Verwijderd

Topicstarter
Wel aardige vid van noobifier over de salvaging mechanic:

Overigens zijn de eerste berichten van de performance van Star Marine veelbelovend. Heb wel zin om de live versie aan de tand te voelen.

• Quze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 21:46
Vraagje heren, telkens als ik een game mode join wordt ik eruit geknikkerd.

laatste drivers, i7 + 1070 ssd win 10

iemand suggesties?

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Quze schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:34:

iemand suggesties?
Joinen vanuit de hangar en dan in die Pod gaan zitten. Vanuit daar Arena Commander of Star Marine opstarten.

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-12 09:53
Quze schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:34:

iemand suggesties?
In 2.5 of PTU 2.6?

Bij mij zijn de laadtijden behoorlijk verbeterd in 2.6 trouwens.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 23:08
De live stream stond vanochtend nog in z'n geheel op YT maar is inmiddels verwijderd. Geen idee waarom.... :X

[ Voor 6% gewijzigd door SNAFU op 17-12-2016 18:45 ]

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-12 13:44
SNAFU schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:44:
De live stream stond vanochtend nog in z'n geheel op YT maar is inmiddels verwijderd. Geen idee waarom.... :X
Copyright strike? Wellicht van
Afbeeldingslocatie: https://bandbent.files.wordpress.com/2013/02/thecringeheader.jpg
:+

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10 16:19

ShockWave

Lost it somewhere

SNAFU schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:09:
Korte impressie van de livestream, met alle hoogtepunten. ;)
[video]
Top bedankt, heb nogal wat gemist merk ik, heb niet alles meegekregen blijkbaar dus de samenvatting was een geschenk uit het universum..... _/-\o_ d:)b oOo

Star Citizen referralcode

• IMa34
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-05-2021
Hahaha, dat filmpje met die fragmenten uit spaceballs! Echt grappig SNAFU :D

Verwijderd

Topicstarter
Korte SM review van Supermacbrother.

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Star Citizen Alpha 2.6.0a: Crusader Back Online!

Hi everyone!

We've published 2.6.0a to PTU tonight for our PTU 1st Wave and Subscriber groups, and Crusader is now back online!

2.6.0a Patch Notes

We also have a special request to help track disconnections for:

Code 20007 All Players Disconnected Loading Into Crusader
Code 30000 Player Returned to Lobby During Play
Code 30008 Authentication Failed
Code 30009 Player Disconnected with Code 9

Please contribute to one of these if you encounter them. You can find these in the Disconnections section of the Issue Council.

Thanks for all of your help in getting 2.6.0 ready for primetime. We've made some great improvements and are excited to continue get this out to more players!

Thanks everyone and have a wonderful day!
The RSI Team
DeXXoR schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:14:
Inmiddels zitten ze alweer bij 2.6.0J als het goed is :)
Deze mail is van vanochtend (01:36).. zo snel zeg je? :9

[ Voor 11% gewijzigd door DutchWalnut op 19-12-2016 08:51 ]

• DeXXoR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-12 21:34

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Inmiddels zitten ze alweer bij 2.6.0J als het goed is :)

https://www.reddit.com/r/...just_got_pushed_go_go_go/

[ Voor 46% gewijzigd door DeXXoR op 19-12-2016 08:52 ]

• Tylocke
DutchWalnut schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:03:
[...]

[...]

Deze mail is van vanochtend (01:36).. zo snel zeg je? :9
Ik vermoed dat j wat waarschijnlijker is gezien ze al even in de PTU bezig zijn. Mooi dat Crusader eindelijk open is! Als ik mijn stoel in elkaar gezet heb dan kom ik vanavond wel even vliegen denk ik.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Nieuwe holotable!

http://imgur.com/gallery/HbHL9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w67fZOo.png

En dit is toch wel een geniaal plaatje, Helmet HUD van buiten ook als render

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8qjMb4Y.jpg

hahaha

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OLjkiWi.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door Torrie844 op 19-12-2016 09:21 ]

-

• Tylocke
Die holotable ziet er nu wel erg goed uit. Is de interface ook een beetje prettig? Ik hoop vanavond of woensdag echt nog even wat meer te spelen.

Mbt laadtijden: met een ssd ben ik in principe in 10 seconden in mijn hangar, Area 18 of een free flight.

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-12 06:52

JanAd

Wind’s howling

Zou de 2.6 tegen de vakantie volledig public gaan?
Dan heb ik eindelijk weer eens tijd om m'n Thrustmaster vanonder het stof uit te halen :p

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Tylocke schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:34:
Die holotable ziet er nu wel erg goed uit. Is de interface ook een beetje prettig? Ik hoop vanavond of woensdag echt nog even wat meer te spelen.

Mbt laadtijden: met een ssd ben ik in principe in 10 seconden in mijn hangar, Area 18 of een free flight.
De Holotable ziet er fancy uit, maar vind er nog wel te veel informatie instaan mbt de loadout die je kan plaatsen. Dat mag nog wel wat gebruikersvriendelijker.

Hier idem, op een SSD is het nu supersnel.

[ Voor 42% gewijzigd door DutchWalnut op 19-12-2016 15:47 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12 13:12

Fordox

00101010

Bij 2.6 ga ik ook even star citizen updaten :) Ik ben wel benieuwd naar de snelheidsaanpassingen en SM :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Zo kun je de Herald natuurlijk ook parkeren :)

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2ui979i.jpg

• Case_C
menaze schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:51:

[afbeelding]
Haha, het uitstappen zal wel wat lastig zijn. :P

Net uit t deurtje gaat de Gravity van t landing pad aan. Pof lig je op t deck.

Doet me een beetje denken aan the Expanse. Daar landen ze ook op die manier de schepen. Maar dan is de floor layout ook in de hoogte ipv plat.

[ Voor 17% gewijzigd door Case_C op 19-12-2016 19:17 ]

• Fordox

Fordox

00101010

menaze schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:51:

[afbeelding]
Heerlijk die MMO's :D Nu geven ze ons alleen maar groter speelgoed om mee te klooien dan in een andere MMO :p

[ Voor 15% gewijzigd door Fordox op 19-12-2016 20:05 ]

• menaze
Ben ik een beetje doelloos aan het rondvliegen hoor ik opeens een raar muziekje.
Vind ik een noodle vendor machine beklad met leuzen.. op een asteroide.

Kreeg er helaas niets uit hahaha

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/9a33n7.jpg

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

menaze schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:18:
Ben ik een beetje doelloos aan het rondvliegen hoor ik opeens een raar muziekje.
Vind ik een noodle vendor machine beklad met leuzen.. op een asteroide.

Kreeg er helaas niets uit hahaha

[afbeelding]
Je vliegt nooit doelloos rondt, dat noemen we voortaan exploren oké.... :+

• menaze
ShockWave schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:54:
[...]

Je vliegt nooit doelloos rondt, dat noemen we voortaan exploren oké.... :+
Roger that. :Y

• Recon24
Altijd kijken of iets past:

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:40
Gisteren maar even een eenmalige subscription gekocht zodat ik ook 2.6 kan spelen... Beetje jammer dat het zo kan maar goed.

Star Marine speelt iig heerlijkt! Wel veel lag op sommige momenten (ping is stabiel) maar zodra dit is opgelost hou je een goede shooter over!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
Nopheros schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:45:
Gisteren maar even een eenmalige subscription gekocht zodat ik ook 2.6 kan spelen... Beetje jammer dat het zo kan maar goed.

Star Marine speelt iig heerlijkt! Wel veel lag op sommige momenten (ping is stabiel) maar zodra dit is opgelost hou je een geode shooter over!
Ze moeten subscribers ook een reden geven om subscriber te blijven.
Jump Point en Vault staat toch elke keer weer op Reddit dus dan blijft er niet zo heel veel over. ;)

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Facerafter schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:54:
[...]

Ze moeten subscribers ook een reden geven om subscriber te blijven.
Jump Point en Vault staat toch elke keer weer op Reddit dus dan blijft er niet zo heel veel over. ;)
Inderdaad, en voor de goodies hoef je het ook niet te doen, die staan in de store voor $5 tegenover de sub van +$10

• Tylocke

Star Marine speelt iig heerlijkt! Wel veel lag op sommige momenten (ping is stabiel) maar zodra dit is opgelost hou je een goede shooter over!
Op zich had je beter even kunnen wachten. Afgelopen nacht zijn er weer bult invites de deur uit gestuurd en zeer waarschijnlijk wordt er voor kerst óf de push naar live gedaan óf de PTU opengezet voor iedereen.

Wat ik trouwens een beetje stom vind van CIG is dat ze nu een free fly week doen terwijl er grote problemen zijn met 2.5 8)7 Niet echt de beste reclame voor het spel zo. Dit is trouwens niet de eerste keer dat ze de free fly op verkeerde momenten plannen.

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Tylocke schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:20:
[...]

Op zich had je beter even kunnen wachten. Afgelopen nacht zijn er weer bult invites de deur uit gestuurd en zeer waarschijnlijk wordt er voor kerst óf de push naar live gedaan óf de PTU opengezet voor iedereen.

Wat ik trouwens een beetje stom vind van CIG is dat ze nu een free fly week doen terwijl er grote problemen zijn met 2.5 8)7 Niet echt de beste reclame voor het spel zo. Dit is trouwens niet de eerste keer dat ze de free fly op verkeerde momenten plannen.
rare is dat ik nu officieel de invite gehad heb, maar al sinds zondag kon installeren.

en nu een fly free?

• Torrie844
Tylocke schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:20:
[...]

Fly free wordt pas geactiveerd als 2.6 er komt, dat staat ook in de e-mail naar iedereen toe. (You can register now, but wait for an e-mail when the fly-free will be active).

-

• Tylocke
Torrie844 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:28:
[...]

Fly free wordt pas geactiveerd als 2.6 er komt, dat staat ook in de e-mail naar iedereen toe. (You can register now, but wait for an e-mail when the fly-free will be active).
Dat klopt, maar de vorige 2 keren dat ze dit deden bij een nieuwe versie was het gewoon meteen onspeelbaar. Servers die eruit klappen, geen slots vrij, lage fps. Waardeloos. Ik weet dat CIG het graag aan de buitenwereld laat zien en ook mooi dat dat gewoon gratis kan voor mensen die het willen zien maar wacht dan even een 2 weken zodat de servers ook gewoon alles aankunnen. Nu gaan alle gewone spelers en alle mensen van de free fly tegelijkertijd 2.6 downloaden en spelen met alle gevolgen van dien.

Ik hoop vanavond eindelijk te kunnen vliegen!

• Bornhald
Tylocke schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:51:
[...]

Dat klopt, maar de vorige 2 keren dat ze dit deden bij een nieuwe versie was het gewoon meteen onspeelbaar. Servers die eruit klappen, geen slots vrij, lage fps. Waardeloos. Ik weet dat CIG het graag aan de buitenwereld laat zien en ook mooi dat dat gewoon gratis kan voor mensen die het willen zien maar wacht dan even een 2 weken zodat de servers ook gewoon alles aankunnen. Nu gaan alle gewone spelers en alle mensen van de free fly tegelijkertijd 2.6 downloaden en spelen met alle gevolgen van dien.

Ik hoop vanavond eindelijk te kunnen vliegen!
ik hoop het ook voor je..

en ik ben verliefd op mn cat. eindelijk een ruimteschip wat er ook uit ziet als een ruimteschip. met een rec room die er een beetje uit ziet zoals die van de USCSS Nostromo (althans zoals ik hem mij herinner)

of niet helemaal... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.craveonline.com/images/stories/2011/Film/The%20Series%20Project/Alien%20Predator/Alien_crew.jpg

en heb je in de PTU nu toegang tot alle schepen die er zijn.. leek er wel op..

[ Voor 11% gewijzigd door Bornhald op 20-12-2016 13:32 ]

• Fordox

Fordox

00101010

Dat wordt je interieur wit schilderen :+

• Recon24
Greycat in de Cat rijden. Net eventjes snel gemaakt :D

[ Voor 12% gewijzigd door Recon24 op 20-12-2016 15:26 ]

• Xzylvador
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 13:40
Hoe zit het met controls? Veel veranderd tov. 2.5?
Krijg één van de komende dagen m'n Thrustmaster T16000 aan en vraag me af of het de moeite is hem nog af te stellen op 2.5 of beter gewoon wacht op 2.6 om hem in te dopen.
Eerste ervaring met stick/HOTAS, enige tips van experts zeker welkom.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Xzylvador schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:53:
Hoe zit het met controls? Veel veranderd tov. 2.5?
Krijg één van de komende dagen m'n Thrustmaster T16000 aan en vraag me af of het de moeite is hem nog af te stellen op 2.5 of beter gewoon wacht op 2.6 om hem in te dopen.
Eerste ervaring met stick/HOTAS, enige tips van experts zeker welkom.
Ik heb de moeite niet meer gedaan om de knoppen aan te passen op mijn T16K, dus ik ben ook wel benieuwd of er opnieuw veel gaat wijzigen.

De laatste keer kon ik niet eens meer opstijgen en stond ik daar op het platform op knopjes te drukken als een n00b 8)7

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Bornhald schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:18:
[...]

rare is dat ik nu officieel de invite gehad heb, maar al sinds zondag kon installeren.

en nu een fly free?
Je account moet toen al vrijgegeven zijn en mail later verstuurd.
Kon vandaag de hand leggen op een mail met link naar 2.6 via de website maar ik kreeg de melding dat mijn account nog niet was toegelaten tot de ptu.

• Bornhald
ShockWave schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:49:
[...]

Je account moet toen al vrijgegeven zijn en mail later verstuurd.
Kon vandaag de hand leggen op een mail met link naar 2.6 via de website maar ik kreeg de melding dat mijn account nog niet was toegelaten tot de ptu.
de mail is zeker later verstuurd, 2 dagen, op de site kon ik mn account al over zetten naar ptu en inloggen etc :)

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 23:37

?? hoeft helemaal niet. Ik heb gewoon een PTU invite gekregen en heb al maanden niet gespeeld.
Los daarvan komt volgens mij 2.6 gewoon naar LIVE deze week..

Snel even 2.6 geprobeerd maar was na 10min weer klaar (netzoals 2.1-2.5).
Star marine had ik 30-50fps dus dat speelt voor geen meter gezien het een FPS is. SC is op zich geen FPS dus met dat in gedachten zag het er verder wel OK uit voor een 1e probeersel.

Crusader merkte ik totaal geen verschil met 2.5 (op de caterpillar na). Had nog steeds 20fps, en glitchste meteen in de caterpillar omdat ik van onderen USE kon doen op een console. Daarna glitchte ik uit de cockpit.
In EVA stop ik nog steeds als ik knoppen los laat.
Shadows op schepen etc. zie je pas van dichtbij.

Tot 3.0 met hopelijk goeie net code :)

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-12 09:48
Ik heb ook een invite gekregen en ook al maanden niet zo heel veel gedaan. Lijkt mij natuurlijk wel dat als jij nu netjes rapporteert wat je wel en niet ziet gebeuren, dat ze bij CIG volgende keer wat sneller aan je zullen denken. Lijkt mij dan...

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb ook een invite gekregen ondanks dat ik redelijk (euh, zeer) weinig gespeeld heb de laatste maanden.

Ik ben benieuwd :)

[ Voor 7% gewijzigd door JanAd op 21-12-2016 08:11 ]

• Nopheros
DoubleYouPee schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:12:
[...]

?? hoeft helemaal niet. Ik heb gewoon een PTU invite gekregen en heb al maanden niet gespeeld.
Los daarvan komt volgens mij 2.6 gewoon naar LIVE deze week..

Snel even 2.6 geprobeerd maar was na 10min weer klaar (netzoals 2.1-2.5).
Star marine had ik 30-50fps dus dat speelt voor geen meter gezien het een FPS is. SC is op zich geen FPS dus met dat in gedachten zag het er verder wel OK uit voor een 1e probeersel.

Crusader merkte ik totaal geen verschil met 2.5 (op de caterpillar na). Had nog steeds 20fps, en glitchste meteen in de caterpillar omdat ik van onderen USE kon doen op een console. Daarna glitchte ik uit de cockpit.
In EVA stop ik nog steeds als ik knoppen los laat.
Shadows op schepen etc. zie je pas van dichtbij.

Tot 3.0 met hopelijk goeie net code :)
Ja dat ligt er net aan he, als je voorheen PTU hebt gespeeld dan zit je in één van de waves. Hoe meer verschillende PTU's je hebt gespeeld hoe eerder je 2.6 speelt.

Daarnaast weet iedereen dat 2.6 binnenkort uit komt maar dat betekend niet dat ze het weer een aantal dagen kunnen vertragen.

Ik weet niet hoelang jij hier al op wacht maar ik inmiddels 4 jaar. Die paar dollar heb ik er wel voor over, de laatste 2 dagen toch al zo'n 8 uur star marine gespeeld. Vandaag en morgen nog en dat geld heb ik er dan wel weer uit..

Hier en daar wel wat frame drops maar niet zo dat het voor mij onspeelbaar is.

[EDIT[
Ik zie dat iedereen hier het er over heeft dat ze zo weinig gespeeld hebben de laatste maanden maar toch een invite gekregen hebben.

Het staat duidelijk op de RSI hoe het werkt. Heeft weinig te maken met hoeveel je gespeeld hebt de laatste tijd. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Nopheros op 21-12-2016 08:39 ]

• Tylocke
Nopheros schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:32:
[...]

Ja dat ligt er net aan he, als je voorheen PTU hebt gespeeld dan zit je in één van de waves. Hoe meer verschillende PTU's je hebt gespeeld hoe eerder je 2.6 speelt.

Daarnaast weet iedereen dat 2.6 binnenkort uit komt maar dat betekend niet dat ze het weer een aantal dagen kunnen vertragen.

Ik weet niet hoelang jij hier al op wacht maar ik inmiddels 4 jaar. Die paar dollar heb ik er wel voor over, de laatste 2 dagen toch al zo'n 8 uur star marine gespeeld. Vandaag en morgen nog en dat geld heb ik er dan wel weer uit..

Hier en daar wel wat frame drops maar niet zo dat het voor mij onspeelbaar is.

[EDIT[
Ik zie dat iedereen hier het er over heeft dat ze zo weinig gespeeld hebben de laatste maanden maar toch een invite gekregen hebben.

Het staat duidelijk op de RSI hoe het werkt. Heeft weinig te maken met hoeveel je gespeeld hebt de laatste tijd. ;)
Dat is waar :)

Maar hoe bevalt Star Marine nu? Ik heb nu 2 pogingen gedaan om Crusader te verkennen. De eerste was na ongeveer 10 seconden afgelopen met een crash en de 2e na ongeveer 3 minuten met een disconnect. Ik hoor veel issues hierover maar is dit ook een probleem bij Star Marine?

Patch 2.6L is uit:

(OP: Size is around 12GB after verifying files from 2.6.0k - More PTU invites going out)

Star Citizen Patch 2.6.0l

Welcome to Star Citizen Alpha Patch 2.6.0l, PTU Testers! For the complete 2.6.0 PTU patch notes, you can find them here:

https://ptu.cloudimperium...13-Star-Citizen-Alpha-260

Your launcher should show “2.6.0-490007” as the client version. It is strongly recommended that players delete their USER folder for the Live client after patching, particularly if you start encountering any odd character graphical issues or crash on loading. The USER folder can be found (in default installations) at C:\Program Files\Cloud Imperium Games\StarCitizen\Test.

Please do take full advantage of the PTU Issue Council to report any bugs you encounter, as well as contribute to other players submissions.

Important Issues
  • Be advised that, in order to receive new lobby invites, you will need to restart the client after every match.
  • New! Spamming “apply to ship” in ship customization will strip all items off the ship.
  • Star Marine Leaderboards are not in-game this build.
  • Our planned Electronic Access improvements for sequential map loading (“mega map”) are not in this build.
  • Scan is not complete, please refrain from using it (“Tab” key on default keybindings).
  • Missile rebalance is ongoing.
  • Flight Balance Changes to include Acceleration, Afterburner, Boost, Fuel Rates, and Jerk are ongoing.
  • Workaround for Front End UI Issues: Either use the old UI (ui_frontend.startup_mode = 0) OR on the main menu hit the “Escape” key and then “Go To Hangar”. Once loaded into the Hangar, you can use the Elevator to connect to Crusader or ArcCorp
Updates
  • Fixed a number of issues with ship loadout management in the new frontend UI, including crashes.
  • Fixed a number of minor graphical issues in and around the Caterpillar.
  • Fixed a number of issues with the new frontend UI. •These include a number of lobby crashes and numerous graphical issues.
  • Fixed a number of client and server crashes in Star Marine, Crusader and Arena Commander.
[Update]: We are aware that a large number of players are experiencing code 30000 and 10002 errors.

While this new instability is unfortunate please try and play as much as you can so we can gather as much data on these issues as possible!

[ Voor 53% gewijzigd door Tylocke op 21-12-2016 09:08 ]

• Nopheros
Mijn persoonlijke ervaringen met Star Marine:

Op sommige momenten onspeelbaar, server crash elke 10 minuten en frame drops hier en daar. Ik begrijp van je dat de crashes dus niet alleen voor Star Marine zijn...

Over het algemeen is het voor mij, persoonlijk, wel speelbaar. Echter voor mensen die een stabiele omgeving verwachten kunnen beter even niet inloggen...

Afgezien van de problemen vind ik (dus weer persoonlijke mening) Star Marine heerlijk spelen. Voor mij een goed begin. Bewegen voelt goed, schieten voelt goed, misschien wat meer Arcade dan ik had verwacht. Maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk.

Als jij kijkt naar hoeveel damage je kunt oplopen voordat je doodgaat, is wel redelijk veel. Je wilt in de PU niet om de paar minuten doodgaan omdat je 1 kogel door je lichaam krijgt... Dat zou niet speelbaar zijn. Ze moeten afwegingen maken, ben benieuwd wat ze daarmee gaat doen..

[ Voor 44% gewijzigd door Nopheros op 21-12-2016 10:04 ]

• Facerafter
Nopheros schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:01:
Als jij kijkt naar hoeveel damage je kunt oplopen voordat je doodgaat, is wel redelijk veel. Je wilt in de PU niet om de paar minuten doodgaan omdat je 1 kogel door je lichaam krijgt... Dat zou niet speelbaar zijn. Ze moeten afwegingen maken, ben benieuwd wat ze daarmee gaat doen..
Zoals er al eerder gezegd is... in Star Marine loopt iedereen rond in Medium Armor wat aardig wat damage kan opvangen. Het zit er dik in dat je later niet in je Medium/Heavy armor in een cockpit kan gaan zitten.

Met een light/recon suit ga je veel sneller dood.

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-12 11:29
Nopheros schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:01:
Mijn persoonlijke ervaringen met Star Marine:

Op sommige momenten onspeelbaar, server crash elke 10 minuten en frame drops hier en daar. Ik begrijp van je dat de crashes dus niet alleen voor Star Marine zijn...
[...]
Als je dit hebt moet je via de hangar naar de pod lopen en SM daar starten, dan is het wel stabiel en krijg je niet meer na X minuten error 30.000.

• Nopheros
Facerafter schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:30:
[...]

Zoals er al eerder gezegd is... in Star Marine loopt iedereen rond in Medium Armor wat aardig wat damage kan opvangen. Het zit er dik in dat je later niet in je Medium/Heavy armor in een cockpit kan gaan zitten.

Met een light/recon suit ga je veel sneller dood.
Ik heb light armor geselecteerd in het menu, dit werkt niet begrijp ik?
MeanGreen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:22:
[...]

Als je dit hebt moet je via de hangar naar de pod lopen en SM daar starten, dan is het wel stabiel en krijg je niet meer na X minuten error 30.000.
Thnx, dat doe ik inderdaad niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Nopheros op 21-12-2016 13:45 ]

• Facerafter
Nopheros schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:44:
[...]

Voor zo ver ik weet niet. Iedereen speelt met Medium op het moment.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Nopheros schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:44:

Facerafter schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:24:
[...]

Voor zo ver ik weet niet. Iedereen speelt met Medium op het moment.
Werkt het niet vanwege niet mogelijk in game of doordat je anders te snel dood bent?
Verschillende armors doet mij een beetje denken aan Tribes II, Light voor de cappers en midfield interceptors, medium voor de opbouw van turrets, flag defense, medium offense en heavy voor flagdefense of heavy offense met mortieren.

• Facerafter
ShockWave schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:09:
[...]

[...]

Werkt het niet vanwege niet mogelijk in game of doordat je anders te snel dood bent?
Verschillende armors doet mij een beetje denken aan Tribes II, Light voor de cappers en midfield interceptors, medium voor de opbouw van turrets, flag defense, medium offense en heavy voor flagdefense of heavy offense met mortieren.
Het werkt niet als in: Als je Light armor kiest, spawn je alsnog met medium armor.
Light/Medium/Heavy is hier echt voor armor zelf heeft geen invloed op wapens.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Langer dan een paar minuten kan ik SM niet spelen. Verliest telkens de verbinding...(code 30000)
Voor de rest ziet het er wel leuk uit :)

edit: De laadtijden zijn wel enorm verbeterd!

[ Voor 14% gewijzigd door JanAd op 21-12-2016 17:37 ]

• Nopheros
JanAd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:35:
Langer dan een paar minuten kan ik SM niet spelen. Verliest telkens de verbinding...(code 30000)
Voor de rest ziet het er wel leuk uit :)

edit: De laadtijden zijn wel enorm verbeterd!
De patch van vandaag is dramatisch. In 8 minuten 5x gecrashed.

En via de Hangar naar Star Marine maakt voor mij niets uit. Maar dat kan natuurlijk ook aan de patch liggen...

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zo lijkt het wel... ik vlieg er ook continue terug uit. :S

edit: nope, niks werkt atm. :|

[ Voor 42% gewijzigd door JanAd op 21-12-2016 17:56 ]

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Ben ik negatief als ik zeg dat ze na 2 jaar nog niet echt veel verder zijn gekomen?
Dit project heeft zoveel potentie en mogelijkheden, hoop dat er snel pro ontwikkelaars aan de slag kunnen bij Robbert ;)

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Coennos schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:10:
Ben ik negatief als ik zeg dat ze na 2 jaar nog niet echt veel verder zijn gekomen?
Dit project heeft zoveel potentie en mogelijkheden, hoop dat er snel pro ontwikkelaars aan de slag kunnen bij Robbert ;)
En waaruit trek je je conclusie dat ze niet verder zijn gekomen in 2 jaar? :D

• Nopheros
Ze zijn inmiddels 4 jaar bezig, m'n guild is 3.5 jaar oud..

Er is meer content beschikbaar dus verder komen ze wel, alleen gaat het wel een beetje langzaam..

• Coennos
Lijkt wel of ze het wiel opnieuw moeten uitvinden,een kleine fps arena en een beetje ruimte waar je kunt vliegen,niks werkt echt goed of mooi...

• Case_C
Coennos schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:10:
Negatief niet, hooguit 'uninformed'. Je bent nu kritisch over een build die nog niet naar live is gepubliceerd.

Qua ontwikkeling is er de afgelopen 2 jaar een heleboel bereikt. Nu is 2.6 een relatief kleine tussenstap met de fps verbeteringen van Star Marine. Met 3.0 hebben ze de basis volledig af, planetside, FPS, Solar system etc.

Enige wat dan nog rest is de communicatie tussen de servers en verdere content. Oppoetsen van bestaande schepen en systemen word gedaan wanneer de relevante gameplay ingame komt.

Dat een patch in een ptu build massaal crashes geeft lijkt me dat een prima teken dat er ontwikkeld word. Je kan niet iets maken zonder dingen te breken :p .

Scope van het geheel blijft ook groeien, SQ42 krijgt blijkbaar schepen van 3km+ , erg leuk maar persoonlijk had ik ook liever eerder een minder compleet product gehad.

Coennos schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:40:
Lijkt wel of ze het wiel opnieuw moeten uitvinden,een kleine fps arena en een beetje ruimte waar je kunt vliegen,niks werkt echt goed of mooi...
Dat hebben ze in feite ook gedaan. De fps werkt niet meer zoals die in de cry-engine zit. Alles voor de immersion, of t nou ook nuttig is? Dat is een ander verhaal :+ , voor sommige kunnen ze er niet ver genoeg mee gaan. Zelf zou ik ook wat meer "short-cuts" willen zien en meer voortgang...

Wapens zijn volledig physical gemaakt, waar je richt op dat moment gaat de kogel heen.
Skeleton en animaties zijn aangepast op een camera die in de ogen van characters zit. Zodat je ziet wat t characters ziet.
De armor ingame gaat werken als een 'schip' als in je kan daar ook allemaal add ons op toevoegen.

Uiteindelijk is t gewoon voor de lange zit, op een gegeven moment zal de game wel een fase bereiken die goed speelbaar is. Waarschijnlijk rond 4.0 met de release van de Beta ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Case_C op 21-12-2016 21:18 ]

• Coennos
Misschien moeten ze wat goeie extra mensen aannemen om het proces wat te versnellen..
Bedankt voor het antwoord.
YouTube: Star Wars: Battlefront Death Star | 4k 60fps, Insane Realism No HUD ...
Dit hoeft niet meer uitgevonden te worden?,aangepast op wat je specifiek met een spel wilt.

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 10:18
Ik heb interesse in SC maar zou het graag eerst eens uit willen proberen. Ik zie echter op tegen de kosten. Eigenlijk wacht ik op een free fly periode. Volgens mij (heb op de website van SC gekeken) zit dit er echter momenteel even niet in. Ik las iets in het forum over $15 voor goedkoopste optie om kennis te maken met het spel. Klopt dat?

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-11 21:58
be3a18 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:46:
Ik heb interesse in SC maar zou het graag eerst eens uit willen proberen. Ik zie echter op tegen de kosten. Eigenlijk wacht ik op een free fly periode. Volgens mij (heb op de website van SC gekeken) zit dit er echter momenteel even niet in. Ik las iets in het forum over $15 voor goedkoopste optie om kennis te maken met het spel. Klopt dat?
https://twitter.com/Rober...status/811377115941797889 :
Our next Free Fly will begin with the release of Alpha 2.6! Prepare early by entering the code WELCOME2SC.
https://robertsspaceindustries.com/promotions/welcome-to-sc
EDIT: Je moet wel weten dat het nog steeds een alpha is dwz je kan maar 10% van de beloofd features spelen, de kleine updates zijn momenteel 2-20GB, het crasht vaak, de servers zijn ze aan het stresstesten dus disconnects.
Ik ben grote fan van het project maar ik heb het momenteel niet staan om deze redenen. Ik verwacht geen 80% van de features voor 2018 en het spel zal niet voor 2019 live gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door AndrewBourgeois op 21-12-2016 21:56 ]

• be3a18
Oké, mooi! Heb me al geregistreerd. Krijg ik dan couponcode toegestuurd?

• AndrewBourgeois
be3a18 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:55:
Oké, mooi! Heb me al geregistreerd. Krijg ik dan couponcode toegestuurd?
Je hebt een account aangemaakt en nu zal je naast de coupon code wel een groen vinkje ofzo zien staan. Je account is klaar om Alpha 2.6 te spelen die binnen max 1 week live zou moeten gaan.

• be3a18
Helaas, ik moet nog wel een couponcode invoeren.

• AndrewBourgeois
be3a18 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:00:
Helaas, ik moet nog wel een couponcode invoeren.
Dat is toch "WELCOME2SC" wat ik hierboven in de quote zette?

[ Voor 65% gewijzigd door AndrewBourgeois op 21-12-2016 22:07 ]

• be3a18
Ok, die doet het! Bedankt!

• be3a18
Goed lezen is alles. Sorry.

• Tylocke
En nu hopen dat 2.6 snel live komt. Helaas is het voor mij in de PTU niet echt speelbaar door de regelmatige crashes.

• Xzylvador
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 13:40
Kan iemand met de Thrustmaster T16000M HOTAS (of en andere setup met joystick + throttle) me uitleggen hoe dat ding aan het werken te krijgen?
De joystick krijg ik aan de praat, maar de throttle absoluut niet. :(

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

WUpdate to 2.6.0 on PTU!

Hi everyone!

Thanks to all of you who've been helping us test 2.6.0 on PTU. We've got a new build tonight and it's available now!

We've resolved quite a few of the dreadful 10002 and 30000 disconnections, and it should be a much better play experience. We'll continue to monitor throughout the night so that we can track down additional issues.

We've also changed a few things to make dual stick flight better plus a couple tweaks to get decoupled flight back to where it needs to be.
Hopelijk gaat het nu beter...

Xzylvador schreef op donderdag 22 december 2016 @ 00:32:
Kan iemand met de Thrustmaster T16000M HOTAS (of en andere setup met joystick + throttle) me uitleggen hoe dat ding aan het werken te krijgen?
De joystick krijg ik aan de praat, maar de throttle absoluut niet. :(
Ik gebruik die eigenlijk niet op m'n T16K... linkerhand op de stick, rechter op het toetsenbord, ik regel daar de snelheid. Maar ik dacht wel dat het werkte, zonder iets in te stellen.

Mss dit eens proberen?
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/173964/

[ Voor 35% gewijzigd door JanAd op 22-12-2016 08:12 ]

• Nopheros
2.6 schijnt weer speelbaar te zijn door de update van vandaag!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-12 11:29
Nopheros schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:05:
2.6 schijnt weer speelbaar te zijn door de update van vandaag!
Hoop het echt. De versie van dinsdag was redelijk in orde, in ieder geval met een hoeveelheid bugs die nog redelijk acceptabel was. De versie van woensdag was echt om te huilen: SM kwam ik na 4 pogingen nog steeds niet verder dan het wachten tot iedereen ready was, in AC had mijn schip helemaal geen werkende HUD en de keyboard controls deden het ook niet echt.

Laten we hopen dat de versie van vandaag in ieder geval zo goed is als die van dinsdag, anders heeft het naar live gooien ook geen zin :/

• Torrie844
Ik ben erg blij met de constante veranderingen in de flight-models, ik moest hier dan ook wel erg om lachen (na 100 topics te zien "WHY DID YOU CHANGE THAT SPEED OF XXX"

Afbeeldingslocatie: https://img4.picload.org/image/ralllwpg/12022507_883507865051926_17403.jpg

-

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Coennos schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:34:
Misschien moeten ze wat goeie extra mensen aannemen om het proces wat te versnellen..
Bedankt voor het antwoord.
YouTube: Star Wars: Battlefront Death Star | 4k 60fps, Insane Realism No HUD ...
Dit hoeft niet meer uitgevonden te worden?,aangepast op wat je specifiek met een spel wilt.
Kijk even het verschil met hoe de Tie Starfighters "exploderen" en hoe een Star Citizen schip beschadigd:

YouTube: Star Citizen - New Ship Damage And Destruction Systems
YouTube: Star Citizen Damage Tech Demonstration GDC 2015

En dat is nog maar een klein stukje waarom het niet "een beetje tweaken is"

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Torrie844 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:05:
Ik ben erg blij met de constante veranderingen in de flight-models, ik moest hier dan ook wel erg om lachen (na 100 topics te zien "WHY DID YOU CHANGE THAT SPEED OF XXX"

[afbeelding]
:P _/-\o_ Dat had ik niet moeten zitten lezen terwijl er collega's in de buurt waren... Het viel een beetje op dat ik niet echt aan het werken was 8)7

• Recon24
WimPliers schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:24:
[...]

Kijk even het verschil met hoe de Tie Starfighters "exploderen" en hoe een Star Citizen schip beschadigd:

YouTube: Star Citizen - New Ship Damage And Destruction Systems
YouTube: Star Citizen Damage Tech Demonstration GDC 2015

En dat is nog maar een klein stukje waarom het niet "een beetje tweaken is"
En dan nagaan dat we het afgelopen jaar hier eigenlijk niks meer van hebben gezien en het er met de nieuwe engine update er allemaal maar mooier uit zal zien. Ben wel benieuwd hoe de gehele physics destruction er op dit moment uit ziet!

• Bornhald
Recon24 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:38:
[...]

En dan nagaan dat we het afgelopen jaar hier eigenlijk niks meer van hebben gezien en het er met de nieuwe engine update er allemaal maar mooier uit zal zien. Ben wel benieuwd hoe de gehele physics destruction er op dit moment uit ziet!
als het technische haalbaar is in de huidige engine etc.
wat ik mis na 4+ jaar star citizen, is de integratie van de verschillende onderdelen. Wie zegt, dat wat we daar gaat zien wel gaat werken. En als het wel werkt waarom zit het dan niet al in een build zodat de bugs eruit gehaald kunnen worden?

Ze hebben leuke dingen laten zien, maar ik vraag me wel eens af of ze er ooit gaan komen, kijk naar de laatste livestream De vertical slice van SQ42 was bijna klaar, althans dat werd 2 maanden geleden gezegd. Echter zou het nu te veel capaciteit kosten om af te maken, dan was het 2 maanden terug dus ook niet bijna klaar. of wel? .... En dat met in het achterhoofd houdend dat sQ42 eind 2015 werd verkocht als beschikbaar in 2016, ik geloof niet dat ze er nu een jaartal bij hebben gezet maar ik geloof niet dat SQ42 voor Q2 in 2017 uit zal zijn.

k snap het cynisme van mensen onderhand wel, en ik denk dat ze ook snel op de proppen moeten komen met iets significants, zoals 3.0 en dan vrij snel daarop uitbreiden. 2.6 en 2 maps voor een fps zijn leuk, maar als ik een leuke multiplayer fps wil doen, dan zijn die er al, als ik realisme erin wil, he hallo arma 3, als ik mooie graphics etc wil, hallo BF1.

Ergens heb ik er niet het vertrouwen in dat ze ooit genoeg vaart gaan maken, daar is te weinig bewijs voor. En voordat iemand gaat roepen dat gebrek aan bewijs geen bewijs is voor gebrek. Ze roepen afgelopen 4 jaar al verschillende release data, hebben er nog nooit 1 ook maar benaderd dus bewijs dat ze niet sneller gaan is er wel.

Ik hoop dat ze op korte termijn (Q1) er verandering in kunnen brengen.
Torrie844 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:05:

[afbeelding]
als je er hard op over na gaat denken, is het eigenlijk niet te hopen dat ze na 4 jaar nog steeds in de pre-alpha fase zitten, vooral niet voor SQ42, maar dat ze dik in het einde beta zitten
wijzigingen die ze nu doen lijken er wel op te wijzen dat het pre-alpha is

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 23:51
Mwah, is niet helemaal fair, ik denk dat je met een beetje goede moet kan zeggen dat ze nu 2 - 3 jaar echt aan het timmeren zijn, en zeker gezien de backend progressie die ze boeken op de backend services doen ze het in mijn opinie niet slecht, je kan pas een beetje serieus gaan meten vanaf dat ze de studios opgezet hadden met een degelijke staf.

Die vertical slice wa een beetje jammer kwa communicatie, maar even uitgaande hoe software development meestal werkt op zo'n project is het wel te snappen.
Ze hebben ongetwijfeld voor die slice een aparte code branch gemaakt waar ze hem geprobeerd hebben voor de stream op klaar te krijgen. At the same time ging het gewone development lekker door op de andere code branch.
Een maand later ligt dat, gegeven de resources die ze hebben en het aantal code commits wat erdoor gaat, waarschijnlijk al weer zover uit elkaar dat het puur wegegooid geld is om daarop door te borduren omdat ze het toch nooit meer op hun main codebase gaan gebruiken. En al die wijzigingen tovoegen op de branch waar ze echt op aan het werk zijn is ook hopeloos, want de helft is waarschijnlijk al niet meer relevant.

Dat gezegd hebbende, ik denk niet dat je moet verwachten dat de base engine code die zo nodig hebben om echt te gaan knallen, subsumption en netwerk handel / zoning voor het de laatste helft van volgend jaar klaar is. Maar als developer denk ik dat gezien het project ze het niet zo onaardig doen op het moment.

• Bornhald
kipkruide schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:46:
Mwah, is niet helemaal fair, ik denk dat je met een beetje goede moet kan zeggen dat ze nu 2 - 3 jaar echt aan het timmeren zijn, en zeker gezien de backend progressie die ze boeken op de backend services doen ze het in mijn opinie niet slecht, je kan pas een beetje serieus gaan meten vanaf dat ze de studios opgezet hadden met een degelijke staf.
waarom vind je dat ze pas 2-3 jaar echt kunnen zijn gaan werken, kickstarter was in 2012, en het doel was toen met een veel kleinere hoeveelheid geld iets in de trend van SQ42 episode 1 aan het maken, de release datum daarvoor was 2014. De uitgebreide scope heeft voornamelijk met de PU te maken en niet met SQ42 ep1. Dus ik denk dat die vergelijking best gemaakt mag worden, dat ze 4+ jaren bezig zijn
Die vertical slice wa een beetje jammer kwa communicatie, maar even uitgaande hoe software development meestal werkt op zo'n project is het wel te snappen.
Ze hebben ongetwijfeld voor die slice een aparte code branch gemaakt waar ze hem geprobeerd hebben voor de stream op klaar te krijgen. At the same time ging het gewone development lekker door op de andere code branch.
maar het zijn de woorden van CR " dat het bijna af was" ze hebben zelfs nog een rapportage gemaakt waaruit bleek dat ze er bijna waren, maar dat er laatste moment is gezegd dat het niet door ging... Dan zou je in plaats van de onzin die we nu hebben gehad iets moois hebben kunnen laten zien, voor minimal effort, want het was bijna af! Het alternatief is namelijk dat ze lang niet zo ver zijn als ze doen blijken. Ze hadden het dus de week (schatting op basis van het gevoel wat ik kreeg van de rapportage) daarna zonder extra effort af kunnen maken
Een maand later ligt dat, gegeven de resources die ze hebben en het aantal code commits wat erdoor gaat, waarschijnlijk al weer zover uit elkaar dat het puur wegegooid geld is om daarop door te borduren omdat ze het toch nooit meer op hun main codebase gaan gebruiken. En al die wijzigingen tovoegen op de branch waar ze echt op aan het werk zijn is ook hopeloos, want de helft is waarschijnlijk al niet meer relevant.
nogmaals, ze hebben het "net niet" gered. hadden ze de week daarna er tijd in gestoken hadden ze een goede/mooie presentatie gehad, een presentatie die beloofd was, een presentatie die VERSCHRIKKELIJK goed voor de marketing zou zijn geweest. Ik kan me niet voorstellen dat er een goede reden is geweest waarom ze het niet zouden af kunnen maken die niet TOEN gedeeld had kunnen worden. Want toen wisten ze ook al dat ze 2 maanden later nog een show hadden, en dat de verwachtingen hoog gespannen waren.
Dat gezegd hebbende, ik denk niet dat je moet verwachten dat de base engine code die zo nodig hebben om echt te gaan knallen, subsumption en netwerk handel / zoning voor het de laatste helft van volgend jaar klaar is. Maar als developer denk ik dat gezien het project ze het niet zo onaardig doen op het moment.
ze zijn 2 spellen aan het maken SQ42 en de PU, als scrummaster/agile coach denk ik dat ze qua marketing redelijk slecht bezig zijn, en den ik dat de onderdelen die je net noemt niet verschrikkelijk hard nodig zijn voor een singelplayer game, met MVP in incrementeel ontwikkelen in het achterhoofd zouden dit dus geen blockers mogen zijn om door te ontwikkelen. een single player game 2 jaar achter op schema, mind you!

• AndrewBourgeois
Bornhald schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:19:
[...]

waarom vind je dat ze pas 2-3 jaar echt kunnen zijn gaan werken, kickstarter was in 2012
Omdat ze in november 2012 met 8 man waren en ze er 3 jaar over gedaan hebben om tot 250 man te geraken.
[...]
en het doel was toen met een veel kleinere hoeveelheid geld iets in de trend van SQ42 episode 1 aan het maken, de release datum daarvoor was 2014.
Backers hebben voor meer features gestemd. Ze maken niet meer hetzelfde spel als wat ze in 2012 wouden maken.
[...]
De uitgebreide scope heeft voornamelijk met de PU te maken en niet met SQ42 ep1. Dus ik denk dat die vergelijking best gemaakt mag worden, dat ze 4+ jaren bezig zijn
1) 't zou echt zonde zijn om de features die ze voor de PU gaan gebruiken (rework van schepen, PBR, procedural generation van planeten) niet mee te leveren met SQ42.
2) ook SQ42 is gegroeid door de extra funding (zie "Enhanced Mission Design for Squadron 42" bij de 29 000 000 stretch goal).

EDIT:
maar het zijn de woorden van CR " dat het bijna af was" ze hebben zelfs nog een rapportage gemaakt waaruit bleek dat ze er bijna waren, maar dat er laatste moment is gezegd dat het niet door ging... Dan zou je in plaats van de onzin die we nu hebben gehad iets moois hebben kunnen laten zien, voor minimal effort, want het was bijna af! Het alternatief is namelijk dat ze lang niet zo ver zijn als ze doen blijken. Ze hadden het dus de week (schatting op basis van het gevoel wat ik kreeg van de rapportage) daarna zonder extra effort af kunnen maken
Daar heb je gelijk in. CR zn excuus was dat hij liever geen middelen wou
verspillen aan een tussen-resultaat maar 1-5 dagen kon er denk ik wel vanaf.
Ik gok dat het wel af was maar dat CR het resultaat maar meh vond.

[ Voor 24% gewijzigd door AndrewBourgeois op 22-12-2016 16:03 ]

• Bornhald
steek dat eens af tegen de normale groei van een ontwikkelteam, en neem dan eens een methode als Prince2, niks nieuws dat tijdens het bouwen de meeste mensen werken aan het programma, en dat het ontwerpen door een kleiner team wordt gedaan en het bedenken door een nog kleiner deel, normale gang van zaken imo
[...]

Backers hebben voor meer features gestemd. Ze maken niet meer hetzelfde spel als wat ze in 2012 wouden maken.
welk spel gaan ze nu maken dan? als singleplayer, je mag de pu buiten beschouwing laten
[...]

1) 't zou echt zonde zijn om de features die ze voor de PU gaan gebruiken (rework van schepen, PBR, procedural generation van planeten) niet meeleveren met SQ42.
het zijn twee spellen, ze worden los verkocht. Daarnaast zouden ze moderne methode van software ontwikkeling gebruiken, je zou dus ook na release toevoegingen kunnen doen die dat brengen. volgens mij zouden ze ook iteratief en incrementeel werken, dus ook later toevoegen zou geen (groot) probleem moeten zijn. Wat heb jij gezien van SQ42, ik vorig jaar de morrow tour.
2) ook SQ42 is gegroeid door de extra funding (zie "Enhanced Mission Design for Squadron 42" bij de 29 000 000 stretch goal).
de strechgoals zijn gebruikt als "lokkertje" net als bij elke kickstarter, als wij X geld krijgen, doen we Y er ook bij voor jullie. Dat is prima, maar als het dan ook meer tijd zou kosten, is het wel transparant om dat er expliciet bij te zetten. Dat heb ik nooit van CIG gehoord, nooit open eerlijk en transparant.

[ Voor 5% gewijzigd door Bornhald op 22-12-2016 16:18 ]

• AndrewBourgeois
Bornhald schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:17:
[...]

steek dat eens af tegen de normale groei van een ontwikkelteam, en neem dan eens een methode als Prince2, niks nieuws dat tijdens het bouwen de meeste mensen werken aan het programma, en dat het ontwerpen door een kleiner team wordt gedaan en het bedenken door een nog kleiner deel, normale gang van zaken imo
Ze werken nog teveel aan de "core tech" en daar content op bouwen wil zeggen dat ze later opnieuw mogen beginnen of de bestaande content gewoon zo gaan laten.
Dat hebben ze bij Guild Wars 2 gedaan: story werd 3 jaar geleden tijdelijk beschikbaar gesteld en nu de nieuwe spelers die oude content ook willen spelen krijgen ze te horen dat hun core tech die ze voor de nieuwe missies gebruiken niet meer dezelfde is en dat ze volledig opnieuw moeten beginnen.
Volgens wat ik zie zitten ze daar trouwens niet met hun vingers te draaien tot de core tech af is: vorig jaar is er een client gelekt met SQ42 schepen, de Idris is zo goed als af, andere schepen zijn af maar die krijg je niet te zien zolang ze de missie zelf niet uitgewerkt hebben.
[...]

welk spel gaan ze nu maken dan? als singleplayer, je mag de pu buiten beschouwing laten
Ik heb jou al 't voorbeeld gegeven van de 29 000 000 stretch goal.
Als je er nog 1 wil: "Procedural Generation R&D Team" van stretch goal 41 000 000 hebben ze blijkbaar werkend gekregen waardoor de planeten er in SQ42 ook beter zullan gaan uitzien als ze dit gewoon in de engine steken die ze voor SQ42 en de PU gebruiken.
[...]
het zijn twee spellen, ze worden los verkocht. Daarnaast zouden ze moderne methode van software ontwikkeling gebruiken, je zou dus ook na release toevoegingen kunnen doen die dat brengen. volgens mij zouden ze ook iteratief en incrementeel werken, dus ook later toevoegen zou geen (groot) probleem moeten zijn. Wat heb jij gezien van SQ42, ik vorig jaar de morrow tour.
Zoals ik net schreef: als de funderingen waar je alles op bouwt niet goed in mekaar zitten dan heb je later miserie.
Gezien je in de IT-wereld werkt zal je wel weten dat al je zelden zomaar al je content van de ene legacy platform naar de andere platform kan migreren.
[...]

de strechgoals zijn gebruikt als "lokkertje" net als bij elke kickstarter, als wij X geld krijgen, doen we Y er ook bij voor jullie. Dat is prima, maar als het dan ook meer tijd zou kosten, is het wel transparant om dat er expliciet bij te zetten. Dat heb ik nooit van CIG gehoord, nooit open eerlijk en transparant.
Op vlak van communicatie kon het inderdaad beter. CR is veel te optimistisch op vlak van release dates.
Die dacht waarschijnlijk dat hij in 1 maand alle nodige (competente) mensen zou kunnen vinden.

• Bornhald
AndrewBourgeois schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:47:
[...]

Ze werken nog teveel aan de "core tech" en daar content op bouwen wil zeggen dat ze later opnieuw mogen beginnen of de bestaande content gewoon zo gaan laten.
Dat hebben ze bij Guild Wars 2 gedaan: story werd 3 jaar geleden tijdelijk beschikbaar gesteld en nu de nieuwe spelers die oude content ook willen spelen krijgen ze te horen dat hun core tech die ze voor de nieuwe missies gebruiken niet meer dezelfde is en dat ze volledig opnieuw moeten beginnen.
Volgens wat ik zie zitten ze daar trouwens niet met hun vingers te draaien tot de core tech af is: vorig jaar is er een client gelekt met SQ42 schepen, de Idris is zo goed als af, andere schepen zijn af maar die krijg je niet te zien zolang ze de missie zelf niet uitgewerkt hebben.
Ik heb niet geïmpliceerd dat ze niks doen, maar ik vraag me serieus af of ze het ooit af krijgen, zolang ze "core tech" (zoals je hieronder beschrijft) blijven aanpassen, als je dat dan weer in wil passen in SQ42 moet je die ook weer gaan verbouwen, en zoals ik later ook aangeef, er is altijd wel iets anders/beters/nieuwers/snellers de vraag is of je het altijd wil. Op een bepaald moment moet je onderdelen "freezen" en daarmee verder gaan OF het zo maken dat je ten alle tijden kan integreren, wat natuurlijk slechts hypothetisch kan...
[...]

Ik heb jou al 't voorbeeld gegeven van de 29 000 000 stretch goal.
Als je er nog 1 wil: "Procedural Generation R&D Team" van stretch goal 41 000 000 hebben ze blijkbaar werkend gekregen waardoor de planeten er in SQ42 ook beter zullan gaan uitzien als ze dit gewoon in de engine steken die ze voor SQ42 en de PU gebruiken.
zolang je niet hoeft te ineracteren met de planeet is het lood om oud ijzer hoe ze hem maken... Daarnaast lijkt me diet iest voor de PU wat je toevallig ook in SQ42 kan gebruiken. Daarnaast zie ik in diezelfde strechgoal (en de 40 daar voor) geen waarschuwing staan dat het impact gaat hebben op de release. dat het zo is snap jij en ik, maar iemand niet bezig in de IT wereld niet.
Ter vergelijking, toen ik laatste een nieuwe keuken kocht, kon ik tot enkele weken voor levering nog dingen aan de keuken veranderen zonder dat het impact had op mn levering of kwaliteit. Dat is de realiteit waarmee een niet IT-er kijkt naar een dergelijk project.
[...]

Zoals ik net schreef: als de funderingen waar je alles op bouwt niet goed in mekaar zitten dan heb je later miserie.
Gezien je in de IT-wereld werkt zal je wel weten dat al je zelden zomaar al je content van de ene legacy platform naar de andere platform kan migreren.
mee eens, maar jij zal ook weten, dat volgend jaar er nieuwere tech is wat nog beter is in een opzicht en het jaar daarop weer, en dat ze het jaar daarop weer een betere methode om Z bedenken.. etc etc. je zal op een bepaald moment ook een beslissing moeten nemen en daaraan vast houden.
[...]

Op vlak van communicatie kon het inderdaad beter. CR is veel te optimistisch op vlak van release dates.
Die dacht waarschijnlijk dat hij in 1 maand alle nodige (competente) mensen zou kunnen vinden.
ergo, niet zo een beste project manager. als je kijkt naar de " duivelsdriehoek" van IT heb je daar Tijd, Geld en Kwaliteit. Als je niet op kwaliteit wil inleveren kan je alleen spelen met geld en tijd. Als je dan je tijd ook nog eens schromelijk en structureel niet haalt, dan lijkt me dat je iemand moet hebben die je veel geld gaat geven op basis van een onbetrouwbare planning met als risico dat de planning nooit gehaald gaat worden omdat de kwaliteitseisen wellicht niet reëel zijn, er zijn nog meer combinaties te bedenken. Maar ik denk, puntje bij paaltje, dat niet alles wat CIG doet als zoete koek geslikt moet worden, het is een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling. Ik kan geen enkel voorbeeld verzinnen waar ik dit WEL zou accepteren.

edit:
dus als je mensen hebt die dan zo loyaal en fanatiek zijn, dan kan je ze maar beter met fluwele handschoenen bedienen op hun wenken. en proberen het vertrouwen niet te veel te schaden. en dat zijn ze in mijn optiek niet aan het doen, sterker nog, ze zijn het minder aan het doen dan dat ze het deden.

[ Voor 3% gewijzigd door Bornhald op 22-12-2016 18:00 ]

• Torrie844
Bornhald schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:56:
[...]

edit:
dus als je mensen hebt die dan zo loyaal en fanatiek zijn, dan kan je ze maar beter met fluwele handschoenen bedienen op hun wenken. en proberen het vertrouwen niet te veel te schaden. en dat zijn ze in mijn optiek niet aan het doen, sterker nog, ze zijn het minder aan het doen dan dat ze het deden.
100% mee eens. De openheid is er wel af, de schedule report voelt meer als een "goedmakertje" om ons stil te houden. Niks meer en niks minder.. we weten nu hoe ver het staat met de build die er aankomt. Wat wij echter nog niet weten, is echt iets betekenisvol over welke career dan ook (buiten de zeer oude docs).

-

• Case_C
De ontwikkeling is inderdaad veel meer richting het originele model gegaan. Zo afgeschermd mogelijk, en zonder NDA ga je niks extra's zien.

Wat ze dan wel laten zien naast de AtV's zijn geprepareerde marketing stukjes... Leuk maar het doel van die items is niet ons meer te laten zien, maar eerder meer te verkopen.

Ergens begrijp ik wel dat ze voor SQ42 de boel zoveel mogelijk geheim houden, maar met al de delays door nieuwe technologieën die je niet ziet is t lastig wachten.

Ja je ziet dan wel in 2 minuten de nieuwe Vanduulschepen en hoe ze eruit zien... Maar verder niets over de keuzes die de schaalvergroting tot stand hebben gebracht.

Ik zou wel willen weten wat nu de redenen zijn, waardoor SQ42 uitgesteld blijft worden. Zo lastig is dat ook niet te maken, gewoon een lijstje Specs die we ingame kunenn vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op relay.sc staat wel een goed stuk over het ontbreken van de sq42 slice en andere boven genoemde issues. Hier kan ik me wel in vinden.

https://relay.sc/article/holiday-livestream-postmortem

• Torrie844
Ik ben een beetje aan het twijfelen om een 4K of 1440p monitor te kopen, speel momenteel op een 24 inch 1080p scherm. Iemand een aanrader? Wat gebruiken jullie momenteel? Budget is rond de 600-800 euro, GPU is 980ti (OC)

-

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12 21:11
Torrie844 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:53:
Ik ben een beetje aan het twijfelen om een 4K of 1440p monitor te kopen, speel momenteel op een 24 inch 1080p scherm. Iemand een aanrader? Wat gebruiken jullie momenteel? Budget is rond de 600-800 euro, GPU is 980ti (OC)
Wellicht ook eens kijken naar 3440x1440 (ultrawide)?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op 24'' het verschil tussen 1440P en 4K eigenlijk niet zie. Heb dan zelf ook maar voor een tweetal Dell U2515H panelen gekozen. Niet echt 'gaming' schermen, maar ik doe dan ook meer dan alleen gamen op m'n PC.

• Facerafter
Torrie844 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:53:
Wat wil je voor de rest? 60hz genoeg? G-sync?
Meerdere monitoren? Ultrawide?

Zelf heb ik op het moment pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart 2x aan de muur. En dat word misschien een ultrawide pricewatch: Dell Ultrasharp U3415W Zwart met nog een kleiner scherm er naast.

• Torrie844
Facerafter schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:31:
[...]

Wat wil je voor de rest? 60hz genoeg? G-sync?
Meerdere monitoren? Ultrawide?

Zelf heb ik op het moment pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart 2x aan de muur. En dat word misschien een ultrawide pricewatch: Dell Ultrasharp U3415W Zwart met nog een kleiner scherm er naast.
Ik heb momenteel een Ilyama 1080p (144hz) en dezelfde Dell U2414H - die gaan dus beide weg en daarvoor is een ultra-wide 1440p de bedoeling.
svenvv2 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:31:
[...]

Wellicht ook eens kijken naar 3440x1440 (ultrawide)?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op 24'' het verschil tussen 1440P en 4K eigenlijk niet zie. Heb dan zelf ook maar voor een tweetal Dell U2515H panelen gekozen. Niet echt 'gaming' schermen, maar ik doe dan ook meer dan alleen gamen op m'n PC.
Ik heb deze op het oog
pricewatch: LG 34UM88C Zwart

Idd ultra wide en 32 "inch
Ondanks dat ik groot fan ben van Dell, vind ik de MS vaak wat hoog. Ik game ook niet alleen erop, dus heb liever een manusje van alles (maar nergens mega goed in) qua scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door Torrie844 op 23-12-2016 14:49 ]

-

• Tylocke
Torrie844 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:44:
[...]

Ik heb momenteel een Ilyama 1080p (144hz) en dezelfde Dell U2414H - die gaan dus beide weg en daarvoor is een ultra-wide 1440p de bedoeling.

[...]

Ik heb deze op het oog
pricewatch: LG 34UM88C Zwart

Idd ultra wide en 32 "inch
Ondanks dat ik groot fan ben van Dell, vind ik de MS vaak wat hoog. Ik game ook niet alleen erop, dus heb liever een manusje van alles (maar nergens mega goed in) qua scherm.
Ik heb de 34UC97-S gehad. Erg fijne monitor maar de lichtingen van 2015 hadden erg veel last van backlight bleeding. Dit probleem schijnt opgelost te zijn maar pin me er niet op vast. De Dell Ultrawide 34" curved monitoren hebben hun panels van LG dus daar zal geen verschil in zitten.

Ik heb nu de ASUS RoG pg348q, eigenlijk vanwege de 100hz en g-sync maar deze liggen ook 400 boven jouw budget.

Is het niet verstandig om de CES in januari af te wachten? Vaak komt daar veel nieuw spul langs wat er voor zorgt dat nieuwe generaties beter zijn en de oudere generaties goedkoper.
Torrie844 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:43:
[...]

Wellicht handig om even af te wachten idd. Wat ik nu lees van LG is dat die problemen weg zijn.. dus ik ga nog even uitzoeken. Heb mijn 1080p (144hz) zojuist verkocht voor een leuk bedrag en dat binnen 6 uur advertentie tijd.. dus nu op de Dell verder
Als je al van een 144hz monitor af komt zou ik echt mijn best doen om in ieder geval iets boven de 60hz te zoeken. In de 34" ultrawide met IPS is helaas weinig keuze onder de 1000 met 100hz. Ik wel 2 non IPS die volgens mij hoger hadden.

pricewatch: Samsung C34F791WQ Wit

pricewatch: Acer Predator XR341CK Zilver, Zwart

Curved is als monitor echt geweldig. Als TV zou ik het niet zo snel nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Tylocke op 23-12-2016 19:50 ]

• Torrie844
Tylocke schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:22:
[...]

Ik heb de 34UC97-S gehad. Erg fijne monitor maar de lichtingen van 2015 hadden erg veel last van backlight bleeding. Dit probleem schijnt opgelost te zijn maar pin me er niet op vast. De Dell Ultrawide 34" curved monitoren hebben hun panels van LG dus daar zal geen verschil in zitten.

Ik heb nu de ASUS RoG pg348q, eigenlijk vanwege de 100hz en g-sync maar deze liggen ook 400 boven jouw budget.

Is het niet verstandig om de CES in januari af te wachten? Vaak komt daar veel nieuw spul langs wat er voor zorgt dat nieuwe generaties beter zijn en de oudere generaties goedkoper.
Wellicht handig om even af te wachten idd. Wat ik nu lees van LG is dat die problemen weg zijn.. dus ik ga nog even uitzoeken. Heb mijn 1080p (144hz) zojuist verkocht voor een leuk bedrag en dat binnen 6 uur advertentie tijd.. dus nu op de Dell verder

-

• Case_C
Pc gamer DE heeft blijkbaar weer SQ42 en 3.0 nieuws.
Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/editor.production.pressmatrix.com/browserclient/widgets/5ae12368826d483b5b9e/images/image_2.jpg

Https://www.reddit.com/r/...tizen_alpha_30_sneak_peek

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Case_C schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:02:
Pc gamer DE heeft blijkbaar weer SQ42 en 3.0 nieuws.
[afbeelding]
En weer nieuwe (tijdelijke) background :D

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Facerafter
CIG switch naar Amazon Lumberyard
Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/eyJ1cmwiOiJodHRwOi8vaS5pbWd1ci5jb20vUTh6WlVVRS5wbmcifQ.vQeTM29IfhJTEd_LjOlV97K2yIw

Ze zijn dus nu ook verplicht om AWS te gebruiken voor de game server. Tot zo ver is alleen de licensing verandert. Lumberyard is gebaseerd op CryEngine waar vooral de infrastructuur van verandert is om volledige te integeren met Twitch en AWS.

• Nopheros
2.6 is Live!

https://forums.robertsspa...-2-6-0-publish-to-live/p1

Ben al aan het downloaden :)

• Bornhald
en blijkbaar spectrum, zelfde post :)

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:43
Dus geen cry engine meer?

• AndrewBourgeois
Lumberyard is een aangepaste CryEngine net zoals StarEngine dat is/was.

Als ik 't goed begrijp zijn ze daar een jaar aan bezig geweest en is de migratie rond.
Pagina: 1 ... 42 ... 119 Laatste