Willem078 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:59:
[...]
Daar heb je zeker een punt. De content uitbreidingen, systems, missions enzo dat komt vanzelf, dat is gewoon een kwestie van toevoegen en de computer AI/subsumption tweaken. Maar die netcode, players/instance en communicatie tussen instances, daar hoor ik inderdaad heel weinig over.. en dat is wel kritiek inderdaad.
Het enige wat ik daar constant over hoor is dat het moeilijk is, nu zou de switch naar lumberyard het makkelijker moeten maken, maar het is er nog niet. Ze kunnen ook niet shortcuts nemen zoals in EvE om de prestaties goed te houden. Ben erg benieuwd hoe ze dit allemaal gaan doen.
Case_C schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:04:
? Die snap ik niet. Je hebt in de AtV's de editor langs zien komen waarmee ze solar systems maken. Ze schalen de map steeds verder op, trager dan je hoopt dat dan weer wel.
Maar als ze met 3.0 op een system zitten, dan is de volgende stap toch meerdere systems?
Overigens is dit al gereed:
Solar System Editor
A tool that will layout entire solar system with their astral objects (sun, planets moons) as well as space stations, etc.
Ik bedoel daarmee dat Yela, Daymar en Cellon in 3.0 zitten. Dit zijn 3 manen die de planeet Cursader oribiten. Crusader zelf zal niet echt super gemodeleerd hoeven worden, want het is een gas planeet, en voor de space stations hebben ze nu ook een randomizer. Er zijn om deze planeet een paar stations/ objecten namelijk Kareah, Port Olisar, Covalex hub Gundo, Cry astro service, Scanhub Stanton en Comray SCC
Dan hebben ze sinds ze vorig jaar het planetary deel hebben laten zien dus 3 manen gemaakt met atmosfeer etc. De rest van het zonnestelsel:
Hurston met 4 manen
Arccorp met 2 manen
Mycrotech met 3 manen
en de rest van de astroiden gordel zitten hier nog niet in 3.0.
Ze gebruiken nu een tool om een planeet te maken, die wordt volgens mij procedureel gegenereerd waarbij ze aspecten mee kunnen geven als wel/geen atmosfeer en vast nog wel een boel meer.
Dan kunnen ze (hoop ik) automatisch de wereld vullen met flora en fauna (zoveel hiervan heb ik niet zo veel van gezien, maar ze zijn hier wel mee bezig geweest, maar met 100 zonnestelsels mag ik hopen dat er een beetje variatie in zit)
Wanneer ze dan klaar zijn met genereren moeten ze de verschillende grote sites (semi handcrafted) ook neerzetten, volgens mij ging dit niet automatisch.
In de tool die ze vorig jaar hebben laten zien was iemand handmatig een planeet aan het inrichten, het lijkt me dat dit alleen voor speciale sites moet worden gedaan en niet voor de hele planeet, maar het moet dus wel weer handmatig worden gedaan.
Dus ze kunnen wel de plaatsbepaling van de verschillende planeten, astroidengordels, ruimtestations en manen ten opzichte van elkaar bepalen en in het spel zetten, daar gebruiken ze die tool (Solar System Editor) voor (weet niet meer zeker of ik die ATV gezien heb). Maar naast het plaatsen van objecten zit er nog een hele boel handwerk in om ze "uniek" te maken.
Gezien ze vorig jaar zijn begonnen ongeveer. en ze nu 3 manen af hebben en niet een heel zonnestelsel, extrapoleer ik een beetje dat ze nog minimaal een half jaar bezig zijn met het stanton zonnestelsel en als ze dan een maand per zonnestels redden voor de overige 99 dan zijn ze nog best een poosje bezig (ongeveer 8 jaar en 3 maanden)
Nu zullen er best zonnestelsels zijn die minder planeten en manen hebben dan stanton, maar ook die meer hebben. en van 1 jaar naar 1 maand gaan kan ook nog best aan de optimistische kant zijn..