grotere aantallen spelers maakt of breekt SC denk ik. In huidig stadium van ontwikkeling begint het natuurlijk steeds belangrijker te worden en het is strikt noodzakelijk voor ze uberhaupt naar beta willen gaan. Voor SQ42 heeft het geen effect (weet even niet meer of coop nog een onderdeel is of niet, maar ook indien drop in coop nog een onderdeel is, dan is het maar een handje vol spelers en niet een MMO hoeveelheid spelers)Case_C schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:14:
[...]
Verwacht inderdaad ook wel in 3.0 dat ze meer gaan experimenteren met grotere aantallen spelers per server. Maar dit hadden ze ook nodig om al komende features te implementeren zonder verlies van performance.
dacht dat het allemaal in de cloud zat, eerst google nu amazone, dan moet upscaling/downscaling niet zo een enorm probleem zijn omdat het aantal CPU's/mem virtueel is, dus zolang de pool ze beschikbaar heeft kan het. zelfs runtime zou er bij geschakeld moeten kunnen worden (kan tenslotte ook bij eve online)Vraag me ook af of nieuwere servers/meer cores ook de capaciteit nog kunnen vergroten. Volgens mij draaien ze altijd nog maar op 3 cores / server. Wellicht moet dat voor 3.0 ook al omhoog.
afhankelijk van welke definitie van instancing je gebruikt, doen ze nu al aan instancing.Nu kijken of de netwerk guru's de server/"merging" een beetje voor elkaar gaan krijgen. En dat we eens een eerste blik op instancing krijgen.
met het risico dat ik (wederom) als een azijnpisser overkom, 64 players is nu niet echt indrukwekkend, en er zijn er al genoeg die 64 of meer doen (als FPS) dan. Wat me zo snel te binnen schiet zijn battlefield (weet niet meer 100% zeker maar dacht BF2 BC er ook al 64 had), PUBG (99), Squad (50 vs 50)Case_C schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:14:
Ze hebben het over een bandwith saving van 80%, dan is het niet onlogisch te stellen dat ze het aantal spelers makkelijk met 2,5x moeten kunnen ophogen om op de 64 spelers per server te komen. (Beetje reëel blijven.
En dan in het achterhoofd nemend dat de crew van een idris 37 man is, zou je dus een battle kunnen doen met 2 idriss en wat support als je een deel als NPC mee neemt. Als ex eve speler vind ik dat dan wat aan de tamme kant, beetje niveau gate camp of kleine roamingfleet
Aan de andere kand een 80% verbetering is redelijk significant, en ik verwacht dat ze wel door blijven gaan met verbeteringen doorvoeren
Ik zal het doen, in ieder geval nieuwschierigZou de AtV echt maar even luisteren, 't is een aanrader. De API gebruiken ze ook in single player voor communicatie met de database locaal, en daarmee dus ook voor SQ42.
Mag er wel een beetje vanuit gaan dat een serverpark waar vanaf cloud gehost wordt iets meer dan 3 cpus heeft. Maar weet een beetje het tipje van de ijsberg, als iemand een simplistische maar uitgebreide uitleg heeft dan ben ik wel geinterseerdEen Cloud draait ook gewoon op fisieke cpu's he, en 't opschalen zal wel gebeuren wanneer daar de noodzaak voor is. Vind 't niet gek dat ze eerst de progress in de code zoeken voor ze er meer brute kracht tegenaan gooien.
excuus, had niet door dat de laatste reactie al van mij was, kan je die met die puntjes, hier onder deleten?Ircghost schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:47:
[mbr]Even een modbreak tussen door, zou je aub je laatste reactie willen wijzigen en niet dubbelposten? :)[/]
[ Voor 40% gewijzigd door Bornhald op 16-06-2017 14:01 ]