Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Wel geinig om te zien, dit was de citizencon presentatie van 2014, als je negatief bent kan je zeggen wat duurt het lang, als je het positief bekijkt kan je zeggen wat zijn ze ver gekomen mbt persistence en de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:28
Bornhald schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:15:
Wel geinig om te zien, dit was de citizencon presentatie van 2014, als je negatief bent kan je zeggen wat duurt het lang, als je het positief bekijkt kan je zeggen wat zijn ze ver gekomen mbt persistence en de wereld.

[video]
Wat zijn ze al ver gekomen hé Bornhald :P .

Ook nog een leuke dump met weapons art:
http://imgur.com/a/8ZSHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 15:36
Ben zeer geïnteresseerd in dit spel, weet eigenlijk niet precies waarom ik dit spel al die tijd niet ben tegengekomen maar het hele concept lijkt me geweldig. :P

Ik heb wel een vraagje, zou dit spel een beetje draaien op mijn Radeon 6950 1gb? 720p en alles op low denk ik, maar zou 30+ fps dan mogelijk zijn? Zit helaas ook met een Core2Duo e4500 maar kan eigenlijk nog niet upgraden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
brick5492 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:30:
Ben zeer geïnteresseerd in dit spel, weet eigenlijk niet precies waarom ik dit spel al die tijd niet ben tegengekomen maar het hele concept lijkt me geweldig. :P

Ik heb wel een vraagje, zou dit spel een beetje draaien op mijn Radeon 6950 1gb? 720p en alles op low denk ik, maar zou 30+ fps dan mogelijk zijn? Zit helaas ook met een Core2Duo e4500 maar kan eigenlijk nog niet upgraden...
De combinatie van duo core met een hd6950 zal waarschijnlijk niet of niet soepel gaan werken. Dus als je het met die hardware wilt spelen is het niet verstandig om nu al in te stappen. Dan zou ik gewoon wachten tot je een leuke PC kan halen, waarop 1080p 60fps makkelijk te halen is op high.

Dat zal waarschijnlijk overigens makkelijk met een mid-range pc van vandaag moeten lukken, dus in de toekomst zeker. SC werkt het liefst met meer dan 4 cores/threads. Daarom is de Ryzen ontwikkeling met meer cores ook wel zo leuk voor het spel, hoewel die ontwikkeling van taken verdelen over meerdere cores nog steeds loopt..

Overigens verwacht ik wel dat je voor release je wel een nieuwe PC hebt ;) , dat kan nog wel een jaartje of wat duren. 3.0 staat op voor dit jaar, dus verwacht de beta release meer richting/na gamescom 2018 :+ .

Dus gewoon lekker afwachten en het nieuws uit de boom kijken tot die tijd zou ik zeggen. Voor de meeste backers is het ook afwachten tot er een wereklijke release is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Ik kan weinig toevoegen aan Case zijn verhaal want die is al erg compleet. Het enige wat ik nog zou willen meegeven is dat er regelmatig een Free Fly week(end) is. Vermoedelijk is de eerst volgende met Gamescom in augustus.

Je kan dan gewoon gratis uitproberen wat er op dat moment is uitgebracht (hopelijk 3.0). Als je daarvoor aanmeld op de site kan je het beste de referral generator gebruiken uit de TS en dan krijg je in de toekomst als je alsnog besluit een pakket te kopen 5000 UEC extra.

En verder gewoon dit topic volgen, alle belangrijke zaken komen hier wel langs.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald

Het concept is ook geweldig, maar in mijn optiek niet meer dan een concept op dit moment. Wat er getoond wordt is veelbelovend, wat we hebben is (in mijn optiek na uren spelen) matig. Daarnaast zijn de schema's die gepresenteerd worden structureel optimistisch.

Ik hoop dan ook dat @Case_C gelijk heeft dat SC dit jaar nog uit komt ;)

Origineel (citizen con 2016) is door CR gezegd dat hij geen data mocht noemen, maar dat het voor eind 2016 uit zo komen en niet zoals de release daarvoor enkele dagen voor het einde van het jaar. In 3.0 zou heel stanton system zitten, daarin zitten 4 planeten 12 manen 1 asteroïde gordel om de zon en een onbekend aantal ruimtestations in.

Wat er nu op de planning staat is dat in Q3 2 a 3 manen uit komen met enkele ruimte stations extra en een astroide gordel om de planeet.

Wat mijn verwachting is, dat in Q4 release 3.0 zal zijn met minimaal 1 planeet en alle bijbehorende manen. :)

Mijn advies is hetzelfde als van @Tylocke check een fly free weekend (zal rond gamescom zitten) en kijk wat je er dan van vind.

Als je besluit te kopen weet dan dat:

het in mijn optiek het beste is om het goedkoopste pack aan te schaffen als je interesse hebt. De rest van de schepen kan je in game verdienen.

alleen single player
https://robertsspaceindus...dron-42-Standalone-Pledge
alleen multiplayer met een mustang
https://robertsspaceindus.../Mustang-Alpha-SC-Starter
alleen multiplayer met een aurora
https://robertsspaceindus...ages/Aurora-MR-SC-Starter
single player en mulitplayer met een mustang
https://robertsspaceindus...Citizen-Squadron-42-Combo
single player en mulitplayer met een aurora
https://robertsspaceindus...Citizen-Squadron-42-Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Bedankt allen voor de info! Het is me nu een stuk duidelijker. :) Me lijkt het dan idd verstandig om nog ff te wachten met de aanschaf, en tegen die tijd om idd voor de multiplayer Aurora package te gaan.

Maar zoals ik dan begrijp is 3.0 nog niet uit? Dus je kan nu nog niet landen op planeten en daar dingen doen?

[ Voor 28% gewijzigd door brick5492 op 12-07-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
brick5492 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:15:
Bedankt allen voor de info! Het is me nu een stuk duidelijker. :) Me lijkt het dan idd verstandig om nog ff te wachten met de aanschaf, en tegen die tijd om idd voor de multiplayer Aurora package te gaan.

Maar zoals ik dan begrijp is 3.0 nog niet uit? Dus je kan nu nog niet landen op planeten en daar dingen doen?
Nee klopt, alle beelden die je daarvan ziet komen uit alle studio updates, shows etc. Daarin laten ze zien waar ze mee bezig zijn en wat in de volgende updates zit.

Voor grotere patches hebben ze ook production schedules, waarbij ze voor 3.0 behoorlijk gedetailleerd zijn. En goed kan zien waar vertragingen vandaan komen.
https://starcitizen.tools/Production_Schedules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:46
Dit is toch wel de moeder onder de early access games. Volg het nog steeds op afstand, 3 keer op het punt gestaan om te kopen. Denk met de 3.0 patch dat ik toch wel voor de bijl ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brick5492 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:15:

Zie de production schedule voor de status van 3.0:
https://robertsspaceindustries.com/schedule-report

Ze mikken nu op eind augustus voor release maar dit kan nog veranderen. De huidige build is veel beperkter, landen op planeten ed kan nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metzer90
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-09 08:21
Sosua schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:35:
Dit is toch wel de moeder onder de early access games. Volg het nog steeds op afstand, 3 keer op het punt gestaan om te kopen. Denk met de 3.0 patch dat ik toch wel voor de bijl ga.
Mocht je twijfelen. We hebben hier een paar grote fans zitten, maar ik eigenlijk is niemand onrealistisch (fanatieke blindheid). Zodra 3.0 uit is kun je er van uit gaan dat er hier ook mini reviews komen inclusief het advies als dit nu echt het moment is (lees waarde voor geld is) om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:46
Metzer90 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Mocht je twijfelen. We hebben hier een paar grote fans zitten, maar ik eigenlijk is niemand onrealistisch (fanatieke blindheid). Zodra 3.0 uit is kun je er van uit gaan dat er hier ook mini reviews komen inclusief het advies als dit nu echt het moment is (lees waarde voor geld is) om in te stappen.
Zat te twijfelen om in de tussentijd of No man's sky of Elite Dangerous te halen. En daarna rustig verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
No Man's Sky heeft een einde, waarna je gewoon weer door kan spelen. Niet vergelijkbaar met ED en SC. No Man's Sky kan je bv eventjes een half uurtje spelen, iets wat ik niet gauw verwacht van 3.0 straks...want wat ga je in SC bv in dat half uurtje doen? Het kan zijn dat je je schip wilt prepareren voor een missie bv. Over ED kan ik niet echt praten, maar hoor vaak dat het redelijk boring is en onduidelijk. Je bent zelf vanaf het begin al een ontdekkingsreiziger enzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brick5492
Ikzelf ga gewoon rustig afwachten en in de tussentijd nog wat KSP en misschien ED doen. :) Mocht 3.0 alles waarmaken wat het beloofd, dan toch maar ns gaan kijken naar en upgradesetje voor m'n desktop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Hier toch wel een een leuk bericht van iemand op Spectrum:
When my friends ask why I play Star Citizen.

Discussion
Yesterday at 11:32 pm
When they ask why I play a game that is still in development from other space sim games that are already out.

If No Mans sky had the informative standards as Star Citizen did and just didn't have sean Murphy just go to game shows and say "thousands of planets!" "Meet other players!" reputation..exploration..ect and then I probably would of realized there wasn't all he said that waws there and would have never bothered with it. With Star Citizen I can every week get a glimpse at all these little things they show they work on even like bug smash.
Wth Elite Dangerous it was really exciting at first but then It unraveled into a {what does this even matter} I went in knowing what I wanted to do and did it but then there was nothing no obstacles or distraction There doesn't feel like there is anything in between what I was doing and what I was supposed to do it all felt like I was a fedex space truck driver just to buy that new shiny.
Star Citizen I go into wanting to at least complete up to 6 ICC missions and either I get distracted helping another player kill the pirates in the first mission and i eventually have to go repair and head to a crytech place and some how I end up accidently killing another player who was recently being repaired because I thought he was coming right towards me. goes back to the missions and fights a Ninetails Cutlass, blows off an engine where it usually always just stops moving and thinks to myself....(what if I get out of my ship and go into that pirates ship...) I eventually float in space towards the disabled Ninetails cutlass and I drift to the back where I blew off the back hatch and go inside (I feel this unnerving feeling but really excited) I eventually with determination glitch through the cockpit door where I see 2 pirate npc's sitting in the seats and never thought there were 2 but 1. I kill both of them with my pistol and try to take the ship but ends up i cant steal it. so I glitch back out of the cockpit door and fly out of a new abandoned ninetails cutlass with 2 dead npc's that I shot inside there own ship going back to mine with no one ever knowing the wiser and I fly off knowing what I did and could do. all that happened in a Alpha of Star Citizen.
I could never get that kind of reaction from ED because you are the ship you are the rover there is no outside feeling of wonder. With No mans sky you get to leave your ship but there isn't depth and you never get the feeling that I need to be alert because I know its just me and will never be anything but me shooting lasers at trees and rocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Recon24 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:29:
No Man's Sky heeft een einde, waarna je gewoon weer door kan spelen. Niet vergelijkbaar met ED en SC. No Man's Sky kan je bv eventjes een half uurtje spelen, iets wat ik niet gauw verwacht van 3.0 straks...want wat ga je in SC bv in dat half uurtje doen? Het kan zijn dat je je schip wilt prepareren voor een missie bv. Over ED kan ik niet echt praten, maar hoor vaak dat het redelijk boring is en onduidelijk. Je bent zelf vanaf het begin al een ontdekkingsreiziger enzo.
Voor 3.o verwacht ik dat nog steeds, het is tenslotte maar een klein stukje wat ze gemaakt hebben (3 manen) alle professies zitten er nog lang niet in en we zijn nog vele database wipes verwijderd
Ik mag toch hopen dat je in 3.0 een missie kan vliegen in een half uurtje of ergens wat dingetjes kapot kan maken op een planeet.

De missie van de gamescom presentatie in 2016 werd ook binnen het half uur afgerond, nu was dat iets minder dynamisch dan het waarschijnlijk in 3.0 zal zijn, maar ik verwacht geen missies in 3.0 die uren gaan duren (tenzij je dat zelf wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Bornhald schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:05:
[...]

Voor 3.o verwacht ik dat nog steeds, het is tenslotte maar een klein stukje wat ze gemaakt hebben (3 manen) alle professies zitten er nog lang niet in en we zijn nog vele database wipes verwijderd
Ik mag toch hopen dat je in 3.0 een missie kan vliegen in een half uurtje of ergens wat dingetjes kapot kan maken op een planeet.

De missie van de gamescom presentatie in 2016 werd ook binnen het half uur afgerond, nu was dat iets minder dynamisch dan het waarschijnlijk in 3.0 zal zijn, maar ik verwacht geen missies in 3.0 die uren gaan duren (tenzij je dat zelf wil)
Ik wil in de toekomst eigenlijk ook niet alleen missie based spelen. Zou bv graag zelf bv met mijn Carrack of Reclaimer of een ander schip wat ik heb een bepaalde ontdekking willen gaan doen. Iets wat eigenlijk in 3.0 ook al moet kunnen al is exploration officieel nog niet aanwezig, is het wel zo dat je ergens random kan landen waarvan je denkt dat je iets ontdekt en je URSA pakt en er even erop uit trekt met 2/3 mensen (of alleen). Kom je opeens bij een outpost die je kan looten en als tijdelijke shelter kan gebruiken. Daarna je loot verkopen zonder dat je een missie hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Recon24 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:12:
[...]

Ik wil in de toekomst eigenlijk ook niet alleen missie based spelen. Zou bv graag zelf bv met mijn Carrack of Reclaimer of een ander schip wat ik heb een bepaalde ontdekking willen gaan doen. Iets wat eigenlijk in 3.0 ook al moet kunnen al is exploration officieel nog niet aanwezig, is het wel zo dat je ergens random kan landen waarvan je denkt dat je iets ontdekt en je URSA pakt en er even erop uit trekt met 2/3 mensen (of alleen). Kom je opeens bij een outpost die je kan looten en als tijdelijke shelter kan gebruiken. Daarna je loot verkopen zonder dat je een missie hebt gedaan.
Ik hoop dat exploration op die manier zal gaan werken, dat er dingen te ontdekken zijn is een feit, ik meen dat er nu ook een derelict starfarer ergens rondhangt. Dus als dat er nu al in zit, zal het zeker ook in 3.0 zitten.

Waar ik zelf benieuwd naar ben, is in het scenario wat jij net beschrijft, is die outpost er dan altijd, zo ja, wat let mij dan precies om daar gewoon te blijven wachten totdat alles respawned en nog een keer te looten omdat de loot daar boven gemiddeld was, desnoods dat ik even opstijg, terug vlieg en het weer doe, maar klinkt redelijk exploidable, daarnaast is het immersion breaking wanneer je eerst iedereen die je tegenkomt alle NPC's bij de outpost afknalt, alles loot, weg vliegt (voorbij punt x) vervolgens terug vliegt en alles weer is hersteld alsof er niks gebeurt is.
Aan de andere kant een outpost die na het completen van het ontdekken en looten weer verdwijnt is weer niet echt realistisch, maar gameplay technisch wellicht de beste optie.

Wat ik absoluut niet hoop is dat exploration een statisch object welke je 1x kan looten dat zou de wereld in mijn optiek dood maken. Maar volgens mij is dat niet het idee waar ze voor gaan.

Maar het probleem met statische plekken waar boven gemiddelde loot ligt, is dat het ook verschrikkelijk mooie punten zijn waar je als pirate/griever kan gaan liggen/zitten wachten tot de volgende speler langs komt om vervolgens zijn spul te stelen/ zijn dag proberen te verpesten.

Dat niet alles missie based is zou in ieder geval niet zo moeten zijn voor wat betreft mining, je kan minen en daar heb je weinig voor nodig behalve een mining schip, en je kan er (denk ik) weer mee stoppen nadat je een cycle van je mininglasers (inclusief bij behorende "minigame") hebt afgerond.

Maar nogmaals, ik ben heel erg benieuwd wat ze gaan doen met exploring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Het leuke hierin is natuurlijk ook dat je nu spullen van een ander zijn schip kan stelen.

Hoewel ik met 3.0 en item 2.0 wel verwacht dat je schip op slot kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:48:
Het leuke hierin is natuurlijk ook dat je nu spullen van een ander zijn schip kan stelen.

Hoewel ik met 3.0 en item 2.0 wel verwacht dat je schip op slot kan.
Dat was volgens mij onderdeel van 2.0 ook dat je bijvoorbeeld je starfarer open kan stellen, maar dat je restricties kan doen met betrekking to wie er op de brug kan komen en welke terminal kan bedienen als je wel op de brug mag komen. Weet niet zeker of het onderdeel van item 2.0 is maar volgens mij is het toen wel in het verlengde daarvan verteld

Het vervolg (items 2.1?) op die restricties zijn dan weer de criminal acts waarbij je ongeoorloofd toegang probeert te krijgen door een deur op te blazen of een terminal te hacken. Dit zou dan weer bijdragen aan de "Emergent gameplay"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bornhald schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:05:
[...]

Klein stukje zou ik toch niet zeggen. Op 1 maan kan je toch al uren rondlopen zonder op hetzelfde punt te zijn. 3.0 is een stuk groter dan wat de meeste games te bieden hebben. Maarja uiteindelijk is het natuurlijk nog niet het volledige Stanton system wat eerst de bedoeling was. Dus allemaal erg relatief.
Recon24 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:12:
[...]

Ondanks dat veel nog niet officieel aanwezig zal zijn, zal 3.0 toch al wel veel bieden voor emergent gameplay denk ik. Maar hangt ook wel sterk af van de framerate of die al een stuk acceptabeler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:00:
[...]
Klein stukje zou ik toch niet zeggen. Op 1 maan kan je toch al uren rondlopen zonder op hetzelfde punt te zijn. 3.0 is een stuk groter dan wat de meeste games te bieden hebben. Maarja uiteindelijk is het natuurlijk nog niet het volledige Stanton system wat eerst de bedoeling was. Dus allemaal erg relatief.
Aantal Points of Interest, en de mate waarin je die kan vinden gaat naar mijn idee de 'grote' van een planeet bepalen.

Als je per planeet maar 3 punten zou hebben is zo'n grote planeet helemaal niet meer groot. Want de rest is niet boeiend. Nu zullen dat er wel veel meer zijn en allemaal in een andere mate lastiger te vinden. Dus ja relatief zoals je al zegt :P .
[...]
Ondanks dat veel nog niet officieel aanwezig zal zijn, zal 3.0 toch al wel veel bieden voor emergent gameplay denk ik. Maar hangt ook wel sterk af ofvan de framerate of die al een stuk acceptabeler is.
Mijn verwachting is dat framerate behoorlijk gaat verbeteren. En daarmee vooral de lag-spikes die door grote schepen worden veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:00:
[...]

Alles is relatief, maar als je nagaat dat bij release 100 zonnestelsels aangekondigd zijn met joost weet hoeveel planeten gemiddeld per systeem, en dan nog eens een onbekend aantal objecten (asteroïden gordels, manen, ruimtestations en wat er nog meer kan) om een planeet heen. Dan is in dat perspectief 2 á 3 manen weinig. Ook ten opzichte van het initeel aangekondigde 4 planeten met bijbehorende objecten is 3 manen weinig, gezien volgens mij een maan nog altijd kleiner is dan een planeet.
De keuze om manen boven planeten te nemen vind ik wel logische, maar ten opzichte van wat er beloofd is, is het weinig.
[...]

Ondanks dat veel nog niet officieel aanwezig zal zijn, zal 3.0 toch al wel veel bieden voor emergent gameplay denk ik. Maar hangt ook wel sterk af van de framerate of die al een stuk acceptabeler is.
Wanneer de performance niet slechter wordt dan hij nu is, is het volgens mij voor de fase waarin SC zit goed genoeg.

Case_C schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:06:
[...]

Als je per planeet maar 3 punten zou hebben is zo'n grote planeet helemaal niet meer groot. Want de rest is niet boeiend. Nu zullen dat er wel veel meer zijn en allemaal in een andere mate lastiger te vinden. Dus ja relatief zoals je al zegt :P .
dan terugkomend op exploration, wat is dan een point of interest :) want als een planeet 3 landingzones heeft welke als point of interest worden gedefinieerd maar ondertussen 100en "dynamische" outposts welke ontdekt kunnen worden.. hoe is dan te bepalen wat groot is :)
[...]

Mijn verwachting is dat framerate behoorlijk gaat verbeteren. En daarmee vooral de lag-spikes die door grote schepen worden veroorzaakt.
Gezien de fase waar het spel in zit, denk ik dat optimalisatie nog niet helemaal voorop loopt, ik denk dat er eerst meer content moet komen, waarbij de framerate niet verslechterd en waarbij je meer concurrent players op een "server" kan krijgen. Wanneer dat allemaal acceptabel is, is volgens mij het verbeteren van de performance een puntje, maar performance ligt veel dichter op release dan de andere punten denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door Bornhald op 12-07-2017 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Wel bijzonder hoe die overgang tussen de grids van planet en schip zo soepel verloopt. Ja die doos z'n positie waar je 'm neer zou zetten snapt ineens wel naar een andere locatie, maar dat hij zonder problemen in je handen blijft is natuurlijk wel leuk om te zien.

Vind het ook wel leuk dat je verschillende schalen van cargo krijgt. Waarbij de bulk / grote crates straks in eerste instantie middels schermen te managen zijn. Verwacht namelijk niet direct dat we 40 voets containers zomaar gaan overladen. (Ik laat liever ook de computer het ruim liever volstapelen dan dat ik handmatig tetris moet gaan spelen :+ , maar daar zal ook wel een mate van customizability in zitten.)

Vraag me ook af wat de waarde van die crates kan gaan zijn :P , zou ook wel leuk zijn als je er in kan kijken in de toekomst. Kan je er ook voor kiezen of je de valuables liever gebruikt of verkoopt.

Een nieuw wapen of stuk armor op die manier vinden is natuurlijk wel zo leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylocke

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24

Derelict Freelancer day&night cycle:
https://gfycat.com/SameDifferentKitfox

Landing gear compression:
https://gfycat.com/UnimportantIdealisticAlaskajingle

New Cargo Sell/Purchase Screen:
https://gfycat.com/PepperyVacantFlycatcher

Parking Nox in Cutlass:
https://gfycat.com/DiscreteBlindFoxhound

Derelict ship in space:
https://gfycat.com/FrigidZestyBighornsheep

Nox on Moon:
https://gfycat.com/HardtofindTiredIrrawaddydolphin

Buried ships:
https://gfycat.com/DecimalAdmiredEuropeanfiresalamander

[ Voor 13% gewijzigd door Recon24 op 14-07-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Ik vraag me nu wel af wat dat grote derelict ship gaat worden. Is het de Javelin die we in de trailer van Lost and Found zagen? Of zelfs de Bengal? Of gewoon 'maar' een Idris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Tylocke schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:12:
Ik vraag me nu wel af wat dat grote derelict ship gaat worden. Is het de Javelin die we in de trailer van Lost and Found zagen? Of zelfs de Bengal? Of gewoon 'maar' een Idris?
Ik begreep dat hij vanuit space te zien was op een planeet (3 of 4 pixels ) dus ik denk een Bengal of iets soort gelijks qwa grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
De Javelin is natuurlijk al wel gereed voor planetside, en die is een stuk groter dan een Idris. Maakt het wel de meeste logische optie. Gaat natuurlijk na xx tijd wel een hotspot worden in 3.0 wanneer het eenmaal bekend is :P .

Ben overigens wel benieuwd naar de systemen voor trading die we in de AtV hebben gezien. Kijken hoeveel diepgang daar nu achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:31:
De Javelin is natuurlijk al wel gereed voor planetside, en die is een stuk groter dan een Idris. Maakt het wel de meeste logische optie. Gaat natuurlijk na xx tijd wel een hotspot worden in 3.0 wanneer het eenmaal bekend is :P .
Javelin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DCcHM7JIK1f7e0XtRLWzjkZk/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:41:
[...]

Vraag me ook af wat de waarde van die crates kan gaan zijn :P , zou ook wel leuk zijn als je er in kan kijken in de toekomst. Kan je er ook voor kiezen of je de valuables liever gebruikt of verkoopt.

Een nieuw wapen of stuk armor op die manier vinden is natuurlijk wel zo leuk.
Bedoel je nu dat je als trader wil stelen van de vracht die je vervoerd, zou me een beetje verbazen als het niet kan. Bij eve-o kan het ook.
Zou wel een mooi toevoegen zijn als je dan ook nog kan proberen te verdoezelen dat je iets gejat hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:15:
[...]

Bedoel je nu dat je als trader wil stelen van de vracht die je vervoerd, zou me een beetje verbazen als het niet kan. Bij eve-o kan het ook.
Zou wel een mooi toevoegen zijn als je dan ook nog kan proberen te verdoezelen dat je iets gejat hebt :)
Doelde eigenlijk meer op de random loot die je kan vinden in derelicts.

Maar wat je zegt over het openen van crates die je enkel vervoert onder een contract.. dat is wel heel interessant. Hoewel het aantal wat je dan afleverd niet overeenkomt met je order ;) .

Of een goed betaalde misterie order met content unknown, om vervolgens bij het openen verbaast te staan van wat je vervoerd :P . En dan beslisssen wat je ermee doet. (Contract afmaken en cashen/rep opbouwen, of voor jezelf houden en rep. verliezen en bounty hunters op je dak krijgen)

Het missie system is gelukkig daar wel op ingesteld :) , maar in welke mate we dat in eerste instantie gaan zien.. geen idee. Ik verwacht er niet direct te veel van, als het concept maar klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog een samenvatting van het Gamestar artikel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
4K Star Citizen & Squadron 42 screenshots

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J7rNuuP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ORU7ncX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/liSBvsj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kJcZFCU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ti2Sli7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yEIhJOf.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4i980CH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I1whMIu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EuSLwEj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tOTmvmJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UBW0Xl0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T4vqWgG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iXSjl0Y.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uiVSYCk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V3cxAqO.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OdGVONM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DbxW3Di.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/APGvmlG.jpg

bron: Star Citizen Reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Heb ik de geruchten goed gehoord en gaat cig nu voor 5-10 zonnestelsels bij release? In plaats van 100

[ Voor 10% gewijzigd door Bornhald op 17-07-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
Carrack ;w

Heb het zelfde gehoord. Ik vond 100 al vrij minimaal. Dit is helemaal karig. Ik snap dat er veel werk in zit maar met een paar systemen valt het idee van exploren wel helemaal weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Bornhald schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:37:
Heb ik de geruchten goed gehoord en gaat cig nu voor 5-10 zonnestelsels bij release? In plaats van 100
Dit komt uit het Gamestar interview inderdaad. Wat mij niet duidelijk is is over welke 'release' we praten. Gaat het hier om de beta wat voor sommigen al een release is of echt full gold status (wat dan mi niet zou kloppen want met 5-10 systems lijkt me een full status niet echt kloppen). Gewoon even een CIG statement afwachten lijkt me.

Ik hoop in ieder geval dat uiteindelijk alle UEE systems en randsystemen beschikbaar komen. Dat de Vanduul, Banu en Xi'an systems niet beschikbaar zijn zou zelfs ingame afgevangen kunnen worden dat de UEN die jumppoints heeft afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Metzer90 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:04:
Carrack ;w

Heb het zelfde gehoord. Ik vond 100 al vrij minimaal. Dit is helemaal karig. Ik snap dat er veel werk in zit maar met een paar systemen valt het idee van exploren wel helemaal weg.
100 star systems minimaal? Ik ben al blij met 10, het is niet alsof je net in No Man's Sky even makkelijk door gaat reizen naar een ander stelsel want dat kost ook geld namelijk. 100 stelsels met elk nog een boel planeten is enorm veel voor een game als Star Citizen.

Anyway laten we gewoon wachten op CIG. Daarnaast zijn we nog lang niet in de buurt van een release dus het kan me eigenlijk ook weinig boeien op het moment. Laten ze eerst maar eens 3.0 releasen en alle systemen in de volgende patches online brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Dit komt uit het Gamestar interview inderdaad. Wat mij niet duidelijk is is over welke 'release' we praten. Gaat het hier om de beta wat voor sommigen al een release is of echt full gold status (wat dan mi niet zou kloppen want met 5-10 systems lijkt me een full status niet echt kloppen). Gewoon even een CIG statement afwachten lijkt me.

Ik hoop in ieder geval dat uiteindelijk alle UEE systems en randsystemen beschikbaar komen. Dat de Vanduul, Banu en Xi'an systems niet beschikbaar zijn zou zelfs ingame afgevangen kunnen worden dat de UEN die jumppoints heeft afgesloten.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het de beta betreft, anders zou het m.i. best karig zijn en zou de hele star map weinig nut hebben. Dus ik denk dat je het correct hebt wanneer het hier gaat over de beta.

Echter wanneer je nagaat hoeveel tijd er in deze twee manen zit qua ontwikkeling dan ben ik bang dat het nog wel eens over gold zou kunnen gaan.

Maar wat je al zegt even de officiële statement van CIG afwachten. Ik neem aan dat die binnenkort wel zal komen omdat mensen op het forum het ook gelezen hebben. Het gamestar artikel

Recon24 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:18:
[...]

100 star systems minimaal?
ja 100 systemen at launch, $6m strechgoal
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XYOpINV.png
Ik ben al blij met 10, het is niet alsof je net in No Man's Sky even makkelijk door gaat reizen naar een ander stelsel want dat kost ook geld namelijk. 100 stelsels met elk nog een boel planeten is enorm veel voor een game als Star Citizen.
het is een levende wereld met verschillende rassen die hun eigen imperium hebben, dus er zou kunnen beargumenteerd worden dat 100 ook al weinig is. Daarnaast zitten er 100 in de starmap.
En wat zou het nut zijn van nieuwe paden ontdekken naar ander zonnestelsels als er maar 10 zijn?
Anyway laten we gewoon wachten op CIG. Daarnaast zijn we nog lang niet in de buurt van een release dus het kan me eigenlijk ook weinig boeien op het moment. Laten ze eerst maar eens 3.0 releasen en alle systemen in de volgende patches online brengen.
helemaal mee eens

[ Voor 30% gewijzigd door Bornhald op 17-07-2017 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Bornhald schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:19:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het de beta betreft, anders zou het m.i. best karig zijn en zou de hele star map weinig nut hebben. Dus ik denk dat je het correct hebt wanneer het hier gaat over de beta.

Echter wanneer je nagaat hoeveel tijd er in deze twee manen zit qua ontwikkeling dan ben ik bang dat het nog wel eens over gold zou kunnen gaan.

Maar wat je al zegt even de officiële statement van CIG afwachten. Ik neem aan dat die binnenkort wel zal komen omdat mensen op het forum het ook gelezen hebben. Het gamestar artikel

[...]

ja 100 systemen at launch, $6m strechgoal
[afbeelding]

[...]
het is een levende wereld met verschillende rassen die hun eigen imperium hebben, dus er zou kunnen beargumenteerd worden dat 100 ook al weinig is. Daarnaast zitten er 100 in de starmap.
En wat zou het nut zijn van nieuwe paden ontdekken naar ander zonnestelsels als er maar 10 zijn?

[...]

helemaal mee eens
Het gaat er mij om dat 100 sterrenstelsels totaal niet weinig is. Kan me namelijk niet voorstellen dat je dat al minimaal kan vinden en nog meer verwacht bij release.

Ik denk dat we ons hier nu niet eens zo druk om moeten maken nu we nog amper 1 stelsel compleet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Had ik inderdaad ook gelezen maar het lijkt mij al een hoop content. Denk niet dat we een goed idee hebben van groot een system echt gaat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Recon24 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:28:
[...]

Het gaat er mij om dat 100 sterrenstelsels totaal niet weinig is. Kan me namelijk niet voorstellen dat je dat al minimaal kan vinden en nog meer verwacht bij release.
Ik verwacht er minimaal 100 bij release omdat de strechgoal van 6 miljoen zegt: als we zes miljoen binnen halen dan hebben we 100 stelsels bij release. Lijkt me dan toch een redelijke verwachting dat ze doen wat ze zeggen dat ze gaan doen? of zit ik hier verkeerd?
Ik denk dat we ons hier nu niet eens zo druk om moeten maken nu we nog amper 1 stelsel compleet hebben.
of juist wel omdat ze nu nog niet eens 1 zonnestelsel hebben wat volgens de aankondiging in 2016 citizencon wel in 3.0 zou zitten..

kipkruide schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:31:
Had ik inderdaad ook gelezen maar het lijkt mij al een hoop content. Denk niet dat we een goed idee hebben van groot een system echt gaat zijn
Dat is tot op heden koffiedik kijken, maar voor het universum wat CIG gecreëerd heeft, de fluff welke CIG gecreëerd heeft, lijkt 5-10 systemen wat weinig. Wat is dan banu space, xian space en vanduul space, ieder 2 stelsels en dan 2 neutrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ik verwacht er minimaal 100 bij release omdat de strechgoal van 6 miljoen zegt: als we zes miljoen binnen halen dan hebben we 100 stelsels bij release. Lijkt me dan toch een redelijke verwachting dat ze doen wat ze zeggen dat ze gaan doen? of zit ik hier verkeerd?
Je begrijpt me verkeerd. Ik zeg dat 100 stelsels niet weinig is en dat ik het raar vindt dat iemand 100 stelsels al te weinig kan vinden. Uiteindelijk zien we wel wat ze bij release hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Ik verwacht dat er op release met 10 systemen ruim voldoende te ontdekken gaat zijn. Gezien ze de kwaliteit van de systemen consequent willen houden, met voldoende kwaliteit en bijzondere locaties.

We hebben ook nog geen idee van de schaal in 3.0, en hoe dat gaat voelen. Dat gevoel van schaal gaat bepalen wat voldoende is in de PU. En het uitrollen van verschillende systems na release in patches zorgt natuurlijk wel voor een constante stroom van nieuwe content :) .

Natuurlijk is het wel handig te weten of ze die 10 systems meer richting het eind van de beta of het eind van de beta verwachten. Maar dat horen we nog wel.

Overigens verwacht ik wel dat de productie van systems steeds meer voorrang gaat krijgen, en dat ze dan wel 4 systems in de maand eruit moeten kunnen pompen :P . Gewoon een goede pipeline ervoor opzetten, en gaan. (Dat is ook wel nodig, want zelfs met dat tempo zit je op 2 jaar aan patches voor die 100 systems :P )

Maar vergeet niet dat die 100 systems ruim voor de procedural tech zijn beloofd. (Daar zit een gat van 35 stretch goals tussen) En die 100 systems hadden dus uit niets meer bestaan dan stations in orbit, en 'guided flight' naar een hotspot op een planeet. Nu gaat een system bestaan uit volledig gegenereerde planeten met day en night cycle.

Doordat de scope is veranderd is ook de tijd-spanne van de release gigantisch veranderd. Dat is blijkbaar voor sommige lastig te vatten.

Overigens zou alle tech met die 10 systems gewoon ingame zitten lijkt me. Als dat op release is. Dat betekend dat je alles kan gaan doen wat je wilt, in een steeds verder groeiende PU. Gelukkig is de lore ook wel er naar te maken dat het klopt dat systems niet bereikbaar zijn, wat overigens wel een dramatisch ingame verhaal kan/moet worden :P .

[ Voor 11% gewijzigd door Case_C op 17-07-2017 11:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die 100 systems gaan er wel komen. Het is een vraag van waar leg je een release moment. Na 10 systems gaan ze niet stoppen met ontwikkelen. Maar als we nog in 2020 een release van de PU willen is dat waarschijnlijk bij 10 systems nodig.

Eens dat procedural planets alles heeft veranderd. Dat is even andere koek dan grafische achtergrondje als planeten met een klein fps level als landing zone. Dat was nog het plan toen het 100 systems doel werd gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:10:
Die 100 systems gaan er wel komen. Het is een vraag van waar leg je een release moment. Na 10 systems gaan ze niet stoppen met ontwikkelen. Maar als we nog in 2020 een release van de PU willen is dat waarschijnlijk bij 10 systems nodig.
ze zijn in ieder geval niet de eerste die een early access release doen, dat is natuurlijk ook nog een valide optie, dat je pas zegt dat je released wanneer alles gedekt is, maar dat je in de tussentijd (dus vanaf 5-10 systemen) het spel al "uit brengt" als EA. Laten we wel wezen, dat doen vrij veel uitgevers op dit moment (neem bijvoorbeeld de laatste iteratie van Conan spel)
Eens dat procedural planets alles heeft veranderd. Dat is even andere koek dan grafische achtergrondje als planeten met een klein fps level als landing zone. Dat was nog het plan toen het 100 systems doel werd gezet.
6 miljoen is ook iets anders dan 153 miljoen, dus beide zijn opgeschaald. Als ze 153 miljoen niet hadden gehaald, dan hadden we ook geen procedural planets gehad. Dus het is niet meer dan logisch dat procedural tech een gevolg is van de extra funding en dus geen directe invloed heeft op het aantal planeten, beide zijn tenslotte als gevolg van meer funding dan het origineel waarom gevraagd werd.
Case_C schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:42:
Ik verwacht dat er op release met 10 systemen ruim voldoende te ontdekken gaat zijn. Gezien ze de kwaliteit van de systemen consequent willen houden, met voldoende kwaliteit en bijzondere locaties.
Ik heb nog geen idee hoe ontdekken zal gaan en wat er te ontdekken is, maar gezien er volgens mij derelict space ships tussen zitten die "invested met aliens zijn" verwacht ik dat wanneer het af is, het in ieder geval interessant is
We hebben ook nog geen idee van de schaal in 3.0, en hoe dat gaat voelen. Dat gevoel van schaal gaat bepalen wat voldoende is in de PU. En het uitrollen van verschillende systems na release in patches zorgt natuurlijk wel voor een constante stroom van nieuwe content :) .
de vraag is dus of ze het over release 3.0 of release PU hebben. Als het 3.0 is en dat ze daarna meer systemen gaan toevoegen, dan is er niks aan het handje en is alles volgens planning.
Voor nieuwe content na release van de PU (dus na gold voor de duidelijkheid) is het uiteraard afhankelijk van de inkomsten, want volgens mij werkt niemand gratis.
Natuurlijk is het wel handig te weten of ze die 10 systems meer richting het eind van de beta of het eind van de beta verwachten. Maar dat horen we nog wel.
10 systemen voor een beta lijkt me prima. geen problemen mee, het gaat mij om het gerucht dat er 10 op release pu zouden zitten, wat me wat karig lijkt voor een spel waar 1.5 miljoen mensen in zitten. Maar ik hoop dus dat er verkeerd geciteerd is en dat het om 5-10 systemen gaat tussen 3.0 en 4.0 en niet voor gold
Overigens verwacht ik wel dat de productie van systems steeds meer voorrang gaat krijgen, en dat ze dan wel 4 systems in de maand eruit moeten kunnen pompen :P . Gewoon een goede pipeline ervoor opzetten, en gaan. (Dat is ook wel nodig, want zelfs met dat tempo zit je op 2 jaar aan patches voor die 100 systems :P )
gezien de tijd hoe lang ze met 2 manen bezig zijn, is mijn verwachting niet dat ze binnen aanzienbare tijd meer dan 1 systeem per maand "er uit kunnen pompen" Het zou mij op dit moment verbazen als ze meer dan 1 planeet/maan per maand kunnen doen op het einde. Ik verwacht wel dat hoe verder men in de beta zit, hoe meer de prio naar content gaat liggen, waarbij in de gaten gehouden moet worden dat ship sales (op dit moment de grootste (enige?) bron van inkomsten) altijd ook een (groot?) deel van de resources zal gebruiken
Maar vergeet niet dat die 100 systems ruim voor de procedural tech zijn beloofd. (Daar zit een gat van 35 stretch goals tussen) En die 100 systems hadden dus uit niets meer bestaan dan stations in orbit, en 'guided flight' naar een hotspot op een planeet. Nu gaat een system bestaan uit volledig gegenereerde planeten met day en night cycle.
volgens mij een of meerdere points of interest op de planeet, afhankelijk van welke planeet. Daarnaast zou procedural tech de boel moeten versnellen in plaats van alle planeten handcraften, waarbij ook nog te vermelden is dat, mits ik de uitleg goed begrijp, op dit moment de manen nog steeds met procedural tech zijn aangemaakt, waarna de poi's (zowel die je kan ontdekken als welke vooraf al bekend zijn) handcrafted zijn.
Persoonlijk vind ik het een drogreden om te zeggen dat er 35 strechgoals tussen zitten. Als je zegt dat je 100 systemen gaat doen, dan hou je daar in de rest van je proces toch rekening mee lijkt mij. Of je zegt dat je op je woord terug komt, beide om het even. Maar het laten zweven vind ik slecht.
Doordat de scope is veranderd is ook de tijd-spanne van de release gigantisch veranderd. Dat is blijkbaar voor sommige lastig te vatten.
in mijn beleving geven de strechgoals een verandering in scope aan, als ze dat willen bijsturen prima, zeg dan dat je aan dat strechgoal niet meer kan voldoen in plaats van dat "te laten zweven"
Daarnaast vind ik het een beetje een drogreden, er wordt initieel gezegd, als we 6m binnen halen dan maken we 100 stelsels. En nu ze 153m hebben zeggen ze niks officieel maar doen ze voorkomen dat om redenen ze maar 5-10 stelsels gaan doen. Dan heb je dus steken laten vallen met je planning tussen 6 en 153 miljoen en had je wanneer je dit wist ook de vraag aan de community kunnen stellen wat willen jullie liever. Of minimaal een officiele uitleg waarom je niet aan je belofte gaat voldoen. Maar wellicht zit ik er naast en hebben ze gewoon 100 systems op release van de PU

Overigens zou alle tech met die 10 systems gewoon ingame zitten lijkt me. Als dat op release is. Dat betekend dat je alles kan gaan doen wat je wilt, in een steeds verder groeiende PU.
lijkt me dan ook prima voor een Beta/proof of concept. Alleen vind ik het geen geldige argumentatie om op je strech goal terug te komen. Het minste wat ik verwacht, wanneer ze echt voor 5-10 systemen bij release gaan, is vanuit CIG een reden waarom ze dit niet voorzien hebben. Dat gezegd hebbende, bij 5-10 systemen een Early Access release doen en opbouwen tot gold release, is in deze tijd en omgeving een prima alternatief waardoor je wel je woord/strech goal nakomt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Wat denken jullie dat 't is? Ik heb geen idee namelijk :P , of ze moeten de vorm van de Carrack cockpit hebben aangepast :+ .
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DE94f1pU0AATkOj.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:41:
Wat denken jullie dat 't is? Ik heb geen idee namelijk :P , of ze moeten de vorm van de Carrack cockpit hebben aangepast :+ .
[afbeelding]
Brug van de Idris?
Case_C schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:16:
[...]

Ja ik zit ook in die classe te denken.

Polaris heeft veel meer een RSI cockpit.
Javelin en Idris zitten meer met zo'n cockpit.
Javelin kan ook heel goed inderdaad. Die brug is hetzelfde.

[ Voor 31% gewijzigd door Tylocke op 18-07-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:16:
[...]

zou het niet ook nog een variant van een constellation kunnen zijn? Waren ze niet met de aquila bezig?

je ziet rechts een stuk wat verder uit steekt, dus lijkt me niet zo snel de polaris, Idris zou best kunnen ook nog

Edit
Redelijk zeker dat het de idris is op basis van de turret die je rechts op het scherm ziet , zou je ook van de brug van een idris moeten kunnen zien als je kijkt maar een plaatje van de idris
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/vEVAbRonhcI/maxresdefault.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Bornhald op 18-07-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
Nog even terugkomend op die 100 systemen naar 5~.
Ik vind dit wel een mooie verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:58:
[...]
Edit
Redelijk zeker dat het de idris is op basis van de turret die je rechts op het scherm ziet , zou je ook van de brug van een idris moeten kunnen zien als je kijkt maar een plaatje van de idris
[afbeelding]
Ja, door die turret in het raam zou het inderdaad wel eens alleen een Idris kunnen zijn. Alleen is dit dan wel whitebox, wat vreemd is. Wellicht stoppen ze gewoon een functionele Idris in 3.0 :+ . Dat zou een grap zijn.

Overigens zijn ze ook bezig met de varianten van de Cutlass, die gaan nu harder dan de Freelancer :/
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFDYGKKUMAAzk6Q?format=jpg

Metzer90 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:46:
Exact, het is gewoon een gevolg van de grotere scope. En wat is nu logischer, wachten met release tot 'alle content' erin zit? Dus geen ontwikkeling na release. Of release, en verder gaan met content.

Als je nu ziet hoe hard die pipelines voor schepen werken, dan moet dat voor locaties/planeten ook mogelijk zijn. Zeker gezien je daar meer een canvas kan inkleuren, dan eerst een model te moeten maken.

[ Voor 31% gewijzigd door Case_C op 19-07-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Metzer90 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:46:
ik vind het een drogreden en een teken van slechte planning, maar heb een paar posts hierboven al uitgeschreven waarom, dus ik ga er nu niet verder over uitweiden.
Het riekt in mijn optiek verschrikkelijk naar de "confirmation bias" leuk boek om te lezen is "the art of thinking clearly" isbn 9780062343963 :+
Case_C schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:47:
[...]

Ja, door die turret in het raam zou het inderdaad wel eens alleen een Idris kunnen zijn. Alleen is dit dan wel whitebox, wat vreemd is. Wellicht stoppen ze gewoon een functionele Idris in 3.0 :+ . Dat zou een grap zijn.
de screenshot hoeft natuurlijk niet heel recent te zijn, of het is het rework van een systeem waarvoor ze toevallig de idris hebben gepakt, maar omdat het een command room is, kan hij naar een willekeurige ander cap schip gekopieerd worden..
Overigens zijn ze ook bezig met de varianten van de Cutlass, die gaan nu harder dan de Freelancer :/
[afbeelding]
Ben ook wel benieuwd naar de freelancer varianten en dan met name de MIS waarbij een intern reload systeem zou zitten voor de missile launcher, krijg je een mooie missle boat. Beetje raar ook als ze de cutlass varianten eerder uit zouden brengen dan de freelancer varianten, gezien de politie variant en de ambulance variant van de cutlass geen rol spelen in 3.0 waar de varianten van de freelancer volgens mij op de DUR na al prima in 3.0 gebruikt kunnen worden, en afhankelijk van of exploratie en sensors al helemaal uitgewerkt zijn, dan zou de DUR ook prima tot zn recht komt.

Daarnaast is de freelancer ook best een mooi schip om te zien :D

ben blij dat je het eindelijk inziet :P
hij had op 6 miljoen in z'n glazen bol moeten kijken om te zien dat ze makkelijk voldoende geld op zouden halen voor een grotere scope. En met die kennis had hij die belofte nooit mogen maken.

Hindsight en speculatie van een backer is geen drogreden. En een planning die veranderd door een aangepaste scope is ook geen slechte planning. Een ongelukkige planning, dat is het dan wel.
:+

[ Voor 18% gewijzigd door Bornhald op 19-07-2017 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:12:
[...]
ik vind het een drogreden en een teken van slechte planning, maar heb een paar posts hierboven al uitgeschreven waarom, dus ik ga er nu niet verder over uitweiden.
Het riekt in mijn optiek verschrikkelijk naar de "confirmation bias" leuk boek om te lezen is "the art of thinking clearly" 9780062343963
Je hebt gelijk hij had op 6 miljoen in z'n glazen bol moeten kijken om te zien dat ze makkelijk voldoende geld op zouden halen voor een grotere scope. En met die kennis had hij die belofte nooit mogen maken.

Hindsight en speculatie van een backer is geen drogreden. En een planning die veranderd door een aangepaste scope is ook geen slechte planning. Een ongelukkige planning, dat is het dan wel.

[...]
:+
Grapjas.

Bornhald schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:12:
de screenshot hoeft natuurlijk niet heel recent te zijn, of het is het rework van een systeem waarvoor ze toevallig de idris hebben gepakt, maar omdat het een command room is, kan hij naar een willekeurige ander cap schip gekopieerd worden..
Voor interne modules zouden ze dat inderdaad doen. Maar vermoed wel dat ze de brug toch per capital een unieke 'feel' gaan geven.

Overigens lijkt die 'cut-out' bij de Cutlass wel op een positie waarvandaan je een tractor beam kan controleren? Heb geen idee waar dit anders voor zou zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Case_C op 19-07-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:23:

Voor interne modules zouden ze dat inderdaad doen. Maar vermoed wel dat ze de brug toch per capital een unieke 'feel' gaan geven.
Dat denk ik ook, maar ik denk ook dat bepaalde consoles redelijk standaard gaan zijn gericht op de functie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kipkruide
Daarom moet je dingen als dit ook niet backen als je iets met dat geld wil, Ik zie kickstarters en SC, subscriberen etc altijd als afschrijving. Hier is geld, ik vind het cool wat jullie doen, go make game.

Hoe ze dat doen en wat de scope precies wordt mogen ze zelf weten, en als die verandert prima. Ik denk dat we hier op tweakers allemaal wel weten dat een development project waar je niet flexibel in kan zijn over het algemeen gedoemd is tot falen. Ze weten dat ze nu veel meer content in een system kunnen/moeten proppen. Om het geen no mans sky leegte te maken. Het logische gevolg is dat ze er in een gegeven tijdspanne dus minder kunnen maken. Ik vindt het niet zo'n probleem. Is dat iets anders dan ze aan het begin gezegd hebben. Ja zeker. Is dat erg. In mijn optiek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
sorry, delete svp?

[ Voor 166% gewijzigd door Bornhald op 19-07-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Cyclone

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jr7rkxQ.png

[ Voor 57% gewijzigd door Recon24 op 20-07-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Een geupgrade Greycat met wat 'kleine' aanpasbaarheid zoals het er nu naar uit ziet.

Zeker een leuke toevoeging voor planetary, maar belachelijk wat ervoor gevraagd word. Voor $40,- verwacht je op z'n minst een voertuig wat minstens net zo groot is qua capaciteit als de huidige Rover in de Aquila/Carrack.

Wellicht dat die andere varianten wat 'meer' voertuig zijn, maar verwacht er niet veel van :P . Had op een wat meer utilitair voertuig gehoopt, maar dit lijkt niet meer dan een strand-buggy te zijn. (Met een missile-launcer, dat dan weer wel :+ )

Metzer90 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:42:
De website heeft het er maar zwaar mee.

[afbeelding]
Ik weet nog niet echt wat ik moet vinden van voertuig dat alleen functioneel is op landt. Eigenlijk voelt dit voor mij als een money grab.

Met alle alternatieven die beschikbaar worden in de multiplayer wereld zie ik het nut simpelweg niet door de beperkte functionaliteit. Aan de andere kant zie ik dit wel als onderdeel in een single player missie.
Doordat het enkel op land gebruikt kan worden is het meer een 'support the project' dingetje dan ik moet dat schip hebben want is o zo handig over 2 jaar :+ . Zelfde als alle hangar flair, alleen dan 10x zo duur. Wat het gewoon wrang maakt. Dit 'item' gaat ingame echt niet net zo duur zijn als schip..

Het is ook een open buggy, wat natuurlijk leuk en gave gameplay is. Maar qua survivability is 't gewoon ruk :P . De P-72 heeft IMO meer functionaliteit :+ , want daarmee kan je nog naar orbit vliegen. En was voor de helft verkrijgbaar. Nee volgens mij is er hier niet gekeken naar wat reeël de "waarde" zou zijn voor een speler.

[ Voor 44% gewijzigd door Case_C op 20-07-2017 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metzer90
De website heeft het er maar zwaar mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j2izdG7.jpg
Ik weet nog niet echt wat ik moet vinden van voertuig dat alleen functioneel is op land. Eigenlijk voelt dit voor mij als een money grab gekeken naar de prijs.

Met alle alternatieven die beschikbaar worden in de multiplayer wereld zie ik het nut simpelweg niet door de beperkte functionaliteit. Aan de andere kant zie ik dit wel als onderdeel in een single player missie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
En weer de nieuwste AtV:

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylocke
Foilage:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/qu9ekaqtstaz.png

Holo Display
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/AlarmedAntiqueAfricanporcupine-size_restricted.gif

Personalized Kiosk
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/BountifulHeavenlyBarnswallow-size_restricted.gif

Jumping
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/UnfinishedBlaringArchaeopteryx-size_restricted.gif

[ Voor 161% gewijzigd door Tylocke op 21-07-2017 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Kijk vind dit een veel leuker dan zo'n buggy :P . Overigens hebben ze er al wel zo'n 5000+ in een dag verkocht 8)7 . Had overigens liever een mining-vehicle gezien, om bijvoorbeeld ore-deposits te scouten.

Maar met de rate waarin het nu gaat zitten ze op het eind van het jaar dus richting de 170 miljoen aan funding :o .

Die shopping-UI ziet er overigens wel erg super uit. Ben erg benieuwd hoe dat in 3.0 gaat werken.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/y1d0cwob7uaz.png
Zou graag de volledige excel hiervan inzien :P , vooral welke studio de Carrack dan gaat doen.

[ Voor 75% gewijzigd door Case_C op 21-07-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Case_C schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:52:
[...]

Kijk vind dit een veel leuker dan zo'n buggy :P . Overigens hebben ze er al wel zo'n 5000+ in een dag verkocht 8)7 . Had overigens liever een mining-vehicle gezien, om bijvoorbeeld ore-deposits te scouten.

Maar met de rate waarin het nu gaat zitten ze op het eind van het jaar dus richting de 170 miljoen aan funding :o .

[...]

Die shopping-UI ziet er overigens wel erg super uit. Ben erg benieuwd hoe dat in 3.0 gaat werken.

[afbeelding]
Zou graag de volledige excel hiervan inzien :P , vooral welke studio de Carrack dan gaat doen.
Ze mogen van mij de Freelancer MAX wel een keer afmaken, wacht er al lang genoeg op :P

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
batumulia schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:10:
[...]
Ze mogen van mij de Freelancer MAX wel een keer afmaken, wacht er al lang genoeg op :P
De Dur is eerst aan de beurt :P , daar zijn ze nu al mee bezig volgens mij.
Of ik vergis me en ze staan allebij voor 3.2 op. Wat qua planning gelijk zou staan aan de Carrack :P .

Gok dat ze met dat team wel doorgaan op de andere varianten.

[ Voor 13% gewijzigd door Case_C op 21-07-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:14:
[...]

De Dur is eerst aan de beurt :P , daar zijn ze nu al mee bezig volgens mij.
Of ik vergis me en ze staan allebij voor 3.2 op. Wat qua planning gelijk zou staan aan de Carrack :P .

Gok dat ze met dat team wel doorgaan op de andere varianten.

Die release planning geeft je inderdaad gelijk, voor wat betreft de max en dur deze staan voor release in 3.2

D Carrack staat daar nog niet tussen

Schepen in 3.2
SHIPS:
RSI Constellation Pheonix
RSI Constellation Taurus
MISC Freelancer MAX
AEGIS Vanguard Sentinel (Variant)
MISC Freelancer DUR
En dan voor de volledigheid schepen nu in de planning voor 3.1
SHIPS:
MISC Razor
RSI Aurora (Update)
ANVIL Terrapin
MISC Hull C
DRAKE Cutlass Red
DRAKE Cutlass Blue
AEGIS Vanguard Harbinger (Variant)

[ Voor 3% gewijzigd door Bornhald op 22-07-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Die release planning geeft je inderdaad gelijk, de max en dur staan voor release in, 3.2

Schepen in 3.2

[...]

En dan voor de volledigheid schepen nu in de planning voor 3.1

[...]
Ja klopt daar zag ik ze ook staan.

Vraag me wel af hoeveel dat gaat verschuiven. Verwacht wel dat er verschillende schepen in 3.1 gaan komen door de 'kuch' planning :p . Maar als je 3.1 met de kerst mag verwachten, zou dat al bijzonder zijn.

Vraag me af wat ze daar voor een datum op plakken, als 3.0 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:21:
[...]

Ja klopt daar zag ik ze ook staan.

Vraag me wel af hoeveel dat gaat verschuiven. Verwacht wel dat er verschillende schepen in 3.1 gaan komen door de 'kuch' planning :p . Maar als je 3.1 met de kerst mag verwachten, zou dat al bijzonder zijn.

Vraag me af wat ze daar voor een datum op plakken, als 3.0 uit is.
ik hoop vooral dat ze blijven updaten zoals ze nu doen, direct na 2.6 is dat namelijk niet gebeurt. Als het allemaal te lang duurt, zie ik ze 3.1 en 3.2 ook nog wel mergen naar een nieuwe 3.1.

Gezien de ship pipeline voor kleinere schepen in ieder geval op orde is, kan je verwachten dat die voor grotere ook al gestroomlijnder is, dus een aanname dat er uiteindelijk in 3.1 meer schepen zullen zitten is aannemelijk, al helemaal al ze de release van 3.1 gaan verschuiven.

Voor wat erbij komt, kan je natuurlijk naar gearchiveerde planningen zoeken, die zullen er legio zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Zitten de hull a en b eigenlijk in 3.0. Ik weet dat er laatst wat ingame footage was, maar verder niks van gezien. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
kipkruide schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:31:
Zitten de hull a en b eigenlijk in 3.0. Ik weet dat er laatst wat ingame footage was, maar verder niks van gezien. ?
DRAKE DRAGONFLY
Feature Complete. Some code bugs remain
DRAKE CUTLASS BLACK
Feature Complete
RSI CONSTELLATION AQUILA
Feature Complete. Some code bugs remain
RSI URSA ROVER
Feature Complete
MISC PROSPECTOR
Feature Complete. Some code bugs remain.
RSI AURORA
This is an updated version of the Aurora. We previously didn’t think that we would have the time to complete this rework for 3.0.0, however, with the movement of our release dates we are now able to include this rework with 3.0.0.
Implementing the “springy” landing gear on ships, and bug fixing on other ships have delayed the delivery of the Aurora.
ETA is 4th August (was 21st July)
BEHRING P8-SC
Feature Complete
APOCALYPSE ARMS SCOURGE RAIL GUN
A shoulder mounted railgun capable of providing high levels of damage at a long range.
Completion on UI tech has slightly pushed the completion date for this weapon.
ETA is 9th June (was 8th June)
KLAUS AND WERNER GALLANT RIFLE
Feature Complete
ARROWHEAD SNIPER RIFLE
Rework of the legacy weapon.
Feature Complete Some minor polish remains.
KSAR DEVASTATOR-12 SHOTGUN
Feature Complete Some minor polish remains.
h2.Klaus and Werner Arclight Pistol

With the moving of our release date, this weapon rework has been signed off to be included for the 3.0.0 release.
Feature Complete
h2.Gemini L86 Pistol

With the moving of our release date, this weapon rework has been signed off to be included for the 3.0.0 release.
ETA is 28th July
BEHRING P4-AR
Feature Complete
waarschijnlijk niet dus, info uit hetzelfde rapport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bornhald schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:26:
[...]

ik hoop vooral dat ze blijven updaten zoals ze nu doen, direct na 2.6 is dat namelijk niet gebeurt. Als het allemaal te lang duurt, zie ik ze 3.1 en 3.2 ook nog wel mergen naar een nieuwe 3.1.

Gezien de ship pipeline voor kleinere schepen in ieder geval op orde is, kan je verwachten dat die voor grotere ook al gestroomlijnder is, dus een aanname dat er uiteindelijk in 3.1 meer schepen zullen zitten is aannemelijk, al helemaal al ze de release van 3.1 gaan verschuiven.

Voor wat erbij komt, kan je natuurlijk naar gearchiveerde planningen zoeken, die zullen er legio zijn
Gaat ook vooral afhangen van de nieuwe patcher. Als die er is zie je denk ik met redelijke regelmaat gewoon losse schepen en kleine fixes toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisher
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06-2018
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Aurora's update nu in 3.0 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
hmm, laat ik die upgrade nog maar ff liggen dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
SQ42 outfits:
http://imgur.com/a/pMbuH

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7UWLaI7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b6EWO4z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
*snip* had het album gemist, laat maar

[ Voor 92% gewijzigd door Metzer90 op 24-07-2017 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Deze vrijdag gaat wel leuk worden met de Happy Hour :) . Ze gaan een demonstratie geven van de SolEd system builder! Gaat me benieuwen hoe snel dat ze daarmee kunnen werken. En wat het daadwerkelijke resultaat is van die builder. Vraag me af of de generatie van planet sufarces daar ook in verwerkt zit, en wat de variabelen zijn die ze daarin hebben.

https://www.reddit.com/r/...gamedev_building_a_solar/

En nog een mooi stuk van Relay.sc, Mac had 'm al gepost op Discord. Maar wel een mooi stukje om ook hier terug te laten komen!
https://relay.sc/article/...n-astrometrics-going-deep

[ Voor 17% gewijzigd door Case_C op 25-07-2017 09:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Via Reddit, morgen 3.0 confirmed :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3inn50d.jpg
https://www.reddit.com/r/...ts/6pekah/30_is_tommorow/

[ Voor 3% gewijzigd door Cogency op 25-07-2017 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
RIP Paint! :'(

De filmpjes van vorige week nu ook te zien op PC Gamer :+ , komt dat zien! Gaming-journalism suprém! /s
http://www.pcgamer.com/st...me-economy-in-new-videos/

[ Voor 26% gewijzigd door Case_C op 25-07-2017 14:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylocke
Hierbij het officiele antwoord van CIG op de 5-10 systems at launch.
Hey guys! This is a case of things being lost in translation; Chris was asked a specific question about how many systems we expect to have online at the point that we've got most of the core mechanics completed and we would consider the gameplay experience suitable for a larger audience. There are no changes with regards to the planned amount of systems which are well documented on the current Star Map.
Also, it’s important to remember that the scope of the game has increased greatly since the original crowdfunding campaign. Since those early days we’ve created procedural planet tech, moved from 32 bit to 64 bit… all of it leading to billions of kilometers of space and millions of square kilometers of landmass to explore, all rendered in detail that matches the most detailed 1st person games that only have to worry about a few dozen kilometers of playable area.
This takes time to fill out, so while it will take us longer to fully deliver and populate every system at this fidelity rather than if we had only a handful of points of interest per star system, we have no intention of reducing the size of the Star Citizen universe.
Verkeerd overgenomen/vertaald door pcgamer.de dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:26:
Hierbij het officiele antwoord van CIG op de 5-10 systems at launch.
[...]
Verkeerd overgenomen/vertaald door pcgamer.de dus.
Het duurt even, maar dan weet je ook wat :P . Dus het betekend niet meer dan dat wanneer ze feature-complete zijn, ze ongeveer 5 tot 10 systems hebben.

En nog een stress-test van een maan, je ziet volgens mij 8 man in beeld. Vraag me af wat ze nog meer doen om de boel een beetje te testen :P .
https://twitter.com/sandigardiner/status/890297562678382592

Tylocke schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:52:
[...]

Nu ze in principe dus weer een doel hebben om heel veel systems klaar te hebben voor release, wat houdt dat in voor hun schedule? Als je uit zou gaan van een 2020 release met 100 systems hebben ze dus ongeveer 36 maanden om 99 systems in orde te maken. Dit is dus 2,75 systems per maand. Dat gaat dus niet gebeuren. Een optie zou zijn sommige systems wel in het spel te hebben maar zonder content omdat je er toch nog niet naar toe mag (bijvoorbeeld Vanduul en Xi'an space). Dan zou je er nog maar 50~60 overhouden. De hidden systems kan je ook weg laten in het begin dus dan zit je op ongeveer 40~50. Dat zou nog steeds meer dan 1 system per maand zijn. Gelukkig hebben we een aantal lege systems en 1 system dat makkelijk overgenomen kan worden uit SQ42. De pipeline zal ook nog wel beter worden na de eerste systems en dan zal het allemaal ook wel sneller gaan maar toch vind ik het aantal systems nog wel erg lasting om te halen voor een release dat voor 2020 valt (uiteindelijke game, niet de beta). Ik denk dat we er dus rekening mee moeten gaan houden dat we dus in het begin misschien wel de 100 systems kunnen halen maar een deel dus niet bereikbaar zal zijn en een deel wat minder content zal bevatten.

Disclaimer: alles hierboven is pure speculatie :+
Morgenavond kan je live zien hoe vlot ze de basis kunnen leggen voor een system :*) . Denk niet dat de ruimte vullen met props en hotspots een probleem gaat zijn. Want daar zijn ze nu al mee bezig, en een derelict die je in een system vind gaat niet gigantisch verschillen van die in een ander system.

Maar het creëren van verhalen en missies in die ruimte, en het plaatsen van die verhalen in de PU gaat imo het meeste werk vormen. En natuurlijk de 'hero-locations' waar je er een paar van hebt per system. (Dat is overigens wel iets wat ze gaandeweg vrij kunnen geven natuurlijk.)

Dat een planetside locatie tijdelijk niet beschikbaar is wegens een epedemic, als hij niet ingame zit of er een patch moet komen :P .

[ Voor 64% gewijzigd door Case_C op 27-07-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:46:
[...]

Het duurt even, maar dan weet je ook wat :P . Dus het betekend niet meer dan dat wanneer ze feature-complete zijn, ze ongeveer 5 tot 10 systems hebben.

En nog een stress-test van een maan, je ziet volgens mij 8 man in beeld. Vraag me af wat ze nog meer doen om de boel een beetje te testen :P .
https://twitter.com/sandigardiner/status/890297562678382592
Nu ze in principe dus weer een doel hebben om heel veel systems klaar te hebben voor release, wat houdt dat in voor hun schedule? Als je uit zou gaan van een 2020 release met 100 systems hebben ze dus ongeveer 36 maanden om 99 systems in orde te maken. Dit is dus 2,75 systems per maand. Dat gaat dus niet gebeuren. Een optie zou zijn sommige systems wel in het spel te hebben maar zonder content omdat je er toch nog niet naar toe mag (bijvoorbeeld Vanduul en Xi'an space). Dan zou je er nog maar 50~60 overhouden. De hidden systems kan je ook weg laten in het begin dus dan zit je op ongeveer 40~50. Dat zou nog steeds meer dan 1 system per maand zijn. Gelukkig hebben we een aantal lege systems en 1 system dat makkelijk overgenomen kan worden uit SQ42. De pipeline zal ook nog wel beter worden na de eerste systems en dan zal het allemaal ook wel sneller gaan maar toch vind ik het aantal systems nog wel erg lasting om te halen voor een release dat voor 2020 valt (uiteindelijke game, niet de beta). Ik denk dat we er dus rekening mee moeten gaan houden dat we dus in het begin misschien wel de 100 systems kunnen halen maar een deel dus niet bereikbaar zal zijn en een deel wat minder content zal bevatten.

Disclaimer: alles hierboven is pure speculatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je denkt toch niet dat elk systeem propvol zit met stations etc zoal we nu hebben er zullen er zat zijn waar niks of bijna niks is feit van beetje copy/paste paar planeten/manen mixen klaar volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Sassem schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:46:
Je denkt toch niet dat elk systeem propvol zit met stations etc zoal we nu hebben er zullen er zat zijn waar niks of bijna niks is feit van beetje copy/paste paar planeten/manen mixen klaar volgende
Dat geef ik toch ook aan, daarom praat ik aan het einde over 40~50 systems met daadwerkelijk content ipv de totale 100 systems. Ik denk dat Case een goed punt heft over content uitbreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipkruide
Ik denk dat release ook een beetje andere term is dan voor andere games, even afgezien van sq42 natuurlijk. Ergens in de beta komt er gewoon een release waarna ze de persistence niet meer wipen etc, en dan is het opeens live. :).

Zal wel wat marketing omheen zitten met een laatste sale enzovoort, tenminste dat zou ik doen en je schepen kunnen inwisselen. Van wat ik de laatste tijd heb begrepen van ship pricing zou het dan nog best intressant kunnen zijn om je kleine schepen om te smelten naar een paar grote omdat die exponentieel duurder "lijken" te gaan worden. Zeker als we het over een 890 of polaris gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kipkruide schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:05:
Ik denk dat release ook een beetje andere term is dan voor andere games, even afgezien van sq42 natuurlijk. Ergens in de beta komt er gewoon een release waarna ze de persistence niet meer wipen etc, en dan is het opeens live. :).

Zal wel wat marketing omheen zitten met een laatste sale enzovoort, tenminste dat zou ik doen en je schepen kunnen inwisselen. Van wat ik de laatste tijd heb begrepen van ship pricing zou het dan nog best intressant kunnen zijn om je kleine schepen om te smelten naar een paar grote omdat die exponentieel duurder "lijken" te gaan worden. Zeker als we het over een 890 of polaris gaan hebben.
Eens. Release werkt voor de MMO wat anders omdat ie nog jaren in ontwikkeling blijft. Maar op een gegeven moment is het feature complete genoeg om het 1.0 te noemen en het te verkopen als game en de schip verkoop te staken. Hoeveel systems er op dat moment zijn valt dan nog te bezien natuurlijk, maar die blijven toch wel komen. Alhoewel ik denk dat Tylocke wel een aardige schatting geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:27
Ik zit er aan te denken deze game ook te kopen maar ik wil dit eigenlijk alleen single play gaan doen ...
is het dan verstandig om hem nu al te kopen ? of nog gewoon te wachten ..
want in hoever is het singleplayer game al klaar ... als die al speelbaar is

en ik heb op de site een beetje zitten lenze maar is het zou dat je maar 1 schip heb die je koopt en dar de rest van de game in moet vliegen of moet je anders dan weer een nieuwe kopen ( met echte euro)

iemand die mij even snel een beetje kort kan samenvatten wat ik kan verwachten van deze game en dan voor al het singleplay gedeelte

en is dit gewoon eenmalig aanschaf of moet je per maand betalen om te spelen

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 28-07-2017 06:48 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylocke
ravw schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 06:44:
Ik zit er aan te denken deze game ook te kopen maar ik wil dit eigenlijk alleen single play gaan doen ...
is het dan verstandig om hem nu al te kopen ? of nog gewoon te wachten ..
want in hoever is het singleplayer game al klaar ... als die al speelbaar is

en ik heb op de site een beetje zitten lenze maar is het zou dat je maar 1 schip heb die je koopt en dar de rest van de game in moet vliegen of moet je anders dan weer een nieuwe kopen ( met echte euro)

iemand die mij even snel een beetje kort kan samenvatten wat ik kan verwachten van deze game en dan voor al het singleplay gedeelte

en is dit gewoon eenmalig aanschaf of moet je per maand betalen om te spelen
In eigenlijk alle gevallen raad ik op dit moment aan om nog niet te kopen maar wachten op de gratis freefly weken of weekenden. De eerste zal waarschijnlijk met Gamescom zijn in augustus.

Helemaal als je voornamelijk de single player wilt hebben zou ik wachten met kopen tot er een officiele releasedatum is.

De single player zal bestaan uit missies binnen 1 system. Dit zal een system zijn waarbij de planeten volledig uitgewerkt zijn, net zoals voor de mmo versie. De focus van de single player zal militair zijn en bevat fps en natuurlijk dogfighting.

Voor de multiplayer zal geen maandelijkse betaling nodig zijn, wat dat betreft gaat het lijken op Guild Wars 2 waarbij extra cash wordt gegenereerd met micro transactions. Exact wat er gekocht kan worden na launch is nog niet duidelijk.

Wat wel kan is uiteindelijk eerst de single player versie kopen en daarna voor een klein bedrag (dacht 15 euro) de multiplayer toegang kopen.

Hopelijk kan iemand anders nog even wat links geven waar eea bevestigd staat.

Nieuwe atv:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
oke bedankt voor de info dan wacht ik inderdaad wel even hoe of wat er verder gaat gebeuren

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GhAoS897
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 14:06

GhAoS897

Star Citizen

Voor het multiplayer gedeelte zijn straks alle schepen met ingame currency te koop dus je bent nergens verplicht om met echt geld schepen te kopen. De schepen die je nu koopt zijn een pledge waarmee je de ontwikkeling van de game ondersteund. Voor Squadron 42 (Single Player) zou ik inderdaad nog even wachten tot de game volledig klaar en uit is (duurt volgens mij niet lang meer).

Star Citizen Referral : STAR-DK5L-7NXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht op gamescom of citizencon wel een grote update over Squadron 42 en hopelijk ook de vertical slize. Maar ik verwacht geen release van de SP in 2017, gezien de staat van een aantal core systems die ook in de SP nodig zijn (item 2.0, AI, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 13:05
Ik wacht met smart op 3.0. Heb al even niet meer ingelogd haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
@ravw
GhAoS897 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:48:
Voor het multiplayer gedeelte zijn straks alle schepen met ingame currency
behalve dat wanneer je nu met een paar honderd euro er tegenaan gooit je vast begint met een schip waar iemand anders weken dan wel maanden voor moet grinden. Wat betiteld kan worden als pay2win.
. Voor Squadron 42 (Single Player) zou ik inderdaad nog even wachten tot de game volledig klaar en uit is (duurt volgens mij niet lang meer).
als je voor SQ42 in de wedstrijd zit zou ik nu juist WEL kopen, dit is in een los pakket zonder multiplayer te koop, daarbij is gezegd dat de prijs met release hoger zou zijn, dus veel goedkoper dan nu zal het niet worden
Julios schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:24:
Ik wacht met smart op 3.0. Heb al even niet meer ingelogd haha.
21/08 volgens huidige planning, tenzij je ptu of evocati hebt, evocati is al uit? (althans volgens de planning)
Tylocke schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:08:
Echter zou ik nog steeds tot Gamescom wachten voor de freefly.
daar heb je ook een goed punt ja, geen reden om NIET te wachten :)

[ Voor 26% gewijzigd door Bornhald op 28-07-2017 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Bornhald schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:24:
@ravw

als je voor SQ42 in de wedstrijd zit zou ik nu juist WEL kopen, dit is in een los pakket zonder multiplayer te koop, daarbij is gezegd dat de prijs met release hoger zou zijn, dus veel goedkoper dan nu zal het niet worden
Dat is wel een goed punt. Echter zou ik nog steeds tot Gamescom wachten voor de freefly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
wanneer verwachten ze die Gamescom
en waar kan je dat zien dat hij dan freefly word

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 28-07-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
ravw schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:06:
wanneer verwachten ze die Gamescom
en waar kan je dat zien dat hij dan freefly word
Op de website zelf bovenaan zal er een soort van banner oplichten met dat er een freeflight aanwezig is. Overigens zou ik gewoon het volledige pakket kopen met SC en SQ42 erin. SQ42 ga je nu nog niet kunnen spelen en SC wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Recon24 op 28-07-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Recon24 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:13:
[...]

Op de website zelf bovenaan zal er een soort van banner oplichten met dat er een freeflight aanwezig is. Overigens zou ik gewoon het volledige pakket kopen met SC en SQ42 erin. SQ42 ga je nu nog niet kunnen spelen en SC wel.
welk pak is het beste
want ik zie dat ze verschillende hebben

Pagina: 1 ... 52 ... 117 Laatste