You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Dat zou leuk zijn, maar ik gok dat naast de patcher, er ook aanpassingen zijn in de game files/structuur. Grote kans dat je dus eerst toch een volledige download moet doen.Tylocke schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:56:
[...]
Zou het niet zo moeten zijn dat dan eerst de update voor de launcher komt en je meteen de delta patcher kan gebruiken? Dan hoef je alleen maar de verschillen tussen 2.6.3 en 3.0 op te halen. Nu zal dit best een redelijk verschil zijn dus 20+GB zou niet echt vreemd zijn.
Hopelijk houdt dit ook in dat we in de toekomst regelmatige updates krijgen (patch Tuesday?) zodat bekende bugs niet steeds weer gemeld worden in de issue council.
Je zal de gehele 40+GB moeten binnen halen. Ze zeiden ook dat men alles moeten verwijderen en SC opnieuw moeten installeren.Tylocke schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:56:
[...]
Zou het niet zo moeten zijn dat dan eerst de update voor de launcher komt en je meteen de delta patcher kan gebruiken? Dan hoef je alleen maar de verschillen tussen 2.6.3 en 3.0 op te halen. Nu zal dit best een redelijk verschil zijn dus 20+GB zou niet echt vreemd zijn.
Hopelijk houdt dit ook in dat we in de toekomst regelmatige updates krijgen (patch Tuesday?) zodat bekende bugs niet steeds weer gemeld worden in de issue council.
Voor mij verder geen probleem met mijn internet thuis. Denk dat ik het binnen 45 min of eerder wel binnen heb.
Maar het mooie is, dat dit als het goed is de laatste keer is dat je alles moet binnen halen, alle keren hiervoor moest je dat iedere keer doen. En met 2.6 ptu kon je dat dus iedere dag doen. Dus wanneer ze de nieuwe patcher hebben is dat vanaf dan alleen maar voordeliger.Recon24 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:00:
[...]
Je zal de gehele 40+GB moeten binnen halen. Ze zeiden ook dat men alles moeten verwijderen en SC opnieuw moeten installeren.
Voor mij verder geen probleem met mijn internet thuis. Denk dat ik het binnen 45 min of eerder wel binnen heb.
Edit: en ondanks (of is het desondanks?) mijn negatieve houding ga ik dag 1 toch wel mn nieuwe cutlass checken
[ Voor 7% gewijzigd door Bornhald op 28-08-2017 11:13 ]
Nou 25mbit abbo.. (sneller kan niet op mijn locatie). En dan mag je blij zijn als je 12mbit haalt in reality.kipkruide schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:50:
?, Geen breedband.
4G is sneller, maar nog wel duurder
Het is iig niet dankzij, dus ik vermoed dat ondanks gewoon correct isBornhald schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:11:
[...]
Maar het mooie is, dat dit als het goed is de laatste keer is dat je alles moet binnen halen, alle keren hiervoor moest je dat iedere keer doen. En met 2.6 ptu kon je dat dus iedere dag doen. Dus wanneer ze de nieuwe patcher hebben is dat vanaf dan alleen maar voordeliger.
Edit: en ondanks (of is het desondanks?) mijn negatieve houding ga ik dag 1 toch wel mn nieuwe cutlass checken
Maar zolang we de "discussie" over uitspraken van Chris en 'release' dates achterwege laten ben je helemaal niet negatief toch

[ Voor 56% gewijzigd door Case_C op 28-08-2017 13:04 ]
In de basis wil ik net als de rest hier SC en SQ42 erg graag spelen/zien/belevenCase_C schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:54:
Maar zolang we de "discussie" over uitspraken van Chris en 'release' dates achterwege laten ben je helemaal niet negatief toch![]()
.
[ Voor 27% gewijzigd door Bornhald op 28-08-2017 13:12 ]
In 3.0 kunnen we dus een Cutlass verwachten achter onze URSA roverBornhald schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:12:
[...]
In de basis wil ik net als de rest hier SC en SQ42 erg graag spelen/zien/beleven
Dat ligt aan de kansen die ik heb om de URSA uit te schakelen. En of ik dan niet een idris op mn dak krijgCase_C schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:32:
[...]
In 3.0 kunnen we dus een Cutlass verwachten achter onze URSA rover![]()
. Dan wel met schilden verwacht ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Bornhald op 28-08-2017 13:55 ]
Ik volg al sinds het begin op kickstarter dit spel, nu zag ik af en toe wat filmpjes langs komen maar recent was het spel helemaal buiten de radar. Hoe staat het met het spel tot nu toe? wat kan ik verwachten als ik het nu koop en hoe is de gameplay? Ik zie nu dat er grotere schepen in het spel zitten maar aan de andere kant kosten die verschrikkelijk veel geld. Is er en manier om dat ingame te kopen? of zit je daar jaren voor te grinden?
Kortom zouden jullie SC aanbevelen met een starterpack van 60.- of is er dan geen reet aan?
Voorop gesteld dat ontwikkeling trager is dan gehoopt, is er wel goed te zien waar ze aan werken. Persoonlijk zou ik je aanraden om te wachten tot 3.0 daadwerkelijk uit is voor alle backers. Op Gamescom begreep ik dat ze dat uiterlijk voor eind Oktober voor elkaar willen hebben.daantjuh68 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:27:
Een vraag aan de mensen die dit spel al langer spelen en wat meer ervaring hebben.
Ik volg al sinds het begin op kickstarter dit spel, nu zag ik af en toe wat filmpjes langs komen maar recent was het spel helemaal buiten de radar. Hoe staat het met het spel tot nu toe? wat kan ik verwachten als ik het nu koop en hoe is de gameplay? Ik zie nu dat er grotere schepen in het spel zitten maar aan de andere kant kosten die verschrikkelijk veel geld. Is er en manier om dat ingame te kopen? of zit je daar jaren voor te grinden?
Kortom zouden jullie SC aanbevelen met een starterpack van 60.- of is er dan geen reet aan?
En de Starter-Pack is inderdaad alles wat je eigenlijk nodig hebt. Wanneer je de PU pack koopt krijg je toegang tot de Alpha, en wanneer SQ42 uit zou komen is dat tegenwoordig een add-on van $15,-.
In feite is een starter-pack prima, in 3.0 kan je nog geen schepen kopen ingame. Dat is aangegeven dat het met 3.1 gaat komen
Dus mijn advies is nog even wachten tot 3.0, en dan te beslissen met alle video's die dan verschijnen. En een starter is zat, dan houd je voor jezelf ook de progressie. (Hoewel je nog wel wipes gaat krijgen in de toekomst, gezien het alpha is.)
Na wat filmpjes gekeken te hebben vond ik het ook erg er op lijken. Niet vreemd want; het is exact dezelfde tech maar dan gewoon nieuwer!
http://www.pcgamer.com/so...ice-onto-your-eq2-avatar/
Wel mooi, en het zorgt er ook voor dat die capture rigs van SC niet overkill zijn geweest.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Grappig schip, en leuk om weer iets luxe te zien, maar die Carrack ernaast blijft toch een heel stuk gaver!
Qua looks en er vanuit gaande dat de 600i hetzelfde kan als de Carrack, had het voor mij een no-brainer geweest om een ccu te doen naar een 600i van een Carrack, qua looks is hij in mijn optiek mooier dan de Carrack. Als ik geen refund had gedaan had ik een ccu gedaan nu. Het is dat ik voor die prijs 8 tot 10 uitgebrachte aaa games kan kopenCase_C schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:33:
De 600i volgens Teller, groter dan momenteel op de stat page staat. Schijnt dat het huidige interieur totaal niet overeenkomt met de lengte van ~60m. maar meer richting de 100m. gaat wanneer er iemand nog in moest passen.
[video]
Grappig schip, en leuk om weer iets luxe te zien, maar die Carrack ernaast blijft toch een heel stuk gaver!
Ik heb van het weekend een CCU gedaan van mijn Aquila naar de 600i. Stonden nog genoeg upgrades klaar om dat met store credit te doen dus met het idee, why not both. Dus nu de trotse eigenaar van zowel een Carrack als 600i met exploration module.Bornhald schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 01:01:
[...]
Qua looks en er vanuit gaande dat de 600i hetzelfde kan als de Carrack, had het voor mij een no-brainer geweest om een ccu te doen naar een 600i van een Carrack, qua looks is hij in mijn optiek mooier dan de Carrack. Als ik geen refund had gedaan had ik een ccu gedaan nu. Het is dat ik voor die prijs 8 tot 10 uitgebrachte aaa games kan kopen
De Carrack heeft trouwens wel betere shields, betere equipment zoals een scout ship extra en meer cargo plus modulariteit. Daarbij is de Carrack wel een 5 crew ship en de 600i maar 3. Dus ik vond het een mooie upgrade voor mijn Aquila omdat ik de Constellation toch niet echt mijn schip vind.
Stats zijn redelijk veranderlijk, dus stats van de 600i zijn nog niet in steen gebeiteld, aan de andere kant die van de Carrack niet, zal ook wel aangepast worden zodra ze er echt mee gaan werkenTylocke schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:24:
[...]
Ik heb van het weekend een CCU gedaan van mijn Aquila naar de 600i. Stonden nog genoeg upgrades klaar om dat met store credit te doen dus met het idee, why not both. Dus nu de trotse eigenaar van zowel een Carrack als 600i met exploration module.
De Carrack heeft trouwens wel betere shields, betere equipment zoals een scout ship extra en meer cargo plus modulariteit. Daarbij is de Carrack wel een 5 crew ship en de 600i maar 3. Dus ik vond het een mooie upgrade voor mijn Aquila omdat ik de Constellation toch niet echt mijn schip vind.
Maar tsja waarom niet beide, ik zou het ook niet weten als het toch niks extras kost.
Ik hoop vooral dat beide binnen aanzienbare in game komen, de development van de Carrack begint binnenkort, maar tussen dat en de 600i zitten volgens mij nog redelijk wat grotere schepen die ze eerst moeten gaan maken, naast nog een boel Vanduul schepen voor SQ42 dus ben bang dat het nog ff duurt voor je ze echt naast elkaar kan vergelijken
@Tylocke
blijkbaar al een aanpassing geweest op de explorer variant? hier staat 5 crew

[ Voor 5% gewijzigd door Bornhald op 29-08-2017 09:36 ]
Smaken verschillen natuurlijkBornhald schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 01:01:
[...]
Qua looks en er vanuit gaande dat de 600i hetzelfde kan als de Carrack, had het voor mij een no-brainer geweest om een ccu te doen naar een 600i van een Carrack, qua looks is hij in mijn optiek mooier dan de Carrack.
Van de Aquila is het inderdaad wel een behoorlijke upgrade. Gezien de 600i toch een stuk groter en luxer is. Vanuit dat opzicht is het nog aardig qua ship/value verhouding.Tylocke schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:24:
[...]
Ik heb van het weekend een CCU gedaan van mijn Aquila naar de 600i. Stonden nog genoeg upgrades klaar om dat met store credit te doen dus met het idee, why not both. Dus nu de trotse eigenaar van zowel een Carrack als 600i met exploration module.
Nu gaat de vraag zijn met welke patch er AI crew ingame gaat komen
is ook een manier om ernaar te kijkenCase_C schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:02:
[...]
Smaken verschillen natuurlijk. 600i is meer Star Trek, waar de Carrack weer meer StarGate is qua design. En dan vind ik een ontwerp met meer hoeken toch wat mooier dan een gestroomlijnd schip.
zie wel dat he aantal turrets op de 600i aanzienlijk hogere is, en hij heeft ook van de automated defense turrets, maar het grote gemis van de 600i ten opzichte van de carrack (op basis van stats niet looks) vind ik dat hij geen voertuigen heeft om mee te exploreren, waar de carrack zowel een rover als een scoutship heeft, heeft de 600i niks op dat vlak. Voor een exploration ship vind ik dat best een groot gemis
[/quote]
Oh dat is een goeie. Dat strookt wel met het plaatje van de explorer module. Daar zie je 2 werkplekken boven de plek voor de rover (waar je trouwens in de concept de Ursa ziet en niet de X1).Bornhald schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:33:
[...]
@Tylocke
blijkbaar al een aanpassing geweest op de explorer variant? hier staat 5 crew
[afbeelding]
Ik denk dat we echt pas richting 4.0 met dat soort dingen te maken krijgen. 3.x serie lijkt me om de game loop op orde te krijgen en alle basic careers erin terwijl 4.x zou moeten uitbouwen.Case_C schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:02:
[...]
Van de Aquila is het inderdaad wel een behoorlijke upgrade. Gezien de 600i toch een stuk groter en luxer is. Vanuit dat opzicht is het nog aardig qua ship/value verhouding.
Nu gaat de vraag zijn met welke patch er AI crew ingame gaat komen. Dan kan je de schepen ook volledig bemannen!
Tot die tijd doe ik een beroep op mede tweakers
De explorer module heeft de X1Bornhald schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:10:
[...]
is ook een manier om ernaar te kijken
zie wel dat he aantal turrets op de 600i aanzienlijk hogere is, en hij heeft ook van de automated defense turrets, maar het grote gemis van de 600i ten opzichte van de carrack (op basis van stats niet looks) vind ik dat hij geen voertuigen heeft om mee te exploreren, waar de carrack zowel een rover als een scoutship heeft, heeft de 600i niks op dat vlak. Voor een exploration ship vind ik dat best een groot gemis
[ Voor 21% gewijzigd door Tylocke op 29-08-2017 10:14 ]
Ofwel weer een nieuw 'trainer' schip voor ship-designers. Gok dat ze die kleine schepen gebruiken om nieuwe dev's kennis te laten maken met de schepen en hoe alles moet werken. Ze maken die overigens echt vlug
Het was een open top racer toch? Alleen nog niet bekend of 't met wielen is of niet
Overigens heeft de Carrack natuurlijk wel een Rover + een Scout Ship. Dus dat is dubbele pret!
[ Voor 17% gewijzigd door Case_C op 29-08-2017 10:22 ]
Ik moet zeggen dat ik het wel erg slecht vind dat ze nu nog steeds dat soort fouten maken op de stat page, ik wil nog best mee gaan dat ze niet iedere verandering direct doorvoeren (of dat ze het überhaupt nauwelijks updaten). Maar wanneer ze een nieuw schip opvoeren verwacht ik onderhand wel dat ze dat foutloos kunnen!! Het is niet alsof het raketwetenschap is om wat dingetjes in te vullen en even een 4-ogen controle te doen van heb ik alles.
zoals je ziet in de screenshot zit er bij de explorer geen additional equipment bij, wat dus wel zou moeten.
Het is een "open canopy racer"Case_C schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:17:
[...]
Het was een open top racer toch? Alleen nog niet bekend of 't met wielen is of niet.
EDIT
overigens staat er ergens anders ook weer bij dat er een rover bij zit, bij de explorer variant

het maakt het allemaal niet echt duidelijker wat er nu bij zit.....
Nog een EDIT (en voor de mensen die niet van kritiek houden sla lekker over)
Wat ik ook wel jammer vind, is dat de warbond dan weer als speciaals heeft dat je hem kan namen. Dus naast dat hij goedkoper is krijg je nog een "extra incentive". Dus als je meer geld uit geeft krijg je dat niet.. dat vind ik raar. Of nog anders geredeneerd, als bedankje dat je al heel lang CIG sponsort, mag je je schip geen custom name geven. En nu begrijp ik best dat er mensen denken, boeien die naam.. Maar principieel is het raar om dat te doen
[ Voor 42% gewijzigd door Bornhald op 29-08-2017 10:46 ]
Eens die stats zouden qua concept gewoon vast moeten liggen, en in een vast format ingevoerd moeten worden. Blijkbaar gaat daar in de communicatie nog veel fout om dat goed online te krijgen. Ben is daar verantwoordelijk voor lijkt me als head of shipsBornhald schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:32:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het wel erg slecht vind dat ze nu nog steeds dat soort fouten maken op de stat page, ik wil nog best mee gaan dat ze niet iedere verandering direct doorvoeren (of dat ze het überhaupt nauwelijks updaten). Maar wanneer ze een nieuw schip opvoeren verwacht ik onderhand wel dat ze dat foutloos kunnen!! Het is niet alsof het raketwetenschap is om wat dingetjes in te vullen en even een 4-ogen controle te doen van heb ik alles.
zoals je ziet in de screenshot zit er bij de explorer geen additional equipment bij, wat dus wel zou moeten.
Met wielen of thrusters[...]
Het is een "open canopy racer"
Ook weer een hele gave 3d print:
https://robertsspaceindus...ted-By-Alcatraz-Skywalker
Zulke builds motiveren wel om weer verder te gaan verven!
Bijna alles onderhand in de grondverf staan, en een proefje gedaan voor aflakken. Dat is wel tricky, en zeker als je met 2/3 kleuren gaat werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Case_C op 29-08-2017 11:10 ]
en nu een nerf gun conversie...Case_C schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:44:
Ook weer een hele gave 3d print:
https://robertsspaceindus...ted-By-Alcatraz-Skywalker
Zulke builds motiveren wel om weer verder te gaan verven!
Echter, de echte explorer van de 2 blijft de Carrack omdat die dedicated daarvoor gemaakt is en veel meer systemen en features aan boord heeft hier voor.
Ergens zou ik de 600i Explorer er best bij willen hebben, maar het probleem is dat ik hem voorlopig niet zie komen (vast ergens in 2018). Waarom zou ik als ik al de Carrack heb? De Carrack moet echt goed verkloot worden door CIG wil ik de 600i kopen.
[ Voor 27% gewijzigd door Recon24 op 29-08-2017 12:03 ]
Ik was eerst van plan om mijn Merchantman te sidegraden naar een Carrack nu de MM zoveel waard is geworden, maar nu ik de 600i zie heb ik toch mijn hornet package gemelt om een upgrade voor mn MM te kopen naar de 600i explorerRecon24 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:00:
Ook al heeft de 600i opzich best wat looks op het moment, zijn de looks van de Carrack ook nog niet bekend. Enige wat we hebben zijn oude concepts, die aardig zullen veranderen.
Echter, de echte explorer van de 2 blijft de Carrack omdat die dedicated daarvoor gemaakt is en veel meer systemen en features aan boord heeft hier voor.
Ergens zou ik de 600i Explorer er best bij willen hebben, maar het probleem is dat ik hem voorlopig niet zie komen (vast ergens in 2018). Waarom zou ik als ik al de Carrack heb? De Carrack moet echt goed verkloot worden door CIG wil ik de 600i kopen.
Carrack wordt denk ik ook echt puur voor exploration en cargo, en de 600i is meer solo+group allround, en waarschijnlijk ook wat geschikter voor pve combat. Hopelijk komen er nog wat modules uit (ooit, hum). Ik wacht nog ff met applyen van de upgrade tot na de Q&A.
edit: ik zie opeens een exploration fleet voor me met Carracks, 600i's en Wardens
[ Voor 3% gewijzigd door Willem078 op 29-08-2017 12:25 ]
Hopelijk horen we bij de Q&A weer wat hierover. Maar je hebt wel gelijk dat een fatsoenlijke pagina het minste mag zijn met een concept sale. Zou ook wat minder onnodige vragen bij de Q&A opleveren.Bornhald schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:32:
het maakt het allemaal niet echt duidelijker wat er nu bij zit.....
Nog een EDIT (en voor de mensen die niet van kritiek houden sla lekker over)
Wat ik ook wel jammer vind, is dat de warbond dan weer als speciaals heeft dat je hem kan namen. Dus naast dat hij goedkoper is krijg je nog een "extra incentive". Dus als je meer geld uit geeft krijg je dat niet.. dat vind ik raar. Of nog anders geredeneerd, als bedankje dat je al heel lang CIG sponsort, mag je je schip geen custom name geven. En nu begrijp ik best dat er mensen denken, boeien die naam.. Maar principieel is het raar om dat te doen
Het hele warbond idee is op zijn zachts gezegd een erg k idee. Het hele gebeuren van wat er nou in deze packages zit wordt er niet duidelijker op. Leuk dat het nu extra geld in het laadje brengt, maar later ben je mogelijk extra mankracht kwijt om dingen uit te zoeken als het niet goed is. Los van het hele we willen liever nieuw geld principe.
Volgens mij kan je de Carrack net als de 600i bekijken, de 600i is dus logischer wijs net zo ver qua concept wat wij als niet CIG mensen weten als dat de Carrack is. Er is wel al wat info gelekt over de carrack maar daarvan is bekend dat hij ten opzichte van het concept wat wij kennen zal worden aangepast. Er is op dit moment geen reden om te vermoeden dat er nog aanpassingen zullen gebeuren op de 600i, sterker nog, ik vind dit aannemelijk met in achterhoofd de size van het schip welke op de stats pagina te klein is voor wat beschreven.Recon24 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:00:
Ook al heeft de 600i opzich best wat looks op het moment, zijn de looks van de Carrack ook nog niet bekend. Enige wat we hebben zijn oude concepts, die aardig zullen veranderen.
Lastig te zeggen vind ik persoonlijk maar grote kans dat je wel gelijk hebt, de 600i is een luxury craft welke een explorer module kan plaatsen waar de carrack en explorer schip is die (ik dacht) 3 modules kan plaatsen, dus welke waarschijnlijk ook wel luxury modules zal kunnen plaatsen, dit veranderd, zoals jij aan geeft, niks aan het originele schip. Het plaatsen van modules geeft alleen aan dat de rol van schepen breder wordt.Echter, de echte explorer van de 2 blijft de Carrack omdat die dedicated daarvoor gemaakt is en veel meer systemen en features aan boord heeft hier voor.
Gezien hoe CIG nu te werk gaat met schepen, is het nog best mogelijk dat de 600i naar voren wordt geschoven om als een van de eerste origin schepen gemaakt te worden. Zodat de informatie hiervan gebruikt kan worden in de kleinere schepen, net als bij Drake waarbij ze eerst de Caterpillar als rework hebben gedaan en vervolgens een hele rits kleinere schepen hebben geredesigned en enkele nieuwe schepen hebben gemaakt. Het lijkt er van buitenaf op dat ze eerst een groot schip willen maken en bij behorend library met assets en dan de kleinere gaan maken. Waar het eerder leek dat ze eerst klein begonnen en dan naar groot gingen. Als deze theorie standhoud, is dat slecht nieuws voor de mensen met schepen uit de 300 serie omdat deze dus pas zullen volgen na de 600i. Let wel, dit is theory crafting op basis van hoe ze te werk zijn gegaan met Drake en met MISC (waarbij de starfarrer eerst werd gedaan en dat men nu met de freelancers bezig is)Ergens zou ik de 600i Explorer er best bij willen hebben, maar het probleem is dat ik hem voorlopig niet zie komen (vast ergens in 2018). Waarom zou ik als ik al de Carrack heb? De Carrack moet echt goed verkloot worden door CIG wil ik de 600i kopen.
Niet vergeten dat de Caterpillar al veel langer op de lijst stond dan de 600iBornhald schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:19:
[...]
Gezien hoe CIG nu te werk gaat met schepen, is het nog best mogelijk dat de 600i naar voren wordt geschoven om als een van de eerste origin schepen gemaakt te worden. Zodat de informatie hiervan gebruikt kan worden in de kleinere schepen, net als bij Drake waarbij ze eerst de Caterpillar als rework hebben gedaan en vervolgens een hele rits kleinere schepen hebben geredesigned en enkele nieuwe schepen hebben gemaakt. Het lijkt er van buitenaf op dat ze eerst een groot schip willen maken en bij behorend library met assets en dan de kleinere gaan maken. Waar het eerder leek dat ze eerst klein begonnen en dan naar groot gingen. Als deze theorie standhoud, is dat slecht nieuws voor de mensen met schepen uit de 300 serie omdat deze dus pas zullen volgen na de 600i. Let wel, dit is theory crafting op basis van hoe ze te werk zijn gegaan met Drake en met MISC (waarbij de starfarrer eerst werd gedaan en dat men nu met de freelancers bezig is)
100% zeker in 3.0
- Cutlass Black
- Constelation Aquila
- Ursa Rover
- Prospector
- Cutlass Blue
- Cutlass Red
- Freelancer DUR
- Freelancer MAX (leuk voor de traders als ie ingame zit
)
- Vanguard Harbinger
- Vanguard Sentinel
- Razor
- Hornet Updates
- Hull C
- Reclaimer
- Constelation Phoenix
- Banu MM
- 890 Jump
- Mustang updates
Maar de 300 series staat daar nog niet tussen, en zal dus waarschijnlijk pas opgepakt worden als de 890J klaar is, of een van de andere updates.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7bCVKjce8iU&feature=youtu.be&t=21m32s]
Vanaf 21 minuten... gaan nu de geruchten dat SQ42 in 2017 uit moet komen. (Vertragingen voorbehouden?)
Nu is het wel Erin die het gezegd zou hebben i.t.t. Chris. Dus dan kan het nog wel eens waar gaan zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door Case_C op 30-08-2017 16:23 ]
Erna wel gelukt met moeite de ruimte in te gaan en dan? Ik vlieg wat rond maar geen idee wat ik moet doen. Maar gekapt na eeen tijdje. Ga me wel inlezen
Herkenbare eerste kennismaking met het spel, inclusief het na 1 seconde crashenTennisbal schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:16:
Vandaag spel gespeeld, vind het niet echt beginnersvriendelijk. Ik liep wat rond in het ruimtestation en moest youtube gebruiken om mijn spacepak te vinden. Vervolgens 1 seconden in mijn spaceship gezeten om direct te crashen.
Erna wel gelukt met moeite de ruimte in te gaan en dan? Ik vlieg wat rond maar geen idee wat ik moet doen. Maar gekapt na eeen tijdje. Ga me wel inlezen
Dat gezegd hebbende kun je nu al wel iets verdergaand kennismaken met sommige elementen. Na het spawnen op de ruimtebasis kun je dmv een console eenvoudig je schip aan een terminal spawnen en boarden. Daarna kun je wegvliegen (probeer met spacebar eerst het op te stijgen
Tip: Als je uitgekeken bent op je eigen kleine space-badkuip, vraag in de chat of iemand een grote schip heeft. Vond het erg gaaf om in die dingen te vliegen die eigenlijk een complete crew nodig hebben!
Dat is eigenlijk het eerste wat men als advies geeft voor je aan SC begint/koopt. Star Citizen is geen game die je even (vooral straks met 3.0) gaat spelen voor 30 min. Het is daarnaast ook niet de bedoeling dat dit een makkelijk spel gaat worden en daar ben ik ergens ook wel blij mee.Ga me wel inlezen
Star Citizen zal niet voor iedereen zijn en je zult veel moeten inlezen in alles wat rondom SC hangt. Wat is Star Citizen, wat houden de schepen in, wat kan je straks ermee doen, wat wil jij doen in Star Citizen.
Waarbij je bij andere games zoiets kan hebben van dat je het koopt en je ziet het wel, is SC eerst paar weken tot een maand alle "ins en ouds" weten en daarna kopen/spelen.
Absoluut, neemt niet weg dat de oude tutorial (liefst nu zonder bugs) wel handig zou zijn. Al is het alleen om de basics te leren.Recon24 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:57:
[...]
Dat is eigenlijk het eerst wat men als advies geeft voor je aan SC begint/koopt. Star Citizen is geen game die je even (vooral straks met 3.0) even gaat spelen voor 30 min. Het is daarnaast ook niet de bedoeling dat dit een makkelijk spel gaat worden en daar ben ik ergens ook wel blij mee.
Star Citizen zal niet voor iedereen zijn en je zult veel moeten inlezen in alles wat rondom SC hangt. Wat is Star Citizen, wat houden de schepen in, wat kan je straks ermee doen, wat wil jij doen in Star Citizen.
Waarbij je bij andere games zoiets kan hebben van dat je het koopt en je ziet het wel, is SC eerst paar weken tot een maand alle "ins en ouds" weten en daarna kopen/spelen.
Een aanrader is in ieder geval je keybinds te bekijken of ergens een plaatje te vinden van de default keybinds. Daar staan erg veel dingen op. Om beter te leren vliegen is racen in Arena Commander wel een aanrader. Gewoon eerst rustig solo om eerst je schip te leren kennen. Als je relatief rustig wilt leren schieten is Vanduul Swarm solo ook wel een aanrader. De PU is op zich wel interessant als je weet hoe je je Quantum Drive moet activeren, zonder dat kan je rondjes om het ruimtestation draaien en dat is het wel een beetje. Met je QD kan je naar andere lokaties, waarbij er nu een 12 verschillende missies zijn als ik me niet vergis. Meeste vanuit de ICC maar ook een paar andere.Tennisbal schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:16:
Vandaag spel gespeeld, vind het niet echt beginnersvriendelijk. Ik liep wat rond in het ruimtestation en moest youtube gebruiken om mijn spacepak te vinden. Vervolgens 1 seconden in mijn spaceship gezeten om direct te crashen.
Ga er maar van uit dat sommige controls weer gaan wijzigen met 3.0, is onderdeel van de veranderingen steeds omdat er ruimte gemaakt moet worden tussen alle keybinds voor nieuwe functionaliteiten.
Op de Discord channel kan je ook meestal wel advies vragen
De bugs schijnt vaker voor te komen, laatste keer alleen niet vaker gevonden.JohnnieWbl schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:16:
Net een Cutlass van iemand geleend om even te proberen. Land ik netjes op dat reparatiestation.. kom ik niet meer uit mn mobiglass menuChat deed het ook niet vanuit dat menu dus kon alleen de game verlaten. Is dat een bekende bug of heb ik pech gehad?
https://robertsspaceindus...hile_at_cry-astro_station
Mooi, kan er dus van uit gaan dat hij op de bug lijst staat (lijkt me wel een critical/blockerr?).Case_C schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:20:
[...]
De bugs schijnt vaker voor te komen, laatste keer alleen niet vaker gevonden.
https://robertsspaceindus...hile_at_cry-astro_station
De grap is natuurlijk dat 3.0 een nieuwe build is, waarin deze bug waarschijnlijk niet meer zitJohnnieWbl schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:25:
[...]
Mooi, kan er dus van uit gaan dat hij op de bug lijst staat (lijkt me wel een critical/blockerr?).
Daarnaast gok ik ook dat de 2.6.3 build geen prio meer heeft voor bugfixes om diezelfde reden. Daar zitten ze allemaal aan die 3.0 branch te werken die binnenkort uit komt. Daar krijgen we morgen ook weer de burndown van te zien
Nee niet minder bugs maar andere berg bugs.Case_C schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:30:
De grap is natuurlijk dat 3.0 een nieuwe build is, waarin deze bug waarschijnlijk niet meer zit. Gezien het hele mobiglass systeem toch aardig bewerkt is. Dus de code die deze bug heeft veroorzaakt is waarschijnlijk veranderd.
Daarnaast gok ik ook dat de 2.6.3 build geen prio meer heeft voor bugfixes om diezelfde reden. Daar zitten ze allemaal aan die 3.0 branch te werken die binnenkort uit komt. Daar krijgen we morgen ook weer de burndown van te zien. Erg benieuwd hoeveel bugs er minder zijn.
Als ze module overhoop halen en funtie veranderen is er grote change en dus vervangen van code. De nieuwe is vers en daar meegekomen met verse nieuwe bugs.
En daarmee ook weer kans vergroting op wat critical bugs.
Dat zal zolang ze niet feature freeze Beta beland zijn maar nog overal nog aan het implementeren van features zijn. Blijft het bug fest.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Met minder bugs doelde ik eigenlijk op die burndown die ze nu hebben voor 3.0SG schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:17:
[...]
Nee niet minder bugs maar andere berg bugs.
Als ze module overhoop halen en funtie veranderen is er grote change en dus vervangen van code. De nieuwe is vers en daar meegekomen met verse nieuwe bugs.
En daarmee ook weer kans vergroting op wat critical bugs.
Dat zal zolang ze niet feature freeze Beta beland zijn maar nog overal nog aan het implementeren van features zijn. Blijft het bug fest.
Dat er straks in 3.0 weer een andere berg minor bugs zit is idd een zekerheid. Maar alles wat nu in 2.6.3 zit is weer verleden tijd.
Vanavond al met een beetje gelukkipkruide schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:05:
Ben zelf wel benieuwd naar de nieuwe burndown morgen. Ik had op reddit voorspeld dat ze met de huidige burn rate van bugs over een week of drie er redelijk doorheen zouden moeten zijn. Haha. Blijven ze natuurlijk alsnog met 2 blockers over ofzo, dat ismeetsal zo maar ben benieuwd of ze nu richting de 40-50 total gaan.
Ook leuk, de ship readiness chart is ook weer bijgewerkt: (De 600i is waarschijnlijk wel te klein weergegeven. Als we t3ller mogen geloven.)

[ Voor 6% gewijzigd door Case_C op 31-08-2017 10:13 ]
Had Teller niet ook gelijk met schepen als de Starfarer en nog een andere, welke hij ook "voorspeld" had dat groter zouden worden en ook daadwerkelijk groter zijn geworden.Case_C schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:12:
[...]
Vanavond al met een beetje geluk.
Ook leuk, de ship readiness chart is ook weer bijgewerkt: (De 600i is waarschijnlijk wel te klein weergegeven. Als we t3ller mogen geloven.)
[afbeelding]
Edit: Q&A is up en ik ben een beetje teleurgesteld. Ik hou de upgrades nog even vast maar ik vrees dat ze uiteindelijk naar iets anders gaan.
https://robertsspaceindus...ing/16093-Q-A-Origin-600i
Geen verrassing, een behind the scenes ATV:
En helaas terug naar 94 must fix bugs voor release. Dit komt eigenlijk door de grote hoeveelheid data die ze van de 2000 Gamescom spelers hebben gehad. Uiteindelijk dus goed omdat wij als spelers anders deze bugs tegen waren gekomen, maar op dit moment wel even slecht nieuws voor de release van 3.0.
[ Voor 71% gewijzigd door Tylocke op 01-09-2017 09:18 ]
Ja die vond ik ook wel grappig om te horenTylocke schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:50:
Ik heb ergens een goede tip gelezen om mijn upgrade te splitsen van een Aquila -> 600i explorer naar een Aquila -> 600i tourer én een 600i tourer-> 600i explorer. Zo kan ik nog kiezen.
Edit: Q&A is up en ik ben een beetje teleurgesteld. Ik hou de upgrades nog even vast maar ik vrees dat ze uiteindelijk naar iets anders gaan.
https://robertsspaceindus...ing/16093-Q-A-Origin-600i
Geen verrassing, een behind the scenes ATV:
[video]
En helaas terug naar 94 must fix bugs voor release. Dit komt eigenlijk door de grote hoeveelheid data die ze van de 2000 Gamescom spelers hebben gehad. Uiteindelijk dus goed omdat wij als spelers anders deze bugs tegen waren gekomen, maar op dit moment wel even slecht nieuws voor de release van 3.0.

Dat is wel lastig aan bugs. Feitelijk zegt die 94 niet veel. Als deze allemaal relatief makkelijk op te lossen zijn dan hebben we over 3 weken wat. Echter, je hebt maar 1 hardnekkige bug nodig om de hele zooi naar 2018 te laten verschuiven. Er is zelfs kans dat die ene lastige bug nog niet eens gevonden is
Aan de andere kant ben ik dus weer blij dat dit voor ons alweer opgelost zal zijn straks en we een wat betere ervaring zullen krijgen met 3.0. Eigenlijk hoop ik ieder geval dat we 3.0 voor eind het jaar nog mogen spelen, maar dat verwacht ik wel.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Jup eerst weer volledig ~30gb voor de laatste keer downloaden.The Chosen One schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:48:
Die nieuwe patcher zit dus pas in 3.0?
Gaat me benieuwen wat er weer voor nieuwe modellen in de game files te vinden gaan zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door The Chosen One op 03-09-2017 14:03 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Maar om hem echt uit te proberen kan ik je voorlopig alleen de solo modes aanraden. Op alle multiplayer maps wordt je eigenlijk alleen gehinderd door de server. Ik ben bang dat dit probleem ook nog hebben in 3.0 totdat die netwerk optimalisaties eraan komen. Maar dat is nog even afwachten, ze hebben wel die item containers live dus dat helpt al wel.
Ja dat klopt, volgens mij is dat die item container gedoe waar ik het over had maar jouw uitleg is veel duidelijkerCase_C schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:57:
[...]
De item 2.0 zou al iets van optimalisatie moeten geven toch?
Het spawnen van een groot schip werkt bijvoorbeeld anders dan nu in 2.6. Nu lagt de server wanneer het te druk is met grote schepen. De footprint van zo'n schip is network wise verkleint, dus in dat opzicht is de optimalisatie van die systemen al aardig onderweg.
Om die reden verwacht ik in iedergeval geen verslechtering met de grotere scope van 3.0.
[ Voor 39% gewijzigd door Tylocke op 03-09-2017 21:14 ]
De item 2.0 zou al iets van optimalisatie moeten geven toch?Tylocke schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:43:
[...]
![]()
Maar om hem echt uit te proberen kan ik je voorlopig alleen de solo modes aanraden. Op alle multiplayer maps wordt je eigenlijk alleen gehinderd door de server. Ik ben bang dat dit probleem ook nog hebben in 3.0 totdat die netwerk optimalisaties eraan komen. Maar dat is nog even afwachten, ze hebben wel die item containers live dus dat helpt al wel.
Het spawnen van een groot schip werkt bijvoorbeeld anders dan nu in 2.6. Nu lagt de server wanneer het te druk is met grote schepen. De footprint van zo'n schip is network wise verkleint, dus in dat opzicht is de optimalisatie van die systemen al aardig onderweg.
Om die reden verwacht ik in iedergeval geen verslechtering met de grotere scope van 3.0
De X1 die in de 600i zit, hebben ze laten zien op DragonCon.
YouTube: Origin X1
Ziet er uit als een single seater. Met dezelfde houding als de DragonFly en Nox, voor de animaties gok ik.
En nog een stukje QA van DragonCon
https://www.pscp.tv/StarCitizenAA/1OyJArNvdOqxb
[ Voor 14% gewijzigd door Case_C op 04-09-2017 16:42 ]
Cutlass of de Freelancer.
Heb nu een Cutlass, gewacht op de rework maar niet zeker of dit mijn "go to" schip word. Freelancer vind ik gaaf, en vooral de MAX! Maar de MAX is misschien weer niet handig voor kleine missies enzo.
[ Voor 70% gewijzigd door Cogency op 05-09-2017 13:08 ]
Ik was maar eens gaan kijken wat voor schepen er inmiddels zijn en ik schrok me rot over de hoeveelheid combinaties van allemaal variabelen (propulsions, systemen, capacity, personell etc.)
'Simpele' vraag:
Ik wil dit spel gaan spelen om rond te gaan 'racen' (exploreren) van nieuwe dingen en tegelijk een beetje handel te voeren (en toch ook ook samen met andere mensen). Maar anderzijds ook in staat zijn om een een stootje terug te kunnen geven.
Naar wat voor type schepen zou ik dan moeten gaan kijken. Er is zoveel discussie etc.
Destijds had ik de 350R... maar is dat nog steeds het juiste schip voor de job? Ik zal inmiddels ook de Idris, Carrack, 600i???
Ik zou voorlopig gewoon wachten en kijken wat er ingame gaat gebeuren. De cutlass gaat nog in prijs omhoog en dan is een CCU naar een MAX weer goedkoper.Cogency schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:58:
Pro's & Con's:
Cutlass of de Freelancer.
Heb nu een Cutlass, gewacht op de rework maar niet zeker of dit mijn "go to" schip word. Freelancer vind ik gaaf, en vooral de MAX! Maar de MAX is misschien weer niet handig voor kleine missies enzo.
De 350R is een mooie snelle machine. Qua cargo niet echt geweldig maar prima in je eentje mee te vliegen. De 300 serie krijgt ook nog een rework nadat de 890J of 600i klaar is (en daarmee de style guide voor Origin).Squishie schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:37:
Damnnn, ik ben nu enige tijd (ik ben een early backer) weggeweest en heb het hele traject niet echt gevolgd.
Ik was maar eens gaan kijken wat voor schepen er inmiddels zijn en ik schrok me rot over de hoeveelheid combinaties van allemaal variabelen (propulsions, systemen, capacity, personell etc.)
'Simpele' vraag:
Ik wil dit spel gaan spelen om rond te gaan 'racen' (exploreren) van nieuwe dingen en tegelijk een beetje handel te voeren (en toch ook ook samen met andere mensen). Maar anderzijds ook in staat zijn om een een stootje terug te kunnen geven.
Naar wat voor type schepen zou ik dan moeten gaan kijken. Er is zoveel discussie etc.
Destijds had ik de 350R... maar is dat nog steeds het juiste schip voor de job? Ik zal inmiddels ook de Idris, Carrack, 600i???
De Carrack is een mooi schip op papier. Er is zelfs kans dat deze groter wordt dan nu aangegeven. Echter, zowel de Carrack als 600i zijn geen single player schepen. Als je echt alleen zou willen vliegen zou ik niet veel groter dan een Cutlass of Freelancer nemen. Het is lasting om aan te geven wat je wel zou moeten nemen. De Avenger is wel een beetje een jack-of-all-trades maar niet iedereen is er even weg van. Even afwachten tot 3.0 misschien?
Gebruiken ze bij de CCU niet de oorspronkelijke betaalde prijs als basis?Tylocke schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:49:
[...]
Ik zou voorlopig gewoon wachten en kijken wat er ingame gaat gebeuren. De cutlass gaat nog in prijs omhoog en dan is een CCU naar een MAX weer goedkoper.
Niet als je alleen de CCU neemt. Een CCU heeft altijd de waarde van huidige prijs nieuw schip min huidige prijs oud schip.Cogency schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:08:
[...]
Gebruiken ze bij de CCU niet de oorspronkelijke betaalde prijs als basis?
Echter, als je zou melten voor bijvoorbeeld iets als LTI dan krijg je de oude waarde van je schip plus eventuele upgrades. Dus altijd alleen waar je voor betaalt hebt.
Als ik nu mijn Banu (oorspronkelijke waarde 250) zou willen opwaarderen naar een 600i dan kost me dat 50 want de CCU waarde is 350 en de origin 600i is 400. Daarna zou de melt waarde 300 zijn omdat ik dat er voor betaald heb.
Edit: het wordt nog lastiger met buybacks. Standalone ships en packages kun je tegen de originele aankoopwaarde terug kopen zolang ze in je buyback staan. CCU's niet! Daar betaal je altijd de huidige prijs voor.
[ Voor 14% gewijzigd door Tylocke op 05-09-2017 14:28 ]
Volgens mij kan je daar nog aan toevoegen, dat wanneer je een CCU toepast op een schip, dan verdwijnt hij. Je kan hem dus niet meer vinden in de buy back. Ook is het schip waarop de CCU is toegepast is het buy back scherm getagged met dat hij geupgrade is. Maar dit heeft geen invloed, volgens mij krijg je het originele schip hiervoor terug. (dus als je de banu MM die je voor $250 USD hebt geckocht, zou CCU-en naar een 600i, dan smelten, dan zou je een banu MM kunnen kunnen terug kopen voor $250, maar de CCU zal er niet tussen staan)Tylocke schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:26:
[...]
Niet als je alleen de CCU neemt. Een CCU heeft altijd de waarde van huidige prijs nieuw schip min huidige prijs oud schip.
Echter, als je zou melten voor bijvoorbeeld iets als LTI dan krijg je de oude waarde van je schip plus eventuele upgrades. Dus altijd alleen waar je voor betaalt hebt.
Als ik nu mijn Banu (oorspronkelijke waarde 250) zou willen opwaarderen naar een 600i dan kost me dat 50 want de CCU waarde is 350 en de origin 600i is 400. Daarna zou de melt waarde 300 zijn omdat ik dat er voor betaald heb.
Edit: het wordt nog lastiger met buybacks. Standalone ships en packages kun je tegen de originele aankoopwaarde terug kopen zolang ze in je buyback staan. CCU's niet! Daar betaal je altijd de huidige prijs voor.
Hoewel Racen je niet zal lukken met de cutlass black, zal je de rest wel redelijk met een cutlass black moeten kunnen doen, een andere goede optie zou zijn een freelancer.Squishie schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:37:
Damnnn, ik ben nu enige tijd (ik ben een early backer) weggeweest en heb het hele traject niet echt gevolgd.
'Simpele' vraag:
Persoonlijk zou ik alleen wel even wachten tot ze met 3.0 of SQ42 op de proppen komen voor er meer geld in te stoppen, maar wellicht dat ik een beetje gekleurd ben
[ Voor 30% gewijzigd door Bornhald op 05-09-2017 14:58 ]
Ik heb ook nog een Orion en een Caterpillar, als het kon had ik die centjes van de Orion er weer uitgetrokken. haha. (is ook niet meer te giften enzo)
Hoezo? Verloren geld?Cogency schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:04:
Het is dat ik nog een beetje store tegoed heb en daarom de upgrade overweeg, maar ik stop er geen stuiver meer in.![]()
Ik heb ook nog een Orion en een Caterpillar, als het kon had ik die centjes van de Orion er weer uitgetrokken. haha. (is ook niet meer te giften enzo)
Mja ik heb op mijn schepen wel die 'levensverzekering' dat die niet destroyed kan worden.
Same here! ik moet zeggen de gamescom presentatie zag er wel goed uit, heeft me wel weer aardig hyped gekregen.Squishie schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:37:
Heeft het wel zin om nog te spelen voor 3.0 uitkomt? Heb eigenlijk sinds patch 2.4/2.5 niet echt meer gespeeld.
[STADIA TAG = RedCore#9018] [PSN-ID = Destilios]
Je bedoelt LTI, dan kunnen ze nog steeds destroyed worden hoor. Tevens betekent het ook niet dat je direct je vervanging hebt.Squishie schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:29:
[...]
Hoezo? Verloren geld?
Mja ik heb op mijn schepen wel die 'levensverzekering' dat die niet destroyed kan worden.
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet de moeite waard. Er is niet schokkend veel veranderd tussen 2.5 en 2.6.3 muv Star Marine. Daarnaast mag je dan nu 30gb downloaden om bij 3.0 alles weer te verwijderen en weer opnieuw te beginnen met downloaden.Roodenburgertje schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:40:
[...]
Same here! ik moet zeggen de gamescom presentatie zag er wel goed uit, heeft me wel weer aardig hyped gekregen.
Heeft het wel zin om nog te spelen voor 3.0 uitkomt? Heb eigenlijk sinds patch 2.4/2.5 niet echt meer gespeeld.
Tl;dr: tenzij je heel graag Star Marine wil testen zo ik wachten op 3.0.
ligt er natuurlijk helemaal aan wanneer 3.0 uit is. als dat nog tot december duurt en je wil graag kijken dan kan je altijd besluiten nu een blik te werpenTylocke schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:01:
[...]
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet de moeite waard. Er is niet schokkend veel veranderd tussen 2.5 en 2.6.3 muv Star Marine. Daarnaast mag je dan nu 30gb downloaden om bij 3.0 alles weer te verwijderen en weer opnieuw te beginnen met downloaden.
Tl;dr: tenzij je heel graag Star Marine wil testen zo ik wachten op 3.0.
Ach, als iemand de afgelopen 10 of 11 maanden nog geen 2.6 heeft gespeeld dan is de noodzaak om nu nog te spelen neem ik aan ook niet zo grootBornhald schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:05:
[...]
ligt er natuurlijk helemaal aan wanneer 3.0 uit is. als dat nog tot december duurt en je wil graag kijken dan kan je altijd besluiten nu een blik te werpen
Interessant mechanisme zo met die stamina. Maar ik hoop wel dat daar serieus naar gekeken wordt met balance. Het verbeeld van een hardslag van 140+ na 30 seconden sprint is misschien wat overdriven tenzij je echt super overbeladen bent met heavy armor en 3 guns ofzo. Nu is het niet de bedoeling om supermensen te spelen maar wat balance hierin zal noodzakelijk worden.
Helemaal waar, uiteindelijk moet het een mechanic worden waarbij het continue rondrennen en springen beperkt moet worden maar niet dat het altijd een strijd wordt.Case_C schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:35:
[...]
Dat is het mooie van open development, zodra 3.0 live is kan je er een thread over openen op Spectrum om het punt te discussieren. Grote kans dat wanneer het goed onderbouwd is ze het aanpassen.
[ Voor 30% gewijzigd door Tylocke op 08-09-2017 10:30 ]
Dat is het mooie van open developmentTylocke schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:32:
[...]
Interessant mechanisme zo met die stamina. Maar ik hoop wel dat daar serieus naar gekeken wordt met balance. Het verbeeld van een hardslag van 140+ na 30 seconden sprint is misschien wat overdriven tenzij je echt super overbeladen bent met heavy armor en 3 guns ofzo. Nu is het niet de bedoeling om supermensen te spelen maar wat balance hierin zal noodzakelijk worden.
Vind het ook erg interessant hoe ze omgaan met de verschillende G-krachten. Op een maan moet je makkelijker bewegen dan op een planeet.Tylocke schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:32:
[...]
Helemaal waar, uiteindelijk moet het een mechanic worden waarbij het continue rondrennen en springen beperkt moet worden maar niet dat het altijd een strijd wordt.
[ Voor 23% gewijzigd door Case_C op 08-09-2017 10:42 ]
Wat een onwaarschijnlijk scenario, in alle opzichten
Juppirke schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:02:
Ik ben ook een early backer die een tijd is weggeweest, en net de 1 uur durende stream gekeken. Het scenario wat ze daar laten zien.... iemand die een buggy naar een andere planeet brengt, en daar maar gaat zitten wachten. Daarna wordt ie gekilled, en de aanvallers gaan de buggy aanvallen die het wel overleeft? En met een hand wapen 1 shot zo'n aanvaller neerschieten terwijl bug guns er lang over doen... En dan lang genoeg overleven totdat er toevallig iemand in de buurt is die ze komt helpen.
Wat een onwaarschijnlijk scenario, in alle opzichten
Maar opzich snap ik wel wat ze willen laten zien. Het missiesysteem gaat 2 kanten op werken. Voor elke pick-up kan iemand anders ook een missie krijgen om die pick-up tegen te houden. Op die manier houden de spelers elkaar lekker bezig
Gok ook dat de 2 hero quest givers zijn die tegengestelde missies genereren.
Het idee is overigens erg goed, ik ben benieuwd naar hoe het in de praktijk zal werken. In m'n Aurora zal ik niet al te veel kans maken mocht het daadwerkelijk op combat uitdraaien tegen 3 combat ships. Gebalanceerde matchmaking zal ook lastig worden, want ik m'n Aurora kan ik sterke vriendjes hebben die me helpen, dat kun je niet echt van tevoren detecteren.
Inderdaad interessant hoe dit systeem moet inspelen op de PVE vs PVP verhouding. PVE spelers kunnen dan niet in eenzelfde instance als PVP'ers kunnen spelen. Maar dat is volgens mij meer network-wise een probleem wat ze mogen oplossenpirke schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:56:
In de praktijk zal het een race worden: wie is het snelst bij z'n doel, die wint. Een buggy pakken en die moeizaam in de laadbak van een ander schip laden kost zoveel tijd, daarmee verlies je al
Het idee is overigens erg goed, ik ben benieuwd naar hoe het in de praktijk zal werken. In m'n Aurora zal ik niet al te veel kans maken mocht het daadwerkelijk op combat uitdraaien tegen 3 combat ships. Gebalanceerde matchmaking zal ook lastig worden, want ik m'n Aurora kan ik sterke vriendjes hebben die me helpen, dat kun je niet echt van tevoren detecteren.
Al die moeite voor niks, want ik luister ze meestal ipv kijken.svenvv2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:22:
man man man, wat een camerawerk in die ATV zeg. Het lijkt wel een realityshow met dat 6x in- en uitzoomen per zin.
Dan heeft meestal wel een geweldig verhaal als tech. director. Interessant om te horen hoe alles aangestuurd word.
er komen toch geen pvp en pve instances? Alles is pvp alleen krijg je meer moeite met de autoriteiten als je iedereen maar neer knalt. Anders kan het nogal lastig worden als 2 mensen/groepen de opdracht krijgen een pakketje halen en ze kunnen elkaar niet neerschieten.Case_C schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:45:
[...]
Inderdaad interessant hoe dit systeem moet inspelen op de PVE vs PVP verhouding. PVE spelers kunnen dan niet in eenzelfde instance als PVP'ers kunnen spelen. Maar dat is volgens mij meer network-wise een probleem wat ze mogen oplossen.
Zolang de acting in SQ42 maar goed is maakt de kwaliteit van een wekelijkse show niet zo veel uit toch.[...]
Al die moeite voor niks, want ik luister ze meestal ipv kijken.
Dan heeft meestal wel een geweldig verhaal als tech. director. Interessant om te horen hoe alles aangestuurd word..
Zal wel iemand nieuws zijn ofzo die het deze keer deed.
Heb je het nu over de demo van 2016 of 2017?pirke schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:02:
Ik ben ook een early backer die een tijd is weggeweest, en net de 1 uur durende stream gekeken. Het scenario wat ze daar laten zien....
[ Voor 41% gewijzigd door Bornhald op 08-09-2017 14:00 ]
Dit is juist een scenario wat zich zal voordoen als je met een groep bezig bent. Straks met alle multicrew implementaties en grote schepen (ook kleinere schepen), is dit juist logisch dat een crew zich gaat verdelen. In de toekomst hoeft een crew aanboord het schip zich niet echt te vervelen omdat ze kunnen kijken naar ship status (kan nu ook), reparaties uitvoeren, schip instellingen aanpassen, omgeving scannen, Mee kijken via suite camera's (Render to Texture) wat je expedition party aan het doen is etc etc.Het scenario wat ze daar laten zien.... iemand die een buggy naar een andere planeet brengt, en daar maar gaat zitten wachten.
https://www.thatguyomar.com/

Wel jammer dat het poly-model niet de shaders erbij heeft

Volgens die linkedIn pagina is hij al weg, bericht is een week geleden geschreven, en toen schreef hij dat morgen zijn laatste dag was.Case_C schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:49:
Omar Aweidah (de designer van de nieuwe armor types) gaat weg bij CIG. Wel erg jammer, want z'n concepten waren erg gaaf om te zien! Maar goed heb de body van de medium ondertussen "bijna" af.
https://www.thatguyomar.com/
[afbeelding]
Wel jammer dat het poly-model niet de shaders erbij heeft, zit toch een verschil tussen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Blijkbaar heeft hij 3 jaar en 2 maanden voor CIG gewerkt, tweede baan na zijn afstuderen (eerste was 3 maanden bij een ander bedrijf)
Eerst als associate, en later in dienst
Maar voor de rest hij heeft mooie dingen gemaakt
[ Voor 6% gewijzigd door Bornhald op 08-09-2017 16:58 ]
Dus wil je eruit stappen, het is effectief mogelijk.
Nogmaals TNX @Bornhald
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Ik denk dat er ook wel markets benaderbaar zullen zijn vanaf de mobiglas, dus inkoop verkoop, spullen laten vervoeren, ik kan me voorstellen dat er altijd wel wat te doen is. Mogelijk hebben sommige functies beperkt bereik, scannen van de markt bijvoorbeeld.Recon24 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:10:
[...]
Dit is juist een scenario wat zich zal voordoen als je met een groep bezig bent. Straks met alle multicrew implementaties en grote schepen (ook kleinere schepen), is dit juist logisch dat een crew zich gaat verdelen. In de toekomst hoeft een crew aanboord het schip zich niet echt te vervelen omdat ze kunnen kijken naar ship status (kan nu ook), reparaties uitvoeren, schip instellingen aanpassen, omgeving scannen, Mee kijken via suite camera's (Render to Texture) wat je expedition party aan het doen is etc etc.
Is ook zo. Maar daar hebben ze nu de planetside en 'truckstops' voor. Daar kan je handelen en goederen inslaan.Willem078 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:58:
[...]
Ik denk dat er ook wel markets benaderbaar zullen zijn vanaf de mobiglas, dus inkoop verkoop, spullen laten vervoeren, ik kan me voorstellen dat er altijd wel wat te doen is. Mogelijk hebben sommige functies beperkt bereik, scannen van de markt bijvoorbeeld.
Gok dat zodra je ergens land je op het lokale netwerk van die locatie op je mobiglass kan handelen en je schip volstouwen. Momenteel hebben ze die schermen alleen nog maar in de stations getoond, maar zou niet weten waarom dat ook niet op je schip zou moeten kunnen. (Hoewel het technisch natuurlijk wel weer een extra koppeling is
Missies zijn natuurlijk een ander verhaal daar komen veel meer mogelijkheden bij kijken. Ben dan ook wel benieuwd hoe de 3.0 missies gaan voelen.
Vraag me nu ook af wanneer ze de Evocatie erop los laten. Of eerst alle blockers daarvoor weg moeten.
Wat is evocatie?
Zonder een e. Evocati ofwel Avocado's als geuzennaam. De super testers zeg maar. Die mogen wat eerder aan het bugfest beginnen om t speelbaar te maken.Willem078 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:39:
3.0 wordt echt meeega vet. En dan ook nog een anniversary sale erbij, ik ben alvast wat aan het uitzoekenTot nu toe heb ik zeker geen spijt, zolang het gemiddeld bij een 10tje per maand blijft kan ik het thuis prima verkopen.
Wat is evocatie?
Gaat wel weer een giga uitzoekwerk worden om te vinden hoe alle schepen werken, met al die nieuwe systemen
Verder is t inderdaad gewoon weten wat je kan verwachten en niet te extreem doen qua uitgaven.
Als ze nou ook nog ff een netwerk breakthrough hebben, is het volgend jaar wat mij betreft beta tijd ^^
wat wordt er precies zo megavet aan 3.0?Willem078 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:39:
3.0 wordt echt meeega vet. En dan ook nog een anniversary sale erbij, ik ben alvast wat aan het uitzoekenTot nu toe heb ik zeker geen spijt, zolang het gemiddeld bij een 10tje per maand blijft kan ik het thuis prima verkopen.
Wat is evocatie?
3 manen, trading, cargo transport, piracy mercenary en bountyhunting als beroepen en een nieuw missie systeem. Meeste van de beroepen mis je nog. En je mist ook nog het gros van het zonnestelsel wat in initieel wel in 3.0 zou zitten.

eerst nog 3.1, 3.2 etc qua features.Willem078 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:03:
Als ze nou ook nog ff een netwerk breakthrough hebben, is het volgend jaar wat mij betreft beta tijd ^^
https://forums.robertsspa...todays-citizencon-roadmap
als je niet naar de schepen kijken en de optimistische tijdslijn door zou trekken die daar geschetst wordt vanaf release 3.0, dan mag je blij zijn in 2019 4.0 te hebben..
[ Voor 5% gewijzigd door Bornhald op 09-09-2017 14:15 ]
4.0 mogen ze van mij al beta noemen als ze alle professions, schepen en jump points erin hebben.
Als casual volger heb ik weinig zicht op sales en schepen, maar ik ben aan het nadenken om wat centjes die over zijn te gebruiken om eens wat anders te vliegen dan een Aurora MR. Ben vaak gewoon zelf wat aan het aankloten, hoef dus niet een schip waar 10 man voor nodig is (maar met 1 of 2 man vliegen lijkt me nog wel leuk in de toekomst) en denk aan een bedrag van rond de 100/150 euro. Wat zouden jullie aanraden / overwegen om te kopen?Willem078 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:39:
Ik kom zelf op een Hornet, Freelancer of Cutlass uit. Ik zou graag me niet al te druk willen hoeven maken om van die solo-gasten die iedereen maar uit de lucht knallen, en een beetje cargo mee kunnen nemen lijkt me wel handig/leuk. Zoek dus een combi tussen genoeg firepower, goede handling en cargo ruimte.. Een Connie lijkt me ook erg gaaf maar is me veel te duur en de benodigde crew te groot. Vergeet ik nog schepen / zaken waar ik op moet letten?
Een hornet is echt een stevige fighter met een beetje cargo space. Een cutlass levert wat wendbaarheid in, heeft minder armor maar wel veel meer cargo space, en bedden voor lange afstanden. Een freelancer levert nog wat wendbaarheid in, heeft ook flink cargo en bedden maar ook weer een dikker shield.JohnnieWbl schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:36:
[...]
Wat zouden jullie aanraden / overwegen om te kopen?
Je kan ze ook allemaal testen door bijv een cutlass game pack te kopen, en daarna te upgraden naar bijv een freelancer. Daarna kun je de freelancer voor 0,- upgraden naar een hornet.
Je kan de hele zwik ook weer melten (exchange for store credits) en wat anders kopen. Bij gebruiken van store credits moet je wel bij afrekenen aanklikken dat je store credits wilt gebruiken.
Item 2.0 is eigenlijk wel een beetje een van de meest cruciale verbeteringen van het spel. Samen met planeten mijn hoogtepunten van 3.0.Bornhald schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:13:
[...]
wat wordt er precies zo megavet aan 3.0?
3 manen, trading, cargo transport, piracy mercenary en bountyhunting als beroepen en een nieuw missie systeem. Meeste van de beroepen mis je nog. En je mist ook nog het gros van het zonnestelsel wat in initieel wel in 3.0 zou zitten.
[afbeelding]
[...]
eerst nog 3.1, 3.2 etc qua features.
https://forums.robertsspa...todays-citizencon-roadmap
als je niet naar de schepen kijken en de optimistische tijdslijn door zou trekken die daar geschetst wordt vanaf release 3.0, dan mag je blij zijn in 2019 4.0 te hebben..
Sales zijn niet met lagere prijzen, en daardoor ook niet echt perse interessant om te volgenJohnnieWbl schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:36:
[...]
Als casual volger heb ik weinig zicht op sales en schepen, maar ik ben aan het nadenken om wat centjes die over zijn te gebruiken om eens wat anders te vliegen dan een Aurora MR. Ben vaak gewoon zelf wat aan het aankloten, hoef dus niet een schip waar 10 man voor nodig is (maar met 1 of 2 man vliegen lijkt me nog wel leuk in de toekomst) en denk aan een bedrag van rond de 100/150 euro. Wat zouden jullie aanraden / overwegen om te kopen?
Ik kom zelf op een Hornet, Freelancer of Cutlass uit. Ik zou graag me niet al te druk willen hoeven maken om van die solo-gasten die iedereen maar uit de lucht knallen, en een beetje cargo mee kunnen nemen lijkt me wel handig/leuk. Zoek dus een combi tussen genoeg firepower, goede handling en cargo ruimte.. Een Connie lijkt me ook erg gaaf maar is me veel te duur en de benodigde crew te groot. Vergeet ik nog schepen / zaken waar ik op moet letten?
Als vervanging van een Aurora zou je naar een fighter of iets meer multi-role kunnen kijken. Heb zelf een Freelancer, maar ben zelf wel erg benieuwd naar de nieuwe Cutlass. Dat schip vind ik echt heel erg gaaf sinds de rework.
Ook wel handig dat je wat cargo mee kan nemen, wat bijvoorbeeld met een Hornet niet in die hoeveelheid kan.
Op de showfloor tijdens Gamescom leek het vrij soepel te spelen. Dus gaat me benieuwen, hoe dat in 3.0 daadwerkelijk is.Torched schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:12:
Ook moet je toch meer frames krijgen dan zo'n max 30/40? Dat was ook een 'feature' van 3.0 of hebben ze dat al geimplementeerd?
[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 09-09-2017 22:04 ]
Volgens sc tools ( https://starcitizen.tools/Star_Citizen_Alpha_3.0.0 ) zijn er network improvements waardoor er wel wat verbetering zal zijn, maar volgens mij hebben ze ook een hoop netcode werk opgeschoven naar post 3.0.. waarschijnlijk omdat ze willen opschieten met 3.0Torched schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:12:
Ook moet je toch meer frames krijgen dan zo'n max 30/40? Dat was ook een 'feature' van 3.0 of hebben ze dat al geimplementeerd?
dus geen optie wanneer de aurora LTI heeft en je wil dit graag behouden en je keuze valt op de cutlassWillem078 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:04:
[...]
Je kan ze ook allemaal testen door bijv een cutlass game pack te kopen, en daarna te upgraden naar bijv een freelancer. Daarna kun je de freelancer voor 0,- upgraden naar een hornet.
Wat zijn de sales mbt SC dan precies? Puur nieuwe schepen?Case_C schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:00:
Sales zijn niet met lagere prijzen, en daardoor ook niet echt perse interessant om te volgen. Je kan natuurlijk wachten tot 3.1 dan kan je ingame schepen kopen, dus hoef je er geen geld voor uit te geven.
Als vervanging van een Aurora zou je naar een fighter of iets meer multi-role kunnen kijken. Heb zelf een Freelancer, maar ben zelf wel erg benieuwd naar de nieuwe Cutlass. Dat schip vind ik echt heel erg gaaf sinds de rework.
Ook wel handig dat je wat cargo mee kan nemen, wat bijvoorbeeld met een Hornet niet in die hoeveelheid kan.
Afgaande op eerdere "deadlines / patch ETA's" kan 3.1 nog wel even op zich laten wachten, zou graag wat leuks willen hebben om de donkere herfst en winterdagen mee door te brengen, desnoods zomer 2018
sales zijn wanneer de (meeste) schepen die niet altijd te koop zijn wel te koop zijn.JohnnieWbl schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:24:
[...]
Wat zijn de sales mbt SC dan precies? Puur nieuwe schepen?
Ze hebben ook enkele keren gehad dat ze met de anniversary sale starter paketten voor minder verkochten.
Maar de sale is dus voornamelijk schepen die anders niet beschikbaar zijn.
Let wel, mocht je er dan een kopen, en LTI is iets wat je belangrijk vind. schepen die je daar koop hebben geen LTI, beste is een LTI Schip op een andere manier regelen en dan een CCU van dat schip naar het " sale schip" doen
Zou op steam kijken, voor dat geld kan je 2 nieuwe AAA spellen kopen die al af zijnAfgaande op eerdere "deadlines / patch ETA's" kan 3.1 nog wel even op zich laten wachten, zou graag wat leuks willen hebben om de donkere herfst en winterdagen mee door te brengen, desnoods zomer 2018
Wanneer 3.0 uit is kan je dan altijd iets aanschaffen wat functioneel is
JE kan schepen omsmelten dan krijg je store credits welke je weer kan gebruiken iets anders te kopen.Denk dat het een Freelancer DUR gaat worden. Als ik het goed begrijp kun je je schip altijd omsmelten in store credits om zo een ander schip mee te kopen?
Let wel, je hebt altijd een package nodig
Als je nu een package met LTI hebt, en je smelt het en je koopt een random ander package, dan heb je geen LTI meer
prijzen verschuiven, dus het kan zijn dat je op moment X een freelancer package hebben gekocht voor $100 USD. Dat heb je op moment X gesmolten, dan heb je er 100 USD voor gehad. Is dat zelfde package in de tussentijd van 100-120 USD Gegaan, dan zou je 120 moeten betalen om hem terug te krijgen TENZIJ je hem uit je buyback haalt.. dus vergeet daar niet te checken en mee te spelen als je smelt
[ Voor 28% gewijzigd door Bornhald op 10-09-2017 15:27 ]
Wordt van tevoren bekend gemaakt welke schepen er in een sale zitten, en zo ja waar kan ik de laatste info daarover vinden, RSI fora? Noob vraag: wat houdt LTI precies in en wat is CCU? Soort verzekering en een ship-upgrade?Bornhald schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:23:
sales zijn wanneer de (meeste) schepen die niet altijd te koop zijn wel te koop zijn.
Ze hebben ook enkele keren gehad dat ze met de anniversary sale starter paketten voor minder verkochten.
Maar de sale is dus voornamelijk schepen die anders niet beschikbaar zijn.
Let wel, mocht je er dan een kopen, en LTI is iets wat je belangrijk vind. schepen die je daar koop hebben geen LTI, beste is een LTI Schip op een andere manier regelen en dan een CCU van dat schip naar het " sale schip" doen
Dank voor je bezorgdheid maar dat is niet nodigZou op steam kijken, voor dat geld kan je 2 nieuwe AAA spellen kopen die al af zijn![]()
Wanneer 3.0 uit is kan je dan altijd iets aanschaffen wat functioneel is
Dus als ik mn Aurora upgrade naar een Freelancer DUR, dan kan ik die Freelancer niet meer omsmelten?JE kan schepen omsmelten dan krijg je store credits welke je weer kan gebruiken iets anders te kopen.
Let wel, je hebt altijd een package nodig
[ Voor 10% gewijzigd door JohnnieWbl op 10-09-2017 15:37 ]
Met een paar uitzonderingen allen, welke er niet in zitten zijn de idris en alles groter, en de vanduul schepen, hoewel de esperia variant van de vanduul schepen misschien weer welJohnnieWbl schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:30:
[...]
Wordt van tevoren bekend gemaakt welke schepen er in een sale zitten, en zo ja waar kan ik de laatste info daarover vinden, RSI fora? Noob vraag: wat houdt LTI precies in en wat is CCU? Soort verzekering en een ship-upgrade?
Welke mogelijk, maar gelimiteerd qua aantal er in kunnen zitten zijn de 890 Jump en de constellation phoenix. Voor de rest is alles wat je er kan zien er, althans de afgelopen keren
mag je ook helemaal zelf weten alleen zou ik niet reken op dat 3.0 je de winter door helptDank voor je bezorgdheid maar dat is niet nodigIk kan prima bepalen welke lol ik uit mijn geld haal.
Als je je aurora upgrade naar een freelancer, dan kan je hem daarna prima omsmeltenDus als ik mn Aurora upgrade naar een Freelancer DUR, dan kan ik die Freelancer niet meer omsmelten?
Als je je aurora LTI upgrade naar een freelancer, ook dan kan je hem prima omsmelten. Allleen in dat geval raad ik je aan om via de buyback je aurora LTI te unmelten en die dan weer gebruiken voor een upgrade.
Wat Bornhald al zegt, de schepen die of nog niet ingame zijn of wat "zeldzamer" zijn. Bijvoorbeeld een Banu Merchantman ofzo.JohnnieWbl schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:24:
[...]
Wat zijn de sales mbt SC dan precies? Puur nieuwe schepen?
Heb zelf ook een DUR, en die gaat wellicht ook pas met 3.1 ingame komen. Misschien al met 3.0, maar dat weet ik niet zeker. Heb zelf de DUR ook alleen maar voor het exploration element, want ik merk wel dat ver reizen zonder tanken wel prettig kan zijnAfgaande op eerdere "deadlines / patch ETA's" kan 3.1 nog wel even op zich laten wachten, zou graag wat leuks willen hebben om de donkere herfst en winterdagen mee door te brengen, desnoods zomer 2018Denk dat het een Freelancer DUR gaat worden. Als ik het goed begrijp kun je je schip altijd omsmelten in store credits om zo een ander schip mee te kopen?
De Cutlass lijkt me nu wel een leuker schip qua layout.
En weer eens op de FP met een 'onderzoek'
geek: Wetenschappers onderzoeken succes Star Citizen-geldinzameling