Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54
Marvin. schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:03:
Tussen de verschillende presentaties was er een man in beeld die zij dat hij blij was dat hij een golden ticket owner is. Er was blijkbaar een update maar ik kan niks vinden. Weet iemand waar hij het over heeft?
Alle bezoekers die een golden ticket hadden krijgen van Intel een 900p ssd met Sabre Raven. Maat van me hier naast me heeft er eentje!

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Pff indrukwekken die demo die ze nu laten zien. Is het bekend wat voor pc ze gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Hebben ze nu werkelijk niets over de release van 3.0 gezegd?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Benjamin- schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:10:
of over SQ42.

Die komt volgens mij pas met kerst aan de beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:58
Benjamin- schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:10:
Hetzelfde als gisteren. Als de evocati build stabiel is zullen ze de eerste wave ptu vrijgeven. Vervolgens vergroten ze het aantal servers totdat iedereen in 3.0 kan.

Vandaag nog de 3.0 build van vandaag kunnen spelen op de lokale 24person server. En dat speelde vrij soepel. Maar daar hadden we slechts basic tech op een planeet, maar dat werkte goed soepel.
DutchWalnut schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:12:
[...]
of over SQ42.

Die komt volgens mij pas met kerst aan de beurt.
Jup met de kerst gaan ze dat laten zien. Moet wel zeggen dat alle panels en de keynote toch wel erg leuk en interessant waren.

Ook het praten met de devs tussen de panels door maakte het wel een erg goede CitCon. Begreep dat er zo'n 60+ devs aanwezig waren voor vragen etc en te laten zien waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Case_C schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 01:38:
Jup met de kerst gaan ze dat laten zien. Moet wel zeggen dat alle panels en de keynote toch wel erg leuk en interessant waren.
Nog nieuwe / leuke wetenswaardigheden geleerd van de devs? Ik zou niet weten wat ik moest vragen mocht ik ze tegenkomen, maar als je het proces structureel goed volgt lijkt mij het een mooie mogelijkheid om je vragen beantwoord te zien. hmm, misschien waarom ze zulke belachelijke bedragen voor digitale schepen vragen, of waarom ze hun Shipyard artikelen niet even laten proofreaden voor publicatie.

Ik heb alleen (delen van) de Pioneer presentatie en Roberts' keynote gezien. Was leuk om te zien hoe steden gemaakt gaan worden, hoe Area 18 eruit ziet, en die stations in low orbit zijn wel erg gaaf! Al met al een hoopvolle demopresentatie wat mij betreft (behalve de offroad capaciteiten van de NOX :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:37
Kun trouwens als de game ge-released is nog LTI overzetten naar een ander schip in de Verse mits je voldoende in game currency hebt verdient of blijft dit Pledges/upgrades only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Die presentatie over het rondlopen op/over objecten/planeten was echt impressive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Psyonara schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:49:
Kun trouwens als de game ge-released is nog LTI overzetten naar een ander schip in de Verse mits je voldoende in game currency hebt verdient of blijft dit Pledges/upgrades only?
Nee dit kan niet. LTI is verbonden aan een bepaalde romp. Als je je schip met LTI in-game verkoopt is de LTI ook weg.

CitizenCon was erg geslaagd overigens. De nieuwe format werkt erg goed. Een mooie groep bij elkaar weer ook!

Heb op de beursvloer ook wel 3.0 aan de tand kunnen voelen. De fps was goed en grafisch is het ook echt een stap vooruit tov 2.6.3. Maar het is nog niet stabiel genoeg. De build herstartten ze om de zoveel tijd en een aantal bugs zijn wel merkbaar. Iig nog niet klaar voor release.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2017 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:29:
Heb op de beursvloer ook wel 3.0 aan de tand kunnen voelen. De fps was goed en grafisch is het ook echt een stap vooruit tov 2.6.3. Maar het is nog niet stabiel genoeg. De build herstartten ze om de zoveel tijd en een aantal bugs zijn wel merkbaar. Iig nog niet klaar voor release.
Laat ze maar volle bak bugfixen, polishen en aan nieuwe tech werken tot half december. Dan een stabiele 3.0 release en goed doordachte roadmaps voor de PU en SQ42 zodat we ons tot de zomer met 3.0 kunnen vermaken en dan de single player mogen spelen.

Edit: Een video over LTI en de store die wel redelijk overeenkomt met mijn ervaring hiermee:

[ Voor 10% gewijzigd door JohnnieWbl op 29-10-2017 09:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pw4kpUMMYPs]

[ Voor 68% gewijzigd door whatupdoc op 29-10-2017 11:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Het was ieder geval een topdag! Heb me goed vermaakt daar, eventjes 3.0 zitten spelen waar ik meer bugs ervaarde dan dat ik werkelijk iets kon doen. Graphics en performance waren wel erg goed maargoed, je praat over een LAN netwerk. Wel is het zo dat dit dezelfde demo was die ze op gamescom ook hadden, alleen met wat kleine aanpassingen en de Sabre Raven erin. Verwacht dus ook dat veel bugs die hierin aanwezig waren al niet meer van toepassing zijn in de Evocati versie.

[ Voor 84% gewijzigd door Recon24 op 29-10-2017 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
Mijn eerste CitizenCon is me ook uitstekend bevallen :D , heel de nieuwe opzet met gigantisch veel informatie, interactie en ambiance is erg geslaagd. Volgend jaar ga ik zeker proberen weer een kaartje te scoren :) .

Vooral alle dev's die aanwezig waren, en voor alles aanspreekbaar maakt het een bijzondere ervaring. Toch een heleboel dev's even kunnen spreken :) , al was het maar voor een handtekening op een poster. Ook wel leuk hoe sommigen reageerden op de poster die ik had. Dan Trufin had het gelijk over de achtergrond wat de Idris brug was :p , maar dan Josh Herman ging veel verder in op alle armor concepten, ook te weten gekomen dat er op de armor ook mounting points zitten waarin de jetpack geplaatst kan worden. Dat is allemaal al bedacht op de attachments die ze overal in willen implementeren. Ook vertelde hij erbij dat niet alles zichtbaar zal zijn. Wat een fijne gedachte is, want dat betekend dat ze toch de afweging hebben gemaakt wat er praktisch is en realistisch.

Er was gewoon geweldig veel leuks te doen, FoiP nog even geprobeerd, en het concept is grappig. Maar rondkijken en lopen te gelijk is nog wat onhandig. (Gok dat mensen met TrackIr het lopend ook niet gebruiken? Of koppel je de muis dan los?) Verder leuke gimmick, en voor roleplaying natuurlijk ideaal.

Uiteindelijk waren we om half 1 weg bij het Capitol, en liepen we terug naar het hotel. Waar we nog een heleboel Citizens tegenkwamen die ook terug naar het hotel gingen. Derhalve nog even tot 3 uur gezellig geborreld in de Bar van het hotel. De bar was al dicht, maar een duitser had nog een kratje pils bij de hand :+ . Daar is nog een foto van gemaakt door een volunteer, dus wie weet duikt die nog een keer op :P .

Wat betrefd Intel's sponsorship vind ik het wel redelijk gaaf gedaan. Het schip is misschien iets te overdreven, maar ze hadden het wel oke verwerkt in de presentatie. Ook het schaalmodel van de Sabre Raven wat er stond, dat was gebouwd door die backer die ooit die suit-dispenser heeft gebouwd. Nu doet hij eigenlijk alle event-interieur van CIG :p , en dit keer dus op de kosten van Intel.
Recon24 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:41:
[video]

Het was ieder geval een topdag! Heb me goed vermaakt daar, eventjes 3.0 zitten spelen waar ik meer bugs ervaarde dan dat ik werkelijk iets kon doen. Graphics en performance waren wel erg goed maargoed, je praat over een LAN netwerk. Wel is het zo dat dit dezelfde demo was die ze op gamescom ook hadden, alleen met wat kleine aanpassingen en de Sabre Raven erin. Verwacht dus ook dat veel bugs die hierin aanwezig waren al niet meer van toepassing zijn in de Evocati versie.
Wat ze mij vertelden was dat het een interne build was die nog niet naar evocati was. Wel was in principe alles uitgeschakeld wat er maar voor kon zorgen dat je de boel kon crashen :+ . Dus mobiglass etc. stond niet aan.

Was zelf eigenlijk gelijk in het eerste schip gesprongen wat ik zag. Anders was het wellicht wel leuk om er wat meer rond te kijken. Had het kunnen doen, maar wou graag beginnen met verzamelen van handtekeningen :P . Melissa van Q&A heeft wel heel goed geholpen voor een aardige start, had gelijk iedereen in die ruimte op de poster. Op het eind van de avond Sean Tracy en Chris&Sandi en Vaden (head IT) weten te strikken :) . Uiteindelijk is het wel een mooi geheel geworden. Nu nog wachten op een passende lijst.

Moet nu alleen wel de volgende keer die armor wel gereed hebben natuurlijk, de meeste dev's die ik sprak hebben nu wel die verwachting :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Niet dat ik graag de cynicus uithang, en ik snap dat CitCon leuk en interessant was voor degenen die er bij waren, maar van binnen denk ik dan soms toch van laat ze al dat geld en die resources voor het organiseren van een con liever investeren in de voortgang van het development van het spel zelf.

Met de toch al zeer uitgebreide feedback die ze normaal al geven via de reguliere kanalen was een con m.i. niet noodzakelijk om de community tevreden te stellen over de status van die development.

Ik heb geen spijt van m'n pledge in 2013(!), maar ik had zeker rond deze tijd, en er ook op gerekend dat dit tijdens CitCon zou zijn aangekondigd, verwacht dat er nu toch eindelijk iets echt speelbaars in het in het vooruitzicht zou worden gesteld, maar als ik jullie verslagen zo lees zijn we daar toch nog erg ver van verwijderd. Hoewel ik er lang in heb geloofd maak me in toenemende mate toch zorgen of er ooit een samenhangend, stabiel, en compleet spel gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Weemism schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:20:
Ik heb geen spijt van m'n pledge in 2015(!), maar ik had zeker rond deze tijd, en er ook op gerekend dat dit tijdens CitCon zou zijn aangekondigd, verwacht dat er nu toch eindelijk iets echt speelbaars in het in het vooruitzicht zou worden gesteld, maar als ik jullie verslagen zo lees zijn we daar toch nog erg ver van verwijderd. Hoewel ik er lang in heb geloofd maak me in toenemende mate toch zorgen of er ooit een samenhangend, stabiel, en compleet spel gaat komen...
Wat vind je speelbaar? Ik vermaak me prima met wat AC of Star Marine, of gewoon ff doelloos ICC missions in de PU doen in 2.6.3. Met 3.0 komt er een mooi stuk gameplay bij,afhankelijk van de hoeveelheid en ernst van de bugs zal moeten blijken hoe snel we een werkende economie kunnen krijgen voor samenhangende gameplay. Duurt lang allemaal, maar als je kijkt waar ze mee bezig zijn vind ik dat niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik graag de cynicus uithang, en ik snap dat CitCon leuk en interessant was voor degenen die er bij waren, maar van binnen denk ik dan soms toch van laat ze al dat geld en die resources voor het organiseren van een con liever investeren in de voortgang van het development van het spel zelf.

Met de toch al zeer uitgebreide feedback die ze normaal al geven via de reguliere kanalen was een con m.i. niet noodzakelijk om de community tevreden te stellen over de status van die development.

Ik heb geen spijt van m'n pledge in 2015(!), maar ik had zeker rond deze tijd, en er ook op gerekend dat dit tijdens CitCon zou zijn aangekondigd, verwacht dat er nu toch eindelijk iets echt speelbaars in het in het vooruitzicht zou worden gesteld, maar als ik jullie verslagen zo lees zijn we daar toch nog erg ver van verwijderd. Hoewel ik er lang in heb geloofd maak me in toenemende mate toch zorgen of er ooit een samenhangend, stabiel, en compleet spel gaat komen...
De Con werd betaald door Intel dit keer. En voor andere dit soort evenementen hebben ze een aparte geldstroom komend van subscriber abonnementen. Dus er wordt geen geld gebruikt van backer pledges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dank voor jullie toelichting, nuanceert het idd wel natuurlijk. Ik ben nu ook de Complete Broadcast aan het bekijken die @Recon24 gelinkt heeft om er een beter beeld bij te krijgen.

In reactie op de vraag van @JohnnieWbl , ik maak me dus vooral zorgen over de hoe een en ander uiteindelijk tot één consistent spel moet gaan samenkomen als ik zie (of meen te zien) hoeveel rework er in de afgelopen jaren is gedaan, en hoeveel aandacht in deze ontwikkelfase wordt gestoken in wat ik zie als details die ook op een later moment na een release zouden kunnen worden doorgevoerd via updates. Zelf (maar dat is voor iedereen natuurlijk anders) ben ik zoals ik een aantal posts terug al had aangegeven vooral geïnteresseerd in Privateer/Freelancer achtige gameplay, dus voornamelijk trading & exploring, en PVE missies. Planetside PVP en PVP in het algemeen waar nu veel in lijkt te worden geïnvesteerd vind ik aanzienlijk minder interessant. Dat is zoals gezegd natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar omdat dit oorspronkelijk géén onderdeel was van het spel (is pas na mijn pledge in 2013 een stretchgoal geworden volgens mij), stoort het me soms wel een beetje omdat het voelt alsof het hetgene waar ik op hoopte en voor gepledged heb er door wordt vertraagd.

Maar goed, ik denk dat die discussie hier en op veel plekken al is gevoerd, dus die opnieuw opstoken is niet nodig wat mij betreft, gewoon een stukje persoonlijke frustratie :'( .

Naar aanleiding van wat ik (overigens inmiddels alweer een tijd geleden) wel eens heb gelezen over de scepsis daarover, vraag ik me wel nog af hoe het staat het met budget, met name hoeveel daarvan nog over is, en of het ook volgens de critici plausibel is dat binnen dat budget het spel zoals oorspronkelijk voorgespiegeld, inclusief de stretchgoals, überhaupt kan worden voltooid. Of is dat inmiddels geen discussie meer wat jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Ik weet niet hoe de balans pve/pvp gaat worden, zit zelf ook meer richting jouw gamestyle dus hoop dat er genoeg fun voor ons te halen zal zijn. Naast het eindproduct vind ik het ook leuk te volgen hoe er ontwikkeld wordt. Aan de ene kant zonde van de tijd en het geld wat in zaken gestopt die ik niet nodig vind, maar aan de andere kant is de doelgroep groot en divers. De aandacht voor detail kan ik wel erg waarderen, ook al gaat dat ten koste van een snelle release.
Weemism schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 20:26:
Of is dat inmiddels geen discussie meer wat jullie weten?
Zal wel een discussie blijven tot de release daar is. Ik weet alleen dat 160+ miljoen dollar veel geld is, en dat CiG een redelijk groot bedrijf is (geworden) en dus ook wel veel zal kosten. :P

[ Voor 27% gewijzigd door JohnnieWbl op 29-10-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

3.0 komt er gewoon aan, en dan is het de vraag welke datum ze op de volgende patch willen plakken. In principe kunnen ze dan wel makkelijker content eruit gooien (zoals schepen etc.). Maar dat is minder interessant dan technische vooruitgang van de grotere systems, mining, exploration etc.

De grootste horde die er nog ligt is die network-code, maar dat ze er niets van laten zien betekend niet dat er niet aan gewerkt word. Zo zijn er ook zat dev's die niet aan de huidge 3.0 branch werken, maar alweer werken aan implementatie van nieuwe systemen. Was ook wel verrast om te horen dat Frankfurt nu behoorlijk veel van het werk van SQ42 aan het doen is.

Weemism schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 20:26:
Dank voor jullie toelichting, nuanceert het idd wel natuurlijk. Ik ben nu ook de Complete Broadcast aan het bekijken die @Recon24 gelinkt heeft om er een beter beeld bij te krijgen.
Dat is zowieso een goed plan :P , de hoeveelheid info en presentaties die nu weer is gegeven is eigenlijk te veel om allemaal direct te omvatten. Ze werken aan gigantisch veel aspecten. Proberen het allemaal goed te laten zien aan de community, en daarnaast ook ervoor zorgen dat er speelbaar/bug-vrije builds zijn. Die laatste duurt nu lang door de overstap van AI systeem en object container systeem (ofwel heel de structuur van de gamefiles als ik me niet vergis).

Op de youtube kan je alle losse panels ook bekijken, dat kijkt wel makkelijker dan 6 uur film :P . Dan zie je mij ook nog langskomen gok ik XD.
In reactie op de vraag van @JohnnieWbl , ik maak me dus vooral zorgen over de hoe een en ander uiteindelijk tot één consistent spel moet gaan samenkomen als ik zie (of meen te zien) hoeveel rework er in de afgelopen jaren is gedaan, en hoeveel aandacht in deze ontwikkelfase wordt gestoken in wat ik zie als details die ook op een later moment na een release zouden kunnen worden doorgevoerd via updates. Zelf (maar dat is voor iedereen natuurlijk anders) ben ik zoals ik een aantal posts terug al had aangegeven vooral geïnteresseerd in Privateer/Freelancer achtige gameplay, dus voornamelijk trading & exploring, en PVE missies. Planetside PVP en PVP in het algemeen waar nu veel in lijkt te worden geïnvesteerd vind ik aanzienlijk minder interessant. Dat is zoals gezegd natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar omdat dit oorspronkelijk géén onderdeel was van het spel (is pas na mijn pledge in 2013 een stretchgoal geworden volgens mij), stoort het me soms wel een beetje omdat het voelt alsof het hetgene waar ik op hoopte en voor gepledged heb er door wordt vertraagd.
Dat ze nu werken aan de planeten betekend niet dat ze niet werken aan de andere aspecten ;) . En exploration heeft wel plekken nodig die je daadwerkelijk kan ontdekken. Daarnaast ook het genereren van locaties/levels wat ze lieten zien is 100% in het straatje van wat dag 1 werd beloofd. Een first-person universe. Dat is niet zo dat je in je schip blijft zitten, en tegen een dichte deur van een station aan kijkt. Daarvoor heb je interieur nodig, en hier lieten ze zien hoe ze relatief eenvoudig vrij snel een map genereren. Dat zijn tools die ze bouwen om sneller content te maken.
Naar aanleiding van wat ik (overigens inmiddels alweer een tijd geleden) wel eens heb gelezen over de scepsis daarover, vraag ik me wel nog af hoe het staat het met budget, met name hoeveel daarvan nog over is, en of het ook volgens de critici plausibel is dat binnen dat budget het spel zoals oorspronkelijk voorgespiegeld, inclusief de stretchgoals, überhaupt kan worden voltooid. Of is dat inmiddels geen discussie meer wat jullie weten?
Budget is echt een non-discussie, gezien we daar alleen over kunnen speculeren. Zolang bedrijven als Intel en Amazon er nog achter staan lijkt het mij echt een geen probleem. Voor 't zelfde geld is het een pet-project geworden van de Amazon topman, who knows :+ .

Stretch goals zijn wel dingen waar ze zich aan houden, behalve wanneer ze een systeem beloven wat tijdens development al komt te vervallen :P . Ship onderdelen etc. is ook zo'n systeem wat al een aantal keer op de schop is gegaan, dus stretch goals die een item beloven zijn daardoor wat lastig. Verder heb ik er nog weinig gezien die me echt onmogelijk lijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Wanneer je eenmaal de 'basis' game hebt, ook al is dit buggy, dan kan je gewoon lekker doorgaan. Ik heb dit zelf gehad met het spel Ark (waar ik Johnnie ook van ken - wij 'woonde' toevallig dicht bij elkaar in dat spel :P). De basis van het spel was af, de framerate was niet zo best, nodige bugs en er zat veel minder content in dan nu.
Er was echter ook nog steeds wel het nodige aan leuke dingen in te doen en je maakte ook progressie. Je kreeg steeds weer nieuwe updates en dat hield het interessant.

Hier verwacht ik dat ook. Grote patches met hele nieuwe gameplay is natuurlijk 1 ding, maar we zullen ook veel 'kleine' patches krijgen. Weer wat extra planeten, een nieuwe stad, wat extra missies, nieuwe schepen, wapens enz enz. Dit is gewoon puur en simpel content, heeft niets te maken met code e.d., maar gewoon content die constant wordt gemaakt, en dat houdt de game dan leuk terwijl ze aan andere dingen werken.

Daarbij zal ook nieuwe functies er sneller inkomen, nu gaan ze niks toevoegen aan de huidige versie, maar hebben ze een nieuwe interface, dan kunnen ze die er direct ingooien, nu is het echt onderdeel van versie 3 en hoger.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dat je moet zorgen voor een game world begrijp ik, dat is idd wel een titanenonderneming met de ambitie die ze hebben, en natuurlijk ook heel anders dan de voorgaande spacesims van Roberts bij Origin en Digital Anvil zoals @Case_C zegt. Maar toen ik laatst sinds lang dus weer eens inlogde en zag dat er compleet nieuwe hangars waren ontworpen vroeg ik me wel even af of het nou echt nodig was geweest om daar kostbare development tijd in te steken.

Maar ik ken de context verder ook niet, dus wellicht was er een goede reden voor. Het overstappen van game engine heeft natuurlijk ook niet geholpen, maar daar hadden ze niet heel veel keus in begreep ik a.g.v. de dreigende teloorgang van Crytek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Case_C
Weemism schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:30:
Dat je moet zorgen voor een game world begrijp ik, dat is idd wel een titanenonderneming met de ambitie die ze hebben, en natuurlijk ook heel anders dan de voorgaande spacesims van Roberts bij Origin en Digital Anvil zoals je zegt. Maar toen ik laatst sinds lang dus weer eens inlogde en zag dat er compleet nieuwe hangars waren ontworpen vroeg ik me wel even af of het nou echt nodig was geweest om daar kostbare development tijd in te steken.

Maar ik ken de context verder ook niet, dus wellicht was er een goede reden voor. Het overstappen van game engine heeft natuurlijk ook niet geholpen, maar daar hadden ze niet heel veel keus in begreep ik a.g.v. de dreigende teloorgang van Crytek.
Kostbare development tijd zit gelukkig niet in het ontwerpen van een locatie :) . Maar iteraties, dat is inherent aan game-development. Alles heeft veel iteraties, en het aspect van open development is dat je ook een build moet bijhouden die speelbaar is. Dat heeft voordelen, maar ook nadelen.

edit:
Bijvoorbeel de AI werd eerst door Kythera geregeld, wat achteraf te simpel was om voor alles te gebruiken. Maar toen al was het de planning om gebruik te maken van een eigen systeem, namelijk subsumbtion. Dat systeem is nu eindelijk af, en nu zijn ze dus bezig met de implementatie daarvan.

Wat betreft de game-engine hebben ze wel het beste team wat ze maar kunnen wensen :) . Alleen maar experts op het gebied van de engine. De overstap op Lumberyard is naar mijn idee net iets meer geweest dan een verandering van de naam. De versie van CryEngine was gelijk, en daarmee hadden ze wel een partner gevonden die veel stabieler is dan CryTek momenteel.

Benjamin- schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:57:
Wanneer je eenmaal de 'basis' game hebt, ook al is dit buggy, dan kan je gewoon lekker doorgaan. Ik heb dit zelf gehad met het spel Ark (waar ik Johnnie ook van ken - wij 'woonde' toevallig dicht bij elkaar in dat spel :P). De basis van het spel was af, de framerate was niet zo best, nodige bugs en er zat veel minder content in dan nu.
Er was echter ook nog steeds wel het nodige aan leuke dingen in te doen en je maakte ook progressie. Je kreeg steeds weer nieuwe updates en dat hield het interessant.

Hier verwacht ik dat ook. Grote patches met hele nieuwe gameplay is natuurlijk 1 ding, maar we zullen ook veel 'kleine' patches krijgen. Weer wat extra planeten, een nieuwe stad, wat extra missies, nieuwe schepen, wapens enz enz. Dit is gewoon puur en simpel content, heeft niets te maken met code e.d., maar gewoon content die constant wordt gemaakt, en dat houdt de game dan leuk terwijl ze aan andere dingen werken.

Daarbij zal ook nieuwe functies er sneller inkomen, nu gaan ze niks toevoegen aan de huidige versie, maar hebben ze een nieuwe interface, dan kunnen ze die er direct ingooien, nu is het echt onderdeel van versie 3 en hoger.
Ik verwacht ook dat patches na 3.0 redelijk vlotter kunnen zolang het om content gaat ipv tech.

Tijdens 3.0 zal dat dus nog om schepen, wapens en kleding gaan. En na 3.1 meer om planeten en stations. Content is minder gevaarlijk om bugs te genereren dan nieuwe tech :P , hoop overigens wel dat de 3.1 build sneller klaar is dan 3.0. Ben daarom ook heel benieuwd naar het nieuwe schedule.

[ Voor 40% gewijzigd door Case_C op 30-10-2017 08:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bluimes
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 15:06
De presentatie van CitizenCon was waanzinnig goed en liet ons nextgen gaming zien. Ik krijg bij Star Citizen dezelfde enthousiasme als dat ik bij de eerste half life kreeg of wow in the early days. Het doet mij goed dat ik deze game met fantastische kernwaarden sinds 2014 back en van mij mogen ze hier nog minstens jaren over doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Is 3.0 nog steeds niet uit? :+

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Daar heb je hem wel hoor! :)

Ik vond de presentatie (filmpje) erg mooi. Hopelijk zien we 3.0 snel (als in dit jaar nog).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Case_C
Weer vanonder je hunebed vandaan gekomen :D , (ohnee wacht dat is Drenthe :+ )

Ze zitten volgens mij bij de 10e patch in evocati, maar ik gok wel dat ze in de PTU ook nog behoorlijk veel bugs zullen tegenkomen.

DutchWalnut schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:30:
[...]
Daar heb je hem wel hoor! :)

Ik vond de presentatie (filmpje) erg mooi. Hopelijk zien we 3.0 snel (als in dit jaar nog).
Punt is wel dat 3.0 alweer oud is in vergelijking met wat ze lieten zien natuurlijk :+ . Maar niet vergeten dat het gewoon een demo was van waar ze aan werken :) . En dat ziet er nog steeds goed uit.
Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/external/BvoqhYjavvzZkP4xd7C-CzOcRyBKRPle9nu2cxvuRrY/%3Foh%3Dc3f858f9f0bd817fa756d2a32c54f33b%26oe%3D5A7A16D0/https/scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/23000210_10214157528109547_7893979855257973229_o.jpg?width=1089&height=719

Zolang ze maar voldoende in de pipe-line hebben zitten om voortgang te laten zien zie ik het wel goedkomen. Nu hopen dat met de holiday livestream SQ42 ook indrukwekkend gaat zijn.

Volgens mij was er ook nog een starter-discount.

Geen idee hoe groot de aanbieding is, maar voor wie het interesseert:"
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CuH2EGW.png

[ Voor 6% gewijzigd door Case_C op 02-11-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Gisteren weer eens wat uitgebreider zitten spelen en het viel me op dat de framerate nog niet bepaald super was.

Ik speel met de hoogste settings op een GTX1060 6GB, i7 6700K 4Ghz met 16GB RAM. Vraag is nu of ik me moet neerleggen dat het dit gaat worden qua framerate met mijn specs, of staan er nog steeds optimalisaties in de planning (wellicht in 3.0)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 08:40

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Weemism schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:04:
Gisteren weer eens wat uitgebreider zitten spelen en het viel me op dat de framerate nog niet bepaald super was.

Ik speel met de hoogste settings op een GTX1060 6GB, i7 6700K 4Ghz met 16GB RAM. Vraag is nu of ik me moet neerleggen dat het dit gaat worden qua framerate met mijn specs, of staan er nog steeds optimalisaties in de planning (wellicht in 3.0)?
Je hebt door dat dit spel in Early Acces is en naar alle waarschijnlijkheid nog op zijn minst een jaar of 2 te gaan heeft voordat het echt gereleased wordt?

Het spel is dus nog lang niet klaar en er zullen nog vele optimalisatie rondes volgen. Wat het effect daarvan gaat zijn, en of jouw hardware dan beter loopt kan letterlijk niemand beantwoorden. Sterker nog, het is ook een reële kans dat het slechter loopt over een jaar door bijvoorbeeld toegenomen eisen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 02-11-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ircghost schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:10:
[...]

Je hebt door dat dit spel in Early Acces is en naar alle waarschijnlijkheid nog op zijn minst een jaar of 2 te gaan heeft voordat het echt gereleased wordt?

Het spel is dus nog lang niet klaar en er zullen nog vele optimalisatie rondes volgen. Wat het effect daarvan gaat zijn, en of jouw hardware dan beter loopt kan letterlijk niemand beantwoorden. Sterker nog, het is ook een reële kans dat het slechter loopt over een jaar door bijvoorbeeld toegenomen eisen.
Uhm ja, dat had ik wel door inderdaad, maar dank voor de checkvraag 8)7. Natuurlijk realiseer ik me dat SC nog diep in development zit en dat dat voorlopig ook nog wel zo blijft, ik ben een backer vanaf het eerste uur namelijk. Maar in het afgelopen jaar (de tijd dat ik er niet meer naar heb gekeken) kunnen er optimalisaties hebben plaatsgevonden aangezien dit in de afgelopen jaren well vaker aan de orde is gekomen, en waar de meer in de recente ontwikkeling ingewijde tweakers in dit topic wellicht antwoord op kunnen geven.

Ik vind het dus ook niet boeiend of m'n hardware het over twee jaar trekt, niet reëel en ook niet wat ik vraag, de vraag was of dat dit het nu is qua huidige optimalisaties, dus m'n configuratie op dit moment al te kort schiet of dat hier in het afgelopen jaar niet verder aan is gewerkt. Maar misschien was dat niet helemaal duidelijk dan.

[edit] Toevallig kwam dezelfde vraag net voorbij in de ingame chat in SC, en 20 fps is kennelijk nog steeds de norm idd, duidelijk dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Weemism op 02-11-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Weemism schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:04:

De framerate heeft in dat geval niets met je PC te maken, de server-load is momenteel de limiterende factor.
Pas als ze de net-code updaten kunnen we daar pas verbetering gaan zien.

En de mate waarin we daarmee verbetering gaan zien, zal voor een groot deel bepalen wat de uiteindelijke schaal van SC kan worden. Verbeteren kan altijd maar ik hoop wel dat het nieuwe systeem wel direct zijn voordelen laat zien.

Verwacht dat ze dat ergens rond 3.1/3.2 gaan implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Case_C schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:04:
[...]

De framerate heeft in dat geval niets met je PC te maken, de server-load is momenteel de limiterende factor.
Pas als ze de net-code updaten kunnen we daar pas verbetering gaan zien.

En de mate waarin we daarmee verbetering gaan zien, zal voor een groot deel bepalen wat de uiteindelijke schaal van SC kan worden. Verbeteren kan altijd maar ik hoop wel dat het nieuwe systeem wel direct zijn voordelen laat zien.

Verwacht dat ze dat ergens rond 3.1/3.2 gaan implementeren.
Dank. Vooral op de bases een ding zo te zien wel, in space lijkt de framerate op zich nog wel prima, maar dat is misschien ook te verklaren vanuit het verschil in grafische intensiteit tussen beide. Maar dan ook vanuit de netcode dus, nu je het zegt is de geplande verbetering daarvan volgens mij ook besproken op citcon idd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Ben bang dat er een laagje sneeuw gaat liggen als 3.0 klaar is (of zal de natuur alweer ontspringen? >:) ). In de laatste AtV hadden ze het er al weer over dat de builds instabieler zijn geworden door het toevoegen van meer features. Prima wat mij betreft, waar ze aan werken is noodzakelijk (bugs) en gaaf (winkelen, schepen en voertuigen, traversal, mobiglass, performance en stabiliteit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
F42Manchester zal nog wel even open blijven als ik 't zo lees :) .

Hier ook nog wat leuke WIPS van de Pioneer! Zou er dan eindelijk een schip zijn wat we als org. ingame kunnen gaan verdienen ? :P

Vraag me ook wel af hoe ze de Galactic Tour dit jaar gaan doen. Waarschijnlijk ook met een nieuw schip? En wellicht een Carrack in de achtergrond (gezien we vorig jaar dat met de Reclaimer hadden.)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7P11z1x.png

En nog een interview met CR, waar ook word ingegaan op grote van het team. En waarom EU zo groot is qua dev's :P .

Afsluiter van het interview is wel mooi:
If it can achieve even a fraction of its huge potential, Star Citizen might just be aWarcraft-class MMO goliath, and those don’t come along every solar cycle.

[ Voor 27% gewijzigd door Case_C op 03-11-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Case_C schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:32:
Hier ook nog wat leuke WIPS van de Pioneer! Zou er dan eindelijk een schip zijn wat we als org. ingame kunnen gaan verdienen ? :P
Waren die er nog niet? Een Idris lijkt me ook wel in die categorie vallen? Ben benieuwd hoe de GoT org er uiteindelijk uit gaat zien, en wanneer we als org echt iets kunnen gaan doen :P Moeten ze eerst ff voor zorgen dat er wat meer spelers op een server kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
JohnnieWbl schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:45:
[...]

Waren die er nog niet? Een Idris lijkt me ook wel in die categorie vallen? Ben benieuwd hoe de GoT org er uiteindelijk uit gaat zien, en wanneer we als org echt iets kunnen gaan doen :P Moeten ze eerst ff voor zorgen dat er wat meer spelers op een server kunnen lijkt me.
Volgens mij is er van elke capital wel een aanwezig :P , dus ja... XD
Echte meta-org gaming etc. zal je echt pas krijgen wanneer de servers gemerged worden. Maar die stap heben ze nog niet gezet, laat ze eerst alle items maar laten samenwerken in 3.0 :P .

Nog een van de demo's die ze live lieten zien op CitCon. Kijken hoe ze een station bouwen met de editor.

Wel in 't zweeds :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Case_C schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:56:
Echte meta-org gaming etc. zal je echt pas krijgen wanneer de servers gemerged worden. Maar die stap heben ze nog niet gezet, laat ze eerst alle items maar laten samenwerken in 3.0 :P .
Lijkt me toch wel leuke gameplay. Een bestaande colony op waardevolle grond buiten UEE grondgebied vinden met een Endeavor / Eclipse, daarna met een Javeling en Retaliator de boel "vrijmaken," vervolgens met een Idris en kleine groep fighters de route en locatie vrijhouden van wraakacties en vervolgens de pioneer + Hull E + kleine groep fighters sturen om de basis te bouwen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-07 14:22
Die outpost zijn denk ik vergelijkbaar met de player owned starbase in eve. Je moet of goed verstopt zitten (werkt tijdelijk), of in safe space, of er direkt zwaaare defenses bij bouwen, anders wordt het in no time weggebombardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Ik heb een AMD pakket geupgrade naar een Caterpillar (Het was al een tijd een Gladius, maarja toen werd ik iets te enthousiast)

Nu wil ik eigenlijk weer terug naar dat AMD pakket en de rest als store credit, om dan weer een Caterpillar te kopen want de rework van de Mustang ziet er namelijk best leuk uit en ik wil me fancy AMD skin. :P

Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-07 14:22
Cogency schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:31:
Ik heb een AMD pakket geupgrade naar een Caterpillar (Het was al een tijd een Gladius, maarja toen werd ik iets te enthousiast)

Nu wil ik eigenlijk weer terug naar dat AMD pakket en de rest als store credit, om dan weer een Caterpillar te kopen want de rework van de Mustang ziet er namelijk best leuk uit en ik wil me fancy AMD skin. :P

Kan dat?
Oeh dat is geen standaard game package, maar een soort $0,- redeemed gift, dus of melt+buyback werkt is maar de vraag. Misschien kun je het beste contact opnemen met de customer service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Willem078 schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:03:
[...]

Oeh dat is geen standaard game package, maar een soort $0,- redeemed gift, dus of melt+buyback werkt is maar de vraag. Misschien kun je het beste contact opnemen met de customer service.
Ja melten is geen optie. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
JohnnieWbl schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:16:
[...]

Lijkt me toch wel leuke gameplay. Een bestaande colony op waardevolle grond buiten UEE grondgebied vinden met een Endeavor / Eclipse, daarna met een Javeling en Retaliator de boel "vrijmaken," vervolgens met een Idris en kleine groep fighters de route en locatie vrijhouden van wraakacties en vervolgens de pioneer + Hull E + kleine groep fighters sturen om de basis te bouwen. :D
Zeker, maar ook redelijk intensief. Als je in bijv. low-sec zit (wat naar mijn idee in elk system aanwezig kan zijn.) Nu we een idee van travel-times hebben gaat er niet overal UEE-Advocacy direct na een ongelukje aanwezig zijn. Vraag me dan ook af wie allemaal die bases gaan zien. Lijkt me niet dat je als Europa player een Aziatische basis gaat zien. Dat is wel een interessante afweging die ze moeten gaan maken, in welke mate kan je als speler een andere basis zien. Geloof niet dat 't mogelijk gaat zijn dat al die miljoenen in dezelfde spelwereld een basis kunnen hebben later ingame.

Want op die manier zou je overal claims zien van spelers die op een andere server dan jijzelf zit. (Of 't mergen van servers moet zo fantastisch werken :+ ) Maar dan nog wanneer het te druk word op een locatie gaan er meerdere instances per locatie komen.... maar dat gaan we wel zien als ze dat eenmaal voor elkaar hebben.

Willem078 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:49:
Die outpost zijn denk ik vergelijkbaar met de player owned starbase in eve. Je moet of goed verstopt zitten (werkt tijdelijk), of in safe space, of er direkt zwaaare defenses bij bouwen, anders wordt het in no time weggebombardeerd.
Gok dat je daarvoor wel AI kan inzetten, lijkt me onhandig om 24/7 mensen online te hebben om de boel te verdedigen :p . Want die outpost is er natuurlijk nog als je uitlogt. Dat is met een schip gelukkig wel anders.

Cogency schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:31:

Kan dat?
Een mailtje naar CS en heel lief vragen of ze 't willen regelen :> ? Anders zie ik geen optie om 't exact zo te maken. Je kan natuurlijk wel altijd gewoon nu een Mustang halen, en die skin lekker laten.

Of vragen of je een AMD pack mag kopen in de store :P , wie weet doen ze dat speciaal voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Is er al iemand die een Pioneer heeft gekocht? Ik had ooit de droom om een character op een Endeavor te zetten met biodomes en daar Farming Simulator 2950 op te spelen maar dat kan in de toekomst gewoon ook op een planeet met je eigen outpost.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:17:
Is er al iemand die een Pioneer heeft gekocht? Ik had ooit de droom om een character op een Endeavor te zetten met biodomes en daar Farming Simulator 2950 op te spelen maar dat kan in de toekomst gewoon ook op een planeet met je eigen outpost.
Dat betekend niet dat je een Pioneer moet kopen hé ;) . Dat betekend dat je iemand moet inhuren om die basis voor je te bouwen :P . Anders dan kom je er niet aan toe om daadwerkelijk op je 'farm' rond te lopen.

Voor wie het gemist heeft, de eerste 2 lessen in Xi'An.

[ Voor 13% gewijzigd door Case_C op 06-11-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:21:
[...]

Dat betekend niet dat je een Pioneer moet kopen hé ;) . Dat betekend dat je iemand moet inhuren om die basis voor je te bouwen :P . Anders dan kom je er niet aan toe om daadwerkelijk op je 'farm' rond te lopen.
Dat is exact de reden van mijn vraag inderdaad! :9 Ik vind het bouwen van een enkele outpost wel gaaf, maar zie het niet al een beroep voor mijzelf. Ik wil dan best even inhuren.

Volgens de demo moet je ook schepen kunnen leasen dus dat is ook een mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Blijkbaar is 3.0.0.o nu in testing :P . En testen ze met 60 spelers in de server. (Zouden ze dan toch die draw-call bug eruit hebben? Waar ze het even geleden over hadden in een AtV)

https://www.reddit.com/r/...rently_stress_testing_60/

Gaat nogal een verschil maken als dit daadwerkelijk zo is. Dan ga je waarschijnlijk wat meer coordinated play in 3.0 zien :) .

[ Voor 18% gewijzigd door Case_C op 09-11-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Heb zojuist de knoop doorgehakt en ook Star Citizen gekocht. :) Heb nu nog een i5 7400/8gb ram/hd6950 1gb maar over een paar dagen komt mijn GTX 1060 3gb binnen. Spel is al prima speelbaar met mijn huidige config.

Maar wat is schieten in je ruimteschip lastig zeg! Ik krijg heel die pirates bij elke missie helemaal niet geraakt, en zij mij wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
brick5492 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:40:
Heb zojuist de knoop doorgehakt en ook Star Citizen gekocht. :) Heb nu nog een i5 7400/8gb ram/hd6950 1gb maar over een paar dagen komt mijn GTX 1060 3gb binnen. Spel is al prima speelbaar met mijn huidige config.

Maar wat is schieten in je ruimteschip lastig zeg! Ik krijg heel die pirates bij elke missie helemaal niet geraakt, en zij mij wel...
Grats :)

Ik heb het spel nu bijna een jaar en kan zeggen: oefenen, veel oefenen. Ik wordt regelmatig door eenvoudige schepen gekilled maar heb de illusie dat het steeds beter gaat. In Arena Commander kun je mooi oefenen, met anderen tegen 'waves" van pirates of aliens, of als je pvp wilt in Battle Royale.. Zo verdien je ook nog eens wat REC, die je kunt gebruiken om nieuwe schepen te huren, betere wapens op je schip te monteren etc.

Als voorbeeld is RedLir een goede stream om te volgen, hij speelt weliswaar met dual joystick en pedals maar in principe is de gameplay hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Paar vraagjes over de PU als noob speler: :P

-is er een ingame Star Map?

-hoe kan ik docken/landen op een andere plek/ruimtestation dan het station waar je standaard start? Alle communicatie en andere stations waar ik tot nu toe ben geweest kon ik niks mee, behalve een missie van krijgen. Is er een ander station waar je iets in first person kan doen?

-Ik heb de Aurora start package gekozen, maar elke keer als ik uit mn stoel stap tijdens het vliegen glitch ik het ruimteschip uit. Is dit een bug of doe ik iets verkeerd?

-Wat doen jullie zoal in de PU? Wat zijn leuke dingen die je met meerdere personen kan doen?

-Wat is het praktisch nut van de 'revolver' in firstperson mode in de PU op dit moment? Is er in deze versie van het spel een scenario waar ik er wat aan heb?

Het zijn nogal wat vragen maar na een hoop zoeken en Youtube filmpjes kijken kom ik er toch niet helemaal uit. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Nog niet, 3.0 zou er wel een moeten hebben.
-hoe kan ik docken/landen op een andere plek/ruimtestation dan het station waar je standaard start? Is er een ander station waar je iets in first person kan doen?
De private investigator missie stuurt je naar Covalex, waar je kunt landen en info moet zoeken in het station zelf.
Kareah is de plek voor de meeste first person action. Als je een crimineel bent moet je erheen om je criminal stat weg te halen en je kunt als guard een missie doen door niemand toe te staan zijn criminal stat weg te halen. Conflicterende missie dus, met een beetje geluk wat actie :)
Grimhex kun je ook bezoeken / spawnen als je een crimestat hebt. Lastig om te vinden maar er zijn wel youtube filmpjes die uitleggen hoe je er kan komen zonder crimestat.
-Ik heb de Aurora start package gekozen, maar elke keer als ik uit mn stoel stap tijdens het vliegen glitch ik het ruimteschip uit. Is dit een bug of doe ik iets verkeerd?
Bug. Zou niet elke keer moeten gebeuren maar je kunt geloof ik uit elk schip glitchen. Laatste tijd weinig last van gehad..
-Wat doen jullie zoal in de PU? Wat zijn leuke dingen die je met meerdere personen kan doen?
ICC missies + UEC verdienen voor een nieuw spacesuit, in Kareah kijken of er mensen zijn die wat willen schieten, Grimhex opzoeken, schepen die ik niet kan betalen van andere spelers lenen / joinen om met een crew een missie te doen. Verder is het wachten op 3.0..
-Wat is het praktisch nut van de 'revolver' in firstperson mode in de PU op dit moment? Is er in deze versie van het spel een scenario waar ik er wat aan heb?
Deze snap ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
brick5492 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:40:
Welkom bij het lange wachten ;) . Gelukkig is er voldoende te zien en te doen in de tussentijd :) .
Veel oefenen :P , en dan wanneer 3.0 uitkomt weer wennen aan het nieuwe model.. en weer veel oefenen :+ . In Arena Commander eerst proberen is ook een optie. Dan zit je wat sneller in je schip om het eea te proberen.

Zelf ben ik ook geen held in dog-fights, en hoop ik meer in de iets grotere schepen te zitten. En wat capabele AI / teammates te hebben die weer een eigen expertise hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Dankje! _/-\o_ met waarbij je die revolver gebruikt bedoel ik wat jullie er op dit moment mee doen in de PU. Dat is nu duidelijk, bepaalde FPS missies en in de Pirate hub. Ik vroeg het omdat ik buiten het standaard ruimtestation nog nergens heb kunnen landen en dat geweer heb kunnen gebruiken, maar dat is nu duidelijk. :)
Case_C schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:10:
[...]

Welkom bij het lange wachten ;) . Gelukkig is er voldoende te zien en te doen in de tussentijd :) .

[...]

Veel oefenen :P , en dan wanneer 3.0 uitkomt weer wennen aan het nieuwe model.. en weer veel oefenen :+ . In Arena Commander eerst proberen is ook een optie. Dan zit je wat sneller in je schip om het eea te proberen.

Zelf ben ik ook geen held in dog-fights, en hoop ik meer in de iets grotere schepen te zitten. En wat capabele AI / teammates te hebben die weer een eigen expertise hebben.
Is er een compleet nieuw model dan in 3.0? Ja precies ik hoop in de toekomst ook in grotere schepen te zitten maar ga niet 100+ euros neerleggen voor een groter schip. Heb nu €40,- betaald voor de starter package met een Aurora en hoewel ik nu al een hekel aan dit schip heb ga ik niet meer uitgeven aan een spel wat nog niet echt uit is. :P Tegen die tijd gooi ik er nog max €10,- tegenaan als ik hiervoor een groot schip zou krijgen, maar eigenlijk wil ik alles gewoon verdienen ingame. De echt grote schepen vragen ze toch absurte bedragen voor en zijn momenteel nog niet eens te spelen in de PU, dus ik wacht het nog wel even af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
brick5492 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:59:
[...]

Dankje! _/-\o_ met waarbij je die revolver gebruikt bedoel ik wat jullie er op dit moment mee doen in de PU. Dat is nu duidelijk, bepaalde FPS missies en in de Pirate hub. Ik vroeg het omdat ik buiten het standaard ruimtestation nog nergens heb kunnen landen en dat geweer heb kunnen gebruiken, maar dat is nu duidelijk. :)

[...]

Is er een compleet nieuw model dan in 3.0? Ja precies ik hoop in de toekomst ook in grotere schepen te zitten maar ga niet 100+ euros neerleggen voor een groter schip. Heb nu €40,- betaald voor de starter package met een Aurora en hoewel ik nu al een hekel aan dit schip heb ga ik niet meer uitgeven aan een spel wat nog niet echt uit is. :P Tegen die tijd gooi ik er nog max €10,- tegenaan als ik hiervoor een groot schip zou krijgen, maar eigenlijk wil ik alles gewoon verdienen ingame. De echt grote schepen vragen ze toch absurte bedragen voor en zijn momenteel nog niet eens te spelen in de PU, dus ik wacht het nog wel even af. ;)
Voor de aurora is er een rework geweest en die komt beschikbaar in 3.0. In die versie horen alle zaken van de Aurora gewoon te werken. In deze demo is de rework te zien. Pas wel op, dit is de demo voor ná 3.0 dus de Aurora zit wel in 3.0 maar veel van wat je ziet niet.

Ik zou het als ik jou was ook gewoon bij het starterpakket houden. Er is geen reden om meer geld uit te geven tenzij je gewoon het project verder wilt steunen. Mocht je dan toch meer geld uitgeven zou ik de 20 extra doen voor de singleplayer campaign (Squadron 42) erbij zodra hij uit is, maar niet daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:12
Ik weet nog dat ik een tijd geleden een tutorial heb gedaan ingame, waarbij vrijwel alles over de besturing en het schieten werd uitgelegd. Misschien kijk ik er over heen, maar ik neem aan dat dit nog wel in het spel zit toch? Maar waar dan precies?
Dat is in ieder geval het beste startpunt om het vliegen te leren voor beginners, zoals @brick5492.

De aurora MR heb ik zelf ook, en ben van plan al het andere ingame te verdienen, zodra de uiteindelijk release er is. Als het spel goed bevalt, wil ik ook best 10 euro/maand betalen enzo, maar liever niet het pay-to-win idee dus. Ook al mag een ander van mij best een dik schip kopen met euro's hoor, maar zelf wil ik dat niet. Vind alsnog de Aurora wel een mooi éénmans-schip. Voor verkennen en simpele missies. Ik vroeg mij af of het ook in de planning ligt om zelfs zonder schip te beginnen, bij release van het spel, zodat je echt als crew eerst moet opwerken en geld verdienen, waarna je daarna pas je eigen eerste schip kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Playa del C. schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:05:
Ik weet nog dat ik een tijd geleden een tutorial heb gedaan ingame, waarbij vrijwel alles over de besturing en het schieten werd uitgelegd. Misschien kijk ik er over heen, maar ik neem aan dat dit nog wel in het spel zit toch? Maar waar dan precies?
Dat is in ieder geval het beste startpunt om het vliegen te leren voor beginners, zoals @brick5492.

De aurora MR heb ik zelf ook, en ben van plan al het andere ingame te verdienen, zodra de uiteindelijk release er is. Als het spel goed bevalt, wil ik ook best 10 euro/maand betalen enzo, maar liever niet het pay-to-win idee dus. Ook al mag een ander van mij best een dik schip kopen met euro's hoor, maar zelf wil ik dat niet. Vind alsnog de Aurora wel een mooi éénmans-schip. Voor verkennen en simpele missies. Ik vroeg mij af of het ook in de planning ligt om zelfs zonder schip te beginnen, bij release van het spel, zodat je echt als crew eerst moet opwerken en geld verdienen, waarna je daarna pas je eigen eerste schip kan kopen.
Die zit niet meer in het spel. Die is eruit gehaald omdat ie nogal buggy was en eigenlijk voor teveel frustratie zorgde. In 3.0 komt er wel een soort hint systeem. Tot die tijd ben je afhankelijk van de community. Op youtube ed zijn veel guides te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Ze hadden de live-stream wat vroeger, omdat het met dev's uit Frankfurt was.

Wel een leuke stream. Je ziet er ook hier hoe de componenten moeten gaan werken. Dus het plaatsen van fisieke objecten in een slot.
YouTube: Happy Hour Gamedev: Designing a Location

Wie van hier gaat er morgen nog aanwezig zijn op Abofest?

[ Voor 9% gewijzigd door Case_C op 10-11-2017 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bdubz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-04-2023
Voor degene die nog niet een game package in Star Citizen hebben...als je van plan bent om "in te kopen" zal er mogelijk over 1 week van vandaag een "Anniversary sale" zijn (nog niet bevestigd)...

Dit zal hoogst waarschijnlijk betekenen dat er 10,000 game packages te koop komen voor maar $20 (limited edition; op = op).

Mocht je van plan zijn dit te kopen zou ik hier snel bij wezen :-)

<knip> Als dit een referral is, dan is dat niet toegestaan. Als ik het verkeerd begrijp en het een losse kortingscode is waar je zelf geen voordeel uit haalt moet je me ff DM-en en zet ik het terug.

Gr,

[ Voor 21% gewijzigd door Grotman op 11-11-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 23:03

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Bdubz schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:38:
Voor degene die nog niet een game package in Star Citizen hebben...als je van plan bent om "in te kopen" zal er mogelijk over 1 week van vandaag een "Anniversary sale" zijn (nog niet bevestigd)...

Dit zal hoogst waarschijnlijk betekenen dat er 10,000 game packages te koop komen voor maar $20 (limited edition; op = op).

Mocht je van plan zijn dit te kopen zou ik hier snel bij wezen :-)

[mbr]<knip> Als dit een referral is, dan is dat niet toegestaan. Als ik het verkeerd begrijp en het een losse kortingscode is waar je zelf geen voordeel uit haalt moet je me ff DM-en en zet ik het terug.[/]

Gr,
Ik ga het in de gaten houden.
Dank je wel!

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Gaat nog een chaos worden als die server-meshing gaat werken :+ .

Een print screen van de test met 48 of 60 man.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J8LqwsU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, gezien mijn prive omstandigheden zit ik in een lastige situatie waar elk beetje geld meegenomen is.

Dus is er een refund optie mogelijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylocke
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:42:
Ik heb een vraagje, gezien mijn prive omstandigheden zit ik in een lastige situatie waar elk beetje geld meegenomen is.

Dus is er een refund optie mogelijk?
Ja dat zou nog mogelijk moeten zijn. Je kan contact opnemen met de customer service als je ingelogd bent en aangeven dat je je vertrouwen in het project verloren hebt en dit niet meer het spel is waar je voor gebacked hebt. Je krijgt dan een aantal vragen terug om te bevestigen dat je de originele accounthouder bent en dan zou het uiteindelijk wel rond moeten komen. Kan dus redelijk wat tijd over gaan want de anniversary sales komen er aan en dan wordt customerservice aardig bedolven onder extra requests.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Tylocke schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:03:
[...]

Ja dat zou nog mogelijk moeten zijn. Je kan contact opnemen met de customer service als je ingelogd bent en aangeven dat je je vertrouwen in het project verloren hebt en dit niet meer het spel is waar je voor gebacked hebt. Je krijgt dan een aantal vragen terug om te bevestigen dat je de originele accounthouder bent en dan zou het uiteindelijk wel rond moeten komen. Kan dus redelijk wat tijd over gaan want de anniversary sales komen er aan en dan wordt customerservice aardig bedolven onder extra requests.
het is zeker nog mogelijk, heeft rond citizencon een beetje stil gelegen om onduidelijke redenen (volgens de " geruchten" omdat customer support bezig was met Q&A en bugs oplossen) . Ik heb @Dennis B. een PM gestuurd met details voor de rest en dat ik hem wel meer info kan geven over hoe en wat.

Reken op een doorlooptijd van meer dan een maand op dit moment voor wat betreft refunds

[ Voor 4% gewijzigd door Bornhald op 13-11-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bdubz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-04-2023
waarom mogen er geen referral codes geplaatst worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Bdubz schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:07:
waarom mogen er geen referral codes geplaatst worden?
In de TS staat een link waarbij een random code wordt geladen van de leden van de GoT-org, iets eerlijker en minder spamgevoelig dan wanneer iedereen zijn of haar referral code gaat posten.

Ben je toch een referral code exhibitionist zou je je code in je signature kunnen plaatsen, wat (correct me if I'm wrong) wel is toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 08:40

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

JohnnieWbl schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:17:
[...]

In de TS staat een link waarbij een random code wordt geladen van de leden van de GoT-org, iets eerlijker en minder spamgevoelig dan wanneer iedereen zijn of haar referral code gaat posten.

Ben je toch een referral code exhibitionist zou je je code in je signature kunnen plaatsen, wat (correct me if I'm wrong) wel is toegestaan.
De referral code is voor iedereen, niet alleen got org leden :). Het plaatsen van de referall code in de signature is inderdaad toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Weer een nieuwe PTU patch, versie R:
https://pastebin.com/FJK0RsqS

Lijkt meer op een content-fix patch dan fixes voor stabiliteit.
Vraag me af hoe stabiel de builds nu lopen.

Nog een filmpje van een stress-test in de PTU:
[Video: http://www.dailymotion.com/video/x69d2ql]

De laatste stress-test is uitgevoerd met ~90 man. Alleen was de performance daarmee nog echt 3x niks. Maar met de updates die nog moeten komen lijkt het mij niet onmogelijk dat ze tegen die tijd wel over de 100 man moeten halen, met normale performance.

Vanavond? In AtV wat meer inzicht in de proc. genereated planets :) . Lijkt me wel een interessante AtV om te kijken.
https://twitter.com/Rober...status/930939036214099968

[ Voor 64% gewijzigd door Case_C op 16-11-2017 09:29 ]

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
Tylocke schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:03:
[...]
Ja dat zou nog mogelijk moeten zijn. Je kan contact opnemen met de customer service als je ingelogd bent en aangeven dat je je vertrouwen in het project verloren hebt en dit niet meer het spel is waar je voor gebacked hebt. Je krijgt dan een aantal vragen terug om te bevestigen dat je de originele accounthouder bent en dan zou het uiteindelijk wel rond moeten komen.
Bedankt voor de tip, al heb nog account uit kickstarter tijdperk, heb ik dit spel nooit aangeraakt en zie ook niet dat het gaat gebeuren; Dus ik heb een poging uitgezet om mijn geld terug te krijgen.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

• Bornhald
Teunis schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:46:
[...]

Bedankt voor de tip, al heb nog account uit kickstarter tijdperk, heb ik dit spel nooit aangeraakt en zie ook niet dat het gaat gebeuren; Dus ik heb een poging uitgezet om mijn geld terug te krijgen.
Als je niks met het spel hebt gedaan, kan je je beroepen op de originele ToS en volgens die zou sc al geleverd moeten zijn. Dus mocht je tegen weerstand lopen dan is dat je argument. Mits je geen andere ToS geaccepteerd hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
Nieuwe AtV:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Teunis schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:46:
[...]

Jammer, maar begrijpelijk. De potentie is er gelukkig nog steeds dat dit een tof spel wordt, er is alleen nog wel een lange weg te gaan. De funderingen liggen er eindelijk, nu een kwestie van verder opbouwen.
Hoe tof die ArcCorp ook is, ik ben wel benieuwd naar wat kleurrijkere planeten zoals Terra. De tech is er, alleen de assets moeten nog aangemaakt/geimporteerd worden. Ooit had ik begrepen dat er 5 architecturele stijlen gebruikt zouden worden. Zal eens kijken of ik het design document daar nog van kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:54:
[...]
Hoe tof die ArcCorp ook is, ik ben wel benieuwd naar wat kleurrijkere planeten zoals Terra. De tech is er, alleen de assets moeten nog aangemaakt/geimporteerd worden. Ooit had ik begrepen dat er 5 architecturele stijlen gebruikt zouden worden. Zal eens kijken of ik het design document daar nog van kan vinden.
De complexe planeten zullen inderdaad wel meer werk gaan vergen. Nog los van de architectuur die ze erop neerzetten. Toch geloof ik wel dat ze met de juiste instellingen op proc. gen. aardig ver kunnen komen wat betreft het maken van een geloofwaardige planeet. En dat is idd complexer als een maan met 1 biome. Nee dan wil je er toch wel minsten ~12 verschillende biomes zien, met een realistisch overgang. Rivieren zijn overigens ook een must.

Het is natuurlijk wel zo dat ze de 'smaken' van manen kunnen combineren voor planeten. Zodra je een complexe planeet kan maken met veel verschillende biomes. Dat het landschap een beetje erop lijkt, kan je offsetten met andere planten, en een andere atmosfeer-kleur wat heel veel doet voor de feel van een planeet.

Neemt niet weg dat het heel complex is om realistisch te maken, maar in dat opzicht heb ik wel vertrouwen in het kunnen van CIG. Nu afwachten tot we de eerste echte planeet zien, Terra Prime zal waarschijnlijk volgend jaar wel te zien gaan zijn bij CitCon oid. :P .

Relay heeft weer een transcript :D , toch makkelijk om te lezen ipv. te kijken.
https://relay.sc/transcri...cess-of-procedural-cities

Even terug naar de grotere schaal:
https://www.reddit.com/r/...persistent_universe_part/
Men begint zich nu toch af te vragen of de schaal van de starmap wel klopt met wat het ingame moet gaan worden :+ . Want op die manier kan een tripje toch wat langer zijn dan wat sommige mensen hopen. (Myself included)

Weet wel zeker dat dit nog aangepast moet gaan worden, maar die scaling kunnen ze pas bepalen wanneer je in een volledig system speelt. En wat de snelheid van gameplay moet worden. An sich is het makkelijkste natuurlijk om gewoon de waarde waarmee je reist aan te passen van 0,2c naar iets hoger :P .

Overigens is de manier waarop QT nu gaat werken wel beter met die curve. Dat je al gaat afremmen zodra je over de helft bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:31:
[...]

De complexe planeten zullen inderdaad wel meer werk gaan vergen. Nog los van de architectuur die ze erop neerzetten. Toch geloof ik wel dat ze met de juiste instellingen op proc. gen. aardig ver kunnen komen wat betreft het maken van een geloofwaardige planeet. En dat is idd complexer als een maan met 1 biome. Nee dan wil je er toch wel minsten ~12 verschillende biomes zien, met een realistisch overgang. Rivieren zijn overigens ook een must.

Het is natuurlijk wel zo dat ze de 'smaken' van manen kunnen combineren voor planeten. Zodra je een complexe planeet kan maken met veel verschillende biomes. Dat het landschap een beetje erop lijkt, kan je offsetten met andere planten, en een andere atmosfeer-kleur wat heel veel doet voor de feel van een planeet.

Neemt niet weg dat het heel complex is om realistisch te maken, maar in dat opzicht heb ik wel vertrouwen in het kunnen van CIG. Nu afwachten tot we de eerste echte planeet zien, Terra Prime zal waarschijnlijk volgend jaar wel te zien gaan zijn bij CitCon oid. :P .

Relay heeft weer een transcript :D , toch makkelijk om te lezen ipv. te kijken.
https://relay.sc/transcri...cess-of-procedural-cities

Even terug naar de grotere schaal:
https://www.reddit.com/r/...persistent_universe_part/
Men begint zich nu toch af te vragen of de schaal van de starmap wel klopt met wat het ingame moet gaan worden :+ . Want op die manier kan een tripje toch wat langer zijn dan wat sommige mensen hopen. (Myself included)

Weet wel zeker dat dit nog aangepast moet gaan worden, maar die scaling kunnen ze pas bepalen wanneer je in een volledig system speelt. En wat de snelheid van gameplay moet worden. An sich is het makkelijkste natuurlijk om gewoon de waarde waarmee je reist aan te passen van 0,2c naar iets hoger :P .

Overigens is de manier waarop QT nu gaat werken wel beter met die curve. Dat je al gaat afremmen zodra je over de helft bent.
Die berekeningen zijn wel mooi inderdaad. Ik kan me herinneren dat ook systemen zijn waarbij je rustig 41au moet reizen en dat zou met deze cijfers rond de 2 uur en 45 minuten moeten zijn. Das niet echt lekker. Ze hebben wel een goed punt dat met de hoeveelheid POI je feitelijk helemaal niet ver hoeft te gaan om je dingen te doen en dat een aantal systemen reizen echt een onderneming gaat worden.

Was de 0.2c niet een engine limiet? Of hebben ze dit met de 64 bits engine gefixed? Het is mooi dat ze nu zo veel progressie hebben maar het is lastig om het allemaal bij te houden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:00:
[...]
Die berekeningen zijn wel mooi inderdaad. Ik kan me herinneren dat ook systemen zijn waarbij je rustig 41au moet reizen en dat zou met deze cijfers rond de 2 uur en 45 minuten moeten zijn. Das niet echt lekker. Ze hebben wel een goed punt dat met de hoeveelheid POI je feitelijk helemaal niet ver hoeft te gaan om je dingen te doen en dat een aantal systemen reizen echt een onderneming gaat worden.

Was de 0.2c niet een engine limiet? Of hebben ze dit met de 64 bits engine gefixed? Het is mooi dat ze nu zo veel progressie hebben maar het is lastig om het allemaal bij te houden! :P
Pfoe geen idee, dat zou dan in de AtV van vorige week moeten zitten. Want daar hadden ze het uitgebreid over de nieuwe formules die de jump berekende.

Weet niet meer of ze het daar over interdiction hadden. Gok wel dat je met een interdiction vrij vlot tot stilstand gaat komen, met de nodige kabaal in je schip tot gevolg.

Begreep wel dat met 3.0 het party systeem veel beter is. En je daadwerkelijk als groep kan vliegen/QT. Dat in combi met evt. grotere pop per server, is dat wel een leuk vooruitzicht om samen te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:32:
[...]

Pfoe geen idee, dat zou dan in de AtV van vorige week moeten zitten. Want daar hadden ze het uitgebreid over de nieuwe formules die de jump berekende.

Weet niet meer of ze het daar over interdiction hadden. Gok wel dat je met een interdiction vrij vlot tot stilstand gaat komen, met de nodige kabaal in je schip tot gevolg.

Begreep wel dat met 3.0 het party systeem veel beter is. En je daadwerkelijk als groep kan vliegen/QT. Dat in combi met evt. grotere pop per server, is dat wel een leuk vooruitzicht om samen te spelen.
Interdiction gaat nog wel interessant worden. Zowel vanuit NPC als PC standpunt. Vanuit NPC wil je het niet te vaak hebben want dan is het niet bijzonder en alleen maar irritant dat je drives weer moeten opstarten. Te weinig is ook niet spannend dus ergens er tussen in. Voor PC's die willen interdicten is het ook lastig, die bubbles moeten niet te klein zijn maar ook weer niet te groot zodat het te makkelijk wordt. Hoe makkelijk kan je die bubbles detecteren en er bijvoorbeeld een koers omheen plannen? Allemaal mooie vraagstukken en nogal wat balanswerk voordat we dit definitief gaan krijgen in de PU.

Volgens mij komt er een mooi jaar aan van nieuwe gameplay loops in het spel zelf, startend met 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:19:
[...]
Interdiction gaat nog wel interessant worden. Zowel vanuit NPC als PC standpunt. Vanuit NPC wil je het niet te vaak hebben want dan is het niet bijzonder en alleen maar irritant dat je drives weer moeten opstarten. Te weinig is ook niet spannend dus ergens er tussen in. Voor PC's die willen interdicten is het ook lastig, die bubbles moeten niet te klein zijn maar ook weer niet te groot zodat het te makkelijk wordt.
Gelukkig zijn er ook al battle-plans voor wat je moet doen wanneer je aangevallen word.
[edit]Maken ze een leuk plaatje, verwijderen ze m weer :/
:+

[ Voor 7% gewijzigd door Case_C op 17-11-2017 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:07:
[...]

Gelukkig zijn er ook al battle-plans voor wat je moet doen wanneer je aangevallen word.
[edit]Maken ze een leuk plaatje, verwijderen ze m weer :/
:+
Waren dat de plaatjes over hoe je met QT om een interdiction heen zou kunnen vliegen?

Ik denk dat er best een handel is om beacons te onderhouden voor omleidingen en die coordinaten weer te verkopen zodat traders snel kunnen QT’en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:51:
[...]

Waren dat de plaatjes over hoe je met QT om een interdiction heen zou kunnen vliegen?

Ik denk dat er best een handel is om beacons te onderhouden voor omleidingen en die coordinaten weer te verkopen zodat traders snel kunnen QT’en.
Maar als je kwaadwillend bent dan kan je die toch ook kopen, allemaal traders die denken dat ze een veilige route hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:51:
[...]
Maar als je kwaadwillend bent dan kan je die toch ook kopen, allemaal traders die denken dat ze een veilige route hebben.....
Klopt, maar dat bied ook weer kansen voor escort fighters. Hoe weet je als piraat dat je niet een te grote vis binnen hengelt :P . Zit je ineens in je Cutlass tegen een paar Freelancers waar je misschien slechts een Aurora had verwacht :+ . Maar dat zal waarschijnlijk wel middels wat scanning te interpeteren zijn. (Zeker met de opstarttijden van QT, waarschijnlijk zal dat ook te maken hebben met signalen die anderen evt. op je geplande route kunnen oppikken.)

De beacons die ze ingame willen, zorgen er wel voor dat je een redelijk organische vorming van 'paden' krijgt door systems heen. Zo zullen er vast wel grote org's gaan zijn die hun eigen trade routes onderhouden, en daardoor minder kwijt zijn aan verdediging tegen piraten. (Tot die info gelekt word natuurlijk :) )

Zeker met de travel times waar ze nu mee spelen gaat een efficiente route waarschijnlijk toch erom om zoveel mogelijk minuten te winnen wat betreft QT time. Zo zul je routes hebben die langer duren, en misschien veiliger zijn dan de directe route.

Maar met publieke routes is de kans op piraten zowieso groter natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:04:
[...]

Klopt, maar dat bied ook weer kansen voor escort fighters. Hoe weet je als piraat dat je niet een te grote vis binnen hengelt :P . Zit je ineens in je Cutlass tegen een paar Freelancers waar je misschien slechts een Aurora had verwacht :+ . Maar dat zal waarschijnlijk wel middels wat scanning te interpeteren zijn. (Zeker met de opstarttijden van QT, waarschijnlijk zal dat ook te maken hebben met signalen die anderen evt. op je geplande route kunnen oppikken.)

De beacons die ze ingame willen, zorgen er wel voor dat je een redelijk organische vorming van 'paden' krijgt door systems heen. Zo zullen er vast wel grote org's gaan zijn die hun eigen trade routes onderhouden, en daardoor minder kwijt zijn aan verdediging tegen piraten. (Tot die info gelekt word natuurlijk :) )

Zeker met de travel times waar ze nu mee spelen gaat een efficiente route waarschijnlijk toch erom om zoveel mogelijk minuten te winnen wat betreft QT time. Zo zul je routes hebben die langer duren, en misschien veiliger zijn dan de directe route.

Maar met publieke routes is de kans op piraten zowieso groter natuurlijk :).
omdat ik als "val zettende" kan bepalen wanneer ik aanval. landen er een idris en 10 hornets dan blijf ik zitten waar ik zit, hoef ik niks te doen. Desnoods vlucht ik even naar een veilige plek. en kom ik na 10 minutes weer terug en wacht tot ik iets heb wat ik wel kan vangen. Dat is het voordeel als je de val dicht kan laten klappen.

Voor wat betreft trade routes voor grote orgs, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit met liefde aan rivaliserende trade orgs willen verkopen, daar heb je vrij weinig aan als piraat, kijk maar naar EvE online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:18:
[...]

omdat ik als "val zettende" kan bepalen wanneer ik aanval. landen er een idris en 10 hornets dan blijf ik zitten waar ik zit, hoef ik niks te doen. Desnoods vlucht ik even naar een veilige plek. en kom ik na 10 minutes weer terug en wacht tot ik iets heb wat ik wel kan vangen. Dat is het voordeel als je de val dicht kan laten klappen.

Voor wat betreft trade routes voor grote orgs, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit met liefde aan rivaliserende trade orgs willen verkopen, daar heb je vrij weinig aan als piraat, kijk maar naar EvE online :)
Ja inderdaad je hoeft de engagement natuurlijk niet aan te gaan, maar dat zal per situatie waarschijnlijk wel verschillen hoe dat verloopt. Hangt er ook weer vanaf hoe die bubbles werken, waarschijnlijk komt er wel wat skill/timing bij kijken.

De grap is ook, wanneer er 1 beacon op je route kapot is, je volledige trade route ineens waardeloos kan zijn. 'Afhankelijk natuurlijk van de range van een schip', en tot hoe ver je naar een beacon kan QT. Dan zou je een rival behoorlijk kunnen pesten, maar wie weet wat die beacons later allemaal wel niet kunnen. (Doorspelen wie er langskomen etc. :) )

De commlinks in 3.0 hebben nu ook automated defence turrets, dus wie weet :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
Tylocke schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:00:
[...]

Ik hoop bij god dat er dan wat mini games in de schepen komen want 3 uur niksdoen lijkt me Uber saai :+

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Bornhald schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:51:
[...]

Maar dat zouden mensen toch nooit doen?!? })

Je hebt gelijk, bij elke info die je koopt (WTS location Bengal) moet je je gaan afvragen of het niet een hinderlaag is. En dat maakt het brokeren ook wel weer interessant. Iemand die als tussenpartij voor je uit zoekt welke mensen wel of niet te vertrouwen zijn. Zo hebben we het al snel weer over een paar nieuwe careers puur op basis van info-running en nav beacons. Puur speculatie btw, nog niets confirmed natuurlijk.
AjDuLion schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:22:
[...]

Ik hoop bij god dat er dan wat mini games in de schepen komen want 3 uur niksdoen lijkt me Uber saai :+
Ik denk dat 3 uur reizen zonder een POI tegen te komen eigenlijk niet gaat gebeuren. Ten eerste zal je te weinig fuel bij je hebben om een QT van 3 uur te maken. Daarnaast zijn er te veel zaken die je uit een jump kunnen halen. Het reizen van het ene systeem naar een andere zal ook best een onderneming zijn in SC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Gisteren was er weer een Subscriber Town hall.

Samenvatting van Noobifier.

En voor de mensen die meer tijd hebben :P , wel een interessante town hall. Heb gisteren het laatste deel nog meegepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Ik heb mijn mail al binnen en ben aan het downloaden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
De eerste waves zullen wel wat langer duren gok ik. Maar zodra de meer kritische bugs er dan weer uit zijn, zal het wel vlugger gaan.

In de conciërge newsletter stond overigens dat ze het uiterlijk 20 december In PTU wilde hebben. Wellicht dat het betekend naar volledig publiek?

Nog een bugsmashter:

[ Voor 18% gewijzigd door Case_C op 23-11-2017 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Ooooh what a nice mail... gaan we straks maar eens ff proberen dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
kipkruide schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:05:
Ooooh what a nice mail... gaan we straks maar eens ff proberen dan
Nog 1x die 40gb en vervolgens kleinere patches :P . Dat zal ook een verfrissing zijn.

Maakt het voor mij ook haalbaar om elke patch binnen te hengelen :+ .

Patch notes zijn hier te vinden:
https://pastebin.com/UMJCkp86

WimP schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:25:
Nou we melden ons dan maar weer is :+

3.0 HYPETRAIN

Ook geen NDA meer, volgens mij, dus dat is ook geen verkeerd teken imo
Betekend in ieder geval dat de builds geen gigantisch buggy-gore-fest meer zijn :+ . Begreep dat het aantal crashes aanzienlijk minder is geworden dan tijdens de eerste patches.
Als het vandaag goed zou gaan ging de 2e en 3e wave (subscribers / concierge) er morgen al uit *O*
Ik verwacht in ieder geval nog geen public PU voor het weekend :P , dus kan dit weekend nog besteden aan andere dingen.

Overigens vraag ik me nu wel af, hoeveel spelers zitten er per server!?
"Increased player-cap to 50."

[ Voor 57% gewijzigd door Case_C op 23-11-2017 10:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27

3.0 HYPETRAIN

Als het vandaag goed zou gaan ging de 2e en 3e wave (subscribers / concierge) er morgen al uit *O*
Will "Oprah" Leverett
@WLeverett_CIG
10:06 pm
Hi guys, we're only adding a handful more accounts for tonight as we have to get rest and ready for the morning.
If all goes well with this mini-stress test, we'll open it up next to both Concierge and Subscribers and everyone will be in this time tomorrow.
Will "Oprah" Leverett
@WLeverett_CIG
10:09 pm
Yes, you are all part of the first wave of testers. Tonight is a mini-stress test. Once we nail this last stability down, you guys get in.

[ Voor 52% gewijzigd door WimP op 23-11-2017 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
WimP schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:25:

3.0 HYPETRAIN

Gelukkig geen NDA meer. Ik had al een stukje via twitch gestreamed. Was wel grappig om uit te proberen.

@Case_C De 20e zal wel voor iedereen gaan worden. Vorig jaar hebben ze dat ook met 2.6 gedaan. Voordeel is dan als het fout gaat met de PTU build ze altijd nog de live build hebben.

Ik moet wel zeggen dat ik het gevoel heb dat ik weer alles moet leren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Recon24
Ik heb afgelopen dagen veel geleerd in 3.0 en ook keybinds voor de Xbox One Elite Controller gemaakt die ik gebruik voor 3.0. Ik kan zeggen dat 3.0 echt ontzettend gaaf aanvoelt. Sure er zijn bugs en er zijn dingen die gefixed moeten worden maar onspeelbaar was het echt totaal niet. FPS was hoog en ben ook wel blij dat ik een 1700X en een GTX1080 heb om dit ermee te spelen. Het gevoel van aankomen bij een planeet zoals bv Daymar, door atmo gaan, richting outpost vliegen en daarna landen en uitstappen. Het feit dat er straks overal mensen kunnen zijn en dat je echt niet weet wat je allemaal kan verwachten. Voor mij was bv gisteravond met een zons ondergang op Daymar richting een mining outpost, 1 van de vetste game ervaringen ooit. Het ziet er niet alleen bloedmooi uit, maar ook alle geluiden die je hoort zowel van het schip als om je heen is echt intens.

Dit is nog maar het topje van de ijsberg!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:58
Heeft iemand toevallig een LTI 890 jump liggen, een LTI phoenix of een LTI Hull E? (ik wil mijn schepen allemaal graag LTI hebben)

[ Voor 51% gewijzigd door peize9 op 23-11-2017 13:59 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Tylocke
peize9 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:56:
Heeft iemand toevallig een LTI 890 jump liggen, een LTI phoenix of een LTI Hull E? (ik wil mijn schepen allemaal graag LTI hebben)
Een 890 Jump is echt het schip waarvan ik het meeste spijt van heb dat ik hem niet gehaald heb. De Carrack, Banu Merchantman en 890 Jump maakt mijn vloot eigenlijk gewoon af. De rest zou ik dan niet eens meer hoeven.

Wat betreft je LTI Hull E. Ik ga er vanuit dat de Anvil Hawk vanaf morgen in de sale gaat en daarmee heb je een LTI token om tijdens de MISC sale er een Hull E van te maken.

Edit: Eerste patch op wave 1 PTU is er al. Gewoon maar 50 MB en zo klaar met updaten. Heerlijk dit.

Edit2: Er lijken op dit moment problemen te zijn met inloggen dus helaas voor nu geen 3.0 voor mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Tylocke op 23-11-2017 20:05 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vandaag schijnen de invites voor toegang tot 3.0 op de PTU te zijn verstuurd naar de "first wave". Al gelukkigen hier die die uitnodiging hebben gehad?

https://robertsspaceindus...zen-alpha-3-0-ptu-testing

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• WimP
Compizfox schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:48:
Vandaag schijnen de invites voor toegang tot 3.0 op de PTU te zijn verstuurd naar de "first wave". Al gelukkigen hier die die uitnodiging hebben gehad?

https://robertsspaceindus...zen-alpha-3-0-ptu-testing
Lees is een paar posts terug :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

WimP schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:52:
[...]

Lees is een paar posts terug :P
Oh, huh, oeps. Ik zag dit topic niet in "mijn topics" dus nam onterecht aan dat er vandaag niet in gepost was.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:58
Tylocke schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:51:
[...]

Een 890 Jump is echt het schip waarvan ik het meeste spijt van heb dat ik hem niet gehaald heb. De Carrack, Banu Merchantman en 890 Jump maakt mijn vloot eigenlijk gewoon af. De rest zou ik dan niet eens meer hoeven.
Ik zie de 890 Jump net als de andere schepen meer als een doel om te behalen. Net als bijvoorbeeld een Idris etc. Het hebben van een E of een 890 jump zorgt er alleen wel voor dat het allemaal wat vlotter gaat. Ik heb een Merchant atm, wil eigenlijk wel wat meer hebben... Maarja, we gaan het zien met de sale :)

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WimP
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/w4-5-nSdNN7MZphWVi0R-W8rZqOI8ZtfyDxTImnvcc8.jpg?w=1024&s=8aaecb6e8f35ab014f61039627920023

*O* *O* Here we go *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
peize9 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:38:
[...]
Ik zie de 890 Jump net als de andere schepen meer als een doel om te behalen. Net als bijvoorbeeld een Idris etc. Het hebben van een E of een 890 jump zorgt er alleen wel voor dat het allemaal wat vlotter gaat. Ik heb een Merchant atm, wil eigenlijk wel wat meer hebben... Maarja, we gaan het zien met de sale :)
Dan heb je je doel al gelijk behaald toch :P . Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel zin het heeft om meerdere semi-capitals te hebben. Met de Banu MM heb je al een behoorlijke trader, dan is een Hull E zeker niet op release interessant lijkt mij? Eerder leuk om daar naar toe te werken dan.

Maar ik snap wel wat je bedoelt, drukte overdag en niet alle tijd om te grinden voor een schip :P . Dat is ook waarom ik die Carrack heb, en verder kijk ik wel wat ik ingame wil halen.

Overigens ben ik nog steeds meer benieuwd naar de voortgang van de Carrack, en of we daar wat van gaan zien tijdens de sales volgende week :9 . Vorig jaar stond de Reclaimer al in de background :) .

AtV stond gisteren ook al weer vrij vlug online. Blijkbaar hebben ze intern al testen gedaan met 128 spelers, als ik me niet vergis was dat het aantal wat voor veel personen toch het minimum wat ze verwachten voor de uiteindelijke game. Met de impovements zoals network bind culling en volledige object container streaming die nog moeten komen, lijkt het me dus wel haalbaar :) .

Veel plezier ;) , op de discord zijn er meer mensen te vinden die al mogen spelen.
Pagina: 1 ... 58 ... 117 Laatste