Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Vandaag voor het eerst 3.0 mogen spelen, zeer grote verbetering tov de laatste 2.x versie..! Moet nog echt missies gaan proberen, vandaag vooral rondgevlogen, Levski ontdekt, cargo runs gedaan en wat onzinnige dingen gekocht :P. Ondanks enkele crashes niet ontevreden over de performance, al is de glare soms wel erg irritant bij het aflezen van de mobiglass. Zo te zien genoeg te doen eerst!

Hopelijk worden alle beschikbare schepen vanaf 3.1 ingame te verdienen, beetje jammer dat je nu niet over ground vehicles kunt beschikken vanwege CiG's keuze meer geld te willen verdienen door er irl geld voor te vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Mogelijks een domme vraag, maar is het normaal dat alpha 3 slechter draait dan alpha 2.x? Versie 2 heb ik maar heel kort gespeeld omdat daar maar weinig te bevelen viel en het vrij buggy was (door muren vallen, toen trage frame rate). Maar ik heb de game wel steeds blijven volgen en had bij versie 3 dan ook grote verwachtingen met de nieuwe engine. Vandaag heb ik deze geprobeerd, alleen is deze nu totaal onspeelbaar met nog lagere FPS. Als ik de graphics quality naar low zet merk ik totaal geen verbetering op (of lagere graphics) en interactie met o.a. deuren is zo goed als onmogelijk. Het koste mij ontelbare pogingen om uit mijn kajuit te geraken en tot aan mijn schip geraakte ik helemaal niet. Zie filmpje: ik druk F + muisklik op de knop, maar er gebeurt niets.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
IStealYourGun schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:03:
Mogelijks een domme vraag, maar is het normaal dat alpha 3 slechter draait dan alpha 2.x?
Vind het zelf redelijk vergelijkbaar qua framerates, maar heb geen harde cijfers. Sommige plekken lijken wat intensiever dan andere, over het algemeen is het imo niet vloeiend maar acceptabel.

Interactie met de omgeving is voor mij ook wennen, maar jouw ervaring "zo goed als onmogelijk" deel ik niet. Geen idee waar het aan kan liggen, misschien ff andere server proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:07

Ves

A gadget addicted Bounty

Mogelijks een domme vraag, maar is het normaal dat alpha 3 slechter draait dan alpha 2.x?
Op dit moment is 3.0 niet geoptimaliseerd zoals 2.x was. Daar starten ze vanaf 8 januari weer mee.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 15:00

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

2.6 draaide bij mij tussen 20 en 24 fps
3.0 draait gemiddeld 10 fps

Kortom is normaal.
Lucht sluizen buggen wel eens.
Ff andere deur proberen of ff wachten.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
JohnnieWbl schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:00:
Ondanks enkele crashes niet ontevreden over de performance
OK, korte aanvulling: vlakbij Port Oli crashen met 100k aan goud zuigt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ouch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:10
Mogelijks een domme vraag, maar is het normaal dat alpha 3 slechter draait dan alpha 2.x? Versie 2 heb ik maar heel kort gespeeld omdat daar maar weinig te bevelen viel en het vrij buggy was (door muren vallen, toen trage frame rate). Maar ik heb de game wel steeds blijven volgen en had bij versie 3 dan ook grote verwachtingen met de nieuwe engine. Vandaag heb ik deze geprobeerd, alleen is deze nu totaal onspeelbaar met nog lagere FPS. Als ik de graphics quality naar low zet merk ik totaal geen verbetering op (of lagere graphics) en interactie met o.a. deuren is zo goed als onmogelijk. Het koste mij ontelbare pogingen om uit mijn kajuit te geraken en tot aan mijn schip geraakte ik helemaal niet. Zie filmpje: ik druk F + muisklik op de knop, maar er gebeurt niets.

[video]
Die bug is inderdaad terug te vinden in de issue council. Momenteel zo'n 36x geconfirmed. Dus die zit in ieder geval in de molen om opgelost te worden.

De vraag is opzich niet dom, voor mij draait 3.0 relatief gezien gelijk aan 2.6, qua fps. Sommige locaties zoals Levski tanken de framerate dan wel weer gigantisch, maar een port Olissar met daaromheen een 50 tal schepen maakt dan weer vrij weinig uit. Voor mij is over het algemeen dus performance gelijk, maar de scope weer een stuk groter.

Neem aan dat je weet wat de minimale hardware eisen zijn voor 3.0? Want met minder als 16gb ram of geen SSD kan je inderdaad veel framedrops verwachten. CPU en GPU nog daargelaten.

JohnnieWbl schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:19:
[...]

OK, korte aanvulling: vlakbij Port Oli crashen met 100k aan goud zuigt.. :P
Om die reden join ik het liefst een server waar andere org members in zitten. In het geval van een crash kan ik dan naar dezelfde server terug, waar m'n schip nog op een planeet staat of in de lucht hangt ;) . Dan kan ik op die manier de boel nog redden.

En voor wie het interesseert: Een uiteenzetting van de reply van CIG tegen de lawsuit van Crytek. De GLA (Game License Agreement) zit er ook bij inclusief de kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Case_C op 07-01-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Case_C schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:37:
Om die reden join ik het liefst een server waar andere org members in zitten. In het geval van een crash kan ik dan naar dezelfde server terug, waar m'n schip nog op een planeet staat of in de lucht hangt ;) . Dan kan ik op die manier de boel nog redden.
Slim, wellicht toch handig om wat mensen toe te voegen in mn contactlijst :P Op zich is een keertje crashen niet erg, paar keer op en neer met wat waardevolle SCU's in de freelancer en je hebt meer dan je nodig hebt.. Totdat je dure schepen moet kopen of voor andere zaken moet sparen/grinden.

Star Marine vind ik wat buggy in vergelijking met 2.6, hoe is jullie ervaring hiermee? Spawnen met een wapen in je hand, stukje rennen, weg wapen, net op het moment dat je de badguy in vizier denkt te hebben.. Verder meer random crashes, gunfire audio die doorloopt tijdens je killcam en tijdens de nieuwe spawn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Case_C schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:37:
[...]

De vraag is opzich niet dom, voor mij draait 3.0 relatief gezien gelijk aan 2.6, qua fps. Sommige locaties zoals Levski tanken de framerate dan wel weer gigantisch, maar een port Olissar met daaromheen een 50 tal schepen maakt dan weer vrij weinig uit. Voor mij is over het algemeen dus performance gelijk, maar de scope weer een stuk groter.

Neem aan dat je weet wat de minimale hardware eisen zijn voor 3.0? Want met minder als 16gb ram of geen SSD kan je inderdaad veel framedrops verwachten. CPU en GPU nog daargelaten.
16GB ram + SSD
Mijn CPU is niet de nieuwste, maar wel een core i7 (1e generatie) en GPU is Geforce GTX 960.

Vandaag de game opnieuw eens gestart, nog wat effectjes uitgeschakeld, maar eigenlijk merk ik weinig beterschap. Hoewel ik deze keer geen schip heb bestuurd, want de laatste keer heb ik in de lucht het spel afgesloten omdat ik mijn schip met moeite onder controle kon houden door input lag in combinatie met lage frames (landen was al helemaal uitgesloten) en nu moet ik dus 25 min wachten. -_-

Best teleurstellen en ik heb eigenlijk wel zin om een refund te vragen. Ja het is crowdfunding, maar als je een game ontwikkeld die enkel op high-end systemen kan draaien dan zou het sympathiek zijn om dat héél duidelijk te maken en op zijn minst een compatibiliteitstool of kleine benchmark tool uit te brengen. Als ik onder download kijk staat alles groen, maar geen idee of dit gewoon een statisch vinkje is, of dat de launcher/site effectief kijkt naar je system?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UyugrbqDEOlx9J5YCTivAMrd/full.png

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
IStealYourGun schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:14:
[...]
16GB ram + SSD Mijn CPU is niet de nieuwste, maar wel een core i7 (1e generatie) en GPU is Geforce GTX 960.

Vandaag de game opnieuw eens gestart, nog wat effectjes uitgeschakeld, maar eigenlijk merk ik weinig beterschap. Hoewel ik deze keer geen schip heb bestuurd, want de laatste keer heb ik in de lucht het spel afgesloten omdat ik mijn schip met moeite onder controle kon houden door input lag in combinatie met lage frames (landen was al helemaal uitgesloten) en nu moet ik dus 25 min wachten. -_-
Neem aan dat je als echte tweaker tijdens het spelen gelijk je CPU load hebt gechecked? :P Want een 9 jaar oude CPU kan wel eens een bottleneck vormen.
Blijkbaar heeft iemand in de PTU van 3.0 hetzelfde probleem gehad: https://www.reddit.com/r/..._to_raise_fps_in_300_ptu/

Ik weet niet of er hier nog meer mensen met een i7-920 spelen, maar wellicht dat overclocken kan helpen?
Overigens speelt het hier op een i7-4770k nog prima, dus die kan hopelijk nog "even" mee tot release :+ .
Best teleurstellen en ik heb eigenlijk wel zin om een refund te vragen. Ja het is crowdfunding, maar als je een game ontwikkeld die enkel op high-end systemen kan draaien dan zou het sympathiek zijn om dat héél duidelijk te maken en op zijn minst een compatibiliteitstool of kleine benchmark tool uit te brengen.
Als een spel regelmatig gesteld word als de nieuwe Crysis, maar dan beter... (heb ik afgelopen jaren wat voorbij zien komen) dan weet je toch wel dat het waarschijnlijk op de meeste PC's helemaal niet te spelen gaat zijn? Het is een spel wat gemaakt word voor de computers van de toekomst. De hardware van vandaag de dag zal het waarschijnlijk prima kunnen spelen, maar verwachten dat oudere hardware het probleemloos zou draaien is wellicht iets naief?

Ze zijn de game continue aan het door ontwikkelen, nu een tool maken om je hardware te checken zou mogelijk over een paar maanden al weer verouderd kunnen zijn waardoor de tool waardeloos is. En daarbij blijven ze continue de limieten opzoeken van zowel het netwerk als de PC's die het aansturen. Dat betekend continue de grens verleggen en de load op het systeem word daarmee hoger.

Nu is het gelukkig eindelijk duidelijk wat ze voor SQ42 in gedachte hebben qua hardware. En dan zit je met een hedendaags high-end systeem richting de 60fps voor de single player. Nu zien we die loads nog niet volledig terug in de PU, maar daar brengen ze ook steeds meer items ingame.
Als ik onder download kijk staat alles groen, maar geen idee of dit gewoon een statisch vinkje is, of dat de launcher/site effectief kijkt naar je system?
[afbeelding]
Dat is volgens mij een statisch vinkje, wat betekend dat je de installer kan downloaden. Met ervoor inderdaad de stats kan zien. Bij mij laat hij namelijk exact hetzelfde zien, en je kan je kan je specs wel opgeven bij de issue council. Maar dat word daarbuiten niet op de site gebruikt volgens mij.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de eerste patches van 2018, waarmee ze hopelijk de servers iig iets stabieler krijgen qua patches.

En dan eens zien of ze in April daadwerkelijk met een 3.1 kunnen komen, maar begreep al dat ze de 'grote' update met Object Container Streaming pas later in het jaar gaan komen. Dat gaat de full-scale systems pas mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Case_C schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:06:
[...]

Neem aan dat je als echte tweaker tijdens het spelen gelijk je CPU load hebt gechecked? :P Want een 9 jaar oude CPU kan wel eens een bottleneck vormen.
De CPU is niet het probleem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NRXV1o8v9LMCfZT39DvMJf7u/full.png

Ik denk dat het eerder komt door "te weinig" RAM op de GPU:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ELC90059D5vSRiBqTgxMDI50/full.png

Dat is imo toch wel een design keuze... de textures hebben nog steeds ultra hoge-resolutie ondanks dat ik mijn settings op low zet. En niet te vergeten 2GB zou voldoende moeten zijn.
Als een spel regelmatig gesteld word als de nieuwe Crysis, maar dan beter... (heb ik afgelopen jaren wat voorbij zien komen) dan weet je toch wel dat het waarschijnlijk op de meeste PC's helemaal niet te spelen gaat zijn?
Het verschil met Crysis en Farcry was dat je die games doorgaans wel nog deftig kon spelen met tragere PC's alleen zagen die er iets minder prachtig uit. Heb ik geen probleem mee, ik speel ook nog steeds OpenTTD.
Ze zijn de game continue aan het door ontwikkelen, nu een tool maken om je hardware te checken zou mogelijk over een paar maanden al weer verouderd kunnen zijn waardoor de tool waardeloos is.
Kom nu, een gratis benchmark-tool zou al veel oplossen, maar helaas ook voor minder inkomsten zorgen. Maar als ik de refund artikels lees op internet, dan snap ik wel waarom, Cloud Imperium Games is niet meteen het meest consument vriendelijke bedrijf dat er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:24

The Chosen One

Zie signature!

Een benchmark prog maken voor in principe een early access title is niet slim, op meerdere manieren.
En met 2GB mag je tegenwoordig toch gewoon met gezond verstand alleen al wel verwachten zulke games minder goed te kunnen spelen. En nog wel meer en minder "grote" games zullen het slecht doen.
Wie weet gebeuren er nog wonderen met optimalisatie maar nooit te veel verwachten, just to be sure.

[ Voor 17% gewijzigd door The Chosen One op 09-01-2018 09:40 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 21:42
Heeft niet zoveel zin om dit te checken want 1 thread zit wel op 100%... dus single core performance maakt wel iets uit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DWARQ
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 06:41
Grappig momentje gisteren in de verse; ik bots per ongeluk met een buggy tegen een connie met een verrassend effect. De eigenaar van de connie is een bekende streamer dus alles is vastgelegd;
https://clips.twitch.tv/SassySpineyAniseDxAbomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:54

Cogency

Ginnunga

hahahah, je kon niet door z'n shield heen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMa34
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-05-2021
Zijn er nog veel mensen hier die een Tumbril tankje erbij hebben genomen? :P
Ik kon het niet laten. Hopelijk gaat ie in de Carrack passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
Ik heb zojuist de missie "Recover ship data recorder" gedaan.

Maar snap sommige dingen niet helemaal.

Toen ik de data recorder oppakte was hij ineens weg. Dus ging ervan uit dat ik hem dan wel had.

Maar nu wil ik hem afleveren bij port olisar. Dus naar die vent toe en gezegd "make delivery"
Ik moet het nu op de toonbank zetten maar volgens mij heb ik niets. Kan drukken wat ik wil maar er gebeurd niks.

Wat ik ook raar vond is toen ik op port olisar landen ik een crime stat kreeg. Dus hier doe ik blijkbaar ook iets fout.

Iemand die mij wil vertellen wat ik verkeerd gedaan heb?
Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Z500 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:38:
Ik heb zojuist de missie "Recover ship data recorder" gedaan.

Maar snap sommige dingen niet helemaal.

Toen ik de data recorder oppakte was hij ineens weg. Dus ging ervan uit dat ik hem dan wel had.

Maar nu wil ik hem afleveren bij port olisar. Dus naar die vent toe en gezegd "make delivery"
Ik moet het nu op de toonbank zetten maar volgens mij heb ik niets. Kan drukken wat ik wil maar er gebeurd niks.
Gok dat je pakje eigenlijk gelijk is gebugged. Al die missies zijn nog behoorlijk buggy, de kans is groter dat het op een bepaald punt mislukt dan dat je missies haalt.

Qua reward is trading momenteel t meest winstgevend.
Wat ik ook raar vond is toen ik op port olisar landen ik een crime stat kreeg. Dus hier doe ik blijkbaar ook iets fout.

Iemand die mij wil vertellen wat ik verkeerd gedaan heb?
Thanks.
Wat betreft het landen. Daarvoor moet je op de grote ports eerst toestemming vragen, (via je mobiglass. Bij contacts) waarna je een landing pad krijgt aangewezen. (Niet vergeten in landing mode te gaan met N. Anders zie je niet op welke pad je moet zijn.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

DWARQ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:27:
Grappig momentje gisteren in de verse; ik bots per ongeluk met een buggy tegen een connie met een verrassend effect. De eigenaar van de connie is een bekende streamer dus alles is vastgelegd;
https://clips.twitch.tv/SassySpineyAniseDxAbomb
15 minutes of fame _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Case_C schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:53:
[...]

Gok dat je pakje eigenlijk gelijk is gebugged. Al die missies zijn nog behoorlijk buggy, de kans is groter dat het op een bepaald punt mislukt dan dat je missies haalt.

Qua reward is trading momenteel t meest winstgevend.

[...]

Wat betreft het landen. Daarvoor moet je op de grote ports eerst toestemming vragen, (via je mobiglass. Bij contacts) waarna je een landing pad krijgt aangewezen. (Niet vergeten in landing mode te gaan met N. Anders zie je niet op welke pad je moet zijn.)
Thanks! Gelukt en weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
De Hull C zouden we eigenlijk ook wel met elke patch kunnen verwachten... De hull C was toch ook de grootste die nog wel op een planeet kon landen? Niet dat je dan kan laden lijkt mij... want dat gaat toch echt niet werken.

Dat zou dus betekenen dat ze de basis voor docking aan stations gereed moeten hebben voor de hull series . Want je kan je schip niet volladen als je geland staat. Dus wellicht dat je dan met een hull series via je je mobiglass op het locale netwerk kan handelen? Scheelt dat je dan uit moet stappen :P .

Ergens hoop ik dan wel dat er een side-door aan zit waar een 'airlock' op aan kan sluiten. Dat je gewoon uit je schip kan lopen naar een station zonder te moeten zweven :p .
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W81l1vW.jpg

En er schijnt ook weer een update te zijn van de dev-tracker voor wie het interesseert:
https://developertracker.com/star-citizen/

[ Voor 20% gewijzigd door Case_C op 10-01-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Ik dacht dat alleen de A & B planetside konden, maar misschien is dat ook verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Cogency schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:25:
Ik dacht dat alleen de A & B planetside konden, maar misschien is dat ook verandert.
Qua landen bedoel ik ook een platform bij een station. Want je kan je schip wel neerzetten op zo'n orbital station... Maar Cargo loaden gaat dan niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54
Voor mensen die Windows 10 insider build gebruiken en SC draaien:

https://robertsspaceindus...-defender-memory-leak-fix

Schijnbaar houdt de nieuwe Windows Defender geheugen vast en door het excluden van de SC directory.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMa34
De Tumbril gaat dus niet passen in de Carrack :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
IMa34 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:52:
De Tumbril gaat dus niet passen in de Carrack :F
Onverwacht hé ;) . De Tumbril is een stukje langer dan de rover Bay.

Overigens verwacht ik wel dat je een heleboel andere items in je Carrack mee kan nemen. Gezien je toch alle equipment fisiek op je schip moet hebben om er gebruik van te maken.

Voedsel. Wapens. Armor. Medical supplies. Spare parts. Fuel. Ammo. Etc.

Zou wel tof zijn als je met een Box of Dragonfly de storage in kan vliegen... Maar momenteel was die route niet echt recht dacht ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Case_C op 11-01-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMa34
Ja inderdaad, voor mij was dat toch wel iets van onverwacht. Maar goed, dan ga ik die tank misschien melten naar een schip.
Ik ga er ook zeker wel vanuit dat het mogelijk zal zijn om heel veel mee te krijgen aan cargo enz. in dit schip.
En de rover blijft natuurlijk ook leuk i.p.v. de tank. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Nieuwe AtV

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Ik dacht al waar komen al die nieuwe afbeeldingen vandaan op Reddit :p. Was er weer een monthly report van december.

https://robertsspaceindus...udio-Report-December-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Waar kan je met een buggy oid rijden, of moet je die echt gekocht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Z500 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:48:
Waar kan je met een buggy oid rijden, of moet je die echt gekocht hebben?
Moet je inderdaad gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Lijkt me voor CiG niet zo moeilijk om een paar landvoertuigen ingame te verdienen te maken, de keuze om die content voor spelers te blokkeren vind ik toch niet erg vriendelijk. Is dit technisch nu lastig, een kwestie van prioriteiten of puur een economische keuze?

Wat doen jullie verder zoal in de PTU? Rustig cargo haulen, alle sites bezoeken, andere spelers afknallen, missies doen: wat is het leukst om mee bezig te zijn?

Star Marine vind ik nu wel wat lastiger geworden, wordt erg vaak afgeknald door betere spelers of spelers die goed samenwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

JohnnieWbl schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:33:
Lijkt me voor CiG niet zo moeilijk om een paar landvoertuigen ingame te verdienen te maken, de keuze om die content voor spelers te blokkeren vind ik toch niet erg vriendelijk. Is dit technisch nu lastig, een kwestie van prioriteiten of puur een economische keuze?

Wat doen jullie verder zoal in de PTU? Rustig cargo haulen, alle sites bezoeken, andere spelers afknallen, missies doen: wat is het leukst om mee bezig te zijn?

Star Marine vind ik nu wel wat lastiger geworden, wordt erg vaak afgeknald door betere spelers of spelers die goed samenwerken :P
Voertuigen met ingame currency is beschikbaar vanaf 3.1 / 3.2
Systeem zit er nog niet in

Verder ben ik beziget cargo vliegen en ontdekken.
Beetje ontspannen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
kaasszje schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:50:
Voertuigen met ingame currency is beschikbaar vanaf 3.1 / 3.2
Systeem zit er nog niet in

Verder ben ik beziget cargo vliegen en ontdekken.
Beetje ontspannen :D
Ik ben benieuwd of ze het in 3.1 gaan stoppen, ze houden erg veel slagen om de arm als het om nieuwe features gaat volgens de laatste AtV en RtV: "als het niet af is stoppen we het er niet in" en economische gezien zou het voor CiG niet heel erg zijn als spelers real life currency voor extra content zouden moeten blijven betalen.

Hier dezelfde tijdsbesteding, gister wat naïef bij Kudre Ore op Daymar afgeschoten door een speler die in ambush lag. Maakt het wel wat spannender door buiten de armistice zones te traden, volgende keer zal ik wat eerder schieten denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Nog maar even het nieuwe format Calling all dev's posten van CIG. Wel fijn om eindelijk weer een item te hebben waar vragen vrij direct beantwoord kunnen worden. Nu maar hopen dat de kwaliteit van de vragen er niet op achteruit gaat :P .

Noobifier heeft er ook gelijk een mooie samenvatting van gemaakt:

Wel bizar hoeveel het verschil tussen een SSD en NVME drive nog uit kan maken. Wel benieuwd hoeveel verschil het voor mijn systeem nog uit kan maken. Lijkt me overigens nog wel een goede upgrade, een PCI-e schijf die dan mee kan naar een volgend systeem.

Tylocke schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:37:
[...]

Is dit dan wat voor je?

pricewatch: Samsung 960 Pro 512GB

Ik heb zijn voorganger de 950 pro en bevalt me erg goed. De 256GB versie van de 950 pro was overigens langzamer dus vandaar dat ik de 512 versie heb. De 960 serie begint bij de 512 volgens mij dus dat zal vast wel goed zijn.
Nee :+ .

Wil wel een pci-e kaart. En dan geen add on, maar gewoon af product. Overigens zijn de nieuwste generaties nvme ook weer sneller dan de vorige ;) .

Tylocke schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:37:
Welke had jij dan in gedachten? Ik snap dat dingen zoals de 900P niet praktisch zijn, kost je een slot en airflow voor je GPU.
Valt wel mee met die minpunten. Heb maar 1 gpu, en de rest van de slots is leeg. Verder valt het ook wel mee hoeveel airflow het weg houd, gezien die kaarten meestal maar 1/2 height zijn.

Vind de Plextor M9Pe nu wel interessant, of Samsung moet met betaalbare Z-Nand kaarten komen...

[ Voor 45% gewijzigd door Case_C op 17-01-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:49:
Noobifier heeft er ook gelijk een mooie samenvatting van gemaakt:

[video]
Wel bizar hoeveel het verschil tussen een SSD en NVME drive nog uit kan maken. Wel benieuwd hoeveel verschil het voor mijn systeem nog uit kan maken. Lijkt me overigens nog wel een goede upgrade, een PCI-e schijf die dan mee kan naar een volgend systeem.
Is dit dan wat voor je?

pricewatch: Samsung 960 Pro 512GB

Ik heb zijn voorganger de 950 pro en bevalt me erg goed. De 256GB versie van de 950 pro was overigens langzamer dus vandaar dat ik de 512 versie heb. De 960 serie begint bij de 512 volgens mij dus dat zal vast wel goed zijn.
[

Nee :+ .

Wil wel een pci-e kaart. En dan geen add on, maar gewoon af product. Overigens zijn de nieuwste generaties nvme ook weer sneller dan de vorige ;) .
Dit zijn m.2 nvme PCI-e 3.0x4 kaarten, dus heel veel sneller en kleiner ga je ze niet krijgen :P Met een read speed van 3500 en write van 2100 is deze dus nog even overall 40% sneller dan de versie die ik heb.

Welke had jij dan in gedachten? Ik snap dat dingen zoals de 900P niet praktisch zijn, kost je een slot en airflow voor je GPU.

[ Voor 21% gewijzigd door Tylocke op 17-01-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

En prijs, wanneer ik me pc upgrade zit ik nog te kijken naar nieuwe OS SSD en/of gaming SSD. Nu een 512GB MX100 en dan maybe MX500. 1/2TB (prob 1). Die zijn (op dit moment) ieg de gouden balans kwa prijs/kwantiteit en kwaliteit.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Vind de laatste bugsmashers een beetje vreemd als je weet dat 3.0 toch wel wat must fix bugjes heeft. Dat er geoptimaliseerd wordt is toe te juichen, maar na de introductie van een grote update én een nieuwe patcher om hotfixes sneller te implementeren is het raar dat er geen woord gerept wordt over de bugs in 3.0.. :s

Heb zelf gelukkig geen last van de small-ball bug maar het komt regelmatig voor dat schepen geen deuren en engine hebben. Vorige week tijdens een cargorun meegemaakt dat mn halve freelancer "verdween", net nadat ik hem had volgeladen op Daymar. De guns, deuren en wat losse delen waren zichtbaar en "hingen" in de lucht, maar de hull was zo goed als verdwenen en de cargoboxes lagen uiteen gevallen op de grond..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
JohnnieWbl schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:50:
Vind de laatste bugsmashers een beetje vreemd als je weet dat 3.0 toch wel wat must fix bugjes heeft. Dat er geoptimaliseerd wordt is toe te juichen, maar na de introductie van een grote update én een nieuwe patcher om hotfixes sneller te implementeren is het raar dat er geen woord gerept wordt over de bugs in 3.0.. :s

Heb zelf gelukkig geen last van de small-ball bug maar het komt regelmatig voor dat schepen geen deuren en engine hebben. Vorige week tijdens een cargorun meegemaakt dat mn halve freelancer "verdween", net nadat ik hem had volgeladen op Daymar. De guns, deuren en wat losse delen waren zichtbaar en "hingen" in de lucht, maar de hull was zo goed als verdwenen en de cargoboxes lagen uiteen gevallen op de grond..
Ik vraag me hetzelfde af, schijnt dat er nog wel een hotfix komt voor het een en ander. Maar daar is verder niks over bekend, tot het uitgebracht word. De huidige status is veel te bugged om tot 3.1 door te laten lopen. Dus hoop er toch wel wat nieuws over te horen.

Overigens zou het wel leuk zijn als ze met zo'n patch gelijk wat schepen updaten.

Nieuwe AtV

Ze maken ze nu wel erg lang, op zich wel interessant en leuk dat ze een overview geven over de hele productie. Maar op een gegeven moment weet je wel hoe het een en ander in elkaar steekt :P .

Gelukkig maar relay.sc nog prima samenvattingen:
https://relay.sc/transcri...-the-origin-of-spaceships

En het "belangrijkste" eruit:
  • Avenger rework: SQ42 work is done. Back to PU ship team to finish that work.
  • Eclipse: Final art phase, nearly same state as the Avenger rework.
  • Hammerhead: Kitbashing the remaining interior.
  • Mustang Alpha rework: Final modelling.
  • Idris: Final modelling.
  • 600i: Final modelling.
  • Hurricane: Grey box surfacing.
  • Blade: Grey box modelling.
  • Constellation Phoenix: White box complete, moved on to grey box modelling.
  • F8 Lightning: White box.
  • Razor: Flight prep.
  • Terrapin: Flight prep.
  • Reclaimer: Flight prep.
  • Cyclone: Flight prep.
Maar dus niks geen nieuws over een patch voor 3.0 :/ .

[ Voor 31% gewijzigd door Case_C op 19-01-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:09
Dat was een behoorlijk saaie AtV, het was wel geinig om wat van de Razer te zien, maar de introductie was veel te lang wat mij betreft. Een update voor 3.0 hoef je ook niet te verwachten trouwens, heel misschien een kleintje met wat bugfixes, maar ik denk dat niet eens.

Het is gewoon even wachten tot 3.1 uitkomt, ergens in Maart. Ik snap sowieso niet hoe mensen 3.0 kunnen spelen, de performance is om te huilen en sub 30FPS krijg ik echt koppijn van die game.

Daarnaast is er bijna geen content of mogelijkheden om uberhaubt samen te spelen (geen shared missions, geen fatsoenlijke multicrew stations etc). Dus laat 3.0 maar lekker voor wat het is en stop de kostbare tijd in 3.1 zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
GoT.Typhoon schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:58:
Dat was een behoorlijk saaie AtV, het was wel geinig om wat van de Razer te zien, maar de introductie was veel te lang wat mij betreft. Een update voor 3.0 hoef je ook niet te verwachten trouwens, heel misschien een kleintje met wat bugfixes, maar ik denk dat niet eens.

Het is gewoon even wachten tot 3.1 uitkomt, ergens in Maart. Ik snap sowieso niet hoe mensen 3.0 kunnen spelen, de performance is om te huilen en sub 30FPS krijg ik echt koppijn van die game.

Daarnaast is er bijna geen content of mogelijkheden om uberhaubt samen te spelen (geen shared missions, geen fatsoenlijke multicrew stations etc). Dus laat 3.0 maar lekker voor wat het is en stop de kostbare tijd in 3.1 zou ik zeggen.
We zullen binnenkort gewoon patches/hotfixes krijgen voor 3.0 die huidige issues zullen oplossen. 3.1 is er om nieuwe content toe te voegen naast dat dit voor een groot deel ook een performance update gaat worden.

Ook schepen als:

Razor: Flight prep.
Terrapin: Flight prep.
Reclaimer: Flight prep.
Cyclone: Flight prep.

Zullen worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Als jij dat wilt geloven. ;) Er zijn nu nog steeds mensen die issues hebben met de huidige Delta Patcher. Daarnaast zijn ze net terug van vakantie en hebben ze al aangegeven dat ze niet teveel meer gaan lopen klooien met de 3.0 build. Ik denk dat het meer iets wordt, voor later down the road, mocht 3.1 bijvoorbeeld nog bugjes hebben. Maar de focus ligt nu echt op 3.1. Daarvan hebben ze ook kenbaar gemaakt dat 3.1 een Optimzation & Performance patch gaat zijn.

Deze schepen gaan er trouwens ook echt niet inkomen met mini patches, al deze schepen komen met 3.1. De Reclaimer waarschijnlijk zelfs nog wat later, omdat dat schip veel te groot is om nu in de game te kunnen. Hij kan dan nergens spawnen en het schip tankt waarschijnlijk de performance omdat we nog geen fatsoenlijk systeem hebben voor zulke grote assets (Object Container Streaming/Networking Culling).

Al die kleine scheepjes zoals de Terrapin en Razor en het Cyclone voertuig komen hoogstwaarschijnlijk medio Februari in de Evocati builds.

[ Voor 11% gewijzigd door GoT.Typhoon op 19-01-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Ik denk dat ze wel moeten. Dit is niet de laatste build en als ze continue een quarterly release maken en vervolgens niks hotfixen hou je een permanente buggy build, alleen met steeds wat nieuwe features erbij. Dat zal de community (hopelijk) niet accepteren.

Volgens die laatste RtV (Erin ofzo geloof ik) denken ze nu aan 50% van de tijd aan features werken, daarna 50% van de tijd "polishen" oftewel de ergste bugs eruit halen. Pas bij een complete release voor alle spelers kun je pas een goed idee hebben of de bugs eruit zijn, daarom denk ik niet dat de 50/50 aanpak gaat werken. Of ze moeten een dedicated team op de hotfixes zetten, die door Erin buiten beschouwing is gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Ze zullen het uiteindelijk natuurlijk wel doen, maar waarschijnlijk niet voor 3.0.

Zoals ik al zei: https://robertsspaceindus...hread-jan-5th-2018/863888

[ Voor 47% gewijzigd door GoT.Typhoon op 20-01-2018 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-07 19:54
Hey, ben een relatief nieuwe Star Citizen speler en ben recent de Org van Tweakers gejoined.

Ik ben al even op zoek om de performantie te verbeteren. Haal op dit moment meestal tussen de 16 & 19 frames op de PU. Heb al verschillende filmpjes en guides geprobeerd, maar niet met veel succes.

M'n PC is momenteel een I5-4690 , met 32GB ram en Radeon RX 580 en het spel staat op dezelfde SATA600 disk als m'n O.S. Maar vind het moeilijk om te bepalen wat nu juist het probleem is en/of een upgrade veel zou uithalen. De CPU zit meestal niet boven de 80%, de GPU lijkt ook geen probleem en eens het spel geladen, lijkt de disk ook niet overbelast. Netwerk is't zeker niet.

Hebben jullie tips om dit verder uit te zoeken ?

Met de huidig prijzen voor onderdelen ( vooral RAM ), overweeg ik :
  • een i7-4790 te kopen ( nieuw 250 euro )
  • een M.2 960 EVO te kopen
Graag jullie mening. Bedankt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylocke
Henry_X schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:27:
Hey, ben een relatief nieuwe Star Citizen speler en ben recent de Org van Tweakers gejoined.

Ik ben al even op zoek om de performantie te verbeteren. Haal op dit moment meestal tussen de 16 & 19 frames op de PU. Heb al verschillende filmpjes en guides geprobeerd, maar niet met veel succes.

M'n PC is momenteel een I5-4690 , met 32GB ram en Radeon RX 580 en het spel staat op dezelfde SATA600 disk als m'n O.S. Maar vind het moeilijk om te bepalen wat nu juist het probleem is en/of een upgrade veel zou uithalen. De CPU zit meestal niet boven de 80%, de GPU lijkt ook geen probleem en eens het spel geladen, lijkt de disk ook niet overbelast. Netwerk is't zeker niet.

Persoonlijk zou ik nu niet specifiek hardware gaan kopen voor SC. Er gaan nog veel dingen veranderen en je kan dan bezig blijven. Mocht je toch al iets willen kopen voor een andere game dan is dan altijd mooi meegenomen. Een reguliere SSD is al een enorme verbetering tov een hdd, de extra kosten van een m.2 NVME is dan mogelijk wat aan de hoge kant. Je hebt natuurlijk wel met meerdere spellen voordeel van een reguliere SSD of m.2 NVME. Ik zou dit sowieso eerder doen dan een CPU kopen uit een oudere generatie tenzij je hem op de kop kan tikken voor een leuke prijs.

Zaken die je nog kan proberen zonder geld uit te geven:

- Speel een keer in de solo modus van Arena Commander Vanduul Swarm, dan kan je kijken of het echt aan je systeem ligt omdat je in deze modus geen netwerkverkeer hebt
- Probeer een keer rond 20 ~ 22 uur een AUS server in plaats van een EU of US server, deze zijn rond die tijd vaak wat rustiger en geven dan ook een hogere fps
- Als je Windows Defender gebruikt kan je de folder van Star Citizen excluden, dit scheelt IO en CPU.
- Zet je swapfile van Windows op een andere disk dan waar je het spel op hebt staan

Hopelijk heb je hier wat aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
Uiteindelijk zou je gewoon een hele nieuwe build moeten bouwen wil je echt 30+ fps willen halen in de PU. 3.1 en de update die na septermber komt zal misschien voor je huidige build wel zorgen dat je weer wat betere fps hebt in de PU, maar je huidige CPU en geheugen snelheid houden het nu ook wel tegen. Met de tips boven me kan je misschien een fps of 2 erbij krijgen, maar ik denk dat je niet veel moet verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Henry_X schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:27:

Hallo Henry, welkom bij de org. Kijk ook even in de topicstart voor het Discord kanaal wat we gebruiken.

Heb zelf een 4770k met ook 32gb ram, en daar heb ik op wat stutters na redelijke fps. Gok dat je bij jouw build het meeste uit een i7 kan halen. Zou de V&A even in die gaten houden voor een goede deal, want die zijn ook voor 150-200 euro te krijgen.

Of je huidige harde schijf is nog een HDD, dan kan je beter eerst kijken wat een SSD doet. Schijnt wel dat load times aanzienlijk verminderen bij een PCI-e/M.2 schijf, dus daar kijk ik zelf ook nog naar. Alleen jammer dat je met een M.2 aan een riser card moet...

CPU load bij mij zit rond de 40-50%, met een redelijke load balance, dus het kan goed zijn dat enkele threats iets te zwaar belast worden, wat tot frame drops lijd, bij die i5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Kan ik ingame momenteel nog iets met een organisatie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
kaasszje schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:31:
Kan ik ingame momenteel nog iets met een organisatie ?
Nope, er zijn nog geen mogelijkheden.

De 'friends-list' werkt wel zeer goed voor het vinden van org-mates in servers. Maar dit is nog geen directe link. Wat natuurlijk org-play helemaal makkelijk zou maken. Dan hoef je niet afzonderlijk voor elke org mate een toevoeging te maken aan de lijst. (En dat geld voor beide personen, anders werkt het niet.)

Weet niet of er wat over gezegd word in deze update van 3.1 van BoredGamer, kan momenteel niet kijken op m'n werk :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_X
Tylocke,

Ik had zeker wat aan je tips. Exclusions had ik al gedaan, ik probeer nu zelfs even zonder swapfile. De AUS server gaf inderdaad een kleine verbetering. In Pirate Swarm zat ik minimaal aan 30fps, meestal wat meer.

M'n disks zijn SATA 600 SSD's ( Samsung 850 EVO 120 GB ), had dat duidelijker moeten aangeven.

Er zijn ook redenen naast SC om te upgraden, maar ik gebruik m'n systeem meer voor development en VM's dan andere games.

Recon24,

De upgrade komt er zeker wel, maar gezien ik daar eigenlijk liefst voor 64GB geheugen zou gaan, zijn de prijzen nu te hoog. Zou het zonde vinden om nu 16GB te kopen en achter die latjes moeten vervangen door latjes van 32GB. En zoals altijd, hoe langer je een grote upgrade uitstelt hoe beter.

Als ik je goed begrijp, vermoed je dat m'n DDR3 geheugen ook een bottleneck kan zijn. Zal ik ook eens proberen na te kijken.

Case_C,

Bedankt. Zal de performance van m'n I5 in meer detail onder de loep nemen. ( Ik kom nog uit een tijd van single core CPU's ). Heb intussen de juiste performance counter gevonden.

Heb ook al eens naar V&A gekeken :) . Diegene die ik op't oog had was 245€ incl. verzendingskosten en met 2 jaar garantie.

In z'n filmpje lijkt Noobifier aan te geven dat disk activiteit ook geleidelijk aan terug opbouwt tijdens het spel ( ik heb dit nog wel niet ondervonden ). M'n moederbord is een Asus Z97-A, dus heb een M.2 slot, maar het zou wel 'maar' op PCIe 2.0 werken. Ik verwacht dus dat ik een Samsung 960 Pro 512GB zou kunnen steken zonder riser card ( of ben ik mis ? ). Zie ook : https://techreport.com/forums/viewtopic.php?t=116789

The Chosen One,

Bedankt voor de link. Er zou nog de optie zijn om enkele kleine SATA SSD's bij te kopen en ofwel een RAID te maken, ofwel op z'n minst SC , pagefile & operating system elk op een afzonderlijk disk te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

[ Voor 5% gewijzigd door Recon24 op 22-01-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Hehe, leuk wat nieuws over de Freelancers. "We zijn er mee bezig / We hopen later dit jaar er aan te beginnen / We hopen ze voor het eind van het jaar klaar te hebben / Ze liggen op schema" :P

Zo te horen ook geen schepen ingame kopen in 3.1.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Geen verrassing dat er geen schepen gekocht kunnen worden, dat was al vrij duidelijk voor veel mensen in de community toen CIG verklaarde dat het om performance & stability ging. Het is jammer dat altijd die domme/zinloze vragen worden geupvote, als fans hun vragen kunnen inzenden.

Ik had graag wat meer over shared missions gezien, aangezien dat echt lastig wordt om te tackelen. Maar we gaan het zien, misschien pakt DiscoLando m er volgende week wel uit, aangezien ze dezelfde thread gebruiken voor de vragen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door GoT.Typhoon op 23-01-2018 02:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
GoT.Typhoon schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:58:
Geen verrassing dat er geen schepen gekocht kunnen worden, dat was al vrij duidelijk voor veel mensen in de community toen CIG verklaarde dat het om performance & stability ging. Het is jammer dat altijd die domme/zinloze vragen worden geupvote, als fans hun vragen kunnen inzenden.
Gelukkig kan de community stemmen en was het resultaat anders dan je post doet vermoeden. Na bugfixes en stability verbeteren staat ingame schepen kopen terecht voor velen hoog op de verlanglijst (vanwege hoge irl prijzen voor schepen en gameplay die moeilijk te ervaren is zonder ground vehicles). Logisch dat er direct naar gevraagd wordt op deze manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:05:
[...]
Gelukkig kan de community stemmen en was het resultaat anders dan je post doet vermoeden. Na bugfixes en stability verbeteren staat ingame schepen kopen terecht voor velen hoog op de verlanglijst (vanwege hoge irl prijzen voor schepen en gameplay die moeilijk te ervaren is zonder ground vehicles). Logisch dat er direct naar gevraagd wordt op deze manier.
Dat, en de wijze waarop de in-game aankopen werken. Zou toch wel eens mooi zijn, als dat geheel zonder grote problemen zou werken. Maar als je nu nog een schip kan spawnen, wat redelijk consistent zijn hardpoints kwijt is.. dan heb ik niet veel vertrouwen in het aanschaffen van een nieuw schip :+ .

Daarnaast... ik vind dan dat economic balances (mission payout) een hogere prioriteit mag hebben. Want ze kunnen we zeggen dat het alpha, en testing is... maar als je met het testen niet eens je schip kan onderhouden om verder te testen :+ ... dan is het einde een beetje zoek.

Met handelen kan je in een redelijk schip makkelijk 100k aUEC omzetten. In een fighter met een taaie missie misschien 500aUEC?? Daar mag dan toch wel een 0 extra achter (minstens)..

GoT.Typhoon schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:58:

Ik had graag wat meer over shared missions gezien, aangezien dat echt lastig wordt om te tackelen. Maar we gaan het zien, misschien pakt DiscoLando m er volgende week wel uit, aangezien ze dezelfde thread gebruiken voor de vragen. :)
Als je extra votes zoekt ;) , zou zeggen post hier of op de discord de vragen die je interessant vind. Waarschijnlijk komen ze dan iets hoger. En des te vroeger meer votes scheelt altijd in het eindresultaat :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:05:
[...]

Ik bedoelde meer als in, vragen die allang zijn beantwoord of die al vrij logisch zijn. Ik vond zelf de take van deze reddit post erg gepast en ik hoop dan ook dat ship buying nog lang niet in de game komt. Sterker nog, ik snap sowieso niet waarom mensen het willen, de economie etc werkt nog niet eens in-game, waarom moeten we ineens allemaal schepen gaan kopen? Je kan ze namelijk ook gewoon huren en dan kan je ze zelfs spelen in de PU zover als ik begrepen heb. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik hoor er ieder geval veel mensen over praten.
We all implicitly understand that the primary cash flow source for CIG is now and has long been the sale or pre-sale of ship assets. CIG has taken recent steps to diversify further with the pre-sale of land claims and this probably will lay the foundation for residential asset sales of various kinds at a later date.

But so long as ship sales and pre-sales provide the majority of income to fund the 5 city, 400 employee plus organization, the ship sale revenue stream must be protected. The introduction of aUEC would inevitably cause demand destruction to core revenue and can and should be postponed for the foreseeable future. Doing otherwise is not in the best interests of the Studio, the Game, nor of the Backers.

Depending on CIG’s retail strategy with Squadron 42, the possibility exists that the single player game could provide the revenue diversification needed to reduce organizational dependence on asset sales. Alternatively, CIG might use land claims as the thin end of a new wedge to introduce structure sales which can only be purchased with cash. There are various other options, all with pros and cons, but until such a time as we see viable diversification in place, one should assume continued postponement of aUEC ship purchases.
@Case_C Niet natuurlijk dat ik de allerbeste vragen heb, maar ik heb wel een topic aangekaart waar we al een tijdje niks over gehoord hebben. Ik ben zelf namelijk erg benieuwd wanneer VOIP/FOIP (vooral VOIP) nou eens in de game gaat komen. Dit draagt naar mijn inziens namelijk erg veel bij aan het dynamische aspect van de game en voegt een psychologische laag toe. Is iemand vriendelijk of vijandelijk, kunnen we misschien teamen, etc. Ik zelf denk dat ik het dan een beetje DayZ achtig kan gaan worden in de early days, wat ontzettend gaaf is! :)

Hier is de vraag in kwestie, die geupvote kan worden: https://robertsspaceindus...y-questions-thread/888996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
GoT.Typhoon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:01:
@Case_C Niet natuurlijk dat ik de allerbeste vragen heb, maar ik heb wel een topic aangekaart waar we al een tijdje niks over gehoord hebben. Ik ben zelf namelijk erg benieuwd wanneer VOIP/FOIP (vooral VOIP) nou eens in de game gaat komen. Dit draagt naar mijn inziens namelijk erg veel bij aan het dynamische aspect van de game en voegt een psychologische laag toe. Is iemand vriendelijk of vijandelijk, kunnen we misschien teamen, etc. Ik zelf denk dat ik het dan een beetje DayZ achtig kan gaan worden in de early days, wat ontzettend gaaf is! :)

Hier is de vraag in kwestie, die geupvote kan worden: https://robertsspaceindus...y-questions-thread/888996
Op zich hebben ze de opstap al gemaakt met die 'contact list' in je mobi-glass, als je daarin gewoon mensen kan hailen voor FOIP/VOIP. Dan heb je erg leuke mogelijkheden.

Tricky word dan wel om harrasment/gameplay te onderscheiden. Want vervelende teksten/lawaai heb ik geen zin in om te ontvangen. Wellicht dat ze iets met reputatie kunnen doen waardoor je ene vermoeden kan hebben van de inhoud van een bericht/voip gesprek wat je begint? Als iemand veelvuldig vervelend is, moet je dat imo gewoon ook in je mobiglass direct kunnen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Case_C schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:52:
[...]

Op zich hebben ze de opstap al gemaakt met die 'contact list' in je mobi-glass, als je daarin gewoon mensen kan hailen voor FOIP/VOIP. Dan heb je erg leuke mogelijkheden.

Tricky word dan wel om harrasment/gameplay te onderscheiden. Want vervelende teksten/lawaai heb ik geen zin in om te ontvangen. Wellicht dat ze iets met reputatie kunnen doen waardoor je ene vermoeden kan hebben van de inhoud van een bericht/voip gesprek wat je begint? Als iemand veelvuldig vervelend is, moet je dat imo gewoon ook in je mobiglass direct kunnen melden.
Ik heb zelf in wat behoorlijke toxic communities gezeten en om eerlijk te zijn ben ik er meer van gaan genieten dan het te haten, haha! (DotA 2) :P Ik denk dat een report functie wat overdreven is, maar gewoon een mute functie voldoende is. Je heb nu bijvoorbeeld als je permission vraagt om te landen al de players ships erbij staan, die kan je al contacten (voor Quantum Link).

Ik neem aan dat je gewoon kan ophangen en dan hoor je die persoon niet meer. Als iemand allemaal onzin loopt uit te slaan, dan kan je natuurlijk gewoon weglopen. Een mute knop is misschien wat immersion breaking, maar misschien komen ze met een ander leuk idee, misschien als 3 mensen naar een guard toegaan ofzo, dat de schreeuwlelijk de kamer wordt uitgezet? :P Genoeg mogelijkheden, maar het is vooral interessant om het op een leuke/effectieve manier op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
GoT.Typhoon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:01:
Ik bedoelde meer als in, vragen die allang zijn beantwoord of die al vrij logisch zijn. Ik vond zelf de take van deze reddit post erg gepast en ik hoop dan ook dat ship buying nog lang niet in de game komt.
Let's agree to disagree ;)
Sterker nog, ik snap sowieso niet waarom mensen het willen, de economie etc werkt nog niet eens in-game, waarom moeten we ineens allemaal schepen gaan kopen? Je kan ze namelijk ook gewoon huren en dan kan je ze zelfs spelen in de PU zover als ik begrepen heb. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik hoor er ieder geval veel mensen over praten.
Huren of vage constructies met buy back tokens, ccu's, of zelfs refunds (weet serieus niet wat je precies bedoelt)?
Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat een alpha game gameplay doelbewust, voor lange tijd, achterhoud voor iedereen die geen honderden/duizenden euro's aan een spel kunnen of willen spenderen. Ik snap de gedachtegang van de reddit post en heb ik ook al meerdere malen aangegeven: voor CiG zijn de inkomsten uit shipsales belangrijk. De prikkel om dan maar harde euro's voor wat meer gameplay te spenderen vind ik redelijk pervers. We zullen zien wanneer het uiteindelijk toegevoegd gaat worden.
Case_C schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:16:
Daarnaast... ik vind dan dat economic balances (mission payout) een hogere prioriteit mag hebben. Want ze kunnen we zeggen dat het alpha, en testing is... maar als je met het testen niet eens je schip kan onderhouden om verder te testen :+ ... dan is het einde een beetje zoek.

Met handelen kan je in een redelijk schip makkelijk 100k aUEC omzetten. In een fighter met een taaie missie misschien 500aUEC?? Daar mag dan toch wel een 0 extra achter (minstens)..
Eens, al hadden we in 2.6 alleen maar missies om aUEC te verdienen, nu even een paar maanden de balans richting exploration + traden is geen ramp imo. De dingen die er zijn om ingame te kopen zijn met een paar cargo runs eenvoudig te halen, missies kun je voor de "fun" nog wel doen (als het allemaal werk :P)

[ Voor 25% gewijzigd door JohnnieWbl op 23-01-2018 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Huren of vage constructies met buy back tokens, ccu's, of zelfs refunds (weet serieus niet wat je precies bedoelt)?
Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat een alpha game gameplay doelbewust, voor lange tijd, achterhoud voor iedereen die geen honderden/duizenden euro's aan een spel kunnen of willen spenderen. Ik snap de gedachtegang van de reddit post en heb ik ook al meerdere malen aangegeven: voor CiG zijn de inkomsten uit shipsales belangrijk. De prikkel om dan maar harde euro's voor wat meer gameplay te spenderen vind ik redelijk pervers. We zullen zien wanneer het uiteindelijk toegevoegd gaat worden.
Jouw standpunt snap ik uiteraard ook en er zal zeker ergens een goede middenweg gezocht moeten worden. Ik denk persoonlijk dat we nog niet klaar zijn om de schepen in-game te gaan verkopen, maar eens op een moment moet het zeker gaan gebeuren. Wellicht als er meer een economisch model in de game zit en meerdere systemen klaar zijn. Dit zal waarschijnlijk ergens tussen eind 2018 en eind 2019 gebeuren.

Ik snap ook helemaal dat het verwarring alom is, haha. Ze hebben intussen zoveel systemen, dat het niet altijd meer te overzien is. Vandaar krijgen ze ook deze week (waarschijnlijk vrijdag) een nieuwe website, waarin ook de production schedule wordt geupdate, dus dan weten we hoogstwaarschijnlijk ook een stuk meer, van hoe nu verder.

Ik heb het nog even voor je nagevraagd in de chat hoe het precies met huren werkt (ik gebruik het zelf nooit), maar het kan dus op deze manier:

1. Verdien punten. Deze zijn te verkrijgen door het spelen van Arena Commander, Vanduul Swarm, Star Marine, kortom alles wat onder de Electronic Access, hierin moet je wel in een MP omgeving zitten, dus niet bijvoorbeeld Freeflight.

2. Huur een schip met REC punten via deze pagina: https://robertsspaceindustries.com/electronic-access Grote kans dat je er al een aantal punten hebt. Let er wel op dat je maar 1 schip tegelijk kan huren, mocht je een andere huren dan verdwijnt je eerste.

Ook goed om in gedachte te houden is dat er momenteel geen dagen van je huur afgaan als je alleen de PU speelt. Zodra je EA ook maar opstart, dan gaat er een dag van je rental periode af. Dus choose wisely, het is dus misschien ook meer een bug, dan dat het echt een feature is. Ik zou zeggen haal er je voordeel uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Mochten ze in de komend jaar implementeren dat je schepen kan kopen in-game, dan zal dit gewoon via aUEC gaan en ben je ze misschien bij een volgende wipe gewoon kwijt. Pas vanaf de beta/release zal dit systeem echt werken en zal aUEC vervangen worden voor UEC. Alles wat je dan verdient is dan ook echt van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Recon24 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:48:
Mochten ze in de komend jaar implementeren dat je schepen kan kopen in-game, dan zal dit gewoon via aUEC gaan en ben je ze misschien bij een volgende wipe gewoon kwijt. Pas vanaf de beta/release zal dit systeem echt werken en zal aUEC vervangen worden voor UEC. Alles wat je dan verdient is dan ook echt van jou.
Daar ben ik mij zeker bewust zijn, maar zelfs dan zie ik het momenteel niet voldoende functioneren. Daarnaast moeten de prioriteiten volgens mij elders liggen. We hebben bijvoorbeeld nog amper fatsoenlijke multi-crew mechanics in de game om het vliegen met meerdere spelers uberhaubt leuk te maken.

Daarnaast zijn er ook nog amper missies die je met meerdere mensen kunt doen. Ik heb er gister zelf ook nog even over gebrainstormd en dat wordt denk ik gewoon een hele lastige uitdaging voor CIG om goed te krijgen. Ik was zelf met een oplossing gekomen om gewoon missies onder te verdelen in 1,5,10 en 25+ mensen. Een soort raid systeem dus. Hiermee wordt meteen aangemoedigd om met een bepaalde fleet setup te vliegen etc. Dat kan nog weleens een interessante mechanic worden om goed te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
GoT.Typhoon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:15:
Ik heb het nog even voor je nagevraagd in de chat hoe het precies met huren werkt (ik gebruik het zelf nooit), maar het kan dus op deze manier:
Ah duidelijk nu indd. Goede manier indd om een aantal andere schepen te proberen, naast het "lenen" van schepen van andere citizens in de PU. Vind dit zelf alleen wat langzaam gaan; ben geen ster in AC en (correct me if I'm wrong) met SM krijg je geen REC's? Deed er erg lang over voordat ik eindelijk een Avenger kon vliegen en ben nu nog aan het sparen om een Saber te proberen. Voor mij weinig lol nu om REC's te verdienen, en zonder lol speel ik niet graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:10:
[...]

Ah duidelijk nu indd. Goede manier indd om een aantal andere schepen te proberen, naast het "lenen" van schepen van andere citizens in de PU. Vind dit zelf alleen wat langzaam gaan; ben geen ster in AC en (correct me if I'm wrong) met SM krijg je geen REC's? Deed er erg lang over voordat ik eindelijk een Avenger kon vliegen en ben nu nog aan het sparen om een Saber te proberen. Voor mij weinig lol nu om REC's te verdienen, en zonder lol speel ik niet graag :)
Haha, ik zit in een soort zelfde bootje. Ben totaal waardeloos in AC, omdat ik sowieso piloten niet helemaal mijn ding vind. Heb de game juist gebacked voor het multi-crew aspect, dus engineering, turreting, fleet commander etc. Wat je misschien nog kan proberen is zo nu en dan een keertje subben, dan krijg je al meteen 10.000 rec of 20.000 afhankelijk van welke sub je neemt. Als je dat niet doet, is inderdaad gewoon het lenen van schepen de makkelijkste optie in-game.

Wellicht moeten we zodra 3.1 (en hopelijk de performance beter is) iedereen in dit topic uitnodigen voor een rondje te spelen. :) Ik heb in ieder geval al een aantal mensen aan mijn vriendenlijst toegevoegd. :) Ik speel zelf momenteel 3.0 niet zoveel, want krijg maar 20-25 FPS en daarvan krijg ik koppijn na een tijdje, dus een speelronde voor 3.0 laat ik zelf aan mij voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Dan hebben ze in ieder geval hun prioriteiten wel op een rijtje bij CiG, door nu eerst aan de performance en optimizations te werken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/s480x480/27072525_1602650906454856_4832026932237695546_n.jpg?oh=4d40e44832a792758b17cc6081553d5d&oe=5AF42AD8

Blijft een gaaf schip die Reclaimer, hoewel ik meer geïnteresseerd ben in de mechanic dan in het schip zelf. Maar dat zal nog wel even duren verwacht ik.

En patches zijn er dus blijkbaar toch al geweest, in de vorm van hotfixes. Zou overigens wel fijn zijn als dat te zien is dat er gepatched word. Want er is niks te zien of er zo'n patch is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Case_C schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:56:
[afbeelding]

Blijft een gaaf schip die Reclaimer, hoewel ik meer geïnteresseerd ben in de mechanic dan in het schip zelf. Maar dat zal nog wel even duren verwacht ik.

En patches zijn er dus blijkbaar toch al geweest, in de vorm van hotfixes. Zou overigens wel fijn zijn als dat te zien is dat er gepatched word. Want er is niks te zien of er zo'n patch is geweest.
Gaat ook om server-side patches en niet client-side.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Nieuwe website is online! :)

De Roadmap is natuurlijk het aller interessants: https://robertsspaceindus...dmap/board/1-Star-Citizen

Hier zijn in 1 overzicht alle schepen te zien, die we waarschijnlijk dit jaar krijgen: https://i.imgur.com/T8CexQ3.jpg

Staan een hoop leuke dingen op. ^^

[ Voor 25% gewijzigd door GoT.Typhoon op 26-01-2018 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:25
Ja de roadmap is erg gaaf. Jammer alleen dat ze geen korting op de packages en ships hebben met de lancering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Er is vaak maar 1 of 2 keer per jaar een korting. Ze moeten de game natuurlijk ook niet te veel devalueren. De roadmap laat wel zien dat Voice over IP helaas pas Q3 2018 komt... Jammer, ik had op eerder gehoopt. :(

Hier nog een kleine opsomming van de schedule:

3.1-
*Character Customization (minus female model)
*RECLAIMER
*Terrapin, Cyclone, and Razor

3.2-
*NPC FPS combat
*Mining, Refueling, Salvaging
*Legacy Marine/Outlaw armow (updating all original armor sets)
*Wear and tear on weapons and ships from use
*Origin 600i, Blade, Hurricane, Eclispe, Mustang and Avenger Reworks

3.3-
*Repair pushed back to 3.3
*Hurston and moons
*Better combat AI
*FOip
*Cloud Tech and collecting fuel from space/gas giants
*Truck stops
* Hammerhead, Connie Phoenix, and Cyclone variants

3.4-
*Playable female characters and more female NPCs
*Arccorp
*Land claims pushed back to 3.4
*Cargo Hubs
*AI for planetary landings
*300i rework, Freelancer variants, Hawk, Reliabt variants, and Connie Taurus

[ Voor 66% gewijzigd door GoT.Typhoon op 26-01-2018 05:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylocke
Nieuwe AtV met info over de Coil in het Odin system.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_X
Ik keek ook wel uit naar FoIP uit te proberen. In elke versie zit iets om naar uit te kijken, voor 3.1 is dat hopelijk een goeie performance increase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Het ziet er naar uit dat het een tripje naar Austin wordt dit jaar! :) Wie gaat er mee? :D
CitizenCon

We are excited to announce that CitizenCon 2948 will be held in Austin, Texas. Planning is well underway, and the date and venue will be announced once they are locked. We look forward to bringing this event back to Austin, the birthplace of CitizenCon and Star Citizen.

Gamescom

Some team members will be visiting Gamescom in Cologne, from August 22 – 25. We will arrange a variety of activities and opportunities to meet up during the week, including our traditional developer Biergarten gathering. We will not have a booth or presentation at Gamescom this year, allowing us to focus on our quarterly release schedule and CitizenCon.

Subscriber and Concierge Events
Subscribers will be notified about special events via the Subscriber newsletter.

Concierge members will be contacted regarding exclusive events via the Chairman’s Club.

Community Events
Our team members have occasionally appeared on streams and podcasts. We are currently formalizing a process for requesting developers for such appearances. Stay tuned for more information.

Community members also organize their own conventions such as BritizenCon, ‘VerseCon, Pari’Verse, and Con42, many with hundreds of attendees. Learn more about these popular events here. Please note, RSI is not a sponsor of, or affiliated with, fan events. As such, we are not involved in the administration, organization, or endorsement of these events and have no responsibility or liability relating to them.

As time and schedules permit, our devs like to attend various fan events and conventions. For example, some team members plan to attend SXSW. Others, including Erin Roberts and Brian Chambers, plan to be at BritizenCon. If you’re organizing around a convention and would like to let our developers know, please provide as much notice as possible.
Source: https://robertsspaceindustries.com/community_events

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
GoT.Typhoon schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:58:
Het ziet er naar uit dat het een tripje naar Austin wordt dit jaar! :) Wie gaat er mee? :D
[...]
Source: https://robertsspaceindustries.com/community_events
Beetje ver naar mijn zin. Ga daar nog wel eens even over nadenken.

Had gehoopt op Manchester. Maar die zal dan wel 2019 weer aan de beurt zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 26-01-2018 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Case_C schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:41:
[...]

Beetje ver naar mijn zin. Ga daar nog wel eens even over nadenken.

Had gehoopt op Manchester. Maar die zal dan wel 2019 weer aan de beurt zijn.
Ik ga het zelf combineren met een tripje naar Houston en New York. Maak ik er meteen een hele trip van. Houston lijkt mij erg leuk, om de lanceerbasissen te zien van de raketten! :)

Manchester is waarschijnlijk volgend jaar, samen met Squadron 42. Aangezien Squadron 42 dit jaar niet gaat uitkomen, is er ook geen launchparty in de UK. Vandaar dat ze dit jaar Austin hebben gekozen.

[ Voor 25% gewijzigd door GoT.Typhoon op 26-01-2018 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Die "nieuwe" website loopt al net zo soepel als het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Gister beetje wezen rondklikken maar geen probleem gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Cogency schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 01:37:
Die "nieuwe" website loopt al net zo soepel als het spel.
Haal je de 60 fps niet? :+

Valt hier wel mee, hooguit dat hij wat traag laad door m'n polder internet. Zag overigens wel dat er een behoorlijk slordige fout in zit, dat schijnt nu wel gepatched te zijn.

De RtV met Chris was overigens best wel interessant, Relay.sc heeft ook al een transcript, voor wie wil lezen ipv. luisteren.

Het stukje over de F8a was ook wel interessant, ofwel je kan het schip later ingame wel kopen met credits. En alleen de grote backers krijgen het schip zodra SQ42 uit is. Op zich heb ik er geen probleem mee.

Ook wel interessant dat je dus in SQ42 'badges' kan gaan verdienen die dingen gaan unlocken in de PU. Daarnaast is de kans ook heel groot dat we characters uit SQ42 terug gaan zien in de PU, dat geeft potentieel al een heleboel story en hero-questgivers die je dan tegen kan komen :) .

Ben dan ook wel erg benieuwd naar de verhalen achter alle characters in SQ42, daar schijnen ze best veel werk in te steken :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoT.Typhoon

Spoiler

Grootste nieuws voor mij is dat ze UEC een belangrijker aspect gaan maken van de game. Alle game packages die je nu hebt, met starting UEC, zal tijdens de alpha de waarde worden waarmee je start in aUEC. Dus bijvoorbeeld starter package Aurora = 2000 UEC, is zodra het systeem is geimplementeerd, 2000 aUEC. Uiteraard krijg je zodra we echt Live gaan, je UEC die bij je starter packagages zaten. :) Zo komt er dus een hoop nieuwe geld in de Alpha Economy.

[ Voor 164% gewijzigd door GoT.Typhoon op 29-01-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
GoT.Typhoon schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:06:
[video]

Spoiler

Grootste nieuws voor mij is dat ze UEC een belangrijker aspect gaan maken van de game. Alle game packages die je nu hebt, met starting UEC, zal tijdens de alpha de waarde worden waarmee je start in aUEC. Dus bijvoorbeeld starter package Aurora = 2000 UEC, is zodra het systeem is geimplementeerd, 2000 aUEC. Uiteraard krijg je zodra we echt Live gaan, je UEC die bij je starter packagages zaten. :) Zo komt er dus een hoop nieuwe geld in de Alpha Economy.
Wel zo fijn, ook prettig als je door een crash niks meer had :+ .

Zou dat ook gelden voor de UEC die onder je account staat? Want dat getal is buiten de UEC in packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Case_C schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:54:
[...]

Wel zo fijn, ook prettig als je door een crash niks meer had :+ .

Zou dat ook gelden voor de UEC die onder je account staat? Want dat getal is buiten de UEC in packages.
Als je crashed zul je alsnog hetzelfde probleem hebben. Enkel het start bedrag wanneer de patch live gaat wordt bepaald door de waarde van je packages en eventueel aangekochte UEC. Als jij dus besluit je Caterpillar vol te stauwen met cargo met al je aUEC, en je schip gaat kapot, dan staat je vermogen alsnog op 0. :)

Zo gaat het namelijk ook in de echte game werken, wanneer die Live gaat en precies dat willen ze simuleren.

[ Voor 8% gewijzigd door GoT.Typhoon op 30-01-2018 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_X
Ik neem aan dat Case_C mikte op de mensen die nu al aUEC verloren zijn. En crash kan ook betekenen dat de boel totaal vastloopt. Heb het zelf ook al 2 keer gehad, dan is je cargo hopeloos verloren.

Wat ik een beetje raar blijf vinden is dat er maar 1 "credit" is en dat men nu al duizenden krijgt met aankoop van een package en/of referal. Volgens mij gaan we zo vrij snel naar gigantische bedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Henry_X schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:53:
Ik neem aan dat Case_C mikte op de mensen die nu al aUEC verloren zijn. En crash kan ook betekenen dat de boel totaal vastloopt. Heb het zelf ook al 2 keer gehad, dan is je cargo hopeloos verloren.
Exact. Niet dat ik er nu last van heb, maar voor sommige spelers zou extra uec nu wel fijn zijn.
Wat ik een beetje raar blijf vinden is dat er maar 1 "credit" is en dat men nu al duizenden krijgt met aankoop van een package en/of referal. Volgens mij gaan we zo vrij snel naar gigantische bedragen.
Hoe bedoel je dat?

Op zich is de waarde van de UEC nog redelijk onbepaald. Ook de waarde van schepen ligt nog niet echt vast ingame.

Overigens zijn de credits bij packages ook meer bedoelt als onderhoud geld voor het schip, om te kunnen starten met vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMa34
Komt er dit jaar nog ergens een RL meeting zoals die barcitizen toen? (waar ik helaas niet bij kon zijn)
Heb nu trouwens ook "weer" een Freelancer DUR erbij genomen. Ik blijf die Terrapin ook supergaaf vinden maar jammer dat die totaal geen cargospace heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
IMa34 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:23:
Komt er dit jaar nog ergens een RL meeting zoals die barcitizen toen? (waar ik helaas niet bij kon zijn)
Heb nu trouwens ook "weer" een Freelancer DUR erbij genomen. Ik blijf die Terrapin ook supergaaf vinden maar jammer dat die totaal geen cargospace heeft.
Ik ga niks beloven. Maar wil er dit jaar wel weer eens naar kijken.

Zag ook de BritizenCon tickets langskomen. Daar twijfel ik nog wel over, schijnt ook een goed georganiseerd event te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Henry_X schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:53:

Dat eerste onderbouw ik toch ook. Als je al je aUEC verloren bent, dien je te wachten tot de volgende patch (als er een reset komt) of tot dat het nieuwe systeem wordt geïmplementeerd. Mocht je dan weer al je aUEC in een ship stoppen en hij gaat kapot, is je aUEC vermogen weer 0.
Case_C schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:32:
[...]

Zag ook de BritizenCon tickets langskomen. Daar twijfel ik nog wel over, schijnt ook een goed georganiseerd event te zijn.
In Utrecht was vorige keer top! Dan wordt het weer een mooi thuis wedstrijdje! _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door GoT.Typhoon op 30-01-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
Hoe bedoel je dat?

Op zich is de waarde van de UEC nog redelijk onbepaald. Ook de waarde van schepen ligt nog niet echt vast ingame.

Overigens zijn de credits bij packages ook meer bedoelt als onderhoud geld voor het schip, om te kunnen starten met vliegen.
De waarde is onbepaald, maar het is wel direct '5000' en niet bvb '5'.

In veel games heb je onderverdelingen, vb uit World of Warcraft : 10000 copper = 100 silver = 1 gold. Je startte met enkele copper's. Voorlopig is UEC de enige credit en het begint direct bij een duizendtal. We gaan dus veel sneller spreken over grote bedragen.

Op zich is't niet zo belangrijk, maar na een tijdje ben je constant '5K UEC' .. aan't typen om niet steeds veel nullen te moeten toevoegen. Ben er zeker van dat ze hier nog wel iets op zullen vinden.

P.s. Ik had 5000 UEC op m'n account ( ik heb geen UEC van m'n packages ) en ik had ook 5000 aUEC toen ik startte. Dus ik veronderstelde dat iedereen met evenveel aUEC startte als wat er op de account stond. Is dat niet zo ?
Klopt, als je opnieuw crashed, sta je terug op 0. Ik denk dat er nu wel wat mensen zijn die quasi bankroet zijn. En ik verwacht eigenlijk niet dat ze aUEC vrij snel gaan resetten. Dus die 'extra' UEC zal welkom zijn voor vele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Henry_X schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:38:
[...]
De waarde is onbepaald, maar het is wel direct '5000' en niet bvb '5'.

In veel games heb je onderverdelingen, vb uit World of Warcraft : 10000 copper = 100 silver = 1 gold. Je startte met enkele copper's. Voorlopig is UEC de enige credit en het begint direct bij een duizendtal. We gaan dus veel sneller spreken over grote bedragen.

Op zich is't niet zo belangrijk, maar na een tijdje ben je constant '5K UEC' .. aan't typen om niet steeds veel nullen te moeten toevoegen. Ben er zeker van dat ze hier nog wel iets op zullen vinden.
Geen idee of WoW dat ook al had in 2004. Maar het aanmaken van nieuwe currency heeft vaak ook te maken met ingame inflatie. En gezien er in SC dat nog geen actieve economie is, is de UEC nog gewoon toereikend.
P.s. Ik had 5000 UEC op m'n account ( ik heb geen UEC van m'n packages ) en ik had ook 5000 aUEC toen ik startte. Dus ik veronderstelde dat iedereen met evenveel aUEC startte als wat er op de account stond.
[...]
Ik heb wel meer dan 5k uec, en starte er ook mee. Dus ja zal wel voor iedereen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er erg tof uit dit spel, hoe makkelijk is het hieraan te beginnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Kun je jouw vraag nog vager stellen? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Case_C
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:50:
Het ziet er zeker tof uit, maar let wel dat het allemaal nog in ontwikkeling is. Er zijn wel steeds meer dingen te proberen, maar af is het nog lang niet.

Beginnen is vrij makkelijk, met uitzondering van de learning curve (op de Discord word overigens wel goed geholpen daarmee) en hardware requirements. :P

Maar omdat het nog niet uit is zal je continu tegen wipes aanlopen.

De grootste uitdaging momenteel is geduld, ze zijn onderhand alweer 5 jaar onderweg :p .

Doet me eraan denken dat de TS volgens mij nog naar de 3.x planning moet worden geüpdate.
Ircghost schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:28:
Kun je jouw vraag nog vager stellen? :+
Oh oh altijd weer die crew met hun ongezouten mening :+ .

Maar goed ik stap hier het ijs op, eerst even paar km schaatsen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
GoT.Typhoon schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:46:
[...]

Dat eerste onderbouw ik toch ook. Als je al je aUEC verloren bent, dien je te wachten tot de volgende patch (als er een reset komt) of tot dat het nieuwe systeem wordt geïmplementeerd. Mocht je dan weer al je aUEC in een ship stoppen en hij gaat kapot, is je aUEC vermogen weer 0.

[...]

In Utrecht was vorige keer top! Dan wordt het weer een mooi thuis wedstrijdje! _/-\o_
Er is een Dutch Citizens discord waar men al bezig is met het organiseren van een nieuwe BarCitizen maart/april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMa34
Recon24 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:15:
[...]

Er is een Dutch Citizens discord waar men al bezig is met het organiseren van een nieuwe BarCitizen maart/april.
Ok tof! Waar kan ik iets terugvinden over deze discord?
Case_C schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:32:
[...]

Bedankt alvast Case_C! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:50:
Beginnen is op zich niet zo moeilijk, Boredgamer heeft er een redelijk recente video voor gemaakt dus als je even een half uurtje tijd hebt:

Mocht je specifieke vragen hebben over "het beginnen" of verder ingame, er zijn hier prima behulpzame tweakers te vinden die de tijd willen nemen om een antwoord te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnieWbl schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:41:
[...]

Beginnen is op zich niet zo moeilijk, Boredgamer heeft er een redelijk recente video voor gemaakt dus als je even een half uurtje tijd hebt:

[video]

Mocht je specifieke vragen hebben over "het beginnen" of verder ingame, er zijn hier prima behulpzame tweakers te vinden die de tijd willen nemen om een antwoord te posten.
Thanks! Eerst dit weekend mn hdd verwisselen voor een ssd aangezien die afgelopen week is overleden :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Lijkt mij reden voor een andere smiley --> :)

AtV van gister over de werkzaamheden van Foundry 42 in Frankfurt afgelopen tijd, heerlijk monotoon opgelezen autocue af en toe:
Pagina: 1 ... 62 ... 117 Laatste