Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
van Sandi FB
Gaige working on damaged explorer helmet
https://twitter.com/SandiGardiner/status/869639681419255808

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBGUrVSUQAABplJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:09
Dit lijkt mij toch een prop voor een dode explorer :P , niet iets wat je graag zelf overkomt ingame.

Ofwel een outfit die je kan zien bij random encounters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-07 14:22
Sinds AI voor turrets is aangekondigd, is mijn oog gevallen op de redeemer als solo all-round schip in plaats van een fighter. Die lijkt met AI echt zwaaar overpowered als solo schip. Wat denken jullie? Zitten er nog nadelen aan? Wendbaarheid, maar met AI turrets en een S6 shield kun je dat wel redelijk compenseren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Willem078 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:15:
Sinds AI voor turrets is aangekondigd, is mijn oog gevallen op de redeemer als solo all-round schip in plaats van een fighter. Die lijkt met AI echt zwaaar overpowered als solo schip. Wat denken jullie? Zitten er nog nadelen aan? Wendbaarheid, maar met AI turrets en een S6 shield kun je dat wel redelijk compenseren denk ik.
Redeemer is nu niet echt een schip waar ik snel naartoe zou gaan, hij is wel in de hangar, maar niet flight ready en voor zover ik weet wordt er op dit moment ook niet aan gewerkt. Het is dan ook een vreemd beestje, gemaakt tijdens een contest door niet CIG mensen. De vraag is dus hoeveel meerwerk CIG nodig gaat hebben om het vlieg klaar te maken en of hij dat binnenkort zal gaan worden.

Voor wat betreft AI bestuurde turrets, dit is al vanaf het begin iets waar ze mee bezig zijn, waarbij het idee altijd is geweest dat een capabele speler beter zal zijn dan een AI bestuurde turret. Dus dat je altijd voordeel zal hebben aan (goede) spelers in je schip ten opzichte van een AI controlled turrets.
Case_C schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:12:
[...]

Dit lijkt mij toch een prop voor een dode explorer :P , niet iets wat je graag zelf overkomt ingame.

Ofwel een outfit die je kan zien bij random encounters?
als het fout gaat wanneer je uit je carrack stapt kan je er ook 1 worden :+ een dode explorer. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, dat het een outfit is bij een random encounter

[ Voor 16% gewijzigd door Bornhald op 31-05-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
Bornhald schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:26:
Redeemer is nu niet echt een schip waar ik snel naartoe zou gaan, hij is wel in de hangar, maar niet flight ready en voor zover ik weet wordt er op dit moment ook niet aan gewerkt. Het is dan ook een vreemd beestje, gemaakt tijdens een contest door niet CIG mensen. De vraag is dus hoeveel meerwerk CIG nodig gaat hebben om het vlieg klaar te maken en of hij dat binnenkort zal gaan worden.

Voor wat betreft AI bestuurde turrets, dit is al vanaf het begin iets waar ze mee bezig zijn, waarbij het idee altijd is geweest dat een capabele speler beter zal zijn dan een AI bestuurde turret. Dus dat je altijd voordeel zal hebben aan (goede) spelers in je schip ten opzichte van een AI controlled turrets.
Het verschil tussen AI en (goede) spelers zal (denk ik) vooral belangrijk zijn bij PvP en misschien 'endgame' PvE. Gewone PvE missions, en vooral coop missies, zullen denk ik ook met wat loggere schepen te doen zijn, en dan lijkt de redeemer wel extreem zwaar bewapend met 4x S4 en 6x S3.. Maar nog steeds early concept stage dus ook zwaar onderhevig aan verandering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Willem078 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:55:
[...]
Het verschil tussen AI en (goede) spelers zal (denk ik) vooral belangrijk zijn bij PvP en misschien 'endgame' PvE. Gewone PvE missions, en vooral coop missies, zullen denk ik ook met wat loggere schepen te doen zijn, en dan lijkt de redeemer wel extreem zwaar bewapend met 4x S4 en 6x S3.. Maar nog steeds early concept stage dus ook zwaar onderhevig aan verandering :)
Oh absoluut, maar de meeste dingen moeten ook te doen zijn in een Aurora :P , anders gaat de skill-ceiling veel te hoog zijn. Of ze moeten events inschalen naar het type schip wat in de buurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Zo dat is weer lang geleden, alles goed hier? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
Bedankt @Bornhald en @Metaalhoofd voor de toevoeging. Ik wacht denk ik gewoon nog even totdat ik een duidelijk beeld ga krijgen. Wellicht gaat de komst van 3.0 ook nog het e.e.a. veranderen aan wat ik zoek en wat ik wil hebben. Bovendien gaat de alpha versie van Insurance live met 3.0 en krijgen we dan meer beeld van hoeveel het eigenlijk gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
Case_C schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:11:
Oh absoluut, maar de meeste dingen moeten ook te doen zijn in een Aurora :P , anders gaat de skill-ceiling veel te hoog zijn. Of ze moeten events inschalen naar het type schip wat in de buurt is?
Ja dat is waar, veel mensen hebben zware overkill aan materiaal voor de start missies :D Er komt toch een systeem waarbij je character standing kan krijgen bij bepaalde factions? Volgens mij kun je dan met hoge standing heftigere missies doen, met meer reward, maar die zullen solo misschien niet meer lukken in een aurora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zit zo eens even wat posts door te nemen en wil dan ook eigenlijk de vraag stellen 'Is het al lekker speelbaar?'.

Ik keek er in het begin al erg naar uit maar er was destijds nog heel weinig content beschikbaar. Kan iemand een korte samenvatting bieden waarom een beginner er nu wel in zou stappen? Of misschien zeg je juist wel dat het nog niet de tijd is. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:30
Tomtomgogo schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:47:
Ik zit zo eens even wat posts door te nemen en wil dan ook eigenlijk de vraag stellen 'Is het al lekker speelbaar?'.

Ik keek er in het begin al erg naar uit maar er was destijds nog heel weinig content beschikbaar. Kan iemand een korte samenvatting bieden waarom een beginner er nu wel in zou stappen? Of misschien zeg je juist wel dat het nog niet de tijd is. Ben benieuwd!
Doorgaans is SC wel lekker speelbaar al kan je wel last hebben van framedrops in met name PU of volle Arena's.

PU biedt op dit moment niet heel veel opties om te doen, paar kleine missies, verder is het vnl een zandbak voor mensen die zich vervelen en rare dingen uit proberen. Met 3.0 zal er veel meer te doen zijn.

Star Marine & Arena Commander vind ik zelf wel leuk en is goed om de controls & fps/flight mechanicsonder de knie te krijgen. Als je zowiezo van plan bent SC te gaan spelen is dat al een goede reden om er eerder in te stappen ipv te wachten op release, maar tenzij je echt een FPS/flight combat addict bent gaat dat wel vervelen als je het dag in dag uit speelt.
Ofwel het is leuk voor naast de andere games die je speelt, maar verwacht nog niet dat de huidige alpha je main game wordt.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:31

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik had meer last van framedrops in Arena Commander.

Zijn dat allemaal puur slechte optimalisaties, is of mijn Radeon 7970 gewoon inmiddels te verouderd

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
DutchWalnut schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:13:
Zo dat is weer lang geleden, alles goed hier? :9
Huh het is toch geen volle maan?
Nee nog niet :P , vanwaar die activiteit hier ineens dan :+ .

Blijft lekker wachten op 3.0 hé, verwacht dat er tegen die tijd dan veel gereport gaat worden over de werking van alle nieuwe systemen. Verwacht wel dat het een grote stap gaat zijn waarin zowel voor de casual playstyle als hardcore wat meer mogelijk gaat zijn.

De hoeveelheid content is ondertussen wel behoorlijk, alleen zit er nog maar vrij weinig van in 2.6.
3.0 gaat de grootste contentpatch worden tot nu toe, en is daardoor ook het beste moment om op te wachten of 't wat voor je is :) .

Waar je wel rekening mee moet houden is wel dat 't met 3.0 nog niet af is, en de ontwikkeling traag is. Geduld is daarom wel een handig :p , maar uiteindelijk komen ze er wel :) .

Benjamin- schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:04:
Ik had meer last van framedrops in Arena Commander.

Zijn dat allemaal puur slechte optimalisaties, is of mijn Radeon 7970 gewoon inmiddels te verouderd
De 7970 is inderdaad wel verouderd, maar als je niet op een te gek hoge resolutie speelt moet 't toch wel te doen zijn lijkt mij?

Ander dingetje is natuurlijk RAM, daarvan heb je toch minstens 16gb nodig om framedrops te voorkomen. Wat zijn de rest van je specs?
Benjamin- schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:12:
i5 3350p
Radeon 7970 3GB
16GB ram
512GB SSD (al staat Star Citizen nog op de HDD - heb pas sinds kort een grotere SSD)
En speel op 2560x1080
Dan win je nog het meeste door je i5 te vervangen voor een i7-3770. Gezien dat de zwakste schakel in het systeem is. En als 't niet te hinderlijk is, in de toekomst naar een nieuw platform kijken :P .

GPU is gelijk aan een R9 280x, en die draait het prima. SSD is ook erg handig voor laadtijden, dus dat is 't probleem niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Case_C op 31-05-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

i5 3350p
Radeon 7970 3GB
16GB ram
512GB SSD (al staat Star Citizen nog op de HDD - heb pas sinds kort een grotere SSD)
En speel op 2560x1080
Case_C schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:10:

Dan win je nog het meeste door je i5 te vervangen voor een i7-3770. Gezien dat de zwakste schakel in het systeem is.

GPU is gelijk aan een R9 280x, en die draait het prima. SSD is ook erg handig voor laadtijden, dus dat is 't probleem niet.
Dan ben ik zo goed als een nieuwe PC aan het bouwen. :P

Ik vraag me al een tijdje af of ik wel een PC wil bouwen. Ik wil eigenlijk toch wel over op een laptop met mijn desktop spul in hubs e.d. zodat ik deze daarop kan aansluiten.
De reden daarvoor is het volgende:
- Nu staat alles nog in de huiskamer, maar zal bij samenwonen ergens anders komen (wil ik zelf ook hoor :P), waardoor een laptop toch fijner is.
- Over het algemeen heb ik 4-5 nachtdiensten per maand, en dan is een leuke gamelaptop een stuk leuker
- Game weleens met vrienden bij iemand thuis, maar mijn Surface Pro die kan inmiddels geen bal meer :P
- En het simpele feit dat laptops bijna niet meer achterlopen.

Een spel als Star Citizen gaat wel voor mij bepalen of ik dit werkelijk ga doen, veel spellen hebben zat alternatieven en kan ik altijd nog wel wat anders spelen, maar SC moet het worden voor mij, dus die moet wel goed kunnen draaien. Zal dus nog wat gaan onderzoeken.

[ Voor 82% gewijzigd door Benjamin- op 31-05-2017 15:31 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald

er is nu nog steeds niet echt veel content, MAAR we staan op de vooravond van versie 3.0 waarin er wel een boel leuke dingen komen. Verwachting is in juni ergens. Dus ik zou dan zeker even checken
Willem078 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:29:
[...]

Ja dat is waar, veel mensen hebben zware overkill aan materiaal voor de start missies :D Er komt toch een systeem waarbij je character standing kan krijgen bij bepaalde factions? Volgens mij kun je dan met hoge standing heftigere missies doen, met meer reward, maar die zullen solo misschien niet meer lukken in een aurora.
volgens onderstaande zou ik dezelfde conclusie trekken
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/h0p4SCIoU5I/maxresdefault.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Bornhald op 31-05-2017 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:23:
[...]
er is nu nog steeds niet echt veel content, MAAR we staan op de vooravond van versie 3.0 waarin er wel een boel leuke dingen komen. Verwachting is in juni ergens. Dus ik zou dan zeker even checken
Hier hebben ze ook leuk uiteengezet hoeveel dagen werk het nog is op de planning voor 3.0

https://onedrive.live.com...&authkey=!AIpCL2qQGpT-864
Bornhald schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:28:
[...]

mag niet naar onedrive van de baas :) is onveilig en geblokkeerd
En terecht!
Afbeeldingslocatie: https://images.discordapp.net/.eJwVzEEOhCAMAMC_8ABKLSL4G4IESUQI7Z42_n3X8yTzVZ95qV2dIoN3gKNy6vPQLH3GknXpvVw5jso69QZRJKaz5VsYkFxYCI3x1lkfHBogDNZttCH-xa8rOajtbcZd1PMDvuYh0Q.TKGENvlBWE3CwfMEuaPPS_X2ZnY?width=1295&height=719

[ Voor 29% gewijzigd door Case_C op 31-05-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:25:
[...]

Hier hebben ze ook leuk uiteengezet hoeveel dagen werk het nog is op de planning voor 3.0

https://onedrive.live.com...&authkey=!AIpCL2qQGpT-864

@Case_C bedankt :) lijkt dus op 6 juni :) voor evocati :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bornhald op 31-05-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Niet online
Bedankt voor alle feedback, ik houd hem in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Benjamin- schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:12:
i5 3350p
Radeon 7970 3GB
16GB ram
En speel op 2560x1080

[...]

Dan ben ik zo goed als een nieuwe PC aan het bouwen. :P

Ik vraag me al een tijdje af of ik wel een PC wil bouwen. Ik wil eigenlijk toch wel over op een laptop met mijn desktop spul in hubs e.d. zodat ik deze daarop kan aansluiten.
De reden daarvoor is het volgende:
- Nu staat alles nog in de huiskamer, maar zal bij samenwonen ergens anders komen (wil ik zelf ook hoor :P), waardoor een laptop toch fijner is.
- Over het algemeen heb ik 4-5 nachtdiensten per maand, en dan is een leuke gamelaptop een stuk leuker
- Game weleens met vrienden bij iemand thuis, maar mijn Surface Pro die kan inmiddels geen bal meer :P
- En het simpele feit dat laptops bijna niet meer achterlopen.

Een spel als Star Citizen gaat wel voor mij bepalen of ik dit werkelijk ga doen, veel spellen hebben zat alternatieven en kan ik altijd nog wel wat anders spelen, maar SC moet het worden voor mij, dus die moet wel goed kunnen draaien. Zal dus nog wat gaan onderzoeken.
Dan ziet het er wel goed uit voor je met de nieuwe generatie laptops :) . Als je ziet wat ze nu al in ~18mm dikke laptops stoppen. Dan is er tegen die tijd echt wel eentje te vinden die het zonder problemen moet spelen. Zeker nu je ook al Ryzen in laptops ziet :D .

Bornhald schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:28:
[...]

@Case_C bedankt :) lijkt dus op 6 juni :) voor evocati :)
Je verwacht het niet, maar dat zou volgende week al zijn :o .

Bornhald schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:48:
[...]

ben geen evocati, dus duurt nog wel even voordat ik het kan zien dan. ik zit nu nog in de groep met testers ergens aan het begin. wave 2 dacht ik. Dus dan zou ik het theoretisch over 2 weken kunnen zien.

Wel benieuwd wat DS allemaal gaat roepen over wat er niet in zit en wat allemaal fake is..

* Bornhald schaft vast wat popcorn aan
Je mag btw niet meer op die reddit zitten. Je bent daar aan verslaafd merk ik.

Misschien dit ervoor gebruiken? Heeft voor mij goed gewerkt voor 9gag :+ .

Bornhald schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:48:
[...]
haha waarom mag ik dan niet meer op reddit.. het is zo leuk om de verhalen van DS te lezen en met 3.0 krijgen we weer een breakdown...

lekker meerdere tweets en posts per dag en wanneer je dan ziet wat er allemaal is, dan zie je hoe hij zijn eigen worden gaat verdraaien .. om te smullen
Heb een studie gelezen dat teveel exposure aan dergelijke content besmettelijk is :+ . Vooral goons blijken extra receptief te zijn hiervoor. :+

[ Voor 33% gewijzigd door Case_C op 31-05-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Je verwacht het niet, maar dat zou volgende week al zijn :o .
ben geen evocati, dus duurt nog wel even voordat ik het kan zien dan. ik zit nu nog in de groep met testers ergens aan het begin. wave 2 dacht ik. Dus dan zou ik het theoretisch over 2 weken kunnen zien.

Wel benieuwd wat DS allemaal gaat roepen over wat er niet in zit en wat allemaal fake is.. en wat er dan wel in blijkt te zitten wanneer we de bugreports zien van de evocati (net als met starmarine :D )

* Bornhald schaft vast wat popcorn aan
[b]Case_C schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:44:

Je mag btw niet meer op die reddit zitten. Je bent daar aan verslaafd merk ik.

Misschien dit ervoor gebruiken? Heeft voor mij goed gewerkt voor 9gag :+ .
haha waarom mag ik dan niet meer op reddit.. het is zo leuk om de verhalen van DS te lezen en met 3.0 krijgen we weer een breakdown...

lekker meerdere tweets en posts per dag en wanneer je dan ziet wat er allemaal is, dan zie je hoe hij zijn eigen worden gaat verdraaien .. om te smullen

[ Voor 68% gewijzigd door Bornhald op 31-05-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dat is ook echt waarom ik er naar kijk. Voorheen waren die verhoudingen heel anders, dubbel in prijs, half qua performance. Je ziet dat ze nu echt naar elkaar aan het groeien zijn. 'Desktop' hardware in laptops, en de prijzen zijn niet zozeer naar boven gegaan, voelt nu echt dat je gewoon 2x zoveel voor je geld krijgt als daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:44:

Heb een studie gelezen dat teveel exposure aan dergelijke content besmettelijk is :+ . Vooral goons blijken extra receptief te zijn hiervoor. :+
Ben je me nu aan het profileren als een goon.. ;(
Ik ben al weg uit jullie Discord omdat ik een opmerking van @Verwijderd interpreteerde als van, verraders (als in van mensen die een refund vragen) hebben we hier niet nodig. (als mijn interpretatie verkeerd was hoor ik dat ook graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:11:
[...]
Ik ben al weg uit jullie Discord omdat ik een opmerking van @Verwijderd interpreteerde als van, verraders (als in van mensen die een refund vragen) hebben we hier niet nodig. (als mijn interpretatie verkeerd was hoor ik dat ook graag)
Niet mijn intentie. Wil alleen maar zeggen dat ik persoonlijk die reddit echt niet een grappige plek vind. Zelfs als satire kan ik 't niet meer waarderen, omdat het in DS zn hoofd bloedje serieus is.

Refunds zijn ook niet meer dan een recht, en dat kan ieder voor zich bepalen. Wanneer je te gek hebt gedaan kunnen ze zeker fijn zijn :P . Maar zelf zie ik 't gewoon als eens gegeven blijft gegeven, omdat gespendeerd geld nu eenmaal moeilijk terug te geven is. Als al die studio's nu leeg stonden en er waren geen content updates, dan zou ik ook eens gaan vragen..

Verder ben jij en iedereen gewoon welkom op die Discord, maar die onderwerpen die voornamelijk door DS worden gepropageerd blijven altijd lastig. Dus reacties daarop kunnen natuurlijk rottiger uit de bocht komen dan bedoelt word. :>

Woohoo is die cursus PC-handling toch nog ergens goed voor geweest! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:55:
[...]

Niet mijn intentie. Wil alleen maar zeggen dat ik persoonlijk die reddit echt niet een grappige plek vind. Zelfs als satire kan ik 't niet meer waarderen, omdat het in DS zn hoofd bloedje serieus is.
daar heb je wellicht een punt, ik zal het in ieder geval mee nemen als ik weer de neiging heb om op r/ds te kijken
Refunds zijn ook niet meer dan een recht, en dat kan ieder voor zich bepalen. Wanneer je te gek hebt gedaan kunnen ze zeker fijn zijn :P . Maar zelf zie ik 't gewoon als eens gegeven blijft gegeven, omdat gespendeerd geld nu eenmaal moeilijk terug te geven is. Als al die studio's nu leeg stonden en er waren geen content updates, dan zou ik ook eens gaan vragen..
Volgens mij ken je me al lang genoeg via sc om te weten waarom ik het aanvraag. Ik ben het in principe eens met je stelling maar ik vind dat beide partijen dan eerlijk moeten blijven en zoals ik wel vaker heb aangegeven vind ik dat rsi ook niet helemaal eerlijk is ten opzichte van backers, maar wil het allemaal nog best een keer toelichting onder een potje pubg ;) (overigens een open invitatie voor iedereen :) en kan ook zonder gepraat om waarom ik een refund vraag ;) )
Verder ben jij en iedereen gewoon welkom op die Discord, maar die onderwerpen die voornamelijk door DS worden gepropageerd blijven altijd lastig. Dus reacties daarop kunnen natuurlijk rottiger uit de bocht komen dan bedoelt word. :>
daar zal ik dan ook dankbaar gebruik van maken :)
Woohoo is die cursus PC-handling toch nog ergens goed voor geweest! :+
Wat houdt die cursus in als ik vragen mag

[ Voor 3% gewijzigd door Bornhald op 31-05-2017 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 14:18
Heel af en toe, als ik echt niks te doen heb (en zo vaak komt dat niet voor!!) kijk ik ook wel eens (in cognito modus) op de DS Reddit.
Niet om nou alle conspiracies uit te pluizen maar alleen om een stukje tegengeluid te horen op alle positieve dingen in de SC Reddit. En het is ook wel vermakelijk.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:15:
[...]
Volgens mij ken je me al lang genoeg via sc om te weten waarom ik het aanvraag. Ik ben het in principe eens met je stelling maar ik vind dat beide partijen dan eerlijk moeten blijven en zoals ik wel vaker heb aangegeven vind ik dat rsi ook niet helemaal eerlijk is ten opzichte van backers, maar wil het allemaal nog best een keer toelichting onder een potje pubg ;)
Sinds woensdag 16 juli 2014 11:19 als ik m'n posthistorie mag geloven :+ . Wel grappig om te zien waar we het toen over hadden. Blijkbaar was toen de Cutlass echt het schip wat nooit meer goed zou komen :P , ah wel ze hebben er nu in ieder geval een plan voor wat er leuk uitziet en beter in de game past.
[...]
Wat houdt die cursus in als ik vragen mag
Een computer cursus die eigenlijk over politieke correctheid ging... Niet dat ik ooit zoiets gehad heb, maar vond 't wel een grappig grapje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:26:
[...]

Sinds woensdag 16 juli 2014 11:19 als ik m'n posthistorie mag geloven :+ . Wel grappig om te zien waar we het toen over hadden. Blijkbaar was toen de Cutlass echt het schip wat nooit meer goed zou komen :P , ah wel ze hebben er nu in ieder geval een plan voor wat er leuk uitziet en beter in de game past.
heeft ze dan toch nog twee jaar gekost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54
Bornhald schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:31:
[...]

heeft ze dan toch nog twee jaar gekost :)
Kan je beter 3 van maken want de rework is nog niet uit :)

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Niet online
Is het eigenlijk al mogelijk wat rond te struinen of iets te handelen/gatheren ? Ik moet wellicht even wat recent beeld materiaal gaan zien aangezien ik er even niet kan uithalen wat je op dit moment zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:22:
[...]

Kan je beter 3 van maken want de rework is nog niet uit :)
dacht op de planning die @Case_C gepost heeft dat hij voor 3.0 gepland staat
Tomtomgogo schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:56:
Is het eigenlijk al mogelijk wat rond te struinen of iets te handelen/gatheren ? Ik moet wellicht even wat recent beeld materiaal gaan zien aangezien ik er even niet kan uithalen wat je op dit moment zou kunnen doen.
nog een klein maandje wachten, zit in 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Je zou even op Twitch kunnen gaan kijken, kan je direct ingame beelden zien en vragen stellen daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
En neem eens een kijkje op de youtube van BoredGamer :) , ook erg goede filmpjes daartussen.
YouTube: BoredGamer

2.6 is momenteel een 'relatief' kleine speelzone rond een gas-planeet met 2 bases en verschillende POI's daar kan je wel vrij naar vliegen, en zo zijn er ook een aantal crashed ships waar wat loot/pirates te vinden zijn :P , maar nog niet op het niveau waar ze het naar toe willen brengen.

Voor 3.0 werken ze ook aan veel meer random encounters van bijv. derelict ships die verlaten zijn, en waar waarschijnlijk dan ook weer een storyline rond hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Voorlopig schieten die piraten mijn Aurora nogal snel kapot :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Bornhald schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:00:
[...]

dacht op de planning die @Case_C gepost heeft dat hij voor 3.0 gepland staat
Ja precies, dus vanaf 2014 zit je dan dus al bijna 3 jaar te wachten op een fatsoenlijke versie van de Cutlass. Misschien dat ik toch nog een keer een upgrade doe naar de black.
Benjamin- schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:36:
Voorlopig schieten die piraten mijn Aurora nogal snel kapot :P
In de PU heb ik zelfs prolemen met mijn Sabre tegen die pirates. Schijnt erg te maken te hebben met network issues en hit detection. In 3.0 monteer ik mijn HOTAS maar weer een keer op mijn Obutto om weer eens fatsoenlijk leren te vliegen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:52:
[...]

Ja precies, dus vanaf 2014 zit je dan dus al bijna 3 jaar te wachten op een fatsoenlijke versie van de Cutlass. Misschien dat ik toch nog een keer een upgrade doe naar de black.
niet zo scherp van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Met zo lang wachten maakt een jaartje meer of minder ook niet meer uit ;)

9 juni voor 3.0 lijkt me nog steeds erg positief ingeschat. Een enkele blocker kan de hele release keihard naar achteren schuiven. Ik verwacht zelf pas iets rond eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:30:
[...]

9 juni voor 3.0 lijkt me nog steeds erg positief ingeschat. Een enkele blocker kan de hele release keihard naar achteren schuiven. Ik verwacht zelf pas iets rond eind juli.
gezien de het verleden is dat inderdaad realistischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:30:
[...]

Met zo lang wachten maakt een jaartje meer of minder ook niet meer uit ;)

Inderdaad het is allemaal relatief dat wachten :) . Tussendoor zijn er voldoende andere dingen te doen. Bijna m'n Bismark binnen met WoW bijvoorbeeld :*) .

Maar inderdaad Levski staat op voor 26 Juni bijvoorbeeld, maar daar werken ze aan verder tijdens de PTU volgens het schema.

ENTITY OWNER MANAGER
The Entity Owner Manager will track entities that are moved around the universe, making sure we spawn and unspawn them at the correct time
Feature on hold temporarily due to network system persistence dependencies.
ETA is 12th June (was 31st May)

Deze is bijvoorbeeld iets kritischer :P , staat op voor 12 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:48:
[...]

Inderdaad het is allemaal relatief dat wachten :) . Tussendoor zijn er voldoende andere dingen te doen. Bijna m'n Bismark binnen met WoW bijvoorbeeld :*) .
hebben ze bij World of Warcraft tegenwoordig ook al Duitse WOII schepen? :+
Maar inderdaad Levski staat op voor 26 Juni bijvoorbeeld, maar daar werken ze aan verder tijdens de PTU volgens het schema.

ENTITY OWNER MANAGER
The Entity Owner Manager will track entities that are moved around the universe, making sure we spawn and unspawn them at the correct time
Feature on hold temporarily due to network system persistence dependencies.
ETA is 12th June (was 31st May)

Deze is bijvoorbeeld iets kritischer :P , staat op voor 12 juni.
ik moet zeggen dat ik de planning wat lastig te lezen vond :) maar volgens mij was het planned date met dagen sneller of later dan gepland, is dat correct?

Die " excel" die jij gisteren postte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:51:
[...]
hebben ze bij World of Warcraft tegenwoordig ook al Duitse WOII schepen? :+
Ja de fantasie is daar een beetje op :+ .
[...]
ik moet zeggen dat ik de planning wat lastig te lezen vond :) maar volgens mij was het planned date met dagen sneller of later dan gepland, is dat correct?

Die " excel" die jij gisteren postte
Klopt ze hebben daar volgens mij een uitreksel gemaakt van de dagen die er nog gewerkt moesten worden voor het af zou zijn volgens planning. Dus bij uitstel komen er dagen bij, en bij elk week heb je per task 5 dagen minder :P . Zal zowieso wel eind juli worden voor release. Bij grotere releases duurt de PTU altijd lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
Case_C schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:54:

Klopt ze hebben daar volgens mij een uitreksel gemaakt van de dagen die er nog gewerkt moesten worden voor het af zou zijn volgens planning. Dus bij uitstel komen er dagen bij, en bij elk week heb je per task 5 dagen minder :P . Zal zowieso wel eind juli worden voor release. Bij grotere releases duurt de PTU altijd lang.
Ai, nog helemaal geen rekening mee gehouden. Dan kan het wel tot gamescom duren voordat 3.0 live gaat. Tot die tijd zullen de Evocati en later de waves van PTU testers hun best gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:19:
[...]

Ai, nog helemaal geen rekening mee gehouden. Dan kan het wel tot gamescom duren voordat 3.0 live gaat. Tot die tijd zullen de Evocati en later de waves van PTU testers hun best gaan doen.
als volleerd samenzweringstheorist zeg ik dan, dat was wat wat het doel toch al was.. Engage to maximum hype en dan een sale :)
SNAFU schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:23:
Heel af en toe, als ik echt niks te doen heb (en zo vaak komt dat niet voor!!) kijk ik ook wel eens (in cognito modus) op de DS Reddit.
Niet om nou alle conspiracies uit te pluizen maar alleen om een stukje tegengeluid te horen op alle positieve dingen in de SC Reddit. En het is ook wel vermakelijk.
dan zou je eens op starcitizen refunds op reddit moeten kijken, daar zitten de haters.. of op het star citizen topic op het forum van FD. R/DS is alleen maar een beetje de rare en tegensprekende commentaren van DS archiven. Waar de andere twee meer mensen hebben die SC letterlijk aan het afzeiken zijn. Wel leuk dat Ben Perry op een bepaald moment op het ED forum is geweest (want hij is ED developer geweest) en daar de onzin van DS onderuit aan het halen was :) HEt was vooral leuk omdat de mensen op dat forum ook een zeker respect voor Ben hebben omdat hij tenslotte ook dev bij Elite was :)

dus als je meer tegengeluiden wil horen, dan zijn dat twee van de extreemste die ik heb kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bornhald schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:11:
[...]

Zo jij ziet wel spoken. Het enige wat ik bedoelde is dat je in de Discord geen antwoord op je vraag gaat krijgen omdat er over het algemeen geen mensen in zitten die een refund hebben aangevraagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik begrijp dat hele gebeuren niet zo. Je hebt de fans die diehard voor deze game gaan voor het unieke en omdat het type spel dicht bij het hart ligt (als FPS fan bijvoorbeeld kan je wat meer kanten op), en daarbij horen dan ook de diehard fanboys die nooit iets fout zien. En aan de andere kant heb je natuurlijk de enorme klagers, de mensen die simpelweg nooit tevreden zijn.

Dit zijn de extreme die je eigenlijk altijd wel ziet, en beide hebben goede redenen om zo zich te voelen, Star Citizen beloofd bijna alles wat je maar kan wensen in dit genre en meer, aan de andere kant is de ontwikkelingstijd constant veel langer dan beloofd, waardoor mensen er op een gegeven moment klaar mee zijn. Beide is begrijpelijk, beide is terecht, de emotie richt zich alleen wel op verschillende aspecten van de (ontwikkeling van de) game.

Maar rondom Star Citizen is er volgens mij altijd een derde extreme groep geweest, en dat is een groep die niet in dit spel geloven, mensen die denken dat het 1 grote scam ofzo is, mensen die iedere video gaan analyseren of het wel echt wordt gespeeld, of dat het nep is. Ik heb dat nooit begrepen, zeker niet als we het spel in de huidige staat zien. Ik bedoel hij is buggy, framerate is laag enz, maar er is ook veel wel al gerealiseerd, veel dat gewoon in de huidige versie van het spel zit, zeg maar een levend bewijs dat het wel kan.

Uiteindelijk is de ontwikkeltijd veel langer dan verwacht, en daar mag dus iedereen van vinden wat ze zelf willen, en ik kan me goed voorstellen dat mensen een refund aanvragen. Maar verder is het gewoon een game in ontwikkeling en begrijp ik niet waarom iedereen daar zo druk mee bezig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:28
Benjamin- schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:25:
Ik begrijp dat hele gebeuren niet zo. Je hebt de fans die diehard voor deze game gaan voor het unieke en omdat het type spel dicht bij het hart ligt (als FPS fan bijvoorbeeld kan je wat meer kanten op), en daarbij horen dan ook de diehard fanboys die nooit iets fout zien. En aan de andere kant heb je natuurlijk de enorme klagers, de mensen die simpelweg nooit tevreden zijn.

Dit zijn de extreme die je eigenlijk altijd wel ziet, en beide hebben goede redenen om zo zich te voelen, Star Citizen beloofd bijna alles wat je maar kan wensen in dit genre en meer, aan de andere kant is de ontwikkelingstijd constant veel langer dan beloofd, waardoor mensen er op een gegeven moment klaar mee zijn. Beide is begrijpelijk, beide is terecht, de emotie richt zich alleen wel op verschillende aspecten van de (ontwikkeling van de) game.

Maar rondom Star Citizen is er volgens mij altijd een derde extreme groep geweest, en dat is een groep die niet in dit spel geloven, mensen die denken dat het 1 grote scam ofzo is, mensen die iedere video gaan analyseren of het wel echt wordt gespeeld, of dat het nep is. Ik heb dat nooit begrepen, zeker niet als we het spel in de huidige staat zien. Ik bedoel hij is buggy, framerate is laag enz, maar er is ook veel wel al gerealiseerd, veel dat gewoon in de huidige versie van het spel zit, zeg maar een levend bewijs dat het wel kan.

Uiteindelijk is de ontwikkeltijd veel langer dan verwacht, en daar mag dus iedereen van vinden wat ze zelf willen, en ik kan me goed voorstellen dat mensen een refund aanvragen. Maar verder is het gewoon een game in ontwikkeling en begrijp ik niet waarom iedereen daar zo druk mee bezig is.
Ik heb destijds zo'n AMD pack gekregen met een vliegtuig, sindsdien heb ik toegang tot Star Citizen. Verder hou ik mij weinig bezig met de ontwikkelingen omdat dit zoals je zegt erg lang duurt. Ik ben niet gefrustreerd, maar ik kan begrijpen dat mensen denken dat dit "de" game is, en dat ze nog zo lang moeten wachten.

Ik wacht gewoon totdat ze echt aangeven wanneer de game gereleased wordt, en dan ga ik wel verder onderzoek doen van hoe en wat. Af en toe zie ik wat langskomen op YouTube, en dat kijk ik dan ook wel. Maar verder steek ik mijn kop in het zand want anders duurt het wachten te lang :P.

Aan de andere kant is het goed te begrijpen wat Star Citizen doet. Ze hebben over de 100 miljoen als kickstarter ontvangen, dus ze hebben heel erg veel geld om te ontwikkelen voordat ze daadwerkelijk de game kunnen releasen. Daarnaast willen ze nog erg veel doen, en wat ik laatst zag had een developer het over een nieuw combat systeem. Ik denk dat het moeilijk in te schatten is voor Star Citizen om een "goede game" te releasen, want gamers zijn vaak snel niet tevreden over bepaalde dingen. En misschien denken ze bij zichzelf wat moeten we doen om een goede game te releases? Genoeg content, goede performance, goede combat etc.? Ook gaan ze erg gedetailleerd in op (bijna) alle gameplay elementen.

Uiteindelijk is Star Citizen niet de enige game, en ik denk wanneer dit te lang gaat duren dan zullen alleen de mensen overblijven die ook echt verlangen naar de game. En dan moet de game uiteindelijk ook nog voor jou zijn. Want ik zou zelf niet zo snel een schip van een paar honderd euro halen, alhoewel ik niet weet wat de mogelijkheden zijn om deze in-game te krijgen.

Ik ben benieuwd, en wanneer het eenmaal zover is wil ik het zeker wel gaan checken :D.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Benjamin- schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:25:

Exact, er word gewoon progress geboekt. En zodra ze systemen/workflows 'af' hebben gaat het elke keer veel sneller. Dat zie je bij de snelheid waarop schepen nu gemaakt worden, welke nu volledig op het final product gericht is.

Een studio-bezoek schijnt ook erg goed te zijn voor het vertrouwen :P , de dingen die je dan ziet komen niet eens voorbij in AtV's. SQ42 zal ooit ook wel een keer klaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Diigii schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:37:
[...]Aan de andere kant is het goed te begrijpen wat Star Citizen doet. Ze hebben over de 100 miljoen als kickstarter ontvangen, dus ze hebben heel erg veel geld om te ontwikkelen voordat ze daadwerkelijk de game kunnen releasen. Daarnaast willen ze nog erg veel doen, en wat ik laatst zag had een developer het over een nieuw combat systeem. Ik denk dat het moeilijk in te schatten is voor Star Citizen om een "goede game" te releasen, want gamers zijn vaak snel niet tevreden over bepaalde dingen. En misschien denken ze bij zichzelf wat moeten we doen om een goede game te releases? Genoeg content, goede performance, goede combat etc.? Ook gaan ze erg gedetailleerd in op (bijna) alle gameplay elementen.
Ik denk dat dit ook voor veel mensen een lastig punt is. Het is niet alleen dat ze niet releasen volgens planning, maar dat er ook heel vaak gigantische veranderingen zijn geweest waardoor de development nog langer is geworden.

Dit is natuurlijk een direct gevolg van populariteit (en de daarbij horende inkomsten) en ambitie. Maar veel spelers krijgen dan wel zoiets van: "Leuk dat je weer iets nieuws hebt gevonden, maar het spel komt er niet sneller door uit".

Early access spellen testen altijd wel het geduld van de gamer, en daarom zijn vaak de EA games populair die eigenlijk al een redelijk volledige game bieden die steeds meer content krijgt, betere optimalisatie en minder bugs. Star Citizen valt daar niet onder, maar door de populariteit en het feit dat mensen dit echt willen spelen, krijg je veel mensen met passie die dan vervolgens heel positief of negatief kunnen reageren wanneer het spel weer is uitgesteld omdat ze fundamentele veranderingen willen aanbrengen in het spel.

3.0 zou in theorie veel goed moeten maken, niet alleen zou dit het spel echt een flinke boost moeten geven qua content en playability, maar het zou ook al die twijfelaars en haters moeten wegwerken, want ja dan kan je zien wat ze hebben gedaan en weet je wat waar was al die jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Laatst online: 23:28
Benjamin- schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:19:
[...]

Ik denk dat dit ook voor veel mensen een lastig punt is. Het is niet alleen dat ze niet releasen volgens planning, maar dat er ook heel vaak gigantische veranderingen zijn geweest waardoor de development nog langer is geworden.

Dit is natuurlijk een direct gevolg van populariteit (en de daarbij horende inkomsten) en ambitie. Maar veel spelers krijgen dan wel zoiets van: "Leuk dat je weer iets nieuws hebt gevonden, maar het spel komt er niet sneller door uit".

Early access spellen testen altijd wel het geduld van de gamer, en daarom zijn vaak de EA games populair die eigenlijk al een redelijk volledige game bieden die steeds meer content krijgt, betere optimalisatie en minder bugs. Star Citizen valt daar niet onder, maar door de populariteit en het feit dat mensen dit echt willen spelen, krijg je veel mensen met passie die dan vervolgens heel positief of negatief kunnen reageren wanneer het spel weer is uitgesteld omdat ze fundamentele veranderingen willen aanbrengen in het spel.

3.0 zou in theorie veel goed moeten maken, niet alleen zou dit het spel echt een flinke boost moeten geven qua content en playability, maar het zou ook al die twijfelaars en haters moeten wegwerken, want ja dan kan je zien wat ze hebben gedaan en weet je wat waar was al die jaren.
Daar heb je inderdaad gelijk in, daarom ben ik zelf tegenwoordig niet zo'n hele fan meer van Early Access spellen. In het verleden teveel games aangeschaft die nog te weinig content bevatten.

Maar ik ben benieuwd naar de release van 3.0, hoe moet ik dit precies zien? Wordt het al dan een speelbare game met verschillende mogelijkheden die je kan doen? Zoals minen, traden etc.? Of is het een toevoeging dat ervoor zorgt dat je naar verschillende planeten kan en daar quests doen? Of is het dan zelfs als een soort van release waar je veel kan doen zonder dat je progression kwijt raakt?

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Diigii schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:25:
[...]
Daar heb je inderdaad gelijk in, daarom ben ik zelf tegenwoordig niet zo'n hele fan meer van Early Access spellen. In het verleden teveel games aangeschaft die nog te weinig content bevatten.

Maar ik ben benieuwd naar de release van 3.0, hoe moet ik dit precies zien? Wordt het al dan een speelbare game met verschillende mogelijkheden die je kan doen? Zoals minen, traden etc.? Of is het een toevoeging dat ervoor zorgt dat je naar verschillende planeten kan en daar quests doen? Of is het dan zelfs als een soort van release waar je veel kan doen zonder dat je progression kwijt raakt?
Hier heb je een redelijk compleet overizcht van wat er in 3.0 zit: https://www.reddit.com/r/...atures_schedule_overview/
En de planning die ze nu wekelijks bijhouden:
https://robertsspaceindustries.com/schedule-report

Dus ja trading gaat ingame zitten zoals ze het in de PU willen laten werken. Aanpassingen daaraan voorbehouden natuurlijk, maar het idee van hubs/kiosks in orbit zijn wel bedacht op het generen van vlottere gameplay.

Mining is nog niet zeker voor 3.0 wellicht een eerste iteratie, anders zit het in de volgende patch, 3.1.

Er is ook een quest welke ze volgens mij als template gebruiken voor toekomstige quests, met verschillende paths.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Diigii schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:25:
[...]

Het is belangrijk om goed te kijken naar wat je koopt en er zitten wel echt goede tussen. Ik heb zelf tegen de 1000 in Ark Survival Evolved zitten en bijna 500 in 7 Days to Die. Maar ik heb ook Astroneer met 15 uur er op zitten, spijt heb ik daar niet van, maar je moet je gewoon wel realiseren dat het nog een tijd gaat duren.

Ik heb Star Citizen gekocht omdat ik al jaren en jaren hierop zat te wachten. Heb destijds de nodige uren in Starlancer en vooral Freelancer gestopt, en heb altijd dat gevoel gehad van "wat als ze dit nog groter en uitgebreider aanpakken", en dat is precies wat Star Citizen is. Ik vind het daarom ook niet erg om dan de development te steunen met mijn aankoop van de game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
Benjamin- schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:48:
[...]

Het is belangrijk om goed te kijken naar wat je koopt en er zitten wel echt goede tussen. Ik heb zelf tegen de 1000 in Ark Survival Evolved zitten en bijna 500 in 7 Days to Die. Maar ik heb ook Astroneer met 15 uur er op zitten, spijt heb ik daar niet van, maar je moet je gewoon wel realiseren dat het nog een tijd gaat duren.
het is ook wat je eruit wil halen, 20-30 uur is als ik me er goed aan vermaakt heb. als ik dan 20 euro betaal dan is het verschrikkelijk veel goedkoper dan 20-30 uur ergens gaan drinken met je vrienden, bioscoop fims pakken etc. 100+ uur zijn voor mij maar weinig spellen
Ik heb Star Citizen gekocht omdat ik al jaren en jaren hierop zat te wachten. Heb destijds de nodige uren in Starlancer en vooral Freelancer gestopt, en heb altijd dat gevoel gehad van "wat als ze dit nog groter en uitgebreider aanpakken", en dat is precies wat Star Citizen is. Ik vind het daarom ook niet erg om dan de development te steunen met mijn aankoop van de game.
Star citizen zelf is een spel waar ik me kostelijk mee zal vermaken als het uit komt. Ik verwacht Star citizen komende twee jaar nog zeker niet (100 zonnestelsels op release, en de eerste is nu nog niet af, en we weten dat er veel handwerk in zit.. )
Ik hoop dat Squadron 42 dit jaar nog uit komt.

Wat ik wel irritant vind aan CIG is dat ze dingen anders laten voorkomen dan ze zijn. Vorig jaar is het gros van het jaar een campagne geweest, " join the fight 2016" dit was om aan te kondigen dat de eerste episode van SQ42 uit zou komen. Er was aangekondigd dat tijdens de GamesCom presentatie een vertical slice zou komen van SQ42.. Waarbij puntje bij paaltje werd gezegd, we zijn bijna klaar, maar hebben het niet gered dus we doen het niet (fair enough als je het mij vraag, 3 maanden later heb je weer een event)
maar daar wordt dan niks getoond (behalve een filmpje hoe ver ze zijn, maar niet de vertical slice die bijna af was) Waarna die vertical slice uiteindelijk weg gegooid wordt onder het mom van het zou te veel werk zijn om er nog aandacht aan te besteden (met in het achterhoofd de engine switch neem ik dan aan)

het zijn dat soort dingen waarom ik een refund wil en wel gewoon met een normaal starters pakketje ga spelen. Kan ik ook alles zien, maar van de grootte beloftes geloof ik weinig meer. het is niet meer dan dat. een belofte.

Dus ik hoop nog wel dat beide uit gaan komen, maar ik verwacht SC niet komende 3 jaar en ik hoop dat SQ42 dit jaar nog komt maar als iemand roept Q2 2018 dan ben ik ook niet meer heel verbaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Wat ze zeggen is inderdaad compleet ongeloofwaardig. Uitstellen mag, geen enkel probleem, maar volgens mij hebben ze gewoon nog nooit hun target gehaald, en ook niet binnen enkele dagen of zelfs weken. Dan kan je net zo goed niets zeggen.

Wat betreft prijzen, wanneer een spel me een goede ervaring geeft voor een euro per uur, dan vind ik het prima, al het extra is natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Wat mij betreft gaat het om Star Citizen en niet om SQ42. Leuk een singleplayer experience maar dit hele spel draait om Star Citizen, presistent universe MMO gebeuren. Jammer maar wat mij betreft mag alle focus op SC in plaats van SQ42. Uiteindelijk zal ik SQ42 ook gaan spelen, alleen hoop ik niet dat het een game is waar je ook nog een 100 uur mee bezig moet zijn.

Voor een goede singleplayer experience in games slinger ik wel een PS4 game aan bv.

[ Voor 33% gewijzigd door Recon24 op 01-06-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Eens. Ik zou het best wel gaan spelen, maar liever de aandacht op het open spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisher
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06-2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tussen de middag even kijken :) , Items 2.0 moet wel interessant zijn. Gaat toch over alles ingame!

https://www.reddit.com/r/...av_beacon_brief_from_atv/
Dit klinkt al wel heel tof! Een duidelijke activiteit voor explorers, om routes te maken in de systems! Daarnaast kan je tijdens het maken van zo'n route ook allemaal gave dingen tegenkomen :D

Met zulke beacons kan je dus locaties 'claimen' door een beacon neer te zetten waar alleen de organisatie van af weet. Erg gaaf!

[ Voor 40% gewijzigd door Case_C op 02-06-2017 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Hey all,

Ik heb onlangs ook een refund aangevraagd (net voor Bornhald blijkbaar). Ik heb niet meer de verwachting, die ik 2 jaar geleden had, dat dit spel gaat bereiken wat ik ooit voor ogen had. Jullie weten dat ik echt overenthousiast ben over het spel zelf, maar niet meer in die staat als een jaar geleden.

Je kan niet blijvend hyped zijn, daar ben ik mij van bewust, maar toch heeft dit al een enkele periode geknaagd. Uiteindelijk is de beslissing gevallen wegens het blijven uitstellen van SQ42. Mijn vertrouwen ben ik verloren en ik heb het gevoel gekregen dat CIG ons alleen van informatie voorzien om ons bezig te houden. Ook kan ik het niet meer rechtvaardigen over mijzelf, toen leek het een goed plan, achteraf ben ik er wel klaar mee.

Ik zie niet de game die ons is voorgehouden. Een dikke MMO á EVE met enorme spacebattles. Dat is wat ik wil. Alles ziet er goed uit is mooi en fancy, maar toch enigszins teleurgesteld. Ik schiet niet gelijk de hele game af. Ik wil juist dat hij klaar komt voor iedereen. De visie is nog steeds goed, alleen de haalbaarheid, daar heb ik mijn twijfels bij. Mogelijk haal het spel t.z.t. misschien wel.

Dus geen team Carrack meer voor mij maar ik hoop in de toekomst om wel een crewmember te zijn.
Natuurlijk blijf ik lurken en houdt dit spel verder goed in de gaten.

-Uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 09:46
Sinds de Kickstarter had ik al zoiets van niet teveel op letten en kwa emotionele investering er constant op ingaan. Zo nu en dan zeker wel even checken, maar niet meer dan dat.

Zijn teveel andere games/ervaringen waar je jezelf ook mee bezig kan houden in de tussen tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
DutchWalnut schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:41:
Hey all,

Ik heb onlangs ook een refund aangevraagd (net voor Bornhald blijkbaar). Ik heb niet meer de verwachting, die ik 2 jaar geleden had, dat dit spel gaat bereiken wat ik ooit voor ogen had. Jullie weten dat ik echt overenthousiast ben over het spel zelf, maar niet meer in die staat als een jaar geleden.

Je kan niet blijvend hyped zijn, daar ben ik mij van bewust, maar toch heeft dit al een enkele periode geknaagd. Uiteindelijk is de beslissing gevallen wegens het blijven uitstellen van SQ42. Mijn vertrouwen ben ik verloren en ik heb het gevoel gekregen dat CIG ons alleen van informatie voorzien om ons bezig te houden. Ook kan ik het niet meer rechtvaardigen over mijzelf, toen leek het een goed plan, achteraf ben ik er wel klaar mee.

Ik zie niet de game die ons is voorgehouden. Een dikke MMO á EVE met enorme spacebattles. Dat is wat ik wil. Alles ziet er goed uit is mooi en fancy, maar toch enigszins teleurgesteld. Ik schiet niet gelijk de hele game af. Ik wil juist dat hij klaar komt voor iedereen. De visie is nog steeds goed, alleen de haalbaarheid, daar heb ik mijn twijfels bij. Mogelijk haal het spel t.z.t. misschien wel.

Dus geen team Carrack meer voor mij maar ik hoop in de toekomst om wel een crewmember te zijn.
Natuurlijk blijf ik lurken en houdt dit spel verder goed in de gaten.

-Uit
Jammer, maar begrijpelijk. Zelf ben ik al een tijdje wat minder actief ook. Niet omdat ik de game niet leuk vind of omdat ik het idee heb dat hij nooit af gaat zijn, maar meer omdat het allemaal zo lang duurt dat ik niet constant gehyped kan blijven.

Ik volg eens in de zoveel tijd is een AtV en lees weer even bij hier in het forum en dan ben ik er weer even klaar mee.

Voor mij persoonlijk is het prima om te wachten tot de game klaar is, ik hoef er alleen niet constant mee bezig te zijn.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
Ik heb juist het idee dat het vanaf nu steeds sneller zal gaan. Als de onderliggende tech bijna klaar is, kan er ook steeds meer worden toegevoegd. Er zullen best al devs bezig zijn met content voor allerlei professions, missions etc. Die kunnen straks hopelijk *plop plop plop* worden toegevoegd zodat er hele grote uitbreidingen gereleased worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Willem078 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:40:
Ik heb juist het idee dat het vanaf nu steeds sneller zal gaan. Als de onderliggende tech bijna klaar is, kan er ook steeds meer worden toegevoegd. Er zullen best al devs bezig zijn met content voor allerlei professions, missions etc. Die kunnen straks hopelijk *plop plop plop* worden toegevoegd zodat er hele grote uitbreidingen gereleased worden.
Maar is het onderliggende bijna klaar? Ik zie allemaal schepen erbij komen, wat logisch is want dat genereert inkomen.

Maar de netcode is volgens mij nog steeds problematisch. En dat heb je toch echt nodig voor je epic Space battles waarbij 2 javalins op elkaar aan het schieten zijn met beide supporting fleets.

Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen maar op dat gebied zie ik nog steeds weinig vorderingen.

edit:

Daarnaast moeten ze nog 99.5 systemen semi handmaatig afmaken.. gezien er een handmatige component in zit en planeten nog groter zijn dan de manen die ze nu maken, zie ik ze hier ook niet echt veel sneller in gaan in de komende periode. Wellicht dat ze een deel kunnen automatiseren maar volgens mij blijft er altijd een deel handmatige controle bij omdat ze de planeten/manen/asteroïden genereren

[ Voor 18% gewijzigd door Bornhald op 02-06-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:45:
[...]
Maar is het onderliggende bijna klaar? Ik zie allemaal schepen erbij komen, wat logisch is want dat genereert inkomen.

Maar de netcode is volgens mij nog steeds problematisch. En dat heb je toch echt nodig voor je epic Space battles waarbij 2 javalins op elkaar aan het schieten zijn met beide supporting fleets.

Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen maar op dat gebied zie ik nog steeds weinig vorderingen.

edit:
Daarnaast moeten ze nog 99.5 systemen semi handmaatig afmaken.. gezien er een handmatige component in zit en planeten nog groter zijn dan de manen die ze nu maken, zie ik ze hier ook niet echt veel sneller in gaan in de komende periode. Wellicht dat ze een deel kunnen automatiseren maar volgens mij blijft er altijd een deel handmatige controle bij omdat ze de planeten/manen/asteroïden genereren
Het meeste werk gaan nog de planetside locaties zijn. En daarmee bedoel ik dan de landing-zones zoals Area 18. Voor de rest kunnen ze het vullen met styled content welke uit een bibliotheek aan bouwblokken komt. Daar kunnen ze nu vrij vlot heel veel variatie in maken.

Netcode is weer een heel ander verhaal, maar goed dat zien we met 3.0 wel hoeveel rek daarin zit.

Bornhald schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:07:
[...]
Maar volgens mij is er nog steeds een visuele controle nodig op verschillende componenten en de planeten zelf. Anders hadden ze in plaats van 3 manen nu toch wel een heel zonnestelsel neer kunnen zetten. De eerste demo's hebben we vorig jaar al gezien..
? Die snap ik niet. Je hebt in de AtV's de editor langs zien komen waarmee ze solar systems maken. Ze schalen de map steeds verder op, trager dan je hoopt dat dan weer wel.

Maar als ze met 3.0 op een system zitten, dan is de volgende stap toch meerdere systems?

Overigens is dit al gereed:
Solar System Editor
A tool that will layout entire solar system with their astral objects (sun, planets moons) as well as space stations, etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Case_C op 02-06-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:04:
[...]

Het meeste werk gaan nog de planetside locaties zijn. En daarmee bedoel ik dan de landing-zones zoals Area 18. Voor de rest kunnen ze het vullen met styled content welke uit een bibliotheek aan bouwblokken komt. Daar kunnen ze nu vrij vlot heel veel variatie in maken.

Netcode is weer een heel ander verhaal, maar goed dat zien we met 3.0 wel hoeveel rek daarin zit.
Ben het er helemaal mee eens dat de sites gemaakt zijn en dat ze daar ook nog modulairteit in hebben en dat het naar alle waarschijnlijkheid nog automatisch "ge randomized" kan worden.

Maar volgens mij is er nog steeds een visuele controle nodig op verschillende componenten en de planeten zelf. Anders hadden ze in plaats van 3 manen nu toch wel een heel zonnestelsel neer kunnen zetten. De eerste demo's hebben we vorig jaar al gezien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:25
Bij mij staat dit spel ook op een erg laag pitje. Ik heb een freelancer pledge maar meer geld gaat er ook zeker niet in. Ik sluit me volledig aan bij de rest van de meningen hier (loze beloftes, onduidelijk wat nou af is, duidelijke tijdlijn, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078

edit:

Daar heb je zeker een punt. De content uitbreidingen, systems, missions enzo dat komt vanzelf, dat is gewoon een kwestie van toevoegen en de computer AI/subsumption tweaken. Maar die netcode, players/instance en communicatie tussen instances, daar hoor ik inderdaad heel weinig over.. en dat is wel kritiek inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Willem078 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:59:
[...]

Daar heb je zeker een punt. De content uitbreidingen, systems, missions enzo dat komt vanzelf, dat is gewoon een kwestie van toevoegen en de computer AI/subsumption tweaken. Maar die netcode, players/instance en communicatie tussen instances, daar hoor ik inderdaad heel weinig over.. en dat is wel kritiek inderdaad.
Het enige wat ik daar constant over hoor is dat het moeilijk is, nu zou de switch naar lumberyard het makkelijker moeten maken, maar het is er nog niet. Ze kunnen ook niet shortcuts nemen zoals in EvE om de prestaties goed te houden. Ben erg benieuwd hoe ze dit allemaal gaan doen.
Case_C schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:04:

? Die snap ik niet. Je hebt in de AtV's de editor langs zien komen waarmee ze solar systems maken. Ze schalen de map steeds verder op, trager dan je hoopt dat dan weer wel.

Maar als ze met 3.0 op een system zitten, dan is de volgende stap toch meerdere systems?

Overigens is dit al gereed:
Solar System Editor
A tool that will layout entire solar system with their astral objects (sun, planets moons) as well as space stations, etc.
Ik bedoel daarmee dat Yela, Daymar en Cellon in 3.0 zitten. Dit zijn 3 manen die de planeet Cursader oribiten. Crusader zelf zal niet echt super gemodeleerd hoeven worden, want het is een gas planeet, en voor de space stations hebben ze nu ook een randomizer. Er zijn om deze planeet een paar stations/ objecten namelijk Kareah, Port Olisar, Covalex hub Gundo, Cry astro service, Scanhub Stanton en Comray SCC

Dan hebben ze sinds ze vorig jaar het planetary deel hebben laten zien dus 3 manen gemaakt met atmosfeer etc. De rest van het zonnestelsel:

Hurston met 4 manen
Arccorp met 2 manen
Mycrotech met 3 manen

en de rest van de astroiden gordel zitten hier nog niet in 3.0.

Ze gebruiken nu een tool om een planeet te maken, die wordt volgens mij procedureel gegenereerd waarbij ze aspecten mee kunnen geven als wel/geen atmosfeer en vast nog wel een boel meer.

Dan kunnen ze (hoop ik) automatisch de wereld vullen met flora en fauna (zoveel hiervan heb ik niet zo veel van gezien, maar ze zijn hier wel mee bezig geweest, maar met 100 zonnestelsels mag ik hopen dat er een beetje variatie in zit)

Wanneer ze dan klaar zijn met genereren moeten ze de verschillende grote sites (semi handcrafted) ook neerzetten, volgens mij ging dit niet automatisch.

In de tool die ze vorig jaar hebben laten zien was iemand handmatig een planeet aan het inrichten, het lijkt me dat dit alleen voor speciale sites moet worden gedaan en niet voor de hele planeet, maar het moet dus wel weer handmatig worden gedaan.

Dus ze kunnen wel de plaatsbepaling van de verschillende planeten, astroidengordels, ruimtestations en manen ten opzichte van elkaar bepalen en in het spel zetten, daar gebruiken ze die tool (Solar System Editor) voor (weet niet meer zeker of ik die ATV gezien heb). Maar naast het plaatsen van objecten zit er nog een hele boel handwerk in om ze "uniek" te maken.

Gezien ze vorig jaar zijn begonnen ongeveer. en ze nu 3 manen af hebben en niet een heel zonnestelsel, extrapoleer ik een beetje dat ze nog minimaal een half jaar bezig zijn met het stanton zonnestelsel en als ze dan een maand per zonnestels redden voor de overige 99 dan zijn ze nog best een poosje bezig (ongeveer 8 jaar en 3 maanden)

Nu zullen er best zonnestelsels zijn die minder planeten en manen hebben dan stanton, maar ook die meer hebben. en van 1 jaar naar 1 maand gaan kan ook nog best aan de optimistische kant zijn..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem078
By the way (ander onderwerp sorry), deze filmpjes heb ik hier nog niet zien langskomen, maar zijn voor mij mega handig geweest voor dogfighting, ook PvE. Ik heb nu veel minder moeite met die npc pirates in de PU. Vooral de eerste 2 afleveringen hebben me echt veel geholpen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik denk dat we ons niet drukken hoeven te maken om content in de vorm van planeten e.d. Natuurlijk zit daar gewoon heel simpel een hoop tijd in, maar dat is 'gewoon' een kwestie van erbij maken.

Ze moeten eerst de basis op orde hebben, dan mogen ze van mij nog maar een paar planeten hebben, en als ze er dan iedere week 1 bij maken die een beetje interactief is, dan prima.
Verder kunnen ze gewoon heel wat 'lege' planeten maken, die zijn een stuk sneller gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Benjamin- schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:29:
Ik denk dat we ons niet drukken hoeven te maken om content in de vorm van planeten e.d. Natuurlijk zit daar gewoon heel simpel een hoop tijd in, maar dat is 'gewoon' een kwestie van erbij maken.

Ze moeten eerst de basis op orde hebben, dan mogen ze van mij nog maar een paar planeten hebben, en als ze er dan iedere week 1 bij maken die een beetje interactief is, dan prima.
Verder kunnen ze gewoon heel wat 'lege' planeten maken, die zijn een stuk sneller gemaakt.
Exact, zeker nu ze eindelijk die nieuwe patcher werkend hebben. En binnenkort ook live brengen.

Dan kunnen ze met kleine patches van mb's tot enkele gb's vlotter content toe blijven voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik hoop van harte dat jullie gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard is netcode de grote blocker en vertrager voor SC en het grote bewijs moet nog geleverd worden dat het zover geoptimaliseerd kan zijn dat we met 3 idrissen multi crew space battles kunnen hebben. Het duurt misschien erg lang maar aan de andere kan Star Citizen zich geen shortcut veroorloven om spelers snelle gratification te geven.

Dat zie je goed bij Elite vind ik. Die game gebruikt een simpeler p2p systeem voor multiplayer en dat besluit begint de game tegen te werken. Het is een game die het vooral moet hebben van de grote community events, want veel content om te ontdekken is er niet. Maar alleen het vormen van grote wings gaat meestal niet of met horten en stoten. En zo'n core systeem sloop je er niet even uit om te vervangen. Elke poging om de game een shortcut te geven zal de game alleen maar negatief beinvloeden op de lange termijn.

De content maak ik me verder ook niet druk om, daar laten ze genoeg progressie van zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
[...]
edit:

De content creators zijn op dit moment ook nog voornamelijk bezig met SQ42. Voor mij valt of staat het spel dan ook met het nog dit jaar opleveren van ten minste een release datum van SQ42. Een final date houdt in dat content grotendeels klaar is en resources eindelijk naar SC kunnen. Ik verwacht dan ook een eerste golf van beëindigen van personele contracten na SQ42 tenzij het een megahit wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tylocke schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:26:
[...]

De content creators zijn op dit moment ook nog voornamelijk bezig met SQ42. Voor mij valt of staat het spel dan ook met het nog dit jaar opleveren van ten minste een release datum van SQ42. Een final date houdt in dat content grotendeels klaar is en resources eindelijk naar SC kunnen. Ik verwacht dan ook een eerste golf van beëindigen van personele contracten na SQ42 tenzij het een megahit wordt.
Vraag me af of die beeindiging er komt, want Erin Roberts heeft aangegeven snel aan deel 2 te beginnen nadat SQ42 is released. Een en ander zal natuurlijk ook afhangen van de verkoopcijfers, maar als dat goed loopt zie ik ze eerder juist meer personeel aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Die netcode lijkt me helaas echt wel dingetje. Ok niet helemaal zelfde spel, maar als je ziet hoe lang EA/DICE is beziggeweest met Battlefield 4 om het op voldoende niveau te krijgen.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik weet niet wat bij Game development gebruikelijk is, maar de huidige norm bij software development zijn agile-frameworks met regelmatige updates met toevoegingen van kleine nieuwe functionaliteiten.

Ik heb de indruk dat ze bij CIG nog vnl volgens de waterval methode werken of ze werken intern misschien wel agile, maar brengen dat op een waterval manier naar buiten.

Hoe dan ook, het is waarschijnlijk dat veel al klaar is en en ander deel grotendeels klaar, maar dat ze het gecombineerd naar buiten willen brengen (afhankelijkheden (zoals item 2.0) of het klinkt interessanter om veel nieuwe features in 1x toe te voegen dan geleidelijk). Dit waterval-gedrag geeft de buitenstaander de indruk dat er weinig gebeurt of dat er nog veel niet is, totdat het opeens in een nieuwe release zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Help!!!! schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:09:
Die netcode lijkt me helaas echt wel dingetje. Ok niet helemaal zelfde spel, maar als je ziet hoe lang EA/DICE is beziggeweest met Battlefield 4 om het op voldoende niveau te krijgen.....
Klopt de net-code is een van de meest belangrijke systemen.

Nu hebben we natuurlijk nog niet het final-product gezien wat ze hiervoor in gedachten hebben. Dus dan is het lastig om te bepalen hoe vlot CIG het voor elkaar kan krijgen. Ze zijn er in ieder geval mee bezig :p .

De kleinere packages gaat in ieder geval al behoorlijk veel helpen aan de server kant. Daar moet Items 2.0 met de release van 3.0 wel voor gaan zorgen. Geen idee hoe compleet of af die migratie is, maar verschil moet er wel zijn. (Ben ook wel benieuwd naar een nieuwe analyse van deze gast voor 3.0.)

De 30hz van de server is voor mij geen gigantisch groot probleem, gezien dat het enkel met FPS een lichte reductie in kwaliteit, en dogfighting nog minder. 60hz is toch 2x zoveel data als ik me niet vergis :+ , en een spel wat heel veel dan wel bijna alles wilt zal dat ook niet allemaal perfect uit kunnen voeren.

De GTA-like switching tussen servers maar dan zonder de merkbare laadtijden wat ze willen voor de PU moetne we nog maar gaan zien, maar ik verwacht wel dat ze het als volgende grote release gaan doen. Als in met Gamescom/Citcon wellicht?

Metaalhoofd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:46:
Ik weet niet wat bij Game development gebruikelijk is, maar de huidige norm bij software development zijn agile-frameworks met regelmatige updates met toevoegingen van kleine nieuwe functionaliteiten.

Ik heb de indruk dat ze bij CIG nog vnl volgens de waterval methode werken of ze werken intern misschien wel agile, maar brengen dat op een waterval manier naar buiten.

Hoe dan ook, het is waarschijnlijk dat veel al klaar is en en ander deel grotendeels klaar, maar dat ze het gecombineerd naar buiten willen brengen (afhankelijkheden (zoals item 2.0) of het klinkt interessanter om veel nieuwe features in 1x toe te voegen dan geleidelijk). Dit waterval-gedrag geeft de buitenstaander de indruk dat er weinig gebeurt of dat er nog veel niet is, totdat het opeens in een nieuwe release zit.
De hoeveelheid data die 't kost om te veel updates uit te brengen is absurd met de huidige patcher. Waarschijnlijk gaat dat in de toekomst met de updateable .pak's wel veranderen. En dat systeem zit nu in internal QA begreep ik, dus verwacht dat eigenlijk wel met 3.0.

[ Voor 28% gewijzigd door Case_C op 02-06-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Case_C schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:47:

De hoeveelheid data die 't kost om te veel updates uit te brengen is absurd met de huidige patcher. Waarschijnlijk gaat dat in de toekomst met de updateable .pak's wel veranderen. En dat systeem zit nu in internal QA begreep ik, dus verwacht dat eigenlijk wel met 3.0.
Ik ook, bij World of Tanks (dat jaren lang nog in een 0 versie zat) was er elke paar weken wel een incrementele update met wat kleine features/bugfixes. Sommige zaken zaten lang in de planning (zoals high-detail tank-skins), maar werd mondjesmaat doorgevoerd.

Op zich zie je dat ook wel bij SC, maar nu potten ze nog veel op voor grotere patches, terwijl ze met een andere patcher makkelijker bugfixes en nieuwe kleine features kunnen uitrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:31:
[...]

Vraag me af of die beeindiging er komt, want Erin Roberts heeft aangegeven snel aan deel 2 te beginnen nadat SQ42 is released. Een en ander zal natuurlijk ook afhangen van de verkoopcijfers, maar als dat goed loopt zie ik ze eerder juist meer personeel aannemen.
Klopt helemaal. Maar dat is dus ook precies wat ik bedoel. Een groot deel van de backers heeft al SQ42 dus aan al die mensen wordt niets extra verdient tenzij ze extra dingen gaan kopen (voor SC). Als de game niet goed is komen er helaas ook weinig extra verkopen. Als er niet veel extra spelers bij komen moet al het geld van bestaande backers komen en dan dus maar hopen dat SC af komt voordat het geld op is.

Als SQ42 goed is of zelfs goed genoeg kan dit voldoende geld in het laatje brengen om zowel SQ42 part 2 als SC af te maken. En dat laatste hoop ik echt van harte want ik ben nog steeds hoopvol dat het uiteindelijke spel tof gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:45:
Uiteraard is netcode de grote blocker en vertrager voor SC en het grote bewijs moet nog geleverd worden dat het zover geoptimaliseerd kan zijn dat we met 3 idrissen multi crew space battles kunnen hebben. Het duurt misschien erg lang maar aan de andere kan Star Citizen zich geen shortcut veroorloven om spelers snelle gratification te geven.

De content maak ik me verder ook niet druk om, daar laten ze genoeg progressie van zien.
Er zijn veel blockers geweest en zullen zeker nog wel komen. Mede daardoor "enorme space battles" zie ik nu en in de komende 2 jaar nog niet gebeuren. Dat ze dingen overhaast moeten gaan doen, nee.
Willem078 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:40:
Ze gaan ook wel sneller omdat er aan verschillende content is gewerkt. Dus ja, een tsunami aan updates volgen dan ook snel. Maar als het even buggie is nu in de alpha.. dan hebben ze nog een enorme klus voor de boeg. En hoelang is SQ42 wel niet bezig met poetsen? Ik snap dat RS heel graag alles tot perfectie wil hebben. Maar overschiet hij daarin niet?
Help!!!! schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:09:
klopt, maar gelukkig hebben ze alles goed en wel gemaakt voor BF1. Zo had BF4 eigenlijk moeten zijn en zo. We zijn alweer een aantal jaren verder.
Bornhald schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:45:
Ik hoop van harte dat jullie gelijk hebben
Ik hoop ook dat deze game uit komt, eerst maar eens SQ42 afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is natuurlijk niet zo dat SQ42 alleen een kwestie is van poetsen. Zoiets als Item system 2.0 waarbij je alle systemen van je schip beheert is ook gewoon nodig voor SQ42. Ik denk eerder dat veel content voor SQ42 on hold staat tot deze core systemen af zijn. Die blockers gelden net zo goed voor de singleplayer (behalve de netcode dan).

Dat de vertical slice niet door ging had vooral te maken met character animations. En bijvoorbeeld de female character is nog niet klaar ( wel bijna inmiddels volgens mij). Die is ook nodig voor de sp.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2017 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 01:10:
Het is natuurlijk niet zo dat SQ42 alleen een kwestie is van poetsen. Zoiets als Item system 2.0 waarbij je alle systemen van je schip beheert is ook gewoon nodig voor SQ42. Ik denk eerder dat veel content voor SQ42 on hold staat tot deze core systemen af zijn. Die blockers gelden net zo goed voor de singleplayer (behalve de netcode dan).

Dat de vertical slice niet door ging had vooral te maken met character animations. En bijvoorbeeld de female character is nog niet klaar ( wel bijna inmiddels volgens mij). Die is ook nodig voor de sp.
Kortom een status update voor SQ42 zou leuk zijn. Welke systemen willen ze nog implementeren, en waar hangt het om dat ze nog geen release hebben.

Items 2.0 is waarschijnlijk wel zoiets wat ze dan nog implementeren, gezien het de kwaliteit van het spel behoorlijk ten goede komt. (Geen floating gun, wanneer je vleugel eraf is bijvoorbeeld :P . Dat had je vroeger namelijk wel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
We zullen het wel zien, ik laat lekker mijn subscription doorlopen en koop af en toe eens een upgrade. In augustus maar eens op gamescom kijken, leek me al een aantal jaar leuk maar nu maar eens een kaartje gekocht. Maar ik heb dan ook niet zoveel hype omdat ik zelf developer ben en nooit echt het idee heb gehad dat dit klusje in minder dan 5 jaar te klaren was met het team wat ze nu hebben zitten, gaat denk ik echt nog wel een jaartje of 2 duren voordat alle basic professions gameplay klaar is. Maar hoop wel sq42 volgend jaar ergens te zien idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
goons hebben een leuk grafiekje gemaakt. Zelfs als "filthy leaver" ben ik het er niet helemaal mee eens.
https://starcitizentracker.github.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
Bornhald schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:51:
goons hebben een leuk grafiekje gemaakt. Zelfs als "filthy leaver" ben ik het er niet helemaal mee eens.
https://starcitizentracker.github.io/
Kan ik me voorstellen, ik heb ook erg mijn twijfel bij veel van de statussen van de componenten. Zo staat er een status voor Cinematic Cutscenes Travel Between Space and Planet. Deze gaat er ook nooit meer komen en vervolgens zetten ze de Seemless transistion variant die deze als latere goal zou vervangen op unknown terwijl dit al aangetoond is en als demo gegeven. Hij is vrij creatief en negatief neergezet. Hopelijk kan er met 3.0 weer wat van dit soort lijsten af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:50:
[...]

Kan ik me voorstellen, ik heb ook erg mijn twijfel bij veel van de statussen van de componenten. Zo staat er een status voor Cinematic Cutscenes Travel Between Space and Planet. Deze gaat er ook nooit meer komen en vervolgens zetten ze de Seemless transistion variant die deze als latere goal zou vervangen op unknown terwijl dit al aangetoond is en als demo gegeven. Hij is vrij creatief en negatief neergezet. Hopelijk kan er met 3.0 weer wat van dit soort lijsten af.
Klopt, er staan redelijk wat bullshit issues tussen. Maar ook wel punten waarvan ik vind dat ze terecht zijn,. Ik hoop ook dat 3.0 weer veel vorderingen laat zien, en wat case zegt, met de nieuwe installer zou je ook sneller updates moeten kunnen krijgen. Laten we hopen dat ik te snel uitgestapt ben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Bornhald schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:53:
[...]
Klopt, er staan redelijk wat bullshit issues tussen. Maar ook wel punten waarvan ik vind dat ze terecht zijn,. Ik hoop ook dat 3.0 weer veel vorderingen laat zien, en wat case zegt, met de nieuwe installer zou je ook sneller updates moeten kunnen krijgen. Laten we hopen dat ik te snel uitgestapt ben :)
Anders had je deze keuze ook niet gemaakt. Laten we dat hopen dat 3.0 alles is wat ze hebben beloofd. Voor mij is alles al afgerond. Ze hebben me goed geholpen en over hun service niets meer dan lof.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylocke
Voor de liefhebber de schedule report in een mooi format:

http://schedule.starcitizen.guide

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
Boredgamer over 3.0 en beacons:

En de Noobifier over de travel-time in de final game, en wat je zou kunnen verwachten hoe lang wat duurt. Ook al eerder gepost op Discord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Atv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Poh, toch weer hele mooie dingen te zien :) . Gigantisch veel info in deze AtV over de voortgang.

Character slots komen in 3.0 volgens mij! :P Lang niets van gehoord, maar dan nu toch met de character creator. Heb er dan 4 of 5 gok ik :+ .

Ja dat heb je zelf gedaan :+ ,

Ach ik met mijn creativiteit zal wel 4 clones maken :D :D :D :D
Of 1 evil clone B) B) B) (8>

[ Voor 34% gewijzigd door Case_C op 09-06-2017 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:42:
[...]

Poh, toch weer hele mooie dingen te zien :) . Gigantisch veel info in deze AtV over de voortgang.

Character slots komen in 3.0 volgens mij! :P Lang niets van gehoord, maar dan nu toch met de character creator. Heb er dan 4 of 5 gok ik :+ .
Ik heb er 1
En geen spijt van, ik regel mn Carrack tzt wel in game :D

Edit
Had cig niet met betrekking tot characters met deze mensen samen gewerkt
https://www.rockpapershot...nce-come-out/#more-452125

[ Voor 34% gewijzigd door Bornhald op 09-06-2017 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:44:
[...]
En geen spijt van, ik regel mn Carrack tzt wel in game :D
Just don't touch mine! Maar je bent wel welkom voor een tourtje, dat dan weer wel natuurlijk :P .
Edit
Had cig niet met betrekking tot characters met deze mensen samen gewerkt
https://www.rockpapershot...nce-come-out/#more-452125
Jup, vandaag was de aankondiging van de release. Ze hebben ooit een beta uitgebracht wat grafisch en technisch nog redelijk brak was. Verder nooit meer echt updates. Maar nu komt t toch uit in 2018, volgens mij hadden ze ook eerst late 2016, early 2017 en nu early 2018. Goh klinkt bekend. (En dat voor zo'n "simpele singleplayer") Toch ook ruim 4,5 jaar ontwikkeling als ik me niet vergis.

Hoop dat 't een beetje leuk gaat spelen. Denk dat een controller het beste werkt voor 't zwaardvechten.

En nee, ze gebruiken uiteindelijk niet die systemen. Dus in hoeverre er samenwerking was is onduidelijk.

Nebula's :D , hoop dat we die vlug ingame gaan zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hqX0Xnn.gif

[ Voor 13% gewijzigd door Case_C op 09-06-2017 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Ben benieuwd, maar is de status van 3.0 al klaar voor evocati testen?

en blijkbaar de gebroeders Roberts die gaan presenteren vandaag
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DCUbYdCUQAEZZ2o.jpg:large

[ Voor 50% gewijzigd door Bornhald op 15-06-2017 16:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Geweldige AtV wat betrefd de Networking API :D , we gaan in 3.0 zien wat dit opleverd voor de gameplay. Wel bizar dat er eigenlijk maar 6 network engineers aan werken, maar wel gaaf hoe ze laten zien waar die teams nu mee bezig zijn geweest. En wat de voordelen daarvan zijn.

Vraag me af wat de Networking-engineers nu aan gaan pakken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:01:
[...]

Geweldige AtV wat betrefd de Networking API :D , we gaan in 3.0 zien wat dit opleverd voor de gameplay. Wel bizar dat er eigenlijk maar 6 network engineers aan werken, maar wel gaaf hoe ze laten zien waar die teams nu mee bezig zijn geweest. En wat de voordelen daarvan zijn.

Vraag me af wat de Networking-engineers nu aan gaan pakken :P .
Heb het niet gekeken, maar hebben ze het in 3.0 nu voor elkaar dat er meer concurrent users in een instance kunnen en dat je dus de grotere schepen kan gaan bemannen met spelers in afwachting van epic fleet battles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Die Nebula ziet er wel echt gaaf uit, ik krijg zowaar weer een beetje zin in SC :P. Ze hebben nog 15 dagen voor hun 'beloofde' 3.0 release toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Laatst online: 04-07-2022
Bornhald schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:21:
[...]

Heb het niet gekeken, maar hebben ze het in 3.0 nu voor elkaar dat er meer concurrent users in een instance kunnen en dat je dus de grotere schepen kan gaan bemannen met spelers in afwachting van epic fleet battles?
Er word niet over meer spelers gepraat maar meer over hoe het netwerk coding nu in elkaar zit, waar ze tegen aan liepen en hoe ze het hebben opgelost met daarin behoorlijke winst op network load met alle updates die gesynct moeten worden etc.

Ik denk wel dat dit ruimte bied voor meer spelers maar dat zullen we nog moeten gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ircghost schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:34:
Die Nebula ziet er wel echt gaaf uit, ik krijg zowaar weer een beetje zin in SC :P. Ze hebben nog 15 dagen voor hun 'beloofde' 3.0 release toch? :+
ligt er aan wat je beschrijft als hun beloofde 3.0 release (screenies van vorig jaar wat 3.0 in zou houden) En aan welke belofte je refereert ;) Je zou ook kunnen stellen dat ze al ruim een half jaar te laat zouden zijn gezien 3.0 tijdens gamescom 2016 nog als eind 2016/begin 2017 gepland stond.

Afbeeldingslocatie: https://game-guide.fr/wp-content/uploads/2016/08/Gamescom2016_SoireeStarCitizen122.jpg
Afbeeldingslocatie: https://game-guide.fr/wp-content/uploads/2016/08/Gamescom2016_SoireeStarCitizen130.jpg

en evocati release zou initeel begin juni zijn, maar op de planning heb je kunnen zien dat ze zijn gaan uitlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
MacrosSimga schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:59:
[...]
Er word niet over meer spelers gepraat maar meer over hoe het netwerk coding nu in elkaar zit, waar ze tegen aan liepen en hoe ze het hebben opgelost met daarin behoorlijke winst op network load met alle updates die gesynct moeten worden etc.

Ik denk wel dat dit ruimte bied voor meer spelers maar dat zullen we nog moeten gaan zien.
Verwacht inderdaad ook wel in 3.0 dat ze meer gaan experimenteren met grotere aantallen spelers per server. Maar dit hadden ze ook nodig om al komende features te implementeren zonder verlies van performance.

Vraag me ook af of nieuwere servers/meer cores ook de capaciteit nog kunnen vergroten. Volgens mij draaien ze altijd nog maar op 3 cores / server. Wellicht moet dat voor 3.0 ook al omhoog.

Nu kijken of de netwerk guru's de server/"merging" een beetje voor elkaar gaan krijgen. En dat we eens een eerste blik op instancing krijgen :9 .

Bornhald schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:24:
[...]
grotere aantallen spelers maakt of breekt SC denk ik. In huidig stadium van ontwikkeling begint het natuurlijk steeds belangrijker te worden en het is strikt noodzakelijk voor ze uberhaupt naar beta willen gaan. Voor SQ42 heeft het geen effect (weet even niet meer of coop nog een onderdeel is of niet, maar ook indien drop in coop nog een onderdeel is, dan is het maar een handje vol spelers en niet een MMO hoeveelheid spelers)
Ze hebben het over een bandwith saving van 80%, dan is het niet onlogisch te stellen dat ze het aantal spelers makkelijk met 2,5x moeten kunnen ophogen om op de 64 spelers per server te komen. (Beetje reëel blijven.

Zou de AtV echt maar even luisteren, 't is een aanrader. De API gebruiken ze ook in single player voor communicatie met de database locaal, en daarmee dus ook voor SQ42.
[...]
dacht dat het allemaal in de cloud zat, eerst google nu amazone, dan moet upscaling/downscaling niet zo een enorm probleem zijn omdat het aantal CPU's/mem virtueel is, dus zolang de pool ze beschikbaar heeft kan het. zelfs runtime zou er bij geschakeld moeten kunnen worden (kan tenslotte ook bij eve online)
Een Cloud draait ook gewoon op fisieke cpu's he ;) , en 't opschalen zal wel gebeuren wanneer daar de noodzaak voor is. Vind 't niet gek dat ze eerst de progress in de code zoeken voor ze er meer brute kracht tegenaan gooien.

[ Voor 42% gewijzigd door Case_C op 16-06-2017 13:17 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 117 Laatste