Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook aardig interview met CR van Eurogamer (titel is een beetje ongelukkig maar is gewoon quote van CR zelf):
http://www.eurogamer.net/...e-worst-scam-in-the-world

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2017 20:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Case_C schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:30:
[...]

Wat Bornhald al zegt, de schepen die of nog niet ingame zijn of wat "zeldzamer" zijn. Bijvoorbeeld een Banu Merchantman ofzo.

[...]

Heb zelf ook een DUR, en die gaat wellicht ook pas met 3.1 ingame komen. Misschien al met 3.0, maar dat weet ik niet zeker. Heb zelf de DUR ook alleen maar voor het exploration element, want ik merk wel dat ver reizen zonder tanken wel prettig kan zijn :9 .
Ik denk dat 3.0 dan bitterzoet voor je gaat zijn. Je kan op de production scedule volgen waar ze zijn met het maken van de Freelancer DUR. dus dan kan je ook een redelijke aanname maken of deze wordt meegenomen in 3.0 of wanneer hij zal volgen.

In 4.0 wordt exporation pas genoemd en volgens mij is dit de laatste professie waaraan gewerkt wordt. Dus grote kans dat je de DUR al lang in game hebt voordat exploration een ding gaat zijn.

Overigens op basis van het artiekel wat @Verwijderd linkte, is een beetje aan te nemen dat het schedule zoals gepresenteerd tijdens gamescom 2016 niet meer zo wordt vastgehouden. Vooral als je deze kennis en de kennis van de nieuwe patcher mee neemt. Theoretisch hoeven ze dan niet te wachten op grote patch momenten, maar kunnen ze releasen wanneer ze het getest willen hebben/wanneer het af is, het continuous delivery model wat een amazon doet. En wellicht dan niet geheel toevallig dat Lumberyard van Amazon is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
De 3.0 schepen staan al vast en zo te horen worden er geen nieuwe schepen meer toegevoegd aan 3.0. Dit komt van Jared af tijdens afgelopen Happy Hour.

- Nox
- Dragonfly
- URSA Rover
- Aurora rework
- Prospector
- Cutlass Black rework

Dit kan natuurlijk nog veranderen tegen de tijd dat ze 3.0 releasen om er nog een "verrassings" schip in te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Recon24 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:21:
De 3.0 schepen staan al vast en zo te horen worden er geen nieuwe schepen meer toegevoegd aan 3.0. Dit komt van Jared af tijdens afgelopen Happy Hour.

- Nox
- Dragonfly
- URSA Rover
- Aurora rework
- Prospector
- Cutlass Black rework

Dit kan natuurlijk nog veranderen tegen de tijd dat ze 3.0 releasen om er nog een "verrassings" schip in te gooien.
Dikke kans dat het verassing schip een hele nieuwe is met een nieuwe career optie. Er gaat al een tijdje een gerucht van een schip, welke nog niet aangekondigd is waarop de reactie is "are they going to do that also" ik meen dat boredgamer hierover iets op reddit heeft gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:40
Bornhald schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:21:
[...]
Ik denk dat 3.0 dan bitterzoet voor je gaat zijn. Je kan op de production scedule volgen waar ze zijn met het maken van de Freelancer DUR. dus dan kan je ook een redelijke aanname maken of deze wordt meegenomen in 3.0 of wanneer hij zal volgen.
Mwa bitterzoet, ik zal me prima redden met de standaard Freelancer gok ik :) .
In 4.0 wordt exporation pas genoemd en volgens mij is dit de laatste professie waaraan gewerkt wordt. Dus grote kans dat je de DUR al lang in game hebt voordat exploration een ding gaat zijn.
Exploration is natuurlijk wel breder dan specifieke tech. Maar ik verwacht het 'scannen' wel al eerder dan 4.0, zeker gezien dat ook gekoppeld kan zijn aan mining etc. Lijkt me overigens dat die tech ingame komt met het 'grote' Exploration schip ;) . Dus 3.3 waarschijnlijk :P .

Daarnaast heb je die beacons die je kan gaan plaatsen. Wat ze laatst in een AtV lieten zien, dat is natuurlijk ook een behoorlijk onderdeel van Exploration. Vraag me alleen af hoe ver ze met die tech staan. Dat lijkt me geen spannende ontwikkeling, en kan vrij snel in een kleine patch toegevoegd worden.
Overigens op basis van het artiekel wat @Verwijderd linkte, is een beetje aan te nemen dat het schedule zoals gepresenteerd tijdens gamescom 2016 niet meer zo wordt vastgehouden. Vooral als je deze kennis en de kennis van de nieuwe patcher mee neemt. Theoretisch hoeven ze dan niet te wachten op grote patch momenten, maar kunnen ze releasen wanneer ze het getest willen hebben/wanneer het af is, het continuous delivery model wat een amazon doet. En wellicht dan niet geheel toevallig dat Lumberyard van Amazon is
Star Citizen stond ook naast Amazon op GC17 :P , zo weten zo wel elke keer hun PR te regelen via partner-ships ipv de volle mep voor een booth te betalen.

Recon24 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:21:

- Nox
- Dragonfly
- URSA Rover
- Aurora rework
- Prospector
- Cutlass Black rework

Dat mysterie ship zou er idd wel eens in kunnen zitten, maar vraag me echt af wat er zo nodig nog in moet komen. Het concept zal wel uitgedacht zijn, maar de technische kant is vrij belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ik heb het overigens niet over die "gamechanger ship". Die gaat never nooit in 3.0 komen. Ik verwacht zelfs niet eens in 3.2 namelijk. Wat ik meer bedoelde is een schip die bijna af is zoals de Terrapin of Reclaimer bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Recon24 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:39:
Ik heb het overigens niet over die "gamechanger ship". Die gaat never nooit in 3.0 komen. Ik verwacht zelfs niet eens in 3.2 namelijk. Wat ik meer bedoelde is een schip die bijna af is zoals de Terrapin of Reclaimer bv.
Ah oke, ja jij zit er verder in qua nieuws dan ik :P . Moet die stream van vrijdag nog eens terugkijken.

Overigens verwacht ik dan eerder een Terrapin oid.

Ook een leuk projectje voor na 3.0 :D
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJii50qUQAA2t1P.jpg:orig
.937cal :+ , dat is ~2,4cm doorsnee van het projectiel. Overigens vraag ik me af of er ook gewoon 'slugs' zijn gemodelleerd, of er echt een kogel in zit (wat niet zou kloppen.. gezien het een railgun is)

Tony Z vanavond weer eens in de AtV :D . Je weet dat het te lang duurt wanneer ze hem weer eens voor een camera halen! :p .
https://twitter.com/rober...status/908127667861561345

[ Voor 34% gewijzigd door Case_C op 14-09-2017 08:52 ]

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Case_C schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:30:
Heb zelf ook een DUR, en die gaat wellicht ook pas met 3.1 ingame komen. Misschien al met 3.0, maar dat weet ik niet zeker. Heb zelf de DUR ook alleen maar voor het exploration element, want ik merk wel dat ver reizen zonder tanken wel prettig kan zijn :9 .

De Cutlass lijkt me nu wel een leuker schip qua layout.
Klopt het dat het op dit moment niet mogelijk is om een DUR met LTI te kopen?

En omzetten naar een Cutlass kan later altijd nog toch? Mocht die beter/leuker worden.. 8)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:45

SG

SG surft naar info hardewaren

Recon24 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:39:
Ja Reclaimer. Kan niet wachten tot ik in mijne kan rond rennen.

Ik heb vooral de wat meer speciale toepassingen scheepjes gepakt. Naast een allround multicrew en Fighter.

Connie
300i
Wilde ook iets groots en salvaging rol spreekt mij wel aan dus Reclaimer
Toen kwam er gunship , zag dat kleine crew ding wel zitten in troepen transport
En Herald courier dienst.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Case_C
JohnnieWbl schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:58:
[...]

En omzetten naar een Cutlass kan later altijd nog toch? Mocht die beter/leuker worden.. 8)
LTI is alleen maar meer te krijgen op nieuwe concept-ships.

Je kan nog wel een schip wat al LTI heeft upgraden naar een DUR. Dus als dat op je huidige package zit, zou je dat schip moeten kunnen upgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem078
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-07 14:22
JohnnieWbl schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:58:
[...]

Case_C schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:18:
[...]

LTI is alleen maar meer te krijgen op nieuwe concept-ships.

Je kan nog wel een schip wat al LTI heeft upgraden naar een DUR. Dus als dat op je huidige package zit, zou je dat schip moeten kunnen upgraden.
Volgens mij is er eind deze maand een X1 bike met LTI te koop. Die zou je kunnen upgraden naar een freelancer, die freelancer krijgt dan de LTI van de X1. Je kan alleen niet downgraden. Je kan wel de geupgrade freelancer inwisselen voor store credits, en je X1 met LTI weer uit de buyback terugkopen. Die kun je dan evt weer upgraden naar wat anders.

• Bornhald
Willem078 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:14:
[...]

[...]

Volgens mij is er eind deze maand een X1 bike met LTI te koop. Die zou je kunnen upgraden naar een freelancer, die freelancer krijgt dan de LTI van de X1. Je kan alleen niet downgraden. Je kan wel de geupgrade freelancer inwisselen voor store credits, en je X1 met LTI weer uit de buyback terugkopen. Die kun je dan evt weer upgraden naar wat anders.
wat ook een handige truuk is, koop iedere dag die X1, en smelt hem iedere dag. Dan krijg je een voorraadje van die bikes in je buyback en dan kan je dus makkelijk meerdere LTI schepen maken. Helemaal prettig als hij in game komt, waardoor de prijs vaak omhoog gaat. dus dan is je CCU misschien nog goedkoper

En als je het allemaal goedkoop wil doen, zou je store credits op de grey market kunnen halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
De refund van 45k dollar die eerder gepost was blijkt fake te zijn:

https://www.reddit.com/r/...he_45000_refund_was_fake/

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
Volgens mij niet eerder gepost, maar wel voorbij zien komen op reddit ;) . Gewoon onruststokerij.

Ook dat "artikel" op Arstechnica na de update... titel lijkt nu alsof er wel 45k was uitgegeven, maar niet teruggegeven.

Interessanter nieuws:
AtV met Tony Z!

Nog 26 bugs voor de Evocati release, maar zo'n lijn is leuker om te zien.
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/136923100846489610/358143176638201856/image.png?width=1312&height=719

[ Voor 14% gewijzigd door Case_C op 15-09-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54
Case_C schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:49:
[...]

Volgens mij niet eerder gepost, maar wel voorbij zien komen op reddit ;) . Gewoon onruststokerij.

Ook dat "artikel" op Arstechnica na de update... titel lijkt nu alsof er wel 45k was uitgegeven, maar niet teruggegeven.

Interessanter nieuws:
AtV met Tony Z!
[video]

[afbeelding]
Ik snap de ophef in eerste instantie van de refund van 45k niet. Iemand met 45k (volgens het verhaal was dit geld gepooled door een org) heeft net zo veel recht om zijn geld terug te krijgen als iemand met alleen een starter pack. 45k is natuurlijk best een bult geld maar CIG krijgt genoeg binnen dat dit gewoon geen probleem is.

Hoe Ars en PCGamer er meteen een clickbait artikel van maken zonder echt fact checking te doen vind ik best beschamend voor game journalistiek. Dit was destijds ook zo met dat artikel van de Escapists, waar ook gewoon nooit contact is geweest en achteraf nooit excuses is gemaakt nadat dit gewoon onzin bleek te zijn. Door dit soort onzin komt relatief open game development nooit van de grond, en dat begrijp ik vanuit de developers in het algemeen ook wel.

De AtV met Tony Z toont goed aan hoe cruciaal het overnemen van goed Crytek personeel was. Ik denk dat CIG een groot probleem had gehad zonder deze ervaring.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
het is nog steeds niet duidelijk, blijkbaar laatste bericht van de persoon die de refund gedaan had
"Hi I'm [$45k guy]*, I was sent here by a contact on Discord before my Reddit account was deleted. I'm the $45k refund guy and can provide any evidence if necessary. I don't know, I was getting hundreds of messages every hour, it was crazy. I was replying to a reporter from Kotaku and wiritng a long message, then I went to press "send" and Reddit gave me an error. I then refreshed my page and I was logged out. I try to log back n but it says the username and password don't exist. I just checked a few of the news sites I was replying to now, and they are saying the refund was only for $330, but that's not true. $330 is my personal account, not the shared org account. To be clear I did refund $330 too"
https://www.reddit.com/r/...ents/705vtk/re_the_drama/

dus denk dat we het nooit zeker zullen weten.
De refund was gedaan uit naam van een org, en daarnaast blijkbaar zijn eigen refund.

maar links om of rechts om maakt het weinig uit op het grote totaal van ~160mil of er 45k terug gevraagd is. Internet houdt gewoon van drama

edit:
dit was het "bewijs" https://www.reddit.com/r/...t_packages_for_a/dmz3360/ kan uiteraard allemaal worden nagemaakt, zou dan alleen maar om het drama zijn. ik schat dat de mensen bij SA (of andere goons) daar best toe in staat om dat te doen.

edit 2
Case_C schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:49:

[afbeelding]
misschien redden ze het nog voor 23 december ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Bornhald op 15-09-2017 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:12:
[...]
het is nog steeds niet duidelijk, blijkbaar laatste bericht van de persoon die de refund gedaan had
[...]
https://www.reddit.com/r/...ents/705vtk/re_the_drama/

dus denk dat we het nooit zeker zullen weten.
De refund was gedaan uit naam van een org, en daarnaast blijkbaar zijn eigen refund.

maar links om of rechts om maakt het weinig uit op het grote totaal van ~160mil of er 45k terug gevraagd is. Internet houdt gewoon van drama
'Als' die 45k gerefund is zoals hij stelt, zou het op zijn account moeten staan. Anders gaat de communicatie toch niet via hem? Voor zover ik weet kan ik niet voor de hele org een refund aanvragen :+ , ofwel iemand loopt te trollen, en iedereen trapt erin. Want alles op 1 account zetten, en 1 persoon het beheer geven over alles is echt iets wat verstandige mensen doen?

Als CIG dan stelt dat de nummers niet kloppen, dan betekend dat het waarschijnlijk is dat die persoon de boel loopt te overdrijven. Kan best zijn dat er 45K "assets in de org" zijn, maar die heeft iedereen persoonlijk op z'n account.

Tylocke schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:59:
[...]
Ik snap de ophef in eerste instantie van de refund van 45k niet. Iemand met 45k (volgens het verhaal was dit geld gepooled door een org) heeft net zo veel recht om zijn geld terug te krijgen als iemand met alleen een starter pack. 45k is natuurlijk best een bult geld maar CIG krijgt genoeg binnen dat dit gewoon geen probleem is.
Zou ook geen probleem mogen zijn, toen ik het origineel las dacht ik ook lekker laten gaan. Alleen word het verhaal nu tegengesproken door CIG. Dus lijkt er weer een goon-luchtje aan te zitten. Wat dus weer naar de DS slander campagne leid... En daar word iedereen wel moe van onderhand.
Tylocke schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:59:
[...]
De AtV met Tony Z toont goed aan hoe cruciaal het overnemen van goed Crytek personeel was. Ik denk dat CIG een groot probleem had gehad zonder deze ervaring.
Moet vanavond de AtV eens kijken :) , ben wel benieuwd. Meer nieuws over subsumbtion is altijd leuk.

Verder ziet de burndown er idd wel goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:44:
[...]

'Als' die 45k gerefund is zoals hij stelt, zou het op zijn account moeten staan. Anders gaat de communicatie toch niet via hem? Voor zover ik weet kan ik niet voor de hele org een refund aanvragen :+ , ofwel iemand loopt te trollen, en iedereen trapt erin. Want alles op 1 account zetten, en 1 persoon het beheer geven over alles is echt iets wat verstandige mensen doen?
[...]
Als CIG dan stelt dat de nummers niet kloppen, dan betekend dat het waarschijnlijk is dat die persoon de boel loopt te overdrijven. Kan best zijn dat er 45K "assets in de org" zijn, maar die heeft iedereen persoonlijk op z'n account.

zijn eigen aandeel is door CIG bevestigd als $330 dus daar kan je in ieder geval zeker van zijn, de rest is speculatie. Effectief heb je 3 kampen, de mensen die willen dat het waar is, de mensen die niet willen dat het waar is en de rest :)
[...]

Zou ook geen probleem mogen zijn, toen ik het origineel las dacht ik ook lekker laten gaan. Alleen word het verhaal nu tegengesproken door CIG. Dus lijkt er weer een goon-luchtje aan te zitten. Wat dus weer naar de DS slander campagne leid... En daar word iedereen wel moe van onderhand.
Ik vond het ook een sterk goon luchtje hebben, en ze hebben eerder iets in de trend gedaan. Dus waarom nu niet..

Aan de andere kant, waarom zou je het wel doen als het niet waar is.. :)
[...]

Moet vanavond de AtV eens kijken :) , ben wel benieuwd. Meer nieuws over subsumbtion is altijd leuk.

Verder ziet de burndown er idd wel goed uit!
burndown stemt zeker positief. lijkt er een beetje op dat ze de rootcause van een serie bugs hebben gevonden waardoor een deel andere bugs werden opgelost door het oplossen van 1 bug. Althans daar doet het mij aan denken en dat zou een niet zo een linieare daling redelijk verklaren.

23 bugs is nog wel te overzien

ik vind deze quote op massively OP wel leuk
EVE: Intrigue! Treachery! Massive battles!
Elite: Developing plotline! Exploration!
SC: Trolls trolling trolls trolling trolls.

wat wel in het voordeel van "de refund was nep" speelt (althans in mijn optiek) is dat het een nieuwe reddit account was, niet een bestaande met geschiedenis. Niet dat geschiedenis heel veel zegt, een gebrek eraan zegt soms wel wat.

Ook het deleten van de account nadat CIG naar buiten kwam geeft in ieder geval het "het was nep" wel meer kredietwaardigheid. (aan de andere kant een mailbox die ontploft is, waar ongetwijfeld fanatici je dood wensen ook niet echt prettig is lijkt me zo)

[ Voor 9% gewijzigd door Bornhald op 15-09-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Er schijnt aardig wat in de laatste AtV te zitten qua interessante dingetjes :p
City? Wat doet die knop!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L7wfO8Z.png

Ook interessant, schijnbaar is de drop ook te wijden aan dat het nu puur Evocati-blockers zijn??
https://www.reddit.com/r/...significantly_but_listen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Case_C schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:34:
Ook interessant, schijnbaar is de drop ook te wijden aan dat het nu puur Evocati-blockers zijn??
https://www.reddit.com/r/...significantly_but_listen/
Sneaky basterds :P "Shifted over", oftewel "we verwijderen vanaf nu bepaalde bugs uit de telling, doen een herberekening zonder die bugs maar laten de eerdere aantallen in de graph staan zodat het lijkt alsof we goed bezig zijn." Prima dat je herberekent, vertel dat dan ook eerlijk/duidelijk en pas je historische grafiek aan!

Ik heb dus een Freelancer DUR aangeschaft, maar nu staat er een normale Freelancer in mijn hangar en kan ik ook een Hornet spawnen.. Is dat normaal?

[ Voor 10% gewijzigd door JohnnieWbl op 16-09-2017 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
JohnnieWbl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:34:
[...]

Sneaky basterds :P "Shifted over", oftewel "we verwijderen vanaf nu bepaalde bugs uit de telling, doen een herberekening zonder die bugs maar laten de eerdere aantallen in de graph staan zodat het lijkt alsof we goed bezig zijn." Prima dat je herberekent, vertel dat dan ook eerlijk/duidelijk en pas je historische grafiek aan!

Ik heb dus een Freelancer DUR aangeschaft, maar nu staat er een normale Freelancer in mijn hangar en kan ik ook een Hornet spawnen.. Is dat normaal?
Ze vertellen het ook gewoon in AtV.

• JohnnieWbl
Ik moest toch wel even goed en vaker luisteren om te snappen dat de drop die je in de graph ziet niet 100% te danken is aan het fixen van die bugs. Heb je ergens gehoord/gezien hoeveel bugs ze hebben verschoven en hoeveel ze hebben gefixt? Dat lijk me toch wel leuke info om te hebben..

• Bornhald
uiteindelijk betekend het gelukkig alleen maar dat 3.0 sneller te spelen is, gezien het geen game breaking bugs zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Een fan-made project: 3D UEE Tactical Communications Interface

Leuk om wat schepen uit de holoviewer in een setting te slepen. Vraag me af hoe ze dit ingame gaan regelen. Want er zouden 'commando' modules komen welke zulke fleet-interacties mogelijk zouden maken.

Nu zien we natuurlijk in 3.0 wel een eerst stap met het 'verbinden' van schepen om samen een quantum jump te doen.

Dit jaar gaan de deuren op CitCon eerder open, en is er het e.e.a. te zien in verschillende booths :) .
Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/flcgmdni77ir8r/channel_item_full/Promo_Daymar.jpg

Leuk imgur album met een vrij algemene timeline met wat plaatjes :)
https://imgur.com/gallery/JhufX

[ Voor 24% gewijzigd door Case_C op 20-09-2017 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
AtV komt steeds later

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Voor ons is het bijna altijd al een vrijdag-ochtend release geweest :P . Wat betekend dat ik niet direct kan gaan kijken :/ .

Maar meer dan gehalveerd :) , in dit tempo dus volgende week evocati:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xCCLJoM.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Case_C op 22-09-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Case_C schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:54:
[...]

Voor ons is het bijna altijd al een vrijdag-ochtend release geweest :P . Wat betekend dat ik niet direct kan gaan kijken :/ .

Maar meer dan gehalveerd :) , in dit tempo dus volgende week evocati:
[afbeelding]
Is dat weer met bugs gewoon doorschuiven of zijn ze echt opgelost? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Ircghost schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:00:
[...]
Is dat weer met bugs gewoon doorschuiven of zijn ze echt opgelost? :+
Gok met oplossen :+ , anders hadden ze deze bugs vorige week al door mogen schuiven. Had liever gehad dat ze eerder het licht zouden zien, en dat een evocati build gewoon speelbaar moet zijn, maar niet polished.

Weet nog wel de eerste evocati builds :p , met missing textures en objects. Geloof dat ze dat niet meer willen zien als er leaks zijn :P .

[ Voor 8% gewijzigd door Ircghost op 22-09-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:10:
[...]

Gok met oplossen :+ , anders hadden ze deze bugs vorige week al door mogen schuiven. Had liever gehad dat ze eerder het licht zouden zien, en dat een evocati build gewoon speelbaar moet zijn, maar niet polished.

Weet nog wel de eerste evocati builds :p , met missing textures en objects. Geloof dat ze dat niet meer willen zien als er leaks zijn :P .
hoeveel bugs die ze voor evocati willen oplossen zitten ze nu?

en ik denk dat het in dit geval ook oplossen is, anders zouden ze toch wel weer een melding hebben gedaan dat ze deze ook niet gaan oplossen voor evocati release, en dan hadden ze, wat jij al zei, net zo goed vorige week kunnen doen.

maar zou mooi zijn als ze de evocati release er nu snel doorheen krijgen, ben wel benieuwd wat ze uiteindelijk allemaal in 3.0 voor elkaar hebben gekregen.

Ik hoor hoor trouwens geruchten dat ze 3.0 willen betitelen als de early access release, maar ik haal mijn nieuws op dit moment van reddit refunds, dus deze zijn een beetje (sarcasme) bevooroordeeld. Wordt dit ook ergens op een meer pro SC site bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Bornhald schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:31:
[...]
Ik hoor hoor trouwens geruchten dat ze 3.0 willen betitelen als de early access release, maar ik haal mijn nieuws op dit moment van reddit refunds, dus deze zijn een beetje (sarcasme) bevooroordeeld. Wordt dit ook ergens op een meer pro SC site bevestigd?
Dat is inderdaad slim om het "Early Acces" te noemen. Dat betekend dat je vanaf dat moment geen refund meer kan doen, dan loopt er geen geld meer weg bij CIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
DutchWalnut schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:47:
[...]

Dat is inderdaad slim om het "Early Acces" te noemen. Dat betekend dat je vanaf dat moment geen refund meer kan doen, dan loopt er geen geld meer weg bij CIG.
Ik weet het, maar omdat het alleen op "star citizen refunds"reddit genoemd wordt, dat ze het EA willen gaan noemen vanaf 3.0 was ik erg benieuwd of dat ergens anders bevestigd wordt.
Ik bemerk dat alle subs op reddit erg bevooroordeeld zijn, probeer voor de grap maar eens negatief te zijn in de "star citizen" reddit of positief te zijn op de "star citizen refund" reddit. In beide gevallen wordt je weg gestemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:51:
[...]

Ik weet het, maar omdat het alleen op "star citizen refunds"reddit genoemd wordt, dat ze het EA willen gaan noemen vanaf 3.0 was ik erg benieuwd of dat ergens anders bevestigd wordt.
Ik bemerk dat alle subs op reddit erg bevooroordeeld zijn, probeer voor de grap maar eens negatief te zijn in de "star citizen" reddit of positief te zijn op de "star citizen refund" reddit. In beide gevallen wordt je weg gestemd :)
Polariseren tot de max! :P Reddits'zijn zowieso een groep die allemaal druk bezig zijn in hun eigen cirkeltje. Iets buiten een reddit-onderwerp valt dan meestal niet goed binnen die groep.

Gok ook wel dat er zo'n wijziging aan gaat komen, maar dat is voor mij een bedrijfs-technische wijziging die het proces wat mij interesseert niet raakt. Zolang ze blijven ontwikkelen, en nieuwe dingen laten zien ben ik tevreden.

Releasen is natuurlijk ook leuk O-) . Maar goed zodra 3.0 weer uit is, is er altijd wel tijd om te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 22-09-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:05:
[...]

Polariseren tot de max! :PMaar goed zodra 3.0 weer uit is, is er altijd wel tijd om te spelen.
Dat inderdaad! Maar het is wel aannemelijk. Ik kijk zeker uit naar 3.0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:05:
[...]

Polariseren tot de max! :P Reddits'zijn zowieso een groep die allemaal druk bezig zijn in hun eigen cirkeltje. Iets buiten een reddit-onderwerp valt dan meestal niet goed binnen die groep.
vandaar dat ik ook vraag hoe de echte wereld er over denkt, meestal zitten hier wel mensen die iets breder naar alles kijken.
Gok ook wel dat er zo'n wijziging aan gaat komen, maar dat is voor mij een bedrijfs-technische wijziging die het proces wat mij interesseert niet raakt. Zolang ze blijven ontwikkelen, en nieuwe dingen laten zien ben ik tevreden.

Releasen is natuurlijk ook leuk O-) . Maar goed zodra 3.0 weer uit is, is er altijd wel tijd om te spelen.
Dat is wel jammer aan mn refund, dat ik nu niet meer in een van de eerste waves op de PTU zit, maar wel benieuwd naar 3.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
DutchWalnut schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:11:
[...]
Dat inderdaad! Maar het is wel aannemelijk. Ik kijk zeker uit naar 3.0!
Lekker afwachten tot de nieuwe build live is ;) , en dan data-mining! Vraag me wel af hoe de nieuwe .pak structuur is. Zowieso weer extra niveau's door item 2.0 verwacht ik.
Bornhald schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:15:
[...]
vandaar dat ik ook vraag hoe de echte wereld er over denkt, meestal zitten hier wel mensen die iets breder naar alles kijken.
Buiten de 2 kampen op reddit, heb je de mensen die een EULA wijziging wel/niet interesseert. :+
Als ze het aanpassen naar de ontwikkeling van het spel lijkt mij niets aan de hand. Enkel de mensen voor wie het consequenties heeft is het relevant, dus waarschijnlijk refunds door een wijziging naar EA. (Maar die info komt idd via die reddits, en niet het offficiele kanaal.

Voor zover ik weet zou een nieuwe EULA niets zeggen over het inperken van rechten (wat je met het spel mag doen) van backers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
Ben de laatste tijd totaal niet bezig geweest met Star Citizen, maar euh... Is er de afgelopen maanden überhaupt nog iets bericht over een rework van de Origin 300i serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Haay schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:45:
Ben de laatste tijd totaal niet bezig geweest met Star Citizen, maar euh... Is er de afgelopen maanden überhaupt nog iets bericht over een rework van de Origin 300i serie?
Volgens mij over de 300 series weinig, de focus ligt vooral op het uitbrengen van 3.0

Maar als ze eraan bezig gaan zou je het hier moeten zien
https://robertsspaceindustries.com/schedule-report

als je zoekt naar BEYOND 3.0.0 - OVERVIEW dan zie je een planning, let wel deze wordt regelmatig bijgewerkt, op het moment van schrijven was de laatste update 15/09/2017

[ Voor 14% gewijzigd door Bornhald op 22-09-2017 11:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkdeV
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 17:55
JanAd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:05:
Kleine update, ik was eind augustus gestart met een refund-aanvraag. Ik heb vannacht al m'n geld terug ontvangen. Het hele proces heeft dus een 2tal weken geduurd en in die tijd zijn er een 5tal mailtjes heen en weer gestuurd. Dus wil je eruit stappen, het is effectief mogelijk.
Bedankt voor de tip nog. Zelf was ik nog niet op het idee van een refund gekomen maar na bijna 5 jaar backer op concierge niveau te zijn geweest had ik al wel de balans opgemaakt en besloten dat ik zeer ontevreden over de status en de voortgang van het project ben. De laatste Gamescom was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen. Alhoewel ik denk dat de productie gestaakt gaat worden in de komende 2 jaar hoop ik ergens nog wel dat het spel ooit het daglicht gaat zien, tenminste het Squadron 42 gedeelte, de PU mogen ze van mij wel achterwege laten.

Inmiddels loopt de procedure hier ook en heb ik het "Are you sure... etc" mailtje beantwoord en gezegd dat ik akkoord ga met de gevolgen. Ik heb zo'n vermoeden dat het binnenkort wel eens volledig gebeurd kan zijn met de refunds. Iedereen moet doen met zijn/haar geld doen wat hij wil dus ik ga niemand aanraden om ook voor een refund te gaan. Maar alleen áls je op de wip zit en er aan denkt om je geld eruit te trekken dan kan ik alleen maar aanraden om daar niet te lang mee te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
HenkdeV schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:27:
[...]

Bedankt voor de tip nog. Zelf was ik nog niet op het idee van een refund gekomen maar na bijna 5 jaar backer op concierge niveau te zijn geweest had ik al wel de balans opgemaakt en besloten dat ik zeer ontevreden over de status en de voortgang van het project ben. De laatste Gamescom was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen. Alhoewel ik denk dat de productie gestaakt gaat worden in de komende 2 jaar hoop ik ergens nog wel dat het spel ooit het daglicht gaat zien, tenminste het Squadron 42 gedeelte, de PU mogen ze van mij wel achterwege laten.

Inmiddels loopt de procedure hier ook en heb ik het "Are you sure... etc" mailtje beantwoord en gezegd dat ik akkoord ga met de gevolgen. Ik heb zo'n vermoeden dat het binnenkort wel eens volledig gebeurd kan zijn met de refunds. Iedereen moet doen met zijn/haar geld doen wat hij wil dus ik ga niemand aanraden om ook voor een refund te gaan. Maar alleen áls je op de wip zit en er aan denkt om je geld eruit te trekken dan kan ik alleen maar aanraden om daar niet te lang mee te wachten.
Het gerucht op star citizen refunds op reddit is dat met de release van 3.0 cig de mvp release en dus de each release van sc heeft gedaan, waardoor ze 'officieel' een product hebben waardoor een refund niet meer kan op basis van de huidige reden. Op dit moment kan je aanvoeren dat er nog geen spel is, wat feitelijk nu nog correct is, volgens cig zelf.

Wanneer ze een mvp hebben, is er een spel, dus kan je 14 dagen na aankoop nog een refund doen, maar dan houdt het daarmee op.
Vandaar dus mijn vraag of iemand kon bevestigen dat 3.0 inderdaad een mvp release is. Dat werd namelijk wel gesuggereerd in het artikel wat laatst is gepubliceerd, welke de ongelukkige naam had met iets met scam erin ;)

De 29e sale van de x1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Scez6FK.png

• Case_C
Haay schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:45:
Er zijn meer mensen die zich dat af vragen.
https://robertsspaceindus...ork-missing-from-schedule

Geen nieuwe info wat dat betreft, Chris Smith zou 't gaan doen, 'na' de F8 (SQ42 schip, wat dus niet op het schema terug te vinden is) Dus onbekend hoe ver het nu staat.

Zal 't op CitCon voor je navragen wat de status van de 300 series is.

Weer een snub-fighter, maar dan op Nox formaat.. De X85 is dan het grote broertje daarvan als dual-seater.
Vraag me af hoe de verschillende schepen eigenlijk planetside spelen. Gok dat niet elk schip een planetary mode heeft als de Dragonfly etc.

Imo een onzinnig schip om nu te halen. Dergelijke schepen zijn ingame met 3.1 wel vrij te spelen.

• Bornhald
Case_C schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:06:

Weer een snub-fighter, maar dan op Nox formaat.. De X85 is dan het grote broertje daarvan als dual-seater.
Vraag me af hoe de verschillende schepen eigenlijk planetside spelen. Gok dat niet elk schip een planetary mode heeft als de Dragonfly etc.

Imo een onzinnig schip om nu te halen. Dergelijke schepen zijn ingame met 3.1 wel vrij te spelen.
LTI Tokens, als je nog een schip zonder LTI hebt, maar voor de rest denk ik dat je gelijk hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Nog een interessant interview met Peter Busch van Faceware via Relay.sc
https://relay.sc/article/an-interview-with-faceware

Gaat me benieuwen of dit third-party project wel van de grond gaat komen :) . Hopelijk hebben ze meer succes dan Saitek :+ .

Overigens vraag ik me wel af wat de kosten gaan zijn, gezien het ook vervanging is voor Track-ir. Zal wel boven de €150,- liggen in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:03:
Nog een interessant interview met Peter Busch van Faceware via Relay.sc
https://relay.sc/article/an-interview-with-faceware

Gaat me benieuwen of dit third-party project wel van de grond gaat komen :) . Hopelijk hebben ze meer succes dan Saitek :+ .

Overigens vraag ik me wel af wat de kosten gaan zijn, gezien het ook vervanging is voor Track-ir. Zal wel boven de €150,- liggen in dat geval.
Het probleem met Saitek (MadCatz) was gewoon dat het een zinkend schip was. In eerste instantie niet duidelijk voor de buitenwereld maar uiteindelijk wel duidelijk. Logitech wou alleen de bestaande dingen overnemen binnen MadCatz en dus einde project.

De tech van Faceware is niet alleen voor CIG. Ze gebruiken dit voor heel veel andere bedrijven en het is gewoon een soort plug-in. Dit zal vast wat werk binnen CryEngine zijn geweest maar omdat ze de tech al hadden voor SQ42 zal de impact best beperkt zijn geweest.

Een groot voordeel van de tech is dat het met alle webcams zou moeten werken. Hoe beter de cam hoe beter het resultaat. Ik ga het iig proberen met mijn ps3 eyetoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Die faceware was echt iets waar ik iig niet op zit/zat te wachten, vond het ook echt een verspilling van resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:39:
[...]
Een groot voordeel van de tech is dat het met alle webcams zou moeten werken. Hoe beter de cam hoe beter het resultaat. Ik ga het iig proberen met mijn ps3 eyetoy.
Het lijkt mij ook wel een handige feature, maar dan wil ik het eerst werkend ingame zien voor ik er enthousiast over word.
Cogency schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:25:
Die faceware was echt iets waar ik iig niet op zit/zat te wachten, vond het ook echt een verspilling van resources.
Dat kan ik goed snappen, zelf heb ik nu ook nog niet het idee dat het een must have is voor random gameplay. Zodra het ingame zit kijk ik eerst eens de kat uit de boom, wat betreft de voordelen.

Het is natuurlijk wel voor 2 dingen goed, Track-Ir (handig) vervangen en ingame FoiP (geinig). Dus niet interessant voor mensen die al Track Ir hebben, wel leuk voor roleplayers. Maar zulke features zijn inderdaad een waste of resources voor de mensen die het niet gaan gebruiken. (Gelukkig niet zo'n grote waste als Illfonic :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Cogency schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:25:
eerlijkheid gebied te zeggen dat die faceware er al een tijdje aan zat te komen

check rond de 1 minuut en 38 seconden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Bornhald schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:15:
[...]
Ik volg dit spel amper en laat mijn gezicht hier dan ook iedere 2 maanden ofzo eens zien.

Ik ben nooit zo emotioneel wat betreft spellen, het duurt zolang het duurt. Maar laten we wel even heel simpel zijn, de makers hebben zich volstrekt ongeloofwaardig gemaakt qua releases, echt hoe ze nog durven om steeds weer met een release datum of een schatting te komen, is absurd. En ja hier belazeren ze spelers wel mee.

Ik heb destijds een pakket gekocht, van jou zelfs nog, na de videos die op gamescom waren te zien ruim een jaar terug. Nu zit ik daar niet mee, ik lig niet wakker van dat geld, echt niet, maar doordat ze steeds weer aangeven dat 3.0 binnen een bepaalde tijd uitkomt met van alles en nog wat, halen ze wel mensen over om geld te investeren, vervolgens blijven ze het voor zich uitschuiven. In juni/juli ofzo hadden ze nog een release die 2 weken verder lag, nu is die wederom er nog steeds niet.

Ik heb echt alle begrip voor hun ontwikkelingstijd, en ze moeten daar ook zeker de tijd voor nemen om het goed te doen, je zal mij daar nooit over horen. Maar stop gewoon met die valse hoop, stop met schatting die keer op keer op keer voor geen meter kloppen.
Zeikerds zullen er altijd zijn, maar door constant maar een verwachte datum te geven voor de update, irriteer je ook heel veel mensen die heel veel geduld hebben, maar gewoon eerlijkheid verwachten.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-09 08:21
Benjamin- schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:45:
[...]

Ik volg dit spel amper en laat mijn gezicht hier dan ook iedere 2 maanden ofzo eens zien.

Ik ben nooit zo emotioneel wat betreft spellen, het duurt zolang het duurt. Maar laten we wel even heel simpel zijn, de makers hebben zich volstrekt ongeloofwaardig gemaakt qua releases, echt hoe ze nog durven om steeds weer met een release datum of een schatting te komen, is absurd. En ja hier belazeren ze spelers wel mee.

Ik heb destijds een pakket gekocht, van jou zelfs nog, na de videos die op gamescom waren te zien ruim een jaar terug. Nu zit ik daar niet mee, ik lig niet wakker van dat geld, echt niet, maar doordat ze steeds weer aangeven dat 3.0 binnen een bepaalde tijd uitkomt met van alles en nog wat, halen ze wel mensen over om geld te investeren, vervolgens blijven ze het voor zich uitschuiven. In juni/juli ofzo hadden ze nog een release die 2 weken verder lag, nu is die wederom er nog steeds niet.

Ik heb echt alle begrip voor hun ontwikkelingstijd, en ze moeten daar ook zeker de tijd voor nemen om het goed te doen, je zal mij daar nooit over horen. Maar stop gewoon met die valse hoop, stop met schatting die keer op keer op keer voor geen meter kloppen.
Zeikerds zullen er altijd zijn, maar door constant maar een verwachte datum te geven voor de update, irriteer je ook heel veel mensen die heel veel geduld hebben, maar gewoon eerlijkheid verwachten.
Begrijpbare frustratie.

Zoals je aangeeft kijk je sporadisch of er updates zijn. Hierdoor heb je waarschijnlijk niet meegekregen dat ze dit zelf ook als verbeterpunt zagen en hierin ondertussen flinke verbeteringen hebben doorgevoerd. Ze willen veel en ze voegen veel toe. De built vergelijking in juni met nu is compleet anders en nieuwe features zorgen voor vertraging, want ze houden van polishen.

De afweging voor CIG zit hierin in de 'fun' factor. Het moet leuk zijn om te spelen en dat is nu het doel voordat 3.0 uitgerold wordt. Ze geven dit nu ook anders aan en zijn afgestapt van vaste data punten die constant aangepast worden. Neemt niet weg dat ze dit, naar mijn mening ook, erg onhandig gedaan hebben. Ik heb echter wel het vertrouwen dat ik hier volgend jaar, rond deze tijd, compleet anders (positiever) naar zal kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik ben niet gefrustreerd hoor, maar vind het wel belachelijk als je dit op zo'n manier doet als bedrijf. Ik wacht persoonlijk rustig af, 3.0 komt wanneer die komt, alleen begrijp ik wel dat ze enorm veel tegenstanders hebben gekregen door dit soort communicatie.

Verder vind ik hun verhaal zoals jij dit vertel, een erg lege reactie. Ze hebben een lange geschiedenis van beloftes rond welke periode iets uitkomt terwijl dit gebeurd. Gebeurd dit een paar keer, dan is er veel begrip, echter zijn zij volkomen onbetrouwbaar geworden op dit vlak en hebben hier zoveel kritiek op gekregen, dat dan toegeven dat dit een verbeterpunt moet zijn, wel heel erg laat is gekomen.

Daarnaast vind ik de nieuwe features ook een slap verhaal. 3.0 beloofde in eerste instantie veel meer te hebben dan wat er in juni/juli zou uitkomen, echter dat lukte ze ook niet, nu duurt het weer langer omdat er meer in komt?

Ik heb nu echt het gevoel, van wees een man, geef toe dat je beloftes waar heb gemaakt die niet konden, dat 3.0 ook in verminderde staat nog niet af is, dat je werkt aan de gedeeltes die je niet voldoende voor elkaar krijgt en dat je in de tussentijd wel verder gaat met nieuwe content. Maar ga niet de nieuwe content de schuld geven van je release, wat je had hem al eerder uitgekleed om juist die release datum te kunnen halen.

Maar nogmaals, ik accepteer die tijden allemaal, ik vertrouw er op dat ze hun best doen om zsm een fatsoenlijke speelbare 3.0 te releasen. Ze moeten de vertraging alleen niet mooier proberen te maken, dat maakt je niet alleen onbetrouwbaar, maar is ook echt niet nodig, alle spelers/backers zien echt wel hoe episch dit spel gaat worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Benjamin- op 25-09-2017 13:03 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Benjamin- schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:01:
Ik ben niet gefrustreerd hoor, maar vind het wel belachelijk als je dit op zo'n manier doet als bedrijf. Ik wacht persoonlijk rustig af, 3.0 komt wanneer die komt, alleen begrijp ik wel dat ze enorm veel tegenstanders hebben gekregen door dit soort communicatie.

Verder vind ik hun verhaal zoals jij dit vertel, een erg lege reactie. Ze hebben een lange geschiedenis van beloftes rond welke periode iets uitkomt terwijl dit gebeurd. Gebeurd dit een paar keer, dan is er veel begrip, echter zijn zij volkomen onbetrouwbaar geworden op dit vlak en hebben hier zoveel kritiek op gekregen, dat dan toegeven dat dit een verbeterpunt moet zijn, wel heel erg laat is gekomen.

Daarnaast vind ik de nieuwe features ook een slap verhaal. 3.0 beloofde in eerste instantie veel meer te hebben dan wat er in juni/juli zou uitkomen, echter dat lukte ze ook niet, nu duurt het weer langer omdat er meer in komt?

Ik heb nu echt het gevoel, van wees een man, geef toe dat je beloftes waar heb gemaakt die niet konden, dat 3.0 ook in verminderde staat nog niet af is, dat je werkt aan de gedeeltes die je niet voldoende voor elkaar krijgt en dat je in de tussentijd wel verder gaat met nieuwe content. Maar ga niet de nieuwe content de schuld geven van je release, wat je had hem al eerder uitgekleed om juist die release datum te kunnen halen.

Maar nogmaals, ik accepteer die tijden allemaal, ik vertrouw er op dat ze hun best doen om zsm een fatsoenlijke speelbare 3.0 te releasen. Ze moeten de vertraging alleen niet mooier proberen te maken, dat maakt je niet alleen onbetrouwbaar, maar is ook echt niet nodig, alle spelers/backers zien echt wel hoe episch dit spel gaat worden.
Ik snap je frustratie van het niet halen van datums in het verleden. 3.0 datums zijn wel een vreemde. Op Citizencon 2016 zei CR dat hij hoopte de 3.0 klaar was voor het einde van 2016. Dit is nooit hard gemaakt maar wel door de community gezien als belofte. Wat mij betreft was het een erg naïeve opmerking welke hij hopelijk niet nog een keer doet.

Alle datums daarna zijn afgeleide geweest van de internal schedule. De internal schedule is bewust scherp gepland om taken niet eeuwig op de backburner te krijgen. Deze interne schedule is op verzoek van de community met de buitenwereld gedeeld, iets wat normaal gesproken niet gedaan wordt. Deze planning is tot nu toe uitgelopen, grotendeels vanwege bugs. Maar om nu te zeggen dat ze continue hun beloofde datums niet nakomen is niet waar omdat ze simpelweg geen datum naar buiten meer afgeven op dit moment.

Het is wel heel jammer dat 3.0 niet uit is. Ondertussen zitten we al lang, erg lang zonder nieuwe grote patch en ik kan moeilijk blijven zeggen tegen vrienden dat ze moeten wachten tot 3.0. Hopelijk horen we deze week iets meer over de overgebleven 5 bugs en de Evocati release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dit is natuurlijk wel recht praten wat krom is. Of het nu normaal is dat een internal schedule gedeeld wordt of niet, het is wel iets wat zij naar buiten brachten, de schedule werd (wordt?) ook steeds aangepast, waardoor je spelers constant aan het lijntje doet houden. Verder weten ze dondersgoed dat dit door de community, nieuwssites enz wordt opgepikt als zijnde de release datum, en al wist iedereen dat dit echt nog wel even kon duren, zijn we alweer maanden verder.

Verder is 3.0 ook maar 1 ding. Want hoe vaak had Squadron 42 inmiddels wel niet moeten uitkomen?

Nogmaals, dit alles is oke, ik wil een top spel, maar ik ben iets meer dan een jaar geleden ingestapt en toen werd mij voorgehouden dat ik nu inmiddels echt wel 3.0 en Squadron 42 had moeten hebben. Van wat ik heb begrepen is dit ook niet de eerste keer dat het zo gaat. Dat noem ik toch wel een structureel probleem en dat is gewoon zonde en iets wat doodsimpel te voorkomen was door gewoon geen beloftes, geschatte release datums of schedules online te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Snap dat het vervelend is dat er meerdere datums zijn geroepen die ze niet halen maar aan de andere kant. Heb je liever je huis eerder zonder goede fundering of later met een goede?

Die datums van CIG neem ik niet zo nauw. Verder is het vooral hopen dat het na 3.0 allemaal wat sneller gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
als ik een huis koop en er wordt gezegd dat deze december 2016 wordt geleverd dan verwacht ik in december 2016 een huis, en vanzelfsprekend daarbij een goede fundering..

Wat je daar opvoert is een drogreden.

en blij dat je het niet zou nauw neemt, want ze zijn al bijna een jaar te laat..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metzer90
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-09 08:21
CIG probeert gewoon zoveel mogelijk open kaart probeert te spelen. Zoals je hier kunt lezen gaan schema's & spellen niet goed samen: https://kotaku.com/why-vi...layed-so-often-1795473828 - Dit is een 'structureel probleem' in de wereld van spelenontwikkelaars.

CIG probeerde het, conclusie is dat het niet werkt, dus gooien ze het over een andere boeg qua informeren over de status. Je kunt dit vervelend vinden, wat je goed recht is. Ik ben zelf blij dat ze realiseren dat het niet goed werkte en dat we geen 'no man sky' praktijken hier hebben.

Open kaart spelen over een wereld waar de meeste mensen niet bekend mee zijn brengt zijn eigen problemen mee. Onbegrip is normaal in deze situaties, er zijn maar weinig mensen die ervaring hebben met ontwikkelen van concept waarbij de fundering nog niet af is.
Bornhald schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:49:
als ik een huis koop en er wordt gezegd dat deze december 2016 wordt geleverd dan verwacht ik in december 2016 een huis, en vanzelfsprekend daarbij een goede fundering..

Wat je daar opvoert is een drogreden.

en blij dat je het niet zou nauw neemt, want ze zijn al bijna een jaar te laat..
Vergelijk je nu serieus een statisch concept als het bouwen van een huis met het ontwikkelen van een spel?
Één is ontzettend lineair en gaat van stap A naar Z, terwijl de andere praktisch vloeibaar is tijdens ontwikkeling. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Metzer90 schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:05:
CIG probeert gewoon zoveel mogelijk open kaart probeert te spelen. Zoals je hier kunt
Vergelijk je nu serieus een statisch concept als het bouwen van een huis met het ontwikkelen van een spel?
Één is ontzettend lineair en gaat van stap A naar Z, terwijl de andere praktisch vloeibaar is tijdens ontwikkeling. 8)7
Ik kom niet met de huizen vergelijking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik kwam met de fundering van het huis opmerking ;)

Maar denk dat mijn bedoeling met die opmerking beetje verloren is gegaan. Ik wilde namelijk zeggen dat (voor wat ik kan zien) dat CIG bezig is met het bouwen van een goede fundering van het spel en niet met iets komt dat nu soort van werkt en waar ze later weer veel moeten aan gaan sleutelen met alle problemen die dat met zich mee gaat brengen.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Benjamin- schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:22:
Nogmaals, dit alles is oke, ik wil een top spel, maar ik ben iets meer dan een jaar geleden ingestapt en toen werd mij voorgehouden dat ik nu inmiddels echt wel 3.0 en Squadron 42 had moeten hebben. Van wat ik heb begrepen is dit ook niet de eerste keer dat het zo gaat. Dat noem ik toch wel een structureel probleem en dat is gewoon zonde en iets wat doodsimpel te voorkomen was door gewoon geen beloftes, geschatte release datums of schedules online te plaatsen.
Het nadeel van laatstgenoemde zou wel zijn dat de "hype" enigszins verwaterde, wat wellicht financiële gevolgen met zich mee zou brengen. Mede daarom vind ik dit nog steeds een interessant project om te volgen, naast natuurlijk de belofte op een wel erg gave game.

Als je SC met Ark: Survival Evolved vergelijkt dan zie ik een parallel wat betreft interne schedules (ook steevast later dan gepland). Alleen waren de "overschrijdingen" van de ETA's een stuk korter (paar uur tot ongeveer een week meestal) doordat de kern van het spel al stond en de scope (en daarmee ook de updates) kleiner was. Is dit niet gewoon inherent aan Early Access games? Haalbare deadlines lijkt mij erg lastig om mee te werken voor deze categorie omdat ze de inkomsten, de "flow" van de ontwikkeling en de betrokkenheid van de community in de gaten moeten houden. Minder info zie ik niet als dé oplossing voor het missen van ETA's, ze moeten bij SC alleen leren een goede balans te vinden tussen de haalbaarheid van ETA's en de info die ze erbij geven.
MacrosSimga schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:13:
Ik wilde namelijk zeggen dat (voor wat ik kan zien) dat CIG bezig is met het bouwen van een goede fundering van het spel en niet met iets komt dat nu soort van werkt en waar ze later weer veel moeten aan gaan sleutelen met alle problemen die dat met zich mee gaat brengen.
Prima vergelijking imho hoor, alleen belooft CiG wel erg vaak dat ze (een stuk van) het huis kunnen opleveren terwijl de technici nog bezig zijn om te berekenen hoe ze de fundering goed krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door JohnnieWbl op 25-09-2017 17:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Torched
  • Laatst online: 18:31
Bouwen van een huis vergelijking kan prima.

Neem dan wel mee dat je het over een huis hebt waar de architect nog niet helemaal weet hoe het er uit moet zien. Een huis waar de eigenaar tijdens de bouw met allerlei extra wensen komt. Een huis waar het nieuwste van het nieuwste gebruikt moet worden en elke keer als er iets nieuws uit komt moet dat er in gepast worden voordat het af is.

En dan kan een huis bouwen lang duren..
En dan heb je te maken met slecht weer. Of je fundering verzakt omdat redenen en er moet dus wat anders gebeuren.

:D

Een standaard rpg in elkaar timmeren is niet moeilijk. Kijk maar bijvoorbeeld naar de talloze rpg maker games op steam. Of het aanbod van shooters. Maar als je wensen hoog zijn, en je wil pushen. Dat kost tijd :+

En dan het hele open development verhaal, ik vindt het mooi. Blijven doen. Kost wel tijd, maar het levert uiteindelijk ook iets op. Menig studio is echt jaloers op de hoeveelheid engagement de SCcommunity heeft met het devteam.
Gaat Chris Roberts dit star citizen traject een tweede keer doen? Ik verwacht het niet, vooral omdat veel mensen redelijk de vingers hebben gebrand aan de planning.

Backer van 2012 :+

[ Voor 38% gewijzigd door Torched op 25-09-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Benjamin- schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:45:
[...]
Helemaal eens wat betreft het data-drama, want daar komt het uiteindelijk op neer. Elke week tot voor ze die burn-down deden leek het om de hoek te liggen, maar dan bleek de build die we gaan spelen pas een week ervoor op een fork was gezet voor release... :/ Probleem is gewoon dat de breedte van het project imo vertragend werkt voor de voortgang.

SQ42 zullen we op Citcon wel weer wat van horen, maar als je dan bedenkt hoe randsystemen die daar in moeten zitten nog met bugs kampen... dan verwacht je dit jaar geen release. (Als je je dan kan voorstellen dat een 2d game als SouthPark een jaar vertraging heeft 8)7 ) Ben gewoon erg benieuwd hoe ze die stap maken wat betreft tech voor de PU en SQ. Het heeft elkaar nodig, en hoe gaat die SP nu werkelijk werken.

Aan de andere kant vind ik de algemen opzet overigens wel een stuk beter dan dat het vorig jaar was. Nu weet je ongeveer wel waar ze aan werken, en welke projecten intern opgestart worden en afgerond worden. En dat is allemaal prima, maar de communicatie wat betreft features die ontwikkeld worden voor releases is vrij karig. SQ42 verwacht ik eigenlijk geen tech info over tot na de release.

Hoop dat ze post 3.0 wel richting een korte release-cycle gaan. Elke keer wat nieuwe content en missies zou opzich makkelijk moeten zijn met die Delta-Patcher. Laat ze maar eens wat proberen om te laten testen, dat is toch ook het idee van een Alpha. Zeker met een een grotere map, kunnen ze gemakkelijk wat nieuwe content stoppen om te testen.

Torched schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:31:
En dan het hele open development verhaal, ik vindt het mooi. Blijven doen. Kost wel tijd, maar het levert uiteindelijk ook iets op. Menig studio is echt jaloers op de hoeveelheid engagement de SCcommunity heeft met het devteam.
Gaat Chris Roberts dit star citizen traject een tweede keer doen? Ik verwacht het niet, vooral omdat veel mensen redelijk de vingers hebben gebrand aan de planning.

Backer van 2012 :+
Het is inderdaad een bijzonder project, aan de ene kant de open instelling van de dev's. En aan de andere kant NDA's als je een bezoek brengt aan een studio :9 . Maar wil nog steeds een keer gaan kijken wat we allemaal niet te zien krijgen. Vooral locatie technisch (stations, landing-zones etc.) lijken me erg interessant om te zien. Dat zie je dan een keer in een AtV met wat semi-proc. generated blocks, en dan wil je toch weten waar dat een half jaar later staat. (Of het uberhaubt nog in de planning zit)

De community rondom SC is op extremen na ook erg prettig, en met een berg geduld (of gewoon een winterslaap van x jaar) komt er echt wel een game :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

MacrosSimga schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:36:
Snap dat het vervelend is dat er meerdere datums zijn geroepen die ze niet halen maar aan de andere kant. Heb je liever je huis eerder zonder goede fundering of later met een goede?

Die datums van CIG neem ik niet zo nauw. Verder is het vooral hopen dat het na 3.0 allemaal wat sneller gaat.
Ik heb meerdere keren benoemd dat ik wachten niet erg vind, dit staat er dus gewoon volledig los van.
Het gaat er mij er om dat ze op wat voor manier dan ook een datum, en dit uiteindelijk totaal niet haalbaar bleek, maar ze blijven het wel benoemen. En als dit de uitzondering was, dan nog oke, maar zoals ik al aangaf is het met SQ42 niet anders, of zelfs nog slechter.

Hebben ze nog een jaar nodig, dan zij dat zo, ik trek mijn geld niet terug, maar wek bij ons niet iedere 2 maanden de indruk dat die bijna klaar is.
JohnnieWbl schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:14:
[...]

Het nadeel van laatstgenoemde zou wel zijn dat de "hype" enigszins verwaterde, wat wellicht financiële gevolgen met zich mee zou brengen. Mede daarom vind ik dit nog steeds een interessant project om te volgen, naast natuurlijk de belofte op een wel erg gave game.

Als je SC met Ark: Survival Evolved vergelijkt dan zie ik een parallel wat betreft interne schedules (ook steevast later dan gepland). Alleen waren de "overschrijdingen" van de ETA's een stuk korter (paar uur tot ongeveer een week meestal) doordat de kern van het spel al stond en de scope (en daarmee ook de updates) kleiner was. Is dit niet gewoon inherent aan Early Access games? Haalbare deadlines lijkt mij erg lastig om mee te werken voor deze categorie omdat ze de inkomsten, de "flow" van de ontwikkeling en de betrokkenheid van de community in de gaten moeten houden. Minder info zie ik niet als dé oplossing voor het missen van ETA's, ze moeten bij SC alleen leren een goede balans te vinden tussen de haalbaarheid van ETA's en de info die ze erbij geven.
Het financiele is absoluut een argument, wanneer je tegen spelers had verteld dat het nog minstens een jaar zou duren na die Gamescom presentatie, hadden een stuk minder mensen geinvesteerd. Ik heb daar absoluut alle begrip voor, maar dit is natuurlijk wel wrang zo.

Ark vond ik persoonlijk nooit zo slecht, tuurlijk we wisten allemaal dat een update nooit op tijd zou komen, maar je wist wel dat het in aanzienbare tijd kwam.

Zoals jij al aangeeft was Ark in zijn basis natuurlijk wel 'klaar', en ik verwacht ook dat wanneer 3.0 klaar is, dat het dan allemaal beter gaat lopen. Enerzijds omdat spelers redelijk wat hebben om zich mee zoet te houden, maar anderzijds omdat het verder bouwen is op de fundering (om het maar in huizen termen te houden :P). Dus ga je dan nieuwe planeten, missies, schepen, basissen enz enz toevoegen, dan kan dat redelijk eenvoudig in verhouding.

3.0 is eigenlijk ook gewoon pas de eerste versie, de rest is teasers en test omgevingen.
Case_C schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:51:
[...]

Helemaal eens wat betreft het data-drama, want daar komt het uiteindelijk op neer. Elke week tot voor ze die burn-down deden leek het om de hoek te liggen, maar dan bleek de build die we gaan spelen pas een week ervoor op een fork was gezet voor release... :/ Probleem is gewoon dat de breedte van het project imo vertragend werkt voor de voortgang.
Opzicht natuurlijk ook heel begrijpelijk. Kijk wij zitten hier met ze allen op te wachten, niet omdat het gewoon even een space game is, maar omdat het alles is waar we van konden dromen. Dit spel is niet te vergelijken met welk ander spel dan ook en als je het zo groot op zet, dan kan het ook niet anders dat het lang gaat duren.
Natuurlijk vind ik het heel jammer dat 3.0 er nog steeds niet is, ik kan niet wachten om het te spelen, maar duurt het nog een jaar, dan ben ik er over een jaar op dag 1 om 3.0 te spelen, zo simpel is het. Mij hoeven ze dan ook echt niet warm te houden met mogelijke release dates, mij houden ze warm met het idee dat we als een groep in een massief schip kunnen docken, naar een missie kunnen vliegen, tussendoor piraten e.d. overhoop kunnen schieten, om op locatie het schip te verlaten in kleinere schepen, dan op een planeet via ground unit of lopend verder te gaan, dan met alle loot terug te vliegen naar een basis en daar alles te verkopen om weer mooie upgrades te kunnen kopen. Om dit met een leuke groep via voice chat te doen, houd mij echt voldoende warm.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-09 15:11
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rVgOPGE.png

;) :P

Ik zie SC een beetje als een fles bewaarwijn.

Toen ik 'm kocht wist ik dat hij op dat moment echt nog niet te drinken was, en dat ik hem moest bewaren en pas over een paar jaar openen. Dat het in potentie een topper zou kunnen zijn, maar ook een flater of de kurk komt erin en da's gewoon pech.

Ondertussen openen mensen links en rechts wat ongeduldig hun fles en tja, de smaakontwikkeling is nog niet heel erg toppie. De een zegt: echt nog langer bewaren, de ander: door de gootsteen ermee, dat wordt 'm niet meer, jammer dan.

Maar weet je wat het is? Die fles neemt geen ruimte in beslag die ik mis. En het chateau waar hij vandaan komt is echt wel gerenommeerd, die kunnen wel wat. En ondertussen heb ik andere wijn die wel nu op smaak is, waar ik prima van geniet. Ik zie voor mijzelf geen enkel probleem. Maar goed, ik heb het bij een doosje gehouden, niet zoals anderen hun halve wijnkelder volgetetterd.

Als straks, boeit me niet eens of dat 2017 of 2018 is, 3.0 uitkomt ga ik eens "aan de kurk" van mijn fles ruiken. Schijnt dat je dan wel een beetje een voorproefje zou moeten kunnen krijgen. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Vanavond een Subscriber Town hall lijkt erop :P . Vraag me af waar ze het over gaan hebben.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tgOLKRMCwQk]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TL;DR

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Maar die fles wijn heeft geen geldstroom nodig om beter te worden.... En dit spel en al deze studios wel, en als die geldstroom straks gaat opdrogen en het is nog steeds een veredelde tech-demo ipv een GOED werkend spel, single & universe dan is er toch echt een probleem.

En dat is het voor mijn gevoel een beetje op het moment, een fancy tech-demo. Maar het moet gewoon een goed werkend, vlekkenloos draaiend spel worden. En als dat nog een aantal jaar moet gaan duren, dan is die geldkraan bij backers echt wel dichtgedraaid, met all gevolgen van dien.

Dus nee, om te roepen dat het "komt wanneer het komt" is geen goede zaak imo. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cogency op 27-09-2017 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 12:34
Wat een gedoe allemaal.
Ik ben het volledig met JurGor eens.

Om maar door te gaan met de genoemde metafoor...

Ik geniet al van de reis naar de wijngaard terwijl ik meegenomen wordt in het proces hoe deze wijn gemaakt wordt. Dat is me al een groot deel van mijn investering waard.

En straks krijg ik een fles wijn.
Misschien een half litertje wijnazijn, misschien een Magnum van een Grand Cru kwaliteit.
Ik ben tevreden met het eerste (omdat ik al heb genoten van de reis) en superblij met het tweede.
Nu weet ik nog niet wat ik krijg en dat is het risico van vooraf investeren in een druivenrank waarvoor veel geld nodig is om uiteindelijk van de druiven die Grand Cru te maken.

Zo ook met Star Citizen.
We hebben allemaal geld gestoken in dit project (en een aantal helaas niet meer) waarbij we allen geloven (en een aantal helaas niet meer) dat er iets heel moois opgeleverd gaat worden.
Het project is nog lang niet afgerond maar we kunnen het hele proces vanaf het begin blijven volgen.
De weg er naar toe is voor mij nog steeds bijzonder interessant en de paar honderd dollar die ik heb gedoneerd meer dan waard. En ik blijf hopen (en heb nog steeds vertrouwen) dat het einddoel aan mijn verwachtingen voldoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
roepie88 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:50:
Zo ook met Star Citizen.
We hebben allemaal geld gestoken in dit project (en een aantal helaas niet meer) waarbij we allen geloven (en een aantal helaas niet meer) dat er iets heel moois opgeleverd gaat worden.
Het project is nog lang niet afgerond maar we kunnen het hele proces vanaf het begin blijven volgen.
De weg er naar toe is voor mij nog steeds bijzonder interessant en de paar honderd dollar die ik heb gedoneerd meer dan waard. En ik blijf hopen (en heb nog steeds vertrouwen) dat het einddoel aan mijn verwachtingen voldoet.
Sunk Cost Fallacy dus eigenlijk (uberhaupt wel interessant om te lezen en te weten wat het is)

Je hebt geld ergens in gestopt en je wil het graag, dan zal je meer geneigd zijn het positieve "gevoels pad" te volgen in plaats van het rationele "wat is er nu echt" pad.

Laten we wel wezen na 5 jaar (je kan argumenteren dat het 6 jaar is dat "schijnt" ooit tijdens de KS campaign geroepen te zijn ) is er behalve een tech demo weinig, core gameplay is nog niet af, flight model is nog niet af, meeste beroepen zitten nog niet in 3.0. 3.0 is bijna een jaar over datum en gigantisch terug geschaald. We zitten nagenoeg in Q4 van 2017, en ik kan me nog levendig herinneren dat vorig jaar een fantastische speech van "Admiral Bishop" met daarbij de campagne answer the call in 2016. Maar AI werkt nog niet zoals zou moeten.

Dus wanneer is het project wel afgerond? grove indicatie, jaartal, iets maar het dan ook halen. Een release met een maandje missen, prima, een gold release met een jaar, no sweat, een beta release met een jaar missen 8)7

Wat is er dan wel af, na 5 jaar? Welke basis is er klaar? Welk fundament is gelegd waarop je verder gaat bouwen? Om de eerdere beeldspraak van huizen aan te houden, er is een reden waarom een aannemer geen grote wijzigingen meer gaat doen op het ontwerp, dat aanbouwtje kan ook als het pand staat en dan lossen we dan de problemen die we dan zien wel op

Voor wat betreft de wijnbeeldspraak, heb je er wel eens bij stil gestaan dat 3.0 misschien wel je flesje wijn is, dat er meer niet in zit. ~20 man 4 manen en een paar ruimte stations, hey als je vind dat jij je investering er daarmee uit hebt gehaald is heb je goed gedaan no loss en heb ik niks gezegd, als dat het toch misschien niet waard is dan raad ik je aan om je opties nu nog te overwegen zolang de refund optie beschikbaar is. Als ik CIG was zou ik de refund optie zo snel mogelijk dicht gooien om zo lang mogelijk te kunnen ontwikkelen, want wie wil er nu niet op kosten van de zaak de wereld over reizen, een riant salaris hebben en geen leveringsplicht hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torched
Aan de andere kant. Wat is die 50 euro nou die je er 5 jaar geleden in hebt gestopt.

Ik heb meer geld weggegooid aan bier in die 5 jaar. En van deze 50 kan ik nog mooi genieten van de mooie plaatjes die gemaakt worden.
Dat terwijl de bierbuik ook de nodige energie vereist. :D :D

[ Voor 12% gewijzigd door Torched op 28-09-2017 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
Woops I did it again, I made a wall of text :Y)
Cogency schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:20:
Maar die fles wijn heeft geen geldstroom nodig om beter te worden.... En dit spel en al deze studios wel, en als die geldstroom straks gaat opdrogen en het is nog steeds een veredelde tech-demo ipv een GOED werkend spel, single & universe dan is er toch echt een probleem.
Hoewel ze zeggen genoeg geld te hebben om het spel zowieso uit te brengen. Dus de fles wijn metafoor slaat niet stuk :+ . Maar daar raak je natuurlijk wel een punt waar wat in zit.

Star Citizen is inderdaad praktisch gewoon een tech-demo omdat: de tech hetgeen is wat in ontwikkeling is om het spel mogelijk te maken. De tech word gedeeltelijk mede getest door de backers in nieuwe releases. Dus tot het punt waarin geen iteraties aan tech worden gedaan blijft het een tech-demo. Dat is het ontwikkel-process wat SC momenteel is, maar dat wisten we al.

Het eerste wat we als 'final' mogen verwachten is nog steeds SQ42, en ook daar heb ik geen verwachte datum meer bij. Overigens gok ik wel dat het een 'onverwachte' aankondiging gaat worden.
En dat is het voor mijn gevoel een beetje op het moment, een fancy tech-demo. Maar het moet gewoon een goed werkend, vlekkenloos draaiend spel worden. En als dat nog een aantal jaar moet gaan duren, dan is die geldkraan bij backers echt wel dichtgedraaid, met all gevolgen van dien.

Dus nee, om te roepen dat het "komt wanneer het komt" is geen goede zaak imo. :)
Ben ik het mee eens, momenteel is er door te lange (kleine) stappen het erop lijkt dat vervolgstappen (3.1 etc. full system) verder weg dan ooit lijken. Dat is ook lastig inschatten zonder de juiste info. Maar ook niet vergeten dat er interne builds zijn die verder zijn dan de 3.0 die ze nu speelbaar maken.

Bornhald schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:51:
[...]
Sunk Cost Fallacy dus eigenlijk (uberhaupt wel interessant om te lezen en te weten wat het is)
Sunk-cost-fallacy heeft in dit opzicht 2 groepen. De backers en CIG.

CIG heeft zicht op inkomsten/uitgaven, en kan hiernaar de resources bepalen per onderdeel. Daar hebben we geen zicht op, en we kunnen niet 1.2.3. zien welke systemen allemaal ontwikkeld zijn zonder nut te hebben, en of die ook doorontwikkeld zijn terwijl er niets uit zou komen. Voorbeeld hierin is de FPS van een derde, AI van een derde (wat over is gegaan in Subsumbtion) Deels zijn die systemen wel gebruikt om de backers al eerder te laten spelen met 'basic' tech.

Het draait hierbij volgens mij om de backers die geld uit blijven geven aan de ontwikkeling in de verwachting/hoop dat het precies word wat ze ervan verwachten. Dat is een volgens mij een relatief kleine groep, welke wel in beeld zal komen als de funding stopt. Ik verwacht overigens niet dat deze groep de drijvende kracht is achter de funding-chart. Als je het niet eens bent met de koers van het project stop je er gewoon geen geld meer in, als je dermate ontevreden bent met het tempo (andere reden zie ik eerlijk gezegd niet) en daarom een refund aanvraagt, prima maar val een ander er niet mee lastig.

Refunds vallen overigens niet binnen de SCF, maar zijn wel een signaal voor CIG dat er iets mis is. Nu hoop ik dat ze daar behalve met een EULA ook met beleid op gaan veranderen. Dus meer duidelijkheid betreft de ontwikkeling van bepaalde onderdelen. Zou het wel een idee vinden om een PTU-testers interne 3.1 builds etc. te laten "spelen"/zien om te laten zien dat er wel degelijk voortgang is. Want veel mensen hebben het probleem eerst iets te moeten zien voor ze het geloven :P .
Wat is er dan wel af, na 5 jaar? Welke basis is er klaar? Welk fundament is gelegd waarop je verder gaat bouwen?
Dat weet je zelf toch ook wel? Heel de engine waar ze aan werken. Even zomaar een paar puntjes, incl waar volgens mij de pijn zit qua voortgang (behalve tijd ;) ):

Content:
  • Proc. generated content. (astroid fields, "generieke" stations, satelieten, manen, (planeten nog niet gezien maar verwacht wel dat er in een jaar veel R&D is gedaan om tot een beter systeem te komen.)
  • Ship pipelines... ja dat is wel het meest zichtbaar productieve deel van de ontwikkeling zo lijkt het.
  • Alle kleine randzaken, wapens, objects etc. ziet er allemaal leuk genoeg uit voor een final release. Daar noem ik ook die Faceware onder, incl. 3d renders in secondary screens. (Wat ONMOGELIJK was volgens sommige bronnen :+ )
Background tech (editors etc.):
  • Subsumbtion - systeem is gereed voor designers om ermee aan de slag te gaan. Oude systeem is op de schop gegaan, en alle nieuwe missies etc. worden met dit systeem verder gebouwd. De snelheid waarmee missies gemaakt kunnen worden zal imo alleen maar beter worden als designers ermee vertrouwd raken.
  • Item 2.0 - eigenlijk de hierarchy waarin objecten aangeroepen kunnen worden.
  • SolEd, de editor voor het maken van de system maps.
Net-code
Nog niks over bekend wat daar nu voor winst behaald gaat/kan worden. Vermoedelijk loopt daar nog de research naar instancing, en dat is in mijn ogen nu ook naast tijd de grootste horde is die ze moeten nemen. Als ze kunnen laten zien dat er bijvoorbeeld 100 spelers in een volledig! solar system zitten al dan niet over verschillende (flexibele) instances, dan hebben ze in mijn ogen de volledige core-tech die nodig is voor de MMORPG die ze willen maken. Dat is voor mij ook het enige wat mij persoonlijk enthousiast kan maken voor de voortgang.

Die 2 Idri' in een battle was een behoorlijke stap op het gebied van zowel net-code als item 2.0, maar niet de sprong die nodig is voor de zekerheid dat alle tech gereed is in een eerste iteratie. Vervolg op die eerste iteratie volgen natuurlijk de verbeteringen tot ze op een niveau zitten waarop je 'gold' gaat. Totdat er bepaalde systemen nog niet 'af' zijn heb je extra kans op bugs tussen systemen, en imo heeft dat tijd nodig om goed samen te gaan werken.

Bugs pletten tijdens ontwikkeling.. soms heb je er dan bugs bij die in een later stadium helemaal niet relevant zijn door aanpassingen links/rechts. In feite heb je dan tijd verspilt aan het 'speelbaar' maken van een build voor de backers. Maar dat is toch het idee van die open ontwikkeling? Dat de backer kan spelen tijdens de ontwikkeling?

Voor wat betreft de wijnbeeldspraak, heb je er wel eens bij stil gestaan dat 3.0 misschien wel je flesje wijn is, dat er meer niet in zit. ~20 man 4 manen en een paar ruimte stations, hey als je vind dat jij je investering er daarmee uit hebt gehaald is heb je goed gedaan no loss en heb ik niks gezegd,
Je loopt nu dus op te roepen tot refunds? Omdat jij de voortgang te traag vind? Sorry maar dat is precies wat DS tot oproept en actief doet op die reddit. Hou dat dus lekker daar. Je stelling gaat ervan uit dat na 3.0 alles stopt, wat gewoon bullshit is. Daarnaast het zijn echt plezierreisjes die ze daar maken hé. 8)7 Echt weer zo'n "gestrekt been" verhaal, is het weer die tijd van de maand :+ ?

Gewoon niet meer uitgeven dan dat je het waard vind, en dat zou niet meer dan een standard package moeten zijn. Andere schepen zijn leuk, maar niet noodzakelijk.

Daarnaast is de vertraging van 3.0 logischerwijs wel aan een aantal punten te wijden.
  • Implementatie van hero-locaties op planeten. (Dat hebben ze nog niet voor elkaar blijkbaar)
  • Vertraging van AI-Subsumbtion, designers die een nieuwe tool leren, missies die erin gemaakt moeten worden.
  • De reden dat de map nog niet groter is dan dat we verwachten, (een goede vraag om een dev te vragen overigens.)

Torched schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:26:
Aan de andere kant. Wat is die 50 euro nou die je er 5 jaar geleden in hebt gestopt.

Ik heb meer geld weggegooid aan bier in die 5 jaar. En van deze 50 kan ik nog mooi genieten van de mooie plaatjes die gemaakt worden.
Dat terwijl de bierbuik ook de nodige energie vereist. :D :D
Als je die €50,- in bitcoin had gestopt.. had je nu ongeveer €15.000,- . Maar dat is achteraf natuurlijk :P . Overigens gaat het bij SC voor mij evenveel de ontwikkeling als het eindproduct.

• Torched
Case_C schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:53:

Als je die €50,- in bitcoin had gestopt.. had je nu ongeveer €15.000,- . Maar dat is achteraf natuurlijk :P . Overigens gaat het bij SC voor mij evenveel de ontwikkeling als het eindproduct.
Ik heb getwijfeld bij bitcoin in 3 stadia. Die van 10, 150 en 300. :+ :+

Ik heb nog steeds geen bitcoin

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:53:
Woops I did it again, I made a wall of text :Y)
I will see your wall of text and raise you a 2nd wall of text
Sunk-cost-fallacy heeft in dit opzicht 2 groepen. De backers en CIG.
klopt, leuk stuk om te lezen ook, althans vind ik.
CIG heeft zicht op inkomsten/uitgaven, en kan hiernaar de resources bepalen per onderdeel. Daar hebben we geen zicht op, en we kunnen niet 1.2.3. zien welke systemen allemaal ontwikkeld zijn zonder nut te hebben, en of die ook doorontwikkeld zijn terwijl er niets uit zou komen. Voorbeeld hierin is de FPS van een derde,
wat bedoel je FPS van een derde, is initieel gemaakt door Illfonic, deze hadden assets op een verkeerde schaal of iets in die trend, en uiteindelijk hebben ze de ontwikkeling opnieuw gedaan in house. Volgens mij zitten er geen Illfonic assets ins SM, of bedoel je uberhaupt het initieel uitbesteden aan Illfonic.
AI van een derde (wat over is gegaan in Subsumbtion) Deels zijn die systemen wel gebruikt om de backers al eerder te laten spelen met 'basic' tech.
het is prima dat ze het doen, maar met de opbouw van Subsumption zou het nu al mogelijk moeten zijn dingen daarvan te tonen, het enige waar ik me druk om maak, waarom is dit er niet. Overigens proberen ze hier AI in de vorm van echte AI te programmeren welke subroutines afwerkt, al die subroutines moeten worden geschreven tenzij die subroutines weer PG gemaakt kunnen worden, als je dan het systeem welke de subroutines aan roept pg zelf nieuwe subroutines kan laten maken op basis van x variabelen heb je redelijk een AI uitgewerkt welke je breed kan inzetten.
Het draait hierbij volgens mij om de backers die geld uit blijven geven aan de ontwikkeling in de verwachting/hoop dat het precies word wat ze ervan verwachten. Dat is een volgens mij een relatief kleine groep, welke wel in beeld zal komen als de funding stopt. Ik verwacht overigens niet dat deze groep de drijvende kracht is achter de funding-chart.
dit zijn aannames, niemand behalve CIG weet hoe het zit met de financiën, het is wel bekend dat er mensen zijn die als "private investor" zijn ingestapt welke geld hebben gegeven naast mensen die schepen hebben gekocht. Daarnaast weten we ook dat het gros van de accounts een aurora starter heeft, want dit is gezegd door CIG. Maar los van dat weet je niet waar het geld vandaan komt. Als je kijkt naar de groei van het aantal accounts, zal nieuwe spelers niet de voornaamste bron van inkomsten zijn. Daarnaast is het vreemd dat mijn uitgeschakelde account nog steeds "in gebruik is" ik ben toch geen backer meer, account bestaat nog wel, alleen kan ik er niet in. Dus ik zal wel mee tellen.
Als je het niet eens bent met de koers van het project stop je er gewoon geen geld meer in, als je dermate ontevreden bent met het tempo (andere reden zie ik eerlijk gezegd niet) en daarom een refund aanvraagt, prima maar val een ander er niet mee lastig.
niet iedereen weet dat die optie bestaat, en wat is lastig vallen? Daarnaast, zoals eerder gezegd is het niet slechts het tempo, maar het zijn voornamelijk de gebroken beloften.
Refunds vallen overigens niet binnen de SCF,
ik kan de afkorting SCF even niet plaatsen, maar ga ik ga er vanuit dat je het over consumentenrechten hebt, en dan ik zou zeggen google "streetroller star citizen" en dan zie je dat ze netjes verplicht zijn om refunds te geven. in het kort:
refunds vallen onder de consumenten rechten. Consumenten rechten geven een bedenktijd van 14 dagen nadat geleverd is, wanneer er op de CIG site en ks site wordt gekeken wat geleverd moet worden is dit een spel of meerdere spellen in het geval van een combo pakket. CIG zelf zegt dat het modules zijn/delen zijn --> geen volledig spel is. Dus zolang er geen spel is, is er niet geleverd en kan ik geld terug eisen en sta daarbij volledig in mijn recht.

Op het moment dat er een EA release is,, mag dit aangemerkt worden als een spel, en heb je dus 14 dagen bedenktijd na aanschaf van je online product, zoals wettelijk geregeld binnen de EU.
maar zijn wel een signaal voor CIG dat er iets mis is. Nu hoop ik dat ze daar behalve met een EULA ook met beleid op gaan veranderen.
welk beleid hoop je dat ze gaan veranderen?
Dus meer duidelijkheid betreft de ontwikkeling van bepaalde onderdelen. Zou het wel een idee vinden om een PTU-testers interne 3.1 builds etc. te laten "spelen"/zien om te laten zien dat er wel degelijk voortgang is. Want veel mensen hebben het probleem eerst iets te moeten zien voor ze het geloven :P .
ze zeggen dat de kort cyclisch werken, en met de nieuwe client installer kunnen ze ook op die manier releasen, dan zou je dus theoretisch de content die speelbaar is sneller bij de mensen moeten kunnen krijgen.
Dat weet je zelf toch ook wel? Heel de engine waar ze aan werken. Even zomaar een paar puntjes, incl waar volgens mij de pijn zit qua voortgang (behalve tijd ;) ):
het punt is dat ze 5 jaar verder zijn en de fundamenten niet staan, het is er niet, het wisselt het past aan, en iedere keer dat er iets nieuws is, moet dit er ook in, inplaats van er later bij.
• Proc. generated content. (astroid fields, "generieke" stations, satelieten, manen, (planeten nog niet gezien maar verwacht wel dat er in een jaar veel R&D is gedaan om tot een beter systeem te komen.)
proc generated planets weten we dat bestaan, we weten ook dat daar nog veel handmatig werk bij zit en dat elke planeet zijn eigen library krijgt met unieke assets zodat je niet 99x dezelfde planeet krijgt, dus ja het gaat sneller dan alles handmatig maken, maar ik betwijfel ten zeerste of het een heilige graal is. Los van het feit dat dit gedownscaled is van 4 planeten 12 manen "dozens of space sations" in 3.0 naar 3 á 4 manen en 2 nieuwe ruimte stations. Dit is vorig jaar aangekondigd en hiervoor zou dezelfde techniek worden gebruikt
Content:
Ship pipelines... ja dat is wel het meest zichtbaar productieve deel van de ontwikkeling zo lijkt het.
klopt, maar is geen gameplay fundament, ik ben het wel volledig met je eens dat het belangrijk is
• Alle kleine randzaken, wapens, objects etc. ziet er allemaal leuk genoeg uit voor een final release. Daar noem ik ook die Faceware onder, incl. 3d renders in secondary screens. (Wat ONMOGELIJK was volgens sommige bronnen :+ )
het zou allemaal klaar zijn, maar wellicht dat er morgen een nieuwe techniek komt, waarbij alles weer op de schop moet, na item 2.0 verwacht ik item 3.0 welke dingen doet die men nu nog niet weet, dat lijkt me logisch toch?
Background tech (editors etc.):

Subsumbtion - systeem is gereed voor designers om ermee aan de slag te gaan. Oude systeem is op de schop gegaan, en alle nieuwe missies etc. worden met dit systeem verder gebouwd. De snelheid waarmee missies gemaakt kunnen worden zal imo alleen maar beter worden als designers ermee vertrouwd raken.
dit baseer je op wat? dit is een aanname, het moet uiteindelijk gemaakt worden, maar het is er niet, er wordt gezegd dat het er is, maar ik kan ook zeggen dat ik het kan maken, het zinnige antwoord daarop is: toon maar aan..
• Item 2.0 - eigenlijk de hierarchy waarin objecten aangeroepen kunnen worden.
ik heb niet helder wat 2.0 nu toevoegt, maar dat ligt bij mijn gebrek aan onderzoek naar item 2.0.
• SolEd, de editor voor het maken van de system maps.
is deze er al? zo ja waarom dan maar 4 a 5 stelsels bij EA release? Als het werkt dan moet je toch in combo met proc gen planets voor je 3.0 release het originele systeem toch wel redden, alle tools zijn er volgens jou!
[/list]

Net-code
Nog niks over bekend wat daar nu voor winst behaald gaat/kan worden. Vermoedelijk loopt daar nog de research naar instancing, en dat is in mijn ogen nu ook naast tijd de grootste horde is die ze moeten nemen.
volgens mij hebben ze net nog geroepen (podcast van recentelijk) dat de performance nog naar beneden gaat door voip (wat reëel is)
Als ze kunnen laten zien dat er bijvoorbeeld 100 spelers in een volledig! solar system zitten al dan niet over verschillende (flexibele) instances, dan hebben ze in mijn ogen de volledige core-tech die nodig is voor de MMORPG die ze willen maken.
ik hoop dat ze er 100 in krijgen, 100 man in een zonnestelsel waarbij je de planeten levens groot hebt gemaakt is... weinig.. stel je Sol eens voor maar dan maar met 100 man..los van dat ze nog in andere instances kunnen zitten waardoor jij ze niet ziet als ze op dezelfde plek zitten als waar jij bent (hallo no man's sky multiplayer tijdens release)
Dat is voor mij ook het enige wat mij persoonlijk enthousiast kan maken voor de voortgang.

Die 2 Idri' in een battle was een behoorlijke stap op het gebied van zowel net-code als item 2.0,
voor netcode snap ik hem, maar waarom voor item 2.0?
maar niet de sprong die nodig is voor de zekerheid dat alle tech gereed is in een eerste iteratie. Vervolg op die eerste iteratie volgen natuurlijk de verbeteringen tot ze op een niveau zitten waarop je 'gold' gaat. Totdat er bepaalde systemen nog niet 'af' zijn heb je extra kans op bugs tussen systemen, en imo heeft dat tijd nodig om goed samen te gaan werken.
bugs zal je blijven houden, inherent aan software programmeren, het is een illusie om te denken dat je ze er allemaal uit gaat halen of dat je alle grote eruit gaat halen voor een release, het enige waar je op mag hopen is dat je 99% van de game breaking er voor een release uit hebt.
Bugs pletten tijdens ontwikkeling.. soms heb je er dan bugs bij die in een later stadium helemaal niet relevant zijn door aanpassingen links/rechts.
maar bugs pletten op een systeem wat je later afschrijft omdat je het toch niet gaat gebruiken is dan weer zonde tijd. Kijk naar de illfonic release van SM.
In feite heb je dan tijd verspilt aan het 'speelbaar' maken van een build voor de backers. Maar dat is toch het idee van die open ontwikkeling? Dat de backer kan spelen tijdens de ontwikkeling?
het idee achter een alpha/beta tester is dat ze bugs vinden, vastleggen hoe ze tot stand komen (reproduceren) en dan zorgen dat ze opgelost kunnen worden. Maar het spelen/speelbaarheid van een spel staat los van het vinden van bugs.

[...]

Je loopt nu dus op te roepen tot refunds? Omdat jij de voortgang te traag vind?
ik geef mijn mening over de voortgang, en ik vind het belangrijk dat mensen weten dat de optie bestaat, wat is daar precies mis mee?
Sorry maar dat is precies wat DS tot oproept en actief doet op die reddit.
DS is gebanned op reddit, dus...
Hou dat dus lekker daar. Je stelling gaat ervan uit dat na 3.0 alles stopt, wat gewoon bullshit is.
mijn stelling is dat refunds na 3.0 stoppen, en gezien ze al eerder geprobeerd hebben refunds te stoppen met de ToS wijziging en dat het hele streetroller drama daarop gestoeld is, vind ik de gedachte dat de mogelijkheid bestaat niet zo heel ver gezocht. Maar jou idee dat de hele ontwikkeling stopt zou ook kunnen, gezien ze geld nodig hebben om verder te ontwikkelen, en als er geen geld meer binnen komt kan je niet verder ontwikkelen en het is niet af, dat kan iedereen nu zien, dus zouden ze dan wel spul wat half af is in productie zetten.
Daarnaast het zijn echt plezierreisjes die ze daar maken hé.
zeg ik dat, ik zeg dat ze op kosten van de zaak de hele wereld over reizen ik impliceer niet dat het plezier reisjes zijn, wel dat het geld is wat is ingezameld voor het ontwikkelen van een spel.
8)7 Echt weer zo'n "gestrekt been" verhaal, is het weer die tijd van de maand :+ ?
wat insinueer je precies hiermee?
Daarnaast is de vertraging van 3.0 logischerwijs wel aan een aantal punten te wijden.

Implementatie van hero-locaties op planeten. (Dat hebben ze nog niet voor elkaar blijkbaar)
Vertraging van AI-Subsumbtion, designers die een nieuwe tool leren, missies die erin gemaakt moeten worden.
serieus, zie je dit als reden van vertraging? Als het in gamescom 2016 bijna af was dan kan het niet de reden van vertraging zijn van meer dan een jaar. Subsumption zat er in, en dan was het bijna af, subsumption zat er niet in, maar een traditioneel missie systeem en subsumption is nieuw. In het laatste geval is het raar om het in 3.0 te schuiven. De tutorial was ook niet goed en die hebben ze ook tussen releases weer kunnen verweideren, hadden ze dus ook kunnen doen met een traditioneel missie systeem vervangen door subsumption in release 3.0 en 3.x. Wat ze ook gaan doen met dat hele facetracking en voip gebeuren, nu laten zien maar niet in 3.0. Dit is een beetje hetzelfde als de SQ42 vertical slice, dat was ook maar een paar dagen werk maar dat is ineens afgebroken omdat men dan niet aan de main build konden werken, ik mag hopen dat de vertical slice sinds de conceptie niet op de main build heeft gezeten maar op een demo build.
• De reden dat de map nog niet groter is dan dat we verwachten, (een goede vraag om een dev te vragen overigens.)
ik snap je zin niet, de map is dus wel zo groot als "men" hem verwacht, maar hij is niet groter dan men hem verwacht? wat valt er daaromtrent te vragen?
[/list]

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 12:34
[...]

Je hebt geld ergens in gestopt en je wil het graag, dan zal je meer geneigd zijn het positieve "gevoels pad" te volgen in plaats van het rationele "wat is er nu echt" pad.

Laten we wel wezen na 5 jaar (je kan argumenteren dat het 6 jaar is dat "schijnt" ooit tijdens de KS campaign geroepen te zijn ) is er behalve een tech demo weinig, core gameplay is nog niet af, flight model is nog niet af, meeste beroepen zitten nog niet in 3.0. 3.0 is bijna een jaar over datum en gigantisch terug geschaald. We zitten nagenoeg in Q4 van 2017, en ik kan me nog levendig herinneren dat vorig jaar een fantastische speech van "Admiral Bishop" met daarbij de campagne answer the call in 2016. Maar AI werkt nog niet zoals zou moeten.

Dus wanneer is het project wel afgerond? grove indicatie, jaartal, iets maar het dan ook halen. Een release met een maandje missen, prima, een gold release met een jaar, no sweat, een beta release met een jaar missen 8)7

Wat is er dan wel af, na 5 jaar? Welke basis is er klaar? Welk fundament is gelegd waarop je verder gaat bouwen? Om de eerdere beeldspraak van huizen aan te houden, er is een reden waarom een aannemer geen grote wijzigingen meer gaat doen op het ontwerp, dat aanbouwtje kan ook als het pand staat en dan lossen we dan de problemen die we dan zien wel op

Voor wat betreft de wijnbeeldspraak, heb je er wel eens bij stil gestaan dat 3.0 misschien wel je flesje wijn is, dat er meer niet in zit. ~20 man 4 manen en een paar ruimte stations, hey als je vind dat jij je investering er daarmee uit hebt gehaald is heb je goed gedaan no loss en heb ik niks gezegd, als dat het toch misschien niet waard is dan raad ik je aan om je opties nu nog te overwegen zolang de refund optie beschikbaar is. Als ik CIG was zou ik de refund optie zo snel mogelijk dicht gooien om zo lang mogelijk te kunnen ontwikkelen, want wie wil er nu niet op kosten van de zaak de wereld over reizen, een riant salaris hebben en geen leveringsplicht hebben.
Of je hebt mijn post maar half gelezen, of niet begrepen. Of ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Altijd lastig met gebruik van metaforen.

Ik ben helemaal niet geneigd het positieve gevoelens pad te volgen en daarmee het rationele pad links te laten liggen.
In mijn betoog geef ik aan dat ik de reis naar het einddoel minstens zo leuk vind als het einddoel alleen.
Ik heb met veel plezier in de hangar rond gelopen om mijn schepen van binnen en buiten te bewonderen (wie niet eigenlijk?)
De eerste keer rondvliegen was vervolgens een bijzondere ervaring.
Met de tutorial heb ik me goed kunnen vermaken. Jammer dat deze na een update onspeelbaar werd.
De eerste keer rondlopen in "hoe heet dat gebied ook alweer" was ook erg leuk.
FPS en racen zijn niet zo mijn ding maar toch heb ik me daar ook mee vermaakt.

Allemaal tussenstops die de reis voor mij, tot op heden, kan blijven boeien.
Misschien heb ik veel geduld maar ieder tussenstop, hoe lang daar ook over gedaan is, keer weer eentje.
Dat is geen positief gevoelspad, maar gewoon de rationele realiteit.
En zoals in mijn vorige post aangegeven, misschien valt het eindpunt van de reis straks enorm tegen.

Vergeleken met andere Kickstarter projecten waarvan ik Backer ben en waarvan er ook enkele gestopt zijn of on hold staan (The Repopulation, Novus Aeterno) is Star Citizen een project waar ik nooit spijt van zal hebben. Al is het alleen door de enorme hoeveelheid informatie die er door CIG vrijwel dagelijks gegeven wordt.

Ik vermaak me prima en daar heeft gevoel of ratio geen bal mee te maken.
Iedereen is vrij om refund te vragen. Persoonlijk vind ik daar wat van maar doe wat je niet laten kunt.
Het idee om dat te doen zou echter nooit bij mij opkomen.

• Bornhald
roepie88 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:49:
Of je hebt mijn post maar half gelezen, of niet begrepen. Of ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Altijd lastig met gebruik van metaforen.
ik denk geen van beide, ik denk alleen dat ik een andere visie heb op het geheel en dat ik daar met mijn referentie kader een andere boodschap aan hang gestoeld op ratio in plaats van emotie.
Ik ben helemaal niet geneigd het positieve gevoelens pad te volgen en daarmee het rationele pad links te laten liggen.
In mijn betoog geef ik aan dat ik de reis naar het einddoel minstens zo leuk vind als het einddoel alleen.
boeddhistische wijsheid/filosofie, ik ben ermee bekend, maar blijkbaar zien we het proces anders in.
Het idee om dat te doen zou echter nooit bij mij opkomen.
Ik denk ook niet dat jij de enige bent die nooit een refund zou willen doen, ik vind ook dat ieder zijn eigen geld mag besteden waaraan ze dat wil, maar ik vind wel dat je op de hoogte moet zijn van alle opties.

En een refund is (nu in ieder geval nog)een optie. Er zijn mensen die hier niet van weten en er wel graag gebruik van zouden maken, waarom zouden deze mensen niet ingelicht mogen worden? Via het SC forum zelf mag het niet, maar als ik op deze manier mensen kan informeren en helpen, dan doe ik dat graag, ondanks dat mensen mij dan maar meteen beginnen te vergelijken met Derek Smart of andere dingen suggereren.

Ook vind ik het belangrijk om mensen die geïnteresseerd zijn in SC ook de minder leuke punten te laten zien, zeg maar waar die staan op de 1e pagina of waar dat geroepen wordt. Het is zo dat CIG nu A kan roepen en morgen B doen. Dat CIG kan zeggen over een week releasen we nieuwe feature 1 maar dat het net zo goed nog 9 maanden kan duren. En als jij daar vrede mee hebt, dan moet je dat doen. Maar het is wel prettig vooraf te weten dat dit ook de gang van zaken is

Verwijderd

Topicstarter
Wat jij doet gaat natuurlijk wel een beetje verder dan alleen informeren. Want mensen die er net even wat anders in staan, moeten door jou even zo'n 5 keer per pagina van deze thread met de neus erin gewreven worden. Misschien dat je het niet door hebt, maar je bent verreweg de nummer 1 actiefste in deze thread.
Bornhald schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:39:
dan doe ik dat graag, ondanks dat mensen mij dan maar meteen beginnen te vergelijken met Derek Smart of andere dingen suggereren.
Die vergelijking komt waarschijnlijk omdat jij DS zelf met enige regelmaat quote..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2017 20:40 ]

• Bornhald
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:18:
Wat jij doet gaat natuurlijk wel een beetje verder dan alleen informeren. Want mensen die er net even wat anders in staan, moeten door jou even zo'n 5 keer per pagina van deze thread met de neus erin gewreven worden. Misschien dat je het niet door hebt, maar je bent verreweg de nummer 1 actiefste in deze thread.
volgens mij vraag ik wat hiervoor en geef ik antwoord op sc gerelateerde vragen. Dus wel een beetje selectief te stellen dat ik iemands neus ergens in aan het wrijven ben. Daarnaast ben ik volgens mij altijd een van de meest actieve geweest dus ik snap niet wat je daarmee wil zeggen.
Die vergelijking komt waarschijnlijk omdat jij DS zelf met enige regelmaat quote..
OH, wanneer heb ik ds gequote? Ben namelijk niet zo een fan van de man, vandaar ook mijn activiteiten op r\ds

[ Voor 9% gewijzigd door Bornhald op 28-09-2017 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 10:10
Dussss, star citizen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Ja zo zou men bijna vergeten waar 't topic over gaat. :P

De AtV is toch nog gisteravond online gekomen, maar te laat om 'm nog gezien te hebben voor mij. Ze zitten nu dus op 5 nieuwe bugs tegenover de 7 van vorige week, vraag me af hoe de ervaring van de Evocati gaat zijn t.o.v. vorige PTU's. Of dit nu overdreven opgepoetst is of wel eenzelfde bugsfest.

Usables ziet er wel interessant uit, hoewel ik me afvraag hoe makkelijk die integratie is over het hele systeem. Kan je leuk zeggen in de trailer dat het duizenden objecten zijn, wanneer dat handmatig moet is zoiets niet makkelijk.

En voor wie goed oplet:
nieuws: Intel-documenten tonen introductiedata meer Coffee Lake-cpu's en chip...
Star Citizen heeft dus weer een partnership met Intel, optimized for RSI' SC Game :+ .

Nou dat gaan we op Citcon wel zien hoe dat gaat presteren.

Stukje info over de 300 series, TL;DR ze zijn er nog niet aan begonnen, en het wensenlijstje met wijzigingen is nog under construction.
https://imgur.com/a/AicMR

[ Voor 27% gewijzigd door Case_C op 29-09-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
5 jaar verder, en ze hebben nu een stoelendans simulator gemaakt?

Sorry, kon het niet laten :+

Ik kijk af en toe de AtV, en ik weet niet hoe lang ze het al doen maar die uitgebreide uitleg over welke blockers er zijn is wel beter dan alleen constant "Soon" roepen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisher
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06-2018
Weet iemand hoelang het duurt voor cig een ticket behandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Fisher schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:21:
Weet iemand hoelang het duurt voor cig een ticket behandeld?
veel afhankelijkheden, concierge of niet (concierge is sneller) en is er net een sale geweest?
maar reken erop dat binnen 2 weken een niet concierge een antwoord ontvangt onder normale omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:45

SG

SG surft naar info hardewaren

Cogency schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:20:

Ipv van rare vergelijkingen met dingen die totaal nergen op slaan zijn er weinig dingen die wat gemeen hebben met Star Citizen. Ook 99.99 van alle games van afgelopen 10 jaar.

Het bouwen van rijtjes huis kan je enigzins vergelijken met een game van 2 ton waar je weet dat je maar 2 ton hebt te besteden. Dat is ook nog eens wat gangbaar is voor 90% van crowed funded producties. Kleine producties. Zo klein dat het binnen jaar geld gewoon op is.
Groot mansion is zoiets als COD waar top devs er hoge mate van routine in hebben met een top producer dat Waterfall productie methode zelfs werkt.

Een game die slechste is om SC mee te vergelijken is dat 2mil it shall not pass Elite dangerous. Met 2 mil heb je niet veel tijd om te produceren want dan is geld op dus productie vereist een zeer strakke planning en geen R&D en meeste risiko volle moet al opgelost zijn. In hun geval skunk works. Viability van unkown features.

Wat kan je wel vergelijken Triple A grote MMO producties van de laaste 10 jaar.

Ja 10 jaar waarom ten eerste in heden is productie van beetje game door tech flink op geschaald.
Daarnaast zijn big MMO zeer langdurige producties die met de tijd steed langer zijn geworden.
Er zijn titels die toch echt 7 jaar full productie hebben.

Dit is probleem van SC.

1 gross van backers hebben geen benul van game development. Gezien aan idiote vergelijkingen met dat 2 mil non concurrent. Kwa genre een concurrent niet kwa productie.
2 zijn gewent aan zeer korte productie tijden een game van ton tot paar milioen is of opgeleverd of gefaald in jaar of 2 hooguit 3 in geval van klein team .
3 normale publisher producties starten marketing pas in laaste productie jaar. Daarvoor is hooguit bekend dat er iets in productie is. Optioneel komen in laaste jaren een trailer vrij. Een big crowed funded game volg je vanaf preproductie en dat is gewoon een hele lange rit.

Financien
1 mij lijkt een studio head of acountant hooguit de studio kas in te kunnen kijken.
Minstens the two brother hebben financiele overzicht dus als klokkeluider zich meld van geld us op 2 a 3 jaar terug met banden aan rel dev Derek smart die anti Cig crusade houd. Zou ik zeggen Erin Roberts zal het wel weten wij niet. Waar tel je van de start van skunk works of wanneer ze in full productie gingen mij lijkt de cash burn pas op gang te komen op moment dat paar studios aan de gang gingen. Vanaf daar kan 5 tot 7 jaar tellen en Productie met nogal wat R&D features kan je niet voorplannen. Wat strak geplanned kan worden zijn routine zaken zoals groten deels een Cod productie is. En planning ruimte is ook gerelateerd aan financien.
2 er zijn anti cig lobbiers die als juristen als pitbull alles wat Criss Roberts zegt tegen hem willen gebruiken. Als " he PRomised " gezanik.

Dev kunnen enthausiast zijn maar ik weet uit standaard dev principes dat je niet routine fearures totaal niet accuraat voor kan plannen.

Daarmee is productie ook meer agile methode of extreem programming waar er veel change is ook nodige rework maar dat is voor routine klus met strak budged doodsteek maar als budged hebt en er ruimte ook is voor R&D dan is er nog niks aan hand.

Het is dus nu nog niet met harde feiten te zien of falen gaat of iets opgeleverd gaat worden.
Falen kan pas duidelijk worden op moment dat de cash op is of er niet genoeg rest kapitaal is om er een eind aan te breiden. Die kans is er.

Ik heb liever een af game. En ik check SC niet dagelijks niet wekelijks maar meer in kwartaal of half jaar.
Dat zijn meer de iteratie periodes waarna je een update en progress openbaard kan worden.

Het duidelijk dat big producties iets is wat niet geschikt is voor ongeduldige mentaliteit van crowed funders.

Enige waar ik begrio voor heb en eigenlijk DS ook ondervalt zijn de early backers die 2 mil kleine productie backten. Die hadden toen terecht een game in 2 jaar kunnen verwachten voordat de gekte toesloog.
Ik ben er vanaf 68 mil in dus ik wist toen dat het lang kon gaan duren
Tja dan kan je voor refund gaan , maar ga dan ook verder met je leven en laat CiG over aan de tripleA backers. Ipv haat campange die nergens op slaat.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Nieuwe editie van PC-gamer, nu de vraag of de release ook nog in October gaat zijn. Deze week evocati zou toch wel moeten lukken. Dan de vraag of ze voor CitCon nog live gaan. Dat is wel de interne deadline die ze hebben gesteld... maar dat zegt niet zoveel.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/k4e96muridpz.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ben een paar dagen druk geweest, zie de rest hier ook. :P

Ik denk dat het ten eerste wel belangrijk is om te realiseren dat iedereen (jij toch ook nog steeds Bornhald?) hier de game wilt hebben, dat iedereen wilt dat 3.0 uitkomt en dat iedereen hoopt dat dit de game wordt waar we op hebben zitten wachten.

Het gaat hier dus om het functioneren van CIG. Volgens mij is daarbij iedereen het over eens dat de communicatie over wanneer dingen zoals 3.0 en SQ42 uitkomt gewoon slecht is.
Wat ik nu zie is 3 groepen: Mensen die vertrouwen hebben in CIG. Mensen die dit vertrouwen hebben verloren. En mensen die overtuigd zijn dat het oplichters zijn.

In alledrie de gevallen zijn dit verdiensten van CIG zelf. Ze communiceren veel waardoor mensen vertrouwen hadden, ze communiceren ook regelmatig dingen onjuist (release data), waardoor mensen het vertrouwen juist verliezen, daarnaast hebben ze enorme bedragen binnen gekregen maar is daar geen inzicht in.

Opzicht zijn punt 2 en 3 absoluut niet bijzonder, 1 is verschillend per bedrijf, maar zeker wanneer je met een nog niet afgemaakte game zit, is dit vaak best in orde wil je succesvol zijn (dessalnietemin kunnen ze nog steeds tegen je liegen)
Wat maakt Star Citizen dan wel bijzonder? Alles is groter, en dan bedoel ik ook alles, de ontwikkelingstijd, de vertraging, de game, de verwachting, de bedragen en het enthousiasme.

Denk je nu echt dat mensen het echt boeien wanneer een CoD of BF wordt uitgesteld? Nee. Tuurlijk ze zullen iets van dit zeggen: "Balen man, CoD komt pas wat later uit, naja moeten we maar de oude wat langer doorspelen".
Mensen hebben een passie voor deze game, en nemen het serieus. We hebben geen oude game waar we op terug kunnen vallen, en alternatieven zijn niet noemswaardig. Dit is het, als Star Citizen het niet wordt kunnen we misschien wel 10 jaar fluiten naar een game zoals deze.

Ik denk dat veel mensen vergeten waarom het zoveel besproken is, waarom mensen hier zo gepassioneerd over praten, en als iedereen begrijpt waarom een gedeelte wel het vertrouwen heeft, en een gedeelte niet, dan kan het een stuk makkelijker over de inhoud gaan. Volgens mij ziet hier iedereen echt wel in dat er een prachtig spel uit kan komen, en ziet hier iedereen ook echt wel in dat ze er heel wat is gebeurd waardoor mensen het vertrouwen zijn verloren op 1 of meerdere manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SG schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:39:
[...]

Enige waar ik begrio voor heb en eigenlijk DS ook ondervalt zijn de early backers die 2 mil kleine productie backten. Die hadden toen terecht een game in 2 jaar kunnen verwachten voordat de gekte toesloog.
Ik ben er vanaf 68 mil in dus ik wist toen dat het lang kon gaan duren
Tja dan kan je voor refund gaan , maar ga dan ook verder met je leven en laat CiG over aan de tripleA backers. Ipv haat campange die nergens op slaat.
Ik ben een early backer en die 2 mil productie klopt niet helemaal. De bedoeling was destijds om 2 mil te crowdfunden en dan zou de rest gefund worden door private investeerders. Uiteindelijk zou het dan neerkomen op een bedrag tussen de 10 en 20 mil. De crowdfunding zou dan als bewijs gelden voor de levensvatbaarheid.

Overigens verwachtte ik toen ik backte nooit een release in 2014. In oktober 2012 bestond CIG uit 5 mensen. Hoe ga je dan iets in 2014 afleveren? Natuurlijk is dit in de eerste plaats een communicatiefout van CIG. Maar tegen mensen die toen zo verrast reageren had ik toch wel iets van "dat hadden we toch wel van mijlenver zien aankomen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Wat een leeswaar weer mensen :)

Voor wie niet genoeg kan krijgen hier nog een interesante subreddit.
https://www.reddit.com/r/...quicker_than_you_think_i/

https://i.imgur.com/i9Jgdgp.png

[ Voor 3% gewijzigd door DutchWalnut op 02-10-2017 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
DutchWalnut schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:31:
Wat een leeswaar weer mensen :)

Voor wie niet genoeg kan krijgen hier nog een interesante subreddit.
https://www.reddit.com/r/...quicker_than_you_think_i/

[afbeelding]
Als je de speculatie van 1 persoon voor waarheid aanneemt. Heb het even doorgeklikt, ook z'n datasheet.
Veel van de refunds zegt hij gecheckt te hebben.. maar verder dan de geloofwaardigheid van een post komt hij niet in die datasheet. Ook een paar tikfouten waarbij er het eea vertienvoudigd. :9 Vervolgens alles exponentieel maken, en de boel ontploft :+ .

Onder die post word het overigens ook vakkundig onderuit gehaald, dus imo niet de moeite van het posten waard. Maar als dit het enige is wat je nog in kan brengen als discussiepunt, tja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:57:
[...]

Als je de speculatie van 1 persoon voor waarheid aanneemt. Heb het even doorgeklikt, ook z'n datasheet.
Veel van de refunds zegt hij gecheckt te hebben.. maar verder dan de geloofwaardigheid van een post komt hij niet in die datasheet. Ook een paar tikfouten waarbij er het eea vertienvoudigd. :9 Vervolgens alles exponentieel maken, en de boel ontploft :+ .

Onder die post word het overigens ook vakkundig onderuit gehaald, dus imo niet de moeite van het posten waard. Maar als dit het enige is wat je nog in kan brengen als discussiepunt, tja.
Een speculatie laat zien hoe diep we al zitten, erg diep dus. Ik bedoel maar, als je een refund heb gedaan wordt je hier al uitgemaakt als een neef van Derek Smart. Dus tja.. discussiepunt. O-)

Gelukkig dat hij niet de 45.000 van de zogenaamde big fish heeft meegenomen dan. /sarc

Vind het vooral interessant omdat 'sommige' backers gewoon blind zijn geworden (ik maakte mij daar absoluut schuldig aan) Ik bedoel, hoeveel wil je er nog insteken.

Neem mijn situatie, ik ben ook backer van de eerste linie. Ik deel de droom die Robert ook had. Maar nu jaren later, ben ik ook ouder geworden. Ik heb andere prioriteiten, game niet veel meer, andere hobby. Ondertussen een zoontje gekregen, dus gaat het geld naar wat anders. :9

[ Voor 23% gewijzigd door DutchWalnut op 02-10-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DutchWalnut schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:59:
[...]

Een speculatie laat zien hoe diep we al zitten, erg diep dus. Ik bedoel maar, als je een refund heb gedaan wordt je hier al uitgemaakt als een neef van Derek Smart. Dus tja.. discussiepunt. O-)
Waar maakt hij je uit voor de neef van DS? Hij trekt alleen je bron in twijfel. Zeer terecht aan de comments te zien.

De star citizen refunds Reddit is natuurlijk ook zo'n unbiased clubje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:05:
[...]

Waar maakt hij je uit voor de neef van DS? Hij trekt alleen je bron in twijfel. Zeer terecht aan de comments te zien.

Ik zeg niet dat Case dat heeft gezegd, dat zou hij nooit doen. Maar anderen misschien wel.

Tja, goed of slecht. Je moet altijd dingen in perspectief zien. EN dit keer heeft Case mij een wijze les geleerd.
Gefundeerd. Daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen. Volgende keer zal ik nog dieper er op in lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
DutchWalnut schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:59:
[...]
Neem mijn situatie, ik ben ook backer van de eerste linie. Ik deel de droom die Robert ook had. Maar nu jaren later, ben ik ook ouder geworden. Ik heb andere prioriteiten, game niet veel meer, andere hobby. Ondertussen een zoontje gekregen, dus gaat het geld naar wat anders. :9
'was' backer dan toch? :P , of toch nog een 'normaal' bedrag uitgegeven?

Maar dat is inderdaad het lastige verhaal, mensen die er 'te' veel geld in hebben gestopt. En na verloop ontevreden raken over de progress. Dat was toch altijd al het risico? Inherent aan kickstarters, de kans is groter dat het flopt dan slaagt. Weten wat je uit kan geven, en weten wat je wilt/kan missen.

Zelf geef ik er ook niets aan uit. Ze zeggen het volgens mij vaak genoeg, dat je niet meer dan een game-package nodig hebt. Maar dit onderwerp komt al 2 jaar lang bovendrijven als er zo'n dead-zone is qua nieuws. De huidige AtV's zijn wel interessant, maar implementatie is altijd interessanter dan te horen wat er achter 3.0 zit.

Ik heb meer interesse in de groei van het system dan planetary opzich. Hoewel ik zeer benieuwd ben naar de ervaring, ze hebben het lang genoeg geteased :+ . Op CitCon Brain Chambers nog maar aan de tand voelen over de tech die ze afgelopen jaar hebben gemaakt :P .

Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:05:
[...]
Haha inderdaad, sommige posts daar :+ . 'Alles is Chris z'n fout, Freelancer ging ook al zo' Nu is het echt zo dat hij de enige persoon is die beslissingen maakt natuurlijk :P . Volgens mij hebben ze qua ontwikkeling een aardig efficiente opzet.

Integratie van die systemen is een tweede, maar dat is gevolg aan het maken van "alpha-builds".

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 02-10-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:36:
[...]

'was' backer dan toch? :P

Maar dat is inderdaad het lastige verhaal, mensen die er 'te' veel geld in hebben gestopt. En na verloop ontevreden raken over de progress. Dat was toch altijd al het risico? Inherent aan kickstarters, de kans is groter dat het flopt dan slaagt. Weten wat je uit kan geven, en weten wat je wilt/kan missen.
Ben nog steeds backer gezien ik nog een ander account heb met een package.

Maar goed, na uren, maanden, jaren in een hangar hangen met een loze belofte van alles wat ons is belooft in deze jaren. Ik bedoel maar, 2 jaar geleden zouden we bij elkaar in de hangar kunnen (en nog veel meer).

Ik wil zeker wel dat het spel uit komt, nog steeds, maar aan de andere kant moet je wel reëel blijven. Het spel dat ik dacht dat ze zouden maken, komt er niet. Een hele dikke mmorpg (a EVE battles). Daar zie ik nu niets meer van.

Inderdaad lastig omdat je er zelf bij bent, maar had toen geen verantwoordelijkheden naar anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Los van de cijfers in die reddit post, moet je niet onderschatten hoeveel inkomsten ze gaan krijgen wanneer 3.0 eindelijk uitkomt. Mensen die gewoon weer gaan backen, maar ook mensen die een beter schip kopen.

Ik ben er daar 1 van, heb gewoon een LTI starter pakketje, maar zou 3.0 echt leuk enz zijn, dan heb ik geen moeite om een upgrade te doen. Ik heb het dan over een paar tientjes, maar ik heb geen twijfel dat er dan mensen zijn die er duizenden in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Benjamin- schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 01:56:
Los van de cijfers in die reddit post, moet je niet onderschatten hoeveel inkomsten ze gaan krijgen wanneer 3.0 eindelijk uitkomt. Mensen die gewoon weer gaan backen, maar ook mensen die een beter schip kopen.

Ik ben er daar 1 van, heb gewoon een LTI starter pakketje, maar zou 3.0 echt leuk enz zijn, dan heb ik geen moeite om een upgrade te doen. Ik heb het dan over een paar tientjes, maar ik heb geen twijfel dat er dan mensen zijn die er duizenden in steken.
Er is een mits, en die wordt steeds drijgender, en dat is dat het leuk moet zijn, hoe langer er gewacht wordt, hoe hoger de verwachting.

Planatary landing erg mooi en leuk, maar het is iets wat onderdeel van een spel is, het is niet het spel zelf.

Maar hopelijk beleven we het voor het eind van het jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Het moet inderdaad wel goed zijn. Als het tegenvalt dan zakt de boel flink in elkaar. Ik denk wel dat zij zich hier heel erg bewust van zijn, dit is misschien wel hun belangrijkste release die ze ooit zullen hebben, als deze tegenvalt dan zullen heel veel mensen gaan twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Benjamin- schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:44:
Het moet inderdaad wel goed zijn. Als het tegenvalt dan zakt de boel flink in elkaar. Ik denk wel dat zij zich hier heel erg bewust van zijn, dit is misschien wel hun belangrijkste release die ze ooit zullen hebben, als deze tegenvalt dan zullen heel veel mensen gaan twijfelen.
Net wat je zegt. 3.0 is cruciaal.

Worst Case?:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of 3.0 een "pre-release" wordt. Dat zou betekenen dat je bij 3.0 ook geen refund meer kan doen. Dus valt er weinig te kiezen, en stelt RSI zijn funding veilig. En dat kan ook best wat teweeg brengen in de community. Zo zie ik het.

Positieve noot:
Dat betekend dus wel dat Star Citizen al best ver is in de ontwikkeling en dat we dus snel een release zullen zien. Zonder obstakels zitten we sneller in SQ42. Waar ik wel zin aan heb :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:05:
[...]
Er is een mits, en die wordt steeds drijgender, en dat is dat het leuk moet zijn, hoe langer er gewacht wordt, hoe hoger de verwachting.

Planatary landing erg mooi en leuk, maar het is iets wat onderdeel van een spel is, het is niet het spel zelf.

Maar hopelijk beleven we het voor het eind van het jaar
Elke patch zie je 't zelfde, redelijk goed ontvangst. Wat hotfixes als er iets niet lekker loopt. En dan gaat iedereen vervolgens op 't forum lopen posten over verschillende aspecten, en wat ze anders willen zien.

3.0 zal op zichzelf de schaal heel goed moeten gaan vertalen. Wat is de consequentie van planetside gaan, kan je dan 1.2.3. weer terug naar orbit of is 't wel een keuze waar je over na moet denken (fuel consumption etc.)

Dat geeft dan ook druk op game-mechanics welke gekoppeld zijn aan de useables etc. De vraag is dan hoe ze verder gaan met de ontwikkeling.
  1. Door met 3.1 en daar een hele tijd tussen niks.
  2. Of meerdere content-patches/improvements tussendoor en dan opwerken richting 3.1 wat dan nieuwe tech brengt.
Het 2e lijkt mij logischer zeker met die patcher waar ze zo lang op gewacht hebben.

Benjamin- schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:44:
De extra tijd die ze erin hebben gestoken zal inderdaad wel zichtbaar moeten zijn tot op een bepaald niveau, om de gemiddelde backer tevreden te laten zijn. Dat betekend dus gewoon een stabiele build met veel nieuwtjes, en als je nu ziet wat er daadwerkelijk in 2.6 zit qua locaties... dan zullen ze waarschijnlijk wel blij zijn met de grotere 'wereld'.

post 3.0:
De interactie met de ingame wereld is imo nog sub-par, maar met 3.1 komen er weer nieuwe systems ingame die dat weer verbeteren. De snelheid waarmee dat gaat komen zou een mogelijk volgende dip in interesse kunnen zijn :P , maar daarvoor verwacht ik wel kleinere content-patches als in 3.0.1 etc. Nu de systemen wat meer volwassen zijn hoop ik wel een betere integratie te zien dan de hel van 3.0 die we nu zien.

:o
Positieve noot:
Dat betekend dus wel dat Star Citizen al best ver is in de ontwikkeling en dat we dus snel een release zullen zien. Zonder obstakels zitten we sneller in SQ42. Waar ik wel zin aan heb :9
SQ42 gaan we eindelijk weer eens zien op CitCon verwacht ik :P . Laat ze ons maar eens verrassen met iets. We hebben namelijk geen idee hoe het zit met integratie van die systemen met die van de PU. Wat loopt er voor, wachten ze nog steeds op iets? Of is alles nu plots wel gereed :+ . Het blijft een raadsel hoe die interactie exact is.

Nog een samenvatting van BoredGamer van afgelopen week.

Je staat trouwens op de voorpagina van 't T.net magazine :P .

[ Voor 3% gewijzigd door Case_C op 03-10-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:09:
[...]
Je staat trouwens op de voorpagina van 't T.net magazine :P .
Trots 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMa34
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-05-2021
Niemand hier die de X1 gaat kopen?

Ik zit namelijk nog te twijfelen. Heb al 3 toffe schepen, waarvan 2 met LTI. En nog een Archimedes token die ik ergens volgend jaar wil gaan gebruiken voor een Freelancer DUR.
Maar jah.. zo`n snelle ground vehicle is toch misschien wel handig om erbij te hebben.
Als ik het dan achteraf toch niks vind smelt ik `m om naar storecredits en leg het bij de aanschaf van de Freelancer.

Ik heb als het goed is ook die rover al als groundvehicle inbegrepen bij de Carrack.

[ Voor 87% gewijzigd door IMa34 op 04-10-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-07 14:22
IMa34 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:44:
Niemand hier die de X1 gaat kopen?

Ik zit namelijk nog te twijfelen. Heb al 3 toffe schepen, waarvan 2 met LTI. En nog een Archimedes token die ik ergens volgend jaar wil gaan gebruiken voor een Freelancer DUR.
Maar jah.. zo`n snelle ground vehicle is toch misschien wel handig om erbij te hebben.
Als ik het dan achteraf toch niks vind smelt ik `m om naar storecredits en leg het bij de aanschaf van de Freelancer.

Ik heb als het goed is ook die rover al als groundvehicle inbegrepen bij de Carrack.
Ik heb al een dragonfly, daar kan cargo in, dan rijd (vaar?) ik wel wat langzamer, als ik maar loot kan meenemen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMa34
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-05-2021
Ja precies, in dat geval lijkt me die X1 ook wat overbodig. Wel relaxed, een beetje cargo space voor de loot :P
Pagina: 1 ... 56 ... 117 Laatste