Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54
RIP pogingen om in te loggen. ;)

Helaas was het gisteravond een beetje drama om een fatsoenlijke server te vinden. Dat zal met het Thanksgiving weekend in de VS en de toevoeging van de extra waves in ons weekend niet beter worden.

Oh, gebruik de 300 serie niet trouwens. Ik kon daar niet uit mijn stoel komen zonder de eject knop te gebruiken. Maar dat is dan ook eenmalig :P

Vanavond maar weer een poging doen!

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Case_C schreef op donderdag 23 november 2017 @ 07:51:
De eerste waves zullen wel wat langer duren gok ik. Maar zodra de meer kritische bugs er dan weer uit zijn, zal het wel vlugger gaan.

In de conciërge newsletter stond overigens dat ze het uiterlijk 20 december In PTU wilde hebben. Wellicht dat het betekend naar volledig publiek?
welk jaar :+
omdat tijdens gamescom 2016 CR ook al gezegd had dat hij het voor 23 december in de handen van de spelers wilde hebben

het doel zal zijn hem uitbrengen voor de volgende live stream, zodat mensen die hem dan kopen ook meteen kunnen spelen..

[ Voor 9% gewijzigd door Bornhald op 24-11-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 19:45
Case_C schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:47:
[...]

Dan heb je je doel al gelijk behaald toch :P . Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel zin het heeft om meerdere semi-capitals te hebben. Met de Banu MM heb je al een behoorlijke trader, dan is een Hull E zeker niet op release interessant lijkt mij? Eerder leuk om daar naar toe te werken dan.

Maar ik snap wel wat je bedoelt, drukte overdag en niet alle tijd om te grinden voor een schip :P . Dat is ook waarom ik die Carrack heb, en verder kijk ik wel wat ik ingame wil halen.

Overigens ben ik nog steeds meer benieuwd naar de voortgang van de Carrack, en of we daar wat van gaan zien tijdens de sales volgende week :9 . Vorig jaar stond de Reclaimer al in de background :) .
Ik ben benieuwd naar de voortgang van de Banu, natuurlijk :+ . Zeg, misschien is een Hull E dan idd niet zo aantrekkelijk. Maar een orion lijkt me dan nu wel weer wat. Spul minen met de Orion, verschepen naar de Merchant en dan alles traden...

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 08:34
Vanmiddag de account copy naar ptu gedaan via de website, echter is het mij nog niet geluk, in te loggen in launcher of ptu website. Zou dit door de drukte komen of zit er veel vertraging in? Hij geeft wel aan you may have entered the wrong credentials or the account does not excist, Terwijl ik de gegevens uit de bevestigingsmail gebruik.

Edit: typos

[ Voor 13% gewijzigd door Bas1978 op 24-11-2017 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 18:10
Bas1978 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:51:
Vanmiddag de account copy naar ptu gedaan via de website, echter is het mij nog niet geluk, in te loggen in launcher of ptu website. Zou dit door de drukte komen of zit er veel vertraging in? Hij geeft wel aan you may have entered the wrong credentials or the account does not excist, Terwijl ik de gegevens uit de bevestigingsmail gebruik.

Edit: typos
Weet niet of je dit ook al hebt langs zien komen, wellicht dat het een oplossing is? Lijkt erop dat er inderdaad wat mis gaat ergens.
Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/external/Nc_96C7CduM67nLWQVBUpp8YpSaUnRk1fPLNFPH3FP0/https/cdn.discordapp.com/attachments/313384894313136128/383688896761954304/attention.PNG?width=1098&height=174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Ik heb een Hawk gekocht, kan ik straks als ik het wil nog iets met LTI kopen. Hebben jullie al iets gekocht?

[ Voor 16% gewijzigd door peize9 op 24-11-2017 22:56 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylocke
Mijn Sabre die boven Levski vliegt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tffcj1viiYecp1O0rZMMRsAQ/full.jpg

De Anvil sale AtV met een mooie status update van alle Anvil schepen in development.

Vooral het stuk van de Carrack is erg de moeite waard(vanaf 28 min 5 seconden). Go team Carrack! *O* *O* *O*

[ Voor 152% gewijzigd door Tylocke op 24-11-2017 23:37 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:27
Had in totaal rond de 400 dollar uitgegeven in de afgelopen 5 jaar, vond dat eigenlijk wel genoeg..

Toen kwam de sale en zat ik opeens op de 1100 dollar 8)7

Bijkomend voordeel, ben nu wel concierge, so 3.0 here i come :D
peize9 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:54:
Ik heb een Hawk gekocht, kan ik straks als ik het wil nog iets met LTI kopen. Hebben jullie al iets gekocht?
Als je iets met LTI wil kopen dan heb je de volgende keuzes:

- Koop iets terug vanuit buyback. Als je ooit een schip met LTI hebt gekocht maar je hebt deze weer verkocht (melted) dan kun je deze terug kopen. Vervolgens kun je dit schip met LTI upgraden (CCU) naar een ander schip waardoor je LTI meeneemt.

- Andere optie is om een bestaand schip die je al hebt met LTI te upgraden naar een ander, duurder ship.

Andere opties zijn er eigenlijk niet. Moet er wel meteen bij zeggen dat hoewel LTI leuk klinkt het zwaar overgewaardeerd is. Je hebt echt geen LTI nodig.. insurance zal goedkoop zijn, dat is al meerdere malen bevestigd.

[ Voor 65% gewijzigd door Nopheros op 25-11-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:10:
Mijn Sabre die boven Levski vliegt

[afbeelding]

De Anvil sale AtV met een mooie status update van alle Anvil schepen in development.

[video]

Vooral het stuk van de Carrack is erg de moeite waard(vanaf 28 min 5 seconden). Go team Carrack! *O* *O* *O*
Nu alweer speculatie wat in die bay gaat passen :+ . Vind het wel gaaf hoe je rondom van binnenuit het schip kan zien :) . Echt heel veel gave angles heeft de Carrack.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/g4ousrc9k1001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Mensen die meer dan €1000 aan de (ontwikkeling van) het spel spenderen verdienen een vroege toegang tot 3.0, veel spelplezier mensen! Ik kijk wel uit naar de release van 3.0 voor alle spelers/backers, net als de structurelere patches in de toekomst.

Zal geen nieuw schip gaan kopen, kan nog net het bedrag wat ik heb gespendeerd rechtvaardigen met "spelplezier" en het steunen van een gaaf spel :P Daarbij lijkt het me ook gaver om bij de release (of vanaf 3.1 wanneer we ingame schepen kunnen kopen) geen shortcuts te nemen door meteen een leuk/goed/noodzakelijk schip ter beschikking te hebben.

Die Carrack ziet er wel erg gaaf uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
JohnnieWbl schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:41:
Mensen die meer dan €1000 aan de (ontwikkeling van) het spel spenderen verdienen een vroege toegang tot 3.0, veel spelplezier mensen! Ik kijk wel uit naar de release van 3.0 voor alle spelers/backers, net als de structurelere patches in de toekomst.

Zal geen nieuw schip gaan kopen, kan nog net het bedrag wat ik heb gespendeerd rechtvaardigen met "spelplezier" en het steunen van een gaaf spel :P Daarbij lijkt het me ook gaver om bij de release (of vanaf 3.1 wanneer we ingame schepen kunnen kopen) geen shortcuts te nemen door meteen een leuk/goed/noodzakelijk schip ter beschikking te hebben.

Ik moet zeggen dat alhoewel de vroege toegang tot 3.0 wel erg tof is dat ik mbt pure speelplezier maar pas een 10 tot 15 minuten erop heb zitten. Ergernis dat je simpelweg vast komt te zitten op een bank in Port Olisar of in je 315p heb ik al en ik kan alleen maar bewondering hebben voor de Evocati die een nog onspeelbare versie voor ons hebben getest.

Gewoon even wachten en rond de 20e kan vast iedereen spelen. Al dan niet in een stabiele versie.

Tot die tijd een survival guide
https://www.reddit.com/r/...en_30_bug_survival_guide/
Case_C schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:05:
[...]

Nu alweer speculatie wat in die bay gaat passen :+ . Vind het wel gaaf hoe je rondom van binnenuit het schip kan zien :) . Echt heel veel gave angles heeft de Carrack.
[afbeelding]
Die uitgebreide ship shape was echt een grote verrassing. Ik was er eigenlijk een beetje doorheen aan het werken tot ik door had wat ze aan het tonen waren.

Carrack 2018 Hype!

Edit: het slechte nieuws is dat de Carrack $50 duurder is geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylocke op 25-11-2017 18:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:42:
[...]
het doel zal zijn hem uitbrengen voor de volgende live stream, zodat mensen die hem dan kopen ook meteen kunnen spelen..
Klopt, PTU voor de november sale. Zodat er weer wat nieuws te zien is. En met de holiday live-stream hopen ze toch wel live te zijn.

Maar begrijp wel dat er nog genoeg bugs zijn om te pletten. Crashes zijn wel minder dan tijdens 3.0.0a etc gelukkig :+ . Maar met het tempo waarin ze de laatste weken werken, moet het voor de kerst opzich wel lukken.

JohnnieWbl schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:41:
Idem hier, ik heb wat ik wil hebben. En extra schepen komen ingame wel :p . Pas nog wel een shirt gekocht voor 15 dollar, maar dat kan je nog aandoen. Gaat met een digitaal schip niet lukken.

En mocht ik zo'n Hawk winnen, is dat alleen maar leuk natuurlijk :P .
Ook wel interessant om te horen. Dat de Carrack niet ontworpen was met interieur in gedachte. Wat je bij de nieuwste concepten wel ziet. Daar hebben ze gelijk al in concept het interieur er in zitten.

Dus de meeste nieuwe concepten zullen waarschijnlijk wel de afmetingen houden die ze in eerste instantie kregen.

Aegis Hammerhead, het nieuwste concept

Een Polaris sized schip, maar dan als Gunboat :P . Ziet er wel grappig uit, en zal wel voor het nodige vuurwerk zorgen in de capital battles.

[ Voor 6% gewijzigd door Case_C op 25-11-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Nopheros schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:47:

[...]

Als je iets met LTI wil kopen dan heb je de volgende keuzes:

- Koop iets terug vanuit buyback. Als je ooit een schip met LTI hebt gekocht maar je hebt deze weer verkocht (melted) dan kun je deze terug kopen. Vervolgens kun je dit schip met LTI upgraden (CCU) naar een ander schip waardoor je LTI meeneemt.

- Andere optie is om een bestaand schip die je al hebt met LTI te upgraden naar een ander, duurder ship.

Andere opties zijn er eigenlijk niet. Moet er wel meteen bij zeggen dat hoewel LTI leuk klinkt het zwaar overgewaardeerd is. Je hebt echt geen LTI nodig.. insurance zal goedkoop zijn, dat is al meerdere malen bevestigd.
Ik heb al een LTI gekocht, dus nu alleen maar wachten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Net even voor het eerst met een groot schip op Delmar geland, ik wou naar die Arccorp mining outpost gaan met mijn Star G en vloog met de afterburners vol open op Delmar af, op het moment dat mijn schip helemaal roodgloeiend door de atmosfeer vloog maakte ik een stuurcorrectie, maar door de lag was dat blijkbaar teveel waardoor mijn Star G als een gek begon te spinnen en ik de controle volledig kwijtraakte. Op de een of andere manier lukte het mij om het schip op z'n zijkant te landen op de planeet zonder dat het ontplofte. Ik was toen 23Km van de outpost en verliet het schip om het laatste stukje te gaan lopen. Onderweg kwam ik nog wat kaktussen tegen tussen een paar rotsblokken die ik probeerde kapot te schieten met mijn pistool. Toen Crashte helaas het spel, maar het was toch erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Ik heb ook access tot de PTU, maar krijg steeds fout code 10002 ...

Ondertussen nog wel de hammerhead toegevoegd aan mijn vloot, zit ook al een 890 jump, redeemer, cutlass blue, avenger, super hornet in en mogelijk vergeet ik nog 1 of 2.

Maar het kriebelt toch wel wat om eens wat uurtjes te kunnen genieten na de sponsering van de afgelopen jaren :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Apache schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:38:

Ondertussen nog wel de hammerhead toegevoegd aan mijn vloot, zit ook al een 890 jump, redeemer, cutlass blue, avenger, super hornet in en mogelijk vergeet ik nog 1 of 2.

Maar het kriebelt toch wel wat om eens wat uurtjes te kunnen genieten na de sponsering van de afgelopen jaren :)
Die Hammerhead is wel een heel gaaf schip, prima voor area-denial. Later ingame zal het wel een behoorlijk centrale rol in de meeste grotere operaties hebben gok ik. De Polaris als tegenhanger is toch meer een schip wat tegen de grotere capitals gaat vechten. Voor alles wat kleiner is, zou een Retaliator voldoende moeten zijn toch?

Maar zo'n Hammerhead is geweldig om al die fighters die er nu zijn, een beetje op afstand te houden. Gaat ook interessant zijn, wat de range op die guns gaat zijn. Want ongeacht waar je vliegt tov. dat schip, hij heeft altijd wel 12 guns op je gericht :9~ . Als die dan ook nog redelijke range hebben, dan is de Hammerhead behoorlijk gevaarlijk voor iedereen die te dicht bij komt.

Doet me er ook aan denken dat we aan het eind van de week de nieuwste concepten moeten toevoegen aan de T.net citizen lijst.

Ik wacht overigens gewoon tot het uit PTU komt voor ik erin stap. De bugs zijn wel grappig, maar dan heb ik toch liever een ietwat vloeiende ervaring. Daarmee vraag ik me wel af of ze de 50 spelers gaan vasthouden bij de publieke PU, want momenteel was het qua performance nog wat rommelig begreep ik. Tot die tijd kijk ik wel naar de eyecandy die uit de PTU komt :) .\

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Case_C schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:50:
[...]

Die Hammerhead is wel een heel gaaf schip, prima voor area-denial. Later ingame zal het wel een behoorlijk centrale rol in de meeste grotere operaties hebben gok ik. De Polaris als tegenhanger is toch meer een schip wat tegen de grotere capitals gaat vechten. Voor alles wat kleiner is, zou een Retaliator voldoende moeten zijn toch?

Maar zo'n Hammerhead is geweldig om al die fighters die er nu zijn, een beetje op afstand te houden. Gaat ook interessant zijn, wat de range op die guns gaat zijn. Want ongeacht waar je vliegt tov. dat schip, hij heeft altijd wel 12 guns op je gericht :9~ . Als die dan ook nog redelijke range hebben, dan is de Hammerhead behoorlijk gevaarlijk voor iedereen die te dicht bij komt.

Doet me er ook aan denken dat we aan het eind van de week de nieuwste concepten moeten toevoegen aan de T.net citizen lijst.

Ik wacht overigens gewoon tot het uit PTU komt voor ik erin stap. De bugs zijn wel grappig, maar dan heb ik toch liever een ietwat vloeiende ervaring. Daarmee vraag ik me wel af of ze de 50 spelers gaan vasthouden bij de publieke PU, want momenteel was het qua performance nog wat rommelig begreep ik. Tot die tijd kijk ik wel naar de eyecandy die uit de PTU komt :) .\
[video]
50 spelers zal wel een blijvertje zijn. De laatste 2 patches zorgen gewoon voor veel meer lag en lag spikes. Levski is nu bv totaal niet te doen en ik zou daar op het moment ook gewoon weg blijven. Voor de rest draaide het echt een stuk beter afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ik heb zojuist de Anvil Hawk erbij gekocht naast mijn Cutlass Black. Dan ben ik helemaal klaar om te beginnen als we ooit een Final version gaan krijgen.

Heb filmpjes gezien van 3.0 waarbij er mbv Cheat Engine een single player instance wordt aangemaakt. 50-60FPS op 4k is toch wel lekker.

[ Voor 11% gewijzigd door Mavors op 27-11-2017 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Apache schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:38:

Dit gedaan?
Error 10002:
Install the latest launcher found in this link:
https://install.robertssp...SI-Setup-1.0.0-ptu.25.exe
This error is caused by trying to access the PTU using the old launcher. This was stated in the original instructions to access the 3.0 PTU, but a lot of people skipped reading and there are over 100 bug reports for this error sitting with the Issue Council right now.
Recon24 schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:21:
[...]

50 spelers zal wel een blijvertje zijn. De laatste 2 patches zorgen gewoon voor veel meer lag en lag spikes. Levski is nu bv totaal niet te doen en ik zou daar op het moment ook gewoon weg blijven. Voor de rest draaide het echt een stuk beter afgelopen week.
Gisteravond heb ik eindelijk een beetje kunnen spelen. Misschien dat ik geluk had om op een nieuwe server te komen maar kon rustig een uur spelen totdat ik in mijn Ursa Rover stapte en door de bodem zakte en daarna door de grond om uiteindelijk dood te gaan in de core van Delamar. Was erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net voor het eerst Levski bezocht met een Freelancer helaas crashte het spel direct na de landing, mijn PC moet trouwens belachelijk hard werken om dit spel te kunnen draaien:

i7 6700k
32GB ram
gtx 980ti
500 GB SSD

Op een 24 inch monitor van 1920 x 1080, niks speciaals, dus ik had verwacht dat mijn PC het gemakkelijk aan zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:26:
Net voor het eerst Levski bezocht met een Freelancer helaas crashte het spel direct na de landing, mijn PC moet trouwens belachelijk hard werken om dit spel te kunnen draaien:

i7 6700k
32GB ram
gtx 980ti
500 GB SSD

Op een 24 inch monitor van 1920 x 1080, niks speciaals, dus ik had verwacht dat mijn PC het gemakkelijk aan zou moeten kunnen.
Het probleem zit hem ook echt niet in jouw hardware. Ruim voldoende. Het probleem zit hem op dit moment in de servertechnologie; de server stuurt nu continue updates van alle spelers naar alle andere spelers ook al zitten ze een paar 100.000 km van elkaar af. Dit zorgt voor erg veel stress op de server en daarmee lage fps voor de clients. Pas in 3.1 komen de netwerk fixes pas weer.

Wat je zou kunnen doen is de methode gebruiken van de video die eerder werd gepost om de PTU in singleplayer te starten. Dan krijg je meer een idee van wat jouw hardware zou kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Tylocke schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:24:
[...]

Het probleem zit hem ook echt niet in jouw hardware. Ruim voldoende. Het probleem zit hem op dit moment in de servertechnologie; de server stuurt nu continue updates van alle spelers naar alle andere spelers ook al zitten ze een paar 100.000 km van elkaar af. Dit zorgt voor erg veel stress op de server en daarmee lage fps voor de clients. Pas in 3.1 komen de netwerk fixes pas weer.

Wat je zou kunnen doen is de methode gebruiken van de video die eerder werd gepost om de PTU in singleplayer te starten. Dan krijg je meer een idee van wat jouw hardware zou kunnen doen.
In 3.0 hebben ze object container streaming al voor een deel doorgevoerd. De echte grote netwerk implementaties komen inderdaad pas na 3.0 maar ze zorgen wel al dat met 50 spelers goed speelbaar moet zijn. We zien daarom nu al een beetje de eerste implementaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had trouwens problemen met het landen op planeten omdat ik steeds als ik de grond raakte weer 100 meter omhoog stuiterde, tot dat ik er achterkwam dat als ik gewoon stil ga hangen boven de plek waar ik wil landen en vervolgens de motoren en energie uitschakel mijn schip precies op de juiste plaats neer komt en daar ook blijft liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
De aflevering van Origin :) , ook wel 'wat' in prijs gestegen begreep ik.

De funding gaat overigens wel behoorlijk hard, momenteel zitten ze al tegen de 168 miljoen aan, en met de resterende week nog te gaan. Kan dat wel eens over de 169 miljoen heen gaan, en als dat Pioneer-schip echt iets bijzonder is wellicht nog wel richting de 170...

Jammer dat meer geld niet direct vlugger resultaat betekend :P .

[ Voor 55% gewijzigd door Case_C op 27-11-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:13:
De aflevering van Origin :) , ook wel 'wat' in prijs gestegen begreep ik.

De funding gaat overigens wel behoorlijk hard, momenteel zitten ze al tegen de 168 miljoen aan, en met de resterende week nog te gaan. Kan dat wel eens over de 169 miljoen heen gaan, en als dat Pioneer-schip echt iets bijzonder is wellicht nog wel richting de 170...

Jammer dat meer geld niet direct vlugger resultaat betekend :P .
[video]
Hoezo in prijs gestegen? De 600i Touring is nog steeds $400, de explorer $435. De 890 Jump was in de laatste sale al $890. Welke is dan in prijs gestegen?

Ik twijfel trouwens steeds meer aan mijn Banu Merchantman. Ik vind het nog steeds een erg tof schip maar ik hoef eigenlijk geen vliegend winkelcentrum. Nu kan ik mijn Aquila 600i upgrade omsmelten en dan gebruiken om mijn BMM naar een 600i te transformeren, maar dan ben ik denk ik permanent de mogelijkheid kwijt om een BMM te krijgen. Het geld dat ik over heb kan ik dan gebruiken om mijn Aquila in een Reclaimer te veranderen door een upgrade naar Crucible te doen en dan naar Reclaimer met mijn oude $0 CCU. Lastig allemaal.

Iemand nog goeie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:36:
[...]
Hoezo in prijs gestegen? De 600i Touring is nog steeds $400, de explorer $435. De 890 Jump was in de laatste sale al $890. Welke is dan in prijs gestegen?
Toch niet dus :P , begreep zoiets op Discord. Weer geleerd, niet alles geloven wat je op internet leest.
Ik twijfel trouwens steeds meer aan mijn Banu Merchantman. Ik vind het nog steeds een erg tof schip maar ik hoef eigenlijk geen vliegend winkelcentrum. Nu kan ik mijn Aquila 600i upgrade omsmelten en dan gebruiken om mijn BMM naar een 600i te transformeren, maar dan ben ik denk ik permanent de mogelijkheid kwijt om een BMM te krijgen. Het geld dat ik over heb kan ik dan gebruiken om mijn Aquila in een Reclaimer te veranderen door een upgrade naar Crucible te doen en dan naar Reclaimer met mijn oude $0 CCU. Lastig allemaal.

Iemand nog goeie ideeën?
Pfoe dat is een aardig ingewikkeld upgrade path. Maarja als je geen winkel wilt hebben.. dan is een Banu MM minder geschikt inderdaad. Wel niet vergeten dat je 'm volgens mij ook gewoon als normale hauler kan gebruiken met een een gaaf alien sausje. (Dat interieur gaat door z'n alien uitstraling wel niet 'heimelig' aanvoelen gok ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Hoeveel FPS halen jullie in de universe (pre 3.0)? Ik heb het gevoel dat mijn systeem veel minder behaald dan dat zou moeten met een 6700K en een 1080... Ik heb namelijk vaak minder dan 30 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rephlexer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik zou de BMM niet wegdoen. Het is op zn minst een behoorlijk unieke cargo hauler.
En als je kijkt naar de afstanden in het spel lijkt mij de mogelijkheid om wat dan ook waar dan ook te verkopen een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-05 22:13
peize9 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:50:
Hoeveel FPS halen jullie in de universe (pre 3.0)? Ik heb het gevoel dat mijn systeem veel minder behaald dan dat zou moeten met een 6700K en een 1080... Ik heb namelijk vaak minder dan 30 fps.
Zie het bericht op de vorige pagina: Tylocke in "[PC] Star Citizen - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:59:
[...]

Toch niet dus :P , begreep zoiets op Discord. Weer geleerd, niet alles geloven wat je op internet leest.

[...]

Pfoe dat is een aardig ingewikkeld upgrade path. Maarja als je geen winkel wilt hebben.. dan is een Banu MM minder geschikt inderdaad. Wel niet vergeten dat je 'm volgens mij ook gewoon als normale hauler kan gebruiken met een een gaaf alien sausje. (Dat interieur gaat door z'n alien uitstraling wel niet 'heimelig' aanvoelen gok ik.)
Mijn upgrade paden zijn sowieso wat lastig.

Ik heb een Vanguard Warden -> Banu MM CCU. Oorspronkelijk allebei 250 maar nu dus niet meer. Maar omdat de Banu MM nu 350 is kan ik hem niet CCU'en naar een Crucible voor 0. Dat is jammer want ik heb nog een CCU van Crucible naar Carrack en van Carrack weer naar Reclaimer. Helaas is daar een stokje voor gestoken ;)
Rephlexer schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:51:
Ik zou de BMM niet wegdoen. Het is op zn minst een behoorlijk unieke cargo hauler.
En als je kijkt naar de afstanden in het spel lijkt mij de mogelijkheid om wat dan ook waar dan ook te verkopen een groot voordeel.
Daar heb je wel een goed punt. Je hoeft natuurlijk niet die winkels te gebruiken. En mogelijk dat je zelf wat modules erin kan zetten? Die Merchantmen horen generaties in handen te zijn van families en ik neem aan dat die aangepast worden zoals wij ook onze eigen woningen aanpassen op eigen gebruik.
peize9 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:50:
Op een kersverse server in Port Olisar haal ik nog wel 45 fps. Richting de landing pads gaat het al weer omlaag naar 30 fps en in Levski zit ik rond de 10. Oudere servers geven nog lagere framerates en een heleboel desync issues zoals niet QT kunnen gebruiken of dat je mobiglass niet goed afsluit. Al deze problemen (inclusief fps) zijn eigenlijk server gerelateerd.

Dingen die wel helpen:

- 16GB of meer aan geheugen. SC vreet geheugen en als het op is gaat SC je page dataset aanspreken en dat kost performance
- Installeer SC op een SSD om laadtijden en pop-in te verminderen.
- Indien je toch paging datasets gebruikt zorg dat deze op een SSD staat en niet op een HDD
- Zet motion en object blur uit! (doe dit sowieso :P )
Bornhald schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:41:
@Tylocke vergeet niet dat de banu mm ook een blockade runner is, dus waarschijnlijk ook beste guns en Armour heeft.
Dus ook beter kan komen waar de Hull series uit de lucht gehaald worden
Ook een goed punt. De Hull serie was ik toch al niet zo weg van. Dus ik zal de MM wel houden als 'gewone' cargoship.

[ Voor 7% gewijzigd door Tylocke op 28-11-2017 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
@Tylocke vergeet niet dat de banu mm ook een blockade runner is, dus waarschijnlijk ook beste guns en Armour heeft.
Dus ook beter kan komen waar de Hull series uit de lucht gehaald worden

[ Voor 24% gewijzigd door Bornhald op 28-11-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nooit mijn Banu MM weg doen omdat die veel te speciaal daarvoor is, maar morgen wil ik mijn Cutlass Blue en 1 van mijn 2 Gladiators melten en de credits gebruiken om mijn Star G te upgraden naar een Polaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:59

The Chosen One

Zie signature!

Mijn huidige floot nog steeds;

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/297uxd.jpg

Vind het prima kwa schepen en kosten. Enige wat ik misschien zou willen veranderen is de Constellation naar iets meer 1-2 persoon achtig.
Maar ja dat is onderdeel van de Kickstarter reward en ik neem aan dat daar nog steeds helemaal niks gedaan mee kan worden behalve dat hele pack inclusief andere rewards wegdoen/smelten/refunden?

Any special cases bekend? Of uitzonderingen voor goede klanten? Gedeeltelijke refund? :P

[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 28-11-2017 18:00 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
The Chosen One schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:57:
Mijn huidige floot nog steeds;

[afbeelding]

Vind het prima kwa schepen en kosten. Enige wat ik misschien zou willen veranderen is de Constellation naar iets meer 1-2 persoon achtig.
Maar ja dat is onderdeel van de Kickstarter reward en ik neem aan dat daar nog steeds helemaal niks gedaan mee kan worden behalve dat hele pack inclusief andere rewards wegdoen/smelten/refunden?

Any special cases bekend? Of uitzonderingen voor goede klanten? Gedeeltelijke refund? :P
Geen special cases meer, ben je een paar jaar te laat voor, Chelsea Day wilde nog wel speciale dingen doen maar tegen woordig niet meer.

Kijkend naar je schepen zou ik de hull smelten, De Constellation upgraden naar een Hull en dan voor store credits je kleinere scheepje kopen. Mits je van die constellation een Hull kan maken, denk Hull C dat je dan zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Daar niet zo aan gedacht. Eens zo kijken of ik daar uberhaupt iets mee kan omdat het een package ding is.

edit;

volgens mij kan het niet, zie alleen het schip staan bij 'game packages'
Ah als ik ship upgrade doe kan ik hem wil kiezen. Kan alleen geen hull C vinden daar. Volgens mij geen enkele hulls daartussen.

@Bornhald
Alsnog niet al teveel keuze dan jammer genoeg.

Van Constellation Andromeda -> ?
Vanguard hoplite is de enige met dezelfde prijs, dan Redeemer/andere Vanguards voor iets meer en Retaliator, Eclipse voor nog wat meer en daarna al 340+.
Zit nog beetje vast dan.

Kan ik ook gewoon naar toekomstige schepen nog smelten?
Heb geen spijt van de Kickstarter steunen, krijg genoeg andere rewards, hardback boek etc maar zoals ik zei iets meer solo focus of mogelijkheden met alle schepen zou wat handiger in de praktijk zijn.

[ Voor 96% gewijzigd door The Chosen One op 28-11-2017 19:58 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
The Chosen One schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:32:
Daar niet zo aan gedacht. Eens zo kijken of ik daar uberhaupt iets mee kan omdat het een package ding is.

edit;

volgens mij kan het niet, zie alleen het schip staan bij 'game packages'
Ah als ik ship upgrade doe kan ik hem wil kiezen. Kan alleen geen hull C vinden daar. Volgens mij geen enkele hulls daartussen.
De Hull schepen zijn niet standaard beschikbaar, gelukkig kijk je wel op het juiste moment, op dit moment is er namelijk sale, en worden schepen iedere dag beschikbaar gesteld per leverancier. met ik dacht dit weekend alles beschikbaar is van alle leveranciers behalve bepaalde exclusieve schepen zoals de Scythe.

Dat was in ieder geval traditioneel zo.
The Chosen One schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:32:

@Bornhald
Alsnog niet al teveel keuze dan jammer genoeg.

Van Constellation Andromeda -> ?
Vanguard hoplite is de enige met dezelfde prijs, dan Redeemer/andere Vanguards voor iets meer en Retaliator, Eclipse voor nog wat meer en daarna al 340+.
Zit nog beetje vast dan.

Kan ik ook gewoon naar toekomstige schepen nog smelten?
Heb geen spijt van de Kickstarter steunen, krijg genoeg andere rewards, hardback boek etc maar zoals ik zei iets meer solo focus of mogelijkheden met alle schepen zou wat handiger in de praktijk zijn.
Constellation is dacht ik 250 waard, dus je zou dan "moeten" ccu en naar de Hull d welke laatste keer 350 waard was, als. Het goed is, is hij donderdag en het weekend beschikbaar want donderdag is misc dag tijdens deze sale.

Als je nu een schip op smelt, krijg je store credits, deze kan je op elk gewenst moment gebruiken om een schip of ccu te kopen. Dus je kan dat ook gewoon laten liggen. Mijn advies is wel om wanneer je door zou gaan een ccu te kopen voor je constellation deze nog niet te gebruiken, mocht er in de toekomst nog een ander leuk schip voorbij komen welke goedkoper is dan de Hull d maar duurder is dan de Constellation dan kan je een ccu wel smelten. Als je daar het Package hebt welke ik denk dat je hebt, dan kan je hem wel smelten maar omdat het een physical goods package is. Kan je hem niet unmelten

Of je het spel het waard vind, is natuurlijk geheel aan jou, mocht je er toch "uit" willen ook dan heb ik wel tips maar dan via pm

[ Voor 52% gewijzigd door Bornhald op 28-11-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 09:09
Vraagje over die Land Claims:

Als ik met mijn account een Land Claim koop (en later ingame gebruik), kan mijn maatje in dezelfde Org hier dan ook gebruik van maken? Dat wij dus 1x Land Claim voor onze gemeenschappelijke basis gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-05 22:13
EdwardK123 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:38:

Als ik met mijn account een Land Claim koop (en later ingame gebruik), kan mijn maatje in dezelfde Org hier dan ook gebruik van maken? Dat wij dus 1x Land Claim voor onze gemeenschappelijke basis gebruiken?
Jazeker, je kan rechten toewijzen aan individuen of organisaties (zie onder). Hier staat veel interessants over die land claims: https://robertsspaceindus...2-Q-A-Land-Claim-License/
What options do I have for outpost layouts?
Outposts may consist of a number of different interconnected modules, each of which has a particular purpose. The owner may grant permission to access the available facilities to any individual or organization they wish. The habitation module enables authorized users to respawn at that location. The armory is a small arms storage locker, intended to ensure that any defenders of the establishment have sufficient firepower on hand to repel intruders. The refining module allows ore to be deposited for separation into its component elements and later retrieved, such that the required storage space will have been greatly reduced and the profit margin enhanced. The hydroponics module fosters the growth of various types of organic materials for periodic harvesting. Additional storage modules increase the quantity of raw ore, refined materials, organic products, and supplies that may be held at the outpost at a given time. Finally, the medical module provides basic medical services and equipment, and is sufficient to cure most diseases and patch most injuries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 09:09
MrWisent schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:57:
[...]

Jazeker, je kan rechten toewijzen aan individuen of organisaties (zie onder). Hier staat veel interessants over die land claims: https://robertsspaceindus...2-Q-A-Land-Claim-License/

[...]
Ohja, overheen gelezen dan! Had het stuk al bekeken. Thanks again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
8)7 Hadden ze niet even kunnen nadenken voor ze dit direct in de 'verkoop' gooien. Leuk dat ze funding willen blijven ontvangen... maar dat gaat toch meer dan prima met die schepen.

An sich zijn die Land Claims niet bijzonder, maar zo jammer dat het gelijk in de store moet voor het nog maar een klein beetje concreet is. Naar mijn idee is het nog niet meer dan een concept... dus de praktische implementatie kan dan nog wel eens net even anders worden.

Het concept is wel heel gaaf natuurlijk, en hiermee zou elke speler ook z'n persoonlijke hangar toch moeten kunnen krijgen? Want als je een volledige planeet kan coloniseren.. dan moeten persoonlijke hangars op zo'n city-planet toch ook wel haalbaar zijn?

EdwardK123 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:38:

Ja waarschijnlijk wel, ze zullen waarschijnlijk wel eenzelfde systeem als voor de schepen kunnen gebruiken.. Maar ik heb geen idee hoe lang zo'n claim blijft bestaan. Wanneer een dergelijke claim eeuwig blijft bestaan gaan bepaalde planeten waarschijnlijk toch in een vrij vlot tempo volledig gekoloniseerd worden. (Nu is het wel een hel om dat volledig onder actieve sensors te laten, wat die 'sticks' in feite moeten zijn.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Wat voegt land claims eigenlijk toe aan de game?

Hij lijkt mij vooral een enorm risico dat het vroegtijdig bemachtigen, of het bemachtigen van meer land claims door echt geld uit te geven aan UEC alleen maar de game verder beperkt voor de niet betalende spelers. Wie weet wat voor beperkingen voor niet betalende spelers die land plots geven. Dit schuift de balance van het spel gewoon meer naar betalende spelers. Ik ben ook bang dat het een snowball effect geeft voor spelers die in een vroeg stadium veel land kunnen claimen. En zelfs als het geen snowball effect geeft lijkt het me onmogelijk om dit als niet betalende speler in te lopen.

We weten nog niets over de balance ervan, maar het risico is zeker aanwezig, terwijl de gameplay nut me nog niet echt duidelijk is.

Ik begrijp de funding dmv van schip verkopen wel (hoewel dat die natuurlijk ook voordelen geven), maar ik zie bij dit gewoon niet in waarom dit nodig is.. Ze hebben al vele malen meer funding gekregen dan ooit voormogelijk gehouden. Natuurlijk is de scope heel groot en kost de ontwikkeling van zo'n spel enorm veel, maar ik vind deze keuze erg raar.

Ik kan me gewoon niet meer aan het idee onttrekken dat dit spel enorm pay 2 win gaat worden. Er zitten ondertussen zoveel elementen van pay 2 win in. Schepen die voordelen geven (grote voordelen), maandelijks een x bedrag aan UEC kunnen kopen, land plots kunnen kopen (zowel van te voren direct met echt geld als naderhand met indirect echt geld via het aankopen van UEC).

[ Voor 61% gewijzigd door aicaramba op 29-11-2017 11:29 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-07 14:22
aicaramba schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:18:
Ik kan me gewoon niet meer aan het idee onttrekken dat dit spel enorm pay 2 win gaat worden. Er zitten ondertussen zoveel elementen van pay 2 win in. Schepen die voordelen geven (grote voordelen), maandelijks een x bedrag aan UEC kunnen kopen, land plots kunnen kopen (zowel van te voren direct met echt geld als naderhand met indirect echt geld via het aankopen van UEC).
Maar wat win je dan? Echte prime lokaties worden no-build zones. Ik denk dat ze heel voorzichtig gaan zijn met land claims vlakbij dichtbevolkte of commerciele gebieden. En met een dikke fleet kun je inderdaad flink huishouden buiten de grenzen van de UEE, en daar meer resources halen. Maar volgens mij kunnen rijke spelers niets afpakken van niet-rijke spelers binnen UEE gebied. (edit: ohja, pirates. In gebieden met wat minder security kan dat natuurlijk wel).

Omdat spelers maar 10% uitmaken van de populatie, kan CIG beslissen om, als een territorium van een org uit de klauwen groeit, geleidelijk de UEE erop af te sturen. Daarmee kunnen ze de rijkste orgs finaal in de pan hakken om de boel weer even te balanceren.

[ Voor 3% gewijzigd door Willem078 op 29-11-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Willem078 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:49:
[...]

Maar wat win je dan? Echte prime lokaties worden no-build zones. Ik denk dat ze heel voorzichtig gaan zijn met land claims vlakbij dichtbevolkte of commerciele gebieden. En met een dikke fleet kun je inderdaad flink huishouden buiten de grenzen van de UEE, en daar meer resources halen. Maar volgens mij kunnen rijke spelers niets afpakken van niet-rijke spelers binnen UEE gebied. (edit: ohja, pirates. In gebieden met wat minder security kan dat natuurlijk wel).

Omdat spelers maar 10% uitmaken van de populatie, kan CIG beslissen om, als een territorium van een org uit de klauwen groeit, geleidelijk de UEE erop af te sturen. Daarmee kunnen ze de rijkste orgs finaal in de pan hakken om de boel weer even te balanceren.
Wat je wint? In het gehele spel kun je dogfights winnen, gunfights winnen, pirate attack winnen, efficienter mijnen, efficienter cargo haulen, sneller voortgang maken, grotere gebieden beheren.

Ik vind het 'there is no win' argument altijd zo raar.. De belichaming van pay 2 win zijn de free to play MMORPGs die geen winconditie hadden, maar waar de 'win' niet meer dan sneller levellen, sneller reizen, betere items om PvE makkelijker raids en bosses verslaan. Dat is waar pay 2 win is begonnen, die spellen is waar de term voor in het leven is geroepen.. Waarom dat die zelfde situatie nu opeens zou betekenen dat het geen pay 2 win is "omdat er geen end game win conditie is" kan ik met mijn hoofd niet bij.

De argumenten waar fans mee komen om te beweren dat 'hun' favoriete spel geen pay 2 win is zijn absurd. Niet alleen bij star citizen, maar elk spel dat er mee te maken heeft. Vaak worden redenen aangehaald die zouden beteken dat pay 2 win games volgens hun definities niet eens bestaan.

Ze kunnen het zo balanceren dat ze grote organisaties de pan in hakken, maar denk je echt dat ze dat zullen doen bij hun best betalende klanten?

Het gaat er niet om wat ze kunnen doen in meest positieve zin, het gaat er om wat ze kunnen doen in meest negatieve zin.. Wat voor effect hebben de betaalde aspecten op de niet betalende spelers, dat is wat de balans kán verstoren en dat is een risico.

[ Voor 20% gewijzigd door aicaramba op 29-11-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
aicaramba schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:18:
Wat voegt land claims eigenlijk toe aan de game?
Voor de uiteindelijke game is het niet meer dan een consumable waarmee je een stukje land kan koppelen aan je account. Dan heb je bescherming van de UEE zolang je sensors actief zijn.

Uiteindelijk zal het vast een prima mechanic worden, maar momenteel is nog niet concreet genoeg. Vooral omdat de wereld waarin die items relevant moeten zijn nog niet bestaat. Traveltimes, recourse-spawns etc. dat is allemaal nog t.b.d. En daarmee is dus ook de waarde van zo'n land-claim arbitrair.

Als ze het als item in de UEC store hadden geplaatst was het een heel ander verhaal geweest, maar nu word het "verkocht" als item wat de basis gaat vormen voor de kolonisatie van planeten. En daarvoor is het imo nog veel te conceptueel.
Hij lijkt mij vooral een enorm risico dat het vroegtijdig bemachtigen, of het bemachtigen van meer land claims door echt geld uit te geven aan UEC alleen maar de game verder beperkt voor de niet betalende spelers. Ik ben ook bang dat het een snowball effect geeft voor spelers die in een vroeg stadium veel land kunnen claimen. En zelfs als het geen snowball effect geeft lijkt het me onmogelijk om dit als niet betalende speler in te lopen.

We weten nog niets over de balance ervan, maar het risico is zeker aanwezig, terwijl de gameplay nut me nog niet echt duidelijk is.
Aan de ene kant verwacht ik dat het wel mee gaat vallen, en aan de andere kant is de kans groot dat je in de beta toch ineens een halve maan van Imperium oid gaat zien. Wat dat in gaat houden is nog niet bekend, en wat als de economy meer richting de player controlled out-post trekt? Wat betekend dat voor het spel?

90% zou NPC- controlled zijn, nou hoeveel outposts gaan we daarvan zien. Daarin moet die verhouding dan toch ook doorgetrokken worden :P .
Ik begrijp de funding dmv van schip verkopen wel (hoewel dat die natuurlijk ook voordelen geven), maar ik zie bij dit gewoon niet in waarom dit nodig is.. Ze hebben al vele malen meer funding gekregen dan ooit voormogelijk gehouden. Natuurlijk is de scope heel groot en kost de ontwikkeling van zo'n spel enorm veel, maar ik vind deze keuze erg raar.

Ik kan me gewoon niet meer aan het idee onttrekken dat dit spel enorm pay 2 win gaat worden.
P2W-wise zijn die land-claims minder erg dan bijv. de Hammerhead. Ik ben er ook niet bang voor dat er straks geen plek is om ergens een claim te plaatsen. Maar het is inderdaad ook gewoon niet nodig om die claims te verkopen.

Voor mij word het P2W element deels teniet gedaan door het coop element in het spel. Solo is het idd 100% P2W in PvP, die landclaims zijn er een goed voorbeeld van. Dus al die aspecten die ze nu in concept hebben moeten nog worden gebalanced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
Case_C schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:01:

Voor mij word het P2W element deels teniet gedaan door het coop element in het spel. Solo is het idd 100% P2W in PvP, die landclaims zijn er een goed voorbeeld van. Dus al die aspecten die ze nu in concept hebben moeten nog worden gebalanced.
Dat balancen is waar ik me zorgen over maak.. Als er iets te balancen valt is er altijd een risico dat het balancen gebeurt met geld verdienen in het achterhoofd, in plaats van balancen puur voor gameplay doeleinden.. Het doet er niet toe hoe verkapt of hoe klein de verschuiving is, er is altijd een risico dat de balance niet puur ten goede is van de gameplay.

Er is maar een manier om dat te voorkomen en dat is geen enkel element van pay 2 win in spellen. Zelfs niet het kleinste.

Waarschijnlijk wordt het minder erg dan het kunnen kopen van een groot schip, maar het is wel wéér extra invloed. En dat terwijl alleen het verkopen van schepen al een enorme invloed is.

Daarbij is het niet eens nodig.. Geef iedereen 10 van die beacons en laat iedereen zelf exploren en land claimen die ze willen, zonder dat het uitgeven van meer geld een grotere invloed wordt. Verkoop geen UEC voor echt geld. Maar verdien continu geld met cosmetics. Ze kunnen heel veel dingen customizen, outfits verkopen, weapon skins verkopen, ship interieuren verkopen, hangaar intereuren verkopen, ship paint jobs verkopen, extra meubels of andere artikelen voor schepen of hangaars verkopen, of een gek idee als kleurstof in je brandstof waardoor je een andere kleur thruster trail krijgt, ze zouden zelfs skin templates van schepen beschikbaar kunnen maken waarmee mensen zelf in photoshop of gimp hun eigen paintjob kunnen maken en tegen een vergoeding in het spel kunnen gebruiken.

Hoe gaaf zou het zijn als je je hornet fel geel met zwart gestreept zou kunnen tekenen of wat voor zelf gemaakte paintjob dan ook.. Of een template uitprinten, door je dochter laten inkleuren, scannen en in het spel importeren..

Er zijn zoveel mogelijkheden om continu geld te verdienen die de gameplay niet beinvloeden.

[ Voor 45% gewijzigd door aicaramba op 29-11-2017 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Goede zet van RSI om funds te werven die land claims :), maar je koopt gewoon een stok, dus ik zou me de moeite echt besparen. Vooral een goede manier om fondsen te werven van mensen die meer in een builder mindset spelen als het om mmorpg's gaat.

Ik zou me de moeite echter besparen want het enige wat je in realiteit koopt is een stukje grind om uec te verzamelen om het ingamen te kopen met geld te vermijden. Je koopt dus tijd, maar dat kon toch al want bij release is hun primaire inkomstenbron het verkopen van uec.

Ik denk gezien wat we tot nu toe gezien hebben aan travel times en gewoon duur van tijd om dingen te doen een beetje nice stuk land vinden je al snel minimaal een paar dagen (uit de duim gezogen) gaat kosten. Ik ga er dan vanuit dat er aanzienlijk meer waardeloos land is dan waardevol land.

Iedereen die nu geld in development wil stoppen door een claim stok te kopen. prima, het is niks meer dan het naar voren trekken van de uec verkopen met een ander sausje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
aicaramba schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:05:
[...]
Er zijn zoveel mogelijkheden om continu geld te verdienen die de gameplay niet beinvloeden.
aicaramba schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:55:
[...]
Ik vind het 'there is no win' argument altijd zo raar.. De belichaming van pay 2 win zijn de free to play MMORPGs die geen winconditie hadden, maar waar de 'win' niet meer dan sneller levellen, sneller reizen, betere items om PvE makkelijker raids en bosses verslaan. Dat is waar pay 2 win is begonnen, die spellen is waar de term voor in het leven is geroepen.. Waarom dat die zelfde situatie nu opeens zou betekenen dat het geen pay 2 win is "omdat er geen end game win conditie is" kan ik met mijn hoofd niet bij.
Je hebt wel een punt, maar het komt dan uit op subscription versus micro transactions. En in een spel dat nog in ontwikkeling is, gaat denk ik niemand betalen voor cosmetische items. Of in elk geval veel minder. CIG zou dan of niet overleven, of een stuk kleiner zijn.

Een subscription gaat m ook niet worden, mensen blijven niet jarenlang betalen voor een alpha. Maar schepen (en nu ook land), dat verkoopt als een trein. Ik denk dat vanuit het kickstarter project er geen andere realistische optie is geweest dan deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
Willem078 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:25:
[...]

[...]

Je hebt wel een punt, maar het komt dan uit op subscription versus micro transactions. En in een spel dat nog in ontwikkeling is, gaat denk ik niemand betalen voor cosmetische items. Of in elk geval veel minder. CIG zou dan of niet overleven, of een stuk kleiner zijn.

Een subscription gaat m ook niet worden, mensen blijven niet jarenlang betalen voor een alpha. Maar schepen (en nu ook land), dat verkoopt als een trein. Ik denk dat vanuit het kickstarter project er geen andere realistische optie is geweest dan deze.
Ik denk dat je whales onderschat in hun willigheid om geld uit te geven voor custom paints. Dota 2 draaide al op cosmetische micro-transacties ver voor de release van de game.

Ze verdienen nog steeds met verkoop van schepen en ze hebben al een veelvoud van het bedrag opgehaald dat ze oorspronkelijk wilde. Ik geloof niet dat ze dat nodig hebben voor ontwikkeling..

Om servers in de lucht te houden wel, maar tegen die tijd zal het verkopen van cosmetics een stuk efficienter zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 29-11-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Land claims zijn max 8x8 km (64 vierkante kilometer) en maximaal 10 per account. (Kost je dus $1000,-)

Deymar is een kleinere maan in 3.0 en heeft een straal van ongeveer 500km. Het totale oppervlak is dan ongeveer 3.1 miljoen vierkante kilometer. Als account kun je dus maximaal 640 vierkante kilometer kopen. Knappe ORG die dan een significant deel gaat bezetten. En let wel, dit is maar een klein maantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
Lord Thunder schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:22:
Land claims zijn max 8x8 km (64 vierkante kilometer) en maximaal 10 per account. (Kost je dus $1000,-)

Deymar is een kleinere maan in 3.0 en heeft een straal van ongeveer 500km. Het totale oppervlak is dan ongeveer 3.1 miljoen vierkante kilometer. Als account kun je dus maximaal 640 vierkante kilometer kopen. Knappe ORG die dan een significant deel gaat bezetten. En let wel, dit is maar een klein maantje.
Er is dan inderdaad nog wel het gevaar van strategische lokaties. Hopelijk maken ze alle potentiele strategische lokaties gewoon een no build zone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het enige wat je krijgt voor dat geld is een beacon die je alleen binnen UEE gebied kan uitzetten. Het hele ontwikkelen van je stukje land moet dan nog gebeuren wat zeker veel in-game credits gaat kosten. Dus de angst dat orgs opeens complete planeten of direct strategische plekken gaan innemen is behoorlijk ongegrond (de beste plekken zullen sowieso buiten de UEE loggen). Dus echt zonde van je geld deze claims (maarja veel mensen zullen dat ook zeggen van 1000 euro aan virtuele schepen).

Hoewel ik denk dat de game breaking of p2w invloed erg gaat meevallen, vind ik het toch een domme zet. Je kan de negatieve aandacht echt al van mijlenver zien aankomen. Dat moeten ze bij CIG nu toch wel een beetje door hebben. Daarnaast eens met Case dat niet elke gameplay mechanic aan echt geld gekoppeld hoeft te worden tijdens de ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:30:
8)7 Hadden ze niet even kunnen nadenken voor ze dit direct in de 'verkoop' gooien. Leuk dat ze funding willen blijven ontvangen... maar dat gaat toch meer dan prima met die schepen.sich zijn die Land Claims niet bijzonder, maar zo jammer dat het gelijk in de store moet voor het nog maar een klein beetje concreet is. Naar mijn idee is het nog niet meer dan een concept... dus de praktische implementatie kan dan nog wel eens net even anders worden.
Dit argument gaat net zo hard op voor schepen de banu merchantman is nu ook al 4 of 5 jaar geleden aangekondigd en is volgens mij ook niks meer dan 4 concept art plaatjes. dus ook verre weg van geïmplementeerd.

of had je liever mining welke er nog niet in zit, of liever exploration.

Het is CIG als ze er geld aan kunnen verdienen doen ze het. neem het ze maar kwalijk als commercieel bedrijf.. Zelfs ik doe dat niet :+
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:29:
Hoewel ik denk dat de game breaking of p2w invloed erg gaat meevallen, vind ik het toch een domme zet. Je kan de negatieve aandacht echt al van mijlenver zien aankomen. Dat moeten ze bij CIG nu toch wel een beetje door hebben. Daarnaast eens met Case dat niet elke gameplay mechanic aan echt geld gekoppeld hoeft te worden tijdens de ontwikkeling.
zoals case ook al gezegd, vind dit een logische stap, en dit was wel te verwachten op het moment dat ze een schip hadden welke een basis kon bouwen. DIt is de voortgang van dat beroep.

En het is een concept, net als elk ander concept, dus ook een concept schip, en ik vind die carrack nog steeds een van de coolste concepts die er tussen zitten.

Over dat CIG het aan ziet komen, de fanboys kopen het toch wel, dus waarom zou je je daar erg druk over maken.

De pay 2 win discussie ligt volledig aan hoe je als persoon pay 2 win definieert. Weinig zin daar (weer) een argument over te voeren binnen het star citizen topic
Willem078 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:56:
[...]

Er is dan inderdaad nog wel het gevaar van strategische lokaties. Hopelijk maken ze alle potentiele strategische lokaties gewoon een no build zone.
de ham vraag is, liggen de strategische locaties in UEE zones of net daar buiten in de neutrale zones of zones van andere groeperingen. Volgens mij mag je een stukje land kopen in "save space" niet heel spectaculair.

-----
Voorspelling:

de volgende stap is ook al in te schatten, zodra ze een gekoloniseerde/stads/industriële planeet af hebben, waar je geen land kan kopen, kan je daar een appartementje met hangar (of iets in die richting) kopen voor echt geld.. (uitbreiding op de huidige hangars). Waarbij je dan ook verschillende tiers hebt, van in een slechte wijk tot het duurste..

Waarom, omdat het kan en omdat mensen ervoor betalen, en CIG zou gek zijn als ze dat niet zouden doen...

en ja ook die kan je gewoon in game verdienen

[ Voor 54% gewijzigd door Bornhald op 29-11-2017 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

POTDORRIE, m'n orion O+ :9~ :o :> *O*
I'm hyped, wat word dat ding ENORM.. Valt me mee dat ze de prijs nog niet omhoog gebumped hebben voor zo'n endgame miner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:12:
[...]
Dit argument gaat net zo hard op voor schepen de banu merchantman is nu ook al 4 of 5 jaar geleden aangekondigd en is volgens mij ook niks meer dan 4 concept art plaatjes. dus ook verre weg van geïmplementeerd.

of had je liever mining welke er nog niet in zit, of liever exploration.

Het is CIG als ze er geld aan kunnen verdienen doen ze het. neem het ze maar kwalijk als commercieel bedrijf.. Zelfs ik doe dat niet :+
Het gaat mij er ook niet om dat ze geld ophalen voor de game-development :P . Dat vind ik prima, development loopt op heel veel fronten best aardig.

Maar om consumables nog voor dat ze nuttig gaan zijn te 'verkopen' dat is weer net een stapje verder. Wat eenmaal ingame met 'skins' etc. wmb prima is. Maar consumables lijkt me meer iets wat je gewoon ingame moet houden.
[...]
zoals Case ook al gezegd, vind dit een logische stap, en dit was wel te verwachten op het moment dat ze een schip hadden welke een basis kon bouwen. DIt is de voortgang van dat beroep.
Klopt :P , maar voor de mining-schepen verkopen ze ook geen losse consumables. (Want dat zijn die 'sticks' in feite.) Voorlopig valt het nog mee hoe 't in 't nieuws komt :+ , alsof ze niet meer opkijken van de dingen waarmee CIG funding ophaalt.

En qua invloed op gameplay zal het wel meevallen. Het is een redelijk klein item wat verkocht word voor veel geld. Als het als extra bij een subscribtion zou komen, zonder al de poeha van zo'n 'sale' zou er in de community ook weinig oproer zijn :p .

Cogency schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:23:
I'm hyped, wat word dat ding ENORM.. Valt me mee dat ze de prijs nog niet omhoog gebumped hebben voor zo'n endgame miner.
De RSI ATV ziet er goed uit inderdaad :) . Phoenix krijgt ook een giga update blijkbaar:

Bornhald schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:12:
Voorspelling:

de volgende stap is ook al in te schatten, zodra ze een gekoloniseerde/stads/industriële planeet af hebben, waar je geen land kan kopen, kan je daar een appartementje met hangar (of iets in die richting) kopen voor echt geld.. (uitbreiding op de huidige hangars). Waarbij je dan ook verschillende tiers hebt, van in een slechte wijk tot het duurste..

Waarom, omdat het kan en omdat mensen ervoor betalen, en CIG zou gek zijn als ze dat niet zouden doen...

en ja ook die kan je gewoon in game verdienen
Dat doen ze toch al? :P Elke package komt met een hangar die ooit ingame op een locatie te vinden zou zijn. De manier waarop dat geimplementeerd word is alleen ook nog niet bekend.

[ Voor 16% gewijzigd door Case_C op 29-11-2017 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
komt nog wel hoor, wanneer mining geïmplementeerd wordt, aan de andere kant, dat is al gezegd tijdens elke sale, dat schepen duurder gaan worden :)

• Case_C
Bornhald schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:32:
[...]

komt nog wel hoor, wanneer mining geïmplementeerd wordt, aan de andere kant, dat is al gezegd tijdens elke sale, dat schepen duurder gaan worden :)
Mining kan nog wel eens heel mooi worden :) , ook een mooi gifje hier van de lighting. Maar... draait de astroid waar hij op staat? Of beweegt er een rots voor de zon?

[Video: https://i.imgur.com/NKzC77U.gifv]

Vraag me ook af hoe je met de Orion in een astroid field gaat komen :+ , want die zijn in SC wel Scy-fy based met een lekkere compacte hoeveelheid astroids.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5ju8ew0.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Case_C op 30-11-2017 09:28 ]

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:26:
[...]

Mining kan nog wel eens heel mooi worden :) , ook een mooi gifje hier van de lighting.

[video]
Het ging mij meer om het principe dat mining, net als land auction, op dit moment niet meer is dan een concept, maar dat je toch een end game schip nu al kan kopen. :)

Ik ben erg benieuwd hoe ze het uiteindelijk gaan uitwerken, maar dat komt van zelf wel, als het maar niet een of ander "tedious mechanic" wordt :)

• Case_C
BoredGamer doet een walkthrough van de hangar in 3.0. Met de nieuwe schepen.

Inclusief Star Kitten Dragonfly :P

De Cutlass is nu wel een stuk ruimer geworden dan de Freelancer, met ook behoorlijk wat meer opties als je het zo ziet :) .

[ Voor 26% gewijzigd door Case_C op 30-11-2017 12:44 ]

• Willem078
Zijn er in de PTU al mogelijkheden om standaard op een server met org mates terecht te komen? Dat was tot nu toe een beetje moeizaam met die handmatige ingame contact list.

• Psyonara
  • Laatst online: 20-09 20:37
Had liever een soort ownership gehad over een small space station.
Tot op zekere hoogte barebones.
Bar/tavern/Inn in voor netwerken en jobs.

Waar schepen kunnen refuelen e.d. plus wat essential supplies. oid
Dat je wat een passive income krijgt het hoeft opzich niet eens superveel te leveren

• Tylocke
Ding is qua lengte verdubbeld naar ongeveer 340(!) meter en in totaal volume met 700% toegenomen. De Orion is nu groter dan de Idris en valt met deze groei onder de capital ships. Ga er maar vanuit dat de Orion bij deze sale voor het laatst 325 zal zijn. Die prijswijziging komt nog wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Psyonara schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:13:

Dat je wat een passive income krijgt het hoeft opzich niet eens superveel te leveren
Wat niet is kan nog komen natuurlijk, maar persoonlijk zie ik het liever al post release addition.

MISC AtV, met een behoorlijk gave blik op de Hull C.

Monthly Report is ook weer online:
https://robertsspaceindus...udio-Report-November-2017

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 01-12-2017 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Psyonara schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:13:

Eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat ze dit op termijn er wel in gaan zetten, zoals je zegt het is erg cool om te hebben. Maar marketing technisch is het wel handig om te spreiden en dan daar in de buurt ook een schip te verkopen welke een astroide kan "bewoonbaar maken" en een gewoon ruimtestation kan maken. Het is niet handig om beide tegelijk te doen.

Overigens, gezien je geen echte land claim hebt, is het wellicht handiger, als je van plan bent om die land claim unit te kopen, om gewoon UEC te kopen. Dan ben je wanneer het spel uit is flexiebeler, de prijs in UEC staat al vast. Dus als je UEC koopt kan jee zo een claim unit kopen, maar als je een claim unit koopt kan je niet potentieel de UEC voor iets anders gebruiken :D just saying. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Bornhald schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 01:03:
[...]

Overigens, gezien je geen echte land claim hebt, is het wellicht handiger, als je van plan bent om die land claim unit te kopen, om gewoon UEC te kopen. Dan ben je wanneer het spel uit is flexiebeler, de prijs in UEC staat al vast. Dus als je UEC koopt kan jee zo een claim unit kopen, maar als je een claim unit koopt kan je niet potentieel de UEC voor iets anders gebruiken :D just saying. 8)
Dat is wel een goede tip. In tegenstelling tot concept ships zal dus de land claim niet in prijs stijgen, althans niet in ingame prijs. Door de eerdere bonussen en geld uit mijn packages kan ik dus met het live komen ook al met UEC een land claim kopen. Nu nog een paar medetweakers vinden en we kunnen zo een farming community maken :9

Heeft iemand al een Pioneer die gehuurd kan worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Case_C
Wel een heel mooi filmpje met de vergelijking tussen 2.6.3 en 3.0.

@kaasszje
Vanavond gaan als het goed is ook de goedkopere starter-packages in de verkoop.

[ Voor 26% gewijzigd door Case_C op 01-12-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Case_C schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:20:
Wel een heel mooi filmpje met de vergelijking tussen 2.6.3 en 3.0.
[video]
@kaasszje
Vanavond gaan als het goed is ook de goedkopere starter-packages in de verkoop.
Dank je :)
Was het al in de gaten aan het houden :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Die goedkope starter packages kunnen niet met store credits toch? En wat kosten die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Cogency schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:08:
Die goedkope starter packages kunnen niet met store credits toch? En wat kosten die?
Volgens mij ook alleen 'cash'. Ook niet de bedoeling dat ze weer massaal door bestaande backers opgekocht worden. Hier moet je het verschil gaan zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nen2Udri37l4Z7EdGYJPFAz4/full.jpg
Als het goed is krijgt die blauwe lijn weer een dipje.

Verwacht tussen de €25/35,- excl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Vanaf hoe laat gaat de nieuwe dag in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:26:
[...]

Volgens mij ook alleen 'cash'. Ook niet de bedoeling dat ze weer massaal door bestaande backers opgekocht worden. Hier moet je het verschil gaan zien.
[afbeelding]
Als het goed is krijgt die blauwe lijn weer een dipje.

Verwacht tussen de €25/35,- excl.
Ze worden toch meestal door bestaande backers opgekocht, om vervolgens weer via de grey market verkocht te worden met een leuke winst er op, als je er 10 weet te kopen en door te verkopen met 5 euro winst is dat toch weer mooi mee genomen.

Het is volgens mij ook alleen maar cash, want officieel heb je er natuurlijk niks aan als je al backer bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Bornhald schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:37:
[...]

Het is volgens mij ook alleen maar cash, want officieel heb je er natuurlijk niks aan als je al backer bent...
Een pakket geeft je een extra NPC toch die schepen voor je kunnen besturen etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Cogency schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:46:
[...]
Een pakket geeft je een extra NPC toch die schepen voor je kunnen besturen etc?
Een pakket geeft je of een extra player slot, of een NPC die je zelf kan "maken" maar nog steeds moet inhuren net als elke andere NPC, althans dat was 4 jaar terug zo bedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Een hele tijd terug waren er wat Vanguard wallpapers die absoluut sick waren. Weet iemand welke dat waren nog? Zoeken resulteert in wat mooie maar nog niet die.
Waren "custom made" door een user zelf op RSI forum.

[ Voor 14% gewijzigd door The Chosen One op 01-12-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
kaasszje schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:48:
Vanaf hoe laat gaat de nieuwe dag in ?
Een half uur geleden :P

https://robertsspaceindus...-Discount-Starter-Package

En voor zover te zien zijn ze eindelijk een keer niet limited in hoeveelheid :) . Wel lastige afweging overigens, een Mustang vs Aurora nu ze allebij een rework hebben gehad.

The Chosen One schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:07:
Een hele tijd terug waren er wat Vanguard wallpapers die absoluut sick waren. Weet iemand welke dat waren nog? Zoeken resulteert in wat mooie maar nog niet die.
Waren "custom made" door een user zelf op RSI forum.
Ja ik zag ook wat imgur albums die leeg waren, maar weet niet welke stijl je zoekt. Er zijn er wat verdwenen, dat zou 't kunnen zijn.

Momenteel live:
YouTube: Happy Hour Gamedev: YOU Pick the Next Drake Ship.

Live nieuw concept ontwerpen, en de kijker beslist mee :) .
Kleine salvager, of Constelation clone :P

Gok dat t 90% salvager gaat worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Case_C op 01-12-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Case_C schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:28:
[...]

Een half uur geleden :P

En voor zover te zien zijn ze eindelijk een keer niet limited in hoeveelheid :) .
Het stacken van Aurora's kan beginnen. :)

Nieuwe Monthly Report:
https://robertsspaceindus...udio-Report-November-2017

TL:DR van Boredgamer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Hmm kreeg trouwens geen optie voor squadron 42.
Heb ik iets gemist ?
Dacht dat je die met korting er bij kon kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kaasszje schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:26:
Hmm kreeg trouwens geen optie voor squadron 42.
Heb ik iets gemist ?
Dacht dat je die met korting er bij kon kopen
Bezit je al andere schepen? Want die korting geldt volgens mij alleen voor "nieuwe" backers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:31:
[...]

Bezit je al andere schepen? Want die korting geldt volgens mij alleen voor "nieuwe" backers.
Nee net mijn eerste pack gekocht.
Heb al wel langere tijd account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kaasszje schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:32:
[...]

Nee net mijn eerste pack gekocht.
Heb al wel langere tijd account
Had nog dit gevonden op reddit:
https://www.reddit.com/r/...counted_starters/dqmmge5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Dank je, heb ik niet gezien.
Misschien te snel doorgeklikt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CIG is erg getalenteerd in alles op de website nodeloos ingewikkeld maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Kwam deze ook pas nu tegen van de Noobifier.

Wel een aardige give-away. Met een klein kansje om te winnen :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
Mooie simpele giveaway :)

Is er ergens info te vinden over de manier waarop CiG de mogelijkheid om ingame schepen te verdienen gaat toevoegen? Dat het in 3.1 moet komen is het enige wat ik weet maar als dit betekent dat alle flight-ready schepen ingame te verdienen zullen zijn zal dat waarschijnlijk financiële consequenties voor ze hebben dus betwijfel of dit zo simpel zal zijn. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Zoiets?
http://static.giga.de/wp-...itizen-beginner-guide.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/24291817_1551656884887592_660435402252185665_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=42a3c2364aaa3c22d4a28349d7b0d0e6&oe=5A8CADC5
Hurston gaat er ook wel aardig uitzien. Ook wel aardig lastig om het van alle approaches interessant te laten zijn.

Gok ook wel dat op Hurston alles binnen gaat zijn :+ . Als je zag hoe die planeet er nu bij hangt.

[ Voor 32% gewijzigd door Case_C op 03-12-2017 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijmenvn
  • Laatst online: 26-08 19:41
Paar dagen terug toch maar mijn Polaris ingeruild voor een Hammerhead, de lagere operating cost en veelzijdigheid had mij toch overgehaald. Kan m alleen nog niet in de google form aanpassen :p. Enig idee wanneer deze geupdate wordt? :+

AMD Ryzen 7 9800X3D // Noctua NH-U12A Chromax Black // ASUS X870-P // 64GB G.Skill Trident Z5 6000MT/s C30 // NVIDIA RTX4090 FE // Samsung 980 Pro 2TB // Corsair AX1200i // Phanteks Enthoo Evolv ATX // Alienware AW3423DW (3440x1440 QD-OLED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Speel nu 2 dagen 3.0 en moet zeggen er is een hoop meer te doen, gister helaas veel freezes en hickups maar het was zaterdagavond dus veel mensen online??
Kon wel lang genoeg in game blijven om een eerste missie te doen en af te maken, het afleveren van een pakketje.
Ik ga nu eens kijken of het beter gaat maar denk dat SC wel van het padje is als ik deze melding zo lees..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1EF5G7h.jpg

Ik had mijn main monitor omgewisseld in windows en SC starte op de monitor op welke op de interne cpu graka draait..... 8)7

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
tijmenvn schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:28:
Paar dagen terug toch maar mijn Polaris ingeruild voor een Hammerhead, de lagere operating cost en veelzijdigheid had mij toch overgehaald. Kan m alleen nog niet in de google form aanpassen :p. Enig idee wanneer deze geupdate wordt? :+
Vind de Hammerhead ook in meer gevallen inzetbaar. Ben wel benieuwd naar de firepower en hoe dat gaat klinken. Want de sound effects zijn ook behoorlijk gaaf als al die turrets gaan gok ik.

Even weer kijken wat er mist. Want er is weer wat bijgekomen. Dan kan t doorgegeven worden. Staat ook ergens in t formulier toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmenvn
Case_C schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:04:
[...]

Vind de Hammerhead ook in meer gevallen inzetbaar. Ben wel benieuwd naar de firepower en hoe dat gaat klinken. Want de sound effects zijn ook behoorlijk gaaf als al die turrets gaan gok ik.

Even weer kijken wat er mist. Want er is weer wat bijgekomen. Dan kan t doorgegeven worden. Staat ook ergens in t formulier toch?
Ooh, heb die optie in dat geval over het hoofd gezien, wat er volgens mij bij de anniversary sale bij is gekomen zijn:
- Anvil Hawk
- Aegis Hammerhead

EDIT: Nogmaals het invulformulier bekeken, en zie geen optie om zelf een schip toe te voegen :|

[ Voor 7% gewijzigd door tijmenvn op 03-12-2017 12:14 . Reden: update ]

AMD Ryzen 7 9800X3D // Noctua NH-U12A Chromax Black // ASUS X870-P // 64GB G.Skill Trident Z5 6000MT/s C30 // NVIDIA RTX4090 FE // Samsung 980 Pro 2TB // Corsair AX1200i // Phanteks Enthoo Evolv ATX // Alienware AW3423DW (3440x1440 QD-OLED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tijmenvn schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:11:
[...]

Ooh, heb die optie in dat geval over het hoofd gezien, wat er volgens mij bij de anniversary sale bij is gekomen zijn:
- Anvil Hawk
- Aegis Hammerhead

EDIT: Nogmaals het invulformulier bekeken, en zie geen optie om zelf een schip toe te voegen :|
Er missen nog wel een stuk meer schepen. Volgens mij kan alleen @Snoz Lombardo de lijst aanpassen als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:16:
[...]
Er missen nog wel een stuk meer schepen. Volgens mij kan alleen @Snoz Lombardo de lijst aanpassen als ik het goed heb.
Moeten we even op een rijtje zetten wat er is bijgekomen. Het zijn weer een behoorlijk aantal concepten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tijmenvn
Case_C schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:25:
[...]

Moeten we even op een rijtje zetten wat er is bijgekomen. Het zijn weer een behoorlijk aantal concepten.
Met de volgende link zou je de JSON van de ship matrix kunnen exporteren: https://robertsspaceindustries.com/ship-matrix/index
source: https://www.reddit.com/r/.../ship_matrix_export_tool/

En deze reddit gebruiker heeft de lijst ge-export naar CSV/XLSX, hoewel ik merk dat deze al weer een maand oud is en dus niet compleet is: https://www.reddit.com/r/...ipped_into_excel_and_csv/

EDIT: Hier iemand die m ge-export heeft en waarbij de laatste sheet gisteren nog geupdate is :)
https://www.reddit.com/r/...1031_published_with_diff/

[ Voor 12% gewijzigd door tijmenvn op 03-12-2017 13:25 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Is 3.0 nu voor iedereen te spelen? Lees er zoveel over op de subreddit maar ben momenteel niet thuis om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brick5492 schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:45:
Is 3.0 nu voor iedereen te spelen? Lees er zoveel over op de subreddit maar ben momenteel niet thuis om het te testen.
Nope. 3.0 is nu in PTU. Concierges/subscribers hebben toegang tot de PTU en verder mensen die veel hebben bijgedragen aan de issue council, maar nog niet iedereen. Verwachting is een live release net voor kerstmis, maar dat zou ik met een korrel zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:48:
[...]

Nope. 3.0 is nu in PTU. Concierges/subscribers hebben toegang tot de PTU en verder mensen die veel hebben bijgedragen aan de issue council, maar nog niet iedereen. Verwachting is een live release net voor kerstmis, maar dat zou ik met een korrel zout nemen.
Ah oke, dankje. Komt opzich ook wel goed uit want ik heb sowieso weinig tijd om te gamen voor kerst (druk met werk) dus een afleiding minder is dan ook wel mooi. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Heb ik gewoon bijna de sale mis gelopen! :p

Nu ik weer een paar beelden van 3.0 heb gezien ben ik wel blij verheugd (in mijn eigen manier). Ik zie heel wat smakelijke dingen voorbij komen. Schepen die groeien, nieuwe schepen die er bij komen en nog meer spullen om te kopen.

Begrijp me niet verkeerd, ik blijf toch met schuine ogen kijken naar dit project en hoop ook echt dat hij er komt.

Het is veel informatie wat er wordt verstookt tijdens deze dagen, en ook goed is om nu eindelijk een goede ontwikkeling te zien. Waar ik echt benieuwd naar ben (afgezien van de Carrack (ftw). Is toch eindelijk die mooie Freelancer Max :9~
[...]

Ik hoop op 3.0 tijdens kerst, maar ga ze er niet op vast pinnen, ik neem ze altijd met een lading zout (' soonish' zou Ben gezegd hebben), hoe gaat het trouwens met hem?

Ondertussen probeer ik wat informatie tot me toe te nemen om een beetje bij te blijven.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
[...]

Als je dus heel graag 3.0 nu wil zien neem je een maand subscription, of werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:16:
[...]

Thanks voor de heads-up. Zal 'm vandaag of morgen even bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Bornhald schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:28:
[...]

Als je dus heel graag 3.0 nu wil zien neem je een maand subscription, of werkt dat niet?
Geen idee. Wel benieuwd naar. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Ik hoorde in een video van boredgamer dat het idd zo werkt, maar ik heb er geen ervaring mee zelf, behalve dat ik mijn subscription op 30 nov verlengt heb en nog steeds op de ptu kan, maar ik ben ook concierge dus dat zegt niet alles.

Hebben we ergens een ship list, ik heb me ingehouden en alleen een ccu van mijn phoenix naar de 600i gekocht voor het geval die er cooler uitkomt en ik geen zin heb om mijn carrack ccu te gebruiken. Met mijn BMM als semi cap ship nu, dat ding is echt huge in de laatste ship size guide thnigie.
Pagina: 1 ... 59 ... 117 Laatste