Om de chat een beetje te filteren zonder plugins werkt https://chitchat.ma.pe/starcitizen ook erg goed. Paar weken terug gebruikt voor SGDQ.Recon24 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:37:
Is inderdaad Better Twitch TV.
Ik heb een vraagje aan de diehard fans hier.
Wanneer was die presentatie waar ze voor het eerst de 3.0 lieten zien. Hadden ze toen niet beloofd dat de 3.0 later dat jaar uit zou komen? Ik bedoel eigenlijk te zeggen , nadat ik mijn schepen en preorders verkocht heb , heb ik het allemaal niet meer zo bij gehouden.
Ik blijf er nog steeds bij dat de Game nooit uit zal komen in de versie die ze nu voor ogen hebben. SQ 42 is het enige dat "af" uitkomt.. De rest is gewoon een bodemloze put waar mensen nog steeds geld in pompen voor mooie concept art schepen en features die we nooit zullen zien.
Ook een vraag voor mij is.. (en ik bedoel niet de diehards die mijn post zullen haten ) Hoeveel van jullie begint er nu toch een beetje gevoel te komen dat we allemaal bergen met geld in een bodemloze put gestopt hebben.
Als ik het me goed herinner was de eerste 3.0 een jaar geleden met de E3 toch en toen zouden ze 3.0 voor kerstmis uit brengen.
Ik hoop dat gewoon meer mensen hun geld terug trekken uit die project..
PS als SQ42 uit is , ga ik het wel halen denk ik. Maar tot nu toe ben ik blij dat ik al mijn schepen 250€ waard , verkocht heb.
Wanneer was die presentatie waar ze voor het eerst de 3.0 lieten zien. Hadden ze toen niet beloofd dat de 3.0 later dat jaar uit zou komen? Ik bedoel eigenlijk te zeggen , nadat ik mijn schepen en preorders verkocht heb , heb ik het allemaal niet meer zo bij gehouden.
Ik blijf er nog steeds bij dat de Game nooit uit zal komen in de versie die ze nu voor ogen hebben. SQ 42 is het enige dat "af" uitkomt.. De rest is gewoon een bodemloze put waar mensen nog steeds geld in pompen voor mooie concept art schepen en features die we nooit zullen zien.
Ook een vraag voor mij is.. (en ik bedoel niet de diehards die mijn post zullen haten ) Hoeveel van jullie begint er nu toch een beetje gevoel te komen dat we allemaal bergen met geld in een bodemloze put gestopt hebben.
Als ik het me goed herinner was de eerste 3.0 een jaar geleden met de E3 toch en toen zouden ze 3.0 voor kerstmis uit brengen.
PS als SQ42 uit is , ga ik het wel halen denk ik. Maar tot nu toe ben ik blij dat ik al mijn schepen 250€ waard , verkocht heb.
https://robertsspaceindustries.com/schedule-reportStronkie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:20:
Dank je voor de link , maar dat is al iets dat ik gevonden had. Maar ik kan dus nergens terug vinden dat 3.0 al in december 2016 uit zou moeten zijn. Enige wat ik kan zien is dat keer op keer het uitgesteld word.
Keer op keer zie ik nieuwe gadgets , concept art en andere flutdingen waar mensen hun geld in kunnen dumpen.
Mijn vraag aan jou is dan ook , net zoals al die andere die nog steeds investeren.. Word je nou niet moe van al die beloftes en nieuwe stretchgoals en nieuwe dingen , zonder dat je de vorig jaar beloofde 3.0 zelf kunt spelen. Laten we maar helemaal zwijgen over SQ42. Dat zou ook allang speelbaar moeten zijn.
Nee die link verteld eigenlijk alleen maar wat ik al zei:
"SC zou nooit uit komen in de vorm waarop wij al hoopten en voor gebacked hebben"
Ze hebben ruimschoots hun doel gehaald met het geld. Ze hadden ruimschoots het beloofde (in de originele kickstartter project) content uit te brengen.. Maar nee , ze moeten altijd de lat weer een tikkie hoger leggen .
Tot dat...
over een maand of 6 - 10 het nieuws komt can CR zelf> Sorry we hebben alles moeten staken omdat we te veel tegenslag gehad hebben
Poef weg al het geld.. Nou ja roem en fame heeft CR wel gehad de laatste jaren.. Maar hij begint meer en meer op Peter M te lijken..
Keer op keer zie ik nieuwe gadgets , concept art en andere flutdingen waar mensen hun geld in kunnen dumpen.
Mijn vraag aan jou is dan ook , net zoals al die andere die nog steeds investeren.. Word je nou niet moe van al die beloftes en nieuwe stretchgoals en nieuwe dingen , zonder dat je de vorig jaar beloofde 3.0 zelf kunt spelen. Laten we maar helemaal zwijgen over SQ42. Dat zou ook allang speelbaar moeten zijn.
"SC zou nooit uit komen in de vorm waarop wij al hoopten en voor gebacked hebben"
Ze hebben ruimschoots hun doel gehaald met het geld. Ze hadden ruimschoots het beloofde (in de originele kickstartter project) content uit te brengen.. Maar nee , ze moeten altijd de lat weer een tikkie hoger leggen .
Tot dat...
over een maand of 6 - 10 het nieuws komt can CR zelf> Sorry we hebben alles moeten staken omdat we te veel tegenslag gehad hebben
Poef weg al het geld.. Nou ja roem en fame heeft CR wel gehad de laatste jaren.. Maar hij begint meer en meer op Peter M te lijken..
[ Voor 1% gewijzigd door Stronkie op 22-08-2017 19:17 . Reden: Iets aardiger gemaakt ]
Ik denk niet dat je een serieuze discussie mag verwachten met de manier zoals je je hier opstelt. Je komt binnen met een verhaal waarvan je al overtuigd is dat het feit is terwijl het gewoon jouw eigen mening is. Prima, die mag je hebben maar om deze proberen aan ons op te leggen vind ik gewoon not done. Veel plezier met de vele andere spellen die op dit moment wel uitgebracht zijn.Stronkie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:04:
OK fanboy , dat is al iets dat ik gevonden had. Maar ik kan dus nergens terug vinden dat 3.0 al in december 2016 uit zou moeten zijn. Enige wat ik kan zien is dat keer op keer het uitgesteld word.
Tot dat...
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Ja ik snap je wel. Maar ik wil dus alleen maar aangeven dat er geen discussie mogelijk is . Hoe je het ook brengt.
Maar mijn vraag is oprecht.. Tot hoe ver kunnen ze gaan totdat iedereen twijvelachtig word over het verloop van dit traject. Dus tja. Dat is mijn vraag.. Niet om iedereen af te zeiken. Maar juist hier , omdat dit het topic over SC is , kan ik best wel mijn vraag kwijt.
en kijk eens hoe gereageerd word na mijn eerste post.. Alleen maar een link , die iedereen al weet. De rest van mijn post word gewoon niets mee gedaan. Het mes snijd aan twee kanten. Was er normaal gereageerd op mijn vraag , dan had ik ook wat rustiger geantwoord
Maar mijn vraag is oprecht.. Tot hoe ver kunnen ze gaan totdat iedereen twijvelachtig word over het verloop van dit traject. Dus tja. Dat is mijn vraag.. Niet om iedereen af te zeiken. Maar juist hier , omdat dit het topic over SC is , kan ik best wel mijn vraag kwijt.
en kijk eens hoe gereageerd word na mijn eerste post.. Alleen maar een link , die iedereen al weet. De rest van mijn post word gewoon niets mee gedaan. Het mes snijd aan twee kanten. Was er normaal gereageerd op mijn vraag , dan had ik ook wat rustiger geantwoord
Met zo'n reactie hoef je van ons geen moeite te verwachten. Succes met je verdere leven.
Hoe jij het brengt is het hele probleem. Niet de reactie erop.Ja ik snap je wel. Maar ik wil dus alleen maar aangeven dat er geen discussie mogelijk is . Hoe je het ook brengt.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2017 19:31 ]
Mijn punt was dan ook dat zelfs je eerste post werd gebracht met dat jouw mening feit is. Zo'n binnenkomst gaat never werken.
Je laatste post stel je trouwens een goede vraag. Daar zal ik in ieder geval op antwoorden.
Hoe lang kunnen ze het vol houden? CIG heeft een aantal maanden geleden aangegeven dat als de funding op dat moment volledig zou stoppen dat ze genoeg geld hadden om SQ42 af te maken. Het geld van SQ42 zou dan weer gebruikt worden om verder te ontwikkelen. Aangezien niemand hier exact weet hoeveel geld CIG heeft is het wel duidelijk dat met het huidige personeelsbestand CIG waarschijnlijk meer geld uitgeeft dan het binnenkrijgt (geld in is ongeveer 33 miljoen per jaar). Voordeel is dat ze de eerste 3 jaren waarschijnlijk minder hebben uitgegeven, zeker het eerste jaar.
Geen vertrouwen hebben in het project is een ding, en van mening zijn dat het niet meer de game is van de kickstarter is wat mij betreft prima, maar het spel een bodemloze put noemen is eigenlijk onzin tenzij je exact weet wat er binnen het bedrijf gaande is.
Persoonlijk denk ik dat SQ42 2018 wordt en de beta van SC ergens in 2019 met een release eind 2020. Al dit is puur giswerk en een gok van mij
Je laatste post stel je trouwens een goede vraag. Daar zal ik in ieder geval op antwoorden.
Hoe lang kunnen ze het vol houden? CIG heeft een aantal maanden geleden aangegeven dat als de funding op dat moment volledig zou stoppen dat ze genoeg geld hadden om SQ42 af te maken. Het geld van SQ42 zou dan weer gebruikt worden om verder te ontwikkelen. Aangezien niemand hier exact weet hoeveel geld CIG heeft is het wel duidelijk dat met het huidige personeelsbestand CIG waarschijnlijk meer geld uitgeeft dan het binnenkrijgt (geld in is ongeveer 33 miljoen per jaar). Voordeel is dat ze de eerste 3 jaren waarschijnlijk minder hebben uitgegeven, zeker het eerste jaar.
Geen vertrouwen hebben in het project is een ding, en van mening zijn dat het niet meer de game is van de kickstarter is wat mij betreft prima, maar het spel een bodemloze put noemen is eigenlijk onzin tenzij je exact weet wat er binnen het bedrijf gaande is.
Persoonlijk denk ik dat SQ42 2018 wordt en de beta van SC ergens in 2019 met een release eind 2020. Al dit is puur giswerk en een gok van mij
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Ik zou zeggen vraag 't aan de dev's die er aan werken. En dan krijg je het hele lijstje systemen wat tussen die tijd is geimplementeerd, en wat een release onmogelijk maakte. Wat wil je horen? Dat we 't jammer vinden dat je geen geduld hebt of de development niet geloofd?Stronkie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:20:
Daarnaast wanneer CR over een datum of kwartaal for that matter begint heeft een beetje Citizen altijd zijn zakje zout bij
Ervan uitgaan dat je post door "die-hards" gehaat word is ook lekker polariserendOok een vraag voor mij is.. (en ik bedoel niet de diehards die mijn post zullen haten ) Hoeveel van jullie begint er nu toch een beetje gevoel te komen dat we allemaal bergen met geld in een bodemloze put gestopt hebben.
Het is geen bankrekeningIk hoop dat gewoon meer mensen hun geld terug trekken uit die project..

SC staat bij mij gewoon lekker op de back-burner, geen spijt van het geld wat ik heb uitgegeven en als ik wil kan ik toch zien elke week toch waar ze aan bezig zijn. Qua PU content zijn ze ook lekker op weg, dus ik zie 't vanzelf wel wanneer ze weer met een patch komen. Ik heb geen haast
Opvallend is wel dat bij ontwikkelaars zonder publisher veel minder de drang is om snel te releasen. Dat zie je bij Taleworlds ook, en dan worden de fans zuur
SQ42 is gewoon sterk afhankelijk van de systemen waarmee ze de wereld opbouwen. Ook die ze nu voor 3.0 nog oppoetsen, daar vraag ik me wel bij af hoeveel systemen nog consequenties zijn voor de technische kant van SQ42. Want verhaal en mocap wise zit alles er wel in, alleen dan alles wat het aanstuurt. Scripts etc. dat zal ook wel de nodige maintenance nodig hebben.Tylocke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:28:
Dank u wel voor dit antwoord , hier kan ik wat mee. En excuses voor mijn "FanBoy" uitlating. Was niet gepast.. Heb het ook aangepast in mijn post. Nogmaals excuses.. En ja het is mijn mening..Tylocke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:28:
Mijn punt was dan ook dat zelfs je eerste post werd gebracht met dat jouw mening feit is. Zo'n binnenkomst gaat never werken.
Ik heb het vermoeden dat het grootste probleem in de ai/subsumption zit. Maar zoals aangegeven is dit puur een gok van mij op basis van de dingen die ik langs zie komen. Ik heb het graag fout zodat ik deze kerst lekker SQ42 kan spelen.Case_C schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:47:
SQ42 is gewoon sterk afhankelijk van de systemen waarmee ze de wereld opbouwen. Ook die ze nu voor 3.0 nog oppoetsen, daar vraag ik me wel bij af hoeveel systemen nog consequenties zijn voor de technische kant van SQ42. Want verhaal en mocap wise zit alles er wel in, alleen dan alles wat het aanstuurt. Scripts etc. dat zal ook wel de nodige maintenance nodig hebben.
Maar als je kijkt naar de orginele StretchGoals die ze hadden bij de orginele funding campaign van kickstarter. Hadden ze dat al dan wel al niet kunnen bereiken , zonder al die extra's die later toegevoegd zijn...
Kijk ze hebben een mooie huis beloofd bij het starten. Maar nu stoppen ze er meer Fluffy dingen in , zoals een mooie tuin , dak teras , zonnepanelen , AI in het huis en mooie autos voor de deur.. Snap je wat ik bedoel.. Hadden ze het niet gewoon simpel kunnen houden en dat uit brengen waarmee ze gestart zijn.. Ze konden later toch alles uitbreiden terwijl wij al aan het spelen waren.
Ja ik snap wel dat al die nieuwe extra's leuk zijn en het leuk maken. Maar waarom niet eerst een product dat je kunt verkopen.
Ik ben gewoon bang dat CR dit doet om de "publieks aandacht" van het spel hoog te houden en zo meer geld kan vragen en zo meer dingen in het spel kan doen waar hij eerst niet bij nagedacht heeft. Waarom nieuwe dingen aanbieden terwijl het "oude" nog niet eens werkt en te spelen is.
Kijk ze hebben een mooie huis beloofd bij het starten. Maar nu stoppen ze er meer Fluffy dingen in , zoals een mooie tuin , dak teras , zonnepanelen , AI in het huis en mooie autos voor de deur.. Snap je wat ik bedoel.. Hadden ze het niet gewoon simpel kunnen houden en dat uit brengen waarmee ze gestart zijn.. Ze konden later toch alles uitbreiden terwijl wij al aan het spelen waren.
Ja ik snap wel dat al die nieuwe extra's leuk zijn en het leuk maken. Maar waarom niet eerst een product dat je kunt verkopen.
Ik ben gewoon bang dat CR dit doet om de "publieks aandacht" van het spel hoog te houden en zo meer geld kan vragen en zo meer dingen in het spel kan doen waar hij eerst niet bij nagedacht heeft. Waarom nieuwe dingen aanbieden terwijl het "oude" nog niet eens werkt en te spelen is.
Of Bannerlord... dat zou ook leuk zijnTylocke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:52:
[...]
Ik heb het vermoeden dat het grootste probleem in de ai/subsumption zit. Maar zoals aangegeven is dit puur een gok van mij op basis van de dingen die ik langs zie komen. Ik heb het graag fout zodat ik deze kerst lekker SQ42 kan spelen.
Ja dat hadden ze makkelijk kunnen doen. Dan hadden we de PU gehad zonder directe landing-sites/planeten waar je kan landen. Hooguit het gebruikelijke stuntje wat we van space-rpgs kennen.Stronkie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:58:
Maar als je kijkt naar de orginele StretchGoals die ze hadden bij de orginele funding campaign van kickstarter. Hadden ze dat al dan wel al niet kunnen bereiken , zonder al die extra's die later toegevoegd zijn...
Nu bouwen ze voor onze ogen verder dan dat we hadden verwacht.
Vergeet niet dat het mooie huis van het begin niet meer dan een luxe stacaraven op blokken was. De uitbreiden die ze daarna toevoegden vereisten een betonnen fundering. En toen bleek ook nog dat er geheid moest worden. Zo gaat het project zo'n beetje.. zou het nog verder kunnen uitbreiden met beeldspraak maar wil er geen novel van makenKijk ze hebben een mooi huis beloofd bij het starten. Maar nu stoppen ze er meer Fluffy dingen in , zoals een mooie tuin , dak teras , zonnepanelen , AI in het huis en mooie autos voor de deur.. Snap je wat ik bedoel.. Hadden ze het niet gewoon simpel kunnen houden en dat uit brengen waarmee ze gestart zijn.. Ze konden later toch alles uitbreiden terwijl wij al aan het spelen waren.
Momenteel wonen we naast dat bouwproject in een kleine bouwkeet
En eerst een product hebben om te verkopen (zoals Elite) had voor SC niet gewerkt, gezien er nog geen product was. In dat geval hadden ze pas in ~2014 naar buiten kunnen treden met een basic game (en andere engine).
Het project loopt gewoon zoals ze aangeven. De grootste aanpassingen aan de core zijn nu wel geweest. (Item 2.0 en Subsumbtion) daar werken ze nu actief mee. Netcode etc. kunnen ze wel bij blijven werken tijdens de ontwikkeling. Maar de grondlegging van schepen etc. kan dat niet.
Gelukkig krijgen we nu die nieuwe patcher die kleinere patches en quickfixes mogelijk maakt
dank u voor de uitleg. we zien het allemaal wel
Bannerlord! Helemaal vergeten dat die er aan komt. Eerst maar Divinity Original Sin 2 spelen, dan zie ik wel wat er na komt.
En meteen wat info van Gamescom

[ Voor 42% gewijzigd door Tylocke op 22-08-2017 21:58 ]
zelfs als "dirty leaver" ben ik wel benieuwd naar mn nieuwe cutlassTylocke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:53:
[...]
Bannerlord! Helemaal vergeten dat die er aan komt. Eerst maar Divinity Original Sin 2 spelen, dan zie ik wel wat er na komt.
En meteen wat info van Gamescom
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat is ook een van de redenen dat ik nu nog maar 1 package heb en mijn refund heb gedaan.Stronkie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:58:
vergeet ook niet dat al die nieuwe gadgets ook al waren getoond in AtV en waarbij de suggestie werd gewekt dat dit al in 3.0 zou zitten! Dus dat het niet de reden zou mogen zijn voor de vertragingStronkie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:04:
Dank je voor de link , maar dat is al iets dat ik gevonden had. Maar ik kan dus nergens terug vinden dat 3.0 al in december 2016 uit zou moeten zijn. Enige wat ik kan zien is dat keer op keer het uitgesteld word.
Ik was er wel moe van geworden, er bestaat (nu nog) de mogelijkheid om een refund aan te vragen, je account wordt dan gesloten n al het geld wordt terug gestort. De vraag is hoe lang deze mogelijkheid open blijft, maar vooralsnog op juridische grond kan je nog refunden zolang er niet geleverd is wat er beloofd is.Mijn vraag aan jou is dan ook , net zoals al die andere die nog steeds investeren.. Word je nou niet moe van al die beloftes en nieuwe stretchgoals en nieuwe dingen , zonder dat je de vorig jaar beloofde 3.0 zelf kunt spelen. Laten we maar helemaal zwijgen over SQ42. Dat zou ook allang speelbaar moeten zijn.
Voor wat betreft SQ42 is het helemaal een drama, vorig jaar werd er geïmpliceerd dat het in 2016 zou uit komen (join the fight in 2016) en nu wordt er dus geïmpliceerd dat het dit jaar uit komt (naar de website gaan, squadron 42 aanklikken en helemaal naar beneden scrollen). Vandaar dat ik er vanuit ga dat het dit jaar nog uit komt, hoewel @Verwijderd daar ook zijn bedenkingen bij heeft en dit een paar pagina's terug heeft hij dat uitgelegd.
En voor de mensen die zeggen dat SQ42 ze niet interesseert, dat is wat er gekickstart is!
Dat is ook een conclusie van mij geweest, en een van de andere redenen waarom ik een refund heb gedaan"SC zou nooit uit komen in de vorm waarop wij al hoopten en voor gebacked hebben"
er is ook al verschillende malen aangegeven dat ze op dat moment genoeg geld hadden om alles af te maken (dacht rond de 93 miljoen) Maar voor wat betreft schepen verkoop, ze zijn uiteindelijk een bedrijf dus het doel is winst draaien, dus verkoop van nieuwe concepts kan je ze niet heel erg kwalijk nemen, de constante feature creep daarintegen wel.Ze hebben ruimschoots hun doel gehaald met het geld. Ze hadden ruimschoots het beloofde (in de originele kickstartter project) content uit te brengen.. Maar nee , ze moeten altijd de lat weer een tikkie hoger leggen .
met de constante schepen verkoop, verwacht ik het niet echt, probleem is dat je niet ziet hoeveel geld er precies binnen komt en hoeveel eruit gaat. (dat is een stokpaardje van DS geweest, wat weer gestoeld is op het feit dat CR heeft gezegd dat alles open zou zijn en ergens misschien heeft geroepen dat de financien ook inzichtelijk zouden zijn. De argumentatie vanuit CIG is dat het komt van de funding chart, maar daar zie je alleen de inkomsten.Tot dat...
zolang er niks uitgebracht is, zit hij in "limbo" maar dat is wel het gevoel wat mij ook bekruipt,Poef weg al het geld.. Nou ja roem en fame heeft CR wel gehad de laatste jaren.. Maar hij begint meer en meer op Peter M te lijken..
ik zou al tekenen voor een reskinned warband met andere map. Bannerlord is zeker een spel waar ik al 2 jaar naar uitkijk
zeker wetenTylocke schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:31:
@Bornhald Dan moet je deze ook wel kunnen waarderen:
[afbeelding]
[ Voor 85% gewijzigd door Bornhald op 23-08-2017 09:37 ]
Zaterdag toch even kijken of ik even kan spelenTylocke schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:31:
@Bornhald Dan moet je deze ook wel kunnen waarderen:
[afbeelding]
Ik vind het vermakelijk om te volgen hoe ze die game bouwen, en dat gaat echt nog wel een jaartje of 2-4 duren voordat er een beta is. Maar dat ligt voor mij als software engineer gewoon in de lijn der verwachtingen.Stronkie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:16:
Ja ik snap je wel. Maar ik wil dus alleen maar aangeven dat er geen discussie mogelijk is . Hoe je het ook brengt.
Ik denk dat mensen gewoon geen geduld hebben om op iets van deze complexiteit te wachten in de huidige instant gartification maatschappij. En zonder geld kan je al die mensen niet betalen. Dus ik zie niet zoveel problemen. De enige indicatie die ik tot nu toe gezien heb van dat er iets kijhard gaat falen zijn ongegronde geruchten en speculatie. Daar kan ik niet zoveel mee.
Als de funding opeens ernstig zou teruglopen op jaarbasis dan ga ik me mischien een beetje zorgen maken over de kans op slagen, maar zolang er solide progressie wordt geboekt en er geld is niet. Natuurlijk wordt niet alles opgeleverd. Dat is nooit zo in een software project, maar ik denk wel genoeg voor een goede game. Maar ik ben dan wel zo realistisch dat ik mijn pledges gewoon als afschrijving zie (of als netflix gamdev abbo voor mijn subscriptions) en tot nu toe bied het genoeg waarde voor het geld.
En als het faalt jammer, morgen weer een dag en een salaris.
gamescom of citizencon 2016 heeft CR gezegd dat 3.0 uit zou komen en dat hij geen data mocht noemen maar dat hij er wel vanuit ging dat het voor eind december was. Eind december was dan weer gezegd omdat in 2015 de pu uit zou komen en dat was ook maar vol met bug op eind december 2015 dacht ergens rond de 23eStronkie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:20:
.
bron
YouTube: Star Citizen: Full Gamescom 2016 Presentation
wat origineel in 3.0 zou zitten

[ Voor 14% gewijzigd door Bornhald op 23-08-2017 10:50 ]
Ik snap echt niet hoe mensen nog kunnen denken 'het project loopt zoals aangegeven' of 'dit spel komt nog binnen 10 jaar uit' als je kijkt hoe glaciaal de wijzigingen zijn en de wereld aan core-gameplay-systems nog mist.
Volgde het van een afstandje een tijdje en nu door gamescom weer even bijgelezen. Ik durf ondertussen wel te stellen dat dit de Duke Nukem Forever van nu is, enige verschil is al die marketing fluff er omheen waardoor er een illusie van voortgang ontstaat. Ondertussen bouwt de technical debt harder op als ze werken door de constante concept sales en voelt het ondertussen dat er al meer berenvellen verkocht zijn als dat er beren zijn.
Random voorbeeldje: concept sale van de Reclaimer was november 2014, is dit ding al vliegbaar of uberhaubt al geschikt voor in de hangar. Het is een mining ship, maar is er al iets van mining? Of zelfs een inventory om ore in op te slaan. Hoe kan iemand met droge ogen 350 US$ vragen voor iets waar de onderliggende systemen nog niet eens voor bestaan. Maar neemt niet weg dat die beloftes verkopen als warme broodjes.
Maar hoor ik je denken, dit is een fout voorbeeld cherrypicken, ik hoor graag voorbeelden van (relatief) tijdig en compleet opgeleverde features. Ik gun het iedereen (maar specifiek de backers) echt dat er een revolutionaire spacesim uit voortkomt binnen afzienbare tijd, sterker nog, ik weet dat ik hem ook zal spelen dan. Voor nu heeft het voor mij vooral alle schijn van project mis-manegement door het missen (of vergeten) van alle zelf-gestelde deadlines of nakomen van beloftes.
Volgde het van een afstandje een tijdje en nu door gamescom weer even bijgelezen. Ik durf ondertussen wel te stellen dat dit de Duke Nukem Forever van nu is, enige verschil is al die marketing fluff er omheen waardoor er een illusie van voortgang ontstaat. Ondertussen bouwt de technical debt harder op als ze werken door de constante concept sales en voelt het ondertussen dat er al meer berenvellen verkocht zijn als dat er beren zijn.
Random voorbeeldje: concept sale van de Reclaimer was november 2014, is dit ding al vliegbaar of uberhaubt al geschikt voor in de hangar. Het is een mining ship, maar is er al iets van mining? Of zelfs een inventory om ore in op te slaan. Hoe kan iemand met droge ogen 350 US$ vragen voor iets waar de onderliggende systemen nog niet eens voor bestaan. Maar neemt niet weg dat die beloftes verkopen als warme broodjes.
Maar hoor ik je denken, dit is een fout voorbeeld cherrypicken, ik hoor graag voorbeelden van (relatief) tijdig en compleet opgeleverde features. Ik gun het iedereen (maar specifiek de backers) echt dat er een revolutionaire spacesim uit voortkomt binnen afzienbare tijd, sterker nog, ik weet dat ik hem ook zal spelen dan. Voor nu heeft het voor mij vooral alle schijn van project mis-manegement door het missen (of vergeten) van alle zelf-gestelde deadlines of nakomen van beloftes.
Vlug antwoord, de Reclaimer is in principe al gereed voor de hangar. Model etc. is gereed, alleen de rigging van systemen is nog bezig.Ethikka schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:12:
Ik snap echt niet hoe mensen nog kunnen denken 'het project loopt zoals aangegeven' of 'dit spel komt nog binnen 10 jaar uit' als je kijkt hoe glaciaal de wijzigingen zijn en de wereld aan core-gameplay-systems nog mist.
En ja dat duurt lang, maar elke capital van elke manufacturer krijgt z'n eigen item bibliotheek. Welke ze gebruiken voor 't volgende schip.
De Starfarer is bijvoorbeeld gebruikt als basis voor de Hull C, welke ongeveer net zo ver is als de Reclaimer. Er gebreurt meer op de achtergrond dan dat je denkt.
Inventory komt met 3.0 dus ja ook intern gereed. En verder geef je zelf aan dat je het van de zijlijn volgt, en even vlug hebt ingelezen voor Gamescom... wat onmogelijk is om alle voortgang inzichtelijk te krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Case_C op 23-08-2017 11:25 ]
*flauwmodus* Reclaimer hebben ze dan ook al 3 jaar de tijd voor gehad, dus mag zo ondertussen wel.*/flauwmodus*
Anyway, niet lullig bedoelt maar als features in versies zitten die je niet kunt spelen (want intern) kunnen ze net zo goed niet bestaan. Zeggen dat het af is maar nog even wat afrondende liefde nodig heeft is ook een marketing techniek om je klanten even stil te krijgen namelijk. Net als screenshots uit CryEditor of kleine testlevels om dingen in de showen, tot het moment dat je het kunt spelen is het alleen een suggestie van vooruitgang en niet iets tastbaars. En ook RSI doet er aan (zie bijvoorbeeld 3.0, Star Marine, etc)
Ik hoef ook niet alle voortgang te weten hoor, maar door alle fluff en uitlatingen die niet te controleren zijn is het moeilijk tot onmogelijk om uberhaubt te weten wat er aan voortgang is. En precies dat is mijn probleem met dit project. Het lijkt vooral een experiment in marketing. Je hoeft integrale game systemen als je inventory en je networking abstraction geen versie of naam te geven. Op zijn hoogst intern, maar het is geen USP.
edit: Ben niet hier om ruzie te maken, vind het vooral vrij schaamteloos hoe de backers behandeld worden. Laten we hopen dat ik binnen afzienbare tijd mn ongelijk krijg, want spacegames \0/
Anyway, niet lullig bedoelt maar als features in versies zitten die je niet kunt spelen (want intern) kunnen ze net zo goed niet bestaan. Zeggen dat het af is maar nog even wat afrondende liefde nodig heeft is ook een marketing techniek om je klanten even stil te krijgen namelijk. Net als screenshots uit CryEditor of kleine testlevels om dingen in de showen, tot het moment dat je het kunt spelen is het alleen een suggestie van vooruitgang en niet iets tastbaars. En ook RSI doet er aan (zie bijvoorbeeld 3.0, Star Marine, etc)
Ik hoef ook niet alle voortgang te weten hoor, maar door alle fluff en uitlatingen die niet te controleren zijn is het moeilijk tot onmogelijk om uberhaubt te weten wat er aan voortgang is. En precies dat is mijn probleem met dit project. Het lijkt vooral een experiment in marketing. Je hoeft integrale game systemen als je inventory en je networking abstraction geen versie of naam te geven. Op zijn hoogst intern, maar het is geen USP.
edit: Ben niet hier om ruzie te maken, vind het vooral vrij schaamteloos hoe de backers behandeld worden. Laten we hopen dat ik binnen afzienbare tijd mn ongelijk krijg, want spacegames \0/
[ Voor 8% gewijzigd door Ethikka op 23-08-2017 12:16 ]
Ethikka schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:10:
Anyway, niet lullig bedoelt maar als features in versies zitten die je niet kunt spelen (want intern) kunnen ze net zo goed niet bestaan.

Ze zeggen ook niet dat het af is, als een model gereed is kan er nog voldoende gebeuren. Shaders/damage models etc. Maar als je enkel focust op de marketing is het inderdaad een cringe/twijfelachtig project.Zeggen dat het af is maar nog even wat afrondende liefde nodig heeft is ook een marketing techniek om je klanten even stil te krijgen namelijk.
Ze doen zeker aan marketing, dat is ook een necessary evil van de ontwikkeling. Dat vind ik persoonlijk ook niets, maar het werkt wel voor de verdere funding van de development. Wat ik dan weer wel erg interessant/mooi vind.Net als screenshots uit CryEditor of kleine testlevels om dingen in de showen, tot het moment dat je het kunt spelen is het alleen een suggestie van vooruitgang en niet iets tastbaars. En ook RSI doet er aan (zie bijvoorbeeld 3.0, Star Marine, etc)
Wat ik uit je verhaal opmaak is gewoon dat je het liefst direct een product wil hebben, en niets wilt weten van wat er is gebeurt om tot dat product te komen. Dan moet je gewoon niet kijken naar alles wat "early-acces" is.
Als iemand die af en aan beetje meekijkt met het project, en er een redelijk groot bedrag in heb gezet kijk ik met veel plezier naar de ontwikkeling van dit spel. Er zijn zoveel ontwikkelingen en content die wordt geproduceerd, je kan helemaal los gaan in the 'theorycrafting' maar gewoon ook de bijeenkomsten zijn in mijn beleving erg fijne events waar 'goed volk' mensen op afkomen.
Ik sprak in het afgelopen jaar met een van de developers die vol enthusiasme een anekdote vertelde over een 'bug' die men was tegengekomen. De NPC's op een schip hebben een lifecycle van maken van patrouilles, en op gegeven moment gingen ze gewoon dood. Zij alles uit elkaar halen en kijken waar het aan ligt, en uiteindelijk bleek dat het zuurstofsysteem van het schip niet goed functioneerde, en de NPC's dus gewoon stikten wanneer ze in dat kwadrant terecht kwamen... dat zijn de soort dingen waar ik erg blij van wordt.
Voor mij was het bedrag een investering in een ontwikkeling waar ik 100% achterstond, en nog steeds doe. Natuurlijk de mensen die dit doen maken fouten, en nemen de tijd. Maar welk IT project heeft niet zijn problemen? Het feit blijft dat het een investering is, en daar zit ook een zekere hoeveelheid gok in besloten. Persoonlijk kan ik de bevlogenheid van de man aan het roer wel waarderen, want het sluit wel aan met wat ik ook zelf altijd al had willen hebben als een computer spel.
Voor mij is deelgenoot zijn van deze ontwikkeling nog altijd een positieve ervaring. De tijdsduur neem ik een beetje op de koop toe, en dat betekend dat ik aantal keer in het jaar nieuwe gezichten ontmoet die ook enthousiast over het spel zijn. Ik ben zelf ook voorzichtig kritisch over het niveau van realisme vs fun maar dat is wat mij betreft allemaal afwachten tot het wat meer solide wordt.
Mocht het allemaal niet lukken, de hoeveelheid content spullen en technologie die nu al gemaakt zijn zouden in dat geval vrij beschikbaar aan backers / internet komen. Voor mij is dat al een grote win, want er de wereld zit vol met knappe koppen die daar dan nog weer wat mee kunnen aanvangen op iets van een kleinere schaal misschien.
Soms vraag ik me wel eens af wat me bezielde om zoveel van mijn zuur verdiende centjes erin te zetten. Dus op dit moment heb ik wel de afspraak met mezelf gemaakt om zoveel mogelijk het budget wat er nu inzit te hergebruiken mocht er wat leuks voorbijkomen.
Ik sprak in het afgelopen jaar met een van de developers die vol enthusiasme een anekdote vertelde over een 'bug' die men was tegengekomen. De NPC's op een schip hebben een lifecycle van maken van patrouilles, en op gegeven moment gingen ze gewoon dood. Zij alles uit elkaar halen en kijken waar het aan ligt, en uiteindelijk bleek dat het zuurstofsysteem van het schip niet goed functioneerde, en de NPC's dus gewoon stikten wanneer ze in dat kwadrant terecht kwamen... dat zijn de soort dingen waar ik erg blij van wordt.
Voor mij was het bedrag een investering in een ontwikkeling waar ik 100% achterstond, en nog steeds doe. Natuurlijk de mensen die dit doen maken fouten, en nemen de tijd. Maar welk IT project heeft niet zijn problemen? Het feit blijft dat het een investering is, en daar zit ook een zekere hoeveelheid gok in besloten. Persoonlijk kan ik de bevlogenheid van de man aan het roer wel waarderen, want het sluit wel aan met wat ik ook zelf altijd al had willen hebben als een computer spel.
Voor mij is deelgenoot zijn van deze ontwikkeling nog altijd een positieve ervaring. De tijdsduur neem ik een beetje op de koop toe, en dat betekend dat ik aantal keer in het jaar nieuwe gezichten ontmoet die ook enthousiast over het spel zijn. Ik ben zelf ook voorzichtig kritisch over het niveau van realisme vs fun maar dat is wat mij betreft allemaal afwachten tot het wat meer solide wordt.
Mocht het allemaal niet lukken, de hoeveelheid content spullen en technologie die nu al gemaakt zijn zouden in dat geval vrij beschikbaar aan backers / internet komen. Voor mij is dat al een grote win, want er de wereld zit vol met knappe koppen die daar dan nog weer wat mee kunnen aanvangen op iets van een kleinere schaal misschien.
Soms vraag ik me wel eens af wat me bezielde om zoveel van mijn zuur verdiende centjes erin te zetten. Dus op dit moment heb ik wel de afspraak met mezelf gemaakt om zoveel mogelijk het budget wat er nu inzit te hergebruiken mocht er wat leuks voorbijkomen.
ik ben het niet eens dat het een investering is, als ik ergens 1000 euro in investeer, dan verwacht ik meer dan 1000 euro na een bepaalde looptijd terug, waarbij het dan ook nog eens meer is dan de inflatie.CombatHermit schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:54:
Je betaalt mee aan de ontwikkeling van het spel, je bent dus ook geen investeerder maar een klant van CIG.
Als investeerder heb je ook aanzienlijk andere rechten dan wanneer je een klant bent. Als investeerder zou je bijvoorbeeld aandelen kunnen krijgen, heb ik recht op inzage van financiën zouden ze
met andere woorden, wanneer is je ROI en wanneer draai je winst op je investering?
Het mag wel iets minder op de man..
[ Voor 83% gewijzigd door Ircghost op 24-08-2017 10:14 ]
Ga je naar CitizenCon?CombatHermit schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:54:
Als iemand die af en aan beetje meekijkt met het project, en er een redelijk groot bedrag in heb gezet kijk ik met veel plezier naar de ontwikkeling van dit spel. Er zijn zoveel ontwikkelingen en content die wordt geproduceerd, je kan helemaal los gaan in the 'theorycrafting' maar gewoon ook de bijeenkomsten zijn in mijn beleving erg fijne events waar 'goed volk' mensen op afkomen.
Ik sprak in het afgelopen jaar met een van de developers die vol enthusiasme een anekdote vertelde over een 'bug' die men was tegengekomen. De NPC's op een schip hebben een lifecycle van maken van patrouilles, en op gegeven moment gingen ze gewoon dood. Zij alles uit elkaar halen en kijken waar het aan ligt, en uiteindelijk bleek dat het zuurstofsysteem van het schip niet goed functioneerde, en de NPC's dus gewoon stikten wanneer ze in dat kwadrant terecht kwamen... dat zijn de soort dingen waar ik erg blij van wordt.![]()
Hij bedoelt waarschijnlijk een investering in de zin dat je een leuke game en mooie ervaringen terugkrijgt.Bornhald schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:24:
[...]
ik ben het niet eens dat het een investering is, als ik ergens 1000 euro in investeer, dan verwacht ik meer dan 1000 euro na een bepaalde looptijd terug, waarbij het dan ook nog eens meer is dan de inflatie.
Je betaalt mee aan de ontwikkeling van het spel, je bent dus ook geen investeerder maar een klant van CIG.
Als investeerder heb je ook aanzienlijk andere rechten dan wanneer je een klant bent. Als investeerder zou je bijvoorbeeld aandelen kunnen krijgen, heb ik recht op inzage van financiën zouden ze
met andere woorden, wanneer is je ROI en wanneer draai je winst op je investering?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2017 13:46 ]
Op zich wel interessant even te peilen of er inderdaad meer mensen hier naar Citcon gaan
Oh best veel dat dan. Ik heb mijn plannen in principe al gemaakt maar het kan best interessant zijn om met zijn allen wat te eten voor Citizencon begint.Case_C schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:44:
[...]
Op zich wel interessant even te peilen of er inderdaad meer mensen hier naar Citcon gaan. Begreep dat er al een groep was van ~20 Nederlands?
Hoewel ik wil voorkomen dat we vastlopen in een definitie kwestie toch enige verduidelijking over mijn uitgangspunt met betrekking tot 'investering'. Toen ik in Star Citizen als financieerder geld stak was het nog een 'crowd funding' project op kickstarter. Dat is alweer een tijdje geleden maar goed.
Wikipedia: Crowdfunding
Volgens de definitie dit Wikipedia artikel ben ik een investeerder, en hoewel ik geen geld terug verwacht. Hoop ik natuurlijk wel dat ik wordt beloond met mijn bijdrage. Namelijk in de vorm van een plezierige ervaring, het gevoel dat ik aan iets bijdraag wat ik ervaar als zeer belangrijke stap in gamedevelopment, en uiteindelijk een spelletje waar ik mijn tijd met veel plezier aan kan verbranden.
Op moment van investeren weet je natuurlijk nooit of je krijgt wat men belooft, maar da's het aard van geld zetten in een project wat nog moet starten. Soms verlies je erop, en dan leer je ervan nooit weer met sommige mensen in zee te gaan. Je bent niet alleen investeerder als je wint, maar ook als je verliest op je investering vrees ik.
Ik ben inderdaad aanwezig bij zowel GamesCom en ook CitizenCon. Ik zal dit echter samen met wat kleiner gezelschap doen. Maar misschien lopen we elkaar tegen het lijf! Mijn policy is altijd om gewoon ergens te gaan zitten, en met de mensen om me heen te praten.
Volgens de definitie dit Wikipedia artikel ben ik een investeerder, en hoewel ik geen geld terug verwacht. Hoop ik natuurlijk wel dat ik wordt beloond met mijn bijdrage. Namelijk in de vorm van een plezierige ervaring, het gevoel dat ik aan iets bijdraag wat ik ervaar als zeer belangrijke stap in gamedevelopment, en uiteindelijk een spelletje waar ik mijn tijd met veel plezier aan kan verbranden.
Op moment van investeren weet je natuurlijk nooit of je krijgt wat men belooft, maar da's het aard van geld zetten in een project wat nog moet starten. Soms verlies je erop, en dan leer je ervan nooit weer met sommige mensen in zee te gaan. Je bent niet alleen investeerder als je wint, maar ook als je verliest op je investering vrees ik.
Ik ben inderdaad aanwezig bij zowel GamesCom en ook CitizenCon. Ik zal dit echter samen met wat kleiner gezelschap doen. Maar misschien lopen we elkaar tegen het lijf! Mijn policy is altijd om gewoon ergens te gaan zitten, en met de mensen om me heen te praten.
Vandaar mijn +1 op de uitleg van @Verwijderd die nagenoeg hetzelfde zegtCombatHermit schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:48:
Hoewel ik wil voorkomen dat we vastlopen in een definitie kwestie toch enige verduidelijking over mijn uitgangspunt met betrekking tot 'investering'. Toen ik in Star Citizen als financieerder geld stak was het nog een 'crowd funding' project op kickstarter. Dat is alweer een tijdje geleden maar goed.
Op moment van investeren weet je natuurlijk nooit of je krijgt wat men belooft, maar da's het aard van geld zetten in een project wat nog moet starten. Soms verlies je erop, en dan leer je ervan nooit weer met sommige mensen in zee te gaan. Je bent niet alleen investeerder als je wint, maar ook als je verliest op je investering vrees ik.![]()
[ Voor 40% gewijzigd door Bornhald op 27-08-2017 02:07 ]
Ik heb ook een refund aangevraagd. Ik ben benieuwd...Bornhald schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:01:
[...]
zelfs als "dirty leaver" ben ik wel benieuwd naar mn nieuwe cutlass
[...]
dat is ook een van de redenen dat ik nu nog maar 1 package heb en mijn refund heb gedaan.
[...]
vergeet ook niet dat al die nieuwe gadgets ook al waren getoond in AtV en waarbij de suggestie werd gewekt dat dit al in 3.0 zou zitten! Dus dat het niet de reden zou mogen zijn voor de vertraging
[...]
Ik was er wel moe van geworden, er bestaat (nu nog) de mogelijkheid om een refund aan te vragen, je account wordt dan gesloten n al het geld wordt terug gestort. De vraag is hoe lang deze mogelijkheid open blijft, maar vooralsnog op juridische grond kan je nog refunden zolang er niet geleverd is wat er beloofd is.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Ze verkopen of vragen geen geld voor de game SC. Ze verkopen een concept wat SC kan worden in de toekomst. Dit is wat mensen voor betalen. Ze betalen niet voor de ontwikkeling van het complete product.. Want dat had er al lang moeten zijn.
Dus stoppen met meer concept dingen uit te brengen ala flufffy spaceships , robots , mugs , kleding , wapens en whatever je kan bedenken wat niet essentieel is voor het uitbrengen van de game gewoon weglaten.
Ik hoop dan ook dat CitCon wat duidelijk gaat uitbrengen. Want als dit niet veel goeds beloofd en laat zien , dan vrees ik dat zelfs alle (sorry) "DieHards" ook gaan twijvelen over het realiseren van het project en dan snel zullen kijken naar de Refund optie.
PS bovenstaande is niet om ruzie te maken , maar meer om mij hoop aan te geven dat we volgende week wel allemaal blij kunnen zijn , want dan weten wanneer 3.0 uit komt en wanneer we SQ 42 kunnen spelen...
...
Poof , toen werd ik wakker.
Dus stoppen met meer concept dingen uit te brengen ala flufffy spaceships , robots , mugs , kleding , wapens en whatever je kan bedenken wat niet essentieel is voor het uitbrengen van de game gewoon weglaten.
Ik hoop dan ook dat CitCon wat duidelijk gaat uitbrengen. Want als dit niet veel goeds beloofd en laat zien , dan vrees ik dat zelfs alle (sorry) "DieHards" ook gaan twijvelen over het realiseren van het project en dan snel zullen kijken naar de Refund optie.
PS bovenstaande is niet om ruzie te maken , maar meer om mij hoop aan te geven dat we volgende week wel allemaal blij kunnen zijn , want dan weten wanneer 3.0 uit komt en wanneer we SQ 42 kunnen spelen...
...
Poof , toen werd ik wakker.
Puur uit nieuwsgierigheid, hoe moeilijk doen ze bij refund verzoeken?
Mijn interesse in SC is ondertussen best ver gezakt.
Ik had niet eens door dat gamescon al bezig was.
FTFY!Stronkie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:02:
dank u voor de uitleg. we zien het morgen allemaal wel
Eerst weer normaal doen om vervolgens weer een monoloog te plempen? In zo'n geval hoor je te zwijgen tot er daadwerkelijk wat te zien is toch?
Zo even alle onzin uit je post weggehaald, en een kleine aanpassing gedaan.Stronkie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:38:
Ze verkopen of vragen geen geld voor de game SC. Ze verkopen een concept wat SC kan worden in de toekomst. Dit is wat mensen voor betalen. Ze betalen niet voor de ontwikkeling van het complete product.
Het is nu wel duidelijk dat je het liever nu wilt hebben of ziet falen, dan dat je het project wil zien groeien. Dat punt heb je nu wel gemaakt.
SC heeft elk jaar gewoon duidelijke milestones welke de voortgang laten zien en vertragingen. Als je slechts aandacht genoeg hebt voor 1... tja dat is jouw probleem
En weer door naar Gamescom van vandaag
Gaat me wel benieuwen wat ze vrijdag met de livestream/show laten zien.
De nieuwe Cutlass Black
De Nox reclame
Afhankelijk van welke ToS van toepassing is, maar heb nog nooit gehoord dat er zijn afgekeurd.Anthor schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:05:
En interesse is natuurlijk pas nodig als de beta of SQ42 uit is.
Op dit moment doen ze niet moeilijk.Anthor schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:05:
In de sidebar op deze reddit https://www.reddit.com/r/starcitizen_refunds/ kan je wat handig tips vinden, reken op max 2 weken om het geld terug te hebben
Tos maakt niet uit, in het begin deden ze soms moeilijk maar er is in de us een rechtzaak geweest welke verloren is en sindsdien is het makkelijk, gewoon een vriendelijk postje naar customer supportCase_C schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:32:
[...]
Afhankelijk van welke ToS van toepassing is, maar heb nog nooit gehoord dat er zijn afgekeurd.
En interesse is natuurlijk pas nodig als de beta of SQ42 uit is.In de tussentijd zijn er toch zat andere dingen te doen.
edit
extra info, streetroler was de persoon die CIG voor de "district attorney" heeft gedaagd in de US
https://www.pcinvasion.co...ting-us-district-attorney
[ Voor 44% gewijzigd door Bornhald op 24-08-2017 00:58 ]
Nieuwe cutlass ziet er eindelijk uit zoals hij eruit moet zienVerwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:31:
Wat gameplay van de gamescom booth.
[video]
Nu maar hopen dat we als backer ook snel 3.0 kunnen doen
Ook nog een "kleine" dump van de stream van gisteren. Ziet er wel weer heel slick uit.
https://imgur.com/a/8Clyz#AGlHd80
https://imgur.com/a/8Clyz#AGlHd80
Ik heb begrepen dat de nieuwe Cutlass duurder gaat worden bij release. Gelukkig heb ik een Gladius -> Cutlass Black liggen.Bornhald schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:33:
[...]
Nieuwe cutlass ziet er eindelijk uit zoals hij eruit moet zien
Nu maar hopen dat we als backer ook snel 3.0 kunnen doen
cutlass is het enige pakket wat ik nog hebTylocke schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:16:
[...]
Ik heb begrepen dat de nieuwe Cutlass duurder gaat worden bij release. Gelukkig heb ik een Gladius -> Cutlass Black liggen.
Zelf ben ik nooit zo'n fan geweest van dat schip, maar dat is ook misschien te wijten aan het meer 'piraten' sfeer die eromheen zat. Maar hij ziet er nu toch wel cool uit. Vooral die losse turret die ze erboven op hebben zitten, en de ruimte die het heeft aan de achterkant... ziet er erg flexibel en pragmatisch uit allemaal!
Persoonlijk kijk ik erg uit naar wat ze met de 600i van Origin, aangezien dat een beetje competitie moet geven met de Constellation van RSI. Erg nieuwsgierig wat ze daarmee bedacht hebben en of het in het verlengde ligt van wat ze bij de 890 jump design hebben. Volgens mij hoort de Cutlass toch ook beetje in dat type categorie schip toch? Beetje grootste schip wat je met 1 persoon fatsoenlijk kan runnen.
Kijk er erg naar uit wat elk bedrijf in dat segment beetje heeft bedacht, en hoe ze uit de verf komen.
Persoonlijk kijk ik erg uit naar wat ze met de 600i van Origin, aangezien dat een beetje competitie moet geven met de Constellation van RSI. Erg nieuwsgierig wat ze daarmee bedacht hebben en of het in het verlengde ligt van wat ze bij de 890 jump design hebben. Volgens mij hoort de Cutlass toch ook beetje in dat type categorie schip toch? Beetje grootste schip wat je met 1 persoon fatsoenlijk kan runnen.
Kijk er erg naar uit wat elk bedrijf in dat segment beetje heeft bedacht, en hoe ze uit de verf komen.
Cutlass zit in de klasse qua grootte van de hornet en de freelancer, dus een slag kleiner dan de constellations. Althans origineel.CombatHermit schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:40:
Wat het nu precies is, dat is in de loop der tijd veranderd, dit is de 3e iteratie van het schip. (en de beste vind ik)
Ooit is gezegd dat het een soort glass Canon zou zijn, beetje een interceptor die ook cargo con vervoeren. Maat dit was nog voordat er überhaupt wave 2 schepen waren.
Nieuwste filmpje: de Ursa rover. Ze hebben 'm wel mooi weergegeven.
En de Prospector, die was volgens mij nog niet langs gekomen ook.
En de Prospector, die was volgens mij nog niet langs gekomen ook.
[ Voor 33% gewijzigd door Case_C op 24-08-2017 13:34 ]
Ik vond de cutlass eerst niks. Nu heb ik er een.CombatHermit schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:40:
Zelf ben ik nooit zo'n fan geweest van dat schip, maar dat is ook misschien te wijten aan het meer 'piraten' sfeer die eromheen zat. Maar hij ziet er nu toch wel cool uit. Vooral die losse turret die ze erboven op hebben zitten, en de ruimte die het heeft aan de achterkant... ziet er erg flexibel en pragmatisch uit allemaal!
Een overview van het interview met Erin Roberts wat vanmiddag op de stream heeft plaats gevonden.
https://www.reddit.com/r/...erin_roberts_qa_overview/
Meest interessante daaruit:
https://www.reddit.com/r/...erin_roberts_qa_overview/
Meest interessante daaruit:
- Schepen ingame kopen met aUEC zal in 3.1 gaan komen, naar alle waarschijnlijkheid.
- Meer schepen dan verwacht in 3.0? Wellicht zelfs al de 600i, wat de efficiency van de pipeline wel aantoont.
- Group travel met meerdere schepen in quantum travel!
[ Voor 47% gewijzigd door Case_C op 24-08-2017 17:48 ]
Ook een interview met CR. Het is alvast bevestigd dat er geen SQ42 te zien zal zijn op Gamescom.
https://www.reddit.com/r/.../?st=j6qqddj5&sh=1b79719a
Edit: Even vervangen door betere samenvatting.Here is the summary of the interview from Gamestar with Chris RobertsThat was the end
- no Squadron 42 at Gamescom, need more polish.
- they need still some time, but it will be worth it
- PG Planets will be in SQ42
- He is very proud about Planets/Moons/Asteroids
- They are very focused on not just having planets, but also having meaningful things on them (flora/fauna/buildings/mission etc.)
- This will also a huge step up for the exploration part
- SQ42 character locomotion still needs work. They captured over 100 days the motion from many actors and implementing them and blending them into other animations need time.
- They can already play some missions from start to end.
- every mission is in production and they are progressing fast
- Another blocker is the AI. Get the daily schedule for every crew member working is a huge undertaking.
- All missions in SC and SQ42 are now completely using the subsumption system. That wasn't the case some time ago, but they now made the full switch.
- Gamescom demo will be "pretty cool" - C.R.
- On the question if someone is stopping him from adding more features: That day is when the game dies. It will always be developed and they aren't aiming for a concrete release date. You can buy the game now and play it and that will be always this way. But of course, he wants to get to a point where all basic functions are in and a game-loop is working fine and most people are happy with it.
- Again: "Tomorrow we will show some very cool things that you might really like
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 19:59 ]
Is er geen free fly deze week? Vreemd, zou zweren dat dit er vorig jaar wel was.
Alweer niet... jammer! Ik hoop echt dat we nog leven te zien krijgen in het ‘spel’. Want het laat nu wel weer lang op zich wachten.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:49:
Ook een interview met CR. Het is alvast bevestigd dat er geen SQ42 te zien zal zijn op Gamescom.
[...]
Edit: Even vervangen door betere samenvatting.
Ik gok op Citizen Con waar het eigenlijk vorig jaar zou moeten gebeurenDutchWalnut schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:52:
[...]
Alweer niet... jammer! Ik hoop echt dat we nog leven te zien krijgen in het ‘spel’. Want het laat nu wel weer lang op zich wachten.
Vorig jaar was een grote teleurstelling. Behalve de video van seamless loading dan. Ben oprecht benieuwd naar nieuwe dingen.Sassem schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:05:
[...]
Ik gok op Citizen Con waar het eigenlijk vorig jaar zou moeten gebeuren
Eeeeen het is weer vrijdag, en tijd voor een nieuwe AtV 
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Enkel een burndownbatumulia schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:27:
Eeeeen het is weer vrijdag, en tijd voor een nieuwe AtV
[video]
Vanavond nog zat te doen voor morgen + hopelijk een stream die op tijd is
De 3.0 variant van de Aurora. Het originele schip is dus eindelijk weer up to date met alle nieuwe tech
[ Voor 18% gewijzigd door Case_C op 25-08-2017 11:10 ]
Goed nieuws dat ze de starterschepen ook wat liefde gevenCase_C schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:53:
[...]
Enkel een burndown. Maar geen tijd om te kijken. Hebben ze een beetje voortgang geboekt deze week?
Vanavond nog zat te doen voor morgen + hopelijk een stream die op tijd is.
De 3.0 variant van de Aurora. Het originele schip is dus eindelijk weer up to date met alle nieuwe tech.
[video]
Ja dat mag ook welBornhald schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:47:
[...]
Goed nieuws dat ze de starterschepen ook wat liefde geven
Is vandaag de live uitzending?
Volgens mij wel, in het verleden was het wel altijd zo, ben wel van plan om te checken in ieder geval, ondanks mijn negatieve insteek volgens enkele hierDutchWalnut schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:53:
[...]
Ja dat mag ook wel![]()
Hehe, jep vanavond 9 uur. Maar met de gebruikelijke 'time dilation'... dus exact blijft lastig.DutchWalnut schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:53:
[...]
Ja dat mag ook wel![]()
Even proberen te kijken, en dan morgenochtend naar A'dam voor de T.net express
Overigens zou een teaser van voxel mining wel leuk zijn. Gezien dat toch de volgende stap was qua mining toch?
[ Voor 13% gewijzigd door Case_C op 25-08-2017 13:19 ]
Geweldig hoe de nieuwe Cutlass Black er uit ziet (leuke dingen in de stream gezien "Release and Catch"
)
Vind de leef ruimte ook tof met de bedden in de hoek (snap alleen niet dat er maar 2 bedden zijn en niet 3 voor zover ik heb gezien) en de gear lockers. Verder vind ik de cockpit view ook goed moet alleen nog wel een beetje wennen aan de raising chairs. Kan niet wachten om hem zelf van dichtbij te gaan bekijken.
Vind de leef ruimte ook tof met de bedden in de hoek (snap alleen niet dat er maar 2 bedden zijn en niet 3 voor zover ik heb gezien) en de gear lockers. Verder vind ik de cockpit view ook goed moet alleen nog wel een beetje wennen aan de raising chairs. Kan niet wachten om hem zelf van dichtbij te gaan bekijken.
[ Voor 13% gewijzigd door GhAoS897 op 25-08-2017 14:20 ]
Star Citizen Referral : STAR-DK5L-7NXL
Ik vond dit wel een erg mooi filmpje van de Cutlass. Vanaf 3 min. ook erg vette trails.GhAoS897 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:12:
Geweldig hoe de nieuwe Cutlass Black er uit ziet (leuke dingen in de stream gezien "Release and Catch")
Vind de leef ruimte ook tof met de bedden in de hoek (snap alleen niet dat er maar 2 bedden zijn en niet 3 voor zover ik heb gezien) en de gear lockers. Kan niet wachten om hem zelf van dicht bij te gaan bekijken.
Ik ben erg onder de indruk van de nieuwe MFD's in de schepen. Je kan daar aardig wat dingen instellen en het loont dus ook om kritisch naar je power generation vs power consumption te kijken.
Daarnaast kan je blijkbaar dus ook elkaar hailen, al zal dit een fundering zijn voor toekomstige integratie met Spectrum.
Daarnaast kan je blijkbaar dus ook elkaar hailen, al zal dit een fundering zijn voor toekomstige integratie met Spectrum.
Gelijk ook een goede eerste attemptVerwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:20:
[...]
Ik vond dit wel een erg mooi filmpje van de Cutlass. Vanaf 3 min. ook erg vette trails.
[video]
Later is het ook nog een keer gelukt maar toen leek het er op dat hij door de zijdeur weer naar buiten vloog...
Tof dat je nu ook de deuren kunt locken zodat niet iedereen met je ship weg kan.
@Tylocke
Jammer dat ze daar niet meer van hebben laten zien. Was wel nieuwsgierig hoe dit functioneerd in game.
[ Voor 10% gewijzigd door GhAoS897 op 25-08-2017 14:55 ]
Star Citizen Referral : STAR-DK5L-7NXL
In 3.0 kun je schepen linken, om samen een quantum jump te doen. Wellicht dat het daarmee te maken heeft?Tylocke schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:52:
Ik ben erg onder de indruk van de nieuwe MFD's in de schepen. Je kan daar aardig wat dingen instellen en het loont dus ook om kritisch naar je power generation vs power consumption te kijken.
[video]
Ook wel nodig ook met 3.0, persistence gaat een dingetje zijnGhAoS897 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:53:
[...]
Tof dat je nu ook de deuren kunt locken zodat niet iedereen met je ship weg kan.
Dat zou wel een eerste implementatie kunnen zijn inderdaad.Case_C schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:56:
[...]
In 3.0 kun je schepen linken, om samen een quantum jump te doen. Wellicht dat het daarmee te maken heeft?
Gelukkig krijgen we met 3.0 ook ship locks.[...]
Ook wel nodig ook met 3.0, persistence gaat een dingetje zijn. Dan wil je niet op een planeet stranden doordat je schip is gestolen
.
Zo nu een jaar geen SC nieuws te hebben gevolgd (behalve hier soms ff lezen), vanavond weer eens ff de livestream volgen. Ben benieuwd!
Zoals zovelenBasekid schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:15:
Zo nu een jaar geen SC nieuws te hebben gevolgd (behalve hier soms ff lezen), vanavond weer eens ff de livestream volgen. Ben benieuwd!
Volgens de nieuwsbrief staat vanavond CR op t podium. Hoop wel dat ze begrijpen dat een rehash van de AtVs niet leuk gaat zijn. We willen liefst de road ahead zien, en wat er komen gaat.
Hoop dat t in ieder geval niet teveel 'cringe' gaat zijn. Qua filmpjes en stageplan.
Ja maar dan met zo'n demo... met van die bewegende JPEG's. Die eigenlijk sprites zijn.Bornhald schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:57:
[...]
De road ahead is er toch al, zie de presentatie van vorig jaar
Iets wat gelijk is aan het tonen van de proc. planets voor de eerste keer.
[ Voor 20% gewijzigd door Case_C op 25-08-2017 17:02 ]
De road ahead is er toch al, zie de presentatie van vorig jaarCase_C schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:37:
[...]
Zoals zovelen, nu volg ik ook niet continue. En dan merk je toch als je weer speelt dat je een berg nieuwe systemen moet leren. Gelukkig is t in 3.0 wat meer met ingame schermen dan short-cuts.
Volgens de nieuwsbrief staat vanavond CR op t podium. Hoop wel dat ze begrijpen dat een rehash van de AtVs niet leuk gaat zijn. We willen liefst de road ahead zien, en wat er komen gaat.
Hoop dat t in ieder geval niet teveel 'cringe' gaat zijn. Qua filmpjes en stageplan.
Zijn er nog mensen hier geïnteresseerd in enkele van mijn ships (en 1 package)? Ik wil enkel nog het hoognodige overhouden en de rest weer elders investeren als het lukt.
Gaat om:
- Drake Herald met LTI
- Freelancer DUR met LTI (geCCUd)
- Digital Scout pakket met LTI, met Vanguard Warden (geCCUd)
Ik wil marktconform verkopen, winst is geen doel op zich. Laat het me maar horen als er interesse is.
Verder ook veel zin in de presentatie vanavond, hopelijk stukken beter als de vorige, het duurt met toch wel echt te lang allemaal!
Gaat om:
- Drake Herald met LTI
- Freelancer DUR met LTI (geCCUd)
- Digital Scout pakket met LTI, met Vanguard Warden (geCCUd)
Ik wil marktconform verkopen, winst is geen doel op zich. Laat het me maar horen als er interesse is.
Verder ook veel zin in de presentatie vanavond, hopelijk stukken beter als de vorige, het duurt met toch wel echt te lang allemaal!
Ah...Case_C schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:53:
[...]
De 3.0 variant van de Aurora. Het originele schip is dus eindelijk weer up to date met alle nieuwe tech.
[video]
Dat ziet er beter uit. Laat maar komen die 3.0. Ik heb er wel zin in.
Mensen nog in een chatroom ergens om beetje te chatten over het event?
Discord vanuit de TSBasekid schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:00:
Mensen nog in een chatroom ergens om beetje te chatten over het event?
https://discordapp.com/invite/0lPyrYy0Ryj4KkvB
Zo en wat vonden jullie van de presentatie?
Ik zelf vond de gezichtherkenning/tracking een leuke gimmick, maar het is ook niet meer dan dat.
verder vond ik het meer van hetzelfde en is het verre van af. Jammer dat er niets van sq42 voorbij kwam. Het zou er vorig jaar al zijn, maar het is wel angstvallig stil.
5 jaar lang en nu nog geen 3.0 en na eeuwen in de hangar te hebben gehangen heb ik nog geen spijt van mijn refund. Al helemaal na het zien van de beelden van gisteren.
Mijn vertrouwen die ik had, heeft CR niet terug gewonnen. Al helemaal na het zien van deze demo van 3.0 en het stilzwijgen van sq42.
Hopelijk kan ik deze woorden later terugnemen, echt. Want ik geloof wel in een visie zoals het spel zou moeten zijn.
Ik zelf vond de gezichtherkenning/tracking een leuke gimmick, maar het is ook niet meer dan dat.
verder vond ik het meer van hetzelfde en is het verre van af. Jammer dat er niets van sq42 voorbij kwam. Het zou er vorig jaar al zijn, maar het is wel angstvallig stil.
5 jaar lang en nu nog geen 3.0 en na eeuwen in de hangar te hebben gehangen heb ik nog geen spijt van mijn refund. Al helemaal na het zien van de beelden van gisteren.
Mijn vertrouwen die ik had, heeft CR niet terug gewonnen. Al helemaal na het zien van deze demo van 3.0 en het stilzwijgen van sq42.
Hopelijk kan ik deze woorden later terugnemen, echt. Want ik geloof wel in een visie zoals het spel zou moeten zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door DutchWalnut op 26-08-2017 11:56 ]
Ik heb met vol verbazing de presentatie gevolgd. Ik maar wachten op de big announcement..
Wachten
Wachten
Hm toen was het over.. Ik moet het gemist hebben. Ik heb alleen maar een demo gezien dat er leuk uit ziet. .Maar nog steeds niets in wat we kunnen spelen . Geen noties over de 3.0 of SQ42 release date.
Ow wacht , die facial gimmick , wacht dat moet het geweest zijn.. Ach ja , weer een nutteloze toevoeging wat het eind van het spel nog niet dichter bij ons brengt.
Ik dacht gelijk , wat als alle 24 mensen in een instance allemaal tegen elkaar lopen te schreeuwen , mooie boel word het dan. Ik hoop echt dat je alleen maar zichtbaar en hoorbaar bent voor je vrienden
Sorry ook deze presentatie heeft me niet weten te boeien. Zoals hierboven , ik hoop echt dat het OOIT uitkomt.. Maar ik hoop wel dat ik dan niet te oud ben om het te spelen.
Wachten
Wachten
Hm toen was het over.. Ik moet het gemist hebben. Ik heb alleen maar een demo gezien dat er leuk uit ziet. .Maar nog steeds niets in wat we kunnen spelen . Geen noties over de 3.0 of SQ42 release date.
Ow wacht , die facial gimmick , wacht dat moet het geweest zijn.. Ach ja , weer een nutteloze toevoeging wat het eind van het spel nog niet dichter bij ons brengt.
Ik dacht gelijk , wat als alle 24 mensen in een instance allemaal tegen elkaar lopen te schreeuwen , mooie boel word het dan. Ik hoop echt dat je alleen maar zichtbaar en hoorbaar bent voor je vrienden
Sorry ook deze presentatie heeft me niet weten te boeien. Zoals hierboven , ik hoop echt dat het OOIT uitkomt.. Maar ik hoop wel dat ik dan niet te oud ben om het te spelen.
De vooruitstrevende tech bouwen om de game op deze schaal te bouwen voor elkaar te krijgen is echt niet makkelijk, zelfs al smijt men er miljoenen tegenaan.
De demo liet zien dat er nog heel veel polish nodig is. Veel clipping en LOD issues en lage FPS.
Ik denk dat de implementatie van, Planetary tech, Item 2.0 en de bugs die er uit voortkwamen gewoon veel tijd heeft gekost.
Ik heb wel alle vertrouwen in dat het spel er komt, het heeft gewoon tijd nodig.
De face tracking met Faceware is voor mij een game changer: je hebt geen dure rig als TrackIR meer nodig voor situational awareness. Gewoon een goede webcam lijkt voldoende te zijn.
Of ik het actief ga gebruiken voor communicatie zoals in de demo werd getoond is maar de vraag, maar het is wel een leuke feature.
Hopelijk kunnen ze het zo uitwerken dat als het een emotie aan iemands gezicht herkent, de avatar animatie daar ook op reageert met een emote zoals (uit)lachen, boze gebaren maken, danspasjes etc.
Wel heeft de presentatie weer getoond dat er maar weinig gamestudio's zo innovatief bezig zijn als CIG.
De demo werkte niet soepel en de manier waarop het gepresenteerd wordt is absoluut niet op het niveau van EA/Ubisoft, maar dat kan mij weinig schelen.
Ik wil geen show met slicke presentatoren en gelikte scripted demo dat niet vergelijkbaar is met het uiteindelijke product.
Wat Squadron 42 betreft, Gamescom wordt traditioneel niet gebruikt om daar over presentaties of nieuws uit te geven. Ik verwacht het wel met Citizencon, al was dat vorig jaar op een teleurstelling uitgelopen. Maar ik heb goede hoop.
De demo liet zien dat er nog heel veel polish nodig is. Veel clipping en LOD issues en lage FPS.
Ik denk dat de implementatie van, Planetary tech, Item 2.0 en de bugs die er uit voortkwamen gewoon veel tijd heeft gekost.
Ik heb wel alle vertrouwen in dat het spel er komt, het heeft gewoon tijd nodig.
De face tracking met Faceware is voor mij een game changer: je hebt geen dure rig als TrackIR meer nodig voor situational awareness. Gewoon een goede webcam lijkt voldoende te zijn.
Of ik het actief ga gebruiken voor communicatie zoals in de demo werd getoond is maar de vraag, maar het is wel een leuke feature.
Hopelijk kunnen ze het zo uitwerken dat als het een emotie aan iemands gezicht herkent, de avatar animatie daar ook op reageert met een emote zoals (uit)lachen, boze gebaren maken, danspasjes etc.
Wel heeft de presentatie weer getoond dat er maar weinig gamestudio's zo innovatief bezig zijn als CIG.
De demo werkte niet soepel en de manier waarop het gepresenteerd wordt is absoluut niet op het niveau van EA/Ubisoft, maar dat kan mij weinig schelen.
Ik wil geen show met slicke presentatoren en gelikte scripted demo dat niet vergelijkbaar is met het uiteindelijke product.
Wat Squadron 42 betreft, Gamescom wordt traditioneel niet gebruikt om daar over presentaties of nieuws uit te geven. Ik verwacht het wel met Citizencon, al was dat vorig jaar op een teleurstelling uitgelopen. Maar ik heb goede hoop.
Oink
Ik dacht dat er zo veel werk aan die Miles Eckheart was besteed, nu is er een kleine disclamer dat dit een plaatje is wat zn origine bij Derek heeft maar ik zie niet echt verschil..DutchWalnut schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:17:
Zo en wat vonden jullie van de presentatie?

Vond die idris battle een beetje een anticlimax, heb je een schip van $1000 ben je hem na iets minder dan een minuut al kwijt, had iets spectaculairder verwacht ook qua damage model maar vooral qua gevecht.
zou mooi zijn, maar heb niet echt veel extra vertrouwen gekregenHopelijk kan ik deze woorden later terugnemen, echt. Want ik geloof wel in een visie zoals het spel zou moeten zijn.
Het ligt er een beetje aan wat je bedoeld met gescript, maar in mijn beleving is deze demo was ook gescript, na het opnieuw opstarten moesten alle handelingen opnieuw worden uitgevoerd, inclusief wapen op halen, etc.Sturmovik177 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:36:
Wat dus wel aangeeft dat het live play is, wat in mijn beleving dan weer wel goed is. Het had ook iets kunnen zijn wat ze vooraf in elkaar hadden gezet (is dit wat je bedoelde met gescript?)
Citizencon is waar ze ook de morrow tour hebben gedaan, maar de vertical slice was toen gepland voor gamescom. Maar het blijft uiteraard dat binnenkort weer een presentatie moeten geven, dus hoop dat ze dan iets voor SQ42 doenWat Squadron 42 betreft, Gamescom wordt traditioneel niet gebruikt om daar over presentaties of nieuws uit te geven. Ik verwacht het wel met Citizencon, al was dat vorig jaar op een teleurstelling uitgelopen. Maar ik heb goede hoop.
In mijn beleving was het grote nieuws dat de idris nu in game was. Ze hebben een half jaartje terug gezegd dat ze problemen hadden met de idris in game krijgen, dat het niet meer draaide. Nu hadden ze dus een battle met 2 idrissen. Redelijk spectaculair.Stronkie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:11:
Ik heb met vol verbazing de presentatie gevolgd. Ik maar wachten op de big announcement..
ik denk bewust weinig gepresenteerd er over (of ik heb het gemist) anders krijg je mensen die de presentatie van vorig jaar naast die van dit jaar gaan leggen, en volgens mij willen ze dat niet. Omdat er dit jaar vooral aan "tech is gewerkt"Hm toen was het over.. Ik moet het gemist hebben. Ik heb alleen maar een demo gezien dat er leuk uit ziet. .Maar nog steeds niets in wat we kunnen spelen . Geen noties over de 3.0 of SQ42 release date.
Sec genomen zijn de roleplayers daar natuurlijk heel blij mee, persoonlijk denk ik, had eerst 3.0 af gemaakt, voice en facial gebeuren hoeft niet in een pre alphaOw wacht , die facial gimmick , wacht dat moet het geweest zijn.. Ach ja , weer een nutteloze toevoeging wat het eind van het spel nog niet dichter bij ons brengt.
te oud om te spelen ben je nooitIk dacht gelijk , wat als alle 24 mensen in een instance allemaal tegen elkaar lopen te schreeuwen , mooie boel word het dan. Ik hoop echt dat je alleen maar zichtbaar en hoorbaar bent voor je vrienden
ach ik voel me tweestijdig hier. Aan de ene kant begrijp ik al die enthausiasme wel. De beelden die je te zien krijgt , zijn mooi van opzet . Wel of niet gescript , geen probleem. Ik zou ook gelijk alles kopen als ik nu voor het eerst van SC gehoord zou hebben.
Maar ja dan de realiteit. Zoals in al mijn posts.
Maar zoals gezegt. Tijd zal het leren. En misschien als ik , samen met al de gamers bejaarden , door de tuin gedrukt word , kan ik misschien de schreeuw van happyness horen vanwege het feit dat mijn kleinzoon ziet dat de game uit is
Yeah
Maar ja dan de realiteit. Zoals in al mijn posts.
Maar zoals gezegt. Tijd zal het leren. En misschien als ik , samen met al de gamers bejaarden , door de tuin gedrukt word , kan ik misschien de schreeuw van happyness horen vanwege het feit dat mijn kleinzoon ziet dat de game uit is
De neefjes van Derek Smart hebben ook weer hun verslag gedaan hierboven zie ik

ps SQ42 is geen open development dus niet veel nieuws daarover
Was het jullie opgevallen dat de schepen geen shields hadden
CR nog steeds lekker zelf de presentatie doet en niet een of ander gelikt PR mannnetje
Het vliegen of ballon varen boven de grond door vrijwilligers werd gedaan
CR is baan brekend bezig is en dat kost tijd we zijn pas 5 jaar onderweg en mensen willen alleen maar meer in een kortere tijd
Dat het ONZE en CR eigen schuld is dat alles zo lang duurt (stretch goals - het zeuren dat van de backers dat dingen niet realistisch zijn ) waardoor alles nog beter moest en anders en dat is wat CR wil dus dan ook doet (op ons eigen verzoek in feite)
hier een klein lijstje van de vele nieuwe dingen of verbeteringen
- Levski asteroid base built out
- 200 NPC AIs running around Levski with early subsumption working.
- FOIP - Real time personal facial animation on in game avatar.
- Mobiglass working in early form.
- Planetary rovers and exploration now working.
- Rover can load onto Aquila, Aquila can take off and drop rover on next moon.
- Ship control screens more interactable.
- Entirety of a crater is the size of all of Skyrim game world.
- Starships can now attack planetary vehicles, which can blow starships out of the sky.
- Idris flying and can enter and launch ships in atmosphere.
- Ships can land on Idris.
- Rover can be crushed by Idris ramp! Oops.

ps SQ42 is geen open development dus niet veel nieuws daarover
Was het jullie opgevallen dat de schepen geen shields hadden
CR nog steeds lekker zelf de presentatie doet en niet een of ander gelikt PR mannnetje
Het vliegen of ballon varen boven de grond door vrijwilligers werd gedaan
CR is baan brekend bezig is en dat kost tijd we zijn pas 5 jaar onderweg en mensen willen alleen maar meer in een kortere tijd
Dat het ONZE en CR eigen schuld is dat alles zo lang duurt (stretch goals - het zeuren dat van de backers dat dingen niet realistisch zijn ) waardoor alles nog beter moest en anders en dat is wat CR wil dus dan ook doet (op ons eigen verzoek in feite)
hier een klein lijstje van de vele nieuwe dingen of verbeteringen
- 200 NPC AIs running around Levski with early subsumption working.
- FOIP - Real time personal facial animation on in game avatar.
- Mobiglass working in early form.
- Planetary rovers and exploration now working.
- Rover can load onto Aquila, Aquila can take off and drop rover on next moon.
- Entirety of a crater is the size of all of Skyrim game world.
- Starships can now attack planetary vehicles, which can blow starships out of the sky.
- Idris flying and can enter and launch ships in atmosphere.
- Ships can land on Idris.
- Rover can be crushed by Idris ramp! Oops.
[ Voor 93% gewijzigd door Sassem op 26-08-2017 22:14 ]
Met alle respect, mijn opmerking is gewoon een mening en niet bedoeld voor een flame.Sassem schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:03:
De neefjes van Derek Smart hebben ook weer hun verslag gedaan hierboven zie ik![]()
Net zoals iedereen hier in dit topic wil ik dit spel af zien. Maar ik kon het alleen niet meer rechtvaardigen voor mijzelf en daarom een refund.
Dus mij uitmaken voor een 'neef van DS' is gewoon jammer. Ik noem je toch ook geen fanboy
1
niet fanboy
de correcte term is cultistDutchWalnut schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:22:
[...]
Met alle respect, mijn opmerking is gewoon een mening en niet bedoeld voor een flame.
Net zoals iedereen hier in dit topic wil ik dit spel af zien. Maar ik kon het alleen niet meer rechtvaardigen voor mijzelf en daarom een refund.
Dus mij uitmaken voor een 'neef van DS' is gewoon jammer. Ik noem je toch ook geen fanboy
SQ42 is het originele KS spel.. weet je wel wat open zou zijn...ps SQ42 is geen open development dus niet veel nieuws daarover
Nee wat laatste keer dat ik arena commander speelde zag ik ook geen schilden maar waren ze er wel, dus het feit dat ik ze nu niet zie zegt precies niks. maar wat wilde je er precies mee zeggen?Was het jullie opgevallen dat de schepen geen shields hadden
okCR nog steeds lekker zelf de presentatie doet en niet een of ander gelikt PR mannnetje
ok, your point?Het vliegen of ballon varen boven de grond door vrijwilligers werd gedaan
eye of the beholder denk ik, in mijn boekje is hij al 5 jaar bezig en heeft alleen nog maar een pre alpha dus een techdemo, niet eens een alphaCR is baan brekend bezig is en dat kost tijd we zijn pas 5 jaar onderweg en mensen willen alleen maar meer in een kortere tijd
behalve dat CR dit altijd heeft gedaan, daarom heeft MS, Digtal Anvil gekocht, daarom is freelancer uiteindelijk gerushed.. nu gebeurt dat allemaal niet.. CR doet het omdat hij het leuk vind en er niet armer van wordt, denk je echt dat hij het voor ons doet.... dus ik zie niet hoe het "onze schuld is" al hoewel je de enablers natuurlijk ook de schuld zou kunnen geven.Dat het ONZE en CR eigen schuld is dat alles zo lang duurt (stretch goals - het zeuren dat van de backers dat dingen niet realistisch zijn ) waardoor alles nog beter moest en anders en dat is wat CR wil dus dan ook doet (op ons eigen verzoek in feite)
zou graag ArcCorp, Hurston, Microtech, Crusader Delamar, new spacestations, moons en astreroid belts zien in 3.0 maar gros daarvan was geschrapt in de afgelopen 12 maanden..hier een klein lijstje van de vele nieuwe dingen of verbeteringen
mooi, your point exactly?- 200 NPC AIs running around Levski with early subsumption working.
hoe is dit core gameplay, en nogmaals en oprecht erg leuk voor de roleplayers, maar als je een jaar te laat bent met 3.0 had je de development in de basic professions en andere dingen kunnen steken en deze tech ook in 3.x kunnen gooien of nog later. Tech staat in zn kinderschoenen, of zagen de gezichten er normaal voor jou uit?- FOIP - Real time personal facial animation on in game avatar.
mooi, beter dan wat er nu is en je kan zeggen dat het een core systeem is.- Mobiglass working in early form.
Ik had vorig jaar ook al de 3.0 demo gezien waarin ze met een rover rond reden, hoe is dit volgens jou nieuws- Planetary rovers and exploration now working.
mooi core gameplay..- Rover can load onto Aquila, Aquila can take off and drop rover on next moon.
leuk, maar wat is je punt precies? een lege wereld is een lege wereld, dus nu nog de planten diertjes en netwerkcapaciteit om meer dan 14 players in 1 instance te krijgen.- Entirety of a crater is the size of all of Skyrim game world.
mooi, beetje net als in Elite dus maar core gameplay dus geen klachten- Starships can now attack planetary vehicles, which can blow starships out of the sky.
zelfde tech als aquile met rover, dus waarom noem je deze nog een keer- Idris flying and can enter and launch ships in atmosphere.
ja dit is nu de 3e keer dat je het zegt..- Ships can land on Idris.
rover can glitch through ramp zou het moeten zijn..- Rover can be crushed by Idris ramp! Oops.
[ Voor 79% gewijzigd door Bornhald op 26-08-2017 22:55 ]
Sjesus Bornhald. Ik stel toch even voor een andere hobby te gaan zoeken als dit spel zo zeker niks gaat worden. Wat een epistels man.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2017 23:26 ]
FOIP is geen 3.0 dingetje, net als dat de Idris niet in 3.0 zit.hoe is dit core gameplay, en nogmaals en oprecht erg leuk voor de roleplayers, maar als je een jaar te laat bent met 3.0 had je de development in de basic professions en andere dingen kunnen steken en deze tech ook in 3.x kunnen gooien of nog later. Tech staat in zn kinderschoenen, of zagen de gezichten er normaal voor jou uit?
al die punten die bovenstaand worden aangehaald.. Leuk , maar wij als player zien dus niets hiervan. Zoals al gezegd , de meeste dingen die ze laten zien zitten niet eens in de 3.0
Ze lopen gewoon de mensen geil te maken met leuke gadgets and scripted demo's..
Ik ga pas klappen als ik dit allemaal zelf op mijn PC kan spelen. In mijn ogen heeft de GamesCon NIETS verminderd in mijn gevoel ten aanzien van SC.
Goed wij zullen wel de zeikers zijn van dit topic. Maar wij zijn tenminste realistisch en krijgen niet spontaan jubel gevoelens , bij elk nieuwe concept ship and gadget wat er leuk uitziet in een techdemo.
Ik neem pas mijn woorden terug en zal positiever zijn over SC , zoals al gezegd , dat ik het spel compleet op mijn PC kan spelen..
Ze lopen gewoon de mensen geil te maken met leuke gadgets and scripted demo's..
Ik ga pas klappen als ik dit allemaal zelf op mijn PC kan spelen. In mijn ogen heeft de GamesCon NIETS verminderd in mijn gevoel ten aanzien van SC.
Goed wij zullen wel de zeikers zijn van dit topic. Maar wij zijn tenminste realistisch en krijgen niet spontaan jubel gevoelens , bij elk nieuwe concept ship and gadget wat er leuk uitziet in een techdemo.
Ik neem pas mijn woorden terug en zal positiever zijn over SC , zoals al gezegd , dat ik het spel compleet op mijn PC kan spelen..
nieuw production schedule
https://robertsspaceindustries.com/schedule-report
Gisteren zowaar op de Gamescom nog SC kunnen spelen, niet bij de SC booth maar bij de heren van http://www.advancedgameware.com/ . Dus 2DOF vliegen met een Hotas (waarvan de tilt van het geheel wel is gekoppeld aan de besturing en niet aan de game.
Erg leuk om een Vanduul proberen te raken, terwijl ik nog nooit met een Hotas had gevlogen
. Ook leuk als je dan van links naar rechts gaat schommelen. Moet wel zeggen dat het je aim niet ten goede komt
. Wellicht dat het voor een geoefend persoon te doen is. Hoewel Rescla en Facerafter als Hotas gebruikers het er toch iets beter mee deden.
De presentatie met ik nog terugkijken, en wat ik ervan gehoord en gezien heb was het enige wat gescript was de tekst
. Snap wel waarom ze het hebben gedaan, maar ze krijgen het altijd voor elkaar om iets van 'cringe' erin te bouwen
. Heb ook begrepen dat ze door de crashes in de build niet alles konden laten zien van wat er gepland stond. Gezien dit ook een interne build was zijn alle bugs natuurlijk ook weer los van de main branch.
Vraag me af of die game/changer daar onderdeel van was. Maar waarschijnlijk zien we die met CitCon dan wel
.
De studio's hebben meerdere builds waar ze aan werken. Waarin nieuwe tech word toegevoegd, wanneer dat iets 'af' is kan het worden toegevoegd aan de 'main' build. Bij die integratie ontstaan meestal bugs doordat componenten niet goed communiceren. Dit is een normaal ontwikkelingsproces. Echter bij Star Citizen ligt de focus heel erg op open development waarbij het tonen van nieuwe onderdelen extra tijd meebrengt doordat er speciale build gemaakt moeten worden voor presentaties etc.
De Gamescom build daarintegen is mij verteld daar dat dit de daadwerkelijk 3.0 branch, waarbij elke paar sessies er een update kwam vanuit de Frankfurt studio. Een patch duurde in dat geval overigens met de nieuwe delta patcher slechts een minuut. Dat was wel heel positief om te horen. De bugs die ze op de vloer tegenkwamen werden overigens ook gelogd, dus ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten daarvan en of we dat terugzien in de burndown volgende week. Overigens ziet het er naar uit dat met de huidige graph het nog 2 weken duurt.
Erg leuk om een Vanduul proberen te raken, terwijl ik nog nooit met een Hotas had gevlogen
De presentatie met ik nog terugkijken, en wat ik ervan gehoord en gezien heb was het enige wat gescript was de tekst

Vraag me af of die game/changer daar onderdeel van was. Maar waarschijnlijk zien we die met CitCon dan wel
De studio's hebben meerdere builds waar ze aan werken. Waarin nieuwe tech word toegevoegd, wanneer dat iets 'af' is kan het worden toegevoegd aan de 'main' build. Bij die integratie ontstaan meestal bugs doordat componenten niet goed communiceren. Dit is een normaal ontwikkelingsproces. Echter bij Star Citizen ligt de focus heel erg op open development waarbij het tonen van nieuwe onderdelen extra tijd meebrengt doordat er speciale build gemaakt moeten worden voor presentaties etc.
De Gamescom build daarintegen is mij verteld daar dat dit de daadwerkelijk 3.0 branch, waarbij elke paar sessies er een update kwam vanuit de Frankfurt studio. Een patch duurde in dat geval overigens met de nieuwe delta patcher slechts een minuut. Dat was wel heel positief om te horen. De bugs die ze op de vloer tegenkwamen werden overigens ook gelogd, dus ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten daarvan en of we dat terugzien in de burndown volgende week. Overigens ziet het er naar uit dat met de huidige graph het nog 2 weken duurt.
Dus nog 7 blockers, en heel wat critische bugs. Gaat mij benieuwen hoe ver dat volgende week staat. Gok dat de dalende lijn stijler word.Bornhald schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:55:
nieuw production schedule

[ Voor 5% gewijzigd door Case_C op 27-08-2017 10:16 ]
2016Bornhald schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:22:
[...]
Ik dacht dat er zo veel werk aan die Miles Eckheart was besteed, nu is er een kleine disclamer dat dit een plaatje is wat zn origine bij Derek heeft maar ik zie niet echt verschil..
[afbeelding]

2017

De AI in de achtergrond is ook wel fijn voor de immersion
Op de daadwerkelijke vergelijking van GC16/GC17 zie je toch wel degelijk een verschil. Lijkt mij dat de kwaliteit toch een stap richting realistischer heeft gezet. Hier nog wat afbeeldingen http://imgur.com/a/QdqJc
Dat is natuurlijk een kwestie van balanceren + risk/reward. Je moet het natuurlijk wel zien in de situatie waar het zich afspeelt. Ten eerste moet je je afvragen hoe ze het balanceren, en wat de kans is van een kill-shot vs. een (partly?) disabling shot.Vond die idris battle een beetje een anticlimax, heb je een schip van $1000 ben je hem na iets minder dan een minuut al kwijt, had iets spectaculairder verwacht ook qua damage model maar vooral qua gevecht.
[...]
Daarnaast moet je als crew de keuze maken of je je schip gedurende die tijd wel kwetsbaar kan laten zijn om alle power naar je railgun te sturen. Om het even worden er wat anti-capital torps op je afgevuurd... dan ben je zelf ook uitgeschakeld.
Daarnaast... 2 Idrissen, kan me vergissen maar dat was vorig jaar nog niet mogelijk, ze misten toen nog de Item 2.0 implementatie waarvan je nu wel merkt dat het in die build zit. Toen was het de Aquila, en nu een Idris waarmee ze planetside gaan. (Overigens merk je wel dat de ramps nog een praktische oplossing moeten krijgen om aan de grond te komen.)
Ze hebben in ieder geval laten zien dat de basis nu dermate goed is dat dergelijke schepen te gebruiken zijn. Nu moeten we afwachten wat de consequenties zijn voor de net-code, en hoe zwaar een Idris daarvoor is t.o.v. een Aurora. Maar met de drawcall reductie en packages moet dat wel aanzienlijk zijn gok ik.
3.1 toch? Maar goed het is niet iets wat ik per direct moet hebben. Wel heel gaaf voor filmpjes etc, en immersion. Gewoon ingame face to face praten/ haulen!Recon24 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:59:
[...]
FOIP is geen 3.0 dingetje, net als dat de Idris niet in 3.0 zit.
[ Voor 25% gewijzigd door Case_C op 27-08-2017 10:29 ]
Hmm die nieuwe deckard ziet er toch wel een stuk beter uit dan de oude imo, zo te zien aan de laatste burndown nog een weekje of 3 voor evocatie, laten we 4 zeggen. Nice.
Was trouwens best cool in keulen hoor, denk dat hoe cool je de presentatie vond een beetje afhangt van wat voor gamer je bent. Als roleplayer is het een stuk cooler dan als veel van GTA V of battlefield houdt.
Maar in dat theater is wel wat meer sfeer dan thuis op de bank iig. En betere kolsch. Volgend jaar weer op de bank trouwens want het was mij net iets te warm daar. Ga nog wel eens een keetje naar citzon als ze het weer in engeland doen.
Maarja zoals ik eerder al gezegd heb, SC development gaat nog wel een jaar of 2/3 duren voor de meeste core gameplay loops erin zitten, dus als je daar niet op kan wachten zou ik rustig iets anders gaan doen.
Maar is het echt nodig er zo veel over te zeiken. Als je er klaar mee bent prima. Maar moeten wij daar continu mee verveeld worden. Ik denk dat de meeste mensen hier oud genoeg zijn om hun eigen mening te vormen.
Was trouwens best cool in keulen hoor, denk dat hoe cool je de presentatie vond een beetje afhangt van wat voor gamer je bent. Als roleplayer is het een stuk cooler dan als veel van GTA V of battlefield houdt.
Maar in dat theater is wel wat meer sfeer dan thuis op de bank iig. En betere kolsch. Volgend jaar weer op de bank trouwens want het was mij net iets te warm daar. Ga nog wel eens een keetje naar citzon als ze het weer in engeland doen.
Maarja zoals ik eerder al gezegd heb, SC development gaat nog wel een jaar of 2/3 duren voor de meeste core gameplay loops erin zitten, dus als je daar niet op kan wachten zou ik rustig iets anders gaan doen.
Maar is het echt nodig er zo veel over te zeiken. Als je er klaar mee bent prima. Maar moeten wij daar continu mee verveeld worden. Ik denk dat de meeste mensen hier oud genoeg zijn om hun eigen mening te vormen.
Zat bij de presentatie ook te wachten op de big reveal of iets van announcement. Dit was gewoon een filmpje/play van kijk hier zijn we nu, doei!
Technisch was het dan wel knap, maar meer dan een techdemo was dit ook niet...
Ze hebben niet heel de 'techdemo' kunnen laten zien, maar gok ook niet dat er iets heel absurd nieuws zouden laten zien. Gok dat mining/salvaging wellicht iets geweest was wat ook in de demo is waar ze niet aan toe zijn gekomen. Maar dat weet ik ook niet zeker.Basekid schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:37:
Maar wat had je dan willen zien/verwacht? Eigenlijk komt bijna alles neer op tech. Een aankonding van release van SQ42 zou al niet komen, en alles PU gerelateerd is in feite tech wat het mogelijk maakt. (En waar de focus op ligt als je voortgang wilt zien.)
Bijzonder om te zien zou zijn:
- Meer spelers in een server,
- Full-system race,
- Jump-hole plotting,
- Stabiele build zonder bugs
(gaat niet gebeuren tijdens de ontwikkeling)

Bij Citcon zou er wel SQ42 te zien zijn, maar opzich vind ik dat pas interessant als het uit komt. Ben wel benieuwd wat de Delta patcher gaat doen voor de stabiliteit van snelheid van bugfixes.
Trouwens was dit jullie nog opgevallen op 57minuten en 34 seconden
de "defaul ships" van de Vanduul Kingship/Driller etc
de "defaul ships" van de Vanduul Kingship/Driller etc
Nah, je bent vast wel met me eens dat je altijd beter zelf speurwerk moet doen dan dat je door Derek laat sturen.Bornhald schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:22:
[...]
Ik dacht dat er zo veel werk aan die Miles Eckheart was besteed, nu is er een kleine disclamer dat dit een plaatje is wat zn origine bij Derek heeft maar ik zie niet echt verschil..
[afbeelding]
Er waren wel degelijk verbeteringen te zien gedurende de demo zoals Case_C een paar posts hierboven had getoond. Dat voorbeeld van een ATV eerder dit jaar was een toenmalige build waarna vooral Eckhart's (toen nog) nieuwe outfit terecht werd bekritiseerd.
Als ik dit bekijk en vergelijk met vorig jaar, dan heeft Eckhart wat haar bij gekregen, betere belichting en schaduwen en komt het oogwit wat natuurlijker over.
Yep, vooral het gebrek aan schields viel op. Waarschijnlijk was dit gedaan om het gevecht niet te lang te laten duren of de shield tech was nog niet klaar of gaf tijdens eerdere repetities problemen. Ook was de railgun inslag niet geheel correct weergegeven. Dit alles viel iedereen wel op en we zullen zien of CIG de kritiek aantrekt of al bewust van en bezig is om dat op te lossen.Vond die idris battle een beetje een anticlimax, heb je een schip van $1000 ben je hem na iets minder dan een minuut al kwijt, had iets spectaculairder verwacht ook qua damage model maar vooral qua gevecht.
In de demo vond ik wel dat de Idris van buiten veel kleiner lijkt wanneer je eenmaal in een fighter voorbij raast.
Ik begrijp nu wel waarom in sommige scifi films, series en andere games de capital ships zo veel groter in schaal zijn dan in SC. Waarbij in SC je als speler wel overal in zo'n schip kan exploren, veel rekenkracht op los moet gooien en dus vergeleken met film kleiner is dan een dummy (CGI) model-kit, waarbij het interieur gewoon een andere studio/map is.
Deels, ja. De live-play hier was naar mijn mening van een andere orde. Geen grote uitgever van zgn. AAA titels zal zomaar een demo uitvoeren op deze schaal als dat SC dat is. Het speelveld van een doorsnee grote titel is beperkter, dus makkelijker uit te werken voor een scripted demo zodat het helemaal top uitziet.[...]
Het ligt er een beetje aan wat je bedoeld met gescript, maar in mijn beleving is deze demo was ook gescript, na het opnieuw opstarten moesten alle handelingen opnieuw worden uitgevoerd, inclusief wapen op halen, etc.
Wat dus wel aangeeft dat het live play is, wat in mijn beleving dan weer wel goed is. Het had ook iets kunnen zijn wat ze vooraf in elkaar hadden gezet (is dit wat je bedoelde met gescript?)
Men hoeft al helemaal geen ingewikkelde tech of baanbrekende vernieuwingen op los te gooien zoals het zich laten verplaatsen naar verschillende physics grids (de rover die onderaan de Idris ramp bleef steken en daarna ontplofte).
Ik hoop het ook. En zo niet, dan moet CIG wel veel eerder voor uitkomen dat ze het wederom niet gaan redden en niet op het moment suprême.[...]
Citizencon is waar ze ook de morrow tour hebben gedaan, maar de vertical slice was toen gepland voor gamescom. Maar het blijft uiteraard dat binnenkort weer een presentatie moeten geven, dus hoop dat ze dan iets voor SQ42 doen
[ Voor 0% gewijzigd door Sturmovik177 op 27-08-2017 14:40 . Reden: laten = laat ]
Oink
Gok dat het standaard spawn-codes zijn. Niet dat het gepland stond om die schepen perse mee te laten doen. Gezien de Taurus etc. er ook tussen staat.Sassem schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:09:
Trouwens was dit jullie nog opgevallen op 57minuten en 34 seconden
de "defaul ships" van de Vanduul Kingship/Driller etc![]()
![]()
[video]
Maar wie weet. Ben overigens wel benieuwd om een keer binnen in een studio te kijken
Heel laid back, en relaxte sfeer. Daar toch nog 2 gesigneerde tradingcards gekregen van Chris + een korte babbel kunnen maken (mede door @rescla z'n Concierge pas
Ook een nieuww filmpje van de Aquila:
[ Voor 23% gewijzigd door Case_C op 27-08-2017 17:35 ]
Hier was ik dus benieuwd naar en goed dat ze dat ook hebben gedaan. Al die dagen dat er mensen speelde waren ze eigenlijk ook meteen semi "QA" aan het doen. Ik vermoed dat ze genoeg bugs hebben kunnen vinden in de afgelopen 4 dagen op de show floor. Niet alleen bij de mensen die 15 min konden spelen, maar vooral ook bij de streamers.De bugs die ze op de vloer tegenkwamen werden overigens ook gelogd, dus ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten daarvan en of we dat terugzien in de burndown volgende week. Overigens ziet het er naar uit dat met de huidige graph het nog 2 weken duurt.
Dit zou betekenen dat de lijst met bugs volgende week redelijk laag kan uitkomen, omdat ze al die live streams alleen al zouden kunnen analyseren. Daarbij is het ook niet heel lastig om bugs op te sporen met de juiste tools/scripts die op de achtergrond zouden draaien op iedere machine.
Dat is nog geen eens semi 'QA'. Het is misschien een reference punt voor het QA team maar niet meer dan dat. Bugs kunnen alleen voorkomen in specifieke situaties en er was echt geen tijd op de beurs vloer om alles op te gaan schrijven als er een bug voorkwam. De bezoekers willen immers gewoon doorspelen (ze staan dan vaak ook een paar uur in de rij er voor...)Recon24 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:17:
[...]
Hier was ik dus benieuwd naar en goed dat ze dat ook hebben gedaan. Al die dagen dat er mensen speelde waren ze eigenlijk ook meteen semi "QA" aan het doen. Ik vermoed dat ze genoeg bugs hebben kunnen vinden in de afgelopen 4 dagen op de show floor. Niet alleen bij de mensen die 15 min konden spelen, maar vooral ook bij de streamers.
Dit zou betekenen dat de lijst met bugs volgende week redelijk laag kan uitkomen, omdat ze al die live streams alleen al zouden kunnen analyseren. Daarbij is het ook niet heel lastig om bugs op te sporen met de juiste tools/scripts die op de achtergrond zouden draaien op iedere machine.
Geen idee hoe je tot die conclusie komt? Als ze die shit uberhaupt gaan analyseren dan zal dat zoiezo door het QA team gedaan worden en niet door de programmeurs, dus de bugfixing gaat gewoon door en ik verwacht niet dat ze heel veel tijd daar aan zullen besteden. Ze hebben al vaker gezegd dat QA alleen test met de meest recente daily build zodat ze niet naar bugs aan het zoeken zijn die mogelijk al opgelost kunnen zijn en sinds er elke dag nieuwe builds zijn hebben ze al niet veel meer aan de data van gamescom.
Begreep wel dat ze de boel analyseerden. Daarnaast crashes genereren ook een crash-report + de 2 dev's daar achter de schermen zaten er toch ook niet voor niks? Maar het is inderdaad niet hetzelfde als wat QA doet, dat is veel gerichter.Facerafter schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:00:
[...]
Dat is nog geen eens semi 'QA'. Het is misschien een reference punt voor het QA team maar niet meer dan dat. Bugs kunnen alleen voorkomen in specifieke situaties en er was echt geen tijd op de beurs vloer om alles op te gaan schrijven als er een bug voorkwam. De bezoekers willen immers gewoon doorspelen (ze staan dan vaak ook een paar uur in de rij er voor...)
Geen idee hoe je tot die conclusie komt? Als ze die shit uberhaupt gaan analyseren dan zal dat zoiezo door het QA team gedaan worden en niet door de programmeurs, dus de bugfixing gaat gewoon door en ik verwacht niet dat ze heel veel tijd daar aan zullen besteden. Ze hebben al vaker gezegd dat QA alleen test met de meest recente daily build zodat ze niet naar bugs aan het zoeken zijn die mogelijk al opgelost kunnen zijn en sinds er elke dag nieuwe builds zijn hebben ze al niet veel meer aan de data van gamescom.
Crash reports ja oke, maar voor andere dingen word het al lastig.Case_C schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:11:
[...]
Begreep wel dat ze de boel analyseerden. Daarnaast crashes genereren ook een crash-report + de 2 dev's daar achter de schermen zaten er toch ook niet voor niks? Maar het is inderdaad niet hetzelfde als wat QA doet, dat is veel gerichter.
Het ging ook niet om de bezoekers die met pen en papier naast hun zaten. Het gaat om eventuele scripts die op de achtergrond draaide op de machines op de showfloor inclusief streamers, waar vooral bij die laatste redelijk wat voorbij kwam wat gelogd kon worden. Vooral uit die streams konden ze redelijk goed zien waar de streamers bv het meeste moeite mee hadden.Facerafter schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:00:
[...]
Dat is nog geen eens semi 'QA'. Het is misschien een reference punt voor het QA team maar niet meer dan dat. Bugs kunnen alleen voorkomen in specifieke situaties en er was echt geen tijd op de beurs vloer om alles op te gaan schrijven als er een bug voorkwam. De bezoekers willen immers gewoon doorspelen (ze staan dan vaak ook een paar uur in de rij er voor...)
Ik kan me daarom niet voorstellen dat de die 4 dagen niet hebben gebruikt om het één en ander te analyseren.
Ik ben met name erg blij met de release van de Delta Patcher met 3.0. Dan is het voor mij ook goed te doen om binnen een avond een nieuwe patch binnen te halen
. Met uitzondering van de eerste 3.0 build natuurlijk, maar dan maar een nachtje laten downloaden.