• SergeR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 13:42
Hallo Citizens!
Mijn eerste post in dit topic. Vorige week de knoop doorgehakt en de exploration package aangeschaft. Al wat uurtjes met veel plezier zitten spelen. En na een tip van Bornhald, gisteravond de duopack met de Argo LTI aangeschaft, zodat die later geüpgrade kan worden met behoud van LTI.

Vraagje, wat zijn jullie favoriete fighters? Ik heb nu een Hornet en een 325. De Hornet vind ik tegenvallen qua firepower, de 325 vind ik het lekkerste en heeft missiles.

Ik vind de Avenger heel sexy, is dat een verbetering op de 325 qua firepower en wendbaarheid?
Of zijn er andere fighters (die nog te koop zijn) die beter zijn?

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:52
SergeR schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:09:
Hallo Citizens!
Mijn eerste post in dit topic. Vorige week de knoop doorgehakt en de exploration package aangeschaft. Al wat uurtjes met veel plezier zitten spelen. En na een tip van Bornhald, gisteravond de duopack met de Argo LTI aangeschaft, zodat die later geüpgrade kan worden met behoud van LTI.

Vraagje, wat zijn jullie favoriete fighters? Ik heb nu een Hornet en een 325. De Hornet vind ik tegenvallen qua firepower, de 325 vind ik het lekkerste en heeft missiles.

Ik vind de Avenger heel sexy, is dat een verbetering op de 325 qua firepower en wendbaarheid?
Of zijn er andere fighters (die nog te koop zijn) die beter zijn?
Welkom op 't topic dan :) .

Mijn persoonlijke favoriet om gewoon in rond te vliegen is momenteel wel de Gladius, geen geweldige firepower maar tegen AI is het afdoende.

Qua echte wow-factor en firepower ben ik wel fan van de Sabre, met de super-Hornet op een 2e plek. Verder heb je tegenwoordig naast de 325a ook nog de Buccaneer wat me ook een grappig schip lijkt.

Avenger zie ik zelf meer als kleine hauler dan fighter, hij zit volgens mij qua prestaties net onder de Gladius. (Ze zijn nogal hetzelfde qua loadout, relatief dan)

Swychblade schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:19:
Ik wil een vriend een package geven waar geen alpha en beta access in zitten. Kan hij wel de huidige gereleasde content spelen?
Volgens mij zijn alle packages wel omgezet zodat je er mee kan spelen. (Alpha/Beta packages bestaan niet meer, enkel legacy packages en non-legacy) Enige waar je nog op moet letten is de toegang tot SQ42 of de PU.

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Case_C schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:54:
[...]

Verdraaid dat wist ik niet! Dus ik kan dus zonder extreme repercussies een Polaris halen :P .
sterker nog, afhankelijk van hoe de verkoop loopt (dus wel of niet een gelimiteerd aantal) zou je er iedere dag 1 kunnen halen)

maar als je spullen omsmelt om een polaris te halen, en je wilt die spullen terug kopen met credits (omdat je de polaris weer smelt) dan zal je tokens moeten gebruiken. Koop je ze gewoon met geld, dan kan je ze ongelimiteerd terug halen

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11 11:47
Ik heb zojuist een MPUV personnel gekocht. Stel nu dat ik deze omkat naar een Aurora LN (die dan LTI krijgt), kan ik daarna die Aurora met LTI ook weer upgraden naar (bijv) een constellation LTI?

• Bornhald
EQJim schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:55:
Ik heb zojuist een MPUV personnel gekocht. Stel nu dat ik deze omkat naar een Aurora LN (die dan LTI krijgt), kan ik daarna die Aurora met LTI ook weer upgraden naar (bijv) een constellation LTI?
yup. Je kan dan weer de tool gebruiken, dus je betaald alleen de meerprijs om van LN naar constellation te komen ipv de personnel naar constellation.

zolang het nieuwe schip duurder of even duur is als het schip wat je hebt, kan je altijd upgraden

• EQJim
Ja, en ook als het even duur is? Een MPUV pers en een Aurora LN zijn namelijk een upgrade naar elkaar van 0.00.

Niet goed gekeken, excuus.

[ Voor 14% gewijzigd door EQJim op 02-09-2016 13:06 ]

• Bornhald
EQJim schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:04:
Ja, en ook als het even duur is? Een MPUV pers en een Aurora LN zijn namelijk een upgrade naar elkaar van 0.00.

Niet goed gekeken, excuus.
had het boven al aangepast, ik zou overigens voor de zekerheid de CCU van ln naar mpuv ook nemen, er is een kleine kans dat na de concept sale de prijs van de mpuv omhoog gaat, ik zeg niet dat het gebeurt, maar vaak is het dat na de sale de prijs omhoog gaat van een schip. Hoewel er normaal gesproken tijd tussen zit, concept sale en flight ready. Maar ik zou dus in ieder geval zorgen dat je terug kan schakelen naar de MPUV op dit moment.

• SergeR
Case_C schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:16:
[...]

Qua echte wow-factor en firepower ben ik wel fan van de Sabre, met de super-Hornet op een 2e plek. Verder heb je tegenwoordig naast de 325a ook nog de Buccaneer wat me ook een grappig schip lijkt.
Sabre ziet er super uit, maar ik zie er geen "buying options" bij staan.
Komt deze naar verwachting wel weer een keer in de verkoop?

• Case_C
SergeR schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:50:
[...]
Sabre ziet er super uit, maar ik zie er geen "buying options" bij staan.
Komt deze naar verwachting wel weer een keer in de verkoop?
Met CitizenCon heb je een hoge kans dat die wel weer terug in de store gaat verschijnen :) .

Nog een filmpje van een timelapse waarin 26.000 km word afgelegd naar Port Olisar.

[ Voor 17% gewijzigd door Case_C op 02-09-2016 14:12 ]

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 14:18
Torrie844 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:22:

*Ik zit in Nieuw Zeeland tot november vanaf half/eind september, dus helaas zal ik het allemaal pas later zien.
Echt heel k*t voor je, gozert. ;)

Overigens, kun je nu al schepen uit gamepackages omsmelten zonder dat meteen je hele package gesmolten wordt?

[ Voor 16% gewijzigd door SNAFU op 02-09-2016 16:01 ]

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 08:49
SNAFU schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:59:
[...]

Overigens, kun je nu al schepen uit gamepackages omsmelten zonder dat meteen je hele package gesmolten wordt?
Nee helaas niet. Heb recentelijk de mega explorer package gekocht en moest daarvoor mijn oorspronkelijke package smelten.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Bornhald
SNAFU schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:59:
[...]

je kan schepen in een package alleen maar upgraden (of side-graden, een CCU toepassen die 0 euro is) Je kan ze niet eruit verwijderen (ook niet via CS, althans ik niet) of iets anders mee laten doen.

Althans dat is mijn ervaring, ook na contact te hebben gehad met CS

• Tylocke
Bornhald schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:49:
[...]

je kan schepen in een package alleen maar upgraden (of side-graden, een CCU toepassen die 0 euro is) Je kan ze niet eruit verwijderen (ook niet via CS, althans ik niet) of iets anders mee laten doen.

Althans dat is mijn ervaring, ook na contact te hebben gehad met CS
Heb je toevallig ooit gevraagd om een schip te downgraden? Bijvoorbeeld van een 315p naar een Avenger omdat je die liever zou willen. Of een Starfarer naar een Caterpillar? (Wat is de waarde van de Caterpillar eigenlijk, 250?)

En nog een andere algemene vraag: ik heb een upgrade naar de 'normale' Endeavor van 350, maar wat was die ook al weer? Welke modules zitten daar nu standaard bij, of is dit het basis schip zonder enige modules?

[ Voor 14% gewijzigd door Tylocke op 02-09-2016 20:14 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Bornhald
Tylocke schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:46:
[...]

Heb je toevallig ooit gevraagd om een schip te downgraden? Bijvoorbeeld van een 315p naar een Avenger omdat je die liever zou willen. Of een Starfarer naar een Caterpillar? (Wat is de waarde van de Caterpillar eigenlijk, 250?)

En nog een andere algemene vraag: ik heb een upgrade naar de 'normale' Endeavor van 350, maar wat was die ook al weer? Welke modules zitten daar nu standaard bij, of is dit het basis schip zonder enige modules?
Ik heb in de context van een pakket om downgrades etc gevraagd, maar dat kon niet voor mij in ieder geval. Maar ongetwijfeld dat ik tags als Grey market trader en elitist aan mijn naam heb hangen dus dat zou ook de reden daarvoor kunnen zijn :) niet geschoten is altijd mis. Dus als je het van plan bent zeker vragen. En in het geval je met losse LTI schepen die vraag stelt, dan kan het nog wel eens zijn dat je LTI op je nieuwe kleinere schip krijgt.. Ik heb wel eens LTI op een pakket gekregen, ik had toen een losse gladius, toen kwam het gladius pakket uit en ik heb toen gevraagd of ik er zo een kon maar dan met LTI, dat kon toen wel. Maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Voor wat betreft je upgrade, ik gok zo even dat het alleen de Hull was, schepen zoals de hope class waren meer pakketten, daar zaten LTI componenten bij. Die kon je toen ook los met LTI kopen (heb er nog wat in mn buy back zitten ;) )

De originele prijs van een categorie was 225 dat is later in concept 245 geworden, hij zal nog wel omhoog gaan wanneer hij in game komt, maar dikke kans dat er een pakket komt waar je verschillende modules en een LTI cat bij krijgt.

Als je een willekeurige categorie gaat ccu en dan gaat hij uit van de huidige waarde, dus 245 usd

[ Voor 9% gewijzigd door Bornhald op 02-09-2016 20:33 ]

• Tylocke
Bornhald schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:27:
[...]

Ik heb in de context van een pakket om downgrades etc gevraagd, maar dat kon niet voor mij in ieder geval. Maar ongetwijfeld dat ik tags als Grey market trader en elitist aan mijn naam heb hangen dus dat zou ook de reden daarvoor kunnen zijn :) niet geschoten is altijd mis. Dus als je het van plan bent zeker vragen. En in het geval je met losse LTI schepen die vraag stelt, dan kan het nog wel eens zijn dat je LTI op je nieuwe kleinere schip krijgt.. Ik heb wel eens LTI op een pakket gekregen, ik had toen een losse gladius, toen kwam het gladius pakket uit en ik heb toen gevraagd of ik er zo een kon maar dan met LTI, dat kon toen wel. Maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Voor wat betreft je upgrade, ik gok zo even dat het alleen de Hull was, schepen zoals de hope class waren meer pakketten, daar zaten LTI componenten bij. Die kon je toen ook los met LTI kopen (heb er nog wat in mn buy back zitten ;) )

De originele prijs van een categorie was 225 dat is later in concept 245 geworden, hij zal nog wel omhoog gaan wanneer hij in game komt, maar dikke kans dat er een pakket komt waar je verschillende modules en een LTI cat bij krijgt.

Als je een willekeurige categorie gaat ccu en dan gaat hij uit van de huidige waarde, dus 245 usd
Dank je voor je antwoorden! Mijn lineup staat nog maar bij een paar schepen echt vast en ik twijfel nog een beetje wat ik met de rest wil. Als ik nog al die modules er bij moet gaan halen ben ik bang dat de Reclaimer een betere keuze gaat worden. Hoe dan ook wacht ik wel tot de schepen uitkomen tot ik daar echte beslissingen ga maken.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 13:52
Case_C schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:57:
[...]

Met CitizenCon heb je een hoge kans dat die wel weer terug in de store gaat verschijnen :) .

Nog een filmpje van een timelapse waarin 26.000 km word afgelegd naar Port Olisar.
[video]
Wow. Cool hoe de planeet ook beweegt als jupiter. Met verschillende stormstromingen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Case_C
RtV is ook weer erg goed! Carrack en BMM zijn tegelijk in productie gegaan lijkt het wel. Dat gaat leuk worden deze winter :) .

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:55:
RtV is ook weer erg goed! Carrack en BMM zijn tegelijk in productie gegaan lijkt het wel. Dat gaat leuk worden deze winter :) .
[video]
komen ze deze winter uit dan?

Verwijderd

Weet je niet. Een Carrack kan snel gaan omdat die hele lijn schepen al redelijk uitgekristalliseerd is qua stijl. Bij de BMM is dat allemaal nog nieuw en zal de concept fase langer zijn.

Btw het betekend dan ook dat ze met de Caterpillar klaar zijn? Zou het al tof vinden als hij hangar ready zou zijn. :P

• Bornhald
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 01:48:
Weet je niet. Een Carrack kan snel gaan omdat die hele lijn schepen al redelijk uitgekristalliseerd is qua stijl. Bij de BMM is dat allemaal nog nieuw en zal de concept fase langer zijn.

Btw het betekend dan ook dat ze met de Caterpillar klaar zijn? Zou het al tof vinden als hij hangar ready zou zijn. :P
i kzou ook blij zijn met de Cat behalve dat ik dan weer extra modules moet regelen etc.. maar cat ftw

Verwijderd

Topicstarter
Zo toch nog even een Argo aangeschaft. Nog maar een LTI token (ik denk voor een Vanguard Dropship). :)

Verwijderd

Dropship zal toch ook met LTI zijn?
Heb ook nog een token ship over maar dat is voor als er een hele toffe makeover is van een schip die ik dan toch interessant ga vinden.

• Case_C
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:46:
Dropship zal toch ook met LTI zijn?
Heb ook nog een token ship over maar dat is voor als er een hele toffe makeover is van een schip die ik dan toch interessant ga vinden.
Verwacht dat ook wel, dat deden ze met de Gemini toen der tijd ook. Dus waarom dan niet voor de Hoplite.

Hoewel de Hoplite enkel een Vanguard is met een andere module. Dus dan is het ook aannemelijk dat ze het als modules los gaan verkopen?

• Quze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 21:46
Is het wat om voor nieuwe gebruikers een uitleg te maken, " hoe het gewenste schip te krijgen icm LTI"?

• Bornhald
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:37:
Zo toch nog even een Argo aangeschaft. Nog maar een LTI token (ik denk voor een Vanguard Dropship). :)
Dikke kans dat die zelf ook al LTI gaat hebben want is ook een nieuw schip, en dan kunnen ze van CIG weer al die buk's in de verkoop zetten met een nieuwe LTI, en wellicht een nieuw Vanguard pack :)
Case_C schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:28:
[...]

Verwacht dat ook wel, dat deden ze met de Gemini toen der tijd ook. Dus waarom dan niet voor de Hoplite.

Hoewel de Hoplite enkel een Vanguard is met een andere module. Dus dan is het ook aannemelijk dat ze het als modules los gaan verkopen?
De 2 varianten die er later bij kwamen kregen ook LTI maar de originele eerste Vanguard niet. Dus het is aannemelijk dat de hopolite, als hij verkocht gaat worden, ook LTI krijgt. Alleen als ze het als losse buk uitbrengen niet.

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10 16:19

ShockWave

Lost it somewhere

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:37:
Thanks for the reminder dat hij nog in de shop staat, heb er een buy back pledge van gemaakt en mbv storecredits weer teruggekocht.

Star Citizen referralcode

• Tylocke
Nog een paar ervaringen mbt aankopen dmv 10% korting vouchers:

- Maximum korting is 50 dollar.
- Als je meerdere items koopt wordt de korting op alle packages toegepast. Als er echter een package boven die 50 dollar korting zal uitkomen wordt de korting als laatste op dit package toegepast.
- mijn duurste package heeft nu dus de minste korting gehad terwijl de kleinere packages die ik evt nog zou willen melten dus wel de 10% korting hebben gehad. Dit houdt dus ook in dat ze 10% minder waard zijn om te melten nu.

Ik had zelf iets scherper moeten zijn en alleen de package kopen met de korting en daarna pas de andere kleine items te kopen. Hopelijk kan ik iemand deze fout besparen met mijn ervaring met de kortingen.

Verwijderd

Topicstarter
Michael Graf van Gamestar Duitsland heeft schijnbaar wat info over de progress van Squadron 42. Zijn magazine spreekt regelmatig met CR, dus lijkt wel aardig legit te zijn:

https://www.reddit.com/r/..._chief_editor_info_about/
Chris stated in an interview that all content for Squadron42 (graphics, missions) will be complete by the end of the year. There is still more work to do concerning some basic systems like the AI or the coversystem for infiltration missions. Those will take more time.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/VnOEXnb.png

Verder is er een video die hij heeft gedaan, waarvan dit de vertaling is:
Ever so often people ask me whether Star Citizen will be a great game and I just don't know, but I hope. The project gets more and more impressive with every Alpha version and demo but is still lightyears away from a functioning onlinegame. With Crowdfunding numbers and ambitions of the devs growing the challenge for the devs rises aswell; they got a lot of work to do.
I think some players have a little bit of a wrong idea what Star Citizen is, it has more of an online roleplay game to it than you might think. You have to enjoy exploring the universe together with other players, looking for quests and adventures on your own and coming up with your own stories. You have to like needing a lot of time walking from one place to another on a single space station; or having to wait because your copilot is talking to a client. Star Citizen will live on me (and my friends) being able to put oneself in my role's position as pirate, trader, mercenary, explorer or whatever else. If you're looking for a classic and entertaining spacesim then you should focus on Squadron42. The singleplayer campaign will be Chris Roberts' first criterion. It will show whether the game mechanics and the engine work. And maybe it will finally release next year, atleast that's what Chris Roberts -not guarantee- hoped for when I was talking to him.
A few backers I have spoken to are disappointed about this slow progress; I can understand that. A lot people are as excited as on the first day though. And they are planning now what they might want to do in the online universe not even knowing when it will be ready. Chris Roberts can't answer that either. I understand this enthusiam aswell! For me, Star Citizen still is what I wrote about it in my first preview in 2012: spaceship porn. I dig those detailed ships and their sharp textures and computer voices. I like seeing the hands of my pilot when climbing into my cockpit. And that's why I enjoy playing the PU Alpha even if you actually cannot do that much in it. It is a small insight in this online universe and it lets me dream about playing this in an online environment with thousands other pilots whose ships I as pirate will all blow up.
I can salute CR's team what they accomplished to far, 64bit CryEngine and physicalized grids. And I am looking forward to land on planets and work with the rudimentary professions in the 3.0 Alpha if/when it releases at the end of the year. But I would not advise anyone to spend money on this game right now; everyone should make a decision on their own. Because, money that you spend on Star Citizen is spent on a dream; I hope this dream becomes reality; but I can't say for sure.
Iig een 2016 release is niet waarschijnlijk.

• Tylocke
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:52:
Michael Graf van Gamestar Duitsland heeft schijnbaar wat info over de progress van Squadron 42. Zijn magazine spreekt regelmatig met CR, dus lijkt wel aardig legit te zijn:

https://www.reddit.com/r/..._chief_editor_info_about/

[...]

[afbeelding]

Verder is er een video die hij heeft gedaan, waarvan dit de vertaling is:

[...]

Interessant, dank voor het delen.

En happy birthday!

• Case_C
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:52:

Aw dat is wel redelijk jammer :/ , nog maar even wacht tot CitCon en kijken wat ze daar te melden hebben. Daar hoop ik ergens toch wel op een vaste datum, maar als je dan hoort dat het AI is waar het op hangt.. dan kan dat best nog wel een rottig dingetje zijn om goed te tunen.

En natuurlijk gefeliciteerd!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DKG0q4f.jpg
Iemand enig idee welke armor dit is? Het lijkt wel een lichtere variant van de Medium UEE marine armor.

Zag deze ook nog op reddit voorbij komen, lijkt mij wel een erg mooie Hotas om in te stappen :) . Vind de prijs ook nog wel acceptabel, en de kwaliteit van de T16000 was toch ook niet verkeerd?
Afbeeldingslocatie: https://www.thrustmaster.com/sites/all/modules/imagemanager/files/T16000FCS/Mapping-stationT16000MHotas.jpg

Cogency schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:27:
Ja, de T16000 is super. Deze ziet er helemaal gaaf uit, dat is het enige wat ik nog miste bij die van mij, een fatsoenlijk throttle.
Kost dit?

edit; zie net een prijs van iets van 200e voorbij komen. :| Dat zou dan weer een stuk minder interessant zijn, helemaal omdat de eerste T16000m iets van 50e was.
Op Newegg is de pre-order prijs 130 dollar. Dus als hij in NL in de winkels ligt zou dat een prijs van ~€160.- opleveren.

[ Voor 19% gewijzigd door Case_C op 04-09-2016 13:33 ]

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 21:51

Cogency

Ginnunga

Ja, de T16000 is super. Deze ziet er helemaal gaaf uit, dat is het enige wat ik nog miste bij die van mij, een fatsoenlijk throttle.
Kost dit?

edit; zie net een prijs van iets van 200e voorbij komen. :| Dat zou dan weer een stuk minder interessant zijn, helemaal omdat de eerste T16000m iets van 50e was.

[ Voor 36% gewijzigd door Cogency op 04-09-2016 13:29 ]

• Tylocke
Case_C schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:58:
[...]

Aw dat is wel redelijk jammer :/ , nog maar even wacht tot CitCon en kijken wat ze daar te melden hebben. Daar hoop ik ergens toch wel op een vaste datum, maar als je dan hoort dat het AI is waar het op hangt.. dan kan dat best nog wel een rottig dingetje zijn om goed te tunen.

En natuurlijk gefeliciteerd!

[afbeelding]
Iemand enig idee welke armor dit is? Het lijkt wel een lichtere variant van de Medium UEE marine armor.

Zag deze ook nog op reddit voorbij komen, lijkt mij wel een erg mooie Hotas om in te stappen :) . Vind de prijs ook nog wel acceptabel, en de kwaliteit van de T16000 was toch ook niet verkeerd?
[afbeelding]

[...]

Op Newegg is de pre-order prijs 130 dollar. Dus als hij in NL in de winkels ligt zou dat een prijs van ~€160.- opleveren.
Lijkt me een erg goeie instap hotas. Bij Amazon.de voor 130:

https://www.amazon.de/Joy...ywords=t.16000m+fcs+hotas

En voor diegenen die al een T.16000 hebben is dit een mooie aanvulling:

https://www.amazon.de/Thr...fRID=SD183XBPRTHM2K1P2KSY

Dit zijn toch de nieuwe componenten van Thrustmaster die we met E3 gezien hebben toch?
SergeR schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:29:
Ik hoop dat het plastic van de TM beter aanvoelt dan die van de Saitek X56. Die heb ik gelijk teruggestuurd, vond ik echt troep voor de prijs. Heb nu de TM Warthog, en die is echt super in SC. Enige nadeel is dat de Warthog geen twist heeft, waardoor je eigenlijk rudder pedalen nodig hebt. Heb ik nu tijdelijk opgelost door de zijwaartse beweging van de stick te mappen aan de roll ipv de yaw, en een hat switch te gebruiken voor de yaw. Niet ideaal, maar wel wat beter. Nu nog op zoek naar goede pedalen. Wil eigenlijk de MFG Crosswind, maar die is behoorlijk aan de prijs.

Gebruikt iemand hier rudder pedalen in SC? Is dat wat?
Ik gebruik Saitek Pro Combat Pedals (die metalen) en die bevallen me heel erg goed. Ze zijn erg precies met vliegen, maar het vereist wel wat oefening voordat je hand/voet coördinatie helemaal lekker loopt. Ik heb net de Warthog besteld en moet hem nog uitproberen maar ik vermoed dat die combinatie best goed gaat werken. Ik heb mijn rudders voor de roll ingesteld en niet voor de yaw, die zit op de x-as van de stick.

[ Voor 36% gewijzigd door Tylocke op 04-09-2016 14:34 ]

• SergeR
Ik hoop dat het plastic van de TM beter aanvoelt dan die van de Saitek X56. Die heb ik gelijk teruggestuurd, vond ik echt troep voor de prijs. Heb nu de TM Warthog, en die is echt super in SC. Enige nadeel is dat de Warthog geen twist heeft, waardoor je eigenlijk rudder pedalen nodig hebt. Heb ik nu tijdelijk opgelost door de zijwaartse beweging van de stick te mappen aan de roll ipv de yaw, en een hat switch te gebruiken voor de yaw. Niet ideaal, maar wel wat beter. Nu nog op zoek naar goede pedalen. Wil eigenlijk de MFG Crosswind, maar die is behoorlijk aan de prijs.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 20:37

Fordox

00101010

Pedalen lijken me wel mooi voor emersion doeleinden. Als je kijkt in de cockpit van bijvoorbeeld de hornet, zie je de pedalen ook zitten.
Mij lijkt het juist een mooie toevoeging.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

SergeR schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:29:

Ik heb een Warthog + rudder pedals (Saitek Combat Rudder) maar ik vind het echt tien keer niets voor SC. Je mist heel erg de twist in de stick. X55/X56 is inderdaad vrij veel plastic. De X52 Pro is nog steeds beter imo en bestaat ook uit betere materialen. Je kun 'm nog goedkoper krijgen ook nog.

[ Voor 3% gewijzigd door ddv op 04-09-2016 14:38 ]

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 20:04

The Chosen One

Zie signature!

Die officiele HOTAS zijn nog steeds in limbo of niet?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Case_C
The Chosen One schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:24:
Die officiele HOTAS zijn nog steeds in limbo of niet?
Idd in Limbo, als we er nog wat van gaan horen zal dat op Cit-Con zijn, anders verwacht ik er eerlijk gezegd niets meer van.

De Terra toren is online gezet in SketchFab door Xenthor! Niet klikken als je het pas ingame wilt zien, hoewel het enkel de vorm is. (Interieur is eruit gehaald.)
https://sketchfab.com/mod...95cd24a06af8d6f475074e905

• Bornhald
Case_C schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:26:
[...]

Idd in Limbo, als we er nog wat van gaan horen zal dat op Cit-Con zijn, anders verwacht ik er eerlijk gezegd niets meer van.

De Terra toren is online gezet in SketchFab door Xenthor! Niet klikken als je het pas ingame wilt zien, hoewel het enkel de vorm is. (Interieur is eruit gehaald.)
https://sketchfab.com/mod...95cd24a06af8d6f475074e905
Star marine heeft ook een jaar radiostilte gehad en een melding van CR dat alles wat in Space marine zit al in game gedaan kon worden. En 2.6 is toch spacemarine. Ik vermoed dat er wel gewoon een hotas etc komt ook als ze niks laten horen bij CitizenCon.
*O* En prettige taart dag Mac-rolec *O*
Mooi stukje ook

[ Voor 4% gewijzigd door Bornhald op 04-09-2016 18:12 ]

• Case_C
Je moet er maar zin in hebben, 85.000 km reizen zonder quantum travel:
Maar laat weer wel mooi zien dat alles 1 map is, en de quantum travel geen 'teleport' is.

[ Voor 25% gewijzigd door Case_C op 04-09-2016 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ddv schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:34:
[...]

Ik heb een Warthog + rudder pedals (Saitek Combat Rudder) maar ik vind het echt tien keer niets voor SC. Je mist heel erg de twist in de stick. X55/X56 is inderdaad vrij veel plastic. De X52 Pro is nog steeds beter imo en bestaat ook uit betere materialen. Je kun 'm nog goedkoper krijgen ook nog.
Dit. Ik gebruik de twist van de X55 voor roll. Voetpedalen zouden daarvoor heel onnatuurlijk zijn imo. Voetpedalen vind ik meer voor flight sims in atmosfeer. Daarnaast vind ik de X55 ondanks het plastic heel solide aanvoelen. Ik heb totaal geen goedkoop gevoel erbij, maar dit is persoonlijk.

• Tylocke
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:59:
[...]

Dit. Ik gebruik de twist van de X55 voor roll. Voetpedalen zouden daarvoor heel onnatuurlijk zijn imo. Voetpedalen vind ik meer voor flight sims in atmosfeer. Daarnaast vind ik de X55 ondanks het plastic heel solide aanvoelen. Ik heb totaal geen goedkoop gevoel erbij, maar dit is persoonlijk.
Grappig, ik gebruik nu de X55 met de pedals voor rudder en dit voelt best goed aan. Misschien niet helemaal realistisch inderdaad maar ik vind de precision geweldig in mijn rolls. Daarnaast vind ik de twist erg onnatuurlijk aanvoelen in mijn pols.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-11 12:07

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Tylocke schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:23:
[...]

Grappig, ik gebruik nu de X55 met de pedals voor rudder en dit voelt best goed aan. Misschien niet helemaal realistisch inderdaad maar ik vind de precision geweldig in mijn rolls. Daarnaast vind ik de twist erg onnatuurlijk aanvoelen in mijn pols.
Ik gebruik inderdaad ook de rudder pedals met de X55. Op zich is het wel te doen, maar ik merk dat een volle pols uitslag + de bovenste knoppen op de joystick een moeilijke combinatie zijn. Daar heb ik geen last van als ik de z-axis (rudder) uit zet op de joystick.

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-11 15:57
YouTube: Star Citizen 2.5 gameplay 2560x1080 wat footage van mijn Aurora LN

• Brandonchat
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-03-2020
Case_C schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:58:
Je moet er maar zin in hebben, 85.000 km reizen zonder quantum travel:
Maar laat weer wel mooi zien dat alles 1 map is, en de quantum travel geen 'teleport' is.
[video]
Ik vind dit toch eigenlijk best wel indrukwekkend en cool :D
De dedication en ook gewoon het zicht dat Yela groter en groter wordt, zodat je echt kan zien dat het idd 1 map is. Chill clipje :)

• SergeR
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:59:
[...]

Voor roll zijn pedalen onnatuurlijk, maar voor yaw wellicht minder?

• prutser001
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zat ook te kijken naar eventuele 'Hotas' dingen (Saitek X52) maar wat ik er nu nog van zie is dat spelers met een joystick gewoon een nadeel hebben tov spelers met kb+ms.

Vliegen is misschien realistischer of 'immersive' maar er zijn aardig wat mensen die aangeven dat op dit moment het niet te vergelijken is kwa precizie met kb+ms. Aardig wat filmpjes gekeken over joysticks op YT en wat andere gevraagd waarvan ik weet dat ze die Hotas dingen gebruiken (Arma 2-3 spelers/BF3-4 piloten en de flightsim piloten) En die gaven aan dat vliegen heel leuk is maar zodra je in combat bent je gewoon in het nadeel bent tegen b.v. een SH 5C7-M die volledig gimbals heeft (kan hebben).

Zelf heb ik een simpele Logitech Freedom 2.4 Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41V70133E6L.jpg

En ik mis gewoon de controle over mijn schip waar ik normaal gewoon een 'U-turn' maak afterburner erop klap en weer weg ben en zeker met b.v. een 325A/350R dan kan haast niets je meer raken. Om nog maar te zwijgen over vijanden raken, waar ik met MS+KB gewoon kan 'tracen' en in vanduul swarm de meeste schepen in 2-4 schoten weg schiet loop ik met de Joystick bijna tegen de overheating aan van de wapens... Omdat het zo lastig is om ze in de crosshair te krijgen.

Zoals ik het zie, racen/gewoon vliegen van hot naar her Joystick!
Combat = MS+KB.

Ik wacht nog wel even met de aanschaf van de X52 (of die SC edities),

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• SergeR
Tot nu toe kan ik me prima redden met de Warthog, maar in pvp combat zal ik het afleggen. Muis is idd veel preciezer. Stick vind ik gewoon leuker :-)

Verwijderd

Topicstarter
SergeR schreef op maandag 05 september 2016 @ 06:50:
[...]

Voor roll zijn pedalen onnatuurlijk, maar voor yaw wellicht minder?
Ja zeker. Maar bij een space sim gebruik ik die as liever voor roll. :)

• Case_C
https://www.reddit.com/r/...eing_destroyed_by/d79mia2
Cool. Sean Ellis did a fantastic job on that pre visualization. I've been implementing the in-game destruction and we're working on new systems that will fix our physics issues. GOST was replaced by the Item 2.0 tech that allows modularity and communication of states between ship components. When we release PU 3.0 it will have Radial Damage when components explode, causing some chain-reaction events. Component damage and repair is being worked on. And debris and other ship systems are being reimplement on top of the Item 2.0 foundation. Energy overload and repair mechanics are being designed, but until we implement that we may delay explosions of large ships when they go critical to allow time to escape. Lots of fun stuff to do. :)
3.0 gaat erg veel nieuwe systemen introduceren :) . Items 2.0 gaat op behoorlijk veel vlakken performance en gameplay improvements opleveren! En de delay voor explosions word daar ook aangestipt, toch fijn te horen dat je tijd hebt om naar de escapepods te gaan!

Kijk vooral even in 't reddit thread, daar staan nog veel meer reacties van die dev.

Facerafter schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:09:
[...]
Op het moment staat de content van wiki en structurering onder leiding van /u/Czenstar en /u/alistair3149 en mijzelf. Maar we kunnen altijd meer contributors gebruiken. Ook zijn we bezig om een vertalings team op te zetten zodat wanneer die systemen online komen de wiki ook beschikbaar is in andere talen.
Mensen die willen helpen met het vullen van pagina's of met vertalen kunnen zich melden in het #wiki channel op de /r/starcitizen discord ( https://discord.gg/9tKutzM )
Gaaf dat je er aan meedoet, zag het project al op reddit voorbij komen. Heb zelf momenteel niet de tijd om me er te ver in te verdiepen, maar zal in de toekomst er zeker nog aan denken. Ondertussen is de hoeveelheid content eigenlijk gewoon te veel om goed te organiseren, maar toch denk ik dat het jullie wel gaat lukken _/-\o_ .

[ Voor 30% gewijzigd door Case_C op 05-09-2016 12:34 ]

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10 00:36
Case_C schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:47:
https://www.reddit.com/r/...eing_destroyed_by/d79mia2

[...]

3.0 gaat erg veel nieuwe systemen introduceren :) . Items 2.0 gaat op behoorlijk veel vlakken performance en gameplay improvements opleveren! En de delay voor explosions word daar ook aangestipt, toch fijn te horen dat je tijd hebt om naar de escapepods te gaan!

Kijk vooral even in 't reddit thread, daar staan nog veel meer reacties van die dev.
Of kijk gewoon even hier https://www.reddit.com/user/mintrieri ;)

Ik wil het hier ook even onder de attentie brengen...
Vorige week zijn we met de subreddit gestart aan een nieuwe Star Citizen wiki. De oude had aardig wat informatie maar werd bijna niet meer bijgehouden, admins waren inactief en een aantal trolls hadden zich los gelaten op de content waardoor alle pagina's gechecked zouden moeten worden. (We zijn bv. 'Cloud Imperium Butts' tegen gekomen)

Daarom is er besloten om een verse start te maken met de wiki op een onafhankelijk host en dus buiten het wikia/gamepedia platform.
http://starcitizen.tools is de huidige URL, we zijn bezig om meer domeinnamen te krijgen en ik ben ook bezig met de eigenaar van de host om https te regelen.

Op het moment staat de content van wiki en structurering onder leiding van /u/Czenstar en /u/alistair3149 en mijzelf. Maar we kunnen altijd meer contributors gebruiken. Ook zijn we bezig om een vertalings team op te zetten zodat wanneer die systemen online komen de wiki ook beschikbaar is in andere talen.
Mensen die willen helpen met het vullen van pagina's of met vertalen kunnen zich melden in het #wiki channel op de /r/starcitizen discord ( https://discord.gg/9tKutzM )

[b]Case_C schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:47:
[...]

Gaaf dat je er aan meedoet, zag het project al op reddit voorbij komen. Heb zelf momenteel niet de tijd om me er te ver in te verdiepen, maar zal in de toekomst er zeker nog aan denken. Ondertussen is de hoeveelheid content eigenlijk gewoon te veel om goed te organiseren, maar toch denk ik dat het jullie wel gaat lukken _/-\o_ .
Er is inderdaad vreselijk veel content (Alleen de spectrum dispatches al..). Daarom proberen wij (de editors) zoveel mogelijk te organiseren te controleren zodat het tenminste een beetje overzichtelijk blijft.

[ Voor 15% gewijzigd door Facerafter op 05-09-2016 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gaaf dat je er aan meedoet. Gaat een flinke klus worden. :)

• Case_C
Er word weer een fan-made short-film gemaakt :) , kijken wat daar uit gaat komen:

En de Vanguard + Hoplite module is hier te bekijken. Ben toch wel stiekem heel erg fan van dat schip, vind de prijs nu alleen iets te gek om voor release al te kopen.
https://sketchfab.com/mod...ff69d4147821645256750a4fd

Ze zitten toch al over de 123 miljoen heen :+ ,
https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

En was deze preview van de Terrapin al geshowed? Textures zijn natuurlijk niet zoals ze gaan zijn, maar op deze manier lijkt het toch een groter schip dan ik eerder verwachte.
YouTube: Star Citizen - Anvil Terrapin Cinematic Preview & Tour [CryEngine]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y9kfKgz.jpg
Nu ze weten dat we schepen ook in zo'n toestand terug kunnen vinden heeft de fan-art weer nieuwe inspiratie :) .

[ Voor 15% gewijzigd door Case_C op 06-09-2016 12:32 ]

• Thisuren
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-09 13:48
Zal als ik thuis ben dit maar eens proberen, misschien dat het helpt om mn naam te zuiveren :+
https://www.reddit.com/r/...d_grim_hex_spawn_bug_fix/

• Bornhald
THE COMM-LINK/BROADCAST SCHEDULE

Tuesday, September 6th
- Lore Post

Wednesday, September 7th
- [1500 PDT / 2200 UTC] Bugsmashers! - YouTube: StarCitizen

Thursday, September 8th
- [1500 PDT / 2200 UTC] Around the Verse 3.6: Los Angeles - YouTube: StarCitizen
- Vault Update

Friday, September 9th
- [1200 PDT / 1900 UTC] Reverse the Verse 2.6: Los Angeles - https://www.twitch.tv/cigcommunity
- August Monthly Report
https://forums.robertsspa.../6990991/#Comment_6990991

• Willem078
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-07 14:22
Na een paar dagen wikken en wegen heb ik mn general-purpose Cutlass Black geupgrade naar een general-purpose Taurus \o/
De constellations zijn nu kennelijk bugged qua snelheid en wendbaarheid, maar ik verwacht dat dat wel goed komt. En een truuk zoals roll+pitch zal denk ik prima werken om npc pirates in het vizier te houden. Of wegvliegen op cruise en dan omdraaien. Als dan ook nog de manned turred aan de pilot geslaved kan worden, zijn dat voor een single pilot 6x S4 guns op gimbals, dat hakt er prima in :]

Heeft iemand tips&truuks voor single player pve combat met een logge boot?

• Case_C
Willem078 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:13:
Na een paar dagen wikken en wegen heb ik mn general-purpose Cutlass Black geupgrade naar een general-purpose Taurus \o/
De constellations zijn nu kennelijk bugged qua snelheid en wendbaarheid, maar ik verwacht dat dat wel goed komt. En een truuk zoals roll+pitch zal denk ik prima werken om npc pirates in het vizier te houden. Of wegvliegen op cruise en dan omdraaien. Als dan ook nog de manned turred aan de pilot geslaved kan worden, zijn dat voor een single pilot 6x S4 guns op gimbals, dat hakt er prima in :]

Heeft iemand tips&truuks voor single player pve combat met een logge boot?
Zolang je de Andromeda loaner nog hebt kun je ook gebruik maken van de missiles die je hebt. Voor het gebruik ervan moet je even bij de Missile-goeroe Recon langs op Discord :P , die weet er het fijne van.

Niet vergeten dat in de PU de Taurus een hauler gaat zijn, en dus niet geschikt is om het gevecht op te zoeken :P . Maar zolang je de Andromeda hebt moet je volgens mij wel een gevecht met AI pirates kunnen winnen. Maar voor manouvres moet je niet bij mij zijn :P , daar ben ik met een Hornet al niet zo goed in.

Bornhald schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:36:
[...]
is het dan voorbarig om te denken dat de taurus er met een beetje mazzel al bij zit in 3.0, gezien we dan cargo ook krijgen?
Daar zat ik ook aan te denken... dat ze voor de grap met CitCon een heleboel opgewerkte varianten aankondigen voor 3.0 release. Maar wat ze zeggen.. zodra SQ42 gereed is komt er een heleboel HR vrij voor schepen. Die daarvoor hebben gewerkt aan schepen voor de Vanduul en alle UEE fighter types. Dan kan het heel hard gaan in de breedte inderdaad :) .

[ Voor 19% gewijzigd door Case_C op 07-09-2016 10:40 ]

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:32:
[...]

Zolang je de Andromeda loaner nog hebt kun je ook gebruik maken van de missiles die je hebt. Voor het gebruik ervan moet je even bij de Missile-goeroe Recon langs op Discord :P , die weet er het fijne van.

Niet vergeten dat in de PU de Taurus een hauler gaat zijn, en dus niet geschikt is om het gevecht op te zoeken :P . Maar zolang je de Andromeda hebt moet je volgens mij wel een gevecht met AI pirates kunnen winnen. Maar voor manouvres moet je niet bij mij zijn :P , daar ben ik met een Hornet al niet zo goed in.
is het dan voorbarig om te denken dat de taurus er met een beetje mazzel al bij zit in 3.0, gezien we dan cargo ook krijgen?

• Bornhald
Maar wat ze zeggen.. zodra SQ42 gereed is komt er een heleboel HR vrij voor schepen. Die daarvoor hebben gewerkt aan schepen voor de Vanduul en alle UEE fighter types. Dan kan het heel hard gaan in de breedte inderdaad :) .
Niet perse, SQ42 is opgedeeld in meerdere onderdelen, dus ze zouden ook kunnen doorgaan, waren het er niet uiteindelijk 3 of 4 geworden. Een deel van de early backers kreeg het 2e deel ook nog gratis (Squadron 42 Mission Disk, original & veteran backer reward)

dus de resources die bezig zijn met SQ42 kunnen daar ook deels mee door gaan

• Willem078
[...]
Niet vergeten dat in de PU de Taurus een hauler gaat zijn, en dus niet geschikt is om het gevecht op te zoeken :P . Maar zolang je de Andromeda hebt moet je volgens mij wel een gevecht met AI pirates kunnen winnen.
Jep er staat 'transport', maar met 6 S4 guns en 14 s1 missiles kan hij volgens mij ook aardig hakken. En er is nog ruimte voor een expansion station in de final PU. Het zal inderdaad moeten blijken of het realistisch is om er AI pirates mee aan te vallen, maar dat gaan we vanzelf zien :)

De echte dedicated haulers (hull series) met veel grotere capaciteit hebben ook aanzienlijk minder wapens, dus zo op het eerste gezicht zit de constellation taurus tussen combat en transport in. Geen top of the line combat schip, maar voor pve missions zou het best eens een prima schip kunnen zijn.

• Bornhald
Willem078 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:53:
[...]

Jep er staat 'transport', maar met 6 S4 guns en 14 s1 missiles kan hij volgens mij ook aardig hakken. En er is nog ruimte voor een expansion station in de final PU. Het zal inderdaad moeten blijken of het realistisch is om er AI pirates mee aan te vallen, maar dat gaan we vanzelf zien :)

De echte dedicated haulers (hull series) met veel grotere capaciteit hebben ook aanzienlijk minder wapens, dus zo op het eerste gezicht zit de constellation taurus tussen combat en transport in. Geen top of the line combat schip, maar voor pve missions zou het best eens een prima schip kunnen zijn.
om teleurstelling te voorkomen zou ik er niet vanuit gaan dat de Taurus een geweldig combat schip gaat zijn. Als hij dat wel in PVE zou zijn, wat dan met de andere constellations etc en grotere schepen die ook cargo kunnen vervoeren. Die kunnen het dan helemaal hands down gaan doen.

• Facerafter
Willem078 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:53:
[...]

Heb wel even door dat het geen 6 S4 guns zijn. Het zijn 4 S3 guns en de turret zijn 2 S1's

Hij heeft 5 S4 hardpoints maar niet guns. ;)

• Willem078
Borhald je hebt wel een goed punt inderdaad. Maar als 1 andromeda gelijk staat aan ongeveer 3 of 4 hornets in combat, dan zullen gewone missions inderdaad veel gemakkelijker zijn, zelfs al vlieg je solo met npc's of linked turrets. Of zouden ze daar wat tegen gaan doen?

En ik ga eens uitzoeken wat voor hardpoints er nu eigenlijk op zitten.. Volgens mij was het 4x S5, dus 4x gimbal+S4, maar standaard worden er S3 wapens meegeleverd. Bij de andere constellations staat er ook 'gimbal S4', maar daar kunnen wel M7A's op, zonder gimbal. Vanavond in de hangar kan ik zien wat erop gefit kan worden. Ik ben benieuwd naar de turret, want in de ship matrix staat S4 - 2xBrimstone(4)

tnx voor de replies!

• Facerafter
Willem078 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:10:
Borhald je hebt wel een goed punt inderdaad. Maar als 1 andromeda gelijk staat aan ongeveer 3 of 4 hornets in combat, dan zullen gewone missions inderdaad veel gemakkelijker zijn, zelfs al vlieg je solo met npc's of linked turrets. Of zouden ze daar wat tegen gaan doen?

En ik ga eens uitzoeken wat voor hardpoints er nu eigenlijk op zitten.. Volgens mij was het 4x S5, dus 4x gimbal+S4, maar standaard worden er S3 wapens meegeleverd. Bij de andere constellations staat er ook 'gimbal S4', maar daar kunnen wel M7A's op, zonder gimbal. Vanavond in de hangar kan ik zien wat erop gefit kan worden. Ik ben benieuwd naar de turret, want in de ship matrix staat S4 - 2xBrimstone(4)

tnx voor de replies!
:?

1 Andromeda staat niet gelijk aan 3/4 hornets imo.

Ja dat klopt...
S4 Hardpoint -1 voor de Gimbal, hou je S3 over voor je guns. Geen gimbal? Kan je S4.
En voor de turret is het S4 -1 Gimbal, -1 Manned Turret, -1 Twin Linked. Dus S1

• Case_C
Facerafter schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:22:
[...]

Originele quote van CR in 2013/14 maar dat is natuurlijk onderhevig aan verandering. Maar dat is wel waar ze naar streven.

https://www.reddit.com/r/...of_wing_commander/c6uxpd6
Balance wont strictly be 8 map ship vs 8 fighters. In the real world the fighters would probably win that match. I think different size ships will have different pros and cons. Bigger ships will be more about carrying more cargo and having more options to upgrade , but 4 people manning a Constellation will probably lose against 4 Hornets.

[ Voor 42% gewijzigd door Case_C op 07-09-2016 13:28 ]

• Willem078
[...]
Aha die formule kende ik nog niet, maar het ziet er heel logisch uit, tnx! Over die S4's ben ik nog niet overtuigd, maar ik ga het zien!

Dit is de S5 M7A 'landing gear' op een constellation (niet mijn filmpje btw):

• Facerafter
Case_C schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:25:
[...]

Originele quote van CR in 2013/14 maar dat is natuurlijk onderhevig aan verandering. Maar dat is wel waar ze naar streven.
Ik zou daar geen tot weinig waarde meer aan hechten. Sindsdien zijn er veel meer schepen bijgekomen en als een constellation gelijk staat aan 3/4 hornets dat je de boel een beetje uit balans trekt. Kwa wapen kracht misschien maar ik durf er om te wedden dat een volledige gecrewde constellation het elke keer zou verliezen van 3/4 hornets (Als alle piloten het zelfde skill level hebben)

• Fordox

Fordox

00101010

Ik denk dat de connie een lekker groot squishy target zal zijn. Mooi traag, groot en dus moeilijk te missen, en hij is niet manouvreerbaar genoeg om een cirkelstrafe van een hornet te winnen.

Dus geen combat met de connie :p

Verwijderd

Er is een probleempje als je SC met meer dan 32 cores wilt draaien. Dan crashed de boel.
YouTube: Star CItizen: Crashes with greater than 32 cores...

• Case_C
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:56:
Er is een probleempje als je SC met meer dan 32 cores wilt draaien. Dan crashed de boel.
YouTube: Star CItizen: Crashes with greater than 32 cores...
Die "plz fix". 8)7

Ehm ga dan op een Desktop CPU spelen? Je moet wel weten waar je wel en niet op kan spelen... dit is puur kijk mij eens veel geld hebben met m'n Server-PC en Grand Admiral package. Weet niet hoe serieus ik 't filmpje moet nemen :P , maar volgens mij is dit puur om te laten zien dat het niet werkt.

Zie 't niet gebeuren dat het aantal cores voor high-end en enthousiast cpu's boven de 16 logical cores uit moet/gaat komen. (Die Deca-core niet meegeteld...) Dus dan is het niet zinvol om daar voor te ontwikkelen/optimaliseren.

[ Voor 7% gewijzigd door Case_C op 07-09-2016 14:05 ]

• Facerafter
Stukje reclame ;)

https://www.kickstarter.c...on-building-sci-fi-mmorpg

Sandbox MMORPG Dual Universe heeft zojuist zn kickstarter gelaunched.
Mix van Space Engineers & Elite Dangerous en een hoop meer. Jammer genoeg wel met subscription model

[ Voor 11% gewijzigd door Facerafter op 07-09-2016 15:44 ]

• Tylocke
[...]

Ja dat klopt...
S4 Hardpoint -1 voor de Gimbal, hou je S3 over voor je guns. Geen gimbal? Kan je S4.
Ik dacht dat het gewoon verdelen van de size was dus een S6 is 2xS3 normal mount en dan een -1 per mount voor de gimbal dus een 2xS2 gimbal. Voor een S4 turret is dat dan 2xS2 voor normaal en 2xS1 voor gimballed. Nu moet ik wel zeggen dat het lastig is om bij te houden omdat ze de werking van sizes ook al vaker gewijzigd hebben.

• Facerafter
Tylocke schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:47:
[...]

Ik dacht dat het gewoon verdelen van de size was dus een S6 is 2xS3 normal mount en dan een -1 per mount voor de gimbal dus een 2xS2 gimbal. Voor een S4 turret is dat dan 2xS2 voor normaal en 2xS1 voor gimballed. Nu moet ik wel zeggen dat het lastig is om bij te houden omdat ze de werking van sizes ook al vaker gewijzigd hebben.
https://forums.robertsspa.../6712171/#Comment_6712171

• Tylocke
Thanks! Dit bedoel ik dus inderdaad dat het weer gewijzigd is. En dit is ook de reden dat jullie wiki werk zo super is!!

Verwijderd

Facerafter schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:40:
Sandbox MMORPG Dual Universe heeft zojuist zn kickstarter gelaunched.
Mix van Space Engineers & Elite Dangerous en een hoop meer. Jammer genoeg wel met subscription model
Lijkt meer op een directe concurrent van Eve Online. Heeft genoeg potentieel.
Het is de vraag in hoeverre de sandbox MMO gereguleerd gaat worden want als je dat zijn gang laat gaan dan krijg je vaak zo niet altijd een 'race to the bottom'.

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:51:
[...]

Lijkt meer op een directe concurrent van Eve Online. Heeft genoeg potentieel.
Het is de vraag in hoeverre de sandbox MMO gereguleerd gaat worden want als je dat zijn gang laat gaan dan krijg je vaak zo niet altijd een 'race to the bottom'.
Ik ben benieuwd hoe snel het gaat duren totdat er dingen in gebouwd worden die niet door de beugel kunnen (zoals vliegende swastika's om wat te noemen :9)

• Case_C
Fordox schreef op donderdag 08 september 2016 @ 00:46:
[...]
Ik ben benieuwd hoe snel het gaat duren totdat er dingen in gebouwd worden die niet door de beugel kunnen (zoals vliegende swastika's om wat te noemen :9)
Hangt ervan af wanneer jij het spel koopt :+ .

Oh en gefeliciteerd Fordox! Wat denk je ik ben jarig, laat ik nog maar even reageren voor de felicitaties :p .

Bornhald schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:44:
[...]
[...]
geldige reden toch, gefeliciteerd iig fordox
Natuurlijk :) , we moeten het toch ergens over hebben in de tussentijd tot CitizenCon.

[ Voor 23% gewijzigd door Case_C op 08-09-2016 09:50 ]

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:29:
[...]

Hangt ervan af wanneer jij het spel koopt :+ .

Oh en gefeliciteerd Fordox! Wat denk je ik ben jarig, laat ik nog maar even reageren voor de felicitaties :p .
geldige reden toch, gefeliciteerd iig fordox

• Facerafter
Case_C schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:29:
[...]

Natuurlijk :) , we moeten het toch ergens over hebben in de tussentijd tot CitizenCon.
En anders is er nog genoeg te lachen op https://www.reddit.com/r/dereksmart

• Tylocke
Fordox schreef op donderdag 08 september 2016 @ 00:46:
[...]

Van harte gefeliciteerd! Ik heb me erg veel vermaakt met Space Engineers maar om dit nou op MMO niveau te willen doen zie ik nog niet helemaal zitten. Dit heeft niets met de tech en software te maken maar meer wat spelers gaan lopen te verkloten voor elkaar.

• EQJim
Het zit als volgt: ik heb een paar weken geleden een starter pack gekocht met een Mustang. Daarna heb ik in een concept sale een MPUV gekocht voor de LTI. Nu wilde ik deze graag upgraden naar iets leukers, mét LTI (uiteindelijk wil ik naar een connie toe). Nu heb ik de Mustang package omgesmolten naar store credit en de MPUV geupgraded naar een Cutlass (mét LTI nu). Nu viel me echter op dat ik nu ook de digital download uit de package kwijt ben (en de star map, manual, etc). Is dit een probleem? Kan ik de game nog wel spelen (als deze uitkomt)? Heb je de starter pack eigenlijk uberhaupt nodig of is het voldoende om een enkel schip te hebben?

• Fordox

Fordox

00101010

EQJim schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:46:
Het zit als volgt: ik heb een paar weken geleden een starter pack gekocht met een Mustang. Daarna heb ik in een concept sale een MPUV gekocht voor de LTI. Nu wilde ik deze graag upgraden naar iets leukers, mét LTI (uiteindelijk wil ik naar een connie toe). Nu heb ik de Mustang package omgesmolten naar store credit en de MPUV geupgraded naar een Cutlass (mét LTI nu). Nu viel me echter op dat ik nu ook de digital download uit de package kwijt ben (en de star map, manual, etc). Is dit een probleem? Kan ik de game nog wel spelen (als deze uitkomt)? Heb je de starter pack eigenlijk uberhaupt nodig of is het voldoende om een enkel schip te hebben?
Je hebt helaas inderdaad een package nodig voor de game.

En bedankt voor de felicitaties :) ben ik zo doorzichtig Case? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 08-09-2016 16:23 ]

• Case_C
EQJim schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:46:
Ja als je omsmelt ben je het kwijt. Maar gelukkig kan je tegenwoordig paketten terugkopen :) . En ja je hebt een gamepackage nodig. Al heb je 10.000 euro aan losse schepen.. daar heb je niets aan zonder een package :P .

Wat je wilt is momenteel onmogelijk, je kan niet van een los LTI schip naar een LTI schip met een package. Of je moet iemand vinden die hem wilt giften. Bij Bornhald kan je wel aankloppen voor een package met LTI gok ik, die weet dat wel te regelen. Dan kan je de overige credits op je account gebruiken voor een CCU naar een schip wat je wilt.
Fordox schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:23:
[...]
En bedankt voor de felicitaties :) ben ik zo doorzichtig Case? :+
Mwa-ja :P , maar dat maakt het niet minder leuk hoor :D .

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 08-09-2016 16:55 ]

• Fordox

Fordox

00101010

Volgend jaar roep ik wel "TAARTDAG! :D"
:9

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10 16:19

ShockWave

Lost it somewhere

Feli Fordox en om in het thema te blijven..

Afbeeldingslocatie: http://www.rollingstoned.nl/wp-content/uploads/2014/02/speeskeek.png

Star Citizen referralcode

• Bornhald
Wat Case_C al zei, ik heb inderdaad nog packages (pre-split dus met SQ42 EN Star citizen EN LTI) te koop. De goedkoopste die ik heb is 315p, het nadeel is, deze packages verkopen ook goed op reddit, die van mij staat te koop voor $125 USD (melt value 75 USD). PM maar als je interesse hebt

edit
nieuwe ATV
00:57 - Studio Update
05:16 - Ship Shape: Caterpillar
10:28 - Behind the Scenes: Tech Content Team
edit 2
:)B :)F oOo *O* CATERPILLAR *O* oOo :)F :)B

edit3
studio update is ook goed eigenlijk, oa updated item system, constellation aquila cockpit.

[ Voor 33% gewijzigd door Bornhald op 08-09-2016 21:18 ]

• Facerafter
Bornhald schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:46:

edit
nieuwe ATV
[video]

[...]

edit 2
:)B :)F oOo *O* CATERPILLAR *O* oOo :)F :)B

edit3
studio update is ook goed eigenlijk, oa updated item system, constellation aquila cockpit.
Caterpillar ziet er verdomt goed uit.
En MvP voor de wiki! YAY beetje jammer dat alleen degene die hem submit een MvP award krijgt...

• Case_C
Facerafter schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:41:
[...]

En MvP voor de wiki! YAY beetje jammer dat alleen degene die hem submit een MvP award krijgt...
Inderdaad apart dat niet het team beloond word... maarja.

Verder erg goede ATV lekker veel content in een kort format. Erg gaaf om de updates op de armor voor 2.6 te zien. Ziet er dus naar uit dat ik binnenkort dat model nader in 3d kan bekijken :) .

Caterpillar zag er ook goed uit, de Aquila was ook een verassing hopelijk zien we die dan met 3.0.

Geeft ook wel vertrouwen voor de overige varianten van de Freelancer, Cutlass en Constelation. Om te zien dat er in ieder geval aan gewerkt word :) .

[ Voor 11% gewijzigd door Case_C op 09-09-2016 08:05 ]

Verwijderd

Bij 3.0 flight ready en bij 2.6 hangar ready. Deal? ;)

Jammer dat Ben nog niet weer vrolijk rondhuppelt daar trouwens.

• Case_C
De screenshots uit de AtV:
Vond deze wel het meest interessant, de cockpit van de Cat! Nog behoorlijk groter geworden dan concept :P , oh wacht dat is de volledige Cat :) .
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h1eiOAH.png

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:14:
De screenshots uit de AtV:
Vond deze wel het meest interessant, de cockpit van de Cat! Nog behoorlijk groter geworden dan concept :P , oh wacht dat is de volledige Cat :) .
[afbeelding]
de cockpit is dus een schip wat je ook los kan vliegen, erg benieuwd hoe snel ze dat ook functioneel aan de praat krijgen.. :)
Case_C schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:58:
[...]

Geeft ook wel vertrouwen voor de overige varianten van de Freelancer, Cutlass en Constelation. Om te zien dat er in ieder geval aan gewerkt word :) .
ik ben benieuwd hoe ze de nieuwe cutlass eruit gaan laten zien, wellicht dat hij wel weer tof wordt... gelukkig nog een paar in de buyback liggen
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:48:
Bij 3.0 flight ready en bij 2.6 hangar ready. Deal? ;)

Jammer dat Ben nog niet weer vrolijk rondhuppelt daar trouwens.
ik denk dat onze meningen verschillen, vind de combinatie Ben&Sandi voor ATV nu niet echt iets om over naar huis te schrijven. Ik wens Ben natuurlijk niks ergs toe, maar vind hem niks in ATV.
Wellicht dat het nieuwe format ook compacter is en dat ik me er dan minder aan erger..

edit

UEE marne light & Medium armor
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0UT1pzA.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mcQ0h9L.png

edit2:
Facerafter schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:41:
[...]

misschien dat je toch nog de MvP award krijgt
https://www.reddit.com/r/..._star_citizen_tools_wiki/

Edit3:
nog meer cat screenshots
http://imgur.com/a/iL2Ib

[ Voor 66% gewijzigd door Bornhald op 09-09-2016 13:06 ]

• Case_C
De Medium gaat wel de daily driver worden voor mij in de PU :) , ben nu ook wel erg benieuwd naar de uitwerking van custom armor en attachements. Vraag me af hoe ver ze daar mee gaan.

2.6 kan nog wel eens een veel grotere update zijn dan dat we in eerste instantie denken.
edit2:
[...]
misschien dat je toch nog de MvP award krijgt
https://www.reddit.com/r/..._star_citizen_tools_wiki/
Ah Zyloh lost 't weer op :) , die rewards voor MVP zijn overigens behoorlijk aardig. Een schip toch ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door Case_C op 09-09-2016 13:20 ]

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:10:
[...]

De Medium gaat wel de daily driver worden voor mij in de PU :) , ben nu ook wel erg benieuwd naar de uitwerking van custom armor en attachements. Vraag me af hoe ver ze daar mee gaan.

2.6 kan nog wel eens een veel grotere update zijn dan dat we in eerste instantie denken.

[...]

Ah Zyloh lost 't weer op :) , die rewards voor MVP zijn overigens behoorlijk aardig. Een schip toch ofzo?
blijkbaar is in WMH#38 aangegeven wat de MVP rewards zijn

• Facerafter
Case_C schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:10:
[...]

[...]

Welke word het volgend jaar gamescom, light of medium? ;) Light ziet er wel makkelijker uit.
Bornhald schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:43:
[...]

blijkbaar is in WMH#38 aangegeven wat de MVP rewards zijn
uhh.. serieus? Ik dacht dat het altijd alleen maar gewoon die forum badge was?

• Bornhald
Facerafter schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:43:
[...]

Welke word het volgend jaar gamescom, light of medium? ;) Light ziet er wel makkelijker uit.

[...]

uhh.. serieus? Ik dacht dat het altijd alleen maar gewoon die forum badge was?
ik meen dat er nog UEC bij zat en andere dingen, schip misschien, weet ik niet zeker

edit:

rtv TLDR
TLDR (TOO LONG; DIDN’T READ)
  • Today’s guests were Josh Herman and Sean Tracy
  • Josh talks about the modularity of clothing and armour and trying to make it a thing for 2.6 when Star Marine releases.
  • You’ll be able to mix and match clothing and armour Say heavy chest with medium armour legs and light armour arms.
  • They’re debating allowing people to have each limb have a seperate type such as left and right leg being different as the performance impact can be great, they’re working on finding a happy medium
  • Character model damage states is something they’re working on to have like the ships do, but it’s a different beast and comes with a different set of challenges.
  • Someone asked about Alien races, but all they could say is the Vanduul has had a lot of work done as well as the Tervarin and the Xi’An has had some love.
  • Female character model progress is currently on shading and fleshing out the female clothing line to match her rig.
  • They know we want capes and they want them to, just have to figure out how to implement them first.
  • Sean Tracy talked about one of the challenges his team is currently facing which is hair and how to get the different hairstyles to match the 120 headscans they have. They have a couple ideas of how to tackle it, just trial and error and iterating at this point.
  • Sean loved the new male model not because it was naked(Ha), but because it ment using their new tech the zone calling to allow them to properly layer clothing and give that modularity they’re after.
  • When asked how different StarEngine is from CryEngine from Crytek, Sean said it’s massively different. Some things are similar, but many things have been completely redone or new things added.
  • Next week is Loremakers with David Haddock and ATV,RTV will be in Austin. Next Saturday also features a Wing Commander 25th anniversary livestream with Ben Lesnick
Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/20u3od0inejuvr/post_section_header/Moon_shot01.jpg

voor de mensen die hem niet in de mail hadden gezien, monthly report waarvan bovenstaand plaatje ook kwam

https://robertsspaceindus...506-Monthly-Studio-Report

[ Voor 77% gewijzigd door Bornhald op 09-09-2016 22:46 ]

• Case_C
Facerafter schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:43:
[...]
In de RtV hebben ze in de eerste minuut de armor in engine laten zien :P , dat is nog fors wat geometrie die op die medium zit :D . Nu hopen erop dat die in 2.6 zit, kan ik eens kijken of 't makkelijk uit elkaar te halen is :P .

YouTube: Star Citizen: Reverse the Verse 2.6 - LA

Verwijderd

Topicstarter
SuperMacBrothers samenvatting van de laatste Monthly Report voor wie niet van lezen houdt:

• Tylocke
Carrack O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kyLbwRx.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Tylocke op 11-09-2016 22:04 ]

• Case_C
Fan-made render zeker? Lijkt me niet dat de Carrack na een paar weken al zo ver is :P .

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 13:51
Zo, via marktplaats/V&A een Skylake systeempje gekocht met een i7 6700K. Ik moet zeggen ik kon (i5 750) SC echt amper spelen de laatste tijd en ik ging er eigenlijk vanuit dat het mijn videokaart was maar pfoe met die nieuwste i7 draait het toch echt veeeeeeeel beter! Allicht kan ik de videokaart nog eventjes uitstellen :)

Betreft een R9 270X op full-hd

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Tylocke
Case_C schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:44:
[...]

Fan-made render zeker? Lijkt me niet dat de Carrack na een paar weken al zo ver is :P .
Ja volgens mij wel inderdaad. Maar hij blijft mooi. Mijn lievelingsschip tot nu toe (en ook de oorzaak van mijn eerste grote uitgave in het spel).

Pagina: 1 ... 27 ... 118 Laatste