Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:42
ravw schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:44:
[...]

welk pak is het beste
want ik zie dat ze verschillende hebben
Als je echt alleen de single player wilt spelen:
https://robertsspaceindus...dron-42-Standalone-Pledge
Dan kan je achteraf altijd via een add-on access tot de PU krijgen. Dat is dan net zo duur als een onderstaand pakket.
https://robertsspaceindus...Citizen-Squadron-42-Combo
Gezien de Aurora met 3.0 een update krijgt is dat wel het leukste schip gezien de Mustang momenteel gewoon redelijk buggy is. En de rework daarvan is volgens mij ook niet direct gepland.
https://robertsspaceindus...Citizen-Squadron-42-Combo
In de PU kan je later alles zelf verdienen, de single player SQ42 is gewoon een campaign waarin je speelt met de schepen die het verhaal je aanbied.

De Happy Hour Live Stream is ook weer op YT te vinden:

Erg gaaf om te zien hoe die Solar Editor werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
ravw schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:44:
[...]

welk pak is het beste
want ik zie dat ze verschillende hebben
Aurora of mustang combo pack. Dat zijn die packs van 66 euro. Daarin zit zowel Star Citizen als Squadron 42. Niet dat ik in je wallet kan kijken, maar voor dat verschil zou ik gewoon voor die gaan namelijk. Als je vragen hebt moet je het maar laten weten, en anders even op de Discord channel komen (link staat ergens in de first post hier op tweakers).

Zoals anderen ook zeggen, wacht nog even met een pack kopen idd want er komt een sale tijdens Gamescom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
En ik zou even wachten op gamescom / citizencon. Dan zijn er meestal wel iets van starter packs in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36
oke dan wacht ik daar wel op

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Grappig om te zien dat er toch Space Buggy races komen. Een idee die ik ooit ook heb geopperd (vast ook meerdere citizens) op het forum. De wagen ziet er ook bijna hetzelfde uit 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
release doorgeschoven naar september?
https://robertsspaceindustries.com/schedule-report

evocati release tussen 3 en 17 augustus, ptu tussen 18 en 31 augustus en live release date tussen 4 en 8 september volgens schedule

leuk om te zien, dat ze verwachten dat de grote planeten (Hurston en Crusader) ongeveer 3 maanden duren om te maken, dus dat is (neem ik aan) de grote landing zones/cities en de rest van de planeet. Dat is best indrukwekkend.

[ Voor 33% gewijzigd door Bornhald op 30-07-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54
Bornhald schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:07:
release doorgeschoven naar september?

evocati release tussen 3 en 17 augustus, ptu tussen 18 en 31 augustus en live release date tussen 4 en 8 september volgens schedule

leuk om te zien, dat ze verwachten dat de grote planeten (Hurston en Crusader) ongeveer 3 maanden duren om te maken, dus dat is (neem ik aan) de grote landing zones/cities en de rest van de planeet. Dat is best indrukwekkend.
Jammer om dat te lezen maar ik had eerlijk gezegd ook verwacht pas na/tijdens Gamescom 3.0 te zien. Hopelijk kunnen ze de PTU versie wel al volgens het plan krijgen.

Will Leveret gaf ook netjes aan waarom dit soort dingen gebeuren. De schedule die wij te zien krijgen is exact dezelfde die zij ook gebruiken. Er wordt een schatting gedaan dus van het werk en dat resulteert in de vulling van hun sprints. Als er meer bugs zijn dan verwacht of er zijn fundementele problemen met een feature dan komt er dus gewoon vertraging en moet de planning weer bijgesteld worden.

Wat ik dan jammer vindt op is dat bijvoorbeeld op reddit meteen weer geroepen wordt dat CIG zich weer niet aan de releasedatum houdt, bla bla bla. Erg vermoeiend want CIG geeft eigenlijk alleen een planning van zijn werk af, geen harde beloofde datum (dat heeft CR in het verleden vaak genoeg al gedaan :( ). Dit soort ontwikkelingen zijn gewoon lastig om goed in te schatten want die laatste 20% van je programma kan gewoon weken uitloop inhouden.

Wat ik wel hoop is dat Gamescom 2017 niet een compleet eigen demo krijgt waar men heel veel uren aan verpest om nooit meer te gebruiken. Ik verwacht dat de demo die voor pcgamer gebruikt is dat die getoont gaat worden en vast wel weer een warbond sale of iets dergelijks.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:53:
[...]

Jammer om dat te lezen maar ik had eerlijk gezegd ook verwacht pas na/tijdens Gamescom 3.0 te zien. Hopelijk kunnen ze de PTU versie wel al volgens het plan krijgen.

Will Leveret gaf ook netjes aan waarom dit soort dingen gebeuren. De schedule die wij te zien krijgen is exact dezelfde die zij ook gebruiken. Er wordt een schatting gedaan dus van het werk en dat resulteert in de vulling van hun sprints. Als er meer bugs zijn dan verwacht of er zijn fundementele problemen met een feature dan komt er dus gewoon vertraging en moet de planning weer bijgesteld worden.
wat me dan zorgen baart, is dat dat planning van geen kant klopt, een maand, 2 maanden uitloop kan ik nog begrijpen, maar vergis je niet, citizencon 2016 is de showcase van 3.0 geweest, met de questgiver en planatary landings, de sheets die toen gepresenteerd zijn hadden het over een zonnenstelsel, dat was allemaal met proc generated planets. CR grapte toen nog ik mag geen data noemen, maar dit jaar en niet zo laat als 2.6. Als je dus de arbitraire begin december 2016 aanhoud, en je gaat er nu vanuit dat er in september geleased wordt, dan is dat meer dan 9 maanden geleden, in die tijd had je van niks een baby kunnen hebben!
Daarnaast was het opvallen dat er tijdens de sale geen verandering in het schedule was, waarom niet? Marketing technisch kan ik 1 fantastische reden verzinnen. Maar als je het CIG vraagt zal het antwoord in de trend van "vergeten" zijn.
Dat vind ik dat er niet aan klopt, er wordt gemanipuleerd.

En dus dit stukje vind ik ook raar
It’s also important to consider that what 3.0 meant a year ago is a shadow of what 3.0 means today. Back then, Planetary Tech would have offered a fraction of the freedom that it does in 3.0, and most of the numerous infrastructure updates going into it now did not exist
wat is dit dan?
YouTube: STAR CITIZEN - 24 Minutes of EPIC Gameplay (Open Universe Sandbox Ga...
YouTube: Star Citizen: 2016 Gamescom Alpha 3.0 Demo (High Quality)
beide demo's zijn van voor die tijd dat 3.0 aangekondigd werd. dus het verhaal "klopt" niet, los van het feit dat ze 3 manen doen in plaats van heel het solar system. Welke in 3.0 zou zitten met alle features die hier ook in zitten.
hier is procedural planets
YouTube: Star Citizen Citizencon 2016 Planet Editor Demo

Daar zit toch alle tech in welke er nu in zit en welke in 3.0 zou zitten.. ik kan me vergissen
Wat ik dan jammer vindt op is dat bijvoorbeeld op reddit meteen weer geroepen wordt dat CIG zich weer niet aan de releasedatum houdt, bla bla bla. Erg vermoeiend want CIG geeft eigenlijk alleen een planning van zijn werk af, geen harde beloofde datum (dat heeft CR in het verleden vaak genoeg al gedaan :( ). Dit soort ontwikkelingen zijn gewoon lastig om goed in te schatten want die laatste 20% van je programma kan gewoon weken uitloop inhouden.
Maar wat is een planning als je niet de intentie hebt om deze te halen, en als je dan onhaalbare data gaat roepen wat een frustratie levert dat dan op. Maar sec genomen heb je gelijk er is nooit een releasedatum genoemd, alleen maar "hoop"
Maar agile gezien, wanneer je de laatste 20% aan het doen bent en je ziet dat die 20% aanzienlijk meer werk is dan ingeschat, dan stel je op dat moment je schattingen bij, dan kan die 20% zo maar 40-50% worden en op dat moment is het dan ook duidelijk te verklaren waarom. Wat je nu ziet is dat er achteraf vaak een statement wordt gedaan door CIG met een verklaring waarom, wanneer je open en agile in de wedstrijd zou zitten zou je dit zeggen wanneer je het weet, niet omdat je brandjes wil blussen omdat een deel van je financiers gek wordt, je wil niet dat ze überhaupt gek worden!
Wat ik wel hoop is dat Gamescom 2017 niet een compleet eigen demo krijgt waar men heel veel uren aan verpest om nooit meer te gebruiken.
ze hadden de vertical slice kunnen afmaken vorig jaar, dat was nog maar een paar dagen werk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kipkruide
Denk niet dat je dit echt agile kan noemen hoor, het is gewoon waterval met agile saus, oftewel ze pakken features in sprints op. Het is iets wat wij ook wel vaker bij klanten doen die gewoon nog niet klaar zijn om echt agile te werken. In dit geval is het bij star citizen waarschijnlijk min of meer hetzelfde verhaal omdat ze toch wat gelimiteerd zijn in wat ze uit de scope van het project kunnen trekken.

Denk wat ook meetelt is dat een game (verder zelf geen ervaring mee hoor :) ) veel meer interconnected is dan software projecten die ik normaal doe (corporate b2c en b2b voornamelijk ) en daar is het al vrij erg. Omdat alles met elkaar praat. Betekent dat ze veel last hebben van ripple effecten door de code en plekken waar mensen op elkaar zitten te wachten, die kunnen dan wel iets anders doen maar het gaat wel vetragen.

Vooral ook omdat ze zo veel werk aan het doen zijn aan core tech die ze voor alles nodig gaan hebben, zoals je zij hebben ze ons eerder al dingen laten zien in demo's maar dat zijn best dingen die je kan draaien terwijl 2/3 van je backend systemen er nog niet zijn, en die zijn meestal juist lastig.

Anywayz om kort samen te vatten denk, niet dat de inschatting van vorig jaar gamescom realistisch was, maar dat dat voornamelijk was omdat ze gewoon nog een hoop meer onder de motorkap moesten oden dan ze dachten. Als het alleen content was was het mischien wel gelukt, maar die kunnen ze niet maken zonder wat onder de motorkap zit. Sinds de schedules er zijn is er niks meer gebeurd waar ik echt van wakker lig, volgens mij echt een prima move van cig.

Daarmee wel gezegd dat we inderdaad denk ik ergens in september waarschijnlijk 3.0 live hebben, want trust me ze gaan in de ptu echt nog wel tegen een paar serieuze blockers aanlopen. Dat is onvermijdelijk met zo'n grote code change. Aan de andere kant verwacht ik dit jaar zeker geen sq42. Ik zou verbaasd zijn als we een trailer krijgen. Dus ik zou mijn hopes niet te veel hypen in dat opzicht. Ze zitten namelijk met die AI issues en zover we nu informatie hebben is dat nog niet op het niveau waar het goed genoeg is. Voor dat dat klaar is verwacht ik niks van sq42 te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Wat betreft SQ42, daar zit ik persoonlijk zelf het minst op te wachten. Mij interesseert het niet echt of ik wel of niet iets van SQ42 zie komende tijd. SC is belangrijker voor mij en ook de reden dat ik wilde investeren in dit project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Ik vind het gewoon super cool om te zien hoe het bouwen van die game gaat, zeker omdat ik zelf ook developer ben. Dus daar heb ik sinds 2012 al best wel wat geld in gestopt, maar dat zie ik inderdaad als hun salaris betalen :), afschrijving voor kip. Maar Sq42 lijkt mij dan wel weer super tof, omdat dat echt in mijn gaming dna zit. Ik wordt oud ;). maar ik heb al die oude games nog gespeeld en dat was voor die tijd echt super cool.

Maar ik ben benieuwd ik heb kaartjes voor gamescom vrijdag dus dan ga ik een lekker neuzen met mijn concierge kaart, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De SP is wat me ook in eerste instantie trok in 2012, maar het MMO gedeelte is me wel steeds meer gaan bekoren in de loop van de tijd. Ik hoop wel echt nog dat de vertical slice er komt, en liefst tijdens Gamescom. Dat zou het gemis van 3.0 wel verzachten, maar grote kans van niet. Ook eens dat SQ42 er dit jaar zeker niet meer gaat komen. Dat wordt net zo goed vertraagd door de core technologie als 3.0.

Ik verwacht ook nog lange ptu periode voor 3.0. Zoveel nieuwe technologie in 1 keer. Alpha 2.0 had ook een lange periode, en de live versie was nog steeds behoorlijk bagger. Je ziet de zurigheid op reddit wel toenemen en het geduld van de community gaat nog wel even getest worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Zou me niks verbazen als 3.0 2018 word. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:09
Cogency schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:13:
Zou me niks verbazen als 3.0 2018 word. :P
December /januari release CIG kennende. Ik ga het project los laten en over 3 maanden weer eens checken in plaats van 2-3 keer per week de fora etc checken, want de planning is inderdaad om te janken. "ja maar het is early acces.." sure, maar dat staat los van een adequate planning maken. CR is een perfectionist maar ik ben bang dat hem dat z'n kop gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
kipkruide schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:37:
Aan de andere kant verwacht ik dit jaar zeker geen sq42. Ik zou verbaasd zijn als we een trailer krijgen. Dus ik zou mijn hopes niet te veel hypen in dat opzicht. Ze zitten namelijk met die AI issues en zover we nu informatie hebben is dat nog niet op het niveau waar het goed genoeg is. Voor dat dat klaar is verwacht ik niks van sq42 te zien.
Waarom verwacht je niks van SQ42, veel van de assets die ze nodig hebben zijn af, en bijna geheel vorig jaar is geadverteerd voor SQ42. Ik meen zelfs dat Ben heeft gezegd dat hij alle missies al gezien/gedaan had. En de problemen die ze voor SC onder de motorkap hebben zij voornamelijk multiplayer gerelateerd.

Aan de andere kant is er dit jaar weinig qua reclame geweest over SQ42 dus ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben. Maar ik vind het jammer dat hiervoor geen duidelijke reden word gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Bornhald schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:56:
[...]
wat me dan zorgen baart, is dat dat planning van geen kant klopt, een maand, 2 maanden uitloop kan ik nog begrijpen, maar vergis je niet, citizencon 2016 is de showcase van 3.0 geweest, met de questgiver en planatary landings, de sheets die toen gepresenteerd zijn hadden het over een zonnenstelsel, dat was allemaal met proc generated planets. CR grapte toen nog ik mag geen data noemen, maar dit jaar en niet zo laat als 2.6. Als je dus de arbitraire begin december 2016 aanhoud, en je gaat er nu vanuit dat er in september geleased wordt, dan is dat meer dan 9 maanden geleden, in die tijd had je van niks een baby kunnen hebben!
Daarnaast was het opvallen dat er tijdens de sale geen verandering in het schedule was, waarom niet? Marketing technisch kan ik 1 fantastische reden verzinnen. Maar als je het CIG vraagt zal het antwoord in de trend van "vergeten" zijn.
Dat vind ik dat er niet aan klopt, er wordt gemanipuleerd.
Echt fundementele problemen kunnen je rustig een jaar laten uitlopen. Dat is in sommig gevallen hele grote delen opnieuw uitvinden. Ik vermoed dat CIG hier dan ook met oa AI en Item 2.0 echt wel wat dingen is tegengekomen. Daarnaast vermoed ik nog problemen om multiplayer gebied. Alle demo's en verhalen zijn van één speler in het systeem.
En dus dit stukje vind ik ook raar
[...]
Dat is zeker een raar verhaal. Als ik er echt iets uit moet halen dan is er onder de motorkap van 3.0 echt veel veranderd sinds vorig jaar, maar dan ben ik echt er iets in aan het zoeken. Slecht aangegeven.
[...]

Maar wat is een planning als je niet de intentie hebt om deze te halen, en als je dan onhaalbare data gaat roepen wat een frustratie levert dat dan op. Maar sec genomen heb je gelijk er is nooit een releasedatum genoemd, alleen maar "hoop"
Maar agile gezien, wanneer je de laatste 20% aan het doen bent en je ziet dat die 20% aanzienlijk meer werk is dan ingeschat, dan stel je op dat moment je schattingen bij, dan kan die 20% zo maar 40-50% worden en op dat moment is het dan ook duidelijk te verklaren waarom. Wat je nu ziet is dat er achteraf vaak een statement wordt gedaan door CIG met een verklaring waarom, wanneer je open en agile in de wedstrijd zou zitten zou je dit zeggen wanneer je het weet, niet omdat je brandjes wil blussen omdat een deel van je financiers gek wordt, je wil niet dat ze überhaupt gek worden!
Bij ons zijn dit soort dingen ook nooit meer dan een schatting. Werk dat herhaalbaar is kunnen we goed inschatten maar innovaties en nieuwe technologieën worden echt altijd fout ingeschat. Bijzonder is wel dat ze dan niet na geconstateerde vertraging ruimer durven te plannen. Dit zal wel de bedrijfscultuur zijn. Makkelijker om je te verontschuldigen dat er meer bugs zijn opgetreden dan verwacht dan er vanuit gaan ofzo. Ik vraag me dan ook af of het echt wel handig is die schedule. Het schept verwachtingen van mensen op basis van informatie die puur giswerk is in sommige gevallen.
ze hadden de vertical slice kunnen afmaken vorig jaar, dat was nog maar een paar dagen werk ;)
Ik geloof nooit dat dat nog maar een paar dagen werk was. Volgens mij was dat een niet-werkend doodlopend spoor. Helaas, zeker gezien de mandagen die dat heeft gekost.

Gelukkig hebben we de AtV's nog. 3.0 ziet er mooi uit en als het al half zo leuk is als het er uit ziet dan ga ik me er vast wel mee vermaken tot de volgende update.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Nog meer olie op het plannings-vuur van iemand die naar het schijnt enig verstand heeft van software planning: https://www.reddit.com/r/..._more_accurate_estimates/
Inclusief achterliggend rekenwerk: https://docs.google.com/s...WftXc/edit#gid=1189005387

In het kort: technische planning van onderdelen is niet gelijk aan release date.
Aan de andere kant staat er wel een geplande release date in CIG's planning. Waarom zouden we daar nog een marge op moeten gooien?
Misschien moet CIG gaan werken met NET (No Earlier Than) datums. Dan is in ieder geval duidelijk dat het altijd later kan worden.

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Vaudtje schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:28:
Nog meer olie op het plannings-vuur van iemand die naar het schijnt enig verstand heeft van software planning: https://www.reddit.com/r/..._more_accurate_estimates/
Inclusief achterliggend rekenwerk: https://docs.google.com/s...WftXc/edit#gid=1189005387

In het kort: technische planning van onderdelen is niet gelijk aan release date.
Aan de andere kant staat er wel een geplande release date in CIG's planning. Waarom zouden we daar nog een marge op moeten gooien?
Misschien moet CIG gaan werken met NET (No Earlier Than) datums. Dan is in ieder geval duidelijk dat het altijd later kan worden.
Dat was een stuk uitgebreider dan ik verwacht had.. daar zit een hoop werk achter. Ik ben benieuwd of RSI het als een template heeft gedownload :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:13
Tylocke schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:01:

Bij ons zijn dit soort dingen ook nooit meer dan een schatting. Werk dat herhaalbaar is kunnen we goed inschatten maar innovaties en nieuwe technologieën worden echt altijd fout ingeschat. Bijzonder is wel dat ze dan niet na geconstateerde vertraging ruimer durven te plannen. Dit zal wel de bedrijfscultuur zijn. Makkelijker om je te verontschuldigen dat er meer bugs zijn opgetreden dan verwacht dan er vanuit gaan ofzo. Ik vraag me dan ook af of het echt wel handig is die schedule. Het schept verwachtingen van mensen op basis van informatie die puur giswerk is in sommige gevallen.
Aan de andere kant als je altijd ruim plant creëer je wel veel slack in je agenda. Door strak te plannen blijf je niet vastzitten op kleine hobbels omdat je er geen tijd voor hebt. Daar heeft de kwaliteit dan wel weer onder te leiden maar dat is afhankelijk van de kwaliteit van je mensen natuurlijk .

Wat dit betreft is het aan de leider welke kant je op wil gaan, mijn inziens gaat het vrij redelijk alleen moet je als buitenstaander gewoon een paar maand bij de data optellen voordat het echt te spelen is :D
Het meeste van deze ellende komt van het publiceren van de data, leuk als inzicht :9 . PR wise tja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Torched schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:54:
[...]

Aan de andere kant als je altijd ruim plant creëer je wel veel slack in je agenda. Door strak te plannen blijf je niet vastzitten op kleine hobbels omdat je er geen tijd voor hebt. Daar heeft de kwaliteit dan wel weer onder te leiden maar dat is afhankelijk van de kwaliteit van je mensen natuurlijk .

Wat dit betreft is het aan de leider welke kant je op wil gaan, mijn inziens gaat het vrij redelijk alleen moet je als buitenstaander gewoon een paar maand bij de data optellen voordat het echt te spelen is :D
Het meeste van deze ellende komt van het publiceren van de data, leuk als inzicht :9 . PR wise tja :+
Ik moet zeggen dat het linkje van @Vaudtje een erg helder verhaal is waarom er een verschil is tussen interne doelen en externe doelen. Ook echt wel geschreven door iemand die er verstand van heeft.

Als het puur aan CR zou liggen dan komt het volgens mij nooit af :P Gelukkig heeft hij zijn broer Erin erbij gehaald en die kan hem zo nu en dan even op het goede spoor brengen. Dit was een tijdje geleden mooi te lezen in een achtergrondverhaal in een interview met CR. Ik denk dat in de afgelopen jaren 2 dingen erg cruciaal zijn geweest in de ontwikkeling van CIG en SC:

1) Het binnenhalen van Erin Roberts en het opstarten van Foundry 42.
2) Het massaontslag bij Crytek en het oppikken van talenten door CIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eens. De andere studio's werden pas het niveau van foundry toen Erin global production head werd. Goede link ook van Vaudtje. Het verhaal over CR en de salesman klopt wel. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Een korte AtV deze keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Awesome :D . Viewport in viewport, dat gaat heel veel moois mogelijk maken in zowel SQ42 als de PU. Scouting drones met camera's erop welke je vanuit je schip kan besturen etc.

Zoiets dus :P YouTube: Star Citizen: Around the Verse - Secondary Viewports

En vanaf volgende week gaan ze dus bijhouden welke bugs er nog als blocker zijn, en wat ze die week gedaan hebben om dichter bij 3.0 te komen.

PcDealer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:58:
Ze kunnen zich beter bezighouden met coden i.p.v. al die filmpjes te maken en logs bij te houden.
8)7 En vervolgens word er dan weer geklaagd dat ze geen inzicht geven in de ontwikkeling.

De filmpjes worden door een apart team gemaakt wat word betaald door de subscribers. En de dev'ers die daadwerkelijk aan de engine werken zie je bijna nooit in zo'n filmpje langs komen. Het is meestal art etc. wat makkelijk is om te laten zien.

[ Voor 41% gewijzigd door Case_C op 04-08-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ze kunnen zich beter bezighouden met coden i.p.v. al die filmpjes te maken en logs bij te houden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metzer90
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-09 08:21
PcDealer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:58:
Het is ook nooit goed hé. :+
Je kunt letterlijk niet iedereen tevreden houden. Doe je het niet, dan krijg je berichten dat het te gesloten is, doe je het wel, dan doen mensen de aanname dat dit het spel vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
we moeten gewoon nog 6 weken wachten, dus bereid je er niet op voor ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ook al moeten we nog een aantal weekjes wachten. Deze maand zal sowieso leuk gaan worden in aanloop naar 3.0. Beëindiging referral contest (over een aantal dagen), Evocati release, PTU, Gamescom en daarna release 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Metzer90 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Het is ook nooit goed hé. :+
Je kunt letterlijk niet iedereen tevreden houden. Doe je het niet, dan krijg je berichten dat het te gesloten is, doe je het wel, dan doen mensen de aanname dat dit het spel vertraagd.
Als ik zie hoeveel content er wordt gemaakt qua blogs, films, hoeveel content er in de nieuwsbrieven staat... als ze de helft zouden schrappen geeft dat een ton aan tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:42:
[...]

Als ik zie hoeveel content er wordt gemaakt wua blogs, films, hoeveel content er in de nieuwsbrieven staat... als ze de helft zouden schrappen geeft dat een ton aan tijd.
Nee zo werkt het niet helaas. Als ze nu veel content zouden schrappen. Dan is de netcode, AI en bv item system 2.0 niet eerder klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:58:
[...]

Nee zo werkt het niet helaas. Als ze nu veel content zouden schrappen. Dan is de netcode, AI en bv item system 2.0 niet eerder klaar.
Aight!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
dit jaar dan toch SQ42?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Brjn09Z.png
https://robertsspaceindustries.com/squadron42#

[ Voor 24% gewijzigd door Bornhald op 05-08-2017 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Denk het niet geloof dat die datum het eerste kwartaal nog op 2016 stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
kipkruide schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:06:
Denk het niet geloof dat die datum het eerste kwartaal nog op 2016 stond :)
Het jaartal is een tijd lang verdwenen. Maar nu weer terug. Dus wellicht weer een nieuwe interne planning :+ .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Recon24
Voor de mensen die geen Star Citizen Reddit of RSI website volgen:

Boredgamer shizzle:

Boredgamer heeft het overigens over dat ze aan 2 nieuwe schepen werken en ook een personal transport ship (maybe Genesis Starliner?)

Monthly Studio Report: July 2017 Eye candy

Monthly Studio Report: July 2017

Vanduul Void Bomber greybox:

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/nedcwmajjvt94r/source/Vanduul_fleet_02.jpg

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/59my9x408jutdr/source/Vanduul_fleet_03.jpg

Reclaimer tractor beam room:

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/ezqkfwrs7n3pnr/source/Tractor-Beams.jpg

Hull C Exterior:

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/jzjqnzh6217bgr/source/Hull_C_Exterior_1.jpg

Environment Art:

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/e5vp5eys1wq9wr/source/56.jpg

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/0tgc6xi6j7nb6r/source/62.jpg

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/480h8bmaz83ehr/source/55.jpg

De rest hebben we zo'n beetje gezien in voorgaande ATV's. Deze screenshots hierboven zijn nieuw.

Twitter: Moon teaser:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qh0IveJ.png

Video:
Any guesses which moon this outpost is on?

Schedule Report:

Diffchecker:
Links is van vorige week en rechts van deze week
3.0 Production Schedule Report difference checker

Schedule Report RSI website:
Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/6iuqpt0i1rraer/source/Bug_process.png

[ Voor 9% gewijzigd door Recon24 op 05-08-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36
ik krijg er steeds meer zin in deze game

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 19:45

SG

SG surft naar info hardewaren

De Reclaimer die heb ik ook. Kijk er naar uit om in de mijne rond te wandelen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
SG schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:20:
De Reclaimer die heb ik ook. Kijk er naar uit om in de mijne rond te wandelen.
Same here, ik kan ook niet wachten tot ik mijn Reclaimer mag aanschouwen. Het gekke is dat ik altijd meer zin heb om in nieuwe schepen te gaan wandelen en daarna pas ermee te vliegen.

Ik wil vaak elk hoekje en elk detail checken en niks missen. Dat zelfde heb ik met al mijn huidige ingame schepen ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Recon24 op 05-08-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
BMM summoning thread !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MD1975
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 23:39
Wanneer ik nu zou pledgen, Wat kan ik dan daadwerkelijk nu doen? En ik neem aan dat alles bij een release gewiped word?

CMDR G'Kuchhoest profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Weet niet of het al gepost was, maar speel offline:

https://www.reddit.com/r/...u_offline_without_moving/

Geen beta server test meuk die je performance dempt. Dus met fatsoenlijke FPS eens rondneuzen. :)

edit; bij mij wilde die ook niet laden maar na de tip van deze comment draaide die gelijk:

"Protip: When doing this method, if your game is stuck on loading, exit completely and startup the Star Citizen launcher and log in. After logging in, exit, and do this again. Should work!"

[ Voor 35% gewijzigd door Cogency op 06-08-2017 22:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylocke
MD1975 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:49:
Wanneer ik nu zou pledgen, Wat kan ik dan daadwerkelijk nu doen? En ik neem aan dat alles bij een release gewiped word?
De content in de huidige release alpha 2.6.3 is nog redelijk beperkt. Het bevat wel alle elementen van het vliegen maar zaken zoals cargo vervoeren of NPC interactie is er nog niet. Wat er nu is is zeker al wel vermakelijk maar verwacht nog niet een volledige game.

De eerstvolgende release is alpha 3.0. Met deze (grote) patch komen er zaken mee zoals beter beheer en customization van je schip, vervoeren van cargo, NPC interactie, landen op planeten en nog veel meer zaken. Dit zal een eerste echte grote stap naar een echte MMO zijn. Met deze patch zijn we er trouwens nog lang niet. Zaken zoals mining, cargo interaction, salvaging, passenger transportation, farming, research, chemistry, etc komen allemaal nog in toekomstige patches.

Ik zou in elke geval afwachten tot de Freefly tijdens Gamescom. Dit zal zoals het er nu uit zijn met versie 2.6.3 zijn maar dan kan je wel gratis uitproberen. Daarna kan je een mooi moment uitkiezen om in te stappen. De prijs van Squadron 42 zal waarschijnlijk omhoog gaan richting de release daarvan maar er zijn twijfels of dat nog 2017 wordt vanwege wat belangrijke blockers dit jaar.

Sowieso een belangrijke tip: begin altijd je pledge met een basispakket of in ieder geval een klein schip. Waarom? Omdat je altijd je schip nog kan upgraden maar niet kan downgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
MD1975 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:49:
Naast wat @Tylocke al zei, is er tijdens gamescom vaak een aantal starter packages voor gereduceerde prijs, dus dan kan je voor minimum kosten kijken of je in kan kopen.

of er genoeg te doen is, is vooral aan jezelf. Spel bied nu nog weinig opties, je hebt een tweetal pve maps waarbij je dan tegen pirates of tegen vanduul kan vechten (respectievelijk pirate en vanduul swarm)
je hebt een hangar waarin je rond kan lopen waar je schip(en) in staan (welke er in game zitten natuurlijk) en dan heb je nog een soort "open wereld" waarbij je een 12 tal missies kan doen en ik dacht 15 ander spelers ziet (kan ook 24 zijn weet niet zeker)

voor de prijs van een vol spel vind ik het niet de moeite waard, maar het heeft wel de belofte, of het die ooit waar gaat maken is een beetje de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MD1975
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 23:39
Bedankt voor de reacties. Wanneer is de gamescom precies?

Edit: Nevermind, google...

Gamescom 2017. Van: dinsdag 22 augustus Tot: zaterdag 26 augustus

[ Voor 46% gewijzigd door MD1975 op 07-08-2017 01:17 ]

CMDR G'Kuchhoest profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Gaat er eigenlijk iemand naar gamescom behalve ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kipkruide schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:48:
Ik niet. Wel naar CitizenCon. :)
MD1975 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 01:16:
Bedankt voor de reacties. Wanneer is de gamescom precies?

Edit: Nevermind, google...

Gamescom 2017. Van: dinsdag 22 augustus Tot: zaterdag 26 augustus
Het Star Citizen event op gamescom is vrijdag 25 augustus. Zal ook gelivestreamd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
https://twitter.com/DennisACrow/status/894270847560499200
Dennis Crow joined CIG as Senior Producer, from experience as Production Manager in Rockstar for GTA V and Producer in Blizzard for WoW, now undertaking the production of Star Citizen, MMO experience may just be one of the things CIG most needs? only a few there have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Op zich wel goed nieuws natuurlijk om iemand binnen te halen met zo veel MMO ervaring. Maar is dit niet een beetje laat eigenlijk? Of geeft dit juist aan dat ze nu overstappen van de funderingen van de engine naar de funderingen van de MMO zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Gaan best wel wat mensen. Meeste nog met de T.net Express op zaterdag. (Ik zelf ook) Als je op een andere dag gaat is de kans wel iets kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Ah, logisch. Nee ik ga donderdag die kant op en dan zaterdag middag weer terug. Dan kan ik op vrijdag gamescom en de cig event doen, en even keulen bekijken. Dus dat zal hem niet worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:57

The Chosen One

Zie signature!

Misschien voor wat dingen te vroeg maar is er al meer of iets bekend over multicore support, HDR, Vega features e.d.?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:56

JanAd

Wind’s howling

The Chosen One schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:00:
Misschien voor wat dingen te vroeg maar is er al meer of iets bekend over multicore support, HDR, Vega features e.d.?
Goeie vraag, ik zoek tegen de eindejaar periode (na de release intel 8xxx? vs de AMD TR) mijn desktop ook eens op te krikken en met SC in het achterhoofd is dat natuurlijk leuk om weten.

Ik heb hier ookal veel te lang niet meer mee gevolgd, tijd om nog eens mee terug op de kar te springen :p Maar nog altijd te vroeg voor 3.0 blijkbaar :P

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
JanAd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:30:
[...]
Goeie vraag, ik zoek tegen de eindejaar periode (na de release intel 8xxx? vs de AMD TR) mijn desktop ook eens op te krikken en met SC in het achterhoofd is dat natuurlijk leuk om weten.

Ik heb hier ookal veel te lang niet meer mee gevolgd, tijd om nog eens mee terug op de kar te springen :p Maar nog altijd te vroeg voor 3.0 blijkbaar :P
Verwcht wel dat de multi-core support met 3.0 ook zal verbeteren. Wel interessant om dan te zien hoe de prestaties voor mensen met een Ryzen 8 core gaan zijn.

Daarop kan je dan wel een plan trekken wat betrefd een upgrade. Maar mijn inziens is het zo verstandig om nu de quad cores te laten voor wat het is. Dat is geweest, de toekomst zit in 6+ :D .

Hoor overigens ook dat ze voor Vega nu met speciale packs gaan komen waarbij extra korting zit voor Ryzen CPU's. (Dit om het onaantrekkelijk te maken voor miners...., niet dat dat gaat helpen) Maar dat kan wellicht toch een interessant iets gaan zijn. Toch weer xxx korting op een AMD build, en met de huidige ontwikkelingen is dat geen straf :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik ga zelf naar de GamesCom party op vrijdagavond. Heb verder nog niks gepland, dus stuur me maar een PM als je uit wilt hangen. ;)

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

• kipkruide
ATV preview, Kieron davis ziet er niet happy uit :)

https://twitter.com/i/videos/895490796215914496

• Case_C
Hehe :P zou 't dan toch stresvol werk zijn? :+

Kan me voorstellen dat je er zo bij zit, als er elke week bugs bijkomen of doelstellingen niet gehaald worden.

Verwijderd

Case_C schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Hehe :P zou 't dan toch stresvol werk zijn? :+

Kan me voorstellen dat je er zo bij zit, als er elke week bugs bijkomen of doelstellingen niet gehaald worden.
Pfff.. Stel je voor dat je verantwoordlijk wordt gehouden voor een aantal blockers en je mag aan Chris gaan uitleggen waarom dat zo is.. :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylocke
Mobiglass AtV

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update 3.0
Even updateje a la Recon. :)

Wel wat interessante ontwikkelingen in de production schedule. Alles wordt mooi samengevat door SuperMacBrother:

en Boredgamer:

TL;DR

De aim dates zijn verwijderd en nu wordt er gefocust op hoeveel bugs er nog gefixt moeten worden. Dit geeft een wat realistischer beeld van hoeveel er nog moet gebeuren. De final date van 8 september staat nog wel, maar met het aantal bugs en het feit dat er nog geen evocati release is, lijkt het me sterk dat dat gehaald gaat worden.

Remaining bugs
Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/dg8v7i0sj31fqr/source/Bug-Process-08-11-17.png

Dus nog 83 bugs die opgelost moeten worden voor een Evocati release.

3.0 Schedule

Diff checker
https://www.diffchecker.com/PofJAGgw

Gamescom
Er zijn wat meer details vrijgekomen voor het Gamescom event vrijdag 25 augustus:
https://robertsspaceindus...061-Gamescom-2947-Details

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Nog 10 dagen mensen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SvpkG8N.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Het is eigenlijk jammer dat CIG al die moeite steekt om dit jaar op de beurs zelf te zijn. T.o.v. vorig jaar hebben ze bar weinig nieuws voor mensen om mee te spelen aangezien ze 3.0 gewoon nog niet stable genoeg hebben. Dit houdt dus in dat de livestream van de beursvloer vol zit met 2.6.3. Buiten de !raffle zal dat voor de meesten van ons niet echt spannend meer zijn.

Hun vrijdagavond event zal wel in het teken staan van 3.0 en 3.1 en dat zal ongetwijfeld wel weer wat meer kolen op mijn hype train scheppen.

Afwachten dus!
Bornhald schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:11:
[...]

Misschien dat ze iets voor SQ42 gaan doen...

En countdown vorige cig event

https://www.timeanddate.c...escom+Event&font=sanserif
Dat zou inderdaad goed kunnen. Ik hoop dat SQ42 nog dit jaar komt maar ik vermoed volgend jaar. Is Citizencon niet de plek voor SQ42 dingen of hebben ze dat nou losgelaten?

[ Voor 24% gewijzigd door Tylocke op 16-08-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:39:
[...]

.

Hun vrijdagavond event zal wel in het teken staan van 3.0 en 3.1 en dat zal ongetwijfeld wel weer wat meer kolen op mijn hype train scheppen.

Afwachten dus!
Misschien dat ze iets voor SQ42 gaan doen...

En countdown vorige cig event

https://www.timeanddate.c...escom+Event&font=sanserif
Tylocke schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:39:

Dat zou inderdaad goed kunnen. Ik hoop dat SQ42 nog dit jaar komt maar ik vermoed volgend jaar. Is Citizencon niet de plek voor SQ42 dingen of hebben ze dat nou losgelaten?
als je naar de homepage gaat en naar het SQ42 gedeelte, dan zie je daar staan, answer the call in 2017. Dus ik verwacht er wel wat van. http://imgur.com/Brjn09Z

[ Voor 60% gewijzigd door Bornhald op 16-08-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er vrij zeker van dat SQ42 niet meer dit jaar komt. Maar ik verwacht een vertical slize of iets gelijkwaardigs op gamescom/citizencon.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

• Bornhald
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:11:
Ben er vrij zeker van dat SQ42 niet meer dit jaar komt. Maar ik verwacht een vertical slize of iets gelijkwaardigs op gamescom/citizencon.
Waarom verwacht je het niet? Persoonlijk hoor ik er niks over en het enige wat ik zie is die banner wanneer ik ernaar zoek. Gezien het vorig jaar 2016 was en dat er in het begin 2017 het jaartal helemaal verwijderd werd en dat er nu dus wel 2017 staat, dat doet mij juist verwachten dat ze er wel mee komen.

Waarom zouden ze anders het jaartal er weer opzetten? Anders zou je het behoorlijk onder misleiding kunnen zetten, want je ze hadden er ook geen jaartal in kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bornhald schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:08:
[...]

Waarom verwacht je het niet? Persoonlijk hoor ik er niks over en het enige wat ik zie is die banner wanneer ik ernaar zoek. Gezien het vorig jaar 2016 was en dat er in het begin 2017 het jaartal helemaal verwijderd werd en dat er nu dus wel 2017 staat, dat doet mij juist verwachten dat ze er wel mee komen.

Waarom zouden ze anders het jaartal er weer opzetten? Anders zou je het behoorlijk onder misleiding kunnen zetten, want je ze hadden er ook geen jaartal in kunnen zetten.
Ik verwacht het vooral niet omdat je ziet dat veel core systemen die ook voor sq42 nodig zijn toch nog wel wat werk hebben. Bijvoorbeeld in 3.0 krijgen we de eerste versie van item 2.0. Dat zal nog wel wat doorontwikkelen nodig hebben. Ook hebben ze nog aardig wat werk aan npc's etc. Ook niet onbelangrijk voor sq42.

Daarnaast zijn ze nog van plan om een schedule report uit te brengen voor sq42. Stel dat die in september komt dan zou het eigenlijk overbodig moeten zijn, want dan zou er alleen bug fixing en polishing op staan. Zover moeten ze dan wel zijn mocht het dit jaar nog uit komen.

Ik weet niet waar die 2017 op die sq42 pagina vandaan komt maar lijkt me niet realistisch. Maar ik heb graag ongelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 22:42 ]

• Recon24
Stel SQ24 komt dit jaar nog uit. Dan zal het vooral dezelfde features hebben als SC 3.0 qua features. Ik zie niet hoe SQ42 al verder kan zijn qua features dan SC bv. Fall 2018 lijkt mij realistischer dan 2017. Het is zelfs nog maar de vraag of we een 3.1 moeten verwachten dit jaar, tenzij die features ook al redelijk ver gevorderd zijn maar dat zal wel niet meer dit jaar worden.

We zullen zien hoe ze de updates gaan regelen na 3.0 met de delta patcher. Het is nu echt puur gissen en ik verwacht dat we na de 3.0 release pas echt een beeld hebben hoe de volgende patches eruit komen te zien en gedistribueerd gaan worden.

• Bornhald
SQ42 is anders qua opzet dan SC, waar SC een mmo zou moeten zijn, is SQ42 een single player campaign. De ellende met networking speelt geen rol bij SQ42 daarnaast is het gros van de procedural tech ook niet nodig voor SQ42. het speelt zich af op schepen die er bijna allemaal al zijn en de scope is gelimiteerd t.o.v SC. Daarnaast is er een losse studio die alleen maar SQ42 doet. Alleen de assets zouden gelijk zijn.

Maar stel dat het 2018 is, waarom maak je dan al reclame sinds 2016 dat het dat jaar uit komt...
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:17:

Ik weet niet waar die 2017 op die sq42 pagina vandaan komt maar lijkt me niet realistisch. Maar ik heb graag ongelijk.
https://robertsspaceindustries.com/squadron42

helemaal naar beneden scrollen of op "answer the call" in het menutje rechts klikken, daar komt de pagina vandaan.
Dus de RSI site zelf, je kan ook SQ42 selecteren vanaf de beginpagina dus daar
https://robertsspaceindustries.com/
en dan omlijnde optie aanklikken
http://imgur.com/CB6Dz2O :+

[ Voor 41% gewijzigd door Bornhald op 18-08-2017 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
En weer een nieuwe AtV:

Mijn god, luisteren ze ooit wel is terug naar hun filmpjes? De laatste paar AtV's is het geluid echt verschrikkelijk geregeld.

[ Voor 44% gewijzigd door batumulia op 18-08-2017 07:24 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik kwam dit artikel tegen op gamasutra en vond het wel een redelijk verhaal mbt de financiën van CIG. Let het is een opiniestuk en er is te weinig data mbt tot financiën om het zeker te weten. Maar ik vond het nogal logisch klinken

Star Citizen Has a Huge Development Cost Problem

[ Voor 15% gewijzigd door Bornhald op 18-08-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisher
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06-2018
Misschien nog een aanduiding voor SQ42 release dit jaar. Begin dit jaar konden we kiezen wat voor verpakking voor de collecters edition. Ik hoop nog steeds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipkruide
Nice ATV, en bugfixen altijd zo een leuke bezigheid ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Bornhald schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:53:
ik kwam dit artikel tegen op gamasutra en vond het wel een redelijk verhaal mbt de financiën van CIG. Let het is een opiniestuk en er is te weinig data mbt tot financiën om het zeker te weten. Maar ik vond het nogal logisch klinken

Star Citizen Has a Huge Development Cost Problem
Lijkt me lastig om iets zinnigs over te zeggen over de financiën van CIG zonder meer gegevens.. Wordt wachten tot het spel af is of dat development gestopt wordt. De vergelijking met het laatste spel uit een van de meest bekende reeks games ter wereld is wat vreemd. Zou SC eerder met mn vorige EA aanschaf vergelijken: Ark Survival Evolved. Ik volg beide spellen nu al weer even en vermaak me er prima mee, Ark was al snel speelbaar, duidelijk wat er bij kwam aan content en vrij consequent in ETA's van updates. SC is groter in scope maar minder goed speelbaar op het moment (mijn ervaring), en krijg soms het gevoel dat ze nog een goede manier van deadlines stellen aan het opzetten zijn. De informatievoorziening naar fans/spelers toe is wel erg goed.

Qua gameplay is het op dit moment wat karig en ik irriteer me er wel aan dat de nieuwe schepen niet goedkoper worden aangeboden of allemaal ingame makkelijk te verdienen zijn (ook in de PU). Aan de andere kan zal dat noodzakelijk zijn om geld binnen te krijgen dus als het spel daardoor af gemaakt kan worden waarom niet? Ben benieuwd wanneer de Single Player uitkomt en of dat de ontwikkeling weer even een boost kan geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JohnnieWbl schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:52:
[...]

Lijkt me lastig om iets zinnigs over te zeggen over de financiën van CIG zonder meer gegevens.. Wordt wachten tot het spel af is of dat development gestopt wordt. De vergelijking met het laatste spel uit een van de meest bekende reeks games ter wereld is wat vreemd. Zou SC eerder met mn vorige EA aanschaf vergelijken: Ark Survival Evolved. Ik volg beide spellen nu al weer even en vermaak me er prima mee, Ark was al snel speelbaar, duidelijk wat er bij kwam aan content en vrij consequent in ETA's van updates. SC is groter in scope maar minder goed speelbaar op het moment (mijn ervaring), en krijg soms het gevoel dat ze nog een goede manier van deadlines stellen aan het opzetten zijn. De informatievoorziening naar fans/spelers toe is wel erg goed.

Qua gameplay is het op dit moment wat karig en ik irriteer me er wel aan dat de nieuwe schepen niet goedkoper worden aangeboden of allemaal ingame makkelijk te verdienen zijn (ook in de PU). Aan de andere kan zal dat noodzakelijk zijn om geld binnen te krijgen dus als het spel daardoor af gemaakt kan worden waarom niet? Ben benieuwd wanneer de Single Player uitkomt en of dat de ontwikkeling weer even een boost kan geven
De scope van de game is juist het hele punt van de vergelijking van het artikel. Of de game early access is of niet doet er niet zo toe. Star Citizen lijkt erg veel geld te hebben op basis van de crowd funding, maar als je kijkt naar de scope zullen ze veel meer geld nodig hebben om de release versie van de PU te bereiken. De schrijver onderbouwt dat door op te merken dat de scope op bepaalde punten groter is dan GTA5.

Niet echt wetenschappelijk onderzoek :P , maar het klopt wel wat hij zegt denk ik. Dat weten ze bij CIG ook wel, daarom blijven de concept sales ook doorgaan.

ARK heeft al de volledige basis van de game uitgebracht, daardoor krijg je nu regelmatige updates. Bij ons moet die basis nog komen in de vorm van 3.0. In combinatie met de delta patcher hoop ik dat we die regelmatige updates ook gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:17:
[...]
De scope van de game is juist het hele punt van de vergelijking van het artikel. Of de game early access is of niet doet er niet zo toe. Star Citizen lijkt erg veel geld te hebben op basis van de crowd funding, maar als je kijkt naar de scope zullen ze veel meer geld nodig hebben om de release versie van de PU te bereiken. De schrijver onderbouwt dat door op te merken dat de scope op bepaalde punten groter is dan GTA5.

Niet echt wetenschappelijk onderzoek :P , maar het klopt wel wat hij zegt denk ik. Dat weten ze bij CIG ook wel, daarom blijven de concept sales ook doorgaan.

ARK heeft al de volledige basis van de game uitgebracht, daardoor krijg je nu regelmatige updates. Bij ons moet die basis nog komen in de vorm van 3.0. In combinatie met de delta patcher hoop ik dat we die regelmatige updates ook gaan zien.
De scopes van GTA V en SC kan hij prima vergelijken, leuk om te lezen. Maar erg lastig om daar iets zinnigs over te zeggen mbt de financiën van CIG. Juist omdat het een EA game is, met een release van een afzonderlijke SP tussendoor, kan ik moeilijk de schrijver zijn conclusie overnemen dat CIG te weinig geld heeft om de game af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
JohnnieWbl schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:27:
[...]

De scopes van GTA V en SC kan hij prima vergelijken, leuk om te lezen. Maar erg lastig om daar iets zinnigs over te zeggen mbt de financiën van CIG. Juist omdat het een EA game is, met een release van een afzonderlijke SP tussendoor, kan ik moeilijk de schrijver zijn conclusie overnemen dat CIG te weinig geld heeft om de game af te maken.
De vergelijking is mooi, maar SC is een vak apart. Hun budged voor reclame is aanzienlijk marketing, ik denk dat het daar ze in de vergelijking de fout mee ingaan. Een deel van de marketing komt binnen via subscribers, die staan helemaal nergens opgenomen voor de rest in de funding chart. Daarnaast zullen de sales wanneer het spel uit is verwaarloosbaar zijn, want je moet onder een steen leven als je nog niet van SC gehoord hebt.

ook weet je niks van de financien van SC, dus echt iets zinnigs is er niet over te zeggen

Toch vind ik dit een van de betere opiniestukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Bornhald op 19-08-2017 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Bij Star Citizen heb je zelfs backers die google addspace huren om het spel te promoten.. (of om free shit? :P ) hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Cogency schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:56:
Bij Star Citizen heb je zelfs backers die google addspace huren om het spel te promoten.. (of om free shit? :P ) hahahaha
idd, en legio streamers etc die het goed doen..
dus marketing is gewoon slim geregeld
Case_C schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Dat heeft weinig met promoten te maken :P , meer om de free shits :+ .
skins van dingen die ze toch al ingame gemaakt hadden, ik zeg marketing is erg slim gedaan, dit is erg weinig effort en daar hebben ze best veel mensen mee binnen gehaald

[ Voor 36% gewijzigd door Bornhald op 19-08-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Cogency schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:56:
Dat heeft weinig met promoten te maken :P , meer om de free shits :+ .

batumulia schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:10:
En weer een nieuwe AtV:

[video]

Mijn god, luisteren ze ooit wel is terug naar hun filmpjes? De laatste paar AtV's is het geluid echt verschrikkelijk geregeld.
Zit 'm nu te luisteren/kijken. Denk dat het geluid vooral komt door de vele verschillende 'bronnen'. Die gesprekken in Engeland gebruiken of een slechte mic. of slechte ruimte.

Ah nu ook wat left-ear love :p , right ear feels lonely... Snap wat je bedoelt :+ .

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 19-08-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
nieuw concept schip aangekondigd
https://robertsspaceindus...1/thread/spaceship-prices
respectievelijk $400 and $435 ex btw (tijdens gamescom presentatie, 2 varianten)

[ Voor 25% gewijzigd door Bornhald op 19-08-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:03:
nieuw concept schip aangekondigd
https://robertsspaceindus...1/thread/spaceship-prices
respectievelijk $400 and $435 ex btw (tijdens gamescom presentatie, 2 varianten)
Ze verwachten dat het de 600i gaat zijn. Dat is ook in dezelfde price-range als de Phoenix geloof ik?

Gaat me benieuwen hoe dat design gaat zijn, want Origin heeft nog geen schepen met 'final' art/models ingame. Hopelijk zien we daar toch iets van een 'library' terug in het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Ik voel een ccu'tje aankomen voor mijn phoenix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:54:
[...]

Ze verwachten dat het de 600i gaat zijn. Dat is ook in dezelfde price-range als de Phoenix geloof ik?

Gaat me benieuwen hoe dat design gaat zijn, want Origin heeft nog geen schepen met 'final' art/models ingame. Hopelijk zien we daar toch iets van een 'library' terug in het design.
Niet helemaal, Origin heeft de 85x al als uitgewerkt schip. ;) Dat schip is natuurlijk niet groot genoeg om alle materialen te hebben dus er zal een en ander uit een groter schip gehaald moeten worden. Laten ze nou net al bezig zijn met de 890J :9~

Ik weet ook al bijna zeker dat er voor mij een upgrade van de Aquila naar de 600i gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:54:
[...]

als ik me niet vergis is de originele prijs van de phoenix $350 USD ex BTW, dus deze zijn net iets ($50 ex btw) duurder, maar met het wegvallen van de $0 CUU is het wel handig dat deze duurder is in het geval je een physical package van de phoenix hebt.

aan de andere kant kan je voor $50 USD Ex BTW ook een volledig nieuw spel op steam kopen, wat al uit is, en de 600i in game kopen tzt, wat je $0 Ex BTW kost :)

ship prices ex btw, origineel en laatste keer dat ze verkocht werden
http://starcitizen.wikia....f_ship_and_vehicle_prices

edit, er vanuitgaande dat het de 600i is, dan zou je wel van de starliner hier naartoe kunnen gaan, de vraag is of de 600i meer op transport van mensen ligt of meer op luxury (of een combinatie)

edit 2 als het inderdaad de 600i is en personen transport, dan begint de lijst met schepen voor personen transport ook al behoorlijk te worden.
  • Genesis starliner
  • Constellation phoenix
  • 890 jump
  • en dan dus de 600i en z'n variant

[ Voor 27% gewijzigd door Bornhald op 21-08-2017 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylocke
Toch een stukje 3.0 op Gamescom beursvloer:

The Daymar Experience
https://mobile.twitter.co...99640380681056256/video/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Zal waarschijnlijk een aparte build zijn. Vraag me af of je daarmee ook de planeet kan verlaten? Die Nox zou dat toch moeten kunnen?

Planetside is natuurlijk leuk, maar de transition is veel belangrijker in het geheel.

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 21-08-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Beginnen ze nu vanaf woensdag met de live streams of morgen al? Het zou zomaar kunnen dat het echt om 1 planeet gaat die ze morgen tonen tijdens de streams. Het mooiste is als ze gewoon de laatste build kunnen spelen die er is op dat moment.

We gaan het allemaal vanzelf meemaken! Het feit dat ze sowieso iets al op die manier van 3.0 laten zien is al heel goed richting de wereld pers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:37:
[...]

Zal waarschijnlijk een aparte build zijn. Vraag me af of je daarmee ook de planeet kan verlaten? Die Nox zou dat toch moeten kunnen?

Planetside is natuurlijk leuk, maar de transition is veel belangrijker in het geheel.
Ik vermoed dat hij beperkt is tot echt Daymar. Of je in orbit kan komen weet ik niet. De beste manier om het uit te vinden is naar Gamescom te gaan. Do it, for science! 8)
Recon24 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:59:
Beginnen ze nu vanaf woensdag met de live streams of morgen al? Het zou zomaar kunnen dat het echt om 1 planeet gaat die ze morgen tonen tijdens de streams. Het mooiste is als ze gewoon de laatste build kunnen spelen die er is op dat moment.

We gaan het allemaal vanzelf meemaken! Het feit dat ze sowieso iets al op die manier van 3.0 laten zien is al heel goed richting de wereld pers.
Het moest ook eigenlijk wel. Om met 2.6.3 aan te komen (die er voor de buitenwereld uit ziet als de 2.5 van vorig jaar) zou natuurlijk niet echt handig zijn. Ben blij dat ze hier voor gekozen hebben, nu heb ik een redden om de livestream te volgen. Goeie vraag over de livestream. Ik ga even op zoek.

En nog wat Origin 600 series teasers:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4Q1FifB_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=high
(komt uit Banu Defender booklet)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DHxRAB5WAAEcZOD.jpg:orig
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DHyEUuJUMAAWM9j.jpg:orig
(twitter)

[ Voor 54% gewijzigd door Tylocke op 22-08-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:08:
[...]

Ik vermoed dat hij beperkt is tot echt Daymar. Of je in orbit kan komen weet ik niet. De beste manier om het uit te vinden is naar Gamescom te gaan. Do it, for science! 8)

[...]

Het moest ook eigenlijk wel. Om met 2.6.3 aan te komen (die er voor de buitenwereld uit ziet als de 2.5 van vorig jaar) zou natuurlijk niet echt handig zijn. Ben blij dat ze hier voor gekozen hebben, nu heb ik een redden om de livestream te volgen. Goeie vraag over de livestream. Ik ga even op zoek.

En nog wat Origin 600 series teasers:

[afbeelding]
(komt uit Banu Defender booklet)

[afbeelding]
[afbeelding]
(twitter)
Hangt natuurlijk een beetje van de rij af :P , maar vorig jaar was die gewoon 2+ uur :+ . Iets te lang voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:35:
[...]

Hangt natuurlijk een beetje van de rij af :P , maar vorig jaar was die gewoon 2+ uur :+ . Iets te lang voor mij.
had je vroeger moeten gaan, zodat je vooraan in de rij stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Als je een uur na aanvang pas aankomt buiten ben je nog een ander half uur te vroeg voor de show spreek uit ervaring

[ Voor 12% gewijzigd door Sassem op 22-08-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Case_C schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:35:
[...]

Ik kijk de live streams vanaf morgen gewoon lekker. Spelen doe ik wel wanneer ik het op mijn eigen PC kan installeren.

De streams met twitchers was vorig jaar ook gewoon leuk om te zien (tijdens werktijd ook). Gelukkig ben ik na vanmiddag de rest van de week vrij om het tussendoor wat meer te volgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Recon24 op 22-08-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Recon24 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:04:
[...]

Ik kijk de live streams vanaf morgen gewoon lekker. Spelen doe ik wel wanneer ik het op mijn eigen PC kan installeren.

De streams met twitchers was vorig jaar ook gewoon leuk om te zien (tijdens werktijd ook). Gelukkig ben ik na vanmiddag de rest van de week vrij om het tussendoor wat meer te volgen.
Stream was wel leuk. Aan te readen is via een plugin de !raffle meldingen eruit te laten filteren.

De !raffle is wel interessant, vorig jaar werden er best leuke dingen weggegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:34:
[...]
De !raffle is wel interessant, vorig jaar werden er best leuke dingen weggegeven.
Leg uit :p , lijkt me ook wel leuk namelijk om actief mee te kunnen doen voor wat prijzen :P .
Recon24 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:04:
[...]

Idem, het is voor mij vooral even kijken wie er is van de dev's + praatje proberen te maken.

Ging jij nu ook nog mee met de T.net express?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Case_C schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:02:
[...]

Leg uit :p , lijkt me ook wel leuk namelijk om actief mee te kunnen doen voor wat prijzen :P .

[...]

Idem, het is voor mij vooral even kijken wie er is van de dev's + praatje proberen te maken.

Ging jij nu ook nog mee met de T.net express?
Nee ik ga niet naar Gamecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:02:
[...]

Vorig jaar werd er tijdens een aantal livestreams via Twitch een loterij gedaan waarbij aan het einde van elk uur een schip of package werd weggegeven. Je kon meedoen door in te loggen en !raffle te tikken in de chat.

Er zaten best grote prijzen tussen dus best leuk om aan mee te doen. Ik weet alleen niet of ze het nu bij Gamescom weer gaan doen of bij Citizencon en de holiday livestream.
Case_C schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Ik doelde op die plugin :+ , dat van !Raffle wist ik al :p .
Bah, voelt als maandag :P De pluging heet betterttv (of better twitch tv). Weet niet precies voor welke browsers hij beschikbaar is.

[ Voor 20% gewijzigd door Tylocke op 22-08-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Vorig jaar werd er tijdens een aantal livestreams via Twitch een loterij gedaan waarbij aan het einde van elk uur een schip of package werd weggegeven. Je kon meedoen door in te loggen en !raffle te tikken in de chat.

Er zaten best grote prijzen tussen dus best leuk om aan mee te doen. Ik weet alleen niet of ze het nu bij Gamescom weer gaan doen of bij Citizencon en de holiday livestream.
Ik doelde op die plugin :+ , dat van !Raffle wist ik al :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Is inderdaad Better Twitch TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Pagina: 1 ... 53 ... 117 Laatste