 170 tot 90 dollar. 't is kwestie van vraag en aanbod op dat moment. Weet trouwens ook niet hoe lang die promo codes nog omwisselbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
Tylocke schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:47:
Grootste verschil zit hem in het gebruik van een ssd en minimaal 12gb aan RAM. Of je dat nu moet kopen is wat lastig aan te geven.
Heb ik allebei. M'n processor en RAM kunnen wel een snelheidsupgrade krijgen. M'n pc heeft helemaal geen moeite met (zware) VR games dus ik denk dat ik gewoon iets ongelooflijk verkeerd heb ingesteld of zo..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylocke
Dartillus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:18:
[...]

Heb ik allebei. M'n processor en RAM kunnen wel een snelheidsupgrade krijgen. M'n pc heeft helemaal geen moeite met (zware) VR games dus ik denk dat ik gewoon iets ongelooflijk verkeerd heb ingesteld of zo..
Dan vermoed ik dat het probleem niet bij jouw pc ligt. De servers in SC zijn erg bepalend voor je max framerate. Als je het geluk hebt in een verse server te spawnen dan kan je hoge framerates krijgen.

Als je echt wilt testen met je systeem:

In Arena Commander kies dan de drone single player practice optie. Kies nu vanduul swarm uit en start die op. Deze modus draait namelijk lokaal en is compleet afhankelijk van jouw systeem. Mocht het spel hier wel erg goed draaien dan weet je dat het niet aan jouw pc ligt.

Een alternatief is een andere region kiezen voor je spel. In de avond Australië of overdag de US. Grote kans dat je op een minder bevolkte server komt en een betere framerate kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:33:
[...]

In Arena Commander kies dan de drone single player practice optie. Kies nu vanduul swarm uit en start die op. Deze modus draait namelijk lokaal en is compleet afhankelijk van jouw systeem. Mocht het spel hier wel erg goed draaien dan weet je dat het niet aan jouw pc ligt.
Dat testen is wel een aardig idee :P , maar volgens mij is het verschil tussen 12gb en 16gb ook al behoorlijk merkbaar. Als het tussen 16 en 32 al te onderscheiden is aan minder stuttering.

Een cpu met 4 threads heeft volgens mij ook moeite om de fps consistent te houden. De load balancing over meerdere threads is tegenwoordig echt goed, en dat zie je wel terug in CPU's met een hogere thread count.

De Drake 'Vulture' was t toch? Leuk concept, en zie graag meer van dit soort utilitaire schepen.
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/supnhUAMobW-cMPJT0TypzqoLUqe9xZTTxTo-oQC4OY.jpg?s=71c124e7bdff22185c8f859057a9731c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Rannasha

Does not compute.

Case_C schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:38:
[...]

De Drake 'Vulture' was t toch? Leuk concept, en zie graag meer van dit soort utilitaire schepen.
[afbeelding]
Als je dit soort schepen leuk vindt, moet je EVE Online eens proberen, want daar is dit schip al een tijdje te vliegen:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ50IrsAaGtYw6E3_Y6RdHp4d0wbeZMcbwx1-5UXHwLERdwkl7-

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Rannasha schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:39:
[...]
Als je dit soort schepen leuk vindt, moet je EVE Online eens proberen, want daar is dit schip al een tijdje te vliegen:

[afbeelding]
Inderdaad dezelfde algemene vorm, maar de Venture (goh dat lijkt veel op Vulture :P ) is volgens mij wel ruim 4x zo groot met 133m. De Vulture lijkt ook iets compacter, die 2 armen zitten redelijk goed vast aan de main-hull, waar de Venture meer bestaat uit struts: https://sketchfab.com/mod...de9a94b90adbbdb9a5fc85367

Ze lijken wel heel erg op elkaar qua verschijning.

Maar EVE is helaas niet aan mij besteed :P , zal gewoon nog een "tijdje" moeten wachten tot dat andere universe werkt :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
Tylocke schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:33:
[...]

Dan vermoed ik dat het probleem niet bij jouw pc ligt. De servers in SC zijn erg bepalend voor je max framerate. Als je het geluk hebt in een verse server te spawnen dan kan je hoge framerates krijgen.

Een alternatief is een andere region kiezen voor je spel. In de avond Australië of overdag de US. Grote kans dat je op een minder bevolkte server komt en een betere framerate kan genieten.
Ik zal dat allemaal eens proberen, bedankt voor de tips. Erger me er echt dood aan, vooral omdat er voor mij in de huidige versie al genoeg te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
Dartillus schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:46:
[...]

Ik zal dat allemaal eens proberen, bedankt voor de tips. Erger me er echt dood aan, vooral omdat er voor mij in de huidige versie al genoeg te doen is.
Als je vermoed dat er een probleem is op je PC, kan je dit analyseren met Windows Performance monitor. Bvb.
  • Als ik solo Arena Commander speel, draait mijn GPU op z'n maximum en m'n CPU heeft dan nog ruimte.
  • Als ik op de Persistent Universe speel, draait mijn GPU op 50% tot 80% maximum en 1 core van m'n CPU zit quasi steeds rond de 80% - 90% met de nodige uitschieters.
Maar ik wacht dus even af met 3.2 , want het grootste probleem zit bij hun servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
Henry_X schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:21:
Maar ik wacht dus even af met 3.2 , want het grootste probleem zit bij hun servers.
Inderdaad, elke keer dat CIG het hele network culling gedoe uitsteld slaak ik een diepe zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
Net nog eens een poging gedaan in de PU, steeds tussen de 15 & 20 FPS.

Heb een Vulture ( tijdelijk ) toegevoegd aan m'n vloot. De loaner is dus een Prospector en blijkbaar ook een Hornet. Staat nu ook in de Loaner matrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 22:30

Cogency

Ginnunga

Ik hoop dat ik als Orion eigenaar toch ook wel een prospector als vervanger krijg om het minen te bekijken. Is daar misschien iets over vermeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_X
Cogency schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:56:
Ik hoop dat ik als Orion eigenaar toch ook wel een prospector als vervanger krijg om het minen te bekijken. Is daar misschien iets over vermeld?
De loaner matrix vind je op de support pagina, ze updaten die regelmatig :

https://support.robertsspaceindustries.com/hc/en-us/articles/360003093114-Loaner-Ship-Matrix

De Orion geeft je een Reclaimer, die nu in-game beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Henry_X schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:01:
[...]

De loaner matrix vind je op de support pagina, ze updaten die regelmatig :

https://support.robertsspaceindustries.com/hc/en-us/articles/360003093114-Loaner-Ship-Matrix

De Orion geeft je een Reclaimer, die nu in-game beschikbaar zijn.
Oh cool, die pagina kende ik nog niet.
De reclaimer heb ik inderdaad al een beetje meegespeeld, maar hopelijk zetten ze die om in een prospector zodat ik als mining fanboy het alvast wat kan gaan bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
Cogency schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Oh cool, die pagina kende ik nog niet.
De reclaimer heb ik inderdaad al een beetje meegespeeld, maar hopelijk zetten ze die om in een prospector zodat ik als mining fanboy het alvast wat kan gaan bekijken. :)
Een Prospector als loaner voor een Orion lijkt nu zeker logischer, maar vermoed dat sommige mensen zouden klagen dat ze een "te goedkope" loaner krijgen.

Wat houd je tegen om je Orion ( tijdelijk ) te melten en een Vulture of Prospector te kopen ? Heb zo'n vermoeden dat de Prospector wel terug te koop komt bij 3.2 .

Nu koop en verkoop ik m'n schepen regelmatig met store credit. Zolang melting & buy-back blijven bestaan, kan je bijna alles uitproberen binnen je orgineel budget, als je een schip één keer uit de pledge store hebt kunnen kopen ( ook al is het met store credit ).

Ik denk nu ook wel dat ik voorzichtiger zou zijn met een oudere pledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Jah melten is inderdaad wel een idee al ben ik daar nu wat huiverig voor met alle veranderingen elke keer en extra money grab veranderingen. Het is een Orion LTI, gelijk gekocht toen die net uitkwam.

Anders maar gewoon wat extra geduld. :)

Vind het trouwens jammer dat de nieuwe Vulture niet zoals in Eve de Venture een miner is. Was qua looks een van mijn favoriete schepen.

edit; ik zie net dat voor de nieuwe Vulture de Prospector een placeholder is....laat ik nou net zitten dubben om mijn Cutlass up te graden naar een Vulture. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cogency op 16-06-2018 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Cogency schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:08:
Jah melten is inderdaad wel een idee al ben ik daar nu wat huiverig voor met alle veranderingen elke keer en extra money grab veranderingen. Het is een Orion LTI, gelijk gekocht toen die net uitkwam.

Vind het trouwens jammer dat de nieuwe Vulture niet zoals in Eve de Venture een miner is. Was qua looks een van mijn favoriete schepen.
Opzich leent de Vulture als hull zich wel om aan te passen naar een miner. Maar momenteel heeft hij 12 cargo capacity.. De Prospector heeft 128 SCU voor ore... geen idee of dat een beetjete vergelijken is.

Op zich kan je die pods wel aan die Vulture nog hangen :P , zou wel geinig zijn. Als aftermarket mod door een niet al te legale partij, die "oude" Prospectors gebruikt voor het upgraden en aanpassen van Vultures :P .

Maar zou mooi zijn als je met een Orion toch minstens een Prospector krijgt om te testen, niet meer dan logisch gezien je dat 'beroep' in de PU zou willen spelen.

Dartillus schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:24:
[...]
Inderdaad, elke keer dat CIG het hele network culling gedoe uitsteld slaak ik een diepe zucht.
Idem hierzo... wel apart dat we nu te horen krijgen dat Bind Culling voor de performance heel weinig zou gaan doen zonder OBject Container Streaming (wat al behoorlijk ver is op de roadmap voor 3.3). Dus ik hoop heel erg dat ze het nu wel allebij in 3.3 uit gaan brengen, want de performance is momenteel meh, net acceptabel om te testen.

Maar... die nieuwe tech is natuurlijk ook noodzakelijk om die grotere systems mogelijk te maken, dus in hoeverre het voordeel is voor performance gaat afhangen van de hoeveelheid meer content die ze erin willen stoppen. (Ja het systeem moet de load voor meer items en locaties ingame beter balanceren, maar daar zal vast een limiet aan zitten.)

Maar goed dat zien we in 3.3 wel, tot die tijd eens kijken of ik in 3.2 wat NPC missies vrij kan spelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 18:54

The Chosen One

Zie signature!

Ok I'm back!!!
gallery: The Chosen One :+
Tijd om nu eindelijk eens die nieuwe launcher te downloaden en eens testen weer en echt vliegen.

[ Voor 32% gewijzigd door The Chosen One op 16-06-2018 20:29 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 17:46
Ik denk dat ik 3.2 ook ga afschrijven, er zit letterlijk niks nieuws in, buiten het minen om, wat geen enkel nut dient omdat er toch weinig te kopen valt, laat staan dat er echt van een economie te spreken is. Toen we gingen stemmen voor deze patch, hadden veel mensen gestemd dat dit een "Group Friendly" patch moest worden. Ik heb noch in de leaks, noch in AtV dingen gezien die ook maar enigzins het groep aspect bevorderen. Ik denk dat we het net zo goed gewoon 3.1.5 kunnen gaan noemen, tenzij ze in deze laatste 2 weken nog iets significants toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@GoT.Typhoon
3.2 lijkt me ook weinig te bieden, gecombineerd met meer spelers op servers en initiële bugs na de patch zal de gameplay niet fijn zijn. Hopelijk komt de “group stuffs” in 3.2.1 of latere 3.2 versie.

Hoewel de nadruk ook ligt op de kiosk experience neemt CiG niet de moeite om alvast het kopen van schepen ingame te testen. Voeg prospector toe aan een kiosk, zet er een redelijk bedrag aan AUEC tegenover, maak een mining tool i.p.v. een sniperrifle en creeer een goed testbed voor de nieuwe mechanics. Hoop stiekem dat ze het erin gaan stoppen in een 3.2.x patch.

@Recon24
Xbox elite controller besteld, komt waarschijnlijk ook goed van pas bij andere games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
The Chosen One schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:19:
Ok I'm back!!!
gallery: The Chosen One :+
Tijd om nu eindelijk eens die nieuwe launcher te downloaden en eens testen weer en echt vliegen.
Aardige build :P , maar ben je niet bang dat hij met release weer achterhaald is :+ ? Dat zal waarschijnlijk wel meevallen gok ik, CPU's van vandaag de dag hebben meer dan genoeg cores, en meer dan 32gb ram zullen ze 1.2.3. niet gaan gebruiken hoop ik :P .

Als de r7 3700x uitkomt ga ik eens kijken of een upgrade de moeite gaat zijn. Maar hoop wel dat ze tegen die tijd toch eens met X570 micro-ATX borden komen.... want voor de X470 zijn die er gewoon niet :/ .

Vond deze ook wel komisch met de Vulture "ophef", maar laten we wel eerlijk wezen.. ze zijn allebij geel...
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/PzWybdHVlECWtWOsO9MBbVF5g6vB1KsbeKjXisji9m8.png?s=8dcc7173a49817b90f0ac6b4dd2ed352

GoT.Typhoon schreef op zondag 17 juni 2018 @ 01:32:
Ik denk dat ik 3.2 ook ga afschrijven, er zit letterlijk niks nieuws in, buiten het minen om, wat geen enkel nut dient omdat er toch weinig te kopen valt, laat staan dat er echt van een economie te spreken is. Toen we gingen stemmen voor deze patch, hadden veel mensen gestemd dat dit een "Group Friendly" patch moest worden. Ik heb noch in de leaks, noch in AtV dingen gezien die ook maar enigzins het groep aspect bevorderen. Ik denk dat we het net zo goed gewoon 3.1.5 kunnen gaan noemen, tenzij ze in deze laatste 2 weken nog iets significants toevoegen.
Gameplay-wise valt het idd best wel tegen, die group-improvements staan nog wel op.. maar vraag me idd af of die er direct inzitten... of met een 3.2.1 gaan komen.

Core-tech is toch een stuk interessanter als het om verbeteringen gaat van de speelbaarheid. + voor gameplay wil je toch het idee hebben dat je iets bereikt met je acties.. momenteel houd dat niet zoveel in. Je kan natuurlijk wel die missies voor die 'hero-NPC's' doen, maar uiteindelijk wil je er toch een beter schip mee kopen... kuch*. Maar zowieso is met de huidige balance van economie het vrij lastig/grindy om veel cash te verzamelen...

Hoe is die AI improvement voor schepen eigenlijk, is daar wat van te merken. Grotere en kleinere schepen zouden nu anders vliegen/aanvalllen begreep ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
Ik heb sinds begin dit jaar SC niet meer nauwlettend gevolgd, dat heb ik daarvoor wel gedaan ( golden ticked owner ).

Als ik reddit bekijk en de patches van 3,1 / 3,2 gebeurd (WEER) vrij weinig. De meeste nieuwe gameplay elementen en netwerk dingen blijven verschoven worden (moest in 2016 al af zijn) en grote onzin dingen als item 2.0 en voor de 100ste keer armor rework. Om nog maar te zwijgen over de singleplayer deel.

Zo dat is er uit.... Ik hoop dat ik het helemaal fout heb en dat ik iets niet weet dat jullie wel weten, dan hoor ik het graag. Vanuit SC hoor ik al 3 jaar dat ze de core tech bijna af hebben als dat af is komt er veel content in een korte tijd. Ik begin mijn geloofwaardigheid in sc een beetje te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Marvin. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 00:07:
Ik heb sinds begin dit jaar SC niet meer nauwlettend gevolgd, dat heb ik daarvoor wel gedaan ( golden ticked owner ).

Als ik reddit bekijk en de patches van 3,1 / 3,2 gebeurd (WEER) vrij weinig. De meeste nieuwe gameplay elementen en netwerk dingen blijven verschoven worden (moest in 2016 al af zijn) en grote onzin dingen als item 2.0 en voor de 100ste keer armor rework. Om nog maar te zwijgen over de singleplayer deel.

Zo dat is er uit.... Ik hoop dat ik het helemaal fout heb en dat ik iets niet weet dat jullie wel weten, dan hoor ik het graag. Vanuit SC hoor ik al 3 jaar dat ze de core tech bijna af hebben als dat af is komt er veel content in een korte tijd. Ik begin mijn geloofwaardigheid in sc een beetje te verliezen.
Maar leg me dan eerst uit waarom item 2.0 onzin zou zijn? Netwerk engineers zijn ook geen gameplay programmeurs, net als dat ship designers geen concept Artists zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin.
Met onzin bedoel ik dat SC er voor kiest om rework's en 2.0's (filler) aan de nieuwe patch toe te voegen om nog wat van een patch te maken en de grote taken blijven we gewoon doorschuiven, sommige jaren. Als je naar de patch kijkt blijf er nog maar weinig echt nieuwe dingen over.

Handig toch? Lukt mij weer niet, doe dan even een paar updates aan een wapen en zet guns 3.0 neer in de patch notes. Het andere ook weer niet gelukt? ach joh turret 4.0 even snel een paar tweaks. Tada!

3.0 is maar een klein deel van wat het hoorde te zijn na een jaar vertraging en het blijft maar doorgaan. Its just around the corner!

Om in dit tempo in de buurt te komen van wat 3.0 in 2016 had moeten zijn duurt het nog jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Het beste wat Star Citizen ooit is overkomen is dat grote lek een paar jaar terug.
Het gros van de backers was compleet verrast en verbaasd hoever ze waren en wat er in de pijplijn zat. Zoiets zouden we eigenlijk weer kunnen gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Goed dat het ook even aandacht in Calling All Devs kreeg maar weinig bevredigend antwoord mbt het huren of kopen van ingame schepen. Ze mikken dus op 3.3 maar aan de “slag om de arm” opmerkingen te horen zal dat 2019 worden voordat we met aUEC in een kiosk aan de slag kunnen. En dan nog alleen de in de Electronic Access geselecteerde schepen? Hopelijk breiden ze dat nog significant uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvin.
Cogency schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:32:
Het beste wat Star Citizen ooit is overkomen is dat grote lek een paar jaar terug.
Het gros van de backers was compleet verrast en verbaasd hoever ze waren en wat er in de pijplijn zat. Zoiets zouden we eigenlijk weer kunnen gebruiken. :P
Ja dat zou mij goed doen in mijn hoop voor dit project. Ik hoop dat we op het punt staan in een tempo verandering of dat ze veel hebben wat we nog niet gezien hebben maar ik denk het niet, dit hoop ik al jaren. Ze zouden ook een roadmap van de singleplayer vrijgeven. Als het goed nieuws zou zijn hadden ze dat wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Marvin. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 00:07:
Vanuit SC hoor ik al 3 jaar dat ze de core tech bijna af hebben als dat af is komt er veel content in een korte tijd. Ik begin mijn geloofwaardigheid in sc een beetje te verliezen.
Snap dat je gefrustreerd bent met de vooruitgang, maar wellicht even je posts lezen voor je post ;) . Ik begrijp wat je bedoelt, maar dit komt nogal grappig over :+ .

Aan de andere kant houden ze zich nu wel aan een consequent release-schema, waarin nog goed gecommuniceerd word wanneer iets terug gezet word (mits je dat volgt). Dat reworks filler zijn ben ik het niet mee eens, dat is hooguit de schepen en overige assets up to date houden en binnen hetzelfde systeem.

Cogency schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:32:
Inderdaad, zou wel eens leuk zijn om weer zo'n drop te krijgen. Liever nog gewoon SQ42 in PTU met daaruit leaks :P , en vervolgens wil 90% dat niet zien want spoilers ;) .

Verder kan ik me er momenteel echt niet druk om maken wat er nu exact in elke patch zit. Het word pas interessant als SQ42 uit is, want dan is er tenminste iets concreets 'af' om te spelen.

JohnnieWbl schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:03:
Goed dat het ook even aandacht in Calling All Devs kreeg maar weinig bevredigend antwoord mbt het huren of kopen van ingame schepen. Ze mikken dus op 3.3 maar aan de “slag om de arm” opmerkingen te horen zal dat 2019 worden voordat we met aUEC in een kiosk aan de slag kunnen. En dan nog alleen de in de Electronic Access geselecteerde schepen? Hopelijk breiden ze dat nog significant uit...
Hoop ook dat het in 3.3 al te vinden is... ook onzinnig om het niet te doen, want het is toch allemaal nog alpha. Schepen veranderen nog continue, dan is het prettig om alles te kunnen proberen, en als het bevalt evt. dat schip te halen voor release.

Maar zolang de rewards in de PU zo laag zijn, is het ook moeilijk om een schip te gaan grinden (afhankelijk van de prijzen in aUEC dan). Nu zullen ze dat nog wel aanpassen als er meer activiteiten ingame komen.

Marvin. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:16:
[...]
Ja dat zou mij goed doen in mijn hoop voor dit project. Ik hoop dat we op het punt staan in een tempo verandering of dat ze veel hebben wat we nog niet gezien hebben maar ik denk het niet, dit hoop ik al jaren. Ze zouden ook een roadmap van de singleplayer vrijgeven. Als het goed nieuws zou zijn hadden ze dat wel gedaan.
Die SQ42 roadmap zouden we allemaal graag eens zien idd. Kan 2 dingen betekenen dat die er nog niet is. Of de resterende taken die nog gedaan moeten worden zijn zo uitgebreid dat het niet makkelijk te vatten is in een simpele roadmap. Of er zijn nog zoveel taken dat het een hele lange roadmap is zonder duidelijk eind :P .

Hoe dan ook, ik zou me er niet te druk om maken. Het beste in dit geval is vergeten dat er aan gewerkt word, en dan als 't er eenmaal is het een verassing gaat zijn hoe goed het er dan uitziet. Want ik vermoed dat ze het final product er toch beter uit willen laten zien dan alle teasers die je elke week te zien krijgt.

En wat betreft die tech voor de PU. Dat is gewoon allemaal even kritisch voor het maken van het final product, dus elke item wat een release naar achteren gaat is vervelend. Vooral item 2.0, bind culling en object container streaming zijn redelijk cruciaal, gezien die samen werken voor grotere systems en betere performance. Jammer dat we voor bind culling pas horen bij de pushback naar 3.3. dat het voor de performance niet had uitgemaakt zonder OCS, maar liever een patch die later veel verbetering brengt, dan een groot item erin wat schijnbaar dan niets doet.

Ook kan je trouwens die rework van oudere armors anders zien. Dat betekend dat de teams die aan armors etc. werken waarschijnlijk niet meer bezig zijn voor SQ42, en dat er iets af is :+ . Maar gok dat er waarschijnlijk wel dedicated teams aan dergelijke items werken, waarvan wij bizar weinig werk te zien krijgen. Hoe dan ook ik zou lekker rustig afwachten, en me pas druk gaan maken als SQ42 uitkomt of de PU in beta zit. Tot die tijd lekker andere dingen doen, en zijdelings eens in de PU kijken bij nieuwe tech.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 17:46
Hey! 3.2 wordt zoals gewoonlijk weer een wat magere update, dus laten we er het beste van maken. :p Ik heb twee comments geplaatst bij de officiele feedback threads, ik zal ze hieronder allebei even kopieren en plakken, ze zijn wel in het Engels uiteraard. Mochten jullie nog suggesties hebben, of aanvullingen, laat het vooral weten! :)

Feedback 1 (Group System): https://robertsspaceindus...ack-groups-system/1257630

Communication is pretty bad, since the chat keeps disappearing, so I usually try to get people on Spectrum, so we can atleast chat too each other. Also there is no reason to create a party yet, since we can't share any payouts, or do any shared missions. I mean, what has really improved compared to 3.1, here is a list of things I would like to see improved.

Creating a party
Press F when close to someone and invite them to your party (a day's work really, and only useful if you are playing with strangers)

Improvements:
It would be nice if we can invite people which are already in ships, so we don't have to be standing next to them for a party invite. Perhaps this can be arranged through the comm-ui in the ship, so parties are easily made even on the fly (ship-to-ship invite)

Locating and tracking party members
A tag, to identify party members (an hour work, really, because we already have this on ships)

Improvements:
1. It would be nice if the markers are going away. They are graphically unpleasing and just clutter everything even more. I would propose to have your party members intergrated in your helmet radar, and if they are too far away to be on your radar, perhaps make it show a marker with the press of a button.
2. In addition, I would like to see names on the suits of players, for more immersion and also in the case AR doesn't work (because of an EMP for example), or you just don't want your HUD/AR on all the time.

Communication between party members
Party chat is really a chore, I keep seeing only the last 2 lines of the chat, making it very hard to build up a chat history in the party chat, because if someone says something, it's already gone when someone says something quickly after that, making it very hard to follow a conversation. Also sometimes the chat disappears at random, and all communication is cut off. I usually try to get someone on Spectrum currently, because the system is so unreliable.

Improvements:
The party chat should be more reliable, it mostly goes away when entering a ship for example. Also it should get more space and be easier to switch from party chat to all chat. Currently it is super clunky, you have to press tab, show your cursor and do all weird stuff with that super clunky mini-UI, which seems like it's a whole different system. I would propose to just add an /all /party option, for sanity's sake.

Other:
Ship sharing among the party (not really improving the party system, but a nice addition, but has no benefits to make party play more fun)
Automatic ship privilege for party members (this might be nice, but the W/A with the lock/unlock was so easy in 3.1, that it didn't bother me or my friends at all)

Additional note:
So far, apart from the tag and wanting people to try a ship they don't have, I see no improvements on the party mechanic. What is for you the reason to create a party? I would say, you create a party to play together and work towards a common goal. We can play together with this party system (as we could already since 3.0), but there is no working towards a common goal, which makes the system useless. I hope we certainly get something better in 3.2(x), because otherwise this is not the feature which has been voted for in the 3.2 Survey.

Feedback 2 (Quantum Linking): https://robertsspaceindus...k-quantum-linking/1257644

Linked quantum transit:
All works great, but the problem is that I am not seeing my party members in the jump. I think I am not just speaking for myself here, that it would very cool if the group is jumping in the same Quantum Tunnel to really get that immersion and group feeling.

Linking UI:
The UI didn't work that great for me yet, but when it worked it was still not very obvious what was actually happening, both for the Master and the Slave(s). Maybe the UI was bugged, but for example as a Slave I had no idea when a QT Link was happening and when I had to align for the jump. Also when I finally got it, I did not really know what to do, without reading the patch notes. Also it's super annoying that all your contacts are being listed in the comms screen in the ships, where you normally request permissions to land. If you have more then 5 friends, it would make the system unuseable, it should just show the people nearby and the people in your party and all the usual stations for landing permissions.

Improvements:
I think if the Master sets a QT Link destination, the Slave(s) should get a notification and get another color to align, not the usual green for QT Dots, but perhaps Orange or whatever, something which is noticeable by others without thinking it's just a regular marker. Ultimately you might want to go for the Star Trek: Bridge Crew approach here: https://www.vrheads.com/s...ommands.jpg?itok=EooAhQIi In Star Trek: Bridge Crew they basically show you how to align from your ships position, so it will be very obvious that you are getting ready for a quantum link. It is also shown in the picture below. I also added a YouTube video here, which is timestamped, look through the window of the spaceship, and you will see it: YouTube: Star Trek Bridge Crew: CONSTITUTION CLASS CRISIS

Group Interdiction:
As a final note, Group interdictions worked great, atleast the time I tried it and it worked as intended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Mooi commentaar! Ik heb het zelf nog niet gespeeld, maar ziet er logisch uit. Wel bizar dat ze de chat windows nog steeds niet goed werkend hebben gekregen. Dat is ongeveer de basis van elke MMO(RPG)/...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henry_X
Cogency schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:08:

edit; ik zie net dat voor de nieuwe Vulture de Prospector een placeholder is....laat ik nou net zitten dubben om mijn Cutlass up te graden naar een Vulture. :)
De Orion zou nu blijkbaar ook een Prospector als loaner krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Lijkt er wel op dat ze deze week naar live gaan. Tenminste normaal hoor je wel als de PTU onspeelbaar onstabiel is :P . Dus dat zal wel goed gaan komen?

Verder zit volgens mij nu wel alles erin zoals group-systems, updated kiosks etc? Dat is ook wel een verbetering voor de quality of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
Misschien iets minder duidelijk en eigenlijk wel te verwachten, de Prospector en de ship upgrades zijn ook terug te beschikbaar.

Een Vulture heeft een Prospector als loaner. Of voor zij die graag een Prospector met LTI hebben, is een Warbond Vulture met een upgrade een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05:01
En ? wordt dit nog wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
Als je het niet actief volgt, zou ik zeker een terug kijken wat de volgende grote patch ( 3.3 gepland eind september ) brengt. Nu zie je wel vooruitgang in stapjes, 3.3 lijkt me een grote sprong.

P.s. 3.2 is live

[ Voor 3% gewijzigd door Henry_X op 30-06-2018 22:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
ik reken er steeds minder op, wat jammer is want het zou een mooi spel hebben kunnen worden.

filmpje met verschrikkelijk irritante "robot stem" waar een paar highlights naar boven worden gehaald.

als je je verschrikkelijk irriteert aan de stem, vanaf 9:30 headlines in verschillende gaming magazines, leuk om te kijken wanneer die ook gepost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 17:40

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

performace van 3.2 is wel beter.
helaas kwam ik gister na uitstappen niet meer terug in mijn avenger.

vanavond nog maar eens kijken.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin.
Bornhald schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:58:
[...]

ik reken er steeds minder op, wat jammer is want het zou een mooi spel hebben kunnen worden.

filmpje met verschrikkelijk irritante "robot stem" waar een paar highlights naar boven worden gehaald.

als je je verschrikkelijk irriteert aan de stem, vanaf 9:30 headlines in verschillende gaming magazines, leuk om te kijken wanneer die ook gepost zijn.

[video]
Mooie samenvatting. Ik doelde hier in mijn vorige post ook al op maar dit filmpje legt het een stuk beter uit. Als je kijkt naar de roadmap van 2015 en waar je nu blij mee moet zijn met bijvoorbeeld de patch die nu online komt duurt het nog jaren voordat de een beetje de 2015 roadmap behaald hebben. Dan de rest nog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
kaasszje schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:15:
performace van 3.2 is wel beter.
helaas kwam ik gister na uitstappen niet meer terug in mijn avenger.

vanavond nog maar eens kijken.
Voor mij is't ietsje beter qua performance. Ben nog niet aan mining begonnen, maar het reizen rond een planeet/maan is alleszins stukken aangenamer.

Ben vooral benieuwd naar de performance op de PU van het systeem van The Chosen One. Dit is gelijkaardig aan een upgrade die ik overweeg. Zou je me iets kunnen laten weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Dit jaar gaan de releases iig volgens planning zoals ze gezegd hebben, communicatie is naar mijn idee ook beter. (Marketing daar buiten gelaten dan :+ ) De laatste RtV met CR was ook wel interessant, al was dat ook wel grotendeels bekende info.

Zie 't straks wel als ze de stap maken met container streaming, dan krijg je eindelijk tientallen ipv enkele stations om naar toe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin.
Case_C schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:05:
Dit jaar gaan de releases iig volgens planning zoals ze gezegd hebben, communicatie is naar mijn idee ook beter. (Marketing daar buiten gelaten dan :+ ) De laatste RtV met CR was ook wel interessant, al was dat ook wel grotendeels bekende info.

Zie 't straks wel als ze de stap maken met container streaming, dan krijg je eindelijk tientallen ipv enkele stations om naar toe te gaan.
Deels heb je gelijk de patch releases houden ze zich nu aan maar de inhoud van de patch niet. Niet dat ik tevreden zou zijn als ze dat wel zouden doen. Toch ik vind inhoud belangrijker dan de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Marvin. schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:56:
[...]
Deels heb je gelijk de patch releases houden ze zich nu aan maar de inhoud van de patch niet. Niet dat ik tevreden zou zijn als ze dat wel zouden doen. Toch ik vind inhoud belangrijker dan de release.
En zo was er voorgaande jaren de klacht dat ze nooit op tijd waren. Nu is er de klacht dat er dingen verschuiven naar volgende patches als het niet gereed is. Kortom het is altijd wel iemand die klaagt.

Ik ga me er in ieder geval niet druk over maken, zat andere dingen te doen voordat het uit is :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:34:
[...]

En zo was er voorgaande jaren de klacht dat ze nooit op tijd waren. Nu is er de klacht dat er dingen verschuiven naar volgende patches als het niet gereed is. Kortom het is altijd wel iemand die klaagt.

Ik ga me er in ieder geval niet druk over maken, zat andere dingen te doen voordat het uit is :P .
wat is er effectief veranderd?
ze zijn gegaan van veel en veel te laat (1 jaar)
naar op tijd maar met geen marginale inhoud.. waardoor de belangrijkste beloofde features (zoals network bind culling) als nog een jaar te laat is...

maar " ik kom over een half jaar wel weer kijken hoe de vlag erbij hangt "

[ Voor 13% gewijzigd door Bornhald op 01-07-2018 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvin.
Bornhald schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:03:
[...]

wat is er effectief veranderd?
ze zijn gegaan van veel en veel te laat (1 jaar)
naar op tijd maar met geen marginale inhoud.. waardoor de belangrijkste beloofde features (zoals network bind culling) als nog een jaar te laat is...

maar " ik kom over een half jaar wel weer kijken hoe de vlag erbij hangt "
Juist ja. De klacht is hetzelfde, de voortgang van het spel. Ik snap niet waarom ik blij moet zijn met een release als 3,2 dat jaren geleden al uit hoorde te komen met nog VEEL meer. Als ik dat bij mijn manager probeer ben ik mijn baan kwijt, en terecht. Nee sorry weer niet of half af maar ik ben er nu echt bijna! O-)
Case_C schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:34:
[...]

Ik beloof jullie eind 2015 een snoepwinkel. Ga je nou zeiken dat je jaren later alleen nog maar een lolly krijgt. Wat maak je je druk? Er zijn andere winkels. 8)7 |:(
Pagina: 1 ... 65 ... 117 Laatste