You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Zijn ze maar 365 dagen later dan initieel aangekondigd en met maar 3 manen in plaats van 4 planeten 12 manen meerder asteroïde gordels en ruimt stations.
/slow clap
Beter dan niks, maar om te zeggen geweldig...
Voornaamste wat ik hoop is dat de performance niet zo is als iedereen hier zij dat hij op de ptu was.
Verwacht een een behoorlijke buggy ervaring. Heel veel testers waren er al bang voor dat het live zou worden gepusht voor de kerst. Want het is gewoon nog steeds een bugfest. En er zullen vast een berg devs voor doormogen werken na de kerst om de meest kritische bugs weer te pletten.
Maar goed ik zal wel de download ervoor aanzetten. Al is t maar om weer even die bugs mee te maken. Zal na een paar weken wel een stuk beter werken. En nu hoeven we geen 30gb per patch meer te downloaden dus dat scheelt.
Dat is zeker een mogelijkheid. En ook heel waarschijnlijk. Vind m wel erg gaaf geworden zo.Bornhald schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 00:14:
[...]
Avenger kan nu ook tussendoor in game komen met de nieuwe installer, dus niet meer wachten op de volgende patch
1:50 van de livestreamkaasszje schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:52:
Waar kan je het nieuwe model zien?
Nog geen tijd gehad voor de filmpjes

[ Voor 11% gewijzigd door Case_C op 23-12-2017 11:53 ]
Nog geen tijd gehad voor de filmpjes
Ik denk dat die director commentary sowieso overgenomen moet worden door de media als ze die posten. Ze leggen namelijk ook duidelijk uit waar ze nog aan moeten werken in de trailer.
Kan je gewoon doen via tip de redactieRecon24 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:57:
@Case_C Tijd om tweakers in te lichten om 3 filmpjes met info die ik en @Tylocke hebben gepost op de frontpage te posten. Tenzij ze het doen zodra er een live release is vanavond.
Ik denk dat die director commentary sowieso overgenomen moet worden door de media als ze die posten. Ze leggen namelijk ook duidelijk uit waar ze nog aan moeten werken in de trailer.
Ik heb de reguliere al getipt, kan jij prima ook nog eens de versie met commentaar tippen
Performance de laatste 2 weken op de PTU was prima. Regelmatig steady 35 fps op Olisar. Enige plek die problematisch blijft is Levski, maar op een fatsoenlijke server was ie daar gewoon nog 20+ fps.Bornhald schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:53:
[...]
Zijn ze maar 365 dagen later dan initieel aangekondigd en met maar 3 manen in plaats van 4 planeten 12 manen meerder asteroïde gordels en ruimt stations.
/slow clap
Beter dan niks, maar om te zeggen geweldig...
Voornaamste wat ik hoop is dat de performance niet zo is als iedereen hier zij dat hij op de ptu was.
Beetje raar om de ‘mogelijk komt 3.0 voor eind 2016’ als argemunt te blijven gebruiken. Het is één keer gezegd en daarna ook nooi meer confirmed. Er zijn later wel genoeg data afgegeven en die zijn allemaal niet gehaald, dat is jammer. Wat zeker jammer is dat met het live gaan nog lang niet alle bugs eruit zijn. Ik verwacht zelf dat ze nog wel 2 maanden bezig zijn fixes aan te brengen.
Ik denk dat je behoorlijk onderschat wat de wijzigingen zijn geweest afgelopen 12+ maanden. Ik had graag meer gezien maar ik merk tijdens het spelen dat er enorm veel onder de motorkap gedaan is. Niet alles daarvan is even goed btw, ik ben op dit moment nog geen fan van het interaction systeem. Dat haalt je te veel uit je game flow. Gelukkig zijn sommige acties te binden maar lang niet alles.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ja weet alleen nog niet of het al te downloaden isThe Chosen One schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:54:
Kan nu gewoon de normale Star_Citizen_Launcher_Setup.exe downloaden dus?
Nee daarvoor zal je de nieuwe launcher moeten downloaden.pirke schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:19:
Als je 2.6.3 hebt, wordt die vanzelf geüpdate?
Hij staat overigens nog niet op de publieke site, dus nog even geduld.
Mooie kaart van de Idris uit deze jumppoint
https://imgur.com/a/zakFA
[ Voor 11% gewijzigd door Case_C op 23-12-2017 15:22 ]
Het is een eindeloze discussie en wil met alle liefde de discussie voeren op discord oidTylocke schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:48:
[...]
Performance de laatste 2 weken op de PTU was prima. Regelmatig steady 35 fps op Olisar. Enige plek die problematisch blijft is Levski, maar op een fatsoenlijke server was ie daar gewoon nog 20+ fps.
Beetje raar om de ‘mogelijk komt 3.0 voor eind 2016’ als argemunt te blijven gebruiken. Het is één keer gezegd en daarna ook nooi meer confirmed. Er zijn later wel genoeg data afgegeven en die zijn allemaal niet gehaald, dat is jammer. Wat zeker jammer is dat met het live gaan nog lang niet alle bugs eruit zijn. Ik verwacht zelf dat ze nog wel 2 maanden bezig zijn fixes aan te brengen.
Ik denk dat je behoorlijk onderschat wat de wijzigingen zijn geweest afgelopen 12+ maanden. Ik had graag meer gezien maar ik merk tijdens het spelen dat er enorm veel onder de motorkap gedaan is. Niet alles daarvan is even goed btw, ik ben op dit moment nog geen fan van het interaction systeem. Dat haalt je te veel uit je game flow. Gelukkig zijn sommige acties te binden maar lang niet alles.
even een korte vraag is er manier om te jumpen op de planeet lokaties? nu jump ik op de planeet maar dan kom ik er dus nooit
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
YouTube: Star Citizen 3.0 Quick Start Guide
Nodige wordt besproken.
Inclusief hoe je van punt naar punt komt.
[ Voor 3% gewijzigd door kaasszje op 23-12-2017 15:53 ]
2500k @ 4.6 GHz, 8 GB RAM @ 2133MHz, RX480. Het staat op een HDD (geen ruimte meer over op m'n SSD).Tylocke schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:15:
Wat je als laatste beschrijft lijkt me bijna een oude bug. Welke cpu, geheugen en hdd/ssd gebruik je?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
SC laat ook wel duidelijk zien dat het beter draait op een SSD namelijk dan een HDD. Verder zijn je CPU/geheugen ook wel een bottleneck namelijk. Je RX480 is het probleem niet en die kan SC prima aan op 1080p/1440p en eventueel nog OC.Compizfox schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:56:
[...]
2500k @ 4.6 GHz, 8 GB RAM @ 2133MHz, RX480. Het staat op een HDD (geen ruimte meer over op m'n SSD).
Als t live is zal dat wel makkelijker gaan. Dan op Discord het een en ander weer eens organiseren.Ves schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:09:
Geniet wel van 3.0, jammer dat ik nog geen multi crew uitstapjes heb gehad.

en nu ga het verder met fase 2 25GB

muziek is zeker goedCogency schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:04:
Ja ben hem ook aan het binnenhalen. De muziek is echt goed hoor, pfff, daar hebben ze echt een goede zet mee gedaan met die gast.
Ik heb elke keer na een tijdje dat ik geen knop meer kan aanraken, kan de motor niet uitzetten, niet uit me cockpit komen. Niks doet het meer, alleen vliegen en wat random keyboard shortcuts.
idem zelfde probleemCogency schreef op zondag 24 december 2017 @ 01:20:
Is er een manier om de UI te resetten?
Ik heb elke keer na een tijdje dat ik geen knop meer kan aanraken, kan de motor niet uitzetten, niet uit me cockpit komen. Niks doet het meer, alleen vliegen en wat random keyboard shortcuts.
Ook het interactie menu in de cockpit was even puzzelen. Ik gebruik TrackIR en daarmee werkt alle free look niet meer. Ik heb nu een joystick knop gebind aan de combo "2d ui, interaction mode, interaction zoom". Daarmee zoom ik in en kan ik naar de verschillende displays kijken en komt er een 2d muis cursor omdat anders het menu echt niet te doen is.
De "increase power to weapons" via keybindings is enorm buggy, via de muis in het menu zelf werkt het allemaal wel prima.
Ik heb alleen nog maar wat pirate swarm gedaan, maar de wapens van mn Aurora LN lijken heel veel zwakker dan in 2.6.3, of de tegenstander Aurora's hebben heel veel sterkere schilden gekregen. Het duurt nu echt een eeuwigheid om er eentje neer te knallen. Het draait wel als een zonnetje allemaal op 3440x1440
Heb dit probleem ook.Cogency schreef op zondag 24 december 2017 @ 01:20:
Is er een manier om de UI te resetten?
Toch maar eens user folder weg gooien.
Kijken of dat beter werkt
Ik denk ook niet dat we het ooit echt daar over eens gaan wordenBornhald schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:40:
[...]
Het is een eindeloze discussie en wil met alle liefde de discussie voeren op discord oidIk denk dat de bottom line is dat CIG zich in de handjes mag knijpen met de schare aan loyale fans die ze hebben en ik hoop van harte dat ze zich daar ook van bewust zijn.
Mogelijk dat hier wat handige dingen tussen staan? Het kan zijn dat eerdere bugs zoals de CPU spikes gewoon weer terug zijnCompizfox schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:56:
[...]
2500k @ 4.6 GHz, 8 GB RAM @ 2133MHz, RX480. Het staat op een HDD (geen ruimte meer over op m'n SSD).
https://forums.redacted.t...n-performance-guide.1235/
Ik heb iig net kunnen spelen zonder dat het voorkwam na het deleten van de user folder, dus hopelijk is het daarmee gefixed! (of moet ik hem nu voor elke sessie deleten?)kaasszje schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:59:
[...]
Heb dit probleem ook.
Toch maar eens user folder weg gooien.
Kijken of dat beter werkt
Het is wel echt belachelijk mooi hoor, pffff net in een schip en gewoon naar een random outpost op een planeet gevlogen, zonsopgang en sterren bekeken op de trap van die outpost met m'n cutlass voor me neus.
Echt, mind blown.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
~39gb volgens mij.The Chosen One schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:57:
Hoeveel is de totale ruimte voor de install nu? Anders moet ik ff Destiny 2 van de SSD afgooien (kwam gratis bij GPU!)
Maar ik heb 'm ook al binnen joh
Vanochtend ging het spelen goed (alleen crusader was laggy/stotteren) maar als ik daar vandaan vloog kon ik goed spelen en me ding doen.
Maar net rond een uur of 3 weer geprobeerd maar het was niet speelbaar, maakte niet echt uit waar ik heen vloog. Neem aan dat de servers het gewoon niet aankunnen, vooral niet nu de US ook weer wakker word/is?
- het duurt lang om op een planeet te landen, zelfs met afterburner
- je overshoot je target erg makkelijk, vanaf 30km afstand throttle al dicht gooien om van speed 1200 naar 0 te gaan
- een box de aurora intillen is nog een hele uitdaging....
Ben 't wel eens met die travel-times. Het duurt wel erg lang voordat je ergens bent. Nu hoeft dat niet erg te zijn, maar wanneer 95% van de traveltime zit in het vlakbij een planeet gaan landen voelt dat toch vreemd.pirke schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:57:
Zojuist de eerste illegal cargo missie gedaan, ergens een doosje vandaan halen en ergens anders weer afgeven. Paar opvallende punten:
- het duurt lang om op een planeet te landen, zelfs met afterburner
- je overshoot je target erg makkelijk, vanaf 30km afstand throttle al dicht gooien om van speed 1200 naar 0 te gaan
- een box de aurora intillen is nog een hele uitdaging....Je kan er de ladder niet mee oplopen, maar als je net onder het randje staat kun je hem erin leggen. Eens kijken of ik een cargo hold eronder kan hangen.
Op zich zou het fijn zijn wanneer je in ieder geval binnen bijvoorbeeld 50km van je target kan Quantum jumpen. Scheelt weer een berg tijd, het moet niet te tedious worden.
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
https://robertsspaceindus...a-3-0-performance-tidbits
Komt er op neer dat niet het aantal spelers uitmaakt maar wat deze spelers doen uitmaakt. Zeker interessant om te lezen, mede omdat de FPS soms all over the place is en dit geeft een beetje aan hoe dat komt.
Erg opvallend is een klein groepje die rond de 50~60 fps weet te halen.
Heel onoverzichtelijk imoNjay schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:59:
de starmap is niet echt top op dit moment
Op zich is het wel redelijk goed om te navigeren. Maar de gigantisch overdreven helderheid maakt het lastig om te lezen wat er onderin staat. Daarnaast vind ik het er omslachtig om op die manier elke keer je destination aan te tikken.
Verwacht ook wel dat het weer aangepast word naar een wat meer gebruiksvriendelijk systeem. De basis is wel goed, alleen is alles wel goed verstopt.
Gebruiksgemak zit natuurlijk ook een groot deel in short-cuts/ key combinaties. Die weet ik elke patch ook niet uit m'n hoofd. Wat het wat lastiger maakt. Maar verwacht wel dat er voldoende op spectrum over word gediscusieerd.
Ook iedereen hier een fijne kerst gewenst
Hopelijk van de week nog wel ff tijd.
Ook al trekt mijn oude computer het slecht.
http://atlasdefenseindust...-Trading-NL-Matrix-v6.pdf
Met handelen moet dat dus goed gaan.
Alleen wel lastig te vinden waar je winst op kan maken
Stond net op het punt om food te verkopen bij een mijn. Crashte de boel helaas
[ Voor 33% gewijzigd door Case_C op 26-12-2017 22:57 ]
https://robertsspaceindus...izen-performance-test-ram
Ik begrijp nu ook beter waarom sommige mensen zo klagen over problemen. 8 gb is wel redelijk normaal voor een pc en dit zal dan ook het grootste probleem zijn. Heb zelf 16 erin zitten en dat blijkt wel te helpen. Helaas is geheugen duur (waarom destijds niet 16gb erbij gekocht
8 GB is prima speelbaar/bruikbaar voor veel zaken maar ik vind 16 GB toch wel het minimale nu, en liever 32. (nu nog gewoon 16 ddr3)
Met benchmarks en fresh installs kan het vaak prima maar met een zwaardere game, 20-50 chrome tabs, battle.net/Steam/Aorus iets, Teamspeak iets, virus/malware iets, logitech/razer/cleaner/ariva tuner etc, 2e monitor streams/2e game ala FTL etc. gewoon fijner.
[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 27-12-2017 15:36 ]
Ben dan ook heel blij met m'n 32gb. Toch wel leuk om eens alle 4 dim slots vol te hebben.The Chosen One schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:35:
Volgende pc ga ik zeker voor 32GB. Prijs be damned op dat moment... jammer genoeg... hopelijk zakt het voor/rond die tijd ieg iets.
8 GB is prima speelbaar/bruikbaar voor veel zaken maar ik vind 16 GB toch wel het minimale nu, en liever 32. (nu nog gewoon 16 ddr3)
Met benchmarks en fresh installs kan het vaak prima maar met een zwaardere game, 20-50 chrome tabs, battle.net/Steam/Aorus iets, Teamspeak iets, virus/malware iets, logitech/razer/cleaner/ariva tuner etc, 2e monitor streams/2e game ala FTL etc. gewoon fijner.
Voor de volgende pc 2*16gb sticks. Dan hou je nog de mogelijkheid up te graden naar 64gb mocht dat nodig zijn
Wel grappig dat voor SC nu 8gb echt te weinig is, en 16gb net toereikend. Ook een kwestie van optimalisatie, maar verwacht wel dat ze behoorlijk zware Specs als eisen gaan krijgen als t eenmaal af is.
Niet voor niks dat ze nu voor SQ42 zeggen dat een huidige high end pc misschien 60fps gaat halen. Nu is tegen release Zen2 er alweer dus dat is ook maar relatief.
Ik ben direct voor 32GB gegaan met mijn PC een paar jaar terug. Ze zeiden in de winkel toen ook al dat 16GB snel de standaard voor gaming aan't worden was, dus beter voorbereid zijn eh.Case_C schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:52:
[...]
Ben dan ook heel blij met m'n 32gb. Toch wel leuk om eens alle 4 dim slots vol te hebben.
Voor de volgende pc 2*16gb sticks. Dan hou je nog de mogelijkheid up te graden naar 64gb mocht dat nodig zijn.
Wel grappig dat voor SC nu 8gb echt te weinig is, en 16gb net toereikend. Ook een kwestie van optimalisatie, maar verwacht wel dat ze behoorlijk zware Specs als eisen gaan krijgen als t eenmaal af is.
Niet voor niks dat ze nu voor SQ42 zeggen dat een huidige high end pc misschien 60fps gaat halen. Nu is tegen release Zen2 er alweer dus dat is ook maar relatief.
Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.
Heerlijk 32GB alleen ik heb nu wel 2x 16GB gedaan maar pft 64GB klinkt toch echt te veel hoor. Maargoed SC zal vast nog wel wat optimaliseren denk ikCase_C schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:52:
[...]
Ben dan ook heel blij met m'n 32gb. Toch wel leuk om eens alle 4 dim slots vol te hebben.
Voor de volgende pc 2*16gb sticks. Dan hou je nog de mogelijkheid up te graden naar 64gb mocht dat nodig zijn.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 28-12-2017 16:22 ]
Ik heb wel een aantal vragen:
- Mijn schip is een Aurora MR, en ik heb gisteren wat geld uitgegeven aan commodities (gold, minerals etc), maar kon deze niet in mijn schip cargo hold plaatsen. Klopt dit?
- Als ik permissie aanvraag om te landen op een station, dan krijg ik geen waypont o.i.d. Is dit normaal, of mis ik iets?
Als je goods koopt moet je volgens mij eerst het schip selecteren waar je ze in wil stoppen. Dus in principe moet je het erin kunnen stoppen. Alleen ga je geen fisiek boxes in je Aurora vinden.EdwardK123 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:25:
Voor het eerst nu écht Star Citizen gespeeld, en holy shit, zo vet!
Ik heb wel een aantal vragen:
- Mijn schip is een Aurora MR, en ik heb gisteren wat geld uitgegeven aan commodities (gold, minerals etc), maar kon deze niet in mijn schip cargo hold plaatsen. Klopt dit?
- Als ik permissie aanvraag om te landen op een station, dan krijg ik geen waypont o.i.d. Is dit normaal, of mis ik iets?
Poh, geen idee of je echt een waypoint moet krijgen. Op Levski kreeg ik wel een grote groene pijl te zien boven het landingbay. Geen idee of die ook op de radar te zien was.
Op een planetary base zag ik overigens ook geen waypoint toen ik die aanvroeg. Geen idee of dat een bug is.
Doet me eraan denken dat ik nog even wil kijken of de bug werkt waarbij je tussen de panels op Ollisar kan handelen
[ Voor 9% gewijzigd door Case_C op 29-12-2017 12:24 ]
Ah thanks voor de opheldering! Zo maar eens proberen.Case_C schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:17:
[...]
Als je goods koopt moet je volgens mij eerst het schip selecteren waar je ze in wil stoppen. Dus in principe moet je het erin kunnen stoppen. Alleen ga je geen fisiek boxes in je Aurora vinden.
Poh, geen idee of je echt een waypoint moet krijgen. Op Levski kreeg ik wel een grote groene pijl te zien boven het landingbay. Geen idee of die ook op de radar te zien was.
Op een planetary base zag ik overigens ook geen waypoint toen ik die aanvroeg. Geen idee of dat een bug is.
Doet me eraan denken dat ik nog even wil kijken of de bug werkt waarbij je tussen de panels op Ollisar kan handelen. Even een paar ton aan aUEC "verdienen". Scheelt altijd, en ik verwacht geen wipe voor 3.1.
Eens kijken hoe dat bevalt.
Alles loopt knudde op mijn pc, toch vermaak ik me enorm.
Wat denken jullie dat de beste upgrade is voor mijn pc.
Heb nu:
I7 950 met 16 gb geheugen
En gtx 960 met 2 gb.
Zit dus nu te kijken om te upgraden naar een i5 8400 oid met moederboord en nieuw geheugen (16 / 32 gb)
Dan wel upgrade naar gtx 1060 met 6gb.
Doel is om op full hd beetje te kunnen spelen (30 fps oid)
Weet dat dat nu nog lang niet altijd lukgt
Heb je al een ssd? Zo niet zou ik daar mee beginnen. Je i7 is ondanks zijn leeftijd niet slecht. Je geheugen is ook goed, 16gb is zeker niet de bottleneck. En een ssd upgrade kan ook mee in de toekomst naar een nieuwe pc. De videokaart zou ook nog wel mee moeten kunnen, zeker als je de graphics omlaag haalt.kaasszje schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:08:
Net mijn eerste joystick besteld.
Eens kijken hoe dat bevalt.
Alles loopt knudde op mijn pc, toch vermaak ik me enorm.
Wat denken jullie dat de beste upgrade is voor mijn pc.
Heb nu:
I7 950 met 16 gb geheugen
En gtx 960 met 2 gb.
Zit dus nu te kijken om te upgraden naar een i5 8400 oid met moederboord en nieuw geheugen (16 / 32 gb)
Dan wel upgrade naar gtx 1060 met 6gb.
Doel is om op full hd beetje te kunnen spelen (30 fps oid)
Weet dat dat nu nog lang niet altijd lukgt
Heb je Arena Commander Vanduul Swarm in solo al getest? Daar krijg je een idee wat je normale performance kan zijn.
Misschien dat iemand anders nog tips heeft?
Ik wil alleen nog toevoegen: koop je upgrades niet alleen voor SC. Het spel mist optimization en het is onduidelijk wat daadwerkelijk nodig is als het voorbij Beta is.
Dank je wel voor de tips.Tylocke schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:48:
[...]
Heb je al een ssd? Zo niet zou ik daar mee beginnen. Je i7 is ondanks zijn leeftijd niet slecht. Je geheugen is ook goed, 16gb is zeker niet de bottleneck. En een ssd upgrade kan ook mee in de toekomst naar een nieuwe pc. De videokaart zou ook nog wel mee moeten kunnen, zeker als je de graphics omlaag haalt.
Heb je Arena Commander Vanduul Swarm in solo al getest? Daar krijg je een idee wat je normale performance kan zijn.
Misschien dat iemand anders nog tips heeft?
Ik wil alleen nog toevoegen: koop je upgrades niet alleen voor SC. Het spel mist optimization en het is onduidelijk wat daadwerkelijk nodig is als het voorbij Beta is.
Heb een ssd.
Dat zal het niet zijn.
In solo is er niks mis met de performance.
Draait 30 fps oid.
En koop ook niet alleen voor sc.
Maar merk voor diverse andere games ook dat het lastiger wordt.
Als is daar in mijn idee de video kaart eerder de bottle neck....
(of eigenlijk beperkte hoeveelheid geheugen)
[ Voor 5% gewijzigd door kaasszje op 29-12-2017 20:01 ]
Dat zou kunnen, moderne games lusten wel wat mem op je gpu. Welke resolutie draai je in? Dat maakt ook nogal uit voor je gpu natuurlijkkaasszje schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:00:
[...]
Dank je wel voor de tips.
Heb een ssd.
Dat zal het niet zijn.
In solo is er niks mis met de performance.
Draait 30 fps oid.
En koop ook niet alleen voor sc.
Maar merk voor diverse andere games ook dat het lastiger wordt.
Als is daar in mijn idee de video kaart eerder de bottle neck....
(of eigenlijk beperkte hoeveelheid geheugen)
Wat ik nog kan aanraden is rond 21 of 22 uur gebruik maken van de AUS servers. Ik had gisteravond daar gewoon ruim 50 fps te pakken. Dat heb ik normaalgesproken nooit.
Het is niet de ultieme oplossing hoor, je ping gaat wel omhoog dus PvP kan wat lastiger worden. Verder moet je natuurlijk geluk hebben dat niet iedereen dat net doetkaasszje schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:42:
ok kFull hd 1920 x 1080.
Zal het straks eens proberen
Ben wel benieuwd
Nooit over nagedacht dat andere servers slim zouden kunnen zijn
Dank u
[ Voor 22% gewijzigd door Tylocke op 29-12-2017 20:47 ]
Zal het straks eens proberen
Ben wel benieuwd
Nooit over nagedacht dat andere servers slim zouden kunnen zijn
Dank u
Van 2400 aUEC naar 240.000 aUEC gegaan
Meestal wel betrouwbaar, maar prijzen kunnen fluctueren.
Is dit een grafische bug? Restarten helpt niet.
Ik heb een GTX 1060 3gb. 16gb ram, i5 cpu.
Update:
Nieuwste drivers geinstalleerd en ik zie de ruimtepakken nu
Update2:
Ik heb een aantal youtube filmpjes gezien en merk nu dat sommige dingen er bij mij anders uitzien.
Ik krijg bijv. geen info als ik over de ruimtepakken beweeg. Geen info of het pak light of medium of heavy is. Ik zie die info alleen als ik op Buy klik.
Ik heb een pak gekocht maar zie hem niet terug in mijn inventory (F1). Ik krijg ook geen dialoog om hem aan te trekken of niet.
Mis ik iets?
[ Voor 86% gewijzigd door razoon op 30-12-2017 01:36 ]
Dat is een bug, ene server doet het wel goed, en de andere server heeft alleen de hoofden van mannequins. Die bug geld overigens voor alle winkels, wanneer je dat hebt. Dan kan je nergens items kopen. Handelen werkte overigens wel.razoon schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:53:
In de defense room zijn alle ruimtepakken weg. Ik zie alleen witte hoofden zweven.
Is dit een grafische bug? Restarten helpt niet.
Oke, ik denk dat ik weet wat er aan de hand is.Ik heb een GTX 1060 3gb. 16gb ram, i5 cpu.
Update:
Nieuwste drivers geinstalleerd en ik zie de ruimtepakken nu
Update2:
Ik heb een aantal youtube filmpjes gezien en merk nu dat sommige dingen er bij mij anders uitzien.
Ik krijg bijv. geen info als ik over de ruimtepakken beweeg. Geen info of het pak light of medium of heavy is. Ik zie die info alleen als ik op Buy klik.
Ik heb een pak gekocht maar zie hem niet terug in mijn inventory (F1). Ik krijg ook geen dialoog om hem aan te trekken of niet.
Mis ik iets?
Pakken bestaan uit losse items. Je hebt de 'core' (breastplate), undersuit, armen, en benen. Die moet je allemaal los aanschaffen en los equipen. Niet echt makkelijk, maar daarmee kan je dus wel alle armor types mixen en matchen. Hoop alleen wel dat er een makkelijre optie komt om alles aan te trekken.
Als je naar 'f1' gaat, moet je linksonder in het menu op het 'poppetje' klikken. Die brengt je naar je inventory. Dan kan je op armor klikken (volgens mij) en dan daaronder staan al die categorieen. Die moet je dan 1 voor 1 equipen. Een beetje time-consuming, maar ik heb er ook m'n medium armor mee aangekregen
Jazeker, de goederen die je op alle outposts op de manen kan kopen, kan je weer verkopen op bijvoorbeeld Port Ollisar. Wapens etc. en overige items nog niet volgens mij. Maar verwacht wel dat dat nog een keer gaat komen.razoon schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:44:
Is het misschien ook mogelijk iets te verkopen?
[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 30-12-2017 18:49 ]
2e vraag: ik heb het idee alsof mijn ship lights niet werken (standaard key 5). Doe ik iets fout? Donkere zijde van een planeet erg moeilijk te navigeren zo..
[ Voor 31% gewijzigd door EdwardK123 op 30-12-2017 19:58 ]
Jammer genoeg niet! Het beste wat je kunt doen is een planeet of station selecteren en hiernaar toe quantum reizen. Als je dan bij de planeet komt heeft deze OM-1 t/m 6/7?. Die zorgen er voor dat je de grotere afstanden rondom de planeet kan quantum reizen. Vanaf daar moet je gewoon de rit uitzitten naar beneden.EdwardK123 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 19:49:
Kan het antwoord nergens vinden: is het mogelijk om bijvoorbeeld een stad/port te 'targeten'? Of is het elke keer er zelf manueel heen vliegen? Duurt namelijk wel ff elke keer :-)
2e vraag: ik heb het idee alsof mijn ship lights niet werken (standaard key 5). Doe ik iets fout? Donkere zijde van een planeet erg moeilijk te navigeren zo..
Op dit moment kun je ook niet een stad als destination aan klikken dus dat maakt de navigatie ook wat vervelend.
De outposts op planeten, hebben op enkele na (levski) ook geen landing authorisatie nodig, je kunt gewoon ergens in de buurt landen en dan ziet de outpost vanzelf je schip wel voor het handelen.
Lichten werken inderdaad nauwelijks, hopelijk gaan die vanaf een wat grotere afstand werken / geven ze outposts meer eigen licht.
@pirke als je op een planeet afvliegt krijg je vanzelf links op je hud extra informatie. Een maximale safe speed en je hoogte. Volgens mij is de hoogte waarop dit gebeurt variabel per planeet, maar zal ergens tussen de 20 en 30k liggen.
Hele logische verklaring met die OM's, trouwens. Kwam er ook echt zonet achter, thanks! Ben benieuwd wat er in de updates gaan komen en of de performance er iets beter op wordt.Ircghost schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:23:
[...]
Jammer genoeg niet! Het beste wat je kunt doen is een planeet of station selecteren en hiernaar toe quantum reizen. Als je dan bij de planeet komt heeft deze OM-1 t/m 6/7?. Die zorgen er voor dat je de grotere afstanden rondom de planeet kan quantum reizen. Vanaf daar moet je gewoon de rit uitzitten naar beneden.
De outposts op planeten, hebben op enkele na (levski) ook geen landing authorisatie nodig, je kunt gewoon ergens in de buurt landen en dan ziet de outpost vanzelf je schip wel voor het handelen.
Lichten werken inderdaad nauwelijks, hopelijk gaan die vanaf een wat grotere afstand werken / geven ze outposts meer eigen licht.
Heb vanavond twee resource runs kunnen doen zonder ook maar een enkele bug, dus ben daar al erg blij mee!
Vroeg me dit ook af.razoon schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:44:
Is het misschien ook mogelijk iets te verkopen?
En dan met name pakken, wapens etc.
De verkeerde pakken gekocht?kaasszje schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:31:
[...]
Vroeg me dit ook af.
En dan met name pakken, wapens etc.
Nee die onderdelen kan je nog niet verkopen. Handel is enkel van toepassing op de spullen die je bij terminals kan kopen.
Processed foods etc.
Dan moet je je profiel anders instellen, zorgen dat die minder snel reageert op hoofdbewegingen (bijv het profiel smooth).pirke schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:19:
@Ircghost Die HUD is niet nuttig icm TrackIR, als ik m'n hoofd 1 cm verplaats is de HUD weg...
heb er nu 1 dubbel.Case_C schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:54:
[...]
De verkeerde pakken gekocht?
Nee die onderdelen kan je nog niet verkopen. Handel is enkel van toepassing op de spullen die je bij terminals kan kopen.
Processed foods etc.
Snap niet helemaal hoe maar heb 2x hetzelfde undersuit.
Alleen de instellingen ben je dan kwijt.
Edit:
Is het niet mogelijk je mission te hervatten waar je bent gebleven?
ik moest het spel opnieuw opstarten midden in een missie en kon dus opnieuw beginnen.
Ik heb een Aurora. Waar is de ruimte voor achter de cockpit?
Om te slapen? Voor cargo?
[ Voor 44% gewijzigd door razoon op 31-12-2017 17:26 ]
In de aurora.
En nee elke keer dat je inlogt start je in Olisar.
Ook als je in een andere basis uitlogt.
Happy New Year peepz!!
Update:
Zelf nog even gezocht en dit gevonden:
http://scfocus.org/alpha-3-0-key-bindings-controls/
Vraagjes:
Is er een manier om sneller op de Missie plek te komen? Ik kom eerst met quantum leap dichtbij de desbetreffende plek en vervolgens gaat het met een "slakkengang" verder. Is dat laatste stukje te versnellen?
Kun je trouwens alleen in een rechte lijn quantum leapen? Mijn doel is achter een planeet namelijk.
Duurt meer dan 10 minuten voordat je er echt bent.
Is het lampje van de mobiGlass te dimmen? Ik kan de icoontjes er naast moeilijk onderscheiden.
Ik heb een Aurora.
[ Voor 102% gewijzigd door razoon op 01-01-2018 18:55 ]
Het snelste reizen buiten Quantum jumps is de supercruise. Daar kom je in middels de linker shift toets ingedrukt te houden. Dan ga je rond de ~1100m/s, hoop eigenlijk dat je dat al weet anders snap ik wel wat je met een slakkengang bedoelt.razoon schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:24:
Is er ergens een goed overzicht van de keybindings van 3.0 die ik eventueel kan uitprinten?
Update:
Vraagjes:
Is er een manier om sneller op de Missie plek te komen? Ik kom eerst met quantum leap dichtbij de desbetreffende plek en vervolgens gaat het met een "slakkengang" verder. Is dat laatste stukje te versnellen?
Kun je trouwens alleen in een rechte lijn quantum leapen? Mijn doel is achter een planeet namelijk.
Is het lampje van de mobiGlass te dimmen? Ik kan de icoontjes er naast moeilijk onderscheiden.
Ik heb een Aurora.
Mobiglass is momenteel nog erg slecht in zn weergave, dat kan je niet zelf aanpassen. En zullen ze dus met een patch moeten regelen. Dit is inderdaad bijna niet te lezen, ook erg hinderlijk dat witte licht.
verder heb je om de planeten heen orbital markers met nummer.razoon schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:24:
Is er ergens een goed overzicht van de keybindings van 3.0 die ik eventueel kan uitprinten?
Update:
Vraagjes:
Ik heb een Aurora.
Hier kan je heen jumpen met quantum travel.
Dit is de manier om vlot om een planeet heen te komen.
Met de Shift toets versnellen ben ik inderdaad mee bekend inmiddels.Case_C schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:16:
[...]
Het snelste reizen buiten Quantum jumps is de supercruise. Daar kom je in middels de linker shift toets ingedrukt te houden. Dan ga je rond de ~1100m/s, hoop eigenlijk dat je dat al weet anders snap ik wel wat je met een slakkengang bedoelt.
Mobiglass is momenteel nog erg slecht in zn weergave, dat kan je niet zelf aanpassen. En zullen ze dus met een patch moeten regelen. Dit is inderdaad bijna niet te lezen, ook erg hinderlijk dat witte licht.
En met B een quantum leap naar je destination.
Maar daar aangekomen (middels de quantum leap) moet je vaak nog 30k km tot de echte plaats van bestemming. En dat gaat heel traag. Ook met Shift ingedrukt.
Denk dat je 300 bedoelt, maar ik snap je punt. Dan kost het meestal nog zo'n 3 á 4 minuten voor je op je locatie bent. Dat is relatief lang, maar zal waarschijnlijk nog wel getweaked worden met de snelheden van supercruise.razoon schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:21:
[...]
Met de Shift toets versnellen ben ik inderdaa me bekend imiddels.
En met B een quantum leap naar je destination.
Maar daar aangekomen (middels de quantum leap) moet je vaak nog 30k km tot de echte plaats van bestemming. En dat gaat heel traag. Ook met Shift ingedrukt.
Ze willen geen universe creeëren waarbij je in luttele seconden van punt a naar punt b kan. Reistijden zulen zeker nog heel erg getweaked worden, maar zullen zeker op dezelfde manier blijven werken.
In de toekomst zou het wel zo zijn dat je als explorer je eigen 'markers' kon plaatsen voor spelers om op te jumpen. Daarmee zou je dan in principe wel dichter op de planeet moeten komen (mits ze het zo laten werken.)
Toch hoop ik nog wel op een aanpassing van de SCM snelheden. Wellicht nog een extra 'boost' die meer fuel kost? Op die manier heb je een snellere travel-time tegen een hogere fuel consumption.Ves schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 01:23:
Hoop niet dat er al te veel aan de reisttijden wordt getweaked. CIG heeft een bepaalde visie voor hun game. Minder arcade, meer sim.
Momenteel hebben we slechts 1 stukje in de reis wat tijd kost. Het afdalen naar planeten/manen. Quantum travel is momenteel door de korte afstanden nog redelijk vlot. Straks wanneer je tussen planeten kan jumpen ga je echte reistijden zien. (Maar een jump tussen een planeet moet je dan wel zien als jump tussen een HUB/POI.) Je gaat niet continue van planeet naar planeet hoppen gok ik. Verwacht ook wel dat er veel missies gewoon rond zo'n hub plaatsvinden. De grotere missies zullen wellicht spannen tussen verschillende planeten en misschien wel systems.
[ Voor 32% gewijzigd door Case_C op 02-01-2018 08:06 ]
Om Fuel te besparen zorg je er voor dat je schip met de neus de juiste kant op staat en gebruik de shift tot je max speed bereikt. Daarna shift loslaten en niet bewegen en je verbruikt geen fuel meer. Dit is de oude Cruise mode.
Zodra je eigen OM's kunt aanmaken zou de uiteindelijke daalafstand niet veel meer moeten zijn dan zo'n 30/100km, en dan valt het allemaal erg mee.
Daarom moet je je schip ook in decoupled mode zetten zodat je juist wel kan bewegen Je vliegt als nog dezelfde richting maar je snelheid blijft hetzelfde. Ook wel een soort beveiliging dat je niet per ongeluk van richting veranderd.Tylocke schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:37:
Er moet natuurlijk wel een balans zijn tussen fun en realisme. Door handig te navigeren kan ik relatief kort bezig zijn met reizen naar een locatie op een planeet. Helaas is de aanduiding op de planeet zelf niet altijd helder zodat het soms uitproberen is met de OM-x waypoints.
Om Fuel te besparen zorg je er voor dat je schip met de neus de juiste kant op staat en gebruik de shift tot je max speed bereikt. Daarna shift loslaten en niet bewegen en je verbruikt geen fuel meer. Dit is de oude Cruise mode.
Ah, super tip! Ik heb (had) 1 profiel wat ik als exclusive had staan, wat dus altijd overal actief was. Ik heb nu voor SC een kopie gemaakt en simpelweg X/Y/Z uitgezet. Nu blijft de hud altijd waar hij hoort als ik gewoon recht naar voren kijk, dat maakt het een stuk prettiger spelen.Ircghost schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:59:
[...]
Dan moet je je profiel anders instellen, zorgen dat die minder snel reageert op hoofdbewegingen (bijv het profiel smooth).
Geen idee, ik kan niet in je computer kijken wanneer je aan het spelen bent. Het kan inderdaad wel alpha zijn, maar de specs waar het finale spel heen gaat zijn ook al bekent. Minimaal 4 cores, 16gb ram en een SSD.brick5492 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:01:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om de fps wat te verbeteren?Jaja, ik weet dat het Alpha is enzo maar in 2.x was de fps veel beter. Haal nu rond de 10-15 op mijn GTX 1060...Zijn er misschien snellere/legere servers waar ik naar kan switchen? Heb zolang gewacht op 3.0 en nu issie uit maar kan ik 'm gewoon niet spelen...
En daar is je GTX1060 niet de bottleneck in. Je zou tijdens het spelen kunnen kijken naar de load op de CPU en RAM. Dan krijg je een idee waar de schoen wringt. Wanneer dat het niet is, even kijken op een andere server in US of AUS.
CPU, RAM en opslag zijn momenteel het meest kritisch voor stabiele fps, gezien die alle informatie op tijd aan de GPU moeten aanleveren. En optimalisaties ingame zorgen niet voor een lagere load op je RAM etc, gezien ze met elke winst die ze maken qua performance het stoppen in een hogere player-cap etc.
Ah een beetje vergelijkbare setup met wat @Mattie112 vorig jaar had? (of alweer langer geleden dan dat?). Je kan kijken of je voor een paar tientjes nog 8gb ram extra haalt, maar dan zal de CPU toch blijven hikken gok ik.brick5492 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:48:
[...]
Ah, oke dankje. Ik heb een i5 2400 en 8gb ram, voor alle games is dit icm de GTX1060 een goede combi maar idd misschien voor Star Citizen niet.
Ik ga niet upgraden voor een spel, maar snap nu wel beter waar het aan ligt. Vanmiddag maar eens de US of AUS server kijken dan.
Beste wat betreft upgraden is gewoon te wachten tot SQ42 uit komt, dan is er tenminste een spel om te spelen. Nu is het enkel Alpha om te testen/proberen.
Ben overigens wel benieuwd hoe de oude CPU's van Intel het gaan doen met die nieuwe patch die er aan komt. Het voorspelt in ieder geval niet veel goeds. Hoop zelf ook nog even door te kunnen op de huidige iig tot Ryzen 2.
https://www.theregister.c...02/intel_cpu_design_flaw/
[ Voor 30% gewijzigd door Case_C op 03-01-2018 11:19 ]
Ah, oke dankje. Ik heb een i5 2400 en 8gb ram, voor alle games is dit icm de GTX1060 een goede combi maar idd misschien voor Star Citizen niet.Case_C schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:16:
[...]
Geen idee, ik kan niet in je computer kijken wanneer je aan het spelen bent. Het kan inderdaad wel alpha zijn, maar de specs waar het finale spel heen gaat zijn ook al bekent. Minimaal 4 cores, 16gb ram en een SSD.
En daar is je GTX1060 niet de bottleneck in. Je zou tijdens het spelen kunnen kijken naar de load op de CPU en RAM. Dan krijg je een idee waar de schoen wringt. Wanneer dat het niet is, even kijken op een andere server in US of AUS.
CPU, RAM en opslag zijn momenteel het meest kritisch voor stabiele fps, gezien die alle informatie op tijd aan de GPU moeten aanleveren. En optimalisaties ingame zorgen niet voor een lagere load op je RAM etc, gezien ze met elke winst die ze maken qua performance het stoppen in een hogere player-cap etc.
Ik ga niet upgraden voor een spel, maar snap nu wel beter waar het aan ligt. Vanmiddag maar eens de US of AUS server kijken dan.
En nog een vraagje over de fysieke items die bij de game starter package`s "beloofd" waren, zoals de glossy starmap enz. Wanneer kunnen we die verwachten?
Momenteel heet het nog Alpha UEC, dus die gaat gegarandeerd nog een keer gewiped worden. Hopelijk niet voor de beta want op die manier houd je wel een beetje progressieve voor het testen van aankopen etc.IMa34 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:51:
Kan je de UEC die je nu verdient in het spel houden of wordt het nog ge-reset? (Dat je ze dus ook nog hebt met de final release van SC?)
Wanneer ze Sq42 releasen gok ik. Ze zijn er in ieder geval wel mee bezig. Vorig jaar zijn er wat mock ups van de hardcase voorbij gekomen. En opzicht weten ze ondertussen wel hoe ze merchandise moeten maken.En nog een vraagje over de fysieke items die bij de game starter package`s "beloofd" waren, zoals de glossy starmap enz. Wanneer kunnen we die verwachten?
https://docs.google.com/s...QoNSI/edit#gid=1694467207
En de forecast on full average heeft een bugje naar het lijkt
[ Voor 50% gewijzigd door razoon op 04-01-2018 14:29 ]
Welk schip? Want ik kan me een bugsmasher herinneren waarin eenzelfde bug met de Cutlass Black opgelost werd.razoon schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:27:
Ik vraag me af hoe ik precies cargo in mijn schip krijg want als ik zo een cargo pakketje oppik en ermee mijn schip binnenstap dan blijft de cargo zweven buiten het schip.
Zat m in de local grids van de schepen als ik me niet vergis.
Maakt niet uit, maar dan weet je wel of het schip specifiek is of een breder probleem.
Begreep dat het laden van cargo in een Aurora vrij lastig gaat, maar wel mogelijk was. Maar als ik naar de issue council kijk ben je zeker niet de enige.
https://robertsspaceindus..._to_place_cargo_in_Aurora
Nu kijken hoe ze dat op gaan lossen. Want het is wel fijn als je zo'n box in ieder geval mee kan nemen. (Al dan niet in de cargo-container die er nog onder moet)
Maar zo heeft de Mustang hetzelfde probleem lijkt mij. Je krijgt die box nooit die trap op.
[ Voor 45% gewijzigd door Case_C op 04-01-2018 15:12 ]
Sorry, ik heb een Aurora.Case_C schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:34:
[...]
Welk schip? Want ik kan me een bugsmasher herinneren waarin eenzelfde bug met de Cutlass Black opgelost werd.
Zat m in de local grids van de schepen als ik me niet vergis.