Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-07 19:54
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:07:
[...]

Thanks! Eerst dit weekend mn hdd verwisselen voor een ssd aangezien die afgelopen week is overleden :'(
The Noobifier is een andere Youtuber. Hij heeft een guide gemaakt met z'n filmpjes per onderwerp. Ook handig :
https://docs.google.com/d...d-tOmPJPVPKKKwya0vAE/edit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:09
Nieuwe patch 3.0.1 is live. :)

https://robertsspaceindus...01-Star-Citizen-Alpha-301

Contents:

New Features
Feature Updates
Ships & Vehicles
Bug Fixes
New Features
General Content
Added monocle to PMA and added eye accessory slot as option in PMA.
Feature Updates
Ships & Vehicles
AI now have specific shield generators that provide half the shield health/shield regen.
For all ships, shield HP reduced, regen lowered, regen ramp up time increased. Shields now allow more physical damage through the less health they have.
For all ships, armor reduced to 1.00 for physical and 0.90 for energy for all ships.
Missile damage and explosive radius reduced.
Bug Fixes
Players should no longer be sorted into races that have already started, causing an error code.
Speculative fix for ships missing items.
Reputation should now persist between player sessions.
Fix for ship EMP weapons charging much faster than intended.
Fix for certain weapon families starting at max spread and recovering significantly slower than expected.
When trying on/inspecting clothes your face should no longer be illuminated by helmet lights that aren’t there.
Fix for ships duplicating if changes were made to the pledge while an insurance claim was being made.
Admin NPCs should now accept boxes and allow players to complete related missions.
Boxes placed on admin counters should no longer fall through to the floor.
REC rented items should no longer invalidate prior rentals and rentals with time remaining from the prior patch should now be available.
Carryable crates dropped from vehicle destruction in excess of SCU crates in Cargo Grids will now spawn on positions of Cargo Grids instead of near world origin.
Players should no longer be able to break their character and be stuck spawning as a white sphere.

[ Voor 89% gewijzigd door GoT.Typhoon op 02-02-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 12:17
JohnnieWbl schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:41:
[...]

Beginnen is op zich niet zo moeilijk, Boredgamer heeft er een redelijk recente video voor gemaakt dus als je even een half uurtje tijd hebt:

[video]

Mocht je specifieke vragen hebben over "het beginnen" of verder ingame, er zijn hier prima behulpzame tweakers te vinden die de tijd willen nemen om een antwoord te posten.
Klopt het dat het spel momenteel niet echt te spelen is?
Ik heb sinds kort eindelijk een fatsoenlijke laptop (pricewatch: Dell Inspiron 15 7577 (CN57703), deze zou Star Citizen volgens mij moeten kunnen draaien maar mijn fps komt niet boven de 6 uit.

Ik lees wel dat je geluk moet hebben met de server waar je in komt? Wat kan ik eventueel zelf nog doen om de boel aan te praat te krijgen, misschien qua instellingen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:10
Nielzsche schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:16:
[...]

Ik heb sinds kort eindelijk een fatsoenlijke laptop (pricewatch: Dell Inspiron 15 7577 (CN57703), deze zou Star Citizen volgens mij moeten kunnen draaien maar mijn fps komt niet boven de 6 uit.

Ik lees wel dat je geluk moet hebben met de server waar je in komt? Wat kan ik eventueel zelf nog doen om de boel aan te praat te krijgen, misschien qua instellingen ofzo?
Zou in principe moeten kunnen. Draait het stiekem niet ik de internal gpu, dat wil nog wel eens gebeuren met laptops.

Verder zou de cpu het wel moeten redden, ka. Wel dat hij warm word en gaat terugklokken na een tijdje maar dat zou je pas na een bepaalde tijd merken.

SC ook geïnstalleerd op de m.2 neem ik aan.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
GoT.Typhoon schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:09:

Fix for ships duplicating if changes were made to the pledge while an insurance claim was being made.
Daar gaan m'n duplicate Mustang & Aurora, ze waren eigenlijk wel handig met die crashes.

Ze hebben trouwens ook aUEC gereset....

[ Voor 6% gewijzigd door Henry_X op 03-02-2018 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Henry_X schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:16:
[...]

Daar gaan m'n duplicate Mustang & Aurora, ze waren eigenlijk wel handig met die crashes.

Ze hebben trouwens ook aUEC gereset....
Hmm ik had die fout ook, maar zonder dat ik aanpassingen had gemaakt aan mijn pledge. Ik had opeens gewoon een tweede Avenger Titan :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Voor wie het te lang vind:
N00bifier had zowat binnen 30 minuten al een samenvatting weten te maken, nu duurt het uploaden van een filmpje van 1 minuut natuurlijk niet zo lang (maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:56
Zijn er meer mensen waarbij de 3.0.1 Alpha aanzienlijk beter draait in PU dan 3.0?

Voorheen had ik max 20 FPS, en nu zit ik vaker rond de 30 dan niet.

2500k @ 4.3ghz
16 GB DDR3
GTX970
Installeren op 850 EVO, swap file op 840 Pro

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 15:00

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

BertusB404 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:46:
Zijn er meer mensen waarbij de 3.0.1 Alpha aanzienlijk beter draait in PU dan 3.0?

Voorheen had ik max 20 FPS, en nu zit ik vaker rond de 30 dan niet.

2500k @ 4.3ghz
16 GB DDR3
GTX970
Installeren op 850 EVO, swap file op 840 Pro
heb ook het idee dat beter loopt :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:54
Nielzsche schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:16:
[...]

Hehe.. ik heb dit weekend ook maar eens de client geupdate en gekeken hoe ik ervoor stond. Alleen dan met een 'wat oudere' laptop. Eentje met te weinig ruimte op de SSD, dus het spel op de HDD. En met een ATI Radeon 6970M videokaart met 2 Gb geheugen. 16 Gb ram.

Nou, de PU was voor mij een diashow. :+ . Ook met resolutie zo ver mogelijk terug en kwaliteit op laagste werd het nog niet veel beter.

Dus alphatesten zit er voor mij voorlopig nog niet in. Hooguit af en toe weer eens binnenwippen en kijken of er al wat meer optimalisatie is gedaan.

ps. Mijn selfland hangar was helemaal leeg, terwijl daar echt een Aurora LN in zou moeten staan. Watskeburt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54
JurGor schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:33:
[...]

ps. Mijn selfland hangar was helemaal leeg, terwijl daar echt een Aurora LN in zou moeten staan. Watskeburt?
Je hebt blijkbaar al een heeeele lange tijd niet in je hangar gekeken ;)

Je kan al een aardig tijdje je hangar zelf aankleden inclusief schepen. Helaas houdt dit in dat je nog maar 1 landing pad hebt waar 3 kleine schepen en 1 medium of groot schip.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Case_C schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:53:
[...]

Voor wie het te lang vind:
N00bifier had zowat binnen 30 minuten al een samenvatting weten te maken, nu duurt het uploaden van een filmpje van 1 minuut natuurlijk niet zo lang (maar toch).

[video]
Heb toch liever de originele versie, wat meer nuance en een erg klein half uurtje tijd valt nou ook wel mee qua tijd. Had ie imo beter alle "wolkenbrij" met "anekdotes" eruit kunnen halen voor een informatief kwartiertje, mooie gelegenheid voor wat duiding door een no-nonsense Youtuber (zijn de vragen goed beantwoord, mist er essentiële info, etc).

Vond de vraag over externe API bijvoorbeeld redelijk beantwoord met de nuance dat het waarschijnlijk niet zozeer Mobiglass-aps gaan worden maar meer om stats en inventory te kunnen checken. Die extra info mist toch in Noobifier's video..

[ Voor 3% gewijzigd door JohnnieWbl op 06-02-2018 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_X
kaasszje schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:45:
[...]

heb ook het idee dat beter loopt :)
't is duidelijk beter. Niet alleen meer frames, maar het loopt ook minder snel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:54
Tylocke schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:45:
[...]

Je hebt blijkbaar al een heeeele lange tijd niet in je hangar gekeken ;)

Je kan al een aardig tijdje je hangar zelf aankleden inclusief schepen. Helaas houdt dit in dat je nog maar 1 landing pad hebt waar 3 kleine schepen en 1 medium of groot schip.
Ah, ik moet hem zelf op het platform neerploffen, dat is het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

JurGor schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:25:
[...]

Ah, ik moet hem zelf op het platform neerploffen, dat is het?
Ja. Loop je hangar in en loop naar het midden van een platform toe (in de lengte), en dan zul je zien dat je op bepaalde plekken kleine blauwe balletjes opduiken. Als je daar op klikt krijg je een keuze menu met welk voertuig je wilt plaatsen. Als je dan iets opzij stapt, dan zal het schip verschijnen.

Daarna kun je op eenzelfde manier (blauwe bolletjes) op bepaalde plekken onder de vleugel bijvoorbeeld wapens veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

In 3.0 kon ik een schip met rec huren. En daar in de pu mee vliegen.
Echter is in 3.01 mijn rec schip nog wel in arena commander beschikbaar maar niet meer in de pu.

Hoort dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
kaasszje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:40:
In 3.0 kon ik een schip met rec huren. En daar in de pu mee vliegen.
Echter is in 3.01 mijn rec schip nog wel in arena commander beschikbaar maar niet meer in de pu.

Hoort dit?
Heb op reddit wat berichten gezien, dat mensen vroegen om het weer te activeren. Blijkbaar is het in 3.0.1 dus uitgezet?

Verwacht dat het 'of' terugkomt, of wachten gaat worden tot je ingame met aUEC schepen kan kopen...

Begreep ook dat het met de nieuwe balance makkelijker was om kills te maken/punten te scoren in AC.

kaasszje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:51:
Hoop dat het terug komt.
Wilde zo eigenlijk een Cutlass Black halen.
Schijnt in 3.0 een bug geweest te zijn dat het mogelijk was.

https://www.reddit.com/r/...rec_ships_back_to_the_pu/

Maar van mij mag dit gewoon terugkomen, het was een goede manier om schepen te proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Case_C op 07-02-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Hoop dat het terug komt.
Wilde zo eigenlijk een Cutlass Black halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Ook een mooie future look van Noobifier over de Service Beacon, en hoe het maken van missies tussen spelers kan gaan werken :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
MorgenBinnenkort uitspraak in de zaak CryTek vs CIG. De rechter gaat aan de hand van ingezonden stukken uitspraak doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Case_C op 09-02-2018 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
Anvil Terrapin

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/mcpr4doefgt2cr/source/07_Terrapin.jpg

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/jts6195b04j8yr/source/06_Terrapin.jpg

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/woqy65m13e0igr/source/03_Terrapin.jpg

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/rrjn97yeblhfyr/source/02_Terrapin.jpg

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/ouweb7yqijkb0r/source/01_Terrapin.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Recon24 op 09-02-2018 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Multi-grid klinkt wel heel interessant :) . Zou betekenen dat schepen eindelijk 'kapot' kunnen, maar toch nog interne integriteit houden. Zou wel geinig zijn in een Bengal :+ , allemaal schokken en trillingen. Sta je plots aan een deur die de ruimte inkijkt, waarbij je de andere helft van de Bengal weg ziet drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Case_C schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:44:
Multi-grid klinkt wel heel interessant :) . Zou betekenen dat schepen eindelijk 'kapot' kunnen, maar toch nog interne integriteit houden. Zou wel geinig zijn in een Bengal :+ , allemaal schokken en trillingen. Sta je plots aan een deur die de ruimte inkijkt, waarbij je de andere helft van de Bengal weg ziet drijven.
Dat wordt inderdaad epic nice! :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoT.Typhoon

[ Voor 45% gewijzigd door GoT.Typhoon op 15-02-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Leuke AtV :) .

De Aegis Vulcan, gaat dus 1 van de 1e kleine schepen uit Manchester zijn? Overigens een leuk concept :) , eindelijk iets wat het gat vult wat betreft support met kleinere schepen. Repair, rearming, refueling, triple-R dus eigenlijk :P .

Drone animatie ziet er ook wel geinig uit :P , vraag me af wanneer we die van de Reclaimer ingame gaan zien.

Komen dus 3 varianten, Military en dan nog 2.

Avenger rework ziet er ook goed uit met die EMP. Nu kan je er ook daadwerkelijk in kruipen. (Volgens mij kon dat nog niet)

[ Voor 13% gewijzigd door Case_C op 16-02-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:52:
[...]

Leuke AtV :) .

De Aegis Vulcan, gaat dus 1 van de 1e kleine schepen uit Manchester zijn? Overigens een leuk concept :) , eindelijk iets wat het gat vult wat betreft support met kleinere schepen. Repair, rearming, refueling, triple-R dus eigenlijk :P .

Drone animatie ziet er ook wel geinig uit :P , vraag me af wanneer we die van de Reclaimer ingame gaan zien.

Komen dus 3 varianten, Military en dan nog 2.

Avenger rework ziet er ook goed uit met die EMP. Nu kan je er ook daadwerkelijk in kruipen. (Volgens mij kon dat nog niet)
De Vulcan is toch niet echt klein? Als ik de video zie lijkt hij groter dan een Terrapin. Ruimte voor 4 bedden en wc ed.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:24:
[...]
De Vulcan is toch niet echt klein? Als ik de video zie lijkt hij groter dan een Terrapin. Ruimte voor 4 bedden en wc ed.
Kleiner dan een Starfarer en Crucible ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:32:
[...]

Kleiner dan een Starfarer en Crucible ;) .
Ah ok, ik dacht dat je meer over het formaat van een starter had. Foundry 42 heeft dus nooit de kleine Aegis schepen onderhanden gehad? Dan wordt deze dus ook binnenkort het formaat van een Constellation ipv Freelancer.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/hulrv7hcufg01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
prijs rond de 185$ ( warbond ) en een Freelancer als loaner. 12SCU cargo lijkt wel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Henry_X schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:59:
prijs rond de 185$ ( warbond ) en een Freelancer als loaner. 12SCU cargo lijkt wel weinig.
Het is natuurlijk ook geen cargo-hauler, volgens mij was de SCU bedoelt voor extra drones. En de ammo/repair kit zit al in die drones is de gedachte. Had overigens inderdaad handig geweest als er nog een ~100scu was voor extra cargo, dan kan je je run net wat langer maken.

Het is in ieder geval wel een goede toevoeging aan de PU. Nu is er een schip wat geschikt is voor space-ANWB. Ben wel benieuwd hoe het gaat wanneer er geen spelers in de buurt zijn met zo'n schip, verwacht dan wel dat de missie door een AI uitgevoerd kan worden?

Henry_X schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:16:
[...]
Beetje met die reden dat ik de cargo toch iets hoger zou verwachten. Spelers moeten wel een motivatie hebben om met zo'n type schip rond te vliegen ( t.o.v. hun cargo schip of een fighter ).
gelukkig is het nog concept ;) , en kunnen ze indien gewenst de cargo hold nog wat groter gaan maken. Wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren (cause Manchester :P )
Een scenario zou zijn dat je kleine cargo runs doet en zo snel kan reageren op missies van naburige spelers op diezelfde routes. Een ander scenario zou zijn dat je UEC krijgt van een 'dispatcher' om gedurende X aantal minuten rond te vliegen in een gebied waar op dat moment geen andere soortgelijke schepen vliegen.

Ze kunnen ook weer AI schepen om repairs laten vragen, maar uiteindelijk wordt het dan eerder een single player game, waar je ook af en toe een andere speler tegenkomt.
Gezien 90% van de PU uit NPC/AI zou moeten bestaan is dat toch precies in het huidige ontwerp? Dus opzich gaat het dan precies zoals bedoeld.

[ Voor 43% gewijzigd door Case_C op 19-02-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
Case_C schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:57:
[...]

Ben wel benieuwd hoe het gaat wanneer er geen spelers in de buurt zijn met zo'n schip, verwacht dan wel dat de missie door een AI uitgevoerd kan worden?
Beetje met die reden dat ik de cargo toch iets hoger zou verwachten. Spelers moeten wel een motivatie hebben om met zo'n type schip rond te vliegen ( t.o.v. hun cargo schip of een fighter ).

Een scenario zou zijn dat je kleine cargo runs doet en zo snel kan reageren op missies van naburige spelers op diezelfde routes. Een ander scenario zou zijn dat je UEC krijgt van een 'dispatcher' om gedurende X aantal minuten rond te vliegen in een gebied waar op dat moment geen andere soortgelijke schepen vliegen.

Ze kunnen ook weer AI schepen om repairs laten vragen, maar uiteindelijk wordt het dan eerder een single player game, waar je ook af en toe een andere speler tegenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Stukje info over de geplande server-meshing voor 3.4:
https://robertsspaceindus...irst-pass-on-the-s/968182

Dus verschillende servers per regio van Stanton is momenteel het idee, wanneer je QT tussen gebieden kan het zijn dat je dan op een andere server komt. Dat is nog niet het uiteindelijke doel, maar het is een stapje in de goede richting. De vraag is dan wel wat er gebeurd wanneer alle spelers uit elk gebied naar 1 server willen gaan, want het genereren van een extra instance op diezelfde locatie werkt dan nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Case_C schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:58:
Stukje info over de geplande server-meshing voor 3.4:
https://robertsspaceindus...irst-pass-on-the-s/968182

Dus verschillende servers per regio van Stanton is momenteel het idee, wanneer je QT tussen gebieden kan het zijn dat je dan op een andere server komt. Dat is nog niet het uiteindelijke doel, maar het is een stapje in de goede richting. De vraag is dan wel wat er gebeurd wanneer alle spelers uit elk gebied naar 1 server willen gaan, want het genereren van een extra instance op diezelfde locatie werkt dan nog niet.
Over meerdere mensen op 1 plek wordt ook verteld. In dit geval zullen er dan meerdere instances zijn op dezelfde locatie. Wederom een tegenvaller als je het mij vraagt en loopt gelijk met de niet al te ambitieuze roadmap. Eigenlijk mogen we het bijna geen server meshing noemen.

Dus mensen die hopen op een singleshard universe, stel de verwachtingen maar bij, want dat gaat niet gebeuren tot waarschijnlijk begin 2020.

[ Voor 15% gewijzigd door GoT.Typhoon op 20-02-2018 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
GoT.Typhoon schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:35:
[...]
Over meerdere mensen op 1 plek wordt ook verteld. In dit geval zullen er dan meerdere instances zijn op dezelfde locatie. Wederom een tegenvaller als je het mij vraagt en loopt gelijk met de niet al te ambitieuze roadmap. Eigenlijk mogen we het bijna geen server meshing noemen.

Dus mensen die hopen op een singleshard universe, stel de verwachtingen maar bij, want dat gaat niet gebeuren tot waarschijnlijk begin 2020.
Ja het 'grote' een universe is op die manier inderdaad wel ver weg. Daarom ook wel benieuwd naar hoeveel spelers ze in de PU weten te stoppen per 'instance-server'. Momenteel is dat toch 50? Dat kan nog verder gaan groeien, met de komende optimalisaties in 3.1/2/3. Wanneer dat richting de 100 trekt heb je naar mijn idee een acceptabele hoeveelheid per instance te pakken.

Dan is het voor mij minder belangrijk dat we zsm die server meshing werkend zien. Als in je ziet schepen op je scanner die in andere server vliegen (op xxx km) Maar die ga je niet zien op 20km terwijl ze in een andere server zitten. Wanneer je naar ze toe zou jumpen, zit je ineens wel in hun server.

Zo zou het naar mijn idee moeten gaan werken.

Teller heeft ook weer eens een mooi filmpje weten te maken :) ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Teller heeft ook weer eens een mooi filmpje weten te maken :) ,
[video]
Een echte no bullshit video. Erg fijn dat het niet aangedikt is met voiceovers, dikke intro's en allerlei meningen. Nee gewoon de Javelin. Mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Ook maar even stilletjes een balletje hiervoor opgooien:
http://www.britizencon.uk/

Zijn er hier mensen die wellicht het plan hebben om daar heen te gaan? Ik twijfel namelijk nog, lijkt me overigens wel een gave dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMa34
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-05-2021
Case_C schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:48:

Zijn er hier mensen die wellicht het plan hebben om daar heen te gaan? Ik twijfel namelijk nog, lijkt me overigens wel een gave dag.
Lijkt mij ook wel gaaf maar een barcitizen hier in Nederland ooit nog eens een keer is voor mij beter betaalbaar. Ik heb al te veel geld in schepen zitten 8)7

• GoT.Typhoon
Case_C schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:48:

Nope. Zo interessant vond ik de vorige BritizenCon niet. Ik besteed het geld liever aan een trip naar de Austin studio en doe het meteen goed. :)

• Recon24
Dit soort dingen in het buitenland zijn niet de moeite waard naar mijn mening. Ga van dat geld liever even een weekend weg met mijn vriendin zonder iets met SC te maken te hebben haha. Volgende maand zou er volgens mij een nieuwe BarCitizen zijn in NL.

• Case_C
AtV met SQ42 AI, lijkt me wel een interessante om te kijken.
[Video: https://www.facebook.com/RobertsSpaceIndustries/videos/1806334099408604/]
Recon24 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:30:
Dit soort dingen in het buitenland zijn niet de moeite waard naar mijn mening. Ga van dat geld liever even een weekend weg met mijn vriendin zonder iets met SC te maken te hebben haha. Volgende maand zou er volgens mij een nieuwe BarCitizen zijn in NL.
Is daar nog nieuws over, beetje stil daaromtrent? Weet ook niet precies wie het allemaal aan het regelen zijn.

• GoT.Typhoon
Recon24 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:30:
Why not both? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
De AtV over de AI/NPC op de Idris, beetje droog hier en daar. Maar wel interessant om wat meer van SQ42 te zien. De Idris is in ieder geval goed gevuld met AI.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/u1chzw1wtth01.png
Funding lijkt overigens deze maand ook over de 180 miljoen dollar te gaan. Als de funding doorgaat zoals verwacht zullen ze dit jaar door de 200 miljoen heen gaan.

Ook weer een prijsstijging na dit weekend voor SQ42, wanneer je dit los bij een pakket wil halen:
https://www.reddit.com/r/..._last_change_to_add_sq42/

[ Voor 40% gewijzigd door Case_C op 23-02-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Zo gisteren alweer een Calling all Dev's geweest:

Weather in space, en wat hebben ze daarbij in gedachte:
Meteor showers (Schijnt dat ze dit het makkelijkste kunnen maken)
Gas clouds (Kunnen ze de tech van SQ42 ook mede voor gebruiken, echter is dat wel een artist heavy item volgens mij?)
Solar-flares (Vraag me af hoe ze dat willen implementeren. Als een soort van EMP die alles uitschakeld wat binnen het getroffen gebied zit?)

De Evocatie groep gaat uitgebreid worden, het aantal deelnemer word verdubbeld. Wellicht dat met die aankondiging de 3.1 evocati er ook aan zit te komen?

Verder hebben we van de week ook weer een monthly report.
https://robertsspaceindus...This-Week-In-Star-Citizen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Er is toch nog een sprankeltje hoop voor de performance in 3.1. :) Hieronder de reden waarom Bind Culling is uitgesteld tot 3.2 en wat voor maatregelen ze nemen om 3.1 toch nog een significante performance boost te geven.
We decided it was necessary to push Bind Culling back for the following reasons:

1) Progress has been slower than we had hoped, partly due to taking longer than anticipated to convert the last few places in the code that were using old-style Aspects and RMIs to Serialized Variables and Remote Methods, and then completely strip those legacy systems from the network code. That was a necessary step because we didn't want to have to implement Bind Culling for both the old and new systems. I'm not embarrassed to tell you there was some dancing and a few air-punches on my part when the last line of that old code was deleted.

2) There wouldn't have been enough time left before 3.1 for the network and gameplay programmers to deal with the issues we’re expecting the introduction of Bind Culling to cause.

3) Bind Culling would result in clients streaming entities in and out based on distance, but without asynchronous Object Container Streaming it was always a gamble whether the resulting synchronous loading stalls would be worse or better than what players experience now. The plan was to get Bind Culling working, see what the impact on player experience was and then make the call whether to turn it on for 3.1.

4) Range-based Serialized Variable Culling was our backup plan in case Bind Culling didn't make it into 3.1. You may remember that we were working on SV Culling for 3.0 but that it wasn't quite ready in time. Well, it was the first thing we tackled when we came back at the start of the year, and has been working in our development branch for several weeks now (not the branch 3.0.1 was taken from). SV Culling already gives us a lot of the performance gain we would expect from Bind Culling so the urgency for the later has dropped significantly.

5) The network team is needed for other tasks that have increased in priority since they were first added to our schedule.

[ Voor 3% gewijzigd door GoT.Typhoon op 02-03-2018 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:54

Cogency

Ginnunga

GoT.Typhoon schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:16:
1) Progress has been slower than we had hoped
So say we all....

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

De Reclaimer is in de prodctie pipeline kan niet wachten.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
SG schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:00:
De Reclaimer is in de prodctie pipeline kan niet wachten.
Iets zegt me dat dat 'kan niet wachten' niet helemaal waar is :+ . Hoop wel dat we de Reclaimer gewoon met 3.1 gaan zien, gaat natuurlijk een gevalletje Starfarer x4 zijn qua formaat en interieur. Dus wie al verdwaalt in een SF.. veel plezier in de Reclaimer :P .

Ook een leuk nieuwtje, Gary Oldman heeft een oscar gewonnen voor beste acteur!
Zo word die sterrencast voor SQ42 alleen maar mooier natuurlijk :*) . Maakt me wel steeds meer nieuwsgierig naar de single-player.

Momenteel speel ik KDC, en dan merk je wel dat first-person rpg's erg fijn werken in CryEngine (met de gebruikelijke bugs :+ )

En ene kleine edit aan de TS gedaan. De monthly reports lopen nu door tot 2019 :) , op die manier kunnen we het makkelijk aanvullen.

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 05-03-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Terrapin ziet er wel gaaf uit :) , ook leuk om die eerste iteratie van componenten te zien. Deurtje openen, component repareren/vervangen, deurtje weer dicht.

Zal nog wel even duren voor we dat op alle schepen gaan zien, maar gaat wel een richting op waarin gameplay/realisme elkaar beter kunnen vinden.

Ben overigens ook bezig met nieuwe org merch, als het goed is word daar binnenkort meer van bekend.

Het Calling all devs heeft maar weinig vragen meer over met veel votes. Makkelijker om daarmee de interessante vragen omhoog te kicken:

https://robertsspaceindus...vs-march-questions-thread

Vind deze vraag wel erg interessant, zou leuk zijn als ze daar een release aan hangen:
https://robertsspaceindus...h-questions-thread/990501
https://robertsspaceindus...h-questions-thread/990464

Snowboarding confirmed.
https://gfycat.com/InfiniteHatefulArmyant

De Avenger heeft een rework gehad in Manchester naar het schijnt 8)
spoiler:
:+

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dm2ri8o5usj01.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Case_C op 06-03-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMa34
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-05-2021
Geintje zeker? Die Avenger was toch nooit zo groot?! :o

Gary Oldman is sowieso een goede acteur. In True Romance was ie ook meesterlijk.
Ben ook echt benieuwd naar SQ42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Vet plaatje, ben benieuwd of ie echt zo groot word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Lijkt mij wel enorm groot voor de Avenger! Dan is die bijna net zo groot als de Constellation... :o Edit: Het blijkt gewoon fan-art te zijn. x)

Voor mensen die meer willen weten over hoe group play zich verder gaat ontwikkelen, is dit wellicht een vraag om te upvoten in de Calling All Devs Thread: https://robertsspaceindus...h-questions-thread/990772

[ Voor 5% gewijzigd door GoT.Typhoon op 06-03-2018 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Waarschijnlijk zien de meeste mensen dit bericht via Discord, maar voor de volledigheid ook maar hier op het forum. Voor de organisatie willen we emaille pins laten maken, zoals de SC pins die op events worden weggegeven, maar dan met het logo van Gathering of Tweakers incorporated 8) . Erg leuk om bij events leden van de organisatie te herkennen aan dit stukje bling :*) .

Zie je zo'n pin wel zitten laat dat dan weten via de volgende poll.
https://goo.gl/forms/k45DwVv6rvVJQvqt2

Hoe ziet dat eruit?
GoT Inc Pin

Volumetric clouds gaan er ook wel komen :) , ziet er al goed uit.

Het vermoeden is dat 3.1 binnenkort naar Evocati gaat.

Op de roadmap staan de volgende dingen nog open,
  • Planet Tech Improvements: 15/28
  • [Service Beacon] Distress Call: 21/31
  • Ship Weapon Balance: 1/3
  • Aegis Reclaimer: 39/57
  • Anvil Terrapin: 27/39
  • Misc Razor: 32/43
  • Tumbril Cyclone: 28/37
  • Performance Optimization 33/61
Er zijn deze week behoorlijk wat taken afgerond, dus de kans is groot dat ze met de laatste open staande dingen ook grote stappen kunnen maken. Met 3.1 afgerond kunnen we eindelijk uitkijken naar een verbetering op gameplay, met de toevoegingen van:
  • [Service Beacon] Escort
  • [Service Beacon] Refuel
  • [Service Beacon] Repair
  • [Mining] Prospecting
  • [Mining] Extraction
  • [Mining] Refining
  • [Mining] Selling
  • [Salvage] Scanning
  • [Salvage] Extraction
  • [Salvage] Processing
  • [Salvage] Selling
  • Manual Repair
  • Buy/Sell Fuel
  • Fuel Transfer
  • Wear & Tear

[ Voor 66% gewijzigd door Case_C op 08-03-2018 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Eeeeeennn...Evocati voor 3.1 is van start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon

[ Voor 49% gewijzigd door GoT.Typhoon op 08-03-2018 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Recon24 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:33:
Eeeeeennn...Evocati voor 3.1 is van start.
Nu maar hopen dat de Evocati PTU geen weken gaat duren. Ben benieuwd hoe snel ze 'm stabiel krijgen.

Gaat wel leuk zijn om die Reclaimer eens van binnen te bekijken. @rescla voor jouw ook weer een reden om in te loggen :+
Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/external/_5o69pfHEB7bJDz_UGGCAPkPxAiWUf-2IVs_Pxvrcf8/https/i.imgur.com/YoS48ar.jpg?width=1276&height=718

Relay heeft ook een mooie tl;dr en transcript gemaakt van de AtV.
https://relay.sc/transcri...formance-and-optimization

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 09-03-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 11:59
Is al weer een tijdje geleden inderdaad. Ziet er in ieder geval al goed uit, nu maar hopen dat het niet te lang duurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon

Hier worden echt prima vragen in beantwoord, zal m zeker aanraden voor mensen die geinteresseerd zijn in de ontwikkelingen omtrent performance en vond m persoonlijk wat minder stroef dan de AtV (op de sappige eerste 12 minuten na).

Edit: Hier nog wat mooi kiekjes van de oude Idris en de nieuwe! https://imgur.com/a/0DuoY En dit is precies waarom je mensen van CIG gewoon laat doen wat ze moeten doen, lekker veel in R&D steken! :)

[ Voor 35% gewijzigd door GoT.Typhoon op 11-03-2018 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
GoT.Typhoon schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 02:26:
Hier nog wat mooi kiekjes van de oude Idris en de nieuwe! https://imgur.com/a/0DuoY En dit is precies waarom je mensen van CIG gewoon laat doen wat ze moeten doen, lekker veel in R&D steken! :)
Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:07
Ik denk dat ik echt een SSD van een terra moet gaan kopen (dan direct ook maar m.2 :P ) zodat het spel misschien gaat laden. Als ik 3.0 laad dan blijft hij maar op laden staan :( (op 4tb HDD)

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
peize9 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:44:
Ik denk dat ik echt een SSD van een terra moet gaan kopen (dan direct ook maar m.2 :P ) zodat het spel misschien gaat laden. Als ik 3.0 laad dan blijft hij maar op laden staan :( (op 4tb HDD)
Het is inderdaad niet meer speelbaar op alles trager dan aan SSD. Wellicht dat zon Intel optane schijfje van 32 of 64gb een uitkomst is? Dat is bij uitstek bedoeld voor het versnellen van HDD's

Met KC:D ook het geval. Pop in en laadtijden worden pas met een SSD acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:07
Case_C schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:02:
[...]

Het is inderdaad niet meer speelbaar op alles trager dan aan SSD. Wellicht dat zon Intel optane schijfje van 32 of 64gb een uitkomst is? Dat is bij uitstek bedoeld voor het versnellen van HDD's

Met KC:D ook het geval. Pop in en laadtijden worden pas met een SSD acceptabel
Zoals ik zei, volgende maand gewoon een 1 terra samsung SSD :P

Wat zijn jullie eigenlijk verder allemaal van plan met de game? Ik hoop een leuke community te kunnen maken er mee :) ben zelf een forumpje aan het schrijvjen in php (leuk en leerzaam, niet omdat het moet, maar omdat het kan). En dan gewoon met een grote groep mensen grote transporten e.d. doen. Heb ik best wel veel zin in :)

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Q&A van Noobifier met Turbulent :) . Interessant om te horen waar Spectrum etc. heen gaat.

peize9 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 02:14:
[...]
Wat zijn jullie eigenlijk verder allemaal van plan met de game? Ik hoop een leuke community te kunnen maken er mee :) ben zelf een forumpje aan het schrijvjen in php (leuk en leerzaam, niet omdat het moet, maar omdat het kan). En dan gewoon met een grote groep mensen grote transporten e.d. doen. Heb ik best wel veel zin in :)
Schijnbaar is Turbulent momenteel bezig met een update van het 'friend' system. En gaat dit zijn informatie uit het organisatie ledenbestand halen. Dus iedereen in dezelfde org zou dan terug moeten komen in je friends-list, en daarmee ook te zien zijn in een server. Gaat een behoorlijke verbetering brengen voor het samen spelen.

Zodra het system groter word, en er met 3.2 meer te doen gaat zijn in Stanton lijkt de potentie voor samenspelen wel steeds groter te worden. Momenteel zijn de travel-times nog niet gigantisch. Wel een indicatie van de tijdsduur in een volledig Stanton system, maar niet schokkend :P .

Zodra je dan een cargo haul wilt doen van de ene kant van het system naar de andere kant, kan ik me indenken dat je dat in een convoy doet om 't risico te minimaliseren. Lijkt me ook klote om in een lange jump interdicted te worden, dan is het wel fijn als je het gevaar niet alleen te lijf moet gaan.

Ook nog eentje voor de vlugge luisteraar :) , you know ;) .

Dus eind maart staat de release van 3.1 op de planning. Grote vraagteken gaan de service-beacons zijn, of dat acceptabel gaat werken in 3.1 Anders word dat gepusht naar 3.2, en gaat 3.1 waarschijnlijk gewoon live.

Blijkbaar komen er in 3.2 ook NPC org's, welke zich richten op bijvoorbeeld repair etc.

[ Voor 93% gewijzigd door Case_C op 13-03-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Wist niet dat die cargo-bay van de Starfarer zo groot was :P .
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LfjHmYf.png

3.1c is ook naar de evocati gegaan. Nog steeds geen Reclaimer, maar werken ze dus nog actief aan een aantal onderdelen. Wat wel overeenkomt met de road-map.
https://pastebin.com/dNEeyxMn

Waarom is de Reclaimer zo gaaf :P ?
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/rh5unqcjhzl01.gif

[ Voor 58% gewijzigd door Case_C op 16-03-2018 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/HiddenSlimCottonmouth-max-14mb.gif

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/ThirstyDisastrousAbyssiniancat-max-14mb.gif

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/ThoroughAliveKillifish-max-14mb.gif

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/CarelessUncommonBarebirdbat-max-14mb.gif

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/WellwornImmediateBangeltiger-max-14mb.gif

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/CoordinatedAnyBengaltiger-max-14mb.gif

[ Voor 41% gewijzigd door Recon24 op 16-03-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
De F8a ziet er ook wel gaaf uit, weet zo snel niet of je ingame de F8c of F8a wel kon halen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dnPaXU1.jpg

Ook leuk als je dan de .tools pagina bekijkt :P , komt er nog wat lore voorbij waar je 2 heavy fighters vind.

De Aegis’ Dogfighter 3000 en RSI Black Widow, die zien we vast wel voor de 'commerciele' markt verschijnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
  • Laatst online: 16-09 10:52
Goedemiddag,

Even een vraagje van een totale newb in the Verse hier.
Ik ben pas recent in aanraking met SC, maar het concept heeft me compleet gegrepen. Gelukkig is er op YT en Twitch genoeg content te vinden, maar het liefst zou ik zelf al wat willen spelen met de game.
Helaas heb ik momenteel alleen maar een enkel reepje 8gb DDDR3 Ram terwijl 16gb het systeem minimum is. Extra geheugen bijkopen is momenteel geen optie aangezien ik mijn complete systeem ga vernieuwen wanneer de nieuwe generatie Nvidia kaarten uitkomt en aan DDR3 heb ik dan niks meer.
Nu zag ik wel gameplay online met 8gb ram in 3.0, met FPS rond de 15. Zijn er wellicht meer Tweakers die momenteel in de PTU spelen met maar 8gb? En zo ja, is het speelbaar in jullie optiek (in het achterhoofd houdend dat het sowieso een Alpha release is).

Ik zou al blij zijn als alleen Star Marine speelbaar zou zijn :p maar ben benieuwd naar jullie ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
FaberOne schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:32:
Goedemiddag,

Even een vraagje van een totale newb in the Verse hier.
Ik ben pas recent in aanraking met SC, maar het concept heeft me compleet gegrepen. Gelukkig is er op YT en Twitch genoeg content te vinden, maar het liefst zou ik zelf al wat willen spelen met de game.
Helaas heb ik momenteel alleen maar een enkel reepje 8gb DDDR3 Ram terwijl 16gb het systeem minimum is. Extra geheugen bijkopen is momenteel geen optie aangezien ik mijn complete systeem ga vernieuwen wanneer de nieuwe generatie Nvidia kaarten uitkomt en aan DDR3 heb ik dan niks meer.
Nu zag ik wel gameplay online met 8gb ram in 3.0, met FPS rond de 15. Zijn er wellicht meer Tweakers die momenteel in de PTU spelen met maar 8gb? En zo ja, is het speelbaar in jullie optiek (in het achterhoofd houdend dat het sowieso een Alpha release is).

Ik zou al blij zijn als alleen Star Marine speelbaar zou zijn :p maar ben benieuwd naar jullie ervaring.
Denk dat je dit filmpje bedoelt? YouTube: Star Citizen 3.0 [GTX 1070 i7 6700K 8gb RAM]

Deze reddit-thread gaat over hetzelfde probleem, met ook een mogelijke oplossing. Hoewel die voor deze persoon niet heeft gewerkt kan je het altijd proberen.

Wat ik zoal heb gelezen na de release van 3.0 is dat minder dan 16gb praktisch onspeelbaar is geworden.3.1 schijnt wel een behoorlijke improvement te krijgen qua fps, maar ik gok dat het meer te maken heeft met optimalisaties van de code. En dat heeft niet persé een reductie in GB tot gevolg, gok dat ze alleen maar extra goed gebruik willen maken van de 16gb waar ze nu mee kunnen werken.

Op de discord zitten wel een aantal mensen in de ptu, maar die spelen niet op 8gb :P .

Op zich kan je wel de V&A in de gaten houden voor een reepje van 8gb ddr3. Die zijn soms nog wel voor een acceptabele prijs te krijgen.

The Chosen One schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:34:
Iemand hier die wat DDR4 kan uitlenen/verhuren? ;p
Of werkt DDR3 + 1 (viltstift) ook voor Ryzen 2? :+
Extra RAM-stacks op je bestaande DDR hot-glue'en, daarmee maak je er HBM-RAM van :+ .

[ Voor 12% gewijzigd door Case_C op 16-03-2018 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:24

The Chosen One

Zie signature!

Iemand hier die wat DDR4 kan uitlenen/verhuren? ;p
Of werkt DDR3 + 1 (viltstift) ook voor Ryzen 2? :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
600i begint er ook op te lijken :P .

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/5bge5a5xqq9r3r/source/600i_StarCitizen.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
Gaaf, maar funest voor je landing-gear en de -pads op Port Oli :P Tis wel een groot bootje, die Reclaimer..

Ligt het aan mij of wordt de PU wat speelbaarder? Kan ook door minder mensen die op de servers zitten komen maar vond het net een stuk beter dan in de eerste maand na release van 3.0.
FaberOne schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:32:
Ik denk niet dat je aan Star Marine zoveel plezier gaat beleven op het moment, vorige week was het nog erg buggy en weinig spelers daardoor. Focus ligt er ook niet op bij CiG, die willen liever eerst de PU stabiel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
JohnnieWbl schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:04:
[...]

Gaaf, maar funest voor je landing-gear en de -pads op Port Oli :P Tis wel een groot bootje, die Reclaimer..

Ligt het aan mij of wordt de PU wat speelbaarder? Kan ook door minder mensen die op de servers zitten komen maar vond het net een stuk beter dan in de eerste maand na release van 3.0.
3.0 zal wel aan legere servers liggen. Maar 3.1 evocati schijnt met volle servers gewoon de 60fps te kunnen halen :P . Dus ja dan word het een heel stuk meer speelbaar. Wel gaaf dat je het resultaat van die optimalisaties terugziet in nieuwe builds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon

[ Voor 66% gewijzigd door GoT.Typhoon op 19-03-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
3.1 is nu in PTU, ziet er dus naar uit dat release in maart nog op de rails is!

En dan op naar 3.2 :p , ben wel benieuwd naar alle kleine toevoegingen van 3.1. Schijnt ook qua preformance heel veel beter te zijn.

Laat dan wel een voorbeeldje zien waarvoor je die upvote wilt :P .

[ Voor 54% gewijzigd door Case_C op 21-03-2018 11:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
Graag wat upvotes...bedankt ;-)

https://robertsspaceindus...t/11066-Cyclonemeet-Celin

Afbeeldingslocatie: https://dto9r5vaiz7bu.cloudfront.net/fg8rq6x1oeeb2/source.png

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/FancyVengefulBichonfrise-max-14mb.gif

[ Voor 63% gewijzigd door Recon24 op 21-03-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:24:
3.1 is nu in PTU, ziet er dus naar uit dat release in maart nog op de rails is!

En dan op naar 3.2 :p , ben wel benieuwd naar alle kleine toevoegingen van 3.1. Schijnt ook qua preformance heel veel beter te zijn.

[...]

Laat dan wel een voorbeeldje zien waarvoor je die upvote wilt :P .
Vanmorgen even gestart, was verbaasd dat character creation er in beperkte mate in zit. Deed me erg denken aan Ghost Recon Wildlands, maar dan voorlopig met minder opties. Niets mis mee, die character creator was prima.

Helaas heb ik nog geen tijd gehad nieuwe schepen te testen, kan merken dat ik de development niet heb bijgehouden. Welke schepen kan ik het beste testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:56:
[...]
Vanmorgen even gestart, was verbaasd dat character creation er in beperkte mate in zit. Deed me erg denken aan Ghost Recon Wildlands, maar dan voorlopig met minder opties. Niets mis mee, die character creator was prima.

Helaas heb ik nog geen tijd gehad nieuwe schepen te testen, kan merken dat ik de development niet heb bijgehouden. Welke schepen kan ik het beste testen?
Ja wel fijn dat er nu een character creator is, scheelt dat je dan gewoon 'unieke' characters hebt ipv 50 clones :p . Ze zullen de opties vast nog wel uitbreiden met patches, er worden toch nog steeds hoofden gescanned. Dus lijkt me dat er wel meer beschikbaar komt.

Het schip wat je wil testen word momenteel alleen door dev's ingespawned :/ , dus de Reclaimer zal je niet zomaar kunnen spawnen.

Verder schijnt de PTU vrij veel te crashen tegenover de Evocati. Zou zomaar eens te maken kunnen hebben met het spawnen van een Reclaimer :+ ? De Cyclone is wel gaaf om te proberen, zoals je hierboven kan zien, maar dan moet je eerst nog maar op een maan kunnen komen. Dat zal straks met live makkelijker gaan gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met het downloaden van PTU 3.1, hopelijk is de server niet overbelast en kan ik zo er in gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Ben wel erg benieuwd hoe 3.1 hier gaat lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Hoop dat ze interdiction weten te fixen. Schijnt dat het nog steeds vervelend is en de servers lagt.

Schijnt dat het ook behoorlijk GPU vRam intensief is geworden. (Door wat mem. leaks?) Hopen maar dat alles gewoon in 3.1 gaat zitten wat ze gepland hebben. En dan uitkijken of 4.0 op de roadmap gaat komen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Hoezo hopen? Je kan nu toch gewoon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
GoT.Typhoon schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:29:
Hoezo hopen? Je kan nu toch gewoon spelen.
PTU ;) , en ik wacht netjes op live release.

Reclaimer zat nog niet voor spelers in de laatste patch. En dan al die bugjes die er nog uit moeten, maar dat gaat wel goed komen.

GoT.Typhoon schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:39:
PTU is gewoon open voor Concierge en subs, een sub kost 9-10 euro voor een maandje en dan zet je m gewoon weer stopt, als je niet wilt blijven betalen natuurlijk. Maar goed, wachten kan natuurlijk ook, ik denk persoonlijk dat we pas vanaf vrijdag de Reclaimer krijgen en volgende week full focus op stabiliteit zal zijn.
Ben 't op dat vlak wel eens met Boredgamer, en dat ik geen abbo ga nemen om puur de PTU te spelen. Je moet wel tegen wat buggy gameplay kunnen, en toch het eea vinden om te testen in zo'n build.

heb daar momenteel het geduld niet voor, en daarom lekker wachten op live release. Dan weer alles bekijken wat er nieuw is. En er zijn weer mooie features bij gekomen. Zeker met het respawnen in bedden op schepen zal helpen aan het creëren van één wereld.

Vraag me ook af wanneer ze de back-end 'world' server unified maken tussen alle servers. En of dat al deels het geval is?

[ Voor 60% gewijzigd door Case_C op 22-03-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
PTU is gewoon open voor Concierge en subs, een sub kost 9-10 euro voor een maandje en dan zet je m gewoon weer stopt, als je niet wilt blijven betalen natuurlijk. Maar goed, wachten kan natuurlijk ook, ik denk persoonlijk dat we pas vanaf vrijdag de Reclaimer krijgen en volgende week full focus op stabiliteit zal zijn.
[b]Case_C schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:37:

heb daar momenteel het geduld niet voor, en daarom lekker wachten op live release. Dan weer alles bekijken wat er nieuw is. En er zijn weer mooie features bij gekomen. Zeker met het respawnen in bedden op schepen zal helpen aan het creëren van één wereld.

Vraag me ook af wanneer ze de back-end 'world' server unified maken tussen alle servers. En of dat al deels het geval is?
Ja de persistent location is allemaal erg leuk, maar werkt in de praktijk helemaal niet. Als het je al lukt om niet te crashen, moet je echt uitloggen in bed etc en dan kan je weer inloggen en dan kom je inderdaad op dezelfde plek uit. Dat hele uitloggen in bed moeten ze eruit slopen en het gewoon altijd persistent maken.

Daarnaast vraag ik mij af hoe goed het gaat werken in de current state, ik heb het nog niet geprobeerd maar ben er al bijna 95% zeker van dat zodra je met meer mensen in een schip zit en de pilot uitlogd, je vrienden nog even verder gaan en je vervolgens weer inlogd het niet helemaal gaat werken, maar kan het mis hebben. Zelfs als het werkt, moeten ze het uitloggen niet limiteren tot de bedden, maar gewoon ook wanneer er alt+F4 wordt gedrukt.

[ Voor 75% gewijzigd door GoT.Typhoon op 22-03-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:37:

Ben 't op dat vlak wel eens met Boredgamer, en dat ik geen abbo ga nemen om puur de PTU te spelen. Je moet wel tegen wat buggy gameplay kunnen, en toch het eea vinden om te testen in zo'n build.
Lijkt me zeer onverstandig inderdaad om alleen voor PTU toegang een subscriber te worden. Het mag een leuke perk zijn van subscriber maar het is natuurlijk onverstandig om geld te betalen om een buggy versie van een alpha game te mogen testen. Als je per se wilt supporten dan is dat prima.

Wat dan wel lastig is dat je als streamer eigenlijk wel subscriber moet zijn als je nog niet in wave 1 ptu test zit. Zo niet dan kan je de nieuwe content niet tonen en daar is men over het algemeen wel van afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:44:
[...]
Wat dan wel lastig is dat je als streamer eigenlijk wel subscriber moet zijn als je nog niet in wave 1 ptu test zit. Zo niet dan kan je de nieuwe content niet tonen en daar is men over het algemeen wel van afhankelijk.
Streamers en en community contributors zijn meestal wel bekend bij CIG, dus die kunnen makkelijk aan een eerste PTU wave toegevoegd worden. Ook om de stroom aan informatie over een nieuwe build makkelijker naar buiten te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Daar gaan we! Reclaimer en Terrapin zit erin jongens! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
GoT.Typhoon schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 01:55:
Daar gaan we! Reclaimer en Terrapin zit erin jongens! :D
Ohhhh, de Terrapin ook? Nice. Ik hoop binnenkort meer tijd te hebben, kan helaas de laatste tijd niet echt meer alles volgen en daarom heb ik ook weinig idee wat er allemaal in 3.1 zit :$

Ik hoop wel dat de crashes opgelost worden, ik kan niet eens goed bij de planeten komen om te testen helaas. Verder zag de performance er wel goed uit, al moet ik zeggen dat ik op de wat rustigere uren gespeeld heb dus het kan zijn dat het een vertekend beeld geeft.
Case_C schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:17:
[...]

Streamers en en community contributors zijn meestal wel bekend bij CIG, dus die kunnen makkelijk aan een eerste PTU wave toegevoegd worden. Ook om de stroom aan informatie over een nieuwe build makkelijker naar buiten te brengen.
Ik zie het wel bij de grote streamers gebeuren maar ik vraag me soms af of ze ook nog oog hebben voor de kleine jongens. Dit was in het verleden met die contests ook al een beetje scheef. Deed een beetje vreemd aan toen met de contest voor streaming waar iedereen aan mee kon doen, maar al wel vast de 5 grootste streamers al werden aangeprezen. Dat was wel wat jammer. Maar misschien dat ze er van geleerd hebben.

Hoe dan ook, hopelijk binnenkort mijn Warthog afstoffen en weer een keer instellen samen met mijn rudder pedals. Kijken of ik dan ook daadwerkelijk weer een keer kills kan maken in dogfights :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/136923100846489610/426659874164965376/Aegis_Reclaimer.png

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/QuaintGivingAnteater-max-14mb.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Gave liftanimatie! :p

Eerst de rails naar beneden komen, en vervolgens zie je het platform tegelijk meekomen :) . Ben erg benieuwd naar de binnenkant!

De vRam mem-leaks al opgelost?

[ Voor 3% gewijzigd door Case_C op 23-03-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heeft de Terrapin een irritante bug, de mobiglass is namelijk niet leesbaar als je in de pilots chair zit dus moet je steeds opstaan wat niet handig is met navigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:50:
Helaas heeft de Terrapin een irritante bug, de mobiglass is namelijk niet leesbaar als je in de pilots chair zit dus moet je steeds opstaan wat niet handig is met navigeren.
De Terrapin heeft gewoon zijn eigen starmap recht voor je neus in de cockpit. Je moet even ermee interacten met F en dan inzoomen.
Case_C schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:43:
[...]

Gave liftanimatie! :p

Eerst de rails naar beneden komen, en vervolgens zie je het platform tegelijk meekomen :) . Ben erg benieuwd naar de binnenkant!

De vRam mem-leaks al opgelost?
Volgens mij deels of niet helemaal wat ik lees. Er zijn nog wel soms spikes aanwezig maar de fps zelf kan daarmee nog wel hoog zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Recon24 op 23-03-2018 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Recon24 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:22:

[...]
Volgens mij deels of niet helemaal wat ik lees. Er zijn nog wel soms spikes aanwezig maar de fps zelf kan daarmee nog wel hoog zijn.
Maar wanneer je met minder dan 8gb aan vRAM zit loop je wel eerder tegen problemen aan lijkt mij.

Voor wie alvast in de Reclaimer wil kijken. @rescla

Lijkt er op dat je er wel in kan verdwalen :+ .

[ Voor 21% gewijzigd door Case_C op 23-03-2018 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Zowel morgen als vandaag een patch en een survey naar de community toe om te bepalen voor CIG waar de prioriteiten liggen met 3.2. :) Belooft weer een mooi iets te worden! :D Ik zal de survey linken zodra die up is.

Gogogo: https://robertsspaceindus...8-Alpha-32-Feature-Survey

Als ik een advies mag geven, Party System (zodat deze game eindelijk niet meer als een SP game aanvoelt), Quantum Linking, zodat we dit Party System ook kunnen benutten samen met Item 2.0. De rest is allemaal een beetje derp in mijn optiek, maar goed dat ben ik. :)

Voor mij is de keuze dan ook:

1. Party System
2. Item 2.0 System
3. Quantum Linking.

En voordat mensen blindelings op Kiosks gaan stemmen. Daarop zeg ik, Gameplay > Progression.

[ Voor 59% gewijzigd door GoT.Typhoon op 23-03-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:13

Kek

3flix

Party system en service beacons vind ik de meest belangrijke, daarmee creëer je al zoveel uren gameplay imo...
Pagina: 1 ... 63 ... 117 Laatste