• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-12 13:44
Belangrijkere vraag. Is de nieuwe patcher geïntegreerd?

Wat er precies met de engine is gebeurd horen we wss pas na nieuwjaar.

En nog iets anders... Hoe is de wereldwijde bereikbaarheid van AWS? Google had nog t voordeel dat wereldwijd serverparken aanwezig zijn...

Lijkt wel in orde:
Afbeeldingslocatie: https://d0.awsstatic.com/global-infrastructure/Global_Infrastructure_12-15-2016.png

[ Voor 52% gewijzigd door Case_C op 24-12-2016 08:57 ]

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Case_C schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 08:30:
Belangrijkere vraag. Is de nieuwe patcher geïntegreerd?

Wat er precies met de engine is gebeurd horen we wss pas na nieuwjaar.

En nog iets anders... Hoe is de wereldwijde bereikbaarheid van AWS? Google had nog t voordeel dat wereldwijd serverparken aanwezig zijn...

Lijkt wel in orde:
[afbeelding]
Zitten er iig genoeg omenabij ons kikkerlandje, that's all that matters })

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Case_C
zion schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:02:
[...]
Zitten er iig genoeg omenabij ons kikkerlandje, that's all that matters })
Nu nog een op de boot :+ ,

Nog een goede kerst gewenst daar op de boot. En alle andere Tweakers die momenteel 2.6 onveilig maken :p , ook een fijne feestdagen gewenst.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Case_C schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:09:
[...]

Nu nog een op de boot :+ ,

Nog een goede kerst gewenst daar op de boot. En alle andere Tweakers die momenteel 2.6 onveilig maken :p , ook een fijne feestdagen gewenst.
Dank u, jullie natuurlijk ook allemaal in Nederland of waar ter wereld jullie ook zijn :)

En SC over een 1mbit (gedeeld met 8 man) satelietverbinding met 300-600ms ping.... not bloody likely :+

systeem

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-12 06:52

JanAd

Wind’s howling

Torrie844 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:53:
Ik ben een beetje aan het twijfelen om een 4K of 1440p monitor te kopen, speel momenteel op een 24 inch 1080p scherm. Iemand een aanrader? Wat gebruiken jullie momenteel? Budget is rond de 600-800 euro, GPU is 980ti (OC)
Ik heb zelf een LG 34UM95-P, ondertussen al weer iets ouder geworden maar ik denk niet dat ik ooit nog terug ga niet iets kleiner of minder breed. Het is gewoon heerlijk om op te werken zo'n UWQHD scherm.
Het enige nadeel is dat elk ander scherm gewoon veel te klein lijkt, m'n 24" FHD op't werk is gewoon minuscuul nu. ;)

Het is ook wat vriendelijker voor je grafische kaart dan een UHD scherm.

Beetje offtopic, ik zag Elite Dangerous in de Steam Sale staan... verleidelijk... >:)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-12 09:53
Voor de eigenaren van een ultrawide hier het verzoek om de UI bugs voor aspect ratio's groter dan 16:9 te bevestigen zodat dit hopelijk aangepakt wordt:

https://m.reddit.com/r/st...are_broken_for_ultrawide/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2baLu7N.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Tylocke op 24-12-2016 11:56 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 10:18
Ben nu 2.6 aan het downloaden/updaten. Snelheid 1.1MB per seconde... De hele wereld is zeker aan het updaten... Nog 7 uren wachten!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 23:08
Zou iemand met meer verstand van zaken mij als leek uit kunnen leggen wat die overstap op Lumberyard nou precies inhoud? Een soort ELI5??

Verder iedereen ook fijne kerstdagen gewenst natuurlijk! o<:)

[ Voor 19% gewijzigd door SNAFU op 24-12-2016 12:14 ]

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Fisher
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06-2018
Bij mij 20 min voor de download van de update. Nog prettige feestdagen en een gezond nieuw jaar allemaal.

• Tylocke
be3a18 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:05:
Ben nu 2.6 aan het downloaden/updaten. Snelheid 1.1MB per seconde... De hele wereld is zeker aan het updaten... Nog 7 uren wachten!
Heb je P2P wel aanstaan? Ik had vanochtend gewoon mijn volledige 150mbit download, dus was iets over de 30 minuten.
SNAFU schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:12:
Zou iemand met meer verstand van zaken mij als leek uit kunnen leggen wat die overstap op Lumberyard nou precies inhoud? Een soort ELI5??

Verder iedereen ook fijne kerstdagen gewenst natuurlijk! o<:)
Lumberyard is de versie van Cryengine die Amazon in 2014(?) gekocht heeft van Crytek toen Crytek financiele problemen had (nu weer trouwens). Amazon stelt Lumberyard beschikbaar voor developers om zonder licenties games voor CryEngine op te ontwikkelen. Nu CIG hier op over gestapt is blijft de vraag nu hoe dit in de backend geregeld is. Plaatst CIG nu gewoon een soort van add-on die grotendeels de basis van Lumberyard overschrijft zodat het StarEngine wordt of deelt CIG zijn technologie in ruil voor server capaciteit. Als het dit laatste is zou het makkelijk moeten worden voor mensen om hun eigen assets tegen de StarEngine te testen. Dit wordt een beetje gesuggereerd in de pdf die Case had gelinked.

Edit: nog wat extra info:
Before anyone panics, I think its worth pointing out that this is probably 99% about getting a cheap deal on AWS.

Lumberyard is CryEngine. Specifically, its a fork of CryEngine from the same version that CIG branched StarEngine off (3.8 - may be a different minor patch level but they are both forks of 3.8). Considering how far StarEngine has deviated from base CryEngine, there is no way that they have taken much from lumberyard code other than maybe some AWS integration - you don't just rebase your code onto another fork with this much deviation without a huge amount of integration work (probably a year's worth).

What lumberyard does give you is a discount on AWS - and given CIGs size I suspect they have negotiated a further discount, maybe even some payment.

Maaaybe they have agreed to do some joint development work going forward too - but that would be difficult to do unless its basically Amazon taking CIGs code, the other way around would probably be very burdensome on CIG.
En het antwoord van een CIG Dev hierop:
Pretty close. StarEngine was based on CryEngine 3.7 (last big integration) with cherry picked changes from CryEngine 3.8 (mainly some Animation/Serialization fixes/improvements). The Lumberyard builds we used had the same CryEngine 3.7 base with the main changes on the Editor/Tools side. We heavily changed or have completely rewritten CPU/GPU side rendering, memory management, multithreading, entity/game object handling + added tons of engine features wich neither CryEngine nor Lumberyard have. Everything else is relatively easy to merge, thanks to the same code base + adding independent Lumberyard only features is straightforward too, especially with the help of Amazon developers. We are pretty good at handling the rest of the old CryEngine codebase, which CryEngine, Lumberyard and StarEngine have in common, ourselves ;)
Voor mensen die TrackIR of dergelijke producten willen gebruiken heb ik een guide gevonden:

https://m.reddit.com/r/st...adtracking_in_26/dbk1fjd/

Ik hoop volgende week mijn tracker binnen te krijgen.

[ Voor 82% gewijzigd door Tylocke op 24-12-2016 15:22 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-12 06:52

JanAd

Wind’s howling

be3a18 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:05:
Ik heb anderhalf uurtje moeten wachten. Volledig binnen ondertussen.
Tylocke schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:54:
Voor de eigenaren van een ultrawide hier het verzoek om de UI bugs voor aspect ratio's groter dan 16:9 te bevestigen zodat dit hopelijk aangepakt wordt:

[afbeelding]
Dat was me op de PTU ook opgevallen :/

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:08

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Tylocke schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:54:

[afbeelding]
Ik heb het ook even gereport.

De download is trouwens zo'n 30GB. Komt dat side-to-side of vervangt die oude items? Ik heb niet zoveel ruimte over.. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ircghost op 24-12-2016 13:15 ]

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-12 11:29
Een tip die ik ergens las is om je files van PTU over te zetten naar de normale map en dan te kiezen voor Check Files bij het tandwiel rechtsboven. Dan download hij niet alles opnieuw.

Worked for me :)

Die 30GB is altijd een vervanging, ik heb niet de indruk dat de client echt groter wordt op dit moment.

[ Voor 20% gewijzigd door MeanGreen op 24-12-2016 13:39 ]

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 10:18
Mijn lage download snelheid lag aan mijn WiFi verbinding. Toen ik de kabel aansloot (doe ik alleen bij grote downloads) ging het al een stuk beter.
Heb trouwens besloten SC te verwijderen. Nog ter afsluiting een minpuntje; toen ik dit op de normale Windows methode deed, liet de installer doodleuk alles staan. Alleen entry in configuratiescherm wordt verwijderd. Slordig.

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn slome verbinding heb ik het ook pas tegen zondag denk ik. :)

• Case_C
Ik moet de download nog aan gaan gooien :p . Stiekem wel een dagje eerder naar huis gekomen. Skieen was toch klaar, dan maar een paar uur eerder naar huis om 2.6 aan te gooien xD.

En voor de kerst thuis te zijn :p . o<:)

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10 16:19

ShockWave

Lost it somewhere

MeanGreen schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:37:
Een tip die ik ergens las is om je files van PTU over te zetten naar de normale map en dan te kiezen voor Check Files bij het tandwiel rechtsboven. Dan download hij niet alles opnieuw.

Worked for me :)

Die 30GB is altijd een vervanging, ik heb niet de indruk dat de client echt groter wordt op dit moment.
Waar kan ik de PTU map vinden?

Star Citizen referralcode

• Tylocke
ShockWave schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:56:
[...]

Waar kan ik de PTU map vinden?
In je Star Citizen folder staan 2 folders als je mee hebt gedaan; Public en Test. De inhoud van Test kan je naar Public kopieren. Pas wel op met je cfg's want die kunnen hiermee overschreven worden.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Welke commando's in de cfg's gebruiken jullie allemaal naast r_motionblur 0?

• Case_C
Vannacht laat ik de download even gaan, dan is 't met 7 uurtjes binnen gok ik :) . Voor die tijd is er gelukkig toch voldoende te doen!

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/364217
Post van Chris Roberts

Lumberyard and StarEngine are both forks from exactly the SAME build of CryEngine.

We stopped taking new builds from Crytek towards the end of 2015. So did Amazon. Because of this the core of the engine that we use is the same one that Amazon use and the switch was painless (I think it took us a day or so of two engineers on the engine team). What runs Star Citizen and Squadron 42 is our heavily modified version of the engine which we have dubbed StarEngine, just now our foundation is Lumberyard not CryEngine. None of our work was thrown away or modified. We switched the like for like parts of the engine from CryEngine to Lumberyard. All of our bespoke work from 64 bit precision, new rendering and planet tech, Item / Entity 2.0, Local Physics Grids, Zone System, Object Containers and so on were unaffected and remain unique to Star Citizen.

Going forward we will utilize the features of Lumberyard that make sense for Star Citizen. We made this choice as Amazon's and our focus is aligned in building massively online games that utilize the power of cloud computing to deliver a richer online experience than would be possible with an old fashioned single server architecture (which is what CryNetwork is).

Looking at Crytek's roadmap and Amazon's we determined that Amazon was investing in the areas we were most interested in. They are a massive company that is making serious investments into Lumberyard and AWS to support next generation online gaming. Crytek doesn't have the resources to compete with this level of investment and have never been focused on the network or online aspects of the engine in the way we or Amazon are. Because of this combined with the fact we weren't taking new builds of CryEngine we decided that Amazon would be the best partner going forward for the future of Star Citizen.

Finally there was no ulterior motive in the timing of the announcement. The deal wasn't fully finalized until after the release of 2.5 and we agreed with Amazon to announce the switch and partnership upon the release of 2.6, which would be the first release on Lumberyard and AWS. If you have been checking out our schedule updates you would know that we originally had hoped to release 2.6 at the beginning of December, not Friday the 23rd!

I hope this clears up some of the speculation I have seen. We are very excited to be partnered with Amazon and feel this move is a big win for Star Citizen and by extension everyone that has backed the project.

p.s. I wont be replying to this as it is Christmas and I am meant to be enjoying a bit of time off with my family (and playing some games - you may see me pop into a Star Marine or AC match or two!)

p.p.s Happy Holidays All!

-

• Case_C
Scott heeft ook weer een filmpje gepost over SC,

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 23:51
Mwah, volgens de Forum was het twee dagen Engineering werk, ook wel logisch want lumberyard is vanaf precies dezelfde cryengine versie gebranched als Star citizen voordat ze opgehouden zijn met het onboarden van crytek patches.

Konden ze gewoon al hun commits vanaf daar er overheen rollen en dan wat fixen aan de custom aws cloud interfaces e.d., maar dat is wel mooi gemaakt kwa api's. Ze zullen het meeste tijd van dat half jaar bezig zijn geweest met meer operations gerelateerde zaken voor het uitrollen van servers in de cloud denk ik, het is uiteindelijk gewoon infrastructuur (servers) waar de simulatie aspect van de game op draait.

Goede stap in mijn optiek, aws is een prima platform, goede support en waarschijnlijk makkelijk uitrollen en schalen, Alhoewel ik daar alleen ervaring mee heb op db / applicatie vlak

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12 13:12

Fordox

00101010

Frontpage tweakers: "rocket space industries"

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Fordox schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:43:
Een verschrikkelijk artikel met geen of foutieve informatie. Zojuist ook een feedback artikel geopend..

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Case_C
kipkruide schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:29:
Goede stap in mijn optiek, aws is een prima platform, goede support en waarschijnlijk makkelijk uitrollen en schalen, Alhoewel ik daar alleen ervaring mee heb op db / applicatie vlak
Gaat in mijn ogen ook prima zijn voor de vooruitzichten op de lange termijn. Je zit nu op een platform voor zowel engine als servers die makkelijk decenia mee kunnen met ontwikkelingen :) .

Fordox schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:43:
Je zou bijna zeggen dat het op de telefoon in elkaar is geflanst...

Misschien handig als we zelf de artikelen maar schrijven :+ .

_Dune_ schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:54:
[...]
Een verschrikkelijk artikel met geen of foutieve informatie. Zojuist ook een feedback artikel geopend..
Ik zag je topic zojuist, weinig aan toe te voegen. Ook zo jammer, want als je als schrijver iets van onderzoek doet kan je met gemak een prima artikel hierover schrijven. De informatie ligt voor het oprapen, je moet alleen ernaar kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Case_C op 25-12-2016 15:57 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12 13:12

Fordox

00101010

Het is kerst, I see it through the fingers :9

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
_Dune_ schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:54:
[...]

Inderdaad wat een verschrikkelijk slecht artikel staan in de comments veer rectificaties, jammer dat die überhaupt nodig zijn. Maar waarom dit artikel er nu weer staat.....

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10 16:19

ShockWave

Lost it somewhere

Tylocke schreef op zondag 25 december 2016 @ 07:10:
[...]

In je Star Citizen folder staan 2 folders als je mee hebt gedaan; Public en Test. De inhoud van Test kan je naar Public kopieren. Pas wel op met je cfg's want die kunnen hiermee overschreven worden.
Dank dank, scheelt ook weer 30GB welke dus nodeloos op de SSD stond.....deze map was er al sinds de vorige PTU test..... :F

Star Citizen referralcode

• Torrie844
Wat een ontzettend zieke fan-made trailer!

-

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-12 13:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb net even een rondje gespeeld. Het ziet er best leuk uit, maar het loopt echt stroperig bij mij. Framerate tussen de 40 en 60 fps, maar met veel stuttering. Speelt niet fijn.

Ik heb een 2500k en een RX480.

Is dat normaal? Hoe loopt het bij jullie?

Ik weet dat de framerate in PU gebonden is aan de netcode, maar zou niet het geval moeten zijn in Star Marine toch?

Oh, en mijn hangar is leeg. Er zou een Aurora in moeten staan. Iemand een idee hoe dat komt?

[ Voor 41% gewijzigd door Compizfox op 26-12-2016 03:17 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Case_C
Compizfox schreef op maandag 26 december 2016 @ 02:59:
Ik heb net even een rondje gespeeld. Het ziet er best leuk uit, maar het loopt echt stroperig bij mij. Framerate tussen de 40 en 60 fps, maar met veel stuttering. Speelt niet fijn.

Ik heb een 2500k en een RX480.

Is dat normaal? Hoe loopt het bij jullie?

Ik weet dat de framerate in PU gebonden is aan de netcode, maar zou niet het geval moeten zijn in Star Marine toch?
De GPU zal zowieso het probleem niet zijn, en de CPU zou het ook prima aan moeten kunnen. Heb het zelf nog niet kunnen spelen, die 21:9 bugs maken het opstarten van matches wat lastig....

Verder 16gb RAM en een SSD zijn ook altijd prettig voor stabiliteit in SC, geen idee hoe dat voor Star marine geld overigens.
Oh, en mijn hangar is leeg. Er zou een Aurora in moeten staan. Iemand een idee hoe dat komt?
Schepen moet je tegenwoordig oproepen in de hangar via 'punten'. Dat is sinds 2.4 volgens mij, geen idee of dat nog steeds zo is.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Case_C schreef op maandag 26 december 2016 @ 09:21:
Verder 16gb RAM en een SSD zijn ook altijd prettig voor stabiliteit in SC, geen idee hoe dat voor Star marine geld overigens.
[video]
Bestaan er echt nog mensen zonder dan :X

systeem

• Case_C
zion schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:39:
[...]
Sommige mensen geven nog het advies dat meer dan 8gb niet nodig is :X ....

Oh en ik heb de files voor de armor gevonden :) , zit er op zich wel goed uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Case_C op 26-12-2016 11:10 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Case_C schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:09:
[...]

Sommige mensen geven nog het advies dat meer dan 8gb niet nodig is :X ....
en dat is prima advies als je nooit meer dan 1 á 2 processes heb draaien, maar de meesten hebben Windows, en met de prijzen heden ten dage is 16 giegeltjes toch wel fijn

systeem

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12 00:18

The Chosen One

Zie signature!

Als ik naar Kaby Lake ga moet ik ff kijken of ik nog meer dan 16 neem.
2 schermen (hopelijk), 20-30 chrome tabs, twitch running, steam etc, star citizen. Geen idee hoeveel dat allemaal is precies maar alles bij elkaar telt natuurlijk een keer op.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• DutchWalnut
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

[...]

Ik tot voor kort :9
Nu toch echt over naar 16giegels 8)

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:43
Ik ben zelf voor 32 gegaan. Als je niet voor de leet mhz ram gaat is dat best te betalen.
Toch idioot als je wel een 6700k en een 1080 kan lappen en dan te besparen op minimaal RAM geheugen

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Torched schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:43:
Ik ben zelf voor 32 gegaan. Als je niet voor de leet mhz ram gaat is dat best te betalen.
Toch idioot als je wel een 6700k en een 1080 kan lappen en dan te besparen op minimaal RAM geheugen
Dat is idd wat ik back in the days ook deed, 4mb ram, en een 420mb (5,2") schijf, frikkin duur, maar wel met een 33mhz processor, mijn stad renderen duurde "slechts" 1,5 dag :D (Ja, Megahertz, niks niet giga ;P)

systeem

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Case_C schreef op maandag 26 december 2016 @ 09:21:
[...]

De GPU zal zowieso het probleem niet zijn, en de CPU zou het ook prima aan moeten kunnen. Heb het zelf nog niet kunnen spelen, die 21:9 bugs maken het opstarten van matches wat lastig....

[...]

Ik heb maar 8 GB RAM ja, en was altijd in de veronderstelling dat dat genoeg was. Heeft me nog nooit problemen opgeleverd in elk geval (in andere games).

Ik heb wel een SSD maar die zit aardig vol dus Star Citizen past er (met z'n 30 GB) niet bij-op, helaas. Maar dat zou behalve voor de laadtijden geen verschil moeten maken lijkt me.
[...]

Schepen moet je tegenwoordig oproepen in de hangar via 'punten'. Dat is sinds 2.4 volgens mij, geen idee of dat nog steeds zo is.
[video]
Ah, ik snap het. Bedankt.

zion schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:13:
[...]

en dat is prima advies als je nooit meer dan 1 á 2 processes heb draaien, maar de meesten hebben Windows, en met de prijzen heden ten dage is 16 giegeltjes toch wel fijn
Zo goedkoop is DDR3 anders niet meer... Veel kitjes zijn inmiddels 2x zo duur als een jaar geleden.

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 26-12-2016 13:49 ]

• Case_C
Compizfox schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:46:
[...]
Ik heb maar 8 GB RAM ja, en was altijd in de veronderstelling dat dat genoeg was. Heeft me nog nooit problemen opgeleverd in elk geval (in andere games).
Dutchwalnut z'n fps problemen waren volgens mij wel verholpen na een upgrade van z'n RAM
Ik heb wel een SSD maar die zit aardig vol dus Star Citizen past er (met z'n 30 GB) niet bij-op, helaas. Maar dat zou behalve voor de laadtijden geen verschil moeten maken lijkt me.
Zolang 't op een SSD staat is 't prima, overigens zijn de laadtijden echt 100x beter met 2.6 :D , een hele verbetering.

Nu alleen nog die 21:9 bugs... erg vervelend.. ik kan namelijk geeneens een Star Marine match starten.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Case_C schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:52:
[...]

Dutchwalnut z'n fps problemen waren volgens mij wel verholpen na een upgrade van z'n RAM
OK, interessant. Dan zou dit het eerste spel zijn waar ik niet genoeg heb aan 8 GB. Ik zal m'n RAM-gebruik eens in de gaten houden, kijken of het daadwerkelijk vol zit.

• Tylocke
Compizfox schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:54:
[...]

OK, interessant. Dan zou dit het eerste spel zijn waar ik niet genoeg heb aan 8 GB. Ik zal m'n RAM-gebruik eens in de gaten houden, kijken of het daadwerkelijk vol zit.
Star Citizen icm met Windows 8.1 of 10 gebruikt al snel tussen de 10 en 11 GB geheugen. Bij minder gaat de computer veel swappen wat voor slechtere performance zorgt.

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

weet iemand waar je de free fly code kan invoeren?

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Is er een manier om de fps te verbeteren? Heb zelf een 4790k, 16gb en een 1070. Daarnaast is alles op een ssd geïnstalleerd.

En toch zit ik met een zeer belabberde fps. Haal de 40 nog niet. Kom ik buiten het station daalt hij nog meer.

Heb nog geen gedetailleerde onderzoek gedaan. Misschien dat jullie een idee hebben.

• Case_C
NinjaTrek2891 schreef op maandag 26 december 2016 @ 19:43:
Is er een manier om de fps te verbeteren? Heb zelf een 4790k, 16gb en een 1070. Daarnaast is alles op een ssd geïnstalleerd.

En toch zit ik met een zeer belabberde fps. Haal de 40 nog niet. Kom ik buiten het station daalt hij nog meer.

Heb nog geen gedetailleerde onderzoek gedaan. Misschien dat jullie een idee hebben.
In Crusader is dat volgens mij nog steeds de fps die je mag verwachten. Met de integratie van de net-code in 3.0 mogen we hogere fps verwachten.

Star Marine zou al wel hogere fps moeten hebben, daarin zou je makkelijk de 60+ fps moeten halen.

Raverty schreef op maandag 26 december 2016 @ 19:29:
weet iemand waar je de free fly code kan invoeren?
Het zou via deze pagina moeten, maar geen idee wanneer die actie begint... Het moment waarop het bericht eruit ging was niet in lijn met de release van 2.6, dus behoorlijk onduidelijk allemaal.
https://robertsspaceindustries.com/promotions/welcome-to-sc

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb even geprobeerd met alle achtergrondprogramma's (zoals Firefox met multiproces, wat vrij veel RAM gebruikt) afgesloten.

Het leek iets beter te gaan nu. Maar het RAM zat bij lange na niet vol; volgens de task manager zit in tijdens het spelen rond ~6 v/d 8 GB in gebruik, waarvan Star Citizen maar ~2 GB gebruikt. Gekgenoeg zit m'n pagefile dan wél vol, terwijl m'n RAM dat niet zit.

Het uitschakelen van Instant Replay van ReLive leek ook wat effect te hebben op de frametimes.

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 26-12-2016 22:09 ]

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:53

jdh009

FP ProMod
Zou een GeForce GTX 850M videokaart goed genoeg zijn om SC op min specs te kunnen draaien? Heb hiermee in ieder geval Pixel Shader version 5.0, Vertex Shader version 5.0 en 2.0 GB Dedicated Video RAM wat al meer of gelijk is aan de minimum van SC. Overige specs van mijn laptop voldoen ruimschoots (CPU is snel genoeg, genoeg cores en ik heb minimaal 8GB RAM) maar twijfel toch over mijn videokaart. Zou zonde zijn om het geld uit te geven en je er achterkomt dat ie helemaal niet draait. Met min settings kan ik op dit moment echter prima leven tot ik over een half jaartje mijn nieuwe desktop PC in elkaar kan zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door jdh009 op 27-12-2016 05:23 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Torrie844
jdh009 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 05:21:
Zou een GeForce GTX 850M videokaart goed genoeg zijn om SC op min specs te kunnen draaien? Heb hiermee in ieder geval Pixel Shader version 5.0, Vertex Shader version 5.0 en 2.0 GB Dedicated Video RAM wat al meer of gelijk is aan de minimum van SC. Overige specs van mijn laptop voldoen ruimschoots (CPU is snel genoeg, genoeg cores en ik heb minimaal 8GB RAM) maar twijfel toch over mijn videokaart. Zou zonde zijn om het geld uit te geven en je er achterkomt dat ie helemaal niet draait. Met min settings kan ik op dit moment echter prima leven tot ik over een half jaartje mijn nieuwe desktop PC in elkaar kan zetten.
2GB videokaart toch? Tsja

Hier staat dat het prima runt (gouden tip, star citizen gaat dus eerst je integrated videokaart proberen):
https://forums.robertsspa...ssion/217973/gtx-850m-lag

-

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:40
Eind van 2017 nieuwe grafische kaart voor mij. Is toch lastig timen zonder datum waarop SC uitkomt.. M'n huidige kaart is eigenlijk wel aan het einde maar als ik nu een nieuwe haal vraag ik me toch af of ik wel het uiterste uit de game kan halen als deze voltooid is.

Iemand hier die fanatiek Star Marine speelt? Sta zelf 15de op de Elimination ranking en een guild member 1ste :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niks van hardware timen op SC. Koop gewoon een nieuwe graka wanneer je er 1 nodig hebt. Genoeg andere games waarvoor die mee kan. :)

• Case_C
De 140 miljoen is ook weer gepasseerd, dat is toch weer hoger dan de prognose was. De hoeveelheid die per jaar opgehaald word is volgens mij ook wel in lijn met voorgaande jaren, dus in dat opzicht loopt financiering behoorlijk stabiel. Zolang dat zo blijft zullen ze volgens mij doorgaan met het uitbreiden van studio's zoals ze in Frankfurt doen.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:39:
Denk eerlijk gezegd niet dat er nog studio's bijkomen. Die in Frankfurt was puur neergezet om de gasten van Crytek te faciliteren (ze zijn wel flink uitgebreid daar).
Ik bedoel dat ze in Frankfurt continue nog mensen aannemen ;) , nieuwe studio's lijken me ook erg onwaarschijnlijk/onhandig.

[ Voor 37% gewijzigd door Case_C op 27-12-2016 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Denk eerlijk gezegd niet dat er nog studio's bijkomen. Die in Frankfurt was puur neergezet om de gasten van Crytek te faciliteren (ze zijn wel flink uitgebreid daar).

• Tylocke
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:39:
Met het sluiten van 5 Crytek vestigingen denk ik dat de Frankfurt afdeling nog wel wat gaat groeien de komende tijd.

• Bornhald
Tylocke schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:57:
[...]

Met het sluiten van 5 Crytek vestigingen denk ik dat de Frankfurt afdeling nog wel wat gaat groeien de komende tijd.
Dit is wel het moment om de mensen die je nodig hebt en die kennis hebben aan te nemen

• Tylocke
Bornhald schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:36:
[...]

Dit is wel het moment om de mensen die je nodig hebt en die kennis hebben aan te nemen
Absoluut. En eigenlijk hebben we mazzel gehad in de vorige keer, goeie ontwikkelaars voor CryEngine waren lastig te vinden en juist op dat moment kwam die kans. Als dat niet was gebeurd hadden we 2.6 nog lang niet gehad en zou 3.0 nog helemaal ver in de toekomst liggen.

Met Mass Effect Andromeda die dit voorjaar uitkomt zou ik het niet heel erg vreemd vinden als SQ42 pas na Citizencon zou komen. Nu zijn die 2 niet directe concurenten maar het zijn allebei Single Player Sci-Fi Stories.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12 00:18

The Chosen One

Zie signature!

Zelfs een game als Call of Duty of Need for Speed is concurrentie, alleen dan noem je het indirecte concurrentie.
Sommige mensen kopen maar 1 game per maand. Als die mensen dan een CoD kopen i.p.v. jouw game heb je een koop minder.

[ Voor 9% gewijzigd door The Chosen One op 27-12-2016 22:12 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Bornhald
ben ik nu de enige die gemist heeft dat er een alternatief model van de Cat beschikbaar is (de pirate versie :) ) wanneer je pirate swarm voor de 6e uitspeelt?

en iets totaal anders, is pirate swarm operationeel in 2.6 (heb alleen scheepjes gekeken op te ptu van 2.6 dus weet het niet) en wie heeft tijd/zin om deze helemaal uit te spelen voor de 6e met mij :D

edit:
is het iemand anders ook opgevallen dat de CCU naar de carrack beschikbaar is?

[ Voor 20% gewijzigd door Bornhald op 28-12-2016 12:45 ]

• Tylocke
The Chosen One schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:11:
Zelfs een game als Call of Duty of Need for Speed is concurrentie, alleen dan noem je het indirecte concurrentie.
Sommige mensen kopen maar 1 game per maand. Als die mensen dan een CoD kopen i.p.v. jouw game heb je een koop minder.
Dat klopt helemaal. Dus wil je de grote games een beetje mislopen zit je ergens rond Q3 met een release.

Daarnaast is volgens zeggen een slechte release voor kerst nog steeds beter voor je verkoopaantallen dan een goede in grote delen van het jaar.
Bornhald schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:50:
ben ik nu de enige die gemist heeft dat er een alternatief model van de Cat beschikbaar is (de pirate versie :) ) wanneer je pirate swarm voor de 6e uitspeelt?

en iets totaal anders, is pirate swarm operationeel in 2.6 (heb alleen scheepjes gekeken op te ptu van 2.6 dus weet het niet) en wie heeft tijd/zin om deze helemaal uit te spelen voor de 6e met mij :D
Die wist ik al, maar dat komt ook omdat ik ook helaas de hele holiday live stream gekeken heb. Het is echt niet erg dat je dat dus niet wist want het was zonde van mijn 3 uur. Ga er maar wel vanuit dat de pirates niet zo makkelijk meer zijn als in 2.5 en daarvoor, ik heb er in Crusader toch echt veel meer moeite mee.
Bornhald schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:49:
[...]

moet nu toch de pirate skin halen, en heb daar dus 9 dagen voor.. het moet maar lukken :)
Ik verwacht niet anders van je als echte piraat! :+

Helaas kan ik je deze week niet echt helpen denk ik. Zit nog een beetje te klussen om de nieuwe stoel een goed plekje te geven en is niet echt geschikt om even wat vlieguren te maken helaas. Binnenkort pics!

[ Voor 14% gewijzigd door Tylocke op 28-12-2016 12:54 ]

• Bornhald
Tylocke schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:46:
[...]

Dat klopt helemaal. Dus wil je de grote games een beetje mislopen zit je ergens rond Q3 met een release.

Daarnaast is volgens zeggen een slechte release voor kerst nog steeds beter voor je verkoopaantallen dan een goede in grote delen van het jaar.

[...]

Die wist ik al, maar dat komt ook omdat ik ook helaas de hele holiday live stream gekeken heb. Het is echt niet erg dat je dat dus niet wist want het was zonde van mijn 3 uur. Ga er maar wel vanuit dat de pirates niet zo makkelijk meer zijn als in 2.5 en daarvoor, ik heb er in Crusader toch echt veel meer moeite mee.
moet nu toch de pirate skin halen, en heb daar dus 9 dagen voor.. het moet maar lukken :)

en ik had ook het meeste van de live stream gezien, maar dat er een speciale versie van de cat was, dat was volledig aan me voorbij gegaan..

[ Voor 8% gewijzigd door Bornhald op 28-12-2016 12:53 ]

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 23:58
Nieuwe pc aan het samenstellen, ook met de hoop SC goed te kunnen draaien. GTX1070/i5-6600 aangezien mijn laptop(jawel laptop) aan het einde van zijn leven is en tevens ook al verkocht is....

Alleen ik gaf het een tijd geleden ook al aan, ik heb nog een Logitech Joystick hier die naar de volgende Tweaker mag gaan(verstuur hem gratis voor je op!)

Quote dit of pm mij als er interesse is aangezien ik dit niet continu in de gaten hou!

[ Voor 11% gewijzigd door weszz op 28-12-2016 14:52 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• SNAFU
Ik heb alle tijd om je te helpen...maar ja, principes he?? Een piraat helpen...no way!!! ;)
(Sorry, ik heb geen tijd, anders had ik het graag gedaan hoor)

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Torrie844
weszz schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:52:
Nieuwe pc aan het samenstellen, ook met de hoop SC goed te kunnen draaien. GTX1070/i5-6600 aangezien mijn laptop(jawel laptop) aan het einde van zijn leven is en tevens ook al verkocht is....

Alleen ik gaf het een tijd geleden ook al aan, ik heb nog een Logitech Joystick hier die naar de volgende Tweaker mag gaan(verstuur hem gratis voor je op!)

Quote dit of pm mij als er interesse is aangezien ik dit niet continu in de gaten hou!
Ah super Wesszz dat je hem weer doorstuurd! Was al benieuwd hoe het was gegaan hiermee :D
Wellicht handig om even aan te geven dat het om de Logitech 3ds pro joystick gaat die de volgende tweaker zonder geld voor een joystick dus helemaal gratis kan krijgen om te kijken hoe het spel speelt met een joystick.Afbeeldingslocatie: https://previewcf.turbosquid.com/Preview/2014/08/03__16_42_07/SIGNATURE.JPG2b6ba6e6-49a0-4540-9450-047fe8ca1e59Original.jpg Enige eis is dat hij hem - mits hij dus ook een eigen hotas/joystick koopt - weer doorgeeft aan een nieuwe tweaker die het wilt proberen! Nu lijkt het alleen of de verzendkosten gratis zijn :9.

Ik wil ook graag! Zou vanavond kunnen :P

[ Voor 55% gewijzigd door Torrie844 op 29-12-2016 14:32 ]

-

• weszz
Torrie844 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:52:
[...]

Ah super Wesszz dat je hem weer doorstuurd! Was al benieuwd hoe het was gegaan hiermee :D
Beviel prima, ben gewoon voor een tweedehandse saitek x52 gegaan voor 50 euro. Leek me iets fijner, maar natuurlijk via marktplaats dus de staat is wat, erger dan aangegeven....

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Torrie844
weszz schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:31:
[...]

Beviel prima, ben gewoon voor een tweedehandse saitek x52 gegaan voor 50 euro. Leek me iets fijner, maar natuurlijk via marktplaats dus de staat is wat, erger dan aangegeven....
Oei, 50 is ook een koopje voor een X52.. wellicht is de staat wat op te knappen? Veel plezier ermee :D

-

• Case_C
Ook een interessant iets, met het bewerken van de ingame models ben ik erachter gekomen dat de schaal 1000x kleiner is dan de werkelijkheid. De body-armor-core is bijvoorbeeld 0,8mm hoog :P
(even exact nakijken)

Het model heeft overigens wel een behoorlijk hoge fidelity :) , en is prima te bewerken om er een solide object van te maken. Zal van tijd tot tijd dus eens een stukje armor gaan printen, en wie weet heb ik dan in no time een volledige armor :P .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yIYOatLkFsZ4nFz9HRmUPWpc/full.jpg
De boel een beetje uit elkaar pluizen in losse onderdelen :) , zitten zo'n 400 losse 'shells' in als je de boel explodeert.

Heb dat nu teruggebracht naar een kleine 40 onderdelen :P , die nu allemaal los solid maken en nadenken over bevestigingen op iets.

[ Voor 33% gewijzigd door Case_C op 29-12-2016 14:43 ]

• weszz
Torrie844 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:42:
[...]

Oei, 50 is ook een koopje voor een X52.. wellicht is de staat wat op te knappen? Veel plezier ermee :D
Ja en nee. Moet zelf even kijken, ben alleen zo bang dat ik straks iets open maak wat kapot gaat :+ Maar godzijdank is er nog Youtube

• Tylocke
Voor de mensen die graag een keer aan de slag willen met de nieuwe director controls op de camera (van BoredGamerUK op youtube):

Camera Controls
Tap F4 | Cycles Thru Views
Pressing once will put you in 3rd person
A Second time Custom Camera
A Third Back to 1st Person

Tap Z | Toggle Orbit Cam

Hold F4 Then + or - | Lens Focal Distance

Hold F4 & * | Reset to previous view

Hold F4 & Arrow Keys | Target Offset

Hold F4 & PageUp / PageDown | Strafe Up & Down

Hold F4 & Home / End | Depth of Field (Blur)

Mouse Wheel | Zoom in & Out

Saving Camera Presets
They do not persist between sessions but to Save upto 9 Cameras as Presets for later use:
HOLD F4 & HOLD a NUMPAD Key | Save a Preset
HOLD F4 & TAP the NUMPAD Key | Load a Saved Preset

Other Useful Controls
On Foot
B | Toggle Walk / Run
Ctrl | Toggle Crouch
X | Go Prone
Piloting a Ship
C | Toggle DeCoupled Mode
Right Alt & , | Toggle Mouse Move Mode (More Stable Camera)
Right Alt & M | Look Ahead Mode Toggle (Recommend turning off for Recording 1st Person)

In First Person Mode - Remove the Chat Window
Right Alt and / to Bring up a cursor And allow you to interact /w the chatbox
Select the 3 horizontal lines, then click the speech bubble
This will create your own chat room so that you can’t see the global chat.
Press Right Alt and / Again to close this

Here is a Video and Example of the Camera Controls Too -

• Case_C
Tylocke schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:44:
Voor de mensen die graag een keer aan de slag willen met de nieuwe director controls op de camera (van BoredGamerUK op youtube):

Camera Controls
Tap F4 | Cycles Thru Views
Pressing once will put you in 3rd person
A Second time Custom Camera
A Third Back to 1st Person

Tap Z | Toggle Orbit Cam

Hold F4 Then + or - | Lens Focal Distance

Hold F4 & * | Reset to previous view

Hold F4 & Arrow Keys | Target Offset

Hold F4 & PageUp / PageDown | Strafe Up & Down

Hold F4 & Home / End | Depth of Field (Blur)

Mouse Wheel | Zoom in & Out

Saving Camera Presets
They do not persist between sessions but to Save upto 9 Cameras as Presets for later use:
HOLD F4 & HOLD a NUMPAD Key | Save a Preset
HOLD F4 & TAP the NUMPAD Key | Load a Saved Preset

Other Useful Controls
On Foot
B | Toggle Walk / Run
Ctrl | Toggle Crouch
X | Go Prone
Piloting a Ship
C | Toggle DeCoupled Mode
Right Alt & , | Toggle Mouse Move Mode (More Stable Camera)
Right Alt & M | Look Ahead Mode Toggle (Recommend turning off for Recording 1st Person)

In First Person Mode - Remove the Chat Window
Right Alt and / to Bring up a cursor And allow you to interact /w the chatbox
Select the 3 horizontal lines, then click the speech bubble
This will create your own chat room so that you can’t see the global chat.
Press Right Alt and / Again to close this

Here is a Video and Example of the Camera Controls Too -
[video]
Ideaal voor zulke shots:
https://gfycat.com/NextSophisticatedElephantbeetle

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:53

jdh009

FP ProMod
Torrie844 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:20:
[...]

2GB videokaart toch? Tsja

Hier staat dat het prima runt (gouden tip, star citizen gaat dus eerst je integrated videokaart proberen):
https://forums.robertsspa...ssion/217973/gtx-850m-lag
Heel erg bedankt, ging precies zoals daar beschreven stond.

Heb me aangemeld met een random code, degene met STAR-HP57-BLTL kan nu blij zijn met de extra´s :)

Zag dat Tweakers actief was ials clan/organisatie, is die toegankelijk voor iedereen of pas vanaf een bepaald niveau?

Tot nu toe een leuk spel.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03:07
Zeg zijn er nog merchantmans ergens te koop?

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• Case_C
jdh009 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:46:
[...]
Zag dat Tweakers actief was als clan/organisatie, is die toegankelijk voor iedereen of pas vanaf een bepaald niveau?

Tot nu toe een leuk spel.
GoT Inc. is voor elke Tweaker toegankelijk, gewoon een applicatie insturen met je T.net Nick.

Zodra de organisaties nut gaan hebben ingame komen we weer met een update rond functionaliteiten e.d. Voor die tijd kan je via de Discord (in de topicstart vind je de link, het is de nieuwe TeamSpeak) al wel samenspelen met andere Tweakers.

• Bornhald
peize9 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:59:
Zeg zijn er nog merchantmans ergens te koop?
ik heb nog wel een warden met LTI liggen in de buy back EN toevallig een $0 CCU (dus niet weg te geven) een CCU van de Warden naar de Merchantman.. dus hoe graag zou je er een (met LTI) willen hebben 8) :+
peize9 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:09:
[...]

Hoeveel zal het kostten om er een te krijgen?
PM gestuurd

[ Voor 20% gewijzigd door Bornhald op 30-12-2016 10:53 ]

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03:07
Bornhald schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 00:33:
[...]

ik heb nog wel een warden met LTI liggen in de buy back EN toevallig een $0 CCU (dus niet weg te geven) een CCU van de Warden naar de Merchantman.. dus hoe graag zou je er een (met LTI) willen hebben 8) :+
Hoeveel zal het kostten om er een te krijgen?

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• Torrie844
Ik heb ook eventueel nog wat te koop:

- LTI Sabre (CCU uit archimedes)
- LTI BMM (CCU uit archimedes)
- LTI Andromeda (CCU uit archimedes)

Laat maar weten als iemand interesse heeft!

-

• Bornhald
(mijn) caterpillar pirate variant

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6TboTKH.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cEFTZIc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W2Ytp3V.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6UumBmT.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ziet ernaar uit dat Star Marine nu al een anti cheat systeem nodig heeft:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OHtIjbBVuTE&feature=youtu.be]

• Bornhald
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:23:
Ziet ernaar uit dat Star Marine nu al een anti cheat systeem nodig heeft:

[video]
Jammer dat het nu al nodig is..
ik snap niet echt wat de lol ervan is. Wel raar dat er geen rekening mee is gehouden, want dit was natuurlijk wel te verwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Bornhald op 31-12-2016 11:32 ]

• Torrie844
Bornhald schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:32:
[...]

Jammer dat het nu al nodig is..
ik snap niet echt wat de lol ervan is. Wel raar dat er geen rekening mee is gehouden, want dit was natuurlijk wel te verwachten.
Het heeft geen zin om anti-cheat te maken als je nog vol in development zit. Helemaal omdat je dan zo snel mogelijk probeert iets te maken, wat hackers des te makkelijker kunnen omzeilen.

-

• Bornhald
Torrie844 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:13:
[...]

Het heeft geen zin om anti-cheat te maken als je nog vol in development zit. Helemaal omdat je dan zo snel mogelijk probeert iets te maken, wat hackers des te makkelijker kunnen omzeilen.
Niet helemaal mee eens, vooral wanneer je ook persistence in je game wil testen en dingen als test data en bugreports wil hebben, dan moet je mensen hebben die spelen en testen en bugreports malen.

Nu spreek ik natuurlijk alleen voor mezelf, maar ik vind er niks aan om tegen cheaters te spelen, gezien ik er in game niet omheen kan, ga ik wel een ander spel doen en wacht ik wel met sc (doe ik tenslotte al 4 jaar :) ) , dus geen testdata van mij, geen bug reports van mij etc.

De vraag wordt dan, zijn er genoeg mensen die ondanks het cheated het wel leuk blijven vinden om te spelen.

• Case_C
Bornhald schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:25:
[...]

Niet helemaal mee eens, vooral wanneer je ook persistence in je game wil testen en dingen als test data en bugreports wil hebben, dan moet je mensen hebben die spelen en testen en bugreports malen.

Nu spreek ik natuurlijk alleen voor mezelf, maar ik vind er niks aan om tegen cheaters te spelen, gezien ik er in game niet omheen kan, ga ik wel een ander spel doen en wacht ik wel met sc (doe ik tenslotte al 4 jaar :) ) , dus geen testdata van mij, geen bug reports van mij etc.

De vraag wordt dan, zijn er genoeg mensen die ondanks het cheated het wel leuk blijven vinden om te spelen.
Tijdens de alpha moet de developer in mijn ogen goed opletten wat er gebeurd. Kijken hoe de cheats werken, en zoeken naar de beste oplossingen.

Ook kijken naar de oplossingen die andere games hebben gevonden tegen cheaters.
Verbannen naar prison servers , eigenlijk wat ze al willen doen voor griefers (hoe ze dat precies willen regelen/staven is nog onduidelijk.)
Blizzard schijnt het ook aardig voor elkaar te hebben, en volgens mij kan CIG net zo makkelijk strikte controle hebben op zijn servers dus theoretisch moet het mogelijk zijn dat cheating in SC onmogelijk gemaakt kan worden.

• SNAFU
Gaaf dat het toch nog gelukt is!!
Congratz!!

• Bornhald
SNAFU schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:25:
[...]

Gaaf dat het toch nog gelukt is!!
Congratz!!

uiteindelijk met een vriend en 2 random mensen gehaald. Ik had hem in de 1e poging kunnen halen, als mijn PC niet vast liep in ronde 17 (vriend van me had hem toen wel gehaald)

Verwijderd

Topicstarter
Even modellen uithangen met Recon en Brandonchat, foto's gemaakt door Recon:

Afbeeldingslocatie: https://images.discordapp.net/.eJwNxssNhCAQANBeKIDhL9iGFRCcgEYdAuNps73vvtP7iHdcYhWNuc8VYD9mobHLyTRyRVmJ6oW5H1MWuiEz59JufHiCtiEZq5WKLriYglZg_lHRJxet1c5HH2ArA_HZGrEydpFnr-L7A_0UJJo.jtTRl_kER_raB-F1GW2ZeYVRyrM?width=2000&height=1125

Afbeeldingslocatie: https://images.discordapp.net/.eJwNxtENhCAMANBdGIAWbDh0DScg2IBGLYH6ZW73u_f1XvP00yymqraxAGz7yNI3O1R6KmyLSDk5tX3YLBck1ZTrxbcOcFOY_eQQIwWKc3AI_h-MHyTywVNwRLDmznyvVRQ9oT1aMd8f-xUkgw.w08pX9a5B3jI4JZxi6qUKNaTjjM?width=2000&height=1125

Afbeeldingslocatie: https://images.discordapp.net/.eJwNxssNhCAQANBeKIDhJxlswwoIEtCoQ5jxtNned9_pfdQ7L7WqLjJ4BdgPLjR3zUIzt6obUbtqHgfrQjdkkVz6XR9hsD4m560xGGLAFK0B94_BJSTEmDDY5GErs9Zn6yTG-UWfo6nvD_5_JKU.X2jvPhEqIeKDdnPtCKngLUPS3tA?width=2000&height=1125

Afbeeldingslocatie: https://images.discordapp.net/.eJwNx9ENhCAMANBdGICWgiiu4QQECWjUEuh9XW738--9r_r0S62qirSxAuzHSNx3PYR7LFkX5nLl2I6hE98QRWKqd35kgLE-kDWIi_NuCd4g0Iu3M2GYiOZADrbUc362yoJkSZ-tqN8f_AgkjQ.-IdI90n6RCTb-HPdqSKJ4AQ14v4?width=2000&height=1125

Afbeeldingslocatie: https://images.discordapp.net/.eJwNxtENhCAMANBdGIBSIAiu4QQECWjUElq_Lrf73ft6H_XOS62qiwxeAfaDC81ds9DMrepG1K6ax8G60A1ZJJd-10cY0IVkHRoTffAxBTRg_zERl4TJuxRCdLCVWeuzdRJjcdHnaOr7A_13JJ0.qOqBdUxL2xl97BOT6Q6IjMhGMh0?width=2000&height=1125

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 20:04 ]

• Recon24
Ook deze had ik nog gemaakt (gister)

[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 31-12-2016 20:11 ]

• Tylocke
Moge 2017 een mooi jaar voor SC en SQ42 worden!

• Bornhald
Gelukkig nieuwjaar, en dat SQ42 dit jaar wel het levenslicht mag zien

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ondanks dat ik hier weinig post, zijn E:D & SC mijn dagelijks kost, en de eerste 2 topics die ik 's ochtends check, en de laatste voordat ik 's nachts naar bed ga, dus aan jullie allen:

Happy Frikkin New Year!

(en mogen jullie allen jullie stempel drukken op jullie respectievelijke universa!)

systeem

• SNAFU
Iedereen de beste wensen voor 2017 en dat SQ42 maar uit mag komen zodra het klaar is.
Oh ja, 2017 is het jaar van de Carrack EN de BMM EN de Hull serie. d:)b

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-12 09:48
Beste wensen inderdaad aan iedereen :) Nu hopen op een snelle release van 3.0 :D

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Willem078
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-07 14:22
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Als ze ff extra opschieten zitten we eind dit jaar in de echte persistent beta :P

• Torrie844
yesss, happy ny! Vrijdag schedule report? ;) Eerst patch 2.6.1 ben ik bang!

-

• Recon24
Torrie844 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:39:
yesss, happy ny! Vrijdag schedule report? ;) Eerst patch 2.6.1 ben ik bang!
Ze zullen 2.6 sowieso wel patchen want voorlopig zitten we nog vast aan 2.6 en zijn er genoeg bugs om te killen.

• Torrie844
Ik heb zitten kijken naar een fatsoenlijke headtracker, dan kom je snel uit op TrackIR. Echter heeft EDtracker een alternatief, een DIY versie voor ongeveer 15 euro, of de kant en klare voor 35 euro.. krijgt goede reviews!

http://edtracker.org.uk/index.php/pro
DIY bundle http://hobbycomponents.com/home/440-diy-head-tracker-bundle

[ Voor 12% gewijzigd door Torrie844 op 02-01-2017 10:58 ]

-

• Tylocke
Torrie844 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:55:
Ik heb zitten kijken naar een fatsoenlijke headtracker, dan kom je snel uit op TrackIR. Echter heeft EDtracker een alternatief, een DIY versie voor ongeveer 15 euro, of de kant en klare voor 35 euro.. krijgt goede reviews!

http://edtracker.org.uk/index.php/pro
DIY bundle http://hobbycomponents.com/home/440-diy-head-tracker-bundle
Ik heb er eentje van trackhat gekocht. Die van mij is een wireless clip icm een PS3 eyetoy. Was wel wat duurder maar dat kwam dus door de accu in de clip.

Helaas heb ik een probleempje met het onderste ir lichtje, de plastic balk is verbogen en eindigt het ontvangst op alleen de onderste erg snel als ik naar links kijk. Zal nog even contact moeten opnemen met de verkoper.

• Ircghost
  • Laatst online: 00:08

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik heb even een flink aantal reports in de council bevestigd over 21:9, het is zo jammer dat dit niet goed werkt, terwijl dit toch echt de toekomst is voor gaming (in mijn ogen :P).

• Torrie844
Tylocke schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:59:
[...]

Ik heb er eentje van trackhat gekocht. Die van mij is een wireless clip icm een PS3 eyetoy. Was wel wat duurder maar dat kwam dus door de accu in de clip.

Helaas heb ik een probleempje met het onderste ir lichtje, de plastic balk is verbogen en eindigt het ontvangst op alleen de onderste erg snel als ik naar links kijk. Zal nog even contact moeten opnemen met de verkoper.
Ziet er goed uit!
Hoeveel was die, als ik mag vragen?
Ircghost schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:12:
Ik heb even een flink aantal reports in de council bevestigd over 21:9, het is zo jammer dat dit niet goed werkt, terwijl dit toch echt de toekomst is voor gaming (in mijn ogen :P).
Jep! Ik ben toch ook onlangs overgestapt naar 21:9 - erg mooi! Maar helaas geen load out in Star Marine. Hopen dat 2.6.1. dit gaat oplossen! Nu nog custom FOV aanpassen :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Torrie844 op 02-01-2017 15:34 ]

-

• Case_C
Blijkbaar zijn er nog discounted starter-packages:

Let wel, enkel met PU acces, dus zonder SQ42.

https://robertsspaceindus...r-Holiday-Warbond-Edition

• Tylocke
Torrie844 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:33:
[...]

Ziet er goed uit!
Hoeveel was die, als ik mag vragen?
Inclusief verzending en btw iets over de 68 pond wat volgens mij rond de 78 euro was. Mocht je er voor kiezen dan kan je ook 5% korting krijgen via sommige youtubers zoals SuperMacBrothers. Code is supermac volgens mij.

• Torrie844
https://forums.robertsspa...014/back-next-week#latest

Misschien bugsmashers, verder niks deze week.
Okay, so really, we're back next week. I just really like that movie.

Greetings Citizens!

Just a minor heads up that the regular schedule of community content will resume next week. This week is a shortened work week as we all return from our holidays and start the process that will be our 2017.

If you missed it over the holiday break, there was a Special Edition Loremaker's roundtable where we discussed the process for creating the stories behind Star Citizen and Squadron 42. You can check that out on our YouTube page here:

If all goes according to plan, there should be a Bugsmashers for those interested this Wednesday.

With that, Happy 2017 everybody!
Tylocke schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:08:
[...]

Inclusief verzending en btw iets over de 68 pond wat volgens mij rond de 78 euro was. Mocht je er voor kiezen dan kan je ook 5% korting krijgen via sommige youtubers zoals SuperMacBrothers. Code is supermac volgens mij.
Mm thanks! Dat scheelt een hoop met trackIR

[ Voor 19% gewijzigd door Torrie844 op 02-01-2017 21:02 ]

-

Pagina: 1 ... 43 ... 119 Laatste