Tylocke schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:53:
[...]
Jammer om dat te lezen maar ik had eerlijk gezegd ook verwacht pas na/tijdens Gamescom 3.0 te zien. Hopelijk kunnen ze de PTU versie wel al volgens het plan krijgen.
Will Leveret gaf ook netjes aan waarom dit soort dingen gebeuren. De schedule die wij te zien krijgen is exact dezelfde die zij ook gebruiken. Er wordt een schatting gedaan dus van het werk en dat resulteert in de vulling van hun sprints. Als er meer bugs zijn dan verwacht of er zijn fundementele problemen met een feature dan komt er dus gewoon vertraging en moet de planning weer bijgesteld worden.
wat me dan zorgen baart, is dat dat planning van geen kant klopt, een maand, 2 maanden uitloop kan ik nog begrijpen, maar vergis je niet, citizencon 2016 is de showcase van 3.0 geweest, met de questgiver en planatary landings, de sheets die toen gepresenteerd zijn hadden het over een zonnenstelsel, dat was allemaal met proc generated planets. CR grapte toen nog ik mag geen data noemen, maar dit jaar en niet zo laat als 2.6. Als je dus de arbitraire begin december 2016 aanhoud, en je gaat er nu vanuit dat er in september geleased wordt, dan is dat meer dan 9 maanden geleden, in die tijd had je van niks een baby kunnen hebben!
Daarnaast was het opvallen dat er tijdens de sale geen verandering in het schedule was, waarom niet? Marketing technisch kan ik 1 fantastische reden verzinnen. Maar als je het CIG vraagt zal het antwoord in de trend van "vergeten" zijn.
Dat vind ik dat er niet aan klopt, er wordt gemanipuleerd.
En dus dit stukje vind ik ook raar
It’s also important to consider that what 3.0 meant a year ago is a shadow of what 3.0 means today. Back then, Planetary Tech would have offered a fraction of the freedom that it does in 3.0, and most of the numerous infrastructure updates going into it now did not exist
wat is dit dan?
YouTube: STAR CITIZEN - 24 Minutes of EPIC Gameplay (Open Universe Sandbox Ga...
YouTube: Star Citizen: 2016 Gamescom Alpha 3.0 Demo (High Quality)
beide demo's zijn van voor die tijd dat 3.0 aangekondigd werd. dus het verhaal "klopt" niet, los van het feit dat ze 3 manen doen in plaats van heel het solar system. Welke in 3.0 zou zitten met alle features die hier ook in zitten.
hier is procedural planets
YouTube: Star Citizen Citizencon 2016 Planet Editor Demo
Daar zit toch alle tech in welke er nu in zit en welke in 3.0 zou zitten.. ik kan me vergissen
Wat ik dan jammer vindt op is dat bijvoorbeeld op reddit meteen weer geroepen wordt dat CIG zich weer niet aan de releasedatum houdt, bla bla bla. Erg vermoeiend want CIG geeft eigenlijk alleen een planning van zijn werk af, geen harde beloofde datum (dat heeft CR in het verleden vaak genoeg al gedaan

). Dit soort ontwikkelingen zijn gewoon lastig om goed in te schatten want die laatste 20% van je programma kan gewoon weken uitloop inhouden.
Maar wat is een planning als je niet de intentie hebt om deze te halen, en als je dan onhaalbare data gaat roepen wat een frustratie levert dat dan op. Maar sec genomen heb je gelijk er is nooit een releasedatum genoemd, alleen maar "hoop"
Maar agile gezien, wanneer je de laatste 20% aan het doen bent en je ziet dat die 20% aanzienlijk meer werk is dan ingeschat, dan stel je op dat moment je schattingen bij, dan kan die 20% zo maar 40-50% worden en op dat moment is het dan ook duidelijk te verklaren waarom. Wat je nu ziet is dat er achteraf vaak een statement wordt gedaan door CIG met een verklaring waarom, wanneer je open en agile in de wedstrijd zou zitten zou je dit zeggen wanneer je het weet, niet omdat je brandjes wil blussen omdat een deel van je financiers gek wordt, je wil niet dat ze überhaupt gek worden!
Wat ik wel hoop is dat Gamescom 2017 niet een compleet eigen demo krijgt waar men heel veel uren aan verpest om nooit meer te gebruiken.
ze hadden de vertical slice kunnen afmaken vorig jaar, dat was nog maar een paar dagen werk